Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Ik vind het indelen van de tiles vrij vervelend.. ik kan niet zomaar overal een nieuwe groep tussen krijgen lijkt wel, en ik kan ook de groep niet in zijn geheel verplaatsen, wat ik wel zou willen.. is dit normaal of zijn er workarounds voor om dit te kunnen? anders wordt het alles een voor een slepen en puzzelen, maar als het sneller kan zou dat wel fijn zijn :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
Uitzoomen met pinch en dan kan je volgens mij de hele groep verplaatsen.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 23:19
Iemand hier die zijn type cover wil ruilen tegen mijn touch cover + extra (originele) lader?
Merk dat ik de extra lader niet nodig heb, maar denk dat ik type toch fijner ga vinden..
Reactie via pm;)

Gisteren w81 erop gezet. En browser is aanzienlijk sneller!

• Richard89
MADG0BLIN schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:37:
Uitzoomen met pinch en dan kan je volgens mij de hele groep verplaatsen.
Kijk, dat zocht ik :) thanks

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02

J-P

Syntax erro....

J-P schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:51:
Effin, waar ik oorspronkelijk voor postte:
De zoek functie is ook verandert op een, in mijn ogen, negatieve manier.
Als je nu zoekt kan je niet meer specificeren in welk programma hij moet zoeken maar alleen algemeen. Ik heb bijvoorbeeld Lastpass op mijn Surface staan (wachtwoorden beheer). Als ik een wachtwoord nodig had kan ik gewoon zoeken op de website en Lastpass selecteren om in te zoeken. Nu moet ik de Lastpass applicatie openen, zoeken en ook nog lastpass selecteren.

Kan je dit ergens veranderen?
Verdorie, dit houdt dus ook in dat ik nu niet direct op Google kan zoeken. Moet nu eerst IE opstarten en dan gaan zoeken. NIET HANDIG MICROSOFT!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
J-P schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:51:
lol, tijdens het typen van onderstaand berichtje loopt mijn Surface gewoon vast (gisteren geupdate naar 8.1). Daarvoor nooit vastlopers gehad, goede start dus.

Effin, waar ik oorspronkelijk voor postte:
De zoek functie is ook verandert op een, in mijn ogen, negatieve manier.
Als je nu zoekt kan je niet meer specificeren in welk programma hij moet zoeken maar alleen algemeen. Ik heb bijvoorbeeld Lastpass op mijn Surface staan (wachtwoorden beheer). Als ik een wachtwoord nodig had kan ik gewoon zoeken op de website en Lastpass selecteren om in te zoeken. Nu moet ik de Lastpass applicatie openen, zoeken en ook nog lastpass selecteren.

Kan je dit ergens veranderen?
Ik denk dat voor wat betreft LastPass er ook nog een update moet komen, het is nog echt een Windows 8.0 versie....

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
Froop1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:59:
Via surfspot ben ik sinds vandaag ook eigenaar van dit mooie apparaat, hoewel de type-cover later wordt opgestuurd.

Al mijn google-accounts kan ik in Outlook perfect synchroniseren, dat verbaasde me. Wat me echter niet lukt, is het importeren van mijn Google Agenda in de Agenda-app. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is het niet handiger om de type cover te annuleren en voor 30 euro meer de nieuwe type cover te kopen? Verlicht toetsenbord, dunner en diverse kleuren?

• semitweakert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02
Zijn er toevallig mensen die even kunnen kijken of de pagina https://myservice.surface.com bij hen normaal functioneert? Ik wilde mijn surface aanmelden voor service, maar volgens de website heb ik geen enkel product geregistreerd. Ik ben er echter zeker van dat ik mijn juiste account heb en dat ik weldegelijk de surface en cover heb geregistreerd. Tevens geeft de website hier soms: er is een fout opgetreden.

De reden dat ik de surface wil aanmelden is omdat de upgrade naar 8.1 op de een of andere manier compleet misgegaan is. Ik heb gewoon de reguliere update gedaan via de store, alleen krijg nu met opstarten een blauw recovery scherm met een error: The Boot Configuration Data file is missing some required information (foutcode: 0xc000000d). Kan er helemaal niks meer mee beginnen, en nu werkt die site van microsoft ook nog eens niet mee :( .

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
semitweakert schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:18:
Zijn er toevallig mensen die even kunnen kijken of de pagina https://myservice.surface.com bij hen normaal functioneert? Ik wilde mijn surface aanmelden voor service, maar volgens de website heb ik geen enkel product geregistreerd. Ik ben er echter zeker van dat ik mijn juiste account heb en dat ik weldegelijk de surface en cover heb geregistreerd. Tevens geeft de website hier soms: er is een fout opgetreden.

De reden dat ik de surface wil aanmelden is omdat de upgrade naar 8.1 op de een of andere manier compleet misgegaan is. Ik heb gewoon de reguliere update gedaan via de store, alleen krijg nu met opstarten een blauw recovery scherm met een error: The Boot Configuration Data file is missing some required information (foutcode: 0xc000000d). Kan er helemaal niks meer mee beginnen, en nu werkt die site van microsoft ook nog eens niet mee :( .
Gewoon een generic USB recovery downloaden en op een 4GB+ usb stick zetten. Apparaat doet de rest. Kind kan de was doen :)
Ik had een vergelijkbaar iets toen ik net mijn varvangings surface binnen had op 8.0, toen was ie bij de laatste update kreeg ik ook een dergelijk scherm voor mn kiezen. Had gelukkig nog een recovery liggen van de vorige maar maakt verder niet al te veel uit.

• semitweakert
  • Laatst online: 21:02
MusicAddict schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

Gewoon een generic USB recovery downloaden en op een 4GB+ usb stick zetten. Apparaat doet de rest. Kind kan de was doen :)
Ik had een vergelijkbaar iets toen ik net mijn varvangings surface binnen had op 8.0, toen was ie bij de laatste update kreeg ik ook een dergelijk scherm voor mn kiezen. Had gelukkig nog een recovery liggen van de vorige maar maakt verder niet al te veel uit.
Daar heb ik ook over getwijfeld, maar heb je dan enig idee hoe het zit met de product key van windows bijvoorbeeld? Behoud je gewoon je eigen key als je een recovery stick van een andere surface gebruikt? Heb namelijk geen zin in om bijvoorbeeld daarmee straks gezeik te krijgen.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Als ik de geluiden hier zo lees, dan ga ik toch maar eerst ff een USB recovery maken, voordat ik ga upgraden naar 8.1 :+

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Kan je altijd doen, maar positieve verhalen hoor je natuurlijk veel minder. Ik heb 0 problemen gehad met het updaten. Duurt wel wat lang, maar voor de rest zonder problemen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn Surface heeft zojuist een recovery terug naar Windows 8 RT uitgevoerd (is aan het uitvoeren), geen idee wat de reden exact is.

@Hieronder, op het moment dat ik het kan bekijken zal ik het posten.

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 18-10-2013 14:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
_Dune_ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:08:
Mijn Surface heeft zojuist een recovery terug naar Windows 8 RT uitgevoerd, geen idee wat de reden exact is.
Niets te achterhalen in de Event Viewer?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• minkjaah
  • Laatst online: 03-09 22:56
Tot nu toe prima update, downloaden installeren LP erop zetten en werkt prima. Blijf alleen moeite hebben met apps vinden ondanks dat mijn Regio USA is.
Was ik voor de update ook al mee aan het klooien toen werkte het als ik mijn MS account niet meer koppelde waardoor ik alle apps wel kon vinden maar deze optie kan ik nu niet vinden.

• MusicAddict
semitweakert schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Daar heb ik ook over getwijfeld, maar heb je dan enig idee hoe het zit met de product key van windows bijvoorbeeld? Behoud je gewoon je eigen key als je een recovery stick van een andere surface gebruikt? Heb namelijk geen zin in om bijvoorbeeld daarmee straks gezeik te krijgen.
Volgens mij maakt dat niks uit, volgens mij zijn alle recoverys het zelfde, die key zal wel in de BIOS staan. Volgens mij was hier een X aantal posts geleden ook iemand die zijn NL surface met een US recovery had hersteld, heb m niet horen klagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 18-10-2013 14:13 ]

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

minkjaah schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:
Tot nu toe prima update, downloaden installeren LP erop zetten en werkt prima. Blijf alleen moeite hebben met apps vinden ondanks dat mijn Regio USA is.
Was ik voor de update ook al mee aan het klooien toen werkte het als ik mijn MS account niet meer koppelde waardoor ik alle apps wel kon vinden maar deze optie kan ik nu niet vinden.
Tip: http://apps.microsoft.com...e9-4ed4-8973-91f52779b9bd

Werkt bij mij perfect voor apps die ik niet kan vinden in de store

Speedydown.nl !!!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:40
Waarschijnlijk een gigantisch domme vraag, maar waarvandaan installeer ik Windows 8.1? In Windows Update komt er geen update naar voren en ook in de Windows Store (waar ik de Apps vandaan haal) zie ik geen Windows 8.1 staan.

• MusicAddict
Japsuh schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:57:
Waarschijnlijk een gigantisch domme vraag, maar waarvandaan installeer ik Windows 8.1? In Windows Update komt er geen update naar voren en ook in de Windows Store (waar ik de Apps vandaan haal) zie ik geen Windows 8.1 staan.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/home

Als ik me niet vergis kon ik daar ergens klikken op upgraden, vervolgens opende die de windows store pagina van 8.1 :)
Ook ik kreeg m niet te zien in de store zelf, dus zo werkt het ook.

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 18-10-2013 15:03 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Japsuh schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:57:
Gewoon direct vanuit de store, grote paarse tegel. :) Overigens ik heb het nog een tweede keer geprobeerd en nu is het wel goed gegaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Swerfer
_Dune_ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:18:
[...]

Gewoon direct vanuit de store, grote paarse tegel. :) Overigens ik heb het nog een tweede keer geprobeerd en nu is het wel goed gegaan.
Zoals hij zelf al zegt, bij hem verschijnt de Windows 8.1 tegel niet in de store.

Deze link in Internet Explorer intikken:

ms-windows-store:windowsupgrade

Soms moet je ook eerst zorgen dat je de laatste updates hebt geïnstalleerd met Windows Update...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 20:18
Anderen ook problemen met de ING app na het upgraden?

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 12:30
Sovereign schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:25:
Anderen ook problemen met de ING app na het upgraden?
jep, hiero ook, wordt niet herkend.

dus deinstall app en opnieuw installen en daarna weer opnieuw aanmelden.

daarna werkt het dus weer.

nog steeds 1 minpunt t.o.v. de android en ios versie, nog steeds je credit card overzicht niet beschikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door eppo666 op 18-10-2013 15:35 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Swerfer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Zoals hij zelf al zegt, bij hem verschijnt de Windows 8.1 tegel niet in de store.

Soms moet je ook eerst zorgen dat je de laatste updates hebt geïnstalleerd met Windows Update...
Dat had ik in eerste instantie ook, het beeld refreshde een keer en stond er een grote paarse tegel op het scherm. :)

• Japsuh
@Swerfer: dank je! Ik had alle updates geïnstalleerd, maar via die link is hij hem nu aan het installeren.

• Richard89
handjes op elkaar voor outlook trouwens, werkt fijn op de RT! :-)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
Sinds gister heb ik de 8.1 update erop. Nu liep hij vanmiddag ineens vast. Ik had IE in de ene helft van het beeld en Skype in de andere. Het beeld bevroor gewoon.

Dat andere probleem vind ik ook nog steeds vaag. Af en toe wordt ie niet meer wakker door de aan/uit knop, dan trilt hij wel als je op het Windows icoon druk, maar het beeld blijft zwart. Alleen een reboot helpt dan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• minkjaah
  • Laatst online: 03-09 22:56
speedydown schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:28:
[...]

Tip: http://apps.microsoft.com...e9-4ed4-8973-91f52779b9bd

Werkt bij mij perfect voor apps die ik niet kan vinden in de store
Die vindt die ook niet :F
Heb wel wat apps van mijn oude account(Uw apps) kunnen installeren maar als ik ze zelf opzoek vindt hij niks.

*Edit instellingen >voorkeuren> Makkelijk toegankelijkheid te vinden > neen is de oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door minkjaah op 18-10-2013 16:18 ]

• Richard89
rimave schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:05:

Dat andere probleem vind ik ook nog steeds vaag. Af en toe wordt ie niet meer wakker door de aan/uit knop, dan trilt hij wel als je op het Windows icoon druk, maar het beeld blijft zwart. Alleen een reboot helpt dan.
dit heb ik half, op het logo drukken trilt ie wel maar doet verder niks. als ik dan bovenop op de knop druk wil hij vaak wel aan.

maar toch is die functie vd windows logo knop een beetje half/half lijkt wel soms

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ik ben erg blij met de facebook app. Gebruikte nu gewoon de facebook website in IE en dat was toch vrij traag nog. Het geheel werkt nu heerlijk snel en ook het multitasken (2 vensters in het scherm) werkt erg mooi. Kan mij echt perfect redden met dit apparaat. Werk nu al de afgelopen maand op niks anders dan de surface RT tablet. (Op het lab op mijn uni heb ik wel een desktop pc)

Heb d.m.v. een hub een toetsenbord, muis, externe hdd en optioneel een camera en telefoon op de RT aangesloten. Werkt allemaal prima. Alleen elke keer als mijn koelkast aanslaat verliest het toetsenbord soms even verbinding. Het 100V net hier is denk ik niet heel stabiel. (De usb hub heeft wel zijn eigen voeding)

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hmm, de Facebook app werkt hier traag, maar is te doen. Wel beter dan de Facebook website idd.

Verder lukt het me niet om Gmail te configureren in Outlook. Hoe doe ik dit? Heb verschillende manieren al gebruikt via de microsoft site..

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Moet ook zeggen dat ik mijn laptop veel in de tas laat liggen en amper meer gebruik op werk na dan ;) Mooi apparaat RT.

Ik heb echter het probleem van het 'secureboot is not correctly configured watermark' sinds de officiele 8.1 release. Net met MS gebeld en er is geen andere oplossing dan hem RMA'en. Balen want ik had hem net gewiped en helemaal netjes recovered....Kost toch wat tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 18-10-2013 16:42 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:41:
Hmm, de Facebook app werkt hier traag, maar is te doen. Wel beter dan de Facebook website idd.

Verder lukt het me niet om Gmail te configureren in Outlook. Hoe doe ik dit? Heb verschillende manieren al gebruikt via de microsoft site..
gewoon je inloggegevens intypen bij new mail account. Heb je misschien 2-pass security (of hoe dat ook heet) aanstaan? Dan moet je eerst op de gmail website een wachtwoord genereren.

• Krasloos
Basekid schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:42:
[...]

gewoon je inloggegevens intypen bij new mail account. Heb je misschien 2-pass security (of hoe dat ook heet) aanstaan? Dan moet je eerst op de gmail website een wachtwoord genereren.
Hmm, nee pakt het niet, moet iets met pop3 en imap doen geloof ik.. zijn extra instellingen, maar kom daar niet helemaal uit..

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:11
Zojuist weer 4 updates, waaronder 3 voor Windows RT. Eentje is 125 MB groot.

• Richard89
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Hmm, nee pakt het niet, moet iets met pop3 en imap doen geloof ik.. zijn extra instellingen, maar kom daar niet helemaal uit..
huh? ik hoefde alleen mail en wachtwoord in te vullen voor gmail.
kun je niet ergens "extra instellingen" uitzetten?

• Krasloos
Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:47:
[...]

huh? ik hoefde alleen mail en wachtwoord in te vullen voor gmail.
kun je niet ergens "extra instellingen" uitzetten?
Nee, zie dat nergens staan.

Heb het trouwens over de desktop Outlook.

• Richard89
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Nee, zie dat nergens staan.

Heb het trouwens over de desktop Outlook.
ja ik ook, maar als je nieuwe account toevoegt, wat voor opties zie je dan? (evt. met screenshot)?

• Krasloos
Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:49:
[...]

ja ik ook, maar als je nieuwe account toevoegt, wat voor opties zie je dan? (evt. met screenshot)?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2py6y9y.png

Edit: Beetje klein, maar hopelijk duidelijk genoeg.

Edit2:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/30vhlab.png

[ Voor 16% gewijzigd door Krasloos op 18-10-2013 16:55 ]

• Richard89
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

[afbeelding]

Edit: Beetje klein, maar hopelijk duidelijk genoeg.

Edit2:
[afbeelding]
hmm dat is bij mij ook indd..

heb even de instellingen bekeken van mijn google account, kun je hier iets mee?
servergegevens:
type account: IMAP
Server inkomende mail: imap.google.com
server uitgaande mail: smtp.google.com
gebruikersnaam: deel voor @gmail.com

bij meer instellingen > geavanceerd:
poortnummer inkomend: 993 (versleutel type SSL)
poortnummer uitgaand: 587 (versleutel type TLS)

dat was m :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je die vreselijk irritante auto correct uit zet? Zoek me rot maar ik kan het niet vinden..

• Richard89
SChief schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:00:
Weet iemand toevallig hoe je die vreselijk irritante auto correct uit zet? Zoek me rot maar ik kan het niet vinden..
heb dat voorbij zien komen bij instellingen (via metro, van rechts swipen, pc instellingen en dan ergens daartussen)

edit: pc instellingen > pc en apparaten > typen > bovenaan

[ Voor 8% gewijzigd door Richard89 op 18-10-2013 17:03 ]

• Krasloos
Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:59:
[...]

hmm dat is bij mij ook indd..

heb even de instellingen bekeken van mijn google account, kun je hier iets mee?
servergegevens:
type account: IMAP
Server inkomende mail: imap.google.com
server uitgaande mail: smtp.google.com
gebruikersnaam: deel voor @gmail.com

bij meer instellingen > geavanceerd:
poortnummer inkomend: 993 (versleutel type SSL)
poortnummer uitgaand: 587 (versleutel type TLS)

dat was m :)
Precies gedaan wat jij hebt gedaan, dan wel met mijn eigen gegevens. Echter nog steeds geen Gmail in Outlook..

• Richard89
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Precies gedaan wat jij hebt gedaan, dan wel met mijn eigen gegevens. Echter nog steeds geen Gmail in Outlook..
wat gek zeg, ik heb 2 accounts van gmail zo automatisch kunnen koppelen zonder iets te hoeven instellen. hoop dat je wat kunt vinden!

• Krasloos
Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
[...]

wat gek zeg, ik heb 2 accounts van gmail zo automatisch kunnen koppelen zonder iets te hoeven instellen. hoop dat je wat kunt vinden!
Hoeft niet iets met de instellingen binnen Gmail?

• Richard89
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:06:
[...]

Nee, heb helemaal niks ergens aan hoeven passen, alleen inloggen in outlook met mn gegevens en het was klaar.

• S_Chief
  • Niet online
Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
heb dat voorbij zien komen bij instellingen (via metro, van rechts swipen, pc instellingen en dan ergens daartussen)

edit: pc instellingen > pc en apparaten > typen > bovenaan
Super, thanks.

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
Krasloos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:06:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen dat je IMAP uit hebt staan in Gmail, dat is wel een optie bij 'Instellingen' als ik me niet vergis.

EDIT:
Hier staat dat tussen; https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/fwdandpop

• RJ-NL
Het viel me net op dat er op C: een map Windows en een map Windows.old is. Windows is 7,3 GB en Windows.old is 2,1 GB. Kan ik Windows.old zonder problemen verwijderen?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:40
RJ-NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:14:
Het viel me net op dat er op C: een map Windows en een map Windows.old is. Windows is 7,3 GB en Windows.old is 2,1 GB. Kan ik Windows.old zonder problemen verwijderen?
Kan je probleemloos verwijderen, wel even via Schijfopruiming. Standaard verwijderen in Windows Verkenner kan niet.

• Krasloos
NLCJ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen dat je IMAP uit hebt staan in Gmail, dat is wel een optie bij 'Instellingen' als ik me niet vergis.

EDIT:
Hier staat dat tussen; https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/fwdandpop
Agenda krijg ik er wel in, heel simpel via google kalender. Alleen mail vind ik belangrijker en dat lukt niet, erg zuur :(

• Richard89
RJ-NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:14:
http://techmell.net/how-to/delete-windows-old-windows-81/

• mknoppert
  • Laatst online: 12-11 15:39
Ik zal vast iets over het hoofd zien. Ik heb per ongeluk een tegel van 1 van mail boxen weggehaald. Ik wil weer graag de inbox van 1 van mijn mailaccounts pinnen als een tegel. Waar moet ik dat nu doen in 8.1?

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Na de update naar Win 8.1 valt me op dat er bij het icoontje voor Windows (C:) een heel klein geel driehoekje met uitroepteken staat. Ik kom er niet achter waarom. Ook in Apparaatbeheer zie ik geen gele uitroeptekens staan. Iemand een idee? Hebben meer mensen dit?

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:12
choogen schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:06:
Na de update naar Win 8.1 valt me op dat er bij het icoontje voor Windows (C:) een heel klein geel driehoekje met uitroepteken staat. Ik kom er niet achter waarom. Ook in Apparaatbeheer zie ik geen gele uitroeptekens staan. Iemand een idee? Hebben meer mensen dit?
Had ik ook, reboot lostte het op

• RJ-NL
Stef42 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:21:
[...]

Kan je probleemloos verwijderen, wel even via Schijfopruiming. Standaard verwijderen in Windows Verkenner kan niet.
Thanks! :)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb de TeamViewer app gedownload, maar ik krijg bij iedere verbinding de melding dat het een demo versie betreft en dat de verbinding na 5 minuten wordt verbroken.

Waar koop ik de full touch version? De desktop app heb ik al gekocht.

• RJ-NL
Zojuist schijfopruiming uitgevoerd en heb nu 16,6 GB vrije ruime over! Iets van 4 GB meer voordat ik de upgrade heb gedaan naar 8.1! ;)

Verwijderd

Tip: je kan nog steeds in het configuratie scherm bij herstel, de herstel partitie kopiëren van de tablet naar een USB dat scheelt 2GB.

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
hmm, ik had een engelse surface, net het nederlandse taalpack geinstalleerd, maar veel apps zijn nog in t engels.. iemand enig idee?

60 TB can not be enough

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heeft iemand ook dat bij de google resultaten alle woorden onder elkaar staan en dus helemaal niet te lezen valt?

• Swerfer
freak1 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 07:55:
hmm, ik had een engelse surface, net het nederlandse taalpack geinstalleerd, maar veel apps zijn nog in t engels.. iemand enig idee?
Kan het zijn dat je de taal in het configuratiescherm op Engels hebt staan, maar de Engelse taal voor Windows 'override' met Nederlands? Dan heb je namelijk je Windows op Nederlands staan, terwijl de apps denken dat Engels je voorkeur is.

Ik heb het zelf namelijk omgekeerd. Ik heb Nederlands als taal ingesteld staan met 'override' voor Windows op Engels. Dan is mijn Windows Engelstalig (mijn voorkeur) terwijl de apps gewoon in het Nederlands zijn. Natuurlijk zolang de apps ook Nederlands ondersteunen...

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
freak1 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 07:55:
Ik had hetzelfde. Taal wijzigen op mijn PC zorgt er wel voor dat veel apps (niet allemaal) direct in het Nederlands worden weergegeven. Op de Surface heb ik de apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen werden ze wel in het Nederlands weergegeven.

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 16:43
Chris Smoove schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:39:
Heeft iemand ook dat bij de google resultaten alle woorden onder elkaar staan en dus helemaal niet te lezen valt?
Ja ik, met een Acer W700 W8.1 x64.
Erg vreemd en gebeurt alleen met Google.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:26
Ik ben zo aan het twijfelen....
LG heeft een zeer handzame tablet aangekondigd voor €299,- (G Pad 8.3) en Apple kondigt hopelijk volgende week de iPad Mini 2 aan met retina scherm.
Daar tussen twijfelde ik vooraf.
Echter nu is daar de Surface 2 bij gekomen. Jullie als gebruikers van de Surface RT kunnen mij mogelijk over de streep trekken.

PS:
Paradigit biedt de Surface 2 aan voor €439,- incl. gratis touch cover 2.
Zonder deze aanbieding was de Surface 2 geen optie geweest.
PS eind:

Vorige ervaringen met een tablet? iPad 3 met retina scherm.

Ik weet dat:
- ik een document kan bijwerken in Google Drive via website ipv app die beschikbaar is voor iOS en Android;
- ik een .avi en .mkv kan afspelen;
- ik geen normale programma's zoals Steam, etc. kan installeren;
- Excel geen macro's kan uitvoeren;
- de bouwkwaliteit uitmuntend is;
- de kickstand goed is;
- etc.

Wat weet ik niet/waarom twijfel ik:
- op de iPad had ik de Bruna Tablisto app. Daar kon ik 's ochtends vroeg altijd de Metro en Spits krant downloaden en lezen. Kan dit ook op het RT platform?
- ik lees, in reviews, dat het formaat te groot is om ebooks te lezen. Hoe zijn jullie ervaringen? Hetzelfde geldt eigenlijk voor de krant lezen. Dit doe ik af en toe in de auto naar werk (carpoolen). Ik heb de Surface RT in mijn handen gehad en was niet helemaal onder de indruk van het formaat.
- hoe is de integratie van Skydrive (er vanuit gaande dat ik verbinding heb en 8.1 RT heb)? Kan ik mijn Skydrive bestanden openen vanuit Excel op het RT platform?
- voor zover ik weet kan ik geen Ziggo TV kijken via RT platform.

De iPad beviel uitstekend maar veel anders dan internetten, nieuws lezen en social media deed ik er niet op. Laatste tijd veel mijn Galaxy S4 gegrepen om die taken te doen.
Daarvoor besloten om voor een handzaam formaat te gaan. Echter viel mijn oog ook op deze tablet. Het formaat is het enige wat mij eigenlijk tegen houdt.
En gezien mijn beweegredenen om de iPad te verkopen moeten mij eigenlijk weerhouden om deze tablet te kopen.
Echter vind ik het design zo tof en de mogelijkheid om Excel te kunnen openen en een muis, etc. aan te sluiten brengen mij aan het twijfelen.
Ik zit alleen niet zo vaak aan de eettafel om het nieuws te lezen. Dan kan ik ook de laptop pakken lijkt me.

Wel een luxe positie....

[ Voor 3% gewijzigd door Roodey op 19-10-2013 09:52 ]

• Japsuh
Ik heb na de installatie, nu twee problemen:
1. De Surface lijkt uit te vallen. Wanneer ik hem gebruikt heb, klap ik hem dicht. Als ik hem dan later weer pak, lijkt hij niet meer aan te staan. Na een paar keer te drukken op de aan- en uitknop, start hij weer opnieuw op.
2. Alles staat in het Nederlands ingesteld, maar de standaard Windows 8 apps zijn allemaal in het Engels. Het inlogscherm en dergelijke zijn wel in het Nederlands. De spellingscontrole van IE waar ik nu in typ, stast weer in het Engels.

Kan iemand mij helpen?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Swerfer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

En toch is het vreemd, alle updates zijn geïnstalleerd en toch krijg ik de upgrade naar 8.1 niet te zien...
Op mijn desktop en laptop geen problemen, maar op mijn Surface komt hij maar niet te voorschijn :(

• S_Chief
  • Niet online
Klinkt heel stom, maar rebooten helpt niet?

Google wordt hier ook niet meer goed weergeven, ze zijn goed bezig daar.. Gisteren werkte het nog wel goed. De converter van Google werkte overigens ook al niet goed op de Surface. Lijkt alsof ze ons pesten.. :+

[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 19-10-2013 12:11 ]

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Vandaag ook de update van 8.1 preview naar 8.1. Deze is helaas niet met succes afgerond. Ik kan de update niet meer zien in de store. Zelfs met de link niet. En de recovery werkt ook niet. Iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Edit: Na een restart blijft de store hangen op het groene laadscherm

[ Voor 13% gewijzigd door harmz op 19-10-2013 12:33 ]

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Twee problemen:
1) Na de update naar Win 8.1 (plus een reboot) blijft bij mij vandaag de reguliere (Metro) mail-app hangen wanneer hij Junk/Ongewenste email moet ophalen.

EDIT: er blijkt naast de map Ongewenste email ook nog een map Junk te bestaan, die laatste bestond voorheen niet. De berichten die vroeger in Ongewenste email stonden, zitten nu in Junk. En de map Ongewenste email blijft nog steeds consequent hangen bij openen. Lijkt me een 'bug' van Microsoft

2) Wat ook blijft hangen is de installatie van een set van zo'n vijf Windows updates die ik sinds vandaag kon downloaden. Ze worden wel gedownload, maar hij blijft hangen bij "Installatie voorbereiden". Ik heb zelfs al op de knop "Installatie stoppen" gedrukt, maar het groene installatie-balkje blijft lopen...

EDIT: Na een reboot lijken ze toch succesvol geinstalleerd te zijn. Wat me net ook opviel is dat mijn geschiedenis van updates is gereduceerd tot slechts zes stuks, waar het er voorheen meer dan 130 waren.

[ Voor 34% gewijzigd door choogen op 19-10-2013 14:05 ]

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:17
Ik word gek. Ik krijg op geen enkele manier de update in de Store zichtbaar. Ik heb de directe link geprobeerd, rebooten, cache legen, nog vaker rebooten, de laatste update geïnstalleerd, maar nogsteeds krijg ik niets te zien als ik de Store open.

Bij het googlen naar een oplossing kom ik steeds weer op dezelfde 'oplossingen' die voor mij dus niet werken.. Ik gok dat ik maar gewoon moet afwachten.

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 18:53

Quarin

Ondertitel... wasda?

Raling schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:33:
Ik word gek. Ik krijg op geen enkele manier de update in de Store zichtbaar. Ik heb de directe link geprobeerd, rebooten, cache legen, nog vaker rebooten, de laatste update geïnstalleerd, maar nogsteeds krijg ik niets te zien als ik de Store open.

Bij het googlen naar een oplossing kom ik steeds weer op dezelfde 'oplossingen' die voor mij dus niet werken.. Ik gok dat ik maar gewoon moet afwachten.
Ik heb precies hetzelfde probleem, alle updates gedraaid etc. Directe link naar de update werkt ook niet (ik krijg dan 'gewoon' het home scherm van de store te zien)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
harmz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:10:
Vandaag ook de update van 8.1 preview naar 8.1. Deze is helaas niet met succes afgerond. Ik kan de update niet meer zien in de store. Zelfs met de link niet. En de recovery werkt ook niet. Iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Edit: Na een restart blijft de store hangen op het groene laadscherm
Heeft iemand toevallig een recovery usb stick in de omgeving friesland. De mijne is corrupt geraakt. En kan dus niet updaten of recoveren.

• Raling
Quarin schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:39:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, alle updates gedraaid etc. Directe link naar de update werkt ook niet (ik krijg dan 'gewoon' het home scherm van de store te zien)
Er lijkt gewoon geen oplossing voor te zijn. Ik kan gewoon echt niets vinden.
harmz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

Heeft iemand toevallig een recovery usb stick in de omgeving friesland. De mijne is corrupt geraakt. En kan dus niet updaten of recoveren.
Ik woon zelf in zuid holland, dus een beetje ver om eventjes een recovery tool op te halen. Wat je kan doen is een images van xda downloaden. Zijn er genoeg te vinden op de forum.

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 14:42
Raling schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:07:
[...]

Er lijkt gewoon geen oplossing voor te zijn. Ik kan gewoon echt niets vinden.
Ik heb me ook suf gezocht vandaag tot ik daarstraks het volgende bericht zag op deze pagina (en tevens ook getweet door @WindowsSupport): http://www.microsoft.com/...dows-8-preview-on-surface
Microsoft is investigating a situation affecting a limited number of users updating their Windows RT devices to Windows RT 8.1. As a result, we have temporarily removed the Windows RT 8.1 update from the Windows Store. We are working to resolve the situation as quickly as possible and apologize for any inconvenience. We will provide updates as they become available.

• Raling
Tweet van een half uur geleden terwijl ik al vier uur lang bezig ben. Bedankt Microsoft!

Edit: ben een beetje gefrustreerd, maar er zit dus niets anders op dan wachten tot ie weer online komt. Daarnaast heb ik die pagina waar je naar linkt niet gelezen omdat dat zou gaan over updaten vanaf de preview. En ik heb de preview nog niet geïnstalleerd. Ik was aan het overwegen de preview te installeren en van daaruit proberen te updaten, maar dat zal dus ook wel niet werken.. ;) We wachten af!

[ Voor 69% gewijzigd door Raling op 19-10-2013 16:19 ]

Valt mij nu ook dat je gemakkelijk verder kan gaan met browsen als je van je tablet naar je pc gaat (of wat voor Windows 8.1 desktop dan ook). Ging eventjes van mijn tablet naar mijn desktop en zag bij ie11 dat bij de vaak gebruikte tab mijn tablet naam erbij stond. Klikte erop en zag dat daar de tabs stonden die ook open stonden op mijn tablet.

Integratie gaat echt de goede kant op in ieder geval :)

Heb nu ook mijn skydrive offline opgeslagen op een micro sd kaartje, dus het schrijfruimte probleem heb ik nu ook kunnen oplossen.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 19-10-2013 17:48 ]

• Basekid
Wat ik wel jammer vind is dat het syncen van wallpapers tussen devices/computers tot 20 gelimiteerd is. Ik heb veel meer wallpapers :(

• S_Chief
  • Niet online
Ah daarom had ik zo weinig wallpapers. :o Ik heb er iets van 120. :+
SChief schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:10:
hahah :P

Btw ben ik de enige waar google raar doet op ie11 ?? Op mijn desktop en tablet ziet er gewoon niet uit... Is dit hun nieuwe tactiek om mensen chrome te laten installeren ? Vind ie11 persoonlijk erg goed werken en met abp zijn ook alle adds gelijk weg.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 19-10-2013 18:13 ]

• Basekid
SChief schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:10:
Ja ik zag ook al elke keer dezelfde voorbij komen, zeer irritant. Zover ik zie maakt Windows een special theme aan (synchronised theme geloof ik) en die haalt de wallpapers uit een roaming map.

Aan die map toevoegen helpt niet, want dan zien Windows het als een custom theme en synct het weer niet.

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36

Koekfabriek

King Billy on the wall

Heb ik eindelijk mijn RT binnen, heeft hij problemen met verbinding krijgen met het wifi netwerk van mijn ouders (gedeeld internet via lumia 920 lukt wel). Ik heb geen idee wat het probleem is, het enige wat hij zegt is dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat is het. Gisteren op de universiteit wel 71 updates gedownload en geinstalleerd. Als ik zoek via Google ben ik absoluut niet de enige, maar ik heb nog geen oplossing gevonden (behalve ander netwerk proberen)

• Basekid
Koekfabriek schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:15:
Heb ik eindelijk mijn RT binnen, heeft hij problemen met verbinding krijgen met het wifi netwerk van mijn ouders (gedeeld internet via lumia 920 lukt wel). Ik heb geen idee wat het probleem is, het enige wat hij zegt is dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat is het. Gisteren op de universiteit wel 71 updates gedownload en geinstalleerd. Als ik zoek via Google ben ik absoluut niet de enige, maar ik heb nog geen oplossing gevonden (behalve ander netwerk proberen)
Handmatig IP misschien?

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:12:
[...]

hahah :P

Btw ben ik de enige waar google raar doet op ie11 ?? Op mijn desktop en tablet ziet er gewoon niet uit... Is dit hun nieuwe tactiek om mensen chrome te laten installeren ? Vind ie11 persoonlijk erg goed werken en met abp zijn ook alle adds gelijk weg.
Waar heb je het allemaal over?

Dit is windows rt. Je kunt dus sws geen chrome en adblock plus installeren.

Ik ben best tevreden over ie11. Het lijkt alsof de prestaties erg zijn verbeterd en dat ze de paginas nu wel goed cachen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 18:29 ]

Chris Smoove schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:27:
[...]

Waar heb je het allemaal over?

Dit is windows rt. Je kunt dus sws geen chrome en adblock plus installeren.
Gast serieus? Lees eens de gehele zin, dan zie je dat ik het ook op mijn desktop gebruikt :)

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dit gaat over surface rt.. Dude..

[ Voor 11% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 18:30 ]

Ik typ het wel nog een keer zonder de software die ik op mijn desktop gebruik.
Btw ben ik de enige waar google raar doet op ie11 ?? Op mijn desktop en tablet ziet er gewoon niet uit...
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/104jbir.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 19-10-2013 18:40 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hoe heb je nou norton geinstalleerd op de surface?

Lol, jk... Bedankt captain obvious.

Maarja, google zit microsoft waarschijnlijk gewoon weer te trollen. Heb dat dus ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 18:37 ]

Chris Smoove schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:37:
Hoe heb je nou norton geinstalleerd op de surface?

Lol, jk... Bedankt captain obvious.

Maarja, google zit microsoft waarschijnlijk gewoon weer te trollen. Heb dat dus ook.
Heb een manier gevonden op het probleem op te lossen

"extra > instellingen voor compatibiliteitsweergave en dan de onderste 2 uitvinken."
Probleem is daarna weg

• Basekid
Hier doet IE11 het zowel in de metro als de desktop modus 100% normaal.

Enige wat ik "niet standaard" heb is een adblocker ding.
Basekid schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:54:
Hier doet IE11 het zowel in de metro als de desktop modus 100% normaal.

Enige wat ik "niet standaard" heb is een adblocker ding.
Zelf heb ik dit toegepast, werkt erg goed. Komt niet volledig in de buurt als ABP, maar het beter dan helemaal niks.

• Swerfer
http://www.nu.nl/gadgets/...-windows-rt-81-terug.html

Dus even geen update naar Windows 8.1 RT mogelijk voor diegene die hem nog niet hebben...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Ik vraag me af om welke reden het is: het surface toetsenbordprobleem, het google-ie11-probleem, iets anders?

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Volgensmij iets met installatieproblemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 20:07 ]

Verwijderd

Gewoon geen Google search gebruiken. Zit je alleen maar die toko te spekken die Windows Phone loopt te zieken. En met Bing heb je Google search niet meer 'nodig'. Heb zelf dus geen google-e11 probleem :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:17:
Gewoon geen Google search gebruiken. Zit je alleen maar die toko te spekken die Windows Phone loopt te zieken. En met Bing heb je Google search niet meer 'nodig'. Heb zelf dus geen google-e11 probleem :)
Probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden. Als ik het echt niet kan vinden gebruik ik ook google search :). Tegenwoordig gebruik ik veel de ingebouwde bing search van Windows 8.1, werkt top :)

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik had de 8,1 update al een tijdje draaien en moest net me surface opnieuw starten vanwege een update. Hierna werkt mijn typecover nog maar half. Wel de muis en volume maar typen ho maar, hebben hier meerdere last van?

• Basekid
Dewaterweg schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:57:
Ik had de 8,1 update al een tijdje draaien en moest net me surface opnieuw starten vanwege een update. Hierna werkt mijn typecover nog maar half. Wel de muis en volume maar typen ho maar, hebben hier meerdere last van?
zelfde probleem had ik met de 8.1 rtm, maar sinds de echte release geen problemen meer.
Pagina: 1 ... 55 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.