Mijn ervaring tot hier toe, even van het begin beginnen.
Ik had 2.5j geleden een iPad retina met 32GB opslag en 3G aangeschaft. Ik was best tevreden van dit apparaat, maar vond het niet aangenaam dat ik er in principe niets 'productiefs' op kon doen buiten het nakijken van verslagen en emails,...
Dit was echter niet onverwachts dus geen probleem.
Een drie-tal weken geleden begon ik wat uit te kijken naar een Surface en vond op het internet iemand die een anderhalf maand oude surface RT met 32GB wou ruilen met mijn iPad. Zijn Surface was zo goed als nieuw, inclusief aankoopbewijs en alle accecoires. Mijn iPad had enkel een magic cover, dus geen doos/factuur/lader (wel de usb kabel)
Heb de ruil dan maar gedaan, volgens mij een zeer goede deal.
Ik heb er meteen Windows 8.1 op geinstalleerd samen met alle toen beschikbare updates.
Na drie weken kan ik vlot met het systeem overweg en ben ik heel tevreden, momenteel kijk ik voorzichtig uit naar een toetsenbordje voor de Surface.
-> doordat ik het product via ruil heb had ik de specificaties eigenlijk zo goed als niet bekeken en ontdekte ik gisteren louter toevallig dat er een MicroSD kaartje in kan en dat er 2 camera's beschikbaar zijn! Ik ben m.a.w. zeer tevreden van dit ding.
Het enige nadeel die ik persoonlijk heb bij de Surface RT is het scherm, doordat ik Retina alreeds gewoon ben is dit even 'raar'. Gelukkig valt dit nog net mee voor mij.
De beperkingen van RT t.o.v. x86 vallen al bij al nog mee vind ik, gezien de Store iedere dag nieuwe app's blijkt te krijgen.
Wat ik wel een groot nadeel vind is dat de search engine van de store letterlijk alle wenen overlaat! Wanneer ik oa 'Facebook' ingeef en zoek vind het niets, terwijl als ik 'face' in typ het zelf als suggestie 'Facebook' weergeeft en zo de app wel vindt.
Hopelijk wordt dit door MS binnen aanzienlijke (korte!) periode opgelost.
Al bij al een positieve ervaring, mijn volgende 'laptop' zal waarshijnlijk een Pro editie worden.
[
Voor 22% gewijzigd door
killerbie op 29-11-2013 16:47
]