Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik ben nog steeds onder de indruk van de K950...als dat verdomde ding normaal doet.

Hopelijk komt daar eens een firmware upgrade voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er nog meer met een yamaha ysp 1600
?

Ik krijg hem niet lekker aangesloten. Ik heb 1 HDMI in en 1 HDMI out met ARC

Verder heb ik 1 Ziggo ontvanger via HDMI

Die wil ik op de tv aansluiten. De rest van de apparaten wil ik ook op de tv hebben (HDMI mediapc of raspberry pi b.v.)

Dat wil ook wel maar als ik van op mn pc via Android tv naar Netflix kijk heb ik weer geen geluid...

Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27

13art

Moderator Mobile
kaasaanfiets schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:53:
Zijn er nog meer met een yamaha ysp 1600
?

Ik krijg hem niet lekker aangesloten. Ik heb 1 HDMI in en 1 HDMI out met ARC

Verder heb ik 1 Ziggo ontvanger via HDMI

Die wil ik op de tv aansluiten. De rest van de apparaten wil ik ook op de tv hebben (HDMI mediapc of raspberry pi b.v.)

Dat wil ook wel maar als ik van op mn pc via Android tv naar Netflix kijk heb ik weer geen geluid...

Hoe komt dat?
Geen idee hoe het bij de 1600 werkt, maar als het hetzelfde is als met de 2700 moet je de bar op tv zetten. Zorg wel dat de audio uitgang van de tv juist ingesteld staat. Dus of via de hdmi arc of via optisch.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb zelf vorig jaar voor zo'n 50 euro een defecte Philips HTS8160 gekocht en deze zelf gereviseerd met audio elco's van o.a Panasonic. Apparaat komt dacht ik uit 2007.
Is volgens mij 1 van de laatste die echt door Philips is gemaakt voordat die audio/tv tak werd overgenomen ( correct me if im wrong ).
Komt echt een heel goed geluid uit.

pricewatch: Philips SoundBar 1.1 HTS8160

De soundbars hierna zoals de HTS7140 en HTS9140 hebben hele goedkope elco's en die soundbar is gemaakt om lawaai te maken , mooi helder geluid zit er niet in. Je ziet ze ook wel op marktplaats voorbij komen met "Starting" , kun je oplossen door de elco's te vervangen.

Ik wil ooit nog eens een B&W Panorama kopen , schijnen wel goede soundbars te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08 10:51
nog iemand aan het wachten op de Sony cashback? Heb zelf 1 februari ingediend en zou binnen 3 weken op de rekening staan. Heb er een mail achteraan gestuurd en daar wordt vlot op gereageerd. Maar "door het succes" zijn de betalingen vertraagd. Beetje vreemd eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-07 17:52
maxtrash schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:51:
nog iemand aan het wachten op de Sony cashback? Heb zelf 1 februari ingediend en zou binnen 3 weken op de rekening staan. Heb er een mail achteraan gestuurd en daar wordt vlot op gereageerd. Maar "door het succes" zijn de betalingen vertraagd. Beetje vreemd eerlijk gezegd.
Ik wacht ook nog, het duurt inderdaad erg lang. Ik hoop wel dat ze in één keer die 500 euro overmaken en niet eerst 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Nostordici schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Ik wacht ook nog, het duurt inderdaad erg lang. Ik hoop wel dat ze in één keer die 500 euro overmaken en niet eerst 250 euro.
idem (ook 500 en heb dat duidelijk proberen te maken bij de aanvraag).
ik zie overigens dat de cashback op 1 februari is goedgekeurd. Heb dus al eerder ingediend en het administratieve werk is gebeurd. Zal wel boekhoudkundig dingetje zijn dan, budget op of zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:17
Ik zit te denken aan een Samsung hw-ms 650 soundbar. Iemand ervaring met deze soundbar kwa geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Rixos schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:31:
Ik zit te denken aan een Samsung hw-ms 650 soundbar. Iemand ervaring met deze soundbar kwa geluid?
Zoekfunctie in dit topic al gebruikt?
Korte samenvatting: niet bedoeld als vervanging voor muziek. Verder wisselen de reacties, lang niet iedereen is er zo lovend over als de recensies doen vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:17
l3art schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Zoekfunctie in dit topic al gebruikt?
Korte samenvatting: niet bedoeld als vervanging voor muziek. Verder wisselen de reacties, lang niet iedereen is er zo lovend over als de recensies doen vermoeden.
Dank voor de suggestie, ik had de zoekfunctie nog niet gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn woonkamer heeft links een normale muur, maar rechts een groot raam waar het gordijn vaak dicht zit. Heeft dit een nadelig effect voor het ruimtelijke geluid dat een soundbar kan creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat heeft het zeker, aangezien gordijnen geluid zullen dempen in plaats van reflecteren.
Echter ga je echt voor het volledige surround geluid moet je naar mijn mening sowieso niet bij een soundbar zijn. Ja, je kan er echt wel ruimtelijker geluid mee krijgen, en ja je hoort het geluid ook van meer kanten komen dan alleen van voren (bijvoorbeeld meer rechtsvoor) maar het kan nog niet tippen aan een goede surround set. Maar het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 19:45
ik wacht inmiddels ook al 7 weken op 250euro en word met dezelfde smoes afgewimpeld en heb maar een klacht bij klachtenkompas geplaatst .
maxtrash schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-08 08:14
Bar weinig reviews zelfs. Maar wat ik ook bijzonder vind is dat je bij de prijsontwikkeling ziet dat de JBL Bar 5.1 bijna 200 euro goedkoper is geweest en de JBL Bar 3.1 ook 100 euro. Weet iemand nog waarom en bij welke aanbieder?
hrichard schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Zelf ook aan het kijken voor de JBL Bar 5.1. Weinig reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
spridgets schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:53:
ik wacht inmiddels ook al 7 weken op 250euro en word met dezelfde smoes afgewimpeld en heb maar een klacht bij klachtenkompas geplaatst .
[...]
moet je even op het Sony forum kijken. Nog veel meer klachten. Maar ook vorig jaar al het zelfde liedje bij een andere cashback actie. Het is gewoon erg kansloos, en slecht voor de goodwill van Sony. Snap niet goed waar ze mee bezig zijn.
Tot nu toe is het geld wel altijd betaald dus het zal uiteindelijk wel goed komen, maar toch. Sony was in 2015 bijna failliet maar het gaat nu iets beter geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
ppeterr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:57:
Ik ben nog steeds onder de indruk van de K950...als dat verdomde ding normaal doet.

Hopelijk komt daar eens een firmware upgrade voor...
Dus ik heb al tijden problemen met het wegvallen van de sub voor de k950.
Alles geprobeerd, en niet echt een oplossing....tot ik bovenstaande quote tikte blijkbaar.

Sinds een dag of 10 verbaas ik mij erover dat de k950 gewoon alles lekker speelt,
geen connectie verlies of wat dan ook. Dus ik denk ahhh, ik ben goed bezig geweest.
En blijkbaar heb ik ergens het juiste knopje ingedrukt. :P (ow wat ben ik goed bezig).

Maar wat blijkt ...heeft dat ding gewoon een automatische update gedaan.(3177.3)
Een firmware upgrade die de boel opgelost heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
maxtrash schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:40:
[...]

moet je even op het Sony forum kijken. Nog veel meer klachten. Maar ook vorig jaar al het zelfde liedje bij een andere cashback actie. Het is gewoon erg kansloos, en slecht voor de goodwill van Sony. Snap niet goed waar ze mee bezig zijn.
Tot nu toe is het geld wel altijd betaald dus het zal uiteindelijk wel goed komen, maar toch. Sony was in 2015 bijna failliet maar het gaat nu iets beter geloof ik.
Ik heb na meerdere mails eindelijk gisteren bevesting gehad dat er is betaald (nog niet ontvangen)... Ik ben benieuwd. Ook of het de 2 x 250 is.

We wachten af. Al met al een ervaring om snel te vergeten (merk en winkel!).

Soundbar klinkt overigens prima en daar ben ik dan voor nu tevreden mee 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
Jawel hoor.... 1 x 250 euro ipv de 500 euro. Je wordt er toch schijtziek van.... Gaan we weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Morbid2002 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:33:
Jawel hoor.... 1 x 250 euro ipv de 500 euro. Je wordt er toch schijtziek van.... Gaan we weer....
same here, inderdaad vermoeiend...
update: ze reageren wel snel op mail, en daarin wordt gesteld dat ze het in twee termijnen uitkeren. In ieder geval goed nieuws dat we daar geen gesteggel over krijgen. Het tweede bedrag komt wel dan, maak ik me niet zo druk meer over.

[ Voor 32% gewijzigd door maxtrash op 04-04-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
Ik zit onderussen in de spamfilter denk ik, nog geen reactie. Ik houd het wel even in de gaten, zou mooi zijn als het restant ook gewoon snel wordt afgehandeld. Het hele verhaal heeft ondertussen 4.5 maand geduurd. Tijd voor een slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Maar wat ook belangrijk is, zijn jullie tevreden met de ST-5000.

Krijgen jullie echt een beetje het overhead geluid bij atmos materiaal ?
Toen ik in de running was voor een soundbar, vond ik dit echt de meest sexy looking soundbar.

Eigenlijk nu nog steeds :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
ppeterr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:46:
Maar wat ook belangrijk is, zijn jullie tevreden met de ST-5000.

Krijgen jullie echt een beetje het overhead geluid bij atmos materiaal ?
Toen ik in de running was voor een soundbar, vond ik dit echt de meest sexy looking soundbar.

Eigenlijk nu nog steeds :)
je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.
Het geluid bij films is derhalve goed, maar ik merk in mijn (hoge) kamer bijzonder weinig van het atmos effect. Maar kijk sowieso weinig films met atmos.
Voor tv programma's als de voice of holland of muziek programma's e.d. is het wel een flinke verbetering t.o.v. het tv geluid.
Muziek is in orde, maar ik merk dat ik in de tv-kamer weinig naar muziek luister dus heb nog weinig getest. Heb in een andere kamer echter een versterker met wat losse speakers (prijsklasse 200 euro) en dat is eigenlijk zeker zo goed. In de basis is een soudbar eigenlijk vrij slecht geschikt voor muziek denk ik. Hoe goed hij ook is.
nadeel zijn toch wat waf dingetjes. Ondanks de logitech harmony werkt het niet meer zo makkelijk als voorheen waar ik alles met de afstandsbediening van van de ziggo decoder kon doen.

Dus ja ben tevreden. Zou er zelf niet > 1000 euro voor over hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
maxtrash schreef op donderdag 5 april 2018 @ 00:43:
[...]

je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.
Het geluid bij films is derhalve goed, maar ik merk in mijn (hoge) kamer bijzonder weinig van het atmos effect. Maar kijk sowieso weinig films met atmos.
Voor tv programma's als de voice of holland of muziek programma's e.d. is het wel een flinke verbetering t.o.v. het tv geluid.
Muziek is in orde, maar ik merk dat ik in de tv-kamer weinig naar muziek luister dus heb nog weinig getest. Heb in een andere kamer echter een versterker met wat losse speakers (prijsklasse 200 euro) en dat is eigenlijk zeker zo goed. In de basis is een soudbar eigenlijk vrij slecht geschikt voor muziek denk ik. Hoe goed hij ook is.
nadeel zijn toch wat waf dingetjes. Ondanks de logitech harmony werkt het niet meer zo makkelijk als voorheen waar ik alles met de afstandsbediening van van de ziggo decoder kon doen.

Dus ja ben tevreden. Zou er zelf niet > 1000 euro voor over hebben.
Ik deel ongeveer dezelfde mening, maar dan voor de KW950, de sub die hierbij zit
vind ik goed zijn werk doen. Soms verbaas ik mij behoorlijk hoe het de kamer vult.
Enkel ook bij muziek heb ik er soms wat moeite mee, afhankelijk van welke soort
muziek dan. Het gemis aan bass wat dan deels opgevuld wordt door de sub is wat moeilijk soms.
Maar al met al valt dit mij niet tegen, voor een soundbar, ik heb er voor deze setting vrede mee.

Ik heb de KW950 wel speciaal gekozen voor het atmos gedeelte, en deels voor het 5.1 gevoel
waar ik bang voor was te gaan missen bij een soundbar zonder de rears/ups.
Het atmos gevoel is nihil te noemen, bij sommige demo's is het er wel, en tot nu toe een 2tal
films heb ik het "over je hoofd" geluid gedacht gehoord te hebben.
Doch voor het 5.1 gevoel, ben ik erg blij voor de samsung gekozen te hebben, dit is erg mooi
aanwezig, en krijg ik bij sommige films een goed bioscoop soundje.

En inderdaad prijstechnisch ben ik het ook wel eens met jou, ik heb hem kunnen kopen
voor 900 euro, en dan nog een bluray player erbij die ik meen ik voor 100 heb verkocht.
Dit in tegenstelling tot de 1200 waar hij voor werd verkocht vind ik de aankoop prijs nog wel oke.

En de harmony elite hier doet het eigenlijk wel goed, die heb ik er bij gekocht omdat inderdaad
een en ander wat gedoe is met aanzetten van de boel voor mijn kinderen. Ikzelf vond het ook
lastig worden maar het blijkt goed te werken met mijn samsung/lg oled/shield/horizon.

Morgen hang ik er nog een alexa dot aan, kan ik haar bij gebrek aan een "wife" commanderen
lief vragen om de boel aan te zetten 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-04-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe gevergd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
maxtrash schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:12:
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe gevergd.
Same here. Het boek kan dicht, nu alleen nog maar genieten :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
maxtrash schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:12:
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe geduld gevergd.
Even voor je aangepast ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 07:42
ppeterr schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:39:
[...]

Ik deel ongeveer dezelfde mening, maar dan voor de KW950, de sub die hierbij zit
vind ik goed zijn werk doen. Soms verbaas ik mij behoorlijk hoe het de kamer vult.
Enkel ook bij muziek heb ik er soms wat moeite mee, afhankelijk van welke soort
muziek dan. Het gemis aan bass wat dan deels opgevuld wordt door de sub is wat moeilijk soms.
Maar al met al valt dit mij niet tegen, voor een soundbar, ik heb er voor deze setting vrede mee.

Ik heb de KW950 wel speciaal gekozen voor het atmos gedeelte, en deels voor het 5.1 gevoel
waar ik bang voor was te gaan missen bij een soundbar zonder de rears/ups.
Het atmos gevoel is nihil te noemen, bij sommige demo's is het er wel, en tot nu toe een 2tal
films heb ik het "over je hoofd" geluid gedacht gehoord te hebben.
Doch voor het 5.1 gevoel, ben ik erg blij voor de samsung gekozen te hebben, dit is erg mooi
aanwezig, en krijg ik bij sommige films een goed bioscoop soundje.

En inderdaad prijstechnisch ben ik het ook wel eens met jou, ik heb hem kunnen kopen
voor 900 euro, en dan nog een bluray player erbij die ik meen ik voor 100 heb verkocht.
Dit in tegenstelling tot de 1200 waar hij voor werd verkocht vind ik de aankoop prijs nog wel oke.

En de harmony elite hier doet het eigenlijk wel goed, die heb ik er bij gekocht omdat inderdaad
een en ander wat gedoe is met aanzetten van de boel voor mijn kinderen. Ikzelf vond het ook
lastig worden maar het blijkt goed te werken met mijn samsung/lg oled/shield/horizon.

Morgen hang ik er nog een alexa dot aan, kan ik haar bij gebrek aan een "wife" commanderen
lief vragen om de boel aan te zetten 8)
Ik ga de google home mini kopen.
Kan jij met de alexa ervoor zorgen dat je internetradio rechtstreeks op je k950 kan afspelen zonder tussenkomst van iets anders (tv of shield)?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 13:27
Ik ben op zoek naar een Soundbar waarbij ik zelf 2 goede HiFi stereospeakers kan aansluiten (voor muziek en als L en R voor surround), zelf 2 sattelieten kan aansluiten en een actieve woofer kan kiezen.

De Soundbar doet dus vooral dienst als receiver en center channel.
Bestaat zoiets? Ik heb het helaas nog niet gevonden. De Samsung HW-K950 komt met zijn eigen speakers.

Lijkt mij namelijk ideaal. Ik wilde eerst een Marantz receiver maar als ik al die connected features zie, die hoef ik allemaal niet, dat geld stop ik dan liever in goede speakers. Een soundbar die mogelijkheden biedt om losse speakers aan te sluiten en de speakers ook goed kan aansturen, verder DTS-HD MA en Dolby TrueHD. Hoef geen Atmos of DTS-X.

Ik vind alleen Soundbars die alle kanalen proberen weer te geven of met een sub komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2018 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
MillZ schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:13:
[...]

Ik ga de google home mini kopen.
Kan jij met de alexa ervoor zorgen dat je internetradio rechtstreeks op je k950 kan afspelen zonder tussenkomst van iets anders (tv of shield)?
Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik weet dat je een "skill" kan toevoegen,
waar je dan met TuneIn direct op de soundbar via bluetooth kan spelen.
Play Spotify music: “Alexa, play “your playlist name” on Spotify.”
Play Pandora station: “Alexa, play [artist] station on Pandora.”
Play a radio station: “Alexa, play [radio station] on TuneIn.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
ppeterr schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]

Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik weet dat je een "skill" kan toevoegen,
waar je dan met TuneIn direct op de soundbar via bluetooth kan spelen.

[...]
Ik krijg de mini morgen binnen en ik ga even klooien ermee.
Mocht iemand anders tips hebben hou ik mij aanbevolen, want ik weet niet of Google mini ook Skills heeft?
Zoniet, staat hij zo weer op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
MillZ schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:31:
[...]

Ik krijg de mini morgen binnen en ik ga even klooien ermee.
Mocht iemand anders tips hebben hou ik mij aanbevolen, want ik weet niet of Google mini ook Skills heeft?
Zoniet, staat hij zo weer op MP
Ik heb even heel kort gekeken naar de opties van de google mini, en denk dat het vrij
makkelijk aan de praat te krijgen is, wellicht niet via bluetooth direct op de soundbar.
Maar zie wel opties die het via chromecast doen. Oke wellicht niet direct maar
dan gewoon via de shield, dat is toch ook een chromecast ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
ppeterr schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:51:
[...]

Ik heb even heel kort gekeken naar de opties van de google mini, en denk dat het vrij
makkelijk aan de praat te krijgen is, wellicht niet via bluetooth direct op de soundbar.
Maar zie wel opties die het via chromecast doen. Oke wellicht niet direct maar
dan gewoon via de shield, dat is toch ook een chromecast ? :)
Klopt maar dan gaat mijn tv ook aan, ik zal dan waarschijnlijk cec moeten uitzetten.
Morgen maar even kijken. Lekker even klooien en naar de mogelijkheden. Nu al zin in.
En dan wachten op Nederlandse commando's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay.Techgeek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 09:43
Ik ben opzoek naar een soundbar + sub en dolby atmos voor bij een 65” OLED.
wat zouden jullie aanraden.
Ik keek zelf naar de LG SJ9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-08 11:12
Jay.Techgeek schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:11:
Ik ben opzoek naar een soundbar + sub en dolby atmos voor bij een 65” OLED.
wat zouden jullie aanraden.
Ik keek zelf naar de LG SJ9
Die heb ik ook gehad en is na een dag retour gegaan want het geluid viel heel erg tegen.
Nu heb ik de Samsung K950 en die heeft toch echt 10x beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay.Techgeek
  • Laatst online: 11-06 09:43
Zelfs zonder die 2 rear speakers te gebruiken?
Idanue schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:40:
[...]

Die heb ik ook gehad en is na een dag retour gegaan want het geluid viel heel erg tegen.
Nu heb ik de Samsung K950 en die heeft toch echt 10x beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Jay.Techgeek schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:50:
Zelfs zonder die 2 rear speakers te gebruiken?
Dan zal het geluid natuurlijk een stuk minder zijn maar ze zijn draadloos dus makkelijk te plaatsen met alleen een stopcontact/stekkerdoos in de buurt.
Ze kunnen het wel een beetje leuk laten klinken met weerkaatsing maar als je goed surround geluid wil hebben dan ontkom je niet aan fysieke speakers.

Maar als ik jou was zou ik bij twijfel gewoon online kopen zodat je je binnen 2 week altijd nog kunt bedenken en terug sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Bij willen die rears nog wel eens wegvallen.
En de 950 werkt niet geheel lekker met de Harmony, mocht je die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Hier nog nooit last van gehad dat ze wegvallen, heb je wel eens een firmware update gedaan?
Hij is iig ook gewoon te bedienen met de afstandsbediening van de LG Oled. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is al een tijdje up to date.
Ik moet alles van de netspanning halen en dan meestal werkt het wel weet, in ergste geval moet ik ze opnieuw pairen. Wat trouwens vreselijk klote gaat, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@NeutraleTeun

Ik heb hier in het begin ook erg veel last gehad van het wegvallen van de
rears, en van de sub. Erg frustrerend, en soms was het behoorlijk lastig
om alles weer te koppelen. (soms 1 speaker niet ofzo).
Maar de update van vorige maand heeft bij mij alles opgelost, en heb geen disconnects meer.

Tevens schrijf jij dat de harmony niet lekker werkt, doel je dan op de manier waar de soundbar
tussen source's wisselt ? Ik heb daar ook geen problemen mee, maar wellicht komt dat
omdat ik enkel HDM1 op de soundbar gebruik, en de rest over ARC laat lopen van de tv.
- correctie: HDMI voor ARC - en HDMI2 voor de shield (ivm atmos e.d.)

de K950 + 55e7N + Shield + Harmony elite + alexa = dikke win, en werkt voor mij heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 17-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49
Jazco2nd schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:54:
Ik ben op zoek naar een Soundbar waarbij ik zelf 2 goede HiFi stereospeakers kan aansluiten (voor muziek en als L en R voor surround), zelf 2 sattelieten kan aansluiten en een actieve woofer kan kiezen.

De Soundbar doet dus vooral dienst als receiver en center channel.
Bestaat zoiets? Ik heb het helaas nog niet gevonden. De Samsung HW-K950 komt met zijn eigen speakers.

Lijkt mij namelijk ideaal. Ik wilde eerst een Marantz receiver maar als ik al die connected features zie, die hoef ik allemaal niet, dat geld stop ik dan liever in goede speakers. Een soundbar die mogelijkheden biedt om losse speakers aan te sluiten en de speakers ook goed kan aansturen, verder DTS-HD MA en Dolby TrueHD. Hoef geen Atmos of DTS-X.

Ik vind alleen Soundbars die alle kanalen proberen weer te geven of met een sub komen.
@Jazco2nd Met de Denon Heos serie zou dat misschien kunnen. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar in de handleidingen en emails die ik van Denon krijg naar aanleiding van de aankoop van een Heos Bar krijg ik wel de indruk dat dit kan. Je moet dan wel de Bar samen met een Denon Heos versterker kopen zodat ze met elkaar gekoppeld kunnen worden. Aan die versterker kun je dan gewone speakers aansluiten en in de app kun je dan je bar en die speakers koppelen. Dat is wat ik ervan gelezen heb dus check het eerst even in praktijk ergens of het ook allemaal kan wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@ppeterr
Inderdaad met activiteiten wisselen naar bv de Shield en decoder/tv.
Is een beetje hit & miss. Ene keer wisselt die wel goed, andere keer slaat die 1 ingang over en kan ik zelf weer rechtzetten.

En dan heb ik het enkel over die 2 (heen en weer dus).
Als ik de Harmony niet gebruik en via mijn telefoon Spotify laat afspelen op de 950, dan is mijn Harmony volledig in de war en krijg ik geen enkele activiteit meer automatisch goed.

En dat komt dus omdat source onder 1 knop zit. Herhaaldelijk drukken ipv onafhankelijke ingang - knoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-04-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04
NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:06:
@ppeterr
Inderdaad met activiteiten wisselen naar bv de Shield en decoder/tv.
Is een beetje hit & miss. Ene keer wisselt die wel goed, andere keer slaat die 1 ingang over en kan ik zelf weer rechtzetten.

En dan heb ik het enkel over die 2 (heen en weer dus).
Als ik de Harmony niet gebruik en via mijn telefoon Spotify laat afspelen op de 950, dan is mijn Harmony volledig in de war en krijg ik geen enkele activiteit meer automatisch goed.

En dat komt dus omdat source onder 1 knop zit. Herhaaldelijk drukken ipv onafhankelijke ingang - knoppen.
Erg herkenbaar wat ToyotaMR2 heeft met een K950 en Harmony. Ik heb er een Shield en PS4 aan hangen en 9 van de 10 keer springt de input van de K950 op de verkeerde. Begreep dat dat vooral kwam doordat hij geen direct input ondersteunde:
https://us.community.sams...-than-cycling/td-p/146406

Ben dan ook nieuwsgierig hoe ppeterr 'm heeft geconfigureerd, kan natuurlijk ook zijn dat je maar 1 device aan de soundbar hebt hangen waardoor ie minder problemen geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@NeutraleTeun @odelay

Net even goed getest, en ik heb eigenlijk ook het zelfde probleem.
Het valt niet zo heel erg op hier, omdat het meeste over ARC gaat,
en de Shield dus een enkele keer in de problemen komt.
Het gekke is dat ik dus audio stream over BT. En hij blijkbaar wel goed van
Bluetooth naar de HDM1 kan springen. Dus het ding kan het wel directe inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op een soundbar voor bij mijn nieuwe LG OLED557V. Qua looks kom ik al snel uit bij de LG soundbars, die natuurlijk mooi bij de TV passen en ook goede reviews krijgen.

Op mijn shortlist staan nu de SJ6 en SJ8 van vorig jaar, en de SK5 en SK6F van dit jaar, waar het budget echt maximaal 400 euro is.

Van de nieuwe modellen zijn nog niet echt reviews te vinden. Ik ben met name benieuwd naar DTS Virtual:X. Is dit een techniek die echt iets toevoegt aan een soundbar, of is het een marketing gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 14:42
Mijn Samsung HW-K950 soundbar valt soms heel even uit, soms alleen het geluid, soms het geluid + beeld.

Herkent zich iemand hierin? Ik twijfel om hem op te sturen omdat het zo sporadisch voorkomt dat ik bang ben dat het reparatiecentrum het probleem niet kan reproduceren en ik de soundbar ongerepareerd retour ga krijgen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bij elke bron?

Anders kabel of ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
mrwolf schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:32:
Ik ben me aan het oriënteren op een soundbar voor bij mijn nieuwe LG OLED557V. Qua looks kom ik al snel uit bij de LG soundbars, die natuurlijk mooi bij de TV passen en ook goede reviews krijgen.

Op mijn shortlist staan nu de SJ6 en SJ8 van vorig jaar, en de SK5 en SK6F van dit jaar, waar het budget echt maximaal 400 euro is.

Van de nieuwe modellen zijn nog niet echt reviews te vinden. Ik ben met name benieuwd naar DTS Virtual:X. Is dit een techniek die echt iets toevoegt aan een soundbar, of is het een marketing gimmick?
Ik zag van de week een super aanbieding voorbij komen voor de Polk magnifi max sr, inclusief draadloze surrounds en subwoofer voor €599. Ik heb zelf een heos set voor 2.5x dit bedrag, dus baal een beetje... Had veel geld kunnen besparen...

https://www.plattetv.nl/i...4d5b54154eda38a415d1d1728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:36:
[...]

Ik zag van de week een super aanbieding voorbij komen voor de Polk magnifi max sr, inclusief draadloze surrounds en subwoofer voor €599. Ik heb zelf een heos set voor 2.5x dit bedrag, dus baal een beetje... Had veel geld kunnen besparen...

https://www.plattetv.nl/i...4d5b54154eda38a415d1d1728
Met alle respect, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Vast een heel goede aanbieding, maar 50% boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:29:
Bij elke bron?

Anders kabel of ingang.
Tot nu toe bij elke bron, met 3 verschillende HDMI kabels.

Maar de soundbar gaat niet altijd uit, vaak gaat hij naar na een pas seconden weer aan.

Bijv. beeld zwart, wel geluid en na een paar seconden weer beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 28-04-2018 16:03 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
mrwolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:24:
[...]

Met alle respect, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Vast een heel goede aanbieding, maar 50% boven mijn budget.
Ondanks je nickname hoef je mijn hoofd er niet af te bijten. ;) Bijzondere reactie naar iemand die probeert met je mee te denken. Ik attendeer je op een kans om met 250€ korting een soundbar te kopen die waarschijnlijk rondjes loopt om die modellen die je voorstelt. Wellicht was het je die 200€ extra waard geweest.

Gelukkig loopt het storm met andere adviezen op je vraag...
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:22:
[...]

Ondanks je nickname hoef je mijn hoofd er niet af te bijten. ;) Bijzondere reactie naar iemand die probeert met je mee te denken. Ik attendeer je op een kans om met 250€ korting een soundbar te kopen die waarschijnlijk rondjes loopt om die modellen die je voorstelt. Wellicht was het je die 200€ extra waard geweest.
Meedenken waardeer ik zeker, maar ik zet er niet voor niets een budget neer. Ongetwijfeld zal jouw aanbieding kwalitatief veel beter zijn, maar boven budget=boven budget. Als ik in de markt was voor een bar van 600 euro had ik ook andere modellen op mijn shortlist staan. :P

Als ik op zoek ben naar een auto met een budget van 40.000 euro, en je komt met een voorstel van een van 60.000, is dat toch ook vreemd? Hoe goed/mooi/... het ook is.
Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:22:
[...]
Gelukkig loopt het storm met andere adviezen op je vraag...
Succes met je keuze.
Is dat nodig? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
mrwolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:36:
[...]

Meedenken waardeer ik zeker, maar ik zet er niet voor niets een budget neer. Ongetwijfeld zal jouw aanbieding kwalitatief veel beter zijn, maar boven budget=boven budget. Als ik in de markt was voor een bar van 600 euro had ik ook andere modellen op mijn shortlist staan. :P

Als ik op zoek ben naar een auto met een budget van 40.000 euro, en je komt met een voorstel van een van 60.000, is dat toch ook vreemd? Hoe goed/mooi/... het ook is.

[...]

Is dat nodig? :-(
Soms kan voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat je bereid bent meer dan budget uit te geven. Je auto is een mooi voorbeeld, maar dan heb je het over absoluut gezien veel meer geld. Dat voorbeeld klinkt al weer heel anders bij een budget van 10€.

Maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het gaat over jouw manier van reageren, terwijl iemand de moeite neemt om een post te schrijven om je ergens op te attenderen. Ik heb geen aandelen Polk, dus ik hoef dat niet te doen. Je antwoord had ook kunnen zijn: Bedankt voor je tip, helaas ben ik niet bereid 200€ meer uit te geven.

Feit blijft dat het een mooi en betaalbaar alternatief is voor Denon Heos / Sonos soundbars met draadloze achterspeakers, zeker met de actie prijs van 599 tegen 849 normaal. Ik heb zelf een Sonos 5.1 gehad en nu een Denon Heos, met subwoofer en achterspeakers en ik kan je dus ook vertellen dat het heel lastig is om een fatsoenlijke surround ervaring uit enkel een surround bar te krijgen, welke DTS virtual processing je ook hebt. Zelfs al met de high-end exemplaren. Draadloze achterspeakers voegen m.i. veel toe en geven wat mij betreft voor een soundbar setup nog een enigszins acceptabele surround ervaring.

Als je een OLED557V hebt (die ik overigens dolgraag zou willen) dan neem ik aan dat je veel waarde hecht aan een optimale kijkervaring incl. surround sound. Of je dat 200€ extra waard is, is aan jou.

Wellicht dat anderen het advies/tip anders wel kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Die polk vind ik ook erg interessant. Heb lang moeten zoeken naar gebruikerservaringen, maar uiteindelijk wel het nodige gevonden. De prijs van platte tv is bizar laag. Letterlijk de inkoopprijs +btw

https://www.bestbuy.com/s...l-amplifier-black/6163804

Edit: heb ze zojuist opgehaald. Zal later mijn bevindingen posten

[ Voor 9% gewijzigd door steefje op 29-04-2018 15:29 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 1037553 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:25:
Ik heb ook de Yamaha YSP 2700 aangeschaft en benn zeer happy met het geluid.
Uiteindelijk kunnen kopen in de actie voor € 799,-

In het aansluiten ben ik geen expert dus heb een vraag met aansluiting op mijn LG tv.
De aansluiting HDMI loopt van tv naar de soundbar en een optische er langs. Ik heb gemerkt
dat als ik optisch eruit haal geluid het ook doet.

Bij het aanzetten van de TV gaat de soundbar ook aan (top) maar de soundbar start op
in TV stand waardoor ik wel beeld heb maar geen geluid. Ik moet dan de afstandbediening van de
2700 pakken en op HDMI 1 drukken waarna ik wel geluid heb. Ik krijg dit niet veranderd hoe kan ik de
soundbar aan laten gaan op HDMI 1 stand of is de aansluiting toch niet goed?

Hoop dat jullie de oplossing hebben 8)7
Ik heb vorig jaar ook deze soundbar aangeschaft. Ik heb mijn Samsung tv via de ARC-HDMI poort verbonden met de HDMI-out poort van de Yamaha. Met de AB van de Telfort TV-ontvanger zet ik de Samsung aan en dankzij CEC-HDMI gaat de Yamaha van standby af en gaat direct aan. Erg comfortabel allemaal.

Ik vind de soundbar geweldig mooi klinken. Zelfs muziek. Knisperheldere klanken (Spaanse gitaar, piano of violen). Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
steefje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:28:
Die polk vind ik ook erg interessant. Heb lang moeten zoeken naar gebruikerservaringen, maar uiteindelijk wel het nodige gevonden. De prijs van platte tv is bizar laag. Letterlijk de inkoopprijs +btw

https://www.bestbuy.com/s...l-amplifier-black/6163804

Edit: heb ze zojuist opgehaald. Zal later mijn bevindingen posten
Ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haaglander schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:38:
[...]

Ik heb vorig jaar ook deze soundbar aangeschaft. Ik heb mijn Samsung tv via de ARC-HDMI poort verbonden met de HDMI-out poort van de Yamaha. Met de AB van de Telfort TV-ontvanger zet ik de Samsung aan en dankzij CEC-HDMI gaat de Yamaha van standby af en gaat direct aan. Erg comfortabel allemaal.

Ik vind de soundbar geweldig mooi klinken. Zelfs muziek. Knisperheldere klanken (Spaanse gitaar, piano of violen). Wat is jouw ervaring?
Volgens mij heb ik hem op dezelfde manier aangesloten op mijn C7.
Ik laat alle aansluitingen naar mijn C7 lopen en dan één kabel via de ARC poort, naar mijn Yamaha. Zodoende staat de yamaha altijd op de tv aansluiting, maar daar komen ook alle signalen vandaan dus dat is nogal eenvoudig. Alleen op mijn tv moet ik dan nog een enkele keer switchen van hdmi poort.

Meer dan prima soundbar voor het geld. Geluid klinkt meestal mooi en netjes. Soms misschien net iets te dun, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook loopt spotify nog wel eens te etteren, en wordt de soundbar niet altijd direct herkent via mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08 22:10
Kasj schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:38:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring!
Idem...

Ik ben alleen nog aan het twijfelen of het dan misschien beter is om een echt 5.1 systeem te kopen(losse reciever+boxen). Voor 600€ heb je ook al wat sets.
Wat is jullie idee hieromtrent? Of zou een 5.1 set van 600€ minder presteren dan de polk soundbar.

[ Voor 3% gewijzigd door brogel op 30-04-2018 10:09 ]

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
l3art schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:01:
[...]

Volgens mij heb ik hem op dezelfde manier aangesloten op mijn C7.
Ik laat alle aansluitingen naar mijn C7 lopen en dan één kabel via de ARC poort, naar mijn Yamaha. Zodoende staat de yamaha altijd op de tv aansluiting, maar daar komen ook alle signalen vandaan dus dat is nogal eenvoudig. Alleen op mijn tv moet ik dan nog een enkele keer switchen van hdmi poort.

Meer dan prima soundbar voor het geld. Geluid klinkt meestal mooi en netjes. Soms misschien net iets te dun, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook loopt spotify nog wel eens te etteren, en wordt de soundbar niet altijd direct herkent via mijn mobiel.
Ja, zo lopen bij mij ook de verbindingen.
Internet radio (instellen) gaat ook heel makkelijk. Toch wel fijn om dan de TV uit te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
brogel schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:08:
[...]

Idem...

Ik ben alleen nog aan het twijfelen of het dan misschien beter is om een echt 5.1 systeem te kopen(losse reciever+boxen). Voor 600€ heb je ook al wat sets.
Wat is jullie idee hieromtrent? Of zou een 5.1 set van 600€ minder presteren dan de polk soundbar.
Dit hangt af van welke 5.1 set je in gedachten hebt. Met een 'melkpakjes' set zal het elkaar niet zoveel ontlopen. Met vloerzuilen klinkt het al snel beter...

Ik denk dat wanneer je enkel voor geluid hoeft te gaan een 5.1 set gemiddeld beter presteert. Als het qua uitstraling wat meer minimalistisch moet is een soundbar met draadloze sub en rears natuurlijk wel heel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-08 15:18
Afgelopen twee weken 3 compacte soundbars uitgeprobeerd voor mijn tv(Philips) verbonden via hdmi arc.

1e Sony HT-SF200

Geluid was zeer goed en HDMI arc verbinding werkte op zich prima maar wanneer ik de tv uit had gedaan op bijvoorbeeld hdmi 1 van mijn receiver dan pakte de soundbar niet automatisch de hdmi 2 en 3 ingangen op wanneer ik hier heen ging zappen uit standby.

2e - Samsung HW-N400

Zag dat Samsung met een nieuwe was gekomen en deze is ook vrij compact, de HW-N400.
Wat mij direct opviel is de bouwkwaliteit van de Samsung, deze is echt super strak en in vergelijking met de Sony voelt het allemaal kwalitatiever/zwaarder en ook is er een display aanwezig in het midden.
Geluid is verder ook top zoals de Sony dus direct besloten en de Sony ingepakt voor een retour (was een 2e kansje van Coolblue).
HDMI arc is perfect en pakt het gewoon zonder problemen op uit standby en tot op vandaag geen problemen ondervonden.

3e - Polk Magnifi Mini

Gezien ik toch echt met ruimtegebrek zit kwam ik toevallig deze Polk tegen en qua formaat de meest ideale.
Aangesloten(zonder sub) en geluid van deze was ook zeer goed en had hem al zo ingericht dat dit mijn soundbar zou gaan worden.
Helaas na een lange standby ontwaakte deze in een combinatie van geluid uit de tv speakers en geluid uit de Magnifi Mini en moest wat handelingen uitvoeren om op een correcte wijze geluid uit de soundbar te kunnen krijgen.
Deze dan ook weer ingepakt voor retour en was ook een 2e kansje van Coolblue.

Uiteindelijk is het dus de Samsung geworden dit vooral vanwege de bouwkwaliteit/display dus zeer de moeite waard als iemand iets compact zoekt wat in mijn geval stabiel/goed werkt via ARC :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om echt grondig te testen. Tot nu toe alleen F1 gekeken, wat voetbal, de film Back Hawk Down op Netflix en wat games.
Ik moest een nieuwe soundbar hebben omdat mijn vorige (Teufel Cinebar 51) irritante en harde kraaktonen produceerde als ik wisselde van HDMI kanaal. Als vergelijking heb ik langdurig kunnen testen met een Sonos en twee rear-speakers. Een dure configuratie voor wat het uiteindelijk bied qua geluid.

Ondanks dat ik de Teufel echt super geluid vind produceren, mis ik het surround wel. Een echte 5.1 set met receiver en bedraade boxen door mijn huis is geen optie qua ruimte in mijn appartement. Daarnaast wil ik mijn buren ook graag te vriend houden.

Ik werk voor een bepaalde electronica keten en kan hierdoor producten tegen inkoopprijs met BTW kopen, hierdoor ben ik “gelimiteerd” aan het aanbod wat we zelf hebben.
Ik zocht een soundbar die voldeed aan de laatste HDMI-standaarden zodat ik ook in de toekomst geen gezeur heb met compabiliteit. Wireless achterspeakers was een mooie nice to have.

Van de Polk heb ik goede reviews gelezen, nationaal en internationaal. Tevens waren ook de gebruikersreview positief waardoor ik heb besloten de Polk te kopen bij Platte TV.( prijs was nagenoeg hetzelfde als waarvoor ik hem kon kopen)

Na de boel te hebben aangesloten, begon de F1 en daarna heb ik nog even voetbal gekeken. In beide gevallen was ik tevreden over het geluid wat uit de Polk komt. Ik merk wel dat het geluid wat minder vol klinkt tov de Teufel, maar het klinkt wel goed.

Vervolgens heb ik de film Black Hawk Down bekeken via Netflix. Ook hier geen klachten over, al merk ik wederom dat het geluid wat body mist tov de Teufel. Qua surround ben ik dan wel weer tevreden. In scenes met helikopters en vuursalvo’s kon je goed merken waar het geluid vandaan komt.

Tot dusver niet ontevreden, maar ik mis wel wat body tov de Teufel.

Tenslotte heb ik mijn PS4 aangeslenterd en getest met God of War en Battlefield 1. In God of War klinkt het geheel nog wel goed. Enige wat mij stoort is het feit dat het surround geluid wat vreemd loopt. Tijdens een in-game gesprek wisselen de stemmen van front- naar rear speakers als je jouw karakter maar enigszins draait. Het laat zich wat lastig omschrijven, maar het klopt niet.
Het geluid in Battlefield is ronduit teleurstellend. Schoten klinken erg dun en zelfs schel en de rear-speakers hebben nauwelijks een toevoeging. Bijna het idee dat ik heel erg slechte oordopjes in heb.

Ik ben dus nog niet 100% overtuigd. Als je puur TV kijkt en zo nu en dan een filmpje, prima systeem. In vergelijking met de Sonos vind ik de Polk ook een winnaar, al deed de Sonos het “iets” beter bij games. Speel je graag games, dan is de Polk niet interessant. (al is men hierover juist te spreken in de internationale reviews die ik heb gelezen)

Ik geef het nog een kans en probeer nog wat bij te stellen (voor zover dit kan) en anders gaat deze terug. Dan moet ik me alleen afvragen wat ik dan ga doen.
Teufel heeft momenteel nog geen nieuwe Cinebar die qua aansluitingen on par is met de techniek.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik heb een playbase van sonos en deze heb ik aangesloten op een Samsung UE40JU7000. Ik heb het zo ingesteld dat ik via me tv afstandsbeding de soundbar harder en zachter kan zetten..

Ik krijg alleen de audio out melding niet weg? Dit komt te voorschijn wanneer ik geluid harder of zachter zet.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dZ1Jdy/Audio_out_bericht.jpg

Iemand enig idee.. Me "goedkope" samsung tv van 200 euro kan het wel.. Deze lijkt het niet te kunnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:27
Wil volgend jaar kijken (na verbouwing huis) of ik doorga met mijn 5.1 systeem (denon + boston acoustics speakers en sub), of een soundbar met rears en sub koop. Ik stream eigenlijk alleen content (netflix, videoland en spotify), dus geluidskwaliteit is nooit zo goed voor films en series dan dvd/bluray, ben ook wel klaar met alle kabels en grote speakers. Zit te twijfelen om voor sonos of te gaan voor samsung hw-k950 (of andere alternatief) te gaan. Nadeel van sonos vind ik dat deze geen hdmi ingangen heeft, zo wordt je tv weer automatisch de hub in je setup, voordeel is weer de uitbreidbaarheid en upgrade mogelijkheden. De samsung heeft als voordeel hdmi, atmos ondersteuning en prijstechnisch een stuk aantrekkelijker.

Iemand ervaring met beide producten?

Ben me rustig aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25

d0s

sssst

Kijk ook naar de bose soundbar 300. Vergelijkbaar met de Sonos maar met alle relevante aansluitingen. En een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even een vraag voor de YSP-2700 eigenaren, hoe stellen jullie de soundbar in bij een film met surround geluid? Zetten jullie de DSP dan op surround of gewoon uit? Zelf merk ik niet heel veel verschil tussen de DSP uit zetten en op surround zetten. Dit in tegenstelling tot het geluid op stereo zetten tijdens tv uitzendingen, want dan de DSP uit zetten geeft een dun wat hol geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Vanmiddag nog wezen kijken voor een denos heos soundbar in 5.1 opstelling, dat ziet er bijzonder goed uit.
Vooral de soundbar klonk goed, veel hdmi ingangen en ondersteund alle audio en videoformaten. Binnenkort maar eens gaan luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:53:
Even een vraag voor de YSP-2700 eigenaren, hoe stellen jullie de soundbar in bij een film met surround geluid? Zetten jullie de DSP dan op surround of gewoon uit? Zelf merk ik niet heel veel verschil tussen de DSP uit zetten en op surround zetten. Dit in tegenstelling tot het geluid op stereo zetten tijdens tv uitzendingen, want dan de DSP uit zetten geeft een dun wat hol geluid.
Ik merk wel wat verschil als ik DSP aanzet.
Bij films zet ik DSP vaak op MOVIE-spectacle (bij actiefilms komen de explosies dan mooi 3-dimensioneel naar voren, althans naar mijn smaak)
Bij TV-uitzendingen op ENTERTAINMENT-talk show
Bij muziek op MUSIC/music video

Stereo vind ik ook een dun geluid geven.
Zelfs als ik naar streaming muziek luister dan zet ik hem op surround (met DSP).
Dat geeft naar mijn smaak een mooi 'vol' geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 12-05-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Grappig hoe smaak zo'n verschillend kan zijn. Ik vind veel van die dsp modussen vaak een fake hol geluid geven. Daarom switch ik eigenlijk alleen tussen surround en stereo. Misschien ook wel beïnvloed door een review die ik las waarin dit ook als dusdanig benoemd werd.

Maar goed ik vraag me dus af of de bar automatisch het surround geluid overneemt of dat je daarvoor zelf de boel op surround moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:23

Jebus4life

BE User

Dit weekend een leuke deal kunnen doen in de FNAC, een Yamaha YAS-106 kunnen oppikken voor €150

Ze staan daar blijkbaar in promotie, 300€ naar €150
Gezien de YAS-105 (het model van een jaar ouder) voor €195 als laagste prijs gaat in de pricewatch (de YAS-107, het meest recente model voor €270) vond ik dat echt een superdeal, heb dus niet lang moeten twijfelen.

*Op de site is er niets van terug te vinden, zag de deal omdat ik toevallig met mijn vriendin in de FNAC rondliep, dus als er nog iemand op zoek is, de deal loopt nog tot eind mei (of zolang de voorraad strekt I assume)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Een dringende vraag aan de HK 950 bezitters.

Kunnen jullie met mij delen hoe jullie netwerk in elkaar steekt. En dan met name
welke channels jullie 5ghz netwerk staan enzo. Ik wordt namelijk echt behoorlijk
geïrriteerd door deze soundbar.

Ik bezit hem nu enkele maanden, en werkelijk een keer 2 of 3 weken achtereen heeft
de soundbar de connectie met de sub woofer in stand kunnen houden.
Dat ding lijkt hier enorm gevoelig voor invloeden van mijn netwerk. En verliest dus ook
vaak, veel te vaak zijn connectie met de rears en de sub. En dat valt enorm op.

Ik heb hier op 2 dingen na (harmony hub, en toon) alles op de 5ghz staan. (ch 42)
42 is een redelijk vrij channel, en functioneerd prima in mijn netwerk (netgear r7000)
Hoger dan 42 is niet wenselijk, omdat dan mijn echo dot niet op het 5ghz kan.
De 2.4 wordt veel gebruikt hier in de buurt, maar die heb ik dan maar op ch 13 gezet.

Het zal toch niet zo zijn dat de 2.4 in mijn omgeving de connectie verstoord, lijkt mij echt stug.
Er is wat meer aan de hand met dat ding. Zeker omdat als alles werkt, en ik zet een download
aan op mijn pc (5ghz) de connectie met de sub ook weer verbreekt soms.

Dat ding is drama. Ik heb er behoorlijk spijt van.

Dinsdag ga ik samsung bellen.

[edit]

Heb de sub nu letterlijk naast de soundbar gezet, en dat werkt.
Fantastisch hoor dat draadloze systeem 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 21-05-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Strider schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:06:
Mijn Samsung HW-K950 soundbar valt soms heel even uit, soms alleen het geluid, soms het geluid + beeld of alleen het beeld.

Herkent zich iemand hierin? Ik twijfel om hem op te sturen omdat het zo sporadisch voorkomt dat ik bang ben dat het reparatiecentrum het probleem niet kan reproduceren en ik de soundbar ongerepareerd retour ga krijgen.
Verschillende HDMI kabels geprobeerd, ook meerdere bronnen. Vaak gebeurd het in de eerste 20/30 minuten en daarna niet meer.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIB76
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10-2024
ppeterr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:44:
Een dringende vraag aan de HK 950 bezitters.

Kunnen jullie met mij delen hoe jullie netwerk in elkaar steekt. En dan met name
welke channels jullie 5ghz netwerk staan enzo. Ik wordt namelijk echt behoorlijk
geïrriteerd door deze soundbar.
Heb hier geen problemen met mijn hw-k950
Mijn opstelling: soundbar onder de tv /sub woofer links ernaast.
Surround speakers achteropgehangen.
In de kast onder de soundbar zit de volgende apparaten op wifi.(nintendo switch en wiiu)

Wifi accesspoint/router zit in de meter kast (5GHz kanaal 58 en 2.4 GHz kanaal 1)
op 1 en 2 hoog repeaters met de zelfde kanalen voor 5GHz en 2.4 GHz.

buren naast mij zitten op voor 2.4Ghz op kanalen 6,8,11 en 13
op 5GHz 38/42/44/134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
DIB76 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:04:
[...]

Heb hier geen problemen met mijn hw-k950
Mijn opstelling: soundbar onder de tv /sub woofer links ernaast.
Surround speakers achteropgehangen.
In de kast onder de soundbar zit de volgende apparaten op wifi.(nintendo switch en wiiu)

Wifi accesspoint/router zit in de meter kast (5GHz kanaal 58 en 2.4 GHz kanaal 1)
op 1 en 2 hoog repeaters met de zelfde kanalen voor 5GHz en 2.4 GHz.

buren naast mij zitten op voor 2.4Ghz op kanalen 6,8,11 en 13
op 5GHz 38/42/44/134
Ik heb hem dus ook nu links naast het tv meubel staan, 20 cm naast de soundbar denk ik.
En ja dat werkt, had ik 4 maanden eerder moeten doen, want een bak ergenis.
Zet ik hem 2 meter verder, naast de bank. Dan werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:16
Vorige week een Heos Bar binnen gekregen. Deze was als 'tweedekansje' te bestellen dus maar 680 voor betaald in plaats van 999,-.

Hiervoor had ik een Canton DM50 waar ook wel erg mooi geluid uit kwam, echter waren de aansluitmogelijkheden beperkt en is de woonkamer tegenwoordig wat groter waardoor hij ook niet echt meer vullend was.

Ik ben echt enorm tevreden over de Heos bar. Er komt echt een geweldig geluid vanaf bij films en ook muziek doet hij aardig, alhoewel de subwoofer misschien wel een aanrader is om de bar wat werk uit handen te nemen bij elektronische muziek. Deze staat echter nog op het verlanglijstje.

Wel heb ik gelijk 2x de Heos 3 HS2 surroundsspeakers besteld om de 5.0 ervaring af te maken. Die komen maandag binnen en ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
yeehaw schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:34:
Vorige week een Heos Bar binnen gekregen. Deze was als 'tweedekansje' te bestellen dus maar 680 voor betaald in plaats van 999,-.

Hiervoor had ik een Canton DM50 waar ook wel erg mooi geluid uit kwam, echter waren de aansluitmogelijkheden beperkt en is de woonkamer tegenwoordig wat groter waardoor hij ook niet echt meer vullend was.

Ik ben echt enorm tevreden over de Heos bar. Er komt echt een geweldig geluid vanaf bij films en ook muziek doet hij aardig, alhoewel de subwoofer misschien wel een aanrader is om de bar wat werk uit handen te nemen bij elektronische muziek. Deze staat echter nog op het verlanglijstje.

Wel heb ik gelijk 2x de Heos 3 HS2 surroundsspeakers besteld om de 5.0 ervaring af te maken. Die komen maandag binnen en ik kan niet wachten!
Laat even weten hoe ze bevallen, ik heb laatst geluisterd en vond het bijzonder goed klinken in de winkel. Was een 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Toen ik de rears verbonden had en aanzette was ik initieel niet onder de indruk. Maar toen heb ik een decibelmeter-app erbij gepakt en in de settings alle speakers qua afstand en qua intensiteit aangepast zodat op volumestand 60 alles 75db was.

Het is nu een heel indrukwekkende 5.0 setup. Ik heb alleen nog met de dolby demo disc getest en surround muziek geluisterd, maar het geeft echt wel een extra dimensie.

Ik heb wel last van klikkende geluidjes in de rears. Even met Denon gebeld en die geven aan dat dat bekend is en binnen twee weken in een software-update gefixt wordt. Dus dat wachten we dan maar even af :)

Wat je natuurlijk wel mist is dat er niet zoals bij de HW-K950 ook geluid in de hoogte is, maar met die set lees ik dan weer zoveel problemen dat ik blij ben dat ik voor de Denon ben gegaan.

Ik zou deze set zeker aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Hallo allemaal , ik heb een vraag wat vast al een keer gevraagd is maar tijden veranderen en er zijn veel nieuwe soundbars uitgekomen .
Mij budget is tussen de 7a 800 euro . Ik heb een grote hoekbank in een rechthoekige kamer . en zit niet altijd recht voor de tv LG 55 C8

Nu ben ik in de mark voor een allround soundbar (Netflix , kabel , Xbox one x )

Tv hangt niet dus moet niet te hoog zijn

Wat is volgens jullie de beste optie (zie door de bomen het bos niet meer )

Opties :

SK9Y
Yamaha Y2700
Sony X9F
JBL ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
yeehaw schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:02:
Toen ik de rears verbonden had en aanzette was ik initieel niet onder de indruk. Maar toen heb ik een decibelmeter-app erbij gepakt en in de settings alle speakers qua afstand en qua intensiteit aangepast zodat op volumestand 60 alles 75db was.

Het is nu een heel indrukwekkende 5.0 setup. Ik heb alleen nog met de dolby demo disc getest en surround muziek geluisterd, maar het geeft echt wel een extra dimensie.

Ik heb wel last van klikkende geluidjes in de rears. Even met Denon gebeld en die geven aan dat dat bekend is en binnen twee weken in een software-update gefixt wordt. Dus dat wachten we dan maar even af :)

Wat je natuurlijk wel mist is dat er niet zoals bij de HW-K950 ook geluid in de hoogte is, maar met die set lees ik dan weer zoveel problemen dat ik blij ben dat ik voor de Denon ben gegaan.

Ik zou deze set zeker aanraden
Bedankt. Ik moet nog een jaar wachten, eerst verbouwen, maar mijn set doe ik dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@yeehaw is dat een manier om het geluid goed te krijgen?

Via de bank alle speakers los naar x decibel brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Dat is althans iets wat een aantal reviewers doen met geluidsystemen. Geen idee of daar wat achter zit, maar het klinkt wel heel goed :)

Ik heb gisteravond Transformers the Last Knight gekeken met een Dolby TrueHD soundtrack en de straaljagers en raketten vlogen me om de oren. De manier waarop surround gedaan wordt zit met deze set zeker goed.

Ik zag trouwens op de site van Denon dat er nu in het changelog over een nieuwe update gesproken wordt die morgen uit zou komen. Ik ben benieuwd of het de klikkende/ploppende geluiden oplost.

https://denon-nl.custhelp...mware-update-verkrijgbaar

Edit:

Update is nu geinstalleerd. Kon alleen niet testen vanochtend, aangezien m'n vriendin net thuis was van nachtdienst. Ik kom er nog even op terug later vandaag/morgen.

Edit2: Zojuist getest. Het geluid is nu zonder ontbrekingen en plopjes/kraakjes. Ik weet niet of ik het me inbeeld, maar de verdeling van 7.1 surround over 5.0 kanalen lijkt ook nog beter geworden te zijn. Bepaalde geluiden die ik eerder niet hoorde lijken er nu wel te zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door yeehaw op 31-05-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand hier die een YSP 5600 bezit? Het is best een grof ding als ik hem onder de TV monteer is het geheel vanaf de zijkant gezien niet gelijkwijdig. Stel dat ik hem iets laat zakken in een TV wand. Dus dat de wand een cm of 6 van de muur is en de TV op de wand geschroefd. De tv zit dus een cm of 11/12 van de eigenlijke muur af. Wat nu als ik de soundbar op de muur schroef en de voorkant van de soundbar dus wel gelijk komt te zitten met de voorkant van de TV (en dus voor de helft is weggezakt in de TV-wand), hoe zit dat met de sound en de klankkast wat de TV-wand misschien veroorzaakt.. Heb ik problemen met resonantie? Komt de druk van achter de soundbar weg? Iemand?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-08 21:36
Flink het topic door zitten lezen, omdat ik me er toch eens in wilde verdiepen. Vooralsnog heb ik altijd 'gewoon' mijn TV als geluidsbron gehad. Alsin: prima... wat ik niet beter weet, is niet erg.

Maar gezien ik nu een betere TV heb (4k) en er langzaam maar zeker meer en meer films in die kwaliteit komen, wordt er nu toch gezocht om ook gebruik te kunnen maken van de Atmos (7.1) geluid die er bij geleverd wordt.

Alleen, nu klinkt dit misschien dom, ik begrijp even to-taal niet hoe dit aangesloten zou moeten worden.
M'n huidige opstelling is een TV (Philips 49") met m'n Desktop PC op HDMI 1 (arc) en m'n Digitale ontvanger van Ziggo op HDMI 2 (arc).

M'n PC gebruik ik zo nu en dan om te gamen, maar voornamelijk voor Serie/films en natuurlijk zo af en toe gewoon TV kijken.

Dien ik de soundbar dan tussen m'n PC en Ontvanger te zetten, en daarna aan te sluiten op m'n TV? Zet hij dan vanuit m'n PC bijv. 4K films door en pakt hij het geluid eruit?

Ik ben werkelijk een leek in dit soort dingen en ik word niet heel wijzer uit alle specificaties van geluid. Zoals ik al zei, nooit in verdiept en genoegen genomen met m'n TV-boxen.

Ben wat rond aan het kijken en m'n budget is rond de 400 à 500e. Tevens minimaal een soundbar inclusief subwoofer. Gezien m'n appartement is het denk ik té heftig om direct voor 2 rears erbij te gaan.

Ik denk dat de soundbar in dit geval al voor een enorme verbetering zorgt qua geluidservaring. Vooral als die Virtual Surround redelijk goed aankan ;)

In het geval dit allemaal 'te vaag' is etc, zal ik zelf eerst verder dingen gaan uitzoeken en met een concretere vraag komen, hoop alleen dat ik gerichter kan zoeken naar aanleiding van dit topic en mogelijke reacties - dus alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een tijdje terug was er een update voor de ysp-2700 soundbar. Netjes geïnstalleerd, maar sinds kort valt het me op dat het geluid soms goed doet. Eens in de zoveel tijd lijkt het net alsof er voor een seconde geen geluid meer via de sub doorgegeven wordt en het geluid dus kort schel klinkt. Het is echt maximaal een seconde en dan is het geluid daarna weer zoals het hoort.

Is anderen dit ook opgevallen?
Zal wel een draadloze verbinding issue zijn. Wel apart dat het voor de update nooit gebeurde en nu regelmatig onregelmatig.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 06-06-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1079061

Kent iemand dit merk eigenlijk:
pricewatch: Jamo SB 40
Afbeeldingslocatie: http://assets.jamo.com/product-images/SB-40-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://assets.jamo.com/product-images/SB-40-12.jpg

Soundbar ziet er echt mooi uit, maar ken het merk niet en er is weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Met de soundbar geen ervaring, maar heb hier de Jamo S608 zuilspeakers staan en voor het geld zijn het echt geweldige dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@l3art bij mijn 2500 ook last van indien draadloos. Met draad geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Het jeukt ook mij om de Samsung HW-MS650 met gratis achter speakers (tot 1juli) aan te schaffen.
Paar vraagjes die ik niet in dit (en andere) topics kan vinden;

• Er wordt met 5.1 geadverteerd, maar is het geen 5.0 omdat er feitelijk geen subwoofer aanwezig is? Er komt toch geen subwoofer mee met de Samsung SWA-9000S rear speaker kit?

• Is er mogelijkheid een goedkopere subwoofer aan te sluiten dan de Samsung SWA-W700 van €599?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Neejoh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:44:
Het jeukt ook mij om de Samsung HW-MS650 met gratis achter speakers (tot 1juli) aan te schaffen.
Paar vraagjes die ik niet in dit (en andere) topics kan vinden;

• Er wordt met 5.1 geadverteerd, maar is het geen 5.0 omdat er feitelijk geen subwoofer aanwezig is? Er komt toch geen subwoofer mee met de Samsung SWA-9000S rear speaker kit?

• Is er mogelijkheid een goedkopere subwoofer aan te sluiten dan de Samsung SWA-W700 van €599?
Kan het niet helemaal vinden, maar o.a. op Expert.nl:
https://www.expert.nl/samsung-hw-ms650-zwart

staat dat er een ingebouwde Sub zit. Als je dan alleen bij de Specs gaat kijken staat er duidelijk geen subwoofer... Bij reviews zie ik ook dat ze daar naar kijken en dat de 'bas' beter is dan bij andere Soundbars (zonder subwoofer), maar echt een subwoofer erin... is het volgens mij niet.

Deze heeft ook m'n aandacht, vooral omdat de twee rears er nu gratis bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
ShAd0w schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Kan het niet helemaal vinden, maar o.a. op Expert.nl:
https://www.expert.nl/samsung-hw-ms650-zwart

staat dat er een ingebouwde Sub zit. Als je dan alleen bij de Specs gaat kijken staat er duidelijk geen subwoofer... Bij reviews zie ik ook dat ze daar naar kijken en dat de 'bas' beter is dan bij andere Soundbars (zonder subwoofer), maar echt een subwoofer erin... is het volgens mij niet.

Deze heeft ook m'n aandacht, vooral omdat de twee rears er nu gratis bij komen.
Het klopt inderdaad dat er standaard geen externe subwoofer bij zit. Dat is het mooie van deze soundbar, via een "slimme techniek" kunnen ze genoeg bass uit de enkele soundbar trekken dat het lijkt alsof je een losse subwoofer ernaast hebt staan.
Dat is dan wel gelijk het nadeel want die kapt af op 37Hz ipv de 20Hz van de meeste externe subwoofers. Het heeft dus een iets minder "zwaar" bereik, maar ik weet niet of dat het voldoende is. Zou het graag willen testen met de zekerheid dat als ik het niet genoeg vind, ik een losse externe subwoofer kan aansluiten.

Nu kan dat, maar de enige subwoofer die ik kan vinden is de genoemde Samsung SWA-W700 van € 599, wat bijna anderhalf keer de prijs van de soundbar zelf is 8)7

Als er een losse budget subwoofer op aangesloten kan worden is het een ander verhaal, maar dat kan ik dus nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
J.B.L. 5.1: €395
HEOS Soundbar: €649
HEOS Home Cinema €499
Verder leek de Polk Audio MagniFi Mini mij wel leuk en de Sony HT-MT500.

Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
Neejoh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Het klopt inderdaad dat er standaard geen externe subwoofer bij zit. Dat is het mooie van deze soundbar, via een "slimme techniek" kunnen ze genoeg bass uit de enkele soundbar trekken dat het lijkt alsof je een losse subwoofer ernaast hebt staan.
Dat is dan wel gelijk het nadeel want die kapt af op 37Hz ipv de 20Hz van de meeste externe subwoofers. Het heeft dus een iets minder "zwaar" bereik, maar ik weet niet of dat het voldoende is. Zou het graag willen testen met de zekerheid dat als ik het niet genoeg vind, ik een losse externe subwoofer kan aansluiten.

Nu kan dat, maar de enige subwoofer die ik kan vinden is de genoemde Samsung SWA-W700 van € 599, wat bijna anderhalf keer de prijs van de soundbar zelf is 8)7

Als er een losse budget subwoofer op aangesloten kan worden is het een ander verhaal, maar dat kan ik dus nergens terugvinden.
Ik heb bovenstaande niet gevraagd, maar ben vandaag gaan luisteren naar die Soundbar en moet zeggen, ik vond het prima wat voor bas die produceert. Ik zit namelijk niet te wachten op een losse subwoofer.

Aangezien ik van TV-speakers af kom, is dit een enorme vooruitgang. Was bij PlatteTV in het filiaal in Eindhoven (mooie winkel trouwens!), alleen daar hadden ze de HW-MS650 helaas niet in testopstelling staan. Hierna ben ik naar de Mediamarkt gegaan om te kijken of ze hem daar hebben en dat hadden ze gelukkig. De gratis rear-speakers hadden ze niet liggen, dus kon niet zien hoe die eruit zagen of hoe die klinken. Maar de soundbar maakt in mijn ogen echt prima geluid, inclusief bas.

Hierna via PlatteTV.nl een deal gesloten (ze hebben Wissel-weken of zo iets) en heb ik hem besteld voor €399. Via Samsung krijg ik daar dan nog gratis 2 rear-speakers bij, waardoor ik een prima surroundset heb voor die prijs!

Dinsdag kan ik hem in het filiaal ophalen. De rearspeakers hoopt Samsung binnen 6 weken te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
HEOS Home Cinema €499

Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week :)).
Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
l3art schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:38:
[...]

Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.
Thanks! Wel flink aan de prijs, zat nu naar een Sony HT-XF9000 te kijken voor €399 (en nog €60 cashback).
Verder vond ik de JBL 5.1 voor €395 ipv €750 ook wel een goede aanbieding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Santee Heos Home Cinema niet via de ING kopen. Even Amazon.co.uk of Amazon.fr in de gaten houden. Is daar al meermaals voor ~370 euro te koop geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scarface1984
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
HEOS Home Cinema €499

Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .

Mooi en helder geluid .

Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen

Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Scarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .

Mooi en helder geluid .

Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen

Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8
Sony HT-ZF9 bedoel je ;)
Grotere broer van de Sony HT-XF9000 volgens mij?
Deze kost €799 bij Expert, -10% = €720 - €80 cashback = €640 (werkt dat zo?). Redelijk prijzig, maar wellicht een optie. Ik wil het liever <€400 houden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scarface1984
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Sony HT-ZF9 bedoel je ;)
Grotere broer van de Sony HT-XF9000 volgens mij?
Deze kost €799 bij Expert, -10% = €720 - €80 cashback = €640 (werkt dat zo?). Redelijk prijzig, maar wellicht een optie. Ik wil het liever <€400 houden :/
Haha klopt ,

En ja dat werkt zo .

Ik weet niet of het verschil het waard is . Maar voor mij was de extra HDMI en meer vermogen en een extra speaker voor gesprekken de reden voor deze en staat mooier bij 55 inch . Die andere was nog kleiner 😬😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Scarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Haha klopt ,

En ja dat werkt zo .

Ik weet niet of het verschil het waard is . Maar voor mij was de extra HDMI en meer vermogen en een extra speaker voor gesprekken de reden voor deze en staat mooier bij 55 inch . Die andere was nog kleiner 😬😉
Ik ga nog even sparen.. rib uit mijn lijf 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:55:
[...]

Ik ga nog even sparen.. rib uit mijn lijf 8)7 :+
Je moet maar zo denken , deze speelt alles of dus is toekomst proof 😉
Pagina: 1 ... 20 ... 58 Laatste