Mystikal's bioscoop kelder

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• scaper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:44

scaper

the leGend

Haha wel grappig om te zien hoelaat je die foto van het eindresultaat hebt gemaakt. Die van de beamer. Precies om 13:37 is dat met opzet gedaan ? :P

Verder veel lof voor deze thuis bioscoop. _/-\o_ . Als ik op mezelf ga wonen is dit zeker een ding waar ik een kamer voor ga reserveren :D :D

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Van het weekend met 7 man plaats kunnen nemen in de bioscoop. Okay, niet iedereen zat in de sweetspot, maar het is al tof dat het lukte. De 2 Fatboys (en dan heb ik het over de zitzakken ;) ) pasten nog prima voor de verlengde bank.

Toch wel tof dat je met een aantal daar goed kan vertoeven. Film kijken met meerdere is natuurlijk altijd leuker!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8490/8202752736_88b2987f83_b.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
lol had net gereageert op htforum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Het ziet er allemaal supergaaf uit hoor! echter, ik ben nu al maanden aan het zoeken op internet naar een betrouwbaar adres om die gave logo signs te verkrijgen. Heb jij enige tips waar te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Japser schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:01:
Het ziet er allemaal supergaaf uit hoor! echter, ik ben nu al maanden aan het zoeken op internet naar een betrouwbaar adres om die gave logo signs te verkrijgen. Heb jij enige tips waar te checken?
Bedankt! Tuurlijk. Geen probleem.

Here you go:
http://myworld.ebay.com/bettersigns?_trksid=p2047675.l2559

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 20-11-2012 15:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Mooi gedaan!

Toch een opmerking/vraag van mijn kant:

Achter het gordijn en projectie scherm is nog een deel stockageruimte in de kelder. Hoe kom je daar? Moet je hiervoor door de homecinema ruimte of is er nog een 2de ingang?

Als je er door moet:

- Heb je dan geen schrik dat je speakers omver gelopen worden?
- Had je dan niet beter heel de boel omgedraaid en het projectie scherm tegen de muur met de kleine kadertjes gehangen en een kleinere zetel voor het bergings gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik moet er inderdaad door. Speakers worden echt niet omgestoten. Die staan stevig vast. Daarnaast omdraaien is geen optie. Ik wilde een grote bank en dan kon je niet meer aan die zijde komen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
:o Topic juist ontdekt, het is dat ik geen kelder heb anders moest hij er bij deze aan geloven :p

Heel indrukwekkend!

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-11-2012 23:14 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rffnsqued
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik kan jullie allemaal zeggen dat het een fantastische ervaring is om in deze bios een filmpje te kijken.

Chapeau makker, erg mooi gemaakt!!! :*)

No Inspiration to Inspire myself........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Thanks buddy! Hij wordt inderdaad nog steeds veel gebruikt. Toevallig van het weekend opnieuw Mediaportal geïnstalleerd. Werkt weer netjes nu, maar moet nog wat kleine dingen aanpassen. Nu ook bezig met karaoke shizzle regelen. Dat ziet er ook al goed uit! Wat ik later volgend jaar nog een keer wil gaan doen om mijn G27 eraan te gaan hangen en mijn game-pc aan te sluiten om eens een dagje te gaan racen. Lijkt me ook wel erg leuk!

Nog geen minuut spijt van gehad. Op de jaardag van mijn zoontje van 3 werd er ook weer gebruik van gemaakt door de iets oudere kinderen. Je hebt er 2 uur lang geen kind aan :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Met zoveel man in zo'n partyzaal ben je wel ongeveer toe aan de "This theatre is Air Conditioned"-uitbreiding :P Kun je nog een bordje naast de deur plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Mystikal schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:47:
Toevallig van het weekend opnieuw Mediaportal geïnstalleerd. Werkt weer netjes nu, maar moet nog wat kleine dingen aanpassen.
Waarom Mediaportal en geen XBMC?
(Misschien gebruik je ze beide, maar MP heeft de voorkeur begrijp ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik gebruik al jaren Mediaportal eigenlijk. Ik heb het jaren geleden een keer uitgezocht hoe mediaportal werkt en had toen nog niet eens van XBMC gehoord. Daarna nooit de moeite genomen om over te stappen. Ik weet nu precies waar alles zit en dat vind ik wel fijn.

Waarom wel XBMC en geen Mediaportal?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mystikal schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:50:
Ik gebruik al jaren Mediaportal eigenlijk. Ik heb het jaren geleden een keer uitgezocht hoe mediaportal werkt en had toen nog niet eens van XBMC gehoord. Daarna nooit de moeite genomen om over te stappen. Ik weet nu precies waar alles zit en dat vind ik wel fijn.

Waarom wel XBMC en geen Mediaportal?
Wil binnenkort een htpc bouwen en ben er nog niet uit welke van de 2 nl.
Moet zoveel mogelijk bestand kunnen afspelen. En vooral geluid in dts-hdma en true-hd kunnen.
(heb ook een epson 3200 hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ah, ik had je vraag in een andere context gelezen, meer in de trend dat je mijn keuze in twijfel trok.
In dat geval, ben ik zeker geen expert. Maar wat jij wilt, kan met beiden. Dat heeft te maken met de codecs die je wilt gebruiken. Ik kan je in ieder geval SAF 6.0 aanbevelen icm Mediaportal. Dat speelt eigenlijk alles wel af en is binnen 30 seconden ingesteld. Gewoon even de screenshots overnemen met de instellingen en je bent klaar.

Verder begreep ik dat MP nu ook BR ISO mounts aan kan (XBMC wellicht ook!) maar ik gebruik alleen maar MKV's eigenlijk en heb geen BR in mijn bezit.

Ik denk dat het vooral een persoonlijke voorkeur is. Al heb ik wel eens begrepen dat je bij MP meer kan instellen en dat de menu's / plugins wat beter zijn opgebouwd, waardoor het instellen makkelijker is. Maar dat is van horen zeggen, dus de kans bestaat dat er zometeen een goeroe langskomt die dit weer allemaal ontkrachtigt :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
baronruud schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:55:
[...]

Wil binnenkort een htpc bouwen en ben er nog niet uit welke van de 2 nl.
Moet zoveel mogelijk bestand kunnen afspelen. En vooral geluid in dts-hdma en true-hd kunnen.
(heb ook een epson 3200 hangen)
Ik weet niet als XBMC TV DTS of True-HD aan kan. Ik gebruik het i.c.m. een TVheadend server (die zul je nog altijd extern moeten draaien) en dat werkt perfect. Het zappen duurt ca. 2 seconden en dat is zeker niet langzamer dan de gemiddelde decoder die ik in mijn handen heb gehad.
Betreft video's. XBMC kan (bijna) alles aan. Bluray moet ook binnenkort gaan werken als ik mij niet vergis.

/Ontopic

Zeer nice! Ik woon bij mijn ouders dus ik ga dit projectje niet opzetten (zal ik waarschijnlijk niet eens voldoende financiën voor hebben). Misschien iets voor in mijn latere jaren :-)

Vraag mij alleen af als het niet een muffe bedoeling wordt als je er een 2 - 3 uurtje vertoeft. Tenminste, die ervaring heb ik als ik een tijd in de kelder zit ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door _Piwi_ op 17-12-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Mediaportal all the way for me :), zoveel meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mystikal schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:59:
Ah, ik had je vraag in een andere context gelezen, meer in de trend dat je mijn keuze in twijfel trok.
In dat geval, ben ik zeker geen expert. Maar wat jij wilt, kan met beiden. Dat heeft te maken met de codecs die je wilt gebruiken. Ik kan je in ieder geval SAF 6.0 aanbevelen icm Mediaportal. Dat speelt eigenlijk alles wel af en is binnen 30 seconden ingesteld. Gewoon even de screenshots overnemen met de instellingen en je bent klaar.

Verder begreep ik dat MP nu ook BR ISO mounts aan kan (XBMC wellicht ook!) maar ik gebruik alleen maar MKV's eigenlijk en heb geen BR in mijn bezit.

Ik denk dat het vooral een persoonlijke voorkeur is. Al heb ik wel eens begrepen dat je bij MP meer kan instellen en dat de menu's / plugins wat beter zijn opgebouwd, waardoor het instellen makkelijker is. Maar dat is van horen zeggen, dus de kans bestaat dat er zometeen een goeroe langskomt die dit weer allemaal ontkrachtigt :P
Bedankt voor de info. Ik ga vanavond is ff MP proberen op de laptop.

Nog is iets anders: Jij hebt ook een Epson 3200 hangen toch?
Hoe heb jij de beeldinstellingen staan?
Ben zelf nog beetje aan het zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 17-12-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
superbig91 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:02:
Zeer nice! Ik woon bij mijn ouders dus ik ga dit projectje niet opzetten (zal ik waarschijnlijk niet eens voldoende financiën voor hebben). Misschien iets voor in mijn latere jaren :-)

Vraag mij alleen af als het niet een muffe bedoeling wordt als je er een 2 - 3 uurtje vertoeft. Tenminste, die ervaring heb ik als ik een tijd in de kelder zit ;-)
Ik ken je gevoel. Dit was voor mij eigenlijk ook altijd een droom. Uiteindelijk had ik op mijn 34 en het huis (met de kelder) ervoor, het budget ervoor en een vrouw die het me gunde.

Muf, nee die ervaring heb ik niet en heb het ook nog niet van anderen gehoord eerlijk gezegd. Het is wel als de deur open gaat 'valt' de koude lucht van de gang meteen in de kelder en aangezien er altijd wel 1 iemand een keer naar de wc moet is dat wellicht de reden?
baronruud schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor de info. Ik ga vanavond is ff MP proberen op de laptop.

Nog is iets anders: Jij hebt ook een Epson 3200 hangen toch?
Hoe heb jij de beeldinstellingen staan?
Ben zelf nog beetje aan het zoeken.
De beeldinstellingen heb ik ooit eens ergens gegoogled. Eigenlijk zou ik een ISF willen laten doen, maar ik vind het toch nog wat prijzig en ben eigenlijk op dit moment gewoon tevreden met mijn beeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Mystikal op 17-12-2012 13:28 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mystikal,

Welke steun heb je hangen boven de beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Dat lijkt wel een Newstar C-80. Maar dan een stuk goedkoper!
http://www.newstar.eu/oph...plafondsteun-1/?alstart=0

Die heb ik nl, maar bij mij hangt de beamer iets voorover. Heb jij daar geen last van?
Heb van alles geprobeerd maar krijg hem niet horizontaal.
(Zal er dan af moeten en een andere waarschijnlijk :( )

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 19-12-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 23:04
Alleen maar lof voor dit project geweldig, ook de afwerking erg goed gedaan!

Mag ik vragen wat voor zitzakken dat zijn op de foto?
Welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Wat geweldig! Prachtig gedaan, als ik later op me zelf ga wonen (dus uit mijn veel te kleine studentenkamertje) ga ik op termijn een woning zoeken met een kelder haha, mooie trap er naar toe ook trouwens. Ik heb wel een vraagje. Waar heb je die geweldige canvasposters/schilderijen vandaan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mystical, wellicht even een topicchange aanvragen aangezien de boel niet meer in aanbouw is. Suggestie: Ik bouwde een bioscoopkelder, AMA

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig project en een prachtig resultaat. Toevallig sta ik zelf ook aan de vooravond van een soortgelijk project, en zit hier dan ook "inspiratie" (lees schaamteloos jatten) op te doen. Even een vraagje, misschien lees ik er overheen, maar wat zijn de afmetingen van de HT ruimte (achterkant bank tot scherm, de breedte en de hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37

FeaR

In GoT we trust

Moet ik overigens die "in aanbouw" van de titel afslopen voor je?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Toch knap dat ik dat zelf over het hoofd heb gezien.
Qua afmetingen iets anders dan mijn ruimte (bij mij iets breder en korter), maar al met al zal ik waarschijnlijk jou HT als referentie aanhouden :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Ik zat naar de foto's te kijken denkende, zo zal het er heus niet uit gaan zien in het echt. En toen realiseerde ik me dat het de "after" foto's waren. Ziet er ongelofelijk gezellig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
hmpf super jaloers, waar heb je die canvassen (is dat een woord?) vandaan?

Ik vind vooral de kleur van de kamer erg sfeervol i.c.m de rode vloer.
Een must have is nu wel dat je de heerlijke geur van verse popcorn ruikt bij het binnenkomen van de kamer!
8)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donowitz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:02:

Een must have is nu wel dat je de heerlijke geur van verse popcorn ruikt bij het binnenkomen van de kamer!
8)
Mystikal in "Mystikal's bioscoop kelder"

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
donowitz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:02:

8)
Haha, dank je wel, Nog steeds erg blij mee en geniet er nog regelmatig van!

Basement Bios ---- Exo-S

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

masauri

aka qwybyte

Ondertussen 2 jaar verder, hoe ist met de bios en heb je ondertussen nog updates gedaan @mystikal ?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
En misschien de foto's weer online zetten? Ik werd wel benieuwd toen dit topic mij net opviel!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Same here! :) Heel benieuwd naar de foto's na het lezen van alle reacties!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik voeg mijzelf ook even toe aan het rijtje, want ik ben ook benieuwd naar de foto's. :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Mystikal schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:59:
[...]

Haha, dank je wel, Nog steeds erg blij mee en geniet er nog regelmatig van!
Lok quote :+

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50
Pics or it didn't happen! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Damn, ik zal eens kijken of ik de foto's er weer op kan zetten. Geen idee of ik ze nog heb.... Eind resultaat heb ik sowieso natuurlijk nog :+

Voor dat de kelder was omgebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2wpmm1k.jpg

Nadat de kelder is omgebouwd.

Tijdens de bouw:
bios6

bios7

Ingang naar de bios:
Bios 3

In de bios. Met 1 kleine verandering. Ze hadden de bank per ongeluk met 2 extra zitkussens geleverd. Daardoor 2 lack tafeltjes gekocht en heb ik nu 4 chaise longues. Dat is gewoon helemaal super. Zo veel beter dan de zitbank. We kunnen altijd heerlijk liggen daar met max 4 man. Al heb ik al een keer met 7 man daar gezeten, waarvan 2 op 2 fatboys. Krap, maar prima te doen!

bios8

Bios 1

Bios 4

Totale kelder was ruim 8 meter diep. 5 meter is gebruikt voor de bios. De overige 3 meter wordt nog gebruikt als washok en opslag.

Echter dit gaat veranderen.... We gaan (weer) flink verbouwen. Er komt een tuinhuis in de tuin te staan van 28m2 en 140m3 (2 verdiepingen). Daardoor hebben we opslag in de kelder niet meer nodig en kan ik mijn gameroom gaan opofferen voor een 2e badkamer en een bibliotheek voor mijn vrouw. Mijn zoon krijgt een speelkamer wat voorheen de inpandige garage was. En ik verhuis met mijn game gear naar de kelder. Dit opent perspectieven voor een playseat :+

Al met al een ingrijpende en kostbare verbouwing, maar grotendeels moet het meeste gedaan worden voordat het voorjaar begint.

Eigenlijk geen updates meer gedaan, met voornaamste reden dat ik nog steeds meer dan tevreden ben over het beeld en geluid. Als ik mensen over heb (die er soms ook al vaker zijn geweest) blijven ze impressed. Ik zelf eigenlijk ook wel. Ik zit er niet heel vaak eerlijk gezegd. Gemiddeld 1x in de week haal ik wellicht nog niet eens... Mijn vrouw is niet zo van de films :+. Maar nog geen moment spijt gehad dat ik de ruimte heb opgeofferd (en mijn vrouw ook niet). Zeker nu niet met de aanstaande verbouwing in aantocht.

[ Voor 121% gewijzigd door Mystikal op 10-05-2017 14:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

*FAP FAP FAP FAP* :+

Kolere man. Maar ja, je verdiend ook wel wat geld, het moet ergens naar toe ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
W-O-W! Waanzinnig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
In de bios zat niet veel geld hoor. Ik had beamer , scherm en de geluidsinstallatie al (stond eerst in de woonkamer). Volgens mij was het iets van 1500 euro voor de gehele verbouwing.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 19-12-2014 11:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle mist nog steeds een kelder in zijn huis.
Als ik dat had hoefde ik er alleen een beamer en wat noeste arbeid tegenaan te smijten en had ik ook zoiets thuis staan. Het is dat we voorlopig geen verhuisplannen hebben.... :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
whooow!!! Hier droomt elke film liefhebber van!!

En voor de gear geintereseerden onder ons, een copytje uit de ts.
Hardware

De hardware die gebruikt zal gaan worden. Deels zal gekocht moeten worden, deels wordt (voorlopig) de huidige apparatuur gebruikt worden.
  • Epson EH-TW3500 (Reeds in bezit)
  • Electric Screen 220 x 125 cm (Reeds in bezit)
  • 2x JBL80 (Reeds in bezit)
  • Harman Kardon AVR147 (Reeds in bezit), op termijn een andere versterker
  • Logitech Dinovo Mini(Reeds in bezit)
  • Digitale HD ontvanger, plan is om deze op termijn 2e hands te kopen.
  • Center speaker JBL ES25C, om op termijn de huidige standaard HK speaker te vervangen.
  • JBL ES10, om op termijn de huidige standaard HK speaker te vervangen.
  • Versterker: Denon AVR-1513, op termijn aan te schaffen, zodat de huidige HK versterker weer naar de woonkamer kan, om aangesloten te worden op de HTPC van de tv.
  • Bankstel gekocht, wordt geleverd op 1 oktober 2012. Dat is ook meteen mijn eerste dead-line voor dit project. Het is een hoekbank van 2,68mtr breed, in zwart sky. 4 zitplaatsen, buitenste 2 zitplaatsen zijn chaise longue.
  • Radiator, vermogen nog te bepalen.
  • Velours rood gevoerd gordijn voor achter het projectie scherm.
.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Nu ik dit lijstje zie, besef ik dat ik wel 2 andere rears en een andere center gekocht heb. De JBL ES25C als center en als rears heb ik Jamo E8SUR.2 in Black Ash.

[ Voor 38% gewijzigd door Mystikal op 25-03-2016 14:03 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Holy beamer Batman! Heel erg vet hoor! Kudos! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Yep, mooi mooi mooi! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

*kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:10
Wooow, errug gaaf zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Money doesnt buy you happyness.....but it does buy you your own cinema..which is pretty damn close to happyness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:27
Pura vida!
Gj, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wow, tnx guys! Ik sta er natuurlijk niet elke dag bij stil, maar dit helpt me weer dit wat vaker te doen! Vandaag staat hij in het teken van de WiiU en waarschijnlijk vol met kinderen. Mijn zoon is vandaag 5 geworden...

Kleine anekdote. We gaven hem een nieuwe BMX, hij was niet heel blij... Dus ik vraag wat had je verwacht? Papa, ik dacht dat ik een Playseat zou krijgen... :+ Een zoon naar mijn hart! 8)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Een Bmx is wel gezonder natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 15:55
:) :) 8)7 8)7 woow gaaf man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
[quote]poor Leno schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:21:
Een Bmx is wel gezonder natuurlijk ;)
[/quote]

Dat klopt! Uiteindelijk toch al behoorlijk wat metertjes gemaakt op zijn fietsje (gelukkig!) :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb straks een kamer die vrijkomt. afmeting: 2.80x3.94. Ik wil deze kamer ook ombouwen naar een thuisbioscoop. (Of er is de zolder:D Alleen ben ik nog aan het lobbyen om de zolder voor entertainment doeleinde te gebruiken).

ik ben aan het nadenken om die kamer om te bouwen naar een game/cinema kamer. Waarschijnlijk moet ik geluidwerend materiaal tegen de muur aangooien om de buren geen overlast te bezorgen.

Is de ruimte goed of denken jullie dat het iets te klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
De ruimte is groot genoeg denk ik. Voordeel: je hoeft het geluid niet zo hard te zetten, aangezien de ruimte zo klein is. Scheelt ook weer overlast voor je buren en jouw in kosten voor goede isolatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb persoonlijk niets actiefs gedaan aan het geluid, terwijl de standaard ruimte echte een betonnen bak is/was. Echter het leggen van de vloerbedekking, het zetten van de bank, ophangen van canvas doeken en het dikke velours gordijn achter het scherm. Met prima resultaten naar mijn bescheiden mening.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

Komt even binnenwandelenin dit topic.

Wow, dat is echt enorm gaaf om te hebben! En niet eens extreem duur. Kudos! 8)

Wandelt weer weg.

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 22-12-2014 17:41 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mystikal schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:34:
Kleine anekdote. We gaven hem een nieuwe BMX, hij was niet heel blij... Dus ik vraag wat had je verwacht? Papa, ik dacht dat ik een Playseat zou krijgen... :+ Een zoon naar mijn hart! 8)
Nieuw simrace talent in aantocht dus _O_ :D

Trouwens is zoiets dan niet een idee : http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=520724#520724

Opensource DIY playseat zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Heb nog even de post van laatst aangepast met nog wat foto's in aanbouw. Dit zijn de enige foto's die ik nog heb op kunnen duikelen (via facebook).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
2 weken geleden heeft helaas mijn subwooffer het begeven. Zie ook hier.

Dus ik ben aan het kijken voor een vervanging. Ik heb mijn oog laten vallen op deze KLIPSCH R-12SW

Afbeeldingslocatie: http://images.klipsch.com/R-12SW-Angle_635391310877790000_medium.jpg
FREQUENCY RESPONSE: 29Hz-120Hz +/-3dB
MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT: 116dB
AMPLIFIER: All digital
AMPLIFIER POWER: 200W / 400W
DRIVE COMPONENTS: 12" (30.5 cm) high excursion, IMG, front-firing woofer
ENCLOSURE MATERIAL: MDF
ENCLOSURE TYPE: Bass Reflex
INPUTS: Line level/LFE RCA jacks
HEIGHT: 16" / 40.64 cm (16.5" with feet)
WIDTH: 14" / 35.56 cm
DEPTH: 18.5" / 47 cm (19.2" with grille)
WEIGHT: 33 lbs (15 kg)
FINISH: Brushed Black Polymer Veneer
FEATURES: Volume, Lowpass, Phase, Auto Power
PHASE: Switchable 0-180 degrees
BUILT FROM: 2014
Iemand ervaring?

Die is nu voor een schappelijke 270 euro te vinden is. Wat ook een voordeel is dat deze een uitgang aan de voorkant heeft. Voor mijn setup ideaal, aangezien de achterkant tegen een gordijn staat (met daarachter een ruimte.

Daarnaast begin dit jaar mijn huis verder verbouwd, waardoor het washok nu volledig is verwijderd. We hebben in de tuinkamer een 2e badkamer aangelegd, waar ook de wasmachine/droger is gekomen.. Daardoor heb ik nu achter mijn bios mijn kantoor gemaakt. Op vele vlakken ideaal. Het scheelt mij een pc, ik kan veel beter gamen in mijn bios, omdat daar nu de krachtigste pc staat. Daarnaast wordt er niet meer met was en andere rotzooi door de bios gelopen. De ruimte zal veel minder intensief gebruikt worden, waardoor hij ook minder slijt!

Daarnaast gisteren samen met een vriend (kwam Fury kijken, maar met een steeds op standby vliegende sub, niet echt ideaal), ook eindelijk een ander hekelpuntje aangepakt van mijn bios. Ik heb een elektrisch scherm, deze kun je zo afstellen dat hij precies op de juiste hoogte uitvalt. Dat moet echter aan de zijkant, waar ik niet bij kan. Het scherm is namelijk 'net zo breed' als de kelder zelf. Ideaal voor de beleving, maar niet voor de afstelling. :|. Gisteren met z'n 2en het scherm eraf gehaald (kon niet helemaal los, aangezien de stroomkabel verwerkt zit in de gipswand. En toen vervolgens met veel pijn en moeite en zonder handleiding de afstelling kunnen vinden. Hij valt nu eindelijk netjes naar beneden en rolt tot de goede hoogte op! :*).

En zo genieten we er nog (on)regelmatig van! Ik kijk eigenlijk alleen met vrienden, alleen zit ik er niet zo vaak meer. Maar heb nog steeds geen seconde spijt!

[ Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 31-07-2015 10:43 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik denk dat je je subwooffer bedoeld:) Er staat Center bovenaan. Die klipsch ken ik niet maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de sub van mijn HKTS11 set. Ik heb die destijds vervangen door een Final S220 sub en ben echt helemaal verliefd! Een verschil van dag en nacht!

Het bedrijf dat de subs maakte is inmiddels falliet en een aantal bedrijven heeft toen wat subs opgekocht. Zo ook Audiotvcentrum in EIndhoven. Ik heb die sub daar destijds voor 300 euro gekocht en zij verzorgen de garantie. De houden er een aantal achter en hebben dus vervanging als dat nodig is. WEllicht de moeite waard om eens te gaan luisteren.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Bedankt voor je feedback. Center was inderdaad verkeerd :+.
Bedankt voor het aanbrengen van je optie, echter zie ik toch meer heil in een bestaande fabrikant. Heb toch maar de Klipsch besteld. Ik krijg hier ook 5 jaar garantie op, wat me wel aanspreekt.

Verder ben ik geen audiofiel, maar meer een liefhebben. Voor films zijn de eisen allemaal wat lager dan een fervent muziekliefhebber.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:28
Hij gaat niet bepaald laag, maar tot 29 hz..

Je zou beter een SVS kunnen nemen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Renegade666 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:01:
Hij gaat niet bepaald laag, maar tot 29 hz..

Je zou beter een SVS kunnen nemen.
Klopt maar een SVS is dubbele prijs, plus dat deze wel lager gaat dan mijn huidige. Die ging meer tot 35hz. En op zich was daar ik al tevreden mee.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Ik heb zelf Velodyne in mijn bios kelder staat. Helemaal super...

Andere puntje voor je. Ik zou je luchtvochtigheid in de gaten houden. Kelders hebben met name in de zomer de neiging om een te hoge luchtvochtigheid te krijgen. Ik heb om mijn apparatuur te beschermen een luchtontvochtiger staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Ff een heel andere suggestie...

Zelf bouwen ? Voor dat geld bouw je zeker wat leuks namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
G-bird schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:44:
Ik heb zelf Velodyne in mijn bios kelder staat. Helemaal super...

Andere puntje voor je. Ik zou je luchtvochtigheid in de gaten houden. Kelders hebben met name in de zomer de neiging om een te hoge luchtvochtigheid te krijgen. Ik heb om mijn apparatuur te beschermen een luchtontvochtiger staan.
Qua vochtigheid heb ik totaal geen probleem. Kelder is kurkdroog en genoeg ventilatie. Daarnaast is de kelder half onder de grond. (split-level).
douwe.nl schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:19:
Ff een heel andere suggestie...

Zelf bouwen ? Voor dat geld bouw je zeker wat leuks namelijk :)
Zelf bouwen, mwah. Heb er eigenlijk niet de (priori)tijd voor en ook niet echt zin in. Heb nog wat andere projecten wat ik op moet pakken...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Mystikal schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:17:
Wat ook een voordeel is dat deze een uitgang aan de voorkant heeft. Voor mijn setup ideaal, aangezien de achterkant tegen een gordijn staat (met daarachter een ruimte.
Of de driver nou aan de voor, achter of onderkant zit, dat maakt niet uit. Een subwoofer straalt volledig rondom af, dus wat er aan de achterkant uitkomt = wat er aan de voorkant uitkomt. Je zou wel evt iets anders onder de center kunnen doen, heb je meer vrijheid waar je de sub plaatst.

Overweeg ook om 2 subs te kopen, geeft een veel egalere verspreiding van staande golven en daarmee minder variatie van plek tot plek hoe het sub klinkt. Kunnen evt twee wat kleinere subs zijn. Meer is beter hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 09:56
Nicee! Vind vooral de aankleding van de ruimte echt heel mooi gedaan. Wij denken er ook over om een ruimte hiervoor te verbouwen. Dit zal waarschijnlijk de zolder worden. Vind dit soort dingen altijd cool om te zien voor inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Jag schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:28:
[...]
Overweeg ook om 2 subs te kopen, geeft een veel egalere verspreiding van staande golven en daarmee minder variatie van plek tot plek hoe het sub klinkt. Kunnen evt twee wat kleinere subs zijn. Meer is beter hierbij.
Zeker een voordeel indien goed ingeregeld.
Heb je iets van DSP die met 2 subs overweg kan, vb Audyssey SubEQ HT ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

SpamLame

niks

Kan je de sub niet aan Sebastius geven om te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mijn simpele (en inmiddels zeer gedateerde) AVR145 kan geen 2 subs aan. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik prima tevreden was over het instapmodel wat ik had HKTS11 (de woofer dan, center, front en rears zijn al geupgrade).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 09:56
SpamLame schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:57:
Kan je de sub niet aan Sebastius geven om te repareren?
Goed idee inderdaad! Al is het "nadeel" van zo'n sub wel dat je hem niet eventjes half nederland door stuurt, meestal zijn die dingen echt heel zwaar. Of je moet het geduld hebben dichtbij hem te wonen natuurlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

SpamLame

niks

CrystalViriS schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:09:
[...]

Goed idee inderdaad! Al is het "nadeel" van zo'n sub wel dat je hem niet eventjes half nederland door stuurt, meestal zijn die dingen echt heel zwaar. Of je moet het geduld hebben dichtbij hem te wonen natuurlijk haha.
Indien de verzendkosten duurder zijn dan nieuwkoop ok, tot 30 kg in het bij post.nl tientjeswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Mystikal schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:17:
2 weken geleden heeft helaas mijn subwooffer het begeven. Zie ook hier.

Dus ik ben aan het kijken voor een vervanging. Ik heb mijn oog laten vallen op deze KLIPSCH R-12SW

[afbeelding]

[...]

Iemand ervaring?

Die is nu voor een schappelijke 270 euro te vinden is. Wat ook een voordeel is dat deze een uitgang aan de voorkant heeft. Voor mijn setup ideaal, aangezien de achterkant tegen een gordijn staat (met daarachter een ruimte.

Daarnaast begin dit jaar mijn huis verder verbouwd, waardoor het washok nu volledig is verwijderd. We hebben in de tuinkamer een 2e badkamer aangelegd, waar ook de wasmachine/droger is gekomen.. Daardoor heb ik nu achter mijn bios mijn kantoor gemaakt. Op vele vlakken ideaal. Het scheelt mij een pc, ik kan veel beter gamen in mijn bios, omdat daar nu de krachtigste pc staat. Daarnaast wordt er niet meer met was en andere rotzooi door de bios gelopen. De ruimte zal veel minder intensief gebruikt worden, waardoor hij ook minder slijt!

Daarnaast gisteren samen met een vriend (kwam Fury kijken, maar met een steeds op standby vliegende sub, niet echt ideaal), ook eindelijk een ander hekelpuntje aangepakt van mijn bios. Ik heb een elektrisch scherm, deze kun je zo afstellen dat hij precies op de juiste hoogte uitvalt. Dat moet echter aan de zijkant, waar ik niet bij kan. Het scherm is namelijk 'net zo breed' als de kelder zelf. Ideaal voor de beleving, maar niet voor de afstelling. :|. Gisteren met z'n 2en het scherm eraf gehaald (kon niet helemaal los, aangezien de stroomkabel verwerkt zit in de gipswand. En toen vervolgens met veel pijn en moeite en zonder handleiding de afstelling kunnen vinden. Hij valt nu eindelijk netjes naar beneden en rolt tot de goede hoogte op! :*).

En zo genieten we er nog (on)regelmatig van! Ik kijk eigenlijk alleen met vrienden, alleen zit ik er niet zo vaak meer. Maar heb nog steeds geen seconde spijt!
Er staat op Marktplaats een Pioneer S-W250, deze kan ik je van harte aanbevelen. Ding levert echt rake en diepe klappen in films.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:24:
[...]

Er staat op Marktplaats een Pioneer S-W250, deze kan ik je van harte aanbevelen. Ding levert echt rake en diepe klappen in films.
Ik heb gisteren toch maar de Klipsch besteld :).

Ik kon die pioneer trouwens niet vinden op MP?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verkocht dan. Stond er gisteravond nog op. Zie hem ook niet meer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciferion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh die inderdaad :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:59
Grappig. Dat is mijn oom die de subwoofer verkoopt :) Ik heb deze zelf ook, maar dan in het zwart. Komt geweldig geluid uit, helemaal voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Die van mij is (schijnbaar) vandaag afgeleverd. Ik had sowieso een zwarte willen hebben, dus was niets voor mij geweest :).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ik heb de teak-versie. Zodra ik ruimte heb voor dedicated HT wil ik een tweede.

Edit: veel plezier ermee, ben benieuwd!

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 04-08-2015 16:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Graag advies over het volgende.

Ik zit er aan te denken om 2 shakers toe te voegen aan mijn systeem. De vraag die ik heb of ik deze shakers gewoon kan verbinden met mijn versterker. Plug ik die gewoon bij de uitgang van mijn huidige LFE?

Probleem daar is dat deze verbonden wordt middels een tulip stekker. Iemand suggesties hoe ik dat op kan lossen?

Ik had deze op het oog:

https://www.conrad.nl/nl/...ss-pump-iii-8-378284.html

maar deze komt ook goed uit reviews:
http://www.amazon.com/Aur...m_cr_pr_bdcrb_top?ie=UTF8

Alleen deze is 4 Ohm en mijn versterker is 8 Ohm als ik het goed begrijp vanuit de handleiding. Is dat een probleem?

Handleiding pagina 46

[ Voor 27% gewijzigd door Mystikal op 09-11-2015 15:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002

Bestla

Kvinne

Ik zou die sinuslive doen, en over stekkers doen we als tweakers toch niet moeilijk?

Liever het aantal ohm gelijk, en andere stekkers monteren, dan gaan knutselen met ohm verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Werken die shakers echt alleen als je ze in de vloer gooit of zo of kan je ze ook gewoon in/onder je bank hangen? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Bestla schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:47:
Ik zou die sinuslive doen, en over stekkers doen we als tweakers toch niet moeilijk?
Nee, ik zat meer te denken hoe praktisch op te lossen. Maar ik kan een RCA male splitter pakken. Die stop ik in mijn versterker. 1 van die stekkers gaat dan via male RCA naar mijn subwoofer.

Die andere kan ik strippen en daar 2 setjes van speaker kabel aan vast knopen?
Gaat dat ook lukken met de wattages etc?
Liever het aantal ohm gelijk, en andere stekkers monteren, dan gaan knutselen met ohm verschillen.
Geen idee wat die Ohm verschillen doen.. Daarom mijn vragen hier.
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:55:
Werken die shakers echt alleen als je ze in de vloer gooit of zo of kan je ze ook gewoon in/onder je bank hangen? :P
Het is wel de bedoeling deze vast te schroeven aan het houten frame van mijn bank (of ik hang ze aan de playseat. Daar ben ik nog niet over uit..)

[ Voor 25% gewijzigd door Mystikal op 09-11-2015 17:24 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002

Bestla

Kvinne

Auto speakers, en dat zijn die Sinuslive dingen natuurlijk zijn meestal 4 ohm. Deze zijn 8 ohm en daardoor meteen geschikt voor jouw versterker.,

4 ohm aansluiten op een 8 ohm versterker is niet goed. Omgekeerd kan geen kwaad, maar is niet de normale manier van werken.

Over wattage kan ik je weinig vertellen, maar wel 1 ding. gebruik goede kabel wat de power aankan, dan zit je altijd goed.

Tot zover mijn kennis op electragebied, ik heb meer verstand van platenspelers/jukeboxen en andere hardware.

btw, gave filmruimte _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Bestla op 09-11-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Een versterker is niet x Ohm. Maar er wordt vaak wel een minimum opgegeven als advies voor wat eraan mag hangen. Te laag geeft eerder overbelasting. Een speaker kabel hoeft verder niet dik te zijn, de stroomsterktes zijn ruim minder dan 16A, dus 1.25mm^2 voldoet qua veiligheid ruimschoots.

Verder begrijp ik je goed dat je de schakers rechtstreeks op de RCA sub out van je receiver wilt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Mystikal schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:02:
Graag advies over het volgende.

Ik zit er aan te denken om 2 shakers toe te voegen aan mijn systeem. De vraag die ik heb of ik deze shakers gewoon kan verbinden met mijn versterker. Plug ik die gewoon bij de uitgang van mijn huidige LFE?

Probleem daar is dat deze verbonden wordt middels een tulip stekker. Iemand suggesties hoe ik dat op kan lossen?

Ik had deze op het oog:

https://www.conrad.nl/nl/...ss-pump-iii-8-378284.html

maar deze komt ook goed uit reviews:
http://www.amazon.com/Aur...m_cr_pr_bdcrb_top?ie=UTF8

Alleen deze is 4 Ohm en mijn versterker is 8 Ohm als ik het goed begrijp vanuit de handleiding. Is dat een probleem?

Handleiding pagina 46
Dat is wel iets voor in de wagen en niet te duur.
Iemand ervaring met die dingen in een auto? Moeten die echt aan de stoel geschroefd worden of kan ik ze ook in de kofferbak schroeven voor het effect?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
Ooit een system 8 of 10 overwogen van Teufel?
Design mooie speaker en strak qua geluid, denk dat een 8 niet zou misstaan.

Schijnt er binnenkort 1 te gaan openen in Amsterdam, Van Baerlestraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Jag schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:54:
Een versterker is niet x Ohm. Maar er wordt vaak wel een minimum opgegeven als advies voor wat eraan mag hangen. Te laag geeft eerder overbelasting. Een speaker kabel hoeft verder niet dik te zijn, de stroomsterktes zijn ruim minder dan 16A, dus 1.25mm^2 voldoet qua veiligheid ruimschoots.

Verder begrijp ik je goed dat je de schakers rechtstreeks op de RCA sub out van je receiver wilt aansluiten?
Ik ben er inmiddels achter dat ik een denkfout gemaakt hebt, met betrekking tot de aansturing.

Ik kan hem niet via mijn RCA laten lopen, aangezien dit een passief signaal is na een actieve woofer.

De aansluiting moet volgens mij als volgt.

Versterker Left Front uitgang - Split naar speaker LF en naar shaker 1.
Versterker Right Front uitgang - Split naar speaker RF en naar shaker 2.

Echter hoe zit het dan met het vermogen dat mijn huidige fronts krijgen. Die gaan dan zachter spelen? Dus ik neem aan dat ik die dan in het menu harder moet zetten? Of maak ik ook hier een denkfout?

Of is het beter om bijvoorbeeld de tape-deck uitgang te pakken, daar een andere versterker op te zetten en deze de shakers laten aansturen? Bijvoorbeeld dit er tussen te zetten?
Linkje

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 10-11-2015 11:22 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Bij de fronts erbij verdient niet de voorkeur om meerdere redenen. Je hebt een sub in gebruik toch? Dan de sub output splitten en eentje naar een extra versterker voor de schakers. Degene die je linkt heeft waarschijnlijk wel wat weinig power voor shakers, die moet je vaak vrij hard zetten.

Er is wel een alternatief en dat is sublaag ook via je fronts laten lopen en dan surround back kanalen gebruiken voor shakers en instellen als biamp front. Als je receiver dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Sub output splitten gaat niet. Woofer i's actief. Er gaat alleen maar een signaal naartoe.

Vandaar wellicht de optie van een extra amplifier er tussen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Je receiver heeft een sub preout, die kan je splitten. En dan 1 rca naar je actieve sub en 1 naar de versterker voor je shakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay. Ik snap (nu) wat je bedoeld. Is de amplifier die ik als voorbeeld gaf een geschikte?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Je kan het proberen, maar wel wat weinig power. Shakers moeten best hard gezet worden wat ik gezien heb. Misschien iets 2e hands ergens halen? Of goedkope PA amp? De Behringer iNuke1000 is wel erg cheap!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
hoe is het nu btw met je bass shakers? :P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste