Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden heb ik een Surface RT aangeschaft. Ik ben er tevreden over, echter lijkt het apparaat problemen te hebben tijdens het afspelen van video's.
Als ik bijvoorbeeld een programma kijk via rtlgemist of Netflix, dan wordt het scherm elke 3-5 seconden erg blokkerig en ziet het er beeld er erg slecht uit. Dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld een trailer kijk via het "video" gedeelte op het bureaublad.

http://postimg.org/image/s8g7yrw0t/

Dit is een voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 13:52

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:28:
Enige tijd geleden heb ik een Surface RT aangeschaft. Ik ben er tevreden over, echter lijkt het apparaat problemen te hebben tijdens het afspelen van video's.
Als ik bijvoorbeeld een programma kijk via rtlgemist of Netflix, dan wordt het scherm elke 3-5 seconden erg blokkerig en ziet het er beeld er erg slecht uit. Dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld een trailer kijk via het "video" gedeelte op het bureaublad.

http://postimg.org/image/s8g7yrw0t/

Dit is een voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?
Dat heeft te maken met een niet constante stream ;)
Als je een video lokaal op het apparaat zet denk ik niet dat het voorkomt.
Grote kans dat dat te maken heeft met je Wifirouter of accesspoint.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
SjorsC schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:30:
Hoop voor jou dat ze er niet zo moeilijk over doen, maar dat zal ook wel niet zolang de cover nog garantie heeft ;)
Heb ff gebeld en ze houden het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:50:
[...]

Dat zie je altijd op fora's. Waarom zou je op een fora melden dat je geen problemen hebt. De meeste mensen zetten vragen op een fora als ze problemen hebben en niet als alles goed gaat. Fora's geven dan ook altijd een vertekend beeld.

Ik zal proberen het beeld wat positiever te maken:

Ik heb absoluut geen problemen met mijn Surface RT die inmiddels in het bezit van mijn vader is die er ook geen problemen mee heeft en mijn Surface 2 RT heeft mij ook nog nooit ergens mee in de steek gelaten... De Surface RT van mijn moeder is ook probleemloos... Verder heb ik geen kennissen die een Surface hebben, dus in mijn omgeving 100% tevredenheid!
Ik wil 2 surface rt's inrichten voor moeder en moeder vriendin, niks aanmelden direct doorgaan naar beginscherm zodat daar keuze gemaakt kan worden, b.v. Skype, internet, muziekje etc.. is dat makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Dat heeft te maken met een niet constante stream ;)
Als je een video lokaal op het apparaat zet denk ik niet dat het voorkomt.
Grote kans dat dat te maken heeft met je Wifirouter of accesspoint.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het net alleen even getest met een standaard voorbeeld video van windows, helaas gebeurde tijdens het bekijken van dit filmpje exact hetzelfde.. :'(
Misschien een andere suggestie waar dit aan kan liggen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:59:
[...]

Ik wil 2 surface rt's inrichten voor moeder en moeder vriendin, niks aanmelden direct doorgaan naar beginscherm zodat daar keuze gemaakt kan worden, b.v. Skype, internet, muziekje etc.. is dat makkelijk te doen.
Supersimpel in te richten, en uiterst gebruiksvriendelijk! Zou het iedereen aanraden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
@sombra

Heb ook voor de surface pro van mijn ouders zo ingesteld. Standaard niet om wachtwoord vragen vanuit standby, startscherm met vaste iconen en op bureablad linkje naar hun documenten. Op de oude computer werd alleen maar geprint en dit vervangt de oude computer(die is weg en geeft weer ruimte). Ze hebben ook een iPad er nog naast maar op den duur wordt Apple uitgefaseerd, telefoons ook lumia) en moet de tablet ook deze taken overnemen.

In principe hadden ze ook met een RT uit de voeten gekund(netwerkprinter en alles werkt daar ook perfect op), maar wil ze straks ook video's laten bewerken die ze hebben opgenomen met de lumia.

Een RT is voor skype en ander tafelgebruik wat idealer omdat deze altijd in standby staat en wakker wordt met een skype call. Terwijl de pro meer in een deep sleep gaat. Heb zelf een RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Als het goed is komt vandaag mijn Surface 2 terug :) Maar op de website myservice.surface staat nog steeds het serienummer van mijn oude tablet (op zich niet erg als hij goed gerepareerd is) maar er staat ook nergens wat er gaan gebeurt is. Beetje vreemd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
TheVMaster schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:35:
[...]

Zijn er serieus mensen die liever Windows 8.0 hebben dan 8.1? Die hadden vroeger zeker ook liever Vista, dan Windows 7? 8)7
Nou, 1 ding is fijner in 8.0, het zoeken in apps.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
enomiss schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:27:
[...]

Nou, 1 ding is fijner in 8.0, het zoeken in apps.
Helemaal mee eens. Die run-balk van Windows 8.0 is echt beter dan die van 8.1. Werkt veel sneller. Al was die van Windows Vista en Windows 7 nog beter.

De zoekfunctie van Windows XP was de beste (Search Companion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Oké, Tablet gisteren binnen gekregen vanuit het Service Centrum, weliswaar een nieuw model maar wat blijkt: Hier is het scherm niet overal goed bij de randen aangesloten en steekt het soms meer dan een millimeter uit, drukken bij de aan/uit knop (of in de buurt ervan) zorgt dat het beeld vreemd doet, en nog erger: het probleem waarvoor hij kwam met backlight beelding is veel gekker. uiteraard meteen gebeld en krijg wederom een vervangend (nieuw) exemplaar ... ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 18:06
Heb je een Surface RT 'over', dan kan je hem altijd in de keuken ophangen!

Surface RT in de keuken

De kickstand verwijderd en met siliconenkit de Surface tegen de wand aan gemonteerd en laat nou net aan de andere kant van de muur mijn meterkast zijn, waar ik de stroom vandaan haal...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Prachtig, maar om dat nou met siliconenkit te doen? Had ik eerder gekozen voor iets minder 'permanent' zoals klittenband o.i.d. Wel superstrak zeg. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 03-03-2014 11:36 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
GerCor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:35:
Prachtig, maar om dat nou met siliconenkit te doen? Had ik eerder gekozen voor iets minder 'permanent' zoals klittenband o.i.d. Wel superstrak zeg. _/-\o_
Dank je. Ik twijfelde eert over dat siliconenkit, maar mocht hij defect raken in de garantieperiode (nog 2 maanden) dan krijg ik hem denk wel volledig los. Als je een begin hebt, dan kan je het meeste van de kit er wel makkelijk af krijgen, en de rest zal dan wat nagels kosten ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je hebt van tesa iid perfecte dubbelzijdig klittenband tape. ik heb er een monitor mee opgehangen haha. ding hangt perfect al maanden:)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:35
Swerfer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:11:

[afbeelding]

De kickstand verwijderd en met siliconenkit de Surface tegen de wand aan gemonteerd en laat nou net aan de andere kant van de muur mijn meterkast zijn, waar ik de stroom vandaan haal...
Gaaf man! Staat de tablet standaard aan? Je kunt er direct een digitale fotolijst / weather forecast van maken als je hem niet gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
T-!-M schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Gaaf man! Staat de tablet standaard aan? Je kunt er direct een digitale fotolijst / weather forecast van maken als je hem niet gebruikt. :)
Hij staat (nog) niet standaard aan. Ik zat ook te denken aan een fotolijstje, of wat videoclips als je aan het koken bent en geen recepten erop hoeft te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:35
Swerfer schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:42:
[...]

Hij staat (nog) niet standaard aan. Ik zat ook te denken aan een fotolijstje, of wat videoclips als je aan het koken bent en geen recepten erop hoeft te gebruiken...
Nu nog even een connectie met een Sonos-systeem en dat gaat 'ie helemaal lekker!

Ik had persoonlijk wel gekozen voor een minder definitieve manier. Was het niet mogelijk om de kickstand ergens overheen te schuiven bijvoorbeeld? Een beetje op deze manier ; Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/001/587/914/4180ecdbe96cab7d5b75b0b1be415399_large.jpg?1391285728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 17:33
Heeft iemand hier ervaring met alternatieve keyboardcovers?

Heb momenteel een touch cover, maar voor het echte tekstverwerken is een 'normaal' toetsenbord toch een stuk prettiger, maar om zo'n ding mee te zeulen naar school is ook zo wat. De officiële type cover vind ik toch wat te prijzig, ik bedoel €130 voor een toetsenbord... Zoveel heb ik niet eens uitgegeven voor het toetsenbord van mijn gaming pc...

Dus mijn vraag: zijn er mensen die een alternatief keyboardcover oid hebben en at zijn de ervaringen daarmee?

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:05
al eens gedacht aan een goedkoop bluetooth keyboard?
is denk ik de beste/goedkoopste keus dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik ben ondertussen zo ver dat ik de stap genomen heb; er komt een tweede tablet het huis in en naast de bestaande Ipad zal er een RT binnen komen.

Nu is het een tweede hands apparaat en moet ik hem nog ophalen, maar voor de garantie had ik nog een vraag...

In het hele topic heb ik een aantal keer gezien dat je je RT & cover kunt (moet) registreren om je garantie te krijgen. Dit zou via account instellingen ongedaan gemaakt kunnen worden?

Hier heb ik graag duidelijkheid over voordat ik die kant op ga om hem op te halen; wil namelijk gelijk zorgen dat ik hem aan mijn eigen account kan koppelen en dus zelf de garantie ga krijgen :)

De concrete vraag is dus:

"waar kan ik de verkopende partij de koppeling van zijn microsoft account en de tablet+cover ongedaan laten maken?"

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Die had ik kunnen vinden ja, klopt. Maar volgens mij was er een makkelijkere weg, die kom ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
T-!-M schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:09:
[...]
Was het niet mogelijk om de kickstand ergens overheen te schuiven bijvoorbeeld? Een beetje op deze manier ; [afbeelding]
Die kickstand steekt toch helemaal niet uit. Dus waarom zou hij ergen overheen moeten, of überhaupt ergens af moeten?

Verklaart u nader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Heilige Kaas schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Die kickstand steekt toch helemaal niet uit. Dus waarom zou hij ergen overheen moeten, of überhaupt ergens af moeten?

Verklaart u nader? :)
Hij refereert naar deze post waarin Swerfer vertelt dat 'ie de kickstand eraf heeft gesloopt om 'm aan de muur te bevestigen. Door de kickstand ergens overheen te schuiven, zou 'ie ook nog prima stevig aan de muur bevestigd kunnen worden, zonder de Surface/kickstand te hoeven slopen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hahn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:17:
[...]

Hij refereert naar deze post waarin Swerfer vertelt dat 'ie de kickstand eraf heeft gesloopt om 'm aan de muur te bevestigen. Door de kickstand ergens overheen te schuiven, zou 'ie ook nog prima stevig aan de muur bevestigd kunnen worden, zonder de Surface/kickstand te hoeven slopen :P
Oke op die manier. Maar dan snap ik nog niet waarom de eerste persoon de kickstand in eerste instantie eraf heeft gesloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Ik ook niet en T-!-M blijkbaar ook niet :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
Zijn toch maar 2 schroeven, dus dat zal het werk niet zijn om die terug te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 12-10 19:45
SjorsC schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:13:
Zijn toch maar 2 schroeven, dus dat zal het werk niet zijn om die terug te plaatsen
Jup. Heb al paar keer aan moeten draaien omdat er speling in de kickstand kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Heilige Kaas schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Oke op die manier. Maar dan snap ik nog niet waarom de eerste persoon de kickstand in eerste instantie eraf heeft gesloopt. ;)
Omdat de voedingskabel dan wat dieper wegvalt in het gootje waar de kickstand scharniert. Anders zou de Surface niet zo vlak tegen de muur gemonteerd kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:11:

[afbeelding]

toevallig je kickstand nog bewaard inclusief schroefjes enzo :$ ? Anders wil ik hem wel van je overnemen als je er geen plannen voor hebt. Een van de scharnieren is bij mij namelijk gebroken, en de kickstand was nou net zo handig tijdens colleges e.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:25:
[...]

toevallig je kickstand nog bewaard inclusief schroefjes enzo :$ ? Anders wil ik hem wel van je overnemen als je er geen plannen voor hebt. Een van de scharnieren is bij mij namelijk gebroken, en de kickstand was nou net zo handig tijdens colleges e.d.!
Ik heb de kickstand nog wel, en ik was ook van plan om hem te houden. Mocht de Surface een keer een vervanger krijgen, dan gaat de kickstand er weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Ik heb de kickstand nog wel, en ik was ook van plan om hem te houden. Mocht de Surface een keer een vervanger krijgen, dan gaat de kickstand er weer op...
Jammer. Maar het viel te proberen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:25:
[...]

Heb je al contact gehad met het servicecenter van Microsoft? misschien valt het zelfs onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 10:17
Waarom kan ik geen Google Chrome op me Surface RT installeren,
en is er een manier om dat wel te kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:50:
Waarom kan ik geen Google Chrome op me Surface RT installeren,
en is er een manier om dat wel te kunnen ?
omdat Google geen ARM versie gemaakt heeft voor Windows RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcetweaker schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:00:
[...]

omdat Google geen ARM versie gemaakt heeft voor Windows RT.
Ook niet via een omweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, tenzij je je RT weet te jailbreaken en een chrome for ARM weet te compilen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Firesphere schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:
Nee, tenzij je je RT weet te jailbreaken en een chrome for ARM weet te compilen.
Nope dat weet ik niet, maar importeer de favorieten van Chrome wel in IE van de RT >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
Albert020 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Nope dat weet ik niet, maar importeer de favorieten van Chrome wel in IE van de RT >:)
Volgensmij is de RT versie er wel. Maar door het beleid van Microsoft mag er geen andere Metro browser uitgebracht worden voor windows RT simpelweg omdat hij er al is. Zie Apple beleid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:49

RayNbow

Kirika <3

Martiveen schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:43:
Maar door het beleid van Microsoft mag er geen andere Metro browser uitgebracht worden voor windows RT
Wat is dit dan? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 10:01

LDVC

Let's get it over with

Internet Explorer met een andere skin...
(meer exact: de IE renderengine 'Trident', met een andere GUI)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

LDVC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:25:
[...]

Internet Explorer met een andere skin...
(meer exact: de IE renderengine 'Trident', met een andere GUI)
Weet je dat zeker? Ik heb helaas geen Surface tablet om te testen, maar heb de x86 versie uit de store gehaald en getest op m'n Pro 2.

Verschillen:
[list]
• Geen Flash;
• Andere (lagere) score op CSS3Test.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
RayNbow schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:18:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb helaas geen Surface tablet om te testen, maar heb de x86 versie uit de store gehaald en getest op m'n Pro 2.

Verschillen:
[list]
• Geen Flash;
• Andere (lagere) score op CSS3Test.com.
Wat was de score op CSS3Test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Albert020 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Wat was de score op CSS3Test ?
UC BrowserHD: 46%
IE11: 52%

Maar ik heb net eens gekeken naar wat voor UA string gebruikt wordt door UC Browser en het blijkt een oude WebView control te zijn (IE10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
RayNbow schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:30:
[...]

UC BrowserHD: 46%
IE11: 52%

Maar ik heb net eens gekeken naar wat voor UA string gebruikt wordt door UC Browser en het blijkt een oude WebView control te zijn (IE10).
Mijn score met een Microsoft Surface RT
IE10: 46%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Zo gelukkig, de Surface 2 heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe iPad. Wat een openbaring zeg! Alle apps die ik graag zou willen staan en er weer op. Iets wat onmogelijk was/leek met de Store van MS. Geen gezeik meer met email sturen of ze a.u.b. een app. willen produceren voor de MS tablet. Daarnaast is het ding drie keer op gestuurd en drie keer met mankementen (waarschijnlijk refurbished) terug gekomen. Ben echt een Windows fan, maar de tablet laat ik links liggen. Waardeloos imo. Sonos werkt weer, VLC speler werkt weer, HBO Go werkt weer. man ik ben blij:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een ipad van de zaak, maar die gebruik ik weer juist niet omdat een Surface 2 veel fijner werkt.
Wel Twitter en andere apps kunnen snappen, wel office, wel kickstand. wel multi user, wel full USB (o.a. voor XBox controller voor gamen), alle apps die ik 'nodig' heb inclusief de zakelijke, enz enz.
Ik ben zo blij dat ik die ipad nu alleen voor MDM testdoeleinden hoef te gebruiken.

Bij jou telt blijkbaar alleen maar apps en neem je een 'inferieur' apparaat voor lief. Ieder zijn/haar keuze.
Je post heeft alleen geen bijdrage aan dit topic. Eerder een sneer aan die gebruikers die ook die apps zitten te wachten voor Window 8/RT. Daar al eens aan gedacht? Beter was dan om wel gewoon je best te blijven doen, voor jezelf en anderen, om die apps naar Windows 8/RT te krijgen.

Enne, dit is het Surface RT topic. Niet die van de Surface 2. :+
Open zelf een topic zou'k zeggen voor je en je lotgenoten :)
.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Eerder een sneer aan die gebruikers die ook die apps zitten te wachten voor Window 8/RT. Daar al eens aan gedacht?

Die keuze wisten ze toch van te voren? Die heb ik ook gemaakt hoor. Ik wilde ook perse een Surface :) Maar nu ik paar maanden verder ben moet ik gewoon concluderen dat vrijwel niets werkt van die "apps" of überhaupt beschikbaar is.

Daarnaast, voel jij je nu echt door mij geraakt? heb ik een gevoelige snaar geraakt met mijn statement? Dat was niet mijn bedoeling, excuses daarvoor.

In ieder geval lever jij wel een positieve bijdrage aan dit forum, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

windowsfanaat schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:32:
Eerder een sneer aan die gebruikers die ook die apps zitten te wachten voor Window 8/RT. Daar al eens aan gedacht?

Die keuze wisten ze toch van te voren? Die heb ik ook gemaakt hoor. Ik wilde ook perse een Surface :) Maar nu ik paar maanden verder ben moet ik gewoon concluderen dat vrijwel niets werkt van die "apps" of überhaupt beschikbaar is.
Ik vraag me wel af, welke apps je dan mist?
Heb je naar alternatieven gekeken?
Ik kan nl alles met mijn RT met de beschikbare apps.
Er zijn 2 zaken die niet kunnen, maar daar gebruik ik remote apps voor die ik host op een server thuis.

Of heb je het specifiek over games?

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 14-03-2014 08:45 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
GerkeP schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:45:
[...]

Ik vraag me wel af, welke apps je dan mist?
Heb je naar alternatieven gekeken?
Ik kan nl alles met mijn RT met de beschikbare apps.
Er zijn 2 zaken die niet kunnen, maar daar gebruik ik remote apps voor die ik host op een server thuis.

Of heb je het specifiek over games?
Nou eigenlijk ging het mij om HBO Go (zodat ik avonds lekker films en series kan kijken), VLC zodat ik kan streamen vanaf mijn nas (Synology). Daarnaast nog Sonos en Pioneer. Allemaal niet mogelijk. En we moeten natuurlijk Microsoft hiervoor niet de schuld geven, maar de Fabrikanten.
Alhoewel Microsoft ze misschien wel een "boost" had kunnen bieden.

Nogmaals, ik kraak echt het apparaat niet af want ben echt microsoft minded, maar ik kon vrij weinig met mijn tablet.

En dan is het gewoon een verademing als je ineens alles wel weer kunt. (voor mij specifiek dan)
Maar blijf het jammer vinden want het apparaat ziet er stevig en solide uit, Windows RT werkt verder erg soepel en inderdaad zoals eerder aangegeven is de vrijheid erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

windowsfanaat schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:03:
[...]

Nou eigenlijk ging het mij om HBO Go (zodat ik avonds lekker films en series kan kijken), VLC zodat ik kan streamen vanaf mijn nas (Synology). Daarnaast nog Sonos en Pioneer. Allemaal niet mogelijk. En we moeten natuurlijk Microsoft hiervoor niet de schuld geven, maar de Fabrikanten.

Nogmaals, ik kraak echt het apparaat niet af want ben echt microsoft minded, maar ik kon vrij weinig met mijn tablet.

En dan is het gewoon een verademing als je ineens alles wel weer kunt. (voor mij specifiek dan)
Maar blijf het jammer vinden want het apparaat ziet er stevig en solide uit, Windows RT werkt verder erg soepel en inderdaad zoals eerder aangegeven is de vrijheid erg groot.
HBO Go werkt gewoon via de webbrowser.
Streamen vanaf mijn Synology's doe ik met FileBrick en Mobile.HD voor films, muziek met MediaMonkey
Voor Sonos is er ook wel wat te vinden: http://apps.microsoft.com...76-4668-a3d8-48712cbb827d

Pioneer weet ik zo niet, werkt dat niet met Bluetooth?

Ik bedoel dus te zeggen dat er genoeg is wat wel aan je wensen voldoet ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
GerkeP schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Voor Sonos is er ook wel wat te vinden
Voor Sonos is nog niet echt een goed alternatief. Het begin is er, maar heeft nog veel te weinig functionaliteit. Daarom kan ik nog inkomen dat je dan terugvalt op een iPad.

Maar voor de rest zijn inderdaad wel goede alternatieven te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
GerkeP schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:08:
[...]

HBO Go werkt gewoon via de webbrowser.
Streamen vanaf mijn Synology's doe ik met FileBrick en Mobile.HD voor films, muziek met MediaMonkey
Voor Sonos is er ook wel wat te vinden: http://apps.microsoft.com...76-4668-a3d8-48712cbb827d

Pioneer weet ik zo niet, werkt dat niet met Bluetooth?

Ik bedoel dus te zeggen dat er genoeg is wat wel aan je wensen voldoet ;)
HBO Go werkt absoluut niet bij mij, raar.
Nu heb ik gewoon alle originele apps zonder beperkingen.

Pioneer werkt inderdaad met Bluetooth maar heeft eigen app. om de machine in te stellen, dat is er niet op de RT zover ik weet. Heb ze wel eens e-mail gestuurd, maar daar hadden ze geen zin in.
Sonos ook gemaild, die had er ook nog geen interesse voor (alhoewel er nu een peiling wordt gehouden_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
[...]

Synology heeft zelf apps uitgebracht voor Windows Phone, en ik dacht ook voor Windows 8 (RT). Ik noem de drie belangrijkste:
- DS Video; voor het bekijken van films en video die op je NAS staan.
- DS Audio; voor het luisteren van muziek die op je NAS staat.
- DS File; Hiermee kun je browser door al je bestanden op je NAS. Volgens mij kun je vanaf hier ook een film selecteren en afspelen.

Deze drie apps heb ik op mijn Nokia Lumia 620. Ze werken prima.
Er zijn misschien nog een paar apps van Synology, maar dat zul je dan zelf even uit moeten zoeken.

Edit:
Even een link naar de mobiele apps op de site van Synology: http://www.synology.com/en-us/dsm/index/mobile

[ Voor 5% gewijzigd door Dippie94 op 14-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Synology heeft geen apps uitgebracht voor de RT ;)
Is ook niet nodig, alternatieven genoeg.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:40
Wat is een goed alternatief bij Synology voor de cloudstation ? Want die mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat willen als je een normale netwerkomgeving hebt? Je kan je gedeelde mappen toch normaal over het netwerk benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Is het aan te raden om te uppen van 8.0 RT naar 8.1 RT
Ik las dat na het updaten van 8,1 de Touch Cover niet meer werkte,
is dit probleem inmiddels al opgelost, en is 8.1 nou sneller of trager,
ook las ik over de accuduur, deze zal dramatisch afnemen na de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Albert020 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:50:
Ik ben vrij snel na het opnieuw open zetten van 8.1 overgegaan en ik zie alleen maar voordelen:
- Touch Cover blijft gewoon werken
- interface voordelen van 8.1 t.o.v. 8.0
- voelt iets sneller
- accu: Kan me niet herinneren dat ik verschil heb gemerkt na de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mocht het toch problemen bij mij opleveren dan kan ik hem,
gewoon via configuratie/software/updates weer verwijderen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Albert020 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:33:
[...]

Mocht het toch problemen bij mij opleveren dan kan ik hem,
gewoon via configuratie/software/updates weer verwijderen toch ?
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. RT 8.1 geeft alleen maar voordelen en alles blijft werken. Het enige is dat de zoekfunctie in de charms anders werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Swerfer schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. RT 8.1 geeft alleen maar voordelen en alles blijft werken. Het enige is dat de zoekfunctie in de charms anders werkt...
Hoe zit het met de oude Windows 8.0 RT bestanden, worden deze automatch na de update verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
waar heb je dat gehoord ? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcetweaker schreef op zondag 16 maart 2014 @ 07:46:
[...]

waar heb je dat gehoord ? 😃
Van verschillende fora's, maar maakt niet uit, ben hem inmiddels aan het downloaden.

***edit***

En hier was ik dus bang voor, geen Nederlands talen pakket aanwezig !
Snap het niet, had het voor die tijd met 8.0 wel gewoon ?

Denk dat ik maar even een full reset ga uitvoeren !

***edit***

Na een full reset is het Nederlandse talen pakket aanwezig .
Ben heel tevreden me deze update van 8.1, alles werkt sneller :)

[ Voor 72% gewijzigd door Albert020 op 17-03-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Nou eigenlijk ging het mij om HBO Go (zodat ik avonds lekker films en series kan kijken), VLC zodat ik kan streamen vanaf mijn nas (Synology).
8)7 Nooit begrepen dit.... TV/films kijken thuis op je tablet terwijl er waarschijnlijk een 55" led/plasma aan de muur hangt. Net zoals de ziggo tv app die er niet is, maar waar blijkbaar iedereen op zit te wachten behalve ikzelf. Oh wacht, dan kun je natuurlijk tijdens het poepen tv blijven kijken omdat zoiets als live tv pauzeren nog niet bestaat 8)7

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Vriendin vind het prima hoor een Ziggo app.. Ik kijk met haar vader een wedstrijd, zij kijkt een of ander programma op de tablet. Prima oplossing.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Quad schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:55:
Vriendin vind het prima hoor een Ziggo app.. Ik kijk met haar vader een wedstrijd, zij kijkt een of ander programma op de tablet. Prima oplossing.
Mjah, niet aan gedacht. Wellicht ben ik/zijn wij verwend met een verwarmd waterbed en een flatscreen in de slaapkamer. Maar ik kan me idd voorstellen dat niet iedereen die luxe heeft en op een andere manier dan tv moet kijken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Of zeg Ziggo op en neem netflix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wat ik me afvraag,heb je ook een virus scanner nodig op Windows 8.1 RT
of is Defender voldoende,zo niet welke gebruiken jullie ?

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 18-03-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Albert020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:15:
Defender is de enige virusscanner. Je kunt geen andere virusscanners installeren. De modern apps zijn namelijk sandboxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Albert020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:15:
Defender is eigenlijk altijd voldoende, ook voor Windows 7 en 8. (Betaalde) viruspaketten hebben echter meestal wat meer mogelijkheden, maar puur de basis, bescherming tegen virussen en dergelijke doet Defender prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
RayNbow schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:35:
[...]

Defender is de enige virusscanner. Je kunt geen andere virusscanners installeren. De modern apps zijn namelijk sandboxed.
Swerfer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Defender is eigenlijk altijd voldoende, ook voor Windows 7 en 8. (Betaalde) viruspaketten hebben echter meestal wat meer mogelijkheden, maar puur de basis, bescherming tegen virussen en dergelijke doet Defender prima...
Bedankt ;)

Maar even iets anders:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het streamen via de mini hdmi naar een hd tv..
Werkt dit een beetje goed, en gaat streamen met mkv bestanden ook vlekkeloos ?

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 19-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 18:11
Albert020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:31:
[...]

[...]

Bedankt ;)

Maar even iets anders:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het streamen via de mini hdmi naar een hd tv..
Ja ik, en werkt perfect.
Ik kijk meestal series in hd, mkv van 2gb ofzo, maar het wordt gewoon doorgegeven dus er is geen sprake van streamen/bufferen omdat t gewoon op de surface wordt afgespeeld en via de kabel naar je tv gezonden wordt.

Ik heb dan de opstelling zo, dat het beeld alleen op de tv wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:31:
[...]

[...]

Bedankt ;)

Maar even iets anders:

Met streamen merk ik dat ik tot 5 a 6 GB kan gaan, ga ik daar boven streamen merk ik dat er haperingen ontstaan. Als ik dezelfde film (10 gb en groter) rechtstreeks aan mijn surface RT hang is de lag weg. Ik weet niet of dit aan mijn wifi netwerk ligt, maar op mijn laptop merk ik geen haperingen..

Natuurlijk ook mogelijk om via een omweg lan naar usb aan te sluiten op de surface RT.. Persoonlijk gebruik ik dan liever mijn htpc.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 19-03-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
vali schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:38:
[...]

Met streamen merk ik dat ik tot 5 a 6 GB kan gaan, ga ik daar boven streamen merk ik dat er haperingen ontstaan. Als ik dezelfde film (10 gb en groter) rechtstreeks aan mijn surface RT hang is de lag weg. Ik weet niet of dit aan mijn wifi netwerk ligt, maar op mijn laptop merk ik geen haperingen..

Natuurlijk ook mogelijk om via een omweg lan naar usb aan te sluiten op de surface RT.. Persoonlijk gebruik ik dan liever mijn htpc.
Welke app gebruik je voor het streamen van films en dan vooral die met de mkv extensie ?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 19-03-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Welke app gebruik je voor het streamen van films en dan vooral die met de mkv extensie ?
Denk net zoals vele hier, hd. mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
vali schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:49:
[...]

Denk net zoals vele hier, hd. mobile.
Deze kan ik nergens vinden in de store op mijn Surface RT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:35:
[...]

Deze kan ik nergens vinden in de store op mijn Surface RT ?
Oeps sorry, bedoelde mobile.HD Media player

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 19-03-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gevonden, even testen...

***edit***

Werkt goed, is de 3 euro zeker waard, bedankt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 20-03-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds februari 2013 ben ik in het bezit van een Surface RT.
Nu viel het mij de laatste tijd op dat de batterij wel erg snel leeg leek te zijn.
Dus via command prompt een battery report laten aanmaken.

Resultaat:
Design capacity 31.502 mWh
Full charge capacity: 13.401 mWh
Cycled count 159

Dit geeft als resultaat dat de Surface nog maar zo'n 3 uur op een accu kan.

Herkennen jullie dit gedrag?

Of heeft het soms zin om een complete reset te doen van het apparaat om de boel weer een beetje aan de praat te krijgen? Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:44:
Sinds februari 2013 ben ik in het bezit van een Surface RT.
Nu viel het mij de laatste tijd op dat de batterij wel erg snel leeg leek te zijn.
Dus via command prompt een battery report laten aanmaken.

Resultaat:
Design capacity 31.502 mWh
Full charge capacity: 13.401 mWh
Cycled count 159

Dit geeft als resultaat dat de Surface nog maar zo'n 3 uur op een accu kan.

Herkennen jullie dit gedrag?

Of heeft het soms zin om een complete reset te doen van het apparaat om de boel weer een beetje aan de praat te krijgen? Andere tips?
Heb je hem al leeg laten lopen en uit laten vallen? Misschien geeft ie aan dat ie leeg is, maar is ie dat niet. Dan moet je hem helemaal leeg laten gaan, en dan resetten de battery stats zich. Als dat niet werkt denk ik dat je van je garantie gebruik moet maken.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een Windows tablet. Nu zie ik de laatste tijd veel surface RT's aangeboden worden bij V&A. Nu vroeg ik mij af of jullie, als ervaringsdeskundigen het nog steeds zouden aanraden om zo'n tablet aan te schaffen. Zou hem vooral gebruiken voor tekstverwerken en een beetje surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Surace (dit bericht type ik op m'n surface). Ik denk dat een surface 2 wel duidelijke voordelen kan bieden tov de surface1.
- De resolutie op de Surface 1 is vrij laag voor sommige websites
- Ik sluit m'n tablet geregeld aan op m'n tv. 1080p afspelen gaat goed, maar als je een film halverwege pauzeert of terugspoelt hapert het soms een beetje. Naar mijn idee komt de tablet dan net wat rekenkracht tekort (of mobile HD player kan hier niet goed mee overweg).
- Ik mis een hybernate stand. In de slaap stand verbruikt de tablet 10% van z'n capaciteit per dag. Dus na 10 dagen is je batterij leeg als je Windows niet uitzet.
- Ik heb een touch cover. Goed genoeg voor bv een forumpost als dit, maar niet voor grote verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
_l_Arjan_l_ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:49:
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Surace (dit bericht type ik op m'n surface). Ik denk dat een surface 2 wel duidelijke voordelen kan bieden tov de surface1.
- De resolutie op de Surface 1 is vrij laag voor sommige websites
- Ik sluit m'n tablet geregeld aan op m'n tv. 1080p afspelen gaat goed, maar als je een film halverwege pauzeert of terugspoelt hapert het soms een beetje. Naar mijn idee komt de tablet dan net wat rekenkracht tekort (of mobile HD player kan hier niet goed mee overweg).
- Ik mis een hybernate stand. In de slaap stand verbruikt de tablet 10% van z'n capaciteit per dag. Dus na 10 dagen is je batterij leeg als je Windows niet uitzet.
- Ik heb een touch cover. Goed genoeg voor bv een forumpost als dit, maar niet voor grote verhalen.
Dank voor je reactie. Ik heb ook al zitten kijken naar de surface 2, zou deze echter niet heel snel kopen. Qua prijsklasse hangt ie op hetzelfde niveau als verschillende windows 8 laptops. Als ik dan toch die dikke 400 euro uit zo willen geven aan een nieuw apparaat zou ik nog eerder voor een volwaardige laptop met windows 8.1 gaan in plaats van een surface 2 met RT. Maar goed voor wat kleine dingen, films kijken en beetje internetten en tijdens colleges aantekeningen maken zou de surface 1 prima moeten volstaan? Ook qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Surface 2 heeft wel echt vele voordelen tegenover een w8 laptop van 400 euro. Er is dan gegarandeerd geen 1080p scherm en die zal ook niet gecalibreerd zijn. De behuizing wordt vaak ook op bezuinigd.

Voor het geld geeft de Surface 2 gewoon een heel erg degelijke tablet die voor 95 % van de mensen een budget laptop kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Voor wat jij met de Surface RT wilt doen hoef je geen Surface 2 te hebben. De Surface RT voldoet prima voor surfen en tekstverwerken. Zelfs spelletjes doen het niet onaardig op de Surface RT. Ik heb de Surface RT een keer in het vliegtuig naar Peru meegenomen en kon bijna 4 complete films kijken zonder haperingen.

De Surface 2 is gewoon wat sneller, vooral in het openen van apps, en het scherm is een stuk scherper, al vond ik het scherm van de Surface RT ook al goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Oké, bedankt voor deze reacties. Ergens blijf ik het lastig vinden omdat de RT toch zo'n omstreden apparaat is. De een is er fan van de ander vind het een apparaat van iets. En ach ja, maar 1 manier om er achter te komen wat het voor mij gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Zelf ben ik ondertussen ook in het bezit van een RT (eerste generatie). Deze heb ik tweedehands over kunnen nemen en was, volgens de vorige eigenaar, slechts twee keer aan geweest. Dit resulteerde uiteraard in een paar uur updates verwerken (geen snel internet thuis, lang leve het buitengebied).

Ik kan oprecht zeggen dat ik het een erg fijn apparaat vind dat zeker voldoet aan de verwachtingen die ik had. Het is even wennen aan de touch-cover, maar ik denk dat als ik daar vaker mee werk dat het vanzelf sneller gaat.

Wat _l_Arjan_l_ zei kan ik deels beamen;

De resolutie is zeker geen 1080p en voor mijn gevoel is hij ook minder dan de ipad (heb thuis ook een ipad 3rd generation). Dit resulteert soms in letters die niet een mooie strakke rand hebben maar een wat blokkerige. Uiteraard speelt hier ook mee hoe dicht je er met je neus boven op zit. In bed of op de bank valt dit uiteraard sneller op dan wanneer je hem met cover gebruikt om een emailtje te tikken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Timmiee schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:14:
Zelf ben ik ondertussen ook in het bezit van een RT (eerste generatie). Deze heb ik tweedehands over kunnen nemen en was, volgens de vorige eigenaar, slechts twee keer aan geweest. Dit resulteerde uiteraard in een paar uur updates verwerken (geen snel internet thuis, lang leve het buitengebied).

Ik kan oprecht zeggen dat ik het een erg fijn apparaat vind dat zeker voldoet aan de verwachtingen die ik had. Het is even wennen aan de touch-cover, maar ik denk dat als ik daar vaker mee werk dat het vanzelf sneller gaat.

Wat _l_Arjan_l_ zei kan ik deels beamen;

De resolutie is zeker geen 1080p en voor mijn gevoel is hij ook minder dan de ipad (heb thuis ook een ipad 3rd generation). Dit resulteert soms in letters die niet een mooie strakke rand hebben maar een wat blokkerige. Uiteraard speelt hier ook mee hoe dicht je er met je neus boven op zit. In bed of op de bank valt dit uiteraard sneller op dan wanneer je hem met cover gebruikt om een emailtje te tikken etc.
Tof om te horen! Hoe vind jij hem in vergelijking met de iPad 3 dan? Het scherm van de iPad 3 is retina, dus die heeft sowieso een hogere resolutie op een kleiner scherm, dus dat zou sowieso wel merkbaar moeten zijn lijkt mij? In ieder geval goed om te horen dat je er tevreden mee bent! Hoe is het qua snelheid, ga je er dan tov de iPad 3 erg op achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Verona27 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:11:
[...]

Tof om te horen! Hoe vind jij hem in vergelijking met de iPad 3 dan? Het scherm van de iPad 3 is retina, dus die heeft sowieso een hogere resolutie op een kleiner scherm, dus dat zou sowieso wel merkbaar moeten zijn lijkt mij? In ieder geval goed om te horen dat je er tevreden mee bent! Hoe is het qua snelheid, ga je er dan tov de iPad 3 erg op achteruit?
Nee, ik merk niet dat ik ingeleverd heb op snelheid. De touchcover werkt zeer mooi, maar voor grote lappen tekst gaat de oude ramplank er weer netjes aan.

Wat ik wel merk is dat ik ingeleverd heb op apps, maar dat ik er ook minder nodig denk te hebben. Feitelijk heb ik alles wat ik wil, ik mis alleen een echte spotify app die ook offline kan zoals je dat wel op de iPad en Windows 8.1 hebt. Het gerucht gaat dat ze de wp8 app gaan updaten en dat de rt versie daar ook in meegenomen gaat worden... ik ga het wel beleven.

Kan de rt in elk geval zeker aanraden maar met name de touchcover vereist, zoals eerder benoemd enige oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb ik een Micro HDMI naar HDMI gekocht in me tv gestoken de andere kant in de Surface,
Kan de Surface me tv niet detecteren, moet ik nog iets activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
je zou kunnen kijken of de projectie aan staat.
rechter charmbar oproepen --> apparaten --> projecteren --> dupliceren

bij mij deed hij het toen gewoon.

ben verder ook wel benieuwd naar de spotify app, want dat is echt 1 van de weinige apps die ik echt mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SjorsC schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:47:
je zou kunnen kijken of de projectie aan staat.
rechter charmbar oproepen --> apparaten --> projecteren --> dupliceren

bij mij deed hij het toen gewoon.

ben verder ook wel benieuwd naar de spotify app, want dat is echt 1 van de weinige apps die ik echt mis....
Heb ik geprobeerd, doet niks, krijg geen beeld op de tv ?

Als ik kijk naar de HDMI instelling van de tv is deze niet geactiveerd, terwijl kabel erin zit !
Zal mijn kabeltje niet goed zijn, het is een gewone Micro HDMI naar HDMI, dun kabeltje 1,5 meter ?

De HDMI uitgang op de tv: Samsung UE46F5000AW werkt goed, via laptop getest.....

***edit***
Is alleen deze kabel voldoende ?
Deze kabel gebruik ik: Micro 1.4 High speed hdmi -> hdmi 1.5 m

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/1YZ4MP0CD3/e077e06b7490524a56e938ba7d78a5e8.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Albert020 op 02-04-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Timmiee schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:47:
[...]

Nee, ik merk niet dat ik ingeleverd heb op snelheid. De touchcover werkt zeer mooi, maar voor grote lappen tekst gaat de oude ramplank er weer netjes aan.

Wat ik wel merk is dat ik ingeleverd heb op apps, maar dat ik er ook minder nodig denk te hebben. Feitelijk heb ik alles wat ik wil, ik mis alleen een echte spotify app die ook offline kan zoals je dat wel op de iPad en Windows 8.1 hebt. Het gerucht gaat dat ze de wp8 app gaan updaten en dat de rt versie daar ook in meegenomen gaat worden... ik ga het wel beleven.

Kan de rt in elk geval zeker aanraden maar met name de touchcover vereist, zoals eerder benoemd enige oefening.
Xbox Music schijnt ook prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Albert020 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:51:
[...]

Heb ik geprobeerd, doet niks, krijg geen beeld op de tv ?

Als ik kijk naar de HDMI instelling van de tv is deze niet geactiveerd, terwijl kabel erin zit !
Zal mijn kabeltje niet goed zijn, het is een gewone Micro HDMI naar HDMI, dun kabeltje 1,5 meter ?

De HDMI uitgang op de tv: Samsung UE46F5000AW werkt goed, via laptop getest.....

Deze kabel gebruik ik: Micro 1.4 High speed hdmi -> hdmi 1.5 m

[afbeelding]
Ik krijg met mijn (zelfde soort) kabel in de zijaansluitingen van Philips TV's (een 9000 serie van mij en een 5000 serie bij m'n moeder) geen beeld. Prop ik 'm in een van de HDMI aansluitingen aan de achterzijde werkt het meteen.

Waarom? Geen idee, boeit me ook niet heel veel; maar misschien dat het bij jou ook helpt?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Rowdy.nl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:43:
[...]

Ik krijg met mijn (zelfde soort) kabel in de zijaansluitingen van Philips TV's (een 9000 serie van mij en een 5000 serie bij m'n moeder) geen beeld. Prop ik 'm in een van de HDMI aansluitingen aan de achterzijde werkt het meteen.

Waarom? Geen idee, boeit me ook niet heel veel; maar misschien dat het bij jou ook helpt?
Dat zou niet gaan, heb 2 HDMI aansluitingen op de Samsung UE46F5000AW
en deze zitten aan de zijkant van het toestel, heb ze alle twee geprobeerd en lukt niet ?

De HDMI ingang op de Samsung UE46F5000AW krijgt gewoon geen power van de Surface lijkt wel ?

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 02-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kan je een ander scherm/kabeltje proberen om te kijken of het niet aan de kabel zelf ligt?
Ikzelf heb deze gekocht en die werkt prima.

http://www.ebay.nl/itm/30..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:23:
Kan je een ander scherm/kabeltje proberen om te kijken of het niet aan de kabel zelf ligt?
Ikzelf heb deze gekocht en die werkt prima.

http://www.ebay.nl/itm/30..._trksid=p3984.m1497.l2649
Heb even bij een kennis op de Philips 32PFL5604H geprobeerd met mijn Surface en het kabeltje,
deze tv heeft aan de zijkant en achterkant HDMI ingangen heb ze allemaal geprobeerd, zelfde resultaat,
de HDMI poort wordt niet geactiveerd en werkt dus niet, zou het dan echt aan het kabeltje liggen ?

***Edit***
Maar even een nieuw kabeltje besteld via ebay, bedankt @Heilige Kaas
Het zou mij benieuwen of deze wel werkt, bij jou in ieder geval wel...

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 02-04-2014 15:45 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.