• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
Hahn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:42:
[...]

Resolutie is best een onzinargument, Surface heeft gewoon 1366x768, wat menig 13" of 15" laptop ook heeft.
Is helemaal geen onzin, er post gewoon weinig op in Word. Niet eens alle features van de ribbon kunnen getoond worden, zo klein is het. Als je iets meer dan de eerste paar styles nodig hebt moet je al direct je volledige menu uitklappen. En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat je niet fatsoenlijk 2 pagina's naast elkaar kunt zetten met zo'n resolutie.

En leuk dat een 13" of 15" laptop dat ook soms heeft, maar daar had ik het ook niet over. Ook dat soort apparaten zijn in mijn ogen niet geschikt om grote teksten op te schrijven (ik zou écht niet m'n scriptie er op willen schrijven iig).
vali schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:45:
[...]

Niet mee eens, gebruik zelf mijn surface RT om notities te maken bij hoorcolleges (worden allemaal met PowerPoint gegeven, ideaal om bij opmerkingen te werken), werk zonder problemen mijn projectverslagen en scripties bij.
Lees nou eens goed, Joel22 en ik hadden het over het schrijven van verslagen en langdurig gebruik, niet over eventjes aantekening maken. Ik snap zelf ook wel dat dat prima werkt, maar als je het hebt over lange documenten dan denk ik aan zaken van het formaat scriptie.

[ Voor 35% gewijzigd door Avalaxy op 26-07-2013 19:22 ]

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Avalaxy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:19:
[...]

Is helemaal geen onzin, er post gewoon weinig op in Word. Niet eens alle features van de ribbon kunnen getoond worden, zo klein is het. Als je iets meer dan de eerste paar styles nodig hebt moet je al direct je volledige menu uitklappen. En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat je niet fatsoenlijk 2 pagina's naast elkaar kunt zetten met zo'n resolutie.

En leuk dat een 13" of 15" laptop dat ook soms heeft, maar daar had ik het ook niet over. Ook dat soort apparaten zijn in mijn ogen niet geschikt om grote teksten op te schrijven (ik zou écht niet m'n scriptie er op willen schrijven iig).

[...]

Lees nou eens goed, Joel22 en ik hadden het over het schrijven van verslagen en langdurig gebruik, niet over eventjes aantekening maken. Ik snap zelf ook wel dat dat prima werkt, maar als je het hebt over lange documenten dan denk ik aan zaken van het formaat scriptie.
Ik heb de afgelopen periode mijn scriptie ook gewoon op mijn surface RT getypt hoor, geen probemen mee gehad. Styles etc zit je toch maar eenmalig in en opmaak doe ik achteraf pas etc. Heb er toen ook gewoon een muis aangehangen en lekker door het document geklikt. Heb de ribbon standaard verborgen.
Kan mij voorstellen dat je persoonlijk niet zo zit te wachten om het ribbon te verbergen en diep te zoeken etc, maar verborgen ribbon en je hebt wel genoeg plek om je scriptie te kloppen.
Avalaxy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:19:
[...]

[...]

Ik kan perfect lezen en zoals jij ook had kunnen zien bij mijn quote maak ik hiermee ook mijn project verslagen en scripties. Dit zijn ook geen verslagen van 10 pagina's

Tevens heb ik geen moeite om met ribbon en met de windows desktop omgeving te werken. Werk gewoon met mijn vingers en hoef er geen pennetje te gebruiken.

Heel leuk om te zien dat jij het niks vindt, maar als ik zo door deze topic heen blader merk ik wel op dat jij een van de weinige bent die er last van heeft. Snap persoonlijk ook niet dat je met het schrijven van een verslag volledig gebruik maakt van een touchscreen, ik koppel een bluetooth (of usb dongle muis) aan mijn surface en ben hierdoor bijna vergeten dat ik achter een tablet werk.
MusicAddict schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:03:
[video]

Daarom vind ik toch dat ik de surface waarschijnlijk wel ideaal ga gebruiken, die usb poort kreeg pas problemen toen er een hub op kwam (en ik heb andere videos gezien waar iemand met een hub wel een hele rits aan zooi had aangesloten :) )

Nou nog twijfel over hoe effectief de touch cover gaat zijn voor mij :)
Ben zelf van plan om een usb hub zoals deze te kopen. Die werken echt super goed en ziet er erg mooi uit. Kan Samsung nog iets van leren met hun idiote usb hub.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 26-07-2013 20:03 ]

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 16:12
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik de Surface ga kopen, echter twijfel ik alleen nog of ik een touch of type cover pak.

Is het typen op een touch cover goed te doen? (in jullie ervaringen) of zeggen jullie meer zoiets van pak een type cover.

Ik weet namelijk niet of ik er veel documenten en dergelijke op ga tikken. wil hem meer gebruiken als Browser, reismaatje (op vakantie en dergelijke).
Fransfb schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:09:
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik de Surface ga kopen, echter twijfel ik alleen nog of ik een touch of type cover pak.

Is het typen op een touch cover goed te doen? (in jullie ervaringen) of zeggen jullie meer zoiets van pak een type cover.

Ik weet namelijk niet of ik er veel documenten en dergelijke op ga tikken. wil hem meer gebruiken als Browser, reismaatje (op vakantie en dergelijke).
Het tikt zeker niet slecht hoor, voor medium verslagen en vooral browse gamen ect. is het een perfect toetsenbord. Het kan ook persoonlijk zijn hoor, maar naarmate ik grotere verslagen ging tikken, merkte ik dat ik meer de voorkeur had voor de typcover.

• Fransfb
  • Laatst online: 03-11 16:12
vali schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:13:
[...]

Het tikt zeker niet slecht hoor, voor medium verslagen en vooral browse gamen ect. is het een perfect toetsenbord. Het kan ook persoonlijk zijn hoor, maar naarmate ik grotere verslagen ging tikken, merkte ik dat ik meer de voorkeur had voor de typcover.
Thx voor je reactie, denk toch dat het een Touch cover gaat worden. Als ik grote verslagen moet tikken pak ik mijn laptop of mijn desktop wel. (of ik hang een los toetsenbord aan de Surface mocht het ooit nodig zijn, misschien wat minder elegant maar daar zou ik wel mee kunnen leven).
Als er ooit nog een type cover met batterij komt zal ik die misschien wel kopen (mocht het nodig zijn).

Nogmaals bedankt voor je antwoord!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
vali schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:55:
[...]

Ben zelf van plan om een usb hub zoals deze te kopen. Die werken echt super goed en ziet er erg mooi uit. Kan Samsung nog iets van leren met hun idiote usb hub.
Ziet er prima uit, in een youtube filmpje past het precies inderdaad, en ziet er wel degelijk uit. Alleen vraag me af hoe zon ding hier in Nl komt, vaak hebben die sites geen verzending hierheen (of 3 keer de prijs) daarvan.
MusicAddict schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Ziet er prima uit, in een youtube filmpje past het precies inderdaad, en ziet er wel degelijk uit. Alleen vraag me af hoe zon ding hier in Nl komt, vaak hebben die sites geen verzending hierheen (of 3 keer de prijs) daarvan.
Kon hem eventjes niet vinden op ebay, maar wel op amazon. Geen ervaring met kopen van producten bij hun, maar misschien jij wel ?

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Wilt iemand zijn typecover omruilen met mijn blauwe touchcover?

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb ook een surface aangeschaft. Ik heb veel van mijn boeken als PDF en ik gebruikte voorheen vaak mijn telefoon als 'boek', vind een tablet wel handiger nu eerlijk gezegd. 200 euro is gewoon een prima prijs, ik ben niet zo hyesterich als andere mensen. Het blijft een Tegra 3 tablet met een matige resolutie. Laat Windows met haard productiviteitskwaliteiten nou de enige ecosysteem zijn (imo) zie een hoge resolutie nou écht kan gebruiken. De hoge resolutie trend op Android vind ik een beetje nutteloos en pure eyecandy. Yay je hoeft niet meer in te zoomen in de browser, scheelt een pinch beweging :/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik ben het niet eens met de stelling dat "de hoge resolutie trend" nutteloos en pure eyecandy is. Ik heb zelf dan een Surface Pro, omdat de resolutie goed hoog is en ik er alles op kan draaien. De DPI staat op 150% dus ik heb evenveel schermruimte als een Surface RT, maar dan is alles veel scherper.

Als ik iets moet typen dan gebruik ik Sublime Text in distraction-free mode met een iets groter font, je krijgt dan simpelweg een fullscreen leeg vlak waar je in kan typen. Werkt echt fantastisch! Opmaak kan je later nog doen natuurlijk. En tip: Als je bezig bent met een scriptie of ander belangrijk document; zet het op skydrive! Dan heb je meteen online én op je andere machines een backup.

Ik vind de Surface Pro eigenlijk fijner typen dan mijn vorige VAIO Z, omdat het toetsenbord zo heerlijk laag ligt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zeg ook dat ik hogere resoluties voor productiviteit (lees: Windows) een must vind omdat je er echt wat aan hebt. Ik bedoelde te zeggen dat de hogere resolutie trend vooral bij android en iOS vandaan komt, en bij die OS'en vind ik dat een hogere resolutie pure eye candy is.
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:48:
Ik zeg ook dat ik hogere resoluties voor productiviteit (lees: Windows) een must vind omdat je er echt wat aan hebt. Ik bedoelde te zeggen dat de hogere resolutie trend vooral bij android en iOS vandaan komt, en bij die OS'en vind ik dat een hogere resolutie pure eye candy is.
daar ben ik ook mee eens, leuk dat ze naar bezopen hoge resoluties gaan, maar dat de gebruikers ervaring niet in de weg zitten. Bij de ipad 4 hebben ze dat goed opgelost, maar dat zie je niet bij de meeste android devices die ik in mijn handen heb gehad. Tevens valt de resolutie van surface RT nog steeds mee, hij is nog steeds hoger dan de nieuwe galaxy tabs die Samsung net heeft uitgebracht.

Het valt mij nog steeds op dat eigenlijk voor tweakers de resolutie nog steeds erg hot item is, maar merk als verkoper in de winkel weinig van bij de gemiddelde consument. Die kijken wat ze te besteden hebben en vinden de resolutie van 1366 * 768 nog steeds prima op een 15 inch scherm. Bij tablets weten de meeste niet eens wat voor OS erop draait en willen een ipad of een Samsung en tegenwoordig ook steeds meer een Surface. Grappig is het nog steeds om te zien dat ze niet eens het verschil zien qua scherm tussen de ipad 2 en 4.

Dit is ook de reden waarom fabrikanten steeds meer pushen met resoluties op tablets. Ze kunnen de kosten laag houden en met een grote stikker reclame erover maken.

Je moet natuurlijk niet denken dat ik het niks vind, wil natuurlijk dolgraag hogere resoluties op tablets en laptops. alleen vind ik dat ze niet moeten doordraaien en de gebruikers ervaring eronder laten lijden.

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 27-07-2013 12:10 ]

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
MusicAddict schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:03:
[video]

Daarom vind ik toch dat ik de surface waarschijnlijk wel ideaal ga gebruiken, die usb poort kreeg pas problemen toen er een hub op kwam (en ik heb andere videos gezien waar iemand met een hub wel een hele rits aan zooi had aangesloten :) )

Nou nog twijfel over hoe effectief de touch cover gaat zijn voor mij :)
Ik zou zeggen probeer hem uit bij de Dixons, Media Markt enz. ;)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Over Dixons, toen ik de Surface daar uiprobeerde konden de medewerkers echt totaal niets over het apparaat zeggen. Om toch een gespreksonderwerp te hebben zei de verkoper op een gegeven moment 'heb je al de reclame van surface vs. ipad gezien'.. uiteindelijk heb ik hem laten zien dat je apps naast elkaar kan snappen en andere handigheidjes van surface.

Oh en even een stukje frustratie uiting, de bloed wordt onder mijn nagels vandaan gehaald als surface wordt uitgesproken als 'surfees' (face van gezicht) :P

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 21:08
Ben zelf erg te spreken over m'n touchcover (heb de RT vorige week gekocht). Is nog niet te vergelijken met een normaal toetsenbord, maar ik merk wel dat het elke dag sneller gaat (ook 10vingerblind). En ik vind het tikken wel een mooi geluid geven.

(Verder: heb nooit een tablet gehad, dus dacht 'gewoon eens uitproberen of ik er een nut voor ga vinden' en nu is het in elk geval op vakantie een ideaal apparaat om mail bij te lezen en een beetje te surfen.)

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:48:
Ik snap niet helemaal waarom je OS'en erbij haalt eigenlijk :) Op Windows kan je kiezen voor een DPI van 100 tot aan 200 procent. Als jij een hi-res scherm neemt (bijv een 4K scherm op 24" ofzo. ) en je zet de DPI op 200% dan heb je hetzelfde effect als wat Apple "Retina" noemt. Ik ben van mening dat tekst lezen van een HiDPI scherm (zoals mijn Surface Pro met DPI op 150%) wel zeker fijner is dan met een lagere resolutie omdat alles veel scherper is.

Met DPI op 100% is een 4K scherm op 24" eerder contraproductief dan productief hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 12:21
mel1986 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:03:
[...]
Nog even contact gehad met de ICT afdeling van de VU (Vrije Universiteit Amsterdam). Maar het blijft een wazig verhaal.
En daarom denk ik dat de medewerker het zelf niet zo goed snapt.
Volgens de ICT afdeling hanteert de VU een beveiliging op het WiFi netwerk dat niet mogelijk is op Windows 8 RT. Bij Windows 7 kan er een patch worden gedownload zodat het WiFi wel gaat werken, maar die is er niet voor 8.
Er zijn simpelweg twee opties:
1. De VU moet zijn beveiliging verlagen (Wat ze zelf al aangeven niet te gaan doen...)
2. Microsoft moet met een update komen waarin die beveiliging is aangepast waardoor het wel zal werken met het netwerk van de VU.

Nu komt 8.1 RT eraan, alleen heb ik geen flauw idee of het probleem daarmee is opgelost.
Hoe moeilijk kan iets heel simpels zijn.. 8)7
Op de VU website staat dat ze WPA2 Enterprise met AES en EAP-TTLS met PAP gebruiken. Ondersteuning hiervoor is aanwezig in Windows RT 8.1 (geen idee of het niet in eerdere versies van RT aanwezig is).

Als het niet werkt heeft het vaak te maken met de TTLS instellingen zoals server naam, server certificaat (en/of trusted root).

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Bllijkt dus idd wel een super apparaat te zijn...
Misschien een domme vraag, maar heeft er iemand ervaring om een een Blackberry GSM in te stellen als modem, en dan te "theteren" met de surface buiten WIFI?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:11:
Bllijkt dus idd wel een super apparaat te zijn...
Misschien een domme vraag, maar heeft er iemand ervaring om een een Blackberry GSM in te stellen als modem, en dan te "theteren" met de surface buiten WIFI?
Niet met een bb gsm maar wel met mijn l920 en dat werkte perfect. Zou niet weten waarom het niet zou werken met een bb.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 27-07-2013 20:37 ]

Verwijderd

Ok, kzal dan eens proberen, en aangezien ik een Belgisch netwerk heb, kunnen jullie waarschijnlijk de instellingen niet doorgeven...
Weten jullie of de soft cover in België AZERTY is?

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:27:
Ok, kzal dan eens proberen, en aangezien ik een Belgisch netwerk heb, kunnen jullie waarschijnlijk de instellingen niet doorgeven...
Weten jullie of de soft cover in België AZERTY is?
http://www.microsoftstore...E/pdp/productID.266522100

Ja, hij is AZERTY

Afbeeldingslocatie: http://dri1.img.digitalrivercontent.net/Storefront/Company/msemea/images/French/fr-EMEA_Surface_Touch_Cover_Black_D5S-00035/fr-EMEA_L_Surface_Touch_Cover_Black_D5S-00035.jpg

Voortaan gewoon eens kijken op de plaatselijke Microsoft Store website. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CokeZero op 27-07-2013 21:51 ]

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
The Lord schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:02:
[...]
En daarom denk ik dat de medewerker het zelf niet zo goed snapt.

[...]

Op de VU website staat dat ze WPA2 Enterprise met AES en EAP-TTLS met PAP gebruiken. Ondersteuning hiervoor is aanwezig in Windows RT 8.1 (geen idee of het niet in eerdere versies van RT aanwezig is).

Als het niet werkt heeft het vaak te maken met de TTLS instellingen zoals server naam, server certificaat (en/of trusted root).
Ik gebruik al sinds maart 2012 Windows 8 (eerst preview) op mijn laptop op de VU, en kan altijd perfect verbinding maken. Met Windows 7 moest je nog zo'n 'securew2'-tooltje installeren, maar Windows 8 vraagt gewoon om je inloggegevens en je hebt verbinding. Het lijkt me onlogisch dat ze ondersteuning voor een beveiligingsprotocol uit de RT-versie hebben gesloopt...

Edit: volgens het internet heeft Windows RT inderdaad geen ondersteuning voor EAP-TTLS met PAP, grr! Als RT 8.1 dat ook niet in gaat bouwen heeft een Surface RT kopen voor mij geen zin... Ik snap niet waarom het er niet in zit als het wel in W8 zit! :(

[ Voor 19% gewijzigd door Fred-Erik op 28-07-2013 00:20 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 12:21
Fred-Erik schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:53:
[...]
Het lijkt me onlogisch dat ze ondersteuning voor een beveiligingsprotocol uit de RT-versie hebben gesloopt...
Het is ook de vraag of RT 8 dit niet heeft of dat er een ander probleem speelt. Zoals ik eerder aangeef komen de meeste problemen met TTLS+PAP voort uit server en/of certificaat instellingen. Zo heb ik vaker gezien dat er een certificaat wordt gebruikt waarvoor bepaalde OS-en geen trusted root kennen. Het met de hand toevoegen van het root CA certificaat lost dit op.
Als RT 8.1 dat ook niet in gaat bouwen heeft een Surface RT kopen voor mij geen zin... Ik snap niet waarom het er niet in zit als het wel in W8 zit! :(
Tssss.... ik schrijf dat RT 8.1 TTLS+PAP ondersteunt (de instellingen in RT 8.1 bekeken). Ik weet alleen niet zeker of het ook in RT 8 zat.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Ik ben van plan er eentje aan te schaffen via die actie voor studenten (als die er überhaupt komt in België). Maar ik had nog een vraagje voor de mensen die een typecover gebruiken. Hoe zit dat met de bescherming van het scherm? Krijg je na verloop van tijd geen last dat die toetsen doordrukken op het scherm? Ik kan me inbeelden door de platheid van de touchcover dat het daar niet het geval is, maar door de aanwezigheid van fysieke toetsen met de typecover kan dat misschien wel voor problemen zorgen?

Jullie ervaringen hiermee?

• Fred-Erik
The Lord schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:21:
[...]

Het is ook de vraag of RT 8 dit niet heeft of dat er een ander probleem speelt. Zoals ik eerder aangeef komen de meeste problemen met TTLS+PAP voort uit server en/of certificaat instellingen. Zo heb ik vaker gezien dat er een certificaat wordt gebruikt waarvoor bepaalde OS-en geen trusted root kennen. Het met de hand toevoegen van het root CA certificaat lost dit op.

[...]
Tssss.... ik schrijf dat RT 8.1 TTLS+PAP ondersteunt (de instellingen in RT 8.1 bekeken). Ik weet alleen niet zeker of het ook in RT 8 zat.
Haha, oké, het was mij niet duidelijk dat je dat nagekeken had. Kun je een screenshot posten? Ik hoop dat het dan ook echt werkt, (ik ga ook een Surface RT kopen), zowel WP8 als WP7.8 kunnen geen verbinding maken met het draadloze netwerk van de VU.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:54:
Ik ben van plan er eentje aan te schaffen via die actie voor studenten (als die er überhaupt komt in België). Maar ik had nog een vraagje voor de mensen die een typecover gebruiken. Hoe zit dat met de bescherming van het scherm? Krijg je na verloop van tijd geen last dat die toetsen doordrukken op het scherm? Ik kan me inbeelden door de platheid van de touchcover dat het daar niet het geval is, maar door de aanwezigheid van fysieke toetsen met de typecover kan dat misschien wel voor problemen zorgen?

Ik zie vaak wel een afdruk van m'n touchcover op het scherm, maar dat kun je er gewoon af vegen.
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:54:

Ik had alleen wat afdrukken op mijn touchcover. Zou persoonlijk niet zorgen maken over het toetsenbord, mocht het zijn dat hij niet meer goed functioneert of slijtage gaat krijgen, Microsoft is erg goed met hun garantie en ruilt hem gewoon om voor een nieuwe.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Nice, ook voor medewerkers van universiteiten is deze tablet nu beschikbaar. Heb me redelijk goed ingelezen en desondanks dat de surface RT maar een tegra t30 heeft op 1.3ghz blijft het me verbazen hoe soepel het geheel loopt. Ik heb momenteel een nexus 7 32gb/3g maar dit is ook een mooi tablet zeg voorde native office support ziet er geweldig uit. Echter is de matige app library en het gesloten karakter van de tablet een flink minpunt. Ik gebruik met tablet bijvoorbeeld ook om de thermostaat/logitech squeezebox en tv (philips) mee te bedienen en daar zijn geen goeie vervangers voor onder RT. Ook heb ik het gevoel dat microsoft support voor de familie snel gaat laten vallen. Met het zuiniger worden van x86 hardware denk ik niet dat er binnen de windows familie plek is voor een RT platform. Als laatste minpunt is het mis of meer gedwongen worden om alle microsoftware services te gebruiken. Ik zit momenteel diep in de google surfaces en daar blijkt mede door de slechte relatie ms/google ook weinig gemeenschappelijke grond te vinden.

Jammer, want de surface RT is een prachtig apparaat alleen denk ik dat ik tegen teveel zaken ga aanlopen die ik op mijn android tablet wel kan, dit heeft alles te maken met het feit dat er mondjesmaat voor wordt ontwikkeld.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

CokeZero schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:46:
[...]

http://www.microsoftstore...E/pdp/productID.266522100

Ja, hij is AZERTY

[afbeelding]

Voortaan gewoon eens kijken op de plaatselijke Microsoft Store website. ;)
bedankt, zal ik doen :p

Voor de belgen onder jullie, er is een speciale studentenprijs die toch ook wel de moeite waard is...
Ik denk dat je hem wel enkel online kan bestellen met deze studentenkorting...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:20:
[...]

bedankt, zal ik doen :p

Voor de belgen onder jullie, er is een speciale studentenprijs die toch ook wel de moeite waard is...
Ik denk dat je hem wel enkel online kan bestellen met deze studentenkorting...
Wat houdt die speciale studentenprijs dan concreet in?

EDIT/ Bedoel je € 296,10 voor enkel de tablet? Toch nog wel een verschil met de prijzen waar hij voor aangeboden wordt aan universiteiten/hogescholen. Beetje vreemd ook dat ze nog eens studentenprijzen gaan geven terwijl deze actie in voege is. Geef gewoon de mogelijkheid voor studenten unief/hogeschool om hem aan de actieprijs te kopen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 22:53 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zich (en nee, ik ben geen mod) zou het aardig zijn als de discussie in dit draadje over het apparaat zelf zou gaan en niet over leveringen, prijzen etc.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MaDLiVe schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:03:
Op zich (en nee, ik ben geen mod) zou het aardig zijn als de discussie in dit draadje over het apparaat zelf zou gaan en niet over leveringen, prijzen etc.
Daar heb je gelijk in en de studenten korting discussie wordt ookal in dit topic behandeld: \[24-6 > 30-9] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

MaDLiVe schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:58:
Nice, ook voor medewerkers van universiteiten is deze tablet nu beschikbaar. Heb me redelijk goed ingelezen en desondanks dat de surface RT maar een tegra t30 heeft op 1.3ghz blijft het me verbazen hoe soepel het geheel loopt. Ik heb momenteel een nexus 7 32gb/3g maar dit is ook een mooi tablet zeg voorde native office support ziet er geweldig uit. Echter is de matige app library en het gesloten karakter van de tablet een flink minpunt. Ik gebruik met tablet bijvoorbeeld ook om de thermostaat/logitech squeezebox en tv (philips) mee te bedienen en daar zijn geen goeie vervangers voor onder RT. Ook heb ik het gevoel dat microsoft support voor de familie snel gaat laten vallen. Met het zuiniger worden van x86 hardware denk ik niet dat er binnen de windows familie plek is voor een RT platform. Als laatste minpunt is het mis of meer gedwongen worden om alle microsoftware services te gebruiken. Ik zit momenteel diep in de google surfaces en daar blijkt mede door de slechte relatie ms/google ook weinig gemeenschappelijke grond te vinden.

Jammer, want de surface RT is een prachtig apparaat alleen denk ik dat ik tegen teveel zaken ga aanlopen die ik op mijn android tablet wel kan, dit heeft alles te maken met het feit dat er mondjesmaat voor wordt ontwikkeld.
Je hoeft niet bang te zijn dat de support snel valt, tot en met 2017 zal je altijd beschikken over de laatste update. Voor deze prijs heb je mijns inziens geen andere tablet die zo stabiel en snel draait.

Ik vind het ook jammer dat Google zo verdomt kinderachtig doet. Het bedrijf is gewoon bang ook de telefoon/tablet market te verliezen aan microsoft en doet er alles aan om dat te voorkomen. In mijn ogen mogen ze hard worden aangepakt (vooral rond het Youtube schandaal). Het laat ook een zwakheid als ceo van een bedrijf zien. Zeggen dat je een OS als Windows 8 niet wilt ondersteunen omdat het te weinig marktaandeel heeft. Dat is echt bullshit. Microsoft hebben op tablet gebied in 3 maanden tijd 7% te pakken, iets waar Google alleen maar kan van dromen.

Tevens eventjes op de store gekeken en kwam wel een Phillips -en squeezebox app tegen, is dit iets wat je zocht? Het is inderdaad een gesloten systeem, maar alle apps op de store werken tenminste wel perfect op het ARM platform, iets wat bij Android rond de 60% is op tablet gebied.

http://apps.microsoft.com...0c-435d-93a6-1f7edb1a2125

http://apps.microsoft.com...65-4356-a110-bff2377eadf6

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 29-07-2013 01:36 ]

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
MaDLiVe schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:58:

Ik snap je onzekerheden zeker. Surface en windows RT zijn redelijk nieuwe producten en er waren in het begin problemen. Maar inmiddels is het platform aanzienlijk verbetered met bijna wekelijks updates. Microsoft heeft zelf beloftes gemaakt dat ze de surface RT zullen ondersteunen tot 2017, wees maar niet bang dat ze het zomaar opgeven. Hun windows store is niet alleen RT gebonden, maar heeft compatibiliteit met alle windows 8 en toekomstige windows versies.. Zelfs de nieuwe xbox zal windows 8 store ondersteunen, ontwikkelaars zullen zo'n aantrekkelijk platform niet lang vermijden. Er zijn inmiddels 100000 apps beschikbaar en dat in nog niet eens een jaar tijd, het aantal apps groeit steeds sneller. Nieuwe apps zullen ook RT ondersteunen, ook al zal RT niet zo populair blijken. De apps die je zelf zocht blijken gewoon op de apps store te staan.

De nexus 7 is een heel mooi apparaat voor een ontzettend lage prijs, maar qua hardware kan een surface nog steeds aantrekelijk zijn. Zo heb je de beschikking van een usb poort, SD slot, kickstand en micro hdmi, iets wat de nexus niet heeft. Een toetsenbord en office maakt het een van de meer productieve tablets. Zo gebruikte ik het bijvoorbeeld om in de trein een videocollege te kijken op mijn surface terwijl ik met multitasking ernaast met word aantekeningen maakte, je kan dit soort dingen natuurlijk met een laptop doen, maar qua portabiliteit en batterijleven heb je de beste van twee werelden. Ben je klaar dan klap je hem dicht en gaat hij in standbye en meteen in je tas. Terwijl je met een laptop eerst je data moet opslaan, wachten tot hij afgesloten is zodat hij niet oververhit raakt in je tas of met standby je binnen een uur een lege batterij hebt. Dit is natuurlijk maar een anecdote van mijn eigen gebruikswijze en kan sterk verschillen van jouw eigen, maar je hoeft niet te twijfelen aan productiviteit.

Ik weet niet wat voor services of apps je gebruikt, maar je moet je beseffen dat als je ondersteuning in apps mist je altijd nog gebruik kan maken van een volledige webbrowser IE10 en je gewoon websites kunt pinnen op je startscherm. Binnenkort komt ook 8.1 uit met heel wat verbeteringen en nieuwe apps, dus nu is een uitstekende moment om een surface te overwegen vooral met deze ctie

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

nilamo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 02:15:
[...]

Ik snap je onzekerheden zeker. Surface en windows RT zijn redelijk nieuwe producten en er waren in het begin problemen. Maar inmiddels is het platform aanzienlijk verbetered met bijna wekelijks updates. Microsoft heeft zelf beloftes gemaakt dat ze de surface RT zullen ondersteunen tot 2017, wees maar niet bang dat ze het zomaar opgeven. Hun windows store is niet alleen RT gebonden, maar heeft compatibiliteit met alle windows 8 en toekomstige windows versies.. Zelfs de nieuwe xbox zal windows 8 store ondersteunen, ontwikkelaars zullen zo'n aantrekkelijk platform niet lang vermijden. Er zijn inmiddels 100000 apps beschikbaar en dat in nog niet eens een jaar tijd, het aantal apps groeit steeds sneller. Nieuwe apps zullen ook RT ondersteunen, ook al zal RT niet zo populair blijken. De apps die je zelf zocht blijken gewoon op de apps store te staan.

De nexus 7 is een heel mooi apparaat voor een ontzettend lage prijs, maar qua hardware kan een surface nog steeds aantrekelijk zijn. Zo heb je de beschikking van een usb poort, SD slot, kickstand en micro hdmi, iets wat de nexus niet heeft. Een toetsenbord en office maakt het een van de meer productieve tablets. Zo gebruikte ik het bijvoorbeeld om in de trein een videocollege te kijken op mijn surface terwijl ik met multitasking ernaast met word aantekeningen maakte, je kan dit soort dingen natuurlijk met een laptop doen, maar qua portabiliteit en batterijleven heb je de beste van twee werelden. Ben je klaar dan klap je hem dicht en gaat hij in standbye en meteen in je tas. Terwijl je met een laptop eerst je data moet opslaan, wachten tot hij afgesloten is zodat hij niet oververhit raakt in je tas of met standby je binnen een uur een lege batterij hebt. Dit is natuurlijk maar een anecdote van mijn eigen gebruikswijze en kan sterk verschillen van jouw eigen, maar je hoeft niet te twijfelen aan productiviteit.

Ik weet niet wat voor services of apps je gebruikt, maar je moet je beseffen dat als je ondersteuning in apps mist je altijd nog gebruik kan maken van een volledige webbrowser IE10 en je gewoon websites kunt pinnen op je startscherm. Binnenkort komt ook 8.1 uit met heel wat verbeteringen en nieuwe apps, dus nu is een uitstekende moment om een surface te overwegen vooral met deze ctie
vali schreef op maandag 29 juli 2013 @ 01:24:
[...]

Je hoeft niet bang te zijn dat de support snel valt, tot en met 2017 zal je altijd beschikken over de laatste update. Voor deze prijs heb je mijns inziens geen andere tablet die zo stabiel en snel draait.

Ik vind het ook jammer dat Google zo verdomt kinderachtig doet. Het bedrijf is gewoon bang ook de telefoon/tablet market te verliezen aan microsoft en doet er alles aan om dat te voorkomen. In mijn ogen mogen ze hard worden aangepakt (vooral rond het Youtube schandaal). Het laat ook een zwakheid als ceo van een bedrijf zien. Zeggen dat je een OS als Windows 8 niet wilt ondersteunen omdat het te weinig marktaandeel heeft. Dat is echt bullshit. Microsoft hebben op tablet gebied in 3 maanden tijd 7% te pakken, iets waar Google alleen maar kan van dromen.

Tevens eventjes op de store gekeken en kwam wel een Phillips -en squeezebox app tegen, is dit iets wat je zocht? Het is inderdaad een gesloten systeem, maar alle apps op de store werken tenminste wel perfect op het ARM platform, iets wat bij Android rond de 60% is op tablet gebied.

http://apps.microsoft.com...0c-435d-93a6-1f7edb1a2125

http://apps.microsoft.com...65-4356-a110-bff2377eadf6
Heren, (thans ik neem aan dat jullie heren zijn) ik ben overtuigt! Inderdaad de apps voor de tv en de squeezebox zijn en, beide ook nog in actieve development. Voor 259 incl cover een prachtig apparaat. Ik laat heb waarschijnlijk een aantal weken naast de nexus 7 draaien (die wel 3g heeft). Daarna zien we wel welke we houden, of ze gaan er beide uit en er komt een nieuwe nexus 7. Hopelijk werk tethering een beetje goed op de Surface RT maar dat zal wel. Voor het bedrag kan het moeilijk een miskoop zijn. Las ook dat de USB poort genoeg juice levert om er 2.5" disks op aan te sluiten. Perfect, net als de additie van een MicroSD card slot. Enige zorg rest dan nog bij de snelheid. Hoop dat hij qua feeling niet veel trager is dan een nexus 7. Ga hem vooral gebruiken als all-round tablet dus browsen, veel pdf's lezen en annoteren + aantekeningen in word.

• Fred-Erik
MaDLiVe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 04:31:
[...]

[...]

Heren, (thans ik neem aan dat jullie heren zijn) ik ben overtuigt! Inderdaad de apps voor de tv en de squeezebox zijn en, beide ook nog in actieve development. Voor 259 incl cover een prachtig apparaat. Ik laat heb waarschijnlijk een aantal weken naast de nexus 7 draaien (die wel 3g heeft). Daarna zien we wel welke we houden, of ze gaan er beide uit en er komt een nieuwe nexus 7. Hopelijk werk tethering een beetje goed op de Surface RT maar dat zal wel. Voor het bedrag kan het moeilijk een miskoop zijn. Las ook dat de USB poort genoeg juice levert om er 2.5" disks op aan te sluiten. Perfect, net als de additie van een MicroSD card slot. Enige zorg rest dan nog bij de snelheid. Hoop dat hij qua feeling niet veel trager is dan een nexus 7. Ga hem vooral gebruiken als all-round tablet dus browsen, veel pdf's lezen en annoteren + aantekeningen in word.
De review van Tweakers.net zegt dit over de snelheid, en afgaande op mijn ervaringen met Windows Phone 7 klopt dat:
Er is een groot verschil tussen een apparaat dat snel is en een apparaat dat snel aanvoelt. Apples iPhones worden bijvoorbeeld als snel beoordeeld, ook de oudere modellen, omdat de interface nooit stokt en alle animaties vloeiend weergegeven worden. Het kan dan best dat een applicatie een flinke tijd nodig heeft om te starten, maar zo lang er geen zichtbare vertraging is, voelt dat minder storend aan. Bij Android is het omgekeerd, hier kunnen apps op sommige toestellen misschien snel starten, maar omdat animaties wel eens schokken, heeft het besturingssysteem toch de reputatie dat het minder vlot werkt dan iOS.

Windows RT op de Surface RT scharen we in de categorie van iOS; de bediening van het besturingssysteem verloopt vloeiend en tussen overgangen zitten mooie animaties, maar soms duren dingen wel lang. Als je een Live Tile aanklikt, duurt het soms even voordat een app gestart is; vooral de Windows Store laat vaak op zich wachten. Is de app eenmaal gestart, dan verloopt alles weer vloeiend. Stotteringen zijn overigens wel te forceren, door veel apps open te zetten en dan op hoge snelheid tussen deze apps te wisselen. Dat komt in de praktijk echter nooit voor.
Fred-Erik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:42:
[...]

De review van Tweakers.net zegt dit over de snelheid, en afgaande op mijn ervaringen met Windows Phone 7 klopt dat:

[...]
Dat klopt inderdaad, in die tijd (20 november 2012) was surface RT inderdaad in gebruik iets trager, alleen zijn er sinds de release flink wat firmware updates gereleased. De grootste update die moet nog moet komen is Windows 8.1 Dat was toch wel de update die mijn tablet nog sneller aanvoelde en bijna het gevoel gaf dat ik een upgrade op hardware gebied had.

Verwijderd

Ik heb de Surface RT zojuist bij Surfspot besteld. Ben benieuwd hoeveel studenten van deze actie gebruik zullen maken. Volgens Mary J Foley liep het hard met de verkoop van Surface RT's aan academische instelling (Windows Weekly Podcast). En de Surface RT kan wel een boost gebruiken.

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
[...]

[...]

Uitstekend, ik hoop dat je er zeker plezier aan zal beleven! Qua snelheid kan ik niet inschatten in vergelijking met de nexus 7 maar zolang je alle updates uitvoert voelt het heel vloeiend aan. Met 8.1 zal het alleen maar sneller worden.
[...]

[...]

Veel plezier ermee! Het zal je zeker bevallen :D Ben wel benieuwd hoe je hem vindt in tegenstelling tot je nexus 7 :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 29-07-2013 14:55 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:28
Heb ook een nexus 7 gehad, en de Surface RT is eigenlijk hetzelfde qua rauwe snelheid. Maar bijvoorbeeld scrollen en multitasken etc. gaat echt vééél soepeler. Je hebt eigenlijk nooit last van framedrops etc. in apps, waardoor alles heel snel en soepel aanvoelt.

Het grootste verschil zit hem in de browser (8.1 preview), deze is veel beter en sneller dan Chrome.

Helaas zijn bepaalde apps, zoals Mail en Weather iets langzamer. Maar met de 8.1 preview is er eigenlijk geen verschil. Zelfs Xbox Music (gratis spotify), werkt super!

[ Voor 21% gewijzigd door D-TECH op 29-07-2013 15:31 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Na 1 augustus worden ze uitgeleverd dus dan kan ik het zelf ervaren. Jammer dat is geen gps op zit, opmerkelijke keuze van MS. Blijft toch een beetje vreemde eens in de bijt die surface RT. In de vergelijking met de nexus7 zal ik zelf overigens zeker meenemen dat ik mijn nexus 7 volledig had gecustomized en hij daarom ook wel erg soepel liep. Aan de andere kant was het RAM met 1gb wat aan de krappe kant om meerdere zaken tegelijk open te hebben. Mijn nexus heeft een overclock naar 1.6ghz en draait met een goed getweakde kernel (m-kernel a56 en paranoid android). Net nog wat RT filmpjes gezien en het ziet er toch erg mooi uit!

MaDLiVe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:15:
Na 1 augustus worden ze uitgeleverd dus dan kan ik het zelf ervaren. Jammer dat is geen gps op zit, opmerkelijke keuze van MS. Blijft toch een beetje vreemde eens in de bijt die surface RT. In de vergelijking met de nexus7 zal ik zelf overigens zeker meenemen dat ik mijn nexus 7 volledig had gecustomized en hij daarom ook wel erg soepel liep. Aan de andere kant was het RAM met 1gb wat aan de krappe kant om meerdere zaken tegelijk open te hebben. Mijn nexus heeft een overclock naar 1.6ghz en draait met een goed getweakde kernel (m-kernel a56 en paranoid android). Net nog wat RT filmpjes gezien en het ziet er toch erg mooi uit!
Medestudent van mij heeft er nu ook 1 via surfspot gekocht. Blijkt dat er een enorme vraag naar is en hij hem over 3 weken pas ontvangt. Zo was ik dus de enige student uit mijn klas met een surface RT (naast 1 van de Cisco/Microsoft leraar) ennu zijn er 4 mensen bij gekomen.

Denk toch wel de prijs uiteindelijk mensen toch over de streep bracht :) De meeste erg erover te spreken alleen vonden hem bij de release iets te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 29-07-2013 18:51 ]

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 20:42
Fred-Erik schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Haha, oké, het was mij niet duidelijk dat je dat nagekeken had. Kun je een screenshot posten? Ik hoop dat het dan ook echt werkt, (ik ga ook een Surface RT kopen), zowel WP8 als WP7.8 kunnen geen verbinding maken met het draadloze netwerk van de VU.
bij mij werkte wifi op de vu met mijn win 8, en win 8.1 out of the box. in ieder geval geen externe dingen voor geinstalleerd. dus 'interessant' dat bij niet iedereen ervaring soepel verloopt.

Things should be as simple as possible, but not simpler

• Fred-Erik
harthead schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:58:
[...]

bij mij werkte wifi op de vu met mijn win 8, en win 8.1 out of the box. in ieder geval geen externe dingen voor geinstalleerd. dus 'interessant' dat bij niet iedereen ervaring soepel verloopt.
Zoals ik hiervoor aangaf geldt dat bij mij ook, Windows 8 werkt prima. Het is Windows RT waarvan het de vraag is of het goed werkt; bij Windows Phone 7.8 en 8 werkt het namelijk niet, en op internet zijn ervaringen te vinden van mensen met Windows RT 8.0 waarbij het ook niet werkt. Mogelijk werkt Windows RT 8.1 wel goed met het VU netwerk, maar dat is voor mij (ondanks de bevestiging van The Lord dat relevante optie aanwezig is in een instellingenmenu) bepaald niet zeker.

Waarschijnlijk kan ik mijn toekomstige Surface RT wel aan iemand kwijt als ik geen WiFi op de VU blijk te hebben, maar ik zou graag van te voren duidelijkheid hebben. Een screenshot van het betreffende instellingenmenu in Windows RT 8.0 en 8.1 zou daar mee helpen; als 8.0 de optie niet heeft (het werkt daar nml niet) en 8.1 wel, dan is het waarschijnlijk dat het bij RT 8.1 wel ondersteund wordt. In andere gevallen niet.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik las in een review dat RT best kritisch is met flash omgevingen. Nu hebben wij op het werk een flash site. Toevallig iemand die dat voor mij kan proberen?

Edit: Deze site is te bereiken via internet.

[ Voor 13% gewijzigd door harmz op 29-07-2013 20:51 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
harmz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:48:
Ik las in een review dat RT best kritisch is met flash omgevingen. Nu hebben wij op het werk een flash site. Toevallig iemand die dat voor mij kan proberen?
Is de site via internet te bereiken of met intranet? In het laatste geval wordt het natuurlijk lastiger...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Fred-Erik

Zonder link weten we natuurlijk nog niets hè. ;) Je kunt het ook zelf testen op een Windows 8 pc als je die tot je beschikking hebt, die Modern UI-browser is exact dezelfde als op Windows RT. Maar ik denk dat je wat slecht geïnformeerd bent; je doelt waarschijnlijk op het feit dat Flash in Modern UI-Internet Explorer eerst gebruik maakte van een whitelist en dus alleen werkte op een door Microsoft geselecteerde lijst met websites. Alleen is die whitelist nu een blacklist, dus hoogstwaarschijnlijk werkt het gewoon.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Fred-Erik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:08:
[...]

Zonder link weten we natuurlijk nog niets hè. ;) Je kunt het ook zelf testen op een Windows 8 pc als je die tot je beschikking hebt, die Modern UI-browser is exact dezelfde als op Windows RT. Maar ik denk dat je wat slecht geïnformeerd bent; je doelt waarschijnlijk op het feit dat Flash in Modern UI-Internet Explorer eerst gebruik maakte van een whitelist en dus alleen werkte op een door Microsoft geselecteerde lijst met websites. Alleen is die whitelist nu een blacklist, dus hoogstwaarschijnlijk werkt het gewoon.
Ik heb de link naar je pm gestuurd.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fred-Erik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:24:
[...]
Zoals ik hiervoor aangaf geldt dat bij mij ook, Windows 8 werkt prima. Het is Windows RT waarvan het de vraag is of het goed werkt; bij Windows Phone 7.8 en 8 werkt het namelijk niet, en op internet zijn ervaringen te vinden van mensen met Windows RT 8.0 waarbij het ook niet werkt. Mogelijk werkt Windows RT 8.1 wel goed met het VU netwerk, maar dat is voor mij (ondanks de bevestiging van The Lord dat relevante optie aanwezig is in een instellingenmenu) bepaald niet zeker.

Waarschijnlijk kan ik mijn toekomstige Surface RT wel aan iemand kwijt als ik geen WiFi op de VU blijk te hebben, maar ik zou graag van te voren duidelijkheid hebben. Een screenshot van het betreffende instellingenmenu in Windows RT 8.0 en 8.1 zou daar mee helpen; als 8.0 de optie niet heeft (het werkt daar nml niet) en 8.1 wel, dan is het waarschijnlijk dat het bij RT 8.1 wel ondersteund wordt. In andere gevallen niet.
Kan je niet tetheren via je mobiel? Maar dan dat je mobiel gebruik maakt van het VU netwerk... wellicht via usb aangesloten.

Dit heb ik zelf namelijk ook gedaan toen de wifi kaart in mijn laptop kapot was, en ik een week zonder moest doen. Gewoon tel aangesloten via usb, en dan via mobiel op wifi netwerk van de UT.

• Fred-Erik
Bartjuh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:26:
[...]

Kan je niet tetheren via je mobiel? Maar dan dat je mobiel gebruik maakt van het VU netwerk... wellicht via usb aangesloten.

Dit heb ik zelf namelijk ook gedaan toen de wifi kaart in mijn laptop kapot was, en ik een week zonder moest doen. Gewoon tel aangesloten via usb, en dan via mobiel op wifi netwerk van de UT.
Ik heb geen internetabbonement op mijn mobiel. ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fred-Erik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:44:
[...]
Ik heb geen internetabbonement op mijn mobiel. ;)
Nee, bedoel ik niet ;) Heb/had ik ook niet.

Ik bedoel dat je de Wifi van je mobiel gebruikt om op het netwerk van je universiteit te komen!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:04

Major_ton

Shoot!

Ik heb vandaag nog even kunnen spelen met de Surface RT en ik vind het echt een heerlijke tablet. Zonde dat deze zo slecht bekend staat bij een hoop mensen (veelal vanwege Win RT en niet eens het apparaat zelf). Ik wacht even wat Micorsoft gaat doen met de nieuwe Surface modellen, maar de kans is groot dat ik er nog eentje mee pik voordat ze er niet meer zijn.

Some infinities are bigger than others.

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Mooi topic is dit. Ik had het over het hoofd gezien toen ik tweijfelde of ik wel van de "strudenten" aanbieding gebruik zou gaan maken. heb daar toen zelf een topic voor aangemaakt. Inmiddels dus dit hele topic doorgelezen en van handige tips etc bladwijzers gemaakt die ik hier nog een keer wil samenvatten tzt. De startpost kan mi wel bijgewerkt worden en misschien kan mijn samenvatting daar in verwerkt worden. Ook misschien te overwegen een nieuw topic voor de Surface RT aan te maken die vooral over de update naar 8.1 gaat?
Complimet voor de volgers van dit topic om telgens weer de voordelen van de Surface RT op te sommen als er weer vragen waren en de keuze tusse TypeCover en TouchCover.
Ik moet nog een poosje wachten maar gisteren is de bestelling van Surfspot.nl naar de leverancier verstuurd, greeg ik via email te horen, dus de vraag zal wel goed zijn geweest omdat eerder mogelijk was tot 1 augustus een bestelling te plaatsen en daarna zou de bestelling naar leverancier gaan. Overweeg eventueel nog een tweede exemplaar na alle berichten hier. :*)

Dit topic zal ik blijven volgen en hoop nog heel lang plezier te hebben met mijn binnenkort nieuwe aanwinst.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
clemento schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 06:22:
Ook misschien te overwegen een nieuw topic voor de Surface RT aan te maken die vooral over de update naar 8.1 gaat?
Er is al een topic over Windows 8.1 waar ook automatisch de Surface aan bod komt:

[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• clemento
Topic ga ik zeker volgen maar ik zie de WinRT 8.1 in combinatie met Surface een beetje als een apart onderwerp eigenlijk maar het was een sugestie aan het het beheer van dit draadje om misschien een nieuwe start te maken en versie 8.1 is een goede aanleiding. In het begin van dit topic veel gezever over omruilen en contact met MS en wachten op UPS voor levering en het topic stamt uit de tijd dat Surface niet geleverd werd in Nederland en nu gewoon overal te krijgen.
Binnenkort zal ik eens posten wat ik verzameld heb in dit draadje over de Surface RT en dat kan misschien verwerkt worden in een de start-post of een nieuw begin.

[ Voor 0% gewijzigd door clemento op 30-07-2013 09:50 . Reden: spelling ]

Verwijderd

clemento schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:49:
Topic ga ik zeker volgen maar ik zie de WinRT 8.1 in combinatie met Surface een beetje als een apart onderwerp eigenlijk maar het was een sugestie aan het het beheer van dit draadje om misschien een nieuwe start te maken en versie 8.1 is een goede aanleiding. In het begin van dit topic veel gezever over omruilen en contact met MS en wachten op UPS voor levering en het topic stamt uit de tijd dat Surface niet geleverd werd in Nederland en nu gewoon overal te krijgen.
Binnenkort zal ik eens posten wat ik verzameld heb in dit draadje over de Surface RT en dat kan misschien verwerkt worden in een de start-post of een nieuw begin.
Zou een hele leuke aanvulling zijn, want ik heb dit topic ook eens proberen van voor tot achter door te lezen aangezien ik geïnteresseerd ben in de aankoop van eentje. Maar je vindt nauwelijks écht kwalitatieve posts over het toestel zonder eerst 30-40 pagina's random posts door te gaan.

EDIT/ Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n topic over 8.1 RT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 10:22 ]

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Zou imo wel mooi zijn als er nu ook een categorie 'Microsoft Talk' komt op het forum? Vind het wat sneu dat 'onze' tabletjes nog steeds onder 'Overige tablets' staan. :/

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• clemento
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:21:
[...]

Zou een hele leuke aanvulling zijn, want ik heb dit topic ook eens proberen van voor tot achter door te lezen aangezien ik geïnteresseerd ben in de aankoop van eentje. Maar je vindt nauwelijks écht kwalitatieve posts over het toestel zonder eerst 30-40 pagina's random posts door te gaan.

EDIT/ Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n topic over 8.1 RT.
Dit motiveert om hiermee een begin te maken.

• Fred-Erik
Bartjuh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:47:
[...]

Nee, bedoel ik niet ;) Heb/had ik ook niet.

Ik bedoel dat je de Wifi van je mobiel gebruikt om op het netwerk van je universiteit te komen!
Bedankt voor de suggestie, maar zoals ik aangeef heb ik een Windows Phone 7.8-toestel, die ook geen verbinding kan maken met het VU-netwerk.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 08:52
warhamstr schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:32:
Zou imo wel mooi zijn als er nu ook een categorie 'Microsoft Talk' komt op het forum? Vind het wat sneu dat 'onze' tabletjes nog steeds onder 'Overige tablets' staan. :/
Dan zou Windows Client, server en misschien zelfs xbox daaronder kunnen staan :P

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 11:09
Ik kon de aanbieding bij surfspot toch ook niet weerstaan, een surface RT 32gb met type cover besteld bij surfspot. Ik vind het wel jammer dat ze de 64gb versie niet aanbieden maar dan maar een sd kaartje erin. En nu afwachten tot hij binnenkomt uiteraard.

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Arnlith schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Dan zou Windows Client, server en misschien zelfs xbox daaronder kunnen staan :P
Ja idd. Dat lijkt me genoeg om een categorie mee te vullen? Alleen willen 'ze' er niets van weten want ''Het platform is nog te klein.''

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Waarschijnlijk werkt het op UAG van Citrix, er is hier een app voor op de Surface RT! En het werkt dus hoogstwaarschijnlijk ook.

Verwijderd

Zitten te denken om een Surface RT aan te kopen maar hoorde vanochtend dat de Windows RT app shop anders is dan de normale Windows 8 app shop.

Waar kan ik checken welke apps er voor de RT zijn zonder dat ik een RT versie heb? Is er ergens een link naar de RT APP store?

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:30:
Zitten te denken om een Surface RT aan te kopen maar hoorde vanochtend dat de Windows RT app shop anders is dan de normale Windows 8 app shop.

Waar kan ik checken welke apps er voor de RT zijn zonder dat ik een RT versie heb? Is er ergens een link naar de RT APP store?
Wie heeft jou dat verteld? Het is niet juist.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

D-TECH schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:36:
[...]

Inderdaad, de Metro Apps werken juist allemaal in Windows 8 en Windows RT.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/windows-store

Verwijderd

Tweakers news over KPN app vanochtend, maar dat is ondertussen aangepast zie ik.
De Windows 8-app is in samenwerking met Microsoft ontwikkeld en werkt niet alleen op Windows 8, maar ook op tablets die Windows RT draaien.
Update, 12:13: In tegenstelling tot wat we eerder meldden werkt de app ook op Windows RT

• Avalaxy
D-TECH schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:36:
[...]

Muah, er zit wel enige waarheid in: sommige 'apps' in de store op de PC zijn alleen voor x86 en/of x64 en niet voor ARM. Maar dat aantal is heel klein, 1~2%.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:30:

op apps.microsoft.com kan je checken welke processoren de apps ondersteunen, als ARM ertussen staat, is de app ook beschikbaar voor windows RT. ;)

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
clemento schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:49:
Die post ga ik zeker in de gaten houden, mijn Surface is onderweg en het vinden van de echte tips is inmiddels als het zoeken naar een naald in een hooiberg geworden in dit topic.

• clemento
Ga in deze post samenvatten wat ik in de afgelopen 150 gevonden heb, Misschien bruikbaar voor het bijwerken van de start post of voor een nieuwe Surface RT 8.1 vervolg topic.
Op twitter is het misschien wel interessant op Justin Angel te volgen en WinRT guru

Tip over Touch Cover typing

Draadje over Accessoires voor de Surface RT/Pro

Surface Hints, Tips and Registry Tweaks

Microsoft Surface Windows RT Tablet PC Screen Protector

Create and manage RemoteApps hosted on Windows 7, 8, XP, and Vista

PressPlay Video daar was iemand erg tevreden over :)

Surface Evagelist

YouTube: The Shiny Surface met een aantal handige truckjes zoals een USB bootdisk maken.en dat is het eerste dat ik ga doen als de Surface RT binnen is.

Vraagje over die bootdisk methode:
Je kan dus 4GB diskruimte winnen door de Surfave recorery partitie te deleten. Als je weer terug gaat naar fabriek instellingen krijg je die partitie dan weer terug of is die blijvend verdwenen?

De bovenstaande tips bestaan vooral uit linkjes en daar hoort natuurlijk wat toelichting bij maar daar kom ik nu even niet aan toe.De tip die ik vergeten ben de bookmarken is de 4-tiles onder elkaar of is dat in 8.1 de standaart?

groet,
Jan

• Martiveen
  • Laatst online: 23:31
clemento schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:55:
Vraagje over die bootdisk methode:
Je kan dus 4GB diskruimte winnen door de Surfave recorery partitie te deleten. Als je weer terug gaat naar fabriek instellingen krijg je die partitie dan weer terug of is die blijvend verdwenen?
Ik ga er vanuit dat hij dan gewoon weg is, ben wel benieuwd of iemand dit heeft gedaan. En bijvoorbeeld heeft gebackupd naar een usb stick?
Martiveen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat hij dan gewoon weg is, ben wel benieuwd of iemand dit heeft gedaan. En bijvoorbeeld heeft gebackupd naar een usb stick?
Ik heb die van mij op een usb staan :)

• Martiveen
  • Laatst online: 23:31
vali schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:
[...]

Ik heb die van mij op een usb staan :)
Is het eenvoudig om hier weer van te booten?
Martiveen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:
[...]

Is het eenvoudig om hier weer van te booten?
Je kan met advance recovery verwijzen naar de usbstick. Het wordt zelfs een melding gegeven als je naar de 8.1 beta gaat.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Hetis dus een officiele methode dat opslaan van de recovery op eenextern apparaat (een usb stick) en vervolgens 3.5GB extra vrij hebben op de surface RT. Voor meer info zie hier.

Verwijderd

Thanks Clemento! We hebben weer wat leesvoer bij.

Het is inderdaad zo dat die 4 tiles in 8.1 een standaardoptie is. Daarvoor hoeft je dus niets te "kraken".

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Is de Surface RT goed te gebruiken om E-Books op te lezen? Ben gisteren bij de MediaMarkt geweest en heb wat E-Books geopend, maar begon toen toch een beetje te twijfelen. Op mijn studie zijn alle boeken digitaal en - mede door de goedkope actie voor studenten - ben ik bij de Surface RT beland. Heb in de MediaMarkt ook E-Books op de iPad gelezen en deze waren wel iets scherper.

• Avalaxy
Of je ze op tablet A of tablet B leest maakt niks uit. Het grote verschil zit tussen tablet vs e-reader (bv. Kindle). Alle tablets hebben nou eenmaal een lichtgevend scherm.

• clemento
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:43:
Thanks Clemento! We hebben weer wat leesvoer bij.

Het is inderdaad zo dat die 4 tiles in 8.1 een standaardoptie is. Daarvoor hoeft je dus niets te "kraken".
Dat is idd erg handig hoef ik dat stukje tweak niet alsnog op te zoeken.

Nog een vraagje over USB-recorery:
Zo's USB-stickje kun je natuurlijk uit het oog verliezen en niet meer terug vinden over 3 jaar ofzo.
Heb je de orginele USB-recorery stick nodig of zijn deze uitwisselbaar?

edit: kreeg vandaag via Microsoft een uitnodiging om mee te doen met Project Touch:
https://www.theinternetoftouch.com/
is wel interessant om ff te checken, je kan er een Surface Pro mee verdienen...
Je kan Grant Skinner volgen op twitter hij is ook een Touch Guru.

[ Voor 21% gewijzigd door clemento op 31-07-2013 13:55 ]

Verwijderd

Ben zeker niet enige die verwonderd is hoe meesterlijk gelaagd ingebakken toetsenbordje uitgekristalliseerd is.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 20:20 ]

• clemento
Ik heb gelezen in dit topic die er iemand is die hetzelfde doet als wat jij wil. Een USB toetsenbort kun je makkelijk aansluiten. Zou toch wel overwegen een Touch Cover erbij te bestellen, het is ook een bescherming voor je scherm maar een goedkope tas kan natuurlijk ook. Een USB hub heb ik op youtube ook in werking gezien dus dat is allemaal mogelijk.
succes

• Avalaxy
Ik snap echt niet waarom je iPadtaferelen zou willen met crappy third party toetsenborden terwijl de superintegratie met het toetsenbord juist is wat de surface zo sterk maakt (o.a. dat het gelijk je cover is, die heb je dus niet meer nodig, bespaart je zo weer €30 en dat je surface gelijk uit is als je hem dichtklapt).

Maargoed, ieder z'n ding :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
Avalaxy schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:12:
Ik snap echt niet waarom je iPadtaferelen zou willen met crappy third party toetsenborden
Waar heb je het over :? Hij wil gewoon een volwaardige toetsenbord en muis (die je ook op je pc gebruikt dus) op z'n Surface, omdat je dat voor een paar tientjes kunt hebben in plaats van voor €90-130. Daar lijkt me helemaal niks 'iPadtaferelig' of crappy aan. Of zie jij dagelijks mensen met een normaal toetsenbord en muis op een iPad werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 31-07-2013 16:17 ]

The devil is in the details.

• Avalaxy
Hahn schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:14:
[...]
Waar heb je het over :? Hij wil gewoon een volwaardige toetsenbord en muis (die je ook op je pc gebruikt dus) op z'n Surface, omdat je dat voor een paar tientjes kunt hebben in plaats van voor €90-130. Daar lijkt me helemaal niks 'iPadtaferelig' aan. Of zie jij dagelijks mensen met een normaal toetsenbord en muis op een iPad werken?
Lees gewoon m'n post, daarin staat gewoon uitgelegd wat ik daarmee bedoel.

• Hahn
Ja, en lees mijn post ook eens zou ik zeggen. Ik snap dat je de type/touchcover een toegevoegde waarde vindt, maar het heeft niks weg van iPad, dus waarom dat noemen? En noem jij goede toetsenbord/muis-setjes van bijvoorbeeld Logitech 'crappy third party toetsenborden' :? Ik niet namelijk.

Het ging mij niet om waarom je de type/touchcover aanprijst, maar waarom je de iPad erbij haalt en third party crappy noemt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 31-07-2013 16:19 ]

• Avalaxy
Waar lees jij dat hij het over een volwaardig toetsenbord zoals op de PC heeft? Ik lees dat niet hoor. Hij zoekt een vervanging van de touchcover, dan denk ik dus aan een klein toetsenbord, net zoals de toetsenborden voor de iPad. En hoe verschilt een toetsenbordje voor de surface van de iPadtoetsenborden? Dat ze USB hebben?

Een nee, ik noem normale toetsenborden van Logitech niet crappy, dat maak je er zelf van omdat je appels met peren aan het vergelijken bent.

• Hahn
Hoe kom jij erbij dat hij zo'n ding wil dan? Hij heeft het over een 'USB toetsenbord' (geen BT/IR) en wil ook een muis aansluiten, dus ik ga er vanuit dat hij het over een gewoon toetsenbord heeft.

Hij rept ook geen wóórd over 'vervanging voor touchcover', dat maak jij ervan. Wat hij zegt is "ik vind die covers veel te duur, ik ga denk ik een goedkoop USB toetsenbord aansluiten".

Laatste keer dat ik heb gekeken waren er geen USB-toetsenborden voor de iPad, aangezien die geen USB-poort heeft, dus ik weet 99,9% zeker dat 'ie niet wil waar jij het over hebt :>

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 31-07-2013 16:40 ]

• Avalaxy
Mij lijkt dat je niet thuis lange verhalen op je surface gaat zitten typen, daar hebben de meeste mensen een PC voor. Het is het ideale apparaat om mee te nemen, bijvoorbeeld naar school. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je dan een volwaardig toetsenbord meeneemt. Maar misschien is dat wel te logisch geredeneerd van mij.

• Hahn
Want die USB-hub kan je er niet uithalen en thuislaten als je de Surface meeneemt?

Ik krijg er kriebels van als mensen een product op één bepaalde manier gebruiken en er dan gemakshalve vanuit gaan dat iedereen dat zo doet (of zou moeten doen). En nu kriebelt het ook.

[ Voor 56% gewijzigd door Hahn op 31-07-2013 16:48 ]

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:37:
Hoe kom jij erbij dat hij zo'n ding wil dan? Hij heeft het over een 'USB toetsenbord' (geen BT/IR) en wil ook een muis aansluiten, dus ik ga er vanuit dat hij het over een gewoon toetsenbord heeft.

Laatste keer dat ik heb gekeken waren er geen USB-toetsenborden voor de iPad, aangezien die geen USB-poort heeft, dus ik weet 99,9% zeker dat 'ie niet wil waar jij het over hebt :>
Wat Hahn daarboven zei was juist.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:48 . Reden: Kwestieuze toetsenbordjes/muisjes fungeren oke ]

• Hahn
Toetsenborden met USB-hub erbij zou ik ook niet zo snel weten, maar ik zou dan gewoon voor een losse USB-hub gaan. Het is weliswaar één apparaatje meer, maar uiteindelijk gaat het erom dat je maar één kabel in de Surface hoeft te doen (en kan doen) en dat kan met een losse hub net zo goed :P

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Om alle misverstanden weg te nemen, wat Hahn hierboven zegt is juist.

Bij ons zou de surface voornamelijk gebruikt worden aan de eettafel (staat nu een oude laptop), om e-mails te bekijken en bijvoorbeeld in te loggen op Citrix om vervolgens wat papierwerk te verrichten of lijsten uit te printen. Daarnaast zou het handig zijn als hij losgekoppeld kan worden van het toetsenbord/muis om zo op schoot naar de tv gids te kunnen kijken.

Zelf heb ik nog eens gekeken voor goedkope toetsenborden met USB hub maar die lijken schaars. Dat zou natuurlijk het mooiste zijn zonder gefriemel met een losse USB hub. Nou weet ik toevallig dat de surface goed werkt met third party muizen/toetsenborden dus vraag ik mij af waarom doe ik dat niet, dan weet ik zeker dat het bevalt (voornamelijk voor gebruik aan de eettafel, met een eigen stoel).
Zelf maak ik gebruik van de touchcover en een usb draadloze muis met dongle. De laptop muis van logitech functioneert perfect, dus waarom zou ik nog een nieuwe kopen.

Heb tevens mijn htpc toetsenbord (mijns inziens de beste htpc toestsenbord die er is :P )op de surface geprobeerd en die werkt ook perfect.

• clemento
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:46:
...ik heb de touch cover geprobeerd en die vond ik niet fijn.

Iemand?
Nog even als aanvulling.
informatoe over de Touch Cover

Er zitten een aantal toetsen op die bij gebruik van de Surface erg handig zijn denk ik.
De Touch Cover is relatief aantrekkelijk geprijst bij de surfspot.blj aanbieding namelijk € 50,- en Type cover is ruim € 90,- extra lappen. Ik zou gewoon die Touch Cover erbij kopen en voor de paar tientjes een USB toetsenbord. Dan heb je toch een handige invoer mogelijkheid voor onderweg, bescherming en handige toetsen. Moet je stevig type werrk invoeren dan als extra het USB toetsenbord aansluiten maar dan wel een gewone anders kun je idd net zo goed een Type Cover kopen voor het zelfde geld dat je kwijt bent aan extra toetsen bord + extra aansluitingen.

[ Voor 3% gewijzigd door clemento op 31-07-2013 19:52 ]

clemento schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:49:
[...]

Nog even als aanvulling.
informatoe over de Touch Cover

Er zitten een aantal toetsen op die bij gebruik van de Surface erg handig zijn denk ik.
De Touch Cover is relatief aantrekkelijk geprijst bij de surfspot.blj aanbieding namelijk € 50,- en Type cover is ruim € 90,- extra lappen. Ik zou gewoon die Touch Cover erbij kopen en voor de paar tientjes een USB toetsenbord. Dan heb je toch een handige invoer mogelijkheid voor onderweg, bescherming en handige toetsen. Moet je stevig type werrk invoeren dan als extra het USB toetsenbord aansluiten maar dan wel een gewone anders kun je idd net zo goed een Type Cover kopen voor het zelfde geld dat je kwijt bent aan extra toetsen bord + extra aansluitingen.
Nogal zonde van je geld als je de touchcover niks vind, kan je net zo goed iets van ebay kopen (bespaart een hoop geld )

Je kan ook altijd nog een bluetooth toetsenbord en een losse muis gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 31-07-2013 20:05 ]

• clemento
goede tip, het is daar idd erg goedkoop lijkt het.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:56
vali schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:01:
[...]

Nogal zonde van je geld als je de touchcover niks vind, kan je net zo goed iets van ebay kopen (bespaart een hoop geld )

Je kan ook altijd nog een bluetooth toetsenbord en een losse muis gebruiken.
Als ik die eerder had gezien had ik dat bleutooth toetsenbord gekocht. Een draadloos toetsenbord is zoo chill :)

• clemento
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Aluminum-Bluetooth-Keyboard-Case-Touchpad-Cover-For-Microsoft-Surface-Win8-RT-/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/DDgAAOxy5QtR-LW8/$%28KGrHqJHJB!FHTJdufm!BR-LW740-w~~60_57.JPG
idd
Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.