Hallo,
Ik heb zelf de Microsoft Surface RT sinds een paar maanden in mijn bezit, ik heb hem tweedehands gekocht via Marktplaats. Ik ben er tot nu toe redelijk tevreden over. Ik gebruik hem vooral voor erbij. Naast mijn Surface heb ik namelijk een PC in mijn bezit met twee 24 inch schermen en een zeer snelle processor en veel geheugen etc.
Mijn Surface gebruik ik zoals ik net al zei voor erbij, wanneer ik naar beneden ga bijvoorbeeld. Je kunt er leuk mee surfen op het internet & de mail even checken. Voor de rest gebruik ik hem ook voor school, tijdens de les gebruik ik onenote, een zeer prettig programma.
Wat natuurlijk het best werkt van allemaal is het Windows synchronisatie systeem, als ik op school aantekeningen maak op onenote of Word en ik kom thuis staat het gelijk ook op mijn PC en kan ik zo verder werken. Als ik vervolgens thuis kom na meestal een dag van 08:00 tot 16;30 is de batterij nog halfvol/driekwart vol. Hij kan dus makkelijk de hele dag mee. Als je hem bijna niet gebruik kun je er ook twee dagen mee in standby. Ik heb er zelf een typecover bij, zeer gemakkelijk om op te typen zelf met die bereklauwen van mij. Ik zou zelf de touchcover heel erg afraden. Ik vind hem niet fijn en kan er niet goed mee overweg.
Bij mij ging na een paar dagen het toetsenbord kapot, ik hem contact met Microsoft opgenomen en na twee weken ongeveer had ik een splinternieuwe in huis. Top service van Microsoft! Ze zijn vriendelijk en helpen je goed. Het kost wel veel werk, maar als je er een splinternieuwe voor terugkrijgt is dat voor mij niet zo'n groot probleem.
Aan elk voordeel zit z'n nadeel, zo ook bij de Surface.
Hij is niet altijd even snel, maar prima voor surfen of nieuws bekijken bijvoorbeeld. Een ander nadeel is de ARM processor die erin zit, je kunt hier geen bureaublad programma's op laten draaien. Je kunt dus geen Google Chrome installeren of bijvoorbeeld Spotify. Een ander nadeel is de geluidskaart, ik beschik over een NAD installatie, de Rolls Royce onder de audio wereld, met BNS luidsprekers van hetzelfde niveau top kwaliteit, je kunt merken dat er geen goede videokaart inzit. Maar zoals de meeste deze tablet gebruiken voor koptelefoons of oordopjes merk je daar niks van.
Het scherm weet ook niet altijd even goed wat zijn contrast is, bijvoorbeeld als je hem halverwege zet. Dit zal wel komen doordat hij alweer een aantal jaartjes uit is. Het is niet heel erg storend ofzo. Wanneer je 1080p films gaat bekijken en dat uitvoert op een 40 inch scherm krijgt de Surface het ook moeilijk. Hij is dus echt voor wat lichtere taken. Een film kijken op eigen scherm met 1080p als resolutie gaat wel prima trouwens.
Al met al is het een handig dingetje voor erbij, zelf zou ik hem niet als primaire computer willen gebruiken. Daar is hij mij net iets te sloom voor
Voor de mensen met een Surface, ik verkoop sleeves die onder anderen geschikt zijn voor de Surface. Misschien iemand interesse?
Groeten!!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2015 16:14
. Reden: Wat vergeten ]