Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 17:06
DarkChylde schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:39:
[...]

ik kwam met google hierop:
http://answers.microsoft....9e-4ce1-8379-4a273a902e76

First, perform a 'Reset' of the device to restore it to out-of-the-box state. For more information on how to do this, visit here:
http://www.microsoft.com/...-refresh-or-reset-surface
Then go to Surface live support (here's a direct link to chat with a Surface support agent):
http://microsoft.com/surf...goryId=1003&issueId=9
Log in using the Microsoft Account the device is registered to. The agent will not have access to the tool required to unregister your device unless you sign in with the account the device is registered to. Ask the support agent to 'unregister' the device from your account.
The next person can then register the device to them during setup or by visiting MyService.Surface.com @ http://myservice.surface.com/en-US/Pages/Welcome.aspx
Keep in mind that if you have a touch cover it is also a serial numbered device and will also need to be unregistered and re-registered separately from the Surface device, so be sure to ask that both be done (if applicable).
Hope this helps!

[...]
Het kan simpeler. Heb het net zelf gedaan, omdat ik mijn Surface RT heb doorverkocht ivm de upgrade naar de 2:

Ga naar http://myservice.surface.com. Klik daar op Apparaten en verwijder de RT (en eventueel je cover) uit de lijst.

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Is iemand bekend of je bij een Surface 2 (niet pro) het lockscreen uit kunt zetten (disable).

Onhandig iedere keer een pincode invoeren :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 13:58
Ik zou zeggen om eens te kijken bij energiebeheer en kijken of je de optie "geen wachtwoord invoeren na uit slaapstand komen" of iets dergelijks.

Kan je wss vinden op de desktop en misschien in de nieuwe PC configuratie menu in the modern UI.

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 17:06
middelsluis schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:48:
Is iemand bekend of je bij een Surface 2 (niet pro) het lockscreen uit kunt zetten (disable).

Onhandig iedere keer een pincode invoeren :)
In het Instellingenmenu (Modern UI) klikt op Accounts --> Aanmeldingsopties, kun je bij de onderste optie Wachtwoordbeleid aangeven na hoeveel tijd in de slaapstand om een wachtwoord wordt gevraagd. Uiteraard staat 'Nooit' er ook tussen.

• middelsluis
Heren, briljant. Bezie ik de antwoorden dan lijkt de vraag ineens nogal dom :)

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-11 11:46
Hallo

Ik ben in het bezit van een Surface 2, het was moeilijk kiezen tussen de pro, maar aangezien ik hier nog men eigen pc heb staan, heb ik maar voor de Surface 2 gekozen + de prijs in vergelijking met de pro.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P0NsRdf.jpg

Mijn 1ste vraag is:

Kan ik via de surface verbinding maken naar men pc (windows 7) via externe bureaublad?

Via dit filmpje moet het normaal lukken.

Of heeft dit iets te maken met een eigen netwerk dat je moet hebben?

Ik ben hier gewoon aangesloten op de modem van Telenet (Belgische provider)

Grtz

• Death1ord
Die optie is enkel ingebouwd in Pro versies van het besturingssysteem.
Als je een Windows 7 Pro versie hebt zal het lukken, heb je een Home Premium zal het niet lukken.

Maar er zijn andere programma's die het dan wel kunnen, kwestie van eens te googlen.

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Greg1983 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:53:
...
Kan ik via de surface verbinding maken naar men pc (windows 7) via externe bureaublad?
...
Je kan zonder problemen via het externe bureaublad verbinding maken met je windows 7 en/of windows 8 pc. het betreft wel een monoloog (enkel van surface naar pc maar niet omgekeerd). Eén voorwaarde is wel dat je binnen hetzelfde netwerk zit. Als je rechtstreeks op de modem van telenet zit dan hang je in principe rechtstreeks aan het internet en niet een eigen netwerk. Volgens mij lukt dit niet. tenzij je een VPN opzet.

Indien de RDP-app niet lukt dan lukt teamviewer 8 wel zeker al gaat dit wel altijd via het internet zelfs al zitten beide toestellen op hetzelfde netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door shizoframia op 04-11-2013 14:54 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
shizoframia schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:53:
[...]

Eén voorwaarde is wel dat je binnen hetzelfde netwerk zit. Als je rechtstreeks op de modem van telenet zit dan hang je in principe rechtstreeks aan het internet en niet een eigen netwerk. Volgens mij lukt dit niet. tenzij je een VPN opzet.

Indien de RDP-app niet lukt dan lukt teamviewer 8 wel zeker al gaat dit wel altijd via het internet zelfs al zitten beide toestellen op hetzelfde netwerk.
Dat is niet waar, je moet alleen zorgen dat je als je niet op hetzelfde netwerk zit je connect via een DNS alias of op het IP adres dat je van ISP krijgt (google whatsmyip).
Tevens moet je op je router dan een portforward van port 3389 instellen naar het interne IP adres van de PC waar je naar toe wil.

Verwijderd

RobinFM schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:12:
[...]
Het kan simpeler. Heb het net zelf gedaan, omdat ik mijn Surface RT heb doorverkocht ivm de upgrade naar de 2:

Ga naar http://myservice.surface.com. Klik daar op Apparaten en verwijder de RT (en eventueel je cover) uit de lijst.
Kijk, da's een goede tip. Thx

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

hmm..
heb nou n micro-hdmi gekocht
vor 3,50 via ebay :P

maargoed,. kan geen juiste resolutie kiezen. Surface zegt 720p en niet anders.
tv lust prima 1366-768 maar kan k gewoonweg niet kiezen.
die 720 resolutie is gewoon lelijk en leters zijjn vervormd ofzo :|

met pc kan ik prima 1366 kiezen of zelfs 1080 aan diezelfde tv.
is oude Bravia.
Er moet een manier zijn om resoluties te forceren maar krijg t niet voor elkaar

• Death1ord
Heeft jouw tv meerdere hdmi poorten?
Het is al vaker voorgevallen dat bepaalde HDMI poorten niet alle resoluties slikken (vaak deze aan de zijkant van de tv) terwijl degene op de achterkant deze resoluties wel slikken.

Komt vooral voor op iets oudere modellen.

• middelsluis
Heb de nodige boeken (epub) op een sd kaart staat. De sd kaart zit keurig in mijn Surface en ik kan hem ook zien. Nu kan ik geen ereader vinden die direct naar die bibliotheek gaat en alle boeken laat zien zolas bijv. op een ipad. Als ik een boek wil lezen dan moet ik naar de verkenner, boek selecteren en openen. Dan staat deze in de reader. Nogal omslachtig. Iemand suggesties wat te doen en of welke reader dit wel kan? Gebruik nu book+

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 14:30
middelsluis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:00:
Heb de nodige boeken (epub) op een sd kaart staat. De sd kaart zit keurig in mijn Surface en ik kan hem ook zien. Nu kan ik geen ereader vinden die direct naar die bibliotheek gaat en alle boeken laat zien zolas bijv. op een ipad. Als ik een boek wil lezen dan moet ik naar de verkenner, boek selecteren en openen. Dan staat deze in de reader. Nogal omslachtig. Iemand suggesties wat te doen en of welke reader dit wel kan? Gebruik nu book+
Ik gebruik overdrive: http://apps.microsoft.com...93-44da-90fb-601c6a99e379
Deze is wel aardig, je moet alleen per boek invoegen. Verder leest het prettig, kan de lettergrootte en achtergrond aanpassen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

marcel-o schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:58:
hmm..
heb nou n micro-hdmi gekocht
vor 3,50 via ebay :P

maargoed,. kan geen juiste resolutie kiezen. Surface zegt 720p en niet anders.
tv lust prima 1366-768 maar kan k gewoonweg niet kiezen.
die 720 resolutie is gewoon lelijk en leters zijjn vervormd ofzo :|

met pc kan ik prima 1366 kiezen of zelfs 1080 aan diezelfde tv.
is oude Bravia.
Er moet een manier zijn om resoluties te forceren maar krijg t niet voor elkaar
Wat ik ooit wel eens had met mijn Z5500 Bravia was dat er niet tegelijkertijd een bepaalde resolutie weergegeven kon worden. Als ik er dus voor koos om het beeldscherm te clonen of uit te breiden werkte het niet. Als je de TV als enige weergaveapparaat aansloot (dus in dit geval het beeld op je Surface "uit") dan werkte het wel.

Ik twijfel zelf ook of dit jouw probleem oplost, maar je kan het in ieder geval proberen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 17:24
Als remote desktop utility kan je ook naar PC Remote kijken. Dit is echt den heerlijke app. Vooral ideaal voor op je telefoon.

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Epiphany schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:22:
[...]

Dat is niet waar, je moet alleen zorgen dat je als je niet op hetzelfde netwerk zit je connect via een DNS alias of op het IP adres dat je van ISP krijgt (google whatsmyip).
Tevens moet je op je router dan een portforward van port 3389 instellen naar het interne IP adres van de PC waar je naar toe wil.
Nice to know! Ikzelf ga het niet alsdusdanig opzetten daar ik mijn intern netwerk zoveel en zo goed als mogelijk wil afschermen van publieke toegang.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Hoewel ik vrees dat het niet mogelijk is toch een vraag aan mijn medetweakers. Als ik bijvoorbeeld een mailtje of skype bericht ontvang kan ik uiteraard een notificatie ontvangen op het lockscreen, maar het scherm gaat niet vanzelf aan op het moment dat er iets ontvangen wordt? Ik moet dus handmatig het scherm aanzetten om te kijken of er nieuwe notificaties zijn, is hier een verborgen instelling voor of heeft microsoft hier gewoon niet aan gedacht?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 21:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

FotW schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:46:
Hoewel ik vrees dat het niet mogelijk is toch een vraag aan mijn medetweakers. Als ik bijvoorbeeld een mailtje of skype bericht ontvang kan ik uiteraard een notificatie ontvangen op het lockscreen, maar het scherm gaat niet vanzelf aan op het moment dat er iets ontvangen wordt? Ik moet dus handmatig het scherm aanzetten om te kijken of er nieuwe notificaties zijn, is hier een verborgen instelling voor of heeft microsoft hier gewoon niet aan gedacht?
Dat is niet mogelijk.
Daar heeft Microsoft wel aan gedacht, maar dat hebben ze bewust niet gedaan, is de zelfde filosofie als bij Windows Phone ;)

GerkeP

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

PaT schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:36:
[...]

Wat ik ooit wel eens had met mijn Z5500 Bravia was dat er niet tegelijkertijd een bepaalde resolutie weergegeven kon worden. Als ik er dus voor koos om het beeldscherm te clonen of uit te breiden werkte het niet. Als je de TV als enige weergaveapparaat aansloot (dus in dit geval het beeld op je Surface "uit") dan werkte het wel.

Ik twijfel zelf ook of dit jouw probleem oplost, maar je kan het in ieder geval proberen.
mn toestel heeft maar 1 hdmi poort en heb idd ook geprobeerd alleen de tv als monitor te gebruiken en het scherm op de surface uit.

heel even heb ik 1080p kunnen selecteren(met geavanceerd en dan niet ondersteunde modi) maar dit lustte mn tv niet en zag ik helemaal niets meer tot na de escape knop :P daarna niet meer terug kunnen vinden.

lijkt mij dat er wel een trucje moet zijn om 1360(of 1366) te forceren.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 11:27
Wat is hier de ervaring met de trackpad van de Type Cover 2 (en waarschijn ook de Touch Cover 2)?
Ik heb hem nu even paar uur gebruikt en ik vind vooral het scrollen erg vervelend werken. Zit een gigantische delay in en je kan hem ook niet lekker "flicken" zodat je lange stukken scrollt.

Misschien is het Windows 8 eigen, maar op een Macbook (en Surface touchscreen) werkt dit toch echt een stuk beter.
Mis ik misschien iets? De instellingen van de trackpad zijn erg karig.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen last van delay ofzo hier.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:01
Freda. Werkt ook goed met Calibre server.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 14:30
mtr33 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:43:
[...]

Freda. Werkt ook goed met Calibre server.
Super, ga ik ook proberen!

• middelsluis
Op de typecover zouden ook een linker- en rechtermuisknop zitten. Waar? Ik kan ze niet vinden.

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Heb net Book Bazaar geinstalleerd en ziet er erg goed uit. Ik vind de weergave, inclusief hyperlinks, mooier dan bv met Book HD of Freda.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@middelsluis onderaan de trackpad zitten twee "knoppen" net zoals bij de meeste laptops.
Werkt prima overigens.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Air.Sin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:13
middelsluis schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:26:
Op de typecover zouden ook een linker- en rechtermuisknop zitten. Waar? Ik kan ze niet vinden.
rechtermuisknop is met 2 vingers tegelijk klikken

Verwijderd

RuudBurger schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:03:
Wat is hier de ervaring met de trackpad van de Type Cover 2 ...
Mis ik misschien iets? De instellingen van de trackpad zijn erg karig.
Je doet het met 2 vingers tegelijk?
Met een TypeCover2 merk ik niets anders als via het scherm. Of ik moet iets missen wat je bedoelt.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Bestaat er een stylus voor de rt die je ook kan vastklikken aan de surface?

https://opensea.io/seaart

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

J-P

Syntax erro....

Voor de mensen die net als mij liever met Dropbox werken als Skydrive. Ik heb een oplossing gevonden om Dropbox te integreren zodat het op dezelfde manier werkt als in volledige Windows versies.

Hierover heb ik een blog geschreven met instructies. Deze is hier te vinden: SOLVED: Dropbox integration in WindowsRT

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:25
J-P schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:42:
Voor de mensen die net als mij liever met Dropbox werken als Skydrive. Ik heb een oplossing gevonden om Dropbox te integreren zodat het op dezelfde manier werkt als in volledige Windows versies.

Hierover heb ik een blog geschreven met instructies. Deze is hier te vinden: SOLVED: Dropbox integration in WindowsRT
Is de oplossing niet enorm omslachtig? Met VPN etc werken om alleen die dropbox folder aanwezig te krijgen. Niet te vergeten een pc nodig die 24/7 aan staat, gaat mij in ieder geval te ver :P
J-P schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:42:

Bedankt!!! ik heb toch 24/7 mijn 2008r2 servers aanstaan en ga zeker dit toepassen :) Persoonlijk gebruik ik skydrive, maar voor sommige projecten moet ik nog steeds dropbox gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 09-11-2013 13:24 ]

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

J-P

Syntax erro....

MusicAddict schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:52:
[...]

Is de oplossing niet enorm omslachtig? Met VPN etc werken om alleen die dropbox folder aanwezig te krijgen. Niet te vergeten een pc nodig die 24/7 aan staat, gaat mij in ieder geval te ver :P
Je hebt helemaal gelijk, maar net zoals vali heb ik ook sowieso een server draaien. En zoals ik in de blog aangeef vond ik andere oplossingen voor mij niet bruikbaar.

Maar je bent natuurlijk vrij om het toe te passen of niet ;)
vali schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:24:
[...]

Bedankt!!! ik heb toch 24/7 mijn 2008r2 servers aanstaan en ga zeker dit toepassen :) Persoonlijk gebruik ik skydrive, maar voor sommige projecten moet ik nog steeds dropbox gebruiken
Graag gedaan!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Ik ben niet zo'n hele actieve RT gebruiker. Voornamelijk in de trein vind ik het handig om even wat aan school te werken. Maar het valt mij toch wel op dat sommige apps wel erg lang op zich laten wachten.
- Een goede mediaspeler ontbreekt nog steeds eigenlijk. Het is wachten op Videolan (VLC). Eind 2012 hadden ze de kickstarter afgerond. VLC voor WinRT is er nu nog steeds niet en het blijft er stil rondom het project.
- Chrome is nog steeds niet beschikbaar voor het platform. Ondertussen is er al wel een Chrome voor Windows 8 maar een Chrome voor WinRT lijkt onmogelijk. Mogelijk dat Microsoft het ook blokkeert maar daar heb ik als gebruiker natuurlijk niets aan.
- Spotify: Nu vind ik dit niet het grootste probleem want de webplayer werkt op zich ook wel aardig. Maar een app zou vooral handiger zijn voor offline muziek luisteren en de user interface zou er ook wat op vooruit gaan.

Door het missen van deze features, blijft het platform toch een beetje half af en dat vind ik toch wel jammer. Als de apps er wel zouden zijn, zou dat de beleving veel beter maken.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Robkazoe schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:06:
- Spotify: Nu vind ik dit niet het grootste probleem want de webplayer werkt op zich ook wel aardig. Maar een app zou vooral handiger zijn voor offline muziek luisteren en de user interface zou er ook wat op vooruit gaan.
Deezer schijnt dat wel te hebben voor WinRT. Als Spotify niet opschiet, dan stap ik over.

• Heilige Kaas
Of gewoon xbox music. Perfecte integratie en je hebt het meteen op je telefoon en eventueel xdoos ook.

Volgens mij is het aanbod aan nummers ook beter.

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 13:25
Heilige Kaas schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:16:
Of gewoon xbox music. Perfecte integratie en je hebt het meteen op je telefoon en eventueel xdoos ook.

Volgens mij is het aanbod aan nummers ook beter.
Zodra ze het makkelijker maken nummers op te zoeken, het iets sneller maken en me een optie geven om m'n spotify playlists over te zetten ben ik over..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

knakworst

Get more sats!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35

http://apps.microsoft.com...65-453b-b556-de3e7b3afa15
Deze app werkt bij prima, blijft altijd doorspelen en ziet er goed uit! ;)

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik ben niet zo'n hele actieve RT gebruiker. Voornamelijk in de trein vind ik het handig om even wat aan school te werken. Maar het valt mij toch wel op dat sommige apps wel erg lang op zich laten wachten.
- Een goede mediaspeler ontbreekt nog steeds eigenlijk. Het is wachten op Videolan (VLC). Eind 2012 hadden ze de kickstarter afgerond. VLC voor WinRT is er nu nog steeds niet en het blijft er stil rondom het project.

[...]
mobile.HD werkt anders perfect, speelt alles af wat ik tot nu toe heb geprobeerd, streamt ook netjes vanaf m'n desktop en speelt het af via hdmi op m'n tv.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Arm1n schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:08:
[...]

mobile.HD werkt anders perfect, speelt alles af wat ik tot nu toe heb geprobeerd, streamt ook netjes vanaf m'n desktop en speelt het af via hdmi op m'n tv.
Die is ook top voor mij, alleen .srt files doen het bij mij niet, zelfs als ze dezelfde naam als de film hebben.

• CAP-Team

CAP-Team

Mobile.HD werkt op mijn surface 2 perfect, losse SRT bestanden moet je handmatig laden, dat zou wel een verbeterpuntje zijn.
Op mijn desktop werkt mobile.HD NIET, hij crasht zodra ik een MKV open.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31
Waarom wil iedereen toch zo graag chrome op een surface hebben? En is iedereen verbaasd dat dit er nog niet is.

Naar mijn weten is chrome op bv een iPad ook niet aanwezig, en hier heb ik nog nooit iemand over horen klagen.

Voor mij werkt IE echt perfect op de surface, heb dan ook nog geen moment de behoefte aan een andere browser gehad.

• GerkeP

GerkeP

richard_1st schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:41:
Waarom wil iedereen toch zo graag chrome op een surface hebben? En is iedereen verbaasd dat dit er nog niet is.

Naar mijn weten is chrome op bv een iPad ook niet aanwezig, en hier heb ik nog nooit iemand over horen klagen.

Voor mij werkt IE echt perfect op de surface, heb dan ook nog geen moment de behoefte aan een andere browser gehad.
Chrome is er ook gewoon op de ipad.
Ieder zijn meug.
Ik gebruik gewoon IE omdat ik behoorlijk Googlemoe ben, en dat bevalt prima met de easylist als alternatief voor adblock

GerkeP

richard_1st schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:41:

enige reden wat ik kan bedenken dat mensen het willen is voor het uitwisselen van favorieten ect. Zelf gebruik ik het ook niet op mijn desktop/laptop, dus ik mis het ook niet. ie11 plus adblock + hostfile werkt gewoon perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 12-11-2013 13:13 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 22:19
Als je het zelf niet gebruikt, dan kan je er ook weinig over zeggen hè ;)

Chrome is gewoon een hele fijne, snelle, lichte browser zonder al te veel toeters en bellen. En Chrome is er voor Windows, OS X, iPad, iPhone én Android, alleen niet voor Windows RT. Dus reden genoeg voor mensen om Chrome toch te willen.

The devil is in the details.

Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:

Chrome is gewoon een hele fijne, snelle, lichte browser zonder al te veel toeters en bellen. En Chrome is er voor Windows, OS X, iPad, iPhone én Android, alleen niet voor Windows RT. Dus reden genoeg voor mensen om Chrome toch te willen.
Hoezo zou ik er niet over vertellen, verkoop genoeg tablets en telefoons op mijn werk en heb er hierdoor genoeg kaas van gegeten. De browsers zijn qua engine bijna gelijk op de ipad (sinds dit vastgelegd is door Apple), maar qua snelheid niet. De enige reden waarom mensen voor een minder snelle browser kiezen kan niet anders dan de extra opties van Chrome.

Als Google een browser uitbrengt op het RT platform zou deze qua snelheid dus niet onderdoen dan ie11, wat wel een verschil kan zijn is het touch gedeelte. Dit heeft microsoft namelijk als beste onder de knie.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 12-11-2013 13:18 ]

• Hahn
Jij zegt dat je het zelf niet gebruikt, dus dan heb je ook weinig in te brengen over welke features de moeite waard zijn om Chrome te gebruiken. En dat je alleen maar favorieten uitwisselen als voordeel weet te benoemen onderstreept dat.

En zeggen dat Microsoft het touch-gedeelte het beste onder de knie heeft vind ik ook een hele rare opmerking. Ik heb zelf een Surface RT en ben er best tevreden over hoor, maar je doet nu net alsof de Surface en IE het allerbeste zijn wat er maar te krijgen valt en daar ben ik het niet heel erg mee eens.

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 12-11-2013 13:19 ]

Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:18:
Jij zegt dat je het zelf niet gebruikt, dus dan heb je ook weinig in te brengen over welke features de moeite waard zijn om Chrome te gebruiken. En dat je alleen maar favorieten uitwisselen als voordeel weet te benoemen onderstreept dat.
Er stond toch ect?? Kan wel heel het rijtje opnoemen, maar deze zijn hetzelfde als bij de uitwisseling van ie11 (openen van tabs van je laptop op je desktop, geschiedenis terugvinden, favorieten ect. ect ). Vind niet echt veel toevoegen tot de discussie. Het gaat er meer om dat ie11 en chrome niet samenwerken, en als je op je desktop/laptop een fanatieke chrome gebruiker bent kan ik begrijpen dat je het jammer vind als het niet op het RT platform aanwezig is.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 12-11-2013 13:23 ]

• Hahn
Topargument, zeggen dat je 'ect' zei (wat is ect eigenlijk? et cetera kort je af met 'etc').

Mensen willen Chrome om legio redenen, dat jij het niet gebruikt en dus ook niet weet wat mensen er goed aan vinden zegt niks, maar jij brengt het wel als "ik snap niet dat mensen Chrome willen, zo goed is het niet". Dat was mijn punt.

Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:23:
Topargument, zeggen dat je 'ect' zei (wat is ect eigenlijk? et cetera kort je af met 'etc').

Mensen willen Chrome om legio redenen, dat jij het niet gebruikt en dus ook niet weet wat mensen er goed aan vinden zegt niks, maar jij brengt het wel als "ik snap niet dat mensen Chrome willen, zo goed is het niet". Dat was mijn punt.
Sorry purist, ik wist niet dat ik mezelf voor alles moet verantwoorden. :w

Dat je op een desktop Chrome gebruikt kan ik begrijpen voor de snelheid sinds ze daar hun eigen engine kunnen gebruiken, maar op een ipad of RT platform kan dit niet. Hier wordt er dus voor de functionaliteiten gekozen en dat bij mij geval de "etc'''.

edit:
Ik stop de discussie hier, mijn muur naast mij in de klas kan ik een zinniger gesprek mee houden. Ik zou voor de grap eens inlezen over de gebruikte engines die mogelijk zijn met IOS en het RT platform. Lees daarna je posten opnieuw...

Fijne dag :w

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 12-11-2013 17:28 ]

• Hahn
Ook dat zeg je zonder enige échte onderbouwing. Jij gebruikt het niet, dus jij mist het niet, check, staat genoteerd. Dan wacht de rest die het wel wil gewoon wel op Chrome op Windows RT, deal? :)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:20

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:

Chrome is gewoon een hele fijne, snelle, lichte browser zonder al te veel toeters en bellen.
Lol, boven water misschien, maar onder water worden al je gegevens naar Google doorgestuurd. Bekijk het verdien model van Google maar eens. Het enige wat zijn willen, is keihard geld verdienen en dat is hun goed recht, maar zonder veel toeters en bellen gaat er bij mij niet in.

Verder mogen alle Google diensten ver weg blijven van Microsoft producten van mij, heb er niks mee.

XBL: MRE Inc

• CAP-Team

CAP-Team

Misschien is dit niet helemaal de plaats om deze discussie te voeren, maar behalve Youtube mis ik echt totaal niks aan Google.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Door mijn RT gebruik ik Explorer steeds meer, terwijl ik sinds een paar jaar eigenlijk overal Chrome gebruik. In eerste instantie miste ik Chrome ook, maar inmiddels begin ik Explorer echt wel meer te waarderen. Ik merk dat ik op mijn laptop ook steeds vaker Explorer open om te browsen. Met name de touch versie ("metro"), maar voor de volledige ervaring moet je natuurlijk wel een touchscreen hebben.

Ik wordt ook wel een beetje "Googlemoe" zoals hierboven iemand al vermeldde. Wat ik echt mis is de integratie met Google-calendar in de agenda-app omdat we thuis onze gezamenlijke agenda via Google beheren.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Streup schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:45:

Ik wordt ook wel een beetje "Googlemoe" zoals hierboven iemand al vermeldde. Wat ik echt mis is de integratie met Google-calendar in de agenda-app omdat we thuis onze gezamenlijke agenda via Google beheren.
same here, sinds internet explorer 11 gebruik ik ook geen andere browser meer. Zeker met de integratie met mijn tablet en het beste met touchscreen overweg gaat zie ik niet genoodzaakt om een andere te gebruiken. Dat hij tegenwoordig net zo snel en in meerdere benchmarks zelfs sneller is als de concurrenten is alleen maar meegenomen.

Tevens over de google-calender, heb je al wat apps uit de store gebruikt? Gtaks hd ziet er in mijn ogen niet slecht uit.
★ Supports full sync (offline & online) with Google Tasks (Gmail/Google Apps) securely over https, naturally integrating into Google Calendar.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 12-11-2013 19:19 ]

• Hahn
MRELynx schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:20:
[...]

Lol, boven water misschien, maar onder water worden al je gegevens naar Google doorgestuurd. Bekijk het verdien model van Google maar eens. Het enige wat zijn willen, is keihard geld verdienen en dat is hun goed recht, maar zonder veel toeters en bellen gaat er bij mij niet in.

Verder mogen alle Google diensten ver weg blijven van Microsoft producten van mij, heb er niks mee.
Aparte definitie van 'toeters en bellen' heb jij. Met toeters en bellen bedoel ik alleen maar dat het clean is. Maar gebruik vooral geen Chrome als je er zo over denkt, niemand dwingt je.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31
Woeps, heb blijkbaar heel wat losgemaakt met mijn vraag :-).
Wist eerlijk gezegd niet dat hij er voor bv de iPad wel was.

Ik zelf begin ook meer en meer afkeer te krijgen van Google, en Chrome heeft mij nooit kunnen overtuigen. Gebruik zelf enkel IE, tenzij het op m'n werk echt niet anders kan met bepaalde plugins/sites die IE niet of niet goed ondersteunen. Maar zelfs dan pak ik liever Firefox als Chrome.

Van mij mag het wegblijven van Windows RT. Voor YouTube heb je gewoon de site, die werkt prima, zoeken met Bing bevalt met steeds beter en beter, Bing Maps zit goed in elkaar. en voor de agenda heb ik exchange en outlook.com.

Vandaar dat ik ook enorm tevreden ben met m'n surface, past naadloos in mijn gebruikte programma's/diensten
Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:25:
[...]
Aparte definitie van 'toeters en bellen' heb jij. Met toeters en bellen bedoel ik alleen maar dat het clean is. Maar gebruik vooral geen Chrome als je er zo over denkt, niemand dwingt je.
Dat is niet helemaal waar. Installeer maar eens gratis software zoals ccleaner , adobe reader en tal andere gratis software. Hier wordt als je niet goed kijkt automatisch Chrome geïnstalleerd en tevens ook als standaard browser ingesteld.

Iemand die iets minder verstand heeft van computers heeft geen idee wat er gebeurd en gebruikt dus bij het openen van een link opeens chrome...

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 12-11-2013 21:56 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Even wat correcties mbt de bovenstaande discussie.

Er is inderdaad een Chrome voor iOS, maar door Apple's policy is dat de webkit-engine en ook nog eens eentje zonder een snelle JS-engine (V8). Chrome voor Android en Windows maakt gebruik van Google's webkit-fork met de naam Blink (mét V8). Nou heb ik zelf geen iOS apparaat maar als je dus Chrome op iOS gebruikt doe je dat in ieder geval niet voor de snelheid, wat er dan wel overblijft weet ik niet.

Daarnaast, om weer terug te komen op Windows: Het is voor Google op WRT/W8MUI prima mogelijk om een Chrome variant te maken met C++, dit wordt gewoon gesupport door MS. Het zou alleen een enorme undertaking zijn voor Google, en daarom vermoedt ik dat ze dit niet zo gauw zullen doen. Zeker niet als je ook bekijkt wat het doel was van Google om Chrome te lanceren (browsers sneller maken, want snellere browsers is veel pageviews, veel pageviews is veel getoonde ads) en als je kijkt naar hoe snel IE11 is, denk ik dat Google niet veel prio zal geven aan een Chrome voor MUI.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hahn
vali schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:55:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Installeer maar eens gratis software zoals ccleaner , adobe reader en tal andere gratis software. Hier wordt als je niet goed kijkt automatisch Chrome geïnstalleerd en tevens ook als standaard browser ingesteld.

Iemand die iets minder verstand heeft van computers heeft geen idee wat er gebeurd en gebruikt dus bij het openen van een link opeens chrome...
En wat heeft dat ook maar iets te maken met het wel of niet clean (lees: sobere interface) zijn van Chrome :? Je haalt er echt dingen bij de haren bij...

• Heilige Kaas
Moet zeggen dat er op mijn desktop toch best wat dingetjes niet lekker werken op ie. Andersom is dat ook weer zo maar wel iets minder. Iets van 1:3 denk ik.

Toch ben ik overgestapt naar ie omdat de snelheid van ie nu toch wel chrome heeft ingehaald. En dan vooral als je de browser opent en naar een pagina gaat.

Waar ik me op de tablet dan wel weer aan erger is dat het traag lijkt te gaan met naar de vorige pagina gaan met swipen. (metro)

Ben wel benieuwd welke features van chrome jij het over hebt.

En edit: google agende is gewoon geïntegreerd in de agenda app hoor. Wordt gewoon gesynct.

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-11-2013 22:50 ]

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:45:
En edit: google agende is gewoon geïntegreerd in de agenda app hoor. Wordt gewoon gesynct.
Hier ben ik mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar. Hoe doe je dat?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
ThatGuy2303 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:30:
[...]

Same here. Ik ga wel even die app probeer. Die boven wordt genoemd.

Ik begin nu iig wel te begrijpen wat MS voor ogen heeft met W8/RT(metro) introductie want de flow PC/laptop/tablet werkt prima bij mij. Het kostte me wel wat moeite en ik kan me voorstellen dat de meeste mensen (die minder affiniteit hebben met OSen) gaan klagen. Het is dapper dat MS er zo gedaan heeft maar of het commercieel verstandig is moet nog blijken. Ze hebben wel het voordeel dat ze op de PC zo'n groot aandeel hebben. Ik denk dat mijn volgende tablet weer van Window zal zijn maar dan wel een W8. De voordelen wegen qat mij betreft wel op tegen de nadelen, zeker als in de toekomst batterijen langer meegaan en (hopelijk) prijzen wat dalen van de SP (die Asus T100 is al erg interessant).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 21:20
Ik gebruik mijn Surface nu dagelijk met en zonder Touch Cover.
Ik heb tot op heden 1 "bugje".

Als ik de touchcocver los koppel, denkt mijn Surface soms nog dat hij eraan zit.
Erg vervelend als je bijvoorbeeld je wachtwoord wil, dan mis je het onscreen keyboard of in IE een adres wil intikken.

Hebben meer mensen dit ? Weet iemand hier een oplossing voor ?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zit je al op 8.1? Ik had het namelijk ook regelmatig maar na de update naar 8.1 niet meer gehad.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb ik ook wel eens gehad (weet niet meer of het bij 8.0 of 8.1 was). Even de surface locken en weer unlocken loste het op.

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Voxxie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:33:

Als ik de touchcocver los koppel, denkt mijn Surface soms nog dat hij eraan zit.
Erg vervelend als je bijvoorbeeld je wachtwoord wil, dan mis je het onscreen keyboard of in IE een adres wil intikken.

Ik denk dat dit een algemene bug is. Dit heb ik op meerdere RT's al gehad.

Wat ik doe is het touchcover aankoppelen en meet weer los. Dan werkt het onscreen toetsenbord wel weer automatisch.

Heel vervelend als je touchcover voor reparatie naar Microsoft is, zoals de mijne. :)
Nu moet ik van rechts naar links swipen en toesenbord aanwijzen (en weer weg klikken als je klaar bent) of eenmalig rebooten. Lock en unlock werkte bij mij niet.

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 15:21
Sinds ik op 8.1 zit kan ik geen verbinding meer maken met het wifi netwerk op mijn stage. De ene keer krijg ik de melding: ''kan geen verbinding maken met het netwerk' en de andere keer: ''Beperkte verbinding'

Thuis kan ik wel gewoon op wifi.

-Mijn telefoon pakt de wifi wel op stage.

• GerkeP

GerkeP

Mutybay schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:24:
Sinds ik op 8.1 zit kan ik geen verbinding meer maken met het wifi netwerk op mijn stage. De ene keer krijg ik de melding: ''kan geen verbinding maken met het netwerk' en de andere keer: ''Beperkte verbinding'

Thuis kan ik wel gewoon op wifi.

-Mijn telefoon pakt de wifi wel op stage.
Al eens ipconfig /flushdns uitgevoerd?

GerkeP

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 15:21
Als ik die opstart, sluit deze gelijk weer af.

Edit: Het werkt wel! Thanks

[ Voor 25% gewijzigd door Mutybay op 13-11-2013 11:21 ]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
Weet iemand of de Type Cover 2 ook werkt op de Surface RT ?

Type Cover 1 is namelijk nergens meer te krijgen en ik kan het antwoord nergens terugvinden.

• S_Chief
  • Niet online
Volgens dit topic wel, maar daaronder staat weer een bericht van iemand met problemen.. Anders je eigen RT meenemen naar een winkel waar de Surface 2 aan een Type Cover 2 zit en dan even uitproberen?

[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 13-11-2013 11:29 ]

• GerkeP

GerkeP

Mutybay schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:15:
Als ik die opstart, sluit deze gelijk weer af.

Edit: Het werkt wel! Thanks
Dat gaat heel snel :-)
Kennelijk had je nog wat oude entry's in dns op je tablet, die zijn nu weg.

GerkeP

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41
sh4dow schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:22:

Type Cover 1 is namelijk nergens meer te krijgen en ik kan het antwoord nergens terugvinden.
Werkt gewoon, ik heb 'm besteld :*).

Web Enrichment

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:32
sh4dow schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:22:

Deze zal gewoon werken, ik heb ook de Type Cover 2 van een vriend van me uitgestest op mijn Surface RT.

• Death1ord
Ja, een Type Cover 2 werkt effectief op een Surface RT, het staat zelfs zo op de doos van de Type Cover 2.

Wel zijn er soms problemen vastgesteld met een niet of half werkend toetsenbord maar meestal met updates zonder de cover aan te sluiten zou het niet meer mogen voorvallen.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
Super, bedankt voor jullie antwoorden!

• Death1ord
Na 2 maand eindelijk de Surface RT in huis!

Had gehoopt dat er al W8.1 zou opstaan maar blijkbaar is dit niet het geval. Geen idee waarom omdat de batch toch nog maar vorige vrijdag is toegekomen.

Achja, nu al 77+39 updates geïnstalleerd en hopelijk snel naar 8.1 updaten.
Ramon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:23:
Even wat correcties mbt de bovenstaande discussie.

Er is inderdaad een Chrome voor iOS, maar door Apple's policy is dat de webkit-engine en ook nog eens eentje zonder een snelle JS-engine (V8). Chrome voor Android en Windows maakt gebruik van Google's webkit-fork met de naam Blink (mét V8). Nou heb ik zelf geen iOS apparaat maar als je dus Chrome op iOS gebruikt doe je dat in ieder geval niet voor de snelheid, wat er dan wel overblijft weet ik niet.

Daarnaast, om weer terug te komen op Windows: Het is voor Google op WRT/W8MUI prima mogelijk om een Chrome variant te maken met C++, dit wordt gewoon gesupport door MS. Het zou alleen een enorme undertaking zijn voor Google, en daarom vermoedt ik dat ze dit niet zo gauw zullen doen. Zeker niet als je ook bekijkt wat het doel was van Google om Chrome te lanceren (browsers sneller maken, want snellere browsers is veel pageviews, veel pageviews is veel getoonde ads) en als je kijkt naar hoe snel IE11 is, denk ik dat Google niet veel prio zal geven aan een Chrome voor MUI.
Dat probeerde ik dus ook uit te leggen, alleen ga ik er ook vanuit dat mensen op tweakers.net ook wat onderzoek plegen als een discussie aangaan. In de linkjes staat grotendeels dezelfde informatie.

• Heilige Kaas
ThatGuy2303 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:30:
[...]

Let je wel op de beveiligingen die google heeft op zijn wachtwoorden? Je moet voor elk apparaat en dergelijke een applicatie specifiek wachtwoord opvragen als je dat aan hebt staan. Een enorm gedoe samen met de inlog beveiliging via sms code.

Uiteindelijk nadat ik 3 jaar geen smsje heb gekregen (dus geen ongewilde login poging) Maar gewoon al die beveiliging eraf gegooid. Al lukte het me ook toen ik wel die beveiliging had.

Op mijn windows Phone werkt het al veel langer. Altijd al gedaan eigenlijk. Als ik daar een appointment maak op mijn google mail dan komt die daarna netjes op de tablet. Als je wilt kan ik voor je proberen via de website van google iets proberen toe te voegen. Zeg het maar. Moet nu gaan. :)

• S_Chief
  • Niet online
De live tile voor het weer werkt trouwens niet meer bij mij.. :/ Heb em verwijderd, opnieuw toegevoegd, gereboot, locatie veranderd maar het mocht allemaal niet baten. :') Iemand een tip?

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
SChief schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:41:
De live tile voor het weer werkt trouwens niet meer bij mij.. :/ Heb em verwijderd, opnieuw toegevoegd, gereboot, locatie veranderd maar het mocht allemaal niet baten. :') Iemand een tip?
Hier heb ik ook dat lelijke logo in het groot :P ineens ook geen live tile meer bij weer..

• S_Chief
  • Niet online
Vraag me niet hoe, maar hij doet het vandaag opeens weer. 8)7 :p

Edit: en nu niet meer.. }:|

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 14-11-2013 11:55 ]

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Hebben meer mensen problemen met 'n@tschool'? Ben zelf student aan de Hogeschool Rotterdam, maar sinds de update naar 8.1 krijg ik een melding dat er een applicatie fout is opgetreden en 'XSLTProcessor is niet gedefinieerd' weet iemand wat hievan de oorzaak kan zijn? (natschool is een internet programma waar je digitaal opdrachten kan inleveren, en lesmateriaal kan vinden. 'http://natschool.hro.nl')

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voxxie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:33:
Ik gebruik mijn Surface nu dagelijk met en zonder Touch Cover.

Ja dit herken ik, mijn workaround is; eerst in het wachtwoord veld klikken en dan pas de touchcover eraf. Het is met 8.1 minder geworden maar nog niet weg...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• knakworst

knakworst

Get more sats!

CAP-Team schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:10:
Mobile.HD werkt op mijn surface 2 perfect, losse SRT bestanden moet je handmatig laden, dat zou wel een verbeterpuntje zijn.
Hoe kun je die handmatig laden? Mij lukt het niet.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
knakworst schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:19:
[...]

Hoe kun je die handmatig laden? Mij lukt het niet.
Rechter muisknop als de film geladen is en dan subtitle toevoegen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bedankt ik ga het vanavond proberen, heb inmiddels een touchpad dus dat moet lukken dan. Kan het ook zonder touchpad?

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:01
Zou wel moeten, want een long-press fungeert als een rechterklik

• Swerfer
knakworst schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:36:
Bedankt ik ga het vanavond proberen, heb inmiddels een touchpad dus dat moet lukken dan. Kan het ook zonder touchpad?
Oeps, vergeten dat het om touch ging;

Omhoog swipen vanaf de onderrand of omlaag swipen vanaf de bovenrand. Dan komt een appbar tevoorschijn waar je de subtitle kan inladen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
bakkermax schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:49:
Hebben meer mensen problemen met 'n@tschool'? Ben zelf student aan de Hogeschool Rotterdam, maar sinds de update naar 8.1 krijg ik een melding dat er een applicatie fout is opgetreden en 'XSLTProcessor is niet gedefinieerd' weet iemand wat hievan de oorzaak kan zijn? (natschool is een internet programma waar je digitaal opdrachten kan inleveren, en lesmateriaal kan vinden. 'http://natschool.hro.nl')
Bij mij op Windesheim staat een melding dat N@tschool niet (goed) samenwerkt met IE11.
Aangezien 8.1 is voorzien van IE11, kan dit dus kloppen.

Ik gebruik eigenlijk overall IE10 of IE11 voor, maar dat N@tschool werkt bij mij alleen normaal met Firefox. |:(

• GerkeP

GerkeP

St00mwals schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:23:
[...]

Bij mij op Windesheim staat een melding dat N@tschool niet (goed) samenwerkt met IE11.
Aangezien 8.1 is voorzien van IE11, kan dit dus kloppen.

Ik gebruik eigenlijk overall IE10 of IE11 voor, maar dat N@tschool werkt bij mij alleen normaal met Firefox. |:(
Compatibiliteitsmodus voor die website even op IE10,9 of 8 zetten ;)

GerkeP

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Swerfer schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:46:
[...]

Oeps, vergeten dat het om touch ging;

Omhoog swipen vanaf de onderrand of omlaag swipen vanaf de bovenrand. Dan komt een appbar tevoorschijn waar je de subtitle kan inladen.
Bedankt het is gelukt, vanaf de onderrand swipen. Heb de app gekocht, speelt voor mij alles af.

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
Heeft iemand hier ook problemen gehad met ondertiteling?

Als ik een .mp4 file afspreel op mijn Surface RT en vervolgens een .srt bestand erbij open, dan speelt hij sommige ondertitels niet af. Hierdoor missen sommige stukken van de ondertitels. Heb het ervaren bij zowel Multimedia8 en Netflix. Dezelfde ondertitels op andere apparaten worden wel gewoon afgespeeld.

Het lijkt erop dat de Surface de hoeveelheid ondertitels niet bij kan benen en dus een stuk overslaat om vervolgens halverwege een andere zin de draad weer op te pakken. Herkent iemand anders dit probleem?

Eerst dacht ik dat de ondertitels gewoon niet goed waren, maar toen het in Netflix ook gebeurde kreeg ik daar mijn twijfels over.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• Dikzak
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:18
Ik wil m'n surface graag gebruiken als mediaspelertje, waarmee ik films vanaf m'n externe hdd afspeel op m'n tv.
Mobile.hd speelt echter geen dvd-files af (video_ts). Is echt de enige manier om dit op te lossen door iedere dvd-file van m'n collectie te converteren naar mp4? Eigenlijk weet ik het antwoord al, maar ik hoop stilletjes dat jullie hier misschien nog een oplossing voor weten

Hoe doen jullie dat? Deze workflow (met de convert-slag erin) is tijdrovend en onhandig ;(

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik snap je niet, HDD aan je TV, en dan afspelen op de Surface?
Ik zou iig eens aan een DLNA servertje denken....

• Swerfer
EgMaf schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:57:
Ik snap je niet, HDD aan je TV, en dan afspelen op de Surface?
Ik zou iig eens aan een DLNA servertje denken....
Hdd aan de Surface en die met hdmi aansluiten op de tv. Tenminste ik denk dat hij dat bedoelt...

Pagina: 1 ... 58 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.