Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: december 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heeft er iemand een idee waar ik een goede oplader kan halen? Doet weer eens raar met om de seconde laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-12 22:01

gauchov6

BMW K44 & K54

quote:
Chris Smoove schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:08:
Heeft er iemand een idee waar ik een goede oplader kan halen? Doet weer eens raar met om de seconde laden.
Even de contacten schoon maken op de stekker en op de Surface. Vaak krijg ik ook zo'n knipperend scherm bij opladen, maar na schoonmaken en goed aandrukken werkt het opladen weer wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

quote:
gauchov6 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:25:
[...]

Even de contacten schoon maken op de stekker en op de Surface. Vaak krijg ik ook zo'n knipperend scherm bij opladen, maar na schoonmaken en goed aandrukken werkt het opladen weer wel.
Heeft niet gewerkt, toch bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Chris Smoove schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:08:
Hier bv: V&A aangeboden: Microsoft Surface (2) 24W voeding ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Vandaag is het weer bar en boos op mijn Surface RT tablet.
Eerst krijg ik tijdens het kijken van een embedded filmpje (dat spontaan stopt) een melding dat er te weinig opslagcapaciteit over is op mijn tablet (namelijk 0MB!), en dat ik daarom apps moet gaan verwijderen.
Dat van die capaciteit kon ook wel kloppen, ik merkte al een tijdje dat verschillende apps erg sloom opstarten. Daarnaast heb ik in de Metro-browser zeker zo'n 100 tabs openstaan.
Vervolgens open ik een lijstje waarin per app staat aangegeven hoeveel ruimte hij inneemt. Er zat een app bij genaamd Appex huppeldepup van meer dan 4GB! Omdat de naam me niet direct iets zei heb ik die niet meteen verwijderd. Wel verwijderde ik een paar honderd MB aan spellen die ik toch nooit speel. Maar daarna bleek in de Metro modus dat ik verschillende tegels kwijt ben geraakt (o.a. Weer, Social, Skype, Games, Videos, Reizen, Gezondheid), waaronder ook de belangrijkste, namelijk mijn standaard Metro mail-app. Ik heb die beslist niet verwijderd, maar hij is wel verdwenen. Ik probeer om hem opnieuw te installeren vanuit de store, maar dat lukt niet - hoewel de store aangeeft dat ik hem heb geinstalleerd. Ik heb overigens nog steeds maar 500MB aan ruimte over (van in totaal 27GB). Dat is ook raar, want ik heb voor hooguit 200MB aan apps geinstalleerd staan, geen foto's of video's gemaakt, en slechts enkele tientallen Word documenten (ook geen Excel of Powerpoint bestanden).

(Wel is de Desktop versie van Outlook2013 nog beschikbaar, maar die gebruikte ik nooit.) Verder werd me nog gevraagd opnieuw mijn paswoord in te voeren voor mijn MS account.

En net voordat dit allemaal begon kreeg ik bij het bekijken van mijn hotmail/outlook account op mijn PC een melding van Microsoft dat er sinds vandaag een nieuwe privacy instelling actief is en dat ze daarnaast ook hun service voorwaarden hebben aangepast. Of mijn storing hier iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik baal er wel van.

Verder heb ik vanochtend ook nog een MP4 video proberen af te spelen (van slechts 1 seconde) wat niet lukte, omdat de tablet aangeeft niet met dit bestandstype om te kunnen gaan. Dat bestand heb ik minuten later handmatig opgezocht en verwijderd. Misschien dat dat er mee te maken heeft gehad?

choogen wijzigde deze reactie 14-09-2016 14:55 (22%)

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-12 23:03
Ik heb een laptop én een telefoon met Windows 10. Het liefst zou ik daar nog een Surface Pro als tablet naast willen hebben. Maar ik heb al een Ipad 2 Air (sorry..) van mijn werk. Dus om nu daarnaast nog veel geld uit te geven. Toch ben ik wel nieuwsgierig naar de Surface. De RT is nu tweedehands rond de 100 euro te vinden. Ik overweeg om er 1 aan te schaffen om eens aan te snuffelen en ken de nadelen (RT tenslotte). Het gaat vooral om surfen, mailen en foto's bekijken. Ben benieuwd naar de meningen hier. Is deze investering nog de moeite waard of raden jullie me aan om door te sparen voor een Pro versie.

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
@coenox: wat betreft omwikkeling is RT helaas dood en zo goed als begraven, dus daarvoor hoef je 't niet te doen. Ik heb er destijds één aangeschaft voor mijn moeder die er nog steeds dagelijks gebruik van maakt.: mail, browsen & Office en een paar apps met top bouwkwaliteit en accuduur. Dus het kan nog wel. Helaas laat MS de RT gebruiker geheel achter, al maakte ze enkel Win 10 Mobile geschikt voor de RT met behoud van full Office, dan had je nog iets (of desnoods Linux). Kijk anders eens naar een Chinese Surface Pro clone, deze zijn er al voor een paar honderd ¤. De Cube i9 bijvoorbeeld. En een Xiaomi MiPad 2 om je verzameling aan afmetingen bompleet te maken.... ;)

@choogen: lijkt me tijd voor een full refresh/reset. En -slightly off topic- met 100+ tabs open en geen vrije ruimte lijmt het me niet vreemd dat de RT tegenstribbelt. Het blijft tenslotte een magere Tegra3

EDIT@below: AFAIK kan dat niet. Wel via de desktopversie van IE. Je kunt de favorites folder met html files kopiëren (eventueel zelfs vanaf een andere pc).

mtr33 wijzigde deze reactie 14-09-2016 15:30 (8%)

• choogen
  • Niet online
quote:
@choogen: lijkt me tijd voor een full refresh/reset. En -slightly off topic- met 100+ tabs open en geen vrije ruimte lijmt het me niet vreemd dat de RT tegenstribbelt. Het blijft tenslotte een magere Tegra3
Ik denk dat het inderdaad uitdraait op een full reset.

Weet je toevallig hoe ik de lijst met favorieten (websites) kan opslaan zodat ik die na de reset weer kan invoeren?

Het gaat dan om de Favorieten vanuit de Metro browser, (niet de desktop versie van Explorer op mijn tablet, die gebruik ik nooit). Edit: ik zie nu dat de favorieten die ik ooit in de Metroversie heb opgeslagen ook aan de desktop Explorer zijn toegevoegd. Ik hoef dus maar 1 lijst te kunnen exporteren.

choogen wijzigde deze reactie 14-09-2016 15:44 (16%)

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-12 21:02
quote:
choogen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat het inderdaad uitdraait op een full reset.

Weet je toevallig hoe ik de lijst met favorieten (websites) kan opslaan zodat ik die na de reset weer kan invoeren?

Het gaat dan om de Favorieten vanuit de Metro browser, (niet de desktop versie van Explorer op mijn tablet, die gebruik ik nooit). Edit: ik zie nu dat de favorieten die ik ooit in de Metroversie heb opgeslagen ook aan de desktop Explorer zijn toegevoegd. Ik hoef dus maar 1 lijst te kunnen exporteren.
Dat is toch gewoon de map favorieten in c:\users\<username>\ ??

• choogen
  • Niet online
quote:
Jurgen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:47:
[...]
Dat is toch gewoon de map favorieten in c:\users\<username>\ ??
Ja, dat is hem! Bedankt!
mtr33, jij ook bedankt!

Ben na mijn reset jammer genoeg twee fijne apps van RTL voorgoed kwijt, namelijk RTL XL (niet meer beschikbaar) en RTL Nieuws (blijft hangen tijdens installatie toch gelukt na reboot). Wel heb ik opeens weer 20 GB aan vrije ruimte. Overigens zijn mijn Explorer Favorieten vanzelf bewaard gebleven, ik hoefde ze niet terug te importeren.

choogen wijzigde deze reactie 15-09-2016 10:59 (47%)

• choogen
  • Niet online
Nadat ik afgelopen woensdag mijn tablet gereset had (en alle apps had geherinstalleerd) was er weer zo'n 20GB aan vrije ruimte beschikbaar.

Vandaag -slechts drie dagen later- is er nog maar 15GB over.... Ergens zit er dus nog steeds iets mis: in dit tempo moet ik over een dikke week opnieuw een reset uitvoeren. :? Een of ander proces schrijft waarschijnlijk excessief naar mijn harde schijf, maar ik weet niet welke.

Mijn C:/Windows installatie is zo'n 10GB groot, dat lijkt me wel ongeveer normaal. Maar waar ik het probleem dan wel moet zoeken, geen idee.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:59
quote:
choogen schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:37:
Nadat ik afgelopen woensdag mijn tablet gereset had (en alle apps had geherinstalleerd) was er weer zo'n 20GB aan vrije ruimte beschikbaar.

Vandaag -slechts drie dagen later- is er nog maar 15GB over.... Ergens zit er dus nog steeds iets mis: in dit tempo moet ik over een dikke week opnieuw een reset uitvoeren. :? Een of ander proces schrijft waarschijnlijk excessief naar mijn harde schijf, maar ik weet niet welke.

Mijn C:/Windows installatie is zo'n 10GB groot, dat lijkt me wel ongeveer normaal. Maar waar ik het probleem dan wel moet zoeken, geen idee.
Ik vermoed dat dit update-cache is. Deze zou je weer op kunnen ruimen met diskcleanup, hierbij kun je ook direct zien waar het verbruik vandaan komt, als het Windows zut is.

• choogen
  • Niet online
quote:
St00mwals schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:25:
[...]
Ik vermoed dat dit update-cache is. Deze zou je weer op kunnen ruimen met diskcleanup, hierbij kun je ook direct zien waar het verbruik vandaan komt, als het Windows zut is.
Heb net even gecheckt, maar via Schijfopruiming voor Windows (C:) kan ik op dit moment hooguit 9MB vrijmaken. Desalniettemin, bedankt voor de suggestie!

Edit: Zag net ook nog de knop Systeembestanden opschonen. Heb daarmee uiteindelijk toch zo'n 950MB kunnen vrijmaken. De twee grootste posten waren Windows Update opschonen (400MB) en Bestanden met geheugendump na systeemfout (530MB).

Edit 2: Systeembestanden opschonen heeft de situatie uiteindelijk niet beter gemaakt. Na het verwijderen van Windows Update opschonen en Bestanden met geheugendump na systeemfout wil de Surface RT de Windows updates doodleuk opnieuw installeren: bij het afsluiten van de tablet heb je de optie om bij te werken en af te sluiten. Wanneer je daar voor kiest gaat de tablet doodleuk 73 updates lopen installeren. Daarna hield ik zelfs nog minder ruimte over dan voordat ik begonnen was met Systeembestanden opschonen. Heb nu nog maar 12 GB over (ipv 15GB waarmee ik begon). |:(

Tijd dus voor nog maar weer eens een reset...

choogen wijzigde deze reactie 19-09-2016 13:51 (51%)

• choogen
  • Niet online
De Microsoft Weer-app geeft opnieuw kuren: wanneer je de app opent verschijnt na enige seconden een fors meldingswindow met de boodschap dat de app bijgewerkt dient te worden. Als je daarna op OK drukt word je naar de Store geleid en vervolgens wordt er daar gemeld dat er geen app updates beschikbaar zijn. |:(

Pas op: wanneer je de Weer-app verwijdert, kun je hem daarna NIET meer terugvinden in de Store. Best irritant. Wel lukte het me uiteindelijk om in de Store via Account/Mijn Apps de Weer-app opnieuw te downloaden. Helaas krijg ik ook daarna nog in de Weer-app steeds weer die melding over de noodzaak tot updaten...

choogen wijzigde deze reactie 18-12-2016 14:50 (0%)
Reden: typfoutje

• St00mwals
quote:
choogen schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:20:
De Microsoft Weer app geeft opnieuw kuren: wanneer je de map opent verschijnt na enige seconden een fors meldingswindow met de boodschap dat de app bijgewerkt dient te worden. Als je daarna op OK drukt wordt je naar de Store geleid en vervolgens wordt er daar gemeld dat er geen app updates beschikbaar zijn. |:(

Pas op: wanneer je de Weer app verwijdert, kun je hem daarna NIET meer terugvinden in de Store. Best irritant. Wel lukte het me uiteindelijk om in de Store via Account/Mijn Apps de Weer app opnieuw te downloaden. Helaas krijg ik ook daarna nog in de Weer app steeds weer die melding over de noodzaak tot updaten...
Zal dit het begin zijn van het dood-verklaren van de RT-store??

• Ward85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-12 11:27
Het zou wel wat zijn als de Windows 10 on ARM oplossing die ze recent hebben laten zien (op basis van de Qualcomm Snapdragon 835) ook kan draaien op de Surface RT devices. Dan heb je er opeens een stuk meer aan.

Iemand enig idee hoe die Tegra 3 in vergelijking staat tot deze nieuwe Qualcomm?

SURFACE PRO 2 BLACK - LUMIA 735 GREY - XBO WHITE

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-12 16:14
Zijn er meer mensen die zoals ik na de laatste updates weer eens een niet werkend touchscreen hebben? En zo ja, al evt. een oplossing?

• Comp-Freak
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-12 14:29
Ik gebruik mijn Surface RT (32 GB) ook nog steeds met enige regelmaat, ondanks de wat trage processor blijft ik het een prettig apparaat vinden. Om schijfruimte vrij te maken heb ik twee weken geleden alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hierna staan er uiteraard een flink aantal updates klaar die ook zonder problemen installeren.

Na de eerste ronde updates lukt het helaas niet meer om verder naar updates te zoeken. Hij blijft eeuwig zoeken zonder foutmelding of resultaat. Processorgebruik is gedurende die tijd 25% zonder enige vorm van activiteit op de schijf of wlan. Na ruim 30 uur zoeken naar updates heb ik het maar opgegeven. Nou heb ik een vergelijkbaar probleem ook op mijn pc met Windows 7 gehad, maar daar kon ik het makkelijk oplossen door met de hand een recente rollup pakket te installeren. Uiteraard bestaat die mogelijkheid voor Windows RT niet.

Zijn er meer mensen met een vergelijkbaar probleem, of heeft iemand nog tips om te proberen mijn Surface toch weer up-to-date te krijgen?

@oetgrunn: tot aan mijn reset 2 weken geleden geen problemen gehad met het touchscreen.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik had laatst nog de Surface RT van mijn ouders gereset. Ze vonden het plotseling traag, wat bleek, de schijf zat vol, terwijl er niets op stond.. Ook hier geen updates kunnen vinden. Apps uit de store kunnen niet gedownload worden, omdat niet alle updates zijn geďnstalleerd. Wat een klote ding dus. Maar goed, het wordt alleen gebruikt om videos te bekijken en dat doet de Surface nog oké.

• St00mwals
quote:
Comp-Freak schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:13:
Ik gebruik mijn Surface RT (32 GB) ook nog steeds met enige regelmaat, ondanks de wat trage processor blijft ik het een prettig apparaat vinden. Om schijfruimte vrij te maken heb ik twee weken geleden alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hierna staan er uiteraard een flink aantal updates klaar die ook zonder problemen installeren.

Na de eerste ronde updates lukt het helaas niet meer om verder naar updates te zoeken. Hij blijft eeuwig zoeken zonder foutmelding of resultaat. Processorgebruik is gedurende die tijd 25% zonder enige vorm van activiteit op de schijf of wlan. Na ruim 30 uur zoeken naar updates heb ik het maar opgegeven. Nou heb ik een vergelijkbaar probleem ook op mijn pc met Windows 7 gehad, maar daar kon ik het makkelijk oplossen door met de hand een recente rollup pakket te installeren. Uiteraard bestaat die mogelijkheid voor Windows RT niet.

Zijn er meer mensen met een vergelijkbaar probleem, of heeft iemand nog tips om te proberen mijn Surface toch weer up-to-date te krijgen?

@oetgrunn: tot aan mijn reset 2 weken geleden geen problemen gehad met het touchscreen.
De meest eenvoudige, maar oh zo effectieve Windows oplossing:
Toevallig een reboot al een keer geprobeerd?

• Jurgen
Ik moet zeggen dat ik mijn RT toch nog wel geregeld gebruik. Voor een beetje internetten gaat het allemaal toch wel erg langzaam, dus dat laat ik dan maar maar als 2e scherm dmv. splashtop werkt het goed genoeg.

Als ik dan toch op de bank zit en even wat op wil zoeken pak ik al snel mijn telefoon erbij, dat gaat allemaal een stuk vlotter.

De updates lopen allemaal zonder problemen. Ik heb een jaar of 3 geleden voor het laatst een restore uitgevoerd en de symptomen van een volle schijf herken ik niet. Misschien toch iets om even in de gaten te houden.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Jurgen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:45:
Ik moet zeggen dat ik mijn RT toch nog wel geregeld gebruik. Voor een beetje internetten gaat het allemaal toch wel erg langzaam, dus dat laat ik dan maar maar als 2e scherm dmv. splashtop werkt het goed genoeg.
Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.

Voor internet/YouTube/netflix werkt hij nog perfect, gebruik hem nog bijna dagelijks.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jurgen
quote:
SinergyX schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.

Voor internet/YouTube/netflix werkt hij nog perfect, gebruik hem nog bijna dagelijks.
Via splashtop gebruik ik hem als tweede scherm, het enige lastige hieraan is dat de muiscursor niet op de tab te zien is. Heb jij hier ook last van?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Jurgen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Via splashtop gebruik ik hem als tweede scherm, het enige lastige hieraan is dat de muiscursor niet op de tab te zien is. Heb jij hier ook last van?
Niet als ik touchpad gebruikt van de type cover, als ik touchscreen gebruik is m'n cursor inderdaad weg.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jurgen
quote:
SinergyX schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Niet als ik touchpad gebruikt van de type cover, als ik touchscreen gebruik is m'n cursor inderdaad weg.
O ik bedoelde eigenlijk de muis van mijn laptop, als ik deze naar het extra scherm toe beweeg.

Ik gebruik splashtop ook om de RT als 2e monitor (dus bureaublad uitbreiden) te gebruiken.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Jurgen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:51:
[...]

O ik bedoelde eigenlijk de muis van mijn laptop, als ik deze naar het extra scherm toe beweeg.

Ik gebruik splashtop ook om de RT als 2e monitor (dus bureaublad uitbreiden) te gebruiken.
Oh zo'n manier, zo heb ik het nog niet getest, was gisteren puur even alles instellen en uitvogelen.

• Comp-Freak
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-12 14:29
quote:
St00mwals schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 06:14:
[...]

De meest eenvoudige, maar oh zo effectieve Windows oplossing:
Toevallig een reboot al een keer geprobeerd?
Ja, twee weken geleden ben ik er een paar dagen mee aan het prutsen geweest. Vele malen opnieuw opgestart of opnieuw teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Elke keer zodra KB2919355 geďnstalleerd was, bleef hij eeuwig zoeken naar updates.

Nu zal je natuurlijk altijd zien: gisteren maar weer eens het ding tevoorschijn gehaald. KB2919355 moest nog weer geďnstalleerd worden omdat ik hem daarvoor al weer eens gereset had. Vannacht uitgezet en vanochtend weer laten zoeken naar updates. En ja hoor, vandaag heeft hij opeens wel 195 updates gevonden. Dus het lijkt erop dat het probleem zichzelf opgelost heeft door het wat tijd te geven. |:(

Bedankt voor het meedenken St00mwals ;)

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-12 16:14
Nou, vorige week de Surface 2 maar eens weer compleet gereset (eindeloos updates zoeken en een niet werkend touchscreen) , en ja hoor, een dag later ineens weer updates beschikbaar, maar liefst een stuk of 236! Touchscreen werkte nog niet, maar wel weer na het toestel een nachtje uit te laten (kan ook toeval zijn, ik heb vaker last gehad van een niet werkend touchscreen, altijd nog weer aan de praat gekregen maar nog nooit een manier gevonden die altijd werkt).
Kortom, mocht je dezelfde problemen hebben, er is hoop.
Ik vind de Surface nog steeds een behoorlijke tablet om wat te internetten en te mailen, dit in tegenstelling tot het gebruik van een ook aanwezige iPad 2 die met alle updates door Apple inmiddels tot een vrijwel onbruikbaar traag apparaat is gereduceerd.

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Is er iemand bekend met 'puistjes' op de Surface? Voor zover ik kan vinden is er een enkeling die hier ook last van heeft. Zou ik nog kans maken op vervanging / reparatie? Ding is al lang uit de garantie :( . Die puistjes beginnen zich ook steeds meer in het oplaad gedeelte te vormen, wat opladen een hele kunst maakt.

Zo ziet mijn Surface er nu uit :|

Detmer wijzigde deze reactie 16-04-2017 15:05 (13%)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 00:54
Mijn tante heeft vandaag haar Microsoft Surface in mijn handen gestoken. Ze heeft het probleem dat ze geen chatberichten meer kan sturen met de facebookapp.

Ik las dat Facebook hun app op oudere windowsversie's niet meer ondersteunt. Zou dat het probleem zijn?

Is hier een oplossing voor? Ik geloof dat ze die tablet enkel en alleen gebruikt voor wat sociaal contact, dus zou jammer zijn als ze hem daarvoor niet meer kan gebruiken.

• Rips10
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15-12 23:53
Je kan websites pinnen aan het startscherm. Een eventuele oplossing zou kunnen zijn door de chat pagina van facebook aan start vast te pinnen. Misschien zijn er ook nog wel alternatieve apps, maar daar weet ik niks van.

• uberhoogy
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-12 22:02
Mijn Surface RT was veel te traag geworden en ik heb daarom enkele maanden geleden een Samsung Galaxy Tab S2 met book cover keyboard gekocht. Ik heb zojuist mijn Surface RT voor de lol uit de kast gehaald. Is ie pardoes weer best snel! Ik weet nie wat er is gebeurd maar hij in tijden niet zo snel meer gereageerd. Zelfs IE is weer prima mee te werken!

Het blijft toch een heerlijke tablet hoor. Een echte laptop vervanger, het is gewoon jammer dat Windows RT niet meer met nieuwe functionaliteiten wordt uitgerust.

Daarover gesproken. Hoe groot achten jullie de kans dat bijvoorbeeld Windows 10 for ARM op de Surface RT kan draaien? Dat zou in theorie toch best goed mogelijk moeten zijn? Of is de Surface RT met de Tegra 3 te zwak hiervoor?

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-12 21:05
quote:
uberhoogy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:54:

Daarover gesproken. Hoe groot achten jullie de kans dat bijvoorbeeld Windows 10 for ARM op de Surface RT kan draaien? Dat zou in theorie toch best goed mogelijk moeten zijn? Of is de Surface RT met de Tegra 3 te zwak hiervoor?
Nihil. Geen drivers en Secureboot zal ook niet meewerken.

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 01:34
Heb hiervoor al eerder een Surface RT gekocht, echter heb ik hem later weer verkocht, afgelopen jaar begonnen met mijn studie maar door uitval ga ik in september weer wat anders doen, maar omdat deze studie niet heel laptopafhankelijk is en ik al een aardig beest van een laptop heb(15+ inch, 16Gb ram, SSD en een i7 7e generatie) zou het toch wat handzamer zijn om iets kleiners erbij te nemen voor alleen Office en beetje opzoeken, zodat ik ook niet echt kan klooien met andere Win32 programma’s. :P

Mijn vraag luid dus als volgt: doe ik er verstandig aan om nog een Surface RT of een Surface 2 RT tweedehands te kopen?

Thanks voor de hulp :)

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
De surface RT heeft een schermresolutie van 1366 x768.Dat is tegenwoordig echt te weinig. Ook is hij niet snel, internetten en meerdere tabbladen open hebben vereist soms wat geduld. Ik denk dat de RT geen goede keuze voor je is. Wellicht dat de 2RT wel snel genoeg is? Daar heb ik echter geen ervaring mee. Die heeft iig wel een fullHD resolutie en een snellere processor.

• CR35
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-12 11:26

CR35

infamous topic killer...

@Brekers Ik gebruik mijn RT alleen maar voor Netflix en series. Voor de rest heeft het geen toepassingen meer. Vroeger als reader gebruikt om documenten te proofreaden. Maar nu is internet te traag en de apps worden niet goed ondersteund. Surface 2 is echt stuk sneller en Full HD, maar ook eigenlijk gewoon EOL en qua app support ook niet goed. Zou eerder kijken voor een vergelijkbaar apparaat met WOA, hoewel de huidige lichting naar mijn mening te duur is. Als je kan wachten dan zou ik dat doen, of een heeeel goedkope surface 2, daar moet office en basic internet iets beter op werken als dat alles is wat je nodig hebt.

• St00mwals
quote:
Brekers schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:30:
Heb hiervoor al eerder een Surface RT gekocht, echter heb ik hem later weer verkocht, afgelopen jaar begonnen met mijn studie maar door uitval ga ik in september weer wat anders doen, maar omdat deze studie niet heel laptopafhankelijk is en ik al een aardig beest van een laptop heb(15+ inch, 16Gb ram, SSD en een i7 7e generatie) zou het toch wat handzamer zijn om iets kleiners erbij te nemen voor alleen Office en beetje opzoeken, zodat ik ook niet echt kan klooien met andere Win32 programma’s. :P

Mijn vraag luid dus als volgt: doe ik er verstandig aan om nog een Surface RT of een Surface 2 RT tweedehands te kopen?

Thanks voor de hulp :)
Ik sluit mij aan bij de reacties van @_l_Arjan_l_ en @CR35.
Ik gebruik de RT alleen nog als filmpjes en youtube en af en toe een spelletjes tablet voor de kids (3 & 5 jaar), voor de rest is die te traag.

Is anders Windows S niet wat voor jou?
nieuws: Microsoft stopt volgend jaar met standalone-versie van Windows 10 S

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Dat wordt mijn volgende test, al vraag ik me af of het echt zo solide is als RT.

Ja, m'n RT is niet meer de snelste, maar sinds ik die adblock-filterlist toe heb gevoegd, dat is een wereld van verschil als je weer het internet op gaat. Ja gezeur bij bepaalde websites met blocken van ads (jammer joh) maar voor YouTube/ziggoTV en remote desktop is hij nog netjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 01:34
Thanks @_l_Arjan_l_, @CR35 en @St00mwals heb het toch maar niet gedaan en een 13.3 inch laptop uit 2011 erbij gekocht(met specificaties die nog met gemak mee kunnen hedendaags) (onder de 2kg) voor dezelfde functies als waar ik de RT voor wilde gebruiken.

Nieuwe Windows installatie erop en updaten, wordt een leuk laptopje voor college aankomend schooljaar! :)

Brekers wijzigde deze reactie 12-03-2018 00:12 (9%)

• St00mwals
Dit lijkt mij toch wel een erg leuke opvolger voor mijn RT (met gebroken scherm...:( )
Ook erg leuk voor de kids.

nieuws: Microsoft introduceert 10"-tablet Surface Go - update

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
quote:
St00mwals schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:20:
Dit lijkt mij toch wel een erg leuke opvolger voor mijn RT (met gebroken scherm...:( )
Ook erg leuk voor de kids.

nieuws: Microsoft introduceert 10"-tablet Surface Go - update
De goedkoopste versie wordt 449 euro met sloom eMMC storage. Dan nog een toetsenbord a 99 euro. Zit je al weer op 550 euro minimaal.

CyberMania wijzigde deze reactie 10-07-2018 15:47 (16%)

• St00mwals
quote:
CyberMania schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:46:
[...]

De goedkoopste versie wordt 449 euro met sloom eMMC storage. Dan nog een toetsenbord a 99 euro. Zit je al weer op 550 euro minimaal.
Toetsenbord??
Mijn kids gebruiken de RT ook zonder (omdat mijn touchcover is overleden)

Maar los daarvan, ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews i.v.t. de iPad.

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-11 15:09
Ik zie deze eigenlijk als opvolger voor mijn Nexus 7 2013. Het is vrij droevig gesteld met de Android tablets - een heleboel zijn 4:3 wat voor mij niet interessant is als media consumption device. Een andere heleboel zijn niet Netflix certified/supported waardoor je geen HD of FHD streams krijgt tenzij je met hacked APK's aan het werk gaat. Enkele combineren 16:9/16:10 ratio met Netflix certification, bvb. de Samsung Tab S4 zou dit gaan doen, maar die wordt dan weer heel erg duur.

En dan heb je met deze Surface Go een perfect functioneel device, weliswaar geen 16:9 maar met 3:2 toch een tussenformaat waar ik nog mee kan leven, voor een redelijk aanvaardbare prijs. OK, niet de allersnelste processor, OK wat trager storage, maar als tablet toch allemaal zeer aanvaardbaar lijkt me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-12 21:05
quote:
MatthiasDS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:27:
En dan heb je met deze Surface Go een perfect functioneel device, weliswaar geen 16:9 maar met 3:2 toch een tussenformaat waar ik nog mee kan leven, voor een redelijk aanvaardbare prijs. OK, niet de allersnelste processor, OK wat trager storage, maar als tablet toch allemaal zeer aanvaardbaar lijkt me.
3:2 is echt een verademing, na jarenlang horror van 16:9.

De Surface Go heeft dezelfde LTE modem die in de Surface Pro 2017 zit. Hopelijk zonder restricties, zodat je gewoon met 200+ MBit/s kunt downloaden.

• MatthiasDS
Wegens een uitstekende deal heb ik een Surface Go besteld - 8GB/128GB versie aan ¤449.

Zal nog wel enige tijd zijn voor ik hem kan oppikken (pre-order) maar goed, aan deze prijs kon ik hem niet laten liggen :)

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
quote:
MatthiasDS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:07:
Wegens een uitstekende deal heb ik een Surface Go besteld - 8GB/128GB versie aan ¤449.

Zal nog wel enige tijd zijn voor ik hem kan oppikken (pre-order) maar goed, aan deze prijs kon ik hem niet laten liggen :)
Waar als ik vragen mag :)

• MatthiasDS
quote:
pricewatch: Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model...

=> bij Vanden Borre. Te zien aan het prijsverloop stond hij sinds woensdag op ¤449 (en daarmee aan dezelfde prijs als de 4/64). Ik had het gisteren pas gezien en gelijk gekocht. Enkele uren later is de prijs aangepast naar ¤549.

• St00mwals
Of gewoon bij Microsoft zelf:
Microsoft Store - Surface Go

64GB: ¤ 449,00
128GB: ¤ 599,00

St00mwals wijzigde deze reactie 24-07-2018 13:25 (9%)
Reden: Prijzen toegevoegd

• MatthiasDS
quote:
St00mwals schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:24:
Of gewoon bij Microsoft zelf:
Microsoft Store - Surface Go

64GB: ¤ 449,00
128GB: ¤ 599,00
Ik heb de 8B/128GB versie gekocht aan 449 ;)

• St00mwals
quote:
MatthiasDS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:36:
[...]

Ik heb de 8B/128GB versie gekocht aan 449 ;)
Jij hebt echt vet veel geluk gehad!!! _/-\o_

• MatthiasDS
quote:
St00mwals schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Jij hebt echt vet veel geluk gehad!!! _/-\o_
Dat vind ik ook ja :)
Ik laat hier wel eens wat weten wanneer ik hem kan opgehaald heb. De winkel zegt 28/07 maar dat lijkt mij niet te kloppen.

• St00mwals
@MatthiasDS heb je hem de 28e nog ontvangen??

Voor een ieder die de actie op de FP gemist heeft:
plan: Microsoft Surface Go - Doe mee aan de zoektocht en maak kans op een Go

• MatthiasDS
quote:
Zoals verwacht heb ik ondertussen bericht gekregen dat de levering enkele weken later zal zijn.
Vermoed eind augustus. Geen probleem, ben toch enkele weken op reis nu.

• MatthiasDS
quote:
Zo, ik heb hem sinds gisteren binnen. Zoals besteld, de 128/8GB versie voor ¤449 :)
Wat een schitterend leuk toestel zeg!

• St00mwals
quote:
MatthiasDS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Zo, ik heb hem sinds gisteren binnen. Zoals besteld, de 128/8GB versie voor ¤449 :)
Wat een schitterend leuk toestel zeg!
Ik ben benieuwd naar je ervaring/review!!

• MatthiasDS
quote:
St00mwals schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring/review!!
Wel, na enkele dagen in gebruik heeft het toestelletje mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Even aangeven: ik heb deze tablet vooral aangekocht als vervanging voor mijn Nexus 7 Android tablet, die ik voornamelijk nog gebruikte voor Netflix, wat browsen en wat FB en dergelijke. Ik kocht hem dus bewust als tablet en dus zonder keyboard.

Voor deze doeleinden is hij alvast perfect. Highlights zijn het mooie scherm (echt goed hoor, ook al is het "maar" FHD en doen veel smartphones en laptops tegenwoordig beter) en het scharnier. Dat lijkt maar een detail maar het feit dat je die in elke denkbare hoek kan vastzetten maakt het gebruik ervan zeer comfortabel.

Nu heb ik er ondertussen ook al bankzaken en algemene administratie mee gedaan, zaken waarvoor de Nexus eigenlijk wal wat tekortschoot en waarvoor ik mijn laptop uithaalde. Ook hiervoor blijkt hij heel erg nuttig.

Valt me dus heel hard mee. Merk op dat het toestel nog in S Mode staat. Ook dat probeer ik bewust zo te houden, gezien dit het best aansluit bij het idee van het gebruik als tablet. Grootste gemis daarbij is op dit ogenblik een gebrek aan Google Drive integratie (ik maak daar veel gebruik van en via browser is het toch niet hetzelfde, vooral voor files) en gebrek aan een alternatieve browser, al begin ik Edge wat gewoon te worden en denk ik dat het gemis hier zal wegvallen.

Algemeen werkt het toestel heel vlot. Start snel op, switchen tussen applicaties gaat soepel, geen vervelende wachttijden voor het opstarten van applicatie.

Ik ben er enorm tevreden mee!

Nog een kleine tip: het full-size virtueel keyboard vond ik echt niet leuk in gebruik, ik vond het een heel karwei om daar zelfs maar kleine tekstjes mee te typen. Toen ben ik overgeschakeld naar het mini-keyboard, dat ook swype input ondersteunt, en heb ik dat aan 1 zijde van het scherm neergezet. Ik typ nu, net zoals op mijn smartphone, best vlot redelijke teksten met mijn rechterduim. Perfect nu :)
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True