Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:33
ik gebruik zelf treinplanner en dat werkt wel oke.
hoop nog steeds dat Niels de app 'trein' net zoals regenmeter ook naar windows gaat brengen :D

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:19
choogen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:54:
Hoewel ik grosso modo best heel tevreden ben over mijn Surface RT zie ik nog wel ruimte voor enkele verbeteringen:

1) Als je bij de NS reisplanner het station invult verschijnt er daaronder altijd een lijstje met suggesties. Wanneer je op zo'n suggestie duwt/klikt op je RT dan verschijnt hij echter niet in het invulveld. Behoorlijk irritant.

2) Wannneer je in de Metro interface IE open hebt staan met 10 tabbladen en je opent nog een extra tabblad, dan sluit IE ongemerkt één van je tien openstaande tabbladen die je daarna dus kwijt bent. Kennelijk zit er een maximum aan het aantal openstaande tabbladen dat de RT aankan. (Op mijn laptop uit 2005 kan ik in Firefox wel 150 tabbladen open hebben staan.)

3) Volgens mij al eerder hier aangehaald: wanneer je na een Google search vanuit een aangeklikte link terug wil naar je lijst met Google zoekresultaten moet je vaak wel 3 tot 4 keer swipen om terug te komen. Soms kom je zelfs uit op een witte, lege pagina die helemaal niets meer doet en die je dan alleen nog maar kunt afsluiten door het tabblad te sluiten...
[complot] Google heeft dit gedaan om Surface gebruikers te pesten. >:) [/complot]

Heb bij Google ingesteld dat iedere link in een zoekopdracht er een nieuw tabblad geopend wordt. Dat is veel sneller te sluiten.

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:33
D-TECH schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

[complot] Google heeft dit gedaan om Surface gebruikers te pesten. >:) [/complot]

Heb bij Google ingesteld dat iedere link in een zoekopdracht er een nieuw tabblad geopend wordt. Dat is veel sneller te sluiten.
ik ben gewoon gaan bingen, en ik moet zeggen dat het me erg meevalt met de resultaten, heb er tenminste geen problemen mee O-)

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:24
Bing is serieus verschrikkelijk. Ik gebruik het elke keer op mijn telefoon omdat het onder die zoekknop zit maar ik wordt er echt gek van. Je vindt regelmatig niet waar je naar zoekt...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:58
Heilige Kaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:53:
Bing is serieus verschrikkelijk. Ik gebruik het elke keer op mijn telefoon omdat het onder die zoekknop zit maar ik wordt er echt gek van. Je vindt regelmatig niet waar je naar zoekt...
Ik heb het gevoel dat bing hetzelfde doet als Yahoo in de tijd: Goed voor USA maar de rest krijgt een slappe versie wat het gewoon niet aantrekkelijk maakt.
Ik moet zeggen dat ik Bing bar weinig gebruik op m'n telefoon maar heb toch al iedere keer gevonden wat ik moest hebben, hoewel het eenvoudige zaken waren.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Ik begin nu toch ook wat donkerdere plekjes te krijgen op het magneet randje van mijn witte touch cover.. op de surface zelf is nog niks te zien.. meer mensen die hier ondertussen "last" van hebben?

Als je dit aangeeft bij MS, wordt dan alleen je cover vervangen of ook de tablet? daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, aangezien hij het perfect doet, zonder rare dingen :)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:47

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Richard89 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:59:
Ik begin nu toch ook wat donkerdere plekjes te krijgen op het magneet randje van mijn witte touch cover.. op de surface zelf is nog niks te zien.. meer mensen die hier ondertussen "last" van hebben?

Als je dit aangeeft bij MS, wordt dan alleen je cover vervangen of ook de tablet? daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, aangezien hij het perfect doet, zonder rare dingen :)
Je kunt je Surface en cover apart registreren bij MS, ook al heb je ze samen gekocht. Ze hebben eigen serie nummers. En dan kun je een vervanging aanvragen alleen voor de cover. Ik heb nu net alleen mijn cover aangemeld en opgestuurd.

Update 15-10: via ommegaande post een nieuwe touchcover binnengekregen van MS. Goede en snelle service! :Y

[ Voor 7% gewijzigd door mkrmr op 15-10-2013 13:13 ]

• Richard89
gauchov6 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:21:
[...]

Je kunt je Surface en cover apart registreren bij MS, ook al heb je ze samen gekocht. Ze hebben eigen serie nummers. En dan kun je een vervanging aanvragen alleen voor de cover. Ik heb nu net alleen mijn cover aangemeld en opgestuurd.
Ah ok :) dat heb ik destijds gelijk gedaan, dus mocht het erger worden dan zal ik MS even contacten.. nu doet hij het nog gewoon, en als ze het allemaal krijgen uiteindelijk zal de volgende t toch ook wel weer hebben gok ik

Verwijderd

Ik heb een aantal pdf-bestanden die niet meteen weergeeft op m'n surface. Bestand is zelf maar 4-10mb bestaande uit 100-500 bladzijdes. Het laden duurt echt super lang, dat ziijn vooral pdf-bestanden die uit gescande bladzijdes bestaan. Wat ik toch wel vreemd vind aangezien op m'n oude mobiel(htc desire)deze bestanden met gemak weergeeft.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:57:
Ik heb een aantal pdf-bestanden die niet meteen weergeeft op m'n surface. Bestand is zelf maar 4-10mb bestaande uit 100-500 bladzijdes. Het laden duurt echt super lang, dat ziijn vooral pdf-bestanden die uit gescande bladzijdes bestaan. Wat ik toch wel vreemd vind aangezien op m'n oude mobiel(htc desire)deze bestanden met gemak weergeeft.
Welke app gebruik je? De adobe reader touch app, of de ingebouwde reader app?

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Welke app gebruik je? De adobe reader touch app, of de ingebouwde reader app?
`
Ik heb allebei geprobeerd. Het vreemde is wel dat ik een ander pdf-file van 180mb met 1000 bladzijdes wel veel sneller laadt. Daar kan ik nog wel 3-4 pagina's door scrollen totdat het laadt.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
elke RT heeft een glooiing rond de startknop. Zie het alleen in bepaalde lichtval.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:53:
Bing is top. Gebruik het alweer een tijdje als standaard zoek engine. Ik zou zeggen dat je manier van zoeken niet past bij Bing en meer past bij Google Search. Ook zakelijk voor moeilijke storingen heeft Bing zelfs al de voorkeur. En dat zijn vaak ver verstopte oplossingen.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

Bing is top. Gebruik het alweer een tijdje als standaard zoek engine. Ik zou zeggen dat je manier van zoeken niet past bij Bing en meer past bij Google Search. Ook zakelijk voor moeilijke storingen heeft Bing zelfs al de voorkeur. En dat zijn vaak ver verstopte oplossingen.
Ja daar kan je gelijk in hebben. Ik heb natuurlijk over de jaren heen al helemaal uitgevogeld hoe ik zo snel mogelijk mijn resultaat krijg met google. Vaak met een enkel woord of iets dergelijks.

Toch vindt ik het jammer dat je bij bing soms in je lijstje van iets van 10 resultaten 5 keer dezelfde site krijgt. Maar ik zal eens proberen te wennen aan de search engine verder. Ben benieuwd wat beter is voor een Laboratorium opleiding student.

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:01
Dag Tweakers,

Weet iemand hoe ik mijn surface aan mijn laptop/pc verbind d.m.v. de USB poort. Hij herkent hem namelijk niet met een usb-usb kabel.

Mijn eerdere vraag over het niet kunnen openen van adobe flash websites is ook niet niet verholpen. Waarschijnlijk zou ik hem moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Maar ik hoop dat ik dit kan voorkomen door te wachten op de Windows 8.1 update.

[ Voor 45% gewijzigd door Retep2124 op 12-10-2013 20:13 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
PeterHid schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:12:
Dag Tweakers,

Weet iemand hoe ik mijn surface aan mijn laptop/pc verbind d.m.v. de USB poort. Hij herkent hem namelijk niet met een usb-usb kabel.
Wat wil je doen? Het zijn allebei PC's... heb je wel eens twee PC's met elkaar verbonden via USB? Ik nooit. Dus waarom wel met een Surface?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 13:25
Dag Tweakers,

Ik weet niet wat je wil doen, maar kan dat niet via je thuisgroep/thuisnetwerk?

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/158ca6e176215f998c288d859cb6652b.png

Gebruik ik zelf ook zo, vind t wel handig om films van mn laptop te streamen naar mn surface, heeft vrijwel geen lag :)
Dag Tweakers,

Mijn eerdere vraag over het niet kunnen openen van adobe flash websites is ook niet niet verholpen. Waarschijnlijk zou ik hem moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Maar ik hoop dat ik dit kan voorkomen door te wachten op de Windows 8.1 update.
Dit kan je alleen met een usb kabel doen met stuk hardware ertussen. Usb a naar usb a werkt namelijk niet zomaar..

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 01:46

KoensSocialL

Mezelf.

Heeft er iemand weet van een Nintendo DS emulator voor RT? Ik weet dat er voor de GBA en GBC wel bestaan, en die heb ik dan ook. Maar voor de Nintendo DS vind ik tot nu toe niks

K.W.

Verwijderd

Gaan bij jullie de batterij snel leeg als ie op standby staat? Dus dicht geklapt en wifi niet op airplane mode? Bij mij gaat er 20% eraf na een nacht.

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:22:
Gaan bij jullie de batterij snel leeg als ie op standby staat? Dus dicht geklapt en wifi niet op airplane mode? Bij mij gaat er 20% eraf na een nacht.
Bij mij van 100% naar 0 in één nacht :X

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Ik haal mijn tablet maandag 0500 van de lader af en donderdag avond gaat hij om 1900 weer aan de lader. Ik kijk meestal 's avonds een uurtje uitzending gemist en regelmatig check ik mijn mail en ik browse wat.

Ik heb dus totaal niet te klagen over de accuduur. Een enkele keer als ik hem wat intensiever gebruik moet hij eerder aan de lader.

Ik heb een keer in een lange vliegreis 3,9 HD films gekeken op 1 lading. 3,9, dus net geen 4 films. Was bij elkaar meer dan 6 uur film kijken. Baalde wel dat ik van de laatste film het einde net niet kon zien :P

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:48
Damn, wat zijn de adapters voor het extern beeldscherm voor de RT zo duur van MS zelf. Is er een goedkoper alternatief? Dacht er een te hebben van m'n oude Nokia E7 alleen die is net te groot :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
ShitHappens schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:12:
Damn, wat zijn de adapters voor het extern beeldscherm voor de RT zo duur van MS zelf. Is er een goedkoper alternatief? Dacht er een te hebben van m'n oude Nokia E7 alleen die is net te groot :(
Alle HDMI kabels met een micro-HDMI stekker.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
Soms kan het zijn dat een programma of service onbedoeld op de achtergrond blijft draaien. Mijn tip is om de surface dan opnieuw op te starten en te kijken of hij dit nog steeds blijft doen. Je kan ook kijken welke programma's toegang hebben om op de achtergrond te draaien, dit kan je doen door naar instellingen--> pc instellingen --> persoonlijke instellingen te gaan en te kijken welke apps op de vergrendelscherm mogen draaien. Bij mij zijn het er maar drie, namelijk berichten, mail en kalender. 8 of 10 uur standby moet normaal iets van 3 of 4 % aan batterijduur zijn.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34
Heel weinig, donerdag opgeladen voor het laatst en er zit nu nog stroom in :).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 22:19
Bij mij loopt 'ie ook als een malle leeg, vaak heb ik 'm de ene avond met de lader eraan in gebruik, dan haal ik 'm 's ochtends van de lader af (en is 'ie dus 100%). Als ik 'm dan weer gebruik 's avonds zit 'ie misschien nog op 80% (dus 20% in een dag kan inderdaad goed kloppen), om vervolgens de volgende dag weer zo goed als leeg te zijn.

Wat dat betreft en dat ik zo goed als elke dag wel een keer of twee heb dat ik de wifi-verbinding kwijt ben (icoontje verandert dan ook en snelste oplossing is om 'm opnieuw op te starten), maakt het nog niet bepaald een ideaal apparaat. Maar 16:9 en de kickstand maken gelukkig veel goed voor me.

The devil is in the details.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Hahn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:36:
Bij mij loopt 'ie ook als een malle leeg, vaak heb ik 'm de ene avond met de lader eraan in gebruik, dan haal ik 'm 's ochtends van de lader af (en is 'ie dus 100%). Als ik 'm dan weer gebruik 's avonds zit 'ie misschien nog op 80% (dus 20% in een dag kan inderdaad goed kloppen), om vervolgens de volgende dag weer zo goed als leeg te zijn.

Wat dat betreft en dat ik zo goed als elke dag wel een keer of twee heb dat ik de wifi-verbinding kwijt ben (icoontje verandert dan ook en snelste oplossing is om 'm opnieuw op te starten), maakt het nog niet bepaald een ideaal apparaat. Maar 16:9 en de kickstand maken gelukkig veel goed voor me.
De wifi bug is in de RTM van 8.1 opgelost. Battery time is hier overig geweldig. Kijk veel video/netflix.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Basekid
Ik heb nu 1-2x gehad dat dat ding opeens compleet leeg was na een dag niet gebruiken, en 1x dat ie echt leeg was na een middagje in de trein... voor de rest doet ie meestal wel ok zn werk gelukkig.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als IE in 8,1 geen snelheidsverbeteringen bevat moet ik er serieus over na denken om deze tablet weg te doen. Belachelijk deze browser. Wesites zien er 100% geladen, maar IE is nog weet ik veel wat aan het laden waardoor ik langer moet wachten om een link te kunnen drukken. Het google gedoe waardoor je niet meer naar de vorige pagina kunt gaan irriteert mij ook mateloos.

• NLCJ
  • Laatst online: 12:53
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:08:
Als IE in 8,1 geen snelheidsverbeteringen bevat moet ik er serieus over na denken om deze tablet weg te doen. Belachelijk deze browser. Wesites zien er 100% geladen, maar IE is nog weet ik veel wat aan het laden waardoor ik langer moet wachten om een link te kunnen drukken. Het google gedoe waardoor je niet meer naar de vorige pagina kunt gaan irriteert mij ook mateloos.
Je eerste klacht kan ik niets over zeggen, maar dat je bij Google niet meer terug kunt is op te lossen door gewoon twee pagina's terug te gaan. Google stuurt je namelijk naar een link van Google welke je doorverwijst naar de site, waarschijnlijk zodat ze meer van je weten. })

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 11:53
Ja, IE10 werkt bij mij ook niet echt vlot. Als je terug gaat naar de vorige pagina is het helemaal triest. Je ziet inderdaad de vorige pagina al maar hij is nog aan het laden. Persoonlijk kan er wel mee leven maar het is verre van soepel.

Gevonden op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=33703582)
Open IE in desktop mode go to settings>manage add-ones> tracking protection lists and add the tpl of your desires. I added fanboy and easylist and its such a huge difference in browsing speeds. Everyone needs to do this asap!!

[ Voor 17% gewijzigd door Unkie op 14-10-2013 11:29 ]

je bedoelt dat je op een linkt klikt bij Google en je niet meer terug naar de zoekpagina kan gaan? Dat is kwestie van terug 2 keer klikken (of backspace).

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

NLCJ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Je eerste klacht kan ik niets over zeggen, maar dat je bij Google niet meer terug kunt is op te lossen door gewoon twee pagina's terug te gaan. Google stuurt je namelijk naar een link van Google welke je doorverwijst naar de site, waarschijnlijk zodat ze meer van je weten. })
Soms werkt dat, maar vaak word ik te ver terug gestuurd waardoor het noch irritanter wordt. Ik zal even de XDA tweak proberen.

Edit: Wow, die TPL truc heeft IE echt merkbaar sneller gemaakt. Vind het wel prima nu. Aanrader.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-10-2013 13:12 ]

• Unkie
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Soms werkt dat, maar vaak word ik te ver terug gestuurd waardoor het noch irritanter wordt. Ik zal even de XDA tweak proberen.

Edit: Wow, die TPL truc heeft IE echt merkbaar sneller gemaakt. Vind het wel prima nu. Aanrader.
Mooi ga het vanavond ook proberen. In Windows 8.1 schijnt dit wel opgelost te zijn? Iemand die dit kan bevestigen (die de Windows 8.1 premium heeft draaien?).

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Unkie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:10:
[...]

Mooi ga het vanavond ook proberen. In Windows 8.1 schijnt dit wel opgelost te zijn? Iemand die dit kan bevestigen (die de Windows 8.1 premium heeft draaien?).
Wat opgelost? De snelheid? Ik heb 8.1 draaien maar IE11 is nou niet merkbaar sneller dan IE10 als ik heel eerlijk moet zijn.

Daarnaast heeft 8.1 bij mij ook een rare drain geïntroduceerd die zorgt dat binnen 2 dagen m'n batterij geheel leeg is terwijl ik dat in 8 niet had. Via cmd -> powercfg/energy kwam ik erachter dat de Tegra Wave Device driver ervoor zorgt dat de Surface niet in sleepmode wil gaan. Ik ga dus binnenkort maar weer terug naar 8 om te kijken of dat dan weer verdwenen is en dan de 18e, wanneer 8.1 officieel uitkomt, via de officiële manier upgraden en hopen dat ik dan het probleem niet meer heb.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14
Mhh, jammer dat je geen vce files kan openen op de Surface. Nu moet ik m'n proefexamens op de pc of iPad doen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
maasmaas schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Wat opgelost? De snelheid? Ik heb 8.1 draaien maar IE11 is nou niet merkbaar sneller dan IE10 als ik heel eerlijk moet zijn.

Daarnaast heeft 8.1 bij mij ook een rare drain geïntroduceerd die zorgt dat binnen 2 dagen m'n batterij geheel leeg is terwijl ik dat in 8 niet had. Via cmd -> powercfg/energy kwam ik erachter dat de Tegra Wave Device driver ervoor zorgt dat de Surface niet in sleepmode wil gaan. Ik ga dus binnenkort maar weer terug naar 8 om te kijken of dat dan weer verdwenen is en dan de 18e, wanneer 8.1 officieel uitkomt, via de officiële manier upgraden en hopen dat ik dan het probleem niet meer heb.
Was dat niet de preview bug waar als je bluetooth uit had staan de batterij heel snel leegliep?, het aanzetten van bluetooth verhielp toen het probleem als tijdelijke oplossing.

Weet niet of ze het tussendoor al hadden gefixt, maar zou best kunnen.

Zelf zet ik altijd de surface uit als ik hem niet meer gebruik zoals in de nacht en thuis, ding is toch binnen 20 seconden weer opgestart

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 14-10-2013 14:58 ]

• maasmaas
MusicAddict schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Was dat niet de preview bug waar als je bluetooth uit had staan de batterij heel snel leegliep?, het aanzetten van bluetooth verhielp toen het probleem als tijdelijke oplossing.

Weet niet of ze het tussendoor al hadden gefixt, maar zou best kunnen.

Zelf zet ik altijd de surface uit als ik hem niet meer gebruik zoals in de nacht en thuis, ding is toch binnen 20 seconden weer opgestart
Nee dat was niet de bluetooth bug, daar heb ik inderdaad eerst ook naar gekeken maar de driver die daarbij niet goed functioneerde was de "Microsoft UART V2", een andere dus dan degene die bij mij problemen veroorzaakt.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ramon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:16:
[...]
Alle HDMI kabels met een micro-HDMI stekker.
Alleen heb je daar weinig aan voor een monitor die slechts een VGA ingang heeft. Voor de rest volledig gelijk.

Ik heb zelf een goedkope HDMI kabel uit China besteld. Voor een monitor kan dan een HDMI naar DVI verloopstuk of een HDMI naar VGA convertor gebruikt worden.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ha, ik heb afgelopen week contact gehad met een Surface-ondersteuningsmedewerker over de HDMI-kabel.. waar ik allerlei problemen mee heb gehad, zoals jullie weten. Microsoft heeft mij dus een HD Digital AV-adapter (Surface RT) toegestuurd, ideaal.

Super support van Microsoft.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 16:48

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

maasmaas schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Thanks, ik vond ook namelijk. Via dat commando krijg ik 2 errors waaronder die Tegra Wave Device driver. Waarschijnlijk dus een bug in de preview. Een avondje intensief surfen en mn surface was leeg. Haal hem 's ochtends om 5 uur van de lader, op mn werk gebruik ik hem niet of nauwelijks en als ik dan thuis kom, is er al ruim 30% van de accuduur af.

XBL: MRE Inc

• maasmaas
MRELynx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:28:
[...]

Thanks, ik vond ook namelijk. Via dat commando krijg ik 2 errors waaronder die Tegra Wave Device driver. Waarschijnlijk dus een bug in de preview. Een avondje intensief surfen en mn surface was leeg. Haal hem 's ochtends om 5 uur van de lader, op mn werk gebruik ik hem niet of nauwelijks en als ik dan thuis kom, is er al ruim 30% van de accuduur af.
Ja dat herken ik ook. Nou draait m'n Surface wel de geleakte 8.1 RTM in plaats van de preview versie. Dat is dus de reden wat me een beetje zorgen baart ;)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
maasmaas schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:01:
[...]

Ja dat herken ik ook. Nou draait m'n Surface wel de geleakte 8.1 RTM in plaats van de preview versie. Dat is dus de reden wat me een beetje zorgen baart ;)
Heb je ook al die gelekte GA updates geinstalleerd dan?
Volgens mij zijn die niet gelekt voor de RT versie. :F

[ Voor 8% gewijzigd door tjtristan op 15-10-2013 10:15 ]

http://specs.tweak.to/15535

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Ook vanuit mijn kant niks dan lof voor de service bij MS. Dode pixel ontdekt na 1,5 week gebruik. Donderdagochtend 10 minuutjes aan de telefoon, in de middag door UPS opgehaald en vanochtend om 10 uur een nieuwe mogen ontvangen.

Nu nog alleen de juiste garantie datum regelen maar dat zal ook wel prima geregeld worden.

• S_Chief
  • Niet online
Unkie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:22:
[...]
Ja, IE10 werkt bij mij ook niet echt vlot. Als je terug gaat naar de vorige pagina is het helemaal triest. Je ziet inderdaad de vorige pagina al maar hij is nog aan het laden. Persoonlijk kan er wel mee leven maar het is verre van soepel.

Gevonden op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=33703582)
Open IE in desktop mode go to settings>manage add-ones> tracking protection lists and add the tpl of your desires. I added fanboy and easylist and its such a huge difference in browsing speeds. Everyone needs to do this asap!!
Die TPL's maken zeker verschil. Thanks!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen ook mijn Surface RT en ben er best tevreden over. Tot nu toe heb ik niet echt te klagen over de snelheid al moet ik wel zeggen dat hij niet al te snel is bij het surfen. Als ik bijvoorbeeld gebruik maak van de Facebookchat, kan hij niet altijd mijn typtempo bijhouden en het duurt ook altijd wel een tijdje tegen dat hij door heeft dat ik op een link geklikt heb.

Voor de rest heb ik absoluut nog geen spijt van mijn aankoop. Ik vind hem 10-tallen malen beter werken dan de gemiddelde Android tablet. De bijhorende typecover is ook enorm fijn al heb ik helaas een azerty-toetsenbord.

Heeft iemand enig idee hoe ik de startpagina in Internet Explorer (Metro app) kan wijzigen?

Verwijderd

Iemand een link naar een recovery USB image?

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:21:
[...]
Heeft iemand enig idee hoe ik de startpagina in Internet Explorer (Metro app) kan wijzigen?
Naar IE desktop mode gaan en dan via instellingen je homepage wijzigen.

• maasmaas
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:02:
Iemand een link naar een recovery USB image?
Kijk even op http://forum.xda-developers.com, daar is vast wel ergens een link te vinden.

Ik kreeg net een firmware update voor 8.1 RTM en nu werkt m'n touchcover niet meer normaal. Alleen de mousepad en de volume knoppen werken, de rest niet. Ik zag al dat meerdere mensen er last van hadden, een totale recovery schijnt sowieso te helpen, maar dat vind ik te rigoreus. Na het eten ga ik denk ik dan toch maar downgraden naar 8.0 :|

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
@SChief, welke TPL's heb je gebruikt? Ik zie fanboy namelijk er niet tussen staan..

• S_Chief
  • Niet online
Twee stuks van Easylist (Dutch en de normale). Lees ook dit stukje. TRUSTe zou ik absoluut niet nemen iig, die staat eerder aan de kant van de adverteerder dan aan de kant van de consument.
Uxstyle schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:48:
@SChief, welke TPL's heb je gebruikt? Ik zie fanboy namelijk er niet tussen staan..
Fanboy zijn ook samengevoegd met easylist, daarom is hij er niet meer.

PS, ik heb deze css file gebruikt om apps op facebook te verwijderen en via de host file ook blocks aan toegevoegd. Moet zeggen dat dit bij elkaar best effectief is.

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 15-10-2013 22:48 ]

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
Bedankt voor de tips , het werkt echt. Dit was het enige minpuntje van de Surface voor mij en nu lijkt het te zijn opgelost.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 18:06
Welke usb hub gebruiken jullie? Werken alle hubs hierop?

NS FC: SW 2742 0448 8213

• S_Chief
  • Niet online
Vinden jullie de Twitter app ook zo brak op de RT? Het is echt ontzettend traag..

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:11
Heb sinds vorige week een Touch Cover. Bij het registeren via MS bleek dat de garantie 1 maand minder is dan zou moeten. Ik heb al gekeken hoe ik contact op kan nemen met MS maar ik kwam alleen een terugbel functie tegen. Heeft er iemand een link naar een NL chat of een direct telefoonnummer?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
RJ-NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:44:
Heb sinds vorige week een Touch Cover. Bij het registeren via MS bleek dat de garantie 1 maand minder is dan zou moeten. Ik heb al gekeken hoe ik contact op kan nemen met MS maar ik kwam alleen een terugbel functie tegen. Heeft er iemand een link naar een NL chat of een direct telefoonnummer?
Die terugbelfunctie werkt erg goed. Ik werd binnen 1 minuut teruggebeld....door onze bekende Tweakers Support medewerker O-)

• Richard89
SChief schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:13:
Vinden jullie de Twitter app ook zo brak op de RT? Het is echt ontzettend traag..
Ja, laden duurt echt superlang.. daarna is het nog wel te doen, maar het opstarten is echt drama

• RJ-NL
TheVMaster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Die terugbelfunctie werkt erg goed. Ik werd binnen 1 minuut teruggebeld....door onze bekende Tweakers Support medewerker O-)
Oh toch maar eens proberen dan. Is namelijk niet heel handig als ze pas na een paar uur terugbellen :P

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Weet iemand al hoe je van de windows RT 8.1 preview morgen over kan gaan naar de finale windows RT 8.1 update? Totnogtoe weet ik enkel dat alle apps opnieuw geïnstalleerd zullen dienen te worden en veronderstel ik dat update via windows update binnengetrokken zal kunnen worden (gelijkaardig aan de installatie van de preview).

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Basekid
Hm... was net een update voor de tablet (draai 8.1 RTM) en nu werkt mn touch cover niet meer.... andere mensen ook problemen?

• shizoframia
Basekid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:02:
Hm... was net een update voor de tablet (draai 8.1 RTM) en nu werkt mn touch cover niet meer.... andere mensen ook problemen?
ik niet, maar er zijn er blijkbaar veel met touch cover problemen na de update...

• Richard89
Basekid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:02:
stuk of 10 reacties boven je heeft iemand het ook

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

MaDLiVe

.-Observer-.

shizoframia schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:31:
Weet iemand al hoe je van de windows RT 8.1 preview morgen over kan gaan naar de finale windows RT 8.1 update? Totnogtoe weet ik enkel dat alle apps opnieuw geïnstalleerd zullen dienen te worden en veronderstel ik dat update via windows update binnengetrokken zal kunnen worden (gelijkaardig aan de installatie van de preview).
Interessante vraag. Je moet dus alles apps opnieuw installen? Hoe doe je dat precies, handmatig? Bij de google play store worden je apps bijgehouden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• shizoframia
MaDLiVe schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:10:
[...]
Interessante vraag. Je moet dus alles apps opnieuw installen? Hoe doe je dat precies, handmatig? Bij de google play store worden je apps bijgehouden.
Via de windows store kan je eenvoudig alle apps selecteren die in één handeling wil herinstalleren (was ook al zo in windows (RT) 8 ). De app data e.d. zal je wel kwijt zijn... dat zou je moeten geweten hebben bij het installeren van de preview. Btw, indien je de preview niet hebt dan zal je niets verliezen; je apps worden - indien nodig - namelijk geüpgrade.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hier in de reacties ook veel meldingen over niet werkende touch (en type) covers na de firmware upgrade.
Ik wacht er dus maar even mee..

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Basekid
Rowdy.nl schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:15:
Hier in de reacties ook veel meldingen over niet werkende touch (en type) covers na de firmware upgrade.
Ik wacht er dus maar even mee..
Ik ben nu een refresh aan het doen (volgens XDA werkt dat). Niet de beste oplossing, maarja

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb geen problemen gehad met mijn touch cover sinds de firmware update van vandaag.

• RJ-NL
_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:26:
Ik heb geen problemen gehad met mijn touch cover sinds de firmware update van vandaag.
Ik ook niet

Verwijderd

Huh, bij mij is er geen update....

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
Net de update geinstalleerd. Ook hier een (deels) niet werkende touch cover. De knoppen voor volume enzo doen het nog wel, maar letters en cijfers niet.

edit: ik had 8.1 RTM al op m'n surface draaien voor ik deze firmware installeerde. Hadden de andere mensen met dit probleem ook allemaal al 8.1 draaien?

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 16-10-2013 21:26 ]

• Basekid
Ik draai ook 8.1 en heb die tochcouver problemen dus ook sinds de update

Verder nog een nasty bug: tablet wil niet meer uit slaapstand komen. Gebeurde eerst om de week 1x ofzo, nu al 3x in 30 min....

edit: helemaal leuk nu. ik kijk naar available updates en pas nu gaat ie firmware zooi instaleren.... of zou de refresh/restore die hebben gewist?

[ Voor 27% gewijzigd door Basekid op 16-10-2013 22:06 ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik heb nu ook al een tijdje de RT naast mn ipad3. USB stick erin en spelen maar is de opvallendste verbetering die ik dagelijks gebruik. Touchcover is een mooie gimmick maar op een zachte ondergrond slecht bruikbaar.

IE is weer even wennen, om een of andere reden surft RT fullscreen en ik heb niet helder hoe ik van IE tabblad moet wisselen???

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
bombadil schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:05:
ik heb nu ook al een tijdje de RT naast mn ipad3. USB stick erin en spelen maar is de opvallendste verbetering die ik dagelijks gebruik. Touchcover is een mooie gimmick maar op een zachte ondergrond slecht bruikbaar.

IE is weer even wennen, om een of andere reden surft RT fullscreen en ik heb niet helder hoe ik van IE tabblad moet wisselen???
Gewoon van onderen naar boven swipen. In IE11 (met 8.1) kun je ook je tabs continue in beeld laten staan, vanaf morgenmiddag 13:00 kun je gratis upgraden (als je nog Windows RT 8.0 draait)

• Basekid
Ik heb zeer grote problemen met de laatste updates: scherm gaat gewoon niet meer aan nadat je het uitzet. Je moet elke keer de hele tablet herstarten...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14
TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:41:
[...]

Gewoon van onderen naar boven swipen. In IE11 (met 8.1) kun je ook je tabs continue in beeld laten staan, vanaf morgenmiddag 13:00 kun je gratis upgraden (als je nog Windows RT 8.0 draait)
Heb je een bron?
Want ik ben er nog steeds niet achter hoe ik kan updaten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Unkie
Je kan het hier vinden

Citaat:
Microsoft has offered a Windows 8.1 preview release since 26 June, but the full consumer version will be available from 17 October. It said that it will go live at 12am on 18 October in New Zealand, so that means 12pm in the UK, 7am on the east coast of America and 4am on the west.

Voor de Facebook gebruikers onder ons: met Windows 8.1 komt er ook een officiele app voor facebook (zie hier (Ein bisschen Deutsch). Ook hier staat trouwens dat deze om 13:00 komt (das Update auf das neue Betriebssystem wird heute ab 13:00 Uhr deutscher Zeit im Windows Store erwartet)

[ Voor 30% gewijzigd door Unkie op 17-10-2013 09:25 ]

• Richard89
maar komt ie nou vandaag of morgen? ik lees namelijk ook berichten dat hij vandaag om 1400 beschikbaar zou komen

Verwijderd

Wat staat er nou boven je?

• D-TECH
Bijna alle apps zijn geupdate nu, alles werkt lekker soepel (veel beter dan een jaar geleden).

Alleen jammer dat mijn Type Cover niet meer werkt...

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:47
Richard89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:36:
maar komt ie nou vandaag of morgen? ik lees namelijk ook berichten dat hij vandaag om 1400 beschikbaar zou komen
Vandaag om 13:00 uur zover ik begrijp.

Verwijderd

Als ik dat hier zo lees denk ik toch nog even te wachten met updaten. Ik vrees dat die bugs tegen morgenmiddag niet opgelost zullen zijn, toch?

• Basekid
Als het 1300 17 okt voor ons komt, is het inderdaad 18 okt 1200 snachts voor NZ. Zou dus best kunnen.

• Richard89
Ik kan wel lezen hoor, maar omdat er dubbele berichten zijn wilde ik t gewoon ff checken

Verwijderd

Wat ik begrijp is: als Windows Update onze tijd om 13:00 uur.
En de 18de los te koop in de winkel.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Uxstyle schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:52:
Bedankt voor de tips , het werkt echt. Dit was het enige minpuntje van de Surface voor mij en nu lijkt het te zijn opgelost.
Hebben jullie wellicht 8.1? Ik vind IE (de touchversie) nog steeds te traag in opbouw en al helemaal bij het teruggaan naar vorige pagina's. Het is beter dan mijn iPad2 was maar kan me er nog regelmatig aan ergeren, TPL's heb ik er vanaf het begin al in staan.... Hoe traag is ie zonder dan wel niet??

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 17-10-2013 11:40 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Hebben jullie wellicht 8.1? Ik vind IE (de touchversie) nog steeds te traag in opbouw en al helemaal bij het teruggaan naar vorige pagina's. Het is beter dan mijn iPad2 was maar kan me er nog regelmatig aan ergeren, TPL's heb ik er vanaf het begin al in staan.... Hoe traag is ie zonder dan wel niet??
Als ik me niet vergis komt Mozilla 'binnenkort' met Firefox voor Windows RT. Iemand enig idee hoe het zit met Chrome? Zijn daar al plannen voor?

• Unkie
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Als ik me niet vergis komt Mozilla 'binnenkort' met Firefox voor Windows RT. Iemand enig idee hoe het zit met Chrome? Zijn daar al plannen voor?
Die komt er niet. Volgens mij komt die er alleen voor Windows 8 (niet ARM). FireFox maakt een metro-versie ipv een desktop versie.

Mozilla said last year that Microsoft wouldn’t give it the APIs to build a version of Firefox for Surface RT, so it had no plans to build a browser for the device. bron

Zelfde geldt voor Chrome. Voorlopig geen alternatieve browsers :(

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Tsja daar word ik niet zo warm van, vind IE10 de beste touch browser, puur op mijn Surface vind ik hem echter iets te vaak vertragen...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• shizoframia
tik... tak... tik... tak...

surface staat klaar voor de update! alles mooi gebackuped en klaar om van de preview naar de final version te gaan

btw, ik heb geen problemen met mijn touch cover na de firmware update van gisteren

• Basekid
Ik hoop dat de echte update veel gaat fixen voor me. Sinds gister is dit ding niet te gebruiken :(

Verwijderd

Had de 8.1 preview eerder geïnstalleerd, maar ben terug gegaan naar 8.0 omdat het wel erg veel preview was. Hopelijk vanmiddag de update naar 8.1, want mis al een paar zaken uit 8.1.

Draai 8.1 RTM al op mijn desktop en dat is een hele fijne update.
Wacht dus met smart om mijn Surface RT (en Vivo Tab Smart) te upgraden naar 8.1

Verwijderd

Hoe draaien jullie sinds gisteren al 8.1 dan? Via torrent ofzo? Nog een kleine half uurtje dus.

• Basekid
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:36:
Hoe draaien jullie sinds gisteren al 8.1 dan? Via torrent ofzo? Nog een kleine half uurtje dus.
ik de rtm via torrent ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:36:
MSDN

• RJ-NL
shizoframia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:14:
tik... tak... tik... tak...

surface staat klaar voor de update! alles mooi gebackuped en klaar om van de preview naar de final version te gaan

btw, ik heb geen problemen met mijn touch cover na de firmware update van gisteren
Ik dacht dat het niet mogelijk was om van de Preview naar de Final te gaan? Je moest dan toch eerst terug naar 8 en vervolgens naar 8.1? 8)7

EDIT:

13.00 uur maar nog steeds geen 8.1 :|

[ Voor 4% gewijzigd door RJ-NL op 17-10-2013 13:02 ]

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Update staat in de store inmiddels.

• RJ-NL
msx2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:03:
Update staat in de store inmiddels.
Hier ook! Ik keek bij Windows Update... :P

Update is iets meer dan 2 GB.

[ Voor 7% gewijzigd door RJ-NL op 17-10-2013 13:06 ]

• Richard89
ik ook, dat leek mij eigenlijk ook het meest logische? maar inmiddels ook hier aan t downloaden :)
Pagina: 1 ... 53 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.