Mystikal's bioscoop kelder

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:58

DjVe

Hatsaflats!

Ik doel meer op een lacktafeltje van 5 euro om het te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
DjVe schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:47:
Ik doel meer op een lacktafeltje van 5 euro om het te proberen ;)
Ah, in dat geval heb ik tafeltjes genoeg staan :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik denk dat er een hoop "stille" volgers zijn zoals ik. Wat een dream build, echt waar! Ben bijzonder benieuwd naar het eindresultaat en volg dan ook deze thread vanaf het begin :).

Het loopt goed op rolletjes, wat boven budget maar dat is (bijna) altijd met dergelijke projecten als je echt kwaliteit wilt. Nogmaals ik met waarschijnlijk vele andere wachten met smacht af!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Eindelijk weer een update met wat foto's.

Inmiddels hangt de radiator al. Maar hier nog niet :P.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8308/7923508506_f2c2714219_z.jpg

Is er een nieuwe kast gezet in het 'non-bioscoop' gedeelte. Op de kopse kant van deze kast komt het audio meubel (ook achter het gordijn).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8176/7923509374_40fa11e370_z.jpg

De lampen zijn binnen, met bijbehorende trafo's. 8 of 10x 20Watt.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8303/7923507332_26c70420e8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8443/7923506242_8f3b7b28af_z.jpg

Kelder leeg geruimd, zwart schakelmateriaal gemonteerd en van dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8180/7923505266_a339fa2a58_z.jpg

naar dit.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8436/7923503658_1e1117b62b_z.jpg

Muren en plafond moeten nog een keer. Ik dacht dat het wijs was eerst te schilderen, maar de stof van het boren komt toch niet meer goed van de muren. Dus nu eerst de koofjes afmaken en vervolgens nog een laagje extra. Koofjes waren een beetje lastig blind te monteren, maar uiteindelijk een goede oplossing gevonden samen met mijn vader.

Kleuren op de foto lijken vrij licht, maar het is allemaal een stuk donker hoor. Zal de sluitertijd zijn en natuurlijk de 'bouw'-lamp die een vertekend beeld geeft.
Morgenavond verder met de koofjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 03-09-2012 20:52 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Damn, wat een radiator!!

En per spotje een trafo? Een grote trafo lijkt me wat efficienter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:28:
Damn, wat een radiator!!

En per spotje een trafo? Een grote trafo lijkt me wat efficienter dan?
Nee, 2 trafo's, 110watt per stuk. Radiator is inderdaad aardig groot. 3000watt, voelt als overkill, maar kouder kan altijd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Gisteren weer doorgegaan met de koofjes. Raamwerk is af. Ik moet nu alleen de onderste planken er nog inschroeven, maar voordat ik dat ga doen moet ik nog een paar andere dingen doen:
-gaten boren voor de inbouwspots in die planken
-2x hdmi kabel trekken naar kopse kant
-1x stroom trekken naar kopse kant
-bedrading van de inbouwspots voorbereiden.

Ik ben van plan om daar vanavond weer mee verder te gaan. Gisteren wel besloten dat het 10 spots totaal gaan worden. 2 op de kopse kant, 4 aan elke lange zijde. Geen spots onder de koof van het scherm.

Het scherm is een 100 inch, dat wil zeggen dat de breedte van het scherm 220cm breed is. Mijn kelder is op dat punt 2.55 breed. Het zal dus een nagenoeg beeldvullend scherm worden waardoor het scherm alleen maar groter lijkt. 8)

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verlichting is klaar... Volle bak ambiance...

Nu nog het laatste koofje waar het scherm achter komt te hangen.

Maandag weer verder en laatste week van september moet het 'verbouwen' klaar zijn inclusief al het schilderwerk. Daarna vloerbedekking leggen en aankleden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8042/7945433130_95bece0c11_z.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ziet er al goed uit :) .

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

masauri

aka qwybyte

ivm je posters, ik kwam op deze site uit toen ik er 1tje zocht: http://www.postersale.nl/ niet al te duur voor de meeste dingen, wissellijstje er rond en je bent ermee klaar?
wat ik er goed aan vind is dat je dan de formaten op elkaar kan afstellen.
of je zoekt afbeeldingen en laat die printen op poster format, gaat ook natuurlijk.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
masauri schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:37:
ivm je posters, ik kwam op deze site uit toen ik er 1tje zocht: http://www.postersale.nl/ niet al te duur voor de meeste dingen, wissellijstje er rond en je bent ermee klaar?
wat ik er goed aan vind is dat je dan de formaten op elkaar kan afstellen.
of je zoekt afbeeldingen en laat die printen op poster format, gaat ook natuurlijk.
Zeer goed idee, maar ik ga toch voor canvas. Vind ik iets meer uitstraling hebben en ik vind een lijst (met glas) niet zo mooi.

Maar bedankt de suggestie!

Basement Bios ---- Exo-S

• masauri

masauri

aka qwybyte

Dan nog 2 andere suggesties:
- http://www.canvasprint.nl/
- http://www.printcanvas.nl/
Komt wel duurder uit maar ist wel waard zoals je vloer natuurlijk:-)
Wanneer verwacht je de tweakers movie marathon day opening trouwens?:-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hey bedankt! Ik zal er eens naar kijken. Ben nu bezig goede filmposters te zoeken die uit te vergroten zijn naar 90cm hoog.
Komt wel duurder uit maar ist wel waard zoals je vloer natuurlijk:-)
Hoe bedoel je zoals de vloer? Er komt over de vloer nog een rubber ondertapijt en redelijk hoogpolig rood tapijt?
Wanneer verwacht je de tweakers movie marathon day opening trouwens?:-p
Haha, jij wilt niet weten aan hoeveel mensen ik inmiddels een bioscoop avondje heb beloofd... ;)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
DAMN..jaloers!! ZWAAR jaloers kerel! Begint er nu al onwijs vet uit te zien! Is er trouwens een lampje kapot bij de muur met dat witte vlak of hoort dat zo?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
lj_tree schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:20:
DAMN..jaloers!! ZWAAR jaloers kerel! Begint er nu al onwijs vet uit te zien! Is er trouwens een lampje kapot bij de muur met dat witte vlak of hoort dat zo?:)
Bedankt! Ik sta er zelf ook van te kijken. Mensen die mij een beetje kennen, kennen mij als het type die allerlei dingen (probeert!) te doen waar ik vroeger alleen maar van kon dromen. Soort van Bucketlist zeg maar!
En wie wilde er vroeger nu niet een eigen bioscoop ruimte hebben! Mission accomplished, remove from the list! :+

Nee, dat lampje sprong in mijn vingers kapot tijdens het erin zetten. Snee in mijn vinger :( . Maar kwestie van een nieuw insteek-lampje erin en klaar.

Het witte vlak moet nog geschilderd worden overigens (net als de rest, wat een 2e laag moet krijgen). Dat wordt een metallic laag. Daarop komen dan meerdere kleine zwarte fotolijstjes met filmposters erin.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:09
Echte een vette bioscoop! Zou ik ook wel willen hebben. :P Lekker tapijtje erin en filmpjes kijken. 8)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heel cool :)

Vloer zou niet mijn keuze zijn, dat zwart-wit geblokte (of komt daar nog iets voor in de plaats?). Vind het erg druk/afleidend (je ziet het ook vaak in oude keukens, en in Mario 3 :+).

Rood vloerbedekking zou volgens mij wel chique zijn.

edit: lezen LuNaTiC!

Maar verder ziet het erg puik uit so far! :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 07-09-2012 09:56 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ziet er netjes uit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
LuPo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:50:
Echte een vette bioscoop! Zou ik ook wel willen hebben. :P Lekker tapijtje erin en filmpjes kijken. 8)
Bedankt, proberen je dromen na te streven!
LuNaTiC schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:54:
Heel cool :)

Vloer zou niet mijn keuze zijn, dat zwart-wit geblokte (of komt daar nog iets voor in de plaats?). Vind het erg druk/afleidend (je ziet het ook vaak in oude keukens, en in Mario 3 :+).

Rood vloerbedekking zou volgens mij wel chique zijn.

edit: lezen LuNaTiC!

Maar verder ziet het erg puik uit so far! :)
Ghi, laat ik er nu rode vloerbedekking in gaan leggen. Oorspronkelijk was het idee om donker paars te gaan, maar omdat daar minder keuze in is, viel de prijs 2x zo hoog uit voor de kwaliteit die wij wilden. Dus toch maar voor klassiek rood gegaan!
Dank je! Het wordt alleen maar veel mooier!

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 07-09-2012 10:18 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wanneer is de eerste Tweakers-marathon? ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
LuNaTiC schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:38:
Wanneer is de eerste Tweakers-marathon? ;)
Ik weet het niet. Ik wacht nog op een uitnodiging van Neobadmuts! :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Mystikal schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:24:
[...]
Hoe bedoel je zoals de vloer? Er komt over de vloer nog een rubber ondertapijt en redelijk hoogpolig rood tapijt?
Omdat je vloer dacht ik ook boven je budget kwam maar wel de moeite was:-)
(ofwel wast iets anders wat je gedaan had boven budget, men geheugen wil ff niet mee:-p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Van het weekend al weer aardig opgeschoten (met een hoop klus gevloek ;) ). Inmiddels is de kelder voor de 2e keer compleet geschilderd, alleen de deur moet nog. Plafond en wanden zijn weer gedaan en het ziet er nu netjes uit. Koofje waar achter het projectiescherm komt hangt inmiddels. Projectie-scherm hangt en is aangesloten, beamer hangt en is aangesloten. :headbanging:

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. Het scherm hangt volledig over de breedte van de ruimte, met aan weerszijden slechts een cm of 15 over, totdat het wit van het doek begint.
Lekker ruimte vullend, zodat het scherm alleen maar groter lijkt! :clapping:
Uitlijning van de beamer zit op 99%, ik moet nog een keer een kleine correctie toepassen, omdat het beeld een beetje wegloopt. Maar daar had ik van het weekend geen zin meer in. Die steun is echt RUK, mbt afstellen en monteren. :nopompom:

Nu het probleem, mijn huidige front speakers passen niet meer naast het scherm. Ik heb JBL ES80 (Afmetingen (H x B x D) 108,4 x 22,3 x 33 cm en die staan gedeeltelijk voor het scherm. Daar baal ik dus even van. Dus nu zoek ik andere speakers. Ik zat eerst te denken aan zuilen die maximaal 17cm breed zijn, maar dan moet ik ze op een halve centimeter na tegen de muur zetten, dat ziet er niet uit en klinkt volgens mij ook niet echt goed...

Dus ik zoek een alternatief. Ik heb het nog niet gemeten, maar de hoogte van de speaker mag niet hoger zijn dan de onderkant van het doek. Dat zou neerkomen op ongeveer 65cm. Gezien het feit dat ik eerst JBL ES80 heb gekozen, zoek ik iets in dezelfde prijs-range met dezelfde audio-eigenschappen.

Wat raden jullie mij aan om dit op te lossen. Speakers die lager zijn gewoon op de grond zetten, of kleinere speakertjes op zuiltjes zetten? Ik heb wat hulp nodig, want heb hier niet echt verstand van. En zo ja, kunnen jullie mij wat aanbevelen in de prijsrange van max 250 euro voor 2 fronts.
Ze worden aangesloten op de volgende versterker: Onkyo TX-NR509.

Daarnaast komt er nog een sub aan van Harman Kardon (het type weet ik niet, maar het is een actieve sub, modelletje 'bijzet-tafel' in zwart piano lak.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de koopjeskelder van Corrrect (Rotterdam). Die hebben altijd wel veel keuze, en het gaat in het algemeen om nieuw en onbeschadigd spul uit een oudere serie. Maar bij speakers is dat niet zo belangrijk, dus zelf haal ik die ook graag daar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kunt overwegen om wat kleinere speakers te kopen die je aan de muur kunt schroeven, maar ik dacht gezien te hebben dat je niet zoveel hoogte hebt in de kelder. Dan moet je er elke keer als je binnen loopt over nadenken dat je even bukt om onder de speakers door te lopen, das ruk dus. Kleinere zuiltjes zijn een optie maar zorg dat ze niet te laag staan; hoge en mid-hoge tonen heb je liever op oor-hoogte. De koopjeskelder bij Correct is inderdaad een goede plek om te beginnen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Bedankt voor jullie input zover.

Ik zag deze ook langskomen?

JBL Studio L830

Alleen deze zijn natuurlijk vrij laag. Dan zou ik ze op standaards moeten zetten om ze zo hoog mogelijk te zetten, maar niet hoger dan de onderkant van het doek.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 10-09-2012 09:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat kan zeker, hoeveel ruimte heb je onder het scherm, en hoeveel hoger zijn je huidige zuilen? Als je/we iets kunnen bedenken om de huidige speakers te plaatsen scheelt dat weer geld uitgeven aan iets wat eigenlijk zonde is om te vervangen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mag ik je een tip geven voor je posters/canvas aan de muur? In plaats van 1 poster per tijdvak is het misschien leuk om een collage te maken per periode, of een heel lang collage-canvas dat vloeiend doorloopt van 1970 tot nu. Een soort tijdlijn maar dan met posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:25:
Dat kan zeker, hoeveel ruimte heb je onder het scherm, en hoeveel hoger zijn je huidige zuilen? Als je/we iets kunnen bedenken om de huidige speakers te plaatsen scheelt dat weer geld uitgeven aan iets wat eigenlijk zonde is om te vervangen.
Mijn huidige zuilen zijn 111 cm hoog. Ik verwacht, maar moet het even op de cm na rekenen dat ik maximaal 65 cm kan hebben, zodat de zuilen nog onder het scherm vallen.

Ik baal er inderdaad wel van, aangezien het weer een aanpassing is waar je niet op zit te wachten. Vandaar mijn maximale budget van 250 euro. Daarnaast waren die JBL ES80 niet veel duurder...
sebastius schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:36:
Mag ik je een tip geven voor je posters/canvas aan de muur? In plaats van 1 poster per tijdvak is het misschien leuk om een collage te maken per periode, of een heel lang collage-canvas dat vloeiend doorloopt van 1970 tot nu. Een soort tijdlijn maar dan met posters.
Dat wordt al gedaan. Als je de foto's bekijk zie je een witte band, die is inmiddels zilver geschilderd en daar komen een hele rij kleine filmposters op te hangen in zwart wit, met rood kleur-accent.

[ Voor 28% gewijzigd door Mystikal op 10-09-2012 09:54 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Er schiet me nu overigens wel 1 ding te binnen. De huidige speaker staat dan wel voor mijn scherm, maar als ik film kijk, heb ik natuurlijk geen 100% beeldvulling agv de andere verhouding van de film. Dus misschien heb ik er niet eens last van. Het zijn de hoekjes, die ook niet gevuld worden met ondertitels. Ik moet dus eigenlijk gewoon een pc aansluiten en kijken wat het beeld doet tijdens een film...

Dan zou ik er alleen last van hebben als ik tv kijk (wat niet veel gaat voorkomen...) en als ik in windows zit (wat ook niet gaat voorkomen)...

Wellicht is dit nog wel de oplossing...

Alleen even lastig voor me om op korte termijn te controleren. Kan iemand een inschatting maken, hoeveel procent van dat beeld wegvalt tijdens de film?

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 10-09-2012 10:33 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mystikal schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:32:

Wellicht is dit nog wel de oplossing...
Daar zeg je iets..
Alleen even lastig voor me om op korte termijn te controleren. Kan iemand een inschatting maken, hoeveel procent van dat beeld wegvalt tijdens de film?
Kun je zelf ook grofweg bepalen; Hoe groot is je scherm (breedte en hoogte). Ervanuitgaande dat je de volledige breedte gaat benutten kun je zelf uitrekenen hoeveel hoogte je gaat gebruiken. Meestal kijk je 16:9 of 16:10, dus stel dat je 2,5 meter breedte benut, gebruik je iets meer dan 1,5m hoogte van je scherm. ((2.5/16)*10) Als je dan je beamer zo instelt dat hij mooi in 't midden van het scherm projecteert weet je meteen hoeveel extra ruimte je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:40:
[...]

Daar zeg je iets..

[...]

Kun je zelf ook grofweg bepalen; Hoe groot is je scherm (breedte en hoogte). Ervanuitgaande dat je de volledige breedte gaat benutten kun je zelf uitrekenen hoeveel hoogte je gaat gebruiken. Meestal kijk je 16:9 of 16:10, dus stel dat je 2,5 meter breedte benut, gebruik je iets meer dan 1,5m hoogte van je scherm. ((2.5/16)*10) Als je dan je beamer zo instelt dat hij mooi in 't midden van het scherm projecteert weet je meteen hoeveel extra ruimte je hebt.
Mijn scherm is:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8430/7822917454_0aa6e64800_z.jpg

Oftewel 1,24 hoog. Mijn plafond heeft een hoogte van 2,20. Laten we daar nog 20 cm vanaf halen voor het voorste koofje en de zwarte rand van het scherm. Dat betekend dat ik een hoogte heb van: 2,20-1,24-0,2=0,76cm. Oftewel, dat is mijn onderkant van het scherm.

Cinema verhouding is: 21:9

Mijn doek heeft een verhouding van 16:9.

Maar hoe ik nu kan uitrekenen hoeveel cm van het doek afvalt agv van de 21:9 film verhouding... :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nou, das vrij simpel (denk ik ;) )

Je doek is 2.21 meter breed en 1.24 meter hoog, omdat de verhouding bekend is en we uitgaan van de volledige breedte:

21:9 staat gelijk aan 2.21m : xxxx m

2.21/21= 0.105
0.105*9 = 0.94m hoog.

Je beeld is dus zometeen 2.21m breed en 0.9m hoog.

Met de afmetingen van je kelder in het achterhoofd betekend dit dat je 2.2m - 0.2(koof+rand) - 0.9m (beeld) = 1.1m overhoud tussen bovenkant vloer en onderkant beeld. Aangezien je speakers 1.11 m hoog zijn kun je ze in theorie net niet kwijt onder het beeld maar omdat de beamer aan het plafond hangt is de kans groot dat je er prima mee wegkomt. (De beamer schijnt waarschijnlijk nét over die ene CM heen). effe proberen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Pixeltje op 10-09-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:37:
Nou, das vrij simpel (denk ik ;) )

Je doek is 2.21 meter breed en 1.24 meter hoog, omdat de verhouding bekend is en we uitgaan van de volledige breedte:

21:9 staat gelijk aan 2.21m : xxxx m

2.21/21= 0.105
0.105*9 = 0.94m hoog.

Je beeld is dus zometeen 2.21m breed en 0.9m hoog.

Met de afmetingen van je kelder in het achterhoofd betekend dit dat je 2.2m - 0.2(koof+rand) - 0.9m (beeld) = 1.1m overhoud tussen bovenkant vloer en onderkant beeld. Aangezien je speakers 1.11 m hoog zijn kun je ze in theorie net niet kwijt onder het beeld maar omdat de beamer aan het plafond hangt is de kans groot dat je er prima mee wegkomt. (De beamer schijnt waarschijnlijk nét over die ene CM heen). effe proberen dus.
Oja, vergelijking met 1 onbekende. Dat had ik zelf ook nog wel kunnen uitrekenen |:(.

Bedankt! Ik zal het wellicht toch maar eens gaan aansluiten alvorens ik weer uitgaven ga doen..

Al denk ik dat je 1 ding over het hoofd ziet, is dat je het scherm wel uitrolt, dus je wilt niet op het plafond projecteren. Dus volgens mij moet je het verschil tussen de 'oude' 1,24 en de 'nieuwe' 0.9 delen door 2, omdat je de winst zowel boven als onder haalt..

Ik zal het gewoon eens gaan proberen, al las ik op een ander forum dat er nog veel 16:9 films zijn tegenwoordig. Ik kan me daar eerlijk gezegd niet voor de geest halen. Ik heb het idee dat ik 'altijd' zwarte balken boven en onder heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb inderdaad altijd zwarte balken boven en onder, iets waar ik me al een tijd aan erger, maargoed. Als jij het scherm uitrolt tot je complete beeld op het scherm valt hou je toch gewoon 1.1 meter over tussen scherm en vloer? vooropgesteld dat je de beamer zo afstelt dat hij net onder de koof van het plafond projecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:56:
vooropgesteld dat je de beamer zo afstelt dat hij net onder de koof van het plafond projecteert.
Dat klopt, maar dat geldt alleen als de film aan het spelen is. In een andere situatie projecteer je dan gedeeltelijk ook over het plafond (als ik me niet vergis).

Een andere oplossing is om de speaker meer naar voren te zetten, zodat de beamer er overheen projecteert? Volgens mij moet dat ook nog kunnen werken..

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 10-09-2012 13:04 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja je hebt gelijk, als je geen film speelt is je beeldverhouding 16:9 in plaats van 21:9. Daar heb ik niet bij stilgestaan. In dat geval is het beeld precies 1.24m hoog, en dus projecteer je deels tegen het plafond aan en deels tegen je speakers. (verschil tussen 1.24 en 0.9, gedeeld door twee inderdaad, waar je het eerder over had).

Speakers iets naar voren zetten kan helpen, hangt er een beetje vanaf hoe je beamer projecteert. Dat kun je ook wel weer gaan zitten berekenen, maar ik zou het ding aanzetten en in desktop- en filmmodus even bekijken hoe eea werkt. Schuiven met je speakers is makkelijk en je kunt meteen zien of ze dan ook nog een beetje handig in de ruimte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:14:
Ja je hebt gelijk, als je geen film speelt is je beeldverhouding 16:9 in plaats van 21:9. Daar heb ik niet bij stilgestaan. In dat geval is het beeld precies 1.24m hoog, en dus projecteer je deels tegen het plafond aan en deels tegen je speakers. (verschil tussen 1.24 en 0.9, gedeeld door twee inderdaad, waar je het eerder over had).

Speakers iets naar voren zetten kan helpen, hangt er een beetje vanaf hoe je beamer projecteert. Dat kun je ook wel weer gaan zitten berekenen, maar ik zou het ding aanzetten en in desktop- en filmmodus even bekijken hoe eea werkt. Schuiven met je speakers is makkelijk en je kunt meteen zien of ze dan ook nog een beetje handig in de ruimte staan.
Inderdaad! Dus dat gaat vanmiddag als eerste maar eens doen om een beeld daarvan te krijgen. Daarnaast opzoeken hoe hoog mijn speaker max mag zijn en kijken of ik iets anders kan vinden (mochten de overige oplossingen niet echt soelaas bieden).

Ik hoor dan echter weer audio-puristen zeggen dat de tweater van de speaker op oor-hoogte moet zijn. Maar of ik dat allemaal hoor, betwijfel ik eerlijk gezegd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zonder meer is de muziekbeleving bij films heel anders dan als je gaat zitten voor een goed stuk muziek, ik zou me er niet teveel zorgen over maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:51:
[...]

Misschien is deze Mission M32i iets voor je.
Het is een uitloopmodel, dus op=op. 8)

Ik heb er een paar maanden geleden een stel van gekocht voor 5.1 surround, de grotere M35i gebruik ik voor de stereo.
Naar de .1 uit de 5.1 ben ik zelf ook nog op zoek. :+
Voor het geld uitstekende speakers en perfect afgewerkt, klank is zeer neutraal voor "audiofiele toepassingen", "movie" is natuurlijk ook geen probleem.
Zij klinken groter dan zij op papier lijken en ik had eigenlijk net zo goed 4 van deze M32i's kunnen kopen ipv de grotere M35i kasten.
Info oa bij de Nederlandse vertegenwoordiging TesAudio.nl en Mission.uk.

Bestsellers.eu levert nog meer speakers van Mission mocht de kleur zwart je meer aanstaan.
Ik ben 'bang' dat het inderdaad zoiets gaat worden. Alleen moet ik dan nog van metaal standaards maken, zodat de speaker hoog genoeg komt, maar niet hoger dan de onderkant van het scherm.

Want de standaard speakers-stands zijn allemaal te hoog. Heb het gisteren eens goed gemeten. Maximale hoogte mag 73cm zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat je hier niet "bang" voor hoeft te worden. :+
In combinatie met een sub zul je zo in je movie theatre weinig tekort komen. ;)
Retail speaker stands heb ik ook korter/lager gezien mocht dat een issue zijn.
Hier bijvoorbeeld.

Een stel standaard's op de juiste hoogte lassen en in kleur spuiten is niet direct hersenchirurgie.
Ik ga ze zelf op oorhoogte aan de muur hangen, beugels heb ik al.
I know, zie my signature van de Exo-S :P. Maar die las-skils zijn toe te dichten aan mijn partner in crime van de Exo-S.

Muurbeugels zou ook gewoon kunnen inderdaad. Maar ik lees/hoor overal dat je de fronts niet tegen een zij-muur moet plaatsen en aangezien ik geen achtermuur heb, ben ik genoodzaakt de standaard te maken/kopen.

EDIT
Dit moet volgens mij ook wel voldoen.
JBL Northridge e20

In combinatie met deze center

JBL ESC25

Ik heb natuurlijk nog mijn HK actieve subwoofer.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystikal op 11-09-2012 13:25 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mystikal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:43:
Zeer goed idee, maar ik ga toch voor canvas. Vind ik iets meer uitstraling hebben en ik vind een lijst (met glas) niet zo mooi.
Ja, canvas is ook handig. Als je na het ophangen van canvasdoeken nog steeds last hebt van teveel geluidsreflecties, kun je namelijk in het frame achter het canvasdoek geluidsabsorberend PUR schuim zetten (zelfs van iets zwaardere kwaliteit). Dat dempt als een tierelier, zeker als je er meerdere m2 van ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Die Harman Kardon subwoofer heb ik ook gehad, de SUBTS7 en de grotere SUBTS11. Allebei in staat om flink te bonken, maar weinig detail in het laag. Zeker prima om mee te beginnen, maar op een gegeven moment wilde ik toch iets meer.

Enkele maanden geleden heb ik een SVS PBS1 ISD overgenomen van iemand op htforum.nl. Een verschil van dag en nacht, er zit zoveel detail en subtiliteit in het laag!

Het gaat om dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.be/uploads/magazine/images/article/s/svs_pb1-isd_front2.jpg

Hij is wel vrij groot, 45 x 50 x 53 cm.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• boomr
A-Tray schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:18:
Die Harman Kardon subwoofer heb ik ook gehad, de SUBTS7 en de grotere SUBTS11. Allebei in staat om flink te bonken, maar weinig detail in het laag. Zeker prima om mee te beginnen, maar op een gegeven moment wilde ik toch iets meer.

Enkele maanden geleden heb ik een SVS PBS1 ISD overgenomen van iemand op htforum.nl. Een verschil van dag en nacht, er zit zoveel detail en subtiliteit in het laag!

Het gaat om dit model:

[afbeelding]

Hij is wel vrij groot, 45 x 50 x 53 cm.
Ik heb de SUBTS11 thuis staan en hij bevalt behoorlijk goed. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik hem vaak te hard heb staan voor de buren:) Sinds een paar weken 2 zuiltjes erbij (boston A360) waar ook behoorlijk wat laag uit komt en dan klinkt het inneens een stuk prettiger dat moet ik wel melden. De sub word nu meer gebruikt voor t echte harde werk (explosies etc.) en voor een wat voller stemgeluid of wat meer laag bij muziek merkik dat de zuiltjes wat harder werken. Klinkt best netjes!

Moet wel nog even melden dat die sub ERG LOMP IS!!! Zoiezo n groot ding maar qua volume is dat monster te gek voor woorden! Hij heeft bij mij nog nooit verder dan 50% gestaan! Dan sta je al te klapperen met je oren en klinkt het eigenlijk nergens meer naar zo hard als je bass dan gaat! Dit heb ik een keer geprobeert toen beide buren op vakantie waren. 2 huizen verderop konden ze blijkbaar meegenieten:)

[ Voor 14% gewijzigd door boomr op 12-09-2012 08:06 . Reden: . ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• LuPo
lj_tree schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:05:
[...]

Ik heb de SUBTS11 thuis staan en hij bevalt behoorlijk goed. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik hem vaak te hard heb staan voor de buren:) Sinds een paar weken 2 zuiltjes erbij (boston A360) waar ook behoorlijk wat laag uit komt en dan klinkt het inneens een stuk prettiger dat moet ik wel melden. De sub word nu meer gebruikt voor t echte harde werk (explosies etc.) en voor een wat voller stemgeluid of wat meer laag bij muziek merkik dat de zuiltjes wat harder werken. Klinkt best netjes!

Moet wel nog even melden dat die sub ERG LOMP IS!!! Zoiezo n groot ding maar qua volume is dat monster te gek voor woorden! Hij heeft bij mij nog nooit verder dan 50% gestaan! Dan sta je al te klapperen met je oren en klinkt het eigenlijk nergens meer naar zo hard als je bass dan gaat! Dit heb ik een keer geprobeert toen beide buren op vakantie waren. 2 huizen verderop konden ze blijkbaar meegenieten:)
Dat je staat te klapperen en dat het nergens meer naar klinkt is niet de definitie van een goede subwoofer. Ik kan mijne flink opendraaien en nog steeds heb ik dan een strakke, goede bass. De buren komen ook nooit klagen. Ik heb ze weleens gevraagd of ze überhaupt iets horen en ze zeiden van niet. De onderbuurjongen hoor ik zelfs hierboven nog. Zag laatst in een oogwenk dat hij een Sony subwoofertje op de grond had staan. Wat een herrie produceert dat ding zeg..

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vandaag een nieuwe aankoop gedaan.

Ik ga als fronts de Jamo C603 gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.se/images/products/600x400/52/jamo-c-603.32855348.jpg

De center zoek ik nog, maar dat zal waarschijnlijk dezelfde worden in deze reeks.

Ik ga er zelf stands onder maken van metaal.

Verder deze week een beetje rustig aan gedaan, het werk was behoorlijk heftig, maar ik lig nog op schema ;)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Klipsch RW-10D

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Inmiddels mijn oude JBL E80 verkocht via MP en mijn nieuwe speakers zouden ook al afgeleverd moeten zijn. Ben momenteel niet thuis dus kan pas volgende week de boel bekijken.

Volgende week deur schilderen en versterker bestellen, audio meubel bestellen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ow sorry. Zoals Fear al zegt de Klipsch RW-10D. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Kwam dit topic net pas tegen, en meteen maar even helemaal gelezen omdat het zo vet is. d:)b
Ik zal alvast beginnen met sparen voor een eigen thuisbioscoop ooit. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik ben aan het kijken om toch maar stands te kopen.

Nu heb ik deze op het oog (links boven)

Afbeeldingslocatie: http://www.apollohifi.co.uk/Speaker/Images/Zoom/A.jpg

Afmeting waar de speaker op komt te staan is 18cm bij 18cm. Echter mijn speaker heeft een oppervlakte van 18x29cm. Is dit nu een probleem, of blijft de speaker daar goed op staan (eventueel kan de standaard gevuld worden met zand voor extra gewicht).

Basement Bios ---- Exo-S

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Ik heb volgens mij dezelfde.

Uit engeland? Die van mij zijn ook groter dan het oppervlak van de stand maar het staat allemaal stevig.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Speaker zo neerzetten dat het zwaartepunt boven de steun ligt en er kan niets gebeuren. Vullen met zand lijkt me zonder meer een goed idee; hoe steviger de stand hoe minder kans op omvallen (die waarschijnlijk al klein is, maargoed).

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hah, altijd leuk die wisselende reacties!

Ik heb er ook wel vertrouwen in, gezien de reacties.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Gaat prima joh.

Tenzij je er flink tegen stoot. In dat geval gaat alleen de speaker. Zitten ze goed vast, gaan de speaker en de stand, dus hoe dan ook is het klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Inderdaad gewoon verzwaren en de speakers erop zetten en er vervolgens gewoon niet tegenaan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Waarom eigenlijk de wat kleinere front speakers? Is een grotere zuil met de juiste componenten niet voller qua geluid ? Ik weet niet exact hoe ze klinken hoor maar ik heb zelf vaak het idee dat er met kleine(re) fronts en een sub er altijd een 'gat' valt in de weergave van de lagere, maar niet subsonische klanken. Nu zal het wel meevallen in een kelder natuurlijk maar toch zo even mijn idee :)

In ieder geval goed bezig! Ik wou dat ik weg was uit m'n appartement om ook zoiets te doen :P

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Barreljan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:06:
Waarom eigenlijk de wat kleinere front speakers? Is een grotere zuil met de juiste componenten niet voller qua geluid ? Ik weet niet exact hoe ze klinken hoor maar ik heb zelf vaak het idee dat er met kleine(re) fronts en een sub er altijd een 'gat' valt in de weergave van de lagere, maar niet subsonische klanken. Nu zal het wel meevallen in een kelder natuurlijk maar toch zo even mijn idee :)

In ieder geval goed bezig! Ik wou dat ik weg was uit m'n appartement om ook zoiets te doen :P
Misschien even het topic doorlezen :P. Zuilen passen niet ivm hoogte/breedte van het doek en van mijn kelder.

Ik heb goede verwachtingen dat deze speakers goed genoeg presteren. Later wil ik nog upgraden met een betere sub, andere center (Jamo C60 Cen) en andere rears (Jamo C601).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik weet niet of er nog voortgang is qua bouw maar ik heb eigenlijk wel weer zin in wat nieuwe foto's:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
lj_tree schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:42:
Ik weet niet of er nog voortgang is qua bouw maar ik heb eigenlijk wel weer zin in wat nieuwe foto's:)
Maandag ligt de vloerbedekking en zal ik foto's posten! Vandaag en gisteren veel ontzichtbaar werk gedaan om alles klaar te hebben voor de vloerbedekking.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tof project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vanmiddag even een sneak peak gedaan bij mij in de kelder. Even thuis een boterhammetje gaan eten en het tapijt was inmiddels gelegd.

Zag er echt super uit. Ik heb alleen snel een PIC gemaakt met mijn blackberry. Maar het geeft een sneak peak.

Verder gisteren ook nog andere zaken aangeschaft. Zuiltjes besteld, verwacht ik deze week binnen.

Verder ook 5 film posters op canvas besteld in de maat 90x60 voor elk decennium 1. (The Godfather Scarface, Matrix, Dark Knight, Inception) allemaal in zwart wit.

Ook gisteren 13 fotolijstjes besteld (in zwart en rood) deze worden om en om op de zilveren strook op de muur op gehangen. Hier komen ook filmposters/foto's in. Deze zijn ook besteld allemaal in de rode kleur.

Verder nog een zwart Ikea Lack tafeltje op de kop getikt.

Wellicht deze week ook de bank, dat hoor ik vandaag.

Al met al lijkt het erop dat aan het eind van de week de ruimte er totaal anders uit ziet.

Ik ben erg benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8035/8043176856_20687dd122_z.jpg

Mijn zoontje van 2,5 vond het ook leuk :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Wauw, ziet er mooi uit! Vooral die vloerbedekking doet t m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Mystikal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:10:
[...]

Misschien even het topic doorlezen :P. Zuilen passen niet ivm hoogte/breedte van het doek en van mijn kelder.

Ik heb goede verwachtingen dat deze speakers goed genoeg presteren. Later wil ik nog upgraden met een betere sub, andere center (Jamo C60 Cen) en andere rears (Jamo C601).
Hmm die heb ik gemist dan :X Begrijpelijk in ieder geval :)

Mooie update weer, zoals al gezegd word, zeker met de rode vloerbedekking word het net echt

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:09
Mystikal schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:09:
Mijn zoontje van 2,5 vond het ook leuk :)
Waarschijnlijk 1 van de weinige kinderen op deze wereld die het straks niet erg zou vinden om in de kelder opgesloten te worden. :+

Zeer leuk topic om te volgen, ziet er super uit! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Leuk project.

Met monitoren zou ik zeker wel een 12" sub erbij aanraden. Op hifi.nl staat de Klipsch 12 te koop LINK

2.8mx5m is niet klein en een 12" vult de kamer wat makkelijk dan die 10". Aangezien je monitoren alleen mid en hoog hebben.

Me zusje heeft de klipsh RW 10D in de huiskamer 4x4. persoonlijk vind ik hem iets missen kwa volume. (ben misschien wat verwend).

Zou willen dat ik zo handig was om onze zolder 12Mx5M om te bouwen tot HT.

Suc6 met je project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Merijn. schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk 1 van de weinige kinderen op deze wereld die het straks niet erg zou vinden om in de kelder opgesloten te worden. :+

Zeer leuk topic om te volgen, ziet er super uit! d:)b
Haha, nou je het zegt.... Gisterenavond heb ik even samen met mijn vrouw de deur (die geverfd was) terug in het kozijn gehangen. Klink zat er nog niet in... Sluiten we ons (heel stom!!) gewoon op. Ik had totaal geen gereedschap liggen in de kelder. |:(

Mijn vrouw begon wat te lachen, maar dat was puur van spanning. De kleine zat boven tv te kijken. Uiteindelijk na 15 minuten (die 2,5 uur leek te duren) een schilders-penseeltje van mijn vrouw gevonden in een van de kastjes en daarmee kon ik net genoeg kracht zetten om het slot open te draaien... :X

We hadden het even benauwd. Op dat moment ook net geen telefoon in ons zak (ik slaap bijna met dat ding...). Maar goed, allemaal nog goed gekomen.

Ik heb momenteel deze subwoofer.
Harman Kardon sub-ts7
SUB-TS7
Subwoofer
Versterker
100 watt RMS
Bas
10" Woofer, basreflex behuizing
Afmetingen (H x B x D)
497 x 340 x 340 mm
Gewicht
15 kg
Geen idee of die zijn werk goed gaat doen. Voorlopig ga ik het er even mee doen, aangezien we eerst weer even wat willen sparen. Ik heb besloten om eerst maar de aankleding goed te doen en daarna mijn apparatuur te gaan upgraden waar nodig. Eerst maar eens genieten van de ruimte en kijken waar de mogelijke pijn-punten zitten. Ik merk wel dat ik nog steeds een echo heb, ondanks de vloerbedekking en het gevoerde gordijn (niet zichtbaar). Even wachten totdat de bank binnen staat en de Canvas lijsten opgehangen zijn.

Versterker stel ik ook nog even uit. Ik wil geen aankoop gaan doen waar ik later spijt van ga krijgen. Ik pak dus de versterker uit de woonkamer.

[ Voor 30% gewijzigd door Mystikal op 02-10-2012 14:19 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:57:
Leuk project.

Met monitoren zou ik zeker wel een 12" sub erbij aanraden. Op hifi.nl staat de Klipsch 12 te koop LINK

2.8mx5m is niet klein en een 12" vult de kamer wat makkelijk dan die 10". Aangezien je monitoren alleen mid en hoog hebben.

Me zusje heeft de klipsh RW 10D in de huiskamer 4x4. persoonlijk vind ik hem iets missen kwa volume. (ben misschien wat verwend).

Zou willen dat ik zo handig was om onze zolder 12Mx5M om te bouwen tot HT.

Suc6 met je project
Ben ik het niet mee eens, mijn BK XLS 200 staat prima zijn mannetje in de kamer van 7x4m..... ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Mystikal schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:15:
Ik merk wel dat ik nog steeds een echo heb, ondanks de vloerbedekking en het gevoerde gordijn (niet zichtbaar). Even wachten totdat de bank binnen staat en de Canvas lijsten opgehangen zijn.
Het leggen van vloerbedekking kan juist een echo hoorbaarder maken doordat je in 1 richting reflectie overhoudt (tussen zijwanden) terwijl de nagalmtijd wel korter wordt. Je houdt dan een flutter echo over: het kaatsen van geluid tussen 2 wanden. Wat canvas ophangen is misschien wel voldoende, anders eens hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Eventueel wil ik het canvas vullen met schuim, om extra absorptie te creeren. Ga het stap voor stap aanpakken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Mystikal schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:48:
Ik ben aan het kijken om toch maar stands te kopen.

Nu heb ik deze op het oog (links boven)

[afbeelding]

Afmeting waar de speaker op komt te staan is 18cm bij 18cm. Echter mijn speaker heeft een oppervlakte van 18x29cm. Is dit nu een probleem, of blijft de speaker daar goed op staan (eventueel kan de standaard gevuld worden met zand voor extra gewicht).
Ik heb Atacama Nexus 7i stands en daar is de bovenkant ook kleiner dan het oppervlak van de speakers. Op de bovenplaat van de speaker stands zijn vier rubber doppen geplaatst en hier "zuigt" de speaker zich aan vast. Je moet wel heel wild doen wil je de speaker dan van de stand stoten. Ik heb hier mijn Jamo S604 speakers op geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2mdezj6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2co6a20.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mijn vrouw is ook goed bezig geweest! Deze komen op de metallic 'band' te hangen.

Vloerbedekking is ook meteen beter te zien. Een mooie warme rode kleur, redelijk hoogpolig voor een wat luxer gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8459/8048117045_ae5806277d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8034/8049789634_c1e5414964_z.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Mystikal op 03-10-2012 10:22 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Canvas is ook binnen (90x60). Komt op de foto niet zo mooi over, maar het ziet er geweldig uit! *O*

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8170/8053827261_9bf6ca0be4_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 04-10-2012 18:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gaaf hoor! Het wordt echt een mooie ruimte. Ga je nog zo'n rekje kopen met 'Now Playing' erop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

nou ophangen en een foto van maken :Y

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LuPo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:24:
Gaaf hoor! Het wordt echt een mooie ruimte. Ga je nog zo'n rekje kopen met 'Now Playing' erop? :P
Wordt wel tweedehands kijken dan, Ray maakt ze niet meer voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Deze nog wel:

http://www.ebay.nl/itm/i8...1e65b5ead4#ht_4073wt_1163

Al snap ik niet precies hoe het licht werkt... (batterij?)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is niet echt een rekje zoals LuPo - volgens mij - bedoelt. Overigens werkt zoiets gewoon op 230 Volt. Een paar van die DTS of DD-borden zijn ook altijd wel stijlvol. Alleen zijn originele behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:59:
Dat is niet echt een rekje zoals LuPo - volgens mij - bedoelt. Overigens werkt zoiets gewoon op 230 Volt. Een paar van die DTS of DD-borden zijn ook altijd wel stijlvol. Alleen zijn originele behoorlijk aan de prijs.
Nee, hij bedoelt een rekje waar je je dvd/BR in kan zetten. Ik heb alles digitaal staan :).

Maar duur hoeft het niet te zijn (geen origineel, maar wel stijlvol!)

http://www.ebay.nl/itm/DT...564d1dc1ef#ht_1277wt_1397

Maar hij heeft zoveel keus. Wat moet je nemen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 04-10-2012 18:04 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mystikal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

Nee, hij bedoelt een rekje waar je je dvd/BR in kan zetten. Ik heb alles digitaal staan :).

Maar duur hoeft het niet te zijn (geen origineel, maar wel stijlvol!)

http://www.ebay.nl/itm/DT...564d1dc1ef#ht_1277wt_1397

Maar hij heeft zoveel keus. Wat moet je nemen :P
Die zijn ook wel erg gaaf zeg! Ik bedoelde zo'n bordje die Fear ook bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
LuPo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Die zijn ook wel erg gaaf zeg! Ik bedoelde zo'n bordje die Fear ook bedoelt.
Yep, ken ze. Maar zoals gezegd, ik heb geen hoesjes :)

Reeds offerte aangevraagd voor 4 bordjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8315/8054010584_100bda06b5_z.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 04-10-2012 18:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 07:48

Speedmaster

Make my day...

Ben benieuwd hoe Top-Gun zal dendere door je kelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zitten wel stijlvolle tussen. Al heb ik bij "The Best Show In Town" toch een dubbel gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mystikal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Yep, ken ze. Maar zoals gezegd, ik heb geen hoesjes :)

Reeds offerte aangevraagd voor 4 bordjes.

[afbeelding]
Als je geen hoesjes hebt, pak je toch gewoon zo'n standaard waar je een tablet in zet? Laat je daar het hoesje op zien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

De echo zal meevallen als de 50 bioscoopstoelen eenmaal staan. :9
euhhhhhh, ik denk dat het DAN wel mee zal vallen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb misschien nog wel 2 van die bordjes voor je !

Van dolby digital en THX..
Ben van het weekend bij me ouders dan kan ik even kijken, als ik ze heb gevonden mag je ze hebben voor 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:58:
Ik heb misschien nog wel 2 van die bordjes voor je !

Van dolby digital en THX..
Ben van het weekend bij me ouders dan kan ik even kijken, als ik ze heb gevonden mag je ze hebben voor 0,0
Allereerst bedankt!

Zijn het exact dezelfde als in, kan ik die andere 2 dan alsnog bestellen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mystikal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:00:
[...]

Allereerst bedankt!

Zijn het exact dezelfde als in, kan ik die andere 2 dan alsnog bestellen?
Heb je tot morgen ?.
Ik ga morgen avond er langs dan kan ik ze meenemen en een paar foto's schieten ( dat weet je dan savonds rond een uur of 10:00 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:02:
[...]

Heb je tot morgen ?.
Ik ga morgen avond er langs dan kan ik ze meenemen en een paar foto's schieten ( dat weet je dan savonds rond een uur of 10:00 ).
Tuurlijk! Wacht ik daar gewoon op! Nogmaals bedankt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Geen probleem, ik realiseerde het me toen ik had las, hou stiekem je topic in de gaten het is namelijk een erg leuk project !

En Tweakers for Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cool zeg. Ziet er gelikt uit, voor die rood/zwarte lijstjes geeft een leuk effect bij de vloerbedekking.

Wellicht nog leuke trailer van Doly Digital & DTS in VOB formaat om te previewen voordat je echte film begint: Klik

Ik zie dat THX daar weg is inmiddels.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:09:
Cool zeg. Ziet er gelikt uit, voor die rood/zwarte lijstjes geeft een leuk effect bij de vloerbedekking.

Wellicht nog leuke trailer van Doly Digital & DTS in VOB formaat om te previewen voordat je echte film begint: Klik

Ik zie dat THX daar weg is inmiddels.
Relaxed inderdaad! Ga ik onthouden!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Onthouden is niet nodig, het staat in het topic :P

Maar.. Er staat er daar maar 8, en op m'n eigen schijf heb ik er al 16. Waaronder ook een paar van THX. En na een kleine speurtocht, kan je beter op Demo-World.eu kijken. Daar staan er nog veel meer. En ook die van THX.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste