Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar een oneliner als dit is ook geen +3 waard. Ik houd het bij een +1, hoewel een +2 ook nog wel verdedigbaar is.

Inmiddels 19x +3, en dat is toch echt wel een beetje té veel van het goede, dat is hij nu ook weer niet waard.

Zeker als je je bedenkt dat wat jij je afvraagt (of er een firefox-versie komt) gewoonweg al in het artikel zélf staat. Zoveel informatie voegt het dus niet meer toe, het herhaalt gewoon het artikel.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 09-01-2013 16:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Komt er zsm. aan!" Wat is hier precies informatief aan dan? Die +3's zijn gewoon mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vind het een 0. 1 zinnetje is gewoon niet genoeg moeite om een +1 of meer aan te geven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

edit:

Overbodig :P

[ Voor 92% gewijzigd door pcgek op 09-01-2013 17:17 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

wildhagen schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:10:
Nee, maar een oneliner als dit is ook geen +3 waard. Ik houd het bij een +1, hoewel een +2 ook nog wel verdedigbaar is.

Inmiddels 19x +3, en dat is toch echt wel een beetje té veel van het goede, dat is hij nu ook weer niet waard.

Zeker als je je bedenkt dat wat jij je afvraagt (of er een firefox-versie komt) gewoonweg al in het artikel zélf staat. Zoveel informatie voegt het dus niet meer toe, het herhaalt gewoon het artikel.
Vind het een +1 maar meer dan dat ook niet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Het is leuk dat ie vermeld dat ie er aan werkt maar voor 1 zo'n zinnetje +3 geven is toch echt zwaar overdreven. Het is een leuke aanvulling maar dat is dus gewoon on-topic en zeker niet informatief laat staan een spotlight!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz in 'video: Samsung Series 7 Ultra'

Ik krijg 2x "-1 ongewenst" terwijl het zeer duidelijk ontopic is met al een gezonde discussie eraanvast. Dat lijkt me niet echt te kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Phuncz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:14:
Phuncz in 'video: Samsung Series 7 Ultra'

Ik krijg 2x "-1 ongewenst" terwijl het zeer duidelijk ontopic is met al een gezonde discussie eraanvast. Dat lijkt me niet echt te kloppen...
+1 van mij. Maar daar staat ie al stevig op. Die +3 lijkt me ook wat overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

LCP wordt in video: Een eerste indruk van Ubuntu voor smartphones 2x onterecht omlaag gemod.

LCP in 'video: Een eerste indruk van Ubuntu voor smartphones'

Kunnen julie hem wat omhoog duwen. Ik heb trouwens een grondige antipathie tegen dat geboost, het begint op een wapenwedloop te lijken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
teacup schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:36:
LCP wordt in video: Een eerste indruk van Ubuntu voor smartphones 2x onterecht omlaag gemod.

Kunnen julie hem wat omhoog duwen. Ik heb trouwens een grondige antipathie tegen dat geboost, het begint op een wapenwedloop te lijken.
Allebei een +1 wat mij betreft. De tweede staat echter, ook na mijn door jou niet geliefde boost :) , nog steeds op 0. Volgens mij prima ontopic. Wel een duidelijke mening > meningmodders worden actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:53:
[...]

Allebei een +1 wat mij betreft. De tweede staat echter, ook na mijn door jou niet geliefde boost :) , nog steeds op 0. Volgens mij prima ontopic. Wel een duidelijke mening > meningmodders worden actief.
In de eerste alinea van de eerste post van LCP zegt, ik citeer "Ubuntu staat voor wat betreft OS bekend als iets anders dan de massa denk ik". Dit is gewoon feitelijk onjuist. Ubuntu heeft altijd geprobeerd standaard "massa" windows gebruikers te "kapen"

Daarna komt hij met een mening over dat hij het verfrissend en nieuw vindt. (Moet kunnen)
En hierna begint hij erover dat iedereen van elkaar kopieert. Dit klopt inderdaad.

In zijn tweede bericht begint hij over desktop besturingssystemen en stilstand. Behoorlijk off-topic.

An sich is er wel iets voor de zeggen dat hij +1 krijgt voor primair het eerste bericht, maar waarom BoringDay verderop een -1 krijgt, terwijl die niets verkeerds zegt en een van zijn vele foute stellingen onderuit haalt, is mij een raadsel.

Daarnaast zijn beide posts nogal stemmingmakend d.w.z. meningmod uitnodigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Nou, Ubuntu zegt mij anders zo goed als niets, behalve dat het raar klinkt. De enigen die het iets zegt zijn techneuten. De massa kent het niet.

Verder vind ik een mening geven niet per se stemmingmakend. Dat is wel erg gezocht. Een mens wil graag zijn mening ventileren, laten we daar svp niet een stempel opplakken, "meningmod uitnodigend". Of moet je je mening aanpassen aan mogelijke mismods? Omgekeerde wereld noemen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

teacup schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:36:

Die eerste vind ik nu niet uitblinken in net taalgebruik:

"gejat, niet origineel en ongeinspireerd zootje", "fanboy statement" etc.
Kan me wel voorstellen dat mensen daar een punt aftrek en dus een 0 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die eerste is sterk kwa bewoording en als zodanig kan ik me de 0 wel voorstellen, zelf heb ik een +1 gegeven.
Die tweede is een halve rant waarbij hij mensen die anders denken min of meer afserveert. daar is een 0 hoog genoeg.
Die van Boringday een -1 geven, terwijl die een valide punt aanhaalt in reactie op LCP's uitlatingen, is dan weer mismodden. misschien dat de -1 gever daar nog even kritisch naar wil kijken?

Wat betreft het boosten: het is een nuttige tool voor mensen die het modden serieus en volgens de FAQ doen. Helaas nodigt het ook misbruik uit door mensen die een mening waar zij zich in kunnen vinden graag hoger willen hebben. Dit misbruik gaan wij dan wel weer tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Die van Boringday een -1 geven, terwijl die een valide punt aanhaalt in reactie op LCP's uitlatingen, is dan weer mismodden. misschien dat de -1 gever daar nog even kritisch naar wil kijken?
Die -1 was van ondergetekende. Zelf heb ik mezelf gisteren ook al de vraag gesteld waarom ik Boringday een -1 toe ken, terwijl ik aan de andere kant LCP tracht gecorrigeerd te krijgen. Los van de inhoudelijke kwaliteit van de posts ervoer ik de toonzetting van LCP anders dan die van Boringday. Over Apple, Windows of Ubuntu ben ik trouwens verder gevoelsneutraal. De eerste alinea in de tweede LCP post vond ik goed relativerend op de vorige post. Off topic? Zijn opmerking over het notificatie systeem trok het wat mij betreft wel weer terug bij Ubuntu. Bij nader inzien is zijn tweede alinea inderdaad geringschattend naar een bepaalde groep mensen, en qua toonzetting zeker niet beter dan de Boringday post. Waarschijnlijk is dit gisteren minder bij me binnengekomen.

De post van Boringday, los van zijn inhoudelijke argumenten, vond ik qua toon niet prettig. Als disscussies op deze manier gevoerd moeten worden zou ik zeggen: tel eerst even tot tien. Er zijn meer manieren om dit te zeggen. Het feit dat er veel +1 voters zijn bewijst mijn ongelijk.

Al met al, mijn beoordeling van de tweede post van LCP gaat naar 0, Borigday zet ik ook op nul, vanwege de toonzetting in de post.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CyBeR in 'nieuws: Overheid zet DigiD weer online na patchen 'ernstig' beveiligingslek'
Deze reactie is volgens mij geen +3 of +2 waard, heb hem +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RobbieB in 'reviews: Samsung Series 7 Ultra: full-hd pls-touchscreen en Radeon-gpu'
Is naar mijn mening alleen aan het flamen/trollen richting alle andere fabrikanten dan Apple: -1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Regeneration schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:04:
RobbieB in 'reviews: Samsung Series 7 Ultra: full-hd pls-touchscreen en Radeon-gpu'
Is naar mijn mening alleen aan het flamen/trollen richting alle andere fabrikanten dan Apple: -1 imho.
Ja idd. Hij heeft nog een klein zetje naar -1 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat op +2 door +2 en +3. Voor mij een +1: freaq in 'nieuws: Microsoft projecteert beelden op de muur achter de tv met IllumiRoom'
Geen gebruik van hoofdletters zorgt sowieso voor aftrek.

Waarom is dit een +3? Volgens mij is het een +1. Maximaal +2 maar hij beschrijft simpelweg al eerder aangegeven mogelijke problemen met de plugin.
Finraziel in 'nieuws: Chrome-plug-in omzeilt cookiemeldingen - update'

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De tekst is goed leesbaar dus ik ga geen punt aftrek geven ivm geen hoofdletters dat is onnodig imo, we zitten hier niet in de klas en zijn geen schoolmeesters, maar buiten dit zie ik ook nog niet zo snel waarom hij een +2 zou moeten krijgen +1 lijkt me de juiste score.

2e post, vraag ik me ook bij af waarom dit 18x een +3 krijgt, lijkt me te hoog, staat nu op +2 effectief na mijn zetje van +1

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 10-01-2013 16:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:18:
Waarom is dit een +3? Volgens mij is het een +1. Maximaal +2 maar hij beschrijft simpelweg al eerder aangegeven mogelijke problemen met de plugin.
Finraziel in 'nieuws: Chrome-plug-in omzeilt cookiemeldingen - update'
Heb hem +1 gegeven :)

Stukfruit in 'nieuws: Chrome-plug-in omzeilt cookiemeldingen - update'
Ik vind dit nogal een belerende reactie. Is maximaal +1 waard.

[ Voor 23% gewijzigd door tweaker2010 op 10-01-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dat is ook maar net. Zijn betoog klopt ook niet helemaal maar dat is voor een tegenreactie en niet voor de moderatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is maximaal een +1 denk ik , een nul zou ik ook geen mismod noemen..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is inderdaad niet echt een post waar je van zegt dat is er 1 die iets toe doet voegen.

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 10-01-2013 19:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Voegt niets toe maar is verder ook niet ongewenst. Idem die er boven staat. 0 is gewoon goed daarvoor.
gezien het onderwerp kan je een hoop onzin verwachten. dat wil niet zeggen dat het allemaal ongewenst is. off-topic/irrelevant wel!

[ Voor 39% gewijzigd door TheCapK op 10-01-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Naast mijn ontopic reactie staan er diverse die vanaf vanochtend nog niet gemod zijn. Voor de liefhebbers:
Edddd in 'nieuws: Chinese fabrikant Xiaomi verkocht 7 miljoen smartphones in 2012'

Bij het artikel over Audi begin ik er maar niet over. Daar worden allerlei (on)zinnige reacties op de meest diverse manieren gemod. Tja, auto's en autorijden, goed voor net een extra dosis emotie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

k1n8fisher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:56:
Voegt niets toe maar is verder ook niet ongewenst. Idem die er boven staat. 0 is gewoon goed daarvoor.
gezien het onderwerp kan je een hoop onzin verwachten. dat wil niet zeggen dat het allemaal ongewenst is. off-topic/irrelevant wel!
Het item nodigt wellicht inderdaad ook uit tot dit soort reacties maar een -1 voor dit soort reacties zijn absoluut in mijn ogen geen mismods, 0 of -1 kan beiden prima imo, net hoe je er tegen aan kijkt denk ik :)
Andere scores buiten de nul of -1 zeg ik van dat zijn mismods.

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 10-01-2013 21:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Nokia verkoopt meer Windows Phones dan Symbian-telefoons'
Ik krijg hier 4x een 0 voor, dat lijken mij mening/compensatiemods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Denk ik ook inderdaad, al kan de +2 dat ook zijn, net welke eerst uitgedeeld is.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik zou me niet zo druk maken op mods die er 1 buiten de juiste rating vallen, als er een -1 of +3 tussen had gezeten was het heel anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

qlum schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:09:
Ik zou me niet zo druk maken op mods die er 1 buiten de juiste rating vallen, als er een -1 of +3 tussen had gezeten was het heel anders geweest.
Hmm, het is geen off-topic post dus ik vind het gewoon mismodden. Zeker als het is om die +2 weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deze reactie staat nog (net) op 0 kunnen nog wat mods helpen deze op -1 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Staat nu op -1 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Anderzijds is het een antwoord op een reactie die een +1 krijgt. Gewoon on topic dus. En ik kan me voorstellen dat je blij bent met een fijn toetsenbord en trackpad, maakt een wereld van verschil. Bij veel apparaten "zuigt" dat inderdaad. De trackpad op m'n Lenovo ThinkPad ook, kan me goed indenken dat iemand blij is met goed apparatuur. Of mag je daar niet enthousiast over zijn, vanwege het merkje?

Denk niet alleen in fanboy-troll patronen, en je leest hier een +1.

De omschrijving kan iets netter, eventueel een streng schoolmeesterpuntje aftrek, dan kom je op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik vind het niet echt een flame / troll. De psoter heeft een sterke mening over de Apple en vind andere merken niet goed. En drukt zich daarbij ferm uit. Zijn reactie is daarbij op iemand die zich afvraagt of hij een MBA zou nemen ipv een ultrabook.

Door zijn taalgebruik zou ik hem geen +1 geven, maar een 0.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind het niet meer dan een -1. Sorry, maar de toon en de manier waarop hij Apple de hemel in loopt te prijzen verpesten enig idee van een objectief beeld. Een 0 zou kunnen, maar met heel veel moeite.
Misschien als hij/zij/het wat neutraler was geweest in de trant van "Ik vind zelf apple beter" maar niet gaat van "Loopt rondjes om de rest omdat het zoveel keer beter is"
Het is nu, in mijn ogen meer een fanboy post dan echt nuttig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:48:
Ik vind het niet meer dan een -1. Sorry, maar de toon en de manier waarop hij Apple de hemel in loopt te prijzen verpesten enig idee van een objectief beeld. Een 0 zou kunnen, maar met heel veel moeite.
Misschien als hij/zij/het wat neutraler was geweest in de trant van "Ik vind zelf apple beter" maar niet gaat van "Loopt rondjes om de rest omdat het zoveel keer beter is"
Het is nu, in mijn ogen meer een fanboy post dan echt nuttig.
Een objectief beeld is niet van belang. Je mag je mening geven tenslotte, zeker wanneer dit gebaseerd is op user experience.
Ik heb veel verschillende auto's gereden, moest nooit iets hebben van BMW, totdat ik er een had. Verschillende versleten inmiddels en de rest vind ik inmiddels ook bagger. Ook al rijd ik momenteel geen BMW. Plak me de label fanboy op, maar waarom zo negatief? Na ervaring vorm je een mening, c'est ça.

In de moderatie dien je neutraal te zijn, niet in een reactie. Daar mag je best je mening ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Edddd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Een objectief beeld is niet van belang. Je mag je mening geven tenslotte, zeker wanneer dit gebaseerd is op user experience.
Ik heb veel verschillende auto's gereden, moest nooit iets hebben van BMW, totdat ik er een had. Verschillende versleten inmiddels en de rest vind ik inmiddels ook bagger. Ook al rijd ik momenteel geen BMW. Plak me de label fanboy op, maar waarom zo negatief? Na ervaring vorm je een mening, c'est ça.

In de moderatie dien je neutraal te zijn, niet in een reactie. Daar mag je best je mening ventileren.
dan moet hier wel toegevoegd dat dit om een post gaat in een samsung artikel, met deze plaatsing kan je verwachten dat er fel op gereageerd gaat worden, in die zin zou ik het best flaimbait kunnen noemen zelfs al is de toon van de post nu niet echt heel fel het gaat vooral om waar die geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Edddd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Compleet mee eens, maar! Dan moet het goed gebracht worden, dit is een Samsung artikel, waarin iemand Apple het walhalla van ultrabooks noemt. Er zit geen neutraliteit in, er zit geen mate van bedenking in, het is gewoon blind ophemelen van merk A, en bashen van merk B t/m Z. Hierdoor lijkt het voor mij (en anderen) meer op flamebait.

Ik ben het zeker met je eens dat een mening gegeven mag worden, maar wat genuanceerder mag ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SED in 'nieuws: China onderzoekt mogelijke omkoping door Foxconn'
Deze reactie lijkt me niets toevoegen en kan wel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat hij op

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
staat nu op 1 maar het was wel een mooie opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Je kan het inderdaad een mooie of leuke opmerking noemen, maar dat wil niet zeggen dat hij op meer dan een +1 kan rekenen ;)
Staat nu al weer effectief op +1 zag ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 11-01-2013 19:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:26:
Je kan het inderdaad een mooie of leuke opmerking noemen, maar dat wil niet zeggen dat hij op meer dan een +1 kan rekenen ;)
Staat nu al weer effectief op +1 zag ik :)
dat klopt en dat heb ik hem ook gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

nsaasman in 'reviews: Lenovo Thinkpad Helix: high-end 11,6"-hybride'

Compleet artikel knippen en plakken van een andere (concurrerende) website lijkt me niet echt de bedoeling maar weet niet of moderatie de manier is om daar iets aan te doen?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tribits schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 03:14:
nsaasman in 'reviews: Lenovo Thinkpad Helix: high-end 11,6"-hybride'

Compleet artikel knippen en plakken van een andere (concurrerende) website lijkt me niet echt de bedoeling maar weet niet of moderatie de manier is om daar iets aan te doen?
Lijkt me idd niet de bedoeling. Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
labtech in 'nieuws: Schrijver rss-protocol pleegt zelfmoord'
Duidelijk niet on topic, en zeker geen +2. Er is hier wel meer off topics gewaardeerd als on topic maar die +2 is toch echt een exces.

[ Voor 21% gewijzigd door qlum op 12-01-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Met een boost -1 gegeven, het volledige artikel wordt gekaapt met een niet relevante discussie dus in mijn ogen ongewenst...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Doorgaans post ik geen eigen reacties maar deze is nu meer dan 24 uur oud en staat op offtopic terwijl de post toch wel een +1 zou moeten zijn?
pino85 in 'reviews: Gamen op Nvidia's Project Shield-handheld met Tegra 4'

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 12-01-2013 21:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
staat nu op +1, inderdaad behoorlijk on topic.

[ Voor 19% gewijzigd door qlum op 12-01-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

qlum schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:20:
labtech in 'nieuws: Schrijver rss-protocol pleegt zelfmoord'
Duidelijk niet on topic, en zeker geen +2. Er is hier wel meer off topics gewaardeerd als on topic maar die +2 is toch echt een exces.
Uitermate beroerd zoals de reacties op dit artikel worden gemodereerd. Hier nog een paar die imho volledig off-topic zijn maar toch effectief op +2 staan:

kaaschips in 'nieuws: Schrijver rss-protocol pleegt zelfmoord'

Dan0sz in 'nieuws: Schrijver rss-protocol pleegt zelfmoord'

Een stuk verder naar beneden staan er diverse reacties die wel ingaan op het leven van de man en de (mogelijke) problemen waarin hij verkeerde maar die vind je nauwelijks meer terug door de hele off-topic discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Veel discussie gaat over het leven. Dat is normaal wanneer er iemand dood gaat. Niet vreemd dat veel reacties en discussie off topic zijn (zijn ze dat eigenlijk wel?) Lastig ook om dit 'objectief', volgens de richtlijnen van een techsite, te moderen. Je laat je snel meeslepen door de inhoud (ik wel tenminste). Dan maar even relativeren, bij dit artikel ben ik maar gestopt met modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Tsja, de bovengenoemde twee reacties hebben echt nauwelijks iets met het artikel te maken. Dat gaat wmb te ver offtopic om de reactie boven de 0 uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Edddd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:12:
Veel discussie gaat over het leven. Dat is normaal wanneer er iemand dood gaat. Niet vreemd dat veel reacties en discussie off topic zijn (zijn ze dat eigenlijk wel?) Lastig ook om dit 'objectief', volgens de richtlijnen van een techsite, te moderen. Je laat je snel meeslepen door de inhoud (ik wel tenminste). Dan maar even relativeren, bij dit artikel ben ik maar gestopt met modereren.
Ik heb het hier dan ook niet over de reacties over het leven van de persoon maar over reacties die in het geval van mijn +2 post gaan over het probleem van extremisten, dit staat nog steeds zelfs in dit soort artikels compleet los daar van en is puur het resultaat van steeds reageren op off-topic posts met posts die nog verder er vanaf wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Edddd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:12:
Ik had er een stuk minder problemen mee gehad als het beperkt was tot een discussie over 'wat bezielt iemand om zich te beroven van het leven'. Maar wat er nu allemaal bijgesleept werd raakt kant nog wal en komt op mij soms zelfs nog al respectloos over. Ik ben het met je eens dat het niet altijd makkelijk is om te bepalen wanneer een discussie off-topic raakt maar ondanks dat is er wel een punt waarop het off-topic wordt. Hoe logisch de reacties misschien ook op elkaar aansluiten.

Voor mezelf houd ik min of meer de regel aan dat als uit de reactie niet meer op te maken is waar het artikel over ging de reactie waarschijnlijk off topic is. Maar goed, dat is natuurlijk ook niet meer dan een hulpmiddeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
En op zich is dat ook best een goed hulpmiddel.
In principe is dat eigenlijk ook de beste manier om in 1e instantie te kijken of een reactie wel of niet on-topic is maar soms is het zo dat door een onderdeel uit een on-topic reactie er een off-topic draadje ontstaat. Dit off-topic draadje is dan wel on-topic bij zijn parent.Het blijft dan ook lastig om hier een precieze leidraad in te geven.
Wel denk ik dat als een off-topic draad binnen dat geheel on-topic blijft een +1 niet misstaat voor die reacties! (tenzij het gewoon een flame-war betreft natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
k1n8fisher schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:41:
En op zich is dat ook best een goed hulpmiddel.
In principe is dat eigenlijk ook de beste manier om in 1e instantie te kijken of een reactie wel of niet on-topic is maar soms is het zo dat door een onderdeel uit een on-topic reactie er een off-topic draadje ontstaat. Dit off-topic draadje is dan wel on-topic bij zijn parent.Het blijft dan ook lastig om hier een precieze leidraad in te geven.
Wel denk ik dat als een off-topic draad binnen dat geheel on-topic blijft een +1 niet misstaat voor die reacties! (tenzij het gewoon een flame-war betreft natuurlijk!)
Lijkt me ook een prima hulpmiddel. En bij een off-topic draad, waarbij de, ten opzichte van de eerste (off-topic) reactie, on-topic vervolgreacties als +1 gemod kunnen worden indien relevant in deze 'sub-discussie'. Tenzij het geheel te ver afdwaalt van het oorspronkelijke onderwerp. Interpreteer ik dat zo juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dat is de gedachte, ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Geen idee, ik geef hem een +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
T-CM11 in 'nieuws: Gartner: West-Europeanen kochten in 2012 10 procent minder pc's'
Ik vind -1 toch echt wel overdreven. Zelfs mijn eerste paragraaf is een beetje on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

arjankoole in 'nieuws: 'Problemen bij 112 waren al langer bekend''
Deze reactie voegt niet zoveel toe. Ik vind hem iig geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 471489 in 'nieuws: Padfone 2 duikt op in Nederlandse webshop voor 949 euro'
Niet echt een spammer, maar is dit geen sluikreclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Dit is vrij duidelijk reclame, geen spammer maar ik vind ook niet dat dit in de comments hoort, staat nu op -1 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:16:
T-CM11 in 'nieuws: Gartner: West-Europeanen kochten in 2012 10 procent minder pc's'
Ik vind -1 toch echt wel overdreven. Zelfs mijn eerste paragraaf is een beetje on-topic.
Even op 0 gestaan en nu weer -1.
Kan er mij iemand vertellen waarom dit de enige post is die -1 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:08:
[...]
Na die eerste alinea ben ik al gestopt met lezen. Wat vind jij je post toevoegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TCM.. met je eigen post spammen maak je hier GEEN vrienden. Ik vind het een -1 dankzij de eerste regels.

SinergyX in 'nieuws: Open bèta PlayStation 3-shooter Dust 514 start op 22 januari'

wat is hier +1 aan? 0 zou kunnen als het wat uitgebreider was, maar dit is een totaal nietszeggende opmerking, en verdient, in mijn ogen, een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:22:
TCM.. met je eigen post spammen maak je hier GEEN vrienden. Ik vind het een -1 dankzij de eerste regels.
Spammen? Ik stel een vraag in m'n 2de post.
Ik ben hier niet om vrienden te maken, daar bestaat de echte wereld voor. En wat zijn die "eerste regels" waardoor jij het een -1 vind?
Na die eerste alinea ben ik al gestopt met lezen. Wat vind jij je post toevoegen dan?
Als alle posts die niets toevoegen een -1 kregen zouden er nu 1000x meer -1's zijn. Niets toevoegen is een 0, niet een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
TCM, de cynische manier waarop je je post maakt komt trollerig over (op mij).
Een troll post krijgt een -1. (En die heb ik de post daarom ook gegeven)

Je bedoelt het wellicht niet zo rot, maar de manier waarop je het verwoord zorgt voor de lage moderaties.

[ Voor 11% gewijzigd door _Peter2_ op 14-01-2013 15:57 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
_Peter2_ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:56:
Een troll vind ik een wat overdreven beoordeling. Aan de andere kant, ontopic is het ook zeker niet. Ik kom dus op 0 uit.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
laten we even kijken:

2x binnen paar uur "Waarom lage mod" van dezelfde persoon over dezelfde post
de manier waarop de eerste alinea is geschreven
zijn reacties hier

Ik zie niks anders dan een troll in de post en de rest, sorry, ik kom niet hoger dan een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
_Peter2_ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:56:

Je bedoelt het wellicht niet zo rot, maar de manier waarop je het verwoord zorgt voor de lage moderaties.
Cynisch heeft niets te maken met "trollen". Zoek het maar eens op.
En wat is er mis mis met mijn verwoording? Leg eens uit wat je bedoelt in plaats van vaag rond de pot te draaien. Geeft eens een voorbeeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:06:
laten we even kijken:

2x binnen paar uur "Waarom lage mod" van dezelfde persoon over dezelfde post
de manier waarop de eerste alinea is geschreven
zijn reacties hier

Ik zie niks anders dan een troll in de post en de rest, sorry, ik kom niet hoger dan een -1
2x binnen een paar uur dat jij problemen hebt over het feit dat ik hier post. Heb je niets constructiefs te zeggen? Volgens mij ben jij de lelijke trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden :) Ik had de hoop dat je je post nog constructief zou aanpassen, maar die hoop kan ik nu laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:09:
bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden :) Ik had de hoop dat je je post nog constructief zou aanpassen, maar die hoop kan ik nu laten varen.
Idem, hiermee bevestig je mijn vermoeden. Ik bel de trollenpolitie en binnen het uur kan je ze aan je deur verwachten. Doe ze de groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:08:
[...]

2x binnen een paar uur dat jij problemen hebt over het feit dat ik hier post. Heb je niets constructiefs te zeggen? Volgens mij ben jij de lelijke trol.
Laten we het in dit topic wel constructief houden en elkaar niet zo aanspreken, dit is niet de bedoeling.
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:22:
En ook dit is onjuist, als je je eigen post hier meld kan er natuurlijk naar gekeken worden, in dit geval vind ik de post zelf niets toevoegen en kan een nul of -1 volstaan maar dat wil niet zeggen dat hij zou spammen of hier geen vrienden mee maakt.
Ben het wel eens dat hij wellicht wat snel zijn post hier aankaart, in 9 van de 10 gevallen heeft het na verloop van tijd de juiste score, maar zo zijn er wel meer mensen die dat af en toe doen. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 14-01-2013 16:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
pino85 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:12:
[...]

Laten we het in dit topic wel constructief houden en elkaar niet zo aanspreken, dit is niet de bedoeling.
Wat kan je nog zeggen tegen iemand die je zonder argumenten een troll noemt? Ik dacht dat hij het misschien niet leuk zou vinden om zelf zomaar "troll" genoemd te worden en toch nog een poging tot rationele communicatie zou ondernemen.
Ik vond mijn originele vraag heel redelijk. Ik heb de regels voor modereren doorgenomen en nergens zien staan waarom mijn post een -1 waard zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door T-CM11 op 14-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ok, laten we het proberen. Op welke manieren vind JIJ je post een +1 waard? Als ik objectief naar je post kijk, kom je nogal apart over met je Cynisme linkje. De rest kan dan wel on topic zijn, maar je eerste alinea zorgt er gewoon al voor dat veel mensen 0 gaan geven puur vanwege de manier waarop.

Maar nogmaals, ben nieuwsgierig naar jou redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:16:
[...]

Wat kan je nog zeggen tegen iemand die je zonder argumenten een troll noemt? Ik dacht dat hij het misschien niet leuk zou vinden om zelf zomaar "troll" genoemd te worden en toch nog een poging tot rationele communicatie zou ondernemen.
Hij bedoelt niet dat jij als persoon een troll bent maar dat de post zelf als troll kan worden gezien, lees ook:

reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

Hoop dat het nu wat duidelijker is, als je vragen hebt kan je ze altijd stellen dat is geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 14-01-2013 16:21 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:19:
ok, laten we het proberen. Op welke manieren vind JIJ je post een +1 waard? Als ik objectief naar je post kijk, kom je nogal apart over met je Cynisme linkje. De rest kan dan wel on topic zijn, maar je eerste alinea zorgt er gewoon al voor dat veel mensen 0 gaan geven puur vanwege de manier waarop.

Maar nogmaals, ben nieuwsgierig naar jou redenering.
Mijn post is helemaal geen +1 waard. Een 0 is helemaal perfect. En een -1 is helemaal onterecht. Er staat in de faq trouwens niets over "apart overkomen". Ik gaf die link omdat cynisme niet altijd even gemakkelijk te interpreteren is in geschreven taal. Dus gewoon om te voorkomen dat er mensen reageren omdat ze dachten dat ik dat letterlijk meende.
En waarom modereren op 1 alinea van de 2? Je geeft je mening over een boek toch ook niet enkel op basis van het eerste hoofdstuk.

[ Voor 7% gewijzigd door T-CM11 op 14-01-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
op zich te begrijpen, echter komt het voor mij (en dat is persoonlijk) gewoon wat raar over. Ik heb me altijd gehouden aan de standaard regel, op het moment dat je moet uitleggen dat iets cynisme of sarcasme is, kan je het beter weglaten.

Zonder die eerste alinea, vind het gewoon een goed bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
lanerios schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:28:
op zich te begrijpen, echter komt het voor mij (en dat is persoonlijk) gewoon wat raar over. Ik heb me altijd gehouden aan de standaard regel, op het moment dat je moet uitleggen dat iets cynisme of sarcasme is, kan je het beter weglaten.

Zonder die eerste alinea, vind het gewoon een goed bericht.
Dankzij sarcasme en cynisme kan je heel veel zeggen in weinig woorden. Als ik heel droog en serieus mijn visie op de economische crisis, kapitalisme, en duurzame productie moet gaan vertellen zou het toch veel meer offtopic gaan dan het nu is? Nu is het maar 1 regeltje waar je snel kan overlezen, en een 2de meer ontopic puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het lijkt mij verder ook geen -1. Los van de manier van discussie staat er imo niets in wat ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
pino85 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Ben het wel eens dat hij wellicht wat snel zijn post hier aankaart, in 9 van de 10 gevallen heeft het na verloop van tijd de juiste score, maar zo zijn er wel meer mensen die dat af en toe doen. ;)
Mijn bedoeling was eigenlijk niet om die "aan te kaarten". Zelfs al eindigt dat begin volgende week met een -2, zo erg is dat nu ook weer niet. Ik wou gewoon eens weten waarom mensen dit -1 hebben gemodereerd.
En na een tijdje is de communicatie met lanerios best nog behulpzaam geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Ik heb hem 0 gegeven en dat stuk met de wiki link is echt niet Nodig, overigens vind ik de post hoewel niet echt -1 nu ook niet een goede post en voegt die nu ook niets toe. Het enige is dat sommige hem verkeerd interpreteren waardoor ik me heel goed voor kan stellen dat het -1 gemod word.

Overigens vind ik dat mensen voortaan in dit soort gevallen er vanaf moeten zien om hun eigen posts hier aan te geven, zeker als ze een -1 gekregen hebben die dat niet door mening modden gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek niet snel aan de bel maar waarom krijg ik een -1 moderatie op mijn reactie die feitelijk zeer juist is?

Topic: http://tweakers.net/nieuw...-en-mobiel.html#r_6021039

Mijn reactie: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020598

in reactie op: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020510

Het is gewoon een kwestie van de algemene voorwaarden lezen en dat schijnen een heel aantal mensen niet te doen. Het lijken wel kleuters die hun gal spuwen, soms.

Algemene voorwaarden KNP aangaande toestellease: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestellease-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
qlum schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:53:
Overigens vind ik dat mensen voortaan in dit soort gevallen er vanaf moeten zien om hun eigen posts hier aan te geven, zeker als ze een -1 gekregen hebben die dat niet door mening modden gekregen heeft.
Stuur een aangetekende brief naar de moderators, misschien maken ze van jouw mening wel een nieuwe regel voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:08:
[...]

Ik had je al een 0 gegeven. Waarbij die eerste zin vervelend overkomt. Die 'niet-verstaanders', daarmee lijk je te doelen op de achterlijken die niet eenzelfde mening zijn toegedaan als jijzelf (hetgeen prima als een troll/flame o.i.d. geïnterpreteerd kan worden). Je vertelt niet wat je bedoelt, maar verwijst gemakshalve naar een artikel elders. Meestal is het informatief om je redenatie of stelling kracht bij te zetten, jij redeneert of stelt echter niets, hooguit cryptisch. Gericht op je medestanders, die zullen het wel begrijpen immers. Zo'n 'onderonsje' is ergerlijk wat mij betreft. Zeg wat je te zeggen hebt, in plaats van in een cirkel te draaien (wat je hier een ander verwijt) en te verwijzen naar een extern artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Edddd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:08:
[...]

Ik had je al een 0 gegeven. Waarbij die eerste zin vervelend overkomt. Die 'niet-verstaanders', daarmee lijk je te doelen op de achterlijken die niet eenzelfde mening zijn toegedaan als jijzelf (hetgeen prima als een troll/flame o.i.d. geïnterpreteerd kan worden). Je vertelt niet wat je bedoelt, maar verwijst gemakshalve naar een artikel elders. Meestal is het informatief om je redenatie of stelling kracht bij te zetten, jij redeneert of stelt echter niets, hooguit cryptisch. Gericht op je medestanders, die zullen het wel begrijpen immers. Zo'n 'onderonsje' is ergerlijk wat mij betreft. Zeg wat je te zeggen hebt, in plaats van in een cirkel te draaien (wat je hier een ander verwijt) en te verwijzen naar een extern artikel.
Ik vertel wel wat ik bedoel: ik zeg dat de economische crisis een vicieuze cirkel is. En ik doe dat op een cynische manier i.p.v. droog en informatief. Daardoor is dat op 2 manieren te interpreteren, en ik vermeld dat ook, via een wiki-link (ik had ook kunnen zeggen: "beste mede-tweakers, dit is cynisch bedoeld", maar is de manier waarop echt zo belangrijk?).
En dat jij dit cryptisch vindt en dramatisch tussen de regels leest ("achterlijken" "medestanders" "onderonsje") is exact waarom verduidelijking nodig was. Misschien was die wiki-link helemaal niet nodig, maar jij illustreert hier dat dat blijkbaar wel nodig is. Lees eens wat er staat, je kan nog iets bijleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Er zit bijna niets ontopic tussen de eerste golf aan reacties bij dit artikel : nieuws: Kaspersky: malware-aanval op overheden bleef vijf jaar onopgemerkt

Alle reacties in lijn van "dan maar pen en papier gebruiken" en alle reacties hierop maken het lezen van de hele reactieboom eigenlijk totaal interessant omdat ontopic reacties ondersneeuwen.

Er zijn zelfs dermate offtopic reacties bij dat ik niet meer dan -1 kan geven. Hier moet echt nog even een bezem door.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 14-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
T-CM11 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:31:
[...]

Ik vertel wel wat ik bedoel: ik zeg dat de economische crisis een vicieuze cirkel is. En ik doe dat op een cynische manier i.p.v. droog en informatief. Daardoor is dat op 2 manieren te interpreteren, en ik vermeld dat ook, via een wiki-link (ik had ook kunnen zeggen: "beste mede-tweakers, dit is cynisch bedoeld", maar is de manier waarop echt zo belangrijk?).
En dat jij dit cryptisch vindt en dramatisch tussen de regels leest ("achterlijken" "medestanders" "onderonsje") is exact waarom verduidelijking nodig was. Misschien was die wiki-link helemaal niet nodig, maar jij illustreert hier dat dat blijkbaar wel nodig is. Lees eens wat er staat, je kan nog iets bijleren.
Oh, sorry, nu zie ik het pas. Je link betreft uitleg over cynisme.... Ik dacht dat er uitleg was over je eerste zin. Maar je hebt er dus geen uitleg over. Wat mij betreft is het dus (nog steeds, eigenlijk meer dan voorheen) een nietszeggend zinnetje. Of ik snap het simpelweg niet, dat is dan weer een euvel van mij. Dat heb ik wel vaker, moeite om weinig-celligen te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Edddd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:59:
[...]
Dat heb ik wel vaker, moeite om weinig-celligen te begrijpen.
Dat gaat wel over. Na de puberteit begrijp je jezelf veel beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
;)
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:14:
Ik trek niet snel aan de bel maar waarom krijg ik een -1 moderatie op mijn reactie die feitelijk zeer juist is?

Topic: http://tweakers.net/nieuw...-en-mobiel.html#r_6021039

Mijn reactie: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020598

in reactie op: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6020510

Het is gewoon een kwestie van de algemene voorwaarden lezen en dat schijnen een heel aantal mensen niet te doen. Het lijken wel kleuters die hun gal spuwen, soms.

Algemene voorwaarden KNP aangaande toestellease: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestellease-1.htm
2de is +1 op de parent lijkt mij ja
1ste sowieso maar daar staat ie dan ook al.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht