Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er soms raar gemodereerd wordt, maar ben wel blij dat er een forumtopic voor is. Nu gaat het mij niet om de punten maar wel om mensen die hun reactie level hoog hebben staan en dus de -1 reacties niet willen lezen.

Mijn reactie op de reactie van JanvdVeer is volkomen juist. Ook feitelijk want wat hij zegt over toestellease klopt niet zoals ook in de voorwaarden te lezen is. Ongewenst is de reactie niet, lichtelijk offtopic misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Heren: Kunnen we terug gaan naar het doel van dit topic: mismoderties aankaarten en dan met duidelijke argumenten waarom iets wel of niet op een bepaalde score hoort.
Dit wordt langzamerhand een soort van slow-chat waarbij het doel een beetje uit het oog verloren gaat!

Die reactie van T-CM11 is niet ongewenst maar komt wel zodanig over dat het begrijpelijk is dat mensen er eventueel een -1 aan geven. Als je wil dat mensen jouw reactie belonen met een positieve score is het verstandiger om gewoon duidelijkheid te scheppen. scinisme en sarcasme werken vaak niet echt geweldig en ka je dan misschien maar beter vermijden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:39:
Ik vind dat er soms raar gemodereerd wordt, maar ben wel blij dat er een forumtopic voor is. Nu gaat het mij niet om de punten maar wel om mensen die hun reactie level hoog hebben staan en dus de -1 reacties niet willen lezen.

Mijn reactie op de reactie van JanvdVeer is volkomen juist. Ook feitelijk want wat hij zegt over toestellease klopt niet zoals ook in de voorwaarden te lezen is. Ongewenst is de reactie niet, lichtelijk offtopic misschien.
Van mij krijg je een +1. Maar met al die -1 scores wordt het nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:14:
Ik trek niet snel aan de bel maar waarom krijg ik een -1 moderatie op mijn reactie die feitelijk zeer juist is?

Topic: http://tweakers.net/nieuw...-en-mobiel.html#r_6021039

Mijn reactie: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020598

in reactie op: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020510

Het is gewoon een kwestie van de algemene voorwaarden lezen en dat schijnen een heel aantal mensen niet te doen. Het lijken wel kleuters die hun gal spuwen, soms.

Algemene voorwaarden KNP aangaande toestellease: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestellease-1.htm
Heb hem ook +1 gegeven, verder hoewel niet nodig zou je een quote van de algemene voorwaarde kunnen gebruiken voor extra duidelijkheid. Ik snap overigens niet hoe dit -1 gemod zou kunnen worden, alsof het niet eens zijn met voorwaarden een reden is om voor een puur informatieve post -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:06:
[...]

Cynisch heeft niets te maken met "trollen". Zoek het maar eens op.
En wat is er mis mis met mijn verwoording? Leg eens uit wat je bedoelt in plaats van vaag rond de pot te draaien. Geeft eens een voorbeeld ofzo?
Als je graag wilt dat cynisme of sarcasme goed over komt hoef je niet te linken wat cynisme of sarcasme betekent. Dan zet je er een knipoog respectievelijk faceroll achter. Er is een hele goede reden dat smileys zijn uitgevonden op het internet. Dit is er een uit het boekje. Komt het met die knipoog of faceroll niet over dan lijkt het inderdaad dat de moderator niet weet wat cynisme of sarcasme betekent. Goed, je kiest voor geen smiley. Als je vervolgens niet goed begrepen wordt kun je je hand in eigen boezem steken. Dat doe je niet, je linkt naar cynisme op Wikipedia. Met zo'n belerend toontje. Heb je enig idee hoe arrogant dit over komt? Het zijn altijd anderen heh..

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

nieuws: Test-Aankoop start rechtszaak tegen Apple
Dit topic ontaard een beetje in een welles-nietes discussie. (Zie bijvoorbeeld het lange draadje vanaf de fipo).
Veel mensen copy-pasten een half wetboek en krijgen daar +2 voor, dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Jerie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:58:
[...]
Goed, je kiest voor geen smiley. Als je vervolgens niet goed begrepen wordt kun je je hand in eigen boezem steken. Dat doe je niet, je linkt naar cynisme op Wikipedia. Met zo'n belerend toontje. Heb je enig idee hoe arrogant dit over komt? Het zijn altijd anderen heh..
Want smilies begrijpt iedereen op dezelfde manier?
Iedereen is vrij om dat "belerend" en/of "arrogant" te vinden, maar om die reden een -1 geven is gewoon kinderachtig. Zijn jullie 10 jaar oud soms?

Maar goed, alles hierover is ondertussen al gezegd. Wil ik geen negatieve punten meer krijgen dan moet ik rekening houden met eventuele kleinzieligheid en lange tenen.

[ Voor 12% gewijzigd door T-CM11 op 15-01-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
T-CM11 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36:
[...]

Want smilies begrijpt iedereen op dezelfde manier?
Iedereen is vrij om dat "belerend" en/of "arrogant" te vinden, maar om die reden een -1 geven is gewoon kinderachtig. Zijn jullie 10 jaar oud soms?

Maar goed, alles hierover is ondertussen al gezegd. Wil ik geen negatieve punten meer krijgen dan moet ik rekening houden met eventuele kleinzieligheid en lange tenen.
Het is niet leuk als je verkeerd begrepen wordt :(. Daarom zijn smileys nuttig :). En ja, smileys zijn behoorlijk universeel :o. Wil je in het vervolg dat een sarcastische of cynistische opmerking beter begrepen wordt O+, dan kun jij zelf er aan bijdragen door een smiley te gebruiken :) het is jammer dat je dat nog steeds niet in wilt zien :(

En ja, belerend toontje en geen smiley kan dan al gauw negatief overkomen. Wie zegt dat mensen gelijk hebben met hun moderatie. Ik onderstreep juist dat je verkeerd begrepen wordt.

Je kunt ze natuurlijk teveel gebruiken (zoals hierboven) maar in jouw geval was slechts 1 smiley voldoende geweest.

Kortom, smileys, doe er je voordeel mee, ze zijn niet voor niets uitgevonden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Modbreak:
k1n8fisher schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:40:
Heren: Kunnen we terug gaan naar het doel van dit topic: mismoderties aankaarten en dan met duidelijke argumenten waarom iets wel of niet op een bepaalde score hoort.
Dit wordt langzamerhand een soort van slow-chat waarbij het doel een beetje uit het oog verloren gaat!
(...)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie geen -1? Laagste wat ik zie is 0 (wat te laag is, dat wel)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wildhagen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:21:
Ik zie geen -1? Laagste wat ik zie is 0 (wat te laag is, dat wel)?
ik zag volgens mij eerder ook -1tjes, maar waarschijnlijk hebben zij zich bedacht. nu alleen nog 12 nulletjes

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

joo5ty in 'nieuws: Samsung brengt Chromebox met Core i5-cpu uit'
Deze mag wel op -1. Zal misschien grappig bedoeld zijn maar vind hem ongewenst.

Amanush in 'nieuws: Samsung brengt Chromebox met Core i5-cpu uit'
Deze idem dito. Ongelofelijk dat mensen daar +3 voor durven geven.

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 16-01-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
tweaker2010 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:53:
joo5ty in 'nieuws: Samsung brengt Chromebox met Core i5-cpu uit'
Deze mag wel op -1. Zal misschien grappig bedoeld zijn maar vind hem ongewenst.

Amanush in 'nieuws: Samsung brengt Chromebox met Core i5-cpu uit'
Deze idem dito. Ongelofelijk dat mensen daar +3 voor durven geven.
Eerste vind ik eerder een 0 misschien niet de beste grap maar ook weer niet echt een -1

de 2e is een stuk duidelijker gezien die domweg de post daar boven belachelijk wil maken, een post die overigens geen -1 was maar daar wel even op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
De volgende reactie:
Sorcerer8472 in 'nieuws: T-Mobile belooft na de zomer 4g op iPhone 5'
heb ik +2 gegeven. Hij staat echter op +3. Stel dat een dergelijke reactie mogelijkerwijs een +3 waard zou zijn, dan neig ik tot een punt aftrek voor het feit dat er wel een informatieve en nuttige link in staat, maar de schrijver niets zegt. Je moet dus op de link klikken, wil je weten wat hij/zij überhaupt bedoelt. Ik ervaar dat als vervelend. Meestal geven mensen een mening of een korte conclusie van hetgeen waar ze naar linken, waardoor de link als aanvullende info of onderbouwing dient, maar waardoor je als lezer ook zelf kunt bepalen of je naar die link wilt. Natuurlijk kun je dat nu ook zelf bepalen, maar je kunt niet vooraf afwegen of deze info voor jezelf het lezen waard zou kunnen zijn (omdat je niet weet waar het over gaat).

Correcte, dan wel aanvaardbare, redenatie van mijn kant?
Edit: ....van deze grootmeester? Haha, ik zie dat ik grootmeester ben :) _/-\o_
(Excuus voor off-topic)

[ Voor 5% gewijzigd door Edddd op 16-01-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
+1 gegeven, +2 als hij er wat meer moeite in steekt.. maar een link copy/pasten is nou niet echt +2 waard..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Dat dacht ik dus ook. En bij nader inzien lijkt me een +1 inderdaad meer op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mismods iemand heeft heel veel posts 1x-1 gegeven. Duidelijk is die het modden niet waard. Bij dit bericht: nieuws: SBS Broadcasting komt met vod-dienst Kijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Freakiebeakie in 'nieuws: Samsung wint Nederlandse rechtszaak tegen Apple om oude tablets'
Freakiebeakie in 'nieuws: Samsung wint Nederlandse rechtszaak tegen Apple om oude tablets'

Horen allebei op -1 te blijven. De bovenste krijgt al een aantal +1's, de onderste krijgt zelfs al +2's

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-01-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:11

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:36:
Mismods iemand heeft heel veel posts 1x-1 gegeven. Duidelijk is die het modden niet waard. Bij dit bericht: nieuws: SBS Broadcasting komt met vod-dienst Kijk.nl
Bah, er is inderdaad iemand massaal aan het mismodden :(
I'm on it!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

Herman schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:54:
[...]

Bah, er is inderdaad iemand massaal aan het mismodden :(
I'm on it!
Zelfde probleem in reacties op artikel nieuws: Samsung brengt Windows Phone Ativ S uiterlijk begin maart in Nederland uit. Groot aantal reacties met een onzinnige -1. Zelfde persoon?

Daarnaast iemand die een aantal reacties verwijderd heeft, bijvoorbeeld watercoolertje in 'nieuws: Samsung brengt Windows Phone Ativ S uiterlijk begin maart in Nederland uit'. Ook uitermate irritant omdat dan de moderatie ook niet meer klopt en ook niet meer na te gaan is waar de reacties op slaan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Tribits schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Zelfde probleem in reacties op artikel nieuws: Samsung brengt Windows Phone Ativ S uiterlijk begin maart in Nederland uit. Groot aantal reacties met een onzinnige -1. Zelfde persoon?

(...)
Jup, maar daar is nu een eind aan gekomen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 19-09 12:03

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
kan hem niet onder -1 brengen, overigens zijn die 3x +3 en 1x +2 zeer zware mismods en zelfs die 9 keer on topic moet echt niet kunnen en waarschijnlijk hebben de +1 mensen het niet eens gelezen en deelden gewoon blind +1 uit wat ook niet echt hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door qlum op 16-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het er mee eens zijn of niet maar ik vind onderstaande geen -1 (waar de post erg stevig op staat): ebia in 'nieuws: ProRail zet drones in om verwarming van wissels te controleren'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Wat mij betreft ook een nul waard. Maar ik zie het wel vaker gebeuren dat als een eerste post wordt afgeschoten, ebia in 'nieuws: ProRail zet drones in om verwarming van wissels te controleren' , de tweede post van dezelfde persoon in die draad(bijna automatisch) op de zelfde score terecht komt. Wat uiteraard niet de bedoeling is.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat niet alleen maar bijstanders van het idee (waaronder ikzelf) krijgen ook -1 waardoor ze imho te laag uit komen (ontopic reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pcgek schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:38:
Wat mij betreft ook een nul waard. Maar ik zie het wel vaker gebeuren dat als een eerste post wordt afgeschoten, ebia in 'nieuws: ProRail zet drones in om verwarming van wissels te controleren' , de tweede post van dezelfde persoon in die draad(bijna automatisch) op de zelfde score terecht komt. Wat uiteraard niet de bedoeling is.
Idd. Die fipo vind ik wel -1 waard. Die 2e kan wel op 0 maar veel mensen drukken hem naar -1 om van de discussie af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
tweaker2010 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Idd. Die fipo vind ik wel -1 waard. Die 2e kan wel op 0 maar veel mensen drukken hem naar -1 om van de discussie af te zijn.
Persoonlijk vind ik al is het technisch gezien een 0 toch prettiger om inderdaad er vanaf te zijn en het dan toch maar op -1 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bondye in 'nieuws: Gratis weblogdienst Weblog.nl sluit deuren'

Spotlight of informatief voor die post? Wat mij betreft 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

qlum schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:59:
[...]

Persoonlijk vind ik al is het technisch gezien een 0 toch prettiger om inderdaad er vanaf te zijn en het dan toch maar op -1 te houden.
Laten we de mogelijk tot reageren helemaal uitzetten ,dan zijn we van de discussies af :P

De discussie over wat een Drone nu precies inhoud lijkt me voor de lezer niet eens zo oninteressant,dus maak die mensen maar eens duidelijk waarom de betreffende reactie op -1 staat. We modereren voor de lezer niet voor ons zelf. Een score moet enigszins te begrijpen zijn,ook voor mensen die zich niet bezighouden met modereren. Als je het mij vraagt is een -1 hier echt onbegrijpelijk.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Een -1?
chimnino in 'nieuws: Star Wars 1313 verschijnt dit jaar voor PlayStation 3'

Die post verdient op z'n minst een +1, want hij heeft er geen link bij (en een Nederlandse vertaling zou ook leuk zijn), maar toch wel een +1 lijkt me. Denk dat degene die -1 modde geen Duits spreekt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfos op 17-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Wolfos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:24:
Een -1?

Die post verdient op z'n minst een +1, want hij heeft er geen link bij (en een Nederlandse vertaling zou ook leuk zijn), maar toch wel een +1 lijkt me. Denk dat degene die -1 modde geen Duits spreekt.
Hij staat nu op +1 maar hoewel de informatie goed is is het alleen maar in het Duits posten toch voor mij een aftrek, had hij een link naar een Duitse bron gegeven en de inhoud grofweg in het Nederlands gezet dan was het waarschijnlijk wel een +2 waard geweest maar aangezien Duits door een groot deel hier niet gesproken is in tegenstelling tot Engels en er geen link voor de bron bij staat vind ik het een beetje tussen de 1 en de 0 in zitten, heb het een 1 gegeven gezien de informatie die het bevatte maar een 0 is ook verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

loekf2 in 'nieuws: 'Amerikaanse provider AT&T overweegt overname KPN''
Deze reactie krijgt scores van -1 tot +3. Wat mij betreft is het maximaal +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HoeZoWie in 'nieuws: Dotcom: Mega gaat 50GB aan gratis opslagruimte bieden'

Mag naar -1 lijkt me zo:

- Geschreeuw (bold-stukjes)
- Smiley Overload
- 2/3e van de reactie is moderatiegezeik
- Geen inhoud ter compensatie van bovenstaande

Al met al kom ik niet verder dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:18:
HoeZoWie in 'nieuws: Dotcom: Mega gaat 50GB aan gratis opslagruimte bieden'

Mag naar -1 lijkt me zo:

- Geschreeuw (bold-stukjes)
- Smiley Overload
- 2/3e van de reactie is moderatiegezeik
- Geen inhoud ter compensatie van bovenstaande

Al met al kom ik niet verder dan een -1.
Klopt, staat ie nu ook op. Onnodige smileys + moderatiegezeur maakt het voor mij -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Wolfos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:24:
Een -1?

Het is een quote. Een quote behoor je niet te vertalen. Je kunt het wel verduidelijken. Bovendien, Duits leren we in Nederland op school, zelfs op VMBO. Dit is Duits van een dermate eenvoudig niveau dat de gemiddelde Nederlander en Tweaker het behoort te begrijpen. +1. Btw, het bericht kwam 4 minuten later dan een andere post die op +2 staat, maar die persoon vatte het bericht in Nederlands met 1 zin samen, en zijn manier van quoten is m.i. ook ietsje beter. Dus die +2 is wmb gerechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

6 x +3 lijkt me niet echt correct voor deze reactie. Kom zelf niet verder dan een +1.

SoloH in 'nieuws: Buma/Stemra: niet betalen voor embedden dwingt ons tot stappen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
Amanush in 'nieuws: 'Microsoft heeft IE10 voor Windows 7 bijna gereed''

Volgens mij solliciteren hier een paar figuren naar het intrekken van hun modrechten?
Lijkt me toch een overduidelijke -1, echter krijgt hij +3 en +2.....

[ Voor 3% gewijzigd door mistervis007 op 20-01-2013 18:52 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Snap persoonlijk niet waarom ik hier 4x naar -1 gemod word.

vali in 'nieuws' ''Microsoft heeft IE10 voor Windows 7 bijna gereed''

Ik probeer hier te informeren dat adblock mogelijkheid weldegelijk valt in te stellen. Er is echt een mening modder actief. Ik ben helemaal geen mierenn**ker, maar ik merk de laatste tijd dat er te vaak -1en worden uitgedeeld als het iemand zijn mening niet aanstaat.

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 24-01-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Onder het nieuwsbericht Google stelt usb-key voor als alternatief voor wachtwoord reageerde ik op dit bericht met:

Met quantum computing gaat dat straks een stuk makkelijker. Dan maakt het aantal karakters ook niet meer uit.

In eerste instantie kreeg deze een +1 wat me niet onredelijk leek. Deze is nadien naar beneden gemod naar 0. Nu wil ik niet azijnzeiken maar ik merk de laatste tijd steeds vaker vreemde wijzen van modereren op.

Omdat ik niet erg thuis was in modereren heb ik de FAQ etc. doorgenomen. In de richtlijnen staat het volgende:

Feitelijke onjuistheden

Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1.

Volgens mij was mijn reactie geen feitelijke onjuistheid maar een toevoeging. Ik doe oprecht mijn stinkende best om altijd een toevoeging te plaatsen als reactie en geen onzin.

Wellicht dat het Tweakers-team dit wil beoordelen?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Jouw reactie staat nu weer op een +1. Dit is ook de juiste score. Misschien dat iemand het een nogal korte reactie vond (wat uitleg was misschien zelfs goed geweest voor een +2) maar aangezien maar 2 mensen hem hadden gemod wordt het lastig om meteen de juiste score te krijgen als die 2 van mening over de uitleg van de modfaq verschillen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
@ SniperEye +1 met boost en die andere van vandaag ook steviger vastgeroest op hun plaats (ze stonden al goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

SniperEye schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:55:

In eerste instantie kreeg deze een +1 wat me niet onredelijk leek. Deze is nadien naar beneden gemod naar 0. Nu wil ik niet azijnzeiken maar ik merk de laatste tijd steeds vaker vreemde wijzen van modereren op.

Omdat ik niet erg thuis was in modereren heb ik de FAQ etc. doorgenomen.
Uit de mod faq:
+1: (...) Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening.

0: (...) vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren
Je reactie roept bij mij wel de nodige vragen op maar mist verder iedere verklaring. Gezien de eerste reactie onder je bericht vond iemand anders het kennelijk een open deur.

Doet verder niet zoveel af aan het feit dat een reactie met daarin de correcties/vragen netter is dan een 0 mod maar een verkeerde interpretatie van de mod faq vind ik het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tribits op 21-01-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Dank voor de toelichting. Ik zal voortaan nog kritischer zijn op mijn eigen bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ivorlandon in 'nieuws: Pc-versie Grand Theft Auto V duikt op bij Amazon'

Alles boven en onder de +1 is gewoon duidelijk mismod. Persoon heeft gelijk, wordt alleen blind op gemod omdat het een fipo is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik zie eigenlijk niet in wat dit inhoudelijk bijdraagt. Van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Meer dan een 0 zie ik er ook niet in.
Wanneer ik één van mijn tepels toon op een feestje komt dat ook niet op de voorpagina van de dagbladen, is ongeveer van gelijke strekking. Gevolgd door de melding dat hij het leuk vindt. Beiden voegen te weinig toe voor een +1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
want? het is on topic, hij heeft een punt erover. Amazon is niet de eerste die met GTAV voor de PC kwam.. sorry, maar het is gewoon een raar artikel. Persoon zegt er wat over, en dus is het off topic?

Wow, is dat echt de nieuwe modmanier van Tweakers? Kritiek op artikel, ook al is het gegrond is insta 0? Zelfs als het On topic is?

Maar goed, jullie mening. Ik vind het alleen nogal kort door de bocht. Zo zouden veel reacties op 0 moeten staan, en dat willen we ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 21-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
lanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:43:
want? het is on topic, hij heeft een punt erover. Amazon is niet de eerste die met GTAV voor de PC kwam.. sorry, maar het is gewoon een raar artikel. Persoon zegt er wat over, en dus is het off topic?

Wow, is dat echt de nieuwe modmanier van Tweakers? Kritiek op artikel, ook al is het gegrond is insta 0? Zelfs als het On topic is?

Maar goed, jullie mening. Ik vind het alleen nogal kort door de bocht. Zo zouden veel reacties op 0 moeten staan, en dat willen we ook niet.
Als ik de mod FAQ er eens bij pak valt deze post voor mij toch onder "vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen" wat volgens de FAQ een 0 hoort te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als hij op of aanmerkingen op het artikel heeft moet hij dat in het GR-topic doen. ;)
Het lijkt het nu net of dat je een +1 geeft omdat je het er mee eens bent. Het is gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Buiten dit kan je je afvragen wat het toevoegt aan het artikel dus of het sowieso geen nulletje is.
Ik kom hoe dan ook met de beste wil niet op een +1 uit maar op een zeer duidelijke nul, alles boven de nul kan je zien als onjuist modden imo.

[ Voor 89% gewijzigd door pino85 op 21-01-2013 13:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Eh nee, daar is helemaal niets nieuws aan. Ik neem aan dat je bekend met met de modfaq die al sinds jaar en dag bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: RIM overweegt te stoppen met maken BlackBerry-telefoons'
Kan iemand me uitleggen wat hier 0 of zelfs -1 aan is? Of ben ik te kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik vind hem redelijk kritisch, een hardware tak verkopen na een paar slechte maanden zou ikzelf ronduit drastisch vinden en pas getuigen van geen vertrouwen in het eigen product.
-1 is die zeker niet maar zowel de 0 als de +1 kan ik begrijpen.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Er is niets mis om kritisch te zijn hij heeft imo een goed punt, dat wil niet zeggen dat iets maar een -1 of nul behoort te krijgen.
+1 gegeven aangezien dit duidelijk ontopic is.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 21-01-2013 17:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Blackberry geeft aan geen overhaaste beslissingen te hoeven maken omdat ze genoeg geld in kas hebben. Daarnaast willen ze eerst het succes van BB10 afwachten. Vervolgens geef jij dat het niet te lang moet duren, terwijl duidelijk staat uitgelegd dat ze geen haastige beslissingen hoeven te maken, omdat ze genoeg geld hebben.

In het eerste gedeelte geef je aan dat ze een slecht signaal afgeven en kennelijk weinig vertrouwen hebben in BB10. Dat ze er geen vertrouwen in hebben blijkt nergens uit, misschien beter om dat te onderbouwen. Ik lees juist dat ze er wel degelijk vertrouwen in hebben, en alvorens enige actie te ondernemen om de hardware activiteiten af te stoten, eerst willen laten zien welk potentieel BB10 heeft.

Dat je kritisch bent is prima, evenals een mening geven, maar ik lees in je reactie enkel dat je Blackberry tegenspreekt, zonder enkele onderbouwing.

Een -1 slaat nergens op. Iemand die het met je eens is, is wellicht bereid een +1 te geven. Deze reactie lijkt mij echter een 0.

edit:
Gezien de rotsvaste score van +1, sta ik er bijna alleen zo in. Geeft niet, ik laat me graag (doch zelden :) ) overtuigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Edddd op 21-01-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Nou Edddd, ik ga het proberen:
In het eerste gedeelte geef je aan dat ze een slecht signaal afgeven en kennelijk weinig vertrouwen hebben in BB10.
Me dunkt, dat de directie het überhaupt uitspreekt dat ze overweegt mogelijk te stoppen met de productie van eigen toestellen is op zich al een sterk signaal, dat als beleidsvoornemen (van het in overweging nemen van de mogelijkheid) kan worden bestempeld. Dat is behoorlijk verregaand. Ik vind het van scherpte getuigen dat de schrijver dit punt aanstipt. Alleen al om deze reden is de reactie een +1. Zou de directie voor de volle 100% achter het Blackberry 10 platform gaan staan, dan zou er geen onvertogen woord zijn gevallen. Nu ze dit wel doet lees ik dit als een voorstadium dat de directie zijn onderneming geestelijk voorbereid op het vertrek van de hardware tak, m.a.w. ze wil niet eens dat het een succes wordt (mijn ongefundeerde vermoeden). Ze hebben er geen zin meer in, licentiebouw mag ook.

Het tweede gedeelte is inderdaad een mening. Die mag. Zou een nul kunnen zijn. Op zich zou ik ook voor die tweede zin een +1 overwegen als hij erbij had gezegd dat dit vanuit de optiek van aandeelhouders zal worden gedacht. Maar al met al is de +1 voor de reactie wat mij betreft gewoon verdiend, zou ik ook gegeven hebben. Met wat extra toelichting had het zelfs een +2 kunnen wezen, want ik denk dat de frase van "overwegen om te stoppen met" het stukje met de grootste nieuwswaarde in het artikel is, dat bijkans het hele platform BlackBerry 10 platform onderuit haalt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Edddd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:19:
[...]
Blackberry geeft aan geen overhaaste beslissingen te hoeven maken omdat ze genoeg geld in kas hebben. Daarnaast willen ze eerst het succes van BB10 afwachten. Vervolgens geef jij dat het niet te lang moet duren, terwijl duidelijk staat uitgelegd dat ze geen haastige beslissingen hoeven te maken, omdat ze genoeg geld hebben.
Misschien had ik het in mijn reactie verder uit moeten leggen, maar ik ben van mening dat de aandeelhouders van RIM deze actie niet op prijs zullen stellen. De markt reageert meestal negatief op dit soort berichten.

Verder heb je een punt dat mijn reactie het artikel wat tegenspreekt, maar het was ook meer als vraag bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
teacup schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:45:
Nou Edddd, ik ga het proberen:

[...]

Me dunkt, dat de directie het überhaupt uitspreekt dat ze overweegt mogelijk te stoppen met de productie van eigen toestellen is op zich al een sterk signaal, dat als beleidsvoornemen (van het in overweging nemen van de mogelijkheid) kan worden bestempeld. Dat is behoorlijk verregaand. Ik vind het van scherpte getuigen dat de schrijver dit punt aanstipt. Alleen al om deze reden is de reactie een +1. Zou de directie voor de volle 100% achter het Blackberry 10 platform gaan staan, dan zou er geen onvertogen woord zijn gevallen. Nu ze dit wel doet lees ik dit als een voorstadium dat de directie zijn onderneming geestelijk voorbereid op het vertrek van de hardware tak, m.a.w. ze wil niet eens dat het een succes wordt (mijn ongefundeerde vermoeden). Ze hebben er geen zin meer in, licentiebouw mag ook.

Het tweede gedeelte is inderdaad een mening. Die mag. Zou een nul kunnen zijn. Op zich zou ik ook voor die tweede zin een +1 overwegen als hij erbij had gezegd dat dit vanuit de optiek van aandeelhouders zal worden gedacht. Maar al met al is de +1 voor de reactie wat mij betreft gewoon verdiend, zou ik ook gegeven hebben. Met wat extra toelichting had het zelfs een +2 kunnen wezen, want ik denk dat de frase van "overwegen om te stoppen met" het stukje met de grootste nieuwswaarde in het artikel is, dat bijkans het hele platform BlackBerry 10 platform onderuit haalt.
Beleidsvoornemen? Wat je zegt is puur speculatief. Mogelijk heb je gelijk, alleen kan dat verschillende kanten op. Het hoeft niet zo te zijn dat ze zelf geen toestellen meer ontwikkelen, mogelijk dat andere partners worden gezocht om ook BB10 toestellen uit te brengen. Hetgeen enkel als positief kan worden opgevat. Daar kan geen aandeelhouder rouwig om zijn. Evenmin zullen aandeelhouders rouwig zijn om het feit dat de hardware divisie wordt afgestoten, wanneer Blackberry hier sterker door wordt. Maar naast alle mogelijke scenario's is de essentie dat het management aangeeft de verschillende mogelijkheden te overwegen en hier redelijk open in te communiceren. Dat is een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van de passieve oude-mannen-in-een-ivoren-toren-cultuur van amper enkele jaren terug. En ze geven er bij aan dat ze in de luxe situatie zitten dat het geen 'moetje' is, aangezien ze voldoende geld in kas hebben. Dat ze niet meer dan 100% achter BB10 staan, kun je hier enkel uit concluderen met de nodige fantasie. Ik bezit momenteel geen aandelen van RIM, ware dat wel zo dan zou ik niets negatiefs herkennen in dit bericht. Integendeel. (waarbij ik vele jaren intensief de markt- en ontwikkelingen heb gevolgd en actief handelde en portefeuilles beheerde).

Logisch dat ze de organisatie en de markt voorbereiden op het afscheid nemen, simpelweg omdat dit één van de mogelijke scenario's is. Sterker, in elk vergelijkbaar bedrijf zal een dergelijke overweging continu op de agenda staan. Natuurlijk in relatie tot een langetermijn visie, maar ook deze wordt regelmatig onder de loep genomen en bijgestuurd.

Imho is er niets vreemds negatiefs aan deze overweging van Blackberry, noch aan het feit dat wordt aangegeven dat er geen overhaaste beslissingen nodig zijn.

Vanuit deze perceptie kom ik op een 0. Niet vanuit mijn mening geredeneerd, maar puur vanuit interpretatie van het artikel, dan wel de boodschap van Blackberry.

Edit 1:
@tweaker 2010
Hopelijk geeft deze uiteenzetting voldoende duidelijkheid over mijn moderatie. Zoals eerder aangegeven, met wat onderbouwing was je reactie simpelweg beter geweest naar mijn idee. Nu vond ik het wat kort door de bocht en niet aansluiten bij hetgeen ik in het artikel las (en dus zoals ik het interpreteer). Naar mijn idee mist deze reactie aansluiting op de werkelijke boodschap.

Edit 2:
Koersverloop RIM: http://www.iex.nl/Aandeel...4/Research-In-Motion.aspx
tip: onder de grafiek kun je kiezen voor onder meer maand- en weekweergave.

[ Voor 6% gewijzigd door Edddd op 21-01-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Reacties hierboven:

Als zulke lappen tekst hier al nodig zijn om een reactie onderuit te schoffelen,moet ie daarom wel een +1 waard zijn. ;) Ik zie dit soort reacties ,als antwoord op,daarom ook liever op de FP. Hebben de lezers er tenminste ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Mijn reactie staat er al geruime tijd. Maar: point taken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn post in een geruchtentopic over de Xbox krijgt een -1 score. Ik begrijp niet waarom, ik reageer ontopic op een ontopic reactie...

Kan iemand mij dit toelichten?!

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-01-2013 10:54 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Je linkje wijst niet naar de FrontPage ;) Ik vermoed dat je deze reactie bedoelt?
AllSeeyinEye in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

Je oorspronkelijke reactie is zeker niet ongewenst, echter je hebt commentaar op de moderatie in de reactie geplaatst. Dat is wél ongewenst. Als je die opmerking eruit haalt, dan komt je reactie waarschijnlijk wel op de juiste score uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Herman schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:50:
Je linkje wijst niet naar de FrontPage ;) Ik vermoed dat je deze reactie bedoelt?
AllSeeyinEye in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

Je oorspronkelijke reactie is zeker niet ongewenst, echter je hebt commentaar op de moderatie in de reactie geplaatst. Dat is wél ongewenst. Als je die opmerking eruit haalt, dan komt je reactie waarschijnlijk wel op de juiste score uit :)
Lol, inderdaad, verkeerde link gepost. Zal m even wijzigen.

De edit heb ik er na de -1 scores ingezet. Ik neig er echter sterk naar om die toch te laten staan. Zeker in het geval van onduidelijke / onlogische moderaties kan het denk ik geen kwaad om een stukje 'opvoeding' erbij te zetten en te vragen om toelichting, nietwaar?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:53:
[...]

De edit heb ik er na de -1 scores ingezet. Ik neig er echter sterk naar om die toch te laten staan. Zeker in het geval van onduidelijke / onlogische moderaties kan het denk ik geen kwaad om een stukje 'opvoeding' erbij te zetten en te vragen om toelichting, nietwaar?
In dat geval krijg je van mij ook een -1. Geklaag over moderaties wordt als zeer storend ervaren. De FP is niet de plaats om over moderaties te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Nope, users die veel reacties verkeerd modereren, zal door de Crew worden aangesproken. Het is niet wenselijk als users dat doen, want dat leidt tot overlast en off topic discussies.

edit:
Wat RoD dus zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RoD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:56:
[...]
[...]

In dat geval krijg je van mij ook een -1. Geklaag over moderaties wordt als zeer storend ervaren. De FP is niet de plaats om over moderaties te discussiëren.
Post gewijzigd.

Ben wel benieuwd hoe men zelf (dus niet als powermod / admin / whatever, maar als normale gebruiker) in contact en discussie kan komen met de 'mismods', indien dus niet via de FP.

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat er in hemelsnaam offtopic/irrelevant is aan mijn onderstaande reactie?

Verwijderd in 'nieuws: EA: ban mogelijk bij niet rapporteren SimCity-bugs'

Zal ik anders maar gewoon helemaal nergens meer op reageren als je toch standaard 0 krijgt? Als je reacties van bepaalde andere lieden ziet, die wel +1 krijgen dan lijkt het hele modding gebeuren hier pure willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit naar Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online te kijken.

En lees daar een inhoudelijk nogal foutieve reactie met wat geschiedvervalsing.

Sietse1990 in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

Krijgt een +1 en iedereen die op de correcte geschiedenis wijst komt op "0" te staan. Snap ik even niet?
Willen we geschiedvervalsing promoten of wordt er op een of andere manier gemeningmod? (Kan ik niet zien zonder modereerrechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:20:
Ik zit naar Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online te kijken.

En lees daar een inhoudelijk nogal foutieve reactie met wat geschiedvervalsing.

Sietse1990 in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

Krijgt een +1 en iedereen die op de correcte geschiedenis wijst komt op "0" te staan. Snap ik even niet?
Willen we geschiedvervalsing promoten of wordt er op een of andere manier gemeningmod? (Kan ik niet zien zonder modereerrechten)
Welke reacties bedoel je precies? Ik zie genoeg reacties in dat draadje die ook op +1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:30:
[...]

Welke reacties bedoel je precies? Ik zie genoeg reacties in dat draadje die ook op +1 staan.
Webgnome in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

en

boratnl in 'nieuws: Vermoedelijke specs van Xbox 360-opvolger verschijnen online'

bijvoorbeeld. Ik weet dat het relatief korte reacties zijn, maar de inhoud is tenminste correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

pcgek schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:48:
Reacties hierboven:

Als zulke lappen tekst hier al nodig zijn om een reactie onderuit te schoffelen,moet ie daarom wel een +1 waard zijn. ;) Ik zie dit soort reacties ,als antwoord op,daarom ook liever op de FP. Hebben de lezers er tenminste ook wat aan.
Agree, na het posten dacht ik ook: dit is bijna een reactie.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die reacties vind ik niet zoveel toevoegen. Er was toen weliswaar nog geen euro, maar zijn punt blijft overeind dat het toen erg dure consoles waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

NitroX infinity in 'nieuws: Vijf bedrijven sluiten zich aan bij Micro Four Thirds-standaard'
Iemand is te dom om te googlen en krijgt +3? :/
Nog een trapje naar 0.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost Dog op 22-01-2013 15:24 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
YopY dinsdag 22 januari 2013 15:06 Reactie op 'Mozilla presenteert ontwikkelaarstelefoons met Firefox OS'. Deze reactie krijgt diverse +2 en zelfs een +3 (???). Ik kom niet verder dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
+1 lijkt me ook genoeg
Deze reactie staat nu op 0, die +3 stemmen kloppen echt niet.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:02:
[...]

Post gewijzigd.

Ben wel benieuwd hoe men zelf (dus niet als powermod / admin / whatever, maar als normale gebruiker) in contact en discussie kan komen met de 'mismods', indien dus niet via de FP.
Niet. :)

We willen ook graag dat mensen modereren zonder dat ze hiervoor boze mensen op hun dak krijgen ;) Degenen die daadwerkelijk fout modereren worden door de crew aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

redah in 'nieuws: BitTorrent-uploader niet veroordeeld voor auteursrechtinbreuk'

Dit lijkt me geen +2 of zelfs +3 waard, maar maximaal een +1? Niet meer dan speculatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Echt maximaal een +1 inderdaad.

[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 22-01-2013 16:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FaceDown in 'nieuws: BitTorrent-uploader niet veroordeeld voor auteursrechtinbreuk'

Domme vergelijking met WO2 (NSB) gaat weer nergens over. Een -1 lijkt me wel op zijn plek, plus modbreakje ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nogal ongepast inderdaad, -1 gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:13:
Kan iemand mij uitleggen wat er in hemelsnaam offtopic/irrelevant is aan mijn onderstaande reactie?

Verwijderd in 'nieuws: EA: ban mogelijk bij niet rapporteren SimCity-bugs'

Zal ik anders maar gewoon helemaal nergens meer op reageren als je toch standaard 0 krijgt? Als je reacties van bepaalde andere lieden ziet, die wel +1 krijgen dan lijkt het hele modding gebeuren hier pure willekeur.
Het kan er natuurlijk mee te maken hebben dat jouw reactie van dinsdagmorgen was en de door jou genoemde argumenten tegen die tijd al een x aantal keren aan waren gedragen en in reacties toegelicht.

Aan de ene kant is het oneerlijk dat je een 0 krijgt waar een ander +1 krijgt voor een vrijwel identieke reactie. Aan de andere kant je een argument wat al meerdere keren aan is gevoerd moeilijk nog een waardevolle toevoeging noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

In deze kwestie kan ik de nul beoordeling ook begrijpen al kan de +1 ook.
Beiden zijn geen mis mods wat mij betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 22-01-2013 18:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42
nieuws: Microsoft: Surface Windows RT vanaf 14 februari in Nederlandse winkels

Waarvoor zijn mijn beide comments hier 0 of -1? Lijken me toch redelijk ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is handiger als je even naar je comments linkt, in plaats van naar het nieuwsbericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42
RoD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52:
[...]

Het is handiger als je even naar je comments linkt, in plaats van naar het nieuwsbericht :)
Bij deze:

triesvan in 'nieuws: Microsoft: Surface Windows RT vanaf 14 februari in Nederlandse winkels'

triesvan in 'nieuws: Microsoft: Surface Windows RT vanaf 14 februari in Nederlandse winkels'

Ik snap dat ze geen +3 of +2 zijn, maar ik vind 0 of -1 weer een ander uiterste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:10:
[...]

Die reacties vind ik niet zoveel toevoegen. Er was toen weliswaar nog geen euro, maar zijn punt blijft overeind dat het toen erg dure consoles waren.
Een van de 2 reacties staat al op +1, dus het zit wel beter zoals het was. Wat wel interessant is, is dat de oorspronkelijk post, waarop deze reacties waren op +1 is blijven steken.

Als ik 3 alinea's vul over waarom de wereld plat is, krijg ik een +1 omdat ik een discussie open, kennelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

MrQuincle in 'nieuws: Nederlands leger zet drones gemiddeld vijf keer per jaar niet-militair in'

Hoezo 6 x -1 ? Volgens de link betreft FireSwarm 'een project uitgevoerd door Almende, DevLab (Salland Electronics), TUDelft (MAVlab), Rijksuniversiteit Groningen, EagleVision, Brandweer Bergen en Veiligheidsregio Noord-Holland Noord.' Lijkt me overdreven om het als spam aan te merken omdat er commerciële partijen bij betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tribits schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 03:22:
MrQuincle in 'nieuws: Nederlands leger zet drones gemiddeld vijf keer per jaar niet-militair in'

Hoezo 6 x -1 ? Volgens de link betreft FireSwarm 'een project uitgevoerd door Almende, DevLab (Salland Electronics), TUDelft (MAVlab), Rijksuniversiteit Groningen, EagleVision, Brandweer Bergen en Veiligheidsregio Noord-Holland Noord.' Lijkt me overdreven om het als spam aan te merken omdat er commerciële partijen bij betrokken zijn.
Het zal zo niet bedoeld zijn maar door die website voluit te schrijven lijkt het een beetje op reclame.
Is idd geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
David in 'reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphones'

Deze krijgt heel veel +3's, maar ik vind dat een beetje overdreven; +2 lijkt me beter hier. Wat jullie?

[edit]
Grrr wat een frustrerende puinzooi is de geneste weergave van comments op de frontpage toch, zeg... wat is in vredesnaam de parent van .oisyn in 'nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox'? Kan het niet vinden. Zucht. Kan er totaal niet mee overweg.

[ Voor 42% gewijzigd door Cyphax op 23-01-2013 11:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Cyphax schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:15:
David in 'reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphones'

Deze krijgt heel veel +3's, maar ik vind dat een beetje overdreven; +2 lijkt me beter hier. Wat jullie?
Het is vooral een heel goede reactie op de post maar inderdaad niet echt een +3.
Pagina: 1 ... 26 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht