Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Mede-auteur:
  • HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42

HyperioN

Microsoft Surface levertijden en prijzen

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2012/06/Microsoft-Surface-2.jpg
In dit topic mogen de prijzen en de leverbaarheid van de Microsoft Surface Tablet besproken worden.
Lees onderstaande even door, de kans bestaat dat de vraag die je hebt hier beantwoord wordt.
Microsoft Surface with Windows RT
De Microsoft Surface RT is de variant van de Surface met ARM-processor en Windows RT-besturingssyteem. Dit besturingssyteem is in grote delen gelijk aan Windows 8, met het verschil dat deze versie géén x86/x64 software ondersteund. Enkel programma's die je uit de "Windows Store" haalt (de "appstore" voor Windows 8/RT) kun je dus op de Surface RT gebruiken. Officieel heet deze variant gewoon "Microsoft Surface", maar gezien de twee varianten is het wel zo handig om deze jongen "Surface RT" te noemen, zodat iedereen weet waar we het over hebben.

De Surface RT is sinds 26 oktober 2012 verkrijgbaar in Microsofts eigen (fysieke en online) stores in 8 landen:
Verenigde Staten
Canada
China
Frankrijk
Duitsland
Verenigd Koninkrijk
Australie

Inderdaad, Nederland zit hier helaas niet bij.
Er is op dit moment nog absoluut niet bekend of de Surface naar Nederland komt, en zo ja wanneer.
Wil je toch een Surface, dan zul je dus het apparaat uit een van bovenstaande landen moeten halen.
Je kunt in Windows 8/RT elke gewenste taal kiezen. Ook als je dus je Surface uit de USA of Timboektoe haalt, kun je je Surface op "Nederlands" instellen.
Kopen in fysieke winkel
Op het moment van schrijven (31 oktober), is de Surface alleen nog in Microsoft Stores verkrijgbaar. Eventjes naar een Mediamarkt in Duitsland rijden heeft dus helaas geen zin.
Fysieke Microsoft Stores zijn er vooralsnog alleen in de VS en Canada. Niet echt op rij-afstand dus.
Tenzij je toevallig naar die landen gaat, en in de buurt komt van een Microsoft Store, dan kun je natuurlijk wel een bezoekje brengen aan een MS Store.
Klik hier voor een overzicht van alle fysieke Microsoft Stores
Zelfs als je daar in de buurt bent, moet je geluk hebben. Want op dit moment is er weinig tot geen voorraad in de winkels, aangezien Microsoft ongeveer haar hele initiele Surface-voorraad al verkocht heeft in pre-orders en tijdens het launch-weekend.
Houdt er ook rekening mee dat een USA/Canada-surface met een 110V-adapter geleverd wordt.
Nee, de adapter is géén "switching power adapter" - die dus met een verloopstekkertje ook in 230V-contactdoos gestopt kan worden. Je zult echt een 230V-110V spanningsomvormer moeten gebruiken.

Update: Naar aanleiding van deze post blijkt dat de adapter tóch geschikt is voor 230V.
Een simpel verloopstekkertje is dus voldoende.
Online bestellen
Wat moet je dan? Juist; online bestellen. Dit gaat prima. Je kunt vanuit Nederland een Surface bestellen via de Microsoft Store in het door jou gewenste land. Op de Microsoft Store kun je linksonderin je land naar keuze kiezen - kies je een van de bovenstaande landen dan zul je de Surface ook zien verschijnen. Tijdens het bestellen kun je gewoon je Nederlands adres opgeven als shipping adres. Wel heb je een creditcard nodig - meestal eentje met het "billing address" in het land van de store waar je bestelt.

Een overzichtje van de mogelijkheden en complicaties per land. Australie, China en Canada laat ik buiten beschouwing omdat dat duidelijk de minst logische opties zijn.

Duitsland
• Prijs Surface RT 32GB excl Touch Cover: € 479,00 incl BTW
• Prijs Surface RT 32GB incl. zwarte Touch Cover: € 579,00 incl. BTW
• Prijs Surface RT 64GB incl. zwarte Touch Cover: € 679,00
• Géén verzendkosten
• Europese adapter - deze kan zo in NL in het stopcontact.
QWERTZ Touch/Type cover. Niet alleen de lettertoetsen zijn anders, maar ook de indeling van de diverse leestekens!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8OnyNLS2NXHgqgJ6KHSPABHw/full.jpg
• Betaalmogelijkheden: creditcards VISA, MasterCard, American Express
Bestellen in Duitsland is dus een goede optie als je de beschikking hebt over een creditcard en géén keyboard bijbesteld of genoegen neemt met een QWERTZ-keyboard.

Frankrijk
• Prijs Surface RT 32GB excl Touch Cover: € 489,00 incl BTW
• Prijs Surface RT 32GB incl. zwarte Touch Cover: € 589,00 incl. BTW
• Prijs Surface RT 64GB incl. zwarte Touch Cover: € 694,00
• Géén verzendkosten
• Europese adapter - deze kan zo in NL in het stopcontact.
AZERTY Touch/Type cover! Niet alleen de lettertoetsen zijn anders, maar ook de indeling van de diverse leestekens!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xfiV8f6jFWtsjHX6oeDUPAnA/full.jpg
• Betaalmogelijkheden: creditcards VISA, MasterCard, American Express
Bestellen in Frankrijk is dus duurder dan in Duitsland, plus AZERTY is nog irritanter dan QWERTZ. Minder goede optie dus.

Engeland (UK)
• Prijs Surface RT 32GB excl Touch Cover: £ 399,00 incl BTW (huidige wisselkoers: € 496)
• Prijs Surface RT 32GB incl. zwarte Touch Cover:£ 479,00 incl. BTW (huidige wisselkoers: € 596)
• Prijs Surface RT 64GB incl. zwarte Touch Cover: £ 559,00 incl BTW (huidige wisselkoers: € 669)
• Engelse adapter. Deze is wel 220V maar heeft andere pennen, hiervoor heb je dus een zg reisstekker voor nodig.
• Touch/Type cover is wél QWERTY, maar niet "US/International" wat wij in Nederland gebruiken. Dat betekent dat de lettertoetsen gelijk zijn met wat wij gewend zijn, maar een aantal leestekens anders zitten (zie bijv. de # en @).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pY6eV6aR4cgQ9GZXDZblgZPj/full.jpg
• Betaalmogelijkheden: creditcards VISA, MasterCard, American Express. Voor zover ik weet moet je Billing Address in de UK liggen!
Qua keyboards is bestellen in de UK de beste optie in Europa - de Qwerty-indeling komt het dichtst in de buurt bij wat wij hebben. Echter moet je (voor zover ik weet) wel over een Britse creditcard beschikken, moet je een verloopstekker gebruiken op je adapter, en liggen de (omgerekende) prijzen hoger dan in Duitsland/Frankrijk.

Verenigde Staten (USA)
• Prijs Surface RT 32GB excl Touch Cover: $ 499,00 excl BTW -> $ 528,94 incl. (huidige wisselkoers: € 408)
• Prijs Surface RT 32GB incl. zwarte Touch Cover: $ 599,00 excl BTW -> $ 634,95 incl (huidige wisselkoers: € 490)
• Prijs Surface RT 64GB incl. zwarte Touch Cover: $ 659,00 excl BTW -> $ 740,94 (huidige wisselkoers: € 571)
Let op: Amerikaanse 110V adapter. Helaas is dit niet zoals veel adapter een "switching power adapter" die zowel op 110V als 230V "loopt". Je hebt dus echt een 230-110V spanningsomvormer nodig om je Surface op te kunnen laden..
Update: Naar aanleiding van deze post blijkt dat de adapter tóch geschikt is voor 230V.
Een simpel verloopstekkertje is dus voldoende.
• Touch/Type cover is US QWERTY. Precies het toetsenbord zoals we in NL gewend zijn, alleen geen Euro-tekentje.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60u23H7Cjkh6SAGRcn9VAYBC/full.jpg
• Betaalmogelijkheden: creditcards VISA, MasterCard, American Express, Discover Card. Voor zover ik weet moet je Billing Address in de USA liggen.
• Bij bestellen van buiten Europa loop je de kans dat je pakket opgepikt wordt door de douane en dat je een (flinke) naheffing mag betalen.
• Verzending zal waarschijnlijk langer duren dan vanuit Europa.
Qua keyboards is bestellen in de USA de beste optie, en ook is de omgerekende prijs interessant. Wel moet je (voor zover ik weet) een Amerikaanse creditcard hebben, en heb je een spanningsomvormer nodig.

"Personal shopping" / "Package forwarding"
Een laatste optie die ik ook nog wil noemen is het inschakelen van zogenaamde "personal shopping" of "package forwarding" bedrijfjes. Deze zijn er inmiddels tientallen, zoals http://www.fromus2eu.nl/ en http://www.usa2you.nl.
Als je bijvoorbeeld persé een usa/international qwerty keyboard wil (zoals ondergetekende) en/of niet beschikt over een creditcard (zoals ondergetekende), dan kunnen zij dit voor je oplossen. Je vraagt een offerte aan, en als je met het bedrag akkoord gaat maak je het bedrag over, geef je je adres door en hoef je alleen nog maar te wachten.
Het nadeel is dat je wat langer moet wachten, dat je een wat hogere prijs betaald, en dat je vertrouwen moet hebben in zulk bedrijf. Hoewel de dollarkoers interessant is, ben je dit voordeel ruim kwijt aan de koers, handlingkosten en verzendkosten die zij rekenen. Uiteindelijk ben je een paar tientjes meer kwijt dan de prijs in Duitsland. Maar dan heb je wél een US/int touchcover. Wil je de exacte bedragen, stuur dan maar een DM of vraag zelf een offerte aan ;).

En die Surface Pro met Windows 8 dan...?
Tijdens de presentatie van de Surface enkele maanden geleden, heeft Microsoft aangegeven dat er ook een "Pro"-versie in de planning ligt.
Deze versie heeft niet zoals de RT versie een ARM-cpu, maar een x86-cpu. Daardoor kan deze Surface-variant de volledige versie van Windows 8 draaien, en kun je al je vertrouwde x86/x64-software op installeren en draaien. Denk hierbij aan alles wat je bijvoorbeeld installeert met een .exe- of .msi-bestand. Van Adobe-suite tot µTorrent.
Uiteraard zul je ook applicaties uit de Windows Store kunnen installeren, net zoals op de RT.

Microsoft heeft nog geen exacte levertijd en prijs aangegeven voor de Pro.
Tijdens de presentatie gaven ze aan "3 maanden na de RT" te gaan leveren, en qua prijs: "ter hoogte van een Ultrabook met vergelijkbare specs".
Het ligt dus in de verwachting dat de Pro eind januari/begin februari verkrijgbaar zal zijn (in de USA), voor een prijs ergens tussen de 1000 en 1500 euro. Let op: dit zijn schattingen op basis van de door Microsoft gegeven indicaties.
Ook is niet bekend of de Surface Pro naar Nederland komt, en zo ja, wanneer.

Disclaimer
Ik heb bovenstaande informatie uiteengezet om alle GoTters een overzicht te geven van de mogelijkheden om in Nederland/Belgie aan een Surface te geraken, en de verschillen duidelijk te maken tussen de verschillende lands-versies.
Ik geef echter geen enkele garantie dat bovenstaande informatie 100% juist is. Helaas is de informatievoorziening over dit apparaat redelijk sumier, en ik kan natuurlijk altijd ergens een foutje maken of een verkeerde aanname gedaan hebben. Doe dus goed je eigen onderzoek voordat je tot aankoop overgaat.

Heb je opmerkingen/tips/toevoegingen mbt. deze topicstart? Stuur dan een DM.

[ Voor 203% gewijzigd door HyperioN op 06-11-2012 14:36 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-06 23:28
Vandaag besteld in de MS Duitsland shop....+/- 3 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
20e besteld in de VS, als afleveradres ergens in new york bij bekende. Nog niks qua verzendbevesiging, MS medewerker zegt dat hij volgende week wordt geleverd. 32gb me touch cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Besteld 17 okt (64GB + Touch Type) in de UK, vandaag geleverd door UPS (gisteren eigenlijk al, maar toen was ik niet thuis).
Het UK keyboard (GBP is Shift-3, @ zit tussen de L en de Enter) is anders dan het US keyboard (# is Shift-3, @ is Shift-2)

[ Voor 14% gewijzigd door EgMaf op 31-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Hidde schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:17:
20e besteld in de VS, als afleveradres ergens in new york bij bekende. Nog niks qua verzendbevesiging, MS medewerker zegt dat hij volgende week wordt geleverd. 32gb me touch cover.
Kun je mij (voor in de startpost) vertellen of je hiervoor een USA creditcard nodig had? Dwz. met Amerikaans "billing adress"?
EgMaf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:25:
Besteld 17 okt (64GB + Touch Type) in de UK, vandaag geleverd door UPS (gisteren eigenlijk al, maar toen was ik niet thuis).
Het UK keyboard (GBP is Shift-3, @ zit tussen de L en de Enter) is anders dan het US keyboard (# is Shift-3, @ is Shift-2)
Had je een UK-creditcard nodig (dus met Brits "billing address"), of niet?
Qua toetsenbord, thanks voor de tip. Had het idee dat "Qwerty" wel hetzelfde zou zijn - maar er is inderdaad ook nog verschil in QWERTY-UK en QWERTY-US/International.
Heb me zojuist een ongeluk gegoogled om plaatjes te vinden van de verschillende keyboard-varianten. Wel allemaal gelukkig gevonden, ze zijn gelinkt in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
HyperioN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:57:
[...]
Had je een UK-creditcard nodig (dus met Brits "billing address"), of niet?
Qua toetsenbord, thanks voor de tip. Had het idee dat "Qwerty" wel hetzelfde zou zijn - maar er is inderdaad ook nog verschil in QWERTY-UK en QWERTY-US/International.
Heb me zojuist een ongeluk gegoogled om plaatjes te vinden van de verschillende keyboard-varianten. Wel allemaal gelukkig gevonden, ze zijn gelinkt in de startpost :)
Ik woon in Frankrijk (daar is 'ie ook bezorgd), CC is van een Franse bank en het billing adres ervan is mijn thuis adres in Frankrijk. In mijn account van de MS Store UK heb ik echter een (bestaand) UK billing adres opgegeven samen met de gegevens van die creditcard, want de shop eist inderdaad een UK billing adres.

Gelukkig heeft mijn bank geen adres-check gedaan op deze aankoop, en dus is het gewoon goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Is het niet gewoon mogelijk de Surface zonder Touch cover te bestellen in Duitsland en dan die cover los te bestellen in de USA? Dan heb je alle juiste componenten voor gebruik hier in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Heb gewoon met Visa uit Nederland bestelt op eigen naam. Wel billing adres in USA, werd geaccepteerd. Visa belde wel om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Eigenlijk wacht ik alleen nog iemand die al NL op zijn/haar Surface heeft draaien, voordat ik een bestelling in Duitsland doe. Hopelijk is dan de levertijd ook weer gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 614 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 02:06:
Eigenlijk wacht ik alleen nog iemand die al NL op zijn/haar Surface heeft draaien, voordat ik een bestelling in Duitsland doe. Hopelijk is dan de levertijd ook weer gezakt.
Zie deze post in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:37
Besteld in Duitsland zonder keyboard, die bestel ik later in Nederland of de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 09:46
De bestelling die ik gemaakt heb bij de windowsstore in duitsland komt morgen binnen. Zie in de track en trace (net mailtje ontvangen), dat hij nu in eindhoven is.

Ik heb de 32 gb met touchcover besteld btw.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 01-11-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Waarom is dit topic eigenlijk in de telecom sectie? Zo ver ik weet komt er geeneens een 3G of 4G versie van de surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Die van mij is ook verzonden, gisteren besteld, vandaag mailtje dat ie eraan komt...dus dat is geen drie weken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
VFRRijder schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:32:
Die van mij is ook verzonden, gisteren besteld, vandaag mailtje dat ie eraan komt...dus dat is geen drie weken :D.
In Duitsland besteld neem ik aan? Welke versie?

Vind het apart dat mijn 32gb met cover nog niks over heb gehoord. (bestelling in de VS)

Lees het een en andere dat ze gewoon leveren zonder dat ze de klant op de hoogte stellen omdat het nu 1 grote chaos is. Daardoor weten ze bij Customer Service ook niet of die al verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Toch weer jammer dat Nederland er niet tussenzit. Het lijkt me een erg mooie tablet en zeker met dat toetsenbord.
Maargoed, ik ga 'm niet uit het buitenland halen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Hidde schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:56:
[...]

In Duitsland besteld neem ik aan? Welke versie?

Vind het apart dat mijn 32gb met cover nog niks over heb gehoord. (bestelling in de VS)

Lees het een en andere dat ze gewoon leveren zonder dat ze de klant op de hoogte stellen omdat het nu 1 grote chaos is. Daardoor weten ze bij Customer Service ook niet of die al verzonden is.
De 32GB zonder cover (koop ik wel een keer in NL of via de VS). Echt super relaxed, had er nog niet op gerekend :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sta op het punt van bestellen. Heel mooi dat iedere Surface uit Duitsland gewoon goed blijkt zonder hardware mankementen. En blijkbaar snel te leveren.
Hopelijk komt de 32GB zonder touchcover weer snel op voorraad in Duitsland.
Een QWERTY touchcover heb ik alvast in Engeland besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 614 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:01:
Sta op het punt van bestellen. Heel mooi dat iedere Surface uit Duitsland gewoon goed blijkt zonder hardware mankementen. En blijkbaar snel te leveren.
Hopelijk komt de 32GB zonder touchcover weer snel op voorraad in Duitsland.
Een QWERTY touchcover heb ik alvast in Engeland besteld.
Zoals ik hierboven al aangaf, ik heb de 32GB zonder touch op woensdag besteld, op donderdag verzonden en hopelijk vandaag binnen (voor 12:00 volgens Track&Trace), en bij mij stond ook gewoon drie weken levertijd. Je kan de gok dus gewoon nemen en bestellen....met een beetje mazzel heb je 'm dan begin volgende week in huis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VFRRijder schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:55:
[...]

Zoals ik hierboven al aangaf, ik heb de 32GB zonder touch op woensdag besteld, op donderdag verzonden en hopelijk vandaag binnen (voor 12:00 volgens Track&Trace), en bij mij stond ook gewoon drie weken levertijd. Je kan de gok dus gewoon nemen en bestellen....met een beetje mazzel heb je 'm dan begin volgende week in huis :).
Welke betaalmethode heb je hiervoor gebruikt? Dindsdag (30 nov) besteld (AMEX Credit Card), nog niets van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Aaaah zoo irritant als je naar de fedex scherm kijkt en ziet dat hij onderweg is uit Ridderkerk :P Van mij mag hij plank gas over de snelweg mijn kant op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Maarten schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:03:
[...]

Welke betaalmethode heb je hiervoor gebruikt? Dindsdag (30 nov) besteld (AMEX Credit Card), nog niets van vernomen.
Mastercard, geen idee of dat nog uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
31 oktober de Surface 32GB zonder cover(ivm AZERTZ) in Duitsland besteld, levertijd bij standaard verzendmethode is 2 tot 5 werkdagen.

Zojuist de blauwe touch cover bij de UK store besteld. Ik heb bij de billing adress gegevens ingevuld die een beetje in de richting van mijn eigen adres wijzen en de voorbeeld postcode gebruikt.

Nu maar afwachten! ;)

edit: track & trace zegt dat ie vandaag wordt afgeleverd. Hopelijk voor 1 uur, dan kan ie mee de avonddienst in!

[ Voor 14% gewijzigd door Zaffi op 02-11-2012 10:50 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Zaffi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:38:
31 oktober de Surface 32GB zonder cover(ivm AZERTZ) in Duitsland besteld, levertijd bij standaard verzendmethode is 2 tot 5 werkdagen.

Zojuist de blauwe touch cover bij de UK store besteld. Ik heb bij de billing adress gegevens ingevuld die een beetje in de richting van mijn eigen adres wijzen en de voorbeeld postcode gebruikt.

Nu maar afwachten! ;)

edit: track & trace zegt dat ie vandaag wordt afgeleverd. Hopelijk voor 1 uur, dan kan ie mee de avonddienst in!
Bijzonder, heb je ook een bevestiging gehad dat ze het binnen 2-5 dagen gaan bezorgen? Mijn status blijft (nu 3 dagen) op 'Status: Wird bearbeitet'

Wat is je betaal methode geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Surface is binnen!! Ben alleen nog even op het werk :). Dus, super snelle service uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Van track& trace

Datum/TijdActiviteitLocatie
DetailsNov 2, 2012 09:01Op FedEx-voertuig voor bezorgingRIDDERKERK
NLNov 2, 2012 08:27Bij de lokale FedEx-vestigingRIDDERKERK
NLNov 1, 2012 18:53OnderwegVELDHOVEN
NLNov 1, 2012 18:43OpgehaaldVELDHOVEN
NLNov 1, 2012 12:13Zendingsinformatie verstuurd naar FedEx.

De chauffeur is onderweg, hij wordt dus de derde dag geleverd(moet ie wel snel zijn anders ben ik weg).

Dit geld alleen voor de surface uit Duitsland, de cover vanuit de UK komt dan hopelijk volgende week ergens.

Betaling via mastercard(creditcard) gedaan.

edit: de bevestigingsmail waarop staat dat ie binnen 2 tot 5 dagen geleverd werd, had ik gisteren binnen.

Looooool: 12:42 dingdong!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Zaffi op 02-11-2012 12:43 . Reden: Hij is er!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Maarten schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:20:
[...]

Bijzonder, heb je ook een bevestiging gehad dat ze het binnen 2-5 dagen gaan bezorgen? Mijn status blijft (nu 3 dagen) op 'Status: Wird bearbeitet'

Wat is je betaal methode geweest?
Ik heb via de visa betaald. Ik had de 24ste hem besteld en kreeg gisteren een mail dat hij verzonden is (met daarbij de RMA). Hij was vanmorgen binnen gekomen :D Ging eigenlijk sneller dan ik gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik raak een beetje gefrustreerd na alle berichten van ontvangen tablets :'(

Mijne de 18e besteld (64GB) met afleveradres in Duitsland (waar ik woon), helaas nog geen Surface gezien...
Ik hoop wel dat ik vantevoren een bevestigingsmail krijg aangezien ik mijn werk als afleveradres heb opgegeven.
Zijn er andere mensen die een Surface in Duitsland hebben laten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quxan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 13:31
Eergisteren een surface 32gb met touch besteld in frankrijk en eentje zonder toetsenbord in Duitsland (voor mijn vrouw).
Beiden zijn vandaag gearriveerd. Veel sneller dus dan de opgegeven drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 08:03

MASiR

battlefield gameplay montages

Zaffi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:38:

Nu maar afwachten! ;)

Ik las dat de UK versie ook n ander keyboard heeft dan wat je gewend bent (US) . Geen andere letters maar wel leestekens op andere plekken.

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enderbram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 22:58
Afgelopen zondag besteld, vandaag heb ik 'm! :D
(Vanuit Duitsland, de 32 GB zonder touchcover.)

[ Voor 34% gewijzigd door enderbram op 02-11-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MASiR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:44:
[...]
Ik las dat de UK versie ook n ander keyboard heeft dan wat je gewend bent (US) . Geen andere letters maar wel leestekens op andere plekken.
Klopt.
Zie http://www.wp7.nl/24403/microsoft-surface-rt-kopen/ voor plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk. Onnodig om een link te posten als het ook boven in het topic staat. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
In de VS gaat het wat trager. 20e dus besteld, zit bij de tweede batch blijkbaar, die vanaf 29 oktober uit China kwam:

Date/Time Location/Activity
Nov 2, 2012 4:25 PM NEW YORK, NY/Shipment exception
Nov 2, 2012 3:29 PM NEW YORK, NY/At local FedEx facility
Nov 2, 2012 1:16 PM NEW YORK, NY/At local FedEx facility
Nov 2, 2012 12:04 AM NEWARK, NJ/Departed FedEx location
Nov 1, 2012 12:00 AM NEWARK, NJ/Arrived at FedEx location
Oct 30, 2012 7:41 PM MEMPHIS, TN/Departed FedEx location
Oct 30, 2012 6:02 PM MEMPHIS, TN/In transit
Oct 30, 2012 9:50 AM MEMPHIS, TN/Arrived at FedEx location
Oct 30, 2012 9:35 AM MEMPHIS, TN/In transit
Oct 30, 2012 5:38 AM MEMPHIS, TN/Departed FedEx location
Oct 30, 2012 2:33 AM MEMPHIS, TN/In transit
Oct 29, 2012 11:43 PM MEMPHIS, TN/Arrived at FedEx location
Oct 29, 2012 11:15 PM MEMPHIS, TN/International shipment release - Import
Oct 29, 2012 10:52 PM SHANGHAI CN/In transit
Oct 29, 2012 10:50 PM SHANGHAI CN/International shipment release - Import
Oct 29, 2012 8:42 AM SUZHOU CN/Left FedEx origin facility
Oct 29, 2012 2:16 AM SUZHOU CN/Picked up
Oct 28, 2012 11:26 AM /Shipment information sent to FedEx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

Afgelopen maandag heb ik de 32 gb zonder cover besteld bij onze oosterburen.Vrijdag is mijn status van "Wird bearbeited" naar "Status:Bestellung abgeschlossen" gegaan.
Na wat translatie sites bekeken te hebben betekent het iets als "Bestelling afgerond". Is dit een status voordat hij verzonden wordt?

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Biertjuh schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:03:
Afgelopen maandag heb ik de 32 gb zonder cover besteld bij onze oosterburen.Vrijdag is mijn status van "Wird bearbeited" naar "Status:Bestellung abgeschlossen" gegaan.
Na wat translatie sites bekeken te hebben betekent het iets als "Bestelling afgerond". Is dit een status voordat hij verzonden wordt?
Bij mij op de Engelse website staat 'Completed' Denk dus dat hij is verzonden. Als het goed is hoor je er dan wel een tracking nummer bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als je hem in Duitsland besteld, kun je dan zowel als verzendadres als factuuradres je eigen Nederlandse adres opgeven of moet er bij factuuradres persé een Duits adres worden ingevoerd? Zoja, hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Als ik op de "kaufverlauf" pagina kijk staat er:
Status:Bestellung abgeschlossen
en iets verderop:
Status: Abschließen

Maar ik heb geen track and trace ontvangen (29 oktober besteld).

Edit: 2 november is de cash ook van me creditcard gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door svenk91 op 04-11-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Same here (als svenk91, Biertjuh) dus wel 'Voltooid' als status maar geen melding van verzending..

Ongeduldig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Voor degene die een Surface in het buitenland willen kopen is dit artikel misschien ook wel handig. Nuttige tips hoe e.e.a. te regelen is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
PaT schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:17:
Voor degene die een Surface in het buitenland willen kopen is dit artikel misschien ook wel handig. Nuttige tips hoe e.e.a. te regelen is.
Ah dus je hoeft nergens een Duits adres op te geven. Dat is mooi, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
De mijne is dan ook eindelijk vandaag binnen: 64GB + Touchcover besteld 18e vanuit Duitsland, geleverd in Duitsland.

Ik heb geen mail ontvangen en er is ook nog niks van mijn credit card af, dus daar zijn nog steeds wat problemen schijnt. In de store is mijn bestelling wel afgesloten.

Jammer dat ik de rest van de dag nog moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Is er al wat bekend over wanneer er weer losse Surfaces besteld kunnen worden? Ik zit niet te wachten op een touchcover voor €100,- die het net niet helemaal is (i.v.m. een Nederlandse layout), daar vind ik hem te duur voor. Maar ik wil wel graag alvast de tablet zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
PaT schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:17:
Wat ik wel vreemd vind, is dat ze daar melding maken van dat je bij de Amerikaanse adapter simpelweg het snoertje kan verwisselen.
Dat terwijl in deze post duidelijk staat dat Microsoft zegt:
The 24 watt charger that comes with the Surface RT is for 120 volt currency. To charge the Surface in European countries would require you to purchase a voltage converter to go from 120 to 220 volts. I apologize for any inconvenience this may cause.
Ik heb aangenomen dat wat Microsoft zegt, correct is. Daarom link ik in de startpost een tweetal keer naar zo'n spanningsomvormer. Heb er zelf ook al een aangeschaft (verwacht mijn Surface eind deze week, begin volgende week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Lijkt erop dat die reactie van Microsoft nergens op slaat. Op Reddit staat dat Amerikaanse gebruikers een adapter hebben die tot 240 volt aan kan.

http://www.reddit.com/r/S...ace_be_charged_on_a_240v/

Ik heb vrijdag mijn Surface uit de US en ik vertrouw erop dat ik dus geen omvormer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Hidde schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:07:
Lijkt erop dat die reactie van Microsoft nergens op slaat. Op Reddit staat dat Amerikaanse gebruikers een adapter hebben die tot 240 volt aan kan.

http://www.reddit.com/r/S...ace_be_charged_on_a_240v/

Ik heb vrijdag mijn Surface uit de US en ik vertrouw erop dat ik dus geen omvormer nodig heb.
Verdorie.. slechte voorlichting.
Nouja, denk dat ik mijn omvormertje nog wel kan terugbrengen. Zal direct de startpost aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEAMIKKE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:07:
Is er al wat bekend over wanneer er weer losse Surfaces besteld kunnen worden?
Same here. Als eind van de week nog niets bekend is, zal ik er eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 23:33
Vrijdag 2 november besteld in de Duitse store incl vga verloop kabeltje. Vandaag geleverd door Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de VS is de basisversie weer op voorraad. Nu Europa nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amedeeus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-08-2023
Heb maandag ene besteld rond de middag in de microsoft store, dinsdag was men bestelling op voltooid. Maar tot nog toe nog geen enkele verzend informatie ontvangen.

Hebben jullie verzend informatie ontvangen? Of was dat ook gewoon voltooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Zijn er al meer sites waar we de pro versie kunnen bestellen van de Surface of kan dat alleen nog via de duiste site

http://www.notebook.de/microsoft-surface-tablet-g-2630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de Surface (RT) en niet de Pro.
Ook wazig dat de Surface daar duurder is als in de Microsoft Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:07
Anoniem: 614 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:54:
[...]

Same here. Als eind van de week nog niets bekend is, zal ik er eens een belletje aan wagen.
Ben ook wel benieuwd :Y
Ben bang dat we nog wel ff kunnen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Anoniem: 614 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:52:
Dat is de Surface (RT) en niet de Pro.
Ook wazig dat de Surface daar duurder is als in de Microsoft Store.
Ik zie het, gisteren stond de pro versie er daar ook nog bij. Maar die is verwijderd zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
En de Surface zonder touchcover is nu ook in Duitsland weer op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joblamie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:50:
Dank U. Nu wachten tot hij er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Hmm, ik probeer hem ook te bestellen in DE, maar krijg op 3 verschillende MasterCard creditcards de melding:

"Bij de verwerking van uw aankoop is een probleem. Ofwel door de Bank creditcard, of u probeert een betaalmethode die we niet ondersteunen gebruiken. Probeer het opnieuw met een andere creditcard."

Herkent iemand anders dit probleem, of is het gewoon een beetje druk in de duitse store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

joblamie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:50:
Ik wil wel een US-int touchcover hebben. Is het een optie om nú een Surface zonder touchcover te bestellen en naderhand een goed touchcover met mijn gewenste layout te bestellen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:28:
[...]

Ik wil wel een US-int touchcover hebben. Is het een optie om nú een Surface zonder touchcover te bestellen en naderhand een goed touchcover met mijn gewenste layout te bestellen?
Yep prima optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Hmmm... ook met een ander Microsoft Account (zonder Xbox of andere koppelingen) pakt hij m'n mastercard creditcard niet. Ik heb nu gewoon mijn NL adres opgegeven bij billing; kan dat of moet het een duits adres zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amedeeus
Vind dat azo verschrikkelijk irritant, dat ze u bestelling op voltooid zetten en voorderest trek u plan... en ge weet nie wanneer het toekomt... geen nieuws meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrueChaoZ schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:42:
Hmmm... ook met een ander Microsoft Account (zonder Xbox of andere koppelingen) pakt hij m'n mastercard creditcard niet. Ik heb nu gewoon mijn NL adres opgegeven bij billing; kan dat of moet het een duits adres zijn?
Voor bestellen in Duitsland, ligt het aan je creditcard. Sommige hebben een check en de andere weer niet.
Gisteravond besteld met VISA van de ABN AMRO.
Creditcard adres is NL
Bezorg adres is NL
Microsoft Account adres is NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amedeeus
Juist gebeld en de vriendelijke madam kon me alleen maar vertellen dat het geld van mijn rekening is, ze kon niet zeggen wanneer het verstuurd is of of het al verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ook besteld :) Wel even gedoe met die check_out_error maar het voorvoegsel van het telefoonnummer veranderen van +316 naar 00316 en de site openen in IE werkte bij mij. Zie ook deze post.

Gaat overigens om de losse surface. Besteld met VISA creditcard, daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Anoniem: 614 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:20:
[...]

Voor bestellen in Duitsland, ligt het aan je creditcard. Sommige hebben een check en de andere weer niet.
Gisteravond besteld met VISA van de ABN AMRO.
Creditcard adres is NL
Bezorg adres is NL
Microsoft Account adres is NL
Inderdaad daar kwam ik later ook achter. Alles klopte zo ver ik het wist, en ik had al het idee om anders even de bank te gaan bellen. Ik had het vannacht dus maar even opgegeven, maar om 7u werd ik wakker met smsjes van de ING over 2 geblokkeerde creditcards vanwege mogelijke fraude :9.

Dus gelijk vanmorgen vroeg gebeld, en ze waren inderdaad geblokkeerd omdat ik nauwelijks wat direct met mijn creditcard in het buitenland bestel - meestal eerder via PayPal en Google Wallet, dus vonden ze - het algoritme althans - de transactie vreemd. Op zich goed natuurlijk en ze hadden ze zo gedeblokkeerd.

Maarrrr... ik moest even geduld hebben en nog een paar keer opnieuw proberen, waarschijnlijk vanwege iets van server transactie check caching of iets dergelijks. Uiteindelijk vanochtend om half 11 nog een keer toch gelukt met inderdaad een NL adres bij bezorgen en bij de creditcard. Dus nu helemaal top in orde.

Voor de volledigheid: de creditcards waren dus van MasterCard (via de ING), de bestelling van de Surface zonder covers is gelukt in Duitsland met NL adressen en hopelijk snel onderweg maar mij toe :*).

PS: Je kunt via http://billing.microsoft.com wel een PayPal account toevoegen, en hij is dan wel zichtbaar als betaal optie in de Microsoft Store. Of het dan ook werkt om ermee te betalen, dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de gemiddelde levertijd na moment van bestellen zo'n beetje? 3 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Anoniem: 614 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:01:
Wat is de gemiddelde levertijd na moment van bestellen zo'n beetje? 3 dagen?
Volgens mij wel ja - wel werkdagen, aangezien er niet op zaterdag bezorgd wordt dacht ik. Bij mij staat ie inmiddels op status 'voltooid'. Ik heb vrijdag besteld, dus er zijn nu 2 werkdagen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55758

TrueChaoZ schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:33:
[...]

Volgens mij wel ja - wel werkdagen, aangezien er niet op zaterdag bezorgd wordt dacht ik. Bij mij staat ie inmiddels op status 'voltooid'. Ik heb vrijdag besteld, dus er zijn nu 2 werkdagen voorbij.
Status:
Bestellung abgeschlossen

Is dat duits voor voltooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TrueChaoZ schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:33:
[...]

Hier hetzelfde. Ook vrijdag besteld, vandaag op voltooid. Echter nog geen mail gehad van een tracking nummer.

Je kan de site trouwens ook gewoon op Nederlands instellen. Als je gewoon naar Microsoft NL gaat en daar in de store inlogt zie je ook gewoon je bestelling in het overzicht. Incl. Nederlandse termen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEAMIKKE schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:50:
[...]zie je ook gewoon je bestelling in het overzicht. Incl. Nederlandse termen ;)
Zag ik vandaag ook. Hendig. Mijn bestelling van donderdagavond staat sinds vandaag ook op voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Anoniem: 614 schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:39:
[...]

Zag ik vandaag ook. Hendig. Mijn bestelling van donderdagavond staat sinds vandaag ook op voltooid.
Dat is inderdaad zeer handig, ik heb overigens ook nog geen verzend mail gehad, maar ik heb diverse berichten gelezen van mensen die eerst de FedEx aan de deur hadden gehad en daarna pas een mail.

Ik ben vandaag en morgen thuis, dus ik heb goede hoop dat ik hem morgen in m'n handen heb :).

En het antwoord is dus ja, 'Status: Abschließen' == 'Status: Voltooid' en 'Status: Bestellung abgeschlossen' == 'Status: Bestelling voltooid', maar als je het in het Frans wil, dan ga je gewoon naar de Franse site ;).
(Respectievelijk 'État : Complet' en 'État :Commande terminée').

PS: de Engelse (UK) site werkt dan blijkbaar weer niet met hetzelfde back-end systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door TrueChaoZ op 13-11-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 20:28
Zondag 14:30 de bestelling geplaats op de Duitse store. Hij staat bij mij ook na kijken op verzonden!
Het zal toch wat zijn als mijn pakketje morgen al komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
HOOOWWWWLEEE!! JONGENS! HIJ IS BINNEN :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Hierrrrrrr OOK!! Hahaha, die man zegt: "Is zeker Windows 8", ik: "Ja een tablet". Bezorger lachend: "Dit is al de zoveelste die ik aan het bezorgen ben, ze worden veel besteld" :D. Nu kan het zijn dat hij de enige is die ze bezorgt :P, maar toch leuk om te horen.

En voor nu toedels, gelijk mee spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
Ik had na kwartiertje spelen zonder toetsenbord dan wel. meteen de eerste fout van ie10 :P die kreeg het onscreen toetsenbord niet tevoorschijn :P voor de rest ben ik in me kelder aan het gamen.
TrueChaoZ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:59:
Hierrrrrrr OOK!! Hahaha, die man zegt: "Is zeker Windows 8", ik: "Ja een tablet". Bezorger lachend: "Dit is al de zoveelste die ik aan het bezorgen ben, ze worden veel besteld" :D. Nu kan het zijn dat hij de enige is die ze bezorgt :P, maar toch leuk om te horen.

En voor nu toedels, gelijk mee spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
DennisDCT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:25:
Ik had na kwartiertje spelen zonder toetsenbord dan wel. meteen de eerste fout van ie10 :P die kreeg het onscreen toetsenbord niet tevoorschijn :P voor de rest ben ik in me kelder aan het gamen.
[...]
Als je je cover ingeklikt hebt en naar voren hebt staan, komt je onscreen toetsenbord niet tevoorschijn. Zodra je de cover naar achteren klapt of erafhaalt, krijg je onscreen tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Her ook vernomen dat hij bezorgd is. Zit alleen nog bij college en heb vandaag weinig tijd om er mee te spelen. Slechte planning :(

Maar is snel gegaan dus! Vrijdagmiddag besteld, gister verzonden en vandaag ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
Ja, maar mijn toetsenbord moet nog binnen komen :) Ik was aan het spelen en opende ie weer even.
En op het vlak waar je normaal type op je tablet. was het wit en liep ie vast (a) Effe uitschakelen en weer opnieuw openen hielp wel. Maar toch jammertjes (a) Heb de nederlandse taal er ook maar even op gedaan.
Ik had hem zondag besteld, nu binnen. moeilijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
DennisDCT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:48:
[...]
Toch mooi binnen 2 werkdagen geleverd dan, ik zag ook priority shipping op de doos staan.

Ik heb nog geen echte crashes gehad van Windows RT dingen - wel soms wat vertragingen in animaties bij wisselingen, en een app die even de weg kwijt was. Het lijkt er op dat Xbox Smartglass en Xbox Music niet altijd helemaal goed samenspelen. Maar ja, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht van de eerste versies van deze applicaties. Voor overige ervaringen zal ik het Surface topic volspammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
DennisDCT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:48:
Ja, maar mijn toetsenbord moet nog binnen komen :) Ik was aan het spelen en opende ie weer even.
En op het vlak waar je normaal type op je tablet. was het wit en liep ie vast (a) Effe uitschakelen en weer opnieuw openen hielp wel. Maar toch jammertjes (a) Heb de nederlandse taal er ook maar even op gedaan.
Welke heb je besteld? De US versie, uit Amerika dus? Lijkt mij ook wel wat maar met de kosten van zo'n bedrijf die het moeten doorzenden vind ik het wel een erg prijzig ding. Maar na een paar uurtjes met de Surface gespeeld te hebben heb ik wel het idee dat het een essentieel iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
Ik heb hem via usa2you gekocht. Zij kopen hem dan en sturen hem door. het koste wel 171 euro. flink veel geld. maar dan heb ik wel dezelfde layout als al me andere toetsenborden (applekeyboard)
TEAMIKKE schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:05:
[...]

Welke heb je besteld? De US versie, uit Amerika dus? Lijkt mij ook wel wat maar met de kosten van zo'n bedrijf die het moeten doorzenden vind ik het wel een erg prijzig ding. Maar na een paar uurtjes met de Surface gespeeld te hebben heb ik wel het idee dat het een essentieel iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook binnen. Donderdagavond besteld en vanmiddag binnengekomen.
Nu nog een Touch cover uit de VS. Vandaag een UK versie gebruikt om mee te spelen en een Touch cover geeft heel veel toegevoegde waarde dat ik er zelf absoluut een wil.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:17

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb hem afgelopen dinsdagavond in Duitsland besteld. Kon overigens betalen met Paypal of Creditcard (Zie Paypal als betalingsoptie nog niet staan in de TS?).

Nu staat hij sinds die tijd op de volgende status : Wird bearbeitet. Versand in Schachtel

Ik kan niet echt iets maken van deze status, als ik hem door Google Translate haal krijg ik dit : verwerking Verzendkosten in doos.

Betekend dit nu dat hij eh...verzonden is en dat ik hem dus vandaag of morgen kan verwachten :? Er is overigens ook nog niets van m'n Paypal afgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2012 07:57 ]

• EgMaf
Zolang hij op bewerken staat, is hij nog niet verzonden (behalve als het systeem weer eens achter de feiten aanloopt). De opmerking over de doos slaat alleen op het soort verpakking, en heeft dus niets met de verzendstatus te maken.

• TEAMIKKE
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:56:
Ik heb hem afgelopen dinsdagavond in Duitsland besteld. Kon overigens betalen met Paypal of Creditcard (Zie Paypal als betalingsoptie nog niet staan in de TS?).

Nu staat hij sinds die tijd op de volgende status : Wird bearbeitet. Versand in Schachtel

Ik kan niet echt iets maken van deze status, als ik hem door Google Translate haal krijg ik dit : verwerking Verzendkosten in doos.

Betekend dit nu dat hij eh...verzonden is en dat ik hem dus vandaag of morgen kan verwachten :? Er is overigens ook nog niets van m'n Paypal afgehaald.
Log in op Microsoft Store NL en ga naar je bestelling overzicht. Dan zie je de bestelling in het Nederlands. Dan zie je dat "Versand in Schachtel" betekent dat hij wordt verzonden in een doos. Beetje obvious maar goed.

Mag overigens wel in de TS dat je de bestelling ook in de Nederlandse store kan zien.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 17:27
TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:56:

Ik zie geen paypal erbij staan, alleen VISA, MASTERCARD en AMERICAN EXPRESS. Had ook graag de paypal optie gehad.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
erikvandenberg schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:35:
[...]

Ik zie geen paypal erbij staan, alleen VISA, MASTERCARD en AMERICAN EXPRESS. Had ook graag de paypal optie gehad.
Ik heb in XBOX Music Paypal toegevoegd...kan dan blijkbaar ook bij de MS Store met Paypal betalen :+

Microsoft Store

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 17:27
TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:01:
[...]

Ik heb in XBOX Music Paypal toegevoegd...kan dan blijkbaar ook bij de MS Store met Paypal betalen :+

[afbeelding]
Ook even op XBOX music ingelogd en geprobeerd paypal toe te voegen, dit gaat allemaal goed totdat hij alsnog om een credit card vraagt(vanwege als je niet genoeg saldo hebt op je paypal). Oftewel, je hebt dus alsnog een creditcard nodig, wel jammer.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Krijg net een mail van de Microsoft Store :
Sehr geehrte(r) JackSparrow,

vielen Dank für Ihre Bestellung im Microsoft am 13. November 2012. Die folgenden Produkte wurden versandt. Wenn Sie als Zahlungsmethode eine Kreditkarte gewählt haben, wurde Ihre Karte jetzt belastet.

Wir haben diese Bestellung über Microsofts bevorzugten Lieferanten an Sie versandt. Hier ist/sind Ihre Tracking-Nummer/n.
Produkt-SKU Produktname Gekaufte Menge Versandmenge Versandmenge gesamt Betrag
7XR-00003 Surface mit Windows RT 1 1 1 479,00 €
Versandinformationen
Produktname Seriennummer TRACKING_NUMBER
Surface mit Windows RT Keine **** **** ****

Versand- und Rechnungsinformationen:
Bestellnummer: **********
Bestelldatum: 13. November 2012
Sendungsverfolgungs-URL:
Als alles mee zit heb ik hem dus voor het weekend in huis :+

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Quxan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:20:
Eergisteren een surface 32gb met touch besteld in frankrijk en eentje zonder toetsenbord in Duitsland (voor mijn vrouw).
Beiden zijn vandaag gearriveerd. Veel sneller dus dan de opgegeven drie weken.
Ik heb zojuist ook via de Frankrijk store de Surface besteld. Er staat niets bij qua levertijd. Ook de orderbevestiging roept daar niets over. Tijdens het proces ook geen betaling verricht, maar de order staat op 'in behandeling'.

Hoe is dat bij jou gegaan?

Edit: Ik zie nu als ik in PayPal.com kijk naar mijn rekening dat er een bedrag is gereserveerd. Lijkt goed te gaan dus. :)

En nu mijn Acer Iconia W500 maar te koop gezet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 15-11-2012 17:13 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:50:
[...]

Ik heb zojuist ook via de Frankrijk store de Surface besteld. Er staat niets bij qua levertijd. Ook de orderbevestiging roept daar niets over. Tijdens het proces ook geen betaling verricht, maar de order staat op 'in behandeling'.

Hoe is dat bij jou gegaan?
Bij mij bleef hij even 1-2 dagen op 'in behandeling staan'. Vanmiddag kreeg ik een mail dat hij verzonden is met UPS :+ Dus alles bij elkaar duurt het proces een dag of 3-4.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:01:
[...]

[afbeelding]
Ik had gehoopt dat je dan ook in de Windows Phone Store apps kon betalen ermee, maar helaas niet. Daar blijf ik toch mijn creditcard voor nodig hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sebazzz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:06:
[...]
Ik had gehoopt dat je dan ook in de Windows Phone Store apps kon betalen ermee, maar helaas niet. Daar blijf ik toch mijn creditcard voor nodig hebben.
Zelfde Microsoft Account neem ik aan?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:13:
[...]

Zelfde Microsoft Account neem ik aan?
Ja, hetzelfde account inderdaad.

• mknoppert
  • Laatst online: 14:01
TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:54:
[...]

Bij mij bleef hij even 1-2 dagen op 'in behandeling staan'. Vanmiddag kreeg ik een mail dat hij verzonden is met UPS :+ Dus alles bij elkaar duurt het proces een dag of 3-4.
Volgens mij heel verschillend wat de reactie van Microsoft is. Na twee dagen in behandeling ging de bestelling naar voltooid. Verder geen mail van Microsoft gehad. De dag erna een bezorging door Fedex met mijn Surface, terwijl UPS op de opdrachtbevestiging stond.

• TrueChaoZ
mknoppert schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:30:
[...]

Volgens mij heel verschillend wat de reactie van Microsoft is. Na twee dagen in behandeling ging de bestelling naar voltooid. Verder geen mail van Microsoft gehad. De dag erna een bezorging door Fedex met mijn Surface, terwijl UPS op de opdrachtbevestiging stond.
Yep, hier bjina precies hetzelfde, alhoewel ik niks gezien heb van UPS, niet in een mail, en ook niet op de verpakking. Bij mij ook twee (werk)dagen op 'in behandeling', en daarna de volgende dag binnen met FedEx priority overnight (afzendadres was overigens Ireland, en dus niet vanuit Duitsland).

Wellicht dat alleen de tablet zonder cover ook nog scheelt waar die vandaan komt, en algemene voorraad.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mknoppert schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:30:
[...]

Ik vond het al raar dat ik de tracking code niet werkte op UPS.com, op FedEX.com doet hij het wel...en hij wordt inderdaad morgen afgeleverd, voor 18:00. Bezorgt FedEX ook bij de buren?

Hij wordt overigens vanuit Veldhoven (NL) verstuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2012 21:56 ]

• TrueChaoZ
TheVMaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:55:
[...]

Ik vond het al raar dat ik de tracking code niet werkte op UPS.com, op FedEX.com doet hij het wel...en hij wordt inderdaad morgen afgeleverd, voor 18:00. Bezorgt FedEX ook bij de buren?
Ik zou het niet durven zeggen, sommige ervaringen lijken daar niet op, maar het zou kunnen.
Hij wordt overigens vanuit Veldhoven (NL) verstuurd.
Hmmm... nog een keer gekeken en hij komt op de sticker vanuit Ierland via Oostrom in NL.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste