Het laatste zinnetje maakt hem een beetje kritisch, maar een -1 is het zeker niet.JDVB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:15:
Origin64 in 'nieuws: Darpa toont mogelijkheden 1,8-gigapixelcamera voor drones'
Mening lijkt mij on topic, beetje sceptisch zijn, aluhoedje wellicht, maar toch on topic lijkt me.
Wat denken jullie?
Korben in 'nieuws: Darpa toont mogelijkheden 1,8-gigapixelcamera voor drones'
Lijkt mij geen +2 door het noemen van deze argumenten.
Extra data berekenen in een drone omdat? Dat zo makkelijk in een drone te berekenen en verzenden valt zeker.
Extra data berekenen in een drone omdat? Dat zo makkelijk in een drone te berekenen en verzenden valt zeker.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Je mag hem zelf ook een boost +1 geven hoor, dan is ie gelijk van de +2 afJDVB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:47:
Korben in 'nieuws: Darpa toont mogelijkheden 1,8-gigapixelcamera voor drones'
Staat op +1
Liefhebber van Tweakers
Hmmm. Dat mijn reactie van van +2 naar +1 daalt is nog tot daar aan toe, maar dat het gebeurt door een mismod vind ik wel jammer. Die 0 lijkt me toch niet op z'n plaats?
Edddd in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Eronder staat een reactie op die van mij (althans, zo is ie geplaatst...). Met een +2. Dat lijkt me dan weer wat overdreven, zeker in vergelijk met andere prima reacties op mijn post (die +1 krijgen).
Wulfklaue in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Edddd in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Eronder staat een reactie op die van mij (althans, zo is ie geplaatst...). Met een +2. Dat lijkt me dan weer wat overdreven, zeker in vergelijk met andere prima reacties op mijn post (die +1 krijgen).
Wulfklaue in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
[ Voor 1% gewijzigd door Edddd op 28-01-2013 18:50 . Reden: Kleine aanvulling tbv de duidelijkheid. ]
De nul is inderdaad een mismodder, je staat nu op +1, evenals de reactie waar je naar hebt gelinkt.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 28-01-2013 19:35 ]
Liefhebber van Tweakers
staat nu op de +1 (zonder een fix).lanerios schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:14:
[...]
aah, was net binnen de 48 uur omdat ik hem wel kon modden met de usual errorMaar thanks
net iets te laat.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Het valt me op dat er wel erg veel reacties op dat artikel compensatiemods krijgen. Zoals deze twee die beide van +2 naar +1 gemod zijn door een 0:Edddd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:48:
Hmmm. Dat mijn reactie van van +2 naar +1 daalt is nog tot daar aan toe, maar dat het gebeurt door een mismod vind ik wel jammer. Die 0 lijkt me toch niet op z'n plaats?
fsfikke in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Of van +1 naar 0 gegaan is door een -1:
Verwijderd in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
En enkele met een onzinnige +3 mod:
Dancing_Animal in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Ze komen per saldo misschien wel op de juiste scrore terecht maar soms lijkt het er op dat compensatie modden de standaard aan het worden is. Je hoeft het niet eens met de score maar dat rechtvaardigt nog geen compensatie mods.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Inderdaad, die van mij kwam ook pas een dag na de reactie. Zelden dat er dan mods op komen. En zeker mods die de score beïnvloeden.Tribits schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:46:
[...]
Het valt me op dat er wel erg veel reacties op dat artikel compensatiemods krijgen. Zoals deze twee die beide van +2 naar +1 gemod zijn door een 0:
Of van +1 naar 0 gegaan is door een -1:
En enkele met een onzinnige +3 mod:
Dancing_Animal in 'nieuws: 'Elektrische auto dreigt te floppen in Duitsland''
Ze komen per saldo misschien wel op de juiste scrore terecht maar soms lijkt het er op dat compensatie modden de standaard aan het worden is. Je hoeft het niet eens met de score maar dat rechtvaardigt nog geen compensatie mods.
Edit:
Overigens had ik al een +2 en een +1, waardoor per saldo een +2 als score. Toen kwam er die 0 bij, waardoor de score op +1 belandde. Een reële score voor de betreffende reactie, maar wanneer deze compensatiemodder een +1 had gegeven, was ik ook naar een uiteindelijke score van +1 gegaan. Die 0 is duidelijk een compensatiemod, aangezien de reactie on-topic was imho. Hetgeen de suggestie van @Tribits versterkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Edddd op 29-01-2013 09:59 ]
DeathMaster in 'nieuws: Apple brengt iOS-versie 6.1 uit'
Het gaat weer helemaal mis in dit topic. Deze reactie gaan we nooit meer goed krijgen vrees ik.
Het gaat weer helemaal mis in dit topic. Deze reactie gaan we nooit meer goed krijgen vrees ik.
Modden met de wetenschap dat het niet zo veel zin meer heeft, omdat het dwijlen met de kraan open is, is vrij demotiverend ook. Daar moeten we toch eens iets op verzinnen.
Saved by the buoyancy of citrus
Hoezo, 'die reactie krijgen we nooit meer goed?'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Spotlight voor deze reactie vind ik iets te veel van het goede;
mutsje in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
mutsje in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vind het gewoon een goede +1 eerlijk gezegd, zeef werkt ook mee aan de hogere score als ik zijn tekst er onder zie 
Je hebt dan altijd mensen die dit letterlijk nemen en hoge scores gaan uitdelen.^^ mag van mij in de spotlight en zeker om de laatste woorden
Tnx Dirk
[ Voor 103% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 13:37 ]
Liefhebber van Tweakers
Enkele onzinnige +3 mod, heeft maar 1 modje nog nodig
Jeroen73 in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
[ Voor 57% gewijzigd door David Mulder op 29-01-2013 13:30 ]
Toch handig zo'n powermod! Thnx
@Bor: die reactie heeft idd nog wel een paar zetjes naar +1 nodig.
Zetje gegevenDavid Mulder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:29:
Enkele onzinnige +3 mod, heeft maar 1 modje nog nodig
Liefhebber van Tweakers
never mind de reactie die ik aandroeg staat al weer op de juiste score.
[ Voor 188% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 14:27 ]
Liefhebber van Tweakers
is het vragen van iets dat ergens in een artikel staat nu echt zwaar ongewenst? of ben ik gewoon een hoofdlettertje vergeten?
ora et labora
Om welke reactie gaat het, om deze toevallig? ik had er ook op gereageerd zie ik.
mrc4nl in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Het kan zijn dat mensen het een -1 geven omdat het zoals je zegt letterlijk vermeld staat, echter daar dit een .plan is zie ik geen reden om dit direct een -1 te geven maar volstaat een nul imho ook.
Sowieso als je de link hier onder bekijkt zie je staan:
Anderzijds kan je het ook als overbodige vragen zien( zoals botoo terecht aangeeft) en kan de -1 weer wel.
Maar een nul volstaat lijkt me sowieso al ken ik mensen die het met een -1 beoordelen, volgende keer wel beter het artikel lezen he
Je staat na mijn zetje in ieder geval weer op de nul.
mrc4nl in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Het kan zijn dat mensen het een -1 geven omdat het zoals je zegt letterlijk vermeld staat, echter daar dit een .plan is zie ik geen reden om dit direct een -1 te geven maar volstaat een nul imho ook.
Sowieso als je de link hier onder bekijkt zie je staan:
Dus je kan dit ook lezen als dat jij een vraag stelt dus het een nulletje behoort te zijn, al staat er niets over vragen en dus antwoorden die vermeld in het artikel staan.0: Off-topic / irrelevant
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Anderzijds kan je het ook als overbodige vragen zien( zoals botoo terecht aangeeft) en kan de -1 weer wel.
Maar een nul volstaat lijkt me sowieso al ken ik mensen die het met een -1 beoordelen, volgende keer wel beter het artikel lezen he
reviews: Tweakers.net moderatie faqIn reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews
Je staat na mijn zetje in ieder geval weer op de nul.
[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 15:42 ]
Liefhebber van Tweakers
thanks zal ik doenpino85 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:19:
Dus een nul volstaat lijkt me sowieso al ken ik mensen die het met een -1 beoordelen, volgende keer wel beter het artikel lezen he
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Je staat na mijn zetje weer op de nul.
ora et labora
Het is natuurlijk wel een duidelijk signaal dat je het artikel niet gelezen hebt, terwijl het antwoord er letterlijk staat. Wmb is dat vergelijkbaar met dubbelposten en dat is wel een -1 waard.mrc4nl schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:58:
is het vragen van iets dat ergens in een artikel staat nu echt zwaar ongewenst? of ben ik gewoon een hoofdlettertje vergeten?
@pino: dat valt imho niet onder 'Reacties met eenvoudige vragen' maar onder 'overbodige vragen'.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zo kan je het ook bekijken inderdaad maar dan nog is het een.plan en daarin mod ik in ieder geval soepeler.
Wil niet zeggen dat ik een -1 niet kan begrijpen, het is in mijn ogen een geval van net hoe je er tegen aan kijkt en de richtlijnen interpeteert.
Weer verder naar een ander geval:
Deze staat op +2 vanwege de meerdere keren +3 die er aan worden geven en gezien de toon lijkt me dit echt veel te hoog, je kan je afvragen of een +1 zelfs juist is maar goed.
Verwijderd in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
Idem dito hier, staat te hoog vanwege de +3's
dops in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
corset in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
+3 en +2 lijkt me ook niet juist:
lordMocro in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
Wil niet zeggen dat ik een -1 niet kan begrijpen, het is in mijn ogen een geval van net hoe je er tegen aan kijkt en de richtlijnen interpeteert.
Weer verder naar een ander geval:
Deze staat op +2 vanwege de meerdere keren +3 die er aan worden geven en gezien de toon lijkt me dit echt veel te hoog, je kan je afvragen of een +1 zelfs juist is maar goed.
Verwijderd in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
Idem dito hier, staat te hoog vanwege de +3's
dops in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
corset in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
+3 en +2 lijkt me ook niet juist:
lordMocro in 'reviews: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch'
[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 15:47 ]
Liefhebber van Tweakers
zeef in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Hmm, krijgt behoorlijk +2 want .net crew, maar wat hij hier schrijft is imo niet veel meer dan de vetgedrukte text van het artikel.
tofus in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Ongewenst lijkt me wat overdreven voor deze
Hmm, krijgt behoorlijk +2 want .net crew, maar wat hij hier schrijft is imo niet veel meer dan de vetgedrukte text van het artikel.
tofus in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
[ Voor 26% gewijzigd door JDVB op 29-01-2013 17:08 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Heeft er iemand een hekel aan me? Elke keer wanneer ik op een redelijke score sta, wordt ik gedownmod.
10 keer +2. En ineens 6 keer -1 eroverheen... Heb ik een stalker aan m'n broek? Voor mij gaat de lol er zo wel af.
Edddd in 'nieuws: Microsoft brengt Office 2013 uit en maakt prijzen bekend'
10 keer +2. En ineens 6 keer -1 eroverheen... Heb ik een stalker aan m'n broek? Voor mij gaat de lol er zo wel af.
Eerste staat weer op +1, de andere kan wmb een +1 of nul zijn.JDVB schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:00:
zeef in 'plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam'
Dat lijken compensatie mods te zijn, wellicht dat een power mod er naar kan kijken of het een stalker is of niet.Edddd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:44:
Heeft er iemand een hekel aan me? Elke keer wanneer ik op een redelijke score sta, wordt ik gedownmod.
Als dit vaker voorkomt meld het dan hier dan kunnen de power mods waar ze het nodig achten dat checken
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 18:01 ]
Liefhebber van Tweakers
6 x +2 erbij.Edddd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:54:
Ik houd het in de gaten. Voorlopig ben ik mooi gen**id
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Ook nog eens +2 met boost van mij er bij maar die 6 keer -1 heeft wel veel +2's nodig om weg te gaan, overigens kan ik +1 hier ook wel goed begrijpen.
[ Voor 23% gewijzigd door qlum op 29-01-2013 19:07 ]
Het is niet iedere keer dezelfde maar die laatste heb ik maar voorgedragen voor uitschakeling modrechten. Had al een waarschuwing te pakken en bakt er nog steeds niets van!Edddd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:54:
Ik houd het in de gaten. Voorlopig ben ik mooi gen**id
BTW van mij ook nog wat pluspunten erbij!
[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 29-01-2013 20:23 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Dank voor je onderzoekk1n8fisher schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
[...]
Het is niet iedere keer dezelfde maar die laatste heb ik maar voorgedragen voor uitschakeling modrechten. Had al een waarschuwing te pakken en bakt er nog steeds niets van!
BTW van mij ook nog wat pluspunten erbij!
Ook aan de andere heren (of dames) hierboven, dank!
(Ben er nog niet, maar de positieve gebaren blijven belangrijker dan de score
[Remmes] in 'nieuws: Apple introduceert 128GB-uitvoering van de iPad'
Eigen reactie maar mag heb nog 1-2 mensen nodig met een +1 om hem van de +2 te halen, want dat is het natuurlijk niet
en done
Eigen reactie maar mag heb nog 1-2 mensen nodig met een +1 om hem van de +2 te halen, want dat is het natuurlijk niet
en done
[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 29-01-2013 22:18 ]
ja, daag.
Bij deze
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Ok, even 3 comments van mezelf onder de aandacht brengen:
Ze worden alle drie op 0 gezet (alhoewel de eerste ondertussen vandaag ook op -1 en +2 heeft gestaan
) terwijl de dingen die ik noem gewoon feitelijk juist zijn (neem bijvoorbeeld de publiek beschikbare gs.statcounter.com en er zijn tal van vergelijkbare sites) en ook zeker ontopic. En dat terwijl de comment van ronaldmathies naar +2 gaat terwijl hij 1 bron copy paste en mij ook nog eens beschuldigd van dat ik niet begrijp wat browser statistieken beteken (cruciaal voor m'n baan
als ik niet begrijp wat die betekenen kan ik direct ontslag nemen
en volgens mij maak ik ook in m'n 3de comment wel duidelijk dat ik heel goed wist wat ik in m'n 2de comment schreef). Hoe dan ook, ik heb heel erg sterk de indruk dat alleen 'apple fans' een artikel over een kleine iOS update lezen en dat dat ook tot de sterk schommelende modderaties leide, dus vandaar dat ik het even onder jullie aandacht wou brengen.
reviews: IOS 6.1 op de iPhone 5
(Maja, kan ook best dat jullie m'n comments gewoon slecht onderbouwd vinden... en dan vind ik het 'best' om op 0 te staan... maar meestal kan ik begrijpen waarom een comment van me op 0 word gemod zelfs als ik het er mee oneens ben... nu heb ik het gevoel dat ik word gedownmod omdat het mensen niet bevalt wat ik zeg...)
Ze worden alle drie op 0 gezet (alhoewel de eerste ondertussen vandaag ook op -1 en +2 heeft gestaan
(Maja, kan ook best dat jullie m'n comments gewoon slecht onderbouwd vinden... en dan vind ik het 'best' om op 0 te staan... maar meestal kan ik begrijpen waarom een comment van me op 0 word gemod zelfs als ik het er mee oneens ben... nu heb ik het gevoel dat ik word gedownmod omdat het mensen niet bevalt wat ik zeg...)
[ Voor 4% gewijzigd door David Mulder op 29-01-2013 23:16 ]
LInk even naar je reacties, dat is wat makkelijker
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
-2 lijkt me met dit taalgebruik!:
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Asus werkt aan Nexus 7 met full hd-scherm'
Zie rest van z'n reacties bij dit bericht: nieuws: Gerucht: Asus werkt aan Nexus 7 met full hd-scherm
Zie rest van z'n reacties bij dit bericht: nieuws: Gerucht: Asus werkt aan Nexus 7 met full hd-scherm
Hij is al in het power/pro mod topic aangekaart zag ik en men zal dan ook verwacht ik actie ondernemen tegen deze persoon, zijn taalgebruik kan echt niet.
Dank voor de melding!
Ook al hier aangekaart en gebanned:
User post alleen maar onzinreacties
Dank voor de melding!
Ook al hier aangekaart en gebanned:
User post alleen maar onzinreacties
[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 23:51 ]
Liefhebber van Tweakers
)
Vervolgens ontstaat een interessante discussie, waarin zaken die je stelt worden weerlegd. Je hoeft geen Apple fanboy te zijn om te weten dat iOS apparaten verkopen als een dolle. Het gebruik loopt niet terug, zoals jij letterlijk stelt, maar de groei van het marktaandeel krimpt. Dat is wezenlijk anders. Los daarvan kan ik voor de twee laatste reacties een +1 begrijpen, aangezien een foutieve interpretatie niet tot puntenaftrek hoeft te leiden. Anderzijds begrijp ik de 0 ook, daar je jezelf lijkt tegen te spreken en je stellingen helder weerlegd worden. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, misschien kritischer naar je verwoording kijken? (Jaja, ook ik ben soms wat lang van stof
)
Allereerst stel je het publiceren van het artikel ter discussie. Dat lijkt me een weinig zinvolle bijdrage. Vervolgens beklaag je je in dezelfde reactie over de moderatie, hetgeen goed is voor een puntje aftrek. Met de 0 die je nu hebt, valt de schade dus nog mee. Vragen, opmerkingen, klachten over moderaties horen hier thuis (doe je), maar niet in je reactie.David Mulder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:14:
Ok, even 3 comments van mezelf onder de aandacht brengen:
Ze worden alle drie op 0 gezet (alhoewel de eerste ondertussen vandaag ook op -1 en +2 heeft gestaan) terwijl de dingen die ik noem gewoon feitelijk juist zijn (neem bijvoorbeeld de publiek beschikbare gs.statcounter.com en er zijn tal van vergelijkbare sites) en ook zeker ontopic. En dat terwijl de comment van ronaldmathies naar +2 gaat terwijl hij 1 bron copy paste en mij ook nog eens beschuldigd van dat ik niet begrijp wat browser statistieken beteken (cruciaal voor m'n baan
als ik niet begrijp wat die betekenen kan ik direct ontslag nemen
en volgens mij maak ik ook in m'n 3de comment wel duidelijk dat ik heel goed wist wat ik in m'n 2de comment schreef). Hoe dan ook, ik heb heel erg sterk de indruk dat alleen 'apple fans' een artikel over een kleine iOS update lezen en dat dat ook tot de sterk schommelende modderaties leide, dus vandaar dat ik het even onder jullie aandacht wou brengen.
Vervolgens ontstaat een interessante discussie, waarin zaken die je stelt worden weerlegd. Je hoeft geen Apple fanboy te zijn om te weten dat iOS apparaten verkopen als een dolle. Het gebruik loopt niet terug, zoals jij letterlijk stelt, maar de groei van het marktaandeel krimpt. Dat is wezenlijk anders. Los daarvan kan ik voor de twee laatste reacties een +1 begrijpen, aangezien een foutieve interpretatie niet tot puntenaftrek hoeft te leiden. Anderzijds begrijp ik de 0 ook, daar je jezelf lijkt tegen te spreken en je stellingen helder weerlegd worden. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, misschien kritischer naar je verwoording kijken? (Jaja, ook ik ben soms wat lang van stof
S_Chief in 'reviews: IOS 6.1 op de iPhone 5'
Commentaar of daar wel een review over gemaakt moest worden kan rekenen op 100+ (!) mismoderaties tegenover 16 correcte
Commentaar of daar wel een review over gemaakt moest worden kan rekenen op 100+ (!) mismoderaties tegenover 16 correcte

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Enorm veel mismods inderdaad.. als hij vragen heeft of dit wel nuttig zou zijn of niet kan hij dat in GR doen..heeft nog heel wat zetjes nodig, -1 gegeven.
[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 30-01-2013 11:58 ]
Liefhebber van Tweakers
Ja idd, veel onterecht hoge scores. Van mij mag ie wel op -1. Onderstaande reactie vind ik ook niet informatief:botoo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:33:
Crim in 'reviews: IOS 6.1 op de iPhone 5'
Is gewoon een +1 inderdaad, na mijn zetje staat deze daar ook op.
Liefhebber van Tweakers
stond op +0.5 en met mijn boost -1 staat die daar nog steeds opbotoo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:33:
Mja deze gaat niet meer op de juiste score terecht komen dat staat voor nu al vast denk ik, komt gewoon door de velen +1's+2's en+3's, niets aan te doen
Liefhebber van Tweakers
Dan nog is het beter als de post op een 0 eindigt dan dat hij op een 1 eindigt.pino85 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:43:
Mja deze gaat niet meer op de juiste score terecht komen dat staat voor nu al vast denk ik, komt gewoon door de velen +1's+2's en+3's, niets aan te doen
Dat lijkt me inderdaad accuraat
Liefhebber van Tweakers
Ik zeur hier normaal eigenlijk nooit om maar dit vind ik persoonlijk heel raar: Markofnikoff in 'nieuws: Apple komt wellicht met kleinere Apple tv met A5X-soc'
Ik krijg een -1 (staat op 0, maar ik snap niet precies hoe dat werkt) en de reactie onder mij (waar ik weer op reageer in mijn bericht) krijgt een +2 terwijl dit een compleet suggestieve reactie is naar mijn idee, natuurlijk is mijn reactie ook geen bevestigt feit, maar het is wel nog met logica onderbouwt. Snap ik nu niet waarom er zo gemod is, of is er gewoon iets mis gegaan?
Ik krijg een -1 (staat op 0, maar ik snap niet precies hoe dat werkt) en de reactie onder mij (waar ik weer op reageer in mijn bericht) krijgt een +2 terwijl dit een compleet suggestieve reactie is naar mijn idee, natuurlijk is mijn reactie ook geen bevestigt feit, maar het is wel nog met logica onderbouwt. Snap ik nu niet waarom er zo gemod is, of is er gewoon iets mis gegaan?
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Je had een +2 gekregen en een -1, wellicht dat er dus gecompensatie mod is, ik heb een +1 gegeven en daar sta je nu ook effectief op.
De reactie onder jou had een +3 gekregen en een +1 en stond effectief daardoor op +2, staat na mijn zetje ook op +1.
De reactie onder jou had een +3 gekregen en een +1 en stond effectief daardoor op +2, staat na mijn zetje ook op +1.
Liefhebber van Tweakers
Ah thkx, ja zo straks stond er nog maar 1 mod bij beide dus vandaar, nu opeens heel wat meer 
Normaal maak ik me niet zo druk om dit soort dingen (ik wordt ook niet vaan negatief gemod) maar deze vond ik een beetje raar, anyway thkx voor de moeite
Normaal maak ik me niet zo druk om dit soort dingen (ik wordt ook niet vaan negatief gemod) maar deze vond ik een beetje raar, anyway thkx voor de moeite
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
stevige mismod die +3 Verwijderd in 'nieuws: OPTA: cookiemuur is ongewenst'
en met een boost dan nog.
Doe maar 6x -1
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Dat is idd een duidelijke -1 ja.PietrKempy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:39:
stevige mismod die +3 Verwijderd in 'nieuws: OPTA: cookiemuur is ongewenst'
De +3-gever meld zichzelf overigens ook: Verwijderd in 'nieuws: OPTA: cookiemuur is ongewenst'. Even onderzoekje?
[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 30-01-2013 19:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
firest0rm in 'reviews: Black Ops II: van goed idee naar map-pack'
Spotlight? Niets meer dan een -1 met het begin alleen al.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zeker ook door de laatste zin. -1 gegeven.lanerios schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:09:
Heb hem ook -1 gegeven, krijg hem alleen niet van die 0 af... wie helpt?lanerios schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:09:
Verwijderd in 'nieuws: 'YouTube komt met betaalde abonnementen voor kanalen''
Deze geweldige bijdrage mag wel naar -1 dacht ik zo. Nu nog op +1 door een +3 mismod...
Deze geweldige bijdrage mag wel naar -1 dacht ik zo. Nu nog op +1 door een +3 mismod...
Verwijderd
Als je dat draadje leest van Black Ops zijn er ook gewoon mensen het met hem eens. Zo vreemd vind ik een 0 niet eigenlijk.
Die hierboven van YouTube ook op -1 gezet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 01:02 ]
toen ik nog een keer klikte zag ik dat die van youtube nog een +3 er bij had gekregen, die mening modders moeten eens ophouden.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:01:
Als je dat draadje leest van Black Ops zijn er ook gewoon mensen het met hem eens. Zo vreemd vind ik een 0 niet eigenlijk.
Of mensen de mening delen of niet is niet echt relevant, de toon van de post en de manier hoe hij zijn boodschap verteld zijn gewoonweg -1 waardig, de laatste zin is nog eens een extra steuntje die de poster heeft gemaakt om te verduidelijken dat -1 toch echt de enige juiste score is. Overigens ben ik het tot op zeker niveao ook eens met een deel van wat hij zegt.
tweaker2010 in 'nieuws: Zotac introduceert GeForce GTX 660 Thunderbolt-videokaart'
Hier is sprake van compensatiemodden. Eerst krijg ik een +2 en daarna een 0 omdat iemand dat te hoog vond.
Nu is een +1 een prima score, maar die 0 is gewoon een mismod.
Hier is sprake van compensatiemodden. Eerst krijg ik een +2 en daarna een 0 omdat iemand dat te hoog vond.
Mja, maar je reactie staat gewoon goed, dus ik weet eigenlijk niet wat je hier nou precies mee wilttweaker2010 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:14:
tweaker2010 in 'nieuws: Zotac introduceert GeForce GTX 660 Thunderbolt-videokaart'
Klopt, maar het viel me gewoon op. Misschien kunnen jullie die persoon in de gaten houden als ie vaker op deze manier modereertRoD schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:18:
[...]
Mja, maar je reactie staat gewoon goed, dus ik weet eigenlijk niet wat je hier nou precies mee wilt
Slechte fipo two liner krijgt informatief en ontopic maar is imho niet meer dan max 0:
RobinJ1995 in 'nieuws: Microsoft voegt Git-ondersteuning toe aan Visual Studio'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
hoewel ik hem -1 geef zou 0 ook aanvaardbaar zijn, alles daar boven is een zeer duidelijke mismod.
[ Voor 36% gewijzigd door qlum op 31-01-2013 15:10 ]
Verwijderd
Nog een -1 erbij.
Mismods +2 en +3
. Wat denken jullie een 0 of een -1?
gubyan in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Mismods +2 en +3

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 15:00 ]
Ik geef hem een -1, is gewoon een trolletje imo.Bor de Wollef schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:44:
Slechte fipo two liner krijgt informatief en ontopic maar is imho niet meer dan max 0:
Liefhebber van Tweakers
Ik had een +1 gegeven, maar kan me een 0 voorstellen. De reden van de +1 is dat ik het een rake opmerking vind dat hij ermee wil 'werken'. Ik denk juist dat dit bij BlackBerry gebruikers een belangrijk argument was (en mogelijk nog is, al ben ik hier benieuwd naar).Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:44:
Nog een -1 erbij.
Mismods +2 en +3. Wat denken jullie een 0 of een -1?
Rubén89 in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Vind ik weinig informatief en zeker geen spotlight (daar krijgt hij er 21 van). Prima weergave van een mening, kennelijk zijn velen het met hem eens, maar weinig tot geen relevante aanvullende informatie. +1 van mij.
Vind ik weinig informatief en zeker geen spotlight (daar krijgt hij er 21 van). Prima weergave van een mening, kennelijk zijn velen het met hem eens, maar weinig tot geen relevante aanvullende informatie. +1 van mij.
Wilde ik ook net geven. Een 0 gegeven puur omdat de hele reactie nergens op slaat. Pas als hij snapt dat een review/preview een mening is, dan wordt het nuttig. Maar dit is gewoon bashen omdat het kan.
corset in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
off topic? seriously? Of zijn er mening modders actief geworden daar? lijkt het wel op als ik naar de rest van de moderaties kijk in dat artikel
off topic? seriously? Of zijn er mening modders actief geworden daar? lijkt het wel op als ik naar de rest van de moderaties kijk in dat artikel
[ Voor 41% gewijzigd door corset op 31-01-2013 17:20 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Is gewoon ontopic lijkt me 
Je staat na mijn zetje weer op +1
Je staat na mijn zetje weer op +1
Liefhebber van Tweakers
Als we alle mensen in de gaten moeten houden van wie de moderatie een punt afwijkt, dan kunnen we wel bezig blijven. Verder is dat ook niet de scope van dit topic, zie de topicwaarschuwingtweaker2010 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:24:
[...]
Klopt, maar het viel me gewoon op. Misschien kunnen jullie die persoon in de gaten houden als ie vaker op deze manier modereert
Raymond P in 'nieuws: Microsoft brengt 'modern.ie'-browsertools uit'
Een paar +3 en +2 terwijl de inhoud feitelijk onjuist is, er zijn prima line numbers te vinden. Waarschijnlijk krijgt ie bijval omdat het anti-IE/MS is?
Een paar +3 en +2 terwijl de inhoud feitelijk onjuist is, er zijn prima line numbers te vinden. Waarschijnlijk krijgt ie bijval omdat het anti-IE/MS is?
Inderdaad. +1 erbij gedaan.lanerios schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:29:
Wilde ik ook net geven. Een 0 gegeven puur omdat de hele reactie nergens op slaat. Pas als hij snapt dat een review/preview een mening is, dan wordt het nuttig. Maar dit is gewoon bashen omdat het kan.
Verwijderd
Enkele reacties die nog niet op juiste score staan.
Verwijderd in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
-1 wat mij betreft trollen. Mismods +3 en +2.
+1 wat mij betreft gewoon ontopic en reactie op die post daarboven. Mismod -1.
Worsteneter in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
+1 wat mij betreft gewoon ontopic niet meer.
RobbieB in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
+1 wat mij betreft. Mismod -1.
rvdm88 in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Kiswum in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Allebei moeten op 0 komen wat mij betreft.
+1 wat mij betreft gewoon ontopic en reactie op die post daarboven. Mismod -1.
Worsteneter in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
+1 wat mij betreft gewoon ontopic niet meer.
RobbieB in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
+1 wat mij betreft. Mismod -1.
rvdm88 in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Kiswum in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Allebei moeten op 0 komen wat mij betreft.
Met alles eens, sommigen staan nu juist, jou reactie is wellicht op bepaalde punten wat negatief maar dat wil niet zeggen dat je dan ook een 0 of lager zou moeten krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 31-01-2013 21:35 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik vind het in ieder geval een uitermate onprettige manier van discussiëren om de reviewer tig keer bij zijn voornaam te noemen. Het komt op mij toch erg over als op de man spelen. De reactie is verder wel inhoudelijk onderbouwd maar het wordt op deze manier wel erg persoonlijk gemaakt.Edddd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:51:
Rubén89 in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
Het gaat wellicht wat ver om dit te scharen onder 'reacties die een onvriendelijk karakter hebben' en over te gaan tot punten aftrek maar het is wel zo'n geval dat ik me denk: vraag je als schrijver van zo'n reactie eens af hoe je het zelf zou vinden om op deze manier aangesproken te worden. Ik zou er in ieder geval weinig van gecharmeerd zijn.
Hier zijn weer meningmodders actief:
emporio81 in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
19x+3
11x+2?
Lijkt me wat te veel van het goede.
Deze verdienen imho op de -1 te staan en kunnen nog zetjes gebruiken
Sjnieboon in 'reviews: BlackBerry Z10: een nieuw begin'
19x+3
11x+2?
[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 31-01-2013 22:16 ]
Liefhebber van Tweakers
Ben ik het niet met je eens, het is dat Arnoud gewoon kritiek krijgt, dat moet niet gezien worden als een aanval maar als een verbeterpunt van Arnoud. Ik vind persoonlijk ook dat Arnoud en Paul heel wat grote fouten maakt in veel van hun recente reviews en ook hier word er opnieuw een hands on geschreven die behoorlijk questionable is. Daarintegen jammer genoeg ook een groot effect voor Blackberry als bedrjf.pino85 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:13:
19x+3
11x+2?
Maar goed, ik denk dat 0 op zijn plaats zou zijn. -1 is gewoon niet correct.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Dat mag je vinden maar dan zal ik het onderbouwen en uitleggen hoe ik tot de -1 kom.
Als je kritiek hebt op een review of de manier waarop men deze uitvoert en beoordeeld kan je dit aan kaarten in het GR topic( op een normale manier welliswaar)
De FP is hier niet de plek voor en als ik de reactie lees, hij zegt eigenlijk dat de persoon in kwestie(Arnoud) vaker reviews schrijft waar hij het helemaal niet mee eens is of je kan het lezen als ach hij schrijft vaker dit soort slechte reviews( net hoe je het bekijkt), de reden dat deze persoon dit vind weten we niet want dat geeft hij niet aan.
Ik wil dan weten wat is er dan mis mee, wat kan er verbeterd worden of had er anders gemoeten etc, als hij dit erbij had vermeld kan je de reactie wellicht zien als opbouwende kritiek mits hij deze huidige eerste deel van zijn tekst had verwijderd en het anders had geformuleerd, al is het dan mits hij dit had gedaan nog steeds op de verkeerde plaats gemeld.
Nu kan ik het enkel lezen als een loze kreet/snaar richting de redacteur in kwestie en wat voegt dit toe:
De opmerking zoals hij er nu staat voegt dan in mijn ogen ook helemaal niets toe, kan je niet zien als opbouwende kritiek of als verbeter punten zoals jij aan geeft voor de redacteur in kwestie want waar staan die verbeter punten dan? het is niet onderbouwd en aangezien hij ook nog eens op de verkeerde plek word geplaatst blijft er voor mij niets over dan een -1 te geven.
Duidelijker kan ik het in ieder geval niet maken, je kan het hier dan niet of wel mee eens zijn,maar ik sta achter de score die ik er aan heb gegeven vanwege bovenstaande zaken en een -1 is dus wel degelijk correct.
Als je kritiek hebt op een review of de manier waarop men deze uitvoert en beoordeeld kan je dit aan kaarten in het GR topic( op een normale manier welliswaar)
De FP is hier niet de plek voor en als ik de reactie lees, hij zegt eigenlijk dat de persoon in kwestie(Arnoud) vaker reviews schrijft waar hij het helemaal niet mee eens is of je kan het lezen als ach hij schrijft vaker dit soort slechte reviews( net hoe je het bekijkt), de reden dat deze persoon dit vind weten we niet want dat geeft hij niet aan.
Ik wil dan weten wat is er dan mis mee, wat kan er verbeterd worden of had er anders gemoeten etc, als hij dit erbij had vermeld kan je de reactie wellicht zien als opbouwende kritiek mits hij deze huidige eerste deel van zijn tekst had verwijderd en het anders had geformuleerd, al is het dan mits hij dit had gedaan nog steeds op de verkeerde plaats gemeld.
Nu kan ik het enkel lezen als een loze kreet/snaar richting de redacteur in kwestie en wat voegt dit toe:
De opmerking zoals hij er nu staat voegt dan in mijn ogen ook helemaal niets toe, kan je niet zien als opbouwende kritiek of als verbeter punten zoals jij aan geeft voor de redacteur in kwestie want waar staan die verbeter punten dan? het is niet onderbouwd en aangezien hij ook nog eens op de verkeerde plek word geplaatst blijft er voor mij niets over dan een -1 te geven.
Duidelijker kan ik het in ieder geval niet maken, je kan het hier dan niet of wel mee eens zijn,maar ik sta achter de score die ik er aan heb gegeven vanwege bovenstaande zaken en een -1 is dus wel degelijk correct.
offtopic:
Even op jou zelf ingaand
Sowieso als je echt van mening bent dat in de recente reviews veel fouten staan of zaken anders moeten raad ik je aan dit aan te kaarten in het GR topic in plaats van hier en met verbeter punten te komen, als je goede punten hebt en ze goed onderbouwd is de kans aanwezig dat men ze serieus mee zal nemen
.
Even op jou zelf ingaand
Sowieso als je echt van mening bent dat in de recente reviews veel fouten staan of zaken anders moeten raad ik je aan dit aan te kaarten in het GR topic in plaats van hier en met verbeter punten te komen, als je goede punten hebt en ze goed onderbouwd is de kans aanwezig dat men ze serieus mee zal nemen
[ Voor 146% gewijzigd door pino85 op 01-02-2013 00:37 ]
Liefhebber van Tweakers
Die staat nu op -1 maar er staat hier ook nog een kopietje dat nog een zetje nodig heeft: Verwijderd in 'video: BlackBerry Z10'Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:18:
Enkele reacties die nog niet op juiste score staan.
Die eerste kan wel op +1. Die andere 2 reacties heb ik -1 gegeven.pino85 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:13:
19x+3
11x+2?
Dat hele topic zit vol met mensen die gewoon niet snappen wat een Review is.. een mening van de schrijver over product X. Dat je het daar niet mee eens bent, kan, geen enkel probleem mee. Maar het blind bashen zoals Sjnieboon en Alexmeijer doen? Dat is gewoon niet meer dan een -1 waard.
Verwijderd in 'reviews: Dell XPS 10: de accukoning'
Deze lijkt me geen +2 of zelfs +3 waard.
Deze lijkt me geen +2 of zelfs +3 waard.
Staat nu op +1, die 7x+3 en 20x+2 zijn inderdaad niet juist.
[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 01-02-2013 10:57 ]
Liefhebber van Tweakers
Bedankt! 9x +3 inmiddels

[ Voor 19% gewijzigd door tweaker2010 op 01-02-2013 13:01 ]
Ik vraag mij af waarom ik mijn post:
Zerfox in 'nieuws: Valve voor Duitse rechter vanwege tegenhouden tweedehandsverkoop'
Tien keer een -1 gemod krijg. Ik ga namelijk wel inhoudelijk in op het artikel en ben zeker geen flamebait. Ik heb wellicht een afwijkende mening ten opzichte van de rest van de mensen maar dat betekend niet dat als je het er niet mee eens bent, er een minnetje moet worden gegeven.
Zerfox in 'nieuws: Valve voor Duitse rechter vanwege tegenhouden tweedehandsverkoop'
Tien keer een -1 gemod krijg. Ik ga namelijk wel inhoudelijk in op het artikel en ben zeker geen flamebait. Ik heb wellicht een afwijkende mening ten opzichte van de rest van de mensen maar dat betekend niet dat als je het er niet mee eens bent, er een minnetje moet worden gegeven.

Op zich zie ik ook niet in waar die -1's vandaan komen en waar dit op gebaseerd is.
[ Voor 74% gewijzigd door pino85 op 01-02-2013 18:25 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd in 'nieuws: Eerste smartphone voor Nederland met full-hd-scherm komt 25 februari uit'
Deze reactie is toch niet informatief of mis ik iets? Een 0 vind ik het maximale.
Deze reactie is toch niet informatief of mis ik iets? Een 0 vind ik het maximale.
Inderdaad, een nul maximaal maar daar staat hij ook stevig op.
Liefhebber van Tweakers
heb hem +1 gegeven maar die 10 keer mismod op -1 is moeilijk doorheen te komen, staat dus nog steeds op 0Zerfox schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:55:
Ik vraag mij af waarom ik mijn post:
pino85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:04:
Op zich zie ik ook niet in waar die -1's vandaan komen en waar dit op gebaseerd is.
Bedankt! Ik hang alsnog op 0,5.qlum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:32:
[...]
heb hem +1 gegeven maar die 10 keer mismod op -1 is moeilijk doorheen te komen, staat dus nog steeds op 0
Waarom wordt dit niet naar boven afgerond?
Verwijderd
me_mrtn in 'nieuws: Webwinkels: BlackBerry Z10 komt nog deze maand naar Nederland'
Wat mij betreft +1. 0 zijn mismods.
CLB in 'nieuws: Webwinkels: BlackBerry Z10 komt nog deze maand naar Nederland'
Wat mij betreft +1. +2 zijn mismods.
shades in 'nieuws: Webwinkels: BlackBerry Z10 komt nog deze maand naar Nederland'
Wat mij betreft 0. -1 zijn mismods.
shades in 'nieuws: Webwinkels: BlackBerry Z10 komt nog deze maand naar Nederland'
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 20:02 ]
Beiden zijn nu op het juiste niveauVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:58:
me_mrtn in 'nieuws: Webwinkels: BlackBerry Z10 komt nog deze maand naar Nederland'
Met een +1 naar +1 geduwd:)Zerfox schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:54:
[...]
[...]
Bedankt! Ik hang alsnog op 0,5.
Waarom wordt dit niet naar boven afgerond?
Bij de eerste modgezeur toegevoegd door me_mrtn... Gaat ie richting een +1, doet ie zichzelf vervolgens tekort met deze opmerking. Toch een +1 gegeven. Al met al lijkt het me dat waard. Of schat ik dat verkeerd in?Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:58:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht