Hmm, het blijft natuurlijk 'simpel' vraag en aanbod. Maar de forumle daarachter is lastiger te kraken, maar toch ga ik een eenvoudige poging doen.sbmuc schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:14:
[...]
Prijs gaat hoger worden. Gewoon lekker blijven kopen / maken. En met die patch(dus niet die van morgen....) verkopen.
Wat zaken die meespelen zijn oa. de verhouding voor het craften van legendaries. Grofweg is deze even 50:1 voor essence/brimstone. Daarnaast de droprate essence/brimstone (dus magic/legendary). Deze is laaaaag, zomaar 10.000:1. Maar, brimstones hebben een hogere return rate bij salvagen. Voor het gemak nemen we dat de returnrate van brimstones 50% is. Essence returnrate negeren we voor hetzelfde gemak. Dan zou je de droprate van brimstones moeten delen door de returnrate om de verhouding weer gelijk te trekken. Dat is in dit geval 10.000/50 is 200. Dit zou de prijsfactor moeten zijn tov essences in de AH. Dus dit toepassen op de huidige essence prijs zou een brimstone op 300k uitkomen.
Maar de huidige essence prijs ligt niet veel boven de gemiddelde vendor prijs voor die items. Deze kan dus nog makkelijk stijgen als de vraag groter wordt, wat ik verwacht. Aan de andere kant kan ik er gruwelijk naast zitten met de droprate van 1op10k voor legendaries. Heerlijk speculeren op de AH, bijna leuker dan het gamen