Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
Op de HAN geen probleem met eduroam. Geen extra software nodig.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 08:35
sikkwittet schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:19:
mijn wifi verbinding valt vaak weg, dus hij buffert filmpjes nooit goed. heel irritant.
Dit heb ik een aantal maanden geleden ook gehad. Ik had mijn router op 5Ghz staan en daar kon mijn RT gewoon niet mee omgaan. Zelfs als ik 1 meter van de router af stond. Mijn laptops en telefoon hadden geen problemen.

Teruggezet naar 2Ghz en alle problemen waren verdwenen. Misschien helpt dit ook voor jou.

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
Even een vraagje,

Mijn collega en ik hebben allebei een Surface RT. Ik heb een Surface RT van de eerste batch van de surfspot actie en hij van de laatste batch. Op de een of andere manier heeft hij een engels/nederlands surface rt, terwijl de mijne compleet in het NL is. Zo staat er bij mij nieuws, en bij hem news of bij mij music en bij hem muziek. Ook in de apps zelf blijft hij op Engels/Nederlands staan. In de news app staat dan die van hem steeds op the netherlands, terwijl de mijne op nederlands automatisch staat. Maar als je bijvoorbeeld de instellingen doorbladert is het wel allemaal weer in het Nederlands.

Regio, taal heb ik gecontroleerd. Wat zie ik over het hoofd?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht kun je met dism de juiste lp.cab toevoegen?

• Er_Damn
Language pack NL was al toegevoegd met de installatie, de interface is ook in het NL. Kan het dan toch fout gaan?

EDIT: Heb ff gekeken, maar daar staat het ook goed op de Nederlandse versie.

[ Voor 26% gewijzigd door Er_Damn op 25-10-2013 10:20 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EBOOZ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

Dit heb ik een aantal maanden geleden ook gehad. Ik had mijn router op 5Ghz staan en daar kon mijn RT gewoon niet mee omgaan. Zelfs als ik 1 meter van de router af stond. Mijn laptops en telefoon hadden geen problemen.

Teruggezet naar 2Ghz en alle problemen waren verdwenen. Misschien helpt dit ook voor jou.
Voordat dit een eigen leven gaat leiden, ik heb mijn Surface RT probleemloos werken op mijn 5GHz netwerk (Asus RT-N66u)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

vali schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:40:

Kan iemand hier btw voor mij testen of de hardreset wel jullie surface RT werkt? Je krijgt een melding voordat je het echt kunt uitvoeren, dus je hoeft niet bang te zijn dat je data kwijt bent.

Ben benieuwd of ik nou de enige was met het probleem dat het niet meer mogelijk was.
Kan iemand dit nog voor mij testen? Zou het fijn vinden om alsnog te weten of dit probleem bij mij alleen was, of iets wat iedereen heeft die van Windows 8 naar 8.1 ging.

Tevens had ik ook geen problemen met Windows 8, 8.1, wp7 of wp8 om op het eduroam te connecten.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 25-10-2013 10:58 ]

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 17:04
Uxstyle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:57:
Even een vraagje,

Mijn collega en ik hebben allebei een Surface RT. Ik heb een Surface RT van de eerste batch van de surfspot actie en hij van de laatste batch. Op de een of andere manier heeft hij een engels/nederlands surface rt, terwijl de mijne compleet in het NL is. Zo staat er bij mij nieuws, en bij hem news of bij mij music en bij hem muziek. Ook in de apps zelf blijft hij op Engels/Nederlands staan. In de news app staat dan die van hem steeds op the netherlands, terwijl de mijne op nederlands automatisch staat. Maar als je bijvoorbeeld de instellingen doorbladert is het wel allemaal weer in het Nederlands.

Als je met regio instellingen op Nederlands, de 'news' app verwijdert en via de store opnieuw installeert, blijft ie dan in het Engels? Ik heb mijn OS op Engels staan, maar wel aangegeven dat ik de apps in de regiotaal (Nederlands dus) wil. Ik weet niet precies waar die instelling staat. Maar ik heb toen oa de nieuws app opnieuw vanuit de store geïnstalleerd en die was daarna dus wel Nederlands.

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
vali schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Kan iemand dit nog voor mij testen? Zou het fijn vinden om alsnog te weten of dit probleem bij mij alleen was, of iets wat iedereen heeft die van Windows 8 naar 8.1 ging.

Tevens had ik ook geen problemen met Windows 8, 8.1, wp7 of wp8 om op het eduroam te connecten.
Wat wil je precies dat ik test?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Uxstyle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:18:
Language pack NL was al toegevoegd met de installatie, de interface is ook in het NL. Kan het dan toch fout gaan?

EDIT: Heb ff gekeken, maar daar staat het ook goed op de Nederlandse versie.
Wat als je met dism de andere talen verwijdert? Het is niet erg om de primaire taal te verwijderen, zolang er altijd één taal op blijft staan. Als je alle talen verwijdert, dan krijg je wel een BSOD bij het opstarten (waarna je met WinPE wel weer een taal kunt toevoegen).

Verwijderen van andere talen maakt ook een beetje schijfruimte vrij.

• Er_Damn
Er zitten momenteel geen andere talen op. Ik zal vanmiddag een andere taal toevoegen en nederlands verwijderen. Daarna zal ik het wel opnieuw installeren, kijken of het helpt.
Epiphany schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

Wat wil je precies dat ik test?
Of er nog de mogelijkheid bestaat om een volledige hardreset (dus ook verwijderen van je bestanden) uit te voeren. Met Windows 8 kon ik dit zonder problemen, maar na de update van 8.1 kon ik dit niet meer (zelfs niet met een images op een usb stick)

Ik kreeg gelijk de melding dat er iets fout ging en niet eens een foutcode. Hij is ondertussen naar Microsoft toe, want zelfs bij de technische helpdesk wisten ze niks van dit probleem af.

Bedankt iig dat je wilt kijken! Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie en hebben hun surface RT meegenomen, anders had ik het daarop kunnen testen.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 25-10-2013 12:19 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Tomba schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Voordat dit een eigen leven gaat leiden, ik heb mijn Surface RT probleemloos werken op mijn 5GHz netwerk (Asus RT-N66u)
Ik heb dezelfde router maar bij mij ziet hij het 5ghz netwerk ook niet. Zelf niet als ik naast de router hang. Vraag me af of de surface moeite heeft bij bepaalde channels. Ik heb ooit apparatuur gehad die niet wou werken op 2.4ghz netwerken indien deze hoger stond dan channel 10.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31
nilamo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:40:
[...]

Dit is inderdaad mogelijk, zo heb ik al mijn comics gelezen :) .
Mag ik vragen welke app je heb gebruikt om je comics te lezen? Ik heb al in de store gezocht maar kan geen app vinden...

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
vali schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Of er nog de mogelijkheid bestaat om een volledige hardreset (dus ook verwijderen van je bestanden) uit te voeren. Met Windows 8 kon ik dit zonder problemen, maar na de update van 8.1 kon ik dit niet meer (zelfs niet met een images op een usb stick)

Ik kreeg gelijk de melding dat er iets fout ging en niet eens een foutcode. Hij is ondertussen naar Microsoft toe, want zelfs bij de technische helpdesk wisten ze niks van dit probleem af.

Bedankt iig dat je wilt kijken! Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie en hebben hun surface RT meegenomen, anders had ik het daarop kunnen testen.
De optie staat er, maar uit jou verhaal begrijp ik dat de optie er bij jou ook staat, maar tijdens de reset iets verkeerd gaat. Ik wil de reset wel volledig uitvoeren, alleen niet dit weekend, heb mn surface even nodig nog.

Verwijderd

Uxstyle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:57:
Even een vraagje,

Heb dit ook gehad. Was alleen bij de apps van microsoft. Heb die apps verwijderd en opnieuw gedownload vanuit de windows store. Nu alle apps van microsoft weer in het Nederlands!
Epiphany schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:40:
[...]

De optie staat er, maar uit jou verhaal begrijp ik dat de optie er bij jou ook staat, maar tijdens de reset iets verkeerd gaat. Ik wil de reset wel volledig uitvoeren, alleen niet dit weekend, heb mn surface even nodig nog.
Inderdaad, bij mij wilde hij het niet uitvoeren. Als ik het goed herinnerde kwam er nog een melding of je de hardreset echt wilde uitvoeren.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46
Weet iemand toevallig hoe je voorkomt dat het scherm toetsenbord omhoog komt in word als je geen cover eraan hebt zitten en het scherm aanraakt bij een stuk tekst?
Bij de normale bureaublad onderdelen moet je zelf het toetsenbord steeds oproepen (wat ik eigenlijk wel handig vind, omdat er anders ineens onbedoeld tekst kan verschijnen)....
Word is tot nu toe het enige programma wat dit zelf doet en ik vind het eerlijk gezegd wel vervelend als ik een Word document na moet lezen op fouten oid :/
DCG909 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:21:
Weet iemand toevallig hoe je voorkomt dat het scherm toetsenbord omhoog komt in word als je geen cover eraan hebt zitten en het scherm aanraakt bij een stuk tekst?
Bij de normale bureaublad onderdelen moet je zelf het toetsenbord steeds oproepen (wat ik eigenlijk wel handig vind, omdat er anders ineens onbedoeld tekst kan verschijnen)....
Word is tot nu toe het enige programma wat dit zelf doet en ik vind het eerlijk gezegd wel vervelend als ik een Word document na moet lezen op fouten oid :/
Kwam dit op een forum tegen, misschien werkt het?
This is due to the On-screen keyboards is enabled.

Close the On-Screen Keyboard, Tablet PC Components box (Windows 7/8) in Windows and Features.

Go to control panel>ease of access>use the computer without a mouse or
keyboard>uncheck onscreen keyboard

> starting when you load Windows by clearing the "Use On-Screen Keyboard"

> checkbox on the "Use the computer without a mouse or keyboard" page in the

> Ease of Access Center. (Open the Control Panel, click Ease of Access, click

> Ease of Access Center, and then click Use the computer without a mouse or
> keyboard.)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

J-P

Syntax erro....

richard_1st schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:32:
[...]

Mag ik vragen welke app je heb gebruikt om je comics te lezen? Ik heb al in de store gezocht maar kan geen app vinden...
Ik gebruik Komic Reader

http://apps.microsoft.com...0b-45b6-aac2-b03ae7b25bd5

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• DCG909
vali schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Kwam dit op een forum tegen, misschien werkt het?

[...]
Is dat niet bedoeld om het schermtoetsenbord juist wel te forceren?
Ik wil juist dat het niet automatisch omhoog komt als ik in word zit :)

Btw.
Vind het wel jammer dat dingen als ghostery niet werken op de RT...
Het is een invoeg toepassing, geen dedicated programma, toch? Dan verwacht ik dat het niet zo moeilijk is om het werkend te krijgen in de browser van de RT....

[ Voor 27% gewijzigd door DCG909 op 25-10-2013 20:55 ]

DCG909 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:53:
[...]

Is dat niet bedoeld om het schermtoetsenbord juist wel te forceren?
Ik wil juist dat het niet automatisch omhoog komt als ik in word zit :)

Btw.
Vind het wel jammer dat dingen als ghostery niet werken op de RT...
Het is een invoeg toepassing, geen dedicated programma, toch? Dan verwacht ik dat het niet zo moeilijk is om het werkend te krijgen in de browser van de RT....
Kwam het hierzo tegen :) Was een topic waar meer mensen zich ergerde aan de feit dat de onscreen keyboard tevoorschijn komt.

Er is blijkbaar ook een manier om het via een batch file te doen.
command line:

sc stop TabletInputService

Remember to use 'subinacl' tool to assign you elevated right automatically. I then pin the batch file to start screen (use OblyTile), so everytime I click the file it bans the keyboard. If I want the keyboard back, I click the taskbar keyboard icon. No need to go to services to stop the service.
Geen ideale manier als je het mij vraagt.. Blijkbaar is er geen manier om de keyboard helemaal uit te sluiten

[ Voor 22% gewijzigd door vali op 25-10-2013 21:04 ]

• DCG909
Heb geen in om met een batch file in de weer te gaan...
Ah, well...
Alles heeft een nadeel :/

Iig bedankt voor de hulp :)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 16:42
DCG909 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:16:
Heb geen in om met een batch file in de weer te gaan...
Ah, well...
Alles heeft een nadeel :/

Iig bedankt voor de hulp :)
Als je in Word de reader modus gebruikt dan?
Ben erachter gekomen dat die (door mij) vervloekte optie best handig kan zijn voor bepaalde stukken tekst, niet teveel bijzondere opmaak en tabellen enzo.

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 19:22
Weet iemand of je touchcover toetsenbord op lock kan zetten?? Ik kan alleen me muis bedienen maar de rest werkt niet
Epiphany schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:40:
[...]

Net eventjes bij de surface mijn pa getest (die is net terug van vakantie) en daar kon ik wel een hardreset uitvoeren. Kreeg netjes de melding dat alles verwijderd zou worden als ik op next zou drukken. Blijkbaar was er bij mijn model iets niet goed gegaan bij de update van 8 naar 8.1.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 13:58
Dinsdag zou eindelijk de 2de batch van Surface RT moeten geleverd worden door Signpost. Ik kijk er al naar uit.

Het enige waar ik een beetje spijt van heb is dat ik er de type-cover heb bijbesteld omdat een winkel hier in de beurt een mauve Type cover2 verkoopt voor €109 waardoor dat ik voor €20 extra het nieuwe model zou hebben gehad tov de type cover 1.

Ben benieuwd of er al W8.1 ga opstaan of niet.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17

The_Scarabial

MTB for life!

Nu ook geupdate naar 8.1, maar afgezien van wat leuke features. Is de batterij tijd gedaald van super (ruim 3 dagen) naar waardeloos (6 uur max). Een tablet staat of valt met batterijduur. Beetje jammer dit, laat ze het snel oplossen.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:54

FCC

The_Scarabial schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:47:
Nu ook geupdate naar 8.1, maar afgezien van wat leuke features. Is de batterij tijd gedaald van super (ruim 3 dagen) naar waardeloos (6 uur max). Een tablet staat of valt met batterijduur. Beetje jammer dit, laat ze het snel oplossen.
Denk dat er bij jou iets blijft lopen hoor. Mijn Surface heeft met 8.1 nog steeds een prima batterijduur, zelfde als toen ik nog 8 draaide.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• H1905
  • Laatst online: 07-07-2023
mededelingen over prijzen enz horen in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 27-10-2013 11:54 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

H1905 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:18:
Surface RT 64 Gb bij mediamarkt voor 257,- met touchcover 297,- .

Had net zo goed bij MM kunnen kopen, dan had ik de 64 gb versie.
Dat zal wel een demo zijn, kost gewoon 400 euro die combo 😏

GerkeP

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
FCC-gast schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Denk dat er bij jou iets blijft lopen hoor. Mijn Surface heeft met 8.1 nog steeds een prima batterijduur, zelfde als toen ik nog 8 draaide.
Heb je Facebook op de achtergrond draaien?

Bij mij ging mijn accuduur ook drastisch terug. Tegelijk met Windows 8.1 had ik ook de Facebook app geïnstalleerd. Toen ik deze niet meer op de achtergrond liet draaien werd de accuduur weer normaal.

Ik weet niet of het aan Facebook ligt, maar probeer het eens uit. Laat even weten of het hielp, want als er meer mensen last van hebben en het uitschakelen van FB op de achtergrond helpt, dan kan het probleem dus wel eens bij de Facebook app liggen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Frankie20 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:54:
Weet iemand of je touchcover toetsenbord op lock kan zetten?? Ik kan alleen me muis bedienen maar de rest werkt niet
Kan je wel je ww invoeren bij het loginscherm met het toetsenbord? Want ik had hetzelfde probleem en bij mij stond er iets in het inlogscherm bij accesibility options aan van "filter keys" dacht ik. Door die optie deed mijn toetsenbord het niet meer wanneer ik ingelogd was met uitzondering van de volume knoppen.

http://specs.tweak.to/15535

• Swerfer
Beperkte accuduur lag aan een de upgrade van de Preview naar de RTM:

nieuws: Microsoft komt met fix voor accuprobleem Surface RT na 8.1-update

Vreemd dat het uitschakelen van Facebook bij mij ook hielp. Misschien is het dubbelop...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Swerfer schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Heb je Facebook op de achtergrond draaien?

Bij mij ging mijn accuduur ook drastisch terug. Tegelijk met Windows 8.1 had ik ook de Facebook app geïnstalleerd. Toen ik deze niet meer op de achtergrond liet draaien werd de accuduur weer normaal.

Ik weet niet of het aan Facebook ligt, maar probeer het eens uit. Laat even weten of het hielp, want als er meer mensen last van hebben en het uitschakelen van FB op de achtergrond helpt, dan kan het probleem dus wel eens bij de Facebook app liggen...
Heb geen Facebook app. Op zich niet veel apps erop staan, veel 'bing' apps en wat 'weer' apps.

Ga vanmiddag eens ff zoeken waar het aan kan liggen.
Swerfer schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:27:

Vreemd dat het uitschakelen van Facebook bij mij ook hielp. Misschien is het dubbelop...
meteen ff proberen, hoewel ik niet van Preview naar final ben gegaan, maar gewoon van 8 naar 8.1

[ Voor 27% gewijzigd door The_Scarabial op 27-10-2013 12:46 ]

• Frankie20
  • Laatst online: 13-11 19:22
tjtristan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:00:
[...]

Kan je wel je ww invoeren bij het loginscherm met het toetsenbord? Want ik had hetzelfde probleem en bij mij stond er iets in het inlogscherm bij accesibility options aan van "filter keys" dacht ik. Door die optie deed mijn toetsenbord het niet meer wanneer ik ingelogd was met uitzondering van de volume knoppen.
Helaas is dit het niet. wat ik wel raar vind is dat ik de muis wel kan bedienen van de touchcover. en ik kan geluid harder en zachter zetten met de touch cover

[ Voor 5% gewijzigd door Frankie20 op 27-10-2013 12:49 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Swerfer schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:27:

*O* Mijn nieuwssubmit!

Kwam er bij toeval achter omdat ik op wilde zoeken wat het gemiddelde accuverbruik was, en ik een paar dagen geleden hetzelfde had gedaan (mijn geheugen is stuk denk ik)

Ik denk dat de facebook-app ook zo actief de verbinding gebruikt, dat deze setting plus dat actieve verbruik zorgde voor de accu-problemen bij jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2013 13:52 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

Oke ik zit met een probleemw wat ik niet begrijp. Ik kan geen verbinding maken met het netwerk in het huis van mijn ouders(heb thuis geen draadloos internet). Gedeeld internet is geen probleem, wifi bij een maat is ook geen probleem. Surface is helemaal up to date maar blijft de melding geven: ''kan geen verbinding maken met dit netwerk'' ik krijg niet eens de kans om het wachtwoord van het netwerk in te voeren. Ik heb de troubleshooter gedraaid, en alle stappen die werden aangeven op de windows website plus het toevoegen van het mac-adres aan de router maar niks helpt. Het betreft een vrij oude router, speedtouch 570 (kan dit het probleem zijn).
Heeft iemand enig idee wat de manier is om dit op te lossen?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Koekfabriek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:34:
Oke ik zit met een probleemw wat ik niet begrijp. Ik kan geen verbinding maken met het netwerk in het huis van mijn ouders(heb thuis geen draadloos internet). Gedeeld internet is geen probleem, wifi bij een maat is ook geen probleem. Surface is helemaal up to date maar blijft de melding geven: ''kan geen verbinding maken met dit netwerk'' ik krijg niet eens de kans om het wachtwoord van het netwerk in te voeren. Ik heb de troubleshooter gedraaid, en alle stappen die werden aangeven op de windows website plus het toevoegen van het mac-adres aan de router maar niks helpt. Het betreft een vrij oude router, speedtouch 570 (kan dit het probleem zijn).
Heeft iemand enig idee wat de manier is om dit op te lossen?
Welk channel staat de router op?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik zag iets van radio Channel 7. Kan dat kloppen? Ik weet vrij weinig van modems.😋

• Swerfer
Koekfabriek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:34:
''kan geen verbinding maken met dit netwerk'' ik krijg niet eens de kans om het wachtwoord van het netwerk in te voeren.
Probeer eens een ander netwerk, van de buren of zo, en kijk of hij dan wel om een wachtwoord vraagt. Zo ja, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de wifi router...

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-11 08:11
Ik heb mijn Surface RT te koop gezet omdat ik er te weinig mee doe. Hoe zit het met de garantie voor de koper? Deze loopt via MS met mijn account, is dit over te zetten?

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Swerfer schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:46:
[...]

Probeer eens een ander netwerk, van de buren of zo, en kijk of hij dan wel om een wachtwoord vraagt. Zo ja, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de wifi router...
Als ik via mijn telefoon gedeeld internet doe of bij netwerk van een maat dan heb ik geen probleem. Zou het mogelijk zijn om op de huidige router iets Aan te passen zodat ik wel internet heb. Of ben ik genoodzaakt een nieuwe router Aan te schaffen? Ik type dit bericht vanuit de trein op mijn surface, internet doet het dus wel gewoon.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Koekfabriek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Als ik via mijn telefoon gedeeld internet doe of bij netwerk van een maat dan heb ik geen probleem. Zou het mogelijk zijn om op de huidige router iets Aan te passen zodat ik wel internet heb. Of ben ik genoodzaakt een nieuwe router Aan te schaffen? Ik type dit bericht vanuit de trein op mijn surface, internet doet het dus wel gewoon.
Probeer eens je channel te veranderen. Bijvoorbeeld van 7 naar 4.

Ik heb zelf een asus RT-66U en op de 2.4ghz werkt het allemaal prima maar de upperchannels van de 5ghz band pakt hij niet.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Kan ik na zo weinig typewerk nog niet zeggen eigenlijk. Ben inmiddels ook dusdanig geoefend met de typecover dat ik ook geen eerlijke test af kan leveren denk ik ;)
Inmiddels 3 maanden later kan ik niet anders zeggen dan dat de touch cover op zich ok is bij aantekeningen, maar ivm de snelheid en het blind typen neem ik tegenwoordig toch standaard de typecover mee naar school.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31
Zijn er hier meer mensen die veel problemen hebben met het internet/netwerk verkeer na een update naar Windows 8.1?
Zoals gisteren bijvoorbeeld, zet mijn tablet aan, kan ik gewoon internetten. Zet ik hem 'uit' (stand-by) en daarna weer dan heb ik vaak dat ik heel veel webpagina's niet kan laden. Soms als ik dan zeg show on desktop, dan doet hij het daar wel, maar soms doet hij het op de desktop ook niet.

Ene keer gaat het probleem over als ik wifi een keer uit- en inschakel, andere keer als ik weer uit standby gehaald en soms gaat het pas over na het compleet herstarten van de tablet.
Ook kan ik dan vaak mijn NAS niet bereiken en kan er bijvoorbeeld niet worden ingelogd op Xbox games. Maar werkt de nu app bijvoorbeeld weer wel.

Ik snap er helemaal niets meer van, het netwerk is er niet, maar stiekem een beetje wel.... Wie herkent dit probleem of heeft de oplossing?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij Microsoft zijn ze best grappig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BVcXz2d.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Voxxie
  • Laatst online: 21:20
Toch heb ik zelf hetzelfde probleem 😉

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat zeggen ze toch ook, "it's a common problem"

Verwijderd

Bekabeld netwerk nu ook voor de Surface RT en Surface 2.
http://microsoft-news.com...windows-rt-8-1-installed/

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

MaDLiVe schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

Ik heb zelf een asus RT-66U en op de 2.4ghz werkt het allemaal prima maar de upperchannels van de 5ghz band pakt hij niet.
Als ik van het weekend weer thuis ben zal ik dat eens proberen!

• Tomba

Tomba

MaDLiVe schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:26:
[...]

Ik heb dezelfde router maar bij mij ziet hij het 5ghz netwerk ook niet. Zelf niet als ik naast de router hang. Vraag me af of de surface moeite heeft bij bepaalde channels. Ik heb ooit apparatuur gehad die niet wou werken op 2.4ghz netwerken indien deze hoger stond dan channel 10.
Opvallend, ik heb Asus NT-R66u Firmware Version:3.0.0.3.162 en bij mij werkt de Surface RT (zowel op Windows RT als Windows 8.1) op 5GHz perfect.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Stations List                           
----------------------------------------

SSID: "xxxxx_5G"
RSSI: 0 dBm SNR: 0 dB   noise: -85 dBm  Channel: 36l
BSSID: 10:BF:48:54:51:CC    Capability: ESS 
Supported Rates: [ 6(b) 9 12(b) 18 24(b) 36 48 54 ]
802.11N Capable:
    Chanspec: 5GHz channel 38 40MHz (0x1d26)
    Control channel: 36
    802.11N Capabilities: 
    Supported MCS : [ 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 32 ]

Mode    : AP Only

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Zometeen mijn Surface aanmelden bij Microsoft.
Hij reageerde gisteren niet op nauwelijks op scherminvoer. Na een reboot herkent hij de lader niet meer en de accu is opeens helemaal leeg (voor de reboot leek hij vol)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Tomba schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:08:
[...]

Opvallend, ik heb Asus NT-R66u Firmware Version:3.0.0.3.162 en bij mij werkt de Surface RT (zowel op Windows RT als Windows 8.1) op 5GHz perfect.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Stations List                           
----------------------------------------

SSID: "xxxxx_5G"
RSSI: 0 dBm SNR: 0 dB   noise: -85 dBm  Channel: 36l
BSSID: 10:BF:48:54:51:CC    Capability: ESS 
Supported Rates: [ 6(b) 9 12(b) 18 24(b) 36 48 54 ]
802.11N Capable:
    Chanspec: 5GHz channel 38 40MHz (0x1d26)
    Control channel: 36
    802.11N Capabilities: 
    Supported MCS : [ 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 32 ]

Mode    : AP Only
Je hebt hem op channel 38 staan. Ik had de mijne op 149 staan, nu ook op 38, en dat werkt wel. Schijnbaar pakt de surface de upper channels van het 5ghz spectrum niet.

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Hey allemaal,

Ik wil mijn wrt aansluiten op de tv.
Maakt me niet uit hoe.
Maar weten jullie toevallig waar ik goedkopere kabeltjes vandaan kan krijgen?
Bij microsoft is het alweer 40 euro.
Iemand een idee?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

joepmeloene schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:43:
Hey allemaal,

Ik wil mijn wrt aansluiten op de tv.
Maakt me niet uit hoe.
Maar weten jullie toevallig waar ik goedkopere kabeltjes vandaan kan krijgen?
Bij microsoft is het alweer 40 euro.
Iemand een idee?
DealExtreme (dx.com), microHDMI naar HDMI kabeltje kost een paar dollar ;)

http://dx.com/p/micro-hdmi-to-hdmi-converter-black-146499

Plus een standaard HDMI-kabel en je bent klaar om te gaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 29-10-2013 18:52 ]

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 21:35
yesjohn schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:17:
[...]

Draai je 8 of 8.1 preview?? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om het onder 8 te doen
Sorry voor de late reactie. Dit werkt bij mij goed onder 8.1 RTM. (Betreft de ShowNonCertifiedDevices registry entry.)

[ Voor 8% gewijzigd door itsRay op 29-10-2013 18:52 ]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Firesphere schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

*O* Mijn nieuwssubmit!

Kwam er bij toeval achter omdat ik op wilde zoeken wat het gemiddelde accuverbruik was, en ik een paar dagen geleden hetzelfde had gedaan (mijn geheugen is stuk denk ik)

Ik denk dat de facebook-app ook zo actief de verbinding gebruikt, dat deze setting plus dat actieve verbruik zorgde voor de accu-problemen bij jou.
Die fix werkt als een malle thnx! :)

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
Ik was op zoek naar een hdmi kabeltje voor mijn surface. Ik heb deze besteld: http://dx.com/p/mini-hdmi-to-vga-adapter-cable-black-222412. Nu lees ik dat het een mini hdmi kabeltje is inplaats van micro past deze erop of niet? Ik vrees het laatste...

Joël

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Joel22 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:06:
Ik was op zoek naar een hdmi kabeltje voor mijn surface. Ik heb deze besteld: http://dx.com/p/mini-hdmi-to-vga-adapter-cable-black-222412. Nu lees ik dat het een mini hdmi kabeltje is inplaats van micro past deze erop of niet? Ik vrees het laatste...

Joël
Je hebt micro-hdmi nodig ja. Mini gaat niet passen. Tenzij je een hamer hebt en het niet erg vindt om een nieuwe Surface te kopen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Joel22 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:06:

Joël
Die gaat sowieso niet werken omdat er geen actieve omvormer inzit. Van het geld kon je beter een Big Mac halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 29-10-2013 21:09 ]

• Joel22
oke bedankt. Order gecanceld. Nu op zoek naar wel het goede verloopje. Via dit forum zojuist gevonden, thx.

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo mede-tweakers,

Hoe is de blue-tooth connectivity bij jullie in combinatie met een koptelefoon?
Mijn RT ziet mijn Denon Global Cruiser (AH-NCW500) koptelefoon vaak niet, terwijl mijn WIN8, Windows Phone 8 en mijn Mac book Pro (met WIN8) deze koptelefoon wel ziet (en er uiteraard een connectie mee kan maken. Wel ziet mijn RT een wereld aan andere blue-tooth meuk, incl de bovengenoemde apparatuur.
Nu is er de mogelijkheid om de koptelefoon te resetten, maar iedere keer als ik dit doe vaalt de RT om de koptelefoon te zien of een connectie mee te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door q2no op 30-10-2013 09:34 ]

Zo ups is net geweest en ik heb een gloednieuwe surface RT. Deze heeft zover ik zie geen ledbleeding :D en Windows 8.1 staat er ook gelijk op (scheelt weer wat update werk). Al met al ben ik weer helemaal blij.

@ q2no
Sorry ik gebruik amper bluetooth en heb hier geen ervaring mee.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 30-10-2013 11:02 ]

Verwijderd

Ehm mijn Surface gaat automatisch op standby mode(lees: beeldscherm uit) als ik bijv. youtube kijk. ALs ik beeldscherm niet aanraak dan gebeurt dat telkens. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 17:04
Als je een Youtube app (zoals bijv. Hyper) gebruikt heb je daar volgens mij geen last van.

Wat je ook kan doen is bij PC settings > PC and devices > Power and sleep, je sleep op 'never' zetten, zodra je video's gaat kijken. Dit doe ik als ik een uitzending via de RTL XL app ga kijken, omdat die app ook niet tegengaat dat na een bepaalde tijd het scherm dimt.

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
Blijkbaar is de surface nu bij meerdere winkels afgeprijsd naar een belachelijke prijs van 220 euro. Vind het persoonlijk heel jammer dat het zo ondergewardeerd wordt, vooral als je qua prijs/kwaliteit/functionaliteit vergelijkt met sommige android tablets en zelfs de ipad.

• MusicAddict
  • Laatst online: 02:25
nilamo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:47:
Blijkbaar is de surface nu bij meerdere winkels afgeprijsd naar een belachelijke prijs van 220 euro. Vind het persoonlijk heel jammer dat het zo ondergewardeerd wordt, vooral als je qua prijs/kwaliteit/functionaliteit vergelijkt met sommige android tablets en zelfs de ipad.
Want veel voor weinig krijgen is per definitie slecht? :P

Nja, voor deze prijs (net als de studentenactie) is het gewoon echt prima te doen om er een te proberen. Fijn voor nieuwe bezitters en goed voor Microsoft. Win-Win dus.

Blijft inderdaad jammer dat de Surface RT/2 altijd aangevallen wordt en benadeeld. Kijk maar naar de reacties van de Surface 2 review hier op tweakers 8)7

• Tomba

Tomba

MusicAddict schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:21:
[...]

Want veel voor weinig krijgen is per definitie slecht? :P

Nja, voor deze prijs (net als de studentenactie) is het gewoon echt prima te doen om er een te proberen. Fijn voor nieuwe bezitters en goed voor Microsoft. Win-Win dus.

Blijft inderdaad jammer dat de Surface RT/2 altijd aangevallen wordt en benadeeld. Kijk maar naar de reacties van de Surface 2 review hier op tweakers 8)7
Het valt me vooral op dat hij (terecht) zo verdedigd wordt! Gezien de negatieve teneur op Tweakers richting Microsoft vs de hosana van Android en mindere mate Apple had ik dat eigenlijk niet verwacht :) Het lijkt er dus op dat de Studentactie en de prijsverlaging er toch voor zorgen dat mensen hem eindelijk gaan gebruken. Eenmaal gebruikt blijkt wel dat Windows RT eigenlijk het fijnste tablet OS is.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
q2no schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:25:
Hallo mede-tweakers,

Mijn RT ziet mijn Denon Global Cruiser (AH-NCW500) koptelefoon vaak niet, terwijl mijn WIN8, Windows Phone 8 en mijn Mac book Pro (met WIN8) deze koptelefoon wel ziet (en er uiteraard een connectie mee kan maken. Wel ziet mijn RT een wereld aan andere blue-tooth meuk, incl de bovengenoemde apparatuur.
Nu is er de mogelijkheid om de koptelefoon te resetten, maar iedere keer als ik dit doe vaalt de RT om de koptelefoon te zien of een connectie mee te maken.
Ik heb een philips BT headfone en die werkt probleemloos..

Verwijderd

Tomba schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:31:
[...]

Het valt me vooral op dat hij (terecht) zo verdedigd wordt! Gezien de negatieve teneur op Tweakers richting Microsoft vs de hosana van Android en mindere mate Apple had ik dat eigenlijk niet verwacht :) Het lijkt er dus op dat de Studentactie en de prijsverlaging er toch voor zorgen dat mensen hem eindelijk gaan gebruken. Eenmaal gebruikt blijkt wel dat Windows RT eigenlijk het fijnste tablet OS is.
Precies. Het lijkt dat de Surface RT en 2 eindelijk gewaardeerd worden.
Inmiddels krijg ik zelfs uit onverwachte hoek (bekende android en apple mensen) vragen en interesse om een Surface 2 te kopen.

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
Voor mij heeft de recente aanbieding bij de Mediamarkt er ook voor gezorgd dat ik een Surface RT heb aangeschaft. Eenmaal bij mij thuis afgeleverd heeft mijn vriendin er ook even mee gespeel en ze was direct verliefd op de Office 2013 functionaliteit en ten opzichte van haar MacBook Air(!). Dus gisteren nog even langs de Mediamarkt gereden om nog een tweede exemplaar voor haar aan te schaffen.

Ik heb ervaring met zowel de iPad als de Nexus 7 en mijn eerste ervaring: Goeie shit... Het is geen Windows 8, maar dat wist ik en dat verwacht ik ook niet. Het is daarentegen een super Tablet OS! Zeker voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik: surfen, tekstverwerker en video's bekijken werkt ie super. Klein voorbeeldje: moest gisteren met de bus, maar had ook zin om Californication te kijken. Heel seizoen van de betreffende serie op een USB stik gegooid en gaan met die banaan. Stukken makkelijker dan dat zou gaan op een Nexus 7 en ik zal niet beginnen over video kijken op een iPad want daar heb ik helemaal trauma's aan over gehouden. Kan niet wachten om de Surface straks te gebruiken icm met mijn desktop + remote desktop. Volgens mij heb ik dan de ideale combo van een vaste pc en mobiliteit te pakken.

Kleine puntjes:
-Voorspelling op toetsenbord is soms vervelend. Wilde shit typen, maar werd eerst 5x verbeterd tot shot of shirt
-Sommige apps uit de Windows Store zijn wel zichtbaar op de Surface van mijn vriendin, maar niet op de mijne. Dropbox bijvoorbeeld.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom er zoveel slecht wordt gesproken over het OS. Denk dat het te maken heeft met de vergelijking die iedereen maar ten opzichte van Windows 8, want het is geen Windows 8, zo simpel is het, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• Joel22
Ik wil mijn surface verbinden via remote desktop met mijn computer (windows xp) verbinden, maar ik krijg steeds een foutmelding. Iemand enig idee? Ik heb ook een laptop met windows 7 home premium, klopt het dat het niet mogelijk is om deze met de tablet te verbinden? (omdat het geen proffesional versie is.)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je krijgt "een" foutmelding. Helder :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Swerfer
Joel22 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:01:
Ik wil mijn surface verbinden via remote desktop met mijn computer (windows xp) verbinden, maar ik krijg steeds een foutmelding. Iemand enig idee? Ik heb ook een laptop met windows 7 home premium, klopt het dat het niet mogelijk is om deze met de tablet te verbinden? (omdat het geen proffesional versie is.)
Firewall? Geef eens aan wat voor foutmelding?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:36

Sick Nick

Drop the top!

Jevon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:12:
V Het is daarentegen een super Tablet OS! Zeker voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik: surfen, tekstverwerker en video's bekijken werkt ie super. Klein voorbeeldje: moest gisteren met de bus, maar had ook zin om Californication te kijken. Heel seizoen van de betreffende serie op een USB stik gegooid en gaan met die banaan. Stukken makkelijker dan dat zou gaan op een Nexus 7 en ik zal niet beginnen over video kijken op een iPad want daar heb ik helemaal trauma's aan over gehouden.
Is er ondertussen al een app die fatsoenlijk mkv kan afspelen? En dan ook de hogere kwaliteit (720p/1080p) en 10 bit encodes met ac3/dts/aac audio en sub support? Dat werkt op android perfect met mxplayer maar toen ik vorig jaar met RT aan het spelen was ging dat voor geen meter, zelfs de betaalde apps deden niet alles goed. En om nou alles opnieuw te encoden schiet ook niet op.

• Swerfer
mobile.HD al geprobeerd?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Onder Windows 8.1 Pro op mijn desktop werkt die app voor geen meter.
Zodra ik een mkv wil afspelen crasht de app (trial).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
De enige app die bij mij echt goed werkt om elke HD MKV af te spelen is Yxplayer pro. Dus probeer die eens!

http://specs.tweak.to/15535

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
Sick Nick schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:07:
[...]

Is er ondertussen al een app die fatsoenlijk mkv kan afspelen? En dan ook de hogere kwaliteit (720p/1080p) en 10 bit encodes met ac3/dts/aac audio en sub support? Dat werkt op android perfect met mxplayer maar toen ik vorig jaar met RT aan het spelen was ging dat voor geen meter, zelfs de betaalde apps deden niet alles goed. En om nou alles opnieuw te encoden schiet ook niet op.
Ik gebruik Multimedia 8 en dat beviel prima. Moest alleen de ondertitels even opnieuw coderen als UTF-8.

http://apps.microsoft.com...bb-45a6-aa2a-f2453766c5fc

Weer zo'n app die niet te vinden is via de Store, maar wel via een link náár de Store, heel apart.

EDIT:

Na wat Google werk (Ja ik vind Google nog steeds beter als Bing) kwam ik er achter dat je in de instellingen van de Windows store de optie (onder 'Voorkeuren') 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' uit te zetten. Hierna kwam Multimedia 8 wel gewoon tevoorschijn tijdens het zoeken in Windows store zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Jevon op 01-11-2013 18:55 ]

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

MaDLiVe schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

Als ik hem op 4 (of 3 of 6 of 2)zet kan ik wel het wachtwoord van het netwerk invoeren maar de surface geeft nog steeds aan dat hij geen verbinding kan maken. Vervolgens lijkt de wifi driver te crashen, kan niet meer de lijst met beschikbare verbindingen openen en pas na een re-start (die veel langer duurt dan normaal) kan ik het weer opnieuw proberen. Deze week op de universiteit pak ik zonder problemen wifi, in de trein is geen probleem en ook gedeeld internet niet. Ik moet denk ik toch maar een nieuwe router halen.

Ohja voor de duidelijkheid mijn RT draait gewoon 8.1 volledig geupdated.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekfabriek op 01-11-2013 20:12 ]

• mtr33
  • Laatst online: 08:37
FWIW: je kunt het beste channels 1-6-11 gebruiken. Check met een WIFI analyzer app channel interference.

Aangezien je op andere netwerken geen probleem hebt, en ook met een ander device op dit netwerk, lijkt me de 570 i.c. met de Surface het probleem. Voor zover ik me herinner, zit daar nog enkel b-band op. Geen idee hoe/of de surface daar mee omgaat (check je wifi adapter sertings).

Verwijderd

Weten jullie een app die goede reflow-optie heeft(voor pdf-bestanden)?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:34
Joel22 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:01:
Je kan alleen met RDP verbinden naar Pro versies van Windows ja. Dus je zal je 7 home premium moeten upgraden naar 7 Professional.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Teamviewer touch werkt prima als alternatief.

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
Jevon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:12:
Voor mij heeft de recente aanbieding bij de Mediamarkt er ook voor gezorgd dat ik een Surface RT heb aangeschaft. Eenmaal bij mij thuis afgeleverd heeft mijn vriendin er ook even mee gespeel en ze was direct verliefd op de Office 2013 functionaliteit en ten opzichte van haar MacBook Air(!). Dus gisteren nog even langs de Mediamarkt gereden om nog een tweede exemplaar voor haar aan te schaffen.

Ik heb ervaring met zowel de iPad als de Nexus 7 en mijn eerste ervaring: Goeie shit... Het is geen Windows 8, maar dat wist ik en dat verwacht ik ook niet. Het is daarentegen een super Tablet OS! Zeker voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik: surfen, tekstverwerker en video's bekijken werkt ie super. Klein voorbeeldje: moest gisteren met de bus, maar had ook zin om Californication te kijken. Heel seizoen van de betreffende serie op een USB stik gegooid en gaan met die banaan. Stukken makkelijker dan dat zou gaan op een Nexus 7 en ik zal niet beginnen over video kijken op een iPad want daar heb ik helemaal trauma's aan over gehouden. Kan niet wachten om de Surface straks te gebruiken icm met mijn desktop + remote desktop. Volgens mij heb ik dan de ideale combo van een vaste pc en mobiliteit te pakken.

Kleine puntjes:
-Voorspelling op toetsenbord is soms vervelend. Wilde shit typen, maar werd eerst 5x verbeterd tot shot of shirt
-Sommige apps uit de Windows Store zijn wel zichtbaar op de Surface van mijn vriendin, maar niet op de mijne. Dropbox bijvoorbeeld.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom er zoveel slecht wordt gesproken over het OS. Denk dat het te maken heeft met de vergelijking die iedereen maar ten opzichte van Windows 8, want het is geen Windows 8, zo simpel is het, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Hey welkom bij de club :) !

Je puntjes zijn makkelijk oplosbaar, zet gewoon automatische spelling correctie uit en verander je land/regio naar verenigde staten (veeeel meer apps voor beschikbaar). De instructies hiervoor verschillen afhankelijk van of je 8.1 of 8.0 draait.

hier zijn wat links

http://windows.microsoft....store-country-region-help

http://outofcomfortzone.n...autocorrect-in-windows-8/

Hier zijn wat filmpjes die laten zien wat een surface allemaal kan.

YouTube: Why I love my Microsoft Surface RT

YouTube: Why I love my Microsoft Surface RT, Part 2

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 20:48

tijmeng

Panasonic 7J

nav die twee video's... Mocht je xbmc thuis hebben als mediasysteem:

digitalmediaphile.com/index.php/2013/03/30/using-uncertified-play-to-devices-on-surface-rt-w8-apps/
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=144147

De luisterpaal app speelt hier nu braaf over de speakers terwijl de surface ergens ligt te slingeren... Filmpjes etc werken ook goed (videos'uit mn skydrive van mn telefoon)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 13:58
nilamo schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:14:
[...]

Hey welkom bij de club :) !

Je puntjes zijn makkelijk oplosbaar, zet gewoon automatische spelling correctie uit en verander je land/regio naar verenigde staten (veeeel meer apps voor beschikbaar). De instructies hiervoor verschillen afhankelijk van of je 8.1 of 8.0 draait.
Kan je niet gewoon de twee knopjes "makkelijker apps vinden in mijn voorkeurstaal" en " makkelijker maken apps toegankelijkheid"?

Krijg je dan ook gewoon niet alle apps voorgeschoteld zonder dat je je regio moet aanpassen?

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 20:29
Morgen heb ik mijn Surface RT ook! Van iemand voor 220 euro kunnen overkopen, dus dat ik mooi meegenomen.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

In de winkel is het ook net zo duur, dus zo mooi meegenomen is het ook weer niet.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Sick Nick schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:07:
[...]

Hier Power DVD mobile geïnstalleerd, werkt prima tot nu toe. En die paar euro lig ik niet wakker van, kan nu tenminste fatsoenlijk film kijken :)

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Jevon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:48:
[...]

Ik gebruik Multimedia 8 en dat beviel prima. Moest alleen de ondertitels even opnieuw coderen als UTF-8.

http://apps.microsoft.com...bb-45a6-aa2a-f2453766c5fc

Weer zo'n app die niet te vinden is via de Store, maar wel via een link náár de Store, heel apart.

EDIT:

Na wat Google werk (Ja ik vind Google nog steeds beter als Bing) kwam ik er achter dat je in de instellingen van de Windows store de optie (onder 'Voorkeuren') 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' uit te zetten. Hierna kwam Multimedia 8 wel gewoon tevoorschijn tijdens het zoeken in Windows store zelf.
Hoe kun je op de Windows RT een .srt bestand coderen als UTF-8 bestand? Er is geen Notepad aanwezig. Hoe lossen jullie dit op?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 18:26

Sebazzz

3dp

Krasloos schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:15:
[...]

Hoe kun je op de Windows RT een .srt bestand coderen als UTF-8 bestand? Er is geen Notepad aanwezig. Hoe lossen jullie dit op?
Geen notepad? Het is Windows hoor ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Krasloos schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:15:
[...]

Ehm, door Notepad te openen?

• Krasloos
Als ik een .srt bestand wil openen op mijn laptop, opent hij Notepad.

Mijn RT vraagt of ik een app wil downloaden als ik op een .srt bestand klik of op 'Openen met' klik..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Krasloos schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:31:
Als ik een .srt bestand wil openen op mijn laptop, opent hij Notepad.

Mijn RT vraagt of ik een app wil downloaden als ik op een .srt bestand klik of op 'Openen met' klik..
Installeer anders "Code Writer", die kan vast SRT's afhandelen. Maar bij mij opent'ie gewoon Notepad in ieder geval.

• Krasloos
Opgelost. Bedankt allen.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 14:30
q2no schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:25:
Hallo mede-tweakers,

Heb ook problemen met mijn Bluetooth, het gaat om een muis. Wanneer deze gepaired is met de surface, kan ik hem gewoon gebruiken. Wanneer ik de muis op een later tijdstip weer wil verbinden, lukt dat niet. Moet ik eerst de muis verwijderen uit de Bluetooth hardware lijst, en vervolgens weer opnieuw pairen. Nou gaat het wel over een goedkope Chinese muis... denk dat ik maar muisje met staart koop!

EDIT: http://www.winrtsource.co...ring-bluetooth-input-lag/

[ Voor 3% gewijzigd door Stef012 op 04-11-2013 12:23 ]

• Joel22
Voor de mensen die hebben gereageerd op mijn vraag over remotedesktop. Ik heb het op kunnen lossen.
Een andere vraag ik wil een surface 2 kopen. Mijn oude surface wil ik verkopen. Ik heb de surface geregistreerd met mijn microsoft account. Moet ik dit account doorgeven aan de koper van mijn surface? Of - bij geval van schade - is het voldoende dat de potentiële koper gewoon de productcode doorgeeft aan microsoft voor garantie?
Ik weet het zijn nogal irritante vragen, maar ik kan niks vinden via google. Iemand ervaring met garantie?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Joel22 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:57:
Voor de mensen die hebben gereageerd op mijn vraag over remotedesktop. Ik heb het op kunnen lossen.
Een andere vraag ik wil een surface 2 kopen. Mijn oude surface wil ik verkopen. Ik heb de surface geregistreerd met mijn microsoft account. Moet ik dit account doorgeven aan de koper van mijn surface? Of - bij geval van schade - is het voldoende dat de potentiële koper gewoon de productcode doorgeeft aan microsoft voor garantie?
Ik weet het zijn nogal irritante vragen, maar ik kan niks vinden via google. Iemand ervaring met garantie?
Ik zat met dezelfde vraag. Net ook mijn surface in V&A gezet omdat ik wil upgraden, omdat deze goed bevalt.
ik kwam met google hierop:
http://answers.microsoft....9e-4ce1-8379-4a273a902e76
First, perform a 'Reset' of the device to restore it to out-of-the-box state. For more information on how to do this, visit here:
http://www.microsoft.com/...-refresh-or-reset-surface
Then go to Surface live support (here's a direct link to chat with a Surface support agent):
http://microsoft.com/surf...categoryId=1003&issueId=9
Log in using the Microsoft Account the device is registered to. The agent will not have access to the tool required to unregister your device unless you sign in with the account the device is registered to. Ask the support agent to 'unregister' the device from your account.
The next person can then register the device to them during setup or by visiting MyService.Surface.com @ http://myservice.surface.com/en-US/Pages/Welcome.aspx
Keep in mind that if you have a touch cover it is also a serial numbered device and will also need to be unregistered and re-registered separately from the Surface device, so be sure to ask that both be done (if applicable).
Hope this helps!
Pagina: 1 ... 57 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.