Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
schumi2004 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:47:
Professioneel systeem gaat hem niet meer worden, die heb ik juist weg gedaan vanwege wat "weerstand" bij mijn wederhelft :P en omdat ik het zelf ook eigenlijk niet meer wil.

Ik ga nu mezelf maar even inlezen in DTS:X etc en de nu potentiële opties die ik genoteerd heb in wat de pros en cons zijn. Als het budget technisch hoger moet worden maar ik er langer mee kan doen dan is dat maar zo
Kom persoonlijk de dts:x codec weinig tegen. Kijk vooral wat je sources zijn en welke codecs daar worden gebruikt (bijvoorbeeld Netflix). Mijn belangrijkste advies zou om een soundbar te gaan die uit te breiden is met draadloze achterspeakers. Naar mijn mening heeft dat een echte meerwaarde en geeft dat de beste surround ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:31
Samsung HW-K850 in de aanbieding bij iBOOD voor €549,95 (ex verz. kosten).

Goedkoopste PW: €739,- pricewatch: Samsung HW-K850

http://www.ibood.com/extr...ung-hw-k850-soundbar.html

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Let op: Oude versie zoals door bart0ving opgemerkt.

De Heos by Denon Home Cinema Multiroom is ook in de aanbieding EUR 334,63

Goedkoopste PW is EUR 477,37 pricewatch: Denon HEOS HomeCinema

https://www.amazon.fr/Heo...keywords=Heos+Home+Cinema

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Dat is wel de 'oude', die daarmee net zo verouderd is als de Sonos soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
Dju, was vrijwel uit m'n keuze m.b.t. de soundbar. Zie ik gisteren bij het inrichten van de woning dat de bank wat verder naar voren komt dan gedacht.

Dit betekend dat hij vrij kort eventueel op de sub zou komen te staan (het geluid 'blokkeerd'). Maakt dit wat uit voor 'n sub of is dat niet zo hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Maakt niet uit voor een sub = bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Heeft iemand de Yamaha YSP-5600 opgehangen met de bijbehorende beugel (SPM-K30)? Ik zou graag willen weten in welk gaatje de schroeven komen zodat ik weet hoe lang de beugel wordt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00
Ben aan het kijken naar een vervanger van mijn receiver met 5.1 speakerset (waarvan de sub al een tijd uit staat omdat hij midden in de nacht ineens begint te brommen). Bij de zoektocht liep ik tegen de Samsung HW-K950 aan en dit leek me een mooie vervanging voor mijn huidige set. Hoe zijn de ervaringen met deze soundbar (met rears) ? Zag dat deze geen DTS-X ondersteund, maar dat is voor mij niet belangrijk.

Waar ik nog wel mee zit zijn de 2 HDMI poorten. Mijn huidige tv (LG LX9500) lijkt geen HDMI-ARC te ondersteunen. Volgens mij kan ik dan een optische kabel naar de soundbar leggen voor het geluid vanaf de tv, en dan de apparaten welke ATMOS uitsturen (mediaspeler, bluray speler) direct op de soundbar aansluiten en met HDMI weer naar de tv. Zou dat de oplossing hiervoor zijn, tot ik een nieuwe tv zou gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 10:37
wvkreg schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:40:
Ik heb hetzelfde gedaan als Kasj. Sonos terug en voor de hele Denon Heos setup gegaan. Dit kost je dan wel rond de 1600 euro voor 5.1 surround, maar dan heb je ook iets waar Sonos bij lange na niet aan kan tippen qua geluid en ook aansluitmogelijkheden. Sowieso als de C8 met een optische kabel zou aansluiten is gewoon zonde. HDMI ARC werkt perfect en op de Heos Bar kun je ook nog apparaten aansluiten (+aux en usb). Er is voor mij geen enkele reden om nog naar Sonos te kijken, i.m.h.o. gedateerd.
Lees dat je een C8 van lg hebt,met daarop aangesloten de HEOS bar,via ARC,sinds veertien dagen ook een c8 ,maar bij werkt aansluiten via ARC,niet,krijg geen geluid,wel via optical.
Heb je evt,tips voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Heb je de heos bar? Niet homecinema? Tip: heos bar op de arc aansluiting van de tv aansluiten. Dat is normaal hdmi2. Dan de tv instellen op audio out naar optisch/hdmi arc. Dan moet het werken...zorg wel dat je heos en tv software/firmware up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je kabel ok is...

Heb zelf een 65c8 en een sj8..en nieuwe hdmi 2.0.kabel.. nothing.

Wat ik ook deed. Oude ps3 kabel...hups..perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Ben op dit moment erg aan t twijfelen tussen de heos bar (en sub) en de yamaha ysp2700.

Ik ben bang dat het geluid van de 2700 niet tot zijn recht komt (wil 'm voor spotify en tv/films gebruiken), aangezien deze gebruik maakt van weerkaatsing van geluid (niet aan beide zijden een muur). Daarom neig ik ook naar de Heos bar.

Of is de weerkaatsing functie voor de 2700 uit te schakelen, zodat je bv 'normaal' 3.1/5.1 geluid hebt zoals bv de Heos dat doet?

Wie kan me wat info geven/uit m'n droom helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Exterminator schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:26:
Ben op dit moment erg aan t twijfelen tussen de heos bar (en sub) en de yamaha ysp2700.

Ik ben bang dat het geluid van de 2700 niet tot zijn recht komt (wil 'm voor spotify en tv/films gebruiken), aangezien deze gebruik maakt van weerkaatsing van geluid (niet aan beide zijden een muur). Daarom neig ik ook naar de Heos bar.

Of is de weerkaatsing functie voor de 2700 uit te schakelen, zodat je bv 'normaal' 3.1/5.1 geluid hebt zoals bv de Heos dat doet?

Wie kan me wat info geven/uit m'n droom helpen :)
Je kan de yamaha gewoon op stereo zetten en het surround geluid (effect) uitzetten. Je kan geen achterspeakers koppelen aan de yamaha dus echt 5.1 geluid kan je niet krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 09-07-2018 14:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
l3art schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Je kan de yamaha gewoon op stereo zetten en het surround geluid (effect) uitzetten. Je kan geen achterspeakers koppelen aan de yamaha dus echt 5.1 geluid kan je niet krijgen.
Dank voor je reactie.

Zit jij in een goede ruimte voor de ysp2700? In hoeverre merk je het effect?

Ik heb de tv tegen een muur staan op n meubel, rechts muur icm fopgordijn en raam met houten jaloezie en tegenover de tv een hoekbank en links van de tv open ruimte zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Exterminator schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Dank voor je reactie.

Zit jij in een goede ruimte voor de ysp2700? In hoeverre merk je het effect?

Ik heb de tv tegen een muur staan op n meubel, rechts muur icm fopgordijn en raam met houten jaloezie en tegenover de tv een hoekbank en links van de tv open ruimte zeg maar.
Nee ik zit zelf niet in een ideale ruimte. Ik heb links van de tv een muur/raam maar rechts niets. Daarbij staat de soundbar ook niet op de ideale hoogte.

Er is wel iets van effect merkbaar, maar als je echt 5.1 geluid zou willen of 7.1 ben ik van mening dat je sowieso niet voor een soundbar moet gaan, of in ieder geval niet eentje waar geen achterspeakers aan gekoppeld kunnen worden.

Bij de yamaha zit je wel goed voor wat betreft de gekuidskwaliteit. Maar dat had je vast ook al wel in de nodige reviews gelezen.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 09-07-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Iemand ervaring met de Teufel Soundbar Stream van Raumfeld?

Ik heb hem gisteren besteld :) Maar ik ben benieuwd of iemand anders er ervaringen mee heeft. Ik zat lang te twijfelen tussen Sonos, Heos & Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Voor diegene die nog de pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart op het oog hebben. Hij is inmiddels voor 339 in Nederland verkrijgbaar en de actie voor de gratis achter speakers set is verlengd tot 5 augustus 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WahWah schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:31:
Voor diegene die nog de pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart op het oog hebben. Hij is inmiddels voor 339 in Nederland verkrijgbaar en de actie voor de gratis achter speakers set is verlengd tot 5 augustus 2018.
Ai dit is wel verleidelijk om voor een prikkie een soundbar incl rear's te hebben.
Mist hij alleen de sub maar als tussenoplossing tot een definitieve set mss wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Iemand ervaring met de Yamaha yas 107?
Ik ben opzoek naar een soundbar tussen de 200 en 350 euro. Nu lees ik veel lovende reviews over de Yamaha. Dit ook omdat je er een externe subwoofer aan Kan koppelen en ik heb er toevallig nog 1 over. Is dit een goede koop of is er iets beters op de markt voor dit budget?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:55
Ik twijfel tussen de HEOS bar (en dan met subwoofer, en 2 HEOS 1 speakers aan de achterzijde), of de SAMSUNG HW-K950 set. Deze hele set is alleen al goedkoper dan enkel de bar van HEOS, en biedt een degelijke Dolby Atmos weergave (heb een aantal reviews gelezen). HEOS ondersteunt geen Atmos, en dat is anno 2018 toch wel jammer.

Heeft iemand ervaringen met beide, en voor welke set zouden jullie dan gaan?
Het gaat mij overigens vooral om film / serie kijken waarvoor de set word gebruikt, muziek is van ondergeschikt belang. En het budget maakt me niets uit, ik wil investeren in een set waarmee ik minimaal de komende 10/15 jaar vooruit kan. De huidige 2.1 set gaat ook al een jaar of 17 mee inmiddels.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het verschil in kwaliteit tussen de sets, ook qua geluid natuurlijk. En of Dolby Atmos echt een veel betere ervaring biedt ten opzicht van het surround van de HEOS.

[ Voor 12% gewijzigd door cyberneticorgan op 15-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Als ik Netflix kijk met mijn K950, zijn er momenten/films waar ik geen geluid krijg.

Ik moet dan binnen Netflix kiezen voor het English (Original) spoor ipv de 5.1.

Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:20
cyberneticorgan schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:18:
.....Het gaat mij overigens vooral om film / serie kijken waarvoor de set word gebruikt, muziek is van ondergeschikt belang.
Als muziek van ondergeschikt belang is, zou ik niet voor de HEOS gaan. Ik heb de HEOS Bar en Sub, zonder achterspeakers, een aantal weken in huis gehad en wat muziek betreft kan ik me geen beter multiroom systeem bedenken. Ik heb geen Sonos gehad, maar voor een half jaar terug had Sonos ook nog niet de aansluitingen zoals ze er nu bij de laatste soundbar wel over beschikken. Het geluid van de Heos is werkelijk waar top, veel detail en een zware bas. Maar kwa film geluid kwam ie voor mij net iets te kort.
Ikzelf heb de Sony HT-ST5000 aangeschaft, deze biedt wel Dolby Atmos maar verwacht daar niet te veel van. Dat lukt met de Samsung vast beter omdat die over surround speakers beschikt. De Sony blaast mij bij de tv wel helemaal weg, laatst zat ik nog Ready Player One te kijken waarbij er van alles wordt vernietigd en dan zit ik met een dikke vette grijns op de bank te genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben sinds ruim een jaar in bezit van een Sony HT-RT5. Dit naar volle tevredenheid, behalve dan het bekende issue over verschil in geluidsniveau tussen geluid digitale tv en andere bronnen.
Sinds gisteren is de verbinding met het modem uitgevallen. Bij Netwerkverbindingstatus zag ik wel de wifi verbinding (100%) maar geen dns gegevens. Opnieuw een wifi verbinding opbouwen leverde alleen op het bericht 'Even wachten aub' maar daar blijft het bij. Wat heb ik tot op heden gedaan:
- modem reboot: ik heb een Experia V10 en die heeft mogelijk issue met DHCP server, maar geen oplossing.
- soundbar reboot: stekker eruit, 1 minuut wachten en stekker erin, geen oplossing
- reset netwerkinstellingen: geen oplossing, de eerste keer zegt ie dat draadloze usb verbinding er niet in zit, maar de soundbar heeft een ingebouwde wifi adapter.
- bedraad verbinden: soundbar krijgt ip-adres en werkt weer. Je zou zeggen laat 'm dan bedraad aangesloten zitten maar in het verleden had ik dan problemen dat de Google Cast verbinding van een app zoals TuneIn de soundbar niet meer zag. UPDATE: wifi is een vereiste van Google Cast 8)7
- Wel heb ik sinds een paar dagen 2 ZR5's aangesloten in multiroom opstelling maar dat werk prima en heeft m.i. niets met het probleem te maken.

Het lijkt erop dat de wifi adapter niet naar behoren werkt. Heeft iemand een tip in welke richting ik naar een oplossing kan zoeken?
UPDATE: reset alle instellingen gedaan, nu kan de soundbar weer via wifi met het modem worden verbonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiofreak op 17-07-2018 15:16 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:11:
Als ik Netflix kijk met mijn K950, zijn er momenten/films waar ik geen geluid krijg.

Ik moet dan binnen Netflix kiezen voor het English (Original) spoor ipv de 5.1.

Is daar een reden voor?
Hoe is je home cinema aangesloten? Dus hoe zijn apparaten als TV, soundbar, media player etc met elkaar verbonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
jamas schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:11:
[...]
Als muziek van ondergeschikt belang is, zou ik niet voor de HEOS gaan. Ik heb de HEOS Bar en Sub, zonder achterspeakers, een aantal weken in huis gehad en wat muziek betreft kan ik me geen beter multiroom systeem bedenken. Ik heb geen Sonos gehad, maar voor een half jaar terug had Sonos ook nog niet de aansluitingen zoals ze er nu bij de laatste soundbar wel over beschikken. Het geluid van de Heos is werkelijk waar top, veel detail en een zware bas. Maar kwa film geluid kwam ie voor mij net iets te kort.
Ikzelf heb de Sony HT-ST5000 aangeschaft, deze biedt wel Dolby Atmos maar verwacht daar niet te veel van. Dat lukt met de Samsung vast beter omdat die over surround speakers beschikt. De Sony blaast mij bij de tv wel helemaal weg, laatst zat ik nog Ready Player One te kijken waarbij er van alles wordt vernietigd en dan zit ik met een dikke vette grijns op de bank te genieten :)
Wat kwam je met de HEOS dan te kort? Ik verwacht eerder dat die set kwalitatief wat beter is / wat meer vermogen levert als de Samsung K950, gezien de prijs. Eigenlijk gaat het met name om wel of geen Atmos nemen. Geen Atmos = HEOS, en als het wel echt wat toevoegt dan de Samsung K950. En ben ook benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit. Als HEOS echt een stuk beter klinkt als de K950, dan ga ik denk ik liever voor de HEOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Hoe is je home cinema aangesloten? Dus hoe zijn apparaten als TV, soundbar, media player etc met elkaar verbonden ?
Decoder en Shield via HDMI naar de bar en dan HDMI ARC naar de tv. Moet volgens mij goed zijn.
Ik heb daar volgens mij nooit eerder last van gehad.

Eerder was altijd kiezen en spelen.
Nu moet ik elke keer de settings wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:53:
[...]

Decoder en Shield via HDMI naar de bar en dan HDMI ARC naar de tv. Moet volgens mij goed zijn.
Ik heb daar volgens mij nooit eerder last van gehad.

Eerder was altijd kiezen en spelen.
Nu moet ik elke keer de settings wijzigen.
Als ik het goed begrijp, speel je je films af op de netflix app op de Shield TV. Deze Shield TV is weer verbonden met de Hw-K950 ?

If so, dan betekent het feitelijk dat de nvidia shield TV "iets" doet met het geluid en dit zorgt er voor dat de soundbar geen geluid afspeelt. De netflix app speelt namelijk geluid af in een Dolby Digital Plus formaat. Check anders de audio out opties op de Shield TV. Deze is (voor deze use case) het beste te zetten op iets in de vorm van "bitstream unprocessed". Ik vermoed dat het decoderen van audio nu door de Shield tv zelf gebeurt en dit wordt niet begrepen door de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Klopt. Wat ik bij audio in de Shield kan zien is usb audio mode op surround sound 5.1 staat, surround sound op altijd staat en stereo upmix naar 5.1 PCM staat ook aan.

Deze staan al een tijdje zo.

Zal later eens kijken of Netflix via KPN decoder anders reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:24:
Klopt. Wat ik bij audio in de Shield kan zien is usb audio mode op surround sound 5.1 staat, surround sound op altijd staat en stereo upmix naar 5.1 PCM staat ook aan.

Deze staan al een tijdje zo.

Zal later eens kijken of Netflix via KPN decoder anders reageert.
Je moet vanuit de Shield een signaal doorsturen, wat door de K950 ondersteund wordt. Ik heb recent deze zelfde soundbar gehaald en wat ondersteunde formaten betreft, valt het wat tegen.

Wat de soundbar kan hebben: Dolby Digital (DD, aka AC3), DD+, DDTrueHd en Dolby Atmos.
Wat DTS betreft max DTS 5.1, that's it.
En wat PCM betreft, slechts PCM 2.0 (en dit is echt een gamebreaker heel vaak)

Dus mocht jouw Shield vanwege de setting het signaal naar PCM 5.1 vertalen en deze doorsturen, blijft het bij alle 5.1 films van Netflix helemaal stil. Netflix zelf stuurt een pure DD+ signaal, de Shield mag hier dus niets anders van maken.

Ik weet niet exact wat de audio out (ook wel passthrough genoemd) mogelijkheden zijn van de Shield, maar als er iets in de zin van "bitstream unprocessed" of gewoon "bitstream" is, dan moet je het ook daarop zetten. Wellicht helpt het als je opties als "surround sound altijd aan" en "stereo upmix" uit zet, want dit soort instellingen zorgen er voor dat je Shield zelf gaat sleutelen aan het geluid. Zet de soundbar ook op "standard", zonder de surround optie aan, dan weet je zeker dat je ook echt 5.1 geluid krijgt en niet dat de soundbar zelf een stereo geluid omzet naar 5.1

En als laatste, controleer voor de zekerheid of je shield met een hdmi 2.0 kabel is verbonden met de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
cyberneticorgan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:34:
[...]

Wat kwam je met de HEOS dan te kort? Ik verwacht eerder dat die set kwalitatief wat beter is / wat meer vermogen levert als de Samsung K950, gezien de prijs. Eigenlijk gaat het met name om wel of geen Atmos nemen. Geen Atmos = HEOS, en als het wel echt wat toevoegt dan de Samsung K950. En ben ook benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit. Als HEOS echt een stuk beter klinkt als de K950, dan ga ik denk ik liever voor de HEOS.
@jamas / @cyberneticorgan
Ik heb wel het idee dat de HEOS Bar het beter doet met een HD signaal in plaats van de oude DD en DTS standaarden. Dat verschil is wel merkbaar wanneer ik naar een blu-ray film kijk. Als je Atmos wil dan zul je inderdaad naar iets anders op zoek moeten.
Sinds de laatste firmware is de HEOS Bar ook behoorlijk stabiel moet ik zeggen. Daarvoor was er nogal eens een reset nodig maar dat is niet meer nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Sinds gisteren een Teufel Soundbar van Raumfeld in huis. Ik kom van een 10 jaar oud 5.1 setje van Logitech, de Z5500. Ik wilde toch meer een pronkstuk voor in mijn woonkamer en vond de Raumfeld de mooiste soundbar welke beschikbaar is (wit).

Eerste indruk:

Prachtig design. Voelt zeer degelijk aan (lees: zwaar) en een gigantische subwoofer welke er ook prachtig uit ziet. Aansluiten ging zeer gemakkelijk. Soundbar middels ARC aangesloten. TV herkende het meteen.
Subwoofer is wireless en achter de bank gepositioneerd.

Nadat alles quick & dirty was aangesloten, zonder dat ik mijn tv nog had opgehangen, ging ik aan de slag. Op het begin even slikken t.o.v. een 5.1 set. Alles stond in fabrieksinstellingen ingesteld dus het was even spelen met de settings. Dit alles is prima in te stellen in de Raumfeld app, wat redelijk overeenkomt met de Sonos app. Middels chromecast audio kan je veel apps direct streamen richting de Soundbar.

Waar ik vervolgens wél direct van onder de indruk ben geraakt is het kijken van film materiaal met surround; oftewel de standaard surround demo's op YouTube. De Soundbar ondersteund weliswaar geen DTS of DD, maar door de 'Wellenfeld' techniek ontstaat er toch een ruimtelijk geluid wat met wat fantasie overeenkomt met surround. Niet te vergelijken met een 5.1 set, maar ik was toch behoorlijk onder de indruk. Vooral dat dit alles wordt ondersteund met een flinke bass.
Een 4K film met een goed audiospoor wordt z.s.m. bekeken om het echt eerlijk te testen.

Verder moet ik de komende dagen nog veel tweaken en testen met de vele settings. Eerste indruk is uiteindelijk goed, maar toch moet ik even (mentaal) omschakelen van mijn good old 5.1 set naar het soundbar principe :)
Het oogt allemaal wel een stuk meer clean.
Ik zal mijn bevinden over een paar weken nogmaals delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Verwijderd net eens getest met de Netflix app van de KPN decoder.

Ook hier krijg ik geen geluid via de 5.1 spoor.

Hdmi kabel moet goed zijn.
Voor zover ik weet had ik nooit problemen. Dus of met de K950 is iets mis, of Netflix heeft een update gehad waardoor de 5.1 spoor nu standaard afspeelt ipv het normale spoor. (zou ik überhaupt geluid moeten krijgen via 5.1 spoor?)

Want normaal met Netflix had ik gewoon instant geluid met elke film.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-07-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:14:

Voor zover ik weet had ik nooit problemen. Dus of met de K950 is iets mis, of Netflix heeft een update gehad waardoor de 5.1 spoor nu standaard afspeelt ipv het normale spoor. (zou ik überhaupt geluid moeten krijgen via 5.1 spoor?)

Ja, je moet absoluut geluid krijgen via het 5.1 spoor, mits dit geluid op de "juiste wijze" wordt doorgestuurd naar de K950....en hier zit hem even de uitdaging in.

Ook met je KPN decoder hangt het er maar net van af hoe de audio out vanuit de decoder is ingesteld. Zowel apps als decoders hebben de neiging zelf al te sleutelen aan het geluid, voordat ze dit doorsturen. En de K950 is, mede doordat de ondersteuning voor "formats" eigenlijk erg matig is voor een soundbar van deze prijsklasse, erg kieskeurig met inkomende geluiden. Deze kieskeurigheid resulteert dan weer in totale stilte.

Wat betreft het 5.1 geluid in de Netflix app. Zodra het apparaat waarop je de netflix app draait ingesteld staat (audio out), dat het een "multichannel" geluid mag doorsturen, verschijnt het 5.1 logo op de content. Vanaf dat punt zal elke netflix film/serie dan ook standaard met het 5.1 geluid opstarten.

Met de decoder kan je onder geluidsinstellingen kijken, staat deze op dolby? Zo niet, verander het eens naar Dolby en kijk of dit helpt. Als de decoder dan het Dolby Digital Plus signaal weet door te sturen (want menig apparaat sleutelt hier nog aan en haalt de Plus weg van de Dolby Digital Plus), dan heb je geluid zoals het hoort. Hoor je wederom niets? Dan kan het zomaar zijn dat de K950 hieraan schuldig is. Ik zou dan even de stekker van de K950 eraf halen voor een minuut en kijken of er daarna iets verandert.

Is het hierna nodig alsnog te troubleshooten? Dan kan je toch het beste de Shield TV gebruiken omdat deze flexibeler is met de instellingen en je niet afhankelijk bent van streaming content. Je kunt dan bv. zelf bestanden met verschillende audio kwaliteit downloaden om af te spelen op de Shield TV en kijken hoe jouw K950 hiermee omgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:14:

Even aanvullend op de adviezen van Ukan? Heeft je tv geen ingebouwde Netflix of YouTube app? Wellicht kun je zo je soundbar testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Onlangs heb ik de Denon bar ontvangen, meer dan tevreden mee. Echter een vraagje voor de mede Denon gebruikers wellicht...

Op de soundbar heb ik mijn telfort kastje, chromecast en playstation aangesloten icm een kabel naar een LG tv aangesloten via HDMI ARC.

Echter wanneer ik de tv/soundbar inschakel krijg ik eerst de melding dat er geen invoer signaal is gedetecteerd en of ik de invoerverbindingen wil detecteren, wanneer ik dan op nee druk springt hij vervolgens automatisch om naar de chromecast (op source 4). Wanneer ik via de Denon afstandsbediening de juiste source selecteer (source 1: het Telfort kastje) springt hij echter pas om naar weergave van het kastje met een standaard vrij hard volume. Is het niet mogelijk dat hij automatisch bijvoorbeeld het telfort kastje weergeeft op het moment dat ik deze inschakel (met normaal volume) ipv altijd naar de standby stand van de chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Exterminator Je moet even de handleiding van je tv doorspitten. Daar staat in hoe je de hdmi ingangen kan koppelen aan namen. Op die manier kan je source 1 koppelen aan de naam SetupBox/TV ontvanger. Misschien gaat het dan wel goed.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Ik heb ondertussen de Samsung HW-K950 in huis, en moet zeggen: strak setje. Een veel gehoorde klacht is dat de achterspeakers bij niet Atmos materiaal aan de zachte kant zijn, maar vind ik nog wel meevallen. Heb ze wel op het maximale volume staan (+3), en bij Atmos zijn ze wel duidelijk veel meer aanwezig. Maar je hoort ze goed op de juiste momenten met 5.1 opnames. Atmos is wel echt next level qua geluid, je zit echt midden in de film en dat weet de set vrij goed over te brengen. Maar ik zal er hier geen hele review van maken, die plaats ik los nog wel een keer denk ik.

Moet nog wel even een nieuw mobo voor mijn HTPC bestellen, want die beschikt enkel over HDMI 1.4, en die ondersteunt geen Atmos (vanaf 2.0). En als ik Atmos materiaal afspeel op mijn TV (LG OLED 55C7V) ziet de soundbar dat ook niet als Atmos, wat ik op zich wel vreemd vind. Moet het nog even proberen via mijn Oppo, want die kan ook rechtstreeks materiaal van de NAS afspelen.

En wat ik mijzelf nog afvraag, maar die vraag moet ik wellicht bij Samsung neerleggen: Stel dat 1 van de achterspeakers defect zou raken buiten de garantieperiode, kan je die dan los laten vervangen / repareren? Want die achterspeakers zijn niet los verkrijgbaar, en om dan weer een set van 900/1000 euro te moeten pokken voor 1 speakertje is een beetje overdreven. Bij bijv. HEOS is dat makkelijker, omdat alle speakers los per stuk te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Laatst online: 12-09-2024
Radiofreak schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:39:
UPDATE: reset alle instellingen gedaan, nu kan de soundbar weer via wifi met het modem worden verbonden.
Helaas is wederom de wifi verbinding uitgevallen. Het lijkt erop dat de firmware corrupt is want hij wil de gegevens niet meer opslaan en loopt vervolgens vast. Weet iemand hoe ik een hernieuwde firmware installatie kan forceren? Via de normale usb methode zegt het systeem dat het reeds is geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me trouwens op dat niet alle soundmodes alle speakers van de Samsung HW-MS650 gebruiken. Klopt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:57:
Valt me trouwens op dat niet alle soundmodes alle speakers van de Samsung HW-MS650 gebruiken. Klopt dit.
Ik kan me voorstellen dat de music mode stereo gebruikt en dus de center speaker uitschakelt.

Of op welke modes doel je?

[ Voor 4% gewijzigd door venom1 op 23-07-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Ik kan me voorstellen dat de music mode stereo gebruikt en dus de center speaker uitschakelt.

Of op welke modes doel je?
Het is de standaard, muziek en smart mode inderdaad. Rest is het wel geactiveerd. Maar de muziekmode vind ik juist één van de betere. Kun je de movie mode net zo krijgen als je met de instellingen speelt (geen voorstander van bij een soundbar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:07:
[...]

Het is de standaard, muziek en smart mode inderdaad. Rest is het wel geactiveerd. Maar de muziekmode vind ik juist één van de betere. Kun je de movie mode net zo krijgen als je met de instellingen speelt (geen voorstander van bij een soundbar).
de muziekmode klinkt idd heel goed. het was me trouwens nog niet opgevallen dat hij bij standaard en smart ook de center uitschakelt. Zal dit straks eens testen.

In principe kun je via de multiroom app met de equalizer spelen en bass/treble instellingen aanpassen om te kijken wat je het beste bevalt. Maarf exact hetzelfde krijgen lijkt me moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:19:
[...]

de muziekmode klinkt idd heel goed. het was me trouwens nog niet opgevallen dat hij bij standaard en smart ook de center uitschakelt. Zal dit straks eens testen.

In principe kun je via de multiroom app met de equalizer spelen en bass/treble instellingen aanpassen om te kijken wat je het beste bevalt. Maarf exact hetzelfde krijgen lijkt me moeilijk
Het valt niet op tenzij je met je neus er bovenop gaat zitten en dan door de verschillende modes heen bladeren. Dan zul je het ook merken. Laat maar weten wanneer je dit gedaan hebt. Maar goed echt surround sound is via een soundbar toch niet waar te nemen dus denk dat ik het gewoon op muziek mode laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 15:56
Bij de Heos bar staat virtual surround. Is dit iets wat je aan moet zetten of doet hij het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Verwijderd @Kasj

Net maar eens geprobeerd of ik een Atmos film kon afspelen. Ook geen geluid. Ligt dus aan de soundbar zelf.

Even spanning eraf gehaald en daarna deed alles het weer, ook de 5.1 in Netflix.

Best vervelend dat dit moet, vraag me af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
NeutraleTeun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:56:
@Verwijderd @Kasj

Net maar eens geprobeerd of ik een Atmos film kon afspelen. Ook geen geluid. Ligt dus aan de soundbar zelf.

Even spanning eraf gehaald en daarna deed alles het weer, ook de 5.1 in Netflix.

Best vervelend dat dit moet, vraag me af waarom.
Huh, dus 5.1 doet het na spanning eraf halen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Zie ik net dat Samsung met een nieuw model komt, de Samsung HW-N950. Betreft een 7.1.4 set met 2 side-firing speakers (aan de zijkanten van de soundbar). Daar zie ik niet echt het voordeel in, omdat je dan 2 vlakke muren aan beide kanten van je woonkamer moet hebben voor het juiste effect, en dat heb ik zelf in elk geval niet.

Maar wat wel mooi is: DTS:X word ondersteund, en over DTS-HDMA is nog niets gezegd. De adviesprijs is wel rond de 1400/1500 euro, en de K950 haal je nu voor zo'n €900,- in huis. Die prijs zal na verloop van tijd nog wel zakken, net als bij de K950.

Als ik dat eerder had geweten, had ik misschien nog wel even gewacht met de aankoop van de K950. De N950 zou volgende maand in de winkels moeten liggen. Behalve DTS:X zijn de voordelen minimaal, maar heel heel misschien brengen ze toch nog een keer een firmware upgrade met DTS:X support uit voor de K-serie, al heb ik mijn twijfels. Maar niemand in dit topic die me hierover even informeerde, dat valt me weer een beetje tegen heren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kasj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:33:
[...]

Huh, dus 5.1 doet het na spanning eraf halen wel?
Jup :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixtom
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-03 15:56
Hi all,

Heeft iemand toevallig al ervaring met de LG SK10Y?
Of uberhaupt ergens zien staan?.. de reviews zijn iig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Gezien mijn oude set (tv + soundbar) verkocht is ben ik opzoek naar een leuke soundbar voor onder de LG C7, in eerste instantie ging ik voor de SJ9 gezien “Atmos”.

Ik zie echter dat deze maar 1 in en 1 out hdmi poort heeft.
Zou graag 3 poorten willen hebben zodat ik de TV, Ziggo en Xbox erop kan aansluiten.

Als ik echter filters aanvink “Atmos + ARC” komt er geen enkele naarvoren welke 3 HDMI ingangen heeft, is dit zo bijzonder?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouloe
Famous schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:54:
Gezien mijn oude set (tv + soundbar) verkocht is ben ik opzoek naar een leuke soundbar voor onder de LG C7, in eerste instantie ging ik voor de SJ9 gezien “Atmos”.

Ik zie echter dat deze maar 1 in en 1 out hdmi poort heeft.
Zou graag 3 poorten willen hebben zodat ik de TV, Ziggo en Xbox erop kan aansluiten.

Als ik echter filters aanvink “Atmos + ARC” komt er geen enkele naarvoren welke 3 HDMI ingangen heeft, is dit zo bijzonder?
Volg, ik heb namelijk een C8 gekocht en twijfel ook over de soundbar. Zit ook met Ziggo & PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

nouloe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Volg, ik heb namelijk een C8 gekocht en twijfel ook over de soundbar. Zit ook met Ziggo & PS4
Is Atmos een eis?
Ik had hiervoor de pricewatch: Sony HT-CT790 staan en die heeft wel 3x in :)

Bij Atmos lijkt het echter een stuk lastiger?

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 25-07-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

Maar de tv zelf heeft toch genoeg ingangen? Kan je alles via de tv naar de soundbar laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouloe
l3art schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Maar de tv zelf heeft toch genoeg ingangen? Kan je alles via de tv naar de soundbar laten lopen
De overige apparaten naar Tv & TV via ARC naar soundbar.

Iemand ervaring met de Sj9 of andere aanbevelingen op dat vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
ARC is dus wel beperkt in bandbreedte, waardoor Dolby Atmos niet werkt. Daarvoor heb je eARC nodig, en dat is alleen terug te vinden op het 2018 model van de LG OLED's (en de soundbar moet dus ook een eARC poort hebben).

Dus l3art zijn opmerking gaat op als de soundbar dat ook ondersteunt, en nouloe dus perse Atmos materiaal wil bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door cyberneticorgan op 25-07-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinternieuwe pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart voor €240 euro gekocht :).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

nouloe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:40:
[...]

De overige apparaten naar Tv & TV via ARC naar soundbar.

Iemand ervaring met de Sj9 of andere aanbevelingen op dat vlak?
Maar ik wil juist één kabel naar de soundbar en de rest in de soundbar proppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En ja hoor... Weer geen 5.1 of Atmos.

Maar eens contact opgenomen met Samsung, wouden ze me eerst afschepen met 'ja dat hoort zo'.
Nou, lijkt me sterk dat elke keer ik een film wil kijken ik de stroom eraf moet gooien.

Heeft hij nog even overlegd en vervolgens mijn unit ter reparatie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
NeutraleTeun schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:53:
En ja hoor... Weer geen 5.1 of Atmos.

Maar eens contact opgenomen met Samsung, wouden ze me eerst afschepen met 'ja dat hoort zo'.
Nou, lijkt me sterk dat elke keer ik een film wil kijken ik de stroom eraf moet gooien.

Heeft hij nog even overlegd en vervolgens mijn unit ter reparatie aangeboden.
Dus geen Atmos via HDMI 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Gefeliciteerd. Waar en kunnen anderen deze deal ook krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vandaag een Samsung HW-N650 in gebruik mogen nemen en deze via ARC aangesloten op mijn Philips Android smart TV echter viel me op dat de soundbar niet automatisch ingeschakeld wordt, ben ik een optie vergeten aan te zetten misschien of gaat dit gewoon nooit werken?

/edit:
Ben er achter. Als je de TV inschakelt met de power knop op de remote dan schakelt de soundbar NIET in doe je dit echter met de directe functie op de remote dus bv Netflix of TV dan schakelt de soundbar WEL in.
Waarom deze dat niet doet met de power button is mij een raadsel want de TV start dan ook gewoon op met Netflix of TV. Het lijkt er op dat de power button meer het beeldscherm inschakelt ipv iets anders en de direct functie knoppen een extra signaal mee sturen bij activeren/inschakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 04-08-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallee
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-10-2022
Hi kort vraagje, ik heb net een nieuwe tv gekocht dus heb niet echt groot budget over voor een sound bar.
Is het 't waard om een sound bar te kopen van rond de 100~150 euro (zo ja, waar moet ik naar kijken?) of is het beter om nog een tijdje door te sparen en een duurdere te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wallee schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:35:
Hi kort vraagje, ik heb net een nieuwe tv gekocht dus heb niet echt groot budget over voor een sound bar.
Is het 't waard om een sound bar te kopen van rond de 100~150 euro (zo ja, waar moet ik naar kijken?) of is het beter om nog een tijdje door te sparen en een duurdere te kopen?
Ligt helemaal aan je tv. Heb je een tv waar relatief goed geluid uit komt (bijv een lg c7) dan zou ik doorsparen. Is het geluid slecht van je tv dan kan het de moeite zijn een soundbar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Ik ben aan het overwegen over te stappen op een leuke soundbar met (gegadigde zijn o.a. de Sony HT_ST5000, Bose Soundtouch 300, yamaha YSP-2700)
Maar wat ik mij afvraag en waar ik online niet direct een antwoord op kan vinden:

Kan ik met een (bepaalde) soundbar mijn mediaplayer ook de deur uit doen?

Een belangrijk punt voor mij is dat ik het afspelen van video bestanden in Blue Ray resolutie graag gemakkelijk zou willen maken. Ik lees in de specificaties vaak zaken over audiostreaming, maar hoe kan ik videostreaming gemakkelijk maken? Kan ik er bijvoorbeeld een Netwerkschijf of externe harde schrijf op aansluiten en deze via de bar afspelen of hem ik nog steeds mijn mediaplayer nodig?

En als het makkelijk kan, iemand tips wat ik nog meer nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Mijn Soundbar (HT-ST5000) is in feite een AV-versterker met ingebouwde speakers. Dus er zitten HDMI-ingangen op waar je andere apparatuur op kunt aansluiten. Er zit in deze soundbar wel een chromecast audio en spotify client ingebouwd, maar geen video speler. Volgens mij moet je dat ook niet willen. Je wil een snelle mediaspeler die altijd up-to-date blijft, dat kun je ook niet verwachten van een Soundbar waar de de core functionaliteit het geluid is,
Gebruik daarom bijvoorbeeld een Nvidia Shield, chromecast ultra of een van de talloze andere mogelijkheden voor het video gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou het kunnen inschakelen over HDMI op mijn nieuwe Samsung HW-N650 was van korte duur, dit werkt niet meer.
Iemand hier ervaring mee hoe dit correct werkend te krijgen?
Weet iemand toevallig ook hoe je kunt achterhalen welke firmware er op deze Samsung draait op dit moment en of het zin heeft deze te upgraden met de update gevonden hier?
https://www.samsung.com/nl/support/model/HW-N650/XN/
Kan niet echt een change log vinden of iets dergelijks.

/edit
Weet iemand of het volume regelen met TV remote toch niet anders kan op een soundbar dan via ARC?
Ik vind de respons via ARC best tegenvallen eigenlijk, soms reageert het helemaal niet of kan ik ineens niet lager. Kun je niet een remote koppelen misschien?
Nu zie ik ook bij downloads twee opties MICOM en een Upgrade File. Wat is dat MICOM en wat moet ik ermee?

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Weet iemand of de nieuwste soundbar van denon heos toch een firmware krijgt omtrent dolby atmos
Dan heb ik zeker interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Om mijn soundbar te upgraden heb ik een Micro USB to USB adapter kabel nodig maar nu vind ik voornamelijk OTG kabels, is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe het komt dat met een TV uitzending (Lees HD series/films) en/of Netflix op een smart TV er nauwelijks bass uit de subwoofer van een Samung soundbar komt?
Er zit wel degelijk bass in wanneer je met je mobiel via BT muziek afspeeld maar bij een beetje heftige scene in een film via de TV met optical of HDMI (ARC) lijkt hier niets van te merken.
Ik heb al gespeeld met het tweaken van de equalizer op de soundbar voor zove rmogelijk en het volume van de subwoofer op max gezet, geen audio (surround) settings op de TV enabled zodat het niet van invloed op elkaar kan zijn maar het haalt niets uit (ook niet als ik op de TV wel aan de audio settings zit).
Ik hoef niet weg te dreunen maar voor nu lijkt die sub helemaal niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ben er schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:13:
Weet iemand of de nieuwste soundbar van denon heos toch een firmware krijgt omtrent dolby atmos
Dan heb ik zeker interesse
Waarom Atmos? In 90% van de ruimtes heb je hier echt niks aan qua meerwaarde.
On topic, ik denk niet dat met de huidige hardware Denon de Bar en aanverwante apparaten softwarematig Atmos kan ''geven''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

[...]

Ik heb zojuist de keuze gemaakt voor de LG SK10Y, deze heeft gewoon 3 HMDI poorten :)

Er is nu ook een cashback op van €200,-!
Als je rond belt voor een goede prijs heb je hem voor onder de €500,- na cashback :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Overweeg om mijn Bowers & Wilkins Panorama 2 soundbar te verkopen en een Sony HT-ST5000 aan te schaffen.

Op dit moment schrik ik echter van de prijs die ik zie online, heeft iemand nog tips? Ik lees bedragen onder de 800 en dat lijkt mij wel wat?

Wat zijn overigens de ervaringen in het gebruik door "de vrouw"? Mijn vrouw vindt de huidige setup nogal lastig en dat is één van de redenen dat ik hier naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bigg Balls schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:09:

Wat zijn overigens de ervaringen in het gebruik door "de vrouw"? Mijn vrouw vindt de huidige setup nogal lastig en dat is één van de redenen dat ik hier naar kijk.
Haha, genoeg ervaringen met 'de vrouw' hier. Weliswaar niet met die sony set. Ik heb het hier zo eenvoudig mogelijk geïnstalleerd. Ondanks de meerdere hdmi ingangen op de soundbar toch alles in de tv gestoken en alleen de arc aansluiting tussen de soundbar en de tv. Hierdoor hoeft ze dus niet om te kijken naar de soundbar, deze gaat automatisch aan met de tv, YouTube, Netflix, videoland gaat allemaal via de tv en daarvan weet ze hoe ze die met 1 of 2 drukken op de knop van de afstandsbediening van de tv kan vinden. Kortom het is redelijk vrouwproof ingesteld op deze manier O-) En je weet wat ze zeggen, wanneer de vrouw blij is...... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 25-08-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
Bigg Balls schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:09:
Overweeg om mijn Bowers & Wilkins Panorama 2 soundbar te verkopen en een Sony HT-ST5000 aan te schaffen.

Op dit moment schrik ik echter van de prijs die ik zie online, heeft iemand nog tips? Ik lees bedragen onder de 800 en dat lijkt mij wel wat?

kan je niet een apple tv 4k eraan hangen en met hdmi verbinden waardoor je alles via de apple tv laat lopen? dus netflix, nlziet, videoland, muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

l3art schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:14:
[...]

Haha, genoeg ervaringen met 'de vrouw' hier. Weliswaar niet met die sony set. Ik heb het hier zo eenvoudig mogelijk geïnstalleerd. Ondanks de meerdere hdmi ingangen op de soundbar toch alles in de tv gestoken en alleen de arc aansluiting tussen de soundbar en de tv. Hierdoor hoeft ze dus niet om te kijken naar de soundbar, deze gaat automatisch aan met de tv, YouTube, Netflix, videoland gaat allemaal via de tv en daarvan weet ze hoe ze die met 1 of 2 drukken op de knop van de afstandsbediening van de tv kan vinden. Kortom het is redelijk vrouwproof ingesteld op deze manier O-) En je weet wat ze zeggen, wanneer de vrouw blij is...... ;)
Thanks dat is zeker nog een optie, liever laat ik alles wel via de soundbar omdat zo minder HDMI kabels zichtbaar zijn en de versterker het geluid binnenkrijgt zonder dat mijn tv er van alles mee wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

marz01 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:25:
[...]

kan je niet een apple tv 4k eraan hangen en met hdmi verbinden waardoor je alles via de apple tv laat lopen? dus netflix, nlziet, videoland, muziek
Zou een optie zijn maar dan doen we volgens mij weet teveel concessies qua beeld als alternatief voor ziggo en missen we aantal, extra, kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
Bigg Balls schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:57:
[...]

Zou een optie zijn maar dan doen we volgens mij weet teveel concessies qua beeld als alternatief voor ziggo en missen we aantal, extra, kanalen.
ze zijn bezig met een ziggo app
https://www.iculture.nl/n...o-apple-tv-intern-getest/
maar probeer eens Nl ziet; geen reclame meer, maanden terug kijken, kijken wanneer het jou uitkomt; heerlijk
[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Ik geloof nooit dat het een verbetering qua geluid gaat worden met de sony bar met de kleine 2,5 inch speakertjes en alleen al de helft van het gewicht van de panorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:43
Ik weet niet of dit het meest geschikte topic is voor mijn opmerking maar het valt me op dat het hier, en ook in andere topics, enkel en alleen gaat over actieve soundbars waarbij de versterker zit ingebakken. Ikzelf zou echter ook wel interesse hebben in een passieve soundbar als vervanger van mijn boekenplank speakers en center.

Er is kennelijk niet echt een markt voor want je ziet ze niet veel. Een winkel als Hifi Klubben heeft geen passieve soundbars voor zover ik weet en de volgende Monitor Audio is één van de weinigen die ik tegenkom.

pricewatch unsorted: Monitor Audio SB-2 passieve soundbar + GRATIS Muurbeugel...

Ik zie qua aansluitingen wel voordelen aan het houden van een surround receiver. Wel vraag ik me af hoe de kwaliteit zich verhoudt tot een goede actieve soundbar en boekenplank speakers. Dat het het niet haalt bij goede vloerstaanders is me uiteraard duidelijk.

Hebbes jullie ervaring met dit soort soundbars?

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Famous schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Ik heb zojuist de keuze gemaakt voor de LG SK10Y, deze heeft gewoon 3 HMDI poorten :)

Er is nu ook een cashback op van €200,-!
Als je rond belt voor een goede prijs heb je hem voor onder de €500,- na cashback :*)
Ik heb ook een rondje gebeld maar ik kom niet onder de 575 (na cashback). Waar heb jij uiteindelijk gekocht?

• Famous

Famous

R 400+

wind_surfer schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:42:
[...]

Ik heb ook een rondje gebeld maar ik kom niet onder de 575 (na cashback). Waar heb jij uiteindelijk gekocht?
Weet niet of ik het mag “posten”.
Stuur jou (direct de laatste, had er al paar gehad) een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:11:
[...]

Weet niet of ik het mag “posten”.
Stuur jou (direct de laatste, had er al paar gehad) een DM.
Gezien ik nog steeds DM’s krijg hierover en het alweer een tijdje geleden is dat ik hem gekocht hebt 8)7

Ik heb mijn LG SK10Y aangeschaft bij Smits Arnhem voor €679,-.
Na cashback kom je dus op €479,-.

Overigens erg te spreken over de Soundbar!
Wat een geluid voor een bar O+
zelfs een vriend die een goede 5.1 heeft was onder de indruk van de kwaliteit.

• schumi2004
Hoe sluiten de meeste hun soundbar aan, spdif of HDMI?
Hier liep het met HDMI geregeld uit sync, vaak even switchen naar andere zender loste het op of erger nog de soundbar ging niet automatisch aan. Zit nu op spdif maar dat heeft ook weer wat storends, het werkt prima maar toch.

Dus vroeg me af of je zowel HDMI als optisch tegelijk kunt aansluiten of gaat dat heel vervelend doen? Zo kan ik namelijk snel switchen tussen beide en wellicht kan het aangesloten van spdif ervoor zorgen dat soundbar wel altijd aan gaat.

/edit
Samsung HW-N650 icm Philips 6400 series android smart tv

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 06-09-2018 18:58 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
schumi2004 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:30:
Hier liep het met HDMI geregeld uit sync, vaak even switchen naar andere zender loste het op of erger nog de soundbar ging niet automatisch aan. Zit nu op spdif maar dat heeft ook weer wat storends, het werkt prima maar toch.

Dus vroeg me af of je zowel HDMI als optisch tegelijk kunt aansluiten of gaat dat heel vervelend doen? Zo kan ik namelijk snel switchen tussen beide en wellicht kan het aangesloten van spdif ervoor zorgen dat soundbar wel altijd aan gaat.
Misschien handig om er bij te vermelden om welke soundbar het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
l3art schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:56:
[...]

Misschien handig om er bij te vermelden om welke soundbar het gaat.
Done, is idd wat handiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:37
Ik sta op het punt om een soundbar (als eerste stap naar multi-room) aan te schaffen. Twijfel tussen Sonos en Yamaha Musiccast. Yamaha lijkt kwalitatief iets beter, maar heb mijn twijfels bij het afspelen van Apple Music via AirPlay, terwijl Apple Music bij Sonos als streaming service geïntegreerd zit in de app.
Iemand ervaring met Apple Music via AirPlay naar Musiccast? Hoe bevalt dit en mis je de integratie zoals Sonos dat biedt? Andere voor/nadelen waar ik aan moet denken?

• Kensuke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 19:59
Famous schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:07:
[...]

Gezien ik nog steeds DM’s krijg hierover en het alweer een tijdje geleden is dat ik hem gekocht hebt 8)7

Ik heb mijn LG SK10Y aangeschaft bij Smits Arnhem voor €679,-.
Na cashback kom je dus op €479,-.

Overigens erg te spreken over de Soundbar!
Wat een geluid voor een bar O+
zelfs een vriend die een goede 5.1 heeft was onder de indruk van de kwaliteit.
Smits gebeld en ik werd zo'n beetje voor gek verklaard bij de genoemde prijs. Heeft iemand anders recent hiermee succes gehad? Misschien had ik de verkeerde aan de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Kensuke schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:06:
[...]

Smits gebeld en ik werd zo'n beetje voor gek verklaard bij de genoemde prijs. Heeft iemand anders recent hiermee succes gehad? Misschien had ik de verkeerde aan de telefoon.
Wellicht kreeg ik korting omdat ik mijn LG C7 daar ook had aangeschaft maar zo leek het niet.
Ik kreeg de prijs direct door per telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
Kensuke schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:06:
[...]

Vandaag nog langs geweest en 779 (na cashback 579) was de laagste prijs ze gingen niet lager.

Voor mij alleen nog twijfel of ik de LG wil, of de nieuwe Bose Soundbar 500

Vind de LG erg groot, maar heeft wel 3x HDMI en een subwoofer.
Bose heeft multiroom en vaak vind ik het geluid van de bose's erg mooi (mijn smaak), maar ik weet niet of ik de subwoofer dan ga missen.

Maar de Bose Soundbar 500 was nog niet aangesloten, waren ze nog mee bezig en ik moest weg, dus kon hem nog niet beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
juanp schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:04:
[...]

Vandaag nog langs geweest en 779 (na cashback 579) was de laagste prijs ze gingen niet lager.

Voor mij alleen nog twijfel of ik de LG wil, of de nieuwe Bose Soundbar 500

Vind de LG erg groot, maar heeft wel 3x HDMI en een subwoofer.
Bose heeft multiroom en vaak vind ik het geluid van de bose's erg mooi (mijn smaak), maar ik weet niet of ik de subwoofer dan ga missen.

Maar de Bose Soundbar 500 was nog niet aangesloten, waren ze nog mee bezig en ik moest weg, dus kon hem nog niet beluisteren.
er staat er 1 in de vraag en aanbod,cashback is er al vanaf

V&A aangeboden: NIEUWE LG SK10Y met volledige garantie van 2Jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Misschien een rare vraag maar is het voor jullie een issue of een soundbar 4K kan doorgeven of denk ik nu teveel vanuit de gedachte van een surround receiver waar je al je apparatuur op aansluit? Ik zie dat veel (ook high-end) soundbars vaak alleen optical hebben dus kennelijk wordt er verwacht dat de meeste mensen hun tv als "hub" gebruiken?

Onze surround receiver heeft afgelopen vrijdag schade opgelopen tijdens een blikseminslag hier in de buurt. En omdat het maar de vraag is of deze nog gefikst kan worden komt de optie van een soundbar ook weer in the picture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
D-e-n schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:10:
Misschien een rare vraag maar is het voor jullie een issue of een soundbar 4K kan doorgeven....
Ja en nee, waarbij je zelf eigenlijk het antwoord al geeft.
Als ik alles op de soundbar zou aansluiten dan is 4K doorgeven zeker belangrijk.

Echter vind ik het makkelijker werken om alles op de tv aan te sluiten ipv de soundbar dus dan is het weer wat minder belangrijk. Echter is deze voorkeur erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:30:

/edit
Samsung HW-N650 icm Philips 6400 series android smart tv
Goede kwaliteit (nieuwe) kabel geprobeerd? Ik had dit ook een tijdje met mn heos bar, nieuwe kabel loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sander schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:27:
[...]

Goede kwaliteit (nieuwe) kabel geprobeerd? Ik had dit ook een tijdje met mn heos bar, nieuwe kabel loste het op.
De kabel die ik gebruikte was mijn inziens wel van goede kwaliteit, was destijds bij aanschaf een vrij prijzige en stevige. Nu zit het dus met spdif en het werkt eigenlijk wel okay.
Mocht ik hem toch via HDMI willen moet ik nu toch een andere kabel (haakse) gaan bestellen aangezien de resterende aansluitingen op de zijkant zitten (wie bedenkt nou zoiets?)
Mocht het zover komen probeer ik het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hm. Ik heb hier ook best vaak net even uit sync geluid.

K950 met Nvidia Shield met Pana TV.

Dacht eerst dat het aan mijn films/Kodi lag (no pun), maar merk het ook bij Netflix.

Audio sync van de bar staat al op 0 ms, en kan niet in de min.

Geluid komt dus later FWIW.

Btw: Expert doet weer stunten met 20% korting. En doet mee met cashbackxl, dus wellicht een optie voor sommigen.

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-09-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
l3art schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:22:
[...]
Als ik alles op de soundbar zou aansluiten dan is 4K doorgeven zeker belangrijk.
Maar dan wordt de keuze dus beperkter zie ik :)

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
ik ben opzoek naar een vrij eenvoudige, budget soundbar/boxen set voor mijn tv. Ik gebruik nu de boxen van mij tv en dat klinkt natuurlijk nergens naar, vooral niet in films. (bass momenten kraken, geen EQ voor egaal geluid etc).

Ik wil het voornamelijk voor films, om net wat meer diepere geluiden te krijgen. Ik ben zelf geen fan van harde bass en heb liever wat natuurlijke geluiden.

Budget is dan ook onder de 200. Is hier een leuk apparaatje voor te vinden of is het kwestie van alsnog verspilde geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op Expert.nl is er vandaag en morgen 20% korting op veel audio apparatuur..

Ik ben zelf overstag gegaan voor de Sony HT-ZF9 (€579,- nu) De rearspeakers hebben ze er niet maar die komen wel via een ander kanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Scarface1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:29:
Hallo allemaal ,

Ik heb de Sony HT-ZF9 en ben zeer tevreden , nu is mij vraag of de ervaring nog beter wordt met de optionele rear speakers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties .

Mvg Bas
Hoi Bas,

Heb je de achterspeakers al aangesloten? Ik heb gisteren ook deze set gekocht en zit er aan te denken om maar meteen de surrounds aan te schaffen.
Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste