"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Je mag natuurlijk een andere mening hebben en daar is helemaal niets mis mee maar als je op deze manier dit soort uitspraken doet dan vraag je er eigenlijk ook zelf om, je kan dit ook anders verwoorden.
Mensen die hier hoger dan een -1 aan geven begrijpen het nog niet helemaal.
[ Voor 126% gewijzigd door pino85 op 21-03-2013 19:26 ]
Liefhebber van Tweakers
"Of betaald HTC hier Tweakers / de Persgoep voor dit soort werk?"lanerios schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:00:
Verwijderd in 'plan: Wil jij de nieuwe HTC One testen?'
-1? Ik zie max een 0 erin. Hij heeft een andere mening, misschien wat grof. Maar dan gelijk -1? Kansloos.
De rest was al tamelijk bagger (maar nog net genoeg voor een 0 wellicht), maar dit trekt em overduidelijk naar een stevige -1.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Dit is geen +2 of +3 waard.
Liefhebber van Tweakers
SKdragon in 'nieuws: IPhone 5 kan alleen in steden op 4g-netwerk KPN'
Die +3's zijn best wel triest

Virussen? Scan ze hier!
heb hem ook +1 gegeven, je ziet trouwens die mee eens +2's steeds vaker met de nieuwe mod waardering.
Hier zijn er nog een paar, eerst dacht ik er 3 op te zoeken maar dat werden er even iets meer dan 3, ook zit er een +3 tussen die niet op +3 hoort.
dasiro in 'nieuws: BankGiro en Nationale Postcode Loterij krijgen spamboete van 200.000 euro'
divvid in 'nieuws: Canon rust Powershot SX280 HS uit met nieuwe Digic 6-chip'
Koesper in 'nieuws: Canon rust Powershot SX280 HS uit met nieuwe Digic 6-chip'
TDeK in 'nieuws: BankGiro en Nationale Postcode Loterij krijgen spamboete van 200.000 euro'
Artjuh in 'nieuws: BankGiro en Nationale Postcode Loterij krijgen spamboete van 200.000 euro'
Stoney3K in 'nieuws: BankGiro en Nationale Postcode Loterij krijgen spamboete van 200.000 euro'
DOA in 'nieuws: BankGiro en Nationale Postcode Loterij krijgen spamboete van 200.000 euro'
killercow in 'nieuws: 'Hacker Gouds ziekenhuis was betrokken bij andere hackpogingen''
Dus? Sorry hoor, maar 1 zin gelijk -1? Dan mag er wel duidelijk met 1 lijn gemod gaan worden. Niet met "anti tweakers" dus -1 en "anti bericht" dus een 0.albatross schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 06:21:
[...]
"Of betaald HTC hier Tweakers / de Persgoep voor dit soort werk?"
De rest was al tamelijk bagger (maar nog net genoeg voor een 0 wellicht), maar dit trekt em overduidelijk naar een stevige -1.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nee, niet '1 zin gelijk -1'. Als je zijn bericht goed leest zie je dat de rest van die post ook niet om over naar huis te schrijven is. Wat mij betreft is het ook een -1, want dergelijke rants zijn zinloos en wat mij betreft ongewenst.lanerios schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:52:
[...]
Dus? Sorry hoor, maar 1 zin gelijk -1? Dan mag er wel duidelijk met 1 lijn gemod gaan worden. Niet met "anti tweakers" dus -1 en "anti bericht" dus een 0.
Vinand in 'reviews: God of War: Ascension'
simplicidad in 'reviews: God of War: Ascension'
Wat denken jullie van dit soort posts? ik vind dat dit soort posts gewoon weg niet thuis horen op de fp en de inhoud is in gevallen ook niet dat ik zeg dit wil ik graag zien.
Het gaat er eigenlijk om dat men het niet eens is op de manier waarop en hoe men games reviewed/beoordeeld bij tweakers.net en dit word op een in mijn ogen verkeerde manier aan gegeven en op een verkeerde plaats.
Er staan allerlei snaren/insinuaties in en ik denk dat men dit beter in GR kan posten( op een fatsoenlijke manier), waar overigens al meerdere malen en ook nu weer een discussie loopt over reviews, dus ik beoordeel ze nu met 3x een -1.
De 6x+3 op de eerste post die ik link snap ik niet, de persoon of personen die hier dat soort waarderingen aan hangen begrijpen het systeem nog niet.
[ Voor 101% gewijzigd door pino85 op 21-03-2013 20:00 ]
Liefhebber van Tweakers
Inderdaad, diegene kan best een punt hebben maar de FP is niet de plaats daarvoor.pino85 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
[...]
Wat denken jullie van dit soort posts? ik vind dat dit soort posts gewoon weg niet thuis horen op de fp en de inhoud is in gevallen ook niet dat ik zeg dit wil ik graag zien.
Het gaat er eigenlijk om dat men het niet eens is op de manier waarop en hoe men games reviewed/beoordeeld bij tweakers.net en dit word op een in mijn ogen verkeerde manier aan gegeven en op een verkeerde plaats.
Er staan allerlei snaren/insinuaties in en ik denk dat men dit beter in GR kan posten( op een fatsoenlijke manier), waar overigens al meerdere malen en ook nu weer een discussie loopt over reviews, dus ik beoordeel ze nu met 3x een -1.
Dit hoort thuis in het GR-topic. Ik heb ze ook -1 gegeven.
hoe is dit 6x +2 en 6x +3 en +2 gemiddeld?
Staat inmiddels stevig op +1. De mediaan doet zijn werk.computerjunky schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:33:
Joepys in 'nieuws: 'Hacker Gouds ziekenhuis was betrokken bij andere hackpogingen''
hoe is dit 6x +2 en 6x +3 en +2 gemiddeld?
Even los van mod faq en policy zit ik er als lezer gewoon niet op te wachten. Ik lees een artikel op tweakers omdat ik graag iets wil weten over een bepaalde game en eventueel hoe anderen daar over denken. Ik maak zelf bewust de keuze die informatie hier te zoeken en heb verder geen behoefte aan waarschuwingen voor onkundige/corrupte redacteurs.pino85 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
De discussie over de kwaliteit/neutraliteit van reviewers is al net zo oud als game reviews zelf en zal dus niet vandaag of morgen even beslecht worden. Los daarvan zijn de argumenten nog al voorspelbaar. Bij alles meer dan een 8 is de kritiek dat het veel te hoog beoordeeld wordt, bij alles minder dat het veel te laag is. Verder de standaard argumenten dat redacteurs onkundig zijn en tweakers corrupt is tot op het bot.
Ik wil niet zeggen dat alle kritek ongewenst is. Als iemand inhoudelijke kritiek heeft op de review kan dat een welkome aanvulling zijn. Maar ik zit er niet op te wachten om in een moddergevecht terecht te komen. Dat verpest voor mij de ervaring en rechtvaardigt daarmee imo de score ongewenst.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Daar kan ik mij volledig in vinden.pino85 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
Verkeerde plaats, sowieso, ja. Bovendien is er, an sich, niks mis met kritiek op de manier waarop iemand vindt dat tweakers games beoordelen. Moet kunnen. Maar sarcastische insinuaties en/of beschuldigende snaren, zoals je zegt, zijn wat mij betreft absoluut ongewenst (zelfs op GR).
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Marc Rademaker in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter' en CH4OS in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter' hebben naar mijn idee daardoor een mismoderatie.
Ik kan me vooralsnog goed vinden in die 0-en.CptChaos schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:08:
Volgens mij is in reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter iemand bezig om reacties offtopic te modereren.
Marc Rademaker in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter' en CH4OS in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter' hebben naar mijn idee daardoor een mismoderatie.
"Crysis 3: welke hardware heb je nodig?" is nou niet bepaald het onderwerp. Leuke vraag op zich, maar is al uit en te na elders besproken.
Van mij dus ook 2x een 0.
[ Voor 3% gewijzigd door albatross op 22-03-2013 14:26 . Reden: Misquote ]
[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2013 11:32 ]
Powergrim (de parent) relateert de vraag nog aan HD 7790; die andere twee linken alleen naar "reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?". En dan lijkt me de vraag welke hardware je nodig hebt voor Crysis 3 toch net te off-topic.CptChaos schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:31:
Dan hoort de vraag erboven dus ook 0 te zijn, terwijl die momenteel op +1 staat.
Wat je hier precies mee bedoelt is mij niet geheel duidelijk.CptChaos schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:32:
Dan is elke reactie bij voorbaat dus 0,
Powergrim (de parent) vroeg feitelijk naar op wat voor settings de HD 7790 dan wel fatsoenlijk Crysis 3 kon draaien als het op 'ultra' niet gaat (zoals Marc Rademaker berichtte). Dat is op zich dus een topic-relevante vraag. Jij, en de ander, linkte hem toen vervolgens naar:... ook niet echt logisch, terwijl 'we' willen helpen.
http://tweakers.net/revie...ardware-heb-je-nodig.html
Maar daar wordt de HD 7790 niet besproken (die was er uiteraard toen nog niet); waarmee dat sub-draadje dus gewoon een off-topic, algemene discussie wordt over wat voor hardware men dan wel niet nodig heeft voor Crysis 3. En dat leek me niet de bedoeling.
Maar goed, anderen hier kunnen dat best met mij oneens zijn.
+3 lijkt me een tikkeltje overdreven? Ik vind zelf een +1 wel voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
Hem em een +1 gegeven (met boost); en daar staat ie nu ook op.wildhagen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:28:
Cambion Daystar in 'nieuws: Ook Vodafone biedt alleen 4g-dekking iPhone 5 in drukke gebieden'
EDIT: Overigens is 14x +3 echt weer van de zotte.
[ Voor 5% gewijzigd door albatross op 22-03-2013 17:30 ]
na mijn mod op 1, dit soort scores zie je nu steeds vaker, ook heel vaak +2. Persoonlijk ben ik best eisend voor een +2 of hoger gezien deze posts eerder in het zicht komen, het verschil tussen 0 en 1 is minder belangrijk voor mij.wildhagen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:28:
Cambion Daystar in 'nieuws: Ook Vodafone biedt alleen 4g-dekking iPhone 5 in drukke gebieden'
Inderdaad. Doet me een beetje denken aan de bonus-cultuur, waar mensen een bonus krijgen als ze alleen maar gewoon hun werk goed doen. En dat zie ik met topics net zo: gewoon een goede post is niet daarom direct een +2 of meer waard. Een +2 post moet daadwerkelijk informatief wezen (een goedkoop linkje volstaat m.i. ook niet). En spotlights, die deel ik eigenlijk maar zelden uit.qlum schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:31:
[...]
na mijn mod op 1, dit soort scores zie je nu steeds vaker, ook heel vaak +2. Persoonlijk ben ik best eisend voor een +2 of hoger gezien deze posts eerder in het zicht komen.
Mee eens, gewoon een +1, die +3's zijn zeer verkeerd in mijn ogen.qlum schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:31:
[...]
na mijn mod op 1, dit soort scores zie je nu steeds vaker, ook heel vaak +2. Persoonlijk ben ik best eisend voor een +2 of hoger gezien deze posts eerder in het zicht komen, het verschil tussen 0 en 1 is minder belangrijk voor mij.
Liefhebber van Tweakers
TumbleCow in 'nieuws: Robotslang grijpt zich automatisch vast'
Die had van mij normaliter best een +2 kunnen krijgen, maar ik heb er 1 punt afgehaald vanwege dat dit een herhaling was van zijn eerdere:
Die was zeker informatief (en heb ik zelf ook een +2 gegeven). Het lijkt me dat de 'kopie' van die post dan gewoon op +1 kan. Of zie ik dat verkeerd?
EDIT:
Ook zijn er in dit FP artikel weer een onevenredig aantal +2 mods te vinden:
nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline
Niet vreemd, gezien de topic; en het zijn best allemaal redelijk aardige meningen; maar allemaal informatief per se?
[ Voor 22% gewijzigd door albatross op 22-03-2013 21:07 ]
Mee eens. Elke keer hetzelfde zeggen belonen met een +2 lijkt me overdadig voor die tweede reactie. Een +1 is prima. Prima reactie die prima past in het draadje, maar meerdere +2's voor dezelfde info lijkt me wat overtrokken.albatross schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:53:
Deze heb ik teruggeduwd naar +1 (hij stond op +3).
Die had van mij normaliter best een +2 kunnen krijgen, maar ik heb er 1 punt afgehaald vanwege dat dit een herhaling was van zijn eerdere:
Die was zeker informatief (en heb ik zelf ook een +2 gegeven). Het lijkt me dat de 'kopie' van die post dan gewoon op +1 kan. Of zie ik dat verkeerd?
EDIT:
Verwijderd in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
Deze lijkt me geen -1. De parent staat terecht op 0. Dit is een prima reactie hierop, zeker niet ongewenst. Hij heeft duidelijk een punt, ongeacht of je ermee eens bent of niet. Prima reactie op de parent, slechts zijdelings on-topic. Een 0 zou ik zeggen. -1 lijkt me erg ver gezocht (pure meningmodden?).
[ Voor 18% gewijzigd door Edddd op 22-03-2013 22:29 ]
Meestal wanneer downloaden en filesharing het nieuws haalt, dan worden er in twee kampen bomen opgetuigd tot en met de interpretatie van wetgeving toealbatross schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:53:
Ook zijn er in dit FP artikel weer een onevenredig aantal +2 mods te vinden:
nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline
Niet vreemd, gezien de topic; en het zijn best allemaal redelijk aardige meningen; maar allemaal informatief per se?
Volgens mij staan de volgende posts niet allemaal op de juiste score:
Verwijderd in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
+3 lijkt me te hoog? W.m.b. is een +2 goed genoeg?
R4gnax in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
buzzin in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
Mogen beiden op +1?
Bauknecht in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
Is één regel met een link naar een eerdere post die een +2 heeft gehad nu weer de +2 waard?
Amanoo in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
+2 waard?
Simper01 in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
De Nederlandse wetgeving zullen ze wel kunnen waarderen in België, maar een +2 lijkt me dan wat te veel van het goede
Het nieuwsitem gaat over België. De Nederlandse wetgeving aanhalen lijkt me dan een offtopic reactie.
[ Voor 6% gewijzigd door drq1 op 22-03-2013 23:30 ]
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Die stond, toen ik net keek, nog steeds op +3. Ik zou em zelf graag op +1 krijgen. De post is een schoolvoorbeeld van waar we het over hadden: het is een prima leesbaar persoonlijk verhaal waar velen (o.a. ik) zich goed in zullen kunnen herkennen. Maar objectief, wat is daar nu informatief of meer aan? Het is uiteindelijk gewoon een solide on-topic post.drq1 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:14:
[...]
@albatross, ik ben het eens met je opmerking dat het allemaal redelijk aardige meningen zijn, maar nee, ik vind ze niet allemaal de +2 waard.
Volgens mij staan de volgende posts niet allemaal op de juiste score:
+3 lijkt me te hoog? W.m.b. is een +2 goed genoeg?
EDIT: Zijn 'Edit 2' doet zelfs behoorlijk afbreuk aan zij eerdere betoog:
"En immoreel... onredelijk hoge boetes aan mensen die minimaal 40 uur van hun leven in een week weg moeten werken omdat Hollywood het met een paar centen maar zeker geen Maybach minder doen is ook iets om van over je nek te gaan. Een Robert Downey Jr (dijk van een acteur) die weet ik wat voor achterlijk bedrag wil voor een rolletje in een film en dat ook gewoon krijgt (Avengers) is ook immoreel en ook kut voor de markt." Etc.
Daarmee wordt het eigenlijk weer gewoon plat je frustratie uiten over de wereld. Ik zal niet zo flauw zijn om hem dan maar direct een 0 te geven; maar van die +3 moet die post m.i. echt af.
Ik ben het eens met je andere (correctieve) mods. Deze zou m.i. echter op zich wel op +1 kunnen blijven staan. Al was het alleen maar omdat we dan alle post die de Nederlandse wetgeving erbij betrekken off-topic zouden moeten verklaren (en dat is meer dan 75% van de hele thread). Hij speelt het echter (vooral in de laatste zin) toch wel tamelijk op de man; dus ik heb em uiteindelijk dan zelf maar een 0 gegeven.Verwijderd in 'nieuws: Belgische politie haalt besloten filesharingfora offline'
Het nieuwsitem gaat over België. De Nederlandse wetgeving aanhalen lijkt me dan een offtopic reactie.
Gewoon een 0 lijkt me prima, ja.Edddd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:23:
[...]
EDIT:
Deze lijkt me geen -1. De parent staat terecht op 0. Dit is een prima reactie hierop, zeker niet ongewenst. Hij heeft duidelijk een punt, ongeacht of je ermee eens bent of niet. Prima reactie op de parent, slechts zijdelings on-topic. Een 0 zou ik zeggen. -1 lijkt me erg ver gezocht (pure meningmodden?).
[ Voor 13% gewijzigd door albatross op 23-03-2013 08:01 ]
Wil niet zeggen dat ik bepaalde punten niet zou snappen of soms zelf ook denk hoe kan dit nu? maar de FP is de verkeerde plaats en sommige bewoordingen kunnen natuurlijk ook op een andere manier gebracht worden.
reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur
Edit:
Hij is niet meer te modden maar breng hem toch onder de aandacht voor eventueel een power mod, 9x+3? en 2x+2? en dan de inhoud van deze tekst imo -1?
reviews: God of War: Ascension
Afijn, het begint me gewoon enorm op te vallen dat dit soort posts steeds meer gemaakt worden met de daarbij horende hoge scores die individueel uitgedeeld worden.
9 van de 10x komt zo'n post wel op de juiste score( in dit geval niet) maar het gaat me even meer om de tendens die steeds meer begint op te vallen.
[ Voor 53% gewijzigd door pino85 op 23-03-2013 11:53 ]
Liefhebber van Tweakers
Welke reacties bedoel je precies? Ik zie hier alleen de linkjes naar het artikelpino85 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:14:
En de fames /bashing richting de crew bij deze review is weer begonnen, lijkt tegenwoordig steeds meer en meer voor te komen evenals dat sommige mods er snel een +2/+3 aan hangen maar gelukkig is de mediaan er nu.
offtopic:
Wil niet zeggen dat ik bepaalde punten niet zou snappen of soms zelf ook denk hoe kan dit nu? maar de FP is de verkeerde plaats en sommige bewoordingen kunnen natuurlijk ook op een andere manier gebracht worden.
reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur
Edit:
Hij is niet meer te modden maar breng hem toch onder de aandacht voor eventueel een power mod, 9x+3? en 2x+2? en dan de inhoud van deze tekst imo -1?
reviews: God of War: Ascension
Het was gewoon algemeen bedoeld dat in de reviews en ook in deze mensen die flamen richting de redactie en de manier waarop deze te werk gaat hoog beloont kunnen worden.. en dat is not done imho en buiten dat is dit niet de plaats, en buiten dit valt me op dat de wat negatievere insteek richting redactie op de reviews steeds vaker met +3''s word beoordeeld door sommige mods.
Kan de reacties wel gaan zoeken anders maar dan zal ik dit later op de dag/avond even doen( zit in een pauze)
Edit:
Dit soort reacties bedoel ik, richt me even op enkel de +3's
5x+3
lowg in 'reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur'
5x+3
simplicidad in 'reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur'
4x+3
Verwijderd in 'reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur'
1x+3
segascope in 'reviews: Gears of War: Judgment - knalfestijn met meer kleur'
Ik zie wel dat bepaalde posts wat gewijzigd zijn en of scores aangepast zijn dus dat is positief zullen we maar zeggen.
Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen want het is immers weekeind en na het weekeind zal er meer gepost worden.
Wie weet zie ik het trouwens gewoon verkeerd dat er nu wat meer met +3's gestrooid word in de reviews waarin mensen zich negatief uiten jegens redactie en de scores en de manier van reviewen maar het begon me wat op te vallen.
[ Voor 92% gewijzigd door pino85 op 24-03-2013 00:40 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Kun je toch -1 voor geven? Degene waar ik op reageerde zat er duidelijk naast aangezien hij het had over singleslot videokaarten. Komt die beste aanzetten met een hele lijst van dubbelslots videokaarten.
Vayra in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter'
En dit is zeker geen +2 waard, er is niets informatiefs aan. Zowel, dan mag mijn score daaronder ook wel een +2 hebben.
Er zijn mensen die hier aftrek voor geven en ik denk dat je er niets aanvallend mee bedoeld richting de persoon in kwestie maar dit kan zo wel overkomen en dus snap ik de -1 , de andere post waar je naar linkt vind ik gewoon een goede +1 en daar staat deze ook op.Ik weet niet of jou iets aan je ogen mankeert
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 24-03-2013 11:43 ]
Liefhebber van Tweakers
"Ik weet niet of jou iets aan je ogen mankeert"Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:02:
Verwijderd in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter'
Kun je toch -1 voor geven? Degene waar ik op reageerde zat er duidelijk naast aangezien hij het had over singleslot videokaarten. Komt die beste aanzetten met een hele lijst van dubbelslots videokaarten.
Ik ben zo iemand die dit soort schelden onwenselijk vind.
De tweede post is inderdaad een gewoon een prima +1.
-2? Nu kan het nog
Al zijn reacties zijn echt dramatisch trouwens, misschien wel waard om te bekijken.
[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-03-2013 11:55 ]
3x+3/4x+2? lijkt me niet, eerder max een +1.
Rickkamminga in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter'
Deze +3 gever snapt denk ik modden nog niet helemaal:
r.marijnissen in 'nieuws: Cisco moet 70 miljoen dollar betalen wegens contractbreuk'
[ Voor 118% gewijzigd door pino85 op 24-03-2013 21:20 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Wat is hier schelden aan dan? Want als ik iets niet doe is het schelden op Tweakers. Nooit gedaan ook. Ik vraag mij alleen af of die persoon iets aan de ogen mankeert. Dat is niet aanvallend bedoeld en zou zo ook niet opgenomen moeten worden. Maar dat is een nadeel van een forum, en aangezien ik niet zo van de smiley's ben heb ik er geenalbatross schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:37:
[...]
"Ik weet niet of jou iets aan je ogen mankeert"
Ik ben zo iemand die dit soort schelden onwenselijk vind.
De tweede post is inderdaad een gewoon een prima +1.
Als er iets is wat ik niet doe is het aanpassen van een reply die op geen enkele manier kwetsend, aanvallend of beledigend is. Het is een doodnormale uitspraak naar iemand toe die iets doet zonder eerst goed te kijken. Een uitspraak die al erg oud is en iedereen wel eens gehoord heeft. Ik kan de beweegreden begrijpen waarom er een -1 gegeven wordt, maar zoals ik al zei is men kleinzerig als dit als schelden of aanvallen wordt gezien.pino85 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:31:
Ik zou je post toch wat aanpassen en dan wel het stukje:
[...]
Er zijn mensen die hier aftrek voor geven en ik denk dat je er niets aanvallend mee bedoeld richting de persoon in kwestie maar dit kan zo wel overkomen en dus snap ik de -1 , de andere post waar je naar linkt vind ik gewoon een goede +1 en daar staat deze ook op.
Ik geef je enkel aan dat als je wilt dat mensen het niet op deze manier kunnen lezen dat een aanpassing verstandig is, dat je dit niet doet is vanzelf sprekend aan jou zelf,en ik begrijp ook wat je bedoelt.
Feit blijft dat er mensen aftrek voor kunnen geven (of niet) en dat je verschillende beoordelingen zal kunnen krijgen en daar is denk ik niets mis mee omdat je deze tekst op verschillende manieren kan interpreteren, dus er zijn meerdere cijfers mogelijk.
[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 24-03-2013 14:21 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Maar goed, het zij zo. Ik ben er niet voor de punten maar vond het wel het vermelden waard.
Verwijderd
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Misschien is het een idee om dit verplicht leesvoer te maken voor bij de registratie?
Zelf merk ik dat de -1 zeer populair is bij reacties waar je een ander standpunt op na houdt dan de grote meerderheid of gewoon ongelijk hebt. In plaats van hier op te reageren komt er vervolgens een stortvloed aan negatieve beoordelingen binnen en moet je zelf maar proberen te achterhalen wat nu eigenlijk het probleem is.
En het ergste is nog wel dat wanneer je een eerdere fout probeert te herstellen (dus je ongelijk toegeeft) de -1'tjes binnenstromen. Dit werkt natuurlijk ook niet bepaald motiverend.
http://tweakers.net/nieuws/87998/corsair-kondigt-k70-toetsenbord-voor-gamers-aan.html?showReaction=6135021#r_6135021
Maar goed! Vergeleken met andere fora is Tweakers.net een stuk volwassener. Dus ik moet niet teveel zeuren
Edit: linkje toegevoegd zodat het lijkt alsof deze reactie on-topic is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 16:10 ]
Zelf vind ik in de jaren dat ik mod het nogal mee vallen dat er naar een -1 word gegrepen( overmatig)
Ik zie eerder in bepaalde gevallen( de laatste tijd) een tendens dat er erg snel +2's en +3's worden uitgedeeld, en als er onterecht posts omlaag of te hoog worden gemod dan kan dat hier gemeld worden zodat scores kunnen worden recht getrokken en waar nodig een power mod een user kan benaderen als deze consequent het mod systeem verkeerd gebruikt.
Even je reactie zelf, ik kan hem niet meer beoordelen omdat deze ouder is dan 48 uur, dus mocht je in de toekomst posts tegen komen waar je van denkt dat deze op een verkeerde score staan meld ze dan binnen 48 uur hier.( alleen een power mod kan na 48 uur een score handmatig aanpassen)
Ben het overigens eens dat je score nu te laag staat!
Ook haal je zelf al aan dat we op tweakers.net volwassener zijn ten opzichte van bepaalde andere sites/ fora en dat houd dus ook in dat er hier wat meer word verwacht aan inhoud in een post en de manier waarop mensen met elkaar in een artikel discussiëren maar dat staat ook duidelijk uitgelegd in de FaQ wat er word verwacht en wat bijvoorbeeld als ongewenst gedrag word gezien.
Dit zal wellicht op bepaalde sites wat anders zijn,daarom kan het denk ik soms overkomen alsof er hier zo nu en dan te snel een post te laag/streng word beoordeeld maar in het algemeen denk ik dat dit echt niet het geval is.
Natuurlijk word er in gevallen een post onterecht Te hoog of Te laag beoordeeld maar dat zal je altijd houden, aan ons om er zo goed mogelijk iets aan te doen.
Mocht je verder willen discussiëren over het mod systeem in het algemeen dan denk ik dat onderstaand topic er beter op aansluit.
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 24-03-2013 16:48 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Bedankt voor de verwijzing. Ik kwam eigenlijk meer om mijn zegje te doen over het onderwerp, en niet zozeer om extra punten te scorenMocht je verder willen discussiëren over het mod systeem in het algemeen dan denk ik dat onderstaand topic er beter op aansluit.
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Het scoren van +2'tjes is inderdaad kinderlijk eenvoudig, een beetje voorkennis over het onderwerp en een tijdige reactie op het nieuwsonderwerp staat bijna garant voor een aantal +2-moderaties. +3 moderaties zijn volgens mij een stuk zeldzamer.
Maar goed, ik zat het hier maar bij laten voordat ik als te storend wordt ervaren.
Het valt bij mij in de categorie "Ben je niet lekker of zo?!", "Spoor je niet?!" "Ben je scheel, of zo?!", etc.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:59:
[...]
Wat is hier schelden aan dan? Want als ik iets niet doe is het schelden op Tweakers. Nooit gedaan ook. Ik vraag mij alleen af of die persoon iets aan de ogen mankeert. Dat is niet aanvallend bedoeld en zou zo ook niet opgenomen moeten worden.
En nee, je vroeg uiteraard niet gewoon neutraal naar de medische toestand van zijn ogen. Net zo min als je ook niet kunt vragen "Ben je dom of zo?", en dan doen alsof je alleen maar neutraal vroeg naar de staat van iemand zijn intelligentie.
Het is, op zijn minst, een tamelijk onvriendelijke snaar. Zelf vind ik het inderdaad onwenselijk dat mensen zo tegen elkaar praten op de FP. Te meer daar dat ook helemaal niet nodig is. Een gewone reactie als dit kan ook:Moet wel zeggen dat men aardig kleinzerig is als men dit opvat als schelden of aanvallen.
"Leuke links, maar het ziet er naar uit dat al die kaarten twee slots gebruiken, dus ik vrees dat die niet gaan passen in de PC-Q03."
EDIT:
Dat fenomeen ken ik wel, ja. Vooral bij FIPO's heeft men nogal eens de neiging snel een one-liner te plaatsen, die dan downgemod wordt, om die dan vervolgens later te editen om onder de 0 of lager uit te komen. Mensen zien dat als een soort 'cheaten'.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:03:
En het ergste is nog wel dat wanneer je een eerdere fout probeert te herstellen (dus je ongelijk toegeeft) de -1'tjes binnenstromen. Dit werkt natuurlijk ook niet bepaald motiverend.![]()
http://tweakers.net/nieuws/87998/corsair-kondigt-k70-toetsenbord-voor-gamers-aan.html?showReaction=6135021#r_6135021
In jouw geval is er m.i. echter niets in jouw post dat een -1 rechtvaardigt.
[ Voor 27% gewijzigd door albatross op 24-03-2013 18:21 ]
Verwijderd
Opvallend is trouwens dat de -1's er nu in rap tempo bijkomen. Was het eerst 2, nu zijn het er 8.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 20:58 ]
Je comment is gewoon bot en op de man gespeeld. Hou er over op.
Je krijgt btw niet meer -1's... het is al een tijdje niet meer mogelijk om die toe te voegen. Denk aan de 48 uur regel. Je komt nu verongelijkt over in dit topic.
Inderdaad.Johny_B schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:31:
Je comment is gewoon bot en op de man gespeeld. Hou er over op.
Die extra -1's zullen toegevoegd zijn door PowerMods. Dat zegt m.i. genoeg.Je krijgt btw niet meer -1's... het is al een tijdje niet meer mogelijk om die toe te voegen. Denk aan de 48 uur regel.
Beide reacties staan inmiddels op de juiste score.pino85 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:57:
Die 2x+3 op zijn reactie vind ik erg, de power mods hadden hem al eerder in de gaten aangezien een andere reactie al verwijderd is, ook de reactie waar je naar linkte is al weer weg en dus maakt men er al werk van.
3x+3/4x+2? lijkt me niet, eerder max een +1.
Rickkamminga in 'reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter'
Deze +3 gever snapt denk ik modden nog niet helemaal:
r.marijnissen in 'nieuws: Cisco moet 70 miljoen dollar betalen wegens contractbreuk'
Edit:
The Anarchist in 'nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit'
Deze reactie is ongewenst.
catfish in 'nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit'
En dit is geen +3 of +2 waard.
Edit 2:
TRG in 'nieuws: Battlefield 4 lijkt zich af te spelen in Shanghai'
Dit lijkt me geen +1 of hoger waard.
[ Voor 25% gewijzigd door tweaker2010 op 25-03-2013 11:47 ]
Een -1 kan in mijn ogen gewoon en een nul zou ik nog begrijpen maar ontopic scores of hoger snap ik niet echt.( staat los of ik het eens of oneens met zijn argument ben) maar dit is gewoon de verkeerde plaats.
Het is helaas zo dat commentaar op redactie en hun manier van opereren in bepaalde gevallen kan rekenen op hoge waarderingen.
[ Voor 79% gewijzigd door pino85 op 25-03-2013 13:21 ]
Liefhebber van Tweakers
Inderdaad, het helpt dan ook niet dat de redacteur er nog op ingaat, zo wordt het draadje nooit verborgen.pino85 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:09:
Eerste 2 staan op de juiste score, en die laatste post is zeker geen +1 of hoger waard, aangezien dit in mijn ogen thuis hoort in het GR topic.
Een -1 kan in mijn ogen gewoon en een nul zou ik nog begrijpen maar ontopic scores of hoger snap ik niet echt.( staat los of ik het eens of oneens met zijn argument ben) maar dit is gewoon de verkeerde plaats.
Het is helaas zo dat commentaar op redactie en hun manier van opereren in bepaalde gevallen kan rekenen op hoge waarderingen.

Verwijderd
EliteGhost in 'nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit'
De middelste zou wellicht nog op 0 kunnen; maar de rest kan zeker op -1 (bijdehand gezwets en op de man gespeeld).Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:26:
Irritant onnodig bijdehand taal gezeur. Ik heb ze alle drie op -1 gezet:
EDIT: Ik heb de laatste toch ook maar op 0 gezet: hij was ook weer een beetje bijdehand aan het doen, maar het viel in die post toch nog alleszins mee.
[ Voor 9% gewijzigd door albatross op 25-03-2013 13:37 ]
Dit krijgt massaal +2 en zelfs +3, maar meer dan een -1 zie ik er niet in?
Virussen? Scan ze hier!
Staat op -1 nu.wildhagen schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Verwijderd in 'nieuws: Kim Dotcom: Nieuw-Zeeland en FBI speelden onder één hoedje'
Dit krijgt massaal +2 en zelfs +3, maar meer dan een -1 zie ik er niet in?
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De derde mag van mij op +1. Gewoon een on-topic reactie. Dat hij een taalsuggestie doet maakt het inderdaad geen -1. Zijn eerste reactie gaat alleen over taal, dat is een -1, daar ben ik het zeker mee eens. Maar een on-topic reactie waar slechts een klein onderdeel over taal gaat vind ik geen probleem en dus niet in aanmerking komend voor puntenaftrek. Zeker gezien de vaak erbarmelijk slechte taalgebruik en/of schrijfvaardigheid bij vele reacties. Soms moet je zinnen meermaals lezen om ze te begrijpen. Een reactie in correct Engels krijgt zelfs puntenaftrek, terwijl een reactie in een niet bestaande taal ('foutief Nederlands') wel goed bevonden moet worden. Én dan mag je iemand daar niet op attenderen?albatross schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:32:
[...]
De middelste zou wellicht nog op 0 kunnen; maar de rest kan zeker op -1 (bijdehand gezwets en op de man gespeeld).
EDIT: Ik heb de laatste toch ook maar op 0 gezet: hij was ook weer een beetje bijdehand aan het doen, maar het viel in die post toch nog alleszins mee.
Ik wil niet tegen de regels in, maar ik vind het als lezer vervelender om slecht Nederlands te lezen, dan een prima suggestie te lezen.
Dit is uiteraard mijn mening, kan ik het zo toepassen? Of ben ik dan toch aan het mismodden?
Zoals ChicaneBT al zei, hij zat in veel posts wel erg te zieken over dat Engels dat volgens hem best Nederlands kon wezen. En om nou de hele FP af te lopen en bijdehand te lopen doen tegen mensen dat er ook best Nederlandse equivalenten zijn, vind ik persoonlijk toch wel ongewenst.Edddd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:32:
[...]
De derde mag van mij op +1. Gewoon een on-topic reactie. Dat hij een taalsuggestie doet maakt het inderdaad geen -1. Zijn eerste reactie gaat alleen over taal, dat is een -1, daar ben ik het zeker mee eens. Maar een on-topic reactie waar slechts een klein onderdeel over taal gaat vind ik geen probleem en dus niet in aanmerking komend voor puntenaftrek. Zeker gezien de vaak erbarmelijk slechte taalgebruik en/of schrijfvaardigheid bij vele reacties. Soms moet je zinnen meermaals lezen om ze te begrijpen. Een reactie in correct Engels krijgt zelfs puntenaftrek, terwijl een reactie in een niet bestaande taal ('foutief Nederlands') wel goed bevonden moet worden. Én dan mag je iemand daar niet op attenderen?
Ik wil niet tegen de regels in, maar ik vind het als lezer vervelender om slecht Nederlands te lezen, dan een prima suggestie te lezen.
Dit is uiteraard mijn mening, kan ik het zo toepassen? Of ben ik dan toch aan het mismodden?
Ik had overigens die derde post ook eigenlijk wel een +1 gegund, maar had er 1 puntje vanaf gehaald vanwege de eerste zin.
0, serieus?
-1, toch?Sommigen vinden het erg belangrijk hun plasje te moeten doen en hun huilverhalen keer op keer herhalen zodra het over win8 gaat.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Dus een nul(mild) of -1(strenger) kan beiden maar alles daar boven kan echt niet.( die 1x+3 vooral niet)
Pino geeft een -1
[ Voor 134% gewijzigd door pino85 op 25-03-2013 18:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Die had ik gister al een -1 gegeven, ja.witeken schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:38:
GerCor in 'nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit'
0, serieus?
[...]
-1, toch?
Klopt Dirk en ikzelf! Rechtstreekse aanval is nooit meer dan -1 waard! Ben je het er niet mee eens, Tuintje, dan kan je dit via DM met me bespreken maar hier is het onderwerp nu gesloten!albatross schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:37:
[...]
Inderdaad.
[...]
Die extra -1's zullen toegevoegd zijn door PowerMods. Dat zegt m.i. genoeg.
Wat betreft EliteGhost: deze is gemaild n.a.v. zijn posts met het vriendelijke verzoek zijn taalpurisme ergens anders te botvieren ipv hier!
[ Voor 14% gewijzigd door TheCapK op 25-03-2013 19:39 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Die reactie is pas vandaag geplaatst, net zoals het nieuwsbericht zelf?
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Gebruiker loopt inderdaad ontzettend te zeuren en dat drie posts lang. Vervolgens nog roepen dat een ander eens ontopic moet reagerenwiteken schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:38:
GerCor in 'nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit'
0, serieus?
[...]
-1, toch?
Wat is dit voor een onzin reactie? Dj Neo Ziggy in 'nieuws: App voor Google+ krijgt Snapseed-integratie'
Wat denken jullie van zijn icoon?

Vragen om -1 en -2. -1 kan die krijgen.
robenroute in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
+3 x2 mismod. 0 lijkt me een goede score.
Jelle E in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
-1 wat mij betreft. Hij bedoelt het wel goed maar zeuren over moderatie.
BeefHazard in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 22:46 ]
Nou ja, vanmorgen vroeg dan.witeken schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:01:
[...]
Die reactie is pas vandaag geplaatst, net zoals het nieuwsbericht zelf?

Gewoon een -1.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:22:
[...]
Wat is dit voor een onzin reactie? Dj Neo Ziggy in 'nieuws: App voor Google+ krijgt Snapseed-integratie'
Over zijn icoon, dat is misschien meer voer voor iemand van de redactie. Ik waag me er in ieder geval niet aan.
EDIT:
En EliteGhost blijkt ook tamelijk hardleers met zijn voortdurend gedram over Engels:
EliteGhost in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
EliteGhost in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
Afgezien dat het gewoon irritant is, de FP lijkt me niet de aangewezen plek om telkens weer zijn persoonlijke hang-ups (pun intended) met het Engels te ventileren.
[ Voor 24% gewijzigd door albatross op 25-03-2013 22:56 ]
Verwijderd
Goed dat je me er op attendeert.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:01:
Klopt die heb ik ook even op -1 gezet maar die posts zijn van voor zijn waarschuwing: k1n8fisher in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI"
Wat zijn hier mismods aan? Ze staan toch juist op -1?
Imo is deze taaldiscussie veel ongewenster: nieuws: Testversie opvolger Windows 8 lekt uit
Tweakblog van de maand
Scores zijn prima.witeken schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:11:
[...]
Wat zijn hier mismods aan? Ze staan toch juist op -1?
Dit is meer iets voor in het GR topic denk ik( maar ben niet zeker, wellicht een andere afdeling), ik weet niet wat het beleid is betreffende dit soort user icoons maar kan me voorstellen dat dit niet gewenst is.
Wellicht dat een power mod weet waar dit kan worden aangekaart.
Staan nu allemaal iets steviger op de juiste scores.Vragen om -1 en -2. -1 kan die krijgen.
robenroute in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
+3 x2 mismod. 0 lijkt me een goede score.
Jelle E in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
-1 wat mij betreft. Hij bedoelt het wel goed maar zeuren over moderatie.
BeefHazard in 'nieuws: Google start in Zuid-Afrika proef met internet via white space-frequenties'
[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 25-03-2013 23:35 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
computerjunky in 'nieuws: Nokia wil Google geen licenties geven voor WebM-videostandaard'
Er heeft in 'Lieve Adjes' al eens eerder een topic gelopen over user icons dus dat is denk ik de juiste plaats([avatar] de +2, +3 plaatjes). Voor zover ik daar uit begrijp is er niet echt een beleid maar het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat voor die dingen ook gewoon de algemene richtlijnen gelden zoals niet beledigend/seksistisch etc.pino85 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:29:
[...]
Dit is meer iets voor in het GR topic denk ik( maar ben niet zeker, wellicht een andere afdeling), ik weet niet wat het beleid is betreffende dit soort user icoons maar kan me voorstellen dat dit niet gewenst is.
[...]
edit:verkeerde forum genoemd
[ Voor 3% gewijzigd door Tribits op 25-03-2013 23:56 ]
Ik kon er eigenlijk zelf niet meer dan een 0 van maken.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:49:
Wat vinden jullie. Scores tussen +3 en -1:
computerjunky in 'nieuws: Nokia wil Google geen licenties geven voor WebM-videostandaard'
Het zit vol met rare, soms paranoide, ongefundeerde aantijgingen aan het adres van MS:
"MS promoot hun OS door vieze trucjes tegen android uit te halen."
Of het is totaal warrig:
"de basis van dit probleem is dan ook patenten van MS die ze nooit toegekend hadden mogen worden omdat het innovatie tegen gaat ipv bevorderd"
Ik vind het gehalte gewoon te laag. En die +3's, daarvan is de logica weer ver te zoeken, ben ik bang.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 00:07 ]
REDSD in 'nieuws: Battlefield 4 lijkt zich af te spelen in Shanghai'
ik word een beedje moe van jou met je bewuste irritante schijfstijl... het is hoe ik schijf accepteer het of sla mijn posts over en lees ze niet als ze je irriteren.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:06:
Duidelijk ik had hem nog op +1 gezet, vooral voor die links eigenlijk. Daar kan hij in elk geval niets aan verpesten met zijn bewust irritante schrijfstijl. Ik snap die 0 ook prima en vind dat een reactie die zo is geschreven nooit een +3 kan verdienen.
blijkbaar is het onmogelijk voor jou om iemand te accepteren zoals hij is of voeld je jezelf gewoon veel beter je kan het immers niet laten om iedere keer mijn schijfstijl erbij te halen

jammer hoor anderen op hun tekortkoming van taalbeheersing wijzen en zelf niet in staat zijn anderen te accepteren wat wat mij betreft een ergere tekortkoming is.
voordat je het de volgende keer weer aankaart wat je gegarandeerd gaat doen kijk even in de spiegel en erken je eigen minpunten dat is wel zo netjes.
maargoed de gelinkte post van mij is al de hele dag een pissing contest en schommeld al de hele dag tussen 0 en +3 wie nou wie compenseerd is de vraag maar blijkbaar zijn er mensen die niet zo zeurderig doen over mijn schijfstijl als jij.
misschien kan je er een voorbeeld aan nemen ?
@Tribits het maakt mij niet uit of het een 0 of +1 is
ik zoek vaak zat op of er een kern van waarheid zit in wat mensen zeggen en zelfs of een gelinkte source wel een source genoemd mag worden maarja blijkbaar ben ik de enigste die zelf initatief neemd om ff te googlen.
(bing en yahoo search kan natuurijk ook als je anti google ben)
anyway ik ga pitten
[ Voor 29% gewijzigd door computerjunky op 26-03-2013 03:57 ]
Ik kan me wel vinden in het commentaar van albatross en vind de +3 dan ook mismods. Los daarvan noemt het artikel Microsoft zelfs niet en daar gaat nou net je hele reactie over. Dat Nokia dit doet om Microsoft te helpen is nog al speculatief, net als de rest van je reactie.computerjunky schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:37:
[...]
maargoed de gelinkte post van mij is al de hele dat een pissing contest en schommeld al de hele dag tussen 0 en +3 wie nou wie compenseerd is de vraag maar blijkbaar zijn er mensen die niet zo zeurderig doen over mijn schijfstijl als jij.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Nokia wil Google geen licenties geven voor WebM-videostandaard'
niet op -1 hoort te staan.
Een prima +1 post.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 06:10:
Ik vind dat deze reactie van mij
Verwijderd in 'nieuws: Nokia wil Google geen licenties geven voor WebM-videostandaard'
niet op -1 hoort te staan.
En 6x -1?! Wat een ongein weer.
No offense, maar je schrijfstijl is inderdaad irritant; en inderdaad bewust: zoals je ook in deze post weer uitspreekt, kies je er telkens weer voor gewoon te doen wat je wilt, en je nergens iets van aan te trekken. We leven in een vrij land, dus dat mag; maar wees dan ook niet verbaasd als je met die rellerige toon van je posts voortdurend tegen het mod-systeem oploopt.computerjunky schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:37:
[...]
ik word een beedje moe van jou met je bewuste irritante schijfstijl... het is hoe ik schijf accepteer het of sla mijn posts over en lees ze niet als ze je irriteren.
blijkbaar is het onmogelijk voor jou om iemand te accepteren zoals hij is of voeld je jezelf gewoon veel beter je kan het immers niet laten om iedere keer mijn schijfstijl erbij te halen
Je vele spelfouten wekken een slordige indruk, en irriteren in de zin dat mensen zich realiseren dat iemand absoluut geen moeite heeft willen doen. Een enkel typfoutje hier en daar, daar heb ik nog nooit iemand echt over horen vallen. Maar het is, wat mij betreft, vooral de combinatie met die altijd rellerige toon die je telkens weer de das omdoet.jammer hoor anderen op hun tekortkoming van taalbeheersing wijzen en zelf niet in staat zijn anderen te accepteren wat wat mij betreft een ergere tekortkoming is.
Nul erbij, die +3's zijn een ernstige vorm van mismodding.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:49:
Wat vinden jullie. Scores tussen +3 en -1:
Ah dank, ik dacht al waar had ik dat gezien maar was bij de adjes inderdaad, dus als iemand wil weten of dit de bedoeling is dat dit soort icoontjes worden gebruikt moet men het daar posten.Tribits schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:52:
[...]
Er heeft in 'Lieve Adjes' al eens eerder een topic gelopen over user icons dus dat is denk ik de juiste plaats([avatar] de +2, +3 plaatjes). Voor zover ik daar uit begrijp is er niet echt een beleid maar het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat voor die dingen ook gewoon de algemene richtlijnen gelden zoals niet beledigend/seksistisch etc.
edit:verkeerde forum genoemd
+1 van mij erbij, die -1's kloppen inderdaad niet.albatross schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:34:
[...]
Een prima +1 post.Daar staat ie nu ook op.
En 6x -1?! Wat een ongein weer.
[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 26-03-2013 10:20 ]
Liefhebber van Tweakers
was ik al bang voor, kritiek op een game die een 9 krijgt? een 0..
Liefhebber van Tweakers
Ik ook.pino85 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:07:
Zetje naar +1 gegeven.
Met maar 2x 0 posts zou ik zelf denk ik even wachten om het aan te melden, gezien "Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties." In ieder geval was het gewoon een ontopic-post.
Het heeft niets met accepteren te maken; schrijf je reacties zoals je wilt, maar verwacht dan ook geen hoge scores voor je reacties.computerjunky schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:37:
[...]
ik word een beedje moe van jou met je bewuste irritante schijfstijl... het is hoe ik schijf accepteer het of sla mijn posts over en lees ze niet als ze je irriteren.
blijkbaar is het onmogelijk voor jou om iemand te accepteren zoals hij is of voeld je jezelf gewoon veel beter je kan het immers niet laten om iedere keer mijn schijfstijl erbij te halen![]()
jammer hoor anderen op hun tekortkoming van taalbeheersing wijzen en zelf niet in staat zijn anderen te accepteren wat wat mij betreft een ergere tekortkoming is.
We modereren reacties hier op basis van kwaliteit/inzicht en in jouw geval doet je schrijfstijl dermate afbreuk aan de kwaliteit dat het een primaire reden geworden is om lager gemodereerd te worden. Neem daar nog bij dat er loze paranoïde kreten als 'MS promoot hun OS door vieze trucjes tegen android uit te halen' bij staan en er blijft eigenlijk niets meer heel van je reactie.
En qua beter schrijven, zo moeilijk hoeft dat echt niet te zijn. Als je een moderne (niet-IE) browser gebruikt heb je de mogelijkheid tot spellingscontrole. Gebruik deze. Zorg ervoor dat je na een . een nieuwe zin met een hoofdletter begint en kap niet elke regel af met een harde Enter. Als je klaar bent met typen, wacht even en lees je hele reactie nog een keer en corrigeer waar nodig. Met die paar tips in de hand worden je reacties echt en stuk leesbaarder en meer verzorgd
Het enige wat jij moet hebben is de wíl om er iets beters van te maken. Natuurlijk verplicht niemand je ertoe maar dan moet je ook de eer aan jezelf houden en hier niet klagen over lagere moderaties door je schrijfstijl.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Inderdaad, daar heb je gelijk in. De post is net een uur oud, in het vervolg iets meer geduld.albatross schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:10:
[...]
Ik ook.
Met maar 2x 0 posts zou ik zelf denk ik even wachten om het aan te melden, gezien "Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties." In ieder geval was het gewoon een ontopic-post.
dafuq, dat krijgt +1 en +2? Aluhoedjes tvquotes?
En inderdaad, was iets te snel inderdaad haha
Ongewenst gaat me wat ver voor het bericht, maar een meer dan off topic is het niet.lanerios schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:57:
tinoz in 'nieuws: Ikea Nederland brengt Uppleva-tv's pas volgend voorjaar uit'
dafuq, dat krijgt +1 en +2? Aluhoedjes tvquotes?
En inderdaad, was iets te snel inderdaad haha
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Wat een onzin.Cloud schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Het heeft niets met accepteren te maken; schrijf je reacties zoals je wilt, maar verwacht dan ook geen hoge scores voor je reacties.
Er word steeds gesuggereerd dat ik schijf zoals ik wil schijven en bewust fouten maak wat gewoon onzin is.
Mijn engels en nederlands zijn compleet zelf geleerd en veel nederlanders kunnen dat niet eens zeggen omdat ze simpelweg de moeite niet gedaan hebben om nederlands en engels te leren. En de redenen hoe wat en waarom zijn verder niet irritresant voor jullie maar zonder achtergrond informatie blindelinks roepen dat ik niet eens mijn best doe zegt echt meer over de personen hier dan mijn inzet.
Ik vind af en toe nog wel eens posts van 10 jaar geleden en die waren toch nog echt een stuk erger dus volgens mij is mijn inzet in mijn posts groter dan jullie inzet om het te accepteren/negeren/lezen.
Dingen die je over 20 jaar aangeleerd heb ga je niet even anders doen van de 1 op de andere dag.
Maargoed ik nok ermee ik heb het gevoel dat ik me tijd hier verdoe sommige mensen kan je iet van gedachten veranderen.
[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 26-03-2013 15:10 ]
Ik zeg nergens dat je bewust fouten maak toch? Dat lijkt me raarcomputerjunky schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:09:
[...]
Wat een onzin.
Er word steeds gesuggereerd dat ik schijf zoals ik wil schijven en bewust fouten maak wat gewoon onzin is.
[...]
Weer kom je met 'accepteren/negeren/lezen' aanzetten. Wat valt er te accepteren?Ik vind af en toe nog wel eens posts van 10 jaar geleden en die waren toch nog echt een stuk erger dus volgens mij is mijn inzet in mijn posts groter dan jullie inzet om het te accepteren/negeren/lezen.
Kortom ik begrijp niet waar je heen wilt met de discussie. Het punt mag duidelijk zijn: schrijfstijl is een duidelijke factor in het proces dat leidt tot een moderatie. En daar kun je het mee eens zijn, of niet. Welke gedachte wil je nu bij ons veranderen? Dat schrijfstijl belangrijk is voor een score?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dus ja, ik vind je posts ook zwaar irritant lezen met alle fouten. Ik ben zelf echt niet perfect, maar ik snap dat er een spellcheck in browsers zit.
Wil je serieus genomen worden? Probeer wat nettere reacties te maken
Wil je meer 0's krijgen? Blijf vooral zo doorgaan, want de manier waarop iemand een bericht maakt, neem ik de leesbaarheid zeker mee. En dat ontbreekt totaal.
Als ik de reactie zie staat er een nul maar als ik op de score klik staat er 1x-1.
pino85 in 'nieuws: Zwaarste modus BioShock Infinite is te ontgrendelen met Konami-code'
[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 26-03-2013 16:36 ]
Liefhebber van Tweakers
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht