Ik ben nog steeds onder de indruk van de K950...als dat verdomde ding normaal doet.
Hopelijk komt daar eens een firmware upgrade voor...
Geen idee hoe het bij de 1600 werkt, maar als het hetzelfde is als met de 2700 moet je de bar op tv zetten. Zorg wel dat de audio uitgang van de tv juist ingesteld staat. Dus of via de hdmi arc of via optisch.kaasaanfiets schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:53:
Zijn er nog meer met een yamaha ysp 1600
?
Ik krijg hem niet lekker aangesloten. Ik heb 1 HDMI in en 1 HDMI out met ARC
Verder heb ik 1 Ziggo ontvanger via HDMI
Die wil ik op de tv aansluiten. De rest van de apparaten wil ik ook op de tv hebben (HDMI mediapc of raspberry pi b.v.)
Dat wil ook wel maar als ik van op mn pc via Android tv naar Netflix kijk heb ik weer geen geluid...
Hoe komt dat?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik wacht ook nog, het duurt inderdaad erg lang. Ik hoop wel dat ze in één keer die 500 euro overmaken en niet eerst 250 euro.maxtrash schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:51:
nog iemand aan het wachten op de Sony cashback? Heb zelf 1 februari ingediend en zou binnen 3 weken op de rekening staan. Heb er een mail achteraan gestuurd en daar wordt vlot op gereageerd. Maar "door het succes" zijn de betalingen vertraagd. Beetje vreemd eerlijk gezegd.
idem (ook 500 en heb dat duidelijk proberen te maken bij de aanvraag).Nostordici schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:38:
[...]
Ik wacht ook nog, het duurt inderdaad erg lang. Ik hoop wel dat ze in één keer die 500 euro overmaken en niet eerst 250 euro.
Zoekfunctie in dit topic al gebruikt?Rixos schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:31:
Ik zit te denken aan een Samsung hw-ms 650 soundbar. Iemand ervaring met deze soundbar kwa geluid?
Dank voor de suggestie, ik had de zoekfunctie nog niet gebruikt!l3art schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Zoekfunctie in dit topic al gebruikt?
Korte samenvatting: niet bedoeld als vervanging voor muziek. Verder wisselen de reacties, lang niet iedereen is er zo lovend over als de recensies doen vermoeden.
maxtrash schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:51:
nog iemand aan het wachten op de Sony cashback? Heb zelf 1 februari ingediend en zou binnen 3 weken op de rekening staan. Heb er een mail achteraan gestuurd en daar wordt vlot op gereageerd. Maar "door het succes" zijn de betalingen vertraagd. Beetje vreemd eerlijk gezegd.
hrichard schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:02:
[...]
Zelf ook aan het kijken voor de JBL Bar 5.1. Weinig reviews.
moet je even op het Sony forum kijken. Nog veel meer klachten. Maar ook vorig jaar al het zelfde liedje bij een andere cashback actie. Het is gewoon erg kansloos, en slecht voor de goodwill van Sony. Snap niet goed waar ze mee bezig zijn.spridgets schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:53:
ik wacht inmiddels ook al 7 weken op 250euro en word met dezelfde smoes afgewimpeld en heb maar een klacht bij klachtenkompas geplaatst .
[...]
Dus ik heb al tijden problemen met het wegvallen van de sub voor de k950.ppeterr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:57:
Ik ben nog steeds onder de indruk van de K950...als dat verdomde ding normaal doet.
Ik heb na meerdere mails eindelijk gisteren bevesting gehad dat er is betaald (nog niet ontvangen)... Ik ben benieuwd. Ook of het de 2 x 250 is.maxtrash schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:40:
[...]
moet je even op het Sony forum kijken. Nog veel meer klachten. Maar ook vorig jaar al het zelfde liedje bij een andere cashback actie. Het is gewoon erg kansloos, en slecht voor de goodwill van Sony. Snap niet goed waar ze mee bezig zijn.
Tot nu toe is het geld wel altijd betaald dus het zal uiteindelijk wel goed komen, maar toch. Sony was in 2015 bijna failliet maar het gaat nu iets beter geloof ik.
same here, inderdaad vermoeiend...Morbid2002 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:33:
Jawel hoor.... 1 x 250 euro ipv de 500 euro. Je wordt er toch schijtziek van.... Gaan we weer....
[ Voor 32% gewijzigd door maxtrash op 04-04-2018 13:54 ]
je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.ppeterr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:46:
Maar wat ook belangrijk is, zijn jullie tevreden met de ST-5000.
Krijgen jullie echt een beetje het overhead geluid bij atmos materiaal ?
Toen ik in de running was voor een soundbar, vond ik dit echt de meest sexy looking soundbar.
Eigenlijk nu nog steeds
Ik deel ongeveer dezelfde mening, maar dan voor de KW950, de sub die hierbij zitmaxtrash schreef op donderdag 5 april 2018 @ 00:43:
[...]
je merkt sowieso aan de soundbar dat hij in het hogere segment zit. De subwoofer is kwalitatief in orde (punchy zou ik willen zeggen). Heb op zolder een BK XXLS 400 FF (12 inch subwoofer) staan dus kan het wel een beetje beoordelen. De meeste subs bij goedkopere soundbars zijn wat dat betreft echt matig.
Het geluid bij films is derhalve goed, maar ik merk in mijn (hoge) kamer bijzonder weinig van het atmos effect. Maar kijk sowieso weinig films met atmos.
Voor tv programma's als de voice of holland of muziek programma's e.d. is het wel een flinke verbetering t.o.v. het tv geluid.
Muziek is in orde, maar ik merk dat ik in de tv-kamer weinig naar muziek luister dus heb nog weinig getest. Heb in een andere kamer echter een versterker met wat losse speakers (prijsklasse 200 euro) en dat is eigenlijk zeker zo goed. In de basis is een soudbar eigenlijk vrij slecht geschikt voor muziek denk ik. Hoe goed hij ook is.
nadeel zijn toch wat waf dingetjes. Ondanks de logitech harmony werkt het niet meer zo makkelijk als voorheen waar ik alles met de afstandsbediening van van de ziggo decoder kon doen.
Dus ja ben tevreden. Zou er zelf niet > 1000 euro voor over hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-04-2018 17:03 ]
Same here. Het boek kan dicht, nu alleen nog maar genieten :-)maxtrash schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:12:
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe gevergd.
Even voor je aangepastmaxtrash schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:12:
jawel, 2e 250 euro uitbetaald. Hoofdstuk Sony kan dicht...Uiteindelijk was het natuurlijk een wereld deal maar heeft wel veel gedoe geduld gevergd.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik ga de google home mini kopen.ppeterr schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:39:
[...]
Ik deel ongeveer dezelfde mening, maar dan voor de KW950, de sub die hierbij zit
vind ik goed zijn werk doen. Soms verbaas ik mij behoorlijk hoe het de kamer vult.
Enkel ook bij muziek heb ik er soms wat moeite mee, afhankelijk van welke soort
muziek dan. Het gemis aan bass wat dan deels opgevuld wordt door de sub is wat moeilijk soms.
Maar al met al valt dit mij niet tegen, voor een soundbar, ik heb er voor deze setting vrede mee.
Ik heb de KW950 wel speciaal gekozen voor het atmos gedeelte, en deels voor het 5.1 gevoel
waar ik bang voor was te gaan missen bij een soundbar zonder de rears/ups.
Het atmos gevoel is nihil te noemen, bij sommige demo's is het er wel, en tot nu toe een 2tal
films heb ik het "over je hoofd" geluid gedacht gehoord te hebben.
Doch voor het 5.1 gevoel, ben ik erg blij voor de samsung gekozen te hebben, dit is erg mooi
aanwezig, en krijg ik bij sommige films een goed bioscoop soundje.
En inderdaad prijstechnisch ben ik het ook wel eens met jou, ik heb hem kunnen kopen
voor 900 euro, en dan nog een bluray player erbij die ik meen ik voor 100 heb verkocht.
Dit in tegenstelling tot de 1200 waar hij voor werd verkocht vind ik de aankoop prijs nog wel oke.
En de harmony elite hier doet het eigenlijk wel goed, die heb ik er bij gekocht omdat inderdaad
een en ander wat gedoe is met aanzetten van de boel voor mijn kinderen. Ikzelf vond het ook
lastig worden maar het blijkt goed te werken met mijn samsung/lg oled/shield/horizon.
Morgen hang ik er nog een alexa dot aan, kan ik haar bij gebrek aan een "wife" commanderen
lief vragen om de boel aan te zetten
Op de wind van gister kan je niet zeilen
[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2018 17:00 ]
Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik weet dat je een "skill" kan toevoegen,MillZ schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:13:
[...]
Ik ga de google home mini kopen.
Kan jij met de alexa ervoor zorgen dat je internetradio rechtstreeks op je k950 kan afspelen zonder tussenkomst van iets anders (tv of shield)?
Play Spotify music: “Alexa, play “your playlist name” on Spotify.”
Play Pandora station: “Alexa, play [artist] station on Pandora.”
Play a radio station: “Alexa, play [radio station] on TuneIn.”
Ik krijg de mini morgen binnen en ik ga even klooien ermee.ppeterr schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]
Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik weet dat je een "skill" kan toevoegen,
waar je dan met TuneIn direct op de soundbar via bluetooth kan spelen.
[...]
Ik heb even heel kort gekeken naar de opties van de google mini, en denk dat het vrijMillZ schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:31:
[...]
Ik krijg de mini morgen binnen en ik ga even klooien ermee.
Mocht iemand anders tips hebben hou ik mij aanbevolen, want ik weet niet of Google mini ook Skills heeft?
Zoniet, staat hij zo weer op MP
Klopt maar dan gaat mijn tv ook aan, ik zal dan waarschijnlijk cec moeten uitzetten.ppeterr schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:51:
[...]
Ik heb even heel kort gekeken naar de opties van de google mini, en denk dat het vrij
makkelijk aan de praat te krijgen is, wellicht niet via bluetooth direct op de soundbar.
Maar zie wel opties die het via chromecast doen. Oke wellicht niet direct maar
dan gewoon via de shield, dat is toch ook een chromecast ?
Die heb ik ook gehad en is na een dag retour gegaan want het geluid viel heel erg tegen.Jay.Techgeek schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:11:
Ik ben opzoek naar een soundbar + sub en dolby atmos voor bij een 65” OLED.
wat zouden jullie aanraden.
Ik keek zelf naar de LG SJ9
Idanue schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:40:
[...]
Die heb ik ook gehad en is na een dag retour gegaan want het geluid viel heel erg tegen.
Nu heb ik de Samsung K950 en die heeft toch echt 10x beter geluid.
Dan zal het geluid natuurlijk een stuk minder zijn maar ze zijn draadloos dus makkelijk te plaatsen met alleen een stopcontact/stekkerdoos in de buurt.Jay.Techgeek schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:50:
Zelfs zonder die 2 rear speakers te gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 17-04-2018 09:08 ]
@Jazco2nd Met de Denon Heos serie zou dat misschien kunnen. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar in de handleidingen en emails die ik van Denon krijg naar aanleiding van de aankoop van een Heos Bar krijg ik wel de indruk dat dit kan. Je moet dan wel de Bar samen met een Denon Heos versterker kopen zodat ze met elkaar gekoppeld kunnen worden. Aan die versterker kun je dan gewone speakers aansluiten en in de app kun je dan je bar en die speakers koppelen. Dat is wat ik ervan gelezen heb dus check het eerst even in praktijk ergens of het ook allemaal kan wat je nodig hebt.Jazco2nd schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:54:
Ik ben op zoek naar een Soundbar waarbij ik zelf 2 goede HiFi stereospeakers kan aansluiten (voor muziek en als L en R voor surround), zelf 2 sattelieten kan aansluiten en een actieve woofer kan kiezen.
De Soundbar doet dus vooral dienst als receiver en center channel.
Bestaat zoiets? Ik heb het helaas nog niet gevonden. De Samsung HW-K950 komt met zijn eigen speakers.
Lijkt mij namelijk ideaal. Ik wilde eerst een Marantz receiver maar als ik al die connected features zie, die hoef ik allemaal niet, dat geld stop ik dan liever in goede speakers. Een soundbar die mogelijkheden biedt om losse speakers aan te sluiten en de speakers ook goed kan aansturen, verder DTS-HD MA en Dolby TrueHD. Hoef geen Atmos of DTS-X.
Ik vind alleen Soundbars die alle kanalen proberen weer te geven of met een sub komen.
[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-04-2018 12:07 ]
Erg herkenbaar wat ToyotaMR2 heeft met een K950 en Harmony. Ik heb er een Shield en PS4 aan hangen en 9 van de 10 keer springt de input van de K950 op de verkeerde. Begreep dat dat vooral kwam doordat hij geen direct input ondersteunde:NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:06:
@ppeterr
Inderdaad met activiteiten wisselen naar bv de Shield en decoder/tv.
Is een beetje hit & miss. Ene keer wisselt die wel goed, andere keer slaat die 1 ingang over en kan ik zelf weer rechtzetten.
En dan heb ik het enkel over die 2 (heen en weer dus).
Als ik de Harmony niet gebruik en via mijn telefoon Spotify laat afspelen op de 950, dan is mijn Harmony volledig in de war en krijg ik geen enkele activiteit meer automatisch goed.
En dat komt dus omdat source onder 1 knop zit. Herhaaldelijk drukken ipv onafhankelijke ingang - knoppen.
BlaBlaBla
Ik zag van de week een super aanbieding voorbij komen voor de Polk magnifi max sr, inclusief draadloze surrounds en subwoofer voor €599. Ik heb zelf een heos set voor 2.5x dit bedrag, dus baal een beetje... Had veel geld kunnen besparen...mrwolf schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:32:
Ik ben me aan het oriënteren op een soundbar voor bij mijn nieuwe LG OLED557V. Qua looks kom ik al snel uit bij de LG soundbars, die natuurlijk mooi bij de TV passen en ook goede reviews krijgen.
Op mijn shortlist staan nu de SJ6 en SJ8 van vorig jaar, en de SK5 en SK6F van dit jaar, waar het budget echt maximaal 400 euro is.
Van de nieuwe modellen zijn nog niet echt reviews te vinden. Ik ben met name benieuwd naar DTS Virtual:X. Is dit een techniek die echt iets toevoegt aan een soundbar, of is het een marketing gimmick?
Met alle respect, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Vast een heel goede aanbieding, maar 50% boven mijn budget.Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:36:
[...]
Ik zag van de week een super aanbieding voorbij komen voor de Polk magnifi max sr, inclusief draadloze surrounds en subwoofer voor €599. Ik heb zelf een heos set voor 2.5x dit bedrag, dus baal een beetje... Had veel geld kunnen besparen...
https://www.plattetv.nl/i...4d5b54154eda38a415d1d1728
Tot nu toe bij elke bron, met 3 verschillende HDMI kabels.
[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 28-04-2018 16:03 ]
BlaBlaBla
Ondanks je nickname hoef je mijn hoofd er niet af te bijten.mrwolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:24:
[...]
Met alle respect, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Vast een heel goede aanbieding, maar 50% boven mijn budget.
Meedenken waardeer ik zeker, maar ik zet er niet voor niets een budget neer. Ongetwijfeld zal jouw aanbieding kwalitatief veel beter zijn, maar boven budget=boven budget. Als ik in de markt was voor een bar van 600 euro had ik ook andere modellen op mijn shortlist staan.Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:22:
[...]
Ondanks je nickname hoef je mijn hoofd er niet af te bijten.Bijzondere reactie naar iemand die probeert met je mee te denken. Ik attendeer je op een kans om met 250€ korting een soundbar te kopen die waarschijnlijk rondjes loopt om die modellen die je voorstelt. Wellicht was het je die 200€ extra waard geweest.
Is dat nodig?Kasj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:22:
[...]
Gelukkig loopt het storm met andere adviezen op je vraag...
Succes met je keuze.
Soms kan voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat je bereid bent meer dan budget uit te geven. Je auto is een mooi voorbeeld, maar dan heb je het over absoluut gezien veel meer geld. Dat voorbeeld klinkt al weer heel anders bij een budget van 10€.mrwolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:36:
[...]
Meedenken waardeer ik zeker, maar ik zet er niet voor niets een budget neer. Ongetwijfeld zal jouw aanbieding kwalitatief veel beter zijn, maar boven budget=boven budget. Als ik in de markt was voor een bar van 600 euro had ik ook andere modellen op mijn shortlist staan.![]()
Als ik op zoek ben naar een auto met een budget van 40.000 euro, en je komt met een voorstel van een van 60.000, is dat toch ook vreemd? Hoe goed/mooi/... het ook is.
[...]
Is dat nodig?
[ Voor 9% gewijzigd door steefje op 29-04-2018 15:29 ]
PSN ID Binloading_nl
Ik heb vorig jaar ook deze soundbar aangeschaft. Ik heb mijn Samsung tv via de ARC-HDMI poort verbonden met de HDMI-out poort van de Yamaha. Met de AB van de Telfort TV-ontvanger zet ik de Samsung aan en dankzij CEC-HDMI gaat de Yamaha van standby af en gaat direct aan. Erg comfortabel allemaal.Anoniem: 1037553 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:25:
Ik heb ook de Yamaha YSP 2700 aangeschaft en benn zeer happy met het geluid.
Uiteindelijk kunnen kopen in de actie voor € 799,-
In het aansluiten ben ik geen expert dus heb een vraag met aansluiting op mijn LG tv.
De aansluiting HDMI loopt van tv naar de soundbar en een optische er langs. Ik heb gemerkt
dat als ik optisch eruit haal geluid het ook doet.
Bij het aanzetten van de TV gaat de soundbar ook aan (top) maar de soundbar start op
in TV stand waardoor ik wel beeld heb maar geen geluid. Ik moet dan de afstandbediening van de
2700 pakken en op HDMI 1 drukken waarna ik wel geluid heb. Ik krijg dit niet veranderd hoe kan ik de
soundbar aan laten gaan op HDMI 1 stand of is de aansluiting toch niet goed?
Hoop dat jullie de oplossing hebben
Ben benieuwd naar je ervaring!steefje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:28:
Die polk vind ik ook erg interessant. Heb lang moeten zoeken naar gebruikerservaringen, maar uiteindelijk wel het nodige gevonden. De prijs van platte tv is bizar laag. Letterlijk de inkoopprijs +btw
https://www.bestbuy.com/s...l-amplifier-black/6163804
Edit: heb ze zojuist opgehaald. Zal later mijn bevindingen posten
Volgens mij heb ik hem op dezelfde manier aangesloten op mijn C7.Haaglander schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:38:
[...]
Ik heb vorig jaar ook deze soundbar aangeschaft. Ik heb mijn Samsung tv via de ARC-HDMI poort verbonden met de HDMI-out poort van de Yamaha. Met de AB van de Telfort TV-ontvanger zet ik de Samsung aan en dankzij CEC-HDMI gaat de Yamaha van standby af en gaat direct aan. Erg comfortabel allemaal.
Ik vind de soundbar geweldig mooi klinken. Zelfs muziek. Knisperheldere klanken (Spaanse gitaar, piano of violen). Wat is jouw ervaring?
Idem...
[ Voor 3% gewijzigd door brogel op 30-04-2018 10:09 ]
wp:Pana 9H pv: 13.4kWp
Ja, zo lopen bij mij ook de verbindingen.l3art schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:01:
[...]
Volgens mij heb ik hem op dezelfde manier aangesloten op mijn C7.
Ik laat alle aansluitingen naar mijn C7 lopen en dan één kabel via de ARC poort, naar mijn Yamaha. Zodoende staat de yamaha altijd op de tv aansluiting, maar daar komen ook alle signalen vandaan dus dat is nogal eenvoudig. Alleen op mijn tv moet ik dan nog een enkele keer switchen van hdmi poort.
Meer dan prima soundbar voor het geld. Geluid klinkt meestal mooi en netjes. Soms misschien net iets te dun, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook loopt spotify nog wel eens te etteren, en wordt de soundbar niet altijd direct herkent via mijn mobiel.
Dit hangt af van welke 5.1 set je in gedachten hebt. Met een 'melkpakjes' set zal het elkaar niet zoveel ontlopen. Met vloerzuilen klinkt het al snel beter...brogel schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:08:
[...]
Idem...
Ik ben alleen nog aan het twijfelen of het dan misschien beter is om een echt 5.1 systeem te kopen(losse reciever+boxen). Voor 600€ heb je ook al wat sets.
Wat is jullie idee hieromtrent? Of zou een 5.1 set van 600€ minder presteren dan de polk soundbar.
PSN ID Binloading_nl
Ik merk wel wat verschil als ik DSP aanzet.l3art schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:53:
Even een vraag voor de YSP-2700 eigenaren, hoe stellen jullie de soundbar in bij een film met surround geluid? Zetten jullie de DSP dan op surround of gewoon uit? Zelf merk ik niet heel veel verschil tussen de DSP uit zetten en op surround zetten. Dit in tegenstelling tot het geluid op stereo zetten tijdens tv uitzendingen, want dan de DSP uit zetten geeft een dun wat hol geluid.
[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 12-05-2018 08:23 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 21-05-2018 15:33 ]
Verschillende HDMI kabels geprobeerd, ook meerdere bronnen. Vaak gebeurd het in de eerste 20/30 minuten en daarna niet meer.Strider schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:06:
Mijn Samsung HW-K950 soundbar valt soms heel even uit, soms alleen het geluid, soms het geluid + beeld of alleen het beeld.
Herkent zich iemand hierin? Ik twijfel om hem op te sturen omdat het zo sporadisch voorkomt dat ik bang ben dat het reparatiecentrum het probleem niet kan reproduceren en ik de soundbar ongerepareerd retour ga krijgen.
BlaBlaBla
Heb hier geen problemen met mijn hw-k950ppeterr schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:44:
Een dringende vraag aan de HK 950 bezitters.
Kunnen jullie met mij delen hoe jullie netwerk in elkaar steekt. En dan met name
welke channels jullie 5ghz netwerk staan enzo. Ik wordt namelijk echt behoorlijk
geïrriteerd door deze soundbar.
Ik heb hem dus ook nu links naast het tv meubel staan, 20 cm naast de soundbar denk ik.DIB76 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:04:
[...]
Heb hier geen problemen met mijn hw-k950
Mijn opstelling: soundbar onder de tv /sub woofer links ernaast.
Surround speakers achteropgehangen.
In de kast onder de soundbar zit de volgende apparaten op wifi.(nintendo switch en wiiu)
Wifi accesspoint/router zit in de meter kast (5GHz kanaal 58 en 2.4 GHz kanaal 1)
op 1 en 2 hoog repeaters met de zelfde kanalen voor 5GHz en 2.4 GHz.
buren naast mij zitten op voor 2.4Ghz op kanalen 6,8,11 en 13
op 5GHz 38/42/44/134
Laat even weten hoe ze bevallen, ik heb laatst geluisterd en vond het bijzonder goed klinken in de winkel. Was een 5.1 opstelling.yeehaw schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:34:
Vorige week een Heos Bar binnen gekregen. Deze was als 'tweedekansje' te bestellen dus maar 680 voor betaald in plaats van 999,-.
Hiervoor had ik een Canton DM50 waar ook wel erg mooi geluid uit kwam, echter waren de aansluitmogelijkheden beperkt en is de woonkamer tegenwoordig wat groter waardoor hij ook niet echt meer vullend was.
Ik ben echt enorm tevreden over de Heos bar. Er komt echt een geweldig geluid vanaf bij films en ook muziek doet hij aardig, alhoewel de subwoofer misschien wel een aanrader is om de bar wat werk uit handen te nemen bij elektronische muziek. Deze staat echter nog op het verlanglijstje.
Wel heb ik gelijk 2x de Heos 3 HS2 surroundsspeakers besteld om de 5.0 ervaring af te maken. Die komen maandag binnen en ik kan niet wachten!
Bedankt. Ik moet nog een jaar wachten, eerst verbouwen, maar mijn set doe ik dan weg.yeehaw schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:02:
Toen ik de rears verbonden had en aanzette was ik initieel niet onder de indruk. Maar toen heb ik een decibelmeter-app erbij gepakt en in de settings alle speakers qua afstand en qua intensiteit aangepast zodat op volumestand 60 alles 75db was.
Het is nu een heel indrukwekkende 5.0 setup. Ik heb alleen nog met de dolby demo disc getest en surround muziek geluisterd, maar het geeft echt wel een extra dimensie.
Ik heb wel last van klikkende geluidjes in de rears. Even met Denon gebeld en die geven aan dat dat bekend is en binnen twee weken in een software-update gefixt wordt. Dus dat wachten we dan maar even af
Wat je natuurlijk wel mist is dat er niet zoals bij de HW-K950 ook geluid in de hoogte is, maar met die set lees ik dan weer zoveel problemen dat ik blij ben dat ik voor de Denon ben gegaan.
Ik zou deze set zeker aanraden
[ Voor 91% gewijzigd door yeehaw op 31-05-2018 22:16 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 06-06-2018 20:06 ]
Anoniem: 1079061
Kan het niet helemaal vinden, maar o.a. op Expert.nl:Neejoh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:44:
Het jeukt ook mij om de Samsung HW-MS650 met gratis achter speakers (tot 1juli) aan te schaffen.
Paar vraagjes die ik niet in dit (en andere) topics kan vinden;
• Er wordt met 5.1 geadverteerd, maar is het geen 5.0 omdat er feitelijk geen subwoofer aanwezig is? Er komt toch geen subwoofer mee met de Samsung SWA-9000S rear speaker kit?
• Is er mogelijkheid een goedkopere subwoofer aan te sluiten dan de Samsung SWA-W700 van €599?
Het klopt inderdaad dat er standaard geen externe subwoofer bij zit. Dat is het mooie van deze soundbar, via een "slimme techniek" kunnen ze genoeg bass uit de enkele soundbar trekken dat het lijkt alsof je een losse subwoofer ernaast hebt staan.ShAd0w schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:00:
[...]
Kan het niet helemaal vinden, maar o.a. op Expert.nl:
https://www.expert.nl/samsung-hw-ms650-zwart
staat dat er een ingebouwde Sub zit. Als je dan alleen bij de Specs gaat kijken staat er duidelijk geen subwoofer... Bij reviews zie ik ook dat ze daar naar kijken en dat de 'bas' beter is dan bij andere Soundbars (zonder subwoofer), maar echt een subwoofer erin... is het volgens mij niet.
Deze heeft ook m'n aandacht, vooral omdat de twee rears er nu gratis bij komen.
Ik heb bovenstaande niet gevraagd, maar ben vandaag gaan luisteren naar die Soundbar en moet zeggen, ik vond het prima wat voor bas die produceert. Ik zit namelijk niet te wachten op een losse subwoofer.Neejoh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:03:
[...]
Het klopt inderdaad dat er standaard geen externe subwoofer bij zit. Dat is het mooie van deze soundbar, via een "slimme techniek" kunnen ze genoeg bass uit de enkele soundbar trekken dat het lijkt alsof je een losse subwoofer ernaast hebt staan.
Dat is dan wel gelijk het nadeel want die kapt af op 37Hz ipv de 20Hz van de meeste externe subwoofers. Het heeft dus een iets minder "zwaar" bereik, maar ik weet niet of dat het voldoende is. Zou het graag willen testen met de zekerheid dat als ik het niet genoeg vind, ik een losse externe subwoofer kan aansluiten.
Nu kan dat, maar de enige subwoofer die ik kan vinden is de genoemde Samsung SWA-W700 van € 599, wat bijna anderhalf keer de prijs van de soundbar zelf is![]()
Als er een losse budget subwoofer op aangesloten kan worden is het een ander verhaal, maar dat kan ik dus nergens terugvinden.
Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
J.B.L. 5.1: €395
HEOS Soundbar: €649
HEOS Home Cinema €499
Verder leek de Polk Audio MagniFi Mini mij wel leuk en de Sony HT-MT500.
Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week).
Thanks! Wel flink aan de prijs, zat nu naar een Sony HT-XF9000 te kijken voor €399 (en nog €60 cashback).l3art schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:38:
[...]
Yamaha YSP 2700. Voor de prijs ga je geen betere vinden aldus de nodige reviews die er over geschreven zijn.
Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:
Hey mensen, ik heb net een nieuwe Sony KD-55XE9005 TV, maar uiteraard is het geluid hierbij matig, daarom op zoek naar een soundbar.
Via de rentepunten winkel zijn een paar modellen met een mooie korting te krijgen:
J.B.L. 5.1: €395
HEOS Soundbar: €649
HEOS Home Cinema €499
Verder leek de Polk Audio MagniFi Mini mij wel leuk en de Sony HT-MT500.
Verder zijn andere merken natuurlijk ook welkom, ik ben niet zo thuis in de soundbar wereld. Iemand tips (behalve naar de winkel gaan, want dat ga ik ook doen de komende week).
Sony HT-ZF9 bedoel jeScarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:45:
[...]
Ik heb vandaag mijn Sony HT-Z9F gehaald en ben zeer tevreden .
Mooi en helder geluid .
Kan hard genoeg en speelt dolby atmos en dts x af en dan kan je zeker horen
Bij normaal tv is het verschil ook te merken in vergelijking met tv speaker C8
Haha klopt ,Santee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:49:
[...]
Sony HT-ZF9 bedoel je
Grotere broer van de Sony HT-XF9000 volgens mij?
Deze kost €799 bij Expert, -10% = €720 - €80 cashback = €640 (werkt dat zo?). Redelijk prijzig, maar wellicht een optie. Ik wil het liever <€400 houden
Ik ga nog even sparen.. rib uit mijn lijfScarface1984 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:54:
[...]
Haha klopt ,
En ja dat werkt zo .
Ik weet niet of het verschil het waard is . Maar voor mij was de extra HDMI en meer vermogen en een extra speaker voor gesprekken de reden voor deze en staat mooier bij 55 inch . Die andere was nog kleiner 😬😉
Je moet maar zo denken , deze speelt alles of dus is toekomst proof 😉
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq