Ik hoop het voor je 
Anders zou het misschien aan de surface liggen en dag lijkt mij vervelend.
Ja zeker, dan is de hdmi poort stuk, maar ga er vanuit dat het aan de kabel ligt,Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:34:
Ik hoop het voor je
Euh...ter info.... de Surface RT (dus de 1e generatie) heeft ook nooit een 1080p scherm gehad. Alleen de Surface Pro heeft dat en natuurlijk de 2gen devices zoals de Surface 2 RT en Surface 2 Pro.Timmiee schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:14:
Zelf ben ik ondertussen ook in het bezit van een RT (eerste generatie).
De resolutie is zeker geen 1080p en voor mijn gevoel is hij ook minder dan de ipad (heb thuis ook een ipad 3rd generation). Dit resulteert soms in letters die niet een mooie strakke rand hebben maar een wat blokkerige. Uiteraard speelt hier ook mee hoe dicht je er met je neus boven op zit. In bed of op de bank valt dit uiteraard sneller op dan wanneer je hem met cover gebruikt om een emailtje te tikken etc.
XBL: MRE Inc
Dit probleem kan je oplossen als je Surface RT extern aansluit aan een andere monitor en het scherm van de surface RT uitschakelt. Hiermee heb je op je externe monitor 1080p.MRELynx schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:05:
[...]
Euh...ter info.... de Surface RT (dus de 1e generatie) heeft ook nooit een 1080p scherm gehad. Alleen de Surface Pro heeft dat en natuurlijk de 2gen devices zoals de Surface 2 RT en Surface 2 Pro.
Ben ik op geabonneerd. Werkt inderdaad puik. Mooi interface via de app ook. Tot nu toe heb ik nog geen nummers gemist. Omdat ik graag via mijn bestaande installatie in de huiskamer wilde afspelen heb ik een bluetooth Bomboom 75 adapter gekocht. Deze op een ingang van mijn receiver aangesloten en nu heb ik schitterend geluid over mijn boxen.
Ik heb zelf een 32PFL9604H en daar werkt het prima op. De TV gaat niet automatisch op HDMI over je moet hem even via "source" op de juiste HDMI ingang zetten.Albert020 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:32:
[...]
Heb even bij een kennis op de Philips 32PFL5604H geprobeerd met mijn Surface en het kabeltje,
deze tv heeft aan de zijkant en achterkant HDMI ingangen heb ze allemaal geprobeerd, zelfde resultaat,
de HDMI poort wordt niet geactiveerd en werkt dus niet, zou het dan echt aan het kabeltje liggen ?
***Edit***
Maar even een nieuw kabeltje besteld via ebay, bedankt @Heilige Kaas
Het zou mij benieuwen of deze wel werkt, bij jou in ieder geval wel...
Dat is mooi, ik heb zelf het idee dat het aan de kabel ligt,janchtw schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:11:
[...]
Ik heb zelf een 32PFL9604H en daar werkt het prima op. De TV gaat niet automatisch op HDMI over je moet hem even via "source" op de juiste HDMI ingang zetten.
GerkeP
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
ben ik ook niet, maar op mijn ultrabook en desktop wel ;-)Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:18:
Ik zou niet bang zijn voor malware voor Windows RT
GerkeP
Je bent niet de enige die dit heeft, met adblockplus op ie11 (desktop en laptop) heb je dit ook en mijn betaald adblock heeft het alleen als ik de 3.1 versie gebruik( gek genoeg de 3.0 versie niet).GerkeP schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:11:
Sinds een week of 2 kan ik http://www.ad.nl niet meer fatsoenlijk lezen in IE11.
Ik heb traceerbeveiliging aanstaan met de 3 easylist filters (zijn de zelfde lijsten als adblock plus gebruikt).
Ik heb geen last van thirdparty advertenties, zie alleen de advertenties van de website zelf.
Bij het Algemeen Dagblad hebben ze daar kennelijk wat op gevonden. Die kan ik niet meer lezen. Ik krijg alleen te zien dat ik in moet loggen, waarna ik een website krijg te zien zonder opmaak.
Ik snap dat ze hierdoor inkomsten mislopen, maar ik mis hierdoor ook de ellende die je regelmatig veroorzaakt ziet worden door gekaapte advertenties die met malware besmet zijn.
Kennelijk mist ad.nl hierdoor niet al te veel lezers, ik ben inmiddels klaar met het AD, andere nieuwsbronnen genoeg.
Miracast wordt niet ondersteund door de Surface RT. De Surface 2 kan het wel.bramhoog schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:59:
Misschien dat iemand hier iets op weet, ik zelf ben al een lange tijd in bezit van de Surface RT (eerste) en ben opzoek naar een 'chromecast/ezcast/miracast' dongle voor in de tv. Iemand die een tip heeft welke dongle wel geschikt is voor de surface RT?
Gisteren geïnstalleerd en inderdaad, wat een verschil zeg!SChief schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:10:
Ik heb gisteren Update 1 voor de RT geïnstalleerd en het valt mij op dat websites nu veel sneller laden als je terug/vooruit veegt.Dat was altijd een minpuntje maar dat lijkt nu heel netjes opgelost te zijn!
Een tijdje aan de lader hangen, waarschijnlijk start hij na een uurtje of zo wel weer op...Worsteneter schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:59:
Mijn vaders' RT wil niet meer aan, geeft een groot rondje met een lege batterij aan: de batterij is leeg.
Maar bij het aansluiten van de lader geeft de lader een FLIKKER en gaat dan weer uit: hij laadt niet. Het wil nou het geval zijn dat wij 3 surface's in huis hebben, dus het ligt ook niet aan de lader. Wat is er aan de hand, wat kan ik doen of moet hij naar Microsoft?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hij heeft dus al de hele dag aan de lader gelegen. Maar het lampje van de lader flikkert ook snel en blijft dan uit, net of hij wel contact maakt maar vervolgens niet oplaadt door (intern probleem, insert vraagteken?)Swerfer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:04:
[...]
Een tijdje aan de lader hangen, waarschijnlijk start hij na een uurtje of zo wel weer op...
Had een collega ook. Even contact opgenomen met Microsoft en hij had twee dagen later een nieuwe Surface in huis.Worsteneter schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:01:
[...]
Hij heeft dus al de hele dag aan de lader gelegen. Maar het lampje van de lader flikkert ook snel en blijft dan uit, net of hij wel contact maakt maar vervolgens niet oplaadt door (intern probleem, insert vraagteken?)
Hmm.
Waar een wil is, is een stopcontact....
GerkeP
Helaas, bij mij opent zich dan een venstertje met drie keuzes, te weten:GerkeP schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:15:
Rechter muisknop, afzender toevoegen aan vertrouwde afzenders en hoppa de afbeeldingen worden automagisch geladen
GerkeP
Vandaag dan eindelijk me nieuwe kabeltjuhh binnen en wat denk je, hij werktRowdy.nl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:43:
[...]
Ik krijg met mijn (zelfde soort) kabel in de zijaansluitingen van Philips TV's (een 9000 serie van mij en een 5000 serie bij m'n moeder) geen beeld. Prop ik 'm in een van de HDMI aansluitingen aan de achterzijde werkt het meteen.
Waarom? Geen idee, boeit me ook niet heel veel; maar misschien dat het bij jou ook helpt?
Je doet toch iets verkeerd ;-)janchtw schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:25:
Inmiddels ben ik erachter. Het filteren van junk-mail kan wel in Outlook.com maar niet in Outlook RT. Je kunt dus ook niet opgeven dat je van vertrouwde afzenders of domeinen de afbeeldingen automatisch wilt laten downloaden. Zie hier.
GerkeP
Kan ik helaas geen antwoord op geven. Wellicht zou je kijken via de website kunnen proberen?MarkoAlmelo schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:04:
Bij mij werken de video's niet meer in uitzending gemist. De video blijft laden. Herinstallatie van de app werkt niet. Meer mensen hiernaast van?
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 23-04-2014 10:45 ]
Hier hetzelfde, maar dat deed FIFA 14 ook al voor de update. Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik krijg alleen het startscherm met de tekst: "tik om door te gaan". En daarna crasht de app.. Hij blijft wel soort van open staan in het multitask scherm (linker 'charms' bar). Als ik daar op tik dan start de app opnieuw op met hetzelfde probleem.Jevon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:48:
[...]
Kan ik helaas geen antwoord op geven. Wellicht zou je kijken via de website kunnen proberen?
Heeft iemand ervaring met de Fifa 14 app uit de Store? Bij mij start ie op en sluit ie vervolgens direct weer af. In de beoordeling lees is dat het te maken heeft met de recente update. Kan iemand dit bevestigen?
Hetzelfde heb ik ook op mijn laptop met Windows 8.1Sonny7 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:02:
[...]
Hier hetzelfde, maar dat deed FIFA 14 ook al voor de update. Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Ik krijg alleen het startscherm met de tekst: "tik om door te gaan". En daarna crasht de app.. Hij blijft wel soort van open staan in het multitask scherm (linker 'charms' bar). Als ik daar op tik dan start de app opnieuw op met hetzelfde probleem.
Nee, volgens mij kan je met de eerste tool een opstart USB van het .img bestand maken. Daarna boot van USB?Tomino schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:46:
En dat is juist het lastige, de surface via USB aan een pc hangen.. het is volgens mij erg lastig om de c schijf als verwisselbare schijf te tonen..
dat is images recovery, geen file recovery. zover ik weet is er geen file recovery. Wat wel misschien mogelijk is, is het bekijken of je bij eigenschappen met "vorige versie" de file kan terug halen.Timmiee schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2363852
Dat is het enige wat ik zo snel kon vinden; betekent wel dat je je surface als USB-device aan je pc gaat moeten hangen als ik het zo lees...
Daar is dus nog geen oplossing voor gevonden dus? Ook op de EA support pagina's vind ik geen antwoordenSt00mwals schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:35:
[...]
Hetzelfde heb ik ook op mijn laptop met Windows 8.1
[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2014 13:53 ]
Ligt er toch maar net aan wat je eisen zijn? Zo vind ik flink wat apps in de store waar je foto albums mee kan maken. Gebruik zelf deze tablet sinds de release voor school zaken en ben er best tevreden over. Flink wat medestudenten uit mijn klas kochten ook de surface RT, nadat ze zagen hoe moeilijk hij werkt (meeste hadden al een android en/of een iPad)Lord_Dain schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:52:
Ik twijfel over de RT aanbieding op iBood. Het is voor mijn vriendin en die heeft niet veel nodig:
web browsen
office apps
mailen
foto albums maken
Ik begrijp dat het laatste niet kan omdat je geen apps kan installen en deze app niet in de Windows Store staat? Dat zou helaas een showstoppertje zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 04-05-2014 14:17 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2014 15:08 ]
Volgens deze pagina is dat voor de Surface RT 11-04-2017.Lord_Dain schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:07:
Tja mijn gf is een digibeet en is nu gewend om de Albelli/Kruidvat apps te gebruiken. Keep it simple...
Nou ja, ze maakt maar 2 keer per jaar zo'n album. Dat mag/kan ze ook op mijn PC doen, dus zo boeien is het nou ook weer niet. 270€ is gewoon wel een strakke aanbieding. Ik denk er nog ff over na en dan hopen dat 'ie niet opeens uitverkocht is.
Iemand enig idee tot wanneer de Surface RT gesupport wordt qua updates?
[ Voor 21% gewijzigd door aapelite op 04-05-2014 20:32 ]
Ik heb meerdere hoge full hd films afgespeeld van 10gb en hoger en merk geen hapering. Als je scherm van je surface uitzet als je hem op je tv aansluit, krijg je daarop full hd te zien (anders is het 720p )aapelite schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:31:
Ik begreep dat de RT vanaf morgen in de aanbieding zal komen bij in ieder geval de mediamarkt voor 299 euro met een touchcover. De prijzen worden erg interessant moet ik zeggen. Ik merk dat ik twijfel tussen de surface 2 en de RT, maar narmate de RT daalt wordt die boeiender. Vraag me wel af of de surface 2 ook zal dalen. De ibood is leuk, maar scheelt dan nog maar 25 euro en je hebt hem dan tenminste direct in plaats van na 19 mei.
Ik zal hem vaak willen gebruiken voor het afspelen van HD content op mijn tv, maar lees hier en daar dat sommigen last krijgen van haperingen ineens. Zijn er meer die hier last van hebben of ligt dat aan iets anders?
Ook wat ik jammer vond is dat java niet runt op Windows RT? Zou dit nog komen of is dat gewoonweg onmogelijk op het platform? Ik heb het eigenlijk nodig voor mijn werkomgeving.
Ik gebruik hiervoor een draadloze htpc keyboard (inc muis).oxigan schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:23:
Wat wel een probleem is om bijvoorbeeld het scherm full screen te zetten, te pauzeren of iets anders (aangezien je scherm dus naar de TV gaat maar je nog steeds op je Surface dingen moet aanwijzen/klikken/aanraken/etc). Haperingen heb ik niet gehad, wel dat het hdmi converter stekkertje soms los zit.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
GerkeP
Dat is de enige app die ik kon ontdekken, met een vrij beperkt aanbod (de magazines die ik wil lezen zitten er niet tussen). Is het vooralsnog de enige optie?GerkeP schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:09:
Ik gebruik de Zinio App naar volle tevredenheid
Kijk eens of Blendle de magazines heeft die je graag wilt lezen. Zijn namelijk verschillende magazines en kranten beschikbaar.Brent schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:11:
[...]
Dat is de enige app die ik kon ontdekken, met een vrij beperkt aanbod (de magazines die ik wil lezen zitten er niet tussen). Is het vooralsnog de enige optie?
Goeie tip, maar het niet offline kunnen lezen maakt het meer geschikt voor kranten dan tijdschriften. Voor mij is het idee dat ik op vakantie eens lekker wat kan lezen, dus een website is dan niet echt handig.Timmiee schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Kijk eens of Blendle de magazines heeft die je graag wilt lezen. Zijn namelijk verschillende magazines en kranten beschikbaar.
Daarnaast zijn er nog een aantal apps om magazines te lezen, geen idee precies welke en ook niet welke bladen daar gepubliceerd staan.
Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding, had nog kadobonnen van de MM, dus voor ~260 euro.Firedre schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:55:
Heb de surface sinds een paar dagen, voor 299,- incl touch cover.
Fijne tablet voor dit geld (dit pakket koste 2 jaar geleden nog 700,-)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ah, dat wist ik dan nog weer nietBrent schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:36:
[...]
Goeie tip, maar het niet offline kunnen lezen maakt het meer geschikt voor kranten dan tijdschriften. Voor mij is het idee dat ik op vakantie eens lekker wat kan lezen, dus een website is dan niet echt handig.
[ Voor 12% gewijzigd door janchtw op 29-06-2014 08:21 ]
Is het wellicht een TV waarop de Surface is aangsloten? Probeer dan eens de zoom-functie van de TV, dit probleem had ik namelijk ook regelmatig als ik mijn laptop aansloot op de TV.Farid. schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:59:
Ik zit met een klein probleempje, namelijk het volgende:
Mijn surface rt is aangesloten op een extern scherm. Maar het beeld op het externe scherm is te groot. Bij een "normale" Windows machine zou ik naar de schalingsinstellingen gaan van de GPU zelf. Helaas kan ik deze instelling op de Surface niet vinden. Heeft er iemand een idee?
Voor het beeld: een rand ter grootte van het startknop valt "buiten" het scherm. Ik kan dus niet met de muis op start drukken of bijv. Apps afsluiten met het kruisje....
Op het internet kan ik er eigenlijk niks over vinden voor de RT.
En ja, de resolutie staat goed
Top! Dankje. Had hier nog niet naar gekeken.NLCJ schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:30:
[...]
Is het wellicht een TV waarop de Surface is aangsloten? Probeer dan eens de zoom-functie van de TV, dit probleem had ik namelijk ook regelmatig als ik mijn laptop aansloot op de TV.
Kan je een voorbeeld geven van een website met jouw probleem? Dan kunnen we zien wat je met de 'grijze balk met 3 verticale wieltjes' bedoelt...huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:18:
wie kan mij helpen. als ik datum probeer in te stellen op een website krijg ik die leuke grijze balk met 3 verticale wieletjes die ik kan instellen. nadeel is alleen dat ik die balk met geen mogelijkheid meer weg krijg als ik de datum ingesteld heb. daarmee is de website ook gelijk niet meer te benaderen. heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Na het instellen van de datum 'Instellen' aanklikken?huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:08:
kan om 1 van andere wazige reden geen screenshot maken, maar als goed is heb ik m gedeeld op OneDrive.
https://onedrive.live.com...M&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Ik heb die balk nog nooit gezien, dus als je geen link naar een website geeft waar dit probleem voorkomt, kan ik je niet helpen...huntedjohan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:06:
als ik op instellen klik komt mijn geboorte datum er inderdaad te staan, maar de instel balk verdwijnt niet, dat is nu net het probleem, annuleren helpt ook niet, de instel balk blijft staan en kan ik met geen mogelijkheid weg krijgen. en in feite maakt het niet uit welke website het is, want bij elke website waar ik geboorte datum moet invullen komt deze balk tevoorschijn en verdwijnt niet meer.
maakt ook niet uit of ik de IE app of desktop versie gebruik.
[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 05-07-2014 17:15 ]
Dan moet ik dat ook maar eens gaan doen, zit met hetzelfde probleem!Stef012 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:08:
Vorige week kwam ik tot de conclusie dat mijn touch cover aan de hoeken los begon te laten. Telefonisch contact opgenomen, en gelijk mailtjes gekregen om mijn touch cover naar het servicecenter te sturen. Gisteren een nieuwe touch cover ontvangen. Echt super service van Microsoft.
[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2014 13:57 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 12:46 ]
2. Ik had hetzelfde; zat een klein zandkorreltje in de weg. Probeer dus met een kwastje o.i.d. de connector in de Surface schoon te poetsen voor de zekerheid.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:40:
Ik heb een paar problemen met mijn RT.
1. Heb nog steeds soms dat hij niet uit stand-by wil gaan en ik hem via de power knop moet rebooten.
2. Weet niet of het aan mijn oplader of connector ligt maar de stroomverbinding is soms slecht. Hij laad een seconde op dan weer niet, seconde wel dan weer niet, etc.
2 is te verhelpen door het kopje van de oplader om te draaien maar niet altijd. Wat denken jullie?
Een simpele zoekopdracht hier had je verteld dat dat kan met mobile.HDPeterHid schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:31:
Ik heb zojuist enkele MKV bestanden op mijn Surface geplaats, alleen kan ik er geen fatsoenlijke media player voor vinden. Heeft iemand ervaring met een goed werkende app, of andere oplossing? Of zal ik alle bestanden toch moeten converteren.
GerkeP
GerkeP
Post hier even een advertentie, daar heb je meer geluk mee..http://tweakers.net/aanbod/nieuw/
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 18% gewijzigd door sikkwittet op 15-11-2014 21:38 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 11-12-2014 19:38 ]
[ Voor 120% gewijzigd door Trommelrem op 14-12-2014 13:18 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq