Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:00:
Kan me wel voorstellen dat het bij een meukpost over Sick Beard een grijs gebied is, maar verwijzen naar content is niet toegestaan. Hier wordt het duidelijk uitgelegd: Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]"
Het lijkt misschien nog al overdreven streng om de betreffende reactie ongewenst te noemen maar de betreffende reactie in het forum topic melden ook niet veel meer dan 'het lukt me nooit om <x> binnen te halen' zonder verder advies te geven of te vragen. Ik wilde vooral even zeker weten of het geen mismod was om het als ongewenst te bestempelen.

Ander vraagje:

Svardskampe in 'nieuws: Vodafone wil 'bill shock' door internetverbruik voorkomen'

Waarschijnlijk geplaatst met de beste bedoelingen maar het komt zo wel erg spammerig over. Hoe te beoordelen? Heeft nu alles van 0 tot +3.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is niet zo moeilijk hoor Tribits.

Volledig offtopic, gaat immers niet meer over Sickbeard maar over een andere methode van downloaden = 0. Plus verwijzing naar torrensite (plus vermelding van materiaal) = 1 punt aftrek en dan kom ik op -1 uit.

Edit: en dan doel ik uiteraard op Verwijderd in 'meuk: Sick Beard build 500 alpha' door Tribits gemeld.

[ Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Die van Sedative komt misschien wat spammerig over maar lijkt met de beste bedoelingen gepost te zijn. Is on-topic verder dus mag wmb een +1 hebben!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:43
Hij geeft hier geen bron voor, maar dat maakt het wat mij betreft niet direct ongewenst.

Aidix in 'reviews: Oppo Find 5: scherp geprijsd debuut'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik vind dat die goed staat op -1. 0 zou waarschijnlijk ook wel kunnen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

sdk16420 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:27:
Hij geeft hier geen bron voor, maar dat maakt het wat mij betreft niet direct ongewenst.

Voor de goede orde: in zijn tweede reactie geeft hij wel links naar modellen uit 2008/2010. Maar gezien het taalgebruik en het feit dat het beter op zijn plaats is in GR zal een 0 wel het maximale zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

carnager in 'nieuws: Samsung werkt aan opvolger lte met snelheid van 'tientallen gigabits''

Deze vind ik ook geen +2. In het artikel staat ook dat zulke hoge frequenties slecht zijn voor het bereik. Het ging gewoon om een test, dus uiteraard is dit niet de uiteindelijke versie.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

k1n8fisher schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:35:
Die van Sedative komt misschien wat spammerig over maar lijkt met de beste bedoelingen gepost te zijn. Is on-topic verder dus mag wmb een +1 hebben!
Klopt, daar ben ik het mee eens. Al had hij de url wel iets subtieler in zijn post kunnen verwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:34
LollieStick in 'nieuws: Franse regering overweegt 'cultuurtaks' op tablets en smartphones'

Graag even uitleg waarom dit een zogenaamde -1 waard is. Het is geen flame of troll en een verduidelijking op een eerder gemaakt punt. Het gaat dan wel niet inhoudelijk in op het artikel, maar is wel een verduidelijking op een punt die iemand die een +2 krijgt en waar sommige gebruikers kennelijk een vraag over hebben of hem duidelijk verkeerd begrijpen. Is dat dan ongewenst en een -1 waard? Ik zou zeggen op zijn minst een 0 Off-topic maar zeker niet lager!

edit:

Dank voor de correctie! Als iemand die dit als negatief gemod heeft hier nog een verklaring voor kan geven zou ik dat prettig vinden. Misschien, al zie ik dat zelf op dit moment nog steeds niet zo, heeft iemand aanstoot gegeven aan de schrijfwijze van mijn reactie.

[ Voor 25% gewijzigd door LollieStick op 14-05-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Is er iemand die deze reactie en mijn reactie daarop subtiel kan laten verdwijnen? Letterlijke copy-paste van een (deel van) mijn voorgaande post lijkt mij niet echt de bedoeling...

Edit:
Voor de duidelijkheid, eerst stond er dit:
Deze hele aanbeveling en de idiote wet die het ongedaan zou moeten maken zijn beiden echter compleet gericht op het invullen van de vraag " hoe kunnen we er voor zorgen dat de omzet van de entertainment industrie niet terugloopt?". Een vraag die de overheid helemaal niet zou moeten beantwoorden noch zichzelf zou moeten stellen.
Een letterlijke kopie uit mijn eerdere post...

Kennelijk zijn hobby:
dit is een kopie van dit.
dit van dit.
hier heeft hij het edit trucje uitgehaald.
Hier hoef je niet eens voor te scrollen om zijn reactie gekopieerd te zien. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Arne op 14-05-2013 15:42 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
LollieStick schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:50:
LollieStick in 'nieuws: Franse regering overweegt 'cultuurtaks' op tablets en smartphones'

Graag even uitleg waarom dit een zogenaamde -1 waard is. Het is geen flame of troll en een verduidelijking op een eerder gemaakt punt. Het gaat dan wel niet inhoudelijk in op het artikel, maar is wel een verduidelijking op een punt die iemand die een +2 krijgt en waar sommige gebruikers kennelijk een vraag over hebben of hem duidelijk verkeerd begrijpen. Is dat dan ongewenst en een -1 waard? Ik zou zeggen op zijn minst een 0 Off-topic maar zeker niet lager!

edit:
Dank voor de correctie! Als iemand die dit als negatief gemod heeft hier nog een verklaring voor kan geven zou ik dat prettig vinden. Misschien, al zie ik dat zelf op dit moment nog steeds niet zo, heeft iemand aanstoot gegeven aan de schrijfwijze van mijn reactie.
Een -1 is het niet waard door de verduidelijking; het aandacht vestigen op een spelfoutje zal echter niet iedereen kunnen waarderen :)
Moah, ik vindt het eigenlijk best wel een "nuttige aanvulling op het artikel"; werkgevers en echtgenoten die in het artikel als voorbeeld worden genoemd hebben uiteraard ook die gegevens en daar had ik nog niet eens aan gedacht 8)7. Krijgt van mij een +2

[ Voor 18% gewijzigd door Arne op 14-05-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:15

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Ehm... normaal gesproken ben ik echt niet van het aankaarten van eigen reacties... maar is mijn reactie echt een -1 waard? Een +2 zal het beslist niet zijn, maar dit kan ik zelf niet verklaren

Waterbeesje in 'nieuws: MSI brengt overgeklokte Radeon HD 7790 met 2GB uit'

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moderatiecommentaar op de FP verdient wel degelijk een -1, want dat is daar ongewenst. Dat hoort in dit topic, niet op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Arne schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:02:
Kennelijk zijn hobby:
dit is een kopie van dit.
dit van dit.
hier heeft hij het edit trucje uitgehaald.
Hier hoef je niet eens voor te scrollen om zijn reactie gekopieerd te zien. 8)7
Typisch dat alle gelinkde reactie opeens gewijzigd zijn rond vandaag half 4. Net alsof dit topic in de gaten wordt gehouden /tinfoilhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:34
Wildhagen: Hij heeft zijn reactie aangepast naar aanleiding van zijn negatieve score. Dat dat niet slim is met het oog op dit topic kan ik begrijpen maar dat is niet waar het om gaat.

Ik denk dat de -1 te verklaren is door de zinssnede "Typisch AMD". Je houdt een slag om de arm, maar ik vind het wel een beetje negatief. Tegelijk zeg je wel weer dat de prijs/prestatie verhouding goed is maar of dat de eerder genoemde zinssnede kan goed maken durf ik te betwisten.

edit:

Ik had je niet op -1 gemodereerd, zelfs helemaal niet. Maar dit lijkt mij de verklaring voor de -1.

[ Voor 11% gewijzigd door LollieStick op 14-05-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Sleepkever schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:05:
[...]

Typisch dat alle gelinkde reactie opeens gewijzigd zijn rond vandaag half 4. Net alsof dit topic in de gaten wordt gehouden /tinfoilhat
Zijn ook meteen zijn enige reacties overigens; afgezien van 7 zeer nuttige forum posts waar hij niet kan spellen waar hij dat in zijn FP edits opeens wel kan. Veel leesplezier van deze reactie die je toch maar mooi hebt uitgelokt, hoop dat ik je een beetje vermaak zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sleepkever schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:05:
[...]

In hun huidige vorm vind ik geen van die reacties een -1 waard eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
wildhagen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:08:
[...]

In hun huidige vorm vind ik geen van die reacties een -1 waard eigenlijk.
Als je duidelijk aan het flamen bent en reacties uit probeert te lokken, dan maakt je edit mij weinig uit eigenlijk. Waar "je" uiteraard de betwiste poster is. Dit soort gedrag wil ik niet belonen. Het moderatie systeem heeft twee belangen; leesbaar houden van de FP en belonen van het schrijven van goede posts. Het belang van het werkend maken van het beloningssysteem weiger ik geheel weg te strepen tegen het belang van een juiste score op de FP in de huidige vorm, al is dat laatste wel het belangrijkste doel binnen redelijkheid (welke hier wordt overschreden).

Nu ik hier toch rondhang, waarom zou dit een -1 zijn?
Arne in 'nieuws: Frankrijk gaat three strikes-wet wellicht afzwakken'

[ Voor 52% gewijzigd door Arne op 14-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arne schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Als je duidelijk aan het flamen bent en reacties uit probeert te lokken, dan maakt je edit mij weinig uit eigenlijk.
Jou niet, maar het moderatiesysteem wel ;)

Het is immers de bedoeling dat je de reactie mod zoals je hem ziet, en ik heb de oorspronkelijke post niet gezien, en kan die dus niet beoordelen. Ik kan alleen de huidige posts beoordelen, en daar zie ik 3x 0 en 1x een (wel krappe) +1 in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
wildhagen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:22:
[...]

Jou niet, maar het moderatiesysteem wel ;)

Het is immers de bedoeling dat je de reactie mod zoals je hem ziet, en ik heb de oorspronkelijke post niet gezien, en kan die dus niet beoordelen. Ik kan alleen de huidige posts beoordelen, en daar zie ik 3x 0 en 1x een (wel krappe) +1 in.
Waar in de moderatie FAQ staat dat je moderatie niet gebaseerd mag zijn op de post voor de edit dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

LollieStick schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:08:
Wildhagen: Hij heeft zijn reactie aangepast naar aanleiding van zijn negatieve score. Dat dat niet slim is met het oog op dit topic kan ik begrijpen maar dat is niet waar het om gaat.

Ik denk dat de -1 te verklaren is door de zinssnede "Typisch AMD". Je houdt een slag om de arm, maar ik vind het wel een beetje negatief. Tegelijk zeg je wel weer dat de prijs/prestatie verhouding goed is maar of dat de eerder genoemde zinssnede kan goed maken durf ik te betwisten.
AMD processoren zijn allemaal kacheltjes, als je kijkt naar de pretatie per watt. Vandaar mijn reactie "typisch AMD". De overige grafische kaartjes van AMD/ATI die ik heb gebruikt verstoken ook allemaal behoorlijk energie. Neemt niet weg dat een hoog energieverbruik niet gelijk staat aan slechte prestaties...

Maar de boodschap is helder!

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arne schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Waar in de moderatie FAQ staat dat je moderatie niet gebaseerd mag zijn op de post voor de edit dan? ;)
Iets hoeft niet expliciet in de mod-FAQ te staan. Iets met common sense enzo. Als we alle mogelijkheden in de mod-FAQ moeten opnemen hebben we een FAQ van 500 pagina's ;)

Jij zegt dat het een kopie danwel flame was. Dat zal ongetwijfeld best waar zijn, maar ik kan dat niet controleren, en dan is het niet eerlijk om hem daarvoor af te straffen natuurlijk. Voor hetzelfde geld is het niet waar bijvoorbeeld (let wel, als voorbeeld, ik zeg niet dat wat jij zegt niet klopt).

Dan blijft alleen over modereren zoals de reactie is op het moment dat je hem ziet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
wildhagen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:30:
[...]

Iets hoeft niet expliciet in de mod-FAQ te staan. Iets met common sense enzo. Als we alle mogelijkheden in de mod-FAQ moeten opnemen hebben we een FAQ van 500 pagina's ;)

Jij zegt dat het een kopie danwel flame was. Dat zal ongetwijfeld best waar zijn, maar ik kan dat niet controleren, en dan is het niet eerlijk om hem daarvoor af te straffen natuurlijk. Voor hetzelfde geld is het niet waar bijvoorbeeld (let wel, als voorbeeld, ik zeg niet dat wat jij zegt niet klopt).

Dan blijft alleen over modereren zoals de reactie is op het moment dat je hem ziet.
Diezelfde common sense zou je ook moeten vertellen dat een account aanmaken om enkel 5 reacties letterlijk te kopieeren niet al te gewenst is, en dat die reacties dan logischerwijs op -1 behoren te staan. Of wat ik zeg waar is kan de crew prima achter komen, voor zover ik weet worden alle posts voor edit ook bewaard en hebben zij een keurige optie om die te kunnen zien, of werkt dat enkel op het forum?

offtopic:
had je mij niet meteen even van die -1 af kunnen helpen als je hier toch rondhangt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Arne op 14-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiPo: CokeZero in 'nieuws: Windows 8-update gaat Windows 8.1 heten en wordt gratis'
En de twee posts erop volgend voegen ook 0,0 toe. Allemaal in de prullenbak misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dan maar meteen alle -1 reacties verwijderen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar dit begon een beetje uit de hand te lopen. Een -2 is dan ook prima te verdedigen in dit specifieke geval, om erger te voorkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Want "joehoe" roepen gaat uitlopen en in een grote flamewar :s?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een flamewar is niet het enige wat voor -2 kan zorgen. Er kwamen steeds meer kinderen die dachten "lollig" te moeten doen en ook zo'n onzinreactie eronder te moeten posten. Dan kan je beter ingrijpen om erger te voorkomen, zeker als de oorspronkelijke reactie toch al niks toevoegde.

Anders moet je straks 10 van die kinderlijke reacties langs voor je bij volwassen reacties kwam, want het was ook nog eens de allereerste post (en als Fipo bedoeld).

En de crew is het kennelijk daarmee eens, en bij hen ligt het eindoordeel.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 14-05-2013 17:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:56
Mijn postje van gisteren heeft nog geen moderaties ontvangen -O-
Lambo LP670 SV in 'nieuws: 'Geen grote productaankondigingen en software-updates op Google I/O''

Edit: mijn dank is groot

[ Voor 5% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 14-05-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42

Herman

FP ProMod
Topicstarter
witeken schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:49:
Want "joehoe" roepen gaat uitlopen en in een grote flamewar :s?
Er hing al een lading onzin onder. Het komt i.i.g. het niveau van de reacties niet ten goede.

edit:
Wat wildhagen dus zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Herman op 14-05-2013 18:41 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Herman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:39:
[...]

Er hing al een lading onzin onder. Het komt i.i.g. het niveau van de reacties niet ten goede.
Dat begrijp ik, maar dan klik je de reactie toch niet open? Daarvoor dient het moderatiesysteem.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, dit soort rotzooi ruimen we definitief op. We willen geen precedent scheppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 14-05-2013 19:47 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelende meningmod weer: SomerenV in 'nieuws: Nokia introduceert Lumia 925'
Zie niet meer dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lijkt me weer een typisch geval van een reactie die omhoog gemod wordt omdat de parent zo beroerd is. Dat zie je wel vaker gebeuren. Parent maakt een weinig zinvolle opmerking en de reactie daarop krijgt +2/+3 voor het corrigeren/rechtzetten. Die parent lijkt me eigenlijk ongewenst in verband met het in twijfel trekken van de onafhankelijkheid van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De eerste kan wel op -1 vanwege zijn taalgebruik (om te janken zo slecht), de tweede reactie is onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:31:
[...]

De eerste kan wel op -1 vanwege zijn taalgebruik (om te janken zo slecht), de tweede reactie is onleesbaar.
Waarom, wat is er mis met het taalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Waarom, wat is er mis met het taalgebruik?
Omdat er altijd met strenge oog op taalgebruik gekeken word. Ben het inderdaad ook eens met de -1

Tweede bericht klopt al voor geen hout meer omdat de 10.1 update alle instabiliteit en de magere accuduur al grotendeels verholpen heeft. Deze is al ruim 2 maanden beschikbaar als Beta en is nu sinds vanochtend officieel wereldwijd beschikbaar gemaakt. Daarnaast verwacht ik op zijn minst toch wel een beetje kwaliteit in de grammatica. Ik ben dan geen grammar nazi maar dit is letterlijk echt kansloos.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dit soort "alles wat ze maakten is slecht" reacties hebben simpelweg onderbouwing nodig. Prima dat hij die in een review gegeven heeft, dan had hij daar even naar moeten linken. Op de FP hoort hij nu niet thuis, dus -1.
Magere 0 wat mij betreft, maar wel heel mager. Taalgebruik is idioot slecht maar niet onleesbaar, de intentie is er met een beetje goede wil uit te halen. -1 is wel begrijpelijk, maar wat mij betreft voordeel van de twijfel. (al heeft hij inhoudelijk niet echt door dat Nokia het best moeilijk heeft kennelijk, maar goed, punt dat Windows Mobile en BB achterliepen en dat WM eerder de inhaalslag heeft gemaakt waar BB nu toch wel echt laat is, is er wel uit te halen)

[ Voor 18% gewijzigd door Arne op 14-05-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Aionicus in 'nieuws: Windows 8-update gaat Windows 8.1 heten en wordt gratis' bevat generalisaties en moderatiegeklaag maar krijgt toch +3?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
+3 is wat overdreven, maar de post is wel iets meer dan generalisatie en moderatiegeklaag. Ik kan mij best indenken dat hij verbaasd is over zo vaak een -1, waar hij toch echt een poging heeft gedaan om aan te geven waarom de updates van 8.1 voor hem geen oplossing voor de problemen met windows 8 gaan bieden. Het is duidelijk dat hij niet erg blij is met windows 8, maar zolang onderbouwd mag dat toch ook gewoon?

Bovendien, wie weet had hij die +3 al voordat hij het stukje "-1 moderaties zal wel door Apple fans komen" toe had gevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Arne op 15-05-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Arne schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Het is duidelijk dat hij niet erg blij is met windows 8, maar zolang onderbouwd mag dat toch ook gewoon?

Bovendien, wie weet had hij die +3 al voordat hij het stukje "-1 moderaties zal wel door Apple fans komen" toe had gevoegd.
Tuurlijk mag dat echter zoals de post er nu staat vind ik het geen +3 gezien het geklaag over de moderatie die ook nog eens een flame bevat. Daar mag best behoorlijk aftrek voor worden gegeven. Het gaat uiteindelijk om de score waar de post netto op komt te staan en die is nu te hoog imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bor de Wollef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:08:
[...]

Tuurlijk mag dat echter zoals de post er nu staat vind ik het geen +3 gezien het geklaag over de moderatie die ook nog eens een flame bevat. Daar mag best behoorlijk aftrek voor worden gegeven. Het gaat uiteindelijk om de score waar de post netto op komt te staan en die is nu te hoog imho.
+3 is het nu niet waard nee, een +2 kan echter nog prima en daar staat hij ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Vooral de 7 keer +3 is vrij schokkend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Arne schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Klopt, maar ook zonder modgezeur vind ik het geen +3. Een +2 met een punt aftrek maakt het +1 voor mij.

Edit: Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange'
Dit is geen +2 of +3 waard. Ik heb hem -1 gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door tweaker2010 op 15-05-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Heeft het ook maar enige toegevoegde waarde om te lezen? Ja, als jij Z2 hebt ga je van 40 naar 60, staat in de tabel, en dus? Volgens de labels bij de scores is geen enkele toevoeging echter een 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Arne schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Heeft het ook maar enige toegevoegde waarde om te lezen? Ja, als jij Z2 hebt ga je van 40 naar 60, staat in de tabel, en dus? Volgens de labels bij de scores is geen enkele toevoeging echter een 0...
Het heeft dan geen enige meerwaarde, maar het het wel met het topic te maken (snelheidverhoging) dus om het nou een -1 te geven vind ik wel een beetje te.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Remmes_NT schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:55:
[...]

Het heeft dan geen enige meerwaarde, maar het het wel met het topic te maken (snelheidverhoging) dus om het nou een -1 te geven vind ik wel een beetje te.
Goed, laat ik de vraag anders stellen; stel iedereen zou zijn eigen internetsnelheid daar posten, welke ook gewoon in de table te vinden is, zou je dat dan graag lezen of denken "wat moet ik hiermee"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Totaal nutteloos voor iedereen behalve jezelf. Ik vind een -1 prima te rechtvaardigen. Een 0 voor offtopic geef ik voor posts die tenminste iets bijdragen of interessant zijn. Dat gaat niet op voor deze.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 15-05-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ben het eens met Remmes_NT, -1 is te overdreven er staat ook bij op -1 Zetten het volgende: " Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker" .

Terwijl bij 0 staat: "Deze reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel" .

Ofwel in mijn optiek volstaat 0 gewoon, aangezien het offtopic is en geen troll, flamebait of wat dan ook.

Net als bij: Oxidda in 'nieuws: PlayStation 4-demo Killzone: Shadow Fall gebruikt 'slechts' 4GB ram' ( de mijne, vind de -1 onterecht)
En Bij: Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 4-demo Killzone: Shadow Fall gebruikt 'slechts' 4GB ram' (Iemand dol enthousiast over de game, helemaal niks negaties, maar staat toch op -1 *EDIT: Ondertussen staat deze nu op 0).

[ Voor 6% gewijzigd door Oxidda op 15-05-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:05:
[...]
Totaal nutteloos voor iedereen behalve jezelf. Ik vind een -1 prima te rechtvaardigen. Een 0 voor offtopic geef ik voor posts die tenminste iets bijdragen of interessant zijn. Dat gaat niet op voor deze.
Ik zou hem eerder een 0 geven dan -1, het voegt niets toe maar is ook niet ongewenst.
Deze mag wel op -1: jongetje in 'nieuws: Ziggo schroeft maximumsnelheid op naar 150Mbit/s'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bor de Wollef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:05:
[...]

Ik heb niet gezien wat er voor de edit stond maar nu is hij gewoon ontopic te noemen en ik heb hem nog niet gemod dus zal ik hem nu gewoon +1 geven.
Edit: anders kijk ik naar de verkeerde post my bad.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 15-05-2013 16:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

pino85 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Ik heb niet gezien wat er voor de edit stond maar nu is hij gewoon ontopic te noemen en ik heb hem nog niet gemod dus zal ik hem nu gewoon +1 geven.
Voor de edit stond er :
Mooi ik zal dus van 40 naar 60 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah ok, tja -1/nul beiden kan, nu denk ik nog steeds dat een nul juist is.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 15-05-2013 16:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

tweaker2010 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Ik zou hem eerder een 0 geven dan -1, het voegt niets toe maar is ook niet ongewenst.
Deze mag wel op -1: jongetje in 'nieuws: Ziggo schroeft maximumsnelheid op naar 150Mbit/s'
Ik vind het niet meer dan FP vervuiling , hoe goed de bedoeling ook is. Dit soort opmerkingen zijn echt voor niemand interessant en daarom imho -1. Een 0 geef ik aan iets dat offtopic is maar wel enige waarde bevat.

De magere edit is overigens geplaatst nadat de post hier is aangedragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 15-05-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Vervuiling of niet. Bij -1 staat :
"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker" .

Dat is het dan weer niet.

Of het betekent juist dat de definitie van -1 aangepast dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:05:
[...]
Ik vind het niet meer dan FP vervuiling , hoe goed de bedoeling ook is. Dit soort opmerkingen zijn echt voor niemand interessant en daarom imho -1. Een 0 geef ik aan iets dat offtopic is maar wel enige waarde bevat.

De magere edit is overigens geplaatst nadat de post hier is aangedragen.
Oke, ja alleen dat regeltje "Mooi ik zal dus van 40 naar 60 gaan." is idd ongewenst.
Ik zie nu net pas dat zijn post ge-edit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Oxidda schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:09:
Vervuiling of niet. Bij -1 staat :
"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker" .

Dat is het dan weer niet.

Of het betekent juist dat de definitie van -1 aangepast dient te worden.
De tenzij's staan niet in het ballonnetje, zou vervuiling zijn, maar wel in de FAQ :)

En zie daar:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Arne op 15-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Arne schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:16:
[...]

De tenzij's staan niet in het ballonnetje, zou vervuiling zijn, maar wel in de FAQ :)
Das prima, alleen als ik de FAQ er zo op na lees zou het dan kunnen vallen in -1 of 0. Waarbij ik toch vind dat -1 zou moeten zijn voor mensen die daadwerkelijk kwaad in zin hebben. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Dit word een geval agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:53
Sorry, maar een +2 op echt volkomen onzin, alleen omdat een hekel aan Amerika hebben leuk is?
Verwijderd in 'Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange'

Het is gewoon een +1

Trouwens, ik snap dat Jace / TBL overduidelijk erg diep in Bitcoin zit, maar ook dit:Reactie op 'Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange' lijkt me niet een +3 waard. Er wordt heel veel ongefundeerde onzin geplaatst in deze thread, deze reactie geeft wel terechte kritiek op wat van die onzin, maar voegt net zoveel toe. Ik heb zelf +1 gegeven, maar snap een evt. +2.

[ Voor 46% gewijzigd door Maupertus op 15-05-2013 16:55 ]

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Maupertus schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:48:
Sorry, maar een +2 op echt volkomen onzin, alleen omdat een hekel aan Amerika hebben leuk is?
Verwijderd in 'Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange'

Het is gewoon een +1

Trouwens, ik snap dat Jace / TBL overduidelijk erg diep in Bitcoin zit, maar ook dit:Reactie op 'Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange' lijkt me niet een +3 waard. Er wordt heel veel ongefundeerde onzin geplaatst in deze thread, deze reactie geeft wel terechte kritiek op wat van die onzin, maar voegt net zoveel toe. Ik heb zelf +1 gegeven, maar snap een evt. +2.
Krijg het gevoel dat bij bitcoins nieuwsitem een paar bitcoins aanhangers harstikke fanatiek bezig zijn met dingen hoger modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:53
Ja, de nuance is ver, ver weg. Ik had ook niet door dat er zoveel crypto-anarchisten op Tweakers rondwaarden ;)

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog niet op gemodereerd, maar hier mogen de supermods (of hoe dat heet) van mij gerust eens ingrijpen. De onzin die hij plaatst zal wel onder vrijheid van meningsuiting vallen, maar dit:

"Blijkbaar heb je heel goed door wat hier aan de hand is, je probeert er alleen zelf nog een slaatje uit te slaan zolang dat kan. En dat is prima, dat gebeurd al eeuwen. (Ik wil niet rascistisch(sic) overkomen, maar dit is iets waar de joden voor bekent (sic) stonden)"
smuurmans in 'nieuws: Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange'

"Ik wil niet rascistisch(sic) overkomen" is blijkbaar nog steeds een toverwoord om zomaar haatpraat te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat kan je inderdaad opvatten zoals jij het verwoord, ik vind dit soort opmerkingen zelf ook onacceptabel.
Had hem even aangekaart en men vind de -1 voldoende, ik snap de uitleg ook wel maar persoonlijk kan ik niet zien wat zijn intentie met deze opmerking is, zelf ben ik zeer voorzichtig met dit soort uitspraken en vind ik dat mensen dat moeten zijn omdat dit toch best wel verkeerd kan vallen bij die bepaalde groep.
Afijn, dank voor het melden!

[ Voor 151% gewijzigd door pino85 op 15-05-2013 20:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:43
Staat in het artikel vermeld dat het er een webclient is, en deze gebruiker schrijft een fipo dat het ook op je laptop werkt. Nuttig.

Paksoy in 'nieuws: Google integreert messagingdiensten in Hangouts-apps'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Cloud op 15-05-2013 22:04 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een nul als max inderdaad, alles daar boven begrijp ik absoluut niet, maar een -1 kan ook aangezien hij blijkbaar vind dat de redactie google velen malen meer aandacht geeft dan andere merken of voortrekt, dit soort kritiek/opmerkingen horen in GR thuis, daar kan hij een discussie starten als het hem dwars zit :)

Edited.

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 15-05-2013 22:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DingieM in 'nieuws: Amerikaanse overheid blokkeert betalingen aan grote Bitcoin-exchange'

Hoe kan dit in de naam van alles wat heilig is ooit een +1 of zelfs +3 krijgen? Is één grote troll en complottheorie, en zelfs als ik heel mild ben, kom ik nog niet verder dan een -1....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Megamind in 'nieuws: Google eist dat Microsoft YouTube-app uit de Windows Phone Store haalt'
Dit lijkt me geen +2. Gezien het taalgebruik neig ik zelf naar een 0. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk hetzelfde en heb een 0 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt deze post gemind:
Verwijderd in 'nieuws: Google eist dat Microsoft YouTube-app uit de Windows Phone Store haalt'

Ook 3 posts van Reilief2009 in dezelfde thread werden negatief weggemodereerd door iemand die aan het meningmodden lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:32:
Waarom wordt deze post gemind:
Verwijderd in 'nieuws: Google eist dat Microsoft YouTube-app uit de Windows Phone Store haalt'

Ook 3 posts van Reilief2009 in dezelfde thread werden negatief weggemodereerd door iemand die aan het meningmodden lijkt te zijn.
staat nu op 0 waar hij hoort al snap ik dat een reactie als deze ook -1 gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SED in 'nieuws: Nederlandse verkoop Surface Pro begint op 30 mei'
Deze mag wel op -1.

.oisyn in 'nieuws: Nederlandse verkoop Surface Pro begint op 30 mei'
En dit is geen +1, heb hem -1 gegeven.

[ Voor 36% gewijzigd door tweaker2010 op 16-05-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0 voor deze gegeven ik vond het grappig en terecht :). :
.oisyn in 'nieuws: Nederlandse verkoop Surface Pro begint op 30 mei'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gewoon een -1 imho. .Oisyn weet echt wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Is deze daadwerkelijk een -1 waard? Of komt dit door de statement over Google Nieuwsdag?

hdevrede in 'nieuws: Google Books ondersteunt voortaan losse e-book-bestanden'

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Hij spreekt iemand op een grappige manier aan op zijn gedrag. Iemand aanspreken op zijn gedrag moet kunnen vind ik en levert daarom geen -1 op.

@hierboven
0 van gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Hij spreekt iemand op een grappige manier aan op zijn gedrag. Iemand aanspreken op zijn gedrag moet kunnen vind ik en levert daarom geen -1 op.
De manier waarop vind ik wel kleinerend...

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Het is niet meer dan een flamerige reactie (of grap) op een duidelijke -1 reactie en daarom overbodig / ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mee eens hij weet echt wel beter en dit is niet als grap bedoeld in mijn ogen.
Als dit een grap is dan is het wel een zeer vreemde vorm van humor, ik vind het erg flamerig en daar geef ik een -1 voor.

[ Voor 61% gewijzigd door pino85 op 16-05-2013 12:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:11

Cyphax

Moderator LNX
Af en toe denk je "zucht" en voel je een soort drang zo'n reactie te plaatsen en de hoogst waarschijnlijke -1 accepteer je dan gewoon, denk ik. :)
Dat je het -1 geeft is begrijpelijk, het komt een beetje uit de hoogte zo.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 21:25
Beesje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:42:
Is deze daadwerkelijk een -1 waard? Of komt dit door de statement over Google Nieuwsdag?

hdevrede in 'nieuws: Google Books ondersteunt voortaan losse e-book-bestanden'
0 van mij, off topic statement+ een filler reactie die er volgens mij alleen is om on topic te zijn, voegt verder niks toe.
gewoon een -1 hier, gezien het naar hoe ik lees toch behoorlijk flamend over komt.

deze oneliner hoeft trouwens ook niet op +2: RobbieB in 'nieuws: Apple bereikt 50 miljard appdownloads'

[ Voor 9% gewijzigd door qlum op 16-05-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:18

botoo

💀 too old to die young

i-chat in 'nieuws: Megaupload mag in beroep tegen achterhouden bewijs'
uncle sam wil enkel nog een en ander onder de pet zien te schuiven door wat mensen te laten verdwijnen.
i-chat aan het trollen, +3's en +2's zijn natuurlijk weer de 'mee eens' modderen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pino85 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:49:
Het is een grap met een boodschap, meer niet. Ongewenst wellicht. #care :)
Cyphax schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:50:
Af en toe denk je "zucht" en voel je een soort drang zo'n reactie te plaatsen en de hoogst waarschijnlijke -1 accepteer je dan gewoon, denk ik. :)
^^ dit dus :)

Wat ik dan wel weer frappant vind is hoe hier wordt gestrooid met het argument "hij weet wel beter". Alsof dat ook maar van enige invloed zou moeten zijn op de score 8)7. De score is primair om de reactie op een bepaald niveau te zetten zodat mensen erop kunnen filteren. Het is niet dat de score hoger kan zijn op het moment dat iemand "iets niet beter weet", want de score is niet voor hem maar voor de overige bezoekers.

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 16-05-2013 14:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je weet wel beter :+.

Of je nu wel of niet beter weet, -1 it is :p Overigens kan iemand's intentie zeker wel een invloed hebben op de score. Als je een linkje post van een alternatief, prima. Als je diezelfde link bij zoveel mogelijk artikelen en op het forum post, doe je het waarschijnlijk omdat het je iets opleverd en niet omdat je het zo'n goed product vindt. Spam dus. Hier niet het geval uiteraard :)

[ Voor 71% gewijzigd door Arne op 16-05-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fair point, maar hier natuurlijk niet helemaal relevant :). De vraag was of ik meer punten voor dezelfde reactie had gehad als ik niet beter zou weten. Het antwoord daarop moet imho een keiharde "NEE" zijn, dus welke relevantie heeft het om te zeggen dat ik wel beter zou weten? Geen enkele :). Het feit dat het dan toch wel gezegd wordt impliceert enige relatie met de reactiescore, omdat het enigszins als argument wordt gebruikt.
Bor de Wollef schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:40:
pino85 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:49:

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 16-05-2013 15:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Mogelijk auteursrechtszaak tegen Zweedse registry om Pirate Bay-blokkade'

Lijkt me geen +1 waard (en zeker niet 18x +3!), maar maximaal een 0, hoewel ik persoonlijk voor de -1 ga.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 16-05-2013 16:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht