Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
wildhagen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:12:
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijk auteursrechtszaak tegen Zweedse registry om Pirate Bay-blokkade'

Lijkt me geen +1 waard (en zeker niet 18x +3!), maar maximaal een 0, hoewel ik persoonlijk voor de -1 ga.
Waarom een -1? Is het een Flame? Troll? Zwaar nutteloos? Het laat op een leuke manier zien hoe idioot deze rechtzaak is, zie daar de -1 niet zo in eigenlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Arne op 16-05-2013 16:17 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:11

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

wildhagen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:12:
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijk auteursrechtszaak tegen Zweedse registry om Pirate Bay-blokkade'

Lijkt me geen +1 waard (en zeker niet 18x +3!), maar maximaal een 0, hoewel ik persoonlijk voor de -1 ga.
Zeker geen +3, maar zijn punt is mij helder. Ik twijfelde tussen -1 en 0, maar de humor zie ik er zeker van in. Een 0 van mij :)

edit@Arne hierboven: sommige mensen zouden dit ook kunnen zien als aanval op de Heer zelf (nl dat hij ergens gefaald zou hebben) Dan zou ik een -1 zeker verdedigbaar vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Waterbeesje op 16-05-2013 16:19 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind hem wat beledigend, plus dat er moderatiecommentaar in staat (laatste regel, is later wel wat afgezwakt).

Een 0 is ook prima, maar bovenstaande doet de weegschaal bij mij naar -1 overhellen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wie beledigd hij dan? God? Justitie in Zweden? De Auteur van het artikel?
edit@Arne hierboven: sommige mensen zouden dit ook kunnen zien als aanval op de Heer zelf (nl dat hij ergens gefaald zou hebben) Dan zou ik een -1 zeker verdedigbaar vinden.
Het lijkt mij overduidelijk dat hij het bedoelt als zijnde; je kan hiervoor de uitgever van de domeinnamen niet schuldig bevinden; net zo min als bedrijven, landen, het leven, en God hiervoor aansprakelijk zouden zijn. Als je dat punt mist, heb je in mijn ogen wel een hele erge Pavlovreactie op "God -> Belediging -> -1".

[ Voor 77% gewijzigd door Arne op 16-05-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:22

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd in 'nieuws: Megaupload mag in beroep tegen achterhouden bewijs'

Moet ik hier nu weer van denken? Heeft Bram zich echt speciaal vandaag geregistreerd om de reactie "Nee, doe maar niet" te plaatsen of is dit gewoon een hoax?

(Voor de duidelijkheid: Bram van der Kolk is één van de verdachten die in het artikel genoemd wordt).

[ Voor 14% gewijzigd door Tribits op 16-05-2013 17:12 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:18:
plus dat er moderatiecommentaar in staat (laatste regel, is later wel wat afgezwakt).
Ik interpreteerde dat als reactie op de reageerders, niet op de modereerders.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-05-2013 16:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

.oisyn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:37:
Fair point, maar hier natuurlijk niet helemaal relevant :). De vraag was of ik meer punten voor dezelfde reactie had gehad als ik niet beter zou weten. Het antwoord daarop moet imho een keiharde "NEE" zijn, dus welke relevantie heeft het om te zeggen dat ik wel beter zou weten? Geen enkele :). Het feit dat het dan toch wel gezegd wordt impliceert enige relatie met de reactiescore, omdat het enigszins als argument wordt gebruikt.

[...]

[...]
Eigenlijk zou ik er wellicht niet eens op moeten of hoeven in te gaan omdat het over eigenlijk niets gaat maar aangezien je er toch even een punt van maakt en mij 2x quote zal ik even reageren.
Wat ik wil aan geven is zoek niet meer achter deze opmerking, want er zit verder niets achter, gewoon een opmerking omdat ik verbaast was dat je deze flame maakte( jij noemt het humor).
Ook lijkt het me logisch dat een score bepaling niet afhangt van of iemand wel of niet beter zou weten lijkt me zo klaar als een klontje dus ben dat 200% met je eens, als je het idee had dat ik dat niet zou weten of dit wel zou laten mee wegen dan hoop ik dat nu duidelijk is dat dit absoluut niet het geval is :)

[ Voor 93% gewijzigd door pino85 op 16-05-2013 19:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Ik interpreteerde dat als reactie op de reageerders, niet op de modereerders.
Zou kunnen, ware het niet dat de 1e edit er al was voor er een reactie op was :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

chimnino in 'nieuws: China: stop Europees telecomonderzoek en heffing op zonnepanelen'

Dat lijkt me geen +1, maar een -1. Zo'n 80 procent van de reactie is moderatiegezeur, en de rest voegt ook niks toe ter compensatie.

Die +2 en +3 zijn sowieso erg fout natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:58:
chimnino in 'nieuws: China: stop Europees telecomonderzoek en heffing op zonnepanelen'

Dat lijkt me geen +1, maar een -1. Zo'n 80 procent van de reactie is moderatiegezeur, en de rest voegt ook niks toe ter compensatie.

Die +2 en +3 zijn sowieso erg fout natuurlijk.
Mee eens. Ik heb een -1 uitgedeeld. De post staat nu netto op 0. Wie geeft het laatste zetje?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik heb hem ook een -1 gegeven, maar nog steeds heeft hij een zetje nodig :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:02:
[...]

Mee eens. Ik heb een -1 uitgedeeld. De post staat nu netto op 0. Wie geeft het laatste zetje?
Ik ben bang dat er daar een aantal compensatiemodders actief zijn. ga ik eens dieper op in! :)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
k1n8fisher schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:16:
[...]

Ik ben bang dat er daar een aantal compensatiemodders actief zijn. ga ik eens dieper op in! :)
Gertjuhjan in 'nieuws: China: stop Europees telecomonderzoek en heffing op zonnepanelen'

de reactie daarop krijgt ook +3 toebedeeld. 8)7

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die heeft zijn moderatie al aangepast zo te zien. Ik zie daar geen +3 mods bij staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
pino85 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:03:
Ik heb hem ook een -1 gegeven, maar nog steeds heeft hij een zetje nodig :)
Boost et voilà :)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:39
tweaker2010 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:37:
[...]

Geen idee, ik vind een +2 al aan de ruime kant.
Idd.... Kreeg er een behoorlijk captain obvious gevoel bij. Heb het maar een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zeemon123 in 'nieuws: Google integreert messagingdiensten in Hangouts-apps' (er staan misschien nog onterechte +2's in het artikel, wie zin heeft kan eens kijken)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
Nas T in 'nieuws: Samsung gaat gebrek aan opslagruimte Galaxy S4 onderzoeken' De post heeft nul komma niento te maken met de posts d'rboven, moet ie dan alsnog een +1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Samsung erkent wifi-probleem Galaxy S4 met D-Link-routers'

Een 0 lijkt me wel voldoende, ik zie de +1 er niet zo van in. Laat staan een +2....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zelfs die 0 is nog op het randje... Maar een 0 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die staat volgens mij onder een weggehaald bericht. Die modden is dus niet zo interessant meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rixter223 in 'nieuws: ING hoeft gegevens beheerder FTD World niet aan Brein te geven'

Da's never nooit niet een +1 waard. Beetje op de man spelend, -1 of een krappe 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Behoorlijke flame wat mij betreft... Je kan van Brein vinden wat je wil, en ik vind er niet al te veel goeds van, maar om dat op deze manier op de FP te gooien... Kan je volgens de richtlijnen geen 0 geven.
offtopic:
Lobbien is ook werk

[ Voor 51% gewijzigd door Arne op 17-05-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens met ^. Ik vind het zelf een -1. Is gewoon een flame wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Blorgg in 'nieuws: ING hoeft gegevens beheerder FTD World niet aan Brein te geven'
Dit is geen +3 waard, heb hem +1 gegeven. Zoiezo veel meningmods in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een mening is niet direct "fout" of een flame wanneer hij tegen een organisatie gekeerd is, zolang hij maar is onderbouwd. Roepen "BREIN is fout en crimineel" is fout, maar de manier waarop hij zijn post heeft onderbouwd is keurig wat mij betreft. Een +3 niet, maar een +2 vind ik hem wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ Arne: Even een quote
arrogante houding die eigenlijk direct verboden zou moeten worden. Ze verspreiden op grote schaal leugens: downloaden is GEEN diefstal.
Downloaden is dan weliswaar toegestaan, het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming is diefstal. Dat is waar het hier om draait.
Ze overtreden de wet en komen er mee weg door hun slachtoffer een wurgcontract te laten ondertekenen zodat die geen aangifte tegen ze doet. Daarnaast schaden ze het publiek belang door mensen die wel netjes betalen voor films op te zadelen met hun propaganda en idiote waarschuwingen.
Zozo, wurgcontract en propaganda...dat zijn grote woorden. Volgens mij vroegen ze de rechter gewoon om een uitspraak om aan de hand daarvan ook andere banken te kunnen benaderen in soortgelijk gevallen.
BREIN moet opgedoekt worden en wel zo snel mogelijk.
Leuke oneliner (waar veel mensen het mee eens zijn) maar dat maakt het niet informatief. Dus geen +2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Eens, ik heb hem ook een +1 gegeven.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 17-05-2013 12:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Kwam hier om hem onder de aandacht te brengen (maar dat hoeft al niet meer :) )
Hoger dan +1 kom ik ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door _Peter2_ op 17-05-2013 13:01 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
tweaker2010 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:28:
@ Arne: Even een quote

[...]

Downloaden is dan weliswaar toegestaan, het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming is diefstal. Dat is waar het hier om draait.

[...]

Zozo, wurgcontract en propaganda...dat zijn grote woorden. Volgens mij vroegen ze de rechter gewoon om een uitspraak om aan de hand daarvan ook andere banken te kunnen benaderen in soortgelijk gevallen.

[...]

Leuke oneliner (waar veel mensen het mee eens zijn) maar dat maakt het niet informatief. Dus geen +2. ;)
Goed selectief quoten en word picking, kan ook...
Dit geeft toch wel aan dat de houding van BREIN behoorlijk fout is. Ze hebben enige tijd geleden servers uit een data center gestolen. Ze 'zetten' politie in om invallen voor hen 'te doen'. En nu proberen ze de Nederlandse rechtbank te gebruiken om hun zin bij de ING door te drukken.
On topic, onderbouwd, en een samenvatting van meerdere tweakers artikelen. Geen probleem tot dusverre.
BREIN is een stichting met een bijzonder arrogante houding die eigenlijk direct verboden zou moeten worden. Ze verspreiden op grote schaal leugens: downloaden is GEEN diefstal. Ze overtreden de wet en komen er mee weg door hun slachtoffer een wurgcontract te laten ondertekenen zodat die geen aangifte tegen ze doet. Daarnaast schaden ze het publiek belang door mensen die wel netjes betalen voor films op te zadelen met hun propaganda en idiote waarschuwingen.
Downloaden is geen diefstal; dat is de wet. Er is een duidelijk onderscheid. In die context:
Het aanbeiden daarvan is ook geen diefstal, het is een schending van het auteursrecht. Dit is volgens de wet een ander artikel dan diefstal. Bovendien wordt in zijn post het aanbieden niet genoemd, waarom dat er dan bij halen? Ook bied de website waar het om gaat de bestanden zelf niet aan, je veroordeeld een website voordat ze door de rechter veroordeeld zijn.
Wurgcontract is in dit geval een contract die je rechten beperkt tegen een boete die voor de meesten onbetaalbaar is. BREIN doet dit, en ook dat is terug te vinden in Tweakers artikelen. Propaganda is volgens van dale "alles wat men doet om aanhangers te winnen"; wat is er zo fout aan iemand daarvan te beschuldigen? Helemaal als het iemand is die zijn boodschappen zo vaak mogelijk aan je opdringt?

Dat BREIN in dit artikel enkel vroeg om een manier om gegevens te kunnen achterhalen is waar, maar dat mag je best combineren met de andere activiteiten van BREIN en de artikelen daarover die op Tweakers te vinden zijn om een algehele mening te vormen, welke goed onderbouwd ook gewoon een correcte score verdient.
We leven in een vrije maatschappij waar iedereen zijn of haar mening mag uiten. Waar iedereen aangifte mag doen bij de politie als hen onrecht wordt aangedaan. Waar iedereen een rechtszaak mag beginnen om hun gelijk te halen. Maar wat BREIN doet gaat naar mijn idee een paar stappen te ver. Zij dienen het belang van grote buitenlandse partijen en misbruiken daarvoor onze algemene voorzieningen. BREIN moet opgedoekt worden en wel zo snel mogelijk.
En jouw reactie...
Leuke oneliner (waar veel mensen het mee eens zijn) maar dat maakt het niet informatief. Dus geen +2.
Oneliner? Het is een afsluitende concluderende zin aan het einde van een betoog. Een samenvatting van het punt. Een oneliner als afsluiter van een alinea is uiteraard nauwlijks een oneliner te noemen...

Al met al een onderbouwde post, waar alle eventueel sterke woorden keurig zijn onderbouwd, waar informatie uit meerdere voorgaande artikelen samen wordt gevat, om een conclusie te maken die toevallig populair is. Moeten we hem dan maar afrekenen om de populaire conclusie? Als hij een soortgelijke post had gemaakt met een omgekeerde conclusie dan hadden we hem massaal een +2 gegeven omdat hij een minderheidsstandpunt onderbouwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 17-05-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
video: Onder water filmen met de Sony Xperia ZR
Dit hoort niet op de FP, maar wordt desondanks massaal omhooggemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De video zelf niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die discussie wordt dus al in GR gevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:38:
[...]

Die discussie wordt dus al in GR gevoerd :P
Je linked naar de video, niet naar een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'video: Sony toont filmen onder water met Xperia ZR '

Die bedoelt hij denk ik? Schandalige mismods idd.... kijk eens naar de hoeveelheden +3.... straight -1!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:06

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan -1, maar de kudde 'mee eens' modders met +3 maakt dat lastig te bereiken.

[edit]
lekker Wildhagen, kan je niet ff wachten tot ik klaar ben met typen en verdere info nazoeken?
:+

[ Voor 18% gewijzigd door botoo op 17-05-2013 13:54 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb er nog eens 6x -1 bijgedrukt maar ook dat mocht niet helpen. Ik hoop dat er in ieder geval goed naar deze mismodders zal worden gekeken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:11

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:35:
Ik heb er nog eens 6x -1 bijgedrukt maar ook dat mocht niet helpen. Ik hoop dat er in ieder geval goed naar deze mismodders zal worden gekeken.
Ook mijn -1 met boost zit er bij... Staat nu *slechts* op +1. Lijkt ook mij niet de bedoeling om tweakers zwart te maken op de frontpage.

edit:
Deze reactie vind ik niet echt een -1 persoonlijk. Dit gezien de kern van zijn boodschap gewoon klopt: gamen op de mac is geen prio van ontwikkelaars toch?
Verwijderd in 'nieuws: SimCity krijgt eind mei Amusement Park Pack-dlc'

[ Voor 28% gewijzigd door Waterbeesje op 17-05-2013 14:46 . Reden: toevoeging, bij lezen nieuwe reactie die niet helemaal juist gemod is imo ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:23

watercoolertje

Untertitel

Hoe kan in hemelsnaam 2 reactie die hetzelfde zeggen met een andere verwoording de ene op 0 komen en de ander op +2 informatief?

watercoolertje in 'nieuws: Samsung: Galaxy S4 wordt in eerste maand 10 miljoen keer verkocht'
Jortio in 'nieuws: Samsung: Galaxy S4 wordt in eerste maand 10 miljoen keer verkocht'

Tevens vraag ik mij af wat er offtopic is aan de eerste reactie daar:
watercoolertje in 'nieuws: Samsung: Galaxy S4 wordt in eerste maand 10 miljoen keer verkocht'

Is wel weer duidelijk dat er gemeningmod wordt waar je bijstaat, en wat kan je doen? Hier gaan 'zeuren' in de hoop dat het niet dezelfde gasten zijn die je naar beneden modden omdat je mening hun niet aan staat.

[ Voor 32% gewijzigd door watercoolertje op 17-05-2013 15:06 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:35:
Denk het wel dat men er naar zal kijken, er is zag ik ook al een modbreak geplaatst.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

World Citizen in 'nieuws: SimCity krijgt eind mei Amusement Park Pack-dlc'
Dit lijkt me geen +3 waard, strikt genomen is het niet eens een +1.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 17-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mij ook niet, een +1 lijkt me méér dan voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2013 15:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bartheijt in 'nieuws: EA heeft geen Wii U-games meer in ontwikkeling'

Fanboyisme gaat weer goed. Stond op 0, dankzij +1 van mij weer goed, maar krijgt wel 2x -1?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
watercoolertje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:04:
Hoe kan in hemelsnaam 2 reactie die hetzelfde zeggen met een andere verwoording de ene op 0 komen en de ander op +2 informatief?

Jortio in 'nieuws: Samsung: Galaxy S4 wordt in eerste maand 10 miljoen keer verkocht'

Is wel weer duidelijk dat er gemeningmod wordt waar je bijstaat, en wat kan je doen? Hier gaan 'zeuren' in de hoop dat het niet dezelfde gasten zijn die je naar beneden modden omdat je mening hun niet aan staat.
Eerste twee staan nu beide op +1

Die laatste vond ik niet echt wat toevoegen en heeft een 0 gekregen (staat nu ook op 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 00:39

Ik heb je even geholpen. Men moet even verder kijken dan hun neus lang is, zie ook mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19

Voegt absoluut niets toe aan de discussie. Ik heb hem ook naar 0 gemod. 'Dit vind ik ook!' en 'Heb ik ook!' reacties zijn niet nuttig.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:49:

Die bedoelt hij denk ik? Schandalige mismods idd.... kijk eens naar de hoeveelheden +3.... straight -1!
Oeps, dat moest het linkje inderdaad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

agent_00 in 'nieuws: Brein overweegt aangifte om naw-gegevens FTD World-beheerder te verkrijgen'

Ligt misschien aan mij, maar ik zie eigenlijk niet in wat deze +3 toevoegt aan het artikel of de parent waar op wordt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tribits schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:36:
agent_00 in 'nieuws: Brein overweegt aangifte om naw-gegevens FTD World-beheerder te verkrijgen'

Ligt misschien aan mij, maar ik zie eigenlijk niet in wat deze +3 toevoegt aan het artikel of de parent waar op wordt gereageerd.
Voegt ook niets toe, maar sommige mensen vinden het fijn om Brein te bashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een +1 kan wel maar die 9x+3 is wat te veel van het goede, maar inderdaad het scoort als je negatief over Brein bent(helaas).Mening modding door bepaalde personen.

[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 17-05-2013 18:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Alle reacties gemodereerd.

Koenvh in 'video: Google bouwt racegame voor Chrome en vijf devices'
Dit is geen +2 waard.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, ik heb hem een 0 gegeven, al zou een +1 ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat kan inderdaad nooit een +2 zijn, een nul lijkt me eerder op zijn plaats.
Alleen een smilie onder een stuk tekst wat in het filmpje staat vind ik nu niet dat ik zeg dit is een +1( of hoger) maar wie weet mis ik hier iets? :)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 17-05-2013 18:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fixed. De reacties staan nu op de juiste score als het goed is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Gewoon wat obvious gemeenschappelijke eigenschappen opsommen is niet zo moeilijk. Geen +2. Virtlink in 'nieuws: Betaalblokkade Mt. Gox ingesteld om overtreden wetgeving'

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

hierboven dus. dom dat ik dat niet gechecked had |:(

[ Voor 88% gewijzigd door mrc4nl op 18-05-2013 12:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 21:18

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dreamvoid in 'nieuws: IDC: Windows Phone heeft groter marktaandeel dan BlackBerry'

Deze reactie is geen -1 naar mijn mening. Kan iemand anders hem nog een zetje geven?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Hahaha. Ik ben te hoog gemod!

abacaxi in 'nieuws: SimCity krijgt eind mei Amusement Park Pack-dlc'

Over de DLC zeg ik hetzelfde als Mclaeys boven die een nul krijgt. Dan zeg ik nog het e.e.a. over het kweken van goodwill dooor EA met Simcity maar dat lijkt me eigenlijk offtopic.

Ik denk dat ze het met me eens zijn maar gaat het daarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gebruiker valt me erg op: gallery: ibanez -1 verzamelaar.

Deze is ook niet helemaal lekker bezig: Rev-anche in 'gallery: ibanez'

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:12:
Deze gebruiker valt me erg op: gallery: ibanez -1 verzamelaar.

Deze is ook niet helemaal lekker bezig: Rev-anche in 'gallery: ibanez'
Over dat laatste, het eerste stuk is een quote van ibanez zelf waarvan de reactie op de FP verwijderd is, het tweede stuk is een reactie daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

teacup schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:48:
Dreamvoid in 'nieuws: IDC: Windows Phone heeft groter marktaandeel dan BlackBerry'

Deze reactie is geen -1 naar mijn mening. Kan iemand anders hem nog een zetje geven?
Het is een Windows Phone artikel en dus had hij zelf ook wel kunnen bedenken dat die opmerking dat Windows minder malware heeft op WP slaat en niet op het desktop OS. Voor mij niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

+3 lijkt me wat overdreven (is voor PowerMods).

Jarrean in 'video: Sony doet geheimzinnig met nieuwe game Panopticon'

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik vind dat deze reactie best op -1 kan staan. Wat je zegt klopt niet, de reactie is kort, en kan als rant naar Google worden opgevat.

Edit: geen +2
Joecatshoe in 'video: Makers Diablo III over mogelijkheden op PlayStation 4'

[ Voor 17% gewijzigd door witeken op 19-05-2013 00:28 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hibbit in 'nieuws: Google werkt aan nieuwe mediaspeler'

Die mag wel naar -1 lijkt me. Sowieso hoort het op in GR ipv op de FP, en nu is het nog doorgestreept ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:53:
hibbit in 'nieuws: Google werkt aan nieuwe mediaspeler'

Die mag wel naar -1 lijkt me. Sowieso hoort het op in GR ipv op de FP, en nu is het nog doorgestreept ook.
Idd. Iemand die na 4 jaar het GR-topic nog niet weet te vinden, tja... hij staat nu stevig op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://tweakers.net/reac...=Posting&ParentID=6232265
-1 , misschien wel -2 lijkt me

https://tweakers.net/reac...=Posting&ParentID=6232264
een +1 , zeker geen +3

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:58
zover ik weet valt dit niet onder de criteria van een -2 maar hier mag verder geen twijfel over bestaan dat dit een -1 moet zijn, heb dat ook gegeven al staat hij er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Klopt, in mijn ogen valt dit ook niet onder een -2 maar wel een -1, hij staat daar ook stevig op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die hoeft niet op -2, is gewoon een rant. Daar hebben we het -1-niveau voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
nieuws: Samsung krijgt patent op tabletdesign met buigbaar scherm

Kunnen jullie daar niet even met de banhamer doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo, het meeste staat toch gewoon goed qua moderaties? Sowieso wordt je niet snel gebanned als je mismod volgens mij, hooguit worden je moderatierechten afgenomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bedoel eigenlijk de users die die reacties plaatsen, niet de moderaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 08:24
Even een moderatie over alles wat hier gaande is.

nieuws: Nieuwe versie PCMark krijgt ondersteuning voor accutests

De moderaties zijn hier nogal uiteenlopende. (ook mijn reactie, is volgens mij geen -1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

da_PSI in 'nieuws: Nieuwe versie PCMark krijgt ondersteuning voor accutests'

Die bedoel je? Is wel degelijk een -1, je zit te zeuren over moderaties, nota bene nog van andermans post ook. Dat is op de FP een -1, want ongewenst. Hoort namelijk niet op de FP thuis, maar in dit topic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 08:24
wildhagen schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:19:
da_PSI in 'nieuws: Nieuwe versie PCMark krijgt ondersteuning voor accutests'

Die bedoel je? Is wel degelijk een -1, je zit te zeuren over moderaties, nota bene nog van andermans post ook. Dat is op de FP een -1, want ongewenst. Hoort namelijk niet op de FP thuis, maar in dit topic.
Uhmz ja. Maar kwam net dit topic tegen. Dus toen was het kwaad al geschiet. Maar ook de rest van de reacties zijn niet echt fair. Neus zijn reactie was zeker geen +3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Twylight schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:14:
Bedoel eigenlijk de users die die reacties plaatsen, niet de moderaties
Mensen bannen omdat ze -1's plaatsen :s?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als ze alleen maar slechte reacties plaatsen dan zullen we ze daar wel op aanspreken. Niet dat we meteen tot een ban overgaan mar het zit in de mogelijkheden zeker als de user ook verder ongewenst gedrag vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

darkpluisje in 'nieuws: Asus komt met 15,5mm dikke Zenbook Infinity met Gorilla Glass 3'
Ik heb dit draadje maar op -1 gezet, want gezeur over "kan niet afspelen" en ad bockers kennen we nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

off-topic: Ik vind het grappig dat mensen soms een disclaimer voor hun tekst zetten met "off-topic" of "on-topic". Dat zullen wij wel bepalen :). Die reactie van grrrrene heb ik trouwens een 0 gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door witeken op 21-05-2013 12:33 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Meerder modderaties in Brein overweegt aangifte...

Ik vraag me af of er niet door een kleine groep aan mensen erg bevooroordeeld naar gekeken is.
De modderaties van sommige reakties lijken erg af te wijken van de algemene sfeer binnen het topic.

Ik heb zelf ook gepost, en de 'score'ongewenst vind ik persoonlijk vreemd maar ok, als er dan verder op gesproken wordt van 'ordinair boeventuig' en deze een +3 krijgt vind ik dit wat bijzonder.. Zeker ook aangezien de meeste tweakers niet echte liefhebbers zijn van Brein. De moderaties laten echter een heel vreemd beeld zien alsof er een Brein medewerker zoveel mogelijk negatieve reakties en meningen weg hebben willen modereren.

Het gaat me dus niet op een enkele posting of die van mijzelf, maar de schijn dat er een of twee mensen bewust de moderaties hebben proberen te kleuren naar een sfeer die totaal niet bij alle reakties past.

Het lijkt me dat er ook op de forntpage ruimte, is voor onderbouwde meningen als het topic opzichzelf bestaat uit de visie van dhr Kuijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Atmosphere op 21-05-2013 12:36 . Reden: typo's :( ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Atmosphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:35:
Meerder modderaties in Brein overweegt aangifte...

Ik vraag me af of er niet door een kleine groep aan mensen erg bevooroordeeld naar gekeken is.
De modderaties van sommige reakties lijken erg af te wijken van de algemene sfeer binnen het topic.
De sfeer maakt enkel uit als hij zeer negatief is; dan wordt er strenger gemodereerd.
Ik heb zelf ook gepost, en de 'score'ongewenst vind ik persoonlijk vreemd maar ok, als er dan verder op gesproken wordt van 'ordinair boeventuig' en deze een +3 krijgt vind ik dit wat bijzonder.. Zeker ook aangezien de meeste tweakers niet echte liefhebbers zijn van Brein. De moderaties laten echter een heel vreemd beeld zien alsof er een Brein medewerker zoveel mogelijk negatieve reakties en meningen weg hebben willen modereren.
Moderatie is er niet voor om een mening te benadrukken. Al is de algehele mening over Brein nog zo negatief, de onderbouwing, opbouw, taalgebruik, en inhoud van een post zijn wat de moderatie beinvloed, niet eens of oneens danwel algeheel geldende mening.
Het gaat me dus niet op een enkele posting of die van mijzelf, maar de schijn dat er een of twee mensen bewust de moderaties hebben proberen te kleuren naar een sfeer die totaal niet bij alle reakties past.

Het lijkt me dat er ook op de forntpage ruimte, is voor onderbouwde meningen als het topic opzichzelf bestaat uit de visie van dhr Kuijk.
Onderbouwde meningen is ruimte voor, ononderbouwde meningen minder (als in: lagere score) en regelrechte flames nog minder. Jouw post zit imho op het niveau flame; uitspraken als "zelf denk ik dat Brein alleen makkelijk wil scoren voor hun geldschieters" hebben meer onderbouwing nodig en "Gelukkig denkt er maar één op deze aarde Kuijkiaans... anders was de wereld al vergaan" behoort geheel niet op de FP thuis.

Als voorbeeld, een reactie als Zyppora in 'nieuws: Brein overweegt aangifte om naw-gegevens FTD World-beheerder te verkrijgen' is ook tegen Brein, maar is dan wel weer een +2 waard.

offtopic:
Beetje laat met melden ook; de meesten kunnen reacties na 48hr niet meer modereren.

[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 21-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Atmosphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:35:
Ik heb zelf ook gepost, en de 'score'ongewenst vind ik persoonlijk vreemd maar ok, als er dan verder op gesproken wordt van 'ordinair boeventuig' en deze een +3 krijgt vind ik dit wat bijzonder.. Zeker ook
Ik vind dat de reacties op dat artikel vrij consistent gemodereerd zijn. Vrijwel andere reacties die net als die van jou Kuik belachelijk maken dmv naamgrappen of andere (niet inhoudelijke) beschuldigingen aan zijn adres uiten staan ook op -1. Je reactie is per saldo door een +1 compensatiemod op 0 gekomen en dat lijkt mij wel het maximale.

De enige reactie die spreekt over boeventuig staat per saldo op +1. Dat is denk ik nog steeds wat te hoog maar ook weer niet echt een ernstige dwaling. Die +2/+3 op die reactie zijn inderdaad mismods maar hoeven hier niet gemeld te worden omdat ze geen effect hebben op de netto score. Als gebruikers dat vaker doen lopen ze wel een keer tegen de lamp. Het gaat in dit topic eigenlijk uitsluitend over reacties die netto niet op de juiste score staan (en bij voorkeur nog geen 48 uur oud zijn).

Meestal worden reacties op artikelen over Brein vrij goed in de gaten gehouden, niet door Brein maar gewoon door doorsnee Tweakers die willen voorkomen dat de discussie ontspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

StelioKontos in 'nieuws: Microsoft kondigt nieuwe 'Xbox One' aan - update'
Wat moeten we nu met dit soort welles-nietes reacties? Ik twijfel tussen een 0 en -1.

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 21-05-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Reacties op zo'n manier uitbenen is alleen maar irritant en discussieverstorend. De -1 is dus terecht.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Themperror in 'nieuws: Hitachi introduceert laptopschijf met capaciteit van 1,5TB'

Linkt naar een of andere Japanse torrent, mogelijk niet legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:50:
StelioKontos in 'nieuws: Microsoft kondigt nieuwe 'Xbox One' aan - update'
Wat moeten we nu met dit soort welles-nietes reacties? Ik twijfel tussen een 0 en -1.
De oorspronkelijke reactie (johnbetonschaar in 'nieuws: Microsoft kondigt nieuwe 'Xbox One' aan - update') vind ik met de +2 waar hij nu op staat ook nog te hoog, Het is weliswaar een hele lap tekst, maar veel voegt hij niet toe. Een +1 is m.i meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij niet bepaald een +2 waard, duidelijke meningmod...

ShatterNL in 'reviews: Call of Duty: Ghosts - een nieuwe generatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dirk schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
Reacties op zo'n manier uitbenen is alleen maar irritant en discussieverstorend. De -1 is dus terecht.
Oke, dan mag deze ook op -1: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft kondigt nieuwe 'Xbox One' aan - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Dat is m.i. niet het uitbenen van een reactie, maar een reactie op een deel van een reactie.
Een -1 vind ik dan net te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16
lowlow in 'nieuws: Google schroeft snelheid Chrome iets op'

Wie heeft dat in godsnaam een spotlight gegeven? :o
Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht