Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
pino85 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:28:
[...]

Staan nu beiden op de nul na mijn zetjes.
ook Een nul gegeven, dacht zelf dat het mijn zetje was maar gezien jouw post eerder was neming aan dat ik het alleen maar steviger op 0 gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay opent mirror in Noord-Korea'

Max een 0 lijkt me? Heeft met het artikel weinig tot niets meer te maken, en "middeleeuwse islamlanden" is gewoon trollerig.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 05-03-2013 16:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Max een nul inderdaad, zelfs ene -1 kan op zich wel maar alles boven de nul? lijkt me te hoog.

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 05-03-2013 16:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, zelf ga ik ook voor de -1. Maar hij stond nog op +1 en dat is echt veel te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien er geen bronvermelding stond (initieel), en alles in bold is gedaan (lekker schreeuwerig) en het moderatiegeleuter lijkt een +1 me net iets te hoog, en een +2 al helemaal. Een -1 is imho verdedigbaar (wel wat zwaar), een 0 ook. Die heeft hij dan ook gekregen van me.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 05-03-2013 16:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Geen bronvermelding, mod gezeik. Sorry, normaal een 0, maar de modzeik edit etc maken een -1 gewoon goed verdedigbaar.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
wildhagen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:08:

Max een 0 lijkt me? Heeft met het artikel weinig tot niets meer te maken, en "middeleeuwse islamlanden" is gewoon trollerig.
Het is wel het onderwerp van het draadje. Een andere (gruwelijke) reactie in datzelfde draadje krijgt ook +1:
GAIAjohan in 'nieuws: The Pirate Bay opent mirror in Noord-Korea'
Een aantal reacties, waaronder die jij noemt, leggen hem duidelijk uit hoe de werkelijk is.

En er zijn nog een aantal in dat draadje met +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Edddd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Het is wel het onderwerp van het draadje
Nope... alleen dat laatste zinnetje, de rest heeft met het artikel weinig te maken. Artikel gaat immers niet over de omstandigheden in NK, maar over dat TPB naar NK zou gaan (wat dus een hoax blijkt).
Een andere (gruwelijke) reactie in datzelfde draadje krijgt ook +1:
GAIAjohan in 'nieuws: The Pirate Bay opent mirror in Noord-Korea'
Een aantal reacties, waaronder die jij noemt, leggen hem duidelijk uit hoe de werkelijk is.
Die hoort idd ook op 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:42:
Geen bronvermelding, mod gezeik. Sorry, normaal een 0, maar de modzeik edit etc maken een -1 gewoon goed verdedigbaar.
Modgezeik is pas toegevoegd toen hij onzin -1's kreeg. Geheel terecht, je wordt gek van die onzin -1's. Maar jij vindt dat soort dingen belangrijker voor de score dan een inhoudelijk stuk van TPB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Modgezeik is pas toegevoegd toen hij onzin -1's kreeg. Geheel terecht, je wordt gek van die onzin -1's. Maar jij vindt dat soort dingen belangrijker voor de score dan een inhoudelijk stuk van TPB zelf.
Ja. Moderatiegezeik hoort niet op de FP, en al helemaal niet met zo'n trollerige toon. Dat het later is toegevoegd is niet relevant, dat hoort namelijk ook niet.

En het gaat ook om de schreeuwerige (want alles bold) manier van brengen, zonder enige bronvermelding.

williamvdh in 'nieuws: Politie wil helft meer digitale rechercheurs werven'

Max een 0, dit hoort in GR niet op de FP.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 05-03-2013 16:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jezus.. sorry maar dit moet er echt even uit. Chicane, kan je een keer stoppen met constant mijn posts quoten en mij aanvallen op van alles. Ik wordt nu toch echt gewoon moe van. Als je iets tegen me hebt, PM het me dan ofzo, maar stop met constant dit topic vervuilen door "Maar jij vind X" en dan een of andere aanvallende statement.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks tegen jou ;). Jij reageert op mij, ik reageer op jou. Dat ik jou constant quote is echt onzin.

Ik heb iets tegen onterechte en/of onzinnige -1 modscores :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar hier is geen sprake van een onzinnige -1, zoals al aangegeven is die best te verdedigen. Dus dat is hier niet relevant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:15:
Maar hier is geen sprake van een onzinnige -1, zoals al aangegeven is die best te verdedigen. Dus dat is hier niet relevant.
En daarin verschillen we in dit geval dus van mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar dan moet je het niet brengen alsof het onzinnige mods zijn. Jij vind het onzinnige mods, maar dat is iets heel anders... fact versus mening.

Zeker als je het ook nog eens zo bot brengt als jij deed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:41:
Gezien er geen bronvermelding stond (initieel), en alles in bold is gedaan (lekker schreeuwerig) en het moderatiegeleuter lijkt een +1 me net iets te hoog, en een +2 al helemaal. Een -1 is imho verdedigbaar (wel wat zwaar), een 0 ook. Die heeft hij dan ook gekregen van me.
Helemaal mee eens, een -1 is wellicht zwaar maar verdedigbaar en een nul zou dan de beste score zijn.
Alles daar boven klopt imo echt niet!
11x+3 en 11x+2 inmiddels en daardoor effectief weer op +1.
wildhagen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:49:
[...]

Max een 0, dit hoort in GR niet op de FP.
Inderdaad al kan een -1 ook en die kreeg deze dan ook van me, krijgt ook 2x+3 en 3x+2
lanerios schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:59:
Jezus.. sorry maar dit moet er echt even uit. Chicane, kan je een keer stoppen met constant mijn posts quoten en mij aanvallen op van alles. Ik wordt nu toch echt gewoon moe van. Als je iets tegen me hebt, PM het me dan ofzo, maar stop met constant dit topic vervuilen door "Maar jij vind X" en dan een of andere aanvallende statement.
Beter er niet op reageren want daar is dit topic niet voor en op deze manier ontstaan over en weer op de man speel discussies, als je echt meent dat iemand je onterecht en onjuist aanspreekt of op de korrel neemt en dus op de man zou spelen geef dit door aan bv Cloud of een andere Pro(mod)zodat men er naar kan kijken en waar men nodig acht actie zal ondernemen.

laten we nu weer ontopic gaan mensen. :)

[ Voor 94% gewijzigd door pino85 op 05-03-2013 17:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Een mooi voorbeeld van iemand die de +3 niet snapt.

SidewalkSuper in 'nieuws: The Pirate Bay opent mirror in Noord-Korea'

Twee regels tekst en voor de rest een blinde copypasta van het bronartikel, waar ik nota bene nog (bewust selectief) zelf uit heb geciteerd. Hooguit een +1, als je het mij vraagt. Eerder een 0.

Soms denk ik dat mensen posts langer dan twee alinea's zien en dan gewoon maar op +3 klikken...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Typisch gevalletje meningmodden:

themac1983 in 'nieuws: Gerucht: Electronic Arts stopt Dead Space-serie'

Zelf ben ik het roerend met die jongen eens, overigens, maar 13x informatief, en 2x spotlight? Dacht het niet. Gewoon een +1 zou volstaan.

EDIT:
SidewalkSuper in 'nieuws: The Pirate Bay opent mirror in Noord-Korea'

Twee regels tekst en voor de rest een blinde copypasta van het bronartikel, waar ik nota bene nog (bewust selectief) zelf uit heb geciteerd. Hooguit een +1, als je het mij vraagt. Eerder een 0.

Soms denk ik dat mensen posts langer dan twee alinea's zien en dan gewoon maar op +3 klikken...
Volledig mee eens. 0 lijkt me goed op zijn plaats.

[ Voor 44% gewijzigd door albatross op 05-03-2013 18:23 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
IK zal de discussie even stopzetten: We zijn een Nederlandse site waar dus de voertaal Nederlands is! Een post die een quote is in een andere taal en verder niets (voor de edit dus) is niet meer waard dan een 0 of misschien een +1 max. Doordat de hele post in Bold is (wat schreeuwerig overkomt) is een punt aftrek goed denkbaar. Dankzij het modgezeik is nog een punt aftrek ook zeer goed verdedigbaar. Eindscore: -1!

Als de poster nou het begin en eind van de Quote had weggezet samen met de link naar waar het staat en daar wat uitleg bij had gegeven had ik hem de +2 van harte gegund. Nu is het gewoon jammer maar pech voor de kabouters! -1 is de enige juiste score nu!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Inderdaad, die post nodigt niet uit tot lezen. Het is sowieso al onduidelijk waar het vandaan komt, en als het dan ook nog in bold staat en er geen begeleidende uitleg bij is, dan vind ik het zeker niet hoger dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
RoD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:17:
Inderdaad, die post nodigt niet uit tot lezen. Het is sowieso al onduidelijk waar het vandaan komt, en als het dan ook nog in bold staat en er geen begeleidende uitleg bij is, dan vind ik het zeker niet hoger dan een 0.
Op zich was het redelijk informatief. Maar zonder bronvermelding is het eigenlijk weinig waard (lees: een 0 dus). Om Mel Gibson dan maar eens te paraphraseren: "Informative without a source is like a lingerie shop without a front window."

Zelf heb ik overigens niet zo'n moeite met een Engelse quote hier en daar (zeker als het bronartikel ook in het Engels is). Maar bij mij gaat moderatie-gezeik sowieso altijd op -1. Dan had ie maar bij een ander loket aan moeten kloppen (hier dus) als ie het er niet mee eens was.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Laat ik die discussie hopenlijk nu echt eindige met dat ik het uiteindelijk gewoon 0 gegeven heb omdat de info in zijn kern wel nuttig waardoor ik -1 een beetje te ver vindt gaan maar goed meer dan dat zit er ook echt niet in.

Hier zijn weer twee +2's die daar niet op horen:
Blokker_1999 in 'nieuws: China: Google heeft teveel macht in de smartphonesector'
klonic in 'nieuws: China: Google heeft teveel macht in de smartphonesector'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
En deze is bij lange na geen +3:

Cobalt in 'nieuws: Oracle dicht opnieuw Java-lekken met noodpatch'

Misschien niet eens een +1 (een nogal belerende, maar verder eigenlijk weinig zeggende post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
albatross schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:09:
En deze is bij lange na geen +3:

Cobalt in 'nieuws: Oracle dicht opnieuw Java-lekken met noodpatch'

Misschien niet eens een +1 (een nogal belerende, maar verder eigenlijk weinig zeggende post).
staat inmiddels al op 0 en heb hem -1 gegeven, voegt niks toe en hoewel het niet per se beledigend is vind ik dat met deze toon een -1 toch nog wel de juiste score is, 0 kan natuurlijk ook maar ik ga voor de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
wildhagen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:08:

En daarom heb ik hem gewoon een -1 gegeven.

Vind het wel grappig overigens: mensen die de moraalridder uithangen, maar dan met "middeleeuwse islamlanden" laten zien het zelf ook nog niet helemaal door te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
6x -1?! Zou het nou niet direct 'informatief' willen noemen, maar ongewenst?! Gewoon to-the-point waar The Fall side-quest op slaat:

albatross in 'nieuws: Square Enix legt opnieuw Deus Ex-domeinen vast'

En dit dan?

Echt, off-topic?! Veel meer 'on-topic' kan het nauwelijks. Zitten hier een paar mensen wat flauw te modden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:30:
6x -1?! Zou het nou niet direct 'informatief' willen noemen, maar ongewenst?! Gewoon to-the-point waar The Fall side-quest op slaat:

En dit dan?

Echt, off-topic?! Veel meer 'on-topic' kan het nauwelijks. Zitten hier een paar mensen wat flauw te modden, denk ik.
De eerste werd -1 gegeven omdat het een spoiler zou bevatten, iets wat ik kan begrijpen al heb ik hem wel 0 gegeven en je tweede post is gewoon +1.
Wel zou ik graag willen weten wat het protocol is voor het posten van milde spoilers en het beoordelen hier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:19:
[...]

En daarom heb ik hem gewoon een -1 gegeven.

Vind het wel grappig overigens: mensen die de moraalridder uithangen, maar dan met "middeleeuwse islamlanden" laten zien het zelf ook nog niet helemaal door te hebben. :P
Wat ik niet grappig vind is dat een typering die je terecht kunt plaatsen bij sommige van die landen wordt beloond met een -1.

Als dat een spolier is dan is het gewoon waardeloos om die zonder spoiler-tag te plaatsen. Met wat hieronder staat vind ik -1 te zwaar, daar staat de post ook niet meer op ;). Andere post heb ik op +1 gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
qlum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:04:
[...]

De eerste werd -1 gegeven omdat het een spoiler zou bevatten, iets wat ik kan begrijpen al heb ik hem wel 0 gegeven en je tweede post is gewoon +1.
Wel zou ik graag willen weten wat het protocol is voor het posten van milde spoilers en het beoordelen hier van.
Ach, wat heet spoiler? De parent post linkte naar de wiki site, waar zo'n beetje hetzelfde staat wat ik zei. Ik beaam (als iemand die het spel gespeeld heeft) niet meer dan dat The Fall side-quest inderdaad niets te maken heeft met de registratie van de nieuwe domein namen.

En wanneer kun je nog echt van een spoiler spreken? Spel is al meer dan een jaar oud, en alle quests zijn al uit en te na besproken op wiki's en forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:08:
[...]

Wat ik niet grappig vind is dat een typering die je terecht kunt plaatsen bij sommige van die landen wordt beloond met een -1.
Om dezelfde reden waarom ik een post met "die landen" een 0 zou geven: ongenuanceerde borrelpraat. Waarbij "middeleeuwse islamlanden" dan (behalve ongenuanceerd) ook nog gewoon een denigrerende vorm van schelden is.

En als je het in een post over de mogelijke hosting van TPB in noord-Korea al over 'islamlanden' zou willen hebben, dan zou zo'n post (zelf wanneer goed onderbouwd) op zijn minst off-topic wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Ach, wat heet spoiler? De parent post linkte naar de wiki site, waar zo'n beetje hetzelfde staat wat ik zei. Ik beaam (als iemand die het spel gespeeld heeft) niet meer dan dat The Fall side-quest inderdaad niets te maken heeft met de registratie van de nieuwe domein namen.

En wanneer kun je nog echt van een spoiler spreken? Spel is al meer dan een jaar oud, en alle quests zijn al uit en te na besproken op wiki's en forums.
Hoewel dat kan kloppen kan iemand die het spel nog niet gespeeld daar gewoon omheen lezen, voor een reactie op een front page artikel is dat toch wat onverwachter, verder maakt het niet echt uit of het spel een maand of een jaar uit is, de wiki's en forums staan er toch wel vol mee en er zijn altijd mensen die het spel nog niet gespeeld hebben en dat wel nog eens willen doen. zo ben ik momenteel Darksiders 1 aan het spelen en zit ook niet echt te wachten op spoilers.
Als je begon met de eerste twee zinnen was het een typische fipo die er alleen maar is om de eerste te zijn, natuurlijk heb je er wat bij geedit maar ik kan daarom een -1 goed begrijpen. Als hij in een keer in zijn huidige vorm zou zijn gepost had ik hem 0 gegeven maar door dat hij als fipo met 2 regels begon is het toch maar een -1 waar hij al op stond.

[ Voor 29% gewijzigd door qlum op 06-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
qlum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Hoewel dat kan kloppen kan iemand die het spel nog niet gespeeld daar gewoon omheen lezen, voor een reactie op een front page artikel is dat toch wat onverwachter, verder maakt het niet echt uit of het spel een maand of een jaar uit is, de wiki's en forums staan er toch wel vol mee en er zijn altijd mensen die het spel nog niet gespeeld hebben en dat wel nog eens willen doen. zo ben ik momenteel Darksiders 1 aan het spelen en zit ook niet echt te wachten op spoilers.
Het was inderdaad een zeer "milde spoiler" (het gaat eigenlijk om een side-quest vanuit een side-quest).

Zelf zou ik ook wel graag willen weten wat dan het protocol is voor het posten van milde spoilers en het beoordelen hiervan. Zo kan ik me voorstellen dat het posten van spoilers over Citadel (de nieuwe ME3 DLC die vandaag uitgekomen is) not-done is. Maar is bijvoorbeeld zeggen dat er Aliens voorkomen in Crysis 2 nog een spoiler te noemen? Tijdsverloop sinds het uitbrengen van de game speelt hierbij voor mij toch wel een rol.
Eigenlijk wel. Snelle (tamelijk botte) FIPO one-liner. En de post-facto edit (om aan de -1 te ontkomen) voegt bijzonder weinig toe). Ik heb em dan toch maar een 0 gegeven, maar ik vind die -1 goed verdedigbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door albatross op 06-03-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1. Ontopic en nodigt uit tot verdere zinvolle discussie.

Sommige moderators grijpen daadwerkelijk alles aan om te komen tot een -1 score :/. Alsof jij zit te wachten op die fipo :'). Als je dit in het midden zet is het gewoon een 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nu een 0 voor mij, voor de edit stond er alleen:

Met andere woorden, ze geven toe dat de RT versie een flop is en proberen op deze manier toch wat markaandeel te halen, met apparaten waar normaal rt op moet

En dat was gewoon erg makkelijhke -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:47:
Nu een 0 voor mij, voor de edit stond er alleen:

Met andere woorden, ze geven toe dat de RT versie een flop is en proberen op deze manier toch wat markaandeel te halen, met apparaten waar normaal rt op moet

En dat was gewoon erg makkelijhke -1
Geef je dat ook een -1 dan als het de tiende post is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
laat ik het anders uitleggen. De manier waarop het voor de edit stond, kwam het nogal bashend over. En dat is gewoon -1. Ik bedoel, we willen hier geen flamefests, dus ongewenst.

En ja, ik geef al dat soort posts -1 (ik ga er vanuit dat dat je vraag is).

Nogmaals, ik heb het over de pre edit post.

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 06-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45

aap

Ik vind +2 voor dit artikel (door twee personen zelfs op +3 gewaardeerd) wel heel veel voor een one-liner, die niet eens inhoudelijk op het artikel ingaat. Kwestie van "+3 omdat ik het er mee eens ben"

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6110248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ken deze gast niet, maar hij beklaagde zich erover dat mijn post op -1 stond (ondertussen al lang +1) en lijkt daarvoor afgestraft te worden en op -1 gezet te worden. Tuurlijk, veel mensen haten het als er over scores word geklaagd, maar volgens mij verdiend die comment alsnog geen -1...

chrisboers in 'nieuws: Microsoft wil Kinect in schermrand tv's en tablets stoppen'

Hoe dan ook, aan jullie om het te beoordelen, maar ik voel me een beetje verantwoordelijk omdat ie het over mijn post heeft :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
David Mulder schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:17:
Ik ken deze gast niet, maar hij beklaagde zich erover dat mijn post op -1 stond (ondertussen al lang +1) en lijkt daarvoor afgestraft te worden en op -1 gezet te worden. Tuurlijk, veel mensen haten het als er over scores word geklaagd, maar volgens mij verdiend die comment alsnog geen -1...

chrisboers in 'nieuws: Microsoft wil Kinect in schermrand tv's en tablets stoppen'

Hoe dan ook, aan jullie om het te beoordelen, maar ik voel me een beetje verantwoordelijk omdat ie het over mijn post heeft :+ .
Ik ben uiteraard geen crew, maar zoals ik het zie is 'moderatie-geneuzel' gewoon eigenlijk altijd onwenselijk op de FP (ook als het goed bedoeld is). Zelf zet ik iig altijd dat soort posts op -1, al was het alleen maar omdat ik niet wil bijdragen aan soort tolerantie voor 'goed-bedoeld' moderatie-geneuzel, omdat het dan, via de achterdeur, toch weer op de FP belandt.

Als ie het niet eens was met een moderatie had ie, net als jij, gewoon hier terecht gekund, waar het thuishoort.
aap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:11:
Ik vind +2 voor dit artikel (door twee personen zelfs op +3 gewaardeerd) wel heel veel voor een one-liner, die niet eens inhoudelijk op het artikel ingaat. Kwestie van "+3 omdat ik het er mee eens ben"

Ook een -1 voor die post vind ik zelf goed te rechtvaardigen (loze troll). Maar meer dan een 0 hoeft het m.i. beslist niet te worden. En bovendien hebben we ook daar een aparte sectie voor:

Geachte Redactie

[ Voor 20% gewijzigd door albatross op 06-03-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
aap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:11:

Ten eerste horen dit soort reacties niet op de frontpage thuis, daar is een subforum voor natuurlijk moet deze mening dan wel beargumenteerd worden. Een reactie waarbij gewoon domweg gezecht word dat iets slecht is zonder verder er op in te gaan is hooguit een 0 waard dus met wat aftrek is -1 de enige juiste score. Ook kan dit gewoon als troll/belediging gezien worden en daarom all -1 krijgen. Hoger dan dat hoort hij niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum

Omdat je met klachten over de score hier moet zijn en niet op de front page, daar kan een punt aftrek voor gerekend worden onder nom van modgezijk en gezien de post niet meer dan dat bevat is een -1 de score waar hij uit hoort te komen. Niet omdat het een troll is maar gewoon een gevalletje posten op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Seal64 in 'nieuws: NVPI: verkoop blu-ray's en dvd's daalt opnieuw maar vod-omzet groeit stevig'

7x een spotlight?! Gimme a break! Sommige modders maken het echt bont. ;P Hij krijgt een krappe 0 van mij. Maar dit soort reacties rechtvaardigen even goed een -1, wat mij betreft:

Op de helft van de BRD's die je koopt zit van die anti-piraterij klerezooi...
...Waarom zou je dan nog betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:03:
Seal64 in 'nieuws: NVPI: verkoop blu-ray's en dvd's daalt opnieuw maar vod-omzet groeit stevig'

7x een spotlight?! Gimme a break! Sommige modders maken het echt bont. ;P Hij krijgt een krappe 0 van mij. Maar dit soort reacties rechtvaardigen even goed een -1, wat mij betreft:

Op de helft van de BRD's die je koopt zit van die anti-piraterij klerezooi...
...Waarom zou je dan nog betalen?
Dat zijn waarschijnlijk 'mee eens' moderaties. Hij staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ongeacht dat hij wellicht een punt heeft is dit dan een +3 waard? vind het wel wat aan de hoge kant. ;)

Nazanir in 'reviews: Crysis 3: het einde van de trilogie'

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 06-03-2013 20:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
pino85 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:31:
Ongeacht dat hij wellicht een punt heeft is dit dan een +3 waard? vind het wel wat aan de hoge kant.

Nazanir in 'reviews: Crysis 3: het einde van de trilogie'
Net een +1 van mij. Meer is ie echt niet waard.

Meningmodden schijnt toch nog heel erg veel voor te komen, kennelijk.

En deze gaat gewoon op -1:

Turbo-Puppy in 'nieuws: NVPI: verkoop blu-ray's en dvd's daalt opnieuw maar vod-omzet groeit stevig'

In het vorige geval ("Waarom zou je dan nog betalen?") was het nog op het randje, maar "Waarna ik alle 8 de dvd's zo van tpb trok en zonder gezanik zo op de tv afspeel. perfect, starten en lopen" gaat er wat mij betreft net overheen (en om dezelfde reden waarom we ook niet accepteren dat mensen posten dat ze maar een crack voor, zeg, Windows 8 gedownload hebben omdat ze hem te duur vonden). Zo kan ik me een crew member herinneren die recentelijk nog zei: "Bij een grijs gebied, gewoon niet doen."

N.B. Wil overigens niet zeggen dat ik me niet in het sentiment van sommige van dat soort posts kan verplaatsen; maar op de FP is het m.i. gewoon ongewenst.

[ Voor 48% gewijzigd door albatross op 06-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd

Nu je het toch over hebt... Je eigen reactie krijgt (in een vroeg stadium al) van mij een -1:
David Mulder in 'nieuws: Microsoft wil Kinect in schermrand tv's en tablets stoppen'
"Facepalm" is vreselijk minachtend. Dat zijn van die dingen die je in het echte leven simpelweg niet doet (althans niet bij mij, dan neig ik diegene zijn hand te breken). Om het dan op papier te zetten is natuurlijk lekker makkelijk, maar de symboliek blijft hetzelfde.
En daarbovenop leermeester uithangen m.b.t. spelling.
Ik begrijp die +1 volstrekt niet. Aan die spelling hecht ik niet heel zwaar, maar ook dat kwam onplezierig over. Dat heb je later dan ook aangepast, maar o.b.v. van je gebaar verandert dat niets aan de moderatie wat mij betreft, die -1 is met je eerste opmerking al rotsvast op -1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:38:
[...]

Net een +1 van mij. Meer is ie echt niet waard.

Meningmodden schijnt toch nog heel erg veel voor te komen, kennelijk.

En deze gaat gewoon op -1:

Turbo-Puppy in 'nieuws: NVPI: verkoop blu-ray's en dvd's daalt opnieuw maar vod-omzet groeit stevig'

In het vorige geval ("Waarom zou je dan nog betalen?") was het nog op het randje, maar "Waarna ik alle 8 de dvd's zo van tpb trok en zonder gezanik zo op de tv afspeel. perfect, starten en lopen" gaat er wat mij betreft net overheen (en om dezelfde reden waarom we ook niet accepteren dat mensen posten dat ze maar een crack voor, zeg, Windows 8 gedownload hebben omdat ze hem te duur vonden). Zo kan ik me een crew member herinneren die recentelijk nog zei: "Bij een grijs gebied, gewoon niet doen."

N.B. Wil overigens niet zeggen dat ik me niet in het sentiment van sommige van dat soort posts kan verplaatsen; maar op de FP is het m.i. gewoon ongewenst.
Ik kan me je moderatie voorstellen, maar ik zie er een 0 in. Hij roept niet op tot, maar geeft gewoon toe dat hij het doet met een duidelijke en begrijpelijke reden, namelijk dat je een slecht product krijgt (voldoet niet aan de verwachtingen, én je kunt het niet terugbrengen om die reden....) waar je (vaak) dik voor betaalt. Noem het meningmodden, echter ik deel wel zijn ervaring, maar ik benut het alternatief (illegale download) niet. Ik ga dan voetballen of Monopoly spelen met de kleine man :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
albatross schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:30:
Het was inderdaad een zeer "milde spoiler" (het gaat eigenlijk om een side-quest vanuit een side-quest).

Zelf zou ik ook wel graag willen weten wat dan het protocol is voor het posten van milde spoilers en het beoordelen hiervan. Zo kan ik me voorstellen dat het posten van spoilers over Citadel (de nieuwe ME3 DLC die vandaag uitgekomen is) not-done is. Maar is bijvoorbeeld zeggen dat er Aliens voorkomen in Crysis 2 nog een spoiler te noemen? Tijdsverloop sinds het uitbrengen van de game speelt hierbij voor mij toch wel een rol.
Deze discussie hebben we wel eens eerder gehad een de uitkomst was toen duidelijk: als je geen spoilers wil over een eerdere editie van een spel, dan moet je het nieuws over een volgende editie gewoon niet lezen. De spoilers kunnen namelijk zelfs al in het nieuwsbericht zelf staan.

Oftewel, in je moderaties hoef je niet mee te nemen dat er spoilers in de reactie staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 06-03-2013 22:37 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
Edddd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Nu je het toch over hebt... Je eigen reactie krijgt (in een vroeg stadium al) van mij een -1:
David Mulder in 'nieuws: Microsoft wil Kinect in schermrand tv's en tablets stoppen'
"Facepalm" is vreselijk minachtend. Dat zijn van die dingen die je in het echte leven simpelweg niet doet (althans niet bij mij, dan neig ik diegene zijn hand te breken). Om het dan op papier te zetten is natuurlijk lekker makkelijk, maar de symboliek blijft hetzelfde.
En daarbovenop leermeester uithangen m.b.t. spelling.
Ik begrijp die +1 volstrekt niet. Aan die spelling hecht ik niet heel zwaar, maar ook dat kwam onplezierig over. Dat heb je later dan ook aangepast, maar o.b.v. van je gebaar verandert dat niets aan de moderatie wat mij betreft, die -1 is met je eerste opmerking al rotsvast op -1 imho.
Facepalm is vreselijk minachtend? Jij breekt iemands hand omdat ie een facepalm doet in reactie op iets wat jij zegt? Als gebaar gebruik ik en vele andere facepalms in ieder tweede gesprek... daar is niks minachtends aan, maar een gewone uiting van ongeloof met een redelijk neutraal sentiment. Maja, als jij neigt om iemands hand te breken omdat hij verrast is over iets wat jij zegt... dan denk ik niet dat ik jouw commentaar serieus moet nemen, nee (sorry hoor, maar ik krijg de indruk dat je echt totaal geen enkel flauw idee hebt wat een *facepalm* is...).
En wat betreft die spelling, eerst klonk het wat beledigend en als dat me eerst een -1 opleverde kan ik me daar in vinden en ben ik echt de laatste om daarover te klagen (toen ik het terug las klonk het mij ook wat te scherp in de oren en heb ik dat dus ook direct veranderd) en verder niks mis om er op te wijzen, want er is een groot verschil tussen een typefout en niks over het onderwerp in vrage te weten, maar dat is verder irrelevant en zei ik ook niks over (als iemand in een artikel over de iphone allemaal claims doet over de iphone maar hem ondertussen consequent ipfone noemt vanwege een typefout in de titel...).

En @iedereen die zegt dat commentaar op moderatie automatisch op -1 moet staan... mag ik dat echt heel krom noemen? Als ik een post zie staan die mij persoonlijk gewoon heel normaal lijkt en hij staat op een -1 dan kan ik me best voorstellen dat ik me juist ook in het open dialoog me bij die auteur wil voegen. Er is een groot verschil in zeggen: "die post hoort op +1 te staan en niet -1" en "ik verbaas me erover dat die post op -1 staat, want persoonlijk kan ik me goed vinden in de punten die xxx naar voren brengt". Dat eerste kan ik me voorstellen dat dat op -1 word gezet, maar als ik eerlijk ben klinken beide me in de oren als gewoon pure normale 0'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
David Mulder schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:56:
[...]

Facepalm is vreselijk minachtend? Jij breekt iemands hand omdat ie een facepalm doet in reactie op iets wat jij zegt? Als gebaar gebruik ik en vele andere facepalms in ieder tweede gesprek... daar is niks minachtends aan, maar een gewone uiting van ongeloof met een redelijk neutraal sentiment. Maja, als jij neigt om iemands hand te breken omdat hij verrast is over iets wat jij zegt... dan denk ik niet dat ik jouw commentaar serieus moet nemen, nee (sorry hoor, maar ik krijg de indruk dat je echt totaal geen enkel flauw idee hebt wat een *facepalm* is...).
...
Je hebt gelijk, ik dacht dat je een ander gebaar bedoelde. Herstel, -1 naar 0. Excusez moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[...]

En @iedereen die zegt dat commentaar op moderatie automatisch op -1 moet staan... mag ik dat echt heel krom noemen? Als ik een post zie staan die mij persoonlijk gewoon heel normaal lijkt en hij staat op een -1 dan kan ik me best voorstellen dat ik me juist ook in het open dialoog me bij die auteur wil voegen. Er is een groot verschil in zeggen: "die post hoort op +1 te staan en niet -1" en "ik verbaas me erover dat die post op -1 staat, want persoonlijk kan ik me goed vinden in de punten die xxx naar voren brengt".
Maar dat laatste kan ie ook hier doen (zoals het hoort). Jij hebt je weg hier na toe toch ook gevonden?

Bovendien, zoals ik al zei, als je via de achterdeur moderatie-geneuzel toch stiekum toelaat, en de grens van de 'toon' bij X legt (als zo'n grens al fatsoenlijk te definieren valt), dan post iedereen net X-1 moderatie commentaar om toch zijn zegje over moderatie op de FP te doen (een deur die je in je eigen post al openzet). En vervolgens wordt er getwist of de toon wel vriendelijk genoeg was wanneer anderen vinden dat je toch over de schreef bent gegaan. Kortom: een puinhoop.

Waarom dan niet gewoon makkelijk doen, en ons gewoon houden aan de toch tamelijk simpele regel om commentaar op moderatie gewoon hier te verrichten?

Die 'facepalm' vond ik overigens zelf niet "vreselijk minachtend", maar toch wel redelijk bot. Je zegt tegen je moeder ook niet: "Talk to the hand!" Sommige dingen klinken best grappig als je ze op TV hoort, maar zijn in RL toch aardig onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

[...]

En @iedereen die zegt dat commentaar op moderatie automatisch op -1 moet staan... mag ik dat echt heel krom noemen? Als ik een post zie staan die mij persoonlijk gewoon heel normaal lijkt en hij staat op een -1 dan kan ik me best voorstellen dat ik me juist ook in het open dialoog me bij die auteur wil voegen. Er is een groot verschil in zeggen: "die post hoort op +1 te staan en niet -1" en "ik verbaas me erover dat die post op -1 staat, want persoonlijk kan ik me goed vinden in de punten die xxx naar voren brengt". Dat eerste kan ik me voorstellen dat dat op -1 word gezet, maar als ik eerlijk ben klinken beide me in de oren als gewoon pure normale 0'tjes.
Mod commentaar op -1 zetten is niet iets wat iedereen zegt maar gewoon de standaard score voor alles dat niet op de FP thuis hoort. De laatste keer dat het ter sprake kwam was volgens mij de conclusie dat het -1 is als het weinig meer is dan mod gezeur en een puntje aftrek als de rest van de post voldoende inhoud bevat.

Zeggen dat een post onterecht -1 heeft ondanks goede argumenten lijkt misschien positief maar als je dat toelaat moet je ook opmerkingen als 'ik snap niet dat iemand je +1 geeft voor dat soort argumenten' toelaten en dat zou ik toch nog al ongewenst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

albatross schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:12:
[...]

Die 'facepalm' vond ik overigens zelf niet "vreselijk minachtend", maar toch wel redelijk bot. Je zegt tegen je moeder ook niet: "Talk to the hand!" Sommige dingen klinken best grappig als je ze op TV hoort, maar zijn in RL toch aardig onaardig.
Facepalm en Talk to the hand zijn twee verschillende gebaren waarbij de eerste iets van ergernis aangeeft en de tweede domweg aangeeft dat je geen zin meer hebt om naar de ander te luisteren en daarmee toch een stuk botter is. Ik denk dat als je een opmerking als 'wat een enorme onzin' niet door de beugel vind kunnen dat die facepalm ook niet kan, maar dat blijft wat persoonlijk vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Tribits schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:00:
[...]

Ik denk dat als je een opmerking als 'wat een enorme onzin' niet door de beugel vind kunnen dat die facepalm ook niet kan, maar dat blijft wat persoonlijk vermoed ik.
Een facepalm, in een persoonlijke confrontatie, heeft toch al gauw iets van: "Zucht, wat zit ik toch naar een enorme idioot te luisteren."

En inderdaad, ik vind een opmerking als 'wat een enorme onzin' eigenlijk zelden kunnen (tenzij iemand echt uit zijn nek zit te lullen). In NVC (Non-Violent Communication) noem je die 'wat een enorme onzin' overigens de jackal in je die zich wil manifesteren (en de jackal komt nu eenmaal graag te voorschijn). Vaak zie je dan zo'n ene opmerking volgen door een 'gewoon' beargumenteerd betoog waarom men het onzin vindt... En als je dat eenmaal doorhebt, dan realiseer je je dat je de jackal net zo goed binnen had kunnen laten. :)

Misschien ben ik iets te puristisch op dat gebied, maar van tweakers (met een laten we maar zeggen bovengemiddelde intelligentie) zie ik inderdaad liever gewoon een echt argument ipv iets dat al snel op schelden lijkt (of er spoedig in dreigt te ontaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:42
Garma in 'reviews: Crysis 3: het einde van de trilogie'

Krijgt een +3. Lijkt me een beetje overdreven. Veel frustratie mods op de reactie waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
useruser in 'nieuws: Politie Gelderland gaat dieven lokken met elektronica'

6x -1? Ik reageer gewoon ontopic op iemand die in de veronderstelling is dat alle telefoondieven de kooi van faraday gaan gebruiken in busjes om zo de politie te omzeilen. (wat overigens een belachelijke wereldvreemde tweakers mentaliteit is, maar dat is persoonlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Het probleem met jouw redenatie
Fout begin van een zin, komt zeer aanvallend over en waarschijnlijk de trigger voor de -1

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik zal wel blond zijn....

maar wat is er onduidelijk volgens Verwijderd in 'nieuws: Microsoft versoepelt gebruiksvoorwaarden Office 2013'?

Lijkt mij toch hetzelfde en daarom zijn post ook niet informatief, maar gewoon on topic.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
_Peter2_ schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:45:
Ik zal wel blond zijn....

maar wat is er onduidelijk volgens Verwijderd in 'nieuws: Microsoft versoepelt gebruiksvoorwaarden Office 2013'?

Lijkt mij toch hetzelfde en daarom zijn post ook niet informatief, maar gewoon on topic.
Ik snap de onduidelijkheid ook niet. Derhalve gewoon een quote van twee (half)zinnen die hetzelfde zeggen. En een quote van een andere bron dat eveneens hetzelfde zegt. Dan is het toch een 0?

EDIT:
Hmm, die aanvulling uit de blogpost is wellicht net wat duidelijker (completer) verwoord. Dat is on-topic: +1.

[ Voor 8% gewijzigd door Edddd op 07-03-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:27:
[...]

Ik snap de onduidelijkheid ook niet. Derhalve gewoon een quote van twee (half)zinnen die hetzelfde zeggen. En een quote van een andere bron dat eveneens hetzelfde zegt. Dan is het toch een 0?

EDIT:
Hmm, die aanvulling uit de blogpost is wellicht net wat duidelijker (completer) verwoord. Dat is on-topic: +1.
Hij verduidelijkt, wat niet (goed) in het tweakers artikel staat, maar wel in de blogpost, dat men ook eerder dan na 90 dagen weer op een nieuw systeem kan installeren, wanneer iemands computer stuk is gegaan.

Niet super-informatief per se (immers, een post die iets bijdraagt is in beginsel gewoon 'on-topic'); maar zeker geen 0 waard. Gewoon een +1 van mij.

EDIT: Even ter mijn eigen verduidelijking: het tweakers artikel haalt 2 bronnen aan: een eerdere statement van MS, waar die 'eerder dan 90 dagen' genoemd wordt na hardware failure binnen garantie, en het nieuwe commentaar van MS, waarvan tweakers alleen vermeldt dat de licentie na iedere 90 dagen overdraagbaar is. Daardoor kan ik me voorstellen dat er wellicht wat onduidelijkheid bestond over wat nou nog van toepassing is op wat.

[ Voor 21% gewijzigd door albatross op 07-03-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
useruser schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:49:
useruser in 'nieuws: Politie Gelderland gaat dieven lokken met elektronica'

6x -1? Ik reageer gewoon ontopic op iemand die in de veronderstelling is dat alle telefoondieven de kooi van faraday gaan gebruiken in busjes om zo de politie te omzeilen. (wat overigens een belachelijke wereldvreemde tweakers mentaliteit is, maar dat is persoonlijk :P )
6x -1 is wel wat absurd, ja. Gewoon een 0.

Afgezien van het feit dat je waarschijnlijk 'redenering' bedoelde, vind ik overigens een zin die begint met "Het probleem met jouw redenatie..." niet echt beledigend. Er is m.i. niets mis met uit te leggen waarom je vindt dat iemand een denkfout heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

gallery: -KJ- - continue schoolmeestertje spelen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, ik had ook al last van hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen om DDoS van een website: tweakerbwoy in 'nieuws: Ddos'ers leggen wervingssite politie plat'
-1 nu maar -2 lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oproepen tot het plegen van strafbare feiten lijkt me idd wel een -2 waard ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Is verwijderd en mail is gestuurd! Als je dan te lam bent om je huiswerk te maken moet je gewoon man genoeg zijn om de consequenties te aanvaarden en niet proberen daar onderuit te komen.
Komen ze bij mij ook niet mee weg!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Max een 0 inderdaad, ongelofelijk die hoge waarderingen..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Tja, 26 maal +2....
Heb een 0 met boost erbij gegeven. Daarmee is ie echter nog niet van z'n +2 af....

Edit: Wat een ongelooflijke scores, van +3 tot -1. Een +2 of +3 is hier helemaal te begrijpen, ik zie geen fanboy-gedrag-onderwerp ( 8)7 ), het is geen politiek, geen sensitief onderwerp. Gewoon een nietszeggend reactie.

[ Voor 52% gewijzigd door Edddd op 07-03-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Anoniem: 469887 in 'nieuws: Politie Gelderland gaat dieven lokken met elektronica'

Totaal off-topic doodsbedreiging. Staat nu op -1, wellicht beter om te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:53:
Tja, 26 maal +2....
Heb een 0 met boost erbij gegeven. Daarmee is ie echter nog niet van z'n +2 af....

Edit: Wat een ongelooflijke scores, van +3 tot -1. Een +2 of +3 is hier helemaal te begrijpen, ik zie geen fanboy-gedrag-onderwerp ( 8)7 ), het is geen politiek, geen sensitief onderwerp. Gewoon een nietszeggend reactie.
Ook een 0 van mij (met boost).

N.B. Schijnt een nieuwe trend te zijn: paranoide denken (en verkondigen) dat tweakers corrupt is:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is het ook niet (en netto nu ook niet meer). Ik vermoed "mee eens" stemmers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vermoed een foutje :) Is nu weer modereerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voor die laatste zin heb ik een punt aftrek gegeven. Hij staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Okay :)
Er staan geen schokkende zaken de post, vandaar mijn vraag. Overigens ben ik van mening dat het herhalen van zaken die eerder in de thread genoemd zijn en ook in het nieuwsbericht staan, met de toonzetting van de post niet de +2, maar eerder een +1 rechtvaardigen.

RoD, dank voor de snelle (re)actie :)

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Wat is er informatief aan coolmos in 'nieuws: Rechter dwingt Google mogelijk te stoppen met Maps in Duitsland'?

Ik zie vooral een bash richting de bron van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inhoudelijk is het wel correct wat hij zegt, al is zijn toon wat scherp. Een +1 is het zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, een +1 is toch geen meningmodden? Meer dan een +1 zie ik er namelijk ook niet echt in?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wildhagen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:04:
[...]

Mwah, een +1 is toch geen meningmodden? Meer dan een +1 zie ik er namelijk ook niet echt in?
Hij stond, toen ik de link plaatste, op -1 met praktisch alleen maar -1 stemmen. Een +1 is inderdaad normaal. Maar mensen die -1 geven omdat ze het er niet mee eens zijn zouden wat mij betreft een sanctie moeten krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een +1 volstaat toch wel voor deze post?
Deathchant in 'reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?'
Meer een ik speel met dit systeem post.. en dit ervaar ik vind hem iig niet echt een +2 of is het wel een +2?

Idem hier:

Absoluut geen 10x+3 lijkt me,en of het een +2 is? tja hij noemt enkele cpu's die men had kunnen mee nemen.. zeg het maar ;)

Astennu in 'reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?'

[ Voor 42% gewijzigd door pino85 op 08-03-2013 18:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

pino85 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:04:
Een +1 volstaat toch wel voor deze post?
Deathchant in 'reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?'
Meer een ik speel met dit systeem post.. en dit ervaar ik vind hem iig niet echt een +2 of is het wel een +2?

Idem hier:

Absoluut geen 10x+3 lijkt me,en of het een +2 is? tja hij noemt enkele cpu's die men had kunnen mee nemen.. zeg het maar ;)

Astennu in 'reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?'
Mwoah, vind ze allebei niet uitzonderlijk. En in het eerste geval... leuk, maar hoeveel mensen hebben dezelfde hardwarespecs en softwareconfig om er wat mee te kunnen? (ik iig niet ;) ) W.m.b. volstaat de +1 voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:06:
[...]

Hij stond, toen ik de link plaatste, op -1 met praktisch alleen maar -1 stemmen. Een +1 is inderdaad normaal. Maar mensen die -1 geven omdat ze het er niet mee eens zijn zouden wat mij betreft een sanctie moeten krijgen.
Een -1 voor jou post is inderdaad mening/mismodding en dat hoort niet zo.
Goed dat je het hebt gemeld, over wel of geen sancties en in welke mate kunnen wij als pro mods niets over zeggen, daar gaan de power mods over maar ben het wel met je eens dat die personen die een -1 hier aan hangen een tik op de vingers verdienen ;)
drq1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:11:
[...]

Mwoah, vind ze allebei niet uitzonderlijk. En in het eerste geval... leuk, maar hoeveel mensen hebben dezelfde hardwarespecs en softwareconfig om er wat mee te kunnen? (ik iig niet ;) ) W.m.b. volstaat de +1 voor beide.
Dat dacht ik dus ook daarom de knipoog in me post maar dat had je denk ik al door :)

[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 08-03-2013 18:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bredend in 'nieuws: Amazon haalt SimCity enige tijd uit verkoop vanwege problemen'

Eerder 0 dan +1 lijkt me? Hele artikel heeft niks met cloudcomputing te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
na mijn mod op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Deze post in HTC One komt 2 april uit in Nederland krijgt een -1. Waarschijnlijk omdat het een reactie is waar Apple bij wordt gehaald. Maar mijn inziens is het geen troll, belediging of fipo. Het heeft verder weinig toegevoegde waarde, maar kan wel als on-topic worden aangemerkt. Is de -1 wel terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Je kan dat zien als een flamebait dus een -1 is in mijn ogen te verdedigen.
Een nul kan weer als je het op een andere manier interpreteert en er bovenstaande niet in ziet.
Een +1 tja, dat lijkt me te veel van het goede aangezien de post ansich weinig toevoegt.

[ Voor 151% gewijzigd door pino85 op 09-03-2013 01:21 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat kan, maar feit is ook dat de prijs bij de iPhone in de buurt zit en Androids doorgaans wel wat goedkoper zijn dan wat HTC voor de Ons vraagt. Verder voegt het weinig toe, dus ik ga voor een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Nah, is duidelijk een flamebait. Als je iets duur bestempelt "voor een niet apple-apparaat" dan zit je gewoon te wachten op reacties.
Pagina: 1 ... 34 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht