Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 08:49
Ik hoop het voor je ;)
Anders zou het misschien aan de surface liggen en dag lijkt mij vervelend.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
quote:
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:34:
Ik hoop het voor je ;)
Anders zou het misschien aan de surface liggen en dag lijkt mij vervelend.
Ja zeker, dan is de hdmi poort stuk, maar ga er vanuit dat het aan de kabel ligt,
ik weet het als de nieuwe kabel binnen is en laat het dan nog wel even weten.
btw, had jij de kabel snel in huis ?

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-06 10:42
quote:
Timmiee schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:14:
Zelf ben ik ondertussen ook in het bezit van een RT (eerste generatie).

De resolutie is zeker geen 1080p en voor mijn gevoel is hij ook minder dan de ipad (heb thuis ook een ipad 3rd generation). Dit resulteert soms in letters die niet een mooie strakke rand hebben maar een wat blokkerige. Uiteraard speelt hier ook mee hoe dicht je er met je neus boven op zit. In bed of op de bank valt dit uiteraard sneller op dan wanneer je hem met cover gebruikt om een emailtje te tikken etc.
Euh...ter info.... de Surface RT (dus de 1e generatie) heeft ook nooit een 1080p scherm gehad. Alleen de Surface Pro heeft dat en natuurlijk de 2gen devices zoals de Surface 2 RT en Surface 2 Pro.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Beam: MRE-Inc

quote:
MRELynx schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:05:
[...]

Euh...ter info.... de Surface RT (dus de 1e generatie) heeft ook nooit een 1080p scherm gehad. Alleen de Surface Pro heeft dat en natuurlijk de 2gen devices zoals de Surface 2 RT en Surface 2 Pro.
Dit probleem kan je oplossen als je Surface RT extern aansluit aan een andere monitor en het scherm van de surface RT uitschakelt. Hiermee heb je op je externe monitor 1080p.

Tevens ben ik net erachter gekomen dat ik films van 13GB (1080p) probleemloos kan streamen met mijn nieuwe accespoint. Mijn oude had alleen 2,4 ghz en de nieuwe heeft 5ghz. Had nooit gedacht dat het zoveel verschil zou uitmaken :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:53
quote:
popcorn schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:48:
[...]

Xbox Music schijnt ook prima te werken.
Ben ik op geabonneerd. Werkt inderdaad puik. Mooi interface via de app ook. Tot nu toe heb ik nog geen nummers gemist. Omdat ik graag via mijn bestaande installatie in de huiskamer wilde afspelen heb ik een bluetooth Bomboom 75 adapter gekocht. Deze op een ingang van mijn receiver aangesloten en nu heb ik schitterend geluid over mijn boxen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janchtw
quote:
Albert020 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:32:
[...]

Heb even bij een kennis op de Philips 32PFL5604H geprobeerd met mijn Surface en het kabeltje,
deze tv heeft aan de zijkant en achterkant HDMI ingangen heb ze allemaal geprobeerd, zelfde resultaat,
de HDMI poort wordt niet geactiveerd en werkt dus niet, zou het dan echt aan het kabeltje liggen ?

***Edit***
Maar even een nieuw kabeltje besteld via ebay, bedankt @Heilige Kaas
Het zou mij benieuwen of deze wel werkt, bij jou in ieder geval wel...
Ik heb zelf een 32PFL9604H en daar werkt het prima op. De TV gaat niet automatisch op HDMI over je moet hem even via "source" op de juiste HDMI ingang zetten.

• Albert020
quote:
janchtw schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:11:
[...]

Ik heb zelf een 32PFL9604H en daar werkt het prima op. De TV gaat niet automatisch op HDMI over je moet hem even via "source" op de juiste HDMI ingang zetten.
Dat is mooi, ik heb zelf het idee dat het aan de kabel ligt,
maar heb de nieuwe nog niet binnen het is dus nog even spannend !

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:17
dit topic even volgen. :)

• GerkeP
  • Laatst online: 17-06 08:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

Sinds een week of 2 kan ik http://www.ad.nl niet meer fatsoenlijk lezen in IE11.
Ik heb traceerbeveiliging aanstaan met de 3 easylist filters (zijn de zelfde lijsten als adblock plus gebruikt).
Ik heb geen last van thirdparty advertenties, zie alleen de advertenties van de website zelf.
Bij het Algemeen Dagblad hebben ze daar kennelijk wat op gevonden. Die kan ik niet meer lezen. Ik krijg alleen te zien dat ik in moet loggen, waarna ik een website krijg te zien zonder opmaak.
Ik snap dat ze hierdoor inkomsten mislopen, maar ik mis hierdoor ook de ellende die je regelmatig veroorzaakt ziet worden door gekaapte advertenties die met malware besmet zijn.

Kennelijk mist ad.nl hierdoor niet al te veel lezers, ik ben inmiddels klaar met het AD, andere nieuwsbronnen genoeg.

GerkeP

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17-06 13:04
Ik zou niet bang zijn voor malware voor Windows RT ;)

[Website en online portfolio]

• GerkeP

GerkeP

quote:
Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:18:
Ik zou niet bang zijn voor malware voor Windows RT ;)
ben ik ook niet, maar op mijn ultrabook en desktop wel ;-)

allemaal het zelfde profiel he ;-)

GerkeP

quote:
GerkeP schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:11:
Sinds een week of 2 kan ik http://www.ad.nl niet meer fatsoenlijk lezen in IE11.
Ik heb traceerbeveiliging aanstaan met de 3 easylist filters (zijn de zelfde lijsten als adblock plus gebruikt).
Ik heb geen last van thirdparty advertenties, zie alleen de advertenties van de website zelf.
Bij het Algemeen Dagblad hebben ze daar kennelijk wat op gevonden. Die kan ik niet meer lezen. Ik krijg alleen te zien dat ik in moet loggen, waarna ik een website krijg te zien zonder opmaak.
Ik snap dat ze hierdoor inkomsten mislopen, maar ik mis hierdoor ook de ellende die je regelmatig veroorzaakt ziet worden door gekaapte advertenties die met malware besmet zijn.

Kennelijk mist ad.nl hierdoor niet al te veel lezers, ik ben inmiddels klaar met het AD, andere nieuwsbronnen genoeg.
Je bent niet de enige die dit heeft, met adblockplus op ie11 (desktop en laptop) heb je dit ook en mijn betaald adblock heeft het alleen als ik de 3.1 versie gebruik( gek genoeg de 3.0 versie niet).

Ik denk persoonlijk dat ad.nl iets drastisch verandert heeft met zijn website en dat adblock lijsten van easylist alles ziet als een adblock.

• bramhoog
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-06 11:26
Misschien dat iemand hier iets op weet, ik zelf ben al een lange tijd in bezit van de Surface RT (eerste) en ben opzoek naar een 'chromecast/ezcast/miracast' dongle voor in de tv. Iemand die een tip heeft welke dongle wel geschikt is voor de surface RT?

Over de tablet zelf, ben er erg tevreden over. Gebruik hem veel voor studie, dus even snel word/excel/powerpoint, dit werkt echt zeer goed op dit tablet. Verder werkt netflix goed en ben vooral erg blij met de USB poort aan de zijkant. Nadeel is dat er 'te weinig' apps in de store zijn, zou graag zien dat ontwikkelaars zich ook gaan richten op windows 8.1 .

• janchtw
quote:
bramhoog schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:59:
Misschien dat iemand hier iets op weet, ik zelf ben al een lange tijd in bezit van de Surface RT (eerste) en ben opzoek naar een 'chromecast/ezcast/miracast' dongle voor in de tv. Iemand die een tip heeft welke dongle wel geschikt is voor de surface RT?
Miracast wordt niet ondersteund door de Surface RT. De Surface 2 kan het wel.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren Update 1 voor de RT ge´nstalleerd en het valt mij op dat websites nu veel sneller laden als je terug/vooruit veegt. :o Dat was altijd een minpuntje maar dat lijkt nu heel netjes opgelost te zijn!

You save everyone, but who saves you?

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Klopt. Outlook en een nieuwe versie van internet Explorer waren twee grote verbeteringen van Windows rt 8.1.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik bedoel 8.1 Update 1, niet 8.1. :)

You save everyone, but who saves you?

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-06 13:25
Iemand al een update over de VLC app?
quote:
SChief schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:10:
Ik heb gisteren Update 1 voor de RT ge´nstalleerd en het valt mij op dat websites nu veel sneller laden als je terug/vooruit veegt. :o Dat was altijd een minpuntje maar dat lijkt nu heel netjes opgelost te zijn!
Gisteren ge´nstalleerd en inderdaad, wat een verschil zeg!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:26
Mijn vaders' RT wil niet meer aan, geeft een groot rondje met een lege batterij aan: de batterij is leeg.

Maar bij het aansluiten van de lader geeft de lader een FLIKKER en gaat dan weer uit: hij laadt niet. Het wil nou het geval zijn dat wij 3 surface's in huis hebben, dus het ligt ook niet aan de lader. Wat is er aan de hand, wat kan ik doen of moet hij naar Microsoft?

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:58

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
Worsteneter schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:59:
Mijn vaders' RT wil niet meer aan, geeft een groot rondje met een lege batterij aan: de batterij is leeg.

Maar bij het aansluiten van de lader geeft de lader een FLIKKER en gaat dan weer uit: hij laadt niet. Het wil nou het geval zijn dat wij 3 surface's in huis hebben, dus het ligt ook niet aan de lader. Wat is er aan de hand, wat kan ik doen of moet hij naar Microsoft?
Een tijdje aan de lader hangen, waarschijnlijk start hij na een uurtje of zo wel weer op...

Dutch CORION Provider

• Worsteneter
  • Laatst online: 22:26
quote:
Swerfer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:04:
[...]

Een tijdje aan de lader hangen, waarschijnlijk start hij na een uurtje of zo wel weer op...
Hij heeft dus al de hele dag aan de lader gelegen. Maar het lampje van de lader flikkert ook snel en blijft dan uit, net of hij wel contact maakt maar vervolgens niet oplaadt door (intern probleem, insert vraagteken?)

Hmm.

• FCC
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:12
quote:
Worsteneter schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:01:
[...]

Hij heeft dus al de hele dag aan de lader gelegen. Maar het lampje van de lader flikkert ook snel en blijft dan uit, net of hij wel contact maakt maar vervolgens niet oplaadt door (intern probleem, insert vraagteken?)

Hmm.
Had een collega ook. Even contact opgenomen met Microsoft en hij had twee dagen later een nieuwe Surface in huis.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• janchtw
Iedere dag weer ontvang ik mailtjes waarvan ik via de rechter muisknop de afbeeldingen moet downloaden. Nu kun je instellen dat je dat automatisch wil laten doen maar daarbij worden van ALLE mail de afbeeldingen gedownload. Ook van dubieuze afzenders.

Weet iemand hoe je in Outlook van Office 2013 RT kunt aangeven dat je van bepaalde (vertrouwde) afzenders de afbeeldingen automatisch wil laten downloaden? Er schijnt ergens een lijst van vertrouwde afzenders te bestaan waarop je ze kunt toevoegen. Ik zoek mij mottig maar kan hem niet vinden. Ook niet als ik de Help aanwijzingen volg.

• GerkeP

GerkeP

Rechter muisknop, afzender toevoegen aan vertrouwde afzenders en hoppa de afbeeldingen worden automagisch geladen ;)

GerkeP

• janchtw
quote:
GerkeP schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:15:
Rechter muisknop, afzender toevoegen aan vertrouwde afzenders en hoppa de afbeeldingen worden automagisch geladen ;)
Helaas, bij mij opent zich dan een venstertje met drie keuzes, te weten:

KopiŰren
Opslaan als afbeelding
Downloaden

Of, als ik met rechtermuisknop op de Informatie-balk pal onder "Aan: xxxx..." klik:

Afbeeldingen downloaden
Instellingen voor automatisch downloaden wijzigen
Weergeven in browser

Bij instellingen voor automatisch downloaden kan ik alleen maar aangeven of ik ALLES automatisch wil downloaden of NIETS, via checkboxen.

• GerkeP

GerkeP

Niet in de mail doen, maar in je linker kolom, daar kun je naar ongewenste mail kiezen en vervolgens de afzender nooit blokkeren ;)

GerkeP

• janchtw
Ik neem aan dat je de kolom bedoelt met onder elkaar:
Postvak in
Concepten
Verzonden items
Verwijderde items
Ongewenste e-mail
...

Als ik daar rechtsklik op ongewenste e-mail dan krijg ik een wastlijst met:

In nieuw venster openen
Nieuwe map
Mapnaam wijzigen
Map kopiŰren
-- etc. ---

Maar er staat geen "Afzender nooit blokkeren bij."

• janchtw
Inmiddels ben ik erachter. Het filteren van junk-mail kan wel in Outlook.com maar niet in Outlook RT. Je kunt dus ook niet opgeven dat je van vertrouwde afzenders of domeinen de afbeeldingen automatisch wilt laten downloaden. Zie hier.

• Albert020
quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:43:
[...]

Ik krijg met mijn (zelfde soort) kabel in de zijaansluitingen van Philips TV's (een 9000 serie van mij en een 5000 serie bij m'n moeder) geen beeld. Prop ik 'm in een van de HDMI aansluitingen aan de achterzijde werkt het meteen.

Waarom? Geen idee, boeit me ook niet heel veel; maar misschien dat het bij jou ook helpt?
Vandaag dan eindelijk me nieuwe kabeltjuhh binnen en wat denk je, hij werkt :P

• GerkeP

GerkeP

quote:
janchtw schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:25:
Inmiddels ben ik erachter. Het filteren van junk-mail kan wel in Outlook.com maar niet in Outlook RT. Je kunt dus ook niet opgeven dat je van vertrouwde afzenders of domeinen de afbeeldingen automatisch wilt laten downloaden. Zie hier.
Je doet toch iets verkeerd ;-)
Het werkt gewoon door op de header van de mail te klikken met rechtermuisknoo/lang aanklikken op touch

GerkeP

• janchtw
Ik denk dat jij geen pop3 mail account hebt ingesteld. Ik heb nog wat verder gezocht en vond op deze link op de onderste alinea het volgende:

Enterprise users who also look at their Exchange email using Outlook 2013 RT. Users can open Junk email options and set safe and Blocked Senders when connected to a Microsoft Exchange Server or Office 365 mailbox account. However, Outlook 2013 RT disables the Junk settings when connected to POP3, IMAP, or Outlook.com email accounts. Outlook.com and other ISP users are still protected from junk email though since those services provide junk email filtering on the server.

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:17
Bij mij werken de video's niet meer in uitzending gemist. De video blijft laden. Herinstallatie van de app werkt niet. Meer mensen hiernaast van?

• Jevon
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:33
quote:
MarkoAlmelo schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:04:
Bij mij werken de video's niet meer in uitzending gemist. De video blijft laden. Herinstallatie van de app werkt niet. Meer mensen hiernaast van?
Kan ik helaas geen antwoord op geven. Wellicht zou je kijken via de website kunnen proberen?

Heeft iemand ervaring met de Fifa 14 app uit de Store? Bij mij start ie op en sluit ie vervolgens direct weer af. In de beoordeling lees is dat het te maken heeft met de recente update. Kan iemand dit bevestigen?

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• Tomino
  • Laatst online: 17:53
Weet iemand file recovery software voor windows RT?

urgent :F

Tomino wijzigde deze reactie 23-04-2014 10:45 (12%)

• Timmiee
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-05 12:38
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2363852

Dat is het enige wat ik zo snel kon vinden; betekent wel dat je je surface als USB-device aan je pc gaat moeten hangen als ik het zo lees...

• Tomino
  • Laatst online: 17:53
En dat is juist het lastige, de surface via USB aan een pc hangen.. het is volgens mij erg lastig om de c schijf als verwisselbare schijf te tonen..

• Sonny7
  • Laatst online: 30-05 09:03
quote:
Jevon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:48:
[...]

Kan ik helaas geen antwoord op geven. Wellicht zou je kijken via de website kunnen proberen?

Heeft iemand ervaring met de Fifa 14 app uit de Store? Bij mij start ie op en sluit ie vervolgens direct weer af. In de beoordeling lees is dat het te maken heeft met de recente update. Kan iemand dit bevestigen?
Hier hetzelfde, maar dat deed FIFA 14 ook al voor de update. Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik krijg alleen het startscherm met de tekst: "tik om door te gaan". En daarna crasht de app.. Hij blijft wel soort van open staan in het multitask scherm (linker 'charms' bar). Als ik daar op tik dan start de app opnieuw op met hetzelfde probleem.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:23
quote:
Sonny7 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:02:
[...]

Hier hetzelfde, maar dat deed FIFA 14 ook al voor de update. Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik krijg alleen het startscherm met de tekst: "tik om door te gaan". En daarna crasht de app.. Hij blijft wel soort van open staan in het multitask scherm (linker 'charms' bar). Als ik daar op tik dan start de app opnieuw op met hetzelfde probleem.
Hetzelfde heb ik ook op mijn laptop met Windows 8.1

• Stef012
quote:
Tomino schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:46:
En dat is juist het lastige, de surface via USB aan een pc hangen.. het is volgens mij erg lastig om de c schijf als verwisselbare schijf te tonen..
Nee, volgens mij kan je met de eerste tool een opstart USB van het .img bestand maken. Daarna boot van USB? :9
quote:
Timmiee schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2363852

Dat is het enige wat ik zo snel kon vinden; betekent wel dat je je surface als USB-device aan je pc gaat moeten hangen als ik het zo lees...
dat is images recovery, geen file recovery. zover ik weet is er geen file recovery. Wat wel misschien mogelijk is, is het bekijken of je bij eigenschappen met "vorige versie" de file kan terug halen.

De surface kan je zover ik weet niet aan een computer hangen als soort van usb schrijf.

• Sonny7
  • Laatst online: 30-05 09:03
quote:
St00mwals schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:35:
[...]

Hetzelfde heb ik ook op mijn laptop met Windows 8.1
Daar is dus nog geen oplossing voor gevonden dus? Ook op de EA support pagina's vind ik geen antwoorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-02 18:08
Tip: Vandaag bij iBood een mooie aanbieding.
http://www.ibood.com/extr...l&utm_campaign=newsletter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:11
Ik twijfel over de RT aanbieding op iBood. Het is voor mijn vriendin en die heeft niet veel nodig:

web browsen
office apps
mailen
foto albums maken

Ik begrijp dat het laatste niet kan omdat je geen apps kan installen en deze app niet in de Windows Store staat? Dat zou helaas een showstoppertje zijn.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 04-05-2014 13:53 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Lord_Dain schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:52:
Ik twijfel over de RT aanbieding op iBood. Het is voor mijn vriendin en die heeft niet veel nodig:

web browsen
office apps
mailen
foto albums maken

Ik begrijp dat het laatste niet kan omdat je geen apps kan installen en deze app niet in de Windows Store staat? Dat zou helaas een showstoppertje zijn.
Ligt er toch maar net aan wat je eisen zijn? Zo vind ik flink wat apps in de store waar je foto albums mee kan maken. Gebruik zelf deze tablet sinds de release voor school zaken en ben er best tevreden over. Flink wat medestudenten uit mijn klas kochten ook de surface RT, nadat ze zagen hoe moeilijk hij werkt (meeste hadden al een android en/of een iPad)

vali wijzigde deze reactie 04-05-2014 14:17 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja mijn gf is een digibeet en is nu gewend om de Albelli/Kruidvat apps te gebruiken. Keep it simple...

Nou ja, ze maakt maar 2 keer per jaar zo'n album. Dat mag/kan ze ook op mijn PC doen, dus zo boeien is het nou ook weer niet. 270Ą is gewoon wel een strakke aanbieding. Ik denk er nog ff over na en dan hopen dat 'ie niet opeens uitverkocht is.

Iemand enig idee tot wanneer de Surface RT gesupport wordt qua updates?

Lord_Dain wijzigde deze reactie 04-05-2014 15:08 (60%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-06 07:26
Tot 2018 geloof ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:37
quote:
Lord_Dain schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:07:
Tja mijn gf is een digibeet en is nu gewend om de Albelli/Kruidvat apps te gebruiken. Keep it simple...

Nou ja, ze maakt maar 2 keer per jaar zo'n album. Dat mag/kan ze ook op mijn PC doen, dus zo boeien is het nou ook weer niet. 270Ą is gewoon wel een strakke aanbieding. Ik denk er nog ff over na en dan hopen dat 'ie niet opeens uitverkocht is.

Iemand enig idee tot wanneer de Surface RT gesupport wordt qua updates?
Volgens deze pagina is dat voor de Surface RT 11-04-2017.

Al staat hier ook een hoop tekst waar ik even geen zin in heb om het uit te spitten :P.

Microsoft Consumer Hardware Support Lifecycle Policy FAQ

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:44

aapelite

Do the kirby!

Ik begreep dat de RT vanaf morgen in de aanbieding zal komen bij in ieder geval de mediamarkt voor 299 euro met een touchcover. De prijzen worden erg interessant moet ik zeggen. Ik merk dat ik twijfel tussen de surface 2 en de RT, maar narmate de RT daalt wordt die boeiender. Vraag me wel af of de surface 2 ook zal dalen. De ibood is leuk, maar scheelt dan nog maar 25 euro en je hebt hem dan tenminste direct in plaats van na 19 mei.

Ik zal hem vaak willen gebruiken voor het afspelen van HD content op mijn tv, maar lees hier en daar dat sommigen last krijgen van haperingen ineens. Zijn er meer die hier last van hebben of ligt dat aan iets anders?

Ook wat ik jammer vond is dat java niet runt op Windows RT? Zou dit nog komen of is dat gewoonweg onmogelijk op het platform? Ik heb het eigenlijk nodig voor mijn werkomgeving.

aapelite wijzigde deze reactie 04-05-2014 20:32 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit precies met dezelfde gedachte. Wetende dat 'ie morgen in de aanbieding is voor 25Ą meer maar dan wel meteen kunnen ophalen, maakt me dat ik hem vandaag toch niet bestel bij iBood.

Daarnaast twijfel ik nu nog tussen de Surface RT en de Asus T100 transformer, waar veel mensen erg tevreden mee lijken. Hier kan ik mijn gf wel gewoon zelf haar Kruidvat app op laten draaien omdat er een volwaardige Windows install op draait..

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
aapelite schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:31:
Ik begreep dat de RT vanaf morgen in de aanbieding zal komen bij in ieder geval de mediamarkt voor 299 euro met een touchcover. De prijzen worden erg interessant moet ik zeggen. Ik merk dat ik twijfel tussen de surface 2 en de RT, maar narmate de RT daalt wordt die boeiender. Vraag me wel af of de surface 2 ook zal dalen. De ibood is leuk, maar scheelt dan nog maar 25 euro en je hebt hem dan tenminste direct in plaats van na 19 mei.

Ik zal hem vaak willen gebruiken voor het afspelen van HD content op mijn tv, maar lees hier en daar dat sommigen last krijgen van haperingen ineens. Zijn er meer die hier last van hebben of ligt dat aan iets anders?

Ook wat ik jammer vond is dat java niet runt op Windows RT? Zou dit nog komen of is dat gewoonweg onmogelijk op het platform? Ik heb het eigenlijk nodig voor mijn werkomgeving.
Ik heb meerdere hoge full hd films afgespeeld van 10gb en hoger en merk geen hapering. Als je scherm van je surface uitzet als je hem op je tv aansluit, krijg je daarop full hd te zien (anders is het 720p )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oxigan
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Wat wel een probleem is om bijvoorbeeld het scherm full screen te zetten, te pauzeren of iets anders (aangezien je scherm dus naar de TV gaat maar je nog steeds op je Surface dingen moet aanwijzen/klikken/aanraken/etc). Haperingen heb ik niet gehad, wel dat het hdmi converter stekkertje soms los zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
oxigan schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:23:
Wat wel een probleem is om bijvoorbeeld het scherm full screen te zetten, te pauzeren of iets anders (aangezien je scherm dus naar de TV gaat maar je nog steeds op je Surface dingen moet aanwijzen/klikken/aanraken/etc). Haperingen heb ik niet gehad, wel dat het hdmi converter stekkertje soms los zit.
Ik gebruik hiervoor een draadloze htpc keyboard (inc muis).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: juli 2013
  • Niet online
Prima apparaat. Alleen niet geschikt voor buiten, viel van 't weekend al na vijf minuten uit door de zon. 8)

• Brent
  • Laatst online: 17-06 10:57
Ik denk erover een tablet te kopen om (oa) magazines mee te lezen. Ik zie dat die vaak alleen iPads en meestal Android ondersteunen, maar geen RT. Iemand die zijn RT voor tijdschriften gebruikt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• GerkeP

GerkeP

Ik gebruik de Zinio App naar volle tevredenheid

GerkeP

• Brent
quote:
GerkeP schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:09:
Ik gebruik de Zinio App naar volle tevredenheid
Dat is de enige app die ik kon ontdekken, met een vrij beperkt aanbod (de magazines die ik wil lezen zitten er niet tussen). Is het vooralsnog de enige optie?

• Firedre
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Heb de surface sinds een paar dagen, voor 299,- incl touch cover.
Fijne tablet voor dit geld (dit pakket koste 2 jaar geleden nog 700,-)

En vandaag bij de Saturn de originele Digitale AV adapter gehaald, voor aansluiten op de tv,
die is daar nu in de aanbieding voor 19,- ipv. 39,99 (krijg je er nog een schoonmaakdoekje bij ook)

i5-3570/ GA-Z77MX-D3H/ BQ Shadow Rock SR1/ Kingston 8GB/ EVGA GTX 970 FTW+/ Seasonic 460 Fanless

• Timmiee
quote:
Brent schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:11:
[...]

Dat is de enige app die ik kon ontdekken, met een vrij beperkt aanbod (de magazines die ik wil lezen zitten er niet tussen). Is het vooralsnog de enige optie?
Kijk eens of Blendle de magazines heeft die je graag wilt lezen. Zijn namelijk verschillende magazines en kranten beschikbaar.

Daarnaast zijn er nog een aantal apps om magazines te lezen, geen idee precies welke en ook niet welke bladen daar gepubliceerd staan.

• Brent
quote:
Timmiee schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Kijk eens of Blendle de magazines heeft die je graag wilt lezen. Zijn namelijk verschillende magazines en kranten beschikbaar.

Daarnaast zijn er nog een aantal apps om magazines te lezen, geen idee precies welke en ook niet welke bladen daar gepubliceerd staan.
Goeie tip, maar het niet offline kunnen lezen maakt het meer geschikt voor kranten dan tijdschriften. Voor mij is het idee dat ik op vakantie eens lekker wat kan lezen, dus een website is dan niet echt handig.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Firedre schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:55:
Heb de surface sinds een paar dagen, voor 299,- incl touch cover.
Fijne tablet voor dit geld (dit pakket koste 2 jaar geleden nog 700,-)
Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding, had nog kadobonnen van de MM, dus voor ~260 euro.

Werkt gewoon identiek als de 8.1 Pro versie in m'n auto, buiten dat je dan geen x86 kan draaien :)

Al vind ik hem wel iets aan de zware kant, werkt hij perfect als 2de monitor (smartglass, youtube, etc).

Er zitten wel wat kleine bugs in, maar dat is meer 8.1 gerelateerd dan de tablet zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Timmiee
quote:
Brent schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Goeie tip, maar het niet offline kunnen lezen maakt het meer geschikt voor kranten dan tijdschriften. Voor mij is het idee dat ik op vakantie eens lekker wat kan lezen, dus een website is dan niet echt handig.
ah, dat wist ik dan nog weer niet :P heb de app wel ge´nstalleerd maar maak er nog geen gebruik van. Nog niet voldoende tijd gehad me er in te verdiepen :-(

NOOK al bekeken? staan veel engelse bladen in, ook hier nog niet in verdiept maar misschien staan er ook nederlandse en kan er wÚl offline gelezen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-06 11:15

Barrybobslee

Yamaha XT660X '04

Ik zit met een klein probleempje, namelijk het volgende:

Mijn surface rt is aangesloten op een extern scherm. Maar het beeld op het externe scherm is te groot. Bij een "normale" Windows machine zou ik naar de schalingsinstellingen gaan van de GPU zelf. Helaas kan ik deze instelling op de Surface niet vinden. Heeft er iemand een idee?

Voor het beeld: een rand ter grootte van het startknop valt "buiten" het scherm. Ik kan dus niet met de muis op start drukken of bijv. Apps afsluiten met het kruisje....

Op het internet kan ik er eigenlijk niks over vinden voor de RT.
En ja, de resolutie staat goed :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janchtw
Hier idem dito. Ik los dat op door op de RT te blijven volgen wat ik doe. Moet je er alleen niet te ver vanaf zitten.

janchtw wijzigde deze reactie 29-06-2014 08:21 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09-06 14:01
quote:
Farid. schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:59:
Ik zit met een klein probleempje, namelijk het volgende:

Mijn surface rt is aangesloten op een extern scherm. Maar het beeld op het externe scherm is te groot. Bij een "normale" Windows machine zou ik naar de schalingsinstellingen gaan van de GPU zelf. Helaas kan ik deze instelling op de Surface niet vinden. Heeft er iemand een idee?

Voor het beeld: een rand ter grootte van het startknop valt "buiten" het scherm. Ik kan dus niet met de muis op start drukken of bijv. Apps afsluiten met het kruisje....

Op het internet kan ik er eigenlijk niks over vinden voor de RT.
En ja, de resolutie staat goed :o
Is het wellicht een TV waarop de Surface is aangsloten? Probeer dan eens de zoom-functie van de TV, dit probleem had ik namelijk ook regelmatig als ik mijn laptop aansloot op de TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Laatst online: 15-06 11:15

Barrybobslee

Yamaha XT660X '04

quote:
NLCJ schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:30:
[...]

Is het wellicht een TV waarop de Surface is aangsloten? Probeer dan eens de zoom-functie van de TV, dit probleem had ik namelijk ook regelmatig als ik mijn laptop aansloot op de TV.
Top! Dankje. Had hier nog niet naar gekeken.

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15-06 15:02
wie kan mij helpen. als ik datum probeer in te stellen op een website krijg ik die leuke grijze balk met 3 verticale wieletjes die ik kan instellen. nadeel is alleen dat ik die balk met geen mogelijkheid meer weg krijg als ik de datum ingesteld heb. daarmee is de website ook gelijk niet meer te benaderen. heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

• Swerfer

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:18:
wie kan mij helpen. als ik datum probeer in te stellen op een website krijg ik die leuke grijze balk met 3 verticale wieletjes die ik kan instellen. nadeel is alleen dat ik die balk met geen mogelijkheid meer weg krijg als ik de datum ingesteld heb. daarmee is de website ook gelijk niet meer te benaderen. heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Kan je een voorbeeld geven van een website met jouw probleem? Dan kunnen we zien wat je met de 'grijze balk met 3 verticale wieltjes' bedoelt...

Dutch CORION Provider

• huntedjohan
kan om 1 van andere wazige reden geen screenshot maken, maar als goed is heb ik m gedeeld op OneDrive.

https://onedrive.live.com...M&v=3&ithint=photo%2c.jpg

• Swerfer

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:08:
kan om 1 van andere wazige reden geen screenshot maken, maar als goed is heb ik m gedeeld op OneDrive.

https://onedrive.live.com...M&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Na het instellen van de datum 'Instellen' aanklikken?

Kan je een link geven van de website zodat we het zelf kunnen uitproberen?

Dutch CORION Provider

• huntedjohan
als ik op instellen klik komt mijn geboorte datum er inderdaad te staan, maar de instel balk verdwijnt niet, dat is nu net het probleem :P, annuleren helpt ook niet, de instel balk blijft staan en kan ik met geen mogelijkheid weg krijgen. en in feite maakt het niet uit welke website het is, want bij elke website waar ik geboorte datum moet invullen komt deze balk tevoorschijn en verdwijnt niet meer.

maakt ook niet uit of ik de IE app of desktop versie gebruik.

• Swerfer

Swerfer

Dutch CORION Provider

quote:
huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:06:
als ik op instellen klik komt mijn geboorte datum er inderdaad te staan, maar de instel balk verdwijnt niet, dat is nu net het probleem :P, annuleren helpt ook niet, de instel balk blijft staan en kan ik met geen mogelijkheid weg krijgen. en in feite maakt het niet uit welke website het is, want bij elke website waar ik geboorte datum moet invullen komt deze balk tevoorschijn en verdwijnt niet meer.

maakt ook niet uit of ik de IE app of desktop versie gebruik.
Ik heb die balk nog nooit gezien, dus als je geen link naar een website geeft waar dit probleem voorkomt, kan ik je niet helpen...

Dutch CORION Provider

• huntedjohan
zit nu op http://m.project.testers-...GNL-spelcomputer&fromAp=1 en zodra ik daar op geboorte datum klik krijg ik deze instel balk gelijk te zien.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat hebben de site-bouwers zelf geknutseld, qua design is ie gejat van IOS namelijk.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• Swerfer

Swerfer

Dutch CORION Provider

Dit heeft niet direct met de Surface RT te maken. Op de desktop van een niet mobiel apparaat werkt de website wel, maar krijg je een iets andere pagina voorgeschoteld. De fout zit in de website zelf die namelijk voor mobiele apparaten een andere pagina weergeeft. Je kan het beste een laptop of PC opzoeken en daar de gegevens invullen.

Stuur ook een mailtje naar de website beheerder om de bug te melden.

Edit:

Ik heb net een mailtje verstuurd met een link naar dit topic...

Swerfer wijzigde deze reactie 05-07-2014 17:15 (8%)

Dutch CORION Provider

• huntedjohan
gekke is alleen dat ik op mn BB z10 idd dezelfde instel balk krijg, maar als ik daar op instellen druk dan gebruikt hij gewoon de ingegeven datum en verdwijnt de balk weer.

had pas nog een x website waar het gebeurde, maar kan wel zijn dat het in dezelfde categorie website behoorde.

bedankt in ieder geval zover.

• Stef012
Vorige week kwam ik tot de conclusie dat mijn touch cover aan de hoeken los begon te laten. Telefonisch contact opgenomen, en gelijk mailtjes gekregen om mijn touch cover naar het servicecenter te sturen. Gisteren een nieuwe touch cover ontvangen. Echt super service van Microsoft.

• St00mwals
  • Laatst online: 21:23
quote:
Stef012 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:08:
Vorige week kwam ik tot de conclusie dat mijn touch cover aan de hoeken los begon te laten. Telefonisch contact opgenomen, en gelijk mailtjes gekregen om mijn touch cover naar het servicecenter te sturen. Gisteren een nieuwe touch cover ontvangen. Echt super service van Microsoft.
Dan moet ik dat ook maar eens gaan doen, zit met hetzelfde probleem! _/-\o_

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flash (bv youtube) en WinRT/8.1 gaat nog steeds niet echt fijn samen, via de metro-browser stopt het geheel met werken, via desktop regelmatig dat IE weer vastloopt. Best jammer, want vind dat ding nog steeds heerlijk werken.

Nu wachten op leuke aanbieding van een type-cover, touchcover werkt erg netjes maar mis toch het stukje 'feedback' gevoel van de toetsen.

Edit, op ebay type-cover gevonden voor de helft van wat ze hier in de winkel gaan. Misschien nog stukje importheffing erop, blijf het stuk goed goedkoper :)

SinergyX wijzigde deze reactie 11-07-2014 13:57 (40%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik had laatst dat het touchscreen niet meer werkte. Via hardwarebeheer gekeken en daar stonden twee uitroeptekens bij: Surface RT Touch Firmware en I2C-HID apparaat.

Als oplossing heb ik het volgende gedaan:
- Eerst alles opnieuw ge´nstalleerd, maar daar moet je dus niet mee beginnen :P. Ik weet niet of dat wel nodig is. Ik had het MS Surface RT ondersteuning stappenplan gevolgd. Dat was de laatste stap. http://www.microsoft.com/...t-the-surface-touchscreen

Vervolgens dit gedaan en daar zou ik in het vervolg mee beginnen.
- Beide uitroeptekens > Via Apparaatbeheer > Eigenschappen > Stuurprogramma > Driver verwijderen
- Surface uitschakelen
- Surface weer inschakelen

Het touchscreen werkt nu weer goed :).

ChicaneBT wijzigde deze reactie 16-07-2014 12:46 (6%)

....911....

• Stef012
quote:
ChicaneBT schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:38:

Het touchscreen werkt nu weer goed :).
TOPTIP! _/-\o_

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 12-06 18:08

HollovVpo1nt

HD2 noob

Ik heb een paar problemen met mijn RT.
1. Heb nog steeds soms dat hij niet uit stand-by wil gaan en ik hem via de power knop moet rebooten.
2. Weet niet of het aan mijn oplader of connector ligt maar de stroomverbinding is soms slecht. Hij laad een seconde op dan weer niet, seconde wel dan weer niet, etc.

2 is te verhelpen door het kopje van de oplader om te draaien maar niet altijd. Wat denken jullie?

• The Lord
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-06 15:32
quote:
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:40:
Ik heb een paar problemen met mijn RT.
1. Heb nog steeds soms dat hij niet uit stand-by wil gaan en ik hem via de power knop moet rebooten.
2. Weet niet of het aan mijn oplader of connector ligt maar de stroomverbinding is soms slecht. Hij laad een seconde op dan weer niet, seconde wel dan weer niet, etc.

2 is te verhelpen door het kopje van de oplader om te draaien maar niet altijd. Wat denken jullie?
2. Ik had hetzelfde; zat een klein zandkorreltje in de weg. Probeer dus met een kwastje o.i.d. de connector in de Surface schoon te poetsen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• huntedjohan
ik heb sinds vanmorgen dat mn surface rt niet wil opstarten. hij blijft op zwart staan met het witte surface logo. heb de tips van MS al geprobeerd maar krijg hem niet gestart. tablet heeft hele nacht aan de oplader gelegen, het lampje van de oplader brand ook (dus mag aannemen dat hij gewoon oplaad), heb aan/uit knop pikant een minuut lang ingedrukt gehouden om te kijken of dat hielp, maar ik kom niet verder. iemand nog tips voordat ik morgen service centre bel?

• Retep2124
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-06 20:41
Ik heb zojuist enkele MKV bestanden op mijn Surface geplaats, alleen kan ik er geen fatsoenlijke media player voor vinden. Heeft iemand ervaring met een goed werkende app, of andere oplossing? Of zal ik alle bestanden toch moeten converteren.

• punisher007
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:33
Heb je Mobile.HD Mediaplayer al geprobeerd?
http://apps.microsoft.com...e7-4ee1-9c1a-6f08f46e51f3

Deze werkt bij mij best goed.

http://blog.bjornhouben.com

• GerkeP

GerkeP

quote:
PeterHid schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:31:
Ik heb zojuist enkele MKV bestanden op mijn Surface geplaats, alleen kan ik er geen fatsoenlijke media player voor vinden. Heeft iemand ervaring met een goed werkende app, of andere oplossing? Of zal ik alle bestanden toch moeten converteren.
Een simpele zoekopdracht hier had je verteld dat dat kan met mobile.HD ;)

GerkeP

• Stef012
Oproep;

Iemand een typecover over die ik voor een klein prijsje kan overnemen?

Graag een DM! _/-\o_

• GerkeP

GerkeP

Wel een nagelnieuwe (omruil) typecover in het zwart

GerkeP

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-06 09:36

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
Post hier even een advertentie, daar heb je meer geluk mee..http://tweakers.net/aanbod/nieuw/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• sikkwittet
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2017
Van de week een update van uit windows gehad en sindsdien werkt mijn mini hdmi kabel na de tv niet meer. De surface rt herkent niet dat hij aan geslote aan de tv is. Dua kan beeld niet overbrengen. Ik vind op internet ook niemand met vergelijkbaar iets.
Jullie een tip?

• Firesphere
  • Laatst online: 13-06 12:00

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat heb je al geprobeerd?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• sikkwittet
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2017
Het werkte perfect tot dat ik een update van windows installeerde deze week.
Wat ik heb uitgeprobeerd was precies het zelfde als wat ik eerst ook deed.
Kabels er in. Aanzetten dat er een tweede scherm moet herkent worden beeld dupliceren...alleen nu met hdmi kabel er in zegt de surface dat er geen hdmi inzit want hij zegt dat het niet is aangesloten op de tv.

Ook kan ik sinds die update geen apps meer downloaden. De market zegt steeds dat mijn internet te langzaam is terwijl mijn internet gewoon werkt op de surface.

sikkwittet wijzigde deze reactie 15-11-2014 21:38 (18%)

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Ik heb twee Surfaces. Echter op de ene Surface is het Customize en Favorites, op de andere Surface is het Customise and Favourites. Zo zijn er nog veel meer spelfouten op de andere Surface. Hoe kunnen er ineens zo veel spelfouten op staan? Ik dacht dat RT niet vatbaar was voor virussen? Of is Windows 8.1 gewoon corrupt geraakt? Ik heb al een factory reset gedaan op de "foute" Surface, maar dat helpt niet.

Trommelrem wijzigde deze reactie 11-12-2014 19:38 (20%)

• Swerfer

Swerfer

Dutch CORION Provider

UK op de ene Surface en US op de andere?

Dutch CORION Provider

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Er blijkt inderdaad geen en-US op te staan maar en-GB. Altijd al een hekel gehad aan dat Brits met hun "Enenas." Het is potjandorie een Pineapple, geen Enenas.

Ik heb alvast het recoveryimage gedownload. Aan de structuur te zien staat daar wel en-US tussen, met Favorites en Pineapple. Ipv Favourites, Staurt Meunu en Interneut Euxploureur.

Overigens heb ik nog nooit eerder gehoord van en-GB. In Windows 7 bestond dat geloof ik nog niet?

-edit-
Recovery image is toch een en-gb. Maar en-us lijkt er wel in te zitten. Kan ik het toch op een of andere manier activeren?

-edit 2-
Gelukt: Taalpakket en-US installeren vanaf Windows Update. Daarna met "dism /online /remove-package /packagename:Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package.........en-GB...." en weg is het Brits. Als Amerikaans-Engels dan de enige taal is, dan schakelt hij automatisch daar naartoe.

-edit 3-
Toch niet gelukt. Bij een van de updates faalt de Surface, waarschijnlijk omdat en-GB ontbreekt. Ik wil perse en-US op mijn Surface en ik wil dat hele en-GB niet hebben. Is er toch een manier om aan de juiste recovery image te komen?

-edit 4-
Het is toch wel gelukt. De truuk is om met Dism de taalpakketten te verwijderen en dan en-us te installeren. Ook kan met Dism de locale worden aangepast. De vereiste om het te laten werken is om Windows 8.1 Update 1 met Dism offline te integreren, omdat er in die update een update aanwezig is die niet kan omgaan met een Winre.wim waar geen en-gb meer in zit. Om dat probleem op te lossen kun je overigens ook met de WOA ADK Addon (Windows on ARM ADK) en-us toevoegen aan de Winre.wim. Dan zijn er twee manieren om te installeren: Handmatig de partities aanmaken of gewoon de standaard boot.wim gebruiken.

Als je handmatig de partities aanmaakt en de install.wim uitrolt, dan win je daarmee zo'n 6 GB. Dat is meer dan je met dism component cleanup + recovery image verwijderen wint. Op een Surface RT met 32 GB is dat best veel.

Trommelrem wijzigde deze reactie 14-12-2014 13:18 (120%)

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-06 11:42

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Iemand ervaring met het afspelen van MKV bestanden op een Surface RT na de laatste update(s)?
Is dit een beetje werkbaar of kom je nog steeds uit op alternatieven ?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıđ

• Rips10
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-05 22:47
Mijn Surface RT afgelopen week maar eens opgestuurd. Waarschijnlijk was de batterij te ver leeg gelopen waardoor deze stuk was gegaan. Heb maandag als het goed is (dus binnen een week) een vervangend exemplaar terug. Top service :)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn Surface RT aangemeld voor Advanced Exchange omdat ik steeds moeilijker connectie kreeg met de oplader (heb nog 3 andere laders geprobeerd en allemaal hetzelfde issue)
Zaterdag aangemeld, vandaag al vervangend apparaat binenn :) topservice van MS moet ik zeggen!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Die connectie tussen oplader en tablet is echt compleet ruk. Ze wilde vast Apple MagSafe imiteren maar het geeft meer ongemak dan gemak vind ik.

....911....

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*