Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Freakster86 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:11:
@Santee Heos Home Cinema niet via de ING kopen. Even Amazon.co.uk of Amazon.fr in de gaten houden. Is daar al meermaals voor ~370 euro te koop geweest.
Vandaag zelfs voor €333 bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:58
Kasj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Heb je een linkje? (https://www.mediamarkt.nl...n-homecinema-1390381.html)

Deze ziet er ook wel aantrekkelijk geprijst uit:
https://outlet.mediamarkt...atmos-ID53343?search=sony

[ Voor 20% gewijzigd door Santee op 11-06-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:06:
Kent iemand dit merk eigenlijk:
pricewatch: Jamo SB 40
[afbeelding]
[afbeelding]

Soundbar ziet er echt mooi uit, maar ken het merk niet en er is weinig over te vinden.
Jamo is een prima merk. Jarenlang 5.1 setup gehad op een Onkyo versterker. Is wat mij betreft een stap beter qua geluidskwaliteit dan het meeste spul wat je in de mediamarkt kan vinden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kasj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Goed gevonden, laagste prijs ooit volgens mij. Dikke aanrader voor dat geld imho.

Ben er zelf nog steeds erg tevreden mee. Alleen jammer dat je er geen surround set van kunt maken en dat Denon redelijk traag is met support; Alexa integratie sinds kort, maar Google Home laat nog wel (even) op zich wachten. Het ontbreken van bluetooth los je simpel op met een goedkope stick van Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Die prijs van 333 wordt automatisch verrekend in je winkelwagen als je ingelogd bent als member.
Schijnt een dagdeal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Freakster86 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:10:
[...]

Goed gevonden, laagste prijs ooit volgens mij. Dikke aanrader voor dat geld imho.

Ben er zelf nog steeds erg tevreden mee. Alleen jammer dat je er geen surround set van kunt maken en dat Denon redelijk traag is met support; Alexa integratie sinds kort, maar Google Home laat nog wel (even) op zich wachten. Het ontbreken van bluetooth los je simpel op met een goedkope stick van Aliexpress.
Ik zie nog steeds niet waar ik deze kan bestellen. En hoe is de Sony ST-HT9000 in vergelijking?

@WahWah thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
Ik kwam het tegen op pepper. Daar staat het volgende:

OP=OP

Korting wordt verrekend in het winkelwagentje als je bent ingelogd als Mediamarkt Clublid.

Aanvulling: persoonlijk zou ik overigens (ondanks de superprijs) voor een soundbar met draadloze surrounds gaan, tenzij je een relatief kleine huiskamer hebt. Ik vind rears echt wat toevoegen. De samsung actie met gratis rears vind ik dan ook erg mooi. (Heb zelf overigens de denon heos bar met sub + surrounds)

Misschien doet plattetv de polk magnifi max surround nog steeds voor 599 weg? Dat is vor die prijs ook echt een topper volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Kasj op 11-06-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Heeft de Denon set ook Atmos? Ik kan het niet zo 123 opzoeken vanaf mijn telefoon 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
Santee schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:28:
Heeft de Denon set ook Atmos? Ik kan het niet zo 123 opzoeken vanaf mijn telefoon 😅
Geen ATMOS, maar dat lijkt me voor een soundbar sowieso meer marketing dan wat anders :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kasj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Geen ATMOS, maar dat lijkt me voor een soundbar sowieso meer marketing dan wat anders :-)
Dan ga ik straks eens kijken of ik kan bestellen :)
Misschien nog even beluisteren in de MM zelf.

Edit:
Beetje research gedaan, maar geen fan van het Denon Home Cinema systeem. Geluid zal best wel ok zijn voor die aanbiedingsprijs, maar ik lees negatieve verhalen over de app en blijkbaar gaat gehele besturing van geluid via die app. Ik ben vrij "ouderwets" en heb liever gewoon een afstandsbediening.

Nog meer rondgekeken, helaas lijken Soundbars niet heel erg populair en er zijn niet mega veel recente vergelijkingen te vinden.
Veel mensen vinden de Sony CT-800 wel een prima soundbar, maar die is ondertussen niet meer te koop.
Verder lees ik veel populaire verhalen over de Harman Kardon HK SB20, echter is deze €379 en is deze €299 geweest, dus zou ik nog even moeten wachten tot deze weer in de aanbieding is.
Zoals gezegd heeft de MM een Sony ST-HT9000 voor €399 in de outlet, echter ben ik niet zeker of hier ook de €60 cashback voor geldt.
Kwam ook nog leuke verhalen tegen over de Samsung M550 en die is ook vrij vriendelijk geprijst (€200 bol.com) en de Bose Solo 5 is ook maar €200 op Amazon.de, maar dan mis ik een subwoofer en deze heeft slechts 30W aan vermogen. Dat zal toch wel tegenvallen i.v.m. mijn KRK 2x6S + 10S sub op mijn PC. :/
Ik denk dat ik ga wachten tot de Harman Kardon SB 20 of de Sony ST-HT9000 beter geprijst zijn en dan 1 van die haal.

[ Voor 67% gewijzigd door Santee op 11-06-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Wellicht dat iemand hier in mijn situatie heeft gezeten. Momenteel bezit ik een 2x teufel ultima 40mk2 en 2 20mk2's als Dear speakers. Ik ben opzich blij met de set, maar na mijn recente verhuizing moet ik toch wennen aan de sound en het formaat van de set.

Is er iemand die vanuit een relatief grote set naar een soundbar (5.1 pakket) is gegaan en iets aan te raden heeft? Budget is ong. 1000 euro, maar is op langere termijn op te rekken met upgrades (sub en rears). De nieuwe Heos Bar wil ik binnenkort in ieder geval eens beluisteren.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik heb net ruim een uur in de MediaMarkt gestaan om te kijken/luisteren. De HT-SF9000 viel zwaar tegen. Leeg blikkerig geluid. Verder was de Samsung HW-M550 ook niks en de JBL 2.1 was meh.
Verkoper liet de Bose 300 luisteren die qua mids een stuk beter was, maar veel hogere prijs en geen sub.

Harman Kardon SB20 klonk ruimshoots het beste. Grootste nadeel vind ik dat de stereo duidelijk hoorbaar is, als je 20cm naar rechts of links gaat hoor je heel duidelijk dat het geluid vanaf 2 losse punten komt.
Als ik hem voor €299 of minder kan krijgen ga ik die zeker halen, maar voor de volle €379 wacht ik nog even lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarbero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 20:40
Even een vraagje, heeft er iemand ervaring met de Vizio 2.1 Home Theater Soundbar met Wireless Subwoofer? Momenteel een aanbieding als refurbished maar ik weet niet of het iets waard is? Heb niet zoveel ervaring in de soundbar wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Kasj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Mijn HW-K950 Atmos Soundbar vult toch wel lekker de kamer, en daar gaat het tenslotte om.
Moet overigens wel Atmos content draaien, maar dan is dat echt top!
Voor de rest stel ik niet zoveel eisen aan de soundbar.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
xarbero schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:41:
Even een vraagje, heeft er iemand ervaring met de Vizio 2.1 Home Theater Soundbar met Wireless Subwoofer? Momenteel een aanbieding als refurbished maar ik weet niet of het iets waard is? Heb niet zoveel ervaring in de soundbar wereld
Tja of het nou echt een upgrade vanaf je TV is weet ik niet. Veel geld kost het niet, maar je kan dus ook geen zak verwachten. Als er trouwens zoveel refurbished zijn lijkt het mij ook vrij matige bouwkwaliteit.
Ik zou het alleen met 0 verwachting aanschaffen en het zou dan chill zijn als je het echt beter vindt dan je TV geluid. Zo niet, kan je hem wellich retour sturen of doorverkopen.

Ik ben er trouwens uit, ik ga de Teufel Cinebar 11 halen:
https://www.teufelaudio.n...ar-11-2.1-set-p16478.html

[ Voor 8% gewijzigd door Santee op 14-06-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Scarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .

Mooi en helder geluid .

Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen

Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8
Ik ben zelf ook opzoek naar beter geluid voor de tv.
Aangezien het onhandig is in mijn woonkamer om een 5.1 set te plaatsen ben ik ook bij de HT-ZF9 uitgekomen. Ik heb gelezen dat er optioneel ook 2 losse rearspeakers op aangesloten kunnen worden. Ik neem aan dat de soundbar met bijbehorende sub ook meer dan voldoende is? Mijn woonkamer is ~36 vierkante meter.

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Dountill schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:56:
Wellicht dat iemand hier in mijn situatie heeft gezeten. Momenteel bezit ik een 2x teufel ultima 40mk2 en 2 20mk2's als Dear speakers. Ik ben opzich blij met de set, maar na mijn recente verhuizing moet ik toch wennen aan de sound en het formaat van de set.

Is er iemand die vanuit een relatief grote set naar een soundbar (5.1 pakket) is gegaan en iets aan te raden heeft? Budget is ong. 1000 euro, maar is op langere termijn op te rekken met upgrades (sub en rears). De nieuwe Heos Bar wil ik binnenkort in ieder geval eens beluisteren.
Dat gaat dus niet hetzelfde zijn.
Eens soundbar klinkt goed maar is altijd een compromis.
Hout vs plastic, kleinere speakers en alles zit dichter op elkaar.
Sinds een half jaar heb ik de Denon Heos bar met sub en rear speakers, het klinkt goed maar mijn Denon 3202 met Tannoy Revolution R1 zuil speakers, center speaker en bookshelf rear speakers klonk mooier. Daar had ik nog een Yamaha subwoofer bij.
Maar de WAF zat in de weg dus die zijn ondanks de grotere woonkamer toch weggedecoreerd na de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Ik zet hier mijn zoek opdracht ook even neer, voor de geïnteresseerden (als het niet mag dan mag die verwijderd worden)...

Ik blijf maar twijfelen over een aan te schaffen home cinema / geluidsinstallatie in mijn nieuwe appartement. Eén ding is zeker, het kan geen 5.1 set worden in verband met kabels die niet aangelegd worden.
Dan komen we dus op twee opties uit, een 3.1 (??) of soundbar.

Wat is je budget?
Ongeveer 800 euro, inclusief eventuele receiver

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor films/tv/streamingdiensten (Netflix & spotify)

Wat heb je zelf al gevonden?
De Bose soundtouch 300 soundbar staat (vooral bij mijn vriendin) hoog op het lijstje. Maar ik denk dat er wel wat meer te vinden is voor hetzelfde bedrag. Denk vooral dat ik een subwoofer ga missen als er gekozen wordt voor de Bose soundtouch 300. Ben wel te spreken over de heldere dialogen en het surround effect van deze soundbar, maar met een 3.1 opstelling zal dit naar verwachting nog wel wat beter zijn. De LG SK10Y lijkt mij overigens ook interessant, door het Atmos effect..

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou het heel fijn vinden als ik wat advies kan krijgen m.b.t. de keuze en vooral een aantal voorbeelden zien. Soundbars zijn er genoeg, maar een 3.1 opstelling lijkt een stuk zeldzamer. Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Teufel 52 thx soundbar?

Ik lees overal dat een soundbar niet de juiste oplossing is maar ik zie dan graag ook graag wat wel de juiste oplossing is :)

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Bart0ving schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:25:
Ik zet hier mijn zoek opdracht ook even neer, voor de geïnteresseerden (als het niet mag dan mag die verwijderd worden)...

Ik blijf maar twijfelen over een aan te schaffen home cinema / geluidsinstallatie in mijn nieuwe appartement. Eén ding is zeker, het kan geen 5.1 set worden in verband met kabels die niet aangelegd worden.

Wat is je budget?

De Bose soundtouch 300 soundbar staat (vooral bij mijn vriendin) hoog op het lijstje. Maar ik denk dat er wel wat meer te vinden is voor hetzelfde bedrag. Denk vooral dat ik een subwoofer ga missen als er gekozen wordt voor de Bose soundtouch 300. Ben wel te spreken over de heldere dialogen en het surround effect van deze soundbar, maar met een 3.1 opstelling zal dit naar verwachting nog wel wat beter zijn. De LG SK10Y lijkt mij overigens ook interessant, door het Atmos effect..

Ik zou het heel fijn vinden als ik wat advies kan krijgen m.b.t. de keuze en vooral een aantal voorbeelden zien. Soundbars zijn er genoeg, maar een 3.1 opstelling lijkt een stuk zeldzamer. Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Teufel 52 thx soundbar?

Ik lees overal dat een soundbar niet de juiste oplossing is maar ik zie dan graag ook graag wat wel de juiste oplossing is :)

Alvast bedankt!!!
Ikzelf ben aan het overwegen om de Sony HT-ZF9 aan te schaffen. Deze valt prima binnen je budget en is 3.1.

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Bart0ving schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:25:

Wat is je budget?

Alvast bedankt!!!
De enige soundbar die ik je kan aanbevelen is die ik zelf heb, de Yamaha YSP-2700.
Ik ga je niet overtuigen die te kopen, maar lees maar wat reviews over deze soundbar en zie of het voldoet aan jou verwachtingen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0ving
Schuimpje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Ikzelf ben aan het overwegen om de Sony HT-ZF9 aan te schaffen. Deze valt prima binnen je budget en is 3.1.
Ik heb deze zelf even kort beluisterd in de Media Markt en was nog niet echt overtuigd om eerlijk te zijn... dan klonk de Bose toch net even wat meer 'crisp' zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Ben ook vooral benieuwd naar de suggesties m.b.t. losse componenten, en dan in een 3.1 opstelling.
Denk namelijk dat 2.1 wel heel plaatsingsgevoelig wordt t.o.v. 3.1 in verband met dialogen in films/series.

Hoor het graag! :)

edit: merk dat dit het verkeerde topic is.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart0ving op 14-06-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Schuimpje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Ik ben zelf ook opzoek naar beter geluid voor de tv.
Aangezien het onhandig is in mijn woonkamer om een 5.1 set te plaatsen ben ik ook bij de HT-ZF9 uitgekomen. Ik heb gelezen dat er optioneel ook 2 losse rearspeakers op aangesloten kunnen worden. Ik neem aan dat de soundbar met bijbehorende sub ook meer dan voldoende is? Mijn woonkamer is ~36 vierkante meter.
Ik vind het zelf ruim voldoende , heb hem nog nooit voluit gehad .

Zonder achter speakers heb je natuurlijk niet de totale 5.1 ervaring maar dat is te verwachten .
Ik ben zeer tevreden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Bart0ving schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Ik heb deze zelf even kort beluisterd in de Media Markt en was nog niet echt overtuigd om eerlijk te zijn... dan klonk de Bose toch net even wat meer 'crisp' zeg maar...
Je vergelijkt nu een set van 1500 euro met 1 van 620 euro is dat wel zo eerlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik ben terug gekomen op mijn beslissing. Lees veel reacties over de Teufel Cinebase 11 dat die zou kraken en matige hdmi ondersteuning zou hebben.. Nu toch beetje terug naar af en ook naar Edifier setjes aan het kijken.
Edifier heeft de B7: pricewatch: Edifier B7 CineSound
en sinds kort ook de S50DB: pricewatch: Edifier S50DB
en S70DB: pricewatch: Edifier S70DB

Nu is de S50DB al duurder dan de B7 (met sub). Echter heb ik wel een KRK 10S sub staan die ik eventueel zou kunnen pairen met de S50DB? S70DB vind ik eigenlijk te duur, kom ik weer in heel ander segment. En de €190 premium voor een 8" sub vind ik ook wat veel (de Teufel sub kost €100 extra en is 6.5", over kwaliteitsverschillen kan ik uiteraard weinig zeggen).
Edifier vind ik iig wel vertrouwd, aangezien ze zoveel leuke setjes PC speakers hebben met erg goede prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Scarface1984 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:10:
[...]

Je vergelijkt nu een set van 1500 euro met 1 van 620 euro is dat wel zo eerlijk ?
Hoe kom je daar bij?
Ik vergelijk een soundbar van 800 met 1 van 800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Voor de geinteresseerden in het low budget segment, de pricewatch: Yamaha YAS-105 Zwart vandaag bij Amazon.de voor 159. https://www.amazon.de/Yam...l-Bluetooth/dp/B00X3BQZ02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Bart0ving schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Ik vergelijk een soundbar van 800 met 1 van 800...
Hij ging uit van de bijbehorende sub die normaal ook €800 kost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Tja, dat is ook een beetje waar ik mee zit... daarmee vind ik hem gelijk niet meer mee mogen doen...
De Sony HT-ST5000 lijkt me ook wel heel interessant. Hoe verhoudt deze zich tegenover de ZF9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Heos Soundbar bij ing rentepunten voor 649 is dat die overal wordt aangeboden voor 999? Is dat de goedkoopste prijs online?

Ik zie de sub niet in de ing rentepunten winkel maar die is er wel geweest toch?

Is de Heos bar wat mbt een leek, ik wil absoluut geen kabels hebben...

Halen via ing of wachten? Of voor dat geld een andere Soundbar halen? Is de bleusound pulse Soundbar en sub beter dan die van Heos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 01:06:
De Heos Soundbar bij ing rentepunten voor 649 is dat die overal wordt aangeboden voor 999? Is dat de goedkoopste prijs online?

Ik zie de sub niet in de ing rentepunten winkel maar die is er wel geweest toch?

Is de Heos bar wat mbt een leek, ik wil absoluut geen kabels hebben...

Halen via ing of wachten? Of voor dat geld een andere Soundbar halen? Is de bleusound pulse Soundbar en sub beter dan die van Heos?
De Heos Bar is officieel €999, soms aanbiedingen van rond 800.
De heos homecinema word nu soms onder de 500 aangeboden omdat de homecinema hs2 er is (rond 800).
Beide hebben een goed geluid, homecinema is met (draadloze) subwoofer, de Bar word zonder geleverd, maar is wat betreft geluid beter als je niet voor het echte laag gaat (of een losse heos sub erbij koopt).

Hoe de bluesound klingt tov de Heos weet ik niet, maar ik heb bluesound de deur uitgedaan omdat de app erg slecht was, Heos heeft een betere app, sonos een goede.
Omdat je heos en bluesound noemt neem ik aan dat je ook wilt streamen, er zijn ook minder intelligente bars, die bv wel spotify kunnen streamen vanuit de spotify app zelf zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz Oke bedankt voor je uitgebreide antwoord canonball. De Heos bar bij de ing rentepunten winkel is dus wel de moeite waard. Ik kan me herinneren dat de sub er ook ooit eens was, helaas nu al een tijdje niet weer gezien.

Ja ik wil graag streamen, gebruik het voor de tv (Sony A1) ps4 pro en muziek, spotify maar ook bijv YouTube. Kan dat ook rechtstreeks gestreamed worden naar de Soundbar of moet YouTube via de tv? Of met kabel naar de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Hmm.. na lang wikken en wegen is het besluit toch genomen. Het moet een Sony HT-ST5000 worden. Nu nog wachten tot er zich een goede deal voordoet. Ik lees net over black friday, vorig jaar. Dat zijn nog eens prijzen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:07:
Hmzz Oke bedankt voor je uitgebreide antwoord canonball. De Heos bar bij de ing rentepunten winkel is dus wel de moeite waard. Ik kan me herinneren dat de sub er ook ooit eens was, helaas nu al een tijdje niet weer gezien.

Ja ik wil graag streamen, gebruik het voor de tv (Sony A1) ps4 pro en muziek, spotify maar ook bijv YouTube. Kan dat ook rechtstreeks gestreamed worden naar de Soundbar of moet YouTube via de tv? Of met kabel naar de telefoon?
Spotify werkt zonder problemen direct via de Heos App. YouTube heb ik nooit geprobeerd. Dat zal misschien via de TV of Tablet gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om de Sony soundbar ht-zf9 i.c.m. de rear speakers aan te schaffen. Echter wil ik deze ook gebruiken als radio. Is het mogelijk om radio af te spelen zonder dat de TV aan staat en zonder een betaal abonnement op bijvoorbeeld TuneIn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Hallo allemaal ,

Ik heb de Sony HT-ZF9 en ben zeer tevreden , nu is mij vraag of de ervaring nog beter wordt met de optionele rear speakers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties .

Mvg Bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de Sony ht st5000 opgehaald voor 929 euro incl cashback actie van Sony voor 779 euro.

Dat kon ik niet weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
@Verwijderd Waar heb je die HT-ST5000 opgehaald? Ik wil hem ook!

[ Voor 48% gewijzigd door Bart0ving op 18-06-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11
Misschien ontzettend stom hoor; ik heb nu een Sony Soundplate, de HT-XT1. Ik heb hier via HDMI mijn Xbox en Ziggo Horizon box op aangesloten, vanuit de Sony weer een HDMI kabel naar mijn TV en het is geregeld.

Ik wil echter iets nieuws aanschaffen en zit te kijken naar een soundbar, ik heb net een 4K tv gekocht. Veel van de soundbars hebben geen HDMI in (of maar 1) en daar wordt dan niet eens gesproken over 4K/HDR. Hoe sluiten jullie dan meerdere apparaten aan op een Soundbard zonder 1 of meerdere HDMI poorten? Simpelweg de apparaten via HDMI naar de TV om vervolgens vanaf de TV een optisch kabeltje naar de soundbar te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, of haal een Heos of de Sony die ik zojuist heb gehaald due hebben wel HDMI ingangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Oke! Nog 1 vraagje; omdat mijn Sony is aangesloten via HDMI gaat deze automatisch aan met mijn TV, als je een soundbar aansluit via een optisch kabeltje, dan ben je dat voordeel kwijt toch? Gebruiken jullie dan 2 afstandsbedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dat zelf niet maar kan me herinneren dat ik wel eens voorbij zie komen dat bepaalde merken geen aan/uit knoppen hebben, ze zullen dan altijd reageren als jij je tv aan zet. Het is vaak een kritiek punt aangezien het ook stroom verbruikt als je er geen gebruik van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 11-09 14:10

ronalddus

Buffalo77

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:28:
Heb zojuist de Sony ht st5000 opgehaald voor 929 euro incl cashback actie van Sony voor 779 euro.

Dat kon ik niet weigeren
Zou je kunnen vertellen waar je deze hebt gekocht voor deze prijs?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
De Edifier B7 soundbar gehaald voor €264 :) Nu nog paar dagen wachten op de levering ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

alwinus

Tweaked

Scarface1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:29:
Hallo allemaal ,

Ik heb de Sony HT-ZF9 en ben zeer tevreden , nu is mij vraag of de ervaring nog beter wordt met de optionele rear speakers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties .

Mvg Bas
Ik zou zeggen van wel https://www.homecinemamag...raadloze-sa-z9r-speakers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Bedankt voor reacties, ik moet echter voor mijn gevoel nog even een stukje bevestiging hebben. Ik was van plan om mijn HT-XT1 soundplate weg te doen omdat deze geen 4K/HDR doorstuurt, als ik echter onderstaand stukje lees:

Je kunt bij het aansluiten van een soundbar dus gerust kiezen voor het aansluiten van alle HDMI-bronnen op je televisie en vervolgens je soundbar via HDMI ARC of S/PDIF aansluiten op de televisie.

Dan lees ik dat ik prima mijn Xbox One X en mijn Ziggo Horizon Box via HDMI rechtstreeks op mijn TV aan kan sluiten om vervolgens een HDMI kabel vanaf de ARC HDMI poort op mijn TV naar mijn ARC poort op de XT1 kan aansluiten? Zo gaat het 4K/HDR beeld alsnog buiten de soundplate om en kan ik daar dus van genieten, terwijl het geluid los naar de soundplate gaat?

Dus:
Xbox --> HDMI TV
Ziggo --> HDMI TV
TV --> HDMI Soundplate/soundbar

Stel dat dit klopt, dan vraag ik me af, een TV heeft normaal alleen HDMI in en de soundplate heeft de ARC ook op de HDMI out zitten, terwijl deze dan stiekem als geluidsingang gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rscheper schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:53:
Bedankt voor reacties, ik moet echter voor mijn gevoel nog even een stukje bevestiging hebben. Ik was van plan om mijn HT-XT1 soundplate weg te doen omdat deze geen 4K/HDR doorstuurt, als ik echter onderstaand stukje lees:

Je kunt bij het aansluiten van een soundbar dus gerust kiezen voor het aansluiten van alle HDMI-bronnen op je televisie en vervolgens je soundbar via HDMI ARC of S/PDIF aansluiten op de televisie.

Dan lees ik dat ik prima mijn Xbox One X en mijn Ziggo Horizon Box via HDMI rechtstreeks op mijn TV aan kan sluiten om vervolgens een HDMI kabel vanaf de ARC HDMI poort op mijn TV naar mijn ARC poort op de XT1 kan aansluiten? Zo gaat het 4K/HDR beeld alsnog buiten de soundplate om en kan ik daar dus van genieten, terwijl het geluid los naar de soundplate gaat?

Dus:
Xbox --> HDMI TV
Ziggo --> HDMI TV
TV --> HDMI Soundplate/soundbar

Stel dat dit klopt, dan vraag ik me af, een TV heeft normaal alleen HDMI in en de soundplate heeft de ARC ook op de HDMI out zitten, terwijl deze dan stiekem als geluidsingang gebruikt wordt.
De ARC is two way. Ik heb het precies zo aangesloten als jij en dat werkt prima (andere soundbar).
Alleen wanneer ik wat instellingen 'on screen' wil aanpassen moet ik de tv even op de HDMI 2 poort zetten (dat is de ARC poort op de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Ik heb gisteren ook de Sony HT-ST5000 soundbar besteld. Kan niet wachten tot die geleverd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Bart0ving schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:34:
Ik heb gisteren ook de Sony HT-ST5000 soundbar besteld. Kan niet wachten tot die geleverd wordt!
Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Smits in Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mijn Edifier B7 is binnen, echter als ik hem in mijn XE9005 TV van Sony stop via optical, valt de kabel er snel uit. Ik heb van de kabel het plastic stulpje/kapje eraf gehaald, dus dat is het sowieso niet. Op de Sony TV schuift het klepje vanzelf aan de kant als ik de kabel erin stop (geloof ik), maar ik hoor geen klik en hij zit dus heel erg los :/

edit: gelukkig werkt alles wel, blijkbaar moet het zo? Ik mail Sony er nog over.
Verder wel trevreden met het geluid. Even getest vs m'n KRK G3 + 10S sub set. Uiteraard geen competitie mogelijk, maar het is niet zo dat ik instant oorpijn krijg, wat wél het geval was bij de JBL 2.1 bijvoorbeeld.
Na het luisteren van 20 minuten van dit (YouTube: Music Sound Test For High End System HD Version kan ik constateren: €264 well spent! Tegen de tijd dat ik meer ruimte heb ga ik (ooit) nog wel upgraden naar een echte set speakers voor de TV :)

Voor de mensen die een Samsung HW-K950 willen:
http://www.ibood.com/nl/n...y-atmos-514-soundbar.html

[ Voor 52% gewijzigd door Santee op 22-06-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:32
-

[ Voor 100% gewijzigd door ppeterr op 22-06-2018 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:42
iBood heeft vandaag de Samsung HW-K950 in de aanbieding voor 599,95 (goedkoopste PW = 999,95 (pricewatch: Samsung HW-K950

http://nl-nl.forum.ibood....dolby-atmos-514-soundbar/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 11-09 14:10

ronalddus

Buffalo77

Hammetje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:57:
iBood heeft vandaag de Samsung HW-K950 in de aanbieding voor 599,95 (goedkoopste PW = 999,95 (pricewatch: Samsung HW-K950

http://nl-nl.forum.ibood....dolby-atmos-514-soundbar/
Bedankt voor de tip. Meteen besteld! _/-\o_

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Ook echt direct uitverkocht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39
Sony HT-ST5000 zijn hier al rear boxen voor ? Of is dit sony misschien nog van plan ? Iemand die dit weet?

Mensen die deze bar hebben bestelt je krijgt er geen spijt van. Wat een geluid zit hier in zeg. Wel met de juiste content natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Zelf al een tijdje eigenaar van een HT-ST5000 en helaas zijn er nog geen aanwijzingen voor rear speakers, want hoewel de meeste eigenaren tevreden zijn met de 'geluidsbubble' zou de toevoeging ervan een warme aanvulling zijn. En het lijkt enigszins wel met een firmware toe te voegen zijn, aangezien de sub ook draadloos werkt. Weet natuurlijk niet hoeveel bandbreedte deze intern kan afhandelen.

Zie ook draadje op: https://www.avforums.com/...00-owners.2102569/page-43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14
Hier ook al een tijdje de HT-ST5000. Inderdaad fenomenaal goed geluid, ook bij muziek, dat doen niet veel soundbar deze jongen na.
Wel jammer dat de goedkopere broertjes draadloze achterspeakers hebben, maar deze het niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Via via in dit topic terecht gekomen in mijn zoektocht naar een soundbar.
Zo'n HT-ST5000 setje zou ik ook wel willen.maar zit toch boven budget.
Ik heb nu zelf de volgende 2 soundbars in het vizier:
- Sonos Playbar
- Heos HomeCInema

Dat is ook meteen het budget wat ik er aan uit wil geven, tussen de 500~700 euro.
Ben opzich niet veel eisend, heb me ook niet echt verdiept nog in het HDMI ARC en Optisch maar lijkt me geen rocket science dat HDMI ARC beter is, toch?
Verder moet deze op een TV meubel komen te liggen met een TV waar maar 8 cm en een beetje ruimte is zonder het beeld te belemmeren. (komt ooit nog wel eens aan een muur te hangen maar voorlopig niet)
Een remote zou ook wel fijn zijn maar dat heeft de Heos niet maar zo heeft de Sonos ook weer geen HDMI maar toch spreken deze twee mij wel aan, ik heb er een fijn gevoel bij maar wellicht ken ik alle pros en cons nog niet.
En in een later stadium zou ik nog een setje rears erbij willen hebben voor het surround effect en dat allemaal draadloos ;)

Ik zal denk maar weer eens opnieuw een rondje gaan doen wat er allemaal in aanmerking komt binnen budget en de mij gestelde voorwaarden wellicht dat jullie nog wat suggesties hebben ;)

/edit:
Heb wat zitten zoeken op verschillende vergelijking sites en dit zou ook wel eens een mooie kunnen zijn:
Samsung HW-N650
Ondersteund 4K wat mijn TV ook doet en heeft BT wat ook wel handig is alleen zou ik wat meer specs over de HDMI's willen weten.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 23-06-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ronalddus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor de tip. Meteen besteld! _/-\o_
Geen dank :+
schumi2004 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:16:
Via via in dit topic terecht gekomen in mijn zoektocht naar een soundbar.
Zo'n HT-ST5000 setje zou ik ook wel willen.maar zit toch boven budget.
Ik heb nu zelf de volgende 2 soundbars in het vizier:
- Sonos Playbar
- Heos HomeCInema

Dat is ook meteen het budget wat ik er aan uit wil geven, tussen de 500~700 euro.
Ben opzich niet veel eisend, heb me ook niet echt verdiept nog in het HDMI ARC en Optisch maar lijkt me geen rocket science dat HDMI ARC beter is, toch?
Verder moet deze op een TV meubel komen te liggen met een TV waar maar 8 cm en een beetje ruimte is zonder het beeld te belemmeren. (komt ooit nog wel eens aan een muur te hangen maar voorlopig niet)
Een remote zou ook wel fijn zijn maar dat heeft de Heos niet maar zo heeft de Sonos ook weer geen HDMI maar toch spreken deze twee mij wel aan, ik heb er een fijn gevoel bij maar wellicht ken ik alle pros en cons nog niet.
En in een later stadium zou ik nog een setje rears erbij willen hebben voor het surround effect en dat allemaal draadloos ;)

Ik zal denk maar weer eens opnieuw een rondje gaan doen wat er allemaal in aanmerking komt binnen budget en de mij gestelde voorwaarden wellicht dat jullie nog wat suggesties hebben ;)
Home Cinema was vorige week voor €333 te koop bij de Mediamarkt. Via de ING is die ook voor €499 te krijgen en via Amazon vaak ook voor rond de €400. Zou hem zeker niet voor de volle mep kopen.

[ Voor 80% gewijzigd door Santee op 23-06-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Santee schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:54:
[...]

<knip>

Home Cinema was vorige week voor €333 te koop bij de Mediamarkt. Via de ING is die ook voor €499 te krijgen en via Amazon vaak ook voor rond de €400. Zou hem zeker niet voor de volle mep kopen.
Had dit ook gelezen ja maar ik twijfel steeds meer of dit wel het geen is wat ik wil of iig kan wat ik zou willen.
Als ie weer voor €333 of rond die koers beschikbaar komt zou ik hem zeker niet laten liggen vermoed ik, zeker niet op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@schumi2004 De heos home cinema is geregeld voor ~370,- op Amazon. Onlangs bij de mediamarkt zelfs voor 333,-. Dus ga geen 500+ euro's daaraan uitgeven. Ik heb deze set zelf. Besturing met de afstandsbedieining van de tv via hdmi werkt prima. Juist het feit dat je geen extra afstandsbediening nodig hebt, vond ik juist een voordeel.

Met 8 cm ruimte is het krap in de hoogte (enkel zonder voetjes kom je in de buurt), maar ook in de diepte. Als je een surround set wilt, dan kun je de home cinema afschrijven. Hij is wel te koppelen aan extra boxen, maar dat geldt enkel voor muziek. Voor tv is die optie enkel weggelegd voor de duurdere heos bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
Even een leek vraagje:

Ik heb de yamaha 2700 op het oog.

Deze beschikt over 3 ingangen.

Nu wil ik: bluray speler, PS4, chromecast (voor 't kijken van films vanaf pc) en het Telfort tvkastje via de soundbar aansluiten.

Dit zou dus betekenen dat ik 1 ingang te kort kom. Is het mogelijk om 1 apparaat op een HDMI ingang op de TV zelf aan te sluiten, zodat ik dan alsnog het geluid via de soundbar krijg middels HDMI-arc of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Exterminator schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 07:21:
Even een leek vraagje:

Ik heb de yamaha 2700 op het oog.

Deze beschikt over 3 ingangen.

Nu wil ik: bluray speler, PS4, chromecast (voor 't kijken van films vanaf pc) en het Telfort tvkastje via de soundbar aansluiten.

Dit zou dus betekenen dat ik 1 ingang te kort kom. Is het mogelijk om 1 apparaat op een HDMI ingang op de TV zelf aan te sluiten, zodat ik dan alsnog het geluid via de soundbar krijg middels HDMI-arc of kan dit niet?
Dat kan zonder problemen.
Overigens voor het gemak zou ik als ik jou was (wanneer het mogelijk is) alles op de tv aansluiten en dan alleen de arc kabel naar de soundbar. Dat maakt het regelen van kanalen veel makkelijker waardoor je eigenlijk alleen de afstandsbediening voor de tv nodig hebt.

Daarbij geeft de soundbar ook nog niet alle hdr signalen door (die van de xbox bijv niet).

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 23-06-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09-2021
Net de soundbar lg sj9 aangekocht.
wanneer ik de soundbar opstart , start hij altijd op 'hdmi in '
is nochtans verbonden met hdmi arc
dan moet ik met de afstandsbediening op de F toets duwen tot hdmi arc
kan dit niet automatisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
l3art schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:16:
[...]

Dat kan zonder problemen.
Overigens voor het gemak zou ik als ik jou was (wanneer het mogelijk is) alles op de tv aansluiten en dan alleen de arc kabel naar de soundbar. Dat maakt het regelen van kanalen veel makkelijker waardoor je eigenlijk alleen de afstandsbediening voor de tv nodig hebt.

Daarbij geeft de soundbar ook nog niet alle hdr signalen door (die van de xbox bijv niet).
Ik heb helaas maar 3 HDMI poorten, waarvan 1 de ARC. Dan kan ik dus t beste het tv kastje en de bluray via de tv doen denk ik? Maar kan ik de chromecast aan de soundbar koppelen (geeft hij dan het beeld weer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Exterminator schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Ik heb helaas maar 3 HDMI poorten, waarvan 1 de ARC. Dan kan ik dus t beste het tv kastje en de bluray via de tv doen denk ik? Maar kan ik de chromecast aan de soundbar koppelen (geeft hij dan het beeld weer)?
Zoals ik al zei, ja dat kan. Je zal alleen extra tussen hdmi ingangen moeten schakelen. Dus eerst de tv op de arc poort en daarna de bar op de hdmi poort waar de chromecast in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Sinds een paar weken de Bose Soundtouch 300 met de acoustimass 300 in mijn bezit. Beperkt met HDMI, maar verder een geweldige ervaring met zowel films als muziek en ook de spraak kan snel geoptimaliseerd worden bij talkshow e.d.

Tzt verder uitbreiden.

Mocht je geïnteresseerd zijn: 15 procent korting
https://www.weertsonline....RQ8QKUbNnHY8aAgxFEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb me ook maar eens laten verleiden door een Soundbar. Mijn keuze is gevallen op de LG SJ9. Ik dacht dat deze wel perfect zou werken op mijn OLED scherm van Philips.

Echter heb ik last van een slechte synchronisatie tussen het beeld en geluid. Soms zo erg dat het enorm vervelend is.

Het lastige is dat ik dit niet kan aanpassen aangezien mijn beeld vooruitloopt op het geluid. In diverse instellingen kan je het geluid nog verlaten maar nergens kan je het beeld verlaten. Dus ik blijf met een slechte sync zitten.

Al mijn toestellen zijn aangesloten via HDMI rechtstreeks aan de Philips TV. De LG Soundbar is ook verbonden met HDMI (ARC). Alles werkt zoals je zou verwachten. De toestellen worden netjes ingeschakeld en uitgeschakeld wanneer je het zou verwachten en de Soundbar neemt meteen al het geluid op. Het enige is de slecht synchronisatie.

Heb alle instellingen al geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet goed. Nu staat de TV ingesteld om het geluid gewoon te bypassen. Het signaal wordt doorgegeven zoals het wordt aangeboden en de verwerking moet de Soundbar maar doen. Dit leidt tot de beste oplossing maar is nog verre van ideaal.

Hebben jullie ook last van die slechte lipsync? Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Iedereen die een Sony HT-Z9F heeft of is van plan om hem te kopen . Dat soundbar is compleet met de rear speakers , zonder is de bar een 7 maar met is het een top set wat ik zeker een 9 waard vind . En is zeker het extra geld waard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Ondanks dat ik een goede soundbar heb (Sony HT-ST5000) kriebelt het toch een beetje dat ik geen achterspeakers heb. Wellicht toch maar eens kijken hoe de Yamaha YSP-2700 bevalt. Als ik de reviews en reacties mag geloven moet dat ook een zeer goede kandidaat zijn die met weerkaatsing aardig in de buurt komt van een “echte 5.1” set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
brtkpr schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:15:
Ondanks dat ik een goede soundbar heb (Sony HT-ST5000) kriebelt het toch een beetje dat ik geen achterspeakers heb. Wellicht toch maar eens kijken hoe de Yamaha YSP-2700 bevalt. Als ik de reviews en reacties mag geloven moet dat ook een zeer goede kandidaat zijn die met weerkaatsing aardig in de buurt komt van een “echte 5.1” set.
Het is een goede set, maar komt echt nog niet in de buurt van een 5.1 set. Bespraak je de moeite en ga dan voor een soundbar met achterspeakers.

Het kan werken, maar dan moet je echt een kamer hebben waarbij je aan alle kanten zijmuren hebt, wellicht dat het dan best goed werkt, maar ja hoeveel mensen hebben dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
l3art schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:19:
[...]

Het is een goede set, maar komt echt nog niet in de buurt van een 5.1 set. Bespraak je de moeite en ga dan voor een soundbar met achterspeakers.

Het kan werken, maar dan moet je echt een kamer hebben waarbij je aan alle kanten zijmuren hebt, wellicht dat het dan best goed werkt, maar ja hoeveel mensen hebben dat?
Bedankt! Ik ga er eens over nadenken. En wellicht is t beste om de soundbar maar te houden en hopen dat ze ooit achterspeakers uitbrengen zoals bij de goedkopere wel mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
brtkpr schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Bedankt! Ik ga er eens over nadenken. En wellicht is t beste om de soundbar maar te houden en hopen dat ze ooit achterspeakers uitbrengen zoals bij de goedkopere wel mogelijk is
Ik ben hier met de 2700 niet verder gekomen dan dat het geluid ergens van de linker zijkant van voren kwam. Ergens tussen de speaker en m'n oren ik zeg maar. Moet wel zeggen dat de ruimte niet ideaal is, maar dan nog, ik geloof niet in 5.1 geluid met alleen een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 13:38
Mensen ervaringen met de Heos HS2 van denon? Zit te twijfelen om die aan te schaffen maar vind hem nu nog net ff te duur.. bij een goeie prijs of actie dan is dit een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die me een idee kan geven wat het beste geluid zou geven? De prijs voor beide setups komt voor mij ongeveer overeen.

de : -LG SK9y + LG SPK 8 achterluidsprekers

of

-SONOS playbar + sub + 2x play 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
brtkpr schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:15:
Ik heb de YSP-2700 niet beluisterd, maar ik kan wel zeggen dat de HT-ST5000 echt bizar goed klinkt!
Ik zou als ik jou was wachten tot er achterspeakers voor uitkomen. Er zijn talloze mensen die daar wel oren naar hebben dus volgens mij is het een handige zet van hun.

Voor de overige HT-ST5000 eigenaren, welke settings hebben jullie (afstand tussen bar en plafond en welke DB's hebben jullie ingesteld)? En foppen jullie het systeem ook door een grotere afstand dan de werkelijke afstand in te stellen om een betere Atmos ervaring te krijgen?

[ Voor 16% gewijzigd door Bart0ving op 25-06-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Bart0ving schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:39:
[...]
Voor de overige HT-ST5000 eigenaren, welke settings hebben jullie (afstand tussen bar en plafond en welke DB's hebben jullie ingesteld)? En foppen jullie het systeem ook door een grotere afstand dan de werkelijke afstand in te stellen om een betere Atmos ervaring te krijgen?
Ik heb de juiste kamerafstand ingesteld, maar ik heb wel (uit m'n hoofd even) de frontspeakers negatief ingesteld en de opwaartsespeakers +db ingesteld. Zo kan ik 'm wat harder zetten maar is de geluidsbubble (zo noem ik het maar) wat effectiever. Ik heb m'n sub meestal op 4 want anders staat m'n huis in een andere straat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Haha ik woon nu nog thuis (vrijstaand huis), maar de vloer trilt inderdaad goed door de subwoofer. Heb hem op standje 9, en volume 25 (van de 50) is echt meer dan voldoende om een heel stevig kamervullend geluid te hebben. Ik ga vanavond nog eens wat prutsen met de instellingen.

Overigens, hoe mooi het geluidsbeeld ook is, als er wel wireless speakers voor komen ga ik die zeker halen. Het liefst dan 2.2 speakers, zoals de samsung HW-K950 ook heeft.

Het geluid in de muziek-modus en met spotify connect is echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Of die achterspeakers er gaan komen betwijfel ik sterk, anders hadden ze dat allang toegepast met nieuwe firmware. De SB is al ruim 2 jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik kreeg de lipsyncing niet in orde tussen mijn Philips TV en de LG Soundbar SJ9. Ik heb deze laatste dus maar teruggestuurd.

Aangezien ik wel overtuigd ben door het geluid wil ik best wel een nieuwe soundbar. Nu is mij illusie dat wanneer ik iets van Philips zelf koop ik geen problemen zou hebben met de syncing.

Mijn oog viel dus op de Philips Fidelio B8, echter lijkt deze niet zo goed leverbaar te zijn. Bij Coolblue zegt men zelfs dat deze nooit meer leverbaar is. Is er iets nieuws op komst bij Philips? Weet er misschien iemand iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
brtkpr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:16:
Of die achterspeakers er gaan komen betwijfel ik sterk, anders hadden ze dat allang toegepast met nieuwe firmware. De SB is al ruim 2 jaar op de markt.
Laten we hopen dat het mogelijk is.. als je het internet mag geloven kunnen ze gelijk uitverkocht raken aangezien er zoveel vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:53:
iemand die me een idee kan geven wat het beste geluid zou geven? De prijs voor beide setups komt voor mij ongeveer overeen.

de : -LG SK9y + LG SPK 8 achterluidsprekers

of

-SONOS playbar + sub + 2x play 1
Betekent dat dat je al SONOS spullen hebt? Want anders komt de prijs niet overeen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
In mijn zoektocht naar een geschikte soundbar voor thuis blijf ik maar richting de Samsung HW-N650 neigen.
Deze heeft zo'n beetje alles mee, afmetingen kloppen, valt binnen budget, kan 4k aan, heeft "wireless" rear speakers beschikbaar (SWA-8500S). Wellicht niet helemaal wireless maar ze zijn er wel. Een remote (niet noodzakelijk maar vind ik gewoon prettig) en Bluetooth.

Nu las ik op de product website het volgende:
Draadloze verbinding met jouw Samsung TV
Sluit je Soundbar gemakkelijk en zonder kabels aan op je Samsung TV* via Bluetooth. Alles klinkt meteen een stuk beter!
*Compatibel met Samsung TV's vanaf 2012 die Bluetooth ondersteunen.
Weet iemand of dit ook met andere merken kan werken? Dat zou wel mooi zijn, zou het überhaupt werken om al je audio via met bluetooth te verzenden is een kabel niet uiteindelijk beter? Sowieso minder storing gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een 65c8 aangeschaft en wil er meteen een soundbar bij doen.

heb niet zoveel eisen op audio gebied. Met 2 kids van 0 en 3 kan ik geen dik dreunende installatie hebben (wil ik ook niet btw).

De LG sk5 en sk6 trekken mn aandacht. De 6 ivm zn wifi oa.

de 8,9 en 10 vind ik niet aantrekkelijk genoeg voor mij ivm prijs en gebruik ervan wat af en toe zal zijn.

mn vriendin wil gewoon radio kunnen luisteren via de bar ipv tv. en af en toe dr Youtube tracks...

Wil niet meer dan 400 besteden. Maar wel (als het moet) 4k, meerdere hdmi poorten ivm consoles.

Kan alleen niks zinnigs vinden over de 5 en 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Betekent dat dat je al SONOS spullen hebt? Want anders komt de prijs niet overeen volgens mij
neen ik heb nog geen SONOS spullen maar kan er wel aangeraken met een redelijke korting.
ook was ik van plan om echt een 5.1 systeem op te zetten dus met "draadloze" achter luidsprekers.

Ik had de ST 5000 ook al bekeken, maar ik denk de soundbar al te lang op de markt is en dat je dus niet meer moet verwachten dat ze deze nog compatibel zullen maken met achter luidsprekers.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:43:
[...]

neen ik heb nog geen SONOS spullen maar kan er wel aangeraken met een redelijke korting.
ook was ik van plan om echt een 5.1 systeem op te zetten dus met "draadloze" achter luidsprekers.

Ik had de ST 5000 ook al bekeken, maar ik denk de soundbar al te lang op de markt is en dat je dus niet meer moet verwachten dat ze deze nog compatibel zullen maken met achter luidsprekers.
Als je voor 900 euro aan een volledige sonos set kunt komen is dat wel een superdeal. Ik heb mijn sonos set verkocht en ingeruild voor een denon heos bar, sub en 2x hs2. Voornaamste reden was de hdmi input op de bar en de ondersteuning voor meer digitale formaten. Dat vond ik echt een beperking van de sonos set, dat bijvoorbeeld surround sound vanaf netflix niet werd gedecodeerd. Als je dus veel films en series kijkt zou ik dus niet zo snel voor sonos meer gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Dat denk ik dus ook. Anders was het er al wel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:54:
[...]

Als je voor 900 euro aan een volledige sonos set kunt komen is dat wel een superdeal. Ik heb mijn sonos set verkocht en ingeruild voor een denon heos bar, sub en 2x hs2. Voornaamste reden was de hdmi input op de bar en de ondersteuning voor meer digitale formaten. Dat vond ik echt een beperking van de sonos set, dat bijvoorbeeld surround sound vanaf netflix niet werd gedecodeerd. Als je dus veel films en series kijkt zou ik dus niet zo snel voor sonos meer gaan...
Bedankt eindelijk een antwoord dat me iets wijzer maakt, het zou inderdaad de bedoeling om vooral tv/film mee te kijken.

Natuurlijk wordt de installatie dan ook gebruikt om muziek te streamen, maar het is nu niet echt de bedoeling "studio" kwaliteit te benaderen.

Bij mij zou het zijn om aan te sluiten op mijn LG 55C8 die ik net heb aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Ik heb hetzelfde gedaan als Kasj. Sonos terug en voor de hele Denon Heos setup gegaan. Dit kost je dan wel rond de 1600 euro voor 5.1 surround, maar dan heb je ook iets waar Sonos bij lange na niet aan kan tippen qua geluid en ook aansluitmogelijkheden. Sowieso als de C8 met een optische kabel zou aansluiten is gewoon zonde. HDMI ARC werkt perfect en op de Heos Bar kun je ook nog apparaten aansluiten (+aux en usb). Er is voor mij geen enkele reden om nog naar Sonos te kijken, i.m.h.o. gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat er nu (flink) gestunt wordt met Sonos spul.
Vanavond komt Mad Max: Fury Road op blu-ray binnen, ben benieuwd hoe dat zal klinken.

Zat gister de Netflix film Bright te kijken en schrok gewoon af en toe van de Atmos effecten. De ene keer zeer overtuigend, de andere keer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wvkreg schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:40:
Ik heb hetzelfde gedaan als Kasj. Sonos terug en voor de hele Denon Heos setup gegaan. Dit kost je dan wel rond de 1600 euro voor 5.1 surround, maar dan heb je ook iets waar Sonos bij lange na niet aan kan tippen qua geluid en ook aansluitmogelijkheden. Sowieso als de C8 met een optische kabel zou aansluiten is gewoon zonde. HDMI ARC werkt perfect en op de Heos Bar kun je ook nog apparaten aansluiten (+aux en usb). Er is voor mij geen enkele reden om nog naar Sonos te kijken, i.m.h.o. gedateerd.
Bah dacht ik eindelijk voor mezelf een keuze gemaakt te hebben komt Heos toch weer in beeld :P
Zijn er wel wat dingen op aan te merken aan Heos die het overwegen waard zijn? Zo las ik bv dat er bij de Samsung (iig de K950) nogal wat bugs te zitten, Atmos uitval bv,. DTS ondersteuning schijnt ook een ding te zijn, schijnt met een update gefixed te zijn maar ervaringen zijn wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Denon Heos issues:
  1. IOS / Android app is niet brijlant, maar wordt beter. Voorbeeld: Afspelen muziek via Spotify kan je niet de muziek (equalizer setting) voorkeur instellen.
  2. Soms verliest de Bar even contact met de rear speakers, 2 keer in 6 maanden gebeurd. Sinds laatste update niet meer (maand geleden). Was ook een fix.
  3. Heos Bar is groot, dus de tv moet wel 55 inch of groter zijn anders steekt de bar uit.
  4. Heos Bar is met stof bekleed dus gevoelig voor haren e.d. Prima schoon te maken met droge doek trouwens.
Helaas schumi, weinig echte nadelen. Geluid is zeker beter dan Sonos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks voor je punten, allemaal redenen waar ik wel mee kan leven :P

1. Niet zo belangrijk
2. Zoek ik nog uit maar ik geloof wel dat ze dit fixed hebben.
3. Als ik goed gerekent heb is iig mijn 49" exact zo breed als de Heos is :P
4. Mijn vorige receiver set was ook met stof dus ben er mee bekend ;)

Van de Samsung las ik toch meer issues wat ik in mijn vorige post al aanhaalde.

Ik ga weer even terug naar de spreekwoordelijke tekentafel om alle punten weer naast elkaar te leggen en vanmiddag nog eens een luister sessie doen ;)

/edit:
Met Heos Bar bedoel je deze pricewatch: Denon HEOS Bar en niet deze pricewatch: Denon HEOS HomeCinema

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 26-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:12:

1. Niet zo belangrijk

Ik ga weer even terug naar de spreekwoordelijke tekentafel om alle punten weer naast elkaar te leggen en vanmiddag nog eens een luister sessie doen ;)

/edit:
Met Heos Bar bedoel je deze pricewatch: Denon HEOS Bar en niet deze pricewatch: Denon HEOS HomeCinema
En deze pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart ? Paar 10tjes boven je budget maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dank voor de tip ;)
De keuzes worden zo wel ruimer maar ik heb ook geen haast met het aanschaffen ervan dus er komt weer een kolom bij in mijn sheet.
Het zal straks toch uiteindelijk op het luister gedeelte gaan afhangen.

/edit:
Ik zie overigens ook geregeld voorbij komen dat verschillende soundbars niet beschikken over DTS:X en Atmos?
Waarom zou ik dit willen, is dat om future proof te zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 27-06-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:12:

1. Niet zo belangrijk

/edit:
Zeker de Bar, niet de Homecinema. Dat is niet vergelijkbaar. Er is al wel een v2 van de Homecinema, maar de bar is superieur. Wel duur, maar tja...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
schumi2004 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Dank voor de tip ;)
De keuzes worden zo wel ruimer maar ik heb ook geen haast met het aanschaffen ervan dus er komt weer een kolom bij in mijn sheet.
Het zal straks toch uiteindelijk op het luister gedeelte gaan afhangen.

/edit:
Ik zie overigens ook geregeld voorbij komen dat verschillende soundbars niet beschikken over DTS:X en Atmos?
Waarom zou ik dit willen, is dat om future proof te zijn?
DTS-X Ja. Atmos nee, want dat ga je met zo'n setup nooit echt bereiken! Hiervoor heb je echt een professionele setup nodig met receiver en ander type speakers. Kijk hiervoor eens in het homecinema topic.

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Professioneel systeem gaat hem niet meer worden, die heb ik juist weg gedaan vanwege wat "weerstand" bij mijn wederhelft :P en omdat ik het zelf ook eigenlijk niet meer wil.

Ik ga nu mezelf maar even inlezen in DTS:X etc en de nu potentiële opties die ik genoteerd heb in wat de pros en cons zijn. Als het budget technisch hoger moet worden maar ik er langer mee kan doen dan is dat maar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Zijn er nog meer mensen die wachten op JBL soundbar?

https://www.techradar.com/reviews/jbl-link-bar

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste