Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik niet.. gewoon windows 8.shizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
hebben jullie de preview erop staan? ik zie de update nog niet (noch in de store noch via windows update)
Slim, vergeten om mn adapter mee te nemen... dat wordt vanavond dus pas installeren waarschijnlijk
Hmmm, nu alleen downloaden dan maar.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
for real? ik heb namelijk nog maar 6,5gb over, maar eigenlijk alleen wat apps geinstalleerd.. geen documenten of foto's ofzo op mn c schijf
je kan van de preview wel degelijk upgraden naar de final editie, je verliest wel alle apps en veel settingsRJ-NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Ik dacht dat het niet mogelijk was om van de Preview naar de Final te gaan? Je moest dan toch eerst terug naar 8 en vervolgens naar 8.1?![]()
EDIT:
13.00 uur maar nog steeds geen 8.1
http://www.microsoft.com/...dows-8-preview-on-surface
ik zie de update weliswaar nog niet...
Oh dat wist ik nietshizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:17:
[...]
je kan van de preview wel degelijk upgraden naar de final editie, je verliest wel alle apps en veel settings
http://www.microsoft.com/...dows-8-preview-on-surface
ik zie de update weliswaar nog niet...
blijkbaar wordt je als preview-gebruiker wel benadeeld want ik heb nog steeds geen update files...
iemand met de preview die WEL de updates binnenkrijgt?
Hier ook nog niet helaas...shizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:22:
[...]
blijkbaar wordt je als preview-gebruiker wel benadeeld want ik heb nog steeds geen update files...
iemand met de preview die WEL de updates binnenkrijgt?
Wanneer ik op de storelink probeer te klikken (vanuit de preview) dan krijg ik een access denied message...
http://apps.microsoft.com/#wsl=WindowsUpgrade
waarschijnlijk staan de update files voor de preview nog niet klaar...
[ Voor 13% gewijzigd door shizoframia op 17-10-2013 13:36 ]
Verwijderd
Jup, Tweakers heeft zelfs 2 nieuwsartikels over Windows 8.1 en de nieuwe Facebook app:Basekid schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:56:
Er is ook eindelijk een officiële facebook app
nieuws: Microsoft maakt Windows 8.1 beschikbaar
nieuws: Facebook-app voor Windows 8.1 verschijnt in Store
Vind het erg vervelend.
Bij mij nog steeds niets in de store noch via de windows updates...
[ Voor 33% gewijzigd door shizoframia op 17-10-2013 14:05 ]
Verwijderd
Iemand enig idee of de type cover nog naar behoren werkt na de update?D-TECH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:
Haha. Iedereen met niet-werkende touch covers vanavond...
Vind het erg vervelend.
NM. Nu staat ie er wel.
[ Voor 20% gewijzigd door Sovereign op 17-10-2013 14:08 ]
als ik mn store open direct groot in beeld (win 8.0)Sovereign schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:08:
Ik zie helemaal niks in de store, waaronder staat die update?
Heb twee tablets en twee verschillende touch en type covers. Allemaal werken ze niet.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Iemand enig idee of de type cover nog naar behoren werkt na de update?
Dit wordt een ramp zo vlak voor de Surface 2 lancering.
Verwijderd
Treedt het probleem enkel op bij de Surface RT of ook bij de Surface 2?D-TECH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Heb twee tablets en twee verschillende touch en type covers. Allemaal werken ze niet.
Las wel dat er een update pack direct bij de release zit, staat die er niet bij? Wie weet lost die eea op?D-TECH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Heb twee tablets en twee verschillende touch en type covers. Allemaal werken ze niet.
Zie hier: nieuws: Windows 8.1 krijgt extra 'GA Rollup A'-update bij release
[ Voor 19% gewijzigd door MADG0BLIN op 17-10-2013 14:16 ]
Alleen bij de Surface RT. De Surface 2 zal wel andere drivers hebben.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Treedt het probleem enkel op bij de Surface RT of ook bij de Surface 2?
Daarnet gedaan, maar helaasMADG0BLIN schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Las wel dat er een update pack direct bij de release zit, staat die er niet bij? Wie weet lost die eea op?
"same Problem. Go to devicemanager and update driver vor unknown cpmponent. (local Computer, keyboard)"
dit al geprobeerd?
Hmm.. zie geen unknown component tussen alle onderdelen staan. Drivers van het keyboard wel opnieuw geïnstalleerd, maar alleen het touchpad werkt.Richard89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:18:
op twitter had iemand dit als oplossing:
"same Problem. Go to devicemanager and update driver vor unknown cpmponent. (local Computer, keyboard)"
dit al geprobeerd?
Hier ook, nu "instellen" op 2% met nog 35% batterij ofzo
Hmm, dat is wel vervelend dat die covers niet werken.. Ik heb wel een type cover en die moet gewoon werken. dus ik wacht wel met de update installeren totdat Microsoft met een oplossing komt,D-TECH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Hoplijk gaat het gewoon weer netjes verder bij 60% als ik hem thuis weer aan de lader hang
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
kreeg jij een melding daarvan? ik kon namelijk wel gewoon installeren, heb nu t surface scherm in beeld met "instellen" erbij. batterij was voor dit nog 35-40%marcel-o schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:40:
hmm, mn batterij was 35% en wil nog ff niet updaten,. vanavond maar doen danff laden/geduld/wachten/grrrrr
Dit werkt voor mij: ms-windows-store:WindowsUpgrade in de Metro IEshizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:43:
kan iemand die de preview reeds had en die geslaagd is in de update dit even laten weten a.u.b.? Ik krijg de indruk dat er niemand met de RT preview al heeft kunnen updaten.
yes! 1000x dank!RJ.daCosta schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:44:
[...]
Dit werkt voor mij: ms-windows-store:WindowsUpgrade in de Metro IE
btw, van waar haalde je die tip?
http://windows.microsoft....ows-8/update-from-previewshizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
yes! 1000x dank!
btw, van waar haalde je die tip?
Helemaal op de accu, kan blijkbaar prima.
Bij Windows Update staat de boosdoener.msx2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:54:
Zojuist de upgrade van mijn Surface RT afgerond (van Windows 8 ). Touch cover werkt nog zoals het hoort
dus de extra updates nog niet installeren?
Enige minpunt aan de update is dat het Language pack wordt verwijderd
EDIT: firmware-update van 14-10, eens kijken wat dat doet.
[ Voor 17% gewijzigd door Stef42 op 17-10-2013 15:02 ]
EDIT:
Pluspunt is dat je ongeveer 3 GB extra vrije ruimte krijgt!
Ik kan alleen het Nederlandse Language Pack niet installeren. Er staat: Connect to the Internet to check for language packs. Het rare is alleen dat ik gewoon een internetverbinding heb. Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 57% gewijzigd door RJ-NL op 17-10-2013 15:16 ]
tegenwoordig kan je language packs installeren waardoor eigenlijk alles in het NL komt te staanRJ-NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:22:
Omdat ik in Nederland woon en graag een Nederlands systeem wil? Is dat zo raar?
het enige meerwerk is dat je dit alles na installatie nog dient te configureren
Dat snap ik maar ik kan het Nederlandse LP dus niet downloaden. Zie mijn eerdere bericht. Ik krijg een foutmelding dat ik geen internet heb terwijl dit wel zo is.shizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:24:
[...]
tegenwoordig kan je language packs installeren waardoor eigenlijk alles in het NL komt te staan
het enige meerwerk is dat je dit alles na installatie nog dient te configureren
hier heeft de download store verbindingsproblemen.. gok door de drukteRJ-NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:25:
[...]
Dat snap ik maar ik kan het Nederlandse LP dus niet downloaden. Zie mijn eerdere bericht. Ik krijg een foutmelding dat ik geen internet heb terwijl dit wel zo is.
het is geen live tile maar je kan wel de app pinnen op het startschermRichard89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:26:
wel jammer dat outlook geen tile heeft.. zal wel komen omdat er al een mail app is vanuit ms, maar toch..
Zou kunnenRichard89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:26:
[...]
hier heeft de download store verbindingsproblemen.. gok door de druktemisschien later nogmaals proberen
Zojuist ook alle updates geïnstalleerd. Alles werkt nog steeds. Is dus geen algemeen probleem blijkbaar.
hoe doe ik dit met outlook? als ik rechter muisknop klik krijg ik alleen losmaken van de taskbarshizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
het is geen live tile maar je kan wel de app pinnen op het startscherm
je moet vanuit de apps lijst (niet de desktop!) even het icon van outlook vasthouden en dan via de app bar onderaan aangeven dat je de app wil pinnen aan het startscherm...Richard89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:04:
[...]
hoe doe ik dit met outlook? als ik rechter muisknop klik krijg ik alleen losmaken van de taskbar
Super, t is geluktshizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:27:
[...]
je moet vanuit de apps lijst (niet de desktop!) even het icon van outlook vasthouden en dan via de app bar onderaan aangeven dat je de app wil pinnen aan het startscherm...
Ik draai ook liever een Nederlandse LP. Internet explorer11 en office gebruiken bij de spellingscontrole de talen die er geïnstalleerd zijn en dan is het wel zo handig dat Nederland erbij zitWaarom zou je de Nederlandse LP uberhaupt willen?
[ Voor 42% gewijzigd door vali op 17-10-2013 16:50 ]
Verwijderd
Misschien iets langer dan 3 uurtjes wachten? Probeer het morgen nog eens?RJ-NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:09:
Nog steeds geen NL Language Pack...
Iemand een oplossing?
Zit zelf hier (in Japan) de nieuwe windows 8.1 te downloaden, hopelijk is hij morgen klaar. Internet hier op de dormitory is angstaanjagend traag.
http://sdrv.ms/1hZfavs
Fanaleds.com
USB recovery er in en repairen maar, als je die niet hebt kan je er van xda of wat dan ook wel eentje afplukken. (van 8.0 sowieso). Recovery van 8.1 lijkt me iets moeilijker gezien je dan eerst 8.1 geinstalleerd moest hebbenBose321 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:30:
Ik heb vanmiddag via de store mijn Surface RT geupdate naar windows 8.1, maar bijna aan het einde na de laatste reboot zat er nog maar weinig leven in... Iets met mijn BCD dat corrupt/kwijt is... Now what?
http://sdrv.ms/1hZfavs
edit: heb het aan de gang. Kijken of dit mijn probleem kan oplossen!
edit: Heb via het commando prompt mijn boot record opnieuw gemaakt. Hij gaat nu volgens mij weer verder met de installatie...
[ Voor 41% gewijzigd door Bose321 op 17-10-2013 17:47 ]
Fanaleds.com
Iemand een idee?
Wel voelt het alsof de gevoeligheid van me touch cover afneemt. Ik mis steeds meer toetsen.
Iemand anders hier ook last van?
Als het goed is heb je ook een nieuwe recovery partitie met 8.1 er op. Toen ik met 8.1 rtm een recovery deed een tijdje terug vroeg ie in ieder geval niet om een recovery disc.misterdoom schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:49:
Als je de 8.1 update installeert, wordt de recovery partitie dan ook onderhanden genomen of blijft deze Windows 8 en moet je dan iedere keer updaten naar 8.1?
Iemand een idee?
Ik heb NL toegevoegd via Office 2013 Language Preferences in de app drawer. Aanvullend moet je de files downloaden, maar dat wijst zich vanzelf. Het OS gebruik ik in het Engels, maar in Office is NL spellingscontrole wel handigRJ-NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:09:
Nog steeds geen NL Language Pack...
Iemand een oplossing?
Negatief aspect van de update van preview > final is wel dat je o.a. je local Outlook content/settings kwijt bent.
Morgen maar eens een grotere micro-sd kopen en daar mijn skydrive op knallen
Bedankt voor de tip! Vanavond maar eens kijkenmtr33 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:20:
[...]
Ik heb NL toegevoegd via Office 2013 Language Preferences in de app drawer. Aanvullend moet je de files downloaden, maar dat wijst zich vanzelf. Het OS gebruik ik in het Engels, maar in Office is NL spellingscontrole wel handig![]()
Negatief aspect van de update van preview > final is wel dat je o.a. je local Outlook content/settings kwijt bent.
Verwijderd
Op de surface RT heb ik al vele apps geprobeerd en uiteindelijk terug uninstalled, maar in mijn microsoft account blijven deze apps allemaal staan. Dus de store is super traag gewoon nog maar om mijn apps te laten zien.
Ik zou die history willen wegdoen, maar kan nergens vinden hoe.
Vind namelijk de optie niet.
[ Voor 9% gewijzigd door MaDLiVe op 17-10-2013 20:00 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Klopt, ik heb nu ook een sissend geluid als ik op de logo onder het scherm klik.SjorsC schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:20:
Heb vanmiddag ook de update geinstalleerd, echter maakt mijn Windows toets nu een piepend geluid als ik op de Windows toets druk. Iemand ideeën hoe ik dit weg krijg?
Vind namelijk de optie niet.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb de Surface van Surfspot.nl en op de mijne stonden enkel de talen Engels, Duits en Frans. Heb toen dus een NL Language Pack moeten installeren. Echter na deze update moet het Language Pack er opnieuw op worden gezet.Krasloos schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:50:
Hoezo heeft iedereen het over language? Ik heb alles al in het Nederlands, ook Office.
[...]
Klopt, ik heb nu ook een sissend geluid als ik op de logo onder het scherm klik.
In de settings zit ergens een "reset" functie. Zowel naar "niet m'n zooi weggooien" als een factory-reset.MaDLiVe schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:21:
Klote, heb de recovery disk niet meer, thans kan de usb stick niet meer vinden. Nog een andere manier om hem te resetten naar default? Secureboot is disabled (heel raar, dacht dat dit niet kon op windows RT) en de tablet is echt retetraag nu, apps starten niet eens....
Herstel, na reboot staat hij wel in de taskbar.... nu nog mijn oude PST's te zien importeren...
[ Voor 33% gewijzigd door Bramzie op 17-10-2013 20:49 ]
Ik zag bij een collega dat ie in ieder geval op de taskbar op de desktop stond...Bramzie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:48:
heb net ge-upgrade naar 8.1 op mijn surface RT.. kan iemand mij vertellen waar outlook te vinden is?
Herstel, na reboot staat hij wel in de taskbar.... nu nog mijn oude PST's te zien importeren...
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
vond ik ook even lasting te vinden. de all apps functie kon ik niet vinden..Bramzie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:48:
heb net ge-upgrade naar 8.1 op mijn surface RT.. kan iemand mij vertellen waar outlook te vinden is?
Heb nu gewoon gezocht op outlook, long press en pinnen
Mijn Flickr; Sony A7iii
In je startscherm naar boven swypen.ikmattie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:52:
[...]
vond ik ook even lasting te vinden. de all apps functie kon ik niet vinden..
Al mijn google-accounts kan ik in Outlook perfect synchroniseren, dat verbaasde me. Wat me echter niet lukt, is het importeren van mijn Google Agenda in de Agenda-app. Heeft iemand hier een oplossing voor?
maar moet ik m via alle apps pinnen, is dit de nieuwe manier geworden ofzo?
Dat is inderdaad nieuw in Windows 8.1Richard89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:24:
Als ik een app installeer (facebook bijv.) komt ie nu niet meer direct op het startscherm,
maar moet ik m via alle apps pinnen, is dit de nieuwe manier geworden ofzo?
Ik had liever gehad dat ze dat niet hadden veranderd. Het is dat er 'Nieuw' bij de tiles staat, anders zoek je je rot tussen alle apps.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Effin, waar ik oorspronkelijk voor postte:
De zoek functie is ook verandert op een, in mijn ogen, negatieve manier.
Als je nu zoekt kan je niet meer specificeren in welk programma hij moet zoeken maar alleen algemeen. Ik heb bijvoorbeeld Lastpass op mijn Surface staan (wachtwoorden beheer). Als ik een wachtwoord nodig had kan ik gewoon zoeken op de website en Lastpass selecteren om in te zoeken. Nu moet ik de Lastpass applicatie openen, zoeken en ook nog lastpass selecteren.
Kan je dit ergens veranderen?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
hmm, ben ik indd ook niet echt blij mee, ze hadden t beter als keuze kunnen toevoegenSwerfer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:53:
[...]
Dat is inderdaad nieuw in Windows 8.1
Ik had liever gehad dat ze dat niet hadden veranderd. Het is dat er 'Nieuw' bij de tiles staat, anders zoek je je rot tussen alle apps.
[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 18-10-2013 11:28 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Wel is het nog steeds niet gelukt om het NL LP te downloaden. Ook de manier via Office die iemand gisteren gaf bood geen uitkomst.
EDIT:
Eindelijk gelukt met het LP. Opposing was het volledig verwijderen van NL en daze hierna weer opnieuw toe te voegen. Hierna kon ik het LP downloaden
[ Voor 20% gewijzigd door RJ-NL op 18-10-2013 10:29 ]
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.