Ik heb twee weken langer dan de levertijd op mijn toetsenbord moeten wachten, alsnog erg leuk om die sleeve te ontvangen. Top service!
Heeft iemand hier de witte touch cover? Ik twijfel of ik deze zou pakken aangezien wit normaal heel erg snel vuil wordt, maar 39 of 79 is nogal een verschil.
Leuk die sleeve inderdaad
ik houd wel van die stijl. Dit soort acties maken veel goed. Klein beetje aandacht voor je klanten.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Sowieso is de service van Microsoft heel erg goed heb ik gemerkt.
En, al vaker aangehaald, Freek is echt de man die je moet hebben. En vergeet'm niet te bedanken hier, want hij houdt dit topic in de gaten geloof ik
Wel merk ik dat de QWERTY-indeling my stoort, aangezien ik op alle andere apparaten Dvorak gebruik, maar op een tablet of telefoon is dat gewoon heel onhandig.
En, al vaker aangehaald, Freek is echt de man die je moet hebben. En vergeet'm niet te bedanken hier, want hij houdt dit topic in de gaten geloof ik
ik heb een zwarte, maar ik merk ook dat deze gemakkelijk vuil wordt en soms moeilijk schoon te maken. Ik heb er maar vrede mee. Werking is het belangrijkste.Cyclonic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:56:
Heeft iemand hier de witte touch cover? Ik twijfel of ik deze zou pakken aangezien wit normaal heel erg snel vuil wordt, maar 39 of 79 is nogal een verschil.
Wel merk ik dat de QWERTY-indeling my stoort, aangezien ik op alle andere apparaten Dvorak gebruik, maar op een tablet of telefoon is dat gewoon heel onhandig.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Erg sympathiek van Microsoft :-)
Weten jullie toevallig of je de sleeve alleen ontvangt als je bij Surfspot hebt besteld? Ik heb mijn Surface RT met touch cover via een onderwijsinstelling besteld (dat gaat volgens mij direct naar Microsoft, dus zonder tussenkomst van Surfspot). Ook daar was de levertijd erg lang. Misschien maandag eens bij de directie navragen of die misschien iets ontvangen hebben
Weten jullie toevallig of je de sleeve alleen ontvangt als je bij Surfspot hebt besteld? Ik heb mijn Surface RT met touch cover via een onderwijsinstelling besteld (dat gaat volgens mij direct naar Microsoft, dus zonder tussenkomst van Surfspot). Ook daar was de levertijd erg lang. Misschien maandag eens bij de directie navragen of die misschien iets ontvangen hebben
Ook hier binnen gekregen, mooie actie weer
Ergens helemaal niet op gerekend, maar hier dan ook erg geluk gehad. Had zelf de Surface op (de Nederlandse) releasedag gehaald, maar met de actie meegedaan voor mijn broertje. Achteraf alle horrorverhalen gelezen, maar ook al had ik precies onder de ergste periode besteld, exact 2 weken later was hij binnen, wat ook onverwacht was want hij zou wat vertraging hebben. Toch mooie actie van Microsoft.
@vosManz; Zou kunnen, veel van die onderwijsinstellingen kregen ze zelf toegestuurd en dit werd dan weer verder aan de kopers verdeeld, via Surfspot leek het rechtstreeks te gaan (al geloof ik dat ze daar wel eerst geleverd werden, maar daar merkte je niets aan natuurlijk). Zou kunnen dat Microsoft eerst Surfspot afgaat en daarna aan de instellingen zelf begint, of dat ze die misschien al binnen hebben idd.
@vosManz; Zou kunnen, veel van die onderwijsinstellingen kregen ze zelf toegestuurd en dit werd dan weer verder aan de kopers verdeeld, via Surfspot leek het rechtstreeks te gaan (al geloof ik dat ze daar wel eerst geleverd werden, maar daar merkte je niets aan natuurlijk). Zou kunnen dat Microsoft eerst Surfspot afgaat en daarna aan de instellingen zelf begint, of dat ze die misschien al binnen hebben idd.
Ik heb het idee dat mijn Microsoft Surface geen Windows en app updates meer binnenhaalt. Ik zie nooit een app update, en via Windows Update krijg ik enkel definities binnen voor Microsoft Defender.
Hebben jullie dat ook? Wat zijn bij jullie de laatste grotere updates?
Ik vind de tablet sowieso redelijk traag geworden laatste tijd. Zo was het niet. Iemand daar wellicht tips voor?
Hebben jullie dat ook? Wat zijn bij jullie de laatste grotere updates?
Ik vind de tablet sowieso redelijk traag geworden laatste tijd. Zo was het niet. Iemand daar wellicht tips voor?
[ Voor 17% gewijzigd door Sebazzz op 24-01-2014 14:40 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
App-updates gaan tegenwoordig automatisch (Windows 8.1 (RT)), en via Windows Update gaat het eigenlijk ook vaak vanzelf. Zal straks eens kijken wat de laatste updates waren.
EDIT:
EDIT:

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 24-01-2014 15:17 ]
Ik was ook aardig verbaasd door de sleeve. Ik ben benieuwd of ik deze zelf wel gebruik, aangezien ik ook een iets ruimere lederen sleeve heb die dichtgeritst kan worden, en waar ook nog ruimte voor mijn wedge muis in zit.
Yay, ik heb ook een sleeve!
Ik vind'm leuk en ik had er nog geen, dus, mooi geregeld
Ik vind'm leuk en ik had er nog geen, dus, mooi geregeld
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hier ook sleeve, 2x van MS zonder briefje.
Drie heb ik er dus, eventueel 2 ter overname.
Ben op zoek naar een nieuwe tablet. Neig naar de ipad air omdat ik nu ook een oudere ipad heb. Is er ergens een lijst o.i.d. Met apps die voor RT beschikbaar zijn. Ik heb geen nl geen flauw idee wat het aanbod momenteel is. Zijn er mensen die de switch hebben gemaakt van ipad naar de surface en wat zijn jullie ervaringen?
43% of all statistics are worthless.
Sowieso heb je de Microsoft Store: http://www.microsoftstore...Locale=nl_NL&SiteID=mseeaNowa schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:15:
Ben op zoek naar een nieuwe tablet. Neig naar de ipad air omdat ik nu ook een oudere ipad heb. Is er ergens een lijst o.i.d. Met apps die voor RT beschikbaar zijn. Ik heb geen nl geen flauw idee wat het aanbod momenteel is. Zijn er mensen die de switch hebben gemaakt van ipad naar de surface en wat zijn jullie ervaringen?
Verder, denk ik dat iedereen hier bijna overdreven blij is met zijn/haar Surface.
Ik in ieder geval wel! Geweldig apparaat, vooral zakelijker en veel meer gericht ook op die markt. Maar er is ook gewoon Angry Birds
App Store: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/apps#Cat=t1
En zoek eens op "iPad" in dit topic, dan kan je al een en ander vinden.
Ik heb zelf nooit een switch gemaakt (Surface was m'n eerste tablet), maar ik ben er wel zeer tevreden mee. Lees lekker relaxt wat artikelen, kijk wat filmpjes en als ik aan het werk moet zet ik de kickstand open, toetsenbord naar beneden en werken maar.
Op school heb ik ook behoorlijk veel complimenten gehad ghehe, blijft lachen.
En zoek eens op "iPad" in dit topic, dan kan je al een en ander vinden.
Ik heb zelf nooit een switch gemaakt (Surface was m'n eerste tablet), maar ik ben er wel zeer tevreden mee. Lees lekker relaxt wat artikelen, kijk wat filmpjes en als ik aan het werk moet zet ik de kickstand open, toetsenbord naar beneden en werken maar.
[ Voor 55% gewijzigd door S_Chief op 24-01-2014 21:21 ]
Bedankt jongens. Zoeken naar ipad in het topic geeft aardig wat info m.b.t. de surface 1. Ik ga nog even verder lezen.
43% of all statistics are worthless.
Mocht je voor een Surface 2 willen gaan, daar is een ander topic voor: [WRT] Microsoft Surface 2
Zelf zou ik voor een surface 2 gaan als ik nu weer zou moeten kiezen, de tegra 4 ik zoveel sneller en die snelheid zou af en toe al fijn zijn (snelheid van openen apps).
Daarnaast is het scherm wel een dikke upgrade.
Maar helaas is hij wel (veel) duurder.
Daarnaast is het scherm wel een dikke upgrade.
Maar helaas is hij wel (veel) duurder.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Stuur maar op!clemento schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:47:
Hier ook sleeve, 2x van MS zonder briefje.
[ Voor 6% gewijzigd door VAnTurenhout op 25-01-2014 11:05 ]
Update history is leeg hierSChief schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:27:
App-updates gaan tegenwoordig automatisch (Windows 8.1 (RT)), en via Windows Update gaat het eigenlijk ook vaak vanzelf. Zal straks eens kijken wat de laatste updates waren.
EDIT:
[afbeelding]
Net toen ik ging kijken heeft hij overigens ineens besloten om 7 updates te installeren waaronder een firmware update.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wat zijn jullie ervaringen met Netflix?
Bij mij flikkert het scherm, er komen ook gekleurde vlakken rond bewegende objecten. Dit is een duidelijk software probleem, want het komt nergens anders voor. Dit gebeurt alleen als: er ondertiteling in beeld komt en de tablet niet aangesloten is op de stroom.
Adaptieve helderheid etc. staat allemaal uit, ook lijkt er niks mis te zijn met de accu.
Heb mijn surface vorige week helemaal gereset, maar het probleem zit er nog steeds. Helaas kan Netflix ook niet helpen, want op al mijn andere apparaten werkt het wel goed.
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn
Bij mij flikkert het scherm, er komen ook gekleurde vlakken rond bewegende objecten. Dit is een duidelijk software probleem, want het komt nergens anders voor. Dit gebeurt alleen als: er ondertiteling in beeld komt en de tablet niet aangesloten is op de stroom.
Adaptieve helderheid etc. staat allemaal uit, ook lijkt er niks mis te zijn met de accu.
Heb mijn surface vorige week helemaal gereset, maar het probleem zit er nog steeds. Helaas kan Netflix ook niet helpen, want op al mijn andere apparaten werkt het wel goed.
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn
[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 29-01-2014 18:09 ]
Netflix, goede ervaringen mee. Ik herken de bovenstaande problemen ook niet.
Wat gebeurt er met andere video's?
Wat gebeurt er met andere video's?
Ook hier (naja technisch gezien bij mijn broer) de sleeve binnen. Komt er goed uit, want ik heb vandaag een Surface Pro met die Media Markt actie gekocht, dus dan hoef ik er geen bij te kopen!
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Sinds de update van office van 25-01, zie ik dat mijn office icoontjes niet meer vertoond worden (blanco). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb diverse dinge geprobeerd, maar ik kan de iconcache maar niet vinden om te herstellen (weergave verborgen bestanden staat aan).
weet iemand een manier/app om tijdens het fullscreen werken in Word, geluid op te nemen? De standaard app pauzeert als de app zelf niet in beeld is. Andere apps die ik getest heb pauzeren ook verneuken het bestand. Het is behoorlijk irritant om tijdens het maken van aantekeningen een deel van het toch al redelijk kleine scherm, te moeten opofferen aan de soundrecorder..
Aantekeningen moet je dan ook in OneNote maken, niet in Word. Daar zit ook gelijk de optie in om geluid op te nemen.
Ik gebruik Evernote, maar zelfde idee inderdaad.
Word etc. is helemaal niet een "notitieblok"
Word etc. is helemaal niet een "notitieblok"
Heeft er iemand enig idee wanneer VLC beschikbaar komt ?
Tevens zoek ik eigenlijk nog een app waartoe ik kan streamen van een server. Heeft er iemand voorstellen ? dus bv. muziek van server naar S RT streamen.
Tevens zoek ik eigenlijk nog een app waartoe ik kan streamen van een server. Heeft er iemand voorstellen ? dus bv. muziek van server naar S RT streamen.
Sleeve? Welke sleeve? Heeft iemand een pic te sharen?Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:49:
Zijn er ook Belgen die een sleeve ontvangen hebben?
Ik (=belg) heb mijn surface RT op 26/10/2012 via microsoftstore.de gekocht maar heb geen sleeve gekregen... Waarschijnlijk is dit een compensatie voor diegenen die recent enkele weken hebben moeten wachten.
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Deze sleeve:shizoframia schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:54:
[...]
Sleeve? Welke sleeve? Heeft iemand een pic te sharen?
Ik (=belg) heb mijn surface RT op 26/10/2012 via microsoftstore.de gekocht maar heb geen sleeve gekregen... Waarschijnlijk is dit een compensatie voor diegenen die recent enkele weken hebben moeten wachten.
https://pbs.twimg.com/media/BewzzScCcAAsU-D.jpg:large
Is denk ik alleen voor inderdaad diegenen die recent lang moesten wachten.
Ze mogen ook eens de pioniers bedanken...Firesphere schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:56:
[...]
Deze sleeve:
Niet alleen voor degene die lang hebben moeten wachten. Mijn Surface kwam na precies 11 dagen (besteld op 2/9, geleverd op 13/9) en ik heb de sleeve ook mogen ontvangen. Besteld bij Surfspot en natuurlijk zeer tevreden over de surface/service van Microsoft..Is denk ik alleen voor inderdaad diegenen die recent lang moesten wachten.
En wanneer hebben jullie deze sleeve ontvangen? Is dit trouwens enkel voor bestellingen via edu?JohnnieWbl schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:04:
[...]
Niet alleen voor degene die lang hebben moeten wachten. Mijn Surface kwam na precies 11 dagen (besteld op 2/9, geleverd op 13/9) en ik heb de sleeve ook mogen ontvangen. Besteld bij Surfspot en natuurlijk zeer tevreden over de surface/service van Microsoft..
Die sleeve is alleen voor mensen die 'em met studentenkorting hebben gekocht (SurfSpot, school zelf, Slim etc.). Zit ook een boekje bij speciaal voor studenten & Surface.
Nope, zat in de eerste lichting van SurfSpot, dus ik heb geen vertraging bovenop de normale levertijd gehad.Firesphere schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:56:
[...]
Deze sleeve:
VLC is hopeloos, dat wordt keer op keer uitgesteld.Mylotec schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:27:
Heeft er iemand enig idee wanneer VLC beschikbaar komt ?
[ Voor 97% gewijzigd door S_Chief op 30-01-2014 17:03 ]
Helaas heeft de RT versie van OneNote geen mogelijkheid om audio of video op te nemen. Ik heb net ook even de RT versie van EverNote getest, ook hier zit helaas geen audio recording functie op... voor zover ik kan zien. Zijn er nog andere opties voor fullscreen tekstverwerker en opnemen van audio?SChief schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:30:
Aantekeningen moet je dan ook in OneNote maken, niet in Word. Daar zit ook gelijk de optie in om geluid op te nemen.
Evercnote Premium heeft sowieso webcam/microfoon opname features. Ik weet niet of de gratis versie dat ook heeft.gebruikersnaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:13:
[...]
Helaas heeft de RT versie van OneNote geen mogelijkheid om audio of video op te nemen. Ik heb net ook even de RT versie van EverNote getest, ook hier zit helaas geen audio recording functie op... voor zover ik kan zien. Zijn er nog andere opties voor fullscreen tekstverwerker en opnemen van audio?
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?Uxstyle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:20:
Sinds de update van office van 25-01, zie ik dat mijn office icoontjes niet meer vertoond worden (blanco). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb diverse dinge geprobeerd, maar ik kan de iconcache maar niet vinden om te herstellen (weergave verborgen bestanden staat aan).
Edit: Never mind: Repair Office Home and Student 2013 RT
[ Voor 11% gewijzigd door Er_Damn op 30-01-2014 23:19 ]
Wauw, heb net even gezocht en dat is wel een fail van Microsoft ja. Surface wordt echt neergezet als een uitkomst voor studenten en dan halen ze zo'n handige functie uit de RT versie.gebruikersnaam schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:13:
[...]
Helaas heeft de RT versie van OneNote geen mogelijkheid om audio of video op te nemen. Ik heb net ook even de RT versie van EverNote getest, ook hier zit helaas geen audio recording functie op... voor zover ik kan zien. Zijn er nog andere opties voor fullscreen tekstverwerker en opnemen van audio?

Helemaal in mn nopjes dat ik EINDELIJK (nouja, nu ik het écht nodig heb en weer een keer kijk sinds 3 maanden) mijn usb ethernet kan gebruiken op de surface RT (op 8.1) 
Gisteren op mn kamertje geweest en daar kwam ik wel een aantal wifi spots tegen, maar waren geen huisgenoten thuis om te vragen. Daarbij ging ik er van uit dat mn nieuwe laptop er wel al zou zijn (die komt hopelijk deze week dan maar een keer binnen als het aan ups ligt) , daar kon ik eventueel wel (tijdelijk) een kabel inrammen tot ik volgende week mijn eigen accesspoint aansluit.
Was dus al bang dat ik de hele week zonder internet zou moeten overleven
Maar voor de liefhebbers van usb ethernet en die standaard die adaptertjes nog steeds niet aan de praat kreeg:
http://digitalmanblog.wor...e-rt-with-windows-rt-8-1/
Volgens mij is die fix er al lang maar toch, toen ik hem een paar maanden geleden nodig had gooide MS roet in het eten.
Gisteren op mn kamertje geweest en daar kwam ik wel een aantal wifi spots tegen, maar waren geen huisgenoten thuis om te vragen. Daarbij ging ik er van uit dat mn nieuwe laptop er wel al zou zijn (die komt hopelijk deze week dan maar een keer binnen als het aan ups ligt) , daar kon ik eventueel wel (tijdelijk) een kabel inrammen tot ik volgende week mijn eigen accesspoint aansluit.
Was dus al bang dat ik de hele week zonder internet zou moeten overleven
Maar voor de liefhebbers van usb ethernet en die standaard die adaptertjes nog steeds niet aan de praat kreeg:
http://digitalmanblog.wor...e-rt-with-windows-rt-8-1/
Volgens mij is die fix er al lang maar toch, toen ik hem een paar maanden geleden nodig had gooide MS roet in het eten.
[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 01-02-2014 17:52 ]
Wa wa wawawa....
Gisteren viel mij op dat de stoffen onderkant van mijn type-cover begint los te laten na 2 schoolblokken (22 weken totaal oid).
Maar even contact opnemen met microsoft.
Heb overigens een handig bestand gevonden voor het blokkeren van advertenties op de RT
Zorgt ervoor dat bepaalde sites 20x sneller laden
Gisteren viel mij op dat de stoffen onderkant van mijn type-cover begint los te laten na 2 schoolblokken (22 weken totaal oid).
Maar even contact opnemen met microsoft.
Heb overigens een handig bestand gevonden voor het blokkeren van advertenties op de RT
Zorgt ervoor dat bepaalde sites 20x sneller laden
Traceer beveiliging werkte voor geen meter....
De sites die ik bezocht hadden allemaal advertenties die 20 seconden duurden om te laden en er niet door verwijderd werden
Dit werkte uiteindelijk bijna foutloos, er blijft nog wel iets over, maar de irritante, trage ads zijn weg.
http://someonewhocares.org/hosts/
Ik heb het "oude" host file host_backup genaamd en deze er toen in gekopieerd (wel even de .txt extentie verwijderen), vervolgens een reboot en het werkt
Je kunt ook dingen uit de lijst verwijderen en toevoegen, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
De sites die ik bezocht hadden allemaal advertenties die 20 seconden duurden om te laden en er niet door verwijderd werden

Dit werkte uiteindelijk bijna foutloos, er blijft nog wel iets over, maar de irritante, trage ads zijn weg.
http://someonewhocares.org/hosts/
Ik heb het "oude" host file host_backup genaamd en deze er toen in gekopieerd (wel even de .txt extentie verwijderen), vervolgens een reboot en het werkt

Je kunt ook dingen uit de lijst verwijderen en toevoegen, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Vreemd, ik heb vrijwel geen ads op mijn Surface RT. De traceerbeveiligingslijst van TrustE moet je niet installeren btw, geeft alleen maar ellende.
Heb dat lijstje van jou ook net ff erin gegooid, kijken wat het doet..
Heb dat lijstje van jou ook net ff erin gegooid, kijken wat het doet..
Inmiddels kan ik dit bevestigen. Afgelopen week zijn ze bij de onderwijsinstelling binnengekomen, en nu heb ik 'm ook binnen@vosManz; Zou kunnen, veel van die onderwijsinstellingen kregen ze zelf toegestuurd en dit werd dan weer verder aan de kopers verdeeld, via Surfspot leek het rechtstreeks te gaan (al geloof ik dat ze daar wel eerst geleverd werden, maar daar merkte je niets aan natuurlijk). Zou kunnen dat Microsoft eerst Surfspot afgaat en daarna aan de instellingen zelf begint, of dat ze die misschien al binnen hebben idd.
@DCG909, die methode gebruik ik inderdaad ook, werkt erg goed. Ik gebruik alleen een andere lijst:
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
[ Voor 10% gewijzigd door vosManz op 03-02-2014 12:29 ]
http://dx.com/p/micro-hdm...length-65401#.UvJNGPl5PC4
Iemand enig idee waarom mijn surface met deze kabel zowel m'n tv als monitor niet pakt?
Iemand enig idee waarom mijn surface met deze kabel zowel m'n tv als monitor niet pakt?
@__Koen__ dat zelfde heb ik ook ervaren met mijn Surface Pro i.c.m. met een (dealextreme)goedkopere kabel. Ik kreeg geen beeld op mijn tv (no sync stond op de tv). Ik heb via mycom een HDMI-kabel besteld en deze doet het wel goed.
Waarom die goedkopere versie niet werk weet ik niet. Maar voor 35 euro heb ik deze bij Mycom besteld: ICIDU HDMI 1.4 AV Cable 5m - en hij deed het wel.
Waarom die goedkopere versie niet werk weet ik niet. Maar voor 35 euro heb ik deze bij Mycom besteld: ICIDU HDMI 1.4 AV Cable 5m - en hij deed het wel.
Over die micro-HDMI naar HDMI of VGA kabels: Die van Microsoft zelf zijn bizar slecht. Extreem slechte verbinding, valt bij minste beweging uit, moet er op een specifieke manier ingeprikt worden én blijven anders verschuift de kabel ietsjes en valt de verbinding weg.
Dit geprobeerd met 8 HDMI en 8 VGA kabels. Uiteindelijk teruggebracht en verloopkabels van Startech gekocht. Die hebben een uitstekende verbinding (op aanraden van contacten bij Microsoft).
Dit geprobeerd met 8 HDMI en 8 VGA kabels. Uiteindelijk teruggebracht en verloopkabels van Startech gekocht. Die hebben een uitstekende verbinding (op aanraden van contacten bij Microsoft).
Ik heb net hetzelfde kabeltje geprobeerd (had hem al besteld voordat ik dit bericht las). In het apparaatbeheer van de tablet kan ik mijn aangesloten TV (Samsung UE32D5000) wel zien maar ik kan het niet gebruiken als (2e) beeldscherm.. Er staat bij "Niet door Windows gecertificeerd" en "Niet verbonden." Het lijkt er dus op dat Microsoft eisen stelt aan de kabels.__Koen__ schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:39:
http://dx.com/p/micro-hdm...length-65401#.UvJNGPl5PC4
Wifi direct op Bravia en de surface
ik heb een surface2 en een sony bravia KTV. Op de sony bravia selecteer ik de optie wifi direct,
bij de surface ga ik apparaten zoeken.
De bravia krijgt de surface gevonden....er wordt een pincode gegeven door de bravia, die voer ik direct in in de surface (die vraagt erom) en ik krijg
iedere keer de melding op de surface dat de invoer te laat is en de bravia niet meer gekoppeld kan worden.
iemand ervaring en ideeën hoe dit voorelkaar te krijgen??
ik heb een surface2 en een sony bravia KTV. Op de sony bravia selecteer ik de optie wifi direct,
De bravia krijgt de surface gevonden....er wordt een pincode gegeven door de bravia, die voer ik direct in in de surface (die vraagt erom) en ik krijg
http://www.sony-asia.com/support/faq/544562mcwops schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:03:
Wifi direct op Bravia en de surface
De bravia krijgt de surface gevonden....er wordt een pincode gegeven door de bravia, die voer ik direct in in de surface (die vraagt erom) en ik krijgiedere keer de melding op de surface dat de invoer te laat is en de bravia niet meer gekoppeld kan worden.
zo zou het moeten werken, of dat ook voor de surface 2 werkt...geen idee
en misschien met de laatste windows updates van gister nieuwe kansen...
[ Voor 4% gewijzigd door mcetweaker op 12-02-2014 18:10 ]
Ik heb zelf deze (ook van dealextreme) adapter:JohnnieWbl schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:44:
[...]
Ik heb net hetzelfde kabeltje geprobeerd (had hem al besteld voordat ik dit bericht las). In het apparaatbeheer van de tablet kan ik mijn aangesloten TV (Samsung UE32D5000) wel zien maar ik kan het niet gebruiken als (2e) beeldscherm.. Er staat bij "Niet door Windows gecertificeerd" en "Niet verbonden." Het lijkt er dus op dat Microsoft eisen stelt aan de kabels.
http://dx.com/p/micro-hdm...black-146499#.UvqAw4Wykik
Werkt perfect, scherm wordt snel (praktisch direct) gedetecteerd, en de verbinding is nog nooit uitgevallen. Echter, door het enorme verschil in grootte van de plug (micro HDMI is echt VEEL kleiner dan HDMI) 'hangt' de adapter in de Surface, en dat is een beetje een gammele verbinding (ondanks ik nog nooit verbinding heb verloren).
Daarom heb ik deze besteld:
http://dx.com/p/angled-mi...0-5cm-200936#.UvqAkYWykik
Hij is al besteld bij dealextreme, zodra hij binnen is zal ik verifiëren of hij werkt of niet!
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 11-02-2014 20:58 ]
Ik heb hetzelfde kabeltje en ook een samsung tv van de UE serie en bij mij werkt het wel gewoon.JohnnieWbl schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:44:
[...]
Ik heb net hetzelfde kabeltje geprobeerd (had hem al besteld voordat ik dit bericht las). In het apparaatbeheer van de tablet kan ik mijn aangesloten TV (Samsung UE32D5000) wel zien maar ik kan het niet gebruiken als (2e) beeldscherm.. Er staat bij "Niet door Windows gecertificeerd" en "Niet verbonden." Het lijkt er dus op dat Microsoft eisen stelt aan de kabels.
Enige verschil is dat ik deze splitter ( http://dx.com/p/ourspop-u...1-out-269551#.UvtlCIXNWVI ) er tussen heb, maar dat zou geen verschil moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Er_Damn op 12-02-2014 13:14 ]
thanks mcetweaker!mcetweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:33:
[...]
http://www.sony-asia.com/support/faq/544562
zo zou het moeten werken, of dat ook voor de surface 2 werkt...geen idee
en misschien met de laatste windows updates van gister nieuwe kansen...
zo te zien klinkt t heel logisch, heb de stappen gevolgd....echter...een SSID en wpa invoeren op de surface kan niet, de enige keuze die je hebt is ápparaat zoeken en dus niets 'handmatigs'.
typisch is dat op de workaroundmethode volgens bovenstaande link ik inderdaad een andere SSID naar boven komt dan wanneer ik apparaat zoeken gebruik. Sony Bravia KTV<nr> via appraat zoeken en via de workaround Bravia-ID-direct.
Ik heb inmiddels ruim een jaar mijn Surface RT en begin me er eigenlijk steeds maar aan te irriteren hoe godallemachtig traag Internet Explorer is geworden na de update naar 8.1 (IE11 dus). Ik merk dit voornamelijk als ik de browser even niet gebruik en hem weer open vanaf het startmenu. Ik heb de ad lijsten die in dit topic al een paar keer genoemd werden aanstaan, maar ik merk weinig verschil. Gisteren ook enorme vertragingen op de Sochi site van de NOS (we wilden wat filmpjes terugkijken van de 1000m en als je dan 30-40 seconden moet wachten tot je een filmpje aan kan klikken wordt het toch wel bloed irritant)
Is dit herkenbaar voor jullie? Ik zat namelijk te overwegen om een reinstall uit te voeren en te kijken hoe het dan gaat, maar als dit alles is wat ik mag verwachten dan ga ik toch eens een andere tablet overwegen.
(Ik heb deze Surface RT 64GB overigens uit de UK geimporteerd november 2012)
Is dit herkenbaar voor jullie? Ik zat namelijk te overwegen om een reinstall uit te voeren en te kijken hoe het dan gaat, maar als dit alles is wat ik mag verwachten dan ga ik toch eens een andere tablet overwegen.
(Ik heb deze Surface RT 64GB overigens uit de UK geimporteerd november 2012)
[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 13-02-2014 12:24 ]
Ik merk dat vooral videos enzo inderdaad erg traag werken.
Ik heb het niet alleen bij video's. Als ik IE heropen duurt het altijd meerdere seconden (10+) voor ik iets aan kan klikken/de adresbalk kan openen. Zeg maar vergelijkbaar als je terugswiped naar 2 pagina's terug (die dan op de achtergrond opnieuw geladen worden?) Het stomme is, de non touch versie van IE heeft dit niet, maar die is alleen met mijn touchcover bruikbaar natuurlijk...Firesphere schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:25:
Ik vind het op zich wel accepteerbaar als flash video's af en toe traag werken, aangezien een iPad niet eens flash kan afspelen (dus daar zie je gewoon niets), en de meeste Androids dit niet of maar half kunnen. Hell, soms werkt flash zelfs waardeloos op mijn quad core desktop pc met 8GB geheugen, dan crippled flash zelfs een i7.Firesphere schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:25:
Het is dus een beetje compatibiliteit gewonnen ten koste van prestatie.
Wat ik wel erg storend vind aan IE op de RT is dat als ik terugblader hij telkens moet refreshen. Dat kost gewoon telkens een paar irritante secondes, terwijl dat imo niet hoeft.
Nos-Sochi-site nu geladen. Front-page + live flash feed laad prima en vrij rap, en geen haperingen. Ik heb geen problemen met die site?Tomba schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:21:
Ik heb inmiddels ruim een jaar mijn Surface RT en begin me er eigenlijk steeds maar aan te irriteren hoe godallemachtig traag Internet Explorer is geworden na de update naar 8.1 (IE11 dus). Ik merk dit voornamelijk als ik de browser even niet gebruik en hem weer open vanaf het startmenu. Ik heb de ad lijsten die in dit topic al een paar keer genoemd werden aanstaan, maar ik merk weinig verschil. Gisteren ook enorme vertragingen op de Sochi site van de NOS (we wilden wat filmpjes terugkijken van de 1000m en als je dan 30-40 seconden moet wachten tot je een filmpje aan kan klikken wordt het toch wel bloed irritant)
[ Voor 37% gewijzigd door Bartjuh op 13-02-2014 12:45 ]
Gooi je history en cache maar eens leegTomba schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:39:
[...]
Ik heb het niet alleen bij video's. Als ik IE heropen duurt het altijd meerdere seconden (10+) voor ik iets aan kan klikken/de adresbalk kan openen. Zeg maar vergelijkbaar als je terugswiped naar 2 pagina's terug (die dan op de achtergrond opnieuw geladen worden?) Het stomme is, de non touch versie van IE heeft dit niet, maar die is alleen met mijn touchcover bruikbaar natuurlijk...
GerkeP
Kan je dit ook niet instellen als je handmatig via de desktop naar het configuratiescherm naar de adapterinstellingen van de WiFi adapter gaat?mcwops schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:11:
[...]
thanks mcetweaker!
zo te zien klinkt t heel logisch, heb de stappen gevolgd....echter...een SSID en wpa invoeren op de surface kan niet, de enige keuze die je hebt is ápparaat zoeken en dus niets 'handmatigs'.![]()
typisch is dat op de workaroundmethode volgens bovenstaande link ik inderdaad een andere SSID naar boven komt dan wanneer ik apparaat zoeken gebruik. Sony Bravia KTV<nr> via appraat zoeken en via de workaround Bravia-ID-direct.
hoiJurgen schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:17:
[...]
Kan je dit ook niet instellen als je handmatig via de desktop naar het configuratiescherm naar de adapterinstellingen van de WiFi adapter gaat?
Er is geen desktop in 't spel' betrokken. ik weet ook niet goed welke wifi-adapter je bedoeld.
De bedoeling is dat de Surface2 tablet content laat afspelen op mijn Bravia TV (via wifi direct verbonden)
Op mijn surface 1 kan ik vanuit de desktop modus nog wel het traditionele configuratiescherm openen (charms bar en dan configuratiescherm) en dan heb je wat meer instelmogelijkheden.mcwops schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:15:
[...]
hoi![]()
Er is geen desktop in 't spel' betrokken. ik weet ook niet goed welke wifi-adapter je bedoeld.
De bedoeling is dat de Surface2 tablet content laat afspelen op mijn Bravia TV (via wifi direct verbonden)
misschien dat je daar wel zelf een SSID op kan geven in plaats van dat je er een uit de lijst moet kiezen, ik kan het helaas even niet voor je nakijken.
Of bedoel jij wat anders dan ik?
zie je niet bv. een hidden netwerk in je wifi netwerk lijst ? als je deze aanklikt zou je een ssid en wpa key moeten kunnen opgeven.mcwops schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:11:
[...]
thanks mcetweaker!
zo te zien klinkt t heel logisch, heb de stappen gevolgd....echter...een SSID en wpa invoeren op de surface kan niet, de enige keuze die je hebt is ápparaat zoeken en dus niets 'handmatigs'.![]()
of misschien kun je het doen op de volgende manier
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/22144
Bedoel je ssid voor wifi? Want handmatig invoeren is gewoon mogelijk met wp8.1mcwops schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:11:
[...]
thanks mcetweaker!
heb t inmidels voorelkaar. simpeler dan verwacht. ik had de LAN van de tv op disabled staan. die op 'on' en toen was t direct bingo. werkt als een tierelier. dank voor de hulpvali schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:44:
[...]
Bedoel je ssid voor wifi? Want handmatig invoeren is gewoon mogelijk met wp8.1
Het lijkt er op dat het eindelijk zover is, er beginnen echt A-games naar Windows 8 te komen 
GTA: San Andreas is nu officieel uit!
Heeft iemand hem hier al uitgeprobeerd? Als hij de Xbox controller ondersteunt, komt ie er direct bij mij
(En nu maar hopen dat Vice City ook uitkomt, want dat is toch nog altijd mijn alltime favorite)
GTA: San Andreas is nu officieel uit!
Heeft iemand hem hier al uitgeprobeerd? Als hij de Xbox controller ondersteunt, komt ie er direct bij mij
Lol super vet! Ik ga hem meteen eens halen, ben benieuwd.
En zou de gewone controller van een xbox 360 moeten werken? Dan denk ik dat ik het wel kan gaan testen.
En zou de gewone controller van een xbox 360 moeten werken? Dan denk ik dat ik het wel kan gaan testen.
vlc....iemand die weet wanneer die beschikbaar komt. Een hele meute wacht er al n tijdje op
Op WPCentral claimt iemand dat Xbox controller zou moeten werken jaHeilige Kaas schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:15:
Lol super vet! Ik ga hem meteen eens halen, ben benieuwd.
Ik ga m vanavond als ik thuis kom eens testen, als hij niet goed werkt op mijn Surface RT vraag ik wel een restitutie aan.
[update]
Bezig met downloaden:

[update2]
Goed te spelen (vooral met de controller!) maar performance op de Surface RT is toch niet echt denderend....
[ Voor 36% gewijzigd door Tomba op 17-02-2014 17:56 ]
Heb je hem al binnen? Ben benieuwd naar je ervaringen..Bartjuh schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:57:
Daarom heb ik deze besteld:
http://dx.com/p/angled-mi...0-5cm-200936#.UvqAkYWykik
Hij is al besteld bij dealextreme, zodra hij binnen is zal ik verifiëren of hij werkt of niet!
Wat versta je onder niet denderend??Tomba schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:45:
[...]
Op WPCentral claimt iemand dat Xbox controller zou moeten werken ja
Ik ga m vanavond als ik thuis kom eens testen, als hij niet goed werkt op mijn Surface RT vraag ik wel een restitutie aan.
[update]
Bezig met downloaden:
[afbeelding]
[update2]
Goed te spelen (vooral met de controller!) maar performance op de Surface RT is toch niet echt denderend....
Nou, het ziet er slechter uit dan GTA:SA op mijn Xbox360 (heb GTA:SA destijds bij Xbox1 gekocht en die schijf heb ik dus nog
Eigenlijk absurd voor een > 10 jaar oude game.... (Zeker als je met Halo:Spartan Assault ziet dat er verdomd mooie spellen op de Tegra3 kunnen draaien)
Ik zou hem eigenlijk alleen aanraden als je een Surface2 hebt (want laten we eerlijk zijn, als je een x86 PC/laptop hebt kun je net zo goed de Steamversie nemen dus de markt is denk ik grotendeels beperkt tot de Windows RT markt)
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 19-02-2014 15:05 ]
Dat is inderdaad wel slecht.. Waarschijnlijk hebben ze het gewoon slecht geported.. Halo spartan en asphalt 8 spelen beide met normale fps en ervaar geen lag eigenlijk.Tomba schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:04:
[...]
Nou, het ziet er slechter uit dan GTA:SA op mijn Xbox360 (heb GTA:SA destijds bij Xbox1 gekocht en die schijf heb ik dus nog) . Dit ligt 100% aan de Surface RT (of ja de Tegra3 dan dus) omdat je niet hoger dan medium kan qua graphics en de drawdistance moet echt op 25% anders wordt het onspeelbaar schokkerig. Ook met dusdanig lage instellingen ervaar ik nog lag, vooral bij het autorijden op wat hogere snelheid.
Eigenlijk absurd voor een > 10 jaar oude game.... (Zeker als je met Halo:Spartan Assault ziet dat er verdomd mooie spellen op de Tegra3 kunnen draaien)
Ik zou hem eigenlijk alleen aanraden als je een Surface2 hebt (want laten we eerlijk zijn, als je een x86 PC/laptop hebt kun je net zo goed de Steamversie nemen dus de markt is denk ik grotendeels beperkt tot de Windows RT markt)
Zo, mijn Surface 2 nu maar eens opgestuurd naar het Service centrum te Roermond. Eigenlijk al vanaf de aankoop 2 maanden terug erg veel last van Bleeding Backlight in het scherm, en nu de laatste week ook een haperend jackplugje ...
Hopelijk dat ze deze twee euvels kunnen fixen:)
toch ben ik nog steeds blij met m'n Surface
Hopelijk dat ze deze twee euvels kunnen fixen:)
toch ben ik nog steeds blij met m'n Surface
de vlc app is eindelijk door Microsoft goedgekeurd. Hopelijk over een paar dagen in de store verkrijgbaar.
Twee weken terug m'n Surface RT opgestuurd nasr het service centrum omdat in de coating belletjes begonnen te vormen (coaring hechtte niet meer goed of iets dergelijks). Vorige week een 'nieuwe' terug gekregen. Maar nu kom ik er achter dat deze nieuwe een irritant krakend geluid maakt op het moment dat ik op de achterkant drul (ter hoogte van de volume kop en bij de aan/uit schakelaar). Heeft iemand anders hier ook last van? De Surface van m'n vrouw maakt dit geluid namelijk helemaal nergens en m'n vorige Surface had deze kraak ook niet.yyy
Edit: Ook aan de voorkant van de tablet de randen van het scherm nog even gecontroleerd op geluid/speling: de gehele onderzijde van de glasplaat kan ingedrukt worden (rond de Windows knop). Maandag dus maar een retourtje service centrum gaan aanvragen.
Edit: Ook aan de voorkant van de tablet de randen van het scherm nog even gecontroleerd op geluid/speling: de gehele onderzijde van de glasplaat kan ingedrukt worden (rond de Windows knop). Maandag dus maar een retourtje service centrum gaan aanvragen.
[ Voor 19% gewijzigd door the_shadow op 22-02-2014 10:35 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Beste mede tweakers,
Ik heb sinds kort een Surface, alleen op dit moment twijfel ik nog erg of ik hem moet updaten naar 8.1
Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen of ik hem moet updaten.
Jullie adviezen zijn meer dan welkom!
PC
Ik heb sinds kort een Surface, alleen op dit moment twijfel ik nog erg of ik hem moet updaten naar 8.1
Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen of ik hem moet updaten.
PC
Waarom zou je het niet doen?
The devil is in the details.
Updaten natuurlijk. Ik zou geen reden weten om het niet te doen. Alleen bij een PC kan je nog wel eens wat problemen hebben met drivers of zo, maar op de Surface RT absoluut niet. Windows 8.1 kent meer voordelen dan nadelen, alleen het updaten kan lang duren, maar na een paar uur moet het wel gereed zijn...Pctje91 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:57:
Beste mede tweakers,
PC
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb ook direct de eerste dag dat 8.1 uitkwam direct de update gedaan. Het kost inderdaad wel even tijd, en je denkt een aantal keren dat er niks meer gebeurd, maar uiteindelijk gaat het wel goed. 8.1 is echt een verbetering ten opzichte van 8.0. Snelheid lijkt ietsje beter, maar kan ik niet met testen onderbouwen. Vooral het feit dat ik nu twee vensters naast elkaar kan zetten en die balk kan schuiven kwa grootte vind ik handig.Pctje91 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:57:
Zeker upgraden, dus.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
Bedankt voor de adviezen!
Dan zet ik hem aan terwijl ik aan het werken ben!
Ik had ook gelezen dat een aantal mensen liever 8.0 hadden.
Maar ik ga het erop wagen
Zijn er serieus mensen die liever Windows 8.0 hebben dan 8.1? Die hadden vroeger zeker ook liever Vista, dan Windows 7?Pctje91 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:02:
Bedankt voor de adviezen!

Alleen omdat daar een jailbreak voor isTheVMaster schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:35:
[...]
Zijn er serieus mensen die liever Windows 8.0 hebben dan 8.1? Die hadden vroeger zeker ook liever Vista, dan Windows 7?
GerkeP
Oh daar wordt je inderdaad ook niet vrolijker van. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het ronduit slecht vind dat Microsoft een variant 2 op de markt brengt van een Tablet die eigenlijk veel mankeert. Ten minste lees de fora's maar eens door maar hoe vaak lees ik al niet over het scherm, het geluid problemen met Windows RT zelf ... mmmthe_shadow schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:27:
Twee weken terug m'n Surface RT opgestuurd nasr het service centrum omdat in de coating belletjes begonnen te vormen (coaring hechtte niet meer goed of iets dergelijks). Vorige week een 'nieuwe' terug gekregen. Maar nu kom ik er achter dat deze nieuwe een irritant krakend geluid maakt op het moment dat ik op de achterkant drul (ter hoogte van de volume kop en bij de aan/uit schakelaar). Heeft iemand anders hier ook last van? De Surface van m'n vrouw maakt dit geluid namelijk helemaal nergens en m'n vorige Surface had deze kraak ook niet.yyy
Je leest toch meestal alleen verhalen van mensen met problemen en nooit mensen die nergens last van hebben. Ik zelf heb tot op heden nergens last van gehad Surface Pro / RT / 2.
Dus ja zo slecht vind ik het niet.
Dat zie je altijd op fora's. Waarom zou je op een fora melden dat je geen problemen hebt. De meeste mensen zetten vragen op een fora als ze problemen hebben en niet als alles goed gaat. Fora's geven dan ook altijd een vertekend beeld.windowsfanaat schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het ronduit slecht vind dat Microsoft een variant 2 op de markt brengt van een Tablet die eigenlijk veel mankeert. Ten minste lees de fora's maar eens door maar hoe vaak lees ik al niet over het scherm, het geluid problemen met Windows RT zelf ... mmm
Ik zal proberen het beeld wat positiever te maken:
Ik heb absoluut geen problemen met mijn Surface RT die inmiddels in het bezit van mijn vader is die er ook geen problemen mee heeft en mijn Surface 2 RT heeft mij ook nog nooit ergens mee in de steek gelaten... De Surface RT van mijn moeder is ook probleemloos... Verder heb ik geen kennissen die een Surface hebben, dus in mijn omgeving 100% tevredenheid!
[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 23-02-2014 16:51 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nou ik heb vandaag toch iets ontdekt..
Vooral IE voelde erg traag de laatste tijd, het laden van pagina's duurde veels te lang.
Het blijkt dat een tweede account op de RT de oorzaak is. Heb die eraf gedaan en nu vliegt IE weer.
Meer mensen die dit hebben opgemerkt?
Erg vreemd.
Vooral IE voelde erg traag de laatste tijd, het laden van pagina's duurde veels te lang.
Het blijkt dat een tweede account op de RT de oorzaak is. Heb die eraf gedaan en nu vliegt IE weer.
Meer mensen die dit hebben opgemerkt?
Erg vreemd.
https://opensea.io/seaart
Bij mijn typecover laat de bekleding los bij de magneet. Valt dat onder garantie? Via surfspot gekocht, waar moet ik mij dan melden?
Maar, dit is toch een "ervaringen" topic? Lees anders ook erg goede reacties en aangezien ik zelf nu even wat minder te spreken ben heb ik er duidelijk bij gezegd dat ik nog steeds tevreden benBig-Foot schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:50:
Je leest toch meestal alleen verhalen van mensen met problemen en nooit mensen die nergens last van hebben. Ik zelf heb tot op heden nergens last van gehad Surface Pro / RT / 2.
Ik moet zeggen dat ik met het apparaat tot nu toe totaal geen problemen had. Dat de coating kennelijk niet helemaal goed zat (eerste reden van opsturen) heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden, dus houd ik dat op een uniek geval. Het feit dat de tablet die ik nu heb gekregen kraakt en dat het scherm wat wijkt, wijt ik aan het refurbishen. Tsja, niet de bedoeling, maar kan gebeuren, zullen we maar zeggen.windowsfanaat schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Oh daar wordt je inderdaad ook niet vrolijker van. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het ronduit slecht vind dat Microsoft een variant 2 op de markt brengt van een Tablet die eigenlijk veel mankeert. Ten minste lees de fora's maar eens door maar hoe vaak lees ik al niet over het scherm, het geluid problemen met Windows RT zelf ... mmm
Dit valt inderdaad onder de garantie, het is een vrij bekend probleem. Als je je Surface hebt geregistreed (http://myservice.surface.com), dan kan je daar aangeven dat je er problemen mee hebt. Je krijgt dan een UPS label gemaild, waarmee je op de UPS website een ophaal afspraak kan maken. Op het moment dat het pakketje bij het MS Service Centrum is afgeleverd krijg je meestal vrij vlot al weer een mail dat een nieuwe naar je onderweg is.clemento schreef op maandag 24 februari 2014 @ 07:35:
Bij mijn typecover laat de bekleding los bij de magneet. Valt dat onder garantie? Via surfspot gekocht, waar moet ik mij dan melden?
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ik merk op mijn Surface 2 wel dat zodra een tweede account ingelogd is geweest dat e.e.a. op mijn eigen account niet meer zo soepel draait. Na een herstart draait het wel weer als een trein.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Kon alleen op de site niet kiezen voor alleen typecover opsturen maar heb een afhaal order aangemaakt.the_shadow schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:03:
[...]
Dit valt inderdaad onder de garantie, het is een vrij bekend probleem. Als je je Surface hebt geregistreed (http://myservice.surface.com), dan kan je daar aangeven dat je er problemen mee hebt. Je krijgt dan een UPS label gemaild, waarmee je op de UPS website een ophaal afspraak kan maken. Op het moment dat het pakketje bij het MS Service Centrum is afgeleverd krijg je meestal vrij vlot al weer een mail dat een nieuwe naar je onderweg is.
Ga natuurlijk alleen de typecover opsturen.
Ben benieuwd
De type over heeft een eigen serienummer, en moet ook apart geregistreerd worden.
hierna kin je kiezen om alleen de type over optesturen
Een klein probleempje met mijn RT. Op mijn startschem werkt de livetile van mijn foto's niet (meer). Heb al geprobeerd livetile uit/aan te zetten. Ook al verwijderd en weer toegevoegd... helpt niks...
Iemand een ID?
Iemand een ID?
Het lukt mij niet meer op apps uit de store te installeren / updaten op de Surface RT. Heb de tablet verschillende malen aan en uit gezet, gekeken naar alle instellingen (tooltje van Microsoft laten draaien), en naar de regioinstellingen gekeken. Iemand die weet wat ik nog meer zou kunnen doen?
Oei dat wist ik niet en de typecover is al opgehaald.SjorsC schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:15:
De type over heeft een eigen serienummer, en moet ook apart geregistreerd worden.
Hoop voor jou dat ze er niet zo moeilijk over doen, maar dat zal ook wel niet zolang de cover nog garantie heeft
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.