Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Bij mij werkt type cover perfect. Ik denk dat het een teken is dat touch covers niet werken icm Surface RT. :P Waarom in godsnaam een half werkend toetsenbord kopen als je ook type cover met nagenoeg dezelfde dimensie kan kopen.

Degene die touch cover gebruiken; hoe snel kunnen jullie nauwkeurig typen?
http://10fastfingers.com/typing-test/dutch
En is er een groot verschil tussen je toetsenbord van de pc en touch cover? :P

Met type cover typ ik iets,20%, slomer dan mijn standalone toetsenbord, maar wel even nauwkeurig!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:50:
Bij mij werkt type cover perfect. Ik denk dat het een teken is dat touch covers niet werken icm Surface RT. :P Waarom in godsnaam een half werkend toetsenbord kopen als je ook type cover met nagenoeg dezelfde dimensie kan kopen.

Degene die touch cover gebruiken; hoe snel kunnen jullie nauwkeurig typen?
http://10fastfingers.com/typing-test/dutch
En is er een groot verschil tussen je toetsenbord van de pc en touch cover? :P

Met type cover typ ik iets,10%, slomer dan mijn standalone toetsenbord, maar wel even nauwkeurig!
Touchcover is niks mis mee, vond het prima werken als ik niet enorme verslagen maak op mijn tablet :)

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:54:
[...]

Touchcover is niks mis mee, vond het prima werken als ik niet enorme verslagen maak op mijn tablet :)
Geloof ik niks van. Doe die test maar eens. Weet vrijwel zeker dat je niet een fatsoenlijke >50 WPM kan krijgen met minder dan 2 woorden fout, niet meer dan 1 woord fout dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:59:
[...]

Geloof ik niks van. Doe die test maar eens. Weet vrijwel zeker dat je niet een fatsoenlijke >50 WPM kan krijgen met minder dan 2 woorden fout, niet meer dan 1 woord fout dus.
zal het morgen eens voor de grap testen van de week, moet nu eigenlijk hw maken O-)

(dat voor een zaterdag avond)

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 19-10-2013 23:06 ]

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:06:
[...]

zal het morgen eens voor de grap testen van de week, moet nu eigenlijk hw maken O-)

(dat voor een zaterdag avond)
Haha, OK! Test duurt maar een minuut. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:07:
[...]

Haha, OK! Test duurt maar een minuut. :P
Heb de test eventjes snel gedaan op mijn desktop, de tweede keer haalde ik 80 wpm en met mijn typcover 70. Moet wel zeggen dat ik afgelopen uren alleen maar geleerd heb voor mijn minor spaans en ontelbaar veel woorden heb zitten intikken op wrts.nl...

Ga morgen wel eventjes opnieuw testen met mijn touchcover erbij, als ik wat minder brak ben :) Ding zou ergens in mijn huis moeten liggen :+

Wel leuk om zo'n test te doen btw d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 19-10-2013 23:18 ]

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26
Japsuh schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:59:
Ik heb na de installatie, nu twee problemen:
1. De Surface lijkt uit te vallen. Wanneer ik hem gebruikt heb, klap ik hem dicht. Als ik hem dan later weer pak, lijkt hij niet meer aan te staan. Na een paar keer te drukken op de aan- en uitknop, start hij weer opnieuw op.
2. Alles staat in het Nederlands ingesteld, maar de standaard Windows 8 apps zijn allemaal in het Engels. Het inlogscherm en dergelijke zijn wel in het Nederlands. De spellingscontrole van IE waar ik nu in typ, stast weer in het Engels.

Kan iemand mij helpen?
Iemand een idee voor vooral mijn eerste probleem? Ik ben nu elke keer 5 min. bezig om mijn Surface aan te krijgen, niet echt ideaal.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Japsuh schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:32:
[...]

Iemand een idee voor vooral mijn eerste probleem? Ik ben nu elke keer 5 min. bezig om mijn Surface aan te krijgen, niet echt ideaal.
Je bent in iedergeval niet de enige, Ik heb dit ook al 1 of 2 keer gehad maar ging er van uit dat dit met updates te maken had :9

Speedydown.nl !!!

[...]

Toevallig niet een nederlandse en engelse taal geïnstalleerd bij je settings? Ik zou eventjes de engelse deinstalleren en opnieuw opstarten, misschien is het tweede probleem dan verholpen. Eerste probleem zou misschien komen omdat de laatste firmware er nog niet opstaat? Die zou voornamelijk zijn uitgekomen voor de wp8.1 update. Misschien lost dat je problemen op.

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 17:48
Ik krijg in outlook mijn werk mail niet werkend. In de gewone mail app wel.

De reden is, denk ik, dat ik in outlook geen domein kan invullen. Iemand een oplossing?

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Wel leuk dat testje op Typetest Dutch. Heb het met de type cover deze test uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://img.10fastfingers.com/badge/18_wpm_score_CF.png
Bezoek de Typetest en probeer het!
Orsetto schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 07:54:
Ik krijg in outlook mijn werk mail niet werkend. In de gewone mail app wel.

De reden is, denk ik, dat ik in outlook geen domein kan invullen. Iemand een oplossing?
Ja heel vreemd, want ik krijg mijn Gmail wel in de Mail app en ook niet in Outlook (desktop app). Ben al een paar dagen zoekend naar een oplossing.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Bij mij doet Google hetzelfde bij search. Ook blogger geeft foutmeldingen. Zeer irritant! Je test in je nieuwe versie van de browser toch of Google werkt? Zou dit werkelijk ingebouwd zijn door Google of MS om de ander te trollen? :?

Edit:
vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:44:
[...]

Heb een manier gevonden op het probleem op te lossen

"extra > instellingen voor compatibiliteitsweergave en dan de onderste 2 uitvinken."
Probleem is daarna weg
Dit lost het search probleem op. Blogger geeft nog steeds foutmelding, dus zal iets anders zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Streup op 20-10-2013 09:21 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Krasloos schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 08:14:
Wel leuk dat testje op Typetest Dutch. Heb het met de type cover deze test uitgevoerd.

[afbeelding]
Bezoek de Typetest en probeer het!
[...]

Ja heel vreemd, want ik krijg mijn Gmail wel in de Mail app en ook niet in Outlook (desktop app). Ben al een paar dagen zoekend naar een oplossing.
Mijn eerste poging met Touch Cover heb ik 80 WPM. Had in totaal 6 fouten..

Iemand die toevallig nog een Type Cover heeft liggen?
Streup schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 09:06:
[...]
Bij mij doet Google hetzelfde bij search. Ook blogger geeft foutmeldingen. Zeer irritant! Je test in je nieuwe versie van de browser toch of Google werkt? Zou dit werkelijk ingebouwd zijn door Google of MS om de ander te trollen? :?

Edit:

[...]
Dit lost het search probleem op. Blogger geeft nog steeds foutmelding, dus zal iets anders zijn.
eergisteren was dit probleem er niet meer. Vind wel jammer dat het nog steeds niet is opgelost door Google. De klanten zijn hier de dupe van namelijk (tenminste die google search gebruikt)...

Zie btw nu ook dat je 4 rijen icoontjes kan instellen in het start menu, in plaats van de standaard. Je kon met Windows 8 met een register hack wel dit ook voor elkaar krijgen, alleen wordt dan je toetsenbord iets kleiner.

Klik in het start menu op instellingen -> tegels en vink de settings aan. Vind het zo net wat fijner werken op mijn tablet :)

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 20-10-2013 14:40 ]

Verwijderd

Bioflap schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Mijn eerste poging met Touch Cover heb ik 80 WPM. Had in totaal 6 fouten..

Iemand die toevallig nog een Type Cover heeft liggen?
Haha, geloof ik niks van. Je hebt het via http://10fastfingers.com/typing-test/dutch getest? Dus je hebt ongeveer 400 aanslagen en 6 aanslagen daarvan waren fout, komt dus neer op 1 a 2 woorden fout. Maja, als je zoveel kan typen met een touch cover ben je sowieso een van de weinigen en typ je met gewoon toetsenbord sowieso al meer dan >150 wpm(voor een korte periode).

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Haha, geloof ik niks van. Je hebt het via http://10fastfingers.com/typing-test/dutch getest? Dus je hebt ongeveer 400 aanslagen en 6 aanslagen daarvan waren fout, komt dus neer op 1 a 2 woorden fout. Maja, als je zoveel kan typen met een touch cover ben je sowieso een van de weinigen en typ je met gewoon toetsenbord sowieso al meer dan >150 wpm(voor een korte periode).
Kom maar langs. Ik heb het inderdaad via die website getest.

Voor mijn gevoel typ ik op een normaal toetsenbord niet zo heel veel sneller als met me Touch cover. Ik mis alleen wel eens een toets omdat hij dan niet reageert.

Verwijderd

Bioflap schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Kom maar langs. Ik heb het inderdaad via die website getest.

Voor mijn gevoel typ ik op een normaal toetsenbord niet zo heel veel sneller als met me Touch cover. Ik mis alleen wel eens een toets omdat hij dan niet reageert.
Goed, ik geloof je. En ergens kan dit goed mogelijk op een touch cover, gezien de dimensies nagenoeg overeenkomt met een fullsize qwerty toetsenbord!
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:12:
[...]

Goed, ik geloof je. En ergens kan dit goed mogelijk op een touch cover, gezien de dimensies nagenoeg overeenkomt met een fullsize qwerty toetsenbord!
Ow mogelijk is het wel hoor, bedoel als ik kijk hoe snel mijn moeder kan tikken (boven de 120 op een desktop)moet 80 op een touchcover ook mogelijk zijn. Heb mijzelf nooit perfect aangeleerd om met 10 vingers foutloos te tikken. Als ik het wel ga doen tik iets iets meer fouten dan met 7 a 8.

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 21:58
Sinds gister heb ik ook m'n surface ontvangen van surfspot. Ik zit echter wel met 1 probleempje.
Er lijkt een bug in de helderheid te zitten. Deze flikkert, vooral merkbaar als je van desktop naar metro gaat en vice versa. Verder komt dit ook nog random op andere locaties voor. Ik las in deze thread dat andere er ook last van hebben (gehad). Is dit iets wat normaal is of kan ik beter contact met microsoft hierover opnemen?

En ja ik heb de truc met de automatische helderheid al geprobeerd dit mag helaas niet baten.

[ Voor 10% gewijzigd door Captain Obvious op 20-10-2013 19:41 ]

• Japsuh
vali schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:25:
[...]

Toevallig niet een nederlandse en engelse taal geïnstalleerd bij je settings? Ik zou eventjes de engelse deinstalleren en opnieuw opstarten, misschien is het tweede probleem dan verholpen. Eerste probleem zou misschien komen omdat de laatste firmware er nog niet opstaat? Die zou voornamelijk zijn uitgekomen voor de wp8.1 update. Misschien lost dat je problemen op.
Er was inderdaad een firmware update en nog wat andere updates (wel veel updates iedere keer zeg), nu zijn beide problemen (tot nu toe) verholpen.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
Is het ook mogelijk om Windows 8.1 RT te downgraden naar 8.0. Dit i.v.m. de bugs die er in zitten.

Ik krijg de indruk dat de hidden re-store partitie ook is overschreven met Windows RT 8.1.

Zou ik hem met een andere RT terug kunnen krijgen?

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
nico_van_wijk schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:12:
Is het ook mogelijk om Windows 8.1 RT te downgraden naar 8.0. Dit i.v.m. de bugs die er in zitten.

Ik krijg de indruk dat de hidden re-store partitie ook is overschreven met Windows RT 8.1.

Zou ik hem met een andere RT terug kunnen krijgen?
USB recovery van 8.0 er in zou ik zeggen, werkte op de 8.1 preview ook dus lijkt me dat het nog steeds zo werkt :)

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

USB recovery van 8.0 er in zou ik zeggen, werkte op de 8.1 preview ook dus lijkt me dat het nog steeds zo werkt :)
Euh USB recovery, had ik die dan van te voren moeten maken?

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 13:53
Richard89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:38:
[...]

hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..
hoop dat het softwarematig is en in 8.1(?) verholpen is, of misschien moeten we massaal bugs melden ergens?
Hier hetzelfde probleem. Ik heb de flikkeringen overigens alleen bij Netflix wanneer de subtitels aan staan. Wanneer je deze uitzet lost dat het probleem op. Op internet zie ik danst probleem zich al een jaar voordoet. Wel vreemd dat ze dat niet oplossen (Netflix of Microsoft).
Captain Obvious schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:40:
Sinds gister heb ik ook m'n surface ontvangen van surfspot. Ik zit echter wel met 1 probleempje.
Er lijkt een bug in de helderheid te zitten. Deze flikkert, vooral merkbaar als je van desktop naar metro gaat en vice versa. Verder komt dit ook nog random op andere locaties voor. Ik las in deze thread dat andere er ook last van hebben (gehad). Is dit iets wat normaal is of kan ik beter contact met microsoft hierover opnemen?

En ja ik heb de truc met de automatische helderheid al geprobeerd dit mag helaas niet baten.
Veel succes met de klantenservice van Surfspot. Mijn tablet stond eerst op Engels, moest de tablet herstellen om dit te kunnen veranderen (taal aanpassen was onmogelijk). Office was nog Preview en daarbij flikkert het beeld de hele tijd at random. Mails naar Surfspot blijven onbeantwoord. Twee keer wat gestuurd, niks meer van vernomen. Een telefoonnummer hebben ze niet. Ik zie het niet zo zitten om de tablet nu al maanden kwijt te zijn aan Microsoft, om hem vervolgens zonder oplossing terug te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Royeboi op 20-10-2013 20:28 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• MusicAddict
nico_van_wijk schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Euh USB recovery, had ik die dan van te voren moeten maken?
Eigenlijk wel, maar gewoon een van google afplukken is ook voldoende. Heb hier ook minimaal 1 n linkje voorbij zien komen :P
Royeboi schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:25:
[...]

[...]

.... Mails naar Surfspot blijven onbeantwoord. Twee keer wat gestuurd, niks meer van vernomen. Een telefoonnummer hebben ze niet. Ik zie het niet zo zitten om de tablet nu al maanden kwijt te zijn aan Microsoft, om hem vervolgens zonder oplossing terug te krijgen.
Microsoft doet zelf de afhandeling van de garantie, niet surfspot ;) Je hoeft dus sowieso niks te verwachten van surfspot, want het is microsoft's taak. Heb ik aan het begin ook een mailtje over gestuurd, surfspot leverde alleen de bestellingen uit van microsoft, waarbij de garantie loopt via Microsoft zelf..

En de support van microsoft is enorm top, binnen een paar dagen heb je of een nieuwe binnen of is je surface gerepareerd. Als je belt kan ie in principe binnen een uur al opgehaald zijn, super service ism. UPS. Dus dat van maanden kwijt te zijn is echt onzin en écht niet toepasbaar op de afhandeling van de surface in ieder geval.

Voor het gemak: http://www.microsoft.com/surface/nl-be/support/contact-us/

Heb zelf ook wel dat hij soms zit te flikkeren sinds 8.1, ik erger me er nog niet aan, zal vast met een update wel goed komen, maar dat is aan de support om je dat te vertellen lijkt me.

Bron: Zelf 2x surface om moeten ruilen, eerste keer binnen 3 dagen een nieuwe, tweede keer was dezelfde surface de volgende dag al weer (gerepareerd!) teruggekomen. Zo bind je tenminste klanten, nog nooit zo snel opgelost.

[ Voor 77% gewijzigd door MusicAddict op 20-10-2013 20:52 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat is gewoon standaard next business day. Maar dat kom je niet veel tegen bij consumentenapparatuur. Laat wel zien dat Microsoft ook doelt op de zakelijke markt.

• MusicAddict
Trommelrem schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:07:
Dat is gewoon standaard next business day. Maar dat kom je niet veel tegen bij consumentenapparatuur. Laat wel zien dat Microsoft ook doelt op de zakelijke markt.
Nja daar heb je wel een punt, dacht dat dell ook zoiets had met laptops, maar in beide gevallen zeggen ze bij de surface wel ga maar uit van +- een week, dus sneller kan het altijd gelukkig tot verbazing toe. (had dan ook echt twee weken alleen maar problemen, dus dat had wel prioriteit)

Microsoft wil gewoon dat de Surfaces wat bekender worden, dat ze de consumentenmarkt ook prima bedienen is mooi meegenomen. Goede garantie hoort daar ook bij. Koop nu liever de volgende keer weer een surface RT/Pro 2/3/4/5 wat dan ook dan dat ik bij Asus/Acer/HP bij een defect zoals vaak een paar weken kan wachten op reparatie.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 20-10-2013 21:55 ]

• Trommelrem
MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:54:
[...]

Nja daar heb je wel een punt, dacht dat dell ook zoiets had met laptops
En HP, en Lenovo. Zelfs Asus heeft het inmiddels op sommige modellen.

Het is zo'n beetje een vereiste tegenwoordig. Niemand koopt nog iets wat je drie maanden kwijt bent bij een reparatie.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 10:12
Meer mensen hier die als ze hun screen willen unlocken met aangekoppelde touchcover, dat bij het wachtwoord intypen ineens ook het onscreen toetsenbord verschijnt? Dit gebeurde bij mij onder windows 8 echt nooit, is best irritant...

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

tobitronics schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:17:
Meer mensen hier die als ze hun screen willen unlocken met aangekoppelde touchcover, dat bij het wachtwoord intypen ineens ook het onscreen toetsenbord verschijnt? Dit gebeurde bij mij onder windows 8 echt nooit, is best irritant...
Klopt inderdaad, maar je kunt nog steeds je wachtwoord of pin intoetsen op je touchcover, dus wat maakt het uit... :P

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
[...]

Afbeeldingslocatie: https://c9obcq.blu.livefilestore.com/y2pJ_qob0-49QhGzthMEj8CmmWPxV_Veq_hJk38b4QRHfENBz6x1q4Z5w53mrJDKJMpkmk98qsweJT8SFOtTBF0Mr5MRM67Hzl4ucBfvMHqKGM/Schermopname%20(1).png?psid=1

Nou ben ik niet de snelste of beste typist, maar ik denk dat met oefening dit gemakkelijk kan worden verbeterd.

[ Voor 17% gewijzigd door Markie577 op 21-10-2013 00:10 ]

• mtr33
  • Laatst online: 22:17
Japsuh schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:59:
Ik heb na de installatie, nu twee problemen:
1. De Surface lijkt uit te vallen. Wanneer ik hem gebruikt heb, klap ik hem dicht. Als ik hem dan later weer pak, lijkt hij niet meer aan te staan. Na een paar keer te drukken op de aan- en uitknop, start hij weer opnieuw op.
2. Alles staat in het Nederlands ingesteld, maar de standaard Windows 8 apps zijn allemaal in het Engels. Het inlogscherm en dergelijke zijn wel in het Nederlands. De spellingscontrole van IE waar ik nu in typ, stast weer in het Engels.

Kan iemand mij helpen?
speedydown schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:12:
Je bent in iedergeval niet de enige, Ik heb dit ook al 1 of 2 keer gehad maar ging er van uit dat dit met updates te maken had :9
Helemaal uit valt hij bij mij niet, maar het lijkt er wel op dat de accuduur aanzienlijk minder is dan bij de preview. Overnight was ik ineens >20% kwijt, terwijl hij voorheen een pak zuiniger was. Ik zal de instellingen nog eens nalopen, maar volgens mij staan alle syncs/transmits uit.

• Royeboi
  • Laatst online: 09-11 13:53
MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

[...]

...
Microsoft doet zelf de afhandeling van de garantie, niet surfspot ;) Je hoeft dus sowieso niks te verwachten van surfspot, want het is microsoft's taak. Heb ik aan het begin ook een mailtje over gestuurd, surfspot leverde alleen de bestellingen uit van microsoft, waarbij de garantie loopt via Microsoft zelf..

En de support van microsoft is enorm top, ...
Dank je. Ik ben waarschijnlijk iets te bevooroordeeld over de service terwijl ik inderdaad niet weet hoe die bij Microsoft is. Ik had echter wel een kort mailtje van Surfspot verwacht, al is het maar van: ''Je moet bij Microsoft zijn''. Ik ga even kijken of het probleem überhaupt is op te lossen, de flikkeringen lijken gewoon 'normaal' te zijn voor alle Surface RT modellen, waarbij de ene gebruiker er niets van merkt, en de ander zich er dood aan ergert. Ik baseer me dan op verschillende reacties uit fora en reacties onder nieuwsupdates van Windows 8 RT. Vooralsnog lijkt het alleen bij video's voor te komen, en dan met name Netflix films met subtitles. Ik kijk het vooralsnog dus maar even aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 21-10-2013 09:47 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• michelk31
  • Laatst online: 15-03 10:16
Geachte,

Ik heb een vraag.
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe surface 2 te kopen.
Ik zal deze tablet voornamelijk gebruiken voor:
* Browsing

Daarnaast was ik aan het denken om Comic books (CBR) te gaan lezen op de tablet.

Ik vroeg me af als het mogelijk is om de CBR bestanden te laden op een MicroSD kaart en zo in te laden op het toestel.
De reden waarom ik vraag is omdat ik eigenlijk enkel maar de 32gb versie wil aankopen.

De 64GB inc. toetsenbord is wat te duur.

Alvast bedankt voorde feedback.

groeten

Verwijderd

Kleine vraag, heb al een tijdje op Google lopen zoeken (met verschillende zoekopdrachten) maar het antwoord kan ik nergens vinden.

Met de Surface 2/RT, om te presenten op een beamer met VGA aansluiting, is het mogelijk om het verloopstukje (mini HDMI naar VGA) te kopen bij een willekeurige supermarkt voor een paar euro (en dat het geheel dan ook werkt) of is het absoluut verplicht om de officiele (nog niet goldplated) kabel van Microsoft te kopen á €40?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 12:26 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een gewone micro-hdmi naar hdmi werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 21-10-2013 12:29 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Pardon, micro-hdmi. Je hebt gelijk. Maar dat is niet helemaal waar ik naar vroeg. Ik vroeg namelijk voor de kabel die in een VGA beamer kan, niet een HDMI beamer.

Ook een fout van mijn kant, het moet van Mini-DisplayPort-naar-VGA gaan aangezien het hier om een Surface 2/RT versie gaat en niet de Pro versie. Zijn hier goedkoop kabeltjes van te vinden in een willekeurige supermarkt of moet het toch echt die Microsoft-branded kabel/verloopstukje zijn?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 12:44 ]

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-11 09:33
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:36:
Pardon, micro-hdmi. Je hebt gelijk. Maar dat is niet helemaal waar ik naar vroeg. Ik vroeg namelijk voor de kabel die in een VGA beamer kan, niet een HDMI beamer.

Ook een fout van mijn kant, het moet van Mini-DisplayPort-naar-VGA gaan aangezien het hier om een Surface 2/RT versie gaat en niet de Pro versie. Zijn hier goedkoop kabeltjes van te vinden in een willekeurige supermarkt of moet het toch echt die Microsoft-branded kabel/verloopstukje zijn?
ik zou wel op een willekeurige site kijken ;)
verder kun je het beste het accessoires topic even doorspitten, zijn er geloof ik al meerdere genoemd.

• Japsuh
Japsuh schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:09:
[...]

Er was inderdaad een firmware update en nog wat andere updates (wel veel updates iedere keer zeg), nu zijn beide problemen (tot nu toe) verholpen.
Toch te vroeg gejuicht. Ik kan niet precies achterhalen wat er nou precies is: is alleen het scherm zwart of staat hij helemaal uit? In ieder geval door een beetje random op de aan- en uitknop te drukken een paar minuten, gaat hij uiteindelijk weer aan. Verschrikkelijk irritant in ieder geval. Voor de rest kan ik er op het internet ook niets over vinden. Alles is helemaal up-to-date: laatste firmware en laatste updates.

[ Voor 5% gewijzigd door Japsuh op 21-10-2013 15:14 ]

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Japsuh schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Toch te vroeg gejuicht. Ik kan niet precies achterhalen wat er nou precies is: is alleen het scherm zwart of staat hij helemaal uit? In ieder geval door een beetje random op de aan- en uitknop te drukken een paar minuten, gaat hij uiteindelijk weer aan. Verschrikkelijk irritant in ieder geval. Voor de rest kan ik er op het internet ook niets over vinden. Alles is helemaal up-to-date: laatste firmware en laatste updates.
weet niet helemaal wat voor probleem je hebt maar zag deze link voorbij komen op tweakers, wellicht heb je er iets aan

http://kickthatcomputer.w...boot-configuration-error/

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik hoor net van Freek (van Surface Support) dat vanmorgen een recovery image voor Surface RT (8.0) beschikbaar gesteld. Heb je problemen met het upgraden van je Surface RT naar Windows 8.1, of wil je gewoon de ISO hebben. Download hem dan hier.

Het gaat overigens om de Amerikaanse versie, maar Freek vertelde mij net dat deze ook gewoon gebruikt kan worden om je Nederlandse Surface RT te recoveren. Je kunt dan achteraf het Nederlandse taalpack weer downloaden en (zodra de 8.1 weer beschikbaar is) weer upgraden naar Windows RT 8.1

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2013 15:30 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

En die kun je inmiddels zelf bij MS downloaden :)

Surface RT Recovery Image for RT

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
ik heb sinds zaterdag Windows RT 8.1 op m'n Surface staan, en wat mij erg opvalt is dat mijn stroomverbruik erg is gestegen. waar ik eerst nog ruim 2 dagen met een volle accu deed, is dat nu teruggelopen naar maximaal 8 uur... hebben meer mensen hier last van?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

MaDLiVe

.-Observer-.

bakkermax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:22:
ik heb sinds zaterdag Windows RT 8.1 op m'n Surface staan, en wat mij erg opvalt is dat mijn stroomverbruik erg is gestegen. waar ik eerst nog ruim 2 dagen met een volle accu deed, is dat nu teruggelopen naar maximaal 8 uur... hebben meer mensen hier last van?
Daar hebben inderdaad meer mensen last van, zie ook vorige posts. Mijn tablet is vandaag opgehaald vanwege de problemen met de EUFI en secured boot. Daar viel volgens MS-support niets aan te doen behalve hem dan retour te sturen. Hopelijk heb ik mijn RT snel weer retour. Het is toch weer een hele klus om je tablet weer goed te restoren, ook al worden sommige settings in de cloud opgeslagen.

[ Voor 27% gewijzigd door MaDLiVe op 21-10-2013 18:54 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Japsuh schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Ik had hetzelfde. Tablet reageert niet op de aan/uit knop. Interessante was dat ik een alarm had ingesteld, en die ging vrolijk af. Lijkt dus alsof het scherm niet meer wil reageren op de knop. 5Sec knop ingedrukt zette de tablet (en het alarm) uit, 1x indrukken daarna zette dat ding weer aan.

Bij mij zijn deze problemen na de update van rtm-->full update gestopt.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 12:30
Ik heb sinds vrijdag 8.1 erop staan en heb juist een betere accuduur.

Waar ik voorheen als ik hem een dag niet gebruikte al 20 tot 25% accuduur kwijt was is dat nu maar 10%.

bij gewoon gebruik moet ik nog checken, maar bovenstaande viel mij vandaag op, had hem thuis gelaten toen ik naar mijn werk ging (06:30 uur) en toen ik thuis kwam (17:30 uur) even mailchecken en nieuws en zag dat ie op 83% stond, was s'ochtends voor ik naar mijn werk ging nog 93%.
voor 8.1 was ie dan al terug gelopen van 93% naar +/- 70%.

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
michelk31 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:13:
Geachte,

Ik heb een vraag.
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe surface 2 te kopen.
Ik zal deze tablet voornamelijk gebruiken voor:
* Browsing

Daarnaast was ik aan het denken om Comic books (CBR) te gaan lezen op de tablet.

Ik vroeg me af als het mogelijk is om de CBR bestanden te laden op een MicroSD kaart en zo in te laden op het toestel.
De reden waarom ik vraag is omdat ik eigenlijk enkel maar de 32gb versie wil aankopen.

De 64GB inc. toetsenbord is wat te duur.

Alvast bedankt voorde feedback.

groeten
Dit is inderdaad mogelijk, zo heb ik al mijn comics gelezen :) .

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30
@ TheVMaster & @ Tomba

Bedankt voor de Recovery img! _/-\o_ Ben ik erg blij mee! _/-\o_

• mtr33
bakkermax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:22:
eppo666 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:20:
Ik heb sinds vrijdag 8.1 erop staan en heb juist een betere accuduur.

Waar ik voorheen als ik hem een dag niet gebruikte al 20 tot 25% accuduur kwijt was is dat nu maar 10%.

bij gewoon gebruik moet ik nog checken, maar bovenstaande viel mij vandaag op, had hem thuis gelaten toen ik naar mijn werk ging (06:30 uur) en toen ik thuis kwam (17:30 uur) even mailchecken en nieuws en zag dat ie op 83% stond, was s'ochtends voor ik naar mijn werk ging nog 93%.
voor 8.1 was ie dan al terug gelopen van 93% naar +/- 70%.
Bij mij liep de accu ook merkbaar sneller leeg. Gisteren als test even in airplane mode gezet: -5% in 10h. Het lijkt erop dat de online standby toch nog teveel gebruikt.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Het kan misschien ook liggen aan bepaalde apps die continue toegang hebben?

zo weet ik dat je Lync kunt laten draaien op de achtergrond zodat je altijd bereikbaar blijft. ik neem aan dat zulke dingen flink energie verbruiken?

• Japsuh
Basekid schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Ik had hetzelfde. Tablet reageert niet op de aan/uit knop. Interessante was dat ik een alarm had ingesteld, en die ging vrolijk af. Lijkt dus alsof het scherm niet meer wil reageren op de knop. 5Sec knop ingedrukt zette de tablet (en het alarm) uit, 1x indrukken daarna zette dat ding weer aan.

Bij mij zijn deze problemen na de update van rtm-->full update gestopt.
Ik heb de normale update, inclusief alle nieuwe patches. Misschien dan toch maar Windows 8 erop terugzetten dan...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Is er iemand die z'n toetsenbord al weer aan de praat heeft gekregen? Ik vind het toch wel heel erg slecht dat dat na een week nog steeds niet is gefixt.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:26:
Is er iemand die z'n toetsenbord al weer aan de praat heeft gekregen? Ik vind het toch wel heel erg slecht dat dat na een week nog steeds niet is gefixt.
Heb je al een refresh van het systeem geprobeerd?

Draai je de volledige 8.1 versie (dat fixte bij mij het probleem)

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 17:23
Is dat normaal bij 8.1 ,herstelpartitie van 2 GB?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toetsenbord werkt bij mij anders prima.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Avalaxy
Basekid schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Heb je al een refresh van het systeem geprobeerd?
Nee, ga ik nu doen. Maar lijkt me niet het probleem, het kwam door die firmwareupdate.
Draai je de volledige 8.1 versie (dat fixte bij mij het probleem)
Ja, ik had al RTM draaien voor de launch. Toen kwam dus die firmwareupdate, en plots werkte het niet meer.
Firesphere schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:27:
Toetsenbord werkt bij mij anders prima.
Leuk, maar dat is niet voor iedereen het geval.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:28:
Leuk, maar dat is niet voor iedereen het geval.
/sarcasme

Jij vraagt of er mensen zijn waar het toetsenbord (weer) goed werkt. Waarop ik aangeef dat ik geen problemen ondervindt.

Leuk. Maar in mijn geval dus niks aan het handje.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een beetje een naar probleem met mijn Surface, en zo niet een idee hoe ik er vanaf kan komen.
Toen destijds de 8.1 preview uitkwam, heb ik deze direct geïnstalleerd zonder problemen. Vorige week deed het apparaat ineens gek, en de enige uitweg leek een reset naar fabrieksinstellingen.

Deze reset verliep ook prima, maar sindsdien is het niet meer mogelijk om het apparaat te activeren (moet je zelfs de RT activeren dan? ja blijkbaar). Met als gevolg dat Windows Updates het niet meer doen, en ik niet meer bij de Store kan om de 8.1 update volledig te installeren (ik draai dus nog de preview).

Heb inmiddels al meerdere keren het apparaat hersteld, maar blijf maar de melding van activatie krijgen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Magnetic_Man schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:55:
Ik heb een beetje een naar probleem met mijn Surface, en zo niet een idee hoe ik er vanaf kan komen.
Toen destijds de 8.1 preview uitkwam, heb ik deze direct geïnstalleerd zonder problemen. Vorige week deed het apparaat ineens gek, en de enige uitweg leek een reset naar fabrieksinstellingen.

Deze reset verliep ook prima, maar sindsdien is het niet meer mogelijk om het apparaat te activeren (moet je zelfs de RT activeren dan? ja blijkbaar). Met als gevolg dat Windows Updates het niet meer doen, en ik niet meer bij de Store kan om de 8.1 update volledig te installeren (ik draai dus nog de preview).

Heb inmiddels al meerdere keren het apparaat hersteld, maar blijf maar de melding van activatie krijgen.
Heb je al een "bel mij nu" verzoek bij Microsoft neergelegd?

• Avalaxy
Refresh heeft het probleem met m'n keyboard toch opgelost :)

• Japsuh
Japsuh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:02:
[...]

Ik heb de normale update, inclusief alle nieuwe patches. Misschien dan toch maar Windows 8 erop terugzetten dan...
Heel makkelijke check of hij aan staat natuurlijk, maar totaal niet aan gedacht: geeft een trilling wanneer ik op de Windows knop druk.

Kortom, het scherm gaat gewoon niet aan. Kan dit ergens toch niet een instelling zijn oid? Of helderheid die op 0 staat? Op internet vind ik niemand die dit ook heeft.

• D-TECH
  • Laatst online: 13-11 12:19
Japsuh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:53:
[...]

Heel makkelijke check of hij aan staat natuurlijk, maar totaal niet aan gedacht: geeft een trilling wanneer ik op de Windows knop druk.

Kortom, het scherm gaat gewoon niet aan. Kan dit ergens toch niet een instelling zijn oid? Of helderheid die op 0 staat? Op internet vind ik niemand die dit ook heeft.
Heel vaak aan en uit knop indrukken (ong. 20x). Dan gaat-ie aan :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Ik heb even de logfile van mijn app 'bestudeerd' en kwam tot de conclusie dat ongeveer 20% van de gebruikers van mijn app een Surface hebben.

Dat vind ik nogal wat! En dan is mijn app niet gericht op Tweakers, maar op hobby koks, dus het is niet zo dat de doelgroep het percentage omhoog brengt...

Die 900 miljoen wat Microsoft heeft afgeschreven op de Surface kan je volgens mij wel wat afzwakken. Ja, de prijs van de Surface is veel gezakt, maar hij verkoopt nu wel als een tierelier.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:58
Swerfer schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:54:
Ik heb even de logfile van mijn app 'bestudeerd' en kwam tot de conclusie dat ongeveer 20% van de gebruikers van mijn app een Surface hebben.

Dat vind ik nogal wat! En dan is mijn app niet gericht op Tweakers, maar op hobby koks, dus het is niet zo dat de doelgroep het percentage omhoog brengt...

Die 900 miljoen wat Microsoft heeft afgeschreven op de Surface kan je volgens mij wel wat afzwakken. Ja, de prijs van de Surface is veel gezakt, maar hij verkoopt nu wel als een tierelier.
Dat klopt. De studenten actie was zeer succesvol en ik denk dat er inderdaad een heel stuk RTs zijn verkocht.

Van de Surface 2 zijn er al 22000 verkocht bij de Fnac alleen al hier in België. (tot zover hun teller geloofwaardig is).

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Zou er ook weer een studentenactie komen maar dit keer voor de surface 2 en evt. de pro 2 ?

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
graphy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:08:
Zou er ook weer een studentenactie komen maar dit keer voor de surface 2 en evt. de pro 2 ?
Als ze niet verkopen en de Surface 3 eraan komt, wellicht?

• mtr33
mtr33 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:51:
Bij mij liep de accu ook merkbaar sneller leeg. Gisteren als test even in airplane mode gezet: -5% in 10h. Het lijkt erop dat de online standby toch nog teveel gebruikt.
Richard89 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:39:
Het kan misschien ook liggen aan bepaalde apps die continue toegang hebben?

zo weet ik dat je Lync kunt laten draaien op de achtergrond zodat je altijd bereikbaar blijft. ik neem aan dat zulke dingen flink energie verbruiken?
Voor de zekerheid nog even de settings nagelopen, maar voor zover ik kan zien staat wat berteft de RT settings alles zoveel mogelijk uit. Volgens mij is er buiten de Apps/notifications instelling geen totaaloverzicht om data per app te beperken/in te stellen.
Dit heb ik natuurlijk weer... Wil ik mijn skydrive offline opslaan op mijn micro-sd kaart, merk ik dat skydrive niet goed meer werkt. Als ik een bestand op mijn skydrive offline opsla, wordt hij niet gesynced naar skydrive toe. Eventjes mee zitten klooien en toen dacht ik, weet je wat ik zet de recovery terug. Onderling tussen mijn laptop en desktop heb ik deze problemen niet, dus het moet iets zijn met mijn tablet

Bij de hardreset kreeg de melding dat er iets was fout gegaan en een reset niet mogelijk was (er kwam geen foutcode). Dacht dat de images misschien corrupt was en probeerde het met een images van microsoft website, dit wilde ook niet baten. Microsoft gisteren gebeld en die zeiden dat dit nog niet was voorgekomen en mijn model wordt nu omgeruild met een nieuwe.

Gelukkig worden de nieuwe modellen gelijk met de 8.1 images uitgegeven :)

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 23-10-2013 13:33 ]

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-11 09:33
waar kan ik de bestandslocatie van het offline opslaan trouwens instellen, kan het namelijk met geen mogelijkheid vinden...

• Trommelrem
SjorsC schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:
waar kan ik de bestandslocatie van het offline opslaan trouwens instellen, kan het namelijk met geen mogelijkheid vinden...
Offline files staan in C:\Windows\CSC.
SjorsC schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:
Klik bij Explorer met rechtermuis knop op skydrive en dan kan je kiezen voor offline opslaan kiezen. Bij eigenschappen kan je de locatie veranderen.

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
Hebben mensen hier ook last van verminderde batterijprestatie na de 8.1 rt upgrade? Ik merk dat in standby de surface veel meer batterij zuipt dan normaal het geval was. Met behulp van powercfg/sleepstudy zag ik dat de wifi adapter nog actief bleef in standby tijd en ik denk dat het iets te maken heeft met de nieuwe sync opties van 8.1 maar kom er niet achter wat precies.

• Krasloos
Is er inmiddels al weer nieuws omtrent de VLC app?

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

J-P

Syntax erro....

Ik merk ook dat de batterij het minder lang volhoud sinds de update.

Wat me verder opvalt, na een tijdje werkt de rotatiefunctie niet meer. Dan herstart ik vervolgens de tablet, werkt het weer even en na een tijdje werkt het weer niet. Anderen ook last van dit probleem?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
Hier is de batterij ook in no-time leeg, terwijl de tablet niet eens wordt gebruikt!

Web Enrichment

• Swerfer
Wietsee. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:38:
Hier is de batterij ook in no-time leeg, terwijl de tablet niet eens wordt gebruikt!
Dit heb ik ook. Het vreemde is dat ik er met de gelekte RTM geen last van had totdat de updates rond 18 oktober uitgevoerd werden.
Nou moet ik zeggen dat ik vanaf dat moment ook de Facebook app heb geïnstalleerd, misschien die eens even 'verbieden' om op de achtergrond te draaien...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17

The_Scarabial

MTB for life!

ligt de update nu nog stil, of is die inmiddels wel weer vrij gegeven?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
The_Scarabial schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:01:
ligt de update nu nog stil, of is die inmiddels wel weer vrij gegeven?
Is weer vrijgegeven. Volgens mij gister al.
Mijn collega heeft het net op zijn SurfaceRT gezet.

• Krasloos
Hoi hoi

Ik heb een draadloze printer. Hoe kan ik deze gebruiken op mijn RT? Staat wel geregistreerd via de router maar de RT kan hem niet vinden...

Alvast bedankt

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Krasloos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:08:
Hoi hoi

Ik heb een draadloze printer. Hoe kan ik deze gebruiken op mijn RT? Staat wel geregistreerd via de router maar de RT kan hem niet vinden...

Alvast bedankt
Zoeken naar netwerk printers via printers toevoegen en dan de generieke driver installeren van de fabrikant

Zo werkte het in ieder geval vlekkeloos met mijn Brother non draadloos printer. (zal wel niet zoveel uitmaken of het bedraad of draadloos is, techniek is hetzelfde)

Speedydown.nl !!!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30
Krasloos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:08:
Hoi hoi

Alvast bedankt
Zoals Speedydown zegt, op je bureaublad naar configuratiescherm dan apparaten en printers, printer toevoegen. Wordt je netwerk gescanned, daarna toevoegen. 1 minuut werk bij mijn HP wifi printer!

Succes 8)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik wil eigenlijk wel graag een Surface hebben, maar ik begin nu toch te twijfelen tussen de Pro en de RT editie.
De Pro is wel erg duur in vergelijking met de RT variant, terwijl je met wat geknutsel alles op de RT kunt doen wat op de Pro ook kan (via RDP op mijn i7 werkstation op zolder)

Zijn er meer mensen hier die op die wijze werken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

CAP-Team schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:07:
Ik wil eigenlijk wel graag een Surface hebben, maar ik begin nu toch te twijfelen tussen de Pro en de RT editie.
De Pro is wel erg duur in vergelijking met de RT variant, terwijl je met wat geknutsel alles op de RT kunt doen wat op de Pro ook kan (via RDP op mijn i7 werkstation op zolder)

Zijn er meer mensen hier die op die wijze werken?
Ik doe alles met de RT.
Met Remote apps kan veel, maar ik prefereer een RDS sessie naar een virtueel werkstation wat ik thuis heb draaien.

Sinds ik de RT heb ligt mijn Acer S3 met i7 gewoon te verstoffen in de la :(

GerkeP

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Voor degenen met batterijproblemen, het schijnt dat het constant aanzetten van Bluetooth dit tegengaat. Alhoewel dit door anderen in dezelfde thread weer tegengesproken wordt. (Zelf geen last van overigens.

Ik vond het nogal vervelend dat ik na de upgrade opeens maar 3 rijen met tiles had. Blijkbaar eenvoudig op te lossen. Charms > Settings > Tiles > Show more Tiles.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5485/10341992836_420fb8bab1_o.png

Enne, nog een leuke, voor degenen die net zoals ik beperkt opslagruimte hebben; je kunt dus Apps op je SD kaart installeren.
We all know that the Surface has limited storage. I was messing around and found a quick change to a registry key that lets you change where windows store apps are stored when installed. Tested and working on my Surface 32gb. see below for the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Appx

change the key labeled PackageRoot to whatever directory you want, and all new apps will install in that directory.

Note: this does require that you change owner and permissions on the Appx registry folder so that you can edit the key. I have tested this will no ill effects.

You can also change the app repository to another directory by changing the PackageRepository key.

Test on a class 10 32gb card.
.
Krasloos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:21:
Is er inmiddels al weer nieuws omtrent de VLC app?
Nope. Helaas niet.
.
Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13:
Refresh heeft het probleem met m'n keyboard toch opgelost :)
Ik had hetzelfde probleem, een refresh helpt idd bij update problemen met de firmware. (vreemd, mgoed)

[ Voor 44% gewijzigd door Rowdy.nl op 24-10-2013 11:36 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
J-P schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:15:
Ik merk ook dat de batterij het minder lang volhoud sinds de update.

Wat me verder opvalt, na een tijdje werkt de rotatiefunctie niet meer. Dan herstart ik vervolgens de tablet, werkt het weer even en na een tijdje werkt het weer niet. Anderen ook last van dit probleem?
Dinsdag RT 8.1 geïnstalleerd nadat hij weer beschikbaar was. Gisteravond had ik inderdaad probelemen dat het scherm niet wilde kantelen terwijl de touch cover helemaal naar achteren gevouwen was. Het icoontje om het draaien te vergrendelen was grijs. Ding maar dichtgeklapt en een half uur later werkte het opeens wel weer.

Batterijduur durf ik op dit moment nog niet iets over te zeggen, de 8.1 update voelt verder wel prettig aan hoewel het hier en daar wel weer even wennen is.

Om de mediafunctionaliteit in orde te maken besloten de Power DVD mobile app te kopen, geen problemen meer met films. App werkt prima, alleen het bereiken van een netwerklocatie die geen schijfletter heeft is enigszins omslachtig. Ondertitels pakt hij ook niet direct automatisch, maar je kunt wel handmatig het juiste bestand selecteren. Ondertitels heb ik alleen nog geprobeerd met streamen vanaf het netwerk, dus mogelijk geeft dat voor lokaal opgeslagen films geen problemen.

• Swerfer
Swerfer schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:22:
[...]

Dit heb ik ook. Het vreemde is dat ik er met de gelekte RTM geen last van had totdat de updates rond 18 oktober uitgevoerd werden.
Nou moet ik zeggen dat ik vanaf dat moment ook de Facebook app heb geïnstalleerd, misschien die eens even 'verbieden' om op de achtergrond te draaien...
Ik heb de Facebook app niet meer op de achtergrond draaien en nu lijkt de batterij weer de oude.

Het kan toeval zijn, maar misschien dat iemand anders met het accuduur probleem ook eens kan kijken of Facebook op de achtergrond uitschakelen helpt...

Rowdy.nl schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:27:
Voor degenen met batterijproblemen, het schijnt dat het constant aanzetten van Bluetooth dit tegengaat. Alhoewel dit door anderen in dezelfde thread weer tegengesproken wordt. (Zelf geen last van overigens.

Ik vond het nogal vervelend dat ik na de upgrade opeens maar 3 rijen met tiles had. Blijkbaar eenvoudig op te lossen. Charms > Settings > Tiles > Show more Tiles.

[afbeelding]

Enne, nog een leuke, voor degenen die net zoals ik beperkt opslagruimte hebben; je kunt dus Apps op je SD kaart installeren.

[...]

.

[...]

Nope. Helaas niet.
.

[...]
Ik had hetzelfde probleem, een refresh helpt idd bij update problemen met de firmware. (vreemd, mgoed)
Ook het eerste wat mij opviel bij 8.1, zijn de vier rijden icoontjes. Had dit ook paar posten terug over gehad, viel blijkbaar niemand op :/ .

Had wel mijn volledige skydrive op mijn micro-sd staan, maar apps heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Als mijn tablet terug is ga ik ook daar eens mee hobbyen..

Kan iemand hier btw voor mij testen of de hardreset wel jullie surface RT werkt? Je krijgt een melding voordat je het echt kunt uitvoeren, dus je hoeft niet bang te zijn dat je data kwijt bent.

Ben benieuwd of ik nou de enige was met het probleem dat het niet meer mogelijk was.

Verwijderd

Draai nu al sinds vorige week donderdag Windows 8.1 op mijn Surface RT. Werkt verder prima alleen hebben ze iets met de "search" functie gedaan waardoor het erg sloom is.

Zowel mijn laptop (CoreI7) en mijn Surface RT zijn merkbaar trager met zoeken naar programma's & bestanden. Op mijn CoreI7 valt het wel mee, het is een enkele seconde trager. Op mijn Surface RT is het drama. Het systeem lijkt te hangen wanner de search functie word aangesproken.

Ik heb mijn search index al opnieuw gebouwd & online zoeken uitgeschakeld. Iemand anders dit probleem? Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:00:
Draai nu al sinds vorige week donderdag Windows 8.1 op mijn Surface RT. Werkt verder prima alleen hebben ze iets met de "search" functie gedaan waardoor het erg sloom is.

Zowel mijn laptop (CoreI7) en mijn Surface RT zijn merkbaar trager met zoeken naar programma's & bestanden. Op mijn CoreI7 valt het wel mee, het is een enkele seconde trager. Op mijn Surface RT is het drama. Het systeem lijkt te hangen wanner de search functie word aangesproken.

Ik heb mijn search index al opnieuw gebouwd & online zoeken uitgeschakeld. Iemand anders dit probleem? Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Search is op mijn rt helemaal niet langzaam, maar werkt snel.
Ik heb overigens FB app uitgezet op de achtergrond, eens kijken of de accu langer meegaat nu..

[ Voor 5% gewijzigd door Epiphany op 24-10-2013 17:20 ]

Verwijderd

[...]

Ik heb de test voor je gedaan :)

Op een normaal toetsenbord:
72 woorden per minuut. 67 correcte woorden 2 onjuist.

en dan komt het:

Op een touch cover haal ik:

Beste resultaat:
49 woorden per minuut. 43 correcte woorden en 1 onjuist
Slechtste resultaat:
43 woorden per minuut. 41 correcte woorden en 0 onjuist

Ik heb vooral moeite met het vinden van de spatie. Ondank dat dit de grootste knop is :) Het is me dus niet gelukt om 50 woorden per minuut te halen. Toch stoor ik me er niet aan. Ik gebruik mijn Surface RT nauwelijk om te typen. De touchcover is in ieder geval veel beter dan de onscreen keyboard.

Verwijderd

Epiphany schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:16:
[...]

Search is op mijn rt helemaal niet langzaam, maar werkt snel.
Ik heb overigens FB app uitgezet op de achtergrond, eens kijken of de accu langer meegaat nu..
Hmm .. bij mij hangt het systeem een paar seconden. Het is vooral merkbaar als ik de touchcover wegklap en het OSD gebruik om te typen. Er zit een duidelijke storende lag in het keyboard die ik voor de update nog niet had.

Als ik bijvoorbeeld iets open heb staan dat muziek afspeelt en ik druk op het vergrootglas dan stopt de muziek 1 a 2 seconden voordat ik mijn search scherm krijg. Vervolgens de storende lag in het OSD.

Vraag me af wat ik eraan kan doen :'(

EDIT: Het duurt 6 seconden voordat search Word kan vinden :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 17:31 ]

• D-TECH
  • Laatst online: 13-11 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:27:
[...]

Hmm .. bij mij hangt het systeem een paar seconden. Het is vooral merkbaar als ik de touchcover wegklap en het OSD gebruik om te typen. Er zit een duidelijke storende lag in het keyboard die ik voor de update nog niet had.

Als ik bijvoorbeeld iets open heb staan dat muziek afspeelt en ik druk op het vergrootglas dan stopt de muziek 1 a 2 seconden voordat ik mijn search scherm krijg. Vervolgens de storende lag in het OSD.

Vraag me af wat ik eraan kan doen :'(

EDIT: Het duurt 6 seconden voordat search Word kan vinden :(
Als ik "word" zoek in het startscherm is dat bijna instant op mijn Surface RT.

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:41:
[...]

Als ik "word" zoek in het startscherm is dat bijna instant op mijn Surface RT.
Dat had ik dus ook voordat ik Windows 8.1 op mijn laptop en Surface RT heb geinstalleerd :'( Ik vind het nog niet eens zo erg dat het lang duurt voordat er resultaten komen maar het hele systeem lijkt te hangen (alles stopt, zelfs de desktop is onbruikbaar).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 17:52 ]

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:28
Nou, na een tijdje de suface nu ook te hebben vallen mij meerdere dingen op.

wennen aan windows 8 gaat best snel. mits je bereid bent er veel leer tijd in te stoppen.

mijn wifi verbinding valt vaak weg, dus hij buffert filmpjes nooit goed. heel irritant.

het typen in een donkere omgeving is niet te doen.

de touch couver is lekker voor ff te typen....maar blijft een houding voor mijn handen geven dat ik er snel last van krijg. en kijk nooit na scherm wat ik typ maar naar het bordje, doe ik achter mijn desktop bv. niet.

verder niet veel getest ermee. dus nog geen films op gezet en dergelijk...maar toch. voor een tablet kan het wel veel dingen. ben er te vrede mee.

vraagje aan andere studenten...is het jullie al gelukt om dat edurom prog te installeren op je surface? ik kom namelijk niet verder dan de melding op de site, u gebruikt windows 8 rt en verder geen download link voor de software of iets dergelijks....terwijl ik de surface als soort laptoppie in ub wil gebruiken dus heb internets nodig.

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
sikkwittet schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:19:

vraagje aan andere studenten...is het jullie al gelukt om dat edurom prog te installeren op je surface? ik kom namelijk niet verder dan de melding op de site, u gebruikt windows 8 rt en verder geen download link voor de software of iets dergelijks....terwijl ik de surface als soort laptoppie in ub wil gebruiken dus heb internets nodig.
Je hebt een RT tablet. Je kan geen programma's installeren. Alleen Apps.

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:28
klopt. maar via hun site staat aangeven dat er een of andere work around was....maar heb nog niet veel tijd er in gestoken om dit na te pluizen.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Ik kan op de UT gewoon zonder verdere installatie van een programma op eduroam. Geen SecureW2 oid nodig.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:58
Tot zover ik weet zou Eduroam gewoon moeten werken op de Surface RT. Het werkt zelfs op m'n W7.8 Lumia 800.

Buiten je login gegevens heb je geen ander programma nodig om op Eduroam te gaan.

• Avalaxy
Op de hogeschool rotterdam werkte het inderdaad gewoon, niks geen extra tools.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor Fontys idem

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.