.oisyn reageerde op deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox'Cyphax schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:15:
[...]
[edit]
Grrr wat een frustrerende puinzooi is de geneste weergave van comments op de frontpage toch, zeg... wat is in vredesnaam de parent van .oisyn in 'nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox'? Kan het niet vinden. Zucht. Kan er totaal niet mee overweg.
Deze post krijgt +1 ChojinZ in 'nieuws: Bethesda opent inschrijving bètatest The Elder Scrolls Online'
En de mijne (lijkt mij +1, voldoet aan de criteria's in ieder geval) staat op 0: Dakreal in 'nieuws: Bethesda opent inschrijving bètatest The Elder Scrolls Online'
En de mijne (lijkt mij +1, voldoet aan de criteria's in ieder geval) staat op 0: Dakreal in 'nieuws: Bethesda opent inschrijving bètatest The Elder Scrolls Online'
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Wolfos in 'nieuws: Bethesda opent inschrijving bètatest The Elder Scrolls Online'
Vind het niet bepaald -1 materiaal...
Dank voor het oplossen van die puzzel. Wat een gescroll zeg, niet normaal... Tweakers 7 is fantastisch verder, maar de weergave van reacties is echt ronduit vreselijk.tweaker2010 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:49:
[...]
.oisyn reageerde op deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox'
Je was wat snel met melden; toen ik net keek stond ie al op +1 en met mijn moderatie erbij staat ie wat steviger op +1.Wolfos schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:25:
Wolfos in 'nieuws: Bethesda opent inschrijving bètatest The Elder Scrolls Online'
Geen idee wie je die -1 gegeven heeft, maar ook de +3 die er tussen staat is een mismod.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 23-01-2013 12:44 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Dreamvoid in 'nieuws: Details AMD's nieuwe desktopgeneratie gepubliceerd'
Hoe is dit on topic? (Ok, het betreft ook nieuws over AMD, maar verder.....)
Hoe is dit on topic? (Ok, het betreft ook nieuws over AMD, maar verder.....)
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Op zich een +1 van Wolfos, maar de argumentatie "Heeft geen reden om slechte graphics te hebben" is allang achterhaald en compleet zinsloos argument geworden. Maar ook +1 gegeven.
Dreamvoid is een 0, ja gaat ook over AMD, voor de rest compleet off topic.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Helemaal mee eens, Dreamvoid staat echter nog op +1 vanwege de +2 voteslanerios schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:02:
Op zich een +1 van Wolfos, maar de argumentatie "Heeft geen reden om slechte graphics te hebben" is allang achterhaald en compleet zinsloos argument geworden. Maar ook +1 gegeven.
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
jmxd in 'nieuws: Geruchten over verkoop bedrijfsonderdelen THQ verschijnen'
Is niet meer dan een 0 maar staat nu nog op 1
Is niet meer dan een 0 maar staat nu nog op 1
Deddiekoel in 'nieuws: Nintendo kondigt nieuwe Mario en Zelda-games voor Wii U aan'
+2 is al fout, +3 is echt keihard mismodden...
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Staat inmiddels stevig op +1mveijden schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:50:
Deddiekoel in 'nieuws: Nintendo kondigt nieuwe Mario en Zelda-games voor Wii U aan'
Staat nu net op 0.Zethiel schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:42:
[...]
Helemaal mee eens, Dreamvoid staat echter nog op +1 vanwege de +2 votes
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt recordaantal iPhones'
Lijkt mij een -1.
Misschien wat voorbarig, maar hij krijgt ook +1 en zelfs een +3....
Lijkt mij een -1.
Misschien wat voorbarig, maar hij krijgt ook +1 en zelfs een +3....
Lijkt me een -1 inderdaad, hij verbeterde iemand kwa spelling zoals ik het zie.
De post waar hij op reageerde is direct ge-edit dus of dit het was kan ik niet met 100% zekerheid zeggen maar ik denk dat dit het geval is.
Hoe dan ook is dit een opmerking die helemaal niets maar ook niets toevoegt en daar ik geloof dat hij de schoolmeester uithangt gaat hij voor mij naar -1 toe waar hij nu ook op staat na mijn zetje.
De +3 die er aan is gehangen is een erge vorm van mismodding.
De post waar hij op reageerde is direct ge-edit dus of dit het was kan ik niet met 100% zekerheid zeggen maar ik denk dat dit het geval is.
Hoe dan ook is dit een opmerking die helemaal niets maar ook niets toevoegt en daar ik geloof dat hij de schoolmeester uithangt gaat hij voor mij naar -1 toe waar hij nu ook op staat na mijn zetje.
De +3 die er aan is gehangen is een erge vorm van mismodding.
[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 24-01-2013 00:10 ]
Liefhebber van Tweakers
Het is onzin dat dit een -1 krijgt van vele gebruikers. Gewoon een +1, mijns inziens een +2. Volkomen on topic en extra informatie toevoegend.
Waarschijnlijk 2x -1 met boost van meningmodders. Heb hem +2 gegeven en daar staat ie nu ook op.SidewalkSuper schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:00:
Het is onzin dat dit een -1 krijgt van vele gebruikers. Gewoon een +1, mijns inziens een +2. Volkomen on topic en extra informatie toevoegend.
Zijn inderdaad mening modders, heb ook een +2 gegeven!
Liefhebber van Tweakers
tweaker2010 in 'nieuws: Apple verkoopt recordaantal iPhones'
Waarom krijg ik hier een 0 voor? Lijkt me toch gewoon een on-topic reactie op dat draadje?
Waarom krijg ik hier een 0 voor? Lijkt me toch gewoon een on-topic reactie op dat draadje?
staat nu dik op on-topic, heb er ook gewoon een on-topic bij gegeven maar dat was niet echt meer nodig.tweaker2010 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:38:
tweaker2010 in 'nieuws: Apple verkoopt recordaantal iPhones'
Verwijderd
6x-1 uit het niets: witteveder in 'nieuws: ZTE verkoopt miljoen kindertelefoons in Japan'
Lijkt me gewoon een 0. Snap niet waarom iemand daar gelijk dus een boost -1 voor geeft.
Lijkt me gewoon een 0. Snap niet waarom iemand daar gelijk dus een boost -1 voor geeft.
0 zou prima zijn maar hoewel straf is ook -1 verdedigbaar. Wmb een beetje een suffe loze opmerking wat ik onder beeldvervuiling vang en daarmee ongewenst.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die 6x -1 was ik. -1 omdat ik het een ongewenste reactie vind en die 6x daar kan ik niets aan doenVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:32:
6x-1 uit het niets: witteveder in 'nieuws: ZTE verkoopt miljoen kindertelefoons in Japan'
En de andere 6x -1 was ik. Totaal nutteloze reactie.tweaker2010 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:51:
[...]
Die 6x -1 was ik. -1 omdat ik het een ongewenste reactie vind en die 6x daar kan ik niets aan doen
Daar is 0 - irrelevant toch voor zou ik denken? Ik heb iig 0 gegeven; -1 bewaar ik voor reacties trolls en flames, hoofdzakelijk.Bor de Wollef schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:42:
[...]
En de andere 6x -1 was ik. Totaal nutteloze reactie.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik zou hier ook geen -1 voor geven, dat gebeurt alleen voor hinderlijke reacties, hier stoor ik me niet aan, het is gewoon totaal nutteloos.Cyphax schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:04:
[...]
Daar is 0 - irrelevant toch voor zou ik denken? Ik heb iig 0 gegeven; -1 bewaar ik voor reacties trolls en flames, hoofdzakelijk.
Ik vind het wel een 0 waarbij ik een +1 ook nog te rechtvaardigen vindt...
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Eens met de 0 (en daar staat ie nu dan ook op)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
proatjeboksem donderdag 24 januari 2013 16:35
Degene die hier een +3 aan heeft gehangen doet duidelijk aan mismodden. Ik bedoel, het is niet eens een +1 of +2. Ik kom niet verder dan 0. Waar slaat de reactie op? Is-ie verkeerd terecht gekomen ofzo?
Degene die hier een +3 aan heeft gehangen doet duidelijk aan mismodden. Ik bedoel, het is niet eens een +1 of +2. Ik kom niet verder dan 0. Waar slaat de reactie op? Is-ie verkeerd terecht gekomen ofzo?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
partsineed donderdag 24 januari 2013 13:50 staat op -1, en lijkt een troll (misquoten en dan verbeteren) maar de parent heeft z'n reactie naderhand (om 16:xx) gewijzigt. Hoewel deze reactie niet meer relevant is, vind ik -1 te laag. Minstens +0.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
filenox in 'nieuws: Gerucht: Google werkt aan 'slim horloge''
En dan bijna 10 minuten later.. BramT in 'nieuws: Gerucht: Google werkt aan 'slim horloge''
Mijn bericht werd niet gemodereerd en hij krijgt 4x +3 Spotlight en 2 maal +2 Informatief?
Ik wil niet alles klikker of als bedelaar overkomen maar dit vind ik toch wel heel vreemd
En dan bijna 10 minuten later.. BramT in 'nieuws: Gerucht: Google werkt aan 'slim horloge''
Mijn bericht werd niet gemodereerd en hij krijgt 4x +3 Spotlight en 2 maal +2 Informatief?
Ik wil niet alles klikker of als bedelaar overkomen maar dit vind ik toch wel heel vreemd
[ Voor 23% gewijzigd door filenox op 24-01-2013 19:42 ]
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6039381
Wat is hier +2 aan?
Er bestaat al een topic over in LA, snap niet wat deze reactie toevoegt
Wat is hier +2 aan?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Kan er misschien actie genomen worden tegen deze gebruiker: Amanush
Alle posts in het Windows artikel voegen echt totaal niets toe en zijn echt bedoeld om ' reacties uit te lokken '.
Of iemand nou 10 of 85 is, je behoord je gewoon te gedragen op een forum.
Dit is in ieder geval niet hoe je op tweakers je posts verzorgd wat mij betreft.
Alle posts in het Windows artikel voegen echt totaal niets toe en zijn echt bedoeld om ' reacties uit te lokken '.
Dit is in ieder geval niet hoe je op tweakers je posts verzorgd wat mij betreft.
[ Voor 24% gewijzigd door Dakreal op 25-01-2013 10:17 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Voegt idd niets toe. Heb hem een 0 gegeven.davidaap123 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:16:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6039381
Wat is hier +2 aan?Er bestaat al een topic over in LA, snap niet wat deze reactie toevoegt
Gewoon bannen en nooit meer terug laten komen. Ik ben zelf niet de meest vriendelijke poster, en vaak nogal wat grof volgens de mods (zelf geen ervaring mee, ben gewoon bot eerlijk) en zelfs ik vind dat deze user de tijd van tweakers aan het verspillen isDakreal schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:02:
Kan er misschien actie genomen worden tegen deze gebruiker: Amanush
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd in 'nieuws: Sena wil net als Buma/Stemra geld zien voor embedden'
29x +2? 11x +3??? Kom op he, ik kom niet verder dan een 0 hoor...
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind een +1 nog wel te verantwoorden. Opzich wel een grappige reply.
Ik vind een 0 of +1 allebei prima. De rest van de scores is duidelijk te hoog.wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:50:
Ik heb denk ik een andere soort humor want vind hem niet grappig.RoD schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:56:
Ik vind een +1 nog wel te verantwoorden. Opzich wel een grappige reply.
Maar wat mij betreft kan een nul of +1 beiden, alles daar boven of er onder is onjuist.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 11:50 ]
Liefhebber van Tweakers
Volgens mij is hier sprake van emotiemodden
Sando in 'nieuws: Anonymous-ddos'er krijgt anderhalf jaar cel'
7x +3 Spotlight
10x +2 Informatief
4x 1
0x 0
6x -1 Ongewenst
Al die ongewenst waren er de vorige keer dat ik keek nog niet. Is dat misschien een boost op -1?
7x +3 Spotlight
10x +2 Informatief
4x 1
0x 0
6x -1 Ongewenst
Al die ongewenst waren er de vorige keer dat ik keek nog niet. Is dat misschien een boost op -1?
[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 25-01-2013 13:08 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
+3 voor eigen niet echt onderbouwde mening en een rehash van wat er al tig keer in het topic is gezegd is imho geen +3 maar gewoon een +1:
Abom in 'nieuws: Anonymous-ddos'er krijgt anderhalf jaar cel'
Dat zou idd kunnen zijn, de post kan wmb op +1 of +2 staan.Sando schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:07:
7x +3 Spotlight
10x +2 Informatief
4x 1
0x 0
6x -1 Ongewenst
Eens, staat na mijn zetje op +1.Bor de Wollef schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:37:
+3 voor eigen niet echt onderbouwde mening en een rehash van wat er al tig keer in het topic is gezegd is imho geen +3 maar gewoon een +1:
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 13:51 ]
Liefhebber van Tweakers
John Doos in 'nieuws: Specificaties uitgelekt van nieuwe Nikkor 18-35mm-lens'
Waarom heeft deze reactie 12x +3, het is gewoon een flauw grapje.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft behaalt recordomzet dankzij Windows 8'
Deze krijgt wel erg hoge scores, hij heeft wel een punt maar zijn taalgebruik vind ik niets toevoegen.
Deze krijgt wel erg hoge scores, hij heeft wel een punt maar zijn taalgebruik vind ik niets toevoegen.
Zijn mensen die hun rechten kwijt willen, zelf geef ik hem een nul.johann3s schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:09:
John Doos in 'nieuws: Specificaties uitgelekt van nieuwe Nikkor 18-35mm-lens'
De +3's en +2's zijn inderdaad te hoog!tweaker2010 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:11:
[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 14:18 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik heb er een +1 van gemaakt wat nu ook de netto score is.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:11:
video: StarCraft II: interview met Chris Sigaty en Sam Didier
De eerste paar comments lijken allemaal zonder directe reden een ongewenst te hebben ontvangen, zou dit het gevolg kunnen zijn van een gebruiker die een negatieve boost heeft gegeven om de moderaties te manipuleren?
De eerste paar comments lijken allemaal zonder directe reden een ongewenst te hebben ontvangen, zou dit het gevolg kunnen zijn van een gebruiker die een negatieve boost heeft gegeven om de moderaties te manipuleren?
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
De directe reden is dat ze over spelfouten en nederlands taalgebruik gaan. Die kun je ergens anders melden en wordt niet bij de video gewenst. De boost die ik heb gebruikt is om de onrechtmatig uitgedeelde +1 weg te poetsen maar ze hebben nog een setje nodig om op -1 te komen.Ortzamoa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:48:
video: StarCraft II: interview met Chris Sigaty en Sam Didier
Ik vraag me af waarom Rey Nemaattori in 'reviews: SimCity: eindelijk zelf aan de slag' op -1 staat? het is misschien kort en bondig, maar zeker niet off-topic, laat staan ongewenst... Toch?
Eigenlijk hetzelfde, hij loopt iemands nederlandse taalgebruik te corrigeren...MicScott schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:06:
Ik vraag me af waarom Rey Nemaattori in 'reviews: SimCity: eindelijk zelf aan de slag' op -1 staat? het is misschien kort en bondig, maar zeker niet off-topic, laat staan ongewenst... Toch?
Schoolmeesters horen in het onderwijs, niet op de FP. Schoolmeester spelen is ongewenst, een -1 is dus het juiste niveau hier.MicScott schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:06:
Virussen? Scan ze hier!
Dat lijkt me niet. Zijn reactie gaat over het "altijd beschikbaar, tenzij..." dat krom is vanuit EA. Tenminste, zo vat ik het op.mveijden schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:21:
[...]
Eigenlijk hetzelfde, hij loopt iemands nederlandse taalgebruik te corrigeren...
Shakesbeer_NL in 'nieuws: Intel brengt Yolo-smartphone uit in Afrika'
Deze FIIPO lijkt me een -1 waard, maar krijgt massa's +1's, +2's en zelfs +3's... hier willen wat mensen van hun modrechten af!
Deze FIIPO lijkt me een -1 waard, maar krijgt massa's +1's, +2's en zelfs +3's... hier willen wat mensen van hun modrechten af!
Virussen? Scan ze hier!
Mee eens, staat na mijn zetje op -1wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:22:
[...]
Schoolmeesters horen in het onderwijs, niet op de FP. Schoolmeester spelen is ongewenst, een -1 is dus het juiste niveau hier.
Mja wellicht snap ik dit grapje niet wat hij maakt maar zoals ik het nu zie is het inderdaad een nutteloze fipo en dus -1wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:35:
Shakesbeer_NL in 'nieuws: Intel brengt Yolo-smartphone uit in Afrika'
[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 18:24 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Gaat weer heel lekker:
afwijkende onderbouwde meningen zijn uiteraard ongewenst!?
afwijkende onderbouwde meningen zijn uiteraard ongewenst!?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 18:28 ]
Staat na mijn zetje weer bijna op de +1, maar heeft nog een zetje nodig.
Er van op kijken dat een groepje mensen in dit soort berichten aan mening/mismodding doet doe ik niet, was eigenlijk wel te verwachten..(helaas)
Er van op kijken dat een groepje mensen in dit soort berichten aan mening/mismodding doet doe ik niet, was eigenlijk wel te verwachten..(helaas)
[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 18:34 ]
Liefhebber van Tweakers
tHe_BiNk in 'reviews: SimCity: eindelijk zelf aan de slag'
+2? Zijn bericht is ongefundeerde klacht richting EA. Het is ontopic, maar zeker geen +2, of +3 die sommige mensen durven te geven.
+2? Zijn bericht is ongefundeerde klacht richting EA. Het is ontopic, maar zeker geen +2, of +3 die sommige mensen durven te geven.
Ik heb hem een setje gegeven, hij schoof van 2.1 naar 2.0 dus die heeft nog wat setjes nodig...JanW schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:59:
tHe_BiNk in 'reviews: SimCity: eindelijk zelf aan de slag'
Hmm erg veel +3's en +2's op deze post inderdaad, mismodding dus.
Heb hem een +1 gegeven.
Heb hem een +1 gegeven.
Liefhebber van Tweakers
En we hebben weer een gi ga geweldige grap( kuch)
BikkelZ in 'nieuws: Een op drie Belgische gezinnen heeft een tablet'
Worden weer +2's en +3's aan uitgedeeld evenals veel +1's, zelf geef ik hem een -1, vind het zo'n enorm flauwe grap die reactie voegt echt niets toe.. fipo..
De 4 reacties er onder gaan er ook nog over door zie ik.. en krijgen ook +3's en +2's.
Worden weer +2's en +3's aan uitgedeeld evenals veel +1's, zelf geef ik hem een -1, vind het zo'n enorm flauwe grap die reactie voegt echt niets toe.. fipo..
De 4 reacties er onder gaan er ook nog over door zie ik.. en krijgen ook +3's en +2's.
[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 21:25 ]
Liefhebber van Tweakers
Heb hem ook -1 gegeven. Hij heeft nog wel een paar zetjes nodig.pino85 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:21:
En we hebben weer een gi ga geweldige grap( kuch)
Hier komen praten over de moderatie op je reactie is welkom, en in jouw geval ook gerechtvaardigt.Sando schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:07:
7x +3 Spotlight
10x +2 Informatief
4x 1
0x 0
6x -1 Ongewenst
Maar vervolgens deze edit in je eigen reactie:
(Dit na je post hier, maar dat doet er niet toe.)[..]
[Reactie gewijzigd door Redsandro op vrijdag 25 januari 2013 18:09]
7x +3 en 6x -1, wat een contrast. Als die 6 mensen nu eens hieronder komen uitleggen waarom mijn bijdrage ongewenst is?
Is niet welkom, en niet goed te praten.

En daarom krijg je van mij een -1 met boost.
Ook deze reactie zeurt over moderatie:tweaker2010 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:11:
OK, misschien wat scherp (ben ik persoonlijk niet vies van).[...]
Je suggestieve maar ongefundeerde opmerkingen over het bestaan van een geheime illegale overeenkomst tussen Microsoft en de OEM zijn trouwens ronduit smaad.
Niet OK...Dat je daar nog hoge moderaties voor krijgt is triest.
[ Voor 29% gewijzigd door Jerie op 26-01-2013 00:54 ]
Koste me een tijdje voor ik de klemtonen goed had maar ja wel een hele flauwe grap.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:24:
[...]
Heb hem ook -1 gegeven. Hij heeft nog wel een paar zetjes nodig.
Verwijderd
Er zijn geen grammaticale regels die dicteren dat wat de originele poster deed foutief is. Zijn reactie wordt qua semantiek fout geïntepreteerd ben ik bang. Hij doelt erop dat je internet nodig hebt om het te kunnen spelen.wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:22:
[...]
Schoolmeesters horen in het onderwijs, niet op de FP. Schoolmeester spelen is ongewenst, een -1 is dus het juiste niveau hier.
Ergo; helaas is hij onnodig gedownmod.
Als een reactie goed is voor een +1 en er staat modcommentaar bij hoef je er niet meteen een -1 aan te geven zeker niets als het modcommentaar, zoals hier, maar een heel klein deel van de totale reactie is.Jerie schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:46:
[...]
Hier komen praten over de moderatie op je reactie is welkom, en in jouw geval ook gerechtvaardigt.
Maar vervolgens deze edit in je eigen reactie:
[...]
(Dit na je post hier, maar dat doet er niet toe.)
Is niet welkom, en niet goed te praten.
En daarom krijg je van mij een -1 met boost.
[...]
Ook deze reactie zeurt over moderatie:
[...]
OK, misschien wat scherp (ben ik persoonlijk niet vies van).
[...]
Niet OK...
Als modcommentaar nou de halve post is heb je een punt. Nu is 1 punt aftrek genoeg.
Modcommentaar moet altijd hier worden gegeven, daar heb je wel gelijk in, ipv op de FP in de post zelf!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik geef mod commentaar ook -1 standaard, of de post moet heel goed zijn. Ik ga echt niet de mensen die het nodig vinden om iets, wat daar totaal niet hoort screentime geven.
Zelfde met mensen die fouten in het artikel lopen te verbeteren.
Daar zijn andere plekken voor, en hoe heilig en perfect je post ook is. Je zit verkeerd, the end. En als je dan al zoiets simpels niet kan volgen, dan krijg je -1 van mij. Of zoals ik zei, de post moet echt geweldig zijn.
Daar zijn andere plekken voor, en hoe heilig en perfect je post ook is. Je zit verkeerd, the end. En als je dan al zoiets simpels niet kan volgen, dan krijg je -1 van mij. Of zoals ik zei, de post moet echt geweldig zijn.
Dat lijkt me wat overdreven. Er zijn voldoende reacties te lezen waar ook een off-topic deel in zit. Of prima, on-topic, reacties waar ook wat foutieve info, veronderstelling of beredeneringen in staan. Dan kun je over dat stukje wel zeggen "Je zit verkeerd, the end", maar het lijkt me niet de bedoeling iemand vast te nagelen op een heel klein onderdeel van een verder uitstekende reactie. In ieder geval niet door meer dan 1 punt aftrek te geven.lanerios schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:35:
Ik geef mod commentaar ook -1 standaard, of de post moet heel goed zijn. Ik ga echt niet de mensen die het nodig vinden om iets, wat daar totaal niet hoort screentime geven.
Wow, je leest mn post dus totaal niet. Ok! laat ik het dan duidelijker maken:
Voor de spelfouten hebben we een forum deel, waarin je dit kan aangeven zodat het verbeterd wordt
voor mod gezeur hebben we dit topic.
Dus met die 2 zit je verkeerd, en krijg je dus een -1
Voor de spelfouten hebben we een forum deel, waarin je dit kan aangeven zodat het verbeterd wordt
Ik mag aannemen dat dit als vraag is bedoeld? Of heb je je arrogantie modus aanstaan?lanerios schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:22:
Wow, je leest mn post dus totaal niet.
Je zegt dat bij mod gezeur je een -1 geeft, omdat jij iemand geen screentime wilt geven. Tenzij de reactie geweldig (+3 lees ik) is. Ik geef aan dat ik dat overdreven vind. Een punt aftrek lijkt me voldoende. Zoals eveneens verwoord door @k1n8fisher.
[ Voor 0% gewijzigd door Edddd op 27-01-2013 00:33 . Reden: typo ]
We (k1n8fighter, lanerios, Edddd, ik) begrijpen elkaar prima. We hebben echter geen consensus bereikt over hoe zwaar we zoiets moeten laten meewegen. Ik kon het ook niet vinden in de mod FAQ.lanerios schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:22:
Wow, je leest mn post dus totaal niet. Ok! laat ik het dan duidelijker maken:
Ik vind dat je zo'n opmerking als een troll/flamebait moet zien. Niet alleen tegen de moderators (die vervolgens ook worden uitgelokt om anders te modereren), maar ook tegen andere lezers die daar dan weer op in gaan. Ik heb geen problemen met kritiek op moderatie of iemand helpen met verbeteren spelling. Het is allebei een nobel streven, maar wel op de goede plaats graag.
Op Slashdot doen ze het moderator gezeur overigens andersom, aan het begin van de post, en het klinkt vaak precies hetzelfde (= gewenning):
"I'll probably get modded down for this but [...] (rest van de post)." (of de variatie "modded into oblivion")
Precies hetzelfde trucje.
Ik vind het een fenomeen dat je sterk moet corrigeren. En dat kan soms vervelend uit pakken voor mensen. Jammer, het zij zo.
Laten we het vriendelijk houden, provocatie heeft niemand iets aan in een discussie.
[ Voor 39% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 11:04 ]
Liefhebber van Tweakers
Inderdaad, het gaat er enkel om in welke mate je straf wilt uitdelen en met welk doel. Een -1 betekent dat de reactie verborgen wordt. Dat is immers het doel wanneer een reactie ongewenst is. Een reactie dat voor 95% waardevol is maar voor 5% niet i.v.m. een opmerking over de (mogelijk kromme) moderatie, verberg je dan eveneens voor de lezers. Lijkt me een onwenselijke situatie.Jerie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:46:
[...]
We (k1n8fighter, lanerios, Edddd, ik) begrijpen elkaar prima. We hebben echter geen consensus bereikt over hoe zwaar we zoiets moeten laten meewegen. Ik kon het ook niet vinden in de mod FAQ.
Ik vind dat je zo'n opmerking als een troll/flamebait moet zien. Niet alleen tegen de moderators (die vervolgens ook worden uitgelokt om anders te modereren), maar ook tegen andere lezers die daar dan weer op in gaan. Ik heb geen problemen met kritiek op moderatie of iemand helpen met verbeteren spelling. Het is allebei een nobel streven, maar wel op de goede plaats graag.
Op Slashdot doen ze het moderator gezeur overigens andersom, aan het begin van de post, en het klinkt vaak precies hetzelfde (= gewenning):
"I'll probably get modded down for this but [...] (rest van de post)." (of de variatie "modded into oblivion")
Precies hetzelfde trucje.
Ik vind het een fenomeen dat je sterk moet corrigeren. En dat kan soms vervelend uit pakken voor mensen. Jammer, het zij zo.
Natuurlijk, een weinig toevoegende reactie met een hoop gezeur mag op -1, maar daar missen collega lezers niet veel aan.
Naar mijn idee werkt een punt aftrek het best. Je eigen emotie, het willen bestraffen, op de tweede plaats zetten, ten faveure van de lezers en de leesbaarheid.
mijn punt is, als je de reactie zichtbaar houdt, dat je mensen het idee gaat geven dat het dus nag. er wordt immers niks aan gedaan. en logisch ook.
en waarom zouden we dat doen als we daar regels voor hebben?
en nee, mensen gaan echt niet denken "goh hij heeft 0 ipv +1 vanwege mod gezeur, laat ik het dan maar niet doen." helaas werkt het internet volk zo niet.
en waarom zouden we dat doen als we daar regels voor hebben?
en nee, mensen gaan echt niet denken "goh hij heeft 0 ipv +1 vanwege mod gezeur, laat ik het dan maar niet doen." helaas werkt het internet volk zo niet.
Alhoewel je gelijk hebt dat niet iedereen zo werkt willen we hier op tweakers.net uitgaan van goede intenties.
In het verleden hebben we de discussie ook al eens gevoerd over wat te doen bij modgezeur (toen was ik nog een ProMod) en hadden we toen de consensus bereikt zoals ik die in mijn vorige post heb weggeschreven:
Modcommentaar zorgt voor 1 punt aftrek als deze maar een klein deel van de totale post is.
Modcommentaar dat de halve post of meer beslaat belonen we met een -1.
Een off-topic post met ook nog eens modcommentaar wordt dus een -1.
Een +3 post met 1 regel modcommentaar wordt een +2.
Een +3 post met daarna een halve post aan modcommentaar zal dus ook op de -1 uit gaan komen.
(alhoewel dit laatste niet snel voorkomt!)
Natuurlijk komen er wel eens situaties voor waarin het lastig is om er een juiste score aan toe te kennen. Daarom is er ook dit topic. Hier kunnen we daar over discussiëren en consensus bereiken over hoe zo'n post aan te pakken.
Mensen die klachten hebben over de moderatie op hun post moeten ook hier daarover komen klagen en dan kunnen we ze aangeven waarom hun post die score heeft of eventueel de boel rechttrekken indien dat nodig is.
In het verleden hebben we de discussie ook al eens gevoerd over wat te doen bij modgezeur (toen was ik nog een ProMod) en hadden we toen de consensus bereikt zoals ik die in mijn vorige post heb weggeschreven:
Modcommentaar zorgt voor 1 punt aftrek als deze maar een klein deel van de totale post is.
Een +3 post met daarna een halve post aan modcommentaar zal dus ook op de -1 uit gaan komen.
Natuurlijk komen er wel eens situaties voor waarin het lastig is om er een juiste score aan toe te kennen. Daarom is er ook dit topic. Hier kunnen we daar over discussiëren en consensus bereiken over hoe zo'n post aan te pakken.
Mensen die klachten hebben over de moderatie op hun post moeten ook hier daarover komen klagen en dan kunnen we ze aangeven waarom hun post die score heeft of eventueel de boel rechttrekken indien dat nodig is.
[ Voor 9% gewijzigd door TheCapK op 27-01-2013 11:44 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Mee eens wat dit betreft, en soms zijn er van die gevallen waarin het moeilijk modden is maar dan is het geen probleem dat hier in het topic even aan te geven zodat we samen kunnen oordelen.
Ook snap ik de mensen die zeggen het is sowieso een -1 ongeacht de post, ik heb dit ook vaker voorbij zien komen in het topic en niet enkel onder de normale mods.
Echter de bedoeling is dus zoals King het omschrijft en ik denk dat het nu dan ook opgehelderd is
Ook snap ik de mensen die zeggen het is sowieso een -1 ongeacht de post, ik heb dit ook vaker voorbij zien komen in het topic en niet enkel onder de normale mods.
Echter de bedoeling is dus zoals King het omschrijft en ik denk dat het nu dan ook opgehelderd is
[ Voor 95% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 11:59 ]
Liefhebber van Tweakers
bedankt voor de uitleg, zal er rekening mee gaan houden. misschien leuke discussie voor moderatie overhaul tzt
.......
Mosterd na de maaltijd.
Helder verhaal zo!
Mosterd na de maaltijd.
Helder verhaal zo!
[ Voor 94% gewijzigd door Edddd op 27-01-2013 12:06 . Reden: reactie liep wat achter op de inmiddels geplaatste reacties. voegde derhalve niets meer toe. ]
Verwijderd
Niet eens met de 0 op deze post. Duidelijk een stukje satire door een vergelijking te leggen met een TV serie. Het drama wat door de activisten groep wordt gecreëerd is ook gelijkende een serie als 24.
Huibino in 'nieuws: Anonymous dreigt overheidsgeheimen openbaar te maken na defacen Ussc.gov'
Huibino in 'nieuws: Anonymous dreigt overheidsgeheimen openbaar te maken na defacen Ussc.gov'
Dat het een grap is of satire wil niet zeggen dat die goed is, en alleen goede grappen dienen beloond te worden met +1 dit is nu ook niet echt een geweldige grap of tenminste ik vind hem niet echt een toevoeging, daarom mag die van mij gewoon op 0 blijven.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:41:
Niet eens met de 0 op deze post. Duidelijk een stukje satire door een vergelijking te leggen met een TV serie. Het drama wat door de activisten groep wordt gecreëerd is ook gelijkende een serie als 24.
lasharor in 'nieuws: Ouya-console werkt samen met draadloze Xbox 360- en PS3-controllers'
Hoort op +1, want dit is gewoon waar.
Deze post voegt niets toe dus een +1 kan het al niet zijn wat mij betreft, grappig vind ik hem ook niet, evenals dat mij voor mij niet duidelijk is dat er een verband word gelegd met een serie op tv.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:41:
Een nul is gewoon de juiste score voor deze post.
Staat na mijn zetje weer op +1.Wolfos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:50:
lasharor in 'nieuws: Ouya-console werkt samen met draadloze Xbox 360- en PS3-controllers'
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 14:30 ]
Liefhebber van Tweakers
Niemand heeft hem ook off-topic gemod, gewoon een paar keer -1 en ja hij hoort en staat nu op 1Wolfos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:50:
Dit lijkt me geen +1
Ramon in 'nieuws: AMD voorziet Gizmo-ontwikkelbordje van een dualcore-apu'
Zeker gezien dat zinnetje aan de redactie er onder, kom ik op de nul uit, word ook een +3 en +2 aan uitgedeeld.
Zeker gezien dat zinnetje aan de redactie er onder, kom ik op de nul uit, word ook een +3 en +2 aan uitgedeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 15:01 ]
Liefhebber van Tweakers
Bedankt voor de heldere uitleg, dit mag wat mij betreft in de FAQ.k1n8fisher schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:43:
Alhoewel je gelijk hebt dat niet iedereen zo werkt willen we hier op tweakers.net uitgaan van goede intenties.
offtopic:
Hier nog even op inhakende, dit heb ik toevallig deze middag ook aan King aan gegeven dat het wellicht een goed idee is dit onderwerp als onderdeel in de modFaQ te plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is zeker gezien er vaak vragen over komen en discussies over dit onderwerp regelmatig de kop opsteken en omdat mensen verschillend er op modden omdat het niet geheel duidelijk is, maar ik denk gezien ons gesprek niet dat dit er(snel) in zal komen te staan.
Uiteindelijk gaan wij er natuurlijk niet over wat men er in plaatst en wat niet, het is ook weer wel zo dat we het hier gewoon kunnen bespreken als er zaken niet duidelijk zijn maar persoonlijk zou ik het een hele goede toevoeging vinden en ben het dus met je eens.
Hier nog even op inhakende, dit heb ik toevallig deze middag ook aan King aan gegeven dat het wellicht een goed idee is dit onderwerp als onderdeel in de modFaQ te plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is zeker gezien er vaak vragen over komen en discussies over dit onderwerp regelmatig de kop opsteken en omdat mensen verschillend er op modden omdat het niet geheel duidelijk is, maar ik denk gezien ons gesprek niet dat dit er(snel) in zal komen te staan.
Uiteindelijk gaan wij er natuurlijk niet over wat men er in plaatst en wat niet, het is ook weer wel zo dat we het hier gewoon kunnen bespreken als er zaken niet duidelijk zijn maar persoonlijk zou ik het een hele goede toevoeging vinden en ben het dus met je eens.
[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 15:26 ]
Liefhebber van Tweakers
Staat nu ook op 0, zelfs zonder het zinnetje vind ik het ook niet echt nuttig om op deze manier inch naar cm te vertalen, als de post het anders geformuleerd had en het zinnetje aan het einde niet had gehad was het een mooie +1 geweest maar nu is het niet meer dan 0.pino85 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:58:
Dit lijkt me geen +1
Duidelijke uitleg en een goede richtlijn lijkt mij.Jerie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:59:
[...]
Bedankt voor de heldere uitleg, dit mag wat mij betreft in de FAQ.
TheGhostInc in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'' krijgt van een of enkelen een ongewenst. Dit is onterecht naar mijn idee. Over +0 of +1 kan je het hebben, maar ongewenst herken ik niet.
Edit: ook
aikebah in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'',
Benno de Bruin in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'',
Verwijderd in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'',
Poops_McGhee in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
en computerjunky in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'' hebben ongewenstjes.
Auto wel/geen luxe is natuurlijk een mening discussie, maar de passie voor tegen het begrip auto moet niet gaan doorklinken in de moderaties. Discussie is op zijn slechtst +0. De uiteindelijke moderaties lopen wel redelijk in de pas, maar misschien een signaaltje naar de -1 uitdeler(s)?
edit^2: en verder:
ejay79 in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
ljo13 in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Verwijderd in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
SPT in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
en computerjunky in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'' hebben ongewenstjes.
Auto wel/geen luxe is natuurlijk een mening discussie, maar de passie voor tegen het begrip auto moet niet gaan doorklinken in de moderaties. Discussie is op zijn slechtst +0. De uiteindelijke moderaties lopen wel redelijk in de pas, maar misschien een signaaltje naar de -1 uitdeler(s)?
[ Voor 84% gewijzigd door teacup op 27-01-2013 21:23 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
De -1 uitdelers hebben denk ik een SUV...
De posts ansich staan wel op de juiste scores, en of men de -1 gevers of de te hoge score uitdelers gaat benaderen is niet aan ons maar aan de power mods.teacup schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:19:
TheGhostInc in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland'' krijgt van een of enkelen een ongewenst. Dit is onterecht naar mijn idee. Over +0 of +1 kan je het hebben, maar ongewenst herken ik niet.
Liefhebber van Tweakers
corset in 'nieuws: Samsung presenteert 'bouwvakkerstelefoon' Galaxy Xcover 2 met Android'
vraagje, wat is hier offtopic/irrelevant aan?
Ik heb het over de voorganger, met de hoop dat de nieuwe verbeterd is. Dus het gaat over hetzelfde topic, en het is relevant.
vraagje, wat is hier offtopic/irrelevant aan?
Ik heb het over de voorganger, met de hoop dat de nieuwe verbeterd is. Dus het gaat over hetzelfde topic, en het is relevant.
Kan hem helaas niet meer moddereren omdat deze ouder dan 48 uur is, en of het een +1 is of een nulletje tja een nul zie ik niet direct als enorme mismod.
Enkel een power mod heeft the force powers om na 48 uur een score te fixeren maar men doet dit zelden, enkel in extreme gevallen en daar valt deze niet onder zo ver ik dat zie.
Enkel een power mod heeft the force powers om na 48 uur een score te fixeren maar men doet dit zelden, enkel in extreme gevallen en daar valt deze niet onder zo ver ik dat zie.
[ Voor 51% gewijzigd door pino85 op 28-01-2013 11:40 ]
Liefhebber van Tweakers
Ja, volledig mee eens. De posts waren gisteren ook al voldoende gemodereerd. Mijn enige vraag is dan ook om te kijken of een enkele user of meerdere users verantwoordelijk zijn voor de -1's. in geval van een enkele user lijkt me een signaal naar die user op zijn plaats.pino85 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:54:
De posts ansich staan wel op de juiste scores, en of men de -1 gevers of de te hoge score uitdelers gaat benaderen is niet aan ons maar aan de power mods.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
aah, was net binnen de 48 uur omdat ik hem wel kon modden met de usual errorpino85 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:18:
Kan hem helaas niet meer moddereren omdat deze ouder dan 48 uur is, en of het een +1 is of een nulletje tja een nul zie ik niet direct als enorme mismod.
Origin64 in 'nieuws: Darpa toont mogelijkheden 1,8-gigapixelcamera voor drones'
Mening lijkt mij on topic, beetje sceptisch zijn, aluhoedje wellicht, maar toch on topic lijkt me.
Wat denken jullie?
Mening lijkt mij on topic, beetje sceptisch zijn, aluhoedje wellicht, maar toch on topic lijkt me.
Wat denken jullie?
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ongewenst lijkt het mij zeker niet, een +1 of nul kan beiden wel imo.
[ Voor 55% gewijzigd door pino85 op 28-01-2013 15:07 ]
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht