Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 01:50:
Die connectie tussen oplader en tablet is echt compleet ruk. Ze wilde vast Apple MagSafe imiteren maar het geeft meer ongemak dan gemak vind ik.
Ben ik met je eens, al werkt hij op mijn Surface 2 Pro wel gewoon altijd. Ook is de Surface 2 connector een stuk fijner in de zin dat je niet alleen een klein ieniemienie lampje hebt om te zien dat er connectie is :D Op het vervangende apparaat eigenlijk ook nagenoeg geen issue om de connector erop te krijgen.

PS Verbazingwekkend genoeg heb ik er 2 jaar extra garantie bijgekregen op de Surface RT die ik retour heb gekregen als vervanging:

(en dat op een apparaat dat ik in december 2012 aangeschaft heb ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07-09 14:11
quote:
Die connectie tussen oplader en tablet is echt compleet ruk. Ze wilde vast Apple MagSafe imiteren maar het geeft meer ongemak dan gemak vind ik.
De rand bij de ingang van de Surface is te recht omhoog. Het is een gepiel om zonder krassen/beschadiging de connector te kunnen plaatsen. Niet goed over nagedacht.

Trouwens vind ik Magsafe 1 beter dan Magsafe 2. Snap niet waarom ze de connector niet parallel langs de behuizing hebben laten lopen zoals bij de Magsafe 1.

kevinl wijzigde deze reactie 22-01-2015 10:21 (15%)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:10

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft een Surface2 en wil de USB poort vrijmaken. Daar zit nu nog de ontvanger voor de draadloze muis in. Als hier iets anders voor wil is mijn enige optie een bluetooth muis toch?

... en gaat over tot de orde van de dag

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:35

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

of een usb hubje zodat ze weer meer poorten tot haar beschikking krijgt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
PaT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:13:
of een usb hubje zodat ze weer meer poorten tot haar beschikking krijgt.
Ja kan ook, maar liever zonder hub, anders moet je weer een extra ding meeslepen. Klein ding, maar toch, liever zonder.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:35

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dan is een bluetooth muisje inderdaad de enige optie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 02-09 12:54
Ik ben heel blij met mijn Microsoft Sculpt Confort Bluetooth mouse... Eentje op mijn bureau, en eentje in de laptoptas

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
EgMaf schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:19:
Ik ben heel blij met mijn Microsoft Sculpt Confort Bluetooth mouse... Eentje op mijn bureau, en eentje in de laptoptas

[afbeelding]
Oons bent zuunig he? Ik vind 35 nogal wat voor een muis. Zijn er trouwens nog dingen waar ik op moet letten of kan ik blind een bluetooth muis kopen?

• EgMaf
Ik kan niet tegen muizen waarvan het scrollwiel een touchpad geworden is. Ik wil een echt, fysiek wieltje :)

Pricewatch heeft hem trouwels al vanaf 30 euro, en gebruiksgemak en betrouwbaarheid zijn erg belangrijk bij een muis voor mij: Ik gebruik hem uren per dag, dan ga ik niet voor eentje die en paar euro goedkoper is als ik me er dan elke dag aan moet ergeren...

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:27
Lekker dan....
nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10

Had van Microsoft wel verwacht dat ze zijn eigen producten volledig mee zouden gaan nemen naar Windows 10.
Aan de andere kant: Wel weer een goede reden om de vrouw ervan te overtuigen de huidige RT te vervangen voor een nieuwe :+

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, bevestiging van de keuze, ze stoppen met ARM Windows (of Windows RT). Neem aan dat als ze van Intel of AMD dezelfde power (en verbruik) kunnen halen als uit een ARM, er weinig reden nog is door te gaan op ARM based.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

quote:
St00mwals schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:31:
Lekker dan....
nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10

Had van Microsoft wel verwacht dat ze zijn eigen producten volledig mee zouden gaan nemen naar Windows 10.
Aan de andere kant: Wel weer een goede reden om de vrouw ervan te overtuigen de huidige RT te vervangen voor een nieuwe :+
Laten we eerst afwachten wat Microsoft zegt. Er is helemaal nog niks officieel bekent... Het is weer erg jammer dat tweakers.net zoals altijd weer zinnen weer verkeerd interpreteert. Gevolg is dat crappy websites zoals nu.nl het overneemt en weer een storm in een glas water ontstaat.

Als je dit leest:
quote:
Windows 10 has been designed to run well on today’s Lumia phones. Like any upgrade to a new operating system, not every phone will upgrade or support all possible Windows 10 features, and certain features and experiences will require more advanced future hardware. Our goal is for the majority of the Lumia phones running Windows Phone 8 and 8.1 to join the Windows ecosystem along with an expected hundreds of millions of PCs, tablets and other devices running the next generation of Windows.
Staat hier letterlijk dat low budget toestellen geen Windows Phone 10 krijgen? Nee hier staat dat ze niet over alle mogelijkheden gaan beschikken. Dit is toch niet raar? Gezien ze niet over krachtige hardware en dingen zoals nfc beschikken. Hier zie je zelfs fotos van een Lumia 630 met wp10...

vali wijzigde deze reactie 23-01-2015 11:11 (7%)

• aardbeiswagbaas
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-01-2015
Hallo,

Ik heb zelf de Microsoft Surface RT sinds een paar maanden in mijn bezit, ik heb hem tweedehands gekocht via Marktplaats. Ik ben er tot nu toe redelijk tevreden over. Ik gebruik hem vooral voor erbij. Naast mijn Surface heb ik namelijk een PC in mijn bezit met twee 24 inch schermen en een zeer snelle processor en veel geheugen etc.
Mijn Surface gebruik ik zoals ik net al zei voor erbij, wanneer ik naar beneden ga bijvoorbeeld. Je kunt er leuk mee surfen op het internet & de mail even checken. Voor de rest gebruik ik hem ook voor school, tijdens de les gebruik ik onenote, een zeer prettig programma.
Wat natuurlijk het best werkt van allemaal is het Windows synchronisatie systeem, als ik op school aantekeningen maak op onenote of Word en ik kom thuis staat het gelijk ook op mijn PC en kan ik zo verder werken. Als ik vervolgens thuis kom na meestal een dag van 08:00 tot 16;30 is de batterij nog halfvol/driekwart vol. Hij kan dus makkelijk de hele dag mee. Als je hem bijna niet gebruik kun je er ook twee dagen mee in standby. Ik heb er zelf een typecover bij, zeer gemakkelijk om op te typen zelf met die bereklauwen van mij. Ik zou zelf de touchcover heel erg afraden. Ik vind hem niet fijn en kan er niet goed mee overweg.
Bij mij ging na een paar dagen het toetsenbord kapot, ik hem contact met Microsoft opgenomen en na twee weken ongeveer had ik een splinternieuwe in huis. Top service van Microsoft! Ze zijn vriendelijk en helpen je goed. Het kost wel veel werk, maar als je er een splinternieuwe voor terugkrijgt is dat voor mij niet zo'n groot probleem.

Aan elk voordeel zit z'n nadeel, zo ook bij de Surface.
Hij is niet altijd even snel, maar prima voor surfen of nieuws bekijken bijvoorbeeld. Een ander nadeel is de ARM processor die erin zit, je kunt hier geen bureaublad programma's op laten draaien. Je kunt dus geen Google Chrome installeren of bijvoorbeeld Spotify. Een ander nadeel is de geluidskaart, ik beschik over een NAD installatie, de Rolls Royce onder de audio wereld, met BNS luidsprekers van hetzelfde niveau top kwaliteit, je kunt merken dat er geen goede videokaart inzit. Maar zoals de meeste deze tablet gebruiken voor koptelefoons of oordopjes merk je daar niks van.
Het scherm weet ook niet altijd even goed wat zijn contrast is, bijvoorbeeld als je hem halverwege zet. Dit zal wel komen doordat hij alweer een aantal jaartjes uit is. Het is niet heel erg storend ofzo. Wanneer je 1080p films gaat bekijken en dat uitvoert op een 40 inch scherm krijgt de Surface het ook moeilijk. Hij is dus echt voor wat lichtere taken. Een film kijken op eigen scherm met 1080p als resolutie gaat wel prima trouwens.

Al met al is het een handig dingetje voor erbij, zelf zou ik hem niet als primaire computer willen gebruiken. Daar is hij mij net iets te sloom voor

Voor de mensen met een Surface, ik verkoop sleeves die onder anderen geschikt zijn voor de Surface. Misschien iemand interesse?

Groeten!!

aardbeiswagbaas wijzigde deze reactie 23-01-2015 16:14 (6%)
Reden: Wat vergeten

• aardbeiswagbaas
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-01-2015
quote:
Ben het met je eens, ze hadden beter een rechte zijkant kunnen maken, veel makkelijker. Maar aangezien hij maar om de twee dagen of dag aan de lader hoeft en hij binnen no time weer vol is, is dat geen probleem vind ik.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
vali schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:07:
[...]

Laten we eerst afwachten wat Microsoft zegt. Er is helemaal nog niks officieel bekent... Het is weer erg jammer dat tweakers.net zoals altijd weer zinnen weer verkeerd interpreteert. Gevolg is dat crappy websites zoals nu.nl het overneemt en weer een storm in een glas water ontstaat.
[...]
Microsoft confirms the Surface Pro 3 and "entire Surface Pro lineup" will get the update to Windows 10, but Windows RT won't get the full OS. "We are working on an update for Surface, which will have some of the functionality of Windows 10. More information to come," says a Microsoft spokesperson. This means tablets like the Surface RT and Surface 2 won't get Windows 10.

You save everyone, but who saves you?

quote:
Ik heb dat ook gelezen, maar daar staat nog steeds niet letterlijk wat Microsoft van plan is. Daarom wacht ik het liever af.

• S_Chief
  • Niet online
Het is iig wel duidelijk dat er geen W10 komt, maar bepaalde delen wel worden toegevoegd, en da's hetzelfde wat in het artikel van T.net staat.

quote:
SChief schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:01:
Het is iig wel duidelijk dat er geen W10 komt, maar bepaalde delen wel worden toegevoegd, en da's hetzelfde wat in het artikel van T.net staat.
Nee er staat alleen dat hij geen volledige Windows 10 functionaliteiten krijgt.
quote:
, but Windows RT won't get the full OS
Dat kan van alles betekenen :) Tweakers.net heeft de wazige stukken tekst overgenomen van de verge btw

vali wijzigde deze reactie 31-01-2015 22:44 (9%)

• TiesD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 12:49
Mijn dochter heeft deze week haar Surface Rt laten vallen met als resultaat dat in een van de hoeken wat barstjes in het glas zijn gekomen. Er valt verder nog prima mee te werken, maar ik zou heel graag die beschadigde hoek een beetje willen 'repareren' door er iets overheen te doen.

Zou dat met epoxyhars kunnen? Autoruiten worden er ook mee gerepareerd, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat het contactoppervlak van de hars door het aanraakgevoelige scherm als een aanraking wordt gezien.

Iemand ervaringen hiermee, of met een ander middel? Bijvoorbeeld Loctite Glass of 3M DP270?

TiesD wijzigde deze reactie 06-02-2015 20:16 (3%)

• kevinl
Ik zou het zo laten. Of een glasplaat ervoor plakken.

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem met de Metro browser van IE op mijn Surface RT: elke keer nadat ik een aantal individuele tabbladen heb gesloten, verschijnen die opnieuw na het rebooten van de tablet. Natuurlijk zou ik het kunnen 'oplossen' door de browser dan maar eens volledig af te sluiten, maar dan ben ik ook de tientallen open tabs kwijt die ik wl had willen bewaren...

Via Google zag ik dat meer mensen dit probleem hebben, maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Zijn er hier ook mensen met deze ervaring?

• kevinl
Ik heb deze ervaring niet.

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:27
quote:
choogen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:
maar dan ben ik ook de tientallen open tabs kwijt die ik wl had willen bewaren...
Ik begrijp deze manier van werken niet helemaal eerlijk gezegd. Daar zijn favorieten toch voor bedoeld?

Als je ze automatisch wilt openen bij het opstarten van IE dan is er ook de mogelijkheid om via de settings in IE meerdere startpagina's toe te voegen.

• choogen
  • Niet online
quote:
EBOOZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Ik begrijp deze manier van werken niet helemaal eerlijk gezegd. Daar zijn favorieten toch voor bedoeld?
Voor mijn probleem doet het eigenlijk niet ter zake, maar ik zal mijn 'manier van werken' toch even toelichten. Het openhouden van tabbladen is handig wanneer je bijvoorbeeld een flink aantal tabs open hebt staan die je later nog eens wil gaan lezen maar waar je nu geen tijd voor hebt. Om ze dan eerst individueel allemaal te bookmarken en later via bookmarks weer n-voor-n terug te halen is relatief omslachtig. Bookmarks gebruik ik persoonlijk alleen als ik een website/artikel zo interessant vind dat ik hem voor de lange termijn op wil slaan (itt tabs die ik gewoon nog moet gaan lezen).

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:27
Je kan ook Leeslijst daarvoor gebruiken. Charms bar -> Delen -> Leeslijst.

Dan heb je een overzicht van alles wat je nog wilt lezen.

• wielrenner
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:20
Vandaag wel erg veel updates.
Weet iemand wat de "Update van systeemhardware: 10-3-2015" inhoud?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
wielrenner schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:10:
Vandaag wel erg veel updates.
Weet iemand wat de "Update van systeemhardware: 10-3-2015" inhoud?
Dat weet ik :)
:
quote:
Audio and Display driver set (v9.17.13.0907) improves audio and video experience and enhances system stability.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• iopdodo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 25-05-2015
Iemand ervaring of een tip ivm de garantie afhandeling van een type cover na de 1jaar-periode ?

Na 22 maanden is nu mijn type-cover defect. Blijkbaar een los contact, soms doet hij het en soms niet.
Surface RT is al volledig gereset, maar het probleem blijft.
Blijkbaar is er maar 1 jaar garantie op accessoires (type cover is een accessoire). De surface rt zelf heeft nog 2 maanden garantie.

Zelf een andere type cover kopen is geen optie, de surface rt is te oud.

Zou ik het toch kunnen proberen om dit opgelost te krijgen onder garantie. Zo ja, best terug naar de mediamarkt hiermee of heb ik meer kans online bij Microsoft ?

• larshack
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:34

larshack

Zonder melk en suiker

Denk dat je bij Microsoft meer kans hebt, maar heb je wettelijk niet 2 jaar bij de Mediamarkt (uitgaande van consumentenaankoop als particulier)?

Iets 3D geprint nodig? CLOUD3D - Lekker shinen: 6000 Wp op het zuiden en geen aardgas.

• MusicAddict
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:49
quote:
iopdodo schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:58:
Iemand ervaring of een tip ivm de garantie afhandeling van een type cover na de 1jaar-periode ?

Na 22 maanden is nu mijn type-cover defect. Blijkbaar een los contact, soms doet hij het en soms niet.
Surface RT is al volledig gereset, maar het probleem blijft.
Blijkbaar is er maar 1 jaar garantie op accessoires (type cover is een accessoire). De surface rt zelf heeft nog 2 maanden garantie.

Zelf een andere type cover kopen is geen optie, de surface rt is te oud.

Zou ik het toch kunnen proberen om dit opgelost te krijgen onder garantie. Zo ja, best terug naar de mediamarkt hiermee of heb ik meer kans online bij Microsoft ?
Microsoft doen, geven zelf 2 jaar garantie, ook op de covers. (zit een serienummer op de covers, vinden ze zelf dus geen 'accessoire'). Bij aanmelden grote kans dat de datum niet klopt met die van de mediamarkt, even een belletje en een kopie van de bon mailen en ze passen het voor je aan. Mits je allemaal nog binnen die twee jaar na aankoop zit krijg je gewoon netjes een nieuwe cover ;) (ga ik van uit als de cover en RT samen zijn gekocht met nog 2 maanden garantie over)

En inderdaad, de mediamarkt zou ook gewoon 2 jaar moeten geven, maar dat zal bij hun wel in het systeem staan als accessoire dan..

MusicAddict wijzigde deze reactie 16-05-2015 23:30 (37%)

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:38
Ze moeten allebei 2 jaar geven, ongeacht of het een accessoire betreft.
Daarnaast heb je sowieso recht op vervanging/reparatie bij non-conformiteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet010
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-08 12:44
quote:
larshack schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:08:
Denk dat je bij Microsoft meer kans hebt, maar heb je wettelijk niet 2 jaar bij de Mediamarkt (uitgaande van consumentenaankoop als particulier)?
Nope. Het eerste half jaar is een 'probleem' van de retailer (in dit geval de Mediamarkt). De overige 1,5 jaar zijn voor de fabrikant (Microsoft). Dat is een Europese richtlijn. Nederland wijkt hier van af door te zeggen dat een product deugdelijk moet zijn (waarbij men er vaak van uit mag gaan dat een product langer meegaat dan twee jaar). Echter, na het eerste half jaar ligt de bewijslast bij de koper.
Meer info hierover.

Als je nergens voor staat, val je voor alles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iopdodo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 25-05-2015
Volgens de microsoft site is de type cover een accessoire, zie :
https://www.microsoft.com...soft-surface-warranty-faq

Aangekocht in Mediamarkt Belgie.

Ik twijfel nog altijd hoe ik het ga aanpakken, eerst online proberen of eerst mediamarkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Janet010 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:59:
[...]

Nope. Het eerste half jaar is een 'probleem' van de retailer (in dit geval de Mediamarkt). De overige 1,5 jaar zijn voor de fabrikant (Microsoft). Dat is een Europese richtlijn. Nederland wijkt hier van af door te zeggen dat een product deugdelijk moet zijn (waarbij men er vaak van uit mag gaan dat een product langer meegaat dan twee jaar). Echter, na het eerste half jaar ligt de bewijslast bij de koper.
Meer info hierover.
Na het half jaar is de garantie afhandeling nog steeds bij de verkoper. Je hebt als koper niks te maken met de fabrikant, ook al proberen bedrijven dar als argument te gebruiken. Gewoon zeggen dat het product moet deugen en mochten ze je niet helpen, zeker niet de winkel uit lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svennniie
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-05-2015
Hallo,

Ik vind dat er weinig apps in de app-store te vinden zijn. Is er informatie waar instaat wanneer er weer nieuwe apps komen of is er een manier waarop je kunt aangeven welke apps je zelf graag in de app-store zou willen zien??

Verder heb ik problemen met het ontgrendelen. Als ik na een langere tijd van ongeveer 2 uurtjes de tablet weer wil ontgrendelen dan krijg ik een zwart opgelicht scherm en verder gebeurt er niks. Dan moet ik de tablet uit en aan zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 17:35

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
Svennniie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:41:
Ik vind dat er weinig apps in de app-store te vinden zijn. Is er informatie waar instaat wanneer er weer nieuwe apps komen of is er een manier waarop je kunt aangeven welke apps je zelf graag in de app-store zou willen zien??
Heb je de store zo ingesteld dat je alle apps wilt zien ongeacht de taal? Standaard is dat namelijk niet het geval.

Verder kan je in de store sorteren op "nieuw".

Een goede site om in de gaten te houden is http://windowscentral.com

Dutch CORION Provider

Op mijn Surface 2, maar zal ook wel voor de Surface RT gelden:

Vandaag de Juni 2015 update. Met daarin:
General improvements are made to support upgrades to a later version of Windows.

Volgens mij het eerste echte teken voor de upgrade die een Surface 2 krijgt :)

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:27
quote:
Sake schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:12:

General improvements are made to support upgrades to a later version of Windows.

Ik ga vanavond direct op mijn RT kijken!!!

Heel iets anders:
Wat Microsoft ook wel tof doet:
Ik heb sinds kort een Lumia 640 met flip cover, de flip ziet er hetzelfde uit als de touch cover van mijn Surface RT. Ondanks dat het een geheel ander product (groep) is, zie je toch overeenkomsten :)

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Sake schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:12:

Windows Update Client for Windows 8.1: June 2015

Idd ook aanwezig op mn Surface RT 1 :)

• S_Chief
  • Niet online
Mijn Surface RT lijkt wel volledig gestorven te zijn. Hij deed al even vreemd (kwam niet meer uit sleep na het openen van de cover, kon alleen geforceerd uitschakelen en dan ging ie wel weer aan), maar nu is het helemaal raak. Surface is helemaal leeggelopen met 4 dagen terwijl 'ie uit stond. :? Systeem komt niet verder dan het Surface-logo (geen idee of ie hangt in POST of het laden van het OS). Half uur laten staan maar er gebeurt helemaal niets. Via powerknop + vol- opstartherstel uitgevoerd, maar na lang wachten kreeg ik de melding dat opstartherstel niets kon doen.

Heb nu een USB-herstelstick eraan gehangen, maar dat lijkt ook niet zo goed te gaan. Eerste keer ging het scherm op zwart (systeem wel aan, backlight van cover werkte) en gebeurde er helemaal niets voor een half uur. Nu nog een poging gedaan na geforceerd afgesloten te hebben, maar ik vrees ervoor.

Rare zaak dat m'n Surface in ene zo is geworden.

EDIT: Drukte net even voor de lol op Vol- (duurde zo lang). Resultaat: gelijk een BSOD. Helaas kan ik niet bij de optie dat ie niet moet rebooten naar een BSOD, dus ik kan er niets van lezen. :') Weer geforceerd uitgeschakeld, nu maar voor fabrieksherstel gegaan (is net een spelletje dit :') :+ ).

En die hangt na 20 minuten ook op 1%.. :X

Inmiddels gaat ie helemaal niet meer aan. RIP Surface denk ik.

S_Chief wijzigde deze reactie 22-06-2015 20:33 (16%)

• S_Chief
  • Niet online
Tijden terug een defecte type cover opgestuurd naar MS. Nieuwe type cover gekregen maar met een Ierse layout. Werd geadviseerd om te wachten want dan zou er mogelijk weer een US int. op voorraad zijn..

Paar dagen geleden is m'n Surface gestorven. Nu had ik dus ook nog die slechte type cover, dus ik heb ze beiden weer opgestuurd met de mededeling dat ik niets anders dan een US int. toetsenbord wil (ik kan blindtypen, maar dit toetsenbord is dusdanig vervelend ingedeeld dat ik alleen maar fouten maak). Vandaag een nieuwe Surface en type cover ontvangen. En ja hoor, weer een Ierse layout. Gebeld met Surface support, die sturen mij door naar MS Nederland. MS gebeld, en men was het helemaal met mij eens dat ik recht had op een goed vervangend product, maar zij konden niets doen en uiteindelijk moet ik het toch met Surface support zien te redden. Weer doorverbonden naar Surface support, krijg ik als enige oplossing om MS US(!) te bellen. Gelukkig bel ik gratis naar de US. :+ Support gebeld, krijg ik een voicemailbandje aan de lijn. 8)7 Wat is dit. :(

Wacht, bellen naar US is toch niet gratis. :X Fuck.

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 17:35

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
SChief schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:42:
Gelukkig bel ik gratis naar de US. :+ Support gebeld, krijg ik een voicemailbandje aan de lijn. 8)7 Wat is dit. :(
Nog niet wakker in de US?

Wel een raar verhaal. Microsoft Nederland moet dit gewoon oplossen. Laat hun maar naar de US bellen en zorgen dat jij een goed toetsenbord krijgt..

Dutch CORION Provider

• S_Chief
  • Niet online
quote:
Swerfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Nog niet wakker in de US?

Wel een raar verhaal. Microsoft Nederland moet dit gewoon oplossen. Laat hun maar naar de US bellen en zorgen dat jij een goed toetsenbord krijgt..
Was 9:45 (New York). MS NL was het dus helemaal met mij eens, er moest een goede vervanging komen, dit kan zo niet etc. etc. Fijn dat ze het eens zijn, maar ik zit nu nog steeds met niets. Naja niets, iets dat niet goed is voor mij.

S_Chief wijzigde deze reactie 02-07-2015 16:09 (6%)

• RonaldMuijs
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-09 18:07
Ik heb nog niet zolang de surface, maar loop tegen het volgende probleem aan;
Als ik de surface een poos niet gebruik lock ik hem met de aan/uit knop. Maar een aantal keer heb ik hem hierna niet meer uit standby gekregen met als gevolg dat ik de tablet opnieuw moest laten opstarten.
Meer mensen dit probleem en weet iemand eventueel of dit op te lossen is, en zo ja hoe?

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:38
quote:
RonaldMuijs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:06:
Ik heb nog niet zolang de surface, maar loop tegen het volgende probleem aan;
Als ik de surface een poos niet gebruik lock ik hem met de aan/uit knop. Maar een aantal keer heb ik hem hierna niet meer uit standby gekregen met als gevolg dat ik de tablet opnieuw moest laten opstarten.
Meer mensen dit probleem en weet iemand eventueel of dit op te lossen is, en zo ja hoe?
Ik heb het probleem ook! Nog geen oplossing gevonden

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:05
quote:
Isane schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Ik heb het probleem ook! Nog geen oplossing gevonden
Ik heb dit probleem heel sporadisch met de Surface RT 1

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Je bedoeld dat de batterij langzaam leeg loopt in standby mode, waardoor op een gegeven moment de batterij leeg is en je hem dus opnieuw moet opstarten (aan de lader).
De batterij loopt ergens tussen de 5 en 10% leeg in standby mode en er is helaas geen hybernate functie. Dus daar is niets aan te doen.

• RonaldMuijs
quote:
_l_Arjan_l_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:18:
Je bedoeld dat de batterij langzaam leeg loopt in standby mode, waardoor op een gegeven moment de batterij leeg is en je hem dus opnieuw moet opstarten (aan de lader).
De batterij loopt ergens tussen de 5 en 10% leeg in standby mode en er is helaas geen hybernate functie. Dus daar is niets aan te doen.
Nee gebeurd niet als batterij leeg is. Gewoon als die rond 80% zit ofzo. Ik hoorde via koptelefoon dat netflix wel gewoon weer ging spelen, maar scherm bleef zwart.

• EgMaf
+1 op mijn RT (1). Lijkt wel alsof de display driver niet meer wilt. Zelfs de backlight komt wel terug, maar scherm blijft zwart

• RonaldMuijs
Maar niemand heeft hier dus een oplossing voor?

• maasmaas
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:37
Je zou eens kunnen chatten met support over je bevindingen? Ik vind ze bij Microsoft hele nette afhandeling van dit soort gebruikers issues hebben. Zelf heb ik een tijd terug ook contact met support gehad over het feit dat mijn Surface RT (1) niet goed kon omgaan met mp4's en mkv's met bepaalde codecs (ik had last van artifacts tijdens afspelen). Werd heel netjes op gereageerd en ik kon uiteindelijk mijn Surface opsturen en kreeg daarvoor in de plaats een geheel nieuwe ruim binnen 2 weken (die het gelukkig goed deed, en bovendien zelfs een 64 gb variant was terwijl ik de 32 gb versie had).

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:10
Dat probleem heb ik ook met mijn Nokia Lumia 2520. Mogelijk een RT probleempje dus.

Ik heb als work-around dat de shutdown/standby button een shutdown doet. Opstart tijd is dan wel iets langer, al is hij een heel stuk sneller dan de Surface en waarschijnlijk ook de Surface 2 (iets van dikke neus haha...)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Kennen jullie dit probleem (Surface RT)?

Als je bijvoorbeeld RTLXL of YouTube hebt gekeken voor een tijdje. Je pauzeert en laat de tablet zelf in slaapstand vallen. Je komt terug en de tablet reageert totaal niet meer, na een paar keer de aan/uit knop lang en kort te hebben ingedrukt start de tablet weer opnieuw op. Je moet dan inloggen en de tablet werkt weer. Lijkt erop alsof er iets niet goed gaat bij het streamen van video.

....911....

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:33
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.

Ik zit zelf te denken aan een Surface RT, omdat dit:
- het beste van beide werelden is (tablet vs laptop)
- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.

Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 13:40

GerkeP

Vragen mag altijd........

quote:
107mb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.

- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.

Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar als je er nog iets extra bij kunt doen:

http://www.norrod.nl/zkb-...rface-2-64gb/details.aspx

En alles wat je noemt werkt uitstekend op dat apparaat en een stuk fijner dan op deen iPad (eigen mening natuurlijk)

GerkeP

• S_Chief
  • Niet online
quote:
ChicaneBT schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:31:
Kennen jullie dit probleem (Surface RT)?

Als je bijvoorbeeld RTLXL of YouTube hebt gekeken voor een tijdje. Je pauzeert en laat de tablet zelf in slaapstand vallen. Je komt terug en de tablet reageert totaal niet meer, na een paar keer de aan/uit knop lang en kort te hebben ingedrukt start de tablet weer opnieuw op. Je moet dan inloggen en de tablet werkt weer. Lijkt erop alsof er iets niet goed gaat bij het streamen van video.
Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

quote:
SChief schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.
Ik heb net de Surface RT aangeboden voor reparatie want het probleem is met de schone install niet verholpen. Snel en goed geholpen. Dit zorgt wel weer voor een duidelijke plus in MS' straatje.

....911....

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Internet is op bepaalde sites behoorlijk traag, met name reclame/flash ramt behoorlijk hard in de performance. Ik heb nu standaard flash uitgezet (plugin) - desktop brower, het gemis van x86 programma's ben je erg afhankelijk wat er in de store wordt aangeboden (en het dus niet hebben van een twitch app). Youtube loopt bij mij nu regelmatig vast, of stopt gewoon met laden van filmpje.

Ik heb sindskort een Hi8 gekocht, komt niet eens in de buurt van kwaliteit, maar heeft dusdanig meer 'punch' aan boord dat ik daar nu meer op werk dan op de surface.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• maasmaas
Die reclames op sites kun je voor je RT gewoon blokken door dit in je hosts file op te nemen: http://someonewhocares.org/hosts/ :)

• GerkeP

GerkeP

quote:
maasmaas schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:50:
Die reclames op sites kun je voor je RT gewoon blokken door dit in je hosts file op te nemen: http://someonewhocares.org/hosts/ :)
Huh?
Gewoon tracelijsten van Easylist in IE aanzetten, veel makkelijker

GerkeP

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
maasmaas schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:50:
Kom je dan niet in het gebied dat T.net zeurt over het blocken van banners?

Maar die toch eens proberen, sites als wikia laden vaker niet dan wel, zou een flinke verbetering zijn :)

• GerkeP

GerkeP

quote:
SinergyX schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Kom je dan niet in het gebied dat T.net zeurt over het blocken van banners?

Maar die toch eens proberen, sites als wikia laden vaker niet dan wel, zou een flinke verbetering zijn :)
Ja dat klopt, maar dan kun je die voor T.net gewoon uitzetten, of je wordt donateur ;)

GerkeP

• maasmaas
quote:
GerkeP schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Huh?
Gewoon tracelijsten van Easylist in IE aanzetten, veel makkelijker
Easylist werkt ook wel, maar ik merk wel verschil in snelheid van laden van websites tussen hosts file aanpassen tegenover gebruik van tracelijsten. Maar dan kan je inderdaad niet per website de blokkade opheffen...

• vosManz
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Voordeel van hosts-file is ook dat het op het gehele systeem werkt. Advertenties in Windows Apps worden dus ook geblokkeerd :)

Ik gebruik overigens deze:
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:12

The_Scarabial

MTB for life!

hmmm, had mijn surface RT een maand ofzo niet gebruikt, dus de accu was leeg, nu dacht ik, doe hem ff aan de lader en na een uurtje start hij wel op, maar na meer dan 4 uur laden nog steeds niets.
Iemand dit eerder meegemaakt en hoe dit op te lossen?

• Slarno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:37
quote:
The_Scarabial schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:10:
hmmm, had mijn surface RT een maand ofzo niet gebruikt, dus de accu was leeg, nu dacht ik, doe hem ff aan de lader en na een uurtje start hij wel op, maar na meer dan 4 uur laden nog steeds niets.
Iemand dit eerder meegemaakt en hoe dit op te lossen?
Met m'n telefoon eerder mee gemaakt. Toen ik die nog een dag aan de lader liet liggen deed ie het weer.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04 17:53
Maarliefts 3 verschillenden opladers versleten :Z

Bram1337 wijzigde deze reactie 08-04-2016 12:32 (217%)

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:12

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
Slarno schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:12:
[...]

Met m'n telefoon eerder mee gemaakt. Toen ik die nog een dag aan de lader liet liggen deed ie het weer.
tot vanavond aan de lader gelaten en toen opeens weer leven in het ding, best wel vreemd :/ was er niet echt van gecharmeerd.

• joepmeloene
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2015
Hallo,

Ik probeer al een tijdje Fox sport Go op de surface te zetten.
Ik kan hem in de store niet vinden maar er zijn wel een hoop websites die doorverwijzen naar de store dat die daar te verkrijgen is. Ik wil deze app gebruiken om voetbal te kijken.
Iemand een idee ?
Of iemand die al voetbal kijkt via deze Pap op een surface?

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:08
quote:

Wat late reactie van een RT en iPad2 gebruiker: beiden voldoen nog voor een specifiek gebruiksmodel, maar ik zou ze nu (+2jr later) niet meer kopen gezien de vooruitgang sinds die tijd. Qua bang for buck kan ik uit eigener ervaring de X98 Air II of 3G aanraden: een volledige Win x86 tablet in een iPad package met dualboot Android als optie voor <200.

• choogen
  • Niet online
Zijn er meer mensen bij wie de standaard Weer(bericht) app problemen geeft? Wanneer ik de Weer-app op mijn RT opstart, blijft hij steeds hangen bij een blauw scherm (met zonnetje) en onderin een soort bewegend cirkeltje. Verder komt de app niet

Opnieuw opstarten van de tablet maakt geen verschil.

choogen wijzigde deze reactie 04-10-2015 10:38 (8%)

• Ayazis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-09 09:29
@Choogen: App uninstallen en opnieuw erop zetten..?

Van mijn kant een berichtje over de Garantie op de Surface RT tablet 1e generatie.
Mijn Camera doet het niet meer, en ik wil hem graag opsturen zodat ik een nieuwe krijg. Dit valt gewoon binnen de garantie. Maar, zo legde de servicemedewerker aan de telefoon uit: Omdat er een klein bartstje in het scherm zit, vervalt ALLE hardwaregarantie...

Klopt dat? Ik kan het zelf zo snel niet vinden. Bovendien heb ik 1,5 jaar geleden mijn surface ook opgestuurd, (met ook o.a. een barst in het scherm) maar die werd gewoon vervangen (Issue was een kapotte touch-bediening).

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven..

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:08
quote:
Ayazis schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:50:
Van mijn kant een berichtje over de Garantie op de Surface RT tablet 1e generatie.
Mijn Camera doet het niet meer, en ik wil hem graag opsturen zodat ik een nieuwe krijg. Dit valt gewoon binnen de garantie. Maar, zo legde de servicemedewerker aan de telefoon uit: Omdat er een klein bartstje in het scherm zit, vervalt ALLE hardwaregarantie...

Klopt dat? Ik kan het zelf zo snel niet vinden. Bovendien heb ik 1,5 jaar geleden mijn surface ook opgestuurd, (met ook o.a. een barst in het scherm) maar die werd gewoon vervangen (Issue was een kapotte touch-bediening).

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven..
IANAL: recht op een conform product heb je altijd en kan niet eenzijdig worden beperkt. Het is dan ook niet zo dat bij enig door gebruiker veroorzaakte slijtage/schade dit recht geheel vervalt. Mocht je bewijs hebben dat je eerdere Surface (met barst) gewoon onder garantie is vervangen, lijkt me dat wel een stuk eenvoudiger. Aangezien je de Surface al > 6mnd hebt, is het wel aan jou om te bewijzen dat het defect niet door jouw gebruik is veroorzaakt. De algehele staat van de tablet kan daarbij relevant zijn. Even advocaat van de duivel spelend: 2x een Surface met een barst(je) in het scherm zou kunnen wijzen op onzorgvuldig gebruik. Afhankelijk van de instelling van MS kan het dus een lastig verhaal worden (verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen). Ik zou zeggen: niet via een servicemedewerker laten lopen, maar via de verkopende partij.

• Ayazis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-09 09:29
@Mtr33: Dank voor je reactie. Dat het duid op een eventueel onzorgvuldig gebruik snap ik wel. Ik ga echter altijd bijzonder voorzichtig met mijn tablet om. Die camera is gewoon kaduuk. Google levert meer dezelfde issues op bij andere eigenaren.

Via de verkopende partij laten verlopen kan niet, want ik heb de Surface RT via mijn Hogeschool, en destijds getekend dat alle garantie e.d. via de fabrikant verloopt...

Maar goed.. Ik denk dat ik de tablet maar gewoon op stuur ter reparatie / vervanging van de camera. In de verwachting dat ze dat barstje geen probleem vinden.

• choogen
  • Niet online
quote:
Ayazis schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:50:
@Choogen: App uninstallen en opnieuw erop zetten..?
Dat helpt helaas ook niet. In de Nederlandse Windows App store wordt inmiddels stevig geklaagd over het niet (meer) werken van deze Weer-app die door veel mensen bijna dagelijks wordt gebruikt. De rating is dan ook gekelderd. Bij het Amerikaanse Reddit zag ik overigens dezelfde klacht voorbij komen.

Irritant dat MS deze bug niet fixt. Ik weet dat RT uitgefaseerd zal worden, maar dit geeft me weinig vertrouwen in Microsoft's productondersteuning en dat straalt wat mij betreft ook af op hun verdere assortiment aan producten (waaraan gisteren dus zoveel nieuwe zijn toegevoegd).

• janchtw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 10:31
quote:
choogen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Irritant dat MS deze bug niet fixt. Ik weet dat RT uitgefaseerd zal worden, maar dit geeft me weinig vertrouwen in Microsoft's productondersteuning en dat straalt wat mij betreft ook af op hun verdere assortiment aan producten (waaraan gisteren dus zoveel nieuwe zijn toegevoegd).
Ze trekken zich weinig aan van hun loyale klanten die al vroeg hun nek uit staken en een produkt kochten. Zelfs voor de dit jaar uitgekomen Surface 3 houden ze er al mee op. Het nieuwe dockingstation kan alleen maar worden gebruikt door SP3 en SP4. De S3 gebruikers hebben het nakijken. :(

• RayNbow
  • Laatst online: 17:46

RayNbow

Kirika <3

quote:
janchtw schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:17:
Het nieuwe dockingstation kan alleen maar worden gebruikt door SP3 en SP4. De S3 gebruikers hebben het nakijken. :(
Dat komt omdat de S3 gebruikmaakt van een standaard micro-USB aansluiting voor het opladen terwijl de SP3 en SP4 een speciale connector gebruikt die bovendien ook gebruikt wordt voor data.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• janchtw
quote:
RayNbow schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Dat komt omdat de S3 gebruikmaakt van een standaard micro-USB aansluiting voor het opladen terwijl de SP3 en SP4 een speciale connector gebruikt die bovendien ook gebruikt wordt voor data.
Nee, dat komt omdat ze er niet goed over hebben nagedacht of dat ze langs elkaar heen werken. Waarom zou je voor de S3 een andere connector gebruiken dan de al eerder uitgebrachte SP3 en de nog uit te brengen SP4? Daarmee maak je hem al bij voorbaat kansloos voor toekomstige add-ons. Als ik dit had geweten had ik hem dus niet aangeschaft. Ben er alweer ingetrapt.

• RayNbow
  • Laatst online: 17:46

RayNbow

Kirika <3

quote:
janchtw schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:57:
Als ik dit had geweten had ik hem dus niet aangeschaft. Ben er alweer ingetrapt.
Hoezo ingetrapt? Je had toch vooronderzoek kunnen doen en je kunnen inlezen over welke aansluitingen op de Surface 3 zaten?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• janchtw
quote:
RayNbow schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:40:
[...]

Hoezo ingetrapt? Je had toch vooronderzoek kunnen doen en je kunnen inlezen over welke aansluitingen op de Surface 3 zaten?
Ja, maar niet dat deze al een half jaar na verschijning niet meer ondersteund zou worden door nieuw uit te brengen randapparatuur zoals bv nu het dockingstation. Daarvan waren de specs toen nog niet bekend. Vreemd dat de veel eerder uitgebrachte SP3 nog wel wordt ondersteund.

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Omgeruilde Surface RT heeft weer hetzelfde probleem als voorheen met het kijken naar een stream. Schiet niets op dus, ik denk niet eens dat ik reparatie ga aanvragen want dan krijg je toch weer eenzelfde soort 64GB exemplaar terug. Ik denk eerder dat al die Surface RT modellen versie 1 hiermee een probleem hebben.

....911....

• choogen
  • Niet online
Weet iemand of je de Surface Pro 3 Typ cover kunt aansluiten op een RT tablet? Volgens mij is het aangesloten keyboard langer dan de RT tablet zelf, maar dat is voor mij persoonlijk geen onoverkomelijk probleem.

Vooral interessant nu de Surface Pro 3 Typ cover in de aanbieding gaat en je er geen 150 euro meer voor hoeft neer te leggen.

• D-TECH
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:26
quote:
choogen schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:04:
Weet iemand of je de Surface Pro 3 Typ cover kunt aansluiten op een RT tablet? Volgens mij is het aangesloten keyboard langer dan de RT tablet zelf, maar dat is voor mij persoonlijk geen onoverkomelijk probleem.

Vooral interessant nu de Surface Pro 3 Typ cover in de aanbieding gaat en je er geen 150 euro meer voor hoeft neer te leggen.
Ja dat kan, het toetsenbord is wel een stukje groter dan de tablet maar is geen groot probleem.

• choogen
  • Niet online
quote:
D-TECH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:46:
[...]

Ja dat kan, het toetsenbord is wel een stukje groter dan de tablet maar is geen groot probleem.
Bedankt! Ik vond elders ook nog dit stukje:

While the dimensions are different, the connector is the same, and you can, technically, use the new Type Cover to type on an older Surface tablet in a pinch, or use the older Type Cover (or Touch Cover, for that matter) to type on the new Surface Pro 3. But the size differences still mean that the sensors on the old covers and new Surface Pro and those on the new Type Cover and old Surface tablets don't line up, so you'll want to purchase the cover that is made for your model of Surface tablet.

Zouden die sensoren dan nog voor een probleem kunnen zorgen?

• D-TECH
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:26
quote:
choogen schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:54:
[...]

Bedankt! Ik vond elders ook nog dit stukje:

While the dimensions are different, the connector is the same, and you can, technically, use the new Type Cover to type on an older Surface tablet in a pinch, or use the older Type Cover (or Touch Cover, for that matter) to type on the new Surface Pro 3. But the size differences still mean that the sensors on the old covers and new Surface Pro and those on the new Type Cover and old Surface tablets don't line up, so you'll want to purchase the cover that is made for your model of Surface tablet.

Zouden die sensoren dan nog voor een probleem kunnen zorgen?
Als je hem openklapt gaat normaal gesproken meteen het scherm aan, bij die grote covers niet dus zul je een toets of knop in moeten drukken om hem aan te zetten.

• choogen
  • Niet online
quote:
D-TECH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:16:
[...]

Als je hem openklapt gaat normaal gesproken meteen het scherm aan, bij die grote covers niet dus zul je een toets of knop in moeten drukken om hem aan te zetten.
Duidelijk antwoord, dank je wel!

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-09 18:33
Ik wil graag mijn Surface RT als extern bureaublad gebruiken las al in dit topic dat dat kan met Splashtop. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar, is er iemand die mij kan helpen? Ik heb de Surface RT (volledig ge-update) en een HP laptop (Win10 volledig ge-update) beide hebben Splashtop.

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Euhm, dat zit er toch gewoon standaard in? Extern bureaublad / remote desktop...

• TrueChaoZ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 12:06
Ik heb geen ervaring met Splashtop, maar wel met TeamViewer en de Surface RT, en dat werkt niet anders dan op andere Windows PC's, en dus prima out-of-the-box (na installatie van TeamViewer).

TrueChaoZ wijzigde deze reactie 08-01-2016 22:16 (4%)

• Rips10
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-09 18:26
quote:
TweakTweet schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:56:
Ik wil graag mijn Surface RT als extern bureaublad gebruiken las al in dit topic dat dat kan met Splashtop. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar, is er iemand die mij kan helpen? Ik heb de Surface RT (volledig ge-update) en een HP laptop (Win10 volledig ge-update) beide hebben Splashtop.
Na het installeren van de Splashtop Streamer op je HP laptop kun je inloggen met je splashtop account.

Op de Surface RT kun je ook inloggen met je account. Als je dan op hetzelfde netwerk zit moet de computer op je Surface RT gewoon tevoorschijn komen.

Zelf zou ik eerder gebruik maken van Remote Desktop wat in windows zit ingebouwd, maar daar heb je volgensmij wel Windows 10 Pro voor nodig (?).

• TweakTweet
quote:
Rips10 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Na het installeren van de Splashtop Streamer op je HP laptop kun je inloggen met je splashtop account.

Op de Surface RT kun je ook inloggen met je account. Als je dan op hetzelfde netwerk zit moet de computer op je Surface RT gewoon tevoorschijn komen.

Zelf zou ik eerder gebruik maken van Remote Desktop wat in windows zit ingebouwd, maar daar heb je volgensmij wel Windows 10 Pro voor nodig (?).
Ja maar dan dupliceert hij het scherm gewoon, maar ik wil het als extern beeldscherm.
quote:
TrueChaoZ schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:15:
Ik heb geen ervaring met Splashtop, maar wel met TeamViewer en de Surface RT, en dat werkt niet anders dan op andere Windows PC's, en dus prima out-of-the-box (na installatie van TeamViewer).
Teamviewer kan ik dan ook maar even proberen ja.
quote:
Bartjuh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:07:
Euhm, dat zit er toch gewoon standaard in? Extern bureaublad / remote desktop...
Ja daar snap ik dus ook helemaal niks van hoe dat werkt.. heb je daar een kabel voor nodig?

• Rips10
quote:
TweakTweet schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:53:
[...]
Ja maar dan dupliceert hij het scherm gewoon, maar ik wil het als extern beeldscherm.
Oke, dat is dus niet wat je wilt, dan hoef je Teamviewer ook niet te proberen. Wat bedoel je dan precies met een extern beeldscherm? Dat je een extra beeldscherm aan je pc toevoegd of wat?

• TweakTweet
quote:
Rips10 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Oke, dat is dus niet wat je wilt, dan hoef je Teamviewer ook niet te proberen. Wat bedoel je dan precies met een extern beeldscherm? Dat je een extra beeldscherm aan je pc toevoegd of wat?
Ja dat bedoel ik. YouTube: Microsoft Surface Quick Tip: Use your Surface as a Second Screen or Monitor Display for a Laptop dit bedoel ik.

• Rips10
quote:
Ah ik wist niet eens dat dit mogelijk was met Splashtop. Zojuist even geprobeerd. Wat ik echter niet begrijp is wat je vraag nu nog is? In de video wordt perfect stap voor stap uitgelegd hoe je dit doet. Wat lukt er dan niet, welke stap?

• TweakTweet
quote:
Rips10 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Ah ik wist niet eens dat dit mogelijk was met Splashtop. Zojuist even geprobeerd. Wat ik echter niet begrijp is wat je vraag nu nog is? In de video wordt perfect stap voor stap uitgelegd hoe je dit doet. Wat lukt er dan niet, welke stap?
Het deel van CTRL+P lukt niet. Ik krijg dan een vergelijkbaar menu in mijn beeld (maar dan van win10) en druk op uitbreiden en er gebeurt niks. Ook niet als ik vervolgens op mijn tablet ''switch desktop'' indruk. Heb jij win10 waar het wel op gelukt is?

• Rips10
quote:
TweakTweet schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Het deel van CTRL+P lukt niet. Ik krijg dan een vergelijkbaar menu in mijn beeld (maar dan van win10) en druk op uitbreiden en er gebeurt niks. Ook niet als ik vervolgens op mijn tablet ''switch desktop'' indruk. Heb jij win10 waar het wel op gelukt is?
Ja ik heb Windows 10 en ook een Surface RT gebruikt. Kijk eens bij (op je pc) control panel -> Hardware and sound -> Display -> Adjust screen resolution (Het oude vertrouwde menu dus :p )
Als je op uitbreiden drukt zie je daar dan twee schermen?

• NLCJ
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-09 23:19
quote:
TweakTweet schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Probeer eens de Windows toets + P.

• TweakTweet
quote:
Rips10 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:59:
[...]

Ja ik heb Windows 10 en ook een Surface RT gebruikt. Kijk eens bij (op je pc) control panel -> Hardware and sound -> Display -> Adjust screen resolution (Het oude vertrouwde menu dus :p )
Als je op uitbreiden drukt zie je daar dan twee schermen?
Nee er blijft daar maar 1 scherm staan en als ik die Windows+P menu op uitbreiden zet en dan vervolgens weer kijk waar hij op staat dan staat hij gewoon weer op ''Alleen PC-scherm"
quote:
NLCJ schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:55:
[...]

Probeer eens de Windows toets + P.
Ja heb ik gedaan, was typfoutje dat CTRl+P ik bedoelde natuurlijk windows + P :D

• Rips10
Raar, dan kan ik je verder ook niet helpen want hier werkt het wel gewoon.

• TweakTweet
quote:
Rips10 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:55:
Raar, dan kan ik je verder ook niet helpen want hier werkt het wel gewoon.
Denk dat het aan mijn laptop/win10 of een bepaalde configuratie ligt want de "knop" werkt gewoon niet. Kan echter niks op internet vinden daarover. Wel flink balen zeg want heb het echt nodig.
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True