Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lijkt mij persoonlijk ook zeer onterecht dat hier een +3 op word gegeven, heb hem toch even aangekaart in het pro/power mod topic zodat de power mods hem daar even kunnen bekijken want wie weet ziet men iets wat ik er niet in zie en zo niet dan zijn er in ieder geval enorm veel mismods waar men wellicht naar kan kijken. ;)

edit:

-1 en daar staat hij op echter een +3 mismodder(wellicht dezelfde..)
borbit in 'nieuws: BlackBerry brengt software om werk en privé te scheiden naar Android en iOS'
ro8in in 'nieuws: BlackBerry brengt software om werk en privé te scheiden naar Android en iOS'

[ Voor 44% gewijzigd door pino85 op 14-03-2013 22:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
mis ik iets in dit simcity topic of klopt de samenvatting van het aantal mods per novo niet?

-1 = 184
0 = 179
+1 = 147
+2 = 18
+3 = 4

er word 4x +3 gemod maar toch heeft die post 172x +3

of begrijp ik hier het reactiefilter verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:03

Tribits

Onkruid vergaat niet

pino85 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:25:
Lijkt mij persoonlijk ook zeer onterecht dat hier een +3 op word gegeven, heb hem toch even aangekaart in het pro/power mod topic zodat de power mods hem daar even kunnen bekijken want wie weet ziet men iets wat ik er niet in zie en zo niet dan zijn er in ieder geval enorm veel mismods waar men wellicht naar kan kijken. ;)
Wat betreft die Simcity reactie: De reactie begint met kritiek op de review omdat de feedback uit de community niet mee is genomen. Die quote zal dan wel bedoeld zijn om de kwaliteit van de feedback uit de community te bewijzen en die +3 modderaties zullen het wel volledig eens zijn geweest met de kritiek dat de community gepasseerd is. Desondanks nog steeds een twijfelachtige +3.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

pino85 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:24:
Waarom deze 6x+1 krijgt snap ik niet.

Benjamin- in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Het toegeven dat je een -1 geeft op deze post en dus een modmisbruiker bent( althans ik denk dat hij deze bedoelt) is al erg verkeerd imo, al denk ik dat hij het heeft over de 520 en de poster waar hij op reageert heeft het over de lumnia 720.
Maar dit wil niet zeggen dat hij maar een -1 moet gaan uitdelen.

Trishul in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Ik beoordeel dit soort opmerkingen en posts dus meestal met een -1, er staat wel een stukje ontopic in dus een nul kan ook.
Ik werd erop gewezen dat jullie je aandacht op mij hadden gericht.

Ik zie echter dat lezen hier compleet ontbreekt.

Pino, waarop baseer jij dat die ander het over de Lumia 720 had? Heeft hij dat toestel genoemd? Had degene waarop hij had gereageerd het over de 720? Dus waarom die aanname? Jij als mod zou toch zeker beter moeten weten dan zulke aannames te maken.

Mijn aanname was een stuk logischer dat hij het in ieder geval over de 520 had, in de titel van het artikel staat de 520 en daarbij maakt hij een algemene opmerking dat je bij Android goedkoper uit zou zijn, hij had het hier duidelijk niet over een specifiek toestel, waardoor de opmerking op beide toestellen zou slaan. Omdat de 520 in verhouding de beste deal (iig naar mijn mening is), heb ik die als tegenargument gebruikt.

Verder slaat het mod misbruiker nergens op. Is het bericht ontopic? Nee want het heeft niets met de Lumia's te maken. Daarnaast is wat hij zei complete onzin. Dat jij mij doet downvoten vind ik allemaal best, het maakt me allemaal toch niet uit, plus ook al zou het me wel uitmaken, dan blijft het feit dat mijn reactiescore in de top 500 zit, dus big deal... Echter dat je hier dan mijn bericht aanvalt op mod misbruiken, op dat ik niet ontopic reageer omdat die gast het over een ander toestel heeft dan ik, vind ik dit echt zeer beneden pijl. Het is maar goed dat ik je niet op het forum -1 kan geven, anders zou ik het doen. (ook maar goed dat andere het niet kan doen, anders zou ik -1 krijgen omdat ik benoem dat ik het bij jou zou doen...)

Ik zou zeggen, let wat meer op en ga andere niet in de negativiteit zetten op punten die simpel niet waar zijn, want op deze manier doe jij waarvan je mij beschuldig, misbruik maken van je mod rechten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:38:
mis ik iets in dit simcity topic of klopt de samenvatting van het aantal mods per novo niet?

-1 = 184
0 = 179
+1 = 147
+2 = 18
+3 = 4

er word 4x +3 gemod maar toch heeft die post 172x +3

of begrijp ik hier het reactiefilter verkeerd ?
Elke reactie kan door ieder met actieve modstatus beoordeeld worden, de 184, 179, 147 etc. die je net noemt zijn het gemiddelde / de mediaan per reactie.
Dus de 184, 179 zeggen niet zozeer iets over het aantal keren dat gemodereerd is, als wel over de de mediaan scores van de reacties; Tsurany's post is blijkbaar 172x gemodereerd op een +3 score. En daarmee één van de vier posts die een mediaan score van +3 heeft ("+3 = 4" zoals je hierboven aangeeft) gekregen.

edit: het lijkt er overigens op dat de veel besproken post van Tsurany, op dit moment opnieuw is beoordeeld door een deel van de +3 modererende tweakers. Staat nu (0u53 van de vrijdag) op 167 keer een +3 moderatie.
Of er is misschien een pro/powermoderator, die misschien (mis)moderaties heeft herroepen / ongedaan gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit tijdstip hoort een mens eigenlijk in bed te liggen, maar toch even op gebleven om wat info over de nieuwe Galaxy S smartphone te kunnen lezen.
En onder dat nieuwsartikel vallen redelijk wat users, sommige reacties en beoordelingen toch wel op:
- met alle respect voor z'n redelijk hoge karma, user Jeroenneman lijkt niets te moeten hebben van de S4:
1) Jeroenneman in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' (6maal +1, 3maal -1)
2) Jeroenneman in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' (staat op -1, maar wel twee keer +2)
3) Jeroenneman in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' (staat op -1, maar wel twee keer +1)

- renzo4000 in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' staat op -1, maar lijkt me te laag beoordeeld staan (al lijkt me een 0 het maximum)

- skipe in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit', lijkt me veel mening-modden bij. (1 maal +3, 2x +2, 8x +1, 4maal 0, 5x een -1)

- Verwijderd in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' lijkt me te laag beoordeeld met een -1. Voegt niet enorm veel toe, maar het is geen reactie die iemand aanvalt / schelden / etc.
Deze reactie op h_aka_r's post vind ik dan eerder -1 waard (al krijgt die reactie van Thomas18GT notabene zelfs één maal +3)

- weet niet wat voor beoordeling deze reactie zou kunnen krijgen: Teijgetje in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit' neig naar 0, 'zeuren' over negatieve reacties, maar niet beledigend of op zich al te negatief?!

De andere reacties en moderaties die ik had willen aandragen hebben zichzelf al ''uitgebalanceerd'', valt eigenlijk redelijk mee :)

Bovenstaande uiteraard met de vrij forse kans dat de reacties over een paar uur er weer heel anders voor staan. Goede nacht allen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de 2 posts die ik nog niet gezien had even -1 gegeven.

Hij gaat lekker door: Jeroenneman in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S4 eind april uit'

Ik denk dat hij de -1 verzamelaar van die nieuwspost wordt :P.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

computerjunky in 'nieuws: NVPI: verkoop van boxed games daalt met 17 procent in 2012'

Deze post mag wel naar -1 lijkt me. Moderatiegezeik op trollerige toon -> -1. Heeft nog wel wat zetjes nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:51:
Op dit tijdstip hoort een mens eigenlijk in bed te liggen, maar toch even op gebleven om wat info over de nieuwe Galaxy S smartphone te kunnen lezen.
hehe zou je zeggen he.

anyway bedankt voor de uitleg dacht altijd dat het het aantal totale mods per type was maar is dus het gemiddelde hehe.

anyway truste dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier nog een ractie van computerjunky die te hoog staat (hij krijgt 8x +2).
computerjunky in 'nieuws: Philips brengt televisies met nieuw ontwerp uit'
Vanwege het belabberde taalgebruik en (gebrek aan) inhoud heb ik hem een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

albatross schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Ik heb em een een krappe 0 gegeven. Al vind ik em dicht tegen een -1 aan.

Wat mij betreft horen 'meta' discussies (discussies over discussies, woordelijke 'moderatie' over iemands moderatie, meta-talk over de keuze van de redactie, etc) eigenlijk allemaal niet thuis op de FP, en die krijgen normaal gesproken een -1 van mij.
Het vervelende van dat soort mod-geneuzel is dat heel veel mensen niet de moeite nemen om op dit forum te gaan posten of niet eens kijken. Hier aangeven dat hun moderatie niet klopt is te veel werk, terwijl hun eigen bericht editen en daarin gaan zeiken blijkbaar prima moet kunnen.

Vanaf nu modereer ik mod-geneuzel gewoon standaard -1 en knal ik er gewoon een link naar dit topic onder. Kijken hoe snel de mod-zeikers het afleren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
HOe is dit een +2 waard?

Esiq in 'nieuws: Maxis werkt aan patch voor enkele gameplayfouten SimCity'

Het is A. ongenuanceerd. B een mening zonder onderbouwing en C niet eens waar. Je zou single player kunnen spelen in 1 stad, maar alle regio features werken dan niet.

Kortom, gewoon EA gebash op basis van misinformatie. Ergens steekt er wel een punt in, maar dan had hij het wat beter moeten typen denk ik (zoals een paar posts eronder gebeurd)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Postius schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:08:
HOe is dit een +2 waard?

Esiq in 'nieuws: Maxis werkt aan patch voor enkele gameplayfouten SimCity'

Het is A. ongenuanceerd. B een mening zonder onderbouwing en C niet eens waar. Je zou single player kunnen spelen in 1 stad, maar alle regio features werken dan niet.

Kortom, gewoon EA gebash op basis van misinformatie. Ergens steekt er wel een punt in, maar dan had hij het wat beter moeten typen denk ik (zoals een paar posts eronder gebeurd)
er kan ook wat wat begrip getoond worden.
al dat commentaar op manier van typen hier is echt niet wenselijk als je een community wil hebben die elkaar respecteerd en accepteerd.
mensen typen nou eenmaal zoals ze typen en velen weten dat het niet perfect is en proberen het te verbeteren maar om mensen daar nou constant op af te rekenen terwijl je hun bericht prima bedrijpt vind ik echt te ver gaan.
laten we eerlijk zijn als we alles dat niet volgens de regels in ABN nederlands gescheven is aanpakken kunnen we bijna alle tijdschijften wel uit de chappen halen kranten opdoeken de ondertiteling van tv en films halen en het internet offline halen.
ik zou dan ook graag zien dat iedereen gewoon wat tolleranter te zijn naar hoe mensen typen het meerendeel weet het en probeerd zich te verbeteren.
het gaat uiteindelijk om de boodschap niet om hoe het gescheven is.
en al je je echt niet over een schijfstijl of typefout heen kan zetten negeer de post dan gewoon en lees de volgende zo blijft tweakers een community voor idereen en blijft het een plezierige plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

offtopic:
Een vraag aan je, wat heeft dit betoog wat je ook al eerder voerde in dit topic met deze post in kwestie te maken? de link is mij niet duidelijk.

De post zelf daarin kan ik me grotendeels vinden met wat hier boven al door Postius word aan gegeven, de +3's en +2's zijn echt een te hoge waardering voor een post met deze inhoud althans zo kijk ik er tegen aan en dus snap ik dat mensen er bijvoorbeeld een nul aan hangen want er zijn zaken in de post waar je punt(en) aftrek voor kan geven.

Edit:

Toch weer even onder de aandacht, 41x+2,18x+3?

RobbieB in 'nieuws: Philips brengt televisies met nieuw ontwerp uit'
Lijkt me max een +1 al kan een nul ook zeker gezien:
Altijd fijn zo'n reactie die qua taal en inhoud een dieptepunt zijn.
Altijd van die waardeloos onderbouwde kritiek hier op Tweakers op dergelijke innovaties; het is gewoon om moe van te worden. Zijn jullie nu echt zo 'narrow-minded'? Of kun je op Nu.nl je ei niet meer kwijt?

[ Voor 201% gewijzigd door pino85 op 15-03-2013 17:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Die post voegt totaal niets toe, integendeel. Daar meer dan een -1 aan geven is al een onderzoekje waard!

@computerjunkie:
Er was inderdaad iemand die stelselmatig al jouw posts een -1 gaf, ook de posts die dit niet verdienden. Deze had al eens een waarschuwing van mij gekregen en heb ik nu voorgedragen voor de uitschakeling van zijn modrechten.
Neemt niet weg dat jouw schrijfstijl en inhoud regelmatig te wensen overlaat. Werk daaraan en je zal ook niet zo snel krijgen dat iemand stelselmatig jouw posts op naam gaat modden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
pino85 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:01:

Jammer van de eerste zin en de laatste alinea. Die halen de rest van zijn betoog onderuit. Daardoor trek ik toch wat punten af. 0 wat mij betreft alhoewel een +1 eventueel ook zou kunnen.
Ik ga er vanuit dat Promods dan ook zeker niet hoger zullen modden dan de +1.
De +2 mods kan ik wel begrijpen maar de +3 is gewoon over-the-top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ga ook voor de 0 door het agressieve toontje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@computerjunky je bent wel hardleers. Dit belabberde schrijfgedrag schreeuwt gewoon om een -1.

Het zorgt voor irritatie en overlast bij lezers. Bedoel je het zo? Nee, maar je bent er al vele malen op gewezen dat het niet wenselijk is en toch blijf je volharden in deze irritante schrijfstijl.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Laatst online: 11-06 16:43
Haas_nl in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'

Illegaliteit:

Dus deed het spel aan mijn verwachten JA
Heb ik het gekocht NEE, duhh.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wil hij zeggen dat naar zijn verwachting het spel ruk zou worden, dat is ook zo dus een 10 en daarom heeft hij het niet gekocht :P. Volgens mij kun je door die DRM dit spel helemaal niet kraken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:36:
Volgens mij wil hij zeggen dat naar zijn verwachting het spel ruk zou worden, dat is ook zo dus een 10 en daarom heeft hij het niet gekocht :P. Volgens mij kun je door die DRM dit spel helemaal niet kraken :).
Ja, daar heb je een punt. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er trouwens een 0 voor gegeven. Vond het wel beetje grappig :).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:44:
Ik heb er trouwens een 0 voor gegeven. Vond het wel beetje grappig :).
Ja, ik heb mijn -1 ook veranderd in een 0 (vanwege die "EA heeft schijt aan klanten die al betaald hebben" vooral).

En het was op die manier best een originele wijze van reviewen, ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik vind het eigenlijk gewoon een -1 waard. Het is niets meer dan een troll.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:36:
Dat is pcies zoals ik de post gelezen heb, daarom heb ik een 0 gegeven.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sarcastische manier om te zeggen hoe *** het spel wel niet is evenals EA, ik denk dat een nul kan maar een -1 ook en zelf neig ik dus naar de -1, het is maar net hoe je het doet interpreteren :)

[ Voor 38% gewijzigd door pino85 op 15-03-2013 21:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

tweaker2010 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:24:
Hier nog een ractie van computerjunky die te hoog staat (hij krijgt 8x +2).
computerjunky in 'nieuws: Philips brengt televisies met nieuw ontwerp uit'
Vanwege het belabberde taalgebruik en (gebrek aan) inhoud heb ik hem een -1 gegeven.
Zelfs met je omschrijving kom ik niet lager uit dan een 0, taalgebruik (spelling/interpunctie) is eigenlijk nooit een reden tot puntenaftrek (volgens de andere pro/powermods) en gebrek aan inhoud maakt het hooguit irrelevant. Dat een dergelijke post bij jou wellicht irritatie veroorzaakt betekent imho nog niet dat het voldoet aan de -1 ivm 'bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken'.

Ik zie de laatste tijd wel meer posts die gemakshalve maar naar -1 worden gezet. Meestal hebben ze inderdaad niet de beste argumenten en derhalve doe ik meestal ook niet de moeite om ze hier aan te kaarten. Wat je wel ziet gebeuren is dat dergelijke moderatie ook weer irritatie oplevert bij de schrijver van de reactie. Zie bijvoorbeeld:

QErikNL in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'
en daarna reactie met modgezeur:
QErikNL in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tribits schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:09:
[...]
Zelfs met je omschrijving kom ik niet lager uit dan een 0, taalgebruik (spelling/interpunctie) is eigenlijk nooit een reden tot puntenaftrek (volgens de andere pro/powermods) en gebrek aan inhoud maakt het hooguit irrelevant. Dat een dergelijke post bij jou wellicht irritatie veroorzaakt betekent imho nog niet dat het voldoet aan de -1 ivm 'bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken'.
Qua inhoud was het al een 0, voor het taalgebruik geef ik een punt aftrek en kom dan op -1 uit, begrijp je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik had een paar reacties met -1 beoordeeld ivm weinig meer dan modgezeur en kritiek op een andere gebruiker. Iemand heeft het echter nodig gevonden om ze met een +3 compensatiemod naar +1 te tillen. Lijkt me niet de bedoeling:

BartOtten in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'
Yackall in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

@Tribits
Wat is het argument om een -1 te geven voor Yackall in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'?

Op basis van de inhoud (geen) ben ik nl. in eerste instantie geneigd om een 0 te geven.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

drq1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:48:
@Tribits
Wat is het argument om een -1 te geven voor Yackall in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'?

Op basis van de inhoud (geen) ben ik nl. in eerste instantie geneigd om een 0 te geven.
Weinig inhoud en opmerkingen als 'je woordkeuze neigt naar respectloos' en 'Dus ik begrijp de -1 op jouw post zeker.' Maar goed, een 0 is wellicht ook te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Tribits schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:56:
[...]

Weinig inhoud en opmerkingen als 'je woordkeuze neigt naar respectloos' en 'Dus ik begrijp de -1 op jouw post zeker.' Maar goed, een 0 is wellicht ook te verdedigen.
Duidelijk :)
Maar in tweede instantie deel ik toch een -1 uit, en wel hierom. In de ModFaq staat onder het kopje "-1: Ongewenst" het volgende:
[...] of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
De aangehaalde post voegt naar mijn mening niets toe en er zijn inmiddels meer dan 200 reacties op de review geplaatst daarom voel ik me vrij om strenger te oordelen.

-edit-
justinkb in 'nieuws: 'Twintig internetproviders zijn verantwoordelijk voor helft spam''

Dit is geen +2 waard. Ik zie geen relatie met het artikel omdat het daar gaat over onderzoeker enkelvoud. Daarnaast hoort dit commentaar thuis in GR en niet op de FP. De link naar de uthomepagina maakt deze post wat mij betreft max. een +1.

[ Voor 21% gewijzigd door drq1 op 16-03-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand voor een debiel uitmaken. -1 lijkt me nog niet laag genoeg.
BartOtten in 'reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt'
Je complete post is stom en je houding is apart bent debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Ook nog +3's voor zo'n post... :|
En indd ik had de -1 al bijgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die twee namen zie: Joost in "'Twintig internetproviders zijn verantwoordelijk voor helft"
Pas heel laat door de redactie opgemerkt dat het om 1 persoon gaat ipv 2 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

offtopic:
Een vraag aan je, wat heeft dit betoog wat je ook al eerder voerde in dit topic met deze post in kwestie te maken? de link is mij niet duidelijk.

De post zelf daarin kan ik me grotendeels vinden met wat hier boven al door Postius word aan gegeven, de +3's en +2's zijn echt een te hoge waardering voor een post met deze inhoud althans zo kijk ik er tegen aan en dus snap ik dat mensen er bijvoorbeeld een nul aan hangen want er zijn zaken in de post waar je punt(en) aftrek voor kan geven.

Edit:

[...]

[...]
Ik had een stuk gericht naar jou geschreven, maar je hebt hier niet op gereageerd.

Tevens vind ik het akelig hoe jullie hier bezig zijn, ik vind het best dat je soms een aanpassing wilt doen, maar jullie proberen hier met een groepje compleet het mod systeem omzeep te helpen door massaal de mod aan te passen. Daarnaast heb ik ook grote twijfels over het feit dat jullie alles negatief bestempelen wanneer iets niet ontopic is maar nog wel gerelateerd aan de discussie die daaronder ontstaat. Het is een beetje van ja knikkers zijn welkom, critici modden we de grond in.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
drq1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:48:
@Tribits

2x moderatie-geneuzel:

"En je woordkeuze neigt naar respectloos."

Plus (duidelijker):

"Dus ik begrijp de -1 op jouw post zeker."

-1 van mij, dus.

Vanwege:

"Altijd van die waardeloos onderbouwde kritiek hier op Tweakers op dergelijke innovaties; het is gewoon om moe van te worden. Zijn jullie nu echt zo 'narrow-minded'? Of kun je op Nu.nl je ei niet meer kwijt?"

Kan ie van mij ook rustig op -1

[ Voor 36% gewijzigd door albatross op 16-03-2013 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Benjamin- schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:20:
[...]
jullie proberen hier met een groepje compleet het mod systeem omzeep te helpen door massaal de mod aan te passen.
Van alle reacties wordt er hier minder dan 1 procent besproken en die veranderen dan nog niet vanzelfsprekend van score. Soms gaat het slechts om de vraag wat de juiste beoordeling is. Waar de score wel verandert gaat het vaak om posts die nog maar weinig moderatie hebben gehad en waar het mod systeem dus toch niet zo best gewerkt heeft. In de resterende gevallen zijn het vaak overduidelijke overtredingen van de policy.

Om verder van een groepje te spreken lijkt me nog al ver gezocht, iedereen is hier welkom en het komt ook vaak genoeg voor dat meningen verschillen. Een twijfelachtige voordracht hoeft hier zeker ook niet op unanieme steun te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[...]

Ik had een stuk gericht naar jou geschreven, maar je hebt hier niet op gereageerd.

Tevens vind ik het akelig hoe jullie hier bezig zijn, ik vind het best dat je soms een aanpassing wilt doen, maar jullie proberen hier met een groepje compleet het mod systeem omzeep te helpen door massaal de mod aan te passen.
Wat de een "compleet het mod systeem om zeep" helpen vindt, noemt de ander "concentreren op reacties die op de foute score beland zijn."
Daarnaast heb ik ook grote twijfels over het feit dat jullie alles negatief bestempelen wanneer iets niet ontopic is maar nog wel gerelateerd aan de discussie die daaronder ontstaat.
Een zieke boom brengt slechte vruchten voort. Wanneer de parent off-topic is, en vervolgens een hele meute off-topic begint mee te blazen als reactie daarop, dan is gewoon de hele sub-thread off-topic, de parent incluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:46:
@computerjunky je bent wel hardleers. Dit belabberde schrijfgedrag schreeuwt gewoon om een -1.

Het zorgt voor irritatie en overlast bij lezers. Bedoel je het zo? Nee, maar je bent er al vele malen op gewezen dat het niet wenselijk is en toch blijf je volharden in deze irritante schrijfstijl.

[...]
blijkbaar ben jij 1 van de paar mensen die zich er aan irriteerd dus zegt dat wat over mijn schijven of over jou tollerantie van anderen.
ik ben toch zeker niet van plan om speciaal voor jou en een handvol andere intollerante personen hier opnieuw een cursus nederlands te gaan volgen om dat wat ik 15 a 20 jaar geleden geleerd heb af te leren en iets te leren wat jou wel aanstaat.
maarggoed ik ga proberen het hierbij te laten ik heb er namelijk geen woorden meer voor en het begind mij nu toch aardig te irriteren... 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 16-03-2013 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
computerjunky schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 05:37:
[...]

blijkbaar ben jij 1 van de paar mensen die zich er aan irriteerd dus zegt dat wat over mijn schijven of over jou tollerantie van anderen.
ik ben toch zeker niet van plan om speciaal voor jou en een handvol andere intollerante personen hier opnieuw een cursus nederlands te gaan volgen om dat wat ik 15 a 20 jaar geleden geleerd heb af te leren en iets te leren wat jou wel aanstaat.
maarggoed ik ga proberen het hierbij te laten ik heb er namelijk geen woorden meer voor en het begind mij nu toch aardig te irriteren... 8)7 |:(
Of je schrijfgedrag "schreeuwt om een -1" weet ik niet, maar wel zul je je moeten realiseren, dat wanneer je spelling zo beroerd is dat veel mensen zullen denken dat je dronken was toen je aan het posten was, dat dit nou niet bepaald uitnodigt tot het denken: "Goh, wat heeft die jongen een aandacht aan zijn post besteed!"

Spellingsfoutjes zijn, op zich, overigens niet direct een reden voor omiddelijke puntaftrek. Maar jij maakt het toch wel erg bont. En wanneer je dat combineert met een klaarblijkelijke houding van 'Boeien! Ik heb absoluut geen zin om ook maar enige moeite te doen!', wel, dan zul je wel vaker oplopen tegen die muur van onbegrip. En wellicht ga je dan nog eens een keer de fout bij jezelf zoeken. Doet me een beetje denken aan die man die op de weg rijdt, en over de radio hoort dat er een spookrijder op zijn weg zit. Waarop hij het raampje opendraait, en zegt: "Volgens mij zijn het er meer!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
gassie123 in 'nieuws: WhatsApp stapt over op jaarabonnementen voor iOS-app'

Meningmodden is weer lekker doorgeslagen daar. Wat een kansloos artikel qua reacties zeg.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

albatross schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 02:29:
Vanwege:

"Altijd van die waardeloos onderbouwde kritiek hier op Tweakers op dergelijke innovaties; het is gewoon om moe van te worden. Zijn jullie nu echt zo 'narrow-minded'? Of kun je op Nu.nl je ei niet meer kwijt?"

Kan ie van mij ook rustig op -1
Imo is dat gewoon een +1 reactie.
computerjunky schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 05:37:
In lange(re) reacties zijn hoofdletters, komma's ed. best op hun plaats ;). Zoals hier: computerjunky in 'nieuws: Corsair presenteert 'snelste werkgeheugen ter wereld''

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
witeken schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Imo is dat gewoon een +1 reactie.
Nee. Dat is het niet. Dat is gewoon ranten op anderen en dat hoort niet thuis op de FP maar dat verwacht je eerder op de site waar hij zelf aan refereert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

k1n8fisher schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:47:
[...]

Nee. Dat is het niet. Dat is gewoon ranten op anderen en dat hoort niet thuis op de FP maar dat verwacht je eerder op de site waar hij zelf aan refereert!
Waarom? Hij onderbouwt zijn post toch goed.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

King heeft het al uitgelegd, het valt onder een rant door
Altijd fijn zo'n reactie die qua taal en inhoud een dieptepunt zijn.
Altijd van die waardeloos onderbouwde kritiek hier op Tweakers op dergelijke innovaties; het is gewoon om moe van te worden. Zijn jullie nu echt zo 'narrow-minded'? Of kun je op Nu.nl je ei niet meer kwijt?
Het is de bedoeling/word verwacht dat we hier op een goede constructieve manier met elkander om gaan en niet elkaar op deze manier bejegenen, dat hij een mening heeft is prima en het onderbouwen ook echter het probleem zit hem in de manier waarop, zie boven.
Hier kan men dus punt(en) aftrek voor geven en dus is een +1 in mijn ogen echt te hoog.
Een nul is denk ik de juiste score al zijn er ook mods die dit soort gedrag direct met een -1 beoordelen, moet ook melden dat ook ik in eerste instantie er over heen had gelezen maar toen ik het een tijdje nog eens las kon ik niet anders concluderen dat een +1 echt te hoog was, zelf had ik hem op de nul geplaatst.
Deze score zou echt hoger zijn geweest als hij bovenstaande niet had verwerkt in zijn post want hij heeft goede punten echter moeten we het als geheel beoordelen en dan dienen er volgens de richtlijnen punt(en) aftrek te volgen.

[ Voor 38% gewijzigd door pino85 op 16-03-2013 15:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
BuzzeW in 'nieuws: Samsung-ceo: er zijn 50 miljoen Galaxy S III-toestellen verkocht'
lijkt me gewoon een +1, talloze mismods hierop (positief en negatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nee, Apple heeft niets met nieuwsbericht te maken, dus een 0. En dan kan je nog naar -1 gaan omdat het een fanboy-reactie is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ook inhoudelijk klopt het niet helemaal. Sommige features van de iPhone 5 zijn beter maar andere features van de concurrentie zijn weer beter.
Doordat het totaal niet bij het topic hoort kan je dit zien als uitlokking en dus een troll! Die horen met een -1 beloond te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lijkt me ook een -1, pino geeft hem nog een zetje

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
gezien de parent waarin apple wordt afgezeken vindt ik het zeker een +1

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 15:15
Mijn opmerking was idd naar aanleiding van de bijbehorende parent. De reactie is op zich zelf niet zo hoogstaand, maar in het licht van de thread lijkt het me toch zeker geen -1.
Dat het een troll zou zijn snap ik niet, lijkt me erg sterk.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-03-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
Zonder parent zou het een troll zijn maar je parent is vrij denigrerend naar apple en je geeft daar gewoon reply op. (parent staat op -1 overigens)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Post niet graag mijn eigen berichten maar deze mag imo gewoon op de +1 zeker gezien het een poll is waar ik gewoon antwoord op geef waarom ik een bepaalde keuze in de poll heb gemaakt of mag je niet meer zeggen dat je de andere keuzes allemaal te duur vind en dus geen voorkeur hebt omdat ik niet zo'n grootverbruiker ben en nog niet eens een smartphone heb.
pino85 in 'poll: Smartphone-strijd'

Edit:

Dank voor de +1's.

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 17-03-2013 22:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

mveijden schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:39:
[...]

gezien de parent waarin apple wordt afgezeken vindt ik het zeker een +1
'Please don't feed the trolls' is een advies/regel op veel forums en met een goede reden: de troll is vaak een milde aanstichter en de (ongewenste) reacties er op maken het een 'geslaagde' troll. Als je van mening bent dat de eerste reactie Apple afzeikt in een reactie op een Samsung artikel dan voldoet het voor jou dus aan de definitie van een trol en, hoewel de regels op Tweakers daar geloof ik niet specifiek iets over zeggen, lijkt het me dan toch verstandig om er niet op te reageren (hoe verleidelijk misschien ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:51:
Post niet graag mijn eigen berichten maar deze mag imo gewoon op de +1 zeker gezien het een poll is waar ik gewoon antwoord op geef waarom ik een bepaalde keuze in de poll heb gemaakt of mag je niet meer zeggen dat je de andere keuzes allemaal te duur vind en dus geen voorkeur hebt omdat ik niet zo'n grootverbruiker ben en nog niet eens een smartphone heb.
pino85 in 'poll: Smartphone-strijd'
Heb je ook een +1 gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 12:03
aryan1171 in 'nieuws: Oculus Rift-vr-bril krijgt geen Doom 3 BFG-ondersteuning bij release'

Een lading +3's en +2's ... volgens mij is dat niet de bedoeling voor deze post... Iets met mening modders ;(

Edit: Oh ten tijde van schrijven wordt hij gelukkig al flink terug gemod.. Net was het nog een +3 namelijk..

[ Voor 16% gewijzigd door Rann op 18-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rann schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:42:
aryan1171 in 'nieuws: Oculus Rift-vr-bril krijgt geen Doom 3 BFG-ondersteuning bij release'

Een lading +3's en +2's ... volgens mij is dat niet de bedoeling voor deze post... Iets met mening modders ;(

Edit: Oh ten tijde van schrijven wordt hij gelukkig al flink terug gemod.. Net was het nog een +3 namelijk..
Ik heb hem op 0 gedrukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
[...]

Misschien komt dat ook door de toon die je hanteerde:
Pino, waarop baseer jij dat die ander het over de Lumia 720 had? Heeft hij dat toestel genoemd? Had degene waarop hij had gereageerd het over de 720? Dus waarom die aanname? Jij als mod zou toch zeker beter moeten weten dan zulke aannames te maken.
En dan met name de afsluitende zin. Als je een discussie wilt dan kun je ook op normale wijze vragen stellen, toch? :) De eerste zin was geheel voldoende geweest voor dat doel.

Het gehele systeem van modereren is deels op aannames gestoeld. Als iedereen zo netjes was om alle feiten in zijn reactie te listen en daaronder zijn/haar oordeel, gebruik makend van de genoemde feiten, dan herkende niemand de Frontpage nog terug. Maar zo is het niet. Mensen kunnen reacties verschillend interpreteren, we blijven altijd mensen :) Aannames moeten gemaakt worden.
Tevens vind ik het akelig hoe jullie hier bezig zijn, ik vind het best dat je soms een aanpassing wilt doen, maar jullie proberen hier met een groepje compleet het mod systeem omzeep te helpen door massaal de mod aan te passen. Daarnaast heb ik ook grote twijfels over het feit dat jullie alles negatief bestempelen wanneer iets niet ontopic is maar nog wel gerelateerd aan de discussie die daaronder ontstaat. Het is een beetje van ja knikkers zijn welkom, critici modden we de grond in.
Als je wilt dat mensen op je reageren, dan kun je dit soort betogen beter in een nieuw eigen topic doen; en dan voorzien van constructieve kritiek en voorbeelden. Stukken als bovenstaande kun je net zo goed niet posten, niemand hier kan er wat mee.

Dit topic is geen feedback topic maar een topic met een specifiek doel; reacties die op een (mogelijk) onjuiste score staan aankaarten, bespreken en eventueel corrigeren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ik vraag me af wat er offtopic/ongewenst is aan mijn reactie in nieuws: Acer gebruikt recycled plastic voor behuizingen van zakelijke monitoren.

In de titel van het nieuwsbericht wordt er de focus gelegd op het gebruik van gerecycleerd plastiek, waarbij ik gefundeerd mijn bedenkingen uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ShaiNe op 18-03-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat zijn inderdaad alles behalve +2 posts ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:41
rickboy333 in 'reviews: Op stap met de Zerg in StarCraft II: Heart of the Swarm' is een lastige.
Hoewel een uitgebreide post, zou ik dit niet direct op de FP willen zien, maar lijkt mij eerder iets voor GR.

Wat is jullie mening? (Ik vind +2 om bovenstaande reden wellicht te hoog).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Best een mening waar ik me in kan delen:

ThomasG in 'nieuws: Windows Update start met automatische installatie SP1 voor Windows 7'

Maar 6x spotlight ie zeker niet. En, om je de waarheid te zeggen, een verhandeling over waarom mensen (mogelijk) niet Windows 8 accepteren is leuk, maar zelfs niet eens on-topic.

En deze +3 slaat echt nergens op:

SonataArctica in 'nieuws: EA maakt compensatiegames voor SimCity-kopers bekend'

[ Voor 20% gewijzigd door albatross op 19-03-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

_Peter2_ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:48:
rickboy333 in 'reviews: Op stap met de Zerg in StarCraft II: Heart of the Swarm' is een lastige.
Hoewel een uitgebreide post, zou ik dit niet direct op de FP willen zien, maar lijkt mij eerder iets voor GR.

Wat is jullie mening? (Ik vind +2 om bovenstaande reden wellicht te hoog).
Vind de +2 ook te hoog zeker omdat een groot deel van deze zaken meer in GR passen, wat de juiste score dan moet zijn is de vraag, omdat een groot deel toch wel meer in GR hoort te staan kan je een punt aftrek geven al ken ik ook mensen die er een -1 aan hangen omdat dit niet op de FP thuis hoort.

Dat laatste vind ik in dit geval niet juist omdat het andere deel van dit betoog gewoon ontopic is en niet gericht is aan de redactie of iets dergelijks maar meer gaat over wat hij nu zelf van de game vind en waarom.
Als totale eindscore lijkt een nul of +1 mij wel kunnen, maar een -1/+2/+3 lijkt mij in dit geval niet de juiste beoordelingen maar goed het is per persoon wellicht anders hoe hij dit interpreteert.

[ Voor 52% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 13:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 18:44
Dit soort oneliners krijgt dus 7 maal +3 spotlight...

SonataArctica in 'nieuws: EA maakt compensatiegames voor SimCity-kopers bekend'

Dat is wél gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Had em al aangemeld. :) En hij staat inmiddels ferm op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 18:44
Vroeger had 'ie nog +1 grappig kunnen krijgen, voor mij de reden om een nulletje nog niet eens fout te vinden. Denk dat diegenen die hier +3 voor geven het beste maar direct hun modrechten kunnen komen inleveren ? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Carpento schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:35:
Vroeger had 'ie nog +1 grappig kunnen krijgen, voor mij de reden om een nulletje nog niet eens fout te vinden. Denk dat diegenen die hier +3 voor geven het beste maar direct hun modrechten kunnen komen inleveren ? :F
Een 0 zou op zich ook kunnen; maar het is ook zo'n kort commentaar, een half-liner, zeg maar, dat ie wat mij betreft gewoon op -1 kan blijven staan.

Er was ook geschreven: "Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden." Het is inderdaad wel storend om te zien hoe veel meningmodden nog voorkomt; en als iemand daar eens wat aan zou doen, dan zou ik er zeker niet rouwig om wezen. ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Carpento schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:35:
Zelf krijgt hij van mij een -1, ik zie niet in wat deze korte oneliner toevoegt en een nul vind ik in dit geval zelfs te hoog al snap ik dat iemand er nog een nul aan geeft.
Dankzij de hoge waarderingen staat hij weer effectief op de nul.
De +3 gevers zijn inderdaad verkeerd bezig en als er moet worden ingegrepen zal een power mod dat wel doen met de daarbij horende middelen die men heeft.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Deze twee horen duidelijk niet op +2:
Megamind in 'nieuws: Europees onderzoek: piraterij schaadt muziekindustrie nauwelijks'
Phuncz in 'nieuws: Europees onderzoek: piraterij schaadt muziekindustrie nauwelijks'

Gezien het artikel is het ook niet onverwacht dat er zoveel overgewaardeerde posts zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door qlum op 19-03-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
pino85 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Zelf krijgt hij van mij een -1, ik zie niet in wat deze korte oneliner toevoegt en een nul vind ik in dit geval zelfs te hoog al snap ik dat iemand er nog een nul aan geeft.
Dankzij de hoge waarderingen staat hij weer effectief op de nul.
De +3 gevers zijn inderdaad verkeerd bezig en als er moet worden ingegrepen zal een power mod dat wel doen met de daarbij horende middelen die men heeft.
Wat ik vooral storend vind, is dat ie net nog stevig op -1 stond, en die +3 stemmers er sindsdien kennelijk 'ter compensatie' weer meer van proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Volgens mij staan de gelinkte reacties op zich wel op de juiste scores op dit moment.
albatross schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:47:
[...]

Wat ik vooral storend vind, is dat ie net nog stevig op -1 stond, en die +3 stemmers er sindsdien kennelijk 'ter compensatie' weer meer van proberen te maken.
Dat is ook storend, compensatie modden echter zoals ik al aangaf als men het nodig acht word er wel ingegrepen.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 14:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, nu wel ja nadat ik ze hier heb gepost :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

albatross schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
Best een mening waar ik me in kan delen:

ThomasG in 'nieuws: Windows Update start met automatische installatie SP1 voor Windows 7'

Maar 6x spotlight ie zeker niet. En, om je de waarheid te zeggen, een verhandeling over waarom mensen (mogelijk) niet Windows 8 accepteren is leuk, maar zelfs niet eens on-topic.
volstrekt offtopic en volledig een 'ik denk dat' reactie. * botoo ziet er niet meer dan een 0 in

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Idem dito, staat na mijn zetje met de nul weer effectief op +1.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: HTC: tekort aan onderdelen voor One zorgt voor vertraging'
Waarom krijg ik hier 1x -1 en 2x 0 voor? Dat lijkt op mismodden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb +1 gegeven. Die scores snap ik niet maar een +2 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat weer op de juiste score echter geef een post ook even de tijd, hij stond nog maar een uurtje erop ;) ( al weet ik niet of hij effectief al op +1 stond toen je om half 9 poste of niet)
Of doelde je het puur dat de -1/0 verkeerde scores waren op je post zodat men mits nodig er even naar kon kijken? de 9x+2 vind ik persoonlijk ook onjuist.
De +2 is inderdaad te veel van het goede, staat nu effectief op +1. :)

[ Voor 38% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 21:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:34:
[...]
Staat weer op de juiste score echter geef een post ook even de tijd, hij stond nog maar een uurtje erop ;) ( al weet ik niet of hij effectief al op +1 stond toen je om half 9 poste of niet)
Of doelde je het puur dat de -1/0 verkeerde scores waren op je post zodat men mits nodig er even naar kon kijken? de 9x+2 vind ik persoonlijk ook onjuist.
Mijn post stond eerst op +2, ik vermoed dat die -1 en 0's gegeven werden om hem daaraf te krijgen.
Misschien kan een powermod even naar de gevers van deze mismods kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu echt ongewenst? Verwijderd in 'plan: Wil jij de nieuwe HTC One testen?' Bij het posten niet gezien dat er al 1 was met dezelfde reactie. Maar moet dat echt ongewenst gemodereerd worden? Kan die anders niet gewoon verwijderd worden door iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
mphilipp in 'nieuws: Update voor iOS maakt jailbreak ongedaan' Lijkt me geen -1 te verdienen, tuurlijk het is een fipo en een grap, maar zover ik weet is er geen policy tegen grappen hier. (Vermoed dat sommige mensen zagen dat het een fipo was en daardoor niet eens serieus lazen wat er stond en automatisch er van uit gingen dat het onzin was... terwijl ik de grap eigenlijk best netjes vond O:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0 de link stond er boven al maar is geen -1 waard want goed bedoeld: Verwijderd in 'plan: Wil jij de nieuwe HTC One testen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:18:
Is dit nu echt ongewenst? Verwijderd in 'plan: Wil jij de nieuwe HTC One testen?' Bij het posten niet gezien dat er al 1 was met dezelfde reactie. Maar moet dat echt ongewenst gemodereerd worden? Kan die anders niet gewoon verwijderd worden door iemand?
Gezien de late reactie met link geen +1, maar zeker geen -1, 0 lijkt me een prima moderatie voor je reactie. (Hjij staat nu op die 0 overigens)
David Mulder schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
mphilipp in 'nieuws: Update voor iOS maakt jailbreak ongedaan' Lijkt me geen -1 te verdienen, tuurlijk het is een fipo en een grap, maar zover ik weet is er geen policy tegen grappen hier. (Vermoed dat sommige mensen zagen dat het een fipo was en daardoor niet eens serieus lazen wat er stond en automatisch er van uit gingen dat het onzin was... terwijl ik de grap eigenlijk best netjes vond O:) )
De reactie is de eerste reactie en wordt daardoor vaak kritischer beoordeeld. Het is dan wel een grap, maar voegt in mijn ogen niets toe, neem daarbij dat dit de eerste reactie is, dan vind ik een -1 wel terecht.

Hij staat nu op 0 (waarschijnlijk door de 20x +3 compensatie mods)

[ Voor 3% gewijzigd door _Peter2_ op 20-03-2013 15:14 . Reden: Toevoeging voor 2e reactie ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
David Mulder schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
Wanneer het een goeie grap was geweest (waar je daadwerkelijk om moet lachen.....), dan had ie van mij geen -1 ontvangen. Dit is echter een duidelijke fipo-grap. Snel en makkelijk in plaats van doordacht en humoristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Of die specifieke camera enkel door HTC wordt gebruikt of niet, heeft niets met het artikel te maken. Het gaat niet om unieke features van HTC toestellen ten opzichte van de concurrentie. Daarom kan ik me wel een 0 voorstellen, die camera opmerking is off-topic, tenzij je niet begrijpt dat productiecapaciteit verdeeld wordt onder meerdere opdrachtgevers en producten. Dat wordt in de reactie erop volgend uitgelegd. De opmerking dat de topman zal opstappen wanneer de One geen succes wordt is een +1 bijdrage. Maar de manier waarop je het zegt is wat bijdehand.
Wat mij betreft een +1, ik geef enkel aan dat een 0 best te begrijpen is. Een -1 of +2 inderdaad niet.

Edit: Deze reactie had bij de vorige reactie gemoeten, excuus!

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 20-03-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Is het terecht dat mijn off-topic bericht in een off-topic sub-draadje als "ongewenst" is gemod terwijl de overige off-topic berichten in datzelfde sub-draadje gewoon als "off-topic" zijn gemod? Zo niet dan gaarne een correctie.

BadRespawn in 'nieuws: Logitech introduceert nieuwe gamingmuizen en -toetsenborden'

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
BadRespawn schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:12:
Is het terecht dat mijn off-topic bericht in een off-topic sub-draadje als "ongewenst" is gemod terwijl de overige off-topic berichten in datzelfde sub-draadje gewoon als "off-topic" zijn gemod? Zo niet dan gaarne een correctie.

BadRespawn in 'nieuws: Logitech introduceert nieuwe gamingmuizen en -toetsenborden'
Een 0 lijkt me. Al kan ik me een -1 voorstellen, met name door "zelfgenoegzame". Al slaat dat, taalkundig, op de smiley's, het leest het al snel als 'je bent zelfgenoegzaam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Britse overheid: BlackBerry 10 onveilig voor gevoelig overheidswerk - update'

Staat nu op 3+, maar is flink bashen richting Tweakers en verdient m.i. niets meer dan -1..

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Yep, -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Duidelijke -1 inderdaad, de mensen die dit met een +2 of zelfs +3 beoordelen zijn erg verkeerd bezig.
Na mijn zetje staat hij effectief weer op de +2 dus we hebben nog even te gaan richting de -1.
Als ik zijn activiteit bekijk en de laatste serie reacties valt me wel wat op en dat bedoel ik negatief.

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 20-03-2013 18:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Na mijn zetje is hij nu op +1. I denk niet dat hij veel meer nodig heeft om naar de -1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
Geregeld, ik gaf het laatste zetje tot -1.
Pagina: 1 ... 36 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht