Inmiddels al een beslissing genomen? Ik ben ook erg benieuwd naar deze set.luappul schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:34:
Iemand hier ervaring met de https://tweakers.net/product/620681/samsung-hw-ms650/? En dan het liefst in combinatie met de wireless speakerset die nu gratis via Samsung promotie erbij te krijgen is?
Reviews zeggen dat het een hele behoorlijke soundbar is.
Ik heb besloten hem (nog) niet te kopen. Voornaamste reden hiervoor is dat het wel een hele flinke soundbar is, wat ik toch wel erg opvallend vind onder mijn tv. Ook weinig reviews over de wireless speakers te vinden... Op dit moment gaat mijn voorkeur weer uit naar een losse 5.1 set, maar dat wisselt elke week weer. Zolang ik twijfel hou ik het nog even bij het geluid van de tv zelf, maar als jij m koopt ben ik natuurlijk benieuwd naar je ervaringen.Pepper92 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:16:
[...]
Inmiddels al een beslissing genomen? Ik ben ook erg benieuwd naar deze set.
Hi all,
Ik denk erover om een Sonos Playbar te kopen. Lees veel goede reviews over met name geluid en instelbaarheid voor kamervorm en -afmetingen maar ik kan niet zo goed vinden wat de nadelen zijn (of er nadelen zijn) dat het al een vrij oud apparaat is. Weet iemand hier daar meer over of heeft iemand een verwijzing naar meer informatie daarover?
Thanks!
Ik denk erover om een Sonos Playbar te kopen. Lees veel goede reviews over met name geluid en instelbaarheid voor kamervorm en -afmetingen maar ik kan niet zo goed vinden wat de nadelen zijn (of er nadelen zijn) dat het al een vrij oud apparaat is. Weet iemand hier daar meer over of heeft iemand een verwijzing naar meer informatie daarover?
Thanks!
@LouterMattheus het belangrijkste nadeel is dat de playbar enkel een optical in heeft voor verbinding met de tv. Daardoor is hij erg beperkt in code-support: alleen dolby digital 5.1 zal (afhankelijk van je opstelling) ook zodanig of als 3.0 worden weergegeven. Veel tv's zenden over de optical out alleen 2.1 uit. Bovendien heb je kans dat als je bijv een bluray kijkt met enkel een dts track je simpelweg niets hoort. Het is dus met name afhankelijk van je tv en gebruik of je er last van gaat hebben.
Het is een erg makkelijk product als je de juiste TV hebt, omdat de playbar zelf maar 1 aansluiting heeft... In de praktijk komt het er op neer dat veel TV's geen 5.1 uitsturen over optical out, als die komt van andere apparaten (chromecast, bluray, ps4 of whatever), en dat je dan vaak een aparte switch box er tussen moet zetten daarvoor. Daarnaast ondersteunt de Playbar geen DTS.LouterMattheus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:12:
Hi all,
Thanks!
Ik heb zelf uiteindelijk de Heos Bar en Heos Sub gekocht, die een maandje of wat geleden vrij goedkoop te krijgen waren via Expert (met 20% korting, 5% cashback etc), waarbij je gewoon 4 x HDMI, optical in etc hebt. De Subwoofer is niet echt nodig, geluid van de bar klonk eigenlijk super goed zonder, maar had de Sub nou eenmaal toch al gekocht ;-)
Ik vind de app van Heos iets minder, maar dat werkt opzich verder prima. Ik heb daarnaast inmiddels ook 2 x Heos 1 HS2 met battery pack voor in mijn eetkamer, en die pak ik er los bij als surrounds als ik film ga kijken. Toevoegen hiervan is 30 secs werk in de app, en loskoppelen ook. En doordat ze met battery pack zijn hoef ik ook niet met snoeren te klooien. Daarnaast nog een Heos 5 in de keuken staan, klinkt ook erg leuk.
Overigens belangrijk om de Heos Bar en Heos HomeCinema niet met elkaar te verwarren. De laatste is een goedkope en vrij slechte variant.
Ook als je geen rears of sub aansluit op de Playbar kan hij 3.0 geluid laten horen en dus 5.1 accepteren. Dat klinkt al heel anders dan 2.0 stereo, ik zou dat zeker even beluisteren in de winkel.LouterMattheus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:36:
Thanks @Pepper92 en @Sander . De Playbar zelf geeft pas 5.1 als je hem connect met andere Play boxen toch? Dus als mijn tv optical heeft en ik wil alleen de Playbar gebruiken, zou dat al moeten werken? Of zie ik dat verkeerd?
Als je tv optical heeft en je verder niks anders wil aansluiten via je TV dan werkt dat normaliter goed voor 2.0, 5.1 meestal ook, afhankelijk van je TV.
Ook hier de Sony ST-HT5000 met black friday besteld, door wat vertraging kon ik pas vorige week de cashback aanvraag doen. Vanochtend een mail dat het bedrag binnen enkele dagen op mijn rekening zou staan. Zojuist stond het er al op. En zelfs in 1x goed ook. Wel 2 aparte overboekingen, 2x 250,-. Dus ze hebben wat geleerd van de 1e foutieve betalingen
Same here, en als je even kijkt heb je 2 stuks voor 35,- euro. Ze worden namelijk per stuk verkocht maar de kwaliteit is perfect!Rasmalluin schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:07:
[...]
Is het al gelukt?
Ik heb de Sound 3200 beugels van Vogel's gebruikt om mijn read speakers op te hangen. Kost wat, maar werkt perfect en degelijk! Hier zaten ook direct verschillende soorten en maten bouten bij.
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Neem ajb geen Sonos. Geen HDMI in / out. Geen Hires audio (flac). Geen ondersteuning voor DTS, Dolby Digitall, DD Plus.Sander schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:40:
[...]
Ook als je geen rears of sub aansluit op de Playbar kan hij 3.0 geluid laten horen en dus 5.1 accepteren. Dat klinkt al heel anders dan 2.0 stereo, ik zou dat zeker even beluisteren in de winkel.
Als je tv optical heeft en je verder niks anders wil aansluiten via je TV dan werkt dat normaliter goed voor 2.0, 5.1 meestal ook, afhankelijk van je TV.
De Heos Bar + 2 maal de Heos 1 HS2 is een veel beter alternatief.
Just my 2 cents, ik heb de Sonos Playbase ingeruild voor de Heos setup. Nog geen dag spijt. De app van Denon is ook prima.
2 Amerikaanse boutjes gefixt, 2x korte euro verlengsnoer gekocht (huidige kabels zijn inderdaad irritant te kort) en dan van het weekend maar eens goed aan de standaards op positie zetten.
UHD BR speler ook goedgekeurd en kan ik binnen een paar weken thuis verwachten.
Nu alleen nog kijken hoe ik deze soundbar goed met mijn Harmony kan regelen. Source regeling is een beetje kl*te en blijkbaar pakt de soundbar niks over RF en BT, dus de app werkt niet en moet de Logitech afstandsbediening blijkbaar gebruiken en richten.
UHD BR speler ook goedgekeurd en kan ik binnen een paar weken thuis verwachten.
Nu alleen nog kijken hoe ik deze soundbar goed met mijn Harmony kan regelen. Source regeling is een beetje kl*te en blijkbaar pakt de soundbar niks over RF en BT, dus de app werkt niet en moet de Logitech afstandsbediening blijkbaar gebruiken en richten.
Zat gisteren Ride Along 2 te kijken via Netflix. Ik vond het geluid nogal dof klinken via mijn HT-ST5000. Wapens klonken een beetje als klapperpistolen. Kan ook aan de bron liggen wellicht. Af en toe ben ik toch niet zo tevreden. Verschillend Atmos demo’s geprobeerd. Die effecten hoor ik toch niet. Ook niet een beetje. Voor mijn gevoel blijft het een beetje behelpen.
Ik ben voor iemand aan het zoeken naar een soundbar maar ik kom er nog niet helemaal uit ivm hdmi-ondersteuning etc. Naast de huidige audioset zal de tv op niet al te lange termijn vervangen worden door een 4k hdr10 toestel en ik vroeg me af of de huidige soundbars wel die passtrough hebben. Ik lees bij sommige specs wel 'hdr' maar geen hdr10, en maakt dat een verschil? Of gaat het gewoon om de beschikbare hoeveelheid bandbreedte en wordt een specificatie als hdr10 niet actief ondersteund, en gaat dat automatisch zolang er maar genoeg data door de hdmibus kan (2.0)?
Ik kwam nu uit bij de pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart en de YSP-5600 maar die laatste lijkt geen hdr te ondersteunen. Het hoeft trouwens niet perse een Yamaha te zijn. Kwestie van nog even wachten op de nieuwe modellen van aankomend jaar of zijn ze er al?
Ik kwam nu uit bij de pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart en de YSP-5600 maar die laatste lijkt geen hdr te ondersteunen. Het hoeft trouwens niet perse een Yamaha te zijn. Kwestie van nog even wachten op de nieuwe modellen van aankomend jaar of zijn ze er al?
Ik heb Heos dus dat hoef je mij niet te adviseren ;-) Bar, Sub, HS5 voor de keuken en 2x HS1 met batterypack voor eetkamer. Die laatste 2 kan ik zo oppakken en als rears gebruiken als ik keer avondje film doewvkreg schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:42:
[...]
Neem ajb geen Sonos. Geen HDMI in / out. Geen Hires audio (flac). Geen ondersteuning voor DTS, Dolby Digitall, DD Plus.
De Heos Bar + 2 maal de Heos 1 HS2 is een veel beter alternatief.
Just my 2 cents, ik heb de Sonos Playbase ingeruild voor de Heos setup. Nog geen dag spijt. De app van Denon is ook prima.
Nou, ik ben uiterst tevreden met mijn HT-ST5000. Gisteren met de jeugd Polar Expres (blu ray Iso) middels mijn Venz Pro mediaspeler zitten kijken en het was net of die stoomtrein midden in de kamer tot stilstand kwam. Man wat een sound. Daarnaast heb ik ook een Atmos demo disc in mijn blurayspeler zitten en dat klinkt ook erg overtuigend. Misschien niet 100% atmos, maar wat kan je eigenlijk verwachten van een enkele sounbar van 110cm breed en een 200W sub. Zorg ervoor dat de bron altijd zonder enige aanpassing wordt doorgegeven door je aangesloten apparaten, want dan is het pas echt genieten. Het best vind ik het klinken als je de Soundfield op 3D Surround zet. De kamer is dan maximaal gevuld met super geluid.alwinus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:58:
Zat gisteren Ride Along 2 te kijken via Netflix. Ik vond het geluid nogal dof klinken via mijn HT-ST5000. Wapens klonken een beetje als klapperpistolen. Kan ook aan de bron liggen wellicht. Af en toe ben ik toch niet zo tevreden. Verschillend Atmos demo’s geprobeerd. Die effecten hoor ik toch niet. Ook niet een beetje. Voor mijn gevoel blijft het een beetje behelpen.
Goed om te horen . Morgen sluit ik de mijne aan .
Ik blijf maar problemen houden met de subwoofer van de ST5000. Zowel op beveiligde connectie als normaal stoort de subwoofer en verliest de connectie. In plaats van een oranje of groen lichtje zie je het lichtje knipperen wat aangeeft dat er geen verbinding is tussen subwoofer en soundbar. Je merkt het ook want het geluid verliest direct al zijn bas of ik hoor een stotterend geluid achter de bank waar de subwoofer staat. Ik heb wel een 5ghz router naast de soundbar. Als het probleem zich voor doet zal ik de 5ghz wifi band stoppen om te kijken of de problemen opgelost zijn.
Zwaar irritant probleem voor een verder uitstekende soundbar. Het treedt ook periodiek op dus ik kan niet voorspellen dat het probleem zal optreden.
Zwaar irritant probleem voor een verder uitstekende soundbar. Het treedt ook periodiek op dus ik kan niet voorspellen dat het probleem zal optreden.
Hier geen enkel probleem met de subwoofer.. Dus waarom probeer je niet eerst je router te stoppen.Goldme schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:09:
Ik blijf maar problemen houden met de subwoofer van de ST5000. Zowel op beveiligde connectie als normaal stoort de subwoofer en verliest de connectie. In plaats van een oranje of groen lichtje zie je het lichtje knipperen wat aangeeft dat er geen verbinding is tussen subwoofer en soundbar. Je merkt het ook want het geluid verliest direct al zijn bas of ik hoor een stotterend geluid achter de bank waar de subwoofer staat. Ik heb wel een 5ghz router naast de soundbar. Als het probleem zich voor doet zal ik de 5ghz wifi band stoppen om te kijken of de problemen opgelost zijn.
Ik lees al een tijdje mee hier, en nadat ik mijzelf een 55E7 LG oled kado heb gegeven,
is mijn interesse in een soundbar behoorlijk groot geworden.
Het geluid uit de E7 is goed genoeg voor normale tv, maar heb ondertussen toch wel
aardig wat atmos materiaal en films die wat extra geluid kunnen gebruiken.
Dus stond ik vanmiddag in de media markt, voor de ST5000 - wat is dat een sexy ding zeg,
maar helaas kon er niet een atmos demo gegeven worden, en ben ik niet 1000 euro armer.
Ook een keuze voor mij zou zijn de samsung K950, en hoewel iets minder sexy, spreekt hij mij
wel aan, omdat het dus die achter speakers heeft.
De drempel bij mij is dus eigenlijk, of een soundbar genoemd als de twee hierboven, niet weer
een tussenstap is. En ik over een jaar ofzo weer denk - uhm dit is het niet.
Dus - iemand hier met een E7 die een beetje de zelfde overweging heeft of had ?
En is het de 1000 euro waard t.o.v. een set die wellicht duurder is, en rond de 1500 euro hangt,
maar dan wel een atmos of dts x of wat dan ook beleving geeft ?
Het geluid uit de E7 is goed genoeg voor normale tv, maar heb ondertussen toch wel
Dus stond ik vanmiddag in de media markt, voor de ST5000 - wat is dat een sexy ding zeg,
maar helaas kon er niet een atmos demo gegeven worden, en ben ik niet 1000 euro armer.
Ook een keuze voor mij zou zijn de samsung K950, en hoewel iets minder sexy, spreekt hij mij
De drempel bij mij is dus eigenlijk, of een soundbar genoemd als de twee hierboven, niet weer
En is het de 1000 euro waard t.o.v. een set die wellicht duurder is, en rond de 1500 euro hangt,
St 5000 voor 1000 euro bij mm ? Geloof er niks van.
Ik ben aardig onder de indruk maar redt het nooit bij fysieke boxen boven en achter ..
Ik ben aardig onder de indruk maar redt het nooit bij fysieke boxen boven en achter ..
In de handleiding las ik weer dat ik de 2.4ghz band moest stoppen (die heb ik ook). Dat is raar want ik zou verwachten dat de 5ghz band de storende zou zijn. De subwoofer zit volgens mij in de 5.x range als ik naar de te selecteren bands kijk in de settings menu.k1978 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:17:
[...]
Hier geen enkel probleem met de subwoofer.. Dus waarom probeer je niet eerst je router te stoppen.
Afijn. Ik heb nu de 2.4ghz gestopt om te kijken of dat effect heeft.
Ja, als ik mij niet vergis is het die prijs als de cashback eraf is.k1978 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:30:
St 5000 voor 1000 euro bij mm ? Geloof er niks van.
Maar je bent wel onder de indruk dus
Vind vooral de echt dolby atmos demo’s indrukwekkend !!! Helaas is dat er niet zoveel.. maar apparaat geeft dan wel echt een heel dik geluid zeg ..
Toevallig ben ik zelf in het bezit van een 55E7 en heb ik de ST5000 al een maand in bestelling staan. Ik hoop dat ik de soundbar in de eerste week van het nieuwe jaar mag ontvangen, dan kan ik eventueel mijn bevindingen delen. De E7 klinkt echt niet slecht, maar ik ben daarom erg benieuwd naar Atmos in mijn woonkamer.ppeterr schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:34:
Ik lees al een tijdje mee hier, en nadat ik mijzelf een 55E7 LG oled kado heb gegeven,
Gisteren bij Klubben de Heos Bar eindelijk eens beluisterd. Wat. Een. Beest.
Alle features die ik zoek (4x hdmi in, geluidsformaten, geen sub verplicht) alleen het prijskaartje hield me tegen. Maar als je ziet dat het eigenlijk een AV-receiver is met 3 front speakers met bizar goed geluid, dan valt dat prijskaartje ook wel mee. En niet onbelangrijk: de vrouw vond hem ook mooi en goed klinken. Met sub was het echt beter, maar voor mij nog niet noodzakelijk. Ook al is de setdeal 100 euro goedkoper, ik denk dat ik hem later bijkoop. De sub gaf ook een prima performance. Nog geen sub 16hz niveau, maar echt prima voor huiskamer gebruik.
In combinatie met de 2 Heos1 speakers die ik heb zou ik zelfs eenvoudig een 5.0 ervaring kunnen maken. De Heos1 geeft beter geliid dan de gemiddelde boekenplank speaker in mijn beleving.
Alle features die ik zoek (4x hdmi in, geluidsformaten, geen sub verplicht) alleen het prijskaartje hield me tegen. Maar als je ziet dat het eigenlijk een AV-receiver is met 3 front speakers met bizar goed geluid, dan valt dat prijskaartje ook wel mee. En niet onbelangrijk: de vrouw vond hem ook mooi en goed klinken. Met sub was het echt beter, maar voor mij nog niet noodzakelijk. Ook al is de setdeal 100 euro goedkoper, ik denk dat ik hem later bijkoop. De sub gaf ook een prima performance. Nog geen sub 16hz niveau, maar echt prima voor huiskamer gebruik.
In combinatie met de 2 Heos1 speakers die ik heb zou ik zelfs eenvoudig een 5.0 ervaring kunnen maken. De Heos1 geeft beter geliid dan de gemiddelde boekenplank speaker in mijn beleving.
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-12-2017 08:45 ]
Fijn, ben erg benieuwd! Hoop dat ik mij morgen nog even kanNostordici schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:19:
[...]
Toevallig ben ik zelf in het bezit van een 55E7 en heb ik de ST5000 al een maand in bestelling staan. Ik hoop dat ik de soundbar in de eerste week van het nieuwe jaar mag ontvangen, dan kan ik eventueel mijn bevindingen delen. De E7 klinkt echt niet slecht, maar ik ben daarom erg benieuwd naar Atmos in mijn woonkamer.
inhouden, ben namelijk weer in de buurt van een media markt
Als je geduld hebt.... ik heb voor bar + sub bij expert met korting en via cashbackxl 1060 euro betaald anderhalve maand geleden. Daarna voor 2* HEOS 1 + 2* batterypack via een andere aanbieding onze samen 400 betaald. Oh en nog een 5 voor 275 op black friday via Amazon uk oid. Dus uiteindelijk met wat geduld heel goed te doen.StealthyPeanut schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:42:
Gisteren bij Klubben de Heos Bar eindelijk eens beluisterd. Wat. Een. Beest.
Overigens geeft de bar al best prima laag weer, de sub voegt wel wat toe, maar als ik hem niet in eens met zoveel korting had gekocht had ik het achteraf denk ik niet gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 25-12-2017 10:15 ]
https://www.alpha-audio.n...-digital-sound-projector/
Deze soundbar laat mij maar niet los. Hopelijk begin volgend jaar de 75Inch en en kan deze soundbar volgen.
Deze soundbar laat mij maar niet los. Hopelijk begin volgend jaar de 75Inch en en kan deze soundbar volgen.
foutje...verplaatst naar aankoopadvies
[ Voor 103% gewijzigd door Oudbrood op 25-12-2017 16:29 ]
Expert is weer aan het stunten met Samsung.
20% korting en via Samsung een BR speler met 2 films.
En vergeet cashbackxl niet.
Nog even 2 daagjes wachten zie ik. Ik snapte het al nietNeutraleTeun schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:47:

Ik zag het inderdaad. Inmiddels besloten toch echt voor een soundbar te gaan (met 5.1 mogelijkheden). Door deze aanbieding ontzettend in dubio tussen de HW-K950, de HW-MS650 (geen sub maar na bovenstaande korting €450 incl rears) en Denon Heos bar (of toch playbar, heb nl al een Playbar 5).NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:47:
Atmos lijkt me tof, maar met €30/film en ontbreken van een Xbox one alhier (heb ps4) betwijfel ik of ik veel meer films ga zien in atmos dan de 2 die ik er van Samsung bij zou krijgen. Lijkt me wel erg tof though. Wordt ook een beetje weerhouden door alle negatieve ervaringen met de HW-K950.
Vroeg me ook nog af: de K950 (en ook MS650) hebben geen IR repeater en zouden de ontvanger op mijn tv blokkeren. Aangezien ik een Samsung tv heb (KS7000): wordt dit opgelost door HDMI cec)? Of moet ik m'n tv een paar cm ophogen? mensen hier met de combi?
Denk je dan dat de 650 vergelijkbaar is verder met de 950. Want het prijsverschil is welPepper92 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:58:
[...]
Ik zag het inderdaad. Inmiddels besloten toch echt voor een soundbar te gaan (met 5.1 mogelijkheden). Door deze aanbieding ontzettend in dubio tussen de HW-K950, de HW-MS650 (geen sub maar na bovenstaande korting €450 incl rears) en Denon Heos bar (of toch playbar, heb nl al een Playbar 5).
Atmos lijkt me tof, maar met €30/film en ontbreken van een Xbox one alhier (heb ps4) betwijfel ik of ik veel meer films ga zien in atmos dan de 2 die ik er van Samsung bij zou krijgen. Lijkt me wel erg tof though. Wordt ook een beetje weerhouden door alle negatieve ervaringen met de HW-K950.
Vroeg me ook nog af: de K950 (en ook MS650) hebben geen IR repeater en zouden de ontvanger op mijn tv blokkeren. Aangezien ik een Samsung tv heb (KS7000): wordt dit opgelost door HDMI cec)? Of moet ik m'n tv een paar cm ophogen? mensen hier met de combi?
groot 1150 t.o.v. 450. En dan enkel zonder de sub. Ik denk persoonlijk dat een sub
een groot verschil maakt aan het "vullen" van het geluid in je kamer. Maar voor 450
en dan de zelfde atmos enabled rears? Dat maakt het wel een mooie aanbieding.
Ik heb gisteren ...b....b..ijna de 950 gekocht. Dit was een showmodel in de media markt,
die mocht weg voor 1000 euro. Ik had een grens gesteld voor 900 voor het demo model.
Niet mee genomen dus.
Eigenlijk ging ik kijken voor de sony HT-ST5000, maar ben ontzetten in twijfel
of de rears bij de samsung dan weer niet een mooie toevoeging geven.
De soundbar die wackmack noemt, geeft mij helemaal kriebels - als je die recenties
leest moet dit wel het ding zijn van het moment. Maar potver, gewoon duurder dan de tv zelf.
Wackmack schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:49:
https://www.alpha-audio.n...-digital-sound-projector/
Inmiddels even iets langer de K950 in gebruik en enige wat ik echt storend vind is dat die niet lekker werkt met mijn Harmony.
Atmos maakt écht een verschil. Geeft je echt een bioscoopgevoel. Ding kan tot standje 100 (?ergens gelezen?) maar kan hem 's avonds niet hoger dan 15 zetten en overdag is 25 eigenlijk ook wel de max. Puur vanwege de buren, want geeft een immens geluid.
Atmos maakt écht een verschil. Geeft je echt een bioscoopgevoel. Ding kan tot standje 100 (?ergens gelezen?) maar kan hem 's avonds niet hoger dan 15 zetten en overdag is 25 eigenlijk ook wel de max. Puur vanwege de buren, want geeft een immens geluid.
Nope denk niet dat het vergelijkbaar is, maar misschien wel de goedkoopste optie voor een redelijk 5.0 systeem. Of ik er uiteindelijk tevreden mee ben is dan natuurlijk de vraag. Dat ding ondersteunt geen atmos natuurlijk (ook andere wireless rears), maar geeft wel gewoon surround.ppeterr schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:31:
[...]
Denk je dan dat de 650 vergelijkbaar is verder met de 950.... Maar voor 450
en dan de zelfde atmos enabled rears?
Ik heb gisteren ...b....b..ijna de 950 gekocht. Dit was een showmodel in de media markt,
die mocht weg voor 1000 euro. Ik had een grens gesteld voor 900 voor het demo model.
[...]
De 950 is vanaf morgen bij expert als het goed is €1150 - 20% = €920 (voor nieuwe). Met 4% cashback eroverheen van cashback xl duikt ie onder je €900, en dan krijg je van Samsung dus nog een Uhd bluray speler toe. Erg verleidelijk.
@NeutraleTeun heb je het bij deze atmos beschrijving puur over atmos van bijv bluray? Of wat zijn je atmos bronnen? Ik lees dat er ook een soort upmixing feature is. Is dat wat? Hoe is dolby 5.1 (zonder atmos)?
[ Voor 10% gewijzigd door Pepper92 op 27-12-2017 19:20 ]
@Pepper92 5.1 en DTS en al dat spul werkt gewoon zoals surround hoort te werken. Ook dan kan ik het geluid niet ver opschroeven.
Maar Atmos is echt all over the place.
Zelf speel ik via mijn NAS. Als er geen Atmos signaal is, komt er ook geen Atmos uit.
Maar Atmos is echt all over the place.
Zelf speel ik via mijn NAS. Als er geen Atmos signaal is, komt er ook geen Atmos uit.
@Pepper92 heb de k950 een aantal maanden in huis. En geloof me. Wat een bakbeest!!
Grootste voordeel zijn de rearspeakers. Dat geeft toch wel het volle geluid wat je niet kan simuleren met alleen front.
Qua Atmos. Ja het effect is er. Maar verwacht geen effecten uit je plafond.
Als ik de 950 gebruik voor normaal geluid is het dik oké. Speel ik een atmos dvd dan gaat er een bak geweld door je huiskamer. Sub moet ik dan echt lager zetten.
Mijn advies? 950!!
Grootste voordeel zijn de rearspeakers. Dat geeft toch wel het volle geluid wat je niet kan simuleren met alleen front.
Qua Atmos. Ja het effect is er. Maar verwacht geen effecten uit je plafond.
Als ik de 950 gebruik voor normaal geluid is het dik oké. Speel ik een atmos dvd dan gaat er een bak geweld door je huiskamer. Sub moet ik dan echt lager zetten.
Mijn advies? 950!!
Wow, positief allemaal! Wat me tegenhoudt zijn de vele negatieve ervaringen wat betreft HDMI-cec etc, plus het feit dat de soundbar de ontvanger van mijn tv blokkeert.
Overigens bij expert nu ook de Samsung HW-MS670 in de aanbieding (=MS650 + SW700 subwoofer + via samsung wireless rears). Keuzes.
Overigens bij expert nu ook de Samsung HW-MS670 in de aanbieding (=MS650 + SW700 subwoofer + via samsung wireless rears). Keuzes.
Als ik atmos op me st 5000 afspeel hoe kan je dan zien op je bar dat je dit afspeelt ? Zie nergens fysiek staan dan.
Hier ook nog een tevreden k950 gebruiker icm een LG 55B6. 
Hiervoor een LG SJ9 gehad maar die is na een dag retour gegaan, het geluid is gewoon veel beter met rear speakers.
Hiervoor een LG SJ9 gehad maar die is na een dag retour gegaan, het geluid is gewoon veel beter met rear speakers.
Ik zie het wel staan op de soundbar als ik de Dolby Acces app (met dolby vision en dolby atmos demo's) gebruik op de LG tvk1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:27:
Als ik atmos op me st 5000 afspeel hoe kan je dan zien op je bar dat je dit afspeelt ? Zie nergens fysiek staan dan.
Haha. Same here. 1 dag en meteen weer retour. Vond de sub echt speelgoedIdanue schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:51:
Hier ook nog een tevreden k950 gebruiker icm een LG 55B6.
Oke heb de k950 naar binnen gesleept. Ben nog niet onder de indruk.
Ben nog aan het zoeken hoe ik atmod over de hdmi arc krijg van de apps op de tv.
@Idanue jij een tip misschien.
Netflix als ik bij de LG 55E7 het geluid op de tv zelf zet, kan ik atmos spelen.
Selecteer ik het geluid over HDMI arc naar de soundbar wordt het 5.1
Zelfde denk ik met Xplay en Youtube. Ik ben er nog niet uit.
Ben nog aan het zoeken hoe ik atmod over de hdmi arc krijg van de apps op de tv.
Netflix als ik bij de LG 55E7 het geluid op de tv zelf zet, kan ik atmos spelen.
Kan ik je helaas niet mee helpen, de b6 ondersteund geen atmos.ppeterr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:05:
Ah, oke dat wordt dan even uitzoeken.Idanue schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:07:
[...]
Kan ik je helaas niet mee helpen, de b6 ondersteund geen atmos.
Ik vind de rears ook maar weinig mee doen, nou heb ik de front bar de volumes
behalve center naar -3 gezet, en de rears naar +3. Nog niet overtuigend eigenlijk
Ook de sub kan ik niet intstellen lijkt, die blijft op nul. (mega user fout hier met de sub
Ik doe iets fout
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 28-12-2017 14:52 ]
Ik blijf maar problemen houden met de ST5000 waarbij de subwoofer de connectie verliest. Midden in de film valt de bas dan volledig weg en begint het lampje van de subwoofer te knipperen.
Ik heb inmiddels de WIFI router verwijderd uit de buurt van de soundbar en het maakt niets uit.
Ik ga denk ik Sony contacteren want dit schiet niet op.
Ik heb inmiddels de WIFI router verwijderd uit de buurt van de soundbar en het maakt niets uit.
Was het niet zo dat je de sub in een secure verbinding kan zetten ?Goldme schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:47:
Ik blijf maar problemen houden met de ST5000 waarbij de subwoofer de connectie verliest. Midden in de film valt de bas dan volledig weg en begint het lampje van de subwoofer te knipperen.
Al gedaan. Dan krijg je een oranje lampje op de subwoofer. Als de connectie weg is begint het lampje langzaam te knipperen. Als het lampje blijft branden dan is er connectie. Vaak is het lampje wel aan maar komt er een stotterend geluid uit de subwoofer alsof de connectie niet helemaal goed is. Als de connectie wel in orde is dan doet de subwoofer het perfect overigens. Ik heb een support ticket bij Sony ingediend.ppeterr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:52:
[...]
Was het niet zo dat je de sub in een secure verbinding kan zetten ?
Je wilt dit vast niet horen, maar ik las ergens bij een gebruiker van de sony dat een halogeenGoldme schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:55:
[...]
Al gedaan. Dan krijg je een oranje lampje op de subwoofer. Als de connectie weg is begint het lampje langzaam te knipperen. Als het lampje blijft branden dan is er connectie. Vaak is het lampje wel aan maar komt er een stotterend geluid uit de subwoofer alsof de connectie niet helemaal goed is. Als de connectie wel in orde is dan doet de subwoofer het perfect overigens. Ik heb een support ticket bij Sony ingediend.
lamp de verbinding op dezelfde manier als jij omschrijft verstoorde.
Kan je nog ergens op knop drukken dan bij de st5000 zodat je ziet wat de content is wat je afspeelt .. neem aan dat als die geen atmos ondersteunt dat je bij atmos helemaal geen geluid krijgt bij atmos demo’s ??
Zoals oa hier over wordt geklaagd: https://us.community.sams...-Atmos-HW-K950/td-p/60016 werkt atmos, maar ook dd+, niet over hdmi arc bij de k950. Enige manier waarop het wel werkt is via een externe speler.ppeterr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:05:
[ Voor 19% gewijzigd door Pepper92 op 28-12-2017 15:30 ]
ok - dat is niet fijnPepper92 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:10:
[...]
Zoals oa hier over wordt geklaagd: https://us.community.sams...-Atmos-HW-K950/td-p/60016 werkt atmos, maar ook dd+, niet over hdmi arc bij de k950. Enige manier waarop het wel werkt is via een externe speler.

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 28-12-2017 15:20 ]
Zelf overigens vandaag de Samsung HW-MS650 besteld met de SWA-W700 Subwoofer (en via Samsung wireless rears), bij expert als ‘HW-MS670’ voor €680. De subwoofer schijnt een stuk beter te zijn dan bij de K950. Ik heb ook een laag plafond (210-220cm) met houten balken en ben niet per de bereid €30/film te gaan neertellen, waardoor ik denk dat Atmos voor mij niet veel meerwaarde gaat bieden. Misschien dat de K950 meer bang for the buck geeft, maar deze deal leek me ook niet slecht (de sub los is €480, de bar €440). Zodra ik m binnen heb zal ik mijn ervaringen delen!
@Pepper92
Het atmos gedeelte wat dus nu niet werkt, via xplay en netflix is wel even een tegenvaller.
Hopelijk verzin ik daar nog wat op. Het is eigenlijk wel waarom ik het kocht. En ondanks dat
ik best wel research doe, wijk ik toch blijkbaar weer af in mijn setup en loop ik tegen iets aan.
Krijg wel een speler en 2 films erbij (sing en the fast en blabla)
Het 5.1 gedeelte en de sub, wat ik denk ongeveer toch gelijkwaardig zal zijn aan wat jij hebt aangeschaft.
is wel erg leuk, en die rears is toch wel iets wat ik een goeie toevoeging vind.
Al met al ben ik wel blij, heb het overigens voor de expert prijs bij de bcc gehaald, daar kon
ik hem direct in de auto smijten en half uur later er mee aan de gang. (ik haat wachten
)
- terwijl ik dit tik, Plex op de ps4 die ook dolby atmos kan uitsturen....eens proberen nope bullsh*t
Het atmos gedeelte wat dus nu niet werkt, via xplay en netflix is wel even een tegenvaller.
Hopelijk verzin ik daar nog wat op. Het is eigenlijk wel waarom ik het kocht. En ondanks dat
ik best wel research doe, wijk ik toch blijkbaar weer af in mijn setup en loop ik tegen iets aan.
Krijg wel een speler en 2 films erbij (sing en the fast en blabla)
Het 5.1 gedeelte en de sub, wat ik denk ongeveer toch gelijkwaardig zal zijn aan wat jij hebt aangeschaft.
is wel erg leuk, en die rears is toch wel iets wat ik een goeie toevoeging vind.
Al met al ben ik wel blij, heb het overigens voor de expert prijs bij de bcc gehaald, daar kon
ik hem direct in de auto smijten en half uur later er mee aan de gang. (ik haat wachten
- terwijl ik dit tik, Plex op de ps4 die ook dolby atmos kan uitsturen....eens proberen nope bullsh*t
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 28-12-2017 16:56 ]
Zit ook erg te twijfelen nu met die deal van de K950, maar idd Atmos zal de komende jaren alleen te horen zijn door het kopen van een dure BluRay.Pepper92 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:02:
Zelf overigens vandaag de Samsung HW-MS650 besteld met de SWA-W700 Subwoofer (en via Samsung wireless rears), bij expert als ‘HW-MS670’ voor €680. De subwoofer schijnt een stuk beter te zijn dan bij de K950. Ik heb ook een laag plafond (210-220cm) met houten balken en ben niet per de bereid €30/film te gaan neertellen, waardoor ik denk dat Atmos voor mij niet veel meerwaarde gaat bieden. Misschien dat de K950 meer bang for the buck geeft, maar deze deal leek me ook niet slecht (de sub los is €480, de bar €440). Zodra ik m binnen heb zal ik mijn ervaringen delen!
Denk dat ook voor de MS670 ga, die sub schijnt echt geweldig te zijn en de soundbar krijgt goede reviews, nu met de gratis achter speakers dus een hele goede deal.
Hoezo kopen dure blu ray ? Snap zowiezo niet dat mensen nog blu ray spelers aanschaffen.. zijn toch betere manieren of zeg ik nu rare dingen.
Volgens mij krijg je gewoon geluid bij Dolby Atmos ook al ondersteund de soundbar geen Atmos.k1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:07:
Kan je nog ergens op knop drukken dan bij de st5000 zodat je ziet wat de content is wat je afspeelt .. neem aan dat als die geen atmos ondersteunt dat je bij atmos helemaal geen geluid krijgt bij atmos demo’s ??
Als je op display knopje drukt van afstandsbediening drukt kan je het zien. Als het van tv uitkomt zet uitgaand signaal dan op dd+
Geluid wat de tv uitstuurt over HDMI. Staat op automatisch maar je kan ook op dolby digital plus zetten onder geluidsinstellingen
Tenminste als je tv dat ondersteund. Als ik YouTube afspeel zie ik ook geen Dolby Atmos op de display. Dus dan weet ik het ook niet zeker...
Tenminste als je tv dat ondersteund. Als ik YouTube afspeel zie ik ook geen Dolby Atmos op de display. Dus dan weet ik het ook niet zeker...
[ Voor 35% gewijzigd door alwinus op 28-12-2017 18:19 ]
Heb lg oled 65b6v zit daar volgens mij niet op.
Edit: heb gevonden maar dolby atmos via mijn mediaspeler wil nog niet..
Edit: heb gevonden maar dolby atmos via mijn mediaspeler wil nog niet..
[ Voor 44% gewijzigd door k1978 op 28-12-2017 22:08 ]
Speel film en bestanden bv dolby atmos tracks via mediaplayer af. Maar soundbar geeft bij alles dolby surround aan. Maar merk wel verschil als ik demo atmos afspeel geluid echt veel beter is . Geeft via media speler dan aan dat dolby 7.1 true HD is. Maar soundbar geeft dolby surround aan. Morgen is goed uit zoeken.
Jup hele rare dingenk1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:31:
Hoezo kopen dure blu ray ? Snap zowiezo niet dat mensen nog blu ray spelers aanschaffen.. zijn toch betere manieren of zeg ik nu rare dingen.
Digitale films van bijv Pathé thuis, maar ook netflix via de meeste spelers ondersteunen geen 'hogere' audio codecs zoals Dolby Atmos. Dit kost te veel data. Dolby atmos staat vaak wel op 4k uhd bluray schijven, en die zijn dus erg prijzig. Je kan films ook downloaden natuurlijk maar dat is niet helemaal legaal en gaat dan voor films met atmos vrijwel altijd om 50 gb+
Hehe ja klopt 75 gig en meer 🙂 snap je punt hoor 👍
[ Voor 26% gewijzigd door k1978 op 28-12-2017 18:42 ]
Ben me een beetje aan het inlezen in soundbars.
Heb eigenlijk 2 vragen:
- zijn er soundbars die een volwaardige mediaplayer aan boord hebben?
Ik lees vooral muziek streaming maar ik zou eigenlijk alles in 1 willen en mijn media player de deur uit doen.
- zijn de bars in staat grotere ruimtes te vullen (woonkamer is ongeveer 87m2)?
Heb eigenlijk 2 vragen:
- zijn er soundbars die een volwaardige mediaplayer aan boord hebben?
Ik lees vooral muziek streaming maar ik zou eigenlijk alles in 1 willen en mijn media player de deur uit doen.
- zijn de bars in staat grotere ruimtes te vullen (woonkamer is ongeveer 87m2)?
Mocht iemand de zelfde combi hebben met een lg 65b6v en een Sony st-5000 hoor ik het graag.. speelt nu dus alles dolby surround af.
Zal wellicht hetzelfde probleem zijn als waar ik tegen aanloop met mijn 950.k1978 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:30:
Mocht iemand de zelfde combi hebben met een lg 65b6v en een Sony st-5000 hoor ik het graag.. speelt nu dus alles dolby surround af.
Mijn 55E7N speelt over de HDMI arc ook geen Atmos af over de soundbar (xplay),
je zal direct iets moeten aansluiten wat atmos kan uitsturen.
Overigens werkt 5.1 wel, maar enkel dolby suround is wel apart.
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 28-12-2017 21:54 ]
Ja dus via uhd blu ray speler ? Hehe die heb ik net verkocht ..ppeterr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:52:
[...]
Zal wellicht hetzelfde probleem zijn als waar ik tegen aanloop met mijn 950.
Mijn 55E7N speelt over de HDMI arc ook geen Atmos af over de soundbar (xplay),
je zal direct iets moeten aansluiten wat atmos kan uitsturen.
Overigens werkt 5.1 wel, maar enkel dolby suround is wel apart.
Kunnen we wel klagen over de k950. Maar daar ligt het probleem niet. Er zijn maar weinig toestellen (tv’s) die atmos via HDMI doorgeven bij bepaalde bronnen. Netflix is heel karigPepper92 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:10:
[...]
Zoals oa hier over wordt geklaagd: https://us.community.sams...-Atmos-HW-K950/td-p/60016 werkt atmos, maar ook dd+, niet over hdmi arc bij de k950. Enige manier waarop het wel werkt is via een externe speler.
https://help.netflix.com/nl/node/64066
Lg tv’s vanaf modeljaar 2017 die atmos via HDMI/ARC doorgeeft.
I know, maar de K950 kan geen atmos signaal ontvangen over hdmi arc, ook niet als het wel wordt doorgezonden. Bron: https://us.community.sams...-LG-OLED-2017/td-p/136995Mack80 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:59:
[...]
Kunnen we wel klagen over de k950. Maar daar ligt het probleem niet. Er zijn maar weinig toestellen (tv’s) die atmos via HDMI doorgeven bij bepaalde bronnen. Netflix is heel karig
https://help.netflix.com/nl/node/64066
Lg tv’s vanaf modeljaar 2017 die atmos via HDMI/ARC doorgeeft.
Maar ben het ermee eens dat verbindingsproblemen etc vaak ook aan de tv ligt.
@Mack80 @Pepper92
Dus dan zijn we aangewezen (althans ik) op een media player denk ik zo.
Zit alweer te denken aan een Nvidia Shield. Zo blij ik wel lekker bezig poe poe.
Nou zie ik dus dat de UBD-M7500 4K Ultra HD Blu-ray Player van samsung,
die ik dus bij de soundbar ga krijgen ook een netflix client erin heeft zitten.
Ik vraag mij dan weer af of deze ook atmos uit zou sturen, of heeft LG een
licentie of eigenrecht voor hun tv's met netflix app ?
( ow en zie zelfs een plex samsung app uhmmm dat wordt weer gedoe)
Dus dan zijn we aangewezen (althans ik) op een media player denk ik zo.
Zit alweer te denken aan een Nvidia Shield. Zo blij ik wel lekker bezig poe poe.
Nou zie ik dus dat de UBD-M7500 4K Ultra HD Blu-ray Player van samsung,
die ik dus bij de soundbar ga krijgen ook een netflix client erin heeft zitten.
Ik vraag mij dan weer af of deze ook atmos uit zou sturen, of heeft LG een
licentie of eigenrecht voor hun tv's met netflix app ?
( ow en zie zelfs een plex samsung app uhmmm dat wordt weer gedoe)
[ Voor 50% gewijzigd door ppeterr op 29-12-2017 10:00 ]
Mijn huidige mediaspeler de himedia q5 pro krijgt het niet voor elkaar met atmos en de andere formaten.
Ik ga ook poging wagen en de Nvidia shield bestellen. Deze schijnt het wel zonder problemen te doen kwa Atmos en andere formaten. Misschien iemand hier met ervaring.
En ja zo blijven we lekker bezig...
Ik ga ook poging wagen en de Nvidia shield bestellen. Deze schijnt het wel zonder problemen te doen kwa Atmos en andere formaten. Misschien iemand hier met ervaring.
[ Voor 20% gewijzigd door k1978 op 29-12-2017 10:05 ]
ja man, mijn schuur staat vol met dozen hahahak1978 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:
Nvidia Shield icm K950 en Atmos werkt.
@ppeterr dat laatste. Er zijn maar een paar devices (momenteel) die via Netflix Atmos mogen uitsturen. Daar is de Samsung er geen van.
Hoop wel dat het snel iets meer gemeengoed gaat worden.
Deze week grote schoonmaak gehouden. Flink wat dozen weggegooid en 'oude' apparaten op MP gezet.
Q10 mediaspeler en de YSP-2500 zijn gisteren de deur uit gegaan.
@ppeterr dat laatste. Er zijn maar een paar devices (momenteel) die via Netflix Atmos mogen uitsturen. Daar is de Samsung er geen van.
Deze week grote schoonmaak gehouden. Flink wat dozen weggegooid en 'oude' apparaten op MP gezet.
[ Voor 98% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-12-2017 10:59 ]
Ik heb nu de HEOS HomeCinema en zit te denken om die te verkopen en een Yamaha YSP-2700 te kopen. Is er iemand die beide soundbars heeft beluisterd? Is de Yamaha een grote vooruitgang t.o.v de HEOS? Of hebben jullie een andere suggestie?
Jij bent dus ook behoorlijk in de weer geweest om atmos te krijgen, goed te horenNeutraleTeun schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:54:
Nvidia Shield icm K950 en Atmos werkt.
dat de shield dus voldoet. Zijn er nog punten waar je wel tegen aan liep ?
Ik heb de shield in een winkelmandje gezet om hem vandaag nog te bezorgen.
Nee. Alleen bij de K950, maar dat heb ik al een paar keer benoemd hier.
Zijn er hier gebruikers van de K950, die hun windows 10 pc via BT audio laten
streamen. Ik weet dat er een telefoon app is, maar ik vind deezer en radio
fijner vanaf de pc.
Ik loop tegen het probleem aan, dat als de pc aanstaat, de soundbar het geluid
steeds uitzichzelf terug schakelt naar de BT ingang. Lastig als ik andere bronnen
zoals plex gebruik.
streamen. Ik weet dat er een telefoon app is, maar ik vind deezer en radio
fijner vanaf de pc.
Ik loop tegen het probleem aan, dat als de pc aanstaat, de soundbar het geluid
steeds uitzichzelf terug schakelt naar de BT ingang. Lastig als ik andere bronnen
zoals plex gebruik.
Ik laat het je horenk1978 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:
Mijn huidige mediaspeler de himedia q5 pro krijgt het niet voor elkaar met atmos en de andere formaten.
@update, en dolby atmos werk met de shield
edit:
En nog even een loze mededeling tussendoor:
Er zit wel een fantastisch geluid in de K950 voor muziek zeg, klinkt echt fijn
[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 30-12-2017 10:38 ]
Ik heb de set (Samsung HW-MS650 en SWA-S700) toch geretourneerd. Uitgebreide reactie hier.
Komt er kort gezegd op neer dat de bar zeker €440 waard is, maar geen vervanging is voor muziek t.o.v. de Sonos Play:5 met name qua details. Belangrijkste minpunt was echter dat de subwoofer te weinig toevoegt (in mijn ruimte en met de plaatsingsmogelijkheden die ik had). De set voor €680 vond ik het dus niet waard en wanneer ik voor zeg €800 een soudnbar kan kopen die de play:5 wel kan vervangen ben ik netto even duur uit en heb ik zowel voor films als muziek het betere product. Weer op zoek dus. Denk aan de Denon Bar.
Komt er kort gezegd op neer dat de bar zeker €440 waard is, maar geen vervanging is voor muziek t.o.v. de Sonos Play:5 met name qua details. Belangrijkste minpunt was echter dat de subwoofer te weinig toevoegt (in mijn ruimte en met de plaatsingsmogelijkheden die ik had). De set voor €680 vond ik het dus niet waard en wanneer ik voor zeg €800 een soudnbar kan kopen die de play:5 wel kan vervangen ben ik netto even duur uit en heb ik zowel voor films als muziek het betere product. Weer op zoek dus. Denk aan de Denon Bar.
Dan was de sub toch minder dan de sub van de 950. Die is namelijk echt wel op en top hoor.Pepper92 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:29:
Ik heb de set (Samsung HW-MS650 en SWA-S700) toch geretourneerd. Uitgebreide reactie hier.
Belangrijkste minpunt was echter dat de subwoofer te weinig toevoegt
Ja dat blijkt! Had ik niet verwacht op basis van de reviews. Of het ligt aan mijn ruimte natuurlijk.Mack80 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:40:
[...]
Dan was de sub toch minder dan de sub van de 950. Die is namelijk echt wel op en top hoor.
@Pepper92
Ieder geval fijn dat je het kan retourneren, het is dan ook onwijs lastig om
een inschatting te maken hoe iets klinkt in je eigen situatie - dat blijkt.
De 950 ben ik nog steeds onder de indruk van hier - sinds vandaag ook het
atmos gedeelte goed aan de gang. En dat is een leuke toevoeging. Maar wellicht
niet direct een selling point voor iedereen, ik heb dan wel weer graag een compleet
geheel inclusief alle geluids opties. De sub hier is indrukwekkend. En qua muziek waar
de sub natuurlijk niet meeloopt ben ik ook zeer tevreden. (kom wel van niks goed af, dat dan wel weer)
Succes met het vinden van wat moois
Ieder geval fijn dat je het kan retourneren, het is dan ook onwijs lastig om
een inschatting te maken hoe iets klinkt in je eigen situatie - dat blijkt.
De 950 ben ik nog steeds onder de indruk van hier - sinds vandaag ook het
atmos gedeelte goed aan de gang. En dat is een leuke toevoeging. Maar wellicht
niet direct een selling point voor iedereen, ik heb dan wel weer graag een compleet
geheel inclusief alle geluids opties. De sub hier is indrukwekkend. En qua muziek waar
de sub natuurlijk niet meeloopt ben ik ook zeer tevreden. (kom wel van niks goed af, dat dan wel weer)
Succes met het vinden van wat moois
Ruimtes kunnen zeker wat doen. Advies is vaak om de sub vooraan te zetten. Als ik dat doe in mijn huiskamer is het ook bagger. Ik moest echt op zoek naar een goede plek. Neem aan dat jij dezelfde zoektocht ben ondergaan.Pepper92 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:45:
[...]
Ja dat blijkt! Had ik niet verwacht op basis van de reviews. Of het ligt aan mijn ruimte natuurlijk.
Gelukkig kon ie wel retour.
Lastig blijft het altijd wel. Wat in een winkel goed klinkt kan bij jou heel anders zijn.
Hoop dat je wat vind wat bij je past
Ik heb even een vraagje. Ik moet altijd het volume van mijn HEOS HomeCinema op minimaal 45 zetten om fatsoenlijk dialogen te kunnen horen op Netflix (via de app van mijn samsung tv).
Nu ben ik een beetje aan het scrollen door de geluidsinstellingen van mij TV en zie ik dat het 'digitaal formaat voor geluidsuitvoer' op PCM staat. De overige opties zijn Dolby Digital, Dolby Digital + en DTS Neo 2.5
Als het goed is ondersteund de HEOS alle formaten:
Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling allemaal
EDIT: Even voor de volledigheid: Het HDMI-formaat voor geluidsinvoer staat ingesteld op Bitstream
Nu ben ik een beetje aan het scrollen door de geluidsinstellingen van mij TV en zie ik dat het 'digitaal formaat voor geluidsuitvoer' op PCM staat. De overige opties zijn Dolby Digital, Dolby Digital + en DTS Neo 2.5
Is er een verschil tussen PCM en de overige formaten? Welke van de opties zullen mij het beste resultaat geven?Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS-decodering Ondersteunt de meest gangbare surroundsoundindelingen.
EDIT: Even voor de volledigheid: Het HDMI-formaat voor geluidsinvoer staat ingesteld op Bitstream
[ Voor 6% gewijzigd door jaihel op 31-12-2017 14:14 ]
LG heeft nieuwe Soundbar aangekondigt, de LG SK10Y:
- Subwoofer inbegrepen
- Maximaal 5.1.2 opstelling mogelijk
- Max 550 watt output
- Dolby Atmos
- Google Chromecast ingebouwd
- Google Assistant ingebouwd
Over de prijs/ aansluitingen kan ik nog niets vinden.
Bron:
https://nl.hardware.info/...tm_campaign=hardware.info
- Subwoofer inbegrepen
- Max 550 watt output
- Dolby Atmos
Bron:
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Na ca 15 jaar ben ik op zoek naar een vervanging voor m’n Sony 5.1 surround-set.
De boxen en snoeren wil ik echter achter me laten en ben daarom op zoek naar een (compacte) soundbar of soundbase. Belangrijkste voorwaarde: het apparaat mag niet groter zijn dan 52cm in verband met plaatsing in het tv-meubel.
Daardoor vielen 2 mooie opties als de Canton DM50 en de Cambridge TV2 V2 beide 55cm breed helaas af.
Nu zijn er nog 2 opties over:
- Sony HT-MT500
- Teufel Cinebar One+
Beide voldoen qua afmetingen echter heeft de Sony ook WiFi als aansluitmogelijkheden.
Welke zouden jullie adviseren of hebben jullie nog een tip welke ik gemist heb?
Ik zou graag liever een dieper model willen (ivm plaatsing ziggo box erop) hebben met geïntegreerde subwoofer. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
De boxen en snoeren wil ik echter achter me laten en ben daarom op zoek naar een (compacte) soundbar of soundbase. Belangrijkste voorwaarde: het apparaat mag niet groter zijn dan 52cm in verband met plaatsing in het tv-meubel.
Daardoor vielen 2 mooie opties als de Canton DM50 en de Cambridge TV2 V2 beide 55cm breed helaas af.
Nu zijn er nog 2 opties over:
- Sony HT-MT500
- Teufel Cinebar One+
Beide voldoen qua afmetingen echter heeft de Sony ook WiFi als aansluitmogelijkheden.
Welke zouden jullie adviseren of hebben jullie nog een tip welke ik gemist heb?
Ik zou graag liever een dieper model willen (ivm plaatsing ziggo box erop) hebben met geïntegreerde subwoofer. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Je bar staat op bitstream maar krijgt van je tv pcm. Op je tv moet je dus iets anders selecteren dan pcm. Dolby Digital dus.
jaihel schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:11:
Ik heb even een vraagje. Ik moet altijd het volume van mijn HEOS HomeCinema op minimaal 45 zetten om fatsoenlijk dialogen te kunnen horen op Netflix (via de app van mijn samsung tv).
[...]
Is er een verschil tussen PCM en de overige formaten? Welke van de opties zullen mij het beste resultaat geven?
Aan de artikelen te zien krijg ik toch sterk de indruk dat alleen hun losse thinq speaker Google Assistant functionaliteit krijgt en de soundbar alleen Chrome cast mogelijkheden. Op zich jammer want zou wel een mooie combi zijn.Hammetje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:22:
LG heeft nieuwe Soundbar aangekondigt, de LG SK10Y:
- Subwoofer inbegrepen
- Max 550 watt output
- Dolby Atmos
Bron:
Heeft iemand inmiddels al bericht gekregen van van Plattetv over de ST5000? Het is al bijna twee maanden geleden inmiddels, zit er over te denken om helaas toch te annuleren. Ze gaan toch niet failliet ofzo?
Balen voor jullie!
Hier zojuist de 4K UHD BR speler van Samsung ontvangen.
Leuk, met de fim "sing" erbij tochNeutraleTeun schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:16:
Balen voor jullie!
Krijg hem binnenkort ook geloof ik.
vroeg me al of ik nog de enige sukkel was die aan het wachten is... ;-)Nostordici schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:12:
Heeft iemand inmiddels al bericht gekregen van van Plattetv over de ST5000? Het is al bijna twee maanden geleden inmiddels, zit er over te denken om helaas toch te annuleren. Ze gaan toch niet failliet ofzo?
Vandaag nog even per chat geïnformeerd. Volgende levering van Sony zou op 9 januari zijn en dan 10 januari bij mij thuis. We gaan het meemaken... Heb zelf per credit card betaald dus maak me niet echt zorgen over faillissement maar denk ook niet dat daar mogelijk sprake van is.
Nee PlatteTV is een prijsvechter dus helaas ontkomen we er niet aan. Ik ben niet blij dat er wel heel veel moet worden onderhandeld voor een echt goede prijs. Maar failliet zullen ze niet gaan, net een shop in A'dam geopend. Volgens mij doen ze het wel goed. En op zich ben ik ook wel tevreden met ze.
Het niveau van de chat support is matig, maar de prjzen die je uiteindelijk krijgt zijn ok. Als je het dan goedkoper ergens anders vind, storten ze ook het verschil nog terug. Dus wel netjes, toch heb ik wel de nodige scepsis bij ze
Het niveau van de chat support is matig, maar de prjzen die je uiteindelijk krijgt zijn ok. Als je het dan goedkoper ergens anders vind, storten ze ook het verschil nog terug. Dus wel netjes, toch heb ik wel de nodige scepsis bij ze
Hier nog eentje!maxtrash schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:43:
[...]
vroeg me al of ik nog de enige sukkel was die aan het wachten is... ;-)
Vandaag nog even per chat geïnformeerd. Volgende levering van Sony zou op 9 januari zijn en dan 10 januari bij mij thuis. We gaan het meemaken... Heb zelf per credit card betaald dus maak me niet echt zorgen over faillissement maar denk ook niet dat daar mogelijk sprake van is.

Geduld is op maar voorlopig volhard ik... Misschien krijgen we nog een kleine compensatie...oh nee wacht....

Afgelopen weekend had ik de https://www.bol.com/nl/p/...l-black/9200000074639975/ besteld, maar naar er een tijdje mee wezen spelen kwam ik er al snel achter dat de subwoofer voor mij niet krachtig genoeg is. Pas bij het geluid heel hard zetten kwam er een lekkere bass vanaf. Nou ben ik geen audiofiel, maar persoonlijk hou ik wel van veel bass bij actiefilms en games.
Deze wil ik nu terug sturen en ben nu verder aan het kijken, maar ik krijg weinig info over de subwoofer bij elke soundbar set, zowel in de speccs als bij de reviews.
Mijn vraag is of iemand mij een tip of info kan geven qua goeie soundbar plus subwoofer in de prijsklasse van +-250 euro. Meer kan ook mocht het echt een topper zijn.
Alvast bedankt.
Deze wil ik nu terug sturen en ben nu verder aan het kijken, maar ik krijg weinig info over de subwoofer bij elke soundbar set, zowel in de speccs als bij de reviews.
Mijn vraag is of iemand mij een tip of info kan geven qua goeie soundbar plus subwoofer in de prijsklasse van +-250 euro. Meer kan ook mocht het echt een topper zijn.
Alvast bedankt.
Ik heb een soundbar HT CT 290.
Met HDMI Arc, maar krijg hem niet correct aangesloten, het geluid loopt ver achter met het beeld.
Ik heb de PDIF aansluiting van decoder -> soundbar gedaan en hdmi kabel van soundbar -> tv gedaan.
Maar moet nog steeds een HDMI kabel van mijn decoder -> tv hebben.
De Soundbar heeft namelijk maar 1 HDMI kabel ingang en 1 PDIF ingang.
Maar ik dacht juist dat HDMI Arc er voor zorgde dat je decoder -> tv niet meer hoeft
Met HDMI Arc, maar krijg hem niet correct aangesloten, het geluid loopt ver achter met het beeld.
Ik heb de PDIF aansluiting van decoder -> soundbar gedaan en hdmi kabel van soundbar -> tv gedaan.
Maar moet nog steeds een HDMI kabel van mijn decoder -> tv hebben.
De Soundbar heeft namelijk maar 1 HDMI kabel ingang en 1 PDIF ingang.
Maar ik dacht juist dat HDMI Arc er voor zorgde dat je decoder -> tv niet meer hoeft
[ Voor 70% gewijzigd door Joostje123 op 08-01-2018 19:08 ]
Mochten er andere mensen een bestelling hebben gedaan bij Hificorner voor de ST-5000 en nog wachten op levering, zojuist kreeg ik te horen dat de set in de tweede week van februari pas geleverd zal worden.
De cashback acties zijn tot 28 januari geldig, waarmee het voordeel van 500 euro dus verdwijnt.
Wellicht dat Sony nog coulant is. Daar heb ik nu naar gevraagd, dus ben benieuwd.
De cashback acties zijn tot 28 januari geldig, waarmee het voordeel van 500 euro dus verdwijnt.
Wellicht dat Sony nog coulant is. Daar heb ik nu naar gevraagd, dus ben benieuwd.
[ Voor 12% gewijzigd door SkipZ op 09-01-2018 17:27 ]
Pff das slecht nieuws zeg.. Ben benieuwd of platte tv hun beloftes waar maken. Sony gaat hier echt niet in mee denk ik.
ik kreeg hetzelfde slechte nieuws. 12 februari werd genoemd. De cashback loopt voor aankopen tot 28 januari maar de aanvraag moet voor 14 februari binnen zijn. Alsnog is 12 februari dan erg (te) krap.
Ik heb eens aan Sony Nederland via twitter gevraagd waarom ze de winkels niet bevoorraden. Daarna houdt het wel een beetje op vrees ik. Geen goede reclame voor Sony en Platte TV in ieder geval. Zie ook mijn chat...
Welkom op de Livechat van PlatteTV
Jelle
Support Agent
4:05 pm
Goedendag Max Trash. Waarmee kan ik u helpen?
Max Trash
goedemiddag
is de sony st5000 binnengekomen?
ordernr = xxxxx
Jelle
Ik kijk even met u mee heeft u een momentje?
Deze is op het moment nog niet binnengekomen helaas
Max Trash
tjongejonge
waarom niet?
Jelle
Hij is nog niet naar ons uitgeleverd. Op het moment dat we deze binnen hebben wordt deze uiteraard meteen naar u verzonden.
Max Trash
is er een nieuwe datum bekend, voor zover dat iets zegt?
Jelle
De verwachting is dat deze 12-2 bij ons binnen zal gaan zijn
Max Trash
dat is wel heel extreem
wilt u deze wel verkopen?>
Jelle
Uiteraard willen wij deze verkopen, echter hebben wij tot onze spijt nog niets ontvangen van onze leverancier
Max Trash
ik ga even kijken wat ikdoe
ik weet van mensen die na mij besteld hebben en toch geleverd hebben gekregen. Is er geen exemplaar in een filiaal beschikbaar?
Jelle
Zover mijn kennis reikt hebben wij geen exemplaren in andere filialen staan
Max Trash
kunt u een alternatief bieden?
Jelle
(link naar Samsung HWK 950) U zou een kijkje kunnen nemen naar dit model
Max Trash
wat kost deze?
Jelle
€1149,00
Max Trash
er staat "vraag naar uw korting"? u noemt de prijs van de site. Bovendien wacht ik al anderhalve maand op een ander product
Jelle
Ik kijk even met u mee
Deze staat helaas al op de scherpst mogelijke prijs. Mijn excuses
Max Trash
ok, helaas. Prettige avond
Jelle
Hetzelfde!
Ik heb eens aan Sony Nederland via twitter gevraagd waarom ze de winkels niet bevoorraden. Daarna houdt het wel een beetje op vrees ik. Geen goede reclame voor Sony en Platte TV in ieder geval. Zie ook mijn chat...
Welkom op de Livechat van PlatteTV
Jelle
Support Agent
4:05 pm
Goedendag Max Trash. Waarmee kan ik u helpen?
Max Trash
goedemiddag
is de sony st5000 binnengekomen?
ordernr = xxxxx
Jelle
Ik kijk even met u mee heeft u een momentje?
Deze is op het moment nog niet binnengekomen helaas
Max Trash
tjongejonge
waarom niet?
Jelle
Hij is nog niet naar ons uitgeleverd. Op het moment dat we deze binnen hebben wordt deze uiteraard meteen naar u verzonden.
Max Trash
is er een nieuwe datum bekend, voor zover dat iets zegt?
Jelle
De verwachting is dat deze 12-2 bij ons binnen zal gaan zijn
Max Trash
dat is wel heel extreem
wilt u deze wel verkopen?>
Jelle
Uiteraard willen wij deze verkopen, echter hebben wij tot onze spijt nog niets ontvangen van onze leverancier
Max Trash
ik ga even kijken wat ikdoe
ik weet van mensen die na mij besteld hebben en toch geleverd hebben gekregen. Is er geen exemplaar in een filiaal beschikbaar?
Jelle
Zover mijn kennis reikt hebben wij geen exemplaren in andere filialen staan
Max Trash
kunt u een alternatief bieden?
Jelle
(link naar Samsung HWK 950) U zou een kijkje kunnen nemen naar dit model
Max Trash
wat kost deze?
Jelle
€1149,00
Max Trash
er staat "vraag naar uw korting"? u noemt de prijs van de site. Bovendien wacht ik al anderhalve maand op een ander product
Jelle
Ik kijk even met u mee
Deze staat helaas al op de scherpst mogelijke prijs. Mijn excuses
Max Trash
ok, helaas. Prettige avond
Jelle
Hetzelfde!
[ Voor 69% gewijzigd door maxtrash op 09-01-2018 22:39 ]