Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ja die komt denk ik ook wel in aanmerking.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Wellicht niet direct voor het mismod topic:
kwakzalver in 'nieuws: Chrome-extensie maakt rippen muziek van Spotify mogelijk - update'
Bevat een link naar een in mijn ogen niet legale tool voor downloaden van spotify tracks.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Alles is weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaardenier in 'nieuws: Syrië kampt met internetblackout'

Die mag wel op -2 lijkt me, dit is regelrecht discriminerend, en dus strafbaar. En uiteraard mega-generaliserend.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 08-05-2013 12:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 21:25
was volgens mij al weg toen ik eerder ook al keek.

maar om weer terug te gaan naar waar dit topic voor dient
deze link vind ik nu niet genoeg toevoegen om een +2 te kijgen:
Verwijderd in 'nieuws: Facebook eist dat thirdparty-apps voor Windows Phone worden verwijderd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Done.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

witeken in 'nieuws: Intel doet nieuw processorontwerp voor smartphones uit de doeken'

Ik ben wel blij met de +2-moderatie, maar als ik dan kijk naar de twee +3-reacties, dan is de mijne zeker ook +3 waard. Vooral omdat één reactie naar hetzelfde artikel linkt waar ik al eerder naar heb verwezen in mijn reactie, en hij quote zelfs hetzelfde stuk.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
lijkt me typisch een reactie die pas laat gerate is en vervolgens heeft niemand het meer gezien om hem te corrigeren, als ik powermod zou zijn geweest had ik deze inderdaad ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

Geen idee, vind het persoonlijk wel erg kortzichtig. Kom zelf op een krappe +1 uit.

Heeft overigens nog wel flink wat zetjes nodig om van die +3 af te komen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook zo lekker geschreven :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik heb werkelijk geen enkel idee waarom een groepje mensen dit een +3 geven(modmisbruik), een +1 kan ik wel beter begrijpen maar er zijn nog wat zetjes nodig om hem richting die score te krijgen.
Overigens zou ik het ook niet vreemd vinden als er mods zijn die hem een nul geven( punt aftrek voor schrijfstijl)

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 08-05-2013 21:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Heb hem een 0 gegeven door dat hij nu niet echt een heel sterk punt neer zet en zijn schrijfstijl is nogal onleesbaar maar met meer dan 80x +3 heeft hij nog een lange weg te gaan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

qlum schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Heb hem een 0 gegeven door dat hij nu niet echt een heel sterk punt neer zet en zijn schrijfstijl is nogal onleesbaar maar met meer dan 80x +3 heeft hij nog een lange weg te gaan op deze manier.
95x+3 inmiddels :X

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Toen ik net 'n paar min. geleden een +1 met boost bijdrukte stond er nog 92x +3... Modmisbruik terwijl je staat te kijken?

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

BoozeWooz in 'nieuws: AMD richt zich met nieuw Radeon-geheugen op gamers'
Dit lijkt mij eerder een +0, verder misschien even kijken naar de
16x +3
9x +2
ratings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bananenplant in 'nieuws: 'Eerlijke' Nederlandse Android-smartphone FairPhone gaat in voorverkoop'
Een lap tekst, maar dat maakt het nog geen +2 waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Veel tekst is niet echt een leidend criterium nee. +1 bijgedrukt.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Zerfox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:07:
BoozeWooz in 'nieuws: AMD richt zich met nieuw Radeon-geheugen op gamers'
Dit lijkt mij eerder een +0, verder misschien even kijken naar de
16x +3
9x +2
ratings?
Ik geef hem +1 :)

+2/+3 is dan weel weer fout...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RobbieB in 'reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z'
Dit lijkt me niet informatief.

Verwijderd in 'reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z'
En wat is hier ongewenst aan?

[ Voor 33% gewijzigd door tweaker2010 op 09-05-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan er geen spam in zien... hij geeft geen URL's, probeert niks te verkopen etc... dus geen spam.

Wel vervelende reacties, dat wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

wildhagen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:08:
Kan er geen spam in zien... hij geeft geen URL's, probeert niks te verkopen etc... dus geen spam.

Wel vervelende reacties, dat wel.
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde meer dat het desbetreffende profiel al een aantal jaar bestaat zonder posts en dan op een dag 4 totaal onzinnige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

drq1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde meer dat het desbetreffende profiel al een aantal jaar bestaat zonder posts en dan op een dag 4 totaal onzinnige reacties.
Persoonlijk denk ik in dergelijke gevallen eerder aan een gehackt/gestolen account. Misschien de moeite waard om te kijken of er recent een password reset op de betreffende account uit is gevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nah, het was gewoon een vergeten account, dat had ik vanmiddag direct al uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand hier iets aan doen? Een 0 oke, maar -1 vind ik persoonlijk een beetje vergaan. Mijn edit is overigens alles na de @. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

_Dune_ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:43:
Kan iemand hier iets aan doen? Een 0 oke, maar -1 vind ik persoonlijk een beetje vergaan. Mijn edit is overigens alles na de @. :)
Voor de volledigheid het gaat om deze reactie: _Dune_ in 'nieuws: Blizzard maakt zich zorgen over daling aantal WoW-abonnees' En ik heb de 0 bijgedrukt. Lijkt me zeker niet ongewenst.

@Dirk
Je bent weer geweldig 8)

[ Voor 35% gewijzigd door drq1 op 09-05-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 00:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

drq1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Voor de volledigheid het gaat om deze reactie: _Dune_ in 'nieuws: Blizzard maakt zich zorgen over daling aantal WoW-abonnees' En ik heb de 0 bijgedrukt. Lijkt me zeker niet ongewenst.

@Dirk
Je bent weer geweldig 8)
Thanks! drq1, ik heb zeker alleen op CTRL gedrukt en niet op de V. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Hmm,

Ik twijfel, linken naar een torrentsite is verkeerd maar geen copyright?
OrangeTux in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid'

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik vind de post van OrangeTux zelfs een +2 waard, ik zou het niet durven te modden want dan nemen ze straks weer mijn modrechten af hier, maar in ieder geval geen -1. Er is (nog) niets illegaals aan in Nederland en hij flaimt of trolt ook niet. -1 modden is echt een politieke keuze en dus absoluut niet objectief.

Ik vind eerder de reactie van MadEgg MadEgg in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid' een -1 waard (flaimbait) maar die wordt juist weer hoger gemod, dat is echt niet objectief modden imo.

edit: Ik heb hem toch een +2 met boost gegeven, om het gemiddelde omhoog te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door i8086 op 10-05-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Deze 2 horen niet op +2 al zijn ze best dicht bij de 1 ze kunnen nog wel een zettje gebruiken.
Yalopa in 'nieuws: YouTube begint proef met betaalde kanalen'
Lisadr in 'nieuws: YouTube begint proef met betaalde kanalen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

de 22x+2 is wel erg verkeerd in mijn ogen, hij hoort op de -1( minimaal)

Ah edit: Hij is al verwijderd :)

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 10-05-2013 11:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nicolai80 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:04:

Ik vind eerder de reactie van MadEgg MadEgg in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid' een -1 waard (flaimbait) maar die wordt juist weer hoger gemod, dat is echt niet objectief modden imo.
Mwah, zowel een -1 als een 0 kan wel denk ik, is niet echt mismodden ofzo.
edit: Ik heb hem toch een +2 met boost gegeven, om het gemiddelde omhoog te halen.
En dat is dus niet de bedoeling, dit is compensatiemodden en dus een vorm van misbruik.

De reactie van Orangetux is namelijk wel degelijk een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

nicolai80 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:04:
Ik vind de post van OrangeTux zelfs een +2 waard, ik zou het niet durven te modden want dan nemen ze straks weer mijn modrechten af hier, maar in ieder geval geen -1. Er is (nog) niets illegaals aan in Nederland en hij flaimt of trolt ook niet. -1 modden is echt een politieke keuze en dus absoluut niet objectief.

Als je een post hoger beoordeeld dan wat hij waard is puur om het gemiddelde om hoog te halen is dat een vorm van mismodding zie de faq:

TMF miniFAQ
Het zogenaamde compensatiemodden (te hoog/laag modereren om een extra duwtje te geven) is in het huidige systeem absoluut ongewenst. De score die je toekent aan een reactie moet altijd de score zijn die je uiteindelijk wilt zien. Het moderatiesysteem werkt goed genoeg om tot een juiste eindscore te komen. Mocht je echt denken dat de score niet meer goed komt te staan, dan kun je de reactie melden in 'het kleine-mismoderatietopic
Daarom wil ik je aanraden om niet op deze manier met je mod rechten om te gaan en gewoon te moddereren volgens de richtlijnen, want als je dit niet doet kan het resulteren in het kwijt raken van je rechten.. al haal ik uit je post dat dit al eerder is voor gekomen? dan weet je lijkt mij dus hoe het moddereren in zijn werk gaat en is het niet incidenteel.
Als je twijfels hebt over het moddereren of een post meld het dan even hier of lees de faQ's nog even goed door.
TMF miniFAQ
reviews: Tweakers.net moderatie faq

@Nikolai hier onder

Zijn post is al verwijderd, sharen van torrentlinks is ongewenst en tegen het beleid.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 10-05-2013 11:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
@pino85: Het spijt me van mijn "modmisbruik" maar ik wil je wel vragen waarom het volgens jou een -1 is.
Dat klinkt voor mij namelijk zoals ik al had aangegeven als een niet objectieve beoordeling, hij flaimt niet hij trolt niet hij spamt niet en hij linkt ook niet naar illegale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nicolai80 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:43:
@pino85: Het spijt me van mijn "modmisbruik" maar ik wil je wel vragen waarom het volgens jou een -1 is.
Dat klinkt voor mij namelijk zoals ik al had aangegeven als een niet objectieve beoordeling, hij flaimt niet hij trolt niet hij spamt niet en hij linkt ook niet naar illegale content.
Omdat linken naar (TPB/torrent-)proxies niet is toegestaan op de FP. Dat maakt het minimaal tot een -1, en eigenlijk een -2 (lees: verwijderen van de post).

Om daar een +2 voor te geven is een vrij extreme vorm van modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
Oh het gaat alleen om die TPB proxy. Daar kan ik nog wel mee in. Alleen omdat "extreme misbruik" te noemen vind ik wel een beetje ver gaan maar goed. Een TPB proxy is immers ook pas illegaal nadat die proxy, dus niet alle maar alleen die, voor de rechter is geweest.

@edit: @pino85: Misschien wel extreem, maar niet met de bedoeling van misbruik, ik was niet op de hoogte van jullie anti proxy beleid. Ik dacht dat het ging om het linken naar de cad files.

[ Voor 26% gewijzigd door i8086 op 10-05-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als een post duidelijk minimaal een -1 is en in dit geval dus een -2 (want hij is verwijderd) en jij geeft hem een +2 zit daar een enorm gat tussen, dus dit kan wel degelijk gekwalificeerd worden als extreem.
Hoop dat het wat meer duidelijk is geworden.

[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 10-05-2013 12:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ook zetje van mij erbij :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
nicolai80 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:58:
Oh het gaat alleen om die TPB proxy. Daar kan ik nog wel mee in. Alleen omdat "extreme misbruik" te noemen vind ik wel een beetje ver gaan maar goed. Een TPB proxy is immers ook pas illegaal nadat die proxy, dus niet alle maar alleen die, voor de rechter is geweest.

@edit: @pino85: Misschien wel extreem, maar niet met de bedoeling van misbruik, ik was niet op de hoogte van jullie anti proxy beleid. Ik dacht dat het ging om het linken naar de cad files.
Sowieso, de (Amerikaanse) rechter heeft bevolen dat de bestanden offline moeten en de producten die je er mee kunt maken zijn in Nederland sowieso al illegaal. Daarmee is linken naar die bestanden dus niet echt handig en willen we dat dus ook gewoon niet. Dat het toevallig op tpb staat maak ik me juist weer minder druk om.
Waarom eigenlijk? Een 0 kan toch ook wel? De reactie voegt totaal niets toe, maar hij is ontopic en ik zie er niets schadelijks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem!

Boy in 'nieuws: Miljardair Carl Icahn wil Dell kopen'

Die mag wel naar -2, duidelijke fipo (let op tijd newspost en tijd reactie), plus moderatiegeleuter.... krijgt wel massaal +1 en zelfs +3....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fyHfU6baXZ997NUXyKzEFFYf/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 10-05-2013 12:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dirk schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:44:

Waarom eigenlijk? Een 0 kan toch ook wel? De reactie voegt totaal niets toe, maar hij is ontopic en ik zie er niets schadelijks in.
Gezien de WHAT THE FUCK in dik gedrukte letters kan je hier in mijn ogen ook gewoon een -1 voor geven( wel streng!) en dat stukje over landgrenzen en dat hij dan boos word tja, is dat echt ontopic? je kan dat ook lezen als niet ontopic.
0/-1 kan beiden prima in mijn ogen :)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 10-05-2013 12:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dirk schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:44:
Omdat hij in bold en met caps lock what the fuck schrijft, en begint te zeuren dat hij boos is omdat het nog niet in België en Nederland beschikbaar is. Dat staat in het artikel, dus kan gewoon 0, en door de manier waarop hij dat zegt kan de reactie wmb op -1.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat is er met de power mods ;) ?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat deze ook linkt naar de ontwerp bestanden:

Verwijderd in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid'

Denk niet dat deze vorm van humor echt op prijs gesteld kan worden:

Texamicz in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

pino85 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:32:
Wat is er met de power mods ;) ?
Alle andere mods kunnen geen reacties modden die meer dan 24 oud zijn. tip voor nieuwe categorie moderators :*)?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Tribits schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:16:
Niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat deze ook linkt naar de ontwerp bestanden:

Verwijderd in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid'

Denk niet dat deze vorm van humor echt op prijs gesteld kan worden:

Texamicz in 'nieuws: Cad-files 3d-geprint wapen offline gehaald op last van overheid'
Opgeruimd.
witeken schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Alle andere mods kunnen geen reacties modden die meer dan 24 oud zijn. tip voor nieuwe categorie moderators :*)?
Die limiet is 48 uur. Eventueel zou dat voor de promods opgerekt kunnen worden, maar zover ik weet is dat niet triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En een compleet nieuwe groep?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is onnodig complex en nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom deze post 6x+3 krijgt is mij niet duidelijk, een +1 lijkt me wat beter.
HndSm in 'reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z'

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 10-05-2013 22:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:27:
Waarom deze post 6x+3 krijgt is mij niet duidelijk, een +1 lijkt me wat beter.
HndSm in 'reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z'
Lijkt idd op een (boost?) meingmod. Hij staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen idee, ik heb je een +1 gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ook +1 van mij er bij :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Thx, ik dacht even dat ik gek werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bbcs is weer aan de gang. In ieder bericht dat met garantie te maken heeft komt hij met zijn vreemde interpretatie van de Nederlandse wet (en de daarbij horende semantiek) en zijn strijd tegen Consuwijzer. In nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen' zit hij inmiddels al op 26 reacties. Mensen gaan de strijd met hem aan (ik zelf die fout ook eens gemaakt), maar het vervalt al heel snel in een welles-nietus discussie waar niemand baat bij heeft. Wat mij betreft mag hier best wel eens ingegrepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Kan iemand deze even van zijn (11x !) +3 afhelpen?

Surkow in 'nieuws: W3C publiceert eerste draft voor drm in html5'

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Done.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Carbon in 'nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen''

Halve waarheden zijn imo geen +2 waard. Deze reactie quote zo selectief uit de bron dat het nu lijkt alsof de regelgeving in Nederland helemaal niet geldt terwijl Nederland juist aanvullende regelgeving heeft op dit gebied. Daarnaast staan er al genoeg andere reacties die wel het volledige verhaal vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:29

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Die heb ik een puntje lager gezet :)
Tribits schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:23:
Carbon in 'nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen''

Halve waarheden zijn imo geen +2 waard. Deze reactie quote zo selectief uit de bron dat het nu lijkt alsof de regelgeving in Nederland helemaal niet geldt terwijl Nederland juist aanvullende regelgeving heeft op dit gebied. Daarnaast staan er al genoeg andere reacties die wel het volledige verhaal vertellen.
Inderdaad, ik heb ook een +1 gegeven. Deze reactie is vollediger én eerder gepost: vali in 'nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen''

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

evEndzhar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:13:
bbcs is weer aan de gang. In ieder bericht dat met garantie te maken heeft komt hij met zijn vreemde interpretatie van de Nederlandse wet (en de daarbij horende semantiek) en zijn strijd tegen Consuwijzer. In nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen' zit hij inmiddels al op 26 reacties. Mensen gaan de strijd met hem aan (ik zelf die fout ook eens gemaakt), maar het vervalt al heel snel in een welles-nietus discussie waar niemand baat bij heeft. Wat mij betreft mag hier best wel eens ingegrepen worden.
Inmiddels al 46 reacties van hem in die newspost. Hij lijkt idd met een of andere hetze of persoonlijke vete bezig richting bepaalde organisaties, en het verhaal is continue een repost, copy/paste etc etc. Begint inmiddels behoorlijk irritant te worden ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

RVervuurt in 'nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen''
Krijgt 1x +3, en natuurlijk 1x -1, 32x +2 en 10x +1.
Vraagje: is de zin in het artikel: "... dat klanten meestal een vervangend toestel krijgen, na een reparatieverzoek." nu zo moeilijk te begrijpen dat dit moet worden uitgelegd met "refurbished toestel" (= Engels, geen Nederlands, iets wat dus niet iedereen begrijpt...) dat deze reactie een +2 moet hebben?

(Hierboven: pfffff 46 reacties, zou die zich vervelen? ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Xubby op 12-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Xubby schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:09:
RVervuurt in 'nieuws: 'Apple gaat garantie- en reparatie-beleid flink aanpassen''
Vraagje: is de zin in het artikel: "... dat klanten meestal een vervangend toestel krijgen, na een reparatieverzoek." nu zo moeilijk te begrijpen dat dit moet worden uitgelegd met "refurbished toestel" (= Engels, geen Nederlands, iets wat dus niet iedereen begrijpt...) dat deze reactie een +2 moet hebben?

heb hem gewoon + 1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Xubby schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:09:

Die reactie lijkt me geen +2 waard, ik heb 'm een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 25-09 22:14

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

naveci in 'nieuws: Overheid wil meer producenten van kinderporno aanpakken'

+2 lijkt me beetje overdreven, +1 is wel voldoende imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
Vraagje, deze hele comment thread: ThaBilly in 'nieuws: Sony toont prototype e-reader met 13,3"-scherm'

Hoe moet die gemod worden? De eerste is ge-edit en staat nu alleen "(edit: Ik had niet goed gelezen)": is dat dan een -1 of een 0. En de comments eronder, zijn dat dan 0'tjes of 1'tjes? Ze waren technisch gezien ontopic binnen de context van de comment thread... maa~r... ondertussen is die context weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

David Mulder schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:24:
Vraagje, deze hele comment thread: ThaBilly in 'nieuws: Sony toont prototype e-reader met 13,3"-scherm'

Hoe moet die gemod worden? De eerste is ge-edit en staat nu alleen "(edit: Ik had niet goed gelezen)": is dat dan een -1 of een 0. En de comments eronder, zijn dat dan 0'tjes of 1'tjes? Ze waren technisch gezien ontopic binnen de context van de comment thread... maa~r... ondertussen is die context weg.
Dat doe ik in de meestal als volgt.

- De post zelf die na bewerking geen enkele inhoud of toegevoegde waarde meer heeft op -1.
- De reacties eronder hangt er van af. Als ik ze al in een eerder stadium gemod had (dus toen de eerder genoemde reactie en dus context nog bestond), dan verander ik mijn toegekende score niet.
- Had ik die reacties nog niet gemod en ontbreekt de context dus, dan hangt het sterk van de kwaliteit van de reacties af, maar kom ik meestal in de buurt van de 0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Mijn volgende post is "gedowngrade" naar 0. Naar mijn bescheiden mening ten onrechte omdat ik een mogelijk gevolg aankaart van de introductie van een nieuw toestel met desbetreffende future. Wellicht dat de woordkeuze tendentieus is, het neemt niet weg dat het een inhoudelijke reactie is. Gaarne uw mening omdat ik altijd bereid ben te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

194673 in 'nieuws: 'Hackers uit Midden-Oosten willen bedrijven VS saboteren''

Ik stel er geen prijs op om als moderator voor 'nazi' weggezet te worden. Voldoende reden voor minstens -1 en evt een modbreak?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:44:

Ik stel er geen prijs op om als moderator voor 'nazi' weggezet te worden. Voldoende reden voor minstens -1 en evt een modbreak?
Dat is idd niet zo netjes. Hij staat na mijn zetje stevig op -1.
SniperEye schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:42:
Mijn volgende post is "gedowngrade" naar 0. Naar mijn bescheiden mening ten onrechte omdat ik een mogelijk gevolg aankaart van de introductie van een nieuw toestel met desbetreffende future. Wellicht dat de woordkeuze tendentieus is, het neemt niet weg dat het een inhoudelijke reactie is. Gaarne uw mening omdat ik altijd bereid ben te leren :)
Je begrijpt zelf hopelijk ook wel dat je reactie zo geen toegevoegde waarde heeft?

[ Voor 40% gewijzigd door tweaker2010 op 13-05-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Vodafone wil 'bill shock' door internetverbruik voorkomen'
Dit lijkt me geen +3 waard. Grotendeels meningmods vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:47:

Je begrijpt zelf hopelijk ook wel dat je reactie zo geen toegevoegde waarde heeft?
Als iedereen aanstoot gaat geven aan woordkeuze, dan is mijn antwoord ja. Volgens mij neemt het niet weg dat de kern van mijn boodschap toch duidelijk is en verre van off topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SniperEye schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Als iedereen aanstoot gaat geven aan woordkeuze, dan is mijn antwoord ja. Volgens mij neemt het niet weg dat de kern van mijn boodschap toch duidelijk is en verre van off topic is.
Maar wel irrelevant. Een 0 lijkt me toch echt het juiste niveau, zeker gezien de niet al te beste woordkeuze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Waarvan akte. Ik zal mij de volgende keer mijn woordkeuze aanpassen. Desondanks blijf ik van mening dat de opmerking net zo relevant is als menig +1 opmerking in de topics over bijvoorbeeld 3D-geprinte wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:44:

Voor mij persoonlijk is dat wel een waarschuwing of break oid waard.. wat een vergelijking zeg.. triest voor woorden eigenlijk.
Maar als men dat niet nodig acht staat hij natuurlijk ook goed op de -1.
Dat denk ik ook, en ook niet al te zuinig want ik zie al weer 93x+3 en 48x+2.
wildhagen schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Maar wel irrelevant. Een 0 lijkt me toch echt het juiste niveau, zeker gezien de niet al te beste woordkeuze.
De nul lijkt me inderdaad de juiste score, nul erbij dus.

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 13-05-2013 17:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Hij begint al met een moderatie klacht terwijl het wel duidelijk is dat die fipo in eerste instantie niet meer was dan een loze one liner en daar zijn 16x-1 wel aan te danken zal hebben.

Het stuk over de telefonie van vroeger klopt ook gewoon niet, we hebben volgens mij ooit een flat rate voor lokale gesprekken gehad maar die is ergens rond 1975 al afgeschaft.

De vergelijking met de supermarkt is wel goed gevonden maar of dat het nou een +2 maakt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribits schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:11:
[...]

Hij begint al met een moderatie klacht terwijl het wel duidelijk is dat die fipo in eerste instantie niet meer was dan een loze one liner en daar zijn 16x-1 wel aan te danken zal hebben.

Het stuk over de telefonie van vroeger klopt ook gewoon niet, we hebben volgens mij ooit een flat rate voor lokale gesprekken gehad maar die is ergens rond 1975 al afgeschaft.

De vergelijking met de supermarkt is wel goed gevonden maar of dat het nou een +2 maakt weet ik niet.
Vanwege het taalgebruik + het openen met "modgezeur" i.c.m. de weinig aanvullende text is dit i.mo. een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd in 'meuk: Sick Beard build 500 alpha'

Vraagje over deze reactie: Ik zie dat op het forum (bijvoorbeeld in topic Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]") alles verwijderd wordt waarin problemen besproken worden met het downloaden van specifieke films of series. Geldt dat ook voor de FP of is die regel specifiek voor bepaalde forum topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wij helpen niet met warez. Dat is het beleid op zowel de frontpage als op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan me wel voorstellen dat het bij een meukpost over Sick Beard een grijs gebied is, maar verwijzen naar content is niet toegestaan. Hier wordt het duidelijk uitgelegd: Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]"
Pagina: 1 ... 45 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht