Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik ben me (in afwachting van nieuws over het wel of niet kunnen repareren van mijn surround receiver) nog steeds aan het oriënteren . Maar het duizelt me inmiddels een beetje met betrekking tot al die audiofilters.

Bij een moderne surround receiver is het duidelijk: die slikt meestal alles en of je nu een 5.1 of 2.1 of 3.1 setup hebt: hij herkent wat je hem aanbiedt stuurt het juiste signaal door naar de speakers die je hebt.

Nu hebben wij thuis ook niet de behoefte aan meer. Soundbars die een 5.1 of zelfs 7.1 opstelling nabootsen door geluid te weerkaatsen: het is niet nodig voor ons en de vraag is of het überhaupt lekker werkt met een rechthoekige kamer en houten vloerbalken op zowel de begane grond als de verdieping.

Wel wil ik graag dat alles correct wordt weergegeven: goede stemweergave en het .1 kanaal dat goed naar de sub wordt gestuurd. In de praktijk gaat het momenteel dan vooral om series op Netflix (via de tv app) en af en toe een gedownload bestand of een schijfje. En in verband met een "cleanere" opstelling denken we aan een soundbar

Heb ik het mis als ik zeg dat het dan toch van belang is dat er zoveel mogelijk formaten worden ondersteund? Kijk ik bijvoorbeeld naar een vrije dure soundbar als de Bluesound Pulse dan zie ik dat dit feitelijk een 2.0 bar is die alleen Dolby Digital herkent.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:27
D-Ed schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:52:
[...]

Hoi Bas,

Heb je de achterspeakers al aangesloten? Ik heb gisteren ook deze set gekocht en zit er aan te denken om maar meteen de surrounds aan te schaffen.
Om mezelf maar even te quoten (en voor de geïnteresseerden).

Sinds gisteren de Sony HT-ZF9 set in gebruik inclusief de SA-Z9R achterspeakers (staan nu nog op de bank maar binnenkort aan de muur/of standaard).

De twee achterspeakers zorgen echt wel voor een completere ervaring. Dolby Atmos via de Xbox One klinkt echt heel tof (Netflix films met DA). Ik heb niet het idee dat ik nu van boven iets hoor maar dat kan ook komen omdat we met de rug tegen de muur zitten.

Ik heb mijn oude KEF speakers (vier vloerstaanders) inclusief sub en Denon reciever verkocht. Muziekaal gezien ga ik er op achteruit maar mijn vrouw was wel klaar met vier van de speakers in de hoeken van de woonkamer.., En als ik het zo zie dan moet ik toegeven dat het idd een stuk 'opgeruimder' aandoet :*)

Spotify Connect werkt echt top, de soundbar hoeft niet eens aan te staan. Bij het ontbijt zet ik een muziekje op via de iPhone en de soundbar springt meteen aan, als ik de hond ga uitlaten speelt de muziek gewoon door als ik mijn telefoon meeneem.

Ook het instellen van de set is binnen 10 minuten gedaan. Alle speakers en kabels (en stof!!) van de vorige set opruimen was ik nog het langste mee bezig :9

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Leuke firmware update voor de Sony HT-ST5000 :)

Firmware Update version M40.R.0444 for HT-ST5000
Adds support for the eARC feature
Download
Download
Applicable Models
This information is for the following models:
HT-ST5000
IMPORTANT: This file is only for use with the models identified. Not all models are sold in all countries.

About this download
Benefits and improvements from the latest update
Notes:
eARC is a new HDMI 2.1 standardized function which adds support for the latest audio formats, in addition to audio formats supported by the existing Audio Return Channel (ARC) function.
The eARC feature allows you to enjoy object audio content such as Dolby Atmos - Dolby TrueHD and DTS:X or multi-channel LPCM content that cannot be transmitted with the ARC function
Stream Information is displayed on Main display unit

• Bart0ving
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Jammer dat er nog steeds geen rear-speakers voor zijn...

• almiros
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-01 01:19
Sorry als het elders al benoemd wordt .. maar neem aan dat je met de soundbar van lg, de sk10y kunt streamen vanaf je telefoon. Zie het niet echt ergens terugkomen in review en dergelijke..Zie alleen maar gebruik icm een tv. Deze soundbar kan toch ook los gebruikt worden met bijvoorbeeld youtube via telefoon afspelen?

bedankt alvast

• pvanmegen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:56
almiros schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:56:
Sorry als het elders al benoemd wordt .. maar neem aan dat je met de soundbar van lg, de sk10y kunt streamen vanaf je telefoon. Zie het niet echt ergens terugkomen in review en dergelijke..Zie alleen maar gebruik icm een tv. Deze soundbar kan toch ook los gebruikt worden met bijvoorbeeld youtube via telefoon afspelen?

bedankt alvast
https://www.homecinemamag...eluid-uit-een-groot-lijf/

Google is your friend...

Verder beschikt de SK10Y over een optische ingang (die kan dienen voor een cd-speler of een console), een aux-ingang voor muziekspeler of smartphone en een USB-poort. Die laatste kun je echter niet gebruiken voor muziekbestanden. Wil je muziek streamen, dan kan dat via Bluetooth (met ondersteuning van AAC) van je telefoon of over het netwerk (ethernet of WiFi).

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 13:51
Nieuwe samsung set is ook getest, zie https://www.homecinemamag...e-ultieme-atmos-soundbar/

Nog 8 maand, voordat ik een definitieve keuze moet maken, weet iemand al of atmos beschikbaar komt op de nieuwe chromecast?

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:06
almiros schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:56:

bedankt alvast
Ja dat kan.
Via ingebouwde chromecast of via bluetooth.

__

Gisteren mijn cashback van LG terug gekregen voor de SK10Y.
Kon tot 8 weken duren maar met drie weken ontvangen, prima :)

Ben nog steeds erg blij met de soundbar!
Wat een geluid komt eruit.

De rear speakers 'mis' ik niet maar gezien ze de kop niet kosten twijfel ik er wel om.
Mensen ervaring mee?
Hoe groot is de toegevoegde waarde?

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 13:51
Famous schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:21:
Ben nog steeds erg blij met de soundbar!
Wat een geluid komt eruit.

De rear speakers 'mis' ik niet maar gezien ze de kop niet kosten twijfel ik er wel om.
Kunnen hier rear speakers bij?
De ingebouwde chromecast ondersteund deze 4K?
Dan is dit ook een interessante keuze.

• Famous
Hellboy! schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Kunnen hier rear speakers bij?
De ingebouwde chromecast ondersteund deze 4K?
Dan is dit ook een interessante keuze.
Ja, pricewatch: LG SPK8-S

Ik heb geen idee of Chromecast 4k ondersteund, ik gebruik dat nooit.
Als ik op de site kijk van LG hebben ze het vooral over muziek streamen..

Het is sowieso een interessante optie, als je kijkt naar prijs + cashback.
Ik had hem in augustus al voor onder de €500,- ondanks dat het andere toen niet lukte denk ik dat het inmiddels wel moet lukken.

• gijssssy
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-10-2018
Misschien leuk om te spammen? Nee dat is niet leuk.

F_J_K wijzigde deze reactie 19-10-2018 18:46 (65%)

• brambello
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:58
Ik zoek een goede soundbar zonder subwoofer (geen plek)

Wat denken jullie van deze: Yamaha YAS-306. Zou deze tussen de pootjes van een SONY KD-65XF9005 passen? Het nadeel is volgens mij dat ie geen HDMI heeft, Is dat erg?

Kan ik beter voor de SAMSUNG HW-MS650 gaan? Of zijn er andere goede opties?

Of toch een Sonos Beam of Playbar? Heb al twee Sonos Play:1s die mooi aan een beam kunnen.

brambello wijzigde deze reactie 20-10-2018 12:19 (34%)

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
cyberneticorgan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:40:
Zie ik net dat Samsung met een nieuw model komt, de Samsung HW-N950. Betreft een 7.1.4 set met 2 side-firing speakers (aan de zijkanten van de soundbar). Daar zie ik niet echt het voordeel in, omdat je dan 2 vlakke muren aan beide kanten van je woonkamer moet hebben voor het juiste effect, en dat heb ik zelf in elk geval niet.

Maar wat wel mooi is: DTS:X word ondersteund, en over DTS-HDMA is nog niets gezegd. De adviesprijs is wel rond de 1400/1500 euro, en de K950 haal je nu voor zo'n €900,- in huis. Die prijs zal na verloop van tijd nog wel zakken, net als bij de K950.

Als ik dat eerder had geweten, had ik misschien nog wel even gewacht met de aankoop van de K950. De N950 zou volgende maand in de winkels moeten liggen. Behalve DTS:X zijn de voordelen minimaal, maar heel heel misschien brengen ze toch nog een keer een firmware upgrade met DTS:X support uit voor de K-serie, al heb ik mijn twijfels. Maar niemand in dit topic die me hierover even informeerde, dat valt me weer een beetje tegen heren ;-)
Grote plus is dat deze soundbar itt de k950 wel dolby vision doorgeeft. Ik ben al jaartje in bezit van de k950, echt top soundbar ( icm lg 55b6v en Appletv4k), maar ik krijg helaas niet én dolby atmos én dolby vision tegelijkertijd. Dat zou nog ooit eens een reden zijn om mn k950 om te ruilen voor een n950.
Verder valt t volume van de rears erg mee.

• tenauwie
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 24-10-2018
Hoi allemaal,

Ook ik ben opzoek naar een sound system en zat ik zelf te denken aan het volgende:

SAMSUNG HW-M370

Of

Samsung HW-K470

Hebben jullie enige tips voor het kiezen tussen een van deze twee systemen?
Het is voornamelijk om films te kijken en om te gamen.

Het is voor in mijn kamer, en die is niet groot.
Denk aan 6 x 4 meter.

Bij voorbaat dank!

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-02 11:51
Hier ook op de markt voor een soundbar i.c.m. mijn LG 55C7.

Ik kwam al snel uit bij SONOS en de nieuwe BEAM lijkt me het meest interessant.
Gezien het gebruiksgemak en de makkelijke uitbreiding van extra speakers draadloos te koppelen in de toekomst is dit een groot voordeel voor mij. Ik ben geen audio freak maar wil gewoon proper geluid voor dat tikkeltje meer.

Goede (prijzige)startkeuze?

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:15
Ik ik heb een denon avr 3400 met 2 subwoofers en speakers
Nu het volgende ik wil naar een dolby atmos soundbar omdat ik het alleen gaat gebruiken voor films en tv.
Ook omdat het best wel ruimte in beslag neemt 6 speakers en 2 subwoofers.
Heb nu interesse in de lg sk10y soundbar,heeft iemand hier ervaring mee het geluid tussen een receiver bedraad met speakers en een soundbar draadloos en met atmos.

Ik hoor graag de bevindingen.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:45

l3art

Moderator Mobile
Ben er schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:33:
Ik ik heb een denon avr 3400 met 2 subwoofers en speakers
Nu het volgende ik wil naar een dolby atmos soundbar omdat ik het alleen gaat gebruiken voor films en tv.
Ook omdat het best wel ruimte in beslag neemt 6 speakers en 2 subwoofers.
Heb nu interesse in de lg sk10y soundbar,heeft iemand hier ervaring mee het geluid tussen een receiver bedraad met speakers en een soundbar draadloos en met atmos.

Ik hoor graag de bevindingen.
Niet veel mensen hier in het topic hebben die lg soundbar maar wel een enkeling:
Het grote 'Soundbar' discussie topic

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• brambello
Wat voor HDMI kabel prikken jullie tussen de Ultra HD TV en soundbar voor het beste resultaat? Is een van een paar euro voldoende, of moet ie van een bepaalde kwaliteit zijn? Kunnen jullie een specifieke kabel aanraden?

Zijn alle HDMI kabels hetzelfde? https://www.homecinemamag...n-hetzelfde-of-toch-niet/

brambello wijzigde deze reactie 27-10-2018 11:00 (23%)

• chefspecial
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-02 20:40
Weet iemand goed advies voor onderstaande?
Ik heb nu een Philips soundbar, type HTL9100. Opzicht goed geluid, en genoeg mogelijkheden gezien de afneembare speakers. Helaas is alleen de bass te hard, ook op de zachtste stand. Ook mis ik echt een beetje scherpte bij muziek en zijn de stemmen bij series en shows op tv niet optimaal, ze vallen een beetje weg in het geheel.
Daarom wil ik na 5 jaar wat nieuws. Gezien de positionering van de tv, redelijk strak in de hoek, wil ik weer een soundbar. Stereo speakers passen niet goed naast de tv.
Ik ben wat winkels afgegaan en het e.e.a. gehoord, alleen in de winkels is het een erg vertekend beeld en heb ik sterk het idee dat Sonos en Heos nogal vaak geadviseerd word. Deze prijzen vind ik gewoon te hoog. Tuurlijk het systeem is top maar de mogelijkheden beperkt mbt aansluiten etc.

Mijn ogen vielen daarom op de Polk Magnifi Max SR.
Deze heeft draadloze achter speakers (alleen stroom) en verder een bescheiden bar en sub die niet overheerst.

Kent iemand dit setje? Ik wil eigenlijk vooral weten is het echt een stap vooruit met de Philips qua acoustisch op alle fronten: muziek, series, films of is dit merk niet te vergelijken met merken als Bose, harman kardon etc?

• chefspecial
brambello schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:59:
Wat voor HDMI kabel prikken jullie tussen de Ultra HD TV en soundbar voor het beste resultaat? Is een van een paar euro voldoende, of moet ie van een bepaalde kwaliteit zijn? Kunnen jullie een specifieke kabel aanraden?

Zijn alle HDMI kabels hetzelfde? https://www.homecinemamag...n-hetzelfde-of-toch-niet/
Gewoon een 1.4 high speed HDMI voldoet bij mij prima

• brambello
chefspecial schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Is een meter voldoende tussen soundbar en tv?

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Nee, minimaal 5 meter.
Hoe langer hoe beter.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• chefspecial
brambello schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Is een meter voldoende tussen soundbar en tv?
Ik heb een meter, doet het prima

• Jappert1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 16:01
Weet iemand of een "oudere" televisie (Samsung ES8000 uit 2012), zonder HDCP 2.2 maar met ARC, problemen zal geven met een nieuwe soundbar?
Met betrekking tot het doorgeven van meerkanaals geluidsformaten lees ik dat er nog wel eens dat er formaten niet werken door een HDMI beperking, maar hoe dit nu in elkaar zit is mij niet duidelijk. E.e.a. is wel fijn om te weten voordat ik een hi-tech soundbar koop die niet volledig zal werken zoals die bedoeld is.

• chefspecial
steefje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:47:
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om echt grondig te testen. Tot nu toe alleen F1 gekeken, wat voetbal, de film Back Hawk Down op Netflix en wat games.
Ik moest een nieuwe soundbar hebben omdat mijn vorige (Teufel Cinebar 51) irritante en harde kraaktonen produceerde als ik wisselde van HDMI kanaal. Als vergelijking heb ik langdurig kunnen testen met een Sonos en twee rear-speakers. Een dure configuratie voor wat het uiteindelijk bied qua geluid.

Ondanks dat ik de Teufel echt super geluid vind produceren, mis ik het surround wel. Een echte 5.1 set met receiver en bedraade boxen door mijn huis is geen optie qua ruimte in mijn appartement. Daarnaast wil ik mijn buren ook graag te vriend houden.

Ik werk voor een bepaalde electronica keten en kan hierdoor producten tegen inkoopprijs met BTW kopen, hierdoor ben ik “gelimiteerd” aan het aanbod wat we zelf hebben.
Ik zocht een soundbar die voldeed aan de laatste HDMI-standaarden zodat ik ook in de toekomst geen gezeur heb met compabiliteit. Wireless achterspeakers was een mooie nice to have.

Van de Polk heb ik goede reviews gelezen, nationaal en internationaal. Tevens waren ook de gebruikersreview positief waardoor ik heb besloten de Polk te kopen bij Platte TV.( prijs was nagenoeg hetzelfde als waarvoor ik hem kon kopen)

Na de boel te hebben aangesloten, begon de F1 en daarna heb ik nog even voetbal gekeken. In beide gevallen was ik tevreden over het geluid wat uit de Polk komt. Ik merk wel dat het geluid wat minder vol klinkt tov de Teufel, maar het klinkt wel goed.

Vervolgens heb ik de film Black Hawk Down bekeken via Netflix. Ook hier geen klachten over, al merk ik wederom dat het geluid wat body mist tov de Teufel. Qua surround ben ik dan wel weer tevreden. In scenes met helikopters en vuursalvo’s kon je goed merken waar het geluid vandaan komt.

Tot dusver niet ontevreden, maar ik mis wel wat body tov de Teufel.

Tenslotte heb ik mijn PS4 aangeslenterd en getest met God of War en Battlefield 1. In God of War klinkt het geheel nog wel goed. Enige wat mij stoort is het feit dat het surround geluid wat vreemd loopt. Tijdens een in-game gesprek wisselen de stemmen van front- naar rear speakers als je jouw karakter maar enigszins draait. Het laat zich wat lastig omschrijven, maar het klopt niet.
Het geluid in Battlefield is ronduit teleurstellend. Schoten klinken erg dun en zelfs schel en de rear-speakers hebben nauwelijks een toevoeging. Bijna het idee dat ik heel erg slechte oordopjes in heb.

Ik ben dus nog niet 100% overtuigd. Als je puur TV kijkt en zo nu en dan een filmpje, prima systeem. In vergelijking met de Sonos vind ik de Polk ook een winnaar, al deed de Sonos het “iets” beter bij games. Speel je graag games, dan is de Polk niet interessant. (al is men hierover juist te spreken in de internationale reviews die ik heb gelezen)

Ik geef het nog een kans en probeer nog wat bij te stellen (voor zover dit kan) en anders gaat deze terug. Dan moet ik me alleen afvragen wat ik dan ga doen.
Teufel heeft momenteel nog geen nieuwe Cinebar die qua aansluitingen on par is met de techniek.
Heb je de Polk Magnifi Max SR nog gehouden uiteindelijk? Ik heb hem vorige week gekocht na vele positieve reviews gezien te hebben. Moet zeggen, niet slecht...Maar een vol geluid is het echt niet, vind het vrij vlak klinken, kan ook eigenlijk niet anders gezien de compacte bar.
Hetgeen zeer irriterend is en ernstig aanwezig zijn ploppende geluiden uit de sub... Had jij hier ook last van? Als dit aanhoud, gaat deze 100% zeker retour want het is soms echt net of er een vuurwerkshow word afgestoken ergens in het dorp. ;(
Schijnt een bekend euvel te zijn dat al maanden aanhoud, vrijwel iedereen op de amerikaanse fora heeft er last van. Als dit niet opgelost word gaat ie terug en moet ik ook even verder kijken naar een 5.1 systeem met draadloze achterspeakers voor rond de 600 euro (voor dat bedrag had ik de Polk).

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:47
chefspecial schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Heb je de Polk Magnifi Max SR nog gehouden uiteindelijk? Ik heb hem vorige week gekocht na vele positieve reviews gezien te hebben. Moet zeggen, niet slecht...Maar een vol geluid is het echt niet, vind het vrij vlak klinken, kan ook eigenlijk niet anders gezien de compacte bar.
Hetgeen zeer irriterend is en ernstig aanwezig zijn ploppende geluiden uit de sub... Had jij hier ook last van? Als dit aanhoud, gaat deze 100% zeker retour want het is soms echt net of er een vuurwerkshow word afgestoken ergens in het dorp. ;(
Schijnt een bekend euvel te zijn dat al maanden aanhoud, vrijwel iedereen op de amerikaanse fora heeft er last van. Als dit niet opgelost word gaat ie terug en moet ik ook even verder kijken naar een 5.1 systeem met draadloze achterspeakers voor rond de 600 euro (voor dat bedrag had ik de Polk).
Ik heb hem nog steeds. Het is een prima soundbar, maar geen topper. Het issue wat jij beschrijft heb ik niet. Ik heb wel problemen gehad met mijn wifi. Hierdoor kreeg ik precies hetzelfde als jij. Ik heb inmiddels een nieuwe router dus dat euvel is verholpen.
Ik zou hem ruilen als ik jou was. Ik verwacht dat rond black friday wel wat interessante aanbiedingen te vinden zijn

PSN ID Binloading_nl

• ToyotaMR2
D-Ed schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Om mezelf maar even te quoten (en voor de geïnteresseerden).

Sinds gisteren de Sony HT-ZF9 set in gebruik inclusief de SA-Z9R achterspeakers (staan nu nog op de bank maar binnenkort aan de muur/of standaard).

De twee achterspeakers zorgen echt wel voor een completere ervaring. Dolby Atmos via de Xbox One klinkt echt heel tof (Netflix films met DA). Ik heb niet het idee dat ik nu van boven iets hoor maar dat kan ook komen omdat we met de rug tegen de muur zitten.

Ik heb mijn oude KEF speakers (vier vloerstaanders) inclusief sub en Denon reciever verkocht. Muziekaal gezien ga ik er op achteruit maar mijn vrouw was wel klaar met vier van de speakers in de hoeken van de woonkamer.., En als ik het zo zie dan moet ik toegeven dat het idd een stuk 'opgeruimder' aandoet :*)

Spotify Connect werkt echt top, de soundbar hoeft niet eens aan te staan. Bij het ontbijt zet ik een muziekje op via de iPhone en de soundbar springt meteen aan, als ik de hond ga uitlaten speelt de muziek gewoon door als ik mijn telefoon meeneem.

Ook het instellen van de set is binnen 10 minuten gedaan. Alle speakers en kabels (en stof!!) van de vorige set opruimen was ik nog het langste mee bezig :9
Hoe wissel je van source met deze set?

Ah ik zie al, elke bron heeft zijn eigen knopje.

Eens in verdiepen, wellicht een vervanger voor mijn K950.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 30-10-2018 18:34 (4%)

• D-Ed
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:32:
[...]

Hoe wissel je van source met deze set?

Ah ik zie al, elke bron heeft zijn eigen knopje.

Eens in verdiepen, wellicht een vervanger voor mijn K950.
d:)b

Ik heb verder geen referentie tov andere soundbars maar ben tevreden over.

• chefspecial
steefje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Ik heb hem nog steeds. Het is een prima soundbar, maar geen topper. Het issue wat jij beschrijft heb ik niet. Ik heb wel problemen gehad met mijn wifi. Hierdoor kreeg ik precies hetzelfde als jij. Ik heb inmiddels een nieuwe router dus dat euvel is verholpen.
Ik zou hem ruilen als ik jou was. Ik verwacht dat rond black friday wel wat interessante aanbiedingen te vinden zijn
Dus jij had ook dat achterlijke geplop door je sub, en dit kwam door wifi problemen met je router? Begrijp ik dat goed?
Ik heb de sub al 4-5x ergens anders neergezet verder van de router af maar het helpt niets. Polk zegt dat het zou komen door interferentie van wifi signalen... |:(
Daarnaast baal ik van het feit dat de bar automatisch aan springt bij input. Heb een audiocast 24/7 op Spotify zitten (heb m bij de bar in de aux staan) zodat ik in de hele woning ieder moment van de dag van muziek kan voorzien. Maar dat herkent de bar waardoor hij eigenlijk altijd aan staat. Hij is wat dat betreft iets te slim dus -O-
Zijn er betere soundbars in omloop met draadloze sub en rears voor dezelfde prijs? Ben ze nog niet tegengekomen.

chefspecial wijzigde deze reactie 30-10-2018 20:32 (18%)

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:47
chefspecial schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

Dus jij had ook dat achterlijke geplop door je sub, en dit kwam door wifi problemen met je router? Begrijp ik dat goed?
Ik heb de sub al 4-5x ergens anders neergezet verder van de router af maar het helpt niets. Polk zegt dat het zou komen door interferentie van wifi signalen... |:(
Daarnaast baal ik van het feit dat de bar automatisch aan springt bij input. Heb een audiocast 24/7 op Spotify zitten (heb m bij de bar in de aux staan) zodat ik in de hele woning ieder moment van de dag van muziek kan voorzien. Maar dat herkent de bar waardoor hij eigenlijk altijd aan staat. Hij is wat dat betreft iets te slim dus -O-
Zijn er betere soundbars in omloop met draadloze sub en rears voor dezelfde prijs? Ben ze nog niet tegengekomen.
Ik had het alleen bij mijn rears. Mijn router was al niet ideaal en kennelijk is de wifi adapter in de Polk ook niet super. Dit zorgde voor vervelend gekraak. Toen ik mijn router verving, was het probleem weg.

PSN ID Binloading_nl

• brambello
chefspecial schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Die kosten toch vaak maar een euro? Ik heb enkele artikelen gelezen die inderdaad zeggen dat het niet uitmaakt wat voor HDMI-kabel je hebt, (wellicht is 1.4 high speed nodig). Met Netflix heb ik met mijn soundbar dat het geluid soms even een seconde weg lijkt te vallen. Is dit dan omdat de kabel niet goed is of heeft dit gewoon te maken met het geluid van de serie zelf of een of andere instelling van de soundbar?

• chefspecial
brambello schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:02:
[...]

Die kosten toch vaak maar een euro? Ik heb enkele artikelen gelezen die inderdaad zeggen dat het niet uitmaakt wat voor HDMI-kabel je hebt, (wellicht is 1.4 high speed nodig). Met Netflix heb ik met mijn soundbar dat het geluid soms even een seconde weg lijkt te vallen. Is dit dan omdat de kabel niet goed is of heeft dit gewoon te maken met het geluid van de serie zelf of een of andere instelling van de soundbar?
Herken het, had het ook. Bij mij hielp het om de tv bekabeld aan te sluiten.

• ToyotaMR2
Ik erger me dood aan de out of sync van Netflix met mijn K950.

Ik weet nog niet waar het precies aan ligt, maar vind het stom sync alleen kan plussen op de bar. Ik moet juist de andere kant op.

Morgen eens proberen om de bar ertussenuit te halen, om het een en ander uit te sluiten.
Maar met glasvezel en bekabeld Netflix, zou het niet aan de stream moeten liggen.

• schumi2004
  • Laatst online: 19-02 17:25
Ik heb ook issues met ARC icm een Philips Android TV.
Ik had een hele post geplaatst op Samsung forum maar deze is spontaan verdwenen.
In het kort heb ik meerdere problemen met HDMI ARC maar 1 ervan is dat ik op een gegeven moment het geluid niet zachter kan krijgen.
Ik bv naar volume level 10 en wil zakken naar bv 0 maar blijf steken op 6, een keer mute en unmute en ik kan naar 3 maar hangt weer. Omhoog is geen probleem maar hoe verder omhoog hoe minder ver terug.

Iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Hardware:
Samsung HW-N650
Philips 49PUS6412
Diverse HDMI 1.4-2.0 kabels geprobeerd zonder succes.

schumi2004 wijzigde deze reactie 03-11-2018 02:15 (9%)

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:41
De LG SK10Y heeft nu een cashback van 200 euro. Bij platteTV is ie 698,- , na cashback dus nog geen 500,-! Toch serieus aan het overwegen...

https://www.plattetv.nl/i...kers_NL&utm_term=LG+SK10Y

Picobello B.V.

• Woolfy681
  • Laatst online: 19-02 15:24
Hammetje schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:55:
De LG SK10Y heeft nu een cashback van 200 euro. Bij platteTV is ie 698,- , na cashback dus nog geen 500,-! Toch serieus aan het overwegen...

https://www.plattetv.nl/i...kers_NL&utm_term=LG+SK10Y
Het is een mooie aanbieding alleen vind ik hem met 1,4 m wel wat groot dat is mijn enige struikelblok nog eigenlijk.

Iemand die een vergelijkbare bar weet maar iets kleiner ?

• Famous
Woolfy681 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:33:
[...]

Het is een mooie aanbieding alleen vind ik hem met 1,4 m wel wat groot dat is mijn enige struikelblok nog eigenlijk.

Iemand die een vergelijkbare bar weet maar iets kleiner ?
SK9Y?

• Woolfy681
Had ik inderdaad ook bekeken, maar voor de prijs kan je dan weer beter de SK10Y nemen.

Hier nog maar eens verder lezen welke sets er goed zijn.

• Bart0ving
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Hoe breder de soundbar hoe breder de soundstage (in principe..)

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:42
ToyotaMR2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:49:
Ik erger me dood aan de out of sync van Netflix met mijn K950.

Ik weet nog niet waar het precies aan ligt, maar vind het stom sync alleen kan plussen op de bar. Ik moet juist de andere kant op.

Morgen eens proberen om de bar ertussenuit te halen, om het een en ander uit te sluiten.
Maar met glasvezel en bekabeld Netflix, zou het niet aan de stream moeten liggen.
Nooit last van gehad, werkt perfect hier.

Zijn er al tweakers die ervaring met de N950 hebben?

BlaBlaBla

• ToyotaMR2
Ik had het net zelfs met normaal tv.
Volledig out of sync. Ik zet de bar uit en weer aan en het geluid was weer goed.

• schumi2004
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:22:
Volledig out of sync. Ik zet de bar uit en weer aan en het geluid was weer goed.
Werkt switchen van kanaal ook?
Dat werkt hier namelijk wel als ik via HDMI aangesloten heb.

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:42
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:22:
Ik heb mijn bronnen dan wel direct op de K950 aangesloten, ik verwacht dat jij dit niet hebt?

BlaBlaBla

• ToyotaMR2
Kanaal wisselen nog niet geprobeerd, kijk zelf eigenlijk amper tv.

Ik heb ook alles op de bar aangesloten en via arc terug naar de tv.

• schumi2004
ToyotaMR2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:40:
Kanaal wisselen nog niet geprobeerd, kijk zelf eigenlijk amper tv.

Ik heb ook alles op de bar aangesloten en via arc terug naar de tv.
Ik heb zelf soort gelijke problemen met ARC op een een HW-N650 en ik denk dat het aan de Samsung ligt en wellicht speelt dit bij jouw ook.
Nu probeer ik dit fatsoenlijk onder de aandacht te krijgen bij Samsung technical support maar de geboden communicatie middelen zijn meer een muur van servicedesks of community.

• ToyotaMR2
Lijkt mij ook aan de Samsung te liggen. Hiervoor een ysp-2500 gehad en nooit zulke problemen gehad.

Ik had/heb ook wel eens problemen dat 5.1 of Atmos niet pakt totdat ik de bar van het stroom haal en weer insteek.
Volgens de helpdesk was dat heel normaal, go figure.

• Woolfy681
Als er nog iemand een LG SK10y zoekt voor weinig bij Coolblue is er een tweede kans vor 478 euro te krijgen en ik neem aan dat je daar ook nog een 200 euro cashback op kan krijgen.

• sanane
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:51
Woolfy681 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:38:
Als er nog iemand een LG SK10y zoekt voor weinig bij Coolblue is er een tweede kans vor 478 euro te krijgen en ik neem aan dat je daar ook nog een 200 euro cashback op kan krijgen.
quote van coolblue

Over Tweedekans
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product is door ons gecontroleerd en verkeert nog altijd in goede staat. Kunnen we jou blij maken met dit Tweedekans-product? Dan profiteer je van een leuke korting.
Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten

• Famous
sanane schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:36:
[...]

quote van coolblue

Over Tweedekans
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product is door ons gecontroleerd en verkeert nog altijd in goede staat. Kunnen we jou blij maken met dit Tweedekans-product? Dan profiteer je van een leuke korting.
Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten
Maar hoe controleert LG dat?
Wat maakt het een tweedekansje?

Lijkt mij sterk dat de doos kapot geknipt is en de bar daarna Retour is genomen door Coolblue?

• ToyotaMR2
Los van hoe CB het doet.
Wat als de vorige koper het serienummer/barcode al geclaimd heeft?

Vraag me sowieso af hoe dat werkt.
Apparaat kopen, externe partij cashback claimen, daarna apparaat weer retour verkoper = win?

Canon bv vraagt echt de barcode uitgeknipt, dan val je dus door de mand. Maar Samsung bv nam genoegen met een foto.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 08-11-2018 08:05 (20%)

• Woolfy681
ToyotaMR2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:04:
Los van hoe CB het doet.
Wat als de vorige koper het serienummer/barcode al geclaimd heeft?

Vraag me sowieso af hoe dat werkt.
Apparaat kopen, externe partij cashback claimen, daarna apparaat weer retour verkoper = win?
Je hoeft alleen de bon maar op te sturen verder niets dus lijkt me dat het je er geen last van kan hebben als iemand dit heeft gedaan.
Het is overigens wel pure fraude, maar dat even daar gelaten.

Anders nog niet verkeerd denk ik 478 euro voor de sk10y.

• ToyotaMR2
Wat is een goede soundbar met draadloze (wel netsnoer) rear speakers.

Enige echte eis die ik eigenlijk heb is aparte ingang kunnen kiezen. Dedicated knoppen dus ipv cyclen met 1 source knop.

Als de bar dan ook nog wat leuke formaten kan afspelen (atmos geen pre) dan is dat ook nog leuk meegenomen.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Hij is al wat ouder, maar de Yamaha YSP-1600, zijn hier mensen met ervaringen? Ik ben erg benieuwd of deze goed aan de muur te hangen is. Gaat om de slaapkamer.

De Q Acoustics M4 was ook een optie maar die zal veel teveel uitsteken denk ik. Plus de soundbar moét (zilver)grijs zijn en zonder losse sub kunnen werken. Dan zijn er ineens nauwelijks opties, zeker met een beperkt budget tot ongeveer 400.

Daarnaast vind ik Bluetooth output (vind je nergens alleen bij Yamaha) erg handig voor in de slaapkamer.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Woolfy681 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:06:
[...]

Je hoeft alleen de bon maar op te sturen verder niets dus lijkt me dat het je er geen last van kan hebben als iemand dit heeft gedaan.

Even wat nagevraagd: (want de prijs in het overzicht klopte niet met de prijs toen ik verder klikte)
Hoi Martijn, wat fijn dat je interesse hebt in de LG soundbar! Bij tweedekans producten gelden geen cashback acties van fabrikanten. In dit geval zal een nieuw product dus voordeliger zijn de tweedekans wanneer je de cashback registreert. Ik snap dat dit een beetje krom klinkt, maar ik kan de prijs van de tweedekans niet aanpassen. De prijs van 478 euro in het overzicht was niet juist. Ik zie dat die prijs eerder vandaag is aangepast. Kan ik deze voor je bestellen of heb je nog andere vragen? Groetjes, Frans van Coolblue

• Famous
Woolfy681 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:06:
[...]

Ik moest toch echt wel de streepjes code van de doos uitsnijden en deze toesturen samen met de bon ;)

Daarom lijkt het mij niet dat de oorspronkelijk koper hem uitgeknipt heeft en daarna retour heeft gestuurd en de cashback er dus gewoon vanaf kan.

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 09:14
Bierkameel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:14:
Leuke firmware update voor de Sony HT-ST5000 :)

Download
Download
Applicable Models
This information is for the following models:
HT-ST5000
IMPORTANT: This file is only for use with the models identified. Not all models are sold in all countries.

About this download
Benefits and improvements from the latest update
Notes:
eARC is a new HDMI 2.1 standardized function which adds support for the latest audio formats, in addition to audio formats supported by the existing Audio Return Channel (ARC) function.
The eARC feature allows you to enjoy object audio content such as Dolby Atmos - Dolby TrueHD and DTS:X or multi-channel LPCM content that cannot be transmitted with the ARC function
Stream Information is displayed on Main display unit
heb een tijdje geprobeerd de apparaten (shield, ziggo decoder) op mijn soundbar ST5000 aan te sluiten, en zelfs met een Harmony geprobeerd het gebruikersvriendelijker te maken, maar alles is nu weer aangesloten op de tv.
toch het makkelijkste want via CEC gaan de apparaten aan en uit en het volume van de soundbar is te regelen met alle afstandsbedieningen (van de shield, de tv, ziggo decoder en sowieso die van de soundbar natuurlijk).

Toen ik het eArc verhaal las werd ik dus wel vrolijk. Heb in de huidige setup namelijk geen Atmos meer....Helaas blijkt echter dat er ook nogal wat nodig is van de TV en misschien zelfs de HDMI-kabel.
Ik geloof niet dat er al samsung TV's zijn met eARC support. Mijn JU7000 uit 2015 stelt zelfs expliciet in de handleiding dat de tv geen ethernet over hdmi ondersteunt dus volgens mij kan het zelfs theoretisch niet.
Tja, misschien leuk voor de volgende tv dan, maar die ben ik voorlopig niet van plan al te gaan kopen.

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:29

mindcre8r

The Baka Crow..

ik heb een sony ST-5000 gekocht, prima ding maar heb wel een vraag. ik heb er een xonex op aangesloten, nu geeft de xbox aan dat er geen hdr 10 bit signaal op de tv komt, is dit te verhelpen als ik er een hdmi 2.2 kabel tussen prak? zit nu een 2.0 kabel tussen.

Tameguchi kitten ja ney o

• ToyotaMR2
https://www.ruconnected.nl/4k-hdmi-kabel/#HDMI_20b_kabel

Even naar beneden scrollen, genoeg info en een tabel met de specificaties.

• D-Ed
ToyotaMR2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:48:
Wat is een goede soundbar met draadloze (wel netsnoer) rear speakers.

Enige echte eis die ik eigenlijk heb is aparte ingang kunnen kiezen. Dedicated knoppen dus ipv cyclen met 1 source knop.

Als de bar dan ook nog wat leuke formaten kan afspelen (atmos geen pre) dan is dat ook nog leuk meegenomen.
De Sony HT-ZF9 voldoet aan aan je eisen en klinkt goed en is zeer fijn in gebruik (Spotify Connect is heerlijk voor overdag en fijne surround voor in de avond ;) )

• ToyotaMR2
Klopt. Daar heb ik kort geleden al op gereageerd. En dat is volgens mij inderdaad de enige optie voor zover ik kan zien, had gehoopt dat er hier meerdere opties kwamen.

Vind het alleen een beetje zielig dat ik dan van 15 drivers terug ga naar 3 drivers.

Merk je daar iets van, "maar" 3 drivers?
Of vergelijkingsmateriaal met een andere bar eventueel.

Nu met de actie gratis rears erbij zou wel het juiste moment zijn.
Keuzes, keuzes...

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 10-11-2018 18:07 (27%)

• Ienni1983
  • Laatst online: 13-02 15:26
Vandaag een HT-RT5 op de kop getikt voor 75 euro.

Helaas zat de subwoofer niet erbij in de winkel waar ik hem gekocht heb.
Maar voor in de slaapkamer vind ik dat niet zo erg.

http://tinyurl.com/5sdar8p

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

ToyotaMR2 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:15:
Klopt. Daar heb ik kort geleden al op gereageerd. En dat is volgens mij inderdaad de enige optie voor zover ik kan zien, had gehoopt dat er hier meerdere opties kwamen.

Vind het alleen een beetje zielig dat ik dan van 15 drivers terug ga naar 3 drivers.

Merk je daar iets van, "maar" 3 drivers?
Of vergelijkingsmateriaal met een andere bar eventueel.

Nu met de actie gratis rears erbij zou wel het juiste moment zijn.
Keuzes, keuzes...

Toevallig van gisteren, gesponsord door Sony dus ik zou het met een pak zout nemen.

Ik vind het ook nogal weinig drivers voor een soundbar, mijn Sony HT-ST5000 heeft er 9 maar weer geen rear speakers.

• ToyotaMR2
Ja, die 3 is zo, mehhh.
Doe dan 5, dat is OK. Kan het niet onderbouwen, maar puur gevoel.

Anders wordt het gewoon een gevalletje WKOA. Alleen moet ik dat dan wel testen zonder de rears.
Ik heb nog even om me te bedenken.

• DaemonAngel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-01 13:43
ToyotaMR2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:01:
Ja, die 3 is zo, mehhh.
Doe dan 5, dat is OK. Kan het niet onderbouwen, maar puur gevoel.

Anders wordt het gewoon een gevalletje WKOA. Alleen moet ik dat dan wel testen zonder de rears.
Ik heb nog even om me te bedenken.
Een paar maanden met de gratis rear als actie en nog 1 uur voor 11% extra korting bij mediamarkt :p

Ik zit nu ook te twijfelen.

De LG SKY10 is gewoon te groot. Dat gaat zo idioot staan hier. Een 50" tv maar dan steekt die nog een pak uit. Jammer wel want met die zijn cashback vind je die enorm goedkoop momenteel.

• ToyotaMR2
Ah, heb ik die gemist.
Ik hoopte eigenlijk op Black Friday.

• hans180
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-01 08:29
Iemand die ervaringen / een goede review heeft van de Denon HEOS HOMECINEMA HS2 ?

Weinig te vinden op het web, maar veel mensen zijn positief over de voorganger.

• DaemonAngel
ToyotaMR2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:08:
Ah, heb ik die gemist.
Ik hoopte eigenlijk op Black Friday.
Ja ik ook uiteindelijk. Toen ik hem wou kopen bij mediamarkt was die uitverkocht plots.

Even wachten op black friday dan maar idd :)

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:45
https://www.coolblue.nl/p...26SA6hEAQYASABEgLfjfD_BwE

Waarvoor maken ze deze nu niet ook werkend voor de Sony st-5000 ??

Heel jammer.

• Stickz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:47
hans180 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:18:
Iemand die ervaringen / een goede review heeft van de Denon HEOS HOMECINEMA HS2 ?

Weinig te vinden op het web, maar veel mensen zijn positief over de voorganger.
Denk dat het verschil hem voornamelijk in de 5.1 koppeling zal zitten. Dat kon, als ik me niet vergis, met de HS1 niet.

Ik heb zelf de grotere broer, de bar. Deze bevalt mij erg goed. Enige nadeel is dat je er dan een losse sub bij moet halen en de prijs aanzienlijk hoger ligt.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Was laatst bij vrienden en die hadden een LG soundbar staan. Ik denk de SK8.
Om die even goed te laten horen/werken hadden ze luid het nummer "We will be immortal" van Gunz for Hire ft. Nikki Milou opgezet.

Die set klonk niet verkeerd. Wel viel het me op dat luid volume bij een bepaalde frequentie het laag wat leek weg te vallen.

Gisteren thuis hetzelfde nummer maar eens op mijn YSP-2700 aangezet. Ik was op slag weer verliefd op mijn YSP-2700. Dan merk je duidelijk dat deze toch wel een in een hoger segement zit. Hier bleef het laag duidelijk hoorbaar zonder het idee te hebben dat het weg viel. Om nog maar te zwijgen over hoe luid de set kan.

Nadeel van de YSP-2700 vind ik wel dat ik eigenlijk geen surround effect ervaar. Nou is de kamer opstelling ook verre van ideaal hiervoor. Onze woonkamer is ongeveer vergelijkbaar met deze:

Kortom, smalle woonkamer, met links een raam (waar 's avonds een pliché gordijn voor zit) en aan de andere kant open naar de achterkant toe.

Soms twijfel ik of de SJ9 van LG niet voor iets meer surround ervaring zou zorgen omdat daar ook nog speakers naar boven zijn gericht. Maar goed de YSP-2700 komt wat beter uit de test als het aankomt op geluidskwaliteit en zo heel veel waarde hecht ik nou ook weer niet aan surround geluid (anders had ik de overstap niet gemaakt van een surround set naar een soundbar).

• dsuls
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-02 11:55
Ik sta op punt om een Sony HT-ST5000 te kopen, zeker nu met de 300 Euro cashback.

Ik twijfel alleen nog een beetje over de Samsung HW-N850. Zijn er belangrijke pluspunten / features die de HW-N850 heeft over de HT-ST5000? Heeft iemand van jullie hem al getest?

Ter info: ik wil specifiek een soundbar met sub, maar zonder rear speakers (krijg ik niet kwijt in de huidige TV/woonkamer opstelling).

• DaemonAngel
dsuls schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:27:
Ik sta op punt om een Sony HT-ST5000 te kopen, zeker nu met de 300 Euro cashback.

Ik twijfel alleen nog een beetje over de Samsung HW-N850. Zijn er belangrijke pluspunten / features die de HW-N850 heeft over de HT-ST5000? Heeft iemand van jullie hem al getest?

Ter info: ik wil specifiek een soundbar met sub, maar zonder rear speakers (krijg ik niet kwijt in de huidige TV/woonkamer opstelling).
Waar zie jij de 300 euro cashback?
Ik zag het op coolblue vermeld staan maar geen details en op de site van Sony is het nog altijd 150 euro cashback op dat model.

Bij mediamarkt en art en craft staat die wel aan 899 euro en de 150 euro cash back.
Weet alleen niet goed of ik die vertrouw.

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
Iemand tips voor een goedkope soundbar bij een Sony KD-55XF9005 TV? Budget €100
Heb gevonden:
- Sony HT-SF150 voor €66 (BCC/MM)
- Sony hT-SF200 voor €99 (Amazon.de)
- LG SK1 voor €44 (Amazon.de)

• DaemonAngel
Ik vraag mij af of dergelijk goedkope soundbars nog wel iets bijdragen. Dat is echt wel heel goedkoop he. Wat kan je voor dat bedrag maken.

• dsuls
DaemonAngel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:02:
[...]

Waar zie jij de 300 euro cashback?
Ik zag het op coolblue vermeld staan maar geen details en op de site van Sony is het nog altijd 150 euro cashback op dat model.

Bij mediamarkt en art en craft staat die wel aan 899 euro en de 150 euro cash back.
Weet alleen niet goed of ik die vertrouw.
Die 300 Euro staan zowel op Coolblue als Bol.com. Ik zie op de site van Sony inderdaad alleen 150 Euro staan. Dus misschien dat zowel Coolblue als Bol.com iets extra doen voor Black Friday? Bij bol.com wordt het expliciet een Black Friday actie genoemd, enkel voor dit weekend.

• DaemonAngel
dsuls schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:17:
[...]

Die 300 Euro staan zowel op Coolblue als Bol.com. Ik zie op de site van Sony inderdaad alleen 150 Euro staan. Dus misschien dat zowel Coolblue als Bol.com iets extra doen voor Black Friday? Bij bol.com wordt het expliciet een Black Friday actie genoemd, enkel voor dit weekend.
Ahja bij Bol.com zie ik het inderdaad ook staat.
Maar daar is die 1120 euro nu en dan - 300 euro.
(wel even een stiekeme prijs increase want vanochtend stond die daar nog gewoon aan 899 euro).

Ik ga hem bestellen bij vandenborre

Die winkel vertrouw ik wat meer en daar staat die niet aan 300 euro minder maar wel aan 899 en dan 150 euro retour, wat nog steeds goedkoper is.

• dsuls
DaemonAngel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:33:
[...]

Ahja bij Bol.com zie ik het inderdaad ook staat.
Maar daar is die 1120 euro nu en dan - 300 euro.
(wel even een stiekeme prijs increase want vanochtend stond die daar nog gewoon aan 899 euro).
Weet je dat zeker? Ik volg hem al een tijdje, en ik heb hem nog nooit onder de 1000 Euro zien zakken. Ik heb overigens een Tweakers pricealert ingesteld voor als hij onder de 1000 Euro zakt, en niets gekregen.

• DaemonAngel
dsuls schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:37:
[...]

Weet je dat zeker? Ik volg hem al een tijdje, en ik heb hem nog nooit onder de 1000 Euro zien zakken. Ik heb overigens een Tweakers pricealert ingesteld voor als hij onder de 1000 Euro zakt, en niets gekregen.
Misschien is dat voor België dan?

Stel het eens in op België, dan ga je dat zien.
Art & craft 899 euro
Mediamarkt 899 euro
Bol.com 985 euro, maar als je er op klikt klopt dat niet meer. Ze hebben dus de prijs omhoog gedaan voor de 300 euro korting.
Vandenborre staat er niet tussen bij mij maar daar hebben ze hem dus ook voor 899 euro en dan 150 euro korting. 750 euro :D goeie deal denk ik. Wou het niet uitgeven eerst, maarja :D

• dsuls
Ja, ik heb Pricewatch even bezocht "vanuit België", en nu zie ik ineens die 899 prijzen bij MediaMarkt en Art & Craft. Bloody hell. Met die Nederland / België ellende altijd bij Pricewatch. Ik wil gewoon de goedkoopste prijzen zien, of het nu Belgische of Nederlandse webshops zijn maakt me niet uit.

Maar ik denk dat ik hem inderdaad ook bij Vanden Borre ga halen. Bedankt voor de tip!

• ToyotaMR2
DaemonAngel schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:00:
[...]

Ja ik ook uiteindelijk. Toen ik hem wou kopen bij mediamarkt was die uitverkocht plots.

Even wachten op black friday dan maar idd :)
Helaas geen acties.

• DaemonAngel
Jawel hoor :p ik heb de st5000 gekocht aan 50 euro meer dan wat ik aan de andere zou uitgegeven hebben. Daar had ik voor de achterspeakers gegaan en 699 euro betaald hebben. Deze was 750 euro nu en die is een stuk beter dus wel blij.

• ToyotaMR2
Mja, maar geen rears. Beleving zal dan toch anders zijn.

• milkman
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-02 19:07
dsuls schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:27:

hoi ik heb de voorganger van de samsung de hw-k950 (dus met rear speakers) en op zich komt er een geweldige sound uit , ook de subwoofer heeft een goed geluid , ik verwacht dat de opvolger de hw-n serie net zo goed zal zijn.

MAAR ik heb ook heel veel problemen gehad , met name in het connecten van de draadloze speakers (dat is in jouw geval niet van toepassing maar toch)

hij is nu al voor de 3e keer ter reperatie mede omdat na de laatste reperatie opeens de de center speaker in soundbar zelf niet meer te horen is. hoe hard ik hem ook afstel . maar ook het disconnecten is weer terug.

begrijp me niet verkeerd , als hij het doet is het een geweldig apparaat maar als je pech hebt kan je er ook veel issues mee hebben.

• DaemonAngel
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:13:
Mja, maar geen rears. Beleving zal dan toch anders zijn.
Ja maar de 5000 is beter als dolby atmos bar. En dan moet ik geen rear speakers zetten wat ook een plus is.
Ander voordeel aan geen rear is dat het beter is voor gewoon muziek luisteren.

• ToyotaMR2
Genoeg reviews die zeggen dat je geen Atmos feeling krijgt.
Mijn mening (zonder dat je dedicated hifi set gaat) beter een normale bar met rears dan een 'superdeluxe' bar zonder rears.

Maar goed, als je voor prijs/korting ging snap ik je keuze wel!

• Hammetje
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een LG SK9Y? Is (alleen nog) vandaag wel érg goedkoop - ik zit er aan te denken 1 aan te schaffen.

€499,- en dan nog €100,- cashback van LG maakt €399,-, zeer nette prijs als je het mij vraagt.... Ik ben al even langs de mediamarkt gelopen om hem te horen, die wilden niet zakken in de prijs (is daar 577 ex cashback), maar toch even mee kunnen spelen. Eerste indruk was erg goed - dus denk dat ik het sowieso ga doen. Op mijn vraag aan MM om te prijs te verlagen naar iets in de buurt van €499,- van andere aanbieders werd gezegd dat ze niets konden doen. Jammer, voor wat spelen heb ik best een paar tientjes over, maar €78,- vind ik gewoon teveel geld.

Picobello B.V.

• Ckriek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 15:42
Hammetje schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:39:
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een LG SK9Y? Is (alleen nog) vandaag wel érg goedkoop - ik zit er aan te denken 1 aan te schaffen.

€499,- en dan nog €100,- cashback van LG maakt €399,-, zeer nette prijs als je het mij vraagt.... Ik ben al even langs de mediamarkt gelopen om hem te horen, die wilden niet zakken in de prijs (is daar 577 ex cashback), maar toch even mee kunnen spelen. Eerste indruk was erg goed - dus denk dat ik het sowieso ga doen. Op mijn vraag aan MM om te prijs te verlagen naar iets in de buurt van €499,- van andere aanbieders werd gezegd dat ze niets konden doen. Jammer, voor wat spelen heb ik best een paar tientjes over, maar €78,- vind ik gewoon teveel geld.
Ik heb de sky 9 in combinatie met de 65 c8,vondt de sky10 te groot,ben er erg tevreden over dolby atmos gaat als een zonnetje,evenals Spotify,alles aangesloten via Arc,heb er de spk8 bijgekocht (39 euro) zodat ik ook surroundgeluid
Alles te bedienen met de magic remote,kortom aan te raden.

• Falqoon
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-02 18:22
Ik hoop ook dat de SK9Y wat is, ik heb hem ook besteld voor bij mijn 55C8. 479 bij Smits Arnhem, zonder cashback.

[CIP] Project Stealth MKii | [CIP] Mustang BOSS 302

• Hammetje
Ckriek schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:25:
[...]

Ik heb de sky 9 in combinatie met de 65 c8,vondt de sky10 te groot,ben er erg tevreden over dolby atmos gaat als een zonnetje,evenals Spotify,alles aangesloten via Arc,heb er de spk8 bijgekocht (39 euro) zodat ik ook surroundgeluid
Ook maar gekocht. Past prima bij mijn LG 55B6V. Geluid is erg goed, merk dat ASC inderdaad goed schakelt tussen geluid voor films en muziek.

Spotify connect krijg ik alleen niet aan de praat? Ik heb ook nog 2 Sonos speakers staan, die herkent hij wel gewoon. Wat heb jij gedaan om Spotify er werkend op te krijgen?

Picobello B.V.

• Ckriek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 15:42
Hammetje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:48:
[...]

Ook maar gekocht. Past prima bij mijn LG 55B6V. Geluid is erg goed, merk dat ASC inderdaad goed schakelt tussen geluid voor films en muziek.

Spotify connect krijg ik alleen niet aan de praat? Ik heb ook nog 2 Sonos speakers staan, die herkent hij wel gewoon. Wat heb jij gedaan om Spotify er werkend op te krijgen?
Soundbar opgenomen,in netwerk en zo connectie met Spotify,heb boven een sonos play 5,kan zijn dat jij je sonos even verwijderd uit je netwerk,dan eerst connectie maken met spotify en sounbar,als dat werkt je sonos speakers weer installeren,je kan dan et als ik kiezen tussen connectie spotitfy sounbar of connectie met sonos speakers,gebruik de sonos app dus niet,
Sucses ermee

• Hammetje
Dank voor je tip, heeft helaas niet gewerkt. Beide sonossen fysiek ontkoppeld, deze verschenen inderdaad niet meer in Spotify onder beschikbare apparaten. LG soundbar wil gewoon niet verschijnen in de lijst beschikbare apparaten.

Ik doe vast iets doms/ vergeet iets, maar geen idee wat.

Picobello B.V.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:34
Ik las trouwens op meerdere sites dat de Beam een optische aansluiting heeft, maar ik kan hem helemaal niet vinden of kijk ik erover heen? :P

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
CryptoNL schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:46:
Ik las trouwens op meerdere sites dat de Beam een optische aansluiting heeft, maar ik kan hem helemaal niet vinden of kijk ik erover heen? :P
Er zit een verloopje bij van Hdmi naar optisch.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:34
Crxtreem schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:55:
[...]

Er zit een verloopje bij van Hdmi naar optisch.
Meh verloop. Zou hdmi vanuit bluray naar tv voldoende zijn voor geluid en video? Bij mijn oude bluray werkte het niet, maar die had ook optisch in etc.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-02 23:06

The Chosen One

Zie signature!

Geen ervaring met soundbars dus wilde gewoon ff vragen wat jullie vinden van een soundbar voor de tv zelf. I.p.v. een soundbar direct onder de tv (al dan niet hangend of 'staand', waar het gebruikelijk is (lijkt mij).

Kwam de Samsung HW-MS650 toevallig tegen op ibood (vandaag) en kwam er ff aan het denken door na het zien van het formaat.
Onderkant TV. is bijv ~7 cm hoog, (scherm begint bij ~9cm), pootjes steken zo'n ~11cm uit aan de voorkant.
(tv in bezit; ue49ks7000) Dus dan moet hij ervoor staan. Ophangen aan de muur is niet echt een optie hier.

The Chosen One wijzigde deze reactie 28-11-2018 12:51 (14%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Hammetje
Nou, van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.

Wat ik begrijp is dat spotify werkt via chromecast en dus ook zodoende in beschikbare apparaten onder Spotify moet verschijnen. Mijn TV heeft ook chromecast, de soundbar heeft die ook. Ik kan wel casten naar mijn TV, maar niet naar de soundbar.

Nieuwste firmware is geinstalleerd, uPNP staat aan, Soundbar krijgt een IP in hetzelfde subnet als mijn andere apparaten.

Ik vind de handleiding en informatie van LG dermate summier, dat ik inmiddels na zit te denken of ik de hele zooi niet weer inpak en omruil voor een ander. Geluidskwaliteit is echt goed, maar gebruiksgemak vind ik tegenvallen. Die waardeloze app kan ik nog wel links laten liggen, maar iets zonder spotify af te kunnen spelen vind ik te ver gaan.

Picobello B.V.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Hammetje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:43:
Nou, van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.

Wat ik begrijp is dat spotify werkt via chromecast en dus ook zodoende in beschikbare apparaten onder Spotify moet verschijnen. Mijn TV heeft ook chromecast, de soundbar heeft die ook. Ik kan wel casten naar mijn TV, maar niet naar de soundbar.

Nieuwste firmware is geinstalleerd, uPNP staat aan, Soundbar krijgt een IP in hetzelfde subnet als mijn andere apparaten.

Ik vind de handleiding en informatie van LG dermate summier, dat ik inmiddels na zit te denken of ik de hele zooi niet weer inpak en omruil voor een ander. Geluidskwaliteit is echt goed, maar gebruiksgemak vind ik tegenvallen. Die waardeloze app kan ik nog wel links laten liggen, maar iets zonder spotify af te kunnen spelen vind ik te ver gaan.
Ik heb zoiets ook gehad met mijn Yamaha soundbar. Vreemd genoeg als ik eerst via de laptop met Spotify verbinding maakte met de soundbar verscheen de soundbar daarna ook in de app op mijn telefoon. Nooit kunnen achterhalen waarom. Hij blijft nu wel gewoon zichtbaar in m'n telefoon.

Edit:
Dit ook al geprobeerd?

Zie je het gewenste apparaat niet in de apparatenlijst?

Het kan ook helpen om de instelling Alleen lokale apparaten weergeven uit te schakelen. De app zoekt dan ook naar apparaten die met een ander netwerk zijn verbonden. Dat gaat als volgt:

Tik op Home .
Tik op Bibliotheek .
Tik op Instellingen .
Tik op Apparaten.
Schakel Alleen lokale apparaten tonenuit en probeer Connect opnieuw.

l3art wijzigde deze reactie 28-11-2018 20:35 (15%)

• Famous
Ckriek schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:25:
[...]

Ik heb hier de SK10Y onder de 55”, vind het prima ogen! had hem ook wel goedkoop..

Wel zit ik al een tijd te twijfelen over de rears..
Vind je het echt een toevoeging?
Ze zijn totaal niet duur maar veel film kijken doe ik nou ook weer niet.
Het surroundgeluid gevoel vind ik nu wel goed aanwezig vanuit de bar.

Twijfel zit het meer om het mooi bij de bank te krijgen.. :+

• Hammetje
l3art schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:32:
[...]

Ik heb zoiets ook gehad met mijn Yamaha soundbar. Vreemd genoeg als ik eerst via de laptop met Spotify verbinding maakte met de soundbar verscheen de soundbar daarna ook in de app op mijn telefoon. Nooit kunnen achterhalen waarom. Hij blijft nu wel gewoon zichtbaar in m'n telefoon.

Edit:
Dit ook al geprobeerd?

Zie je het gewenste apparaat niet in de apparatenlijst?

Het kan ook helpen om de instelling Alleen lokale apparaten weergeven uit te schakelen. De app zoekt dan ook naar apparaten die met een ander netwerk zijn verbonden. Dat gaat als volgt:

Tik op Home .
Tik op Bibliotheek .
Tik op Instellingen .
Tik op Apparaten.
Schakel Alleen lokale apparaten tonenuit en probeer Connect opnieuw.
Dank voor het meedenken! Jouw oplossing had ik ook al online gevonden, maar heeft helaas niet geholpen. TV en soundbar zitten aan dezelfde switch, TV is wel castbaar, soundbar niet.

Picobello B.V.

• Krishhh
  • Laatst online: 19-02 17:02
Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:37:
[...]

Ik heb hier de SK10Y onder de 55”, vind het prima ogen! had hem ook wel goedkoop..

Wel zit ik al een tijd te twijfelen over de rears..
Vind je het echt een toevoeging?
Ze zijn totaal niet duur maar veel film kijken doe ik nou ook weer niet.
Het surroundgeluid gevoel vind ik nu wel goed aanwezig vanuit de bar.

Twijfel zit het meer om het mooi bij de bank te krijgen.. :+
Ik overweeg ook om deze soundbar aan te schaffen, maar twijfel nog of het staat bij een 55 inch. Heb jij misschien een foto van hoe dat staat?

PSN: TheKrish

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True