Martao schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:32:
Goed, ik heb sinds dit weekend ook de Surface RT.
Eerste bevindingen zijn zeer positief eigenlijk. Wel een paar vraagjes.
Garantie:
De garantie van de Surface was netjes tot december 2015, alleen de Type cover niet. Die staat tot 19 september 2015. En daarnaast, het gekke is dat toen ik mijn Surface RT registreerde er automatisch al een (Touch?) cover bij stond. Die ik dus niet heb. Hebben meer mensen deze ervaringen? Denk niet dat het zinvol is om over die maand garantie (officieel 2 jaar toch?) vragen te gaan stellen?
Zou er niet te veel werk van maken, kan voor dat kleine maandje garantie averrechts werken.
De garantie gaat eigenlijk in op de datum van aankoop, dus ook al heb je een paar maanden zitten wachten op levering, garantie begint op de aanschafdatum. (complete onzin, maar dat terzijde, dus als je zo lang hebt moeten wachten, ben blij als er initieel een latere datum staat

)
Als je de garantie van je cover wilt laten aanpassen moet je het aankoopbewijs meesturen, vervolgens passen ze ook je surface zelf aan naar die datum. En om het dan 'zomaar' weer terug te laten zetten naar de eerdere datum doen ze niet aan, want die hoort er technisch niet eens te staan. Kan je dus een paar maanden kosten.
Oftewel ben blij dat die datum van december er staat bij je RT, volgens de support moet zoiets 'eigenlijk' niet kunnen en kunnen ze er normaal gesproken helemaal geen andere datum dan de aanschafdatum hanteren als garantiedatum. (vertelde onze goede vrind Freek van de helpdesk)
Onder normale omstandigheden zou ik het wel gedaan hebben, maar gezien je nu de kans loopt de garantie van je RT te verklooien zou ik het zo laten.
Bij mij zijn wel beide op december 2015 gesteld, maar dat was uit extreme coulance voor alle moeite met niet kloppende garantietermijnen (net 1 jaar garantie anyone
, tot drie keer verkeerd toe! ) en RMA's die ik heb gehad in de eerste maand. Dus zomaar doen ze dat echt niet. En dat doen ze zelf bij de helpdesk niet, dat doet het externe escalatie team die de aanvraag beoordeeld binnen een aantal weken.
[
Voor 8% gewijzigd door
MusicAddict op 07-10-2013 13:29
]