Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HA5H
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
.

HA5H wijzigde deze reactie 28-03-2018 10:28 (203%)

• HA5H
  • Niet online
Gereserveerd.

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ondanks dat er veel te veel zaken ontbreken (resolutie RT, prijs, batterijduur), heeft het wel potentie denk ik. Vrijwel iedereen kent Windows en -als het keyboard een beetje tikt- zou het voor een aantal mensen weleens de PC kunnen verdrijven, zeker ook omdat Office er vast ook wel voor komt.

Weet iemand of de RT 100% multitasking toestaat en niet zoals de iPad doet alsof?

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:38

Snake

Los Angeles, CA.

Resolutie op de RT versie zal 720p zijn. Daar krijg je ook Office bij (zit in Windows RT).
Bij de Pro is het 1080p, en ik denk ook niet dat je er Office bij krijgt.

nieuws: Microsoft toont 10,6" Surface-tablets met ARM- en Intel-cpu's
Volgens dit artikel krijgt de pro versie ook Office, maar volgens de spec sheet niet...

Bij Windows RT kan je sowieso snappen (apps 'docken' links of rechts).

Snake wijzigde deze reactie 19-06-2012 08:26 (41%)

I live in paradise.

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik zie mezelf wel een Pro editie kopen als mijn laptop aan vervanging toe is. Lekker makkelijk gebruiken op de bank maar wel de touch cover kunnen gebruiken als je een langer verhaal moet typen. Een monitor aansluiten kan ook als je een groter scherm nodig hebt.

What a fine day for Science! | Specs

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

quote:
Snake schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:22:
Resolutie op de RT versie zal 720p zijn. Daar krijg je ook Office bij (zit in Windows RT).
Bij de Pro is het 1080p, en ik denk ook niet dat je er Office bij krijgt.

nieuws: Microsoft toont 10,6" Surface-tablets met ARM- en Intel-cpu's
Volgens dit artikel krijgt de pro versie ook Office, maar volgens de spec sheet niet...

Bij Windows RT kan je sowieso snappen (apps 'docken' links of rechts).
Klinkt aannemelijk, die 720p. Wat mij betreft is dat prima, mits hij voor een scherpe prijs gaat.

Die ge-snapte apps; blijven die gewoon doordraaien?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA.

quote:
zAo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:34:
[...]

Klinkt aannemelijk, die 720p. Wat mij betreft is dat prima, mits hij voor een scherpe prijs gaat.

Die ge-snapte apps; blijven die gewoon doordraaien?
Jazeker. Ze blijven bruikbaar!

I live in paradise.

• bassio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:36
Ik ga ook zeker proberen zo snel mogelijk 1 te bemachtigen. Ik gebruik mijn iMac nu al bijna niet, maar dit is net de stap om thuis alles op de Surface te gaan doen.

Join Online FM4 racing community voor competie racing met FM4.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA.

quote:
bassio schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:59:
Ik ga ook zeker proberen zo snel mogelijk 1 te bemachtigen. Ik gebruik mijn iMac nu al bijna niet, maar dit is net de stap om thuis alles op de Surface te gaan doen.
+1. Kan mijn Build Tablet ook de deur uit :P

I live in paradise.

• KorneelB
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:16
wat een prachtig apparaat.
was er echt even bang voor dat we er een heel plastic ding van gingen maken, maar als je die videos ook ziet, dan zie je gewoon dat bijvoorbeeld die stand echt stevig is een gewoon knoethard vastklikt..

wat ik echt mooi vind is dat die cover gewoon swipe technology gebruikt en dat je dus alleen beweging registreerd, niet key presses..

60 TB can not be enough

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:25

Rivanov

Apple freak

Ik als Apple Consultant en fanboy vind het er toch ook zéér interessant uit zien. Ben benieuwd wanneer er bij ons op de zaak één verschijnt voor m'n 'Microsoft' collega's. :P

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Kapiteiniglo
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Als de prijsstelling goed is kan dit zomaar eens mijn iPad en MacBook Pro (ik wissel nu afhankelijk van de vakken af) in de college banken vervangen. Nu hopen dat ze ook Visio naar de RT versie brengen.

Scientia potentia est

• 151407
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2013
leuk spul!
al moet ik zeggen dat ik al zeer tevreden ben met mijn Samsung Slate 7 700T 11.6 inch tablet.
windows 8 draait daar ook al als een zonnetje met 5 uur accu.
ben echt benieuwd naar de accu duur van de arm cpu in verhouding met peformance.

de Slate 7 die ik heb heeft een i5-2467M 1.6 GHz (2 cores met HT) cpu met 4 GB ram en 128GB SSD.
reolutie is ook nog redelijk goed: 1366 x 768.
volwaardige laptop specs. vind de accu duur redelijk gezien de power die je erop draait.

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 09:49 (8%)

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-12 19:20
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:46:
leuk spul!
al moet ik zeggen dat ik al zeer tevreden ben met mijn Samsung Slate 7 700T 11.6 inch tablet.
windows 8 draait daar ook al als een zonnetje met 5 uur accu.
ben echt benieuwd naar de accu duur van de arm cpu in verhouding met peformance.

de Slate 7 die ik heb heeft een i5 cpu met 4 GB ram en 128GB SSD.
volwaardige laptop specs. vind de accu duur redelijk gezien de power die je erop draait.
En hoe zit het met de warmte productie.....en het geluid (fans???).

Daar gaat het voor mij even vanaf hangen denk ik.....vind die volwaardige desktop wel leuk...maar als ze erg warm worden dan is dat niet zo lekker.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar is mijn tablet dan :D Ik heb altijd gewacht op een degelijke Windows variant, nu met ook op WP8 hoop ik dat ze wel een stevige combinatie/link maken tussen hun 3 platformen (mobile, tablet, PC), dat het ook met elkaar erg goed werkt.

Belangrijk punt zal wel de prijs worden, een Slate was dacht ik iets tegen de 1000 euro, hopelijk geen 'apple praktijken' als het gaat om de prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 151407
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:49:
[...]

En hoe zit het met de warmte productie.....en het geluid (fans???).

Daar gaat het voor mij even vanaf hangen denk ik.....vind die volwaardige desktop wel leuk...maar als ze erg warm worden dan is dat niet zo lekker.
warmte valt mee, zit wel een fan in maar die gaat pas loco als ik bv grafische stress uitoefen.
niet op video materiaal, dan is hij rustig.
slate die ik heb koste 1400 euro ex maar dan wel met dock, bt keyboard enz. en wwan, welke niet standaard kwam.
dock heeft RJ45/HDMI/USB
mag aannemen dat de arm versie met win 8 onder de 500 euro zit.. anders slaan ze daar de plank al mis

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 09:51 (19%)

• KorneelB
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:50:
Daar is mijn tablet dan :D Ik heb altijd gewacht op een degelijke Windows variant, nu met ook op WP8 hoop ik dat ze wel een stevige combinatie/link maken tussen hun 3 platformen (mobile, tablet, PC), dat het ook met elkaar erg goed werkt.

Belangrijk punt zal wel de prijs worden, een Slate was dacht ik iets tegen de 1000 euro, hopelijk geen 'apple praktijken' als het gaat om de prijs.
keyword wordt Live :) of Microsoft Account zoals het nu heet...

die zorgt dankzij de cloud storage voor een Sync tussen al je platformen :)

60 TB can not be enough

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
freak1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:56:
die zorgt dankzij de cloud storage voor een Sync tussen al je platformen :)
De sync van bestanden vind ik niet zo interessant (muziek heb ik spotify voor), meer simpele dingen als sessies verder gaan van je PC op je tablet, favorieten en eventueel cross-programs.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
zAo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:16:
Ondanks dat er veel te veel zaken ontbreken (resolutie RT, prijs, batterijduur)
De RT heeft een hogere PPI dan de Ipad 2. Nou weet ik dat sinds de Ipad 3 uit is, mensen dat als standaard nemen, maar imho is 720p op een 10.6 inch scherm meer dan voldoende. Natuurlijk heb je liever hoger, maar dit gaat echt de "normale" consument niet tegenhouden.

En, voor een beetje minder gemak, krijg je er wel gewoon USB (met wss driver support voor veel van je bestaande apparatuur), SD slot, HMDI out e.d. bij. Ik zie het wel zitten :)

Nu, met zonder ondertitel

• 151407
quote:
PWM schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:59:
[...]

De RT heeft een hogere PPI dan de Ipad 2. Nou weet ik dat sinds de Ipad 3 uit is, mensen dat als standaard nemen, maar imho is 720p op een 10.6 inch scherm meer dan voldoende. Natuurlijk heb je liever hoger, maar dit gaat echt de "normale" consument niet tegenhouden.

En, voor een beetje minder gemak, krijg je er wel gewoon USB (met wss driver support voor veel van je bestaande apparatuur), SD slot, HMDI out e.d. bij. Ik zie het wel zitten :)
yes all the above op de samsung slate, usb sticks, zelfs mijn usb logitech 7.1 heasdet!
hdmi out voor extern scherm of op je tv linken.

waar ik meer op let nu is dat je vanuit video app een knop hebt om wireless video naar je xbox 360 te streamen ala airplay. alleen de xbox moet hier voor nog een update krijgen, verwacht in de fall update.

• Death1ord
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-12 16:03
De zaken die m'n vader mist op z'n iPad (van z'n werk, ik had een samsung tablet genomen) zitten wel op deze tablet zoals een microSD slot, USB aansluiting, ...

Ook het feit dat het eenvoudig zal zijn om bestanden te syncroniseren tussen de pc/tablet zal een grote meerwaarde hebben. De iPad heeft iTunes en consorten maar dit kan niet geinstalleerd worden op z'n bedrijfsPC wegens policies dus moet hij alles syncen via Dropbox en dat vind m'n vader minder leuk.

Al bij al denk ik dat dit wel een stevige concurrent zal worden voor de iPad, mits de prijs iets milder is dan de iPad (of ongeveer gelijk).

• 151407
Daarom run ik ook een windows tablet.
Ik gebruik hem vooral voor remote beheer van vmware/sharepoint en citrix, dat gaat gewoon niet lekker op een ipad.
Onder windows kan ik gewoon de vsphere management apps gebruiken e.d.
Ja kan ook wel een rdp maken naar machine die alles heeft maar vpn en alles lokaal werkt gewoon sneller,
en met sharepoint is het gewoon mooi dat je office 2010 hebt en visual studio 2010.
Een windows tab is niet te vergelijken met IOS of Android.
Mag alleen hopen dat de RT versie niet zo is uitgekleed en de arm cpu niet te traag is voor de wat geavanceerdere gebruikers onders ons.
Ben bang van wel en dat vandaar de ivybridge versie word gemaakt.

• KorneelB
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:35:
Daarom run ik ook een windows tablet.
Ik gebruik hem vooral voor remote beheer van vmware/sharepoint en citrix, dat gaat gewoon niet lekker op een ipad.
Onder windows kan ik gewoon de vsphere management apps gebruiken e.d.
Ja kan ook wel een rdp maken naar machine die alles heeft maar vpn en alles lokaal werkt gewoon sneller,
en met sharepoint is het gewoon mooi dat je office 2010 hebt en visual studio 2010.
Een windows tab is niet te vergelijken met IOS of Android.
Mag alleen hopen dat de RT versie niet zo is uitgekleed en de arm cpu niet te traag is voor de wat geavanceerdere gebruikers onders ons.
Ben bang van wel en dat vandaar de ivybridge versie word gemaakt.
alle reviews tot nu toe van de ARM versies (en dat zijn er niet veel, agreed) zijn het erover eens dat de ARM versies super gelikt lopen.. vergeet ook niet dat je op de RT alleen goedgekeurde Metro apps kunt draaien.. dus daar zal een flinke controle opzitten om te kijken of het geen troep is wat in de Marketplace wordt gegooid.

die intel versie is de pro versie welke je o.a. kan toevoegen aan het domein (kan windows RT niet) en ik verwacht er stiekem ook een dock bij zodat hij te zetten is als desktop replacement.

60 TB can not be enough

• 151407
quote:
freak1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39:
[...]

alle reviews tot nu toe van de ARM versies (en dat zijn er niet veel, agreed) zijn het erover eens dat de ARM versies super gelikt lopen.. vergeet ook niet dat je op de RT alleen goedgekeurde Metro apps kunt draaien.. dus daar zal een flinke controle opzitten om te kijken of het geen troep is wat in de Marketplace wordt gegooid.

die intel versie is de pro versie welke je o.a. kan toevoegen aan het domein (kan windows RT niet) en ik verwacht er stiekem ook een dock bij zodat hij te zetten is als desktop replacement.
ja de metro interface loopt gelikt maar de applicaties die jezelf installeert zal de arm versie een smack op de performance krijgen.
daar zie ik nog helemaal niets van, de arm kan x86 applicaties draaien maar ben meer geintresseerd hoe ze het doen op de arm.

low budget -> arm en minder power voor eigen apps (miscchien wel blocked.)
better budget -> ivy cpu maar dat moet de praktijk ook nog bewijzen.

nu op de samsung slate 7 full power, full windows en 5 uur accu, daar moet je mee leven dan:)

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 10:43 (5%)

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:00
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:42:
[...]

daar zie ik nog helemaal niets van, de arm kan x86 applicaties draaien maar ben meer geintresseerd hoe ze het doen op de arm.
Nee je kan geen x86 apps installeren op de RT versie.

Gamertag

• n_n
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-08-2015
quote:

ja de metro interface loopt gelikt maar de applicaties die jezelf installeert zal de arm versie een smack op de performance krijgen.
Onder Windows RT (arm) is het enkel mogelijk om applicaties uit de store te installeren, daarnaast is het voor de arm niet mogelijk om X86 applicaties te draaien.

• KorneelB
quote:
[...]

low budget -> arm en minder power voor eigen apps (miscchien wel blocked.)
better budget -> ivy cpu maar dat moet de praktijk ook nog bewijzen.

nu op de samsung slate 7 full power, full windows en 5 uur accu, daar moet je mee leven dan:)
sorry?

zowel je eerste als tweede zin snap ik niet..

"de applicaties die je zelf installeert zal de arm versie een smack op de performance krijgen"
bedoel je dat als je apps installeert dat deze slecht kunnen presteren? ze gaan door de MS Marketplace in, dus worden getest van te voren.. ook installeer je ze via de Marketplace, ik maak me daar geen zorgen over. ook is het echt niet zo dat als je meer applicaties installeert het ding ineens langzamer wordt. je suspend de applicatie als je ze niet gebruikt dus ik geloof het wel..

en je tweede zin;
"daar zie ik nog helemaal niets van, de arm kan x86 applicaties draaien maar ben meer geintresseerd hoe ze het doen op de arm."
de ARM versie kan geen X86 draaien.. windows 8 werkt op de ARM architecture, X86, en X64. ARM is incompatible met X86 en X64 dus ik snap je zin echt niet?

en ik wil je niet beledigen, maar zou je een kleine twee seconden extra willen nemen om even je zinsstructuur en grammatica door te nemen voor je wat post? je post is echt bizar moeilijk te begrijpen..

KorneelB wijzigde deze reactie 19-06-2012 10:53 (6%)

60 TB can not be enough

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Wanneer wordt er eigenlijk meer bekend gemaakt? Zaken als releasedate en prijs zijn best wel belangrijk :)

• 151407
apart ik mee gelezen te hebben ergens dat de arm x86 applicaties kon draaien.
ik ga of mijzelf opvoeden en de source zoeken.
excuses voor mijn gebrekkige nederlandse zins opbouwing..

als je op de arm alleen maar apps uit de store kan halen is dat al vrijwel gedoemd..
dan mis je juist de kracht van windows, free will..

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 10:59 (9%)

• KorneelB
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:58:
apart ik mee gelezen te hebben ergens dat de arm x86 applicaties kon draaien.
ik ga of mijzelf opvoeden en de source zoeken.

als je op de arm alleen maar apps uit de store kan halen is dat al vrijwel gedoemd..
dan mis je juist de kracht van windows, free will..
want op Android en de Ipad heb je wel al die vrijheid...

ik zie het niet zo als een probleem. het is hetzelfde systeem als op de windows Phone. als je een betaalde app wilt maken kan dat, als je een gratis app wilt maken kan dat, maar links of rechtsom, je app draait soepel en is virusvrij..

60 TB can not be enough

• 151407
quote:
freak1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:00:
[...]

want op Android en de Ipad heb je wel al die vrijheid...

ik zie het niet zo als een probleem. het is hetzelfde systeem als op de windows Phone. als je een betaalde app wilt maken kan dat, als je een gratis app wilt maken kan dat, maar links of rechtsom, je app draait soepel en is virusvrij..
dat is dan jouw perceptie, ik zie meer heil in een full windows tablet waar je alles op los kan laten wat je wilt dan een dicht gespijkerde omgeving ala RT/Android en IOS.
daarom ben ik erg benieuwd wat RT niet kan naast een full windows..
virus vrij, je hebt het wel over windows en een markt waar de meeste virussen voorkomen:)
of komt de RT ook standaard met windows defender aan?

Ik hou het bij mijn Samsung Slate voorlopig.
als ik mijzelf wil beperken zet ik er zelf wel policies op:)

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 11:10 (16%)

• KorneelB
maar vandaar toch ook 2 type devices?
goedkope instap devices gebaseerd op ARM (Windows RT) welke gewoon full feature zijn maar geen desktop mode hebben. dat betekend dus dat je zult moeten installeren via de windows store en dat je geen X86\X64 apps kunt installeren..
als ik naar mezelf kijk zie ik de ARM versie echt als een bruikbare, volwassen tablet voor thuis en op het werk. ik kan makkelijk notities maken, Word docs maken of aanpassen, PowerPoint rommelen etc. etc.
wil ik echt een desktop replacement kan ik gaan voor de "gewone" tablet, dus de pro versie, welke gebaseerd is op de Ivy Bridge, welke wel een desktop modus heeft en X86\X64 apps kan draaien..

ik zie het probleem niet zo :) wil je een "full" windows tablet, dan kan dat, welkom bij de Surface Pro ;-)

60 TB can not be enough

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat 'goedkope' heb ik nog zo m'n twijfels over ;)

• KorneelB
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:09:
[...]

virus vrij, je hebt het wel over windows en een markt waar de meeste virussen voorkomen:)
of komt de RT ook standaard met windows defender aan?

Ik hou het bij mijn Samsung Slate voorlopig.
als ik mijzelf wil beperken zet ik er zelf wel policies op:)
ja, X64\X86 virussen.. geen ARM virussen.. installatie via de App Store waar apps gescand worden van te voren..
ik zou je willen aanraden om je in te lezen in Windows RT, want de argumenten die je aandraagt zijn gewoon niet van toepassing hier.

en ik ben het niet eens met je policies opmerking. er wordt helemaal niets beperkt of geblokeerd in de traditionele wijze, het is een processor architectuur welke samenwerkt met een OS. daarbij wordt er gebruik gemaakt van de app store als installatie proces.

60 TB can not be enough

• 151407
http://www.tomshardware.c...Otillini-Intel,15597.html

Yet despite Windows RT's shortcomings, consumers who purchase an x86/x64-based tablet won't simply be able to install old software and load it up as if it were fresh out of the box. Otellini said that users will be required to press a button on the device that will put the new OS into legacy Windows mode "for those who need an older user interface." But he also added that the Windows 8 tablets on Intel chips provide a snappy response.

hmms zelfs in de pro word het je moeilijke gemaakt.

maar goed zonder dat we uberhaupt referentie materiaal hebben gezien en niemand weet hoe of wat blijft het giswerk.
enige ervaring die ik heb is met een samsung slate 7 en dat werkt perfect.

en arm leesvoer:
http://www.howtogeek.com/...-what-does-it-mean-to-me/

If you’re interested in a Windows 8 tablet because of support for legacy desktop software, be sure to get an x86 tablet, not an ARM one. If you’re looking for enterprise features, you’ll probably want to stay away from Windows RT, too.

maar goed we need reviews..

Wat betreft virussen, het zou vrij moeten zijn maar het blijft een microsoft product:
http://techie-buzz.com/mi...ets-to-be-virus-free.html
De arm versie is dus inderdaad zoals je aangaf volledig dicht gespijkerd en alleen via market apps mogelijk.
voor de simpele tablet user genoeg mits de store eens word aangevuld, op dit moment 85 apps/games totaal..

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 11:29 (46%)

• DarkSide

DarkSide

theres no place like ::1

Daarbij worden ARM processoren steeds krachtiger en krachtiger.
En kunnen er straks best mooie en goede ARM apps uitkomen voor win8.
Zelf hoop ik dat er een goede 3rd party support komt.
Denk bv aan bedrijven als VMware met een mooi vshere client.
En natuurlijk MS zelf ook die met wat beheer tools uitkomt die op RT gaan draaien.

Hoeven geen 100% versies te zijn van hun desktop tegenhanger. Maar dit zou remote beheer ook makkelijker kunnen maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• McBoom
  • Laatst online: 15:45
Ziet er strak uit :) Dat wordt straks twijfelen tussen deze of een Asus Transformer met W8. :P Zo'n tablet past mooi in ons eco-systeem van onze Windows laptop, Xbox en WP7 telefoons, helemaal als straks SmartGlass uitkomt :Y)

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-12 21:55
quote:
zAo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:58:
Wanneer wordt er eigenlijk meer bekend gemaakt? Zaken als releasedate en prijs zijn best wel belangrijk :)
Exacte gegevens zijn inderdaad niet gegeven.
Maar de RT versie zou tegelijk met W8 uitkomen, en die wordt eind oktober verwacht.
De Pro-versie 3 maanden later.

Qua prijzen: de RT-versie zou de prijs krijgen "vergelijkbaar met" andere (high-end) ARM-tablets.
Dus dan zou ik rond de prijs van een Samsung Galaxy 10.1 en Asus Transformer Pad verwachten: plusminus ¤ 600,--.

De Pro-versie (x64) zou een prijs krijgen "vergelijkbaar met" Ultrabooks met vergelijkbare specs.
Er is echter (volgens Pricewatch) maar één Ultrabook met FullHD-scherm, de Asus UX31.
Deze kost 1400 euro, maar heeft dus geen touchscreen..
Deze is dus wat lastiger in te schatten.. maar zal wel zoiets worden verwacht ik.

• 151407
quote:
HyperioN schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Exacte gegevens zijn inderdaad niet gegeven.
Maar de RT versie zou tegelijk met W8 uitkomen, en die wordt eind oktober verwacht.
De Pro-versie 3 maanden later.

Qua prijzen: de RT-versie zou de prijs krijgen "vergelijkbaar met" andere (high-end) ARM-tablets.
Dus dan zou ik rond de prijs van een Samsung Galaxy 10.1 en Asus Transformer Pad: plusminus ¤ 600,--.

De Pro-versie (x64) zou een prijs krijgen "vergelijkbaar met" Ultrabooks met vergelijkbare specs.
Er is echter (volgens Pricewatch) maar één Ultrabook met FullHD-scherm, de Asus UX31.
Deze kost 1400 euro, maar heeft dus geen touchscreen..
Deze is dus wat lastiger in te schatten.. maar zal wel zoiets worden verwacht ik.
een Samsung slate kaal kost 1200.. gezien die specs mag ik hopen dat de pro versie tab wel onder de 800/1000 euro blijft anders verliest het zijn markt op de prijs.
prijs voor x86/vrijheid is dan te duur voor de meeste mensen.

• HyperioN
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:31:
[...]

een Samsung slate kaal kost 1200.. gezien die specs mag ik hopen dat de pro versie tab wel onder de 800/1000 euro blijft anders verliest het zijn markt op de prijs.
Klopt, maar daarom verwacht ik ook dat de "meeste mensen" zullen kiezen voor de RT, en dat deze daarvoor ook in de markt gezet wordt.

Ik verwacht dat Microsoft de Pro-versie voornamelijk inzet in de zakelijke markt (vandaar ook de naamgeving), waarbij de gebruiker zakelijke x86-software nodig heeft (denk: bedrijfsspecifieke software etc).

• KorneelB
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:31:
[...]

waarom zit je zo te hameren op vrijheid?
het feit dat ik een oude versie van een app niet meer kan installeren op een nieuw OS is voor mij geen beperking van een vrijheid, maar een overweging die ik meeneem bij het kopen..

vind het zo'n onzin argument dat vrijheid, heb nu een Iphone, heb hem altijd gejailbreakt zodat ik "vrijheid" had, sinds een jaar niet meer omdat ik helemaal niets aan die "vrijheid" had. alle apps die ik nodig had zaten in de store, had nergens problemen mee..

don't believe the hype.

60 TB can not be enough

• McBoom
quote:
HyperioN schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Klopt, maar daarom verwacht ik ook dat de "meeste mensen" zullen kiezen voor de RT, en dat deze daarvoor ook in de markt gezet wordt.
Ik denk ook dat de meeste mensen een tablet kopen 'voor erbij', tenminste, dat is hier zo als we een tablet gaan kopen. We hebben een goede 17" laptop voor het 'zware' werk en zo'n Surface zou heest alleen gebruikt gaan worden om wat te internetten, mailen, wat spelletjes en zal waarschijnlijk gebruikt worden als mobiel fotoalbum. Op een PC/laptop vind ik de vrijheid wel lekker, maar op een tablet hoeft het voor mij niet zo.

Vroeger was ik ook altijd aan het 'prutsen' met custom roms e.d., maar nu moet het gewoon werken en heb ik daar helemaal geen zin meer in.

• 151407
Windows is tot op heden altijd zo geweest dat je zelf applicaties zoals office kunt installeren.
deze vrijheid is in RT weg.

Met vrijheid bedoel ik dat ik zelf kan installeren wat ik wil, visual studio enz.
de RT ben je volledige afhankelijk van wat microsoft in de store stopt.
ik verwacht dat die content wel jaar duurt voordat het echt interessant is voor de meeste mensen.

Ik ben zelf verwend met de Slate 7, volledige office 2010, visual studio 2010.
kan sharepoint webpart programmeren op dit device.
ik had meer verwacht van de RT versie dan een dicht getimmerd systeem.
Dan ga ik er van uit dat de usb support in de RT ook wel crap zijn omdat geen enkele driver werkt op arm.
als die al aanwezig is.
Draai op de slate X64 versie van consumer preview en out de box werkt b.v op usb een logitech wireless G930 headset.

Naja ik zal wel in de prosumer class vallen met de slate, een laptop/tablet hybrid.
ik denk zelf dat de RT de eerste maanden flink tegenvalt op content, daar mogen ze nu al hard aan werken.
en ben erg benieuwd naar de prijzen.
weet wel dat ik voorlopig mijn slate behoud puur omdat het de vrijheid geeft.

Heeft niets met jailbreaken te maken maar mensen die straks een windows rt tablet kopen en niet weten wat ze kopen, komen met een koude kermis thuis als 90% niet werkt wat wel werkt op windows 8 pc.

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 11:50 (23%)

• DarkSide

DarkSide

USB support ben ik niet zo bang voor. Voor Android werken ook veel USB devices zoals game controllers en hd's en USB sticks.
Dat zal ook wel voor Win8 RT gaan gelden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• McBoom
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:45:
Windows is tot op heden altijd zo geweest dat je zelf applicaties zoals office kunt installeren.
deze vrijheid is in RT weg.

Met vrijheid bedoel ik dat ik zelf kan installeren wat ik wil, visual studio enz.
de RT ben je volledige afhankelijk van wat microsoft in de store stopt.
ik verwacht dat die content wel jaar duurt voordat het echt interessant is voor de meeste mensen.
Nee, de gewone mensen boeit Visual Studio niet, die willen gewoon kunnen internetten en kunnen mailen en wat spelletjes kunnen doen. Voor de mensen die meer vrijheid willen en Visual Studio, Photoshop en aanverwanten willen draaien moeten dan de Pro kopen, die, wat de naam al aangeeft, voor professionals bedoeld is.
quote:
Ik ben zelf verwend met de Slate 7, volledige office 2010, visual studio 2010.
kan sharepoint webpart programmeren op dit device.
ik had meer verwacht van de RT versie dan een dicht getimmerd systeem.
Dan ga ik er van uit dat de usb support in de RT ook wel crap zijn omdat geen enkele driver werkt op arm.
als die al aanwezig is.
Draai op de slate X64 versie van consumer preview en out de box werkt b.v op usb een logitech wireless G930 headset.
Dan hou je je Slate toch? Als je een W8 tablet wil moet je de pro kopen. De RT is voor gewone huis-tuin-en-keuken gebruikers. En waarom ga je er vanuit dat de usp-support ruk zal zijn? Niemand heeft het ding getest, dus om daar nu al vanuit te gaan is voorbarig.

• 151407
Zal ook zeker mijn slate nog houden.

hier offical spec sheet van surface tablets van microsoft.

http://www.microsoft.com/...sets/surfacespecsheet.pdf

RT USB 2 / Micro hdmi (denk ik)
PRO USB 3 / mini displayport.

geen info over bluetooth?

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 11:59 (14%)

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik ben wel benieuwd of Microsoft ook bepaalde ontwikkelaars gaat pushen/ondersteunen om bepaalde applicaties Metro te maken zodat ze op zowel Windows 8 als Windows RT gaan draaien. En dan vooral apps die consumenten veel gebruiken en niet developer tools zoals Visual Studio e.d.

Bijvoorbeeld applicaties zoals:
ING/ABN/Rabo bankieren Apps. In principe kan dat ook via Internet maar op een iPad is zo'n bankieren app super makkelijk.

Movie/photo editing. Heb regelmatig familie moeten helpen met het simpel knippen en plakken in een filmpje voor een school opdracht. Dus geen fancy dingen maar meer windows movie maker live achtig programma.

Foto boeken maken (Hema/Media Markt/Kruidvat). Mijn vriendin vindt het prachtig om een foto boek te maken van vakantiefoto's.

What a fine day for Science! | Specs

• 151407
Tja de Slate is bij een windows 8 developer conference meegegeven aan devs pre loaded met visual studio 2012 en windows 8 juist om al vast te beginnen aan programmeren van metro Apps.
Kaartjes waren ook 1600 dollar voor de windows 8 build/dev conference.
Met de templates zijn al vrij snel basic apps voor metro te ontwikkelen.
misschien voor de haters maar net als apple kun je als windows dev ook advertenties in metro apps verwerken.

http://www.buildwindows.com/

en voor mede developers onder ons:
source library met sample apps.
MSDN: Windows 8 Code Samples and Examples in C#, VB.NET, C++, JavaScript

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 12:10 (34%)

• HA5H
  • Niet online
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:57:
Zal ook zeker mijn slate nog houden.

hier offical spec sheet van surface tablets van microsoft.

http://www.microsoft.com/...sets/surfacespecsheet.pdf

RT USB 2 / Micro hdmi (denk ik)
PRO USB 3 / mini displayport.

geen info over bluetooth?
Specsheet was ook al te vinden in de OP :+ , maar even over jouw opmerking, er wordt totaal niet gerept over eventuele Bluetooth, Wi-Fi, 3G/4G of andere vormen van connectiviteit op de tablets.. zeer vreemd.

• 151407
quote:
Haakontje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:06:
[...]

Specsheet was ook al te vinden in de OP :+ , maar even over jouw opmerking, er wordt totaal niet gerept over eventuele Bluetooth, Wi-Fi, 3G/4G of andere vormen van connectiviteit op de tablets.. zeer vreemd.
dat verbaast mij ook al, verwacht to wel minimaal bluetooth voor toetsenbord enzo en 3G.

• Tripwire999
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:37
Wauw ik vind het echt een mooi apparaat, heb de Windows 8 Consumer Preview ook op me laptop staan maar ik denk dat mijn Ipad 2 + laptop ingeruild word voor de PRO tablet als je daar gewoon X86 apps op kan draaien. Dat ding is sneller dan mijn eigen laptop 8)7. Naja zolang Unity3D er maar op draait :P

Tripwire999 wijzigde deze reactie 19-06-2012 12:16 (8%)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA.

quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:07:
[...]

dat verbaast mij ook al, verwacht to wel minimaal bluetooth voor toetsenbord enzo en 3G.
Bluetooth zal er wel inzitten, dat is goedkoper als een custom connect ding te ontwerpen voor dat keyboard.

I live in paradise.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA.

quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Bluetooth zal er wel inzitten, dat is goedkoper als een custom connect ding te ontwerpen voor dat keyboard.

I live in paradise.

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 26-11 10:48
quote:
Snake schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:16:
[...]

Bluetooth voor het keyboard zou ook betekenen dat het keyboard een Eigen batterij & lader nodig heeft.
Ik denk dat het keyboard dus wel een "custom connect ding" heeft.

Daarnaast zal Bluetooth er vast wel opzetten. Dat lijkt me gewoon logisch :-)

Overigens: Heeft iemand al kunnen ontdekken of je het scherm (de UI dus :) ) ook kunt draaien?
Of is het landscape only?

EgMaf wijzigde deze reactie 19-06-2012 12:20 (11%)

• HA5H
  • Niet online
quote:
EgMaf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Bluetooth voor het keyboard zou ook betekenen dat het keyboard een Eigen batterij & lader nodig heeft.

Overigens: Heeft iemand al kunnen ontdekken of je het scherm (de UI dus :) ) ook kunt draaien?
Of 't keyboard maakt verbinding via de magneet waarmee hij gekoppeld is aan het apparaat?

• 151407
quote:
Haakontje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Of 't keyboard maakt verbinding via de magneet waarmee hij gekoppeld is aan het apparaat?
tja zal wel iets slims in zitten maar bluetooth zal er wel inzitten.
misschien dat ze 3G scrappen op RT versie en alleen in de Pro doen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

V.w.b. de vrijheid kunnen ze ook gekozen hebben om het te combineren, net als bij Android: standaard kun je alleen uit de Store iets halen, maar als je 'admin' bent op je device, dan kun je ook aanzetten dat je aparte pakketten kunt installeren. Wat mij betreft nog steeds een groot voordeel.

• HyperioN
quote:
Haakontje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Er zitten een zestal contact-punten op. Door de magneet en twee kleine plastic uitsteek-dingetjes wordt hij automatisch op zijn plaats getrokken.

Beetje als Apple MagSafe maar dan iets groter:

HyperioN wijzigde deze reactie 19-06-2012 12:47 (10%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu maar hopen dat ze ook de Shift-Z houden en niet een europees onding uitbrengen met de Shift / Z variant :P

• 151407
quote:
zAo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:43:
V.w.b. de vrijheid kunnen ze ook gekozen hebben om het te combineren, net als bij Android: standaard kun je alleen uit de Store iets halen, maar als je 'admin' bent op je device, dan kun je ook aanzetten dat je aparte pakketten kunt installeren. Wat mij betreft nog steeds een groot voordeel.
zover ik het lees:
RT: alleen market apps, speciaal voor arm.
Pro: zelf apps installeren maar in alleen bepaalde modus van windows 8.

en uber pro is op slate achtige devices waar een full windows 8 op draait, direct installeren van applicaties.

het tobo heeft een touchpad om muis te simuleren op een tablet, beats the point maar in gevallen van een citrix omgeving of virtual desktop wel verdomd makkelijk :)

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 13:07 (11%)

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

zoals iemand op engadget het zo mooi bracht: "I just threw money at my screen".
Dit is waar windows 8 dus om zal draaien. Ik zou nooit windows 8 op mijn vaste computer installeren, maar op dit soort tablets kan ik niet wachten om het te gebruiken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• churchill9
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-03-2016

churchill9

psn: jimmy-chu

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:07:
zoals iemand op engadget het zo mooi bracht: "I just threw money at my screen".
Dit is waar windows 8 dus om zal draaien. Ik zou nooit windows 8 op mijn vaste computer installeren, maar op dit soort tablets kan ik niet wachten om het te gebruiken :)
Hoezo? Ik gebruik Windows 8 al een tijdje en het kost me geen cent.
Als hij zometeen uitkomt betaal je alleen de aanschaf waarden en voor de rest is hij het zelfde als win7 alleen iets sneller.

Voor apps moet je nu trouwens ook al betalen, de store brengt ze alleen maar samen.

• HyperioN
quote:
churchill9 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Als hij zometeen uitkomt betaal je alleen de aanschaf waarden en voor de rest is hij het zelfde als win7 alleen iets sneller.

Voor apps moet je nu trouwens ook al betalen, de store brengt ze alleen maar samen.
Haha, you don't get it.

"I keep throwing money at my screen, but nothing is happening!" is een soort meme die al een tijdje rondzwerft op (Engelstalige) techsites waar zoiets mee bedoeld wordt als: "Ik wil hem hebben, snel, nu! :+ "

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
churchill9 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:54:

Die term slaat meer op het principe 'just take my money!', ze willen hem graag hebben. Niet zozeer wat het OS an sich zou kosten :P

edit, zoals hierboven ^^ :P

• 151407
quote:
HyperioN schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:02:
[...]

Haha, you don't get it.

"I keep throwing money at my screen, but nothing is happening!" is een soort meme die al een tijdje rondzwerft op (Engelstalige) techsites waar zoiets mee bedoeld wordt als: "Ik wil hem hebben, snel, nu! :+ "
staat ook geen ruk nog in die "appstore" totaal 85 applicaties inc wat games zoals wordfeud/fruit ninja en cut the rope.
zijn overigs goed te spelen om samsung slate 7.
eerst moet je geld in de winkel gooien en dan tegen je scherm:)
ga een app ontwikkelen dat als je dat doet je dan aan mij doneert!: >:)

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 14:08 (11%)

• McBoom
Ik vind 85 toch al aardig wat voor een OS wat nog niet eens op de markt is ;)

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:42

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

quote:
EgMaf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Soort van MagSafe connector voor power en data dus.. Zie deze link; http://www.theverge.com/2...blet-power-data-connector

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

• 151407
quote:
McBoom schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:15:
heb je ook gezien wat voor apps het zijn? :) denk dat 10% nuttig is.
maar ja denk dat van de apple appstore maar 1% nuttig is.

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 14:17 (10%)

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:42

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

quote:
McBoom schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:15:
Laat die jongen nou, hij heeft al meer het woord 'Slate' dan 'Surface' gebruikt in het 'Surface'-topic.. Go figure..

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

• 151407
quote:
ScSi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:17:
[...]

Laat die jongen nou, hij heeft al meer het woord 'Slate' dan 'Surface' gebruikt in het 'Surface'-topic.. Go figure..
haha puur als vergelijking, gezien er niet veel ter gelijken valt, ja of je moet de fujitsu 550 tablet met atom vergelijkend noemen:)
over de hardware van de surface valt niet veel te zeggen omdat er maar halve informatie is.

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 14:21 (11%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik zit nu de keynote te kijken (gewoon starten op 10 minuten):

Dit is echt een must-have. Ik bestel hem zodra het kan. Alles wat ik mis aan mijn huidige tablet, zie ik in 30 minuten langs komen.

• 151407
quote:
PWM schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:34:

[video]

Dit is echt een must-have. Ik bestel hem zodra het kan. Alles wat ik mis aan mijn huidige tablet, zie ik in 30 minuten langs komen.
thnx, zal eens kijken:)
hopelijk word er stuk meer duidelijk dan die schrale info die er nu circuleert.

de behuizing is wel nice! vapor.
lol in filmpje heeft hij nog wat touchscreen bugs, balk van tabs in IE kwam niet naar beneden en home button fails:)
en hij wisselt hem om voor een andere. _/-\o_

gorilla glass voor het scherm, info voor topic start!

het toetsenbord cover is maar 3mm.. respect. _/-\o_

De pro versie is 14mm dik, dus 4 mm dikker dan de RT versie.

het toetsenbord cover is compatible met beide versies, dat scheelt.

De pro heeft rond om een dunne ventilator uitgang, ben beniewd naar het geluids gehalte van de ivy cpu.

Zo het filmpje te zien is de pro way to go als je het meeste uit de surface wilt halen.

151407 wijzigde deze reactie 19-06-2012 15:17 (45%)

• HA5H
  • Niet online
quote:
PWM schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:34:

[video]

Danku, heb 'm toegevoegd aan de OP! ;)

• eeNer
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05-11 19:22
Wat een gaaf apparaat!

Dit wordt zo goed als zeker mijn volgende tablet en tevens vervanger van mijn laptop verwacht ik :D

• DarkSide

DarkSide

Ziet er inderdaad erg goed uit. Ook de cover. Denk alleen dat die best prijzig gaat worden.
Hoewel een groot android fan. En fan van de transformer series van Asus.
Heeft dit toch ook goed mijn aandacht weten te bemachtigen. Ik hoop dat de ARM versies goed geprijsd gaan worden en dat ontwikkeling van apps goed verloopt.
Ook de Win8 Pro versie heeft erg mijn aandacht.

Geruchten gingen al langer dat MS met een tablet kwam. Maar dit is toch wel boven verwachting.

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Wordt de Pro nou actief gekoeld? Of is de ventilatiesleuf rondom genoeg voor koeling? Ik hoop dan niet dat het te warm wordt om comfortabel mee te werken.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:38:
Ziet er inderdaad erg goed uit. Ook de cover. Denk alleen dat die best prijzig gaat worden.
Hoewel een groot android fan. En fan van de transformer series van Asus.
Het budgetmodel bevat een tegra3 chipset, die zijn op dit moment al heel schappelijk qua prijs, en deze tablet is gepland voor de feestdagen. Ik vermoed eigenlijk dat Microsoft voor een vrij agressieve prijscampagne gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• DarkSide

DarkSide

quote:
dreester schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:59:
Wordt de Pro nou actief gekoeld? Of is de ventilatiesleuf rondom genoeg voor koeling? Ik hoop dan niet dat het te warm wordt om comfortabel mee te werken.
Volgens de keynote is die sleuf voldoende. Je kan op die manier geen uitgang blokkeren hoe je hem ook vasthoudt en het zou ten alle tijden comfortabel moeten blijven.
Ben benieuwd. Mijn i5 laptop wordt aan de ventilator opening soms toch behoorlijk warm.
quote:
Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:00:
[...]

Het budgetmodel bevat een tegra3 chipset, die zijn op dit moment al heel schappelijk qua prijs, en deze tablet is gepland voor de feestdagen. Ik vermoed eigenlijk dat Microsoft voor een vrij agressieve prijscampagne gaat :)
Ja de tablet misschien opzich. Al verwacht ik geen 399 prijs.
Als je kijkt naar de cover van apple die is ook 39,-. Ik verwacht dat die van MS duurder zal zijn ivm het geïntegreerde KB.
Zeker richting de 79,- verwacht ik.
Misschien komt er een voordeel kit als je ze meteen samen koopt.

We wachten af.....

DarkSide wijzigde deze reactie 19-06-2012 16:05 (38%)

• 151407
quote:
DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:02:
[...]

Volgens de keynote is die sleuf voldoende. Je kan op die manier geen uitgang blokkeren hoe je hem ook vasthoudt en het zou ten alle tijden comfortabel moeten blijven.
Ben benieuwd. Mijn i5 laptop wordt aan de ventilator opening soms toch behoorlijk warm.
noise level, ben wel benieuwd, de samsung slate (ja sorry dat ik er weeeer over begin) heeft aantal vents aan zijkant en achterkant.
deze zijn minder slim geplaatst dan de surface pro, dus kudos microsoft.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:00:
[...]

Dat denk ik ook. Anders dan Apple en de makers van Android tablets, is de hardware voor Microsoft uiteindelijk bijzaak, zeker in het begin. Het gaat om de adoptie van Windows 8. Daarom kan Microsoft de tablet gebruiken als marketing tool, en deze tegen kostprijs of zelfs iets daaronder aanbieden.

Uiteindelijk zal het zeker de bedoeling zijn ook op de tablets uiteindelijk winst te maken, maar dat zal eerder zijn door de prijs gelijk te houden bij dalende component prijzen.

Ik zet in op ¤599,- inclusief de cover voor het 32GB model.

EDIT: Grappig overigens dat er niet over 3G/4G gesproken is. Dat betekent dat het er niet in zit, of Microsoft het zo normaal vind, dat ze het niet noemen.

PWM wijzigde deze reactie 19-06-2012 16:08 (8%)

• DarkSide

DarkSide

Dat is natuurlijk ook zo. MS zal Windows RT ook willen pushen. En met een mooie tablet en een goede prijs zullen andere fabrikanten ook een RT tablet willen uitbrengen. En zal MS geld vangen voor de licentie kosten RT

edit: Over de 3 danwel 4g. Idd ze hebben het wel over dat mensen tegenwoordig overal productief en creatief willen kunnen zijn en dat zij die markt uitermate kunnen bedienen met hun surface lijn.
Iets wat toch lastig gaat als je geen Wifi hotspot hebt en het ook zonder 3g/4g moet doen.

Iets zegt me dat de getoonde modellen wifi only waren en dat de 3 en 4g modellen ook wel komen.

DarkSide wijzigde deze reactie 19-06-2012 16:15 (47%)

• 151407
Ik verwacht alleen 3G/4G/WiMaX in de pro versie, gezien de dikte van de rt versie.
mimo wifi is wel leuk maar als je access point het niet ondersteund is het nog waardeloos.
vandaar dat de meeste tablets het ook niet hebben nu.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:13:
Dat is natuurlijk ook zo. MS zal Windows RT ook willen pushen. En met een mooie tablet en een goede prijs zullen andere fabrikanten ook een RT tablet willen uitbrengen. En zal MS geld vangen voor de licentie kosten RT

edit: Over de 3 danwel 4g. Idd ze hebben het wel over dat mensen tegenwoordig overal productief en creatief willen kunnen zijn en dat zij die markt uitermate kunnen bedienen met hun surface lijn.
Iets wat toch lastig gaat als je geen Wifi hotspot hebt en het ook zonder 3g/4g moet doen.

Iets zegt me dat de getoonde modellen wifi only waren en dat de 3 en 4g modellen ook wel komen.
Zal best kunnen dat ze de volgende serie pas met 3G/4G doen, mogelijk de huidige modellen icm met WP7 (dan 8) laten verbinding maken? Soort van adhoc netwerkje vanuit je WP toestel die je tablet voorzet van 3G.

• 151407
3g intergratie is overigs erg goed geregeld in windows 8, via swipe menu rechts is het simpel aan en uit zetten.
heb hier in 1 o 2 seconden connectie met 14 mbit kpn.

• DarkSide

DarkSide

Dus gewoon tetheren. Niet te hopen dat dat dan een WP7 only optie word.
Waarom een hele grote groep mensen met een android telefoon (ik zie iphone gebruikers niet zo snel een WIn8 device gebruiken) overslaan.
Waarom zou ik, als ICS gebruiker niet willen tetheren met mijn RT device?

• 151407
daarom zeg ik, RT theter optie voor standaard gebruikers met windows 7 phone of wat anders.
de Pro verwacht ik wel een sim modem ingebouwd, anders slaan ze daar mobiel een gat.

• spenky
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 03-11-2017
quote:
DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:22:
Dus gewoon tetheren. Niet te hopen dat dat dan een WP7 only optie word.
Waarom een hele grote groep mensen met een android telefoon (ik zie iphone gebruikers niet zo snel een WIn8 device gebruiken) overslaan.
Waarom zou ik, als ICS gebruiker niet willen tetheren met mijn RT device?
Ik neem aan dat die tablet geen andere connecties gaat disabled mbt tetheren.. Dat is toch gewoon een wifi netwerk opzetten met je telefoon. (zo doet mijn wp7 het iig)

Frietjes

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
XennOX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:17:
Ik verwacht alleen 3G/4G/WiMaX in de pro versie, gezien de dikte van de rt versie.
mimo wifi is wel leuk maar als je access point het niet ondersteund is het nog waardeloos.
vandaar dat de meeste tablets het ook niet hebben nu.
Ik heb even gekeken bij mijn router en 2 accesspoints (3 verschillende merken en types d:)b ), die hebben het allemaal, en dat zijn allemaal 3+ jaar oude dingen. Zo uniek is dat toch niet? Of heb ik toeval.

• 151407
quote:
PWM schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:24:
[...]

Ik heb even gekeken bij mijn router en 2 accesspoints (3 verschillende merken en types d:)b ), die hebben het allemaal, en dat zijn allemaal 3+ jaar oude dingen. Zo uniek is dat toch niet? Of heb ik toeval.
heb er genoeg voorbij zien komen zonder :)
vooral bestaande netwerken buiten ala mac enzo, daar wil je ook op de wifi soms.
als je geen 3g hebt zou dat ook de rede zijn waarom er mimo in zit en geen 3g:)

• spenky
hadden jullie deze pagina al gezien?

http://www.microsoft.com/surface/en/us/about.aspx

Het viel mij net pas op dat je ook naar beneden kan scrollen.. Maar kan ook aan mij liggen..

Frietjes

• S401
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:24
Wat een prachtig apparaat zeg. Nu een groot deel van de Keynote gekeken. En het design en gedachte achter de Microsoft Surface bevallen me echt. En ik denk dat het heel goed nu mijn netbook kan vervangen. Nooit echt bij een tablet gehad van die moet ik echt hebben, maar de Microsoft Surface wil ik echt hebben. Ik ben echt naar de prijs benieuwd en hopelijk is voor mij de pro versie te betalen.
Ik had niet verwacht dat Microsoft een zo goed uitgedachte tablet kon presenteren.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
spenky schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:30:
hadden jullie deze pagina al gezien?

http://www.microsoft.com/surface/en/us/about.aspx

Het viel mij net pas op dat je ook naar beneden kan scrollen.. Maar kan ook aan mij liggen..
De scrollbalk viel me al gelijk op eigenlijk :+

Ik vind 'm best potentie hebben, vooral die ingebouwde stand is slim bedacht. Maar ik vind het altijd zo onnodig dat er over 'iPad-killer' gepraat moet worden. De iPad gaat echt niet opeens weg als er een goed alternatief is, want dat is het hooguit: een goed alternatief.

The devil is in the details.

• spenky
Er zijn nog geen echte hands-on of iets dergelijks. Niemand heeft hem nog vast gehad?

Frietjes

• HA5H
  • Niet online
quote:
spenky schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:40:
Er zijn nog geen echte hands-on of iets dergelijks. Niemand heeft hem nog vast gehad?
Voor zover ik weet niet nee, alleen van veraf bekeken.

• McBoom
Ik heb de keynote ook in HD gevonden. Wel in 4 delen helaas....

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10 22:18

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik vind het er een zeer veelbelovend product uitzien. Ik ben eens benieuwd wat dit gaat kosten.

Software is like sex, it's better when it's free

• Davidjongsma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-11-2015
Wie gaat hem bouwen? Is dat al bekend?

• TomasH
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-12 06:47
Oh, is er ook al een speciaal topic voor de Surface. Schaamteloze self-quote dan maar:
quote:
TomasH schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:38:
WZor zegt 399 dollar voor RT en 499 dollar voor x86. Lijken me mooie prijzen. Niet raar, want het is Microsoft en ze hebben toch concurrentie van een iPad 2 van 399 dollar.
WZor heeft een geschiedenis wat betreft Microsofts-leaks.

• McBoom
Ik denk dat de 399 voor de 32GB RT wel aardig goed zit, maar persoonlijk denk ik dat de x86 eerder richting de 700/800 zal gaan voor de goedkoopste uitvoering (64GB). Met de prijzen die daar gegeven worden ligt de boel te dicht bij elkaar. Tot nu toe zijn er 4 uitvoeringen bekend (32GB en 64GB RT en 64GB en 128GB x86) en het lijkt me sterk dat er zo weinig verschil tussen zal zitten.

• Sc0tTy
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:41
quote:
dreester schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:59:
Ik vind dit juist een van de geniale features van de tablet.! Nooit meer 1 warm punt waar alle hitte uit komt.

Sowieso wou ik een Win8 tablet, maar nu heb ik mijn keuze gemaakt op welke. De Surface ziet er zo gelikt uit, veel features en ook nog eens goede kwaliteit. Ik denk dat dit zeker een goede concurrent gaat worden op de tablet markt.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 2 3 ... 64 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True