Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:11
D-TECH schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Bij mij staat alles in het Engels, maar je moet het even overschrijven met Nederlands.

[afbeelding]
Volgens mij staat bij mij daar overal NL, ben nu alleen werken en de Surface ligt thuis dus weet het niet zeker :P

Het enige wat Engels is bij mij is wanneer ik inlog het woord, Welcome en als ik updates installeer en opnieuw moet opstarten, Windows is updating 1 from 20 (of zoiets). :)

Verwijderd

MaDLiVe schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 02:56:
[...]

Dat is alleen mogelijk in desktopview maar werkt dan ook in de metroview. In de bovenbalk (boven de adresbalk) op de rechtermuisknop klikken-->compatability view, en dan de website toevoegen.
Ik heb die opties niet.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Op de menubar (dus boven de adresbalk) met de rechtermuisknop klikken. Dan de menubar aanvinken. Op de menubar klik op tools>compatibility view settings.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 15:39
Ik ben voor mijn school een aantal Surface tablets aan het instellen. Ik gebruik voor deze tablets steeds hetzelfde Microsoftaccount. Eentje was al goed geïnstalleerd en ik had ook al een aantal snelkoppelingen naar websites bij de tegels gezet. Bij de installatie van een tweede tablet kwamen deze snelkoppelingen meteen mooi gesynchroniseerd mee.

Als ik nu straks op één van deze tablets een nieuwe tegel maak met een snelkoppeling naar een website dan moet die tegel daarna toch ook meteen gesynchroniseerd worden over de andere tablets? Ik heb nu het gevoel dat nieuwe snelkoppelingen niet gesynchroniseerd worden.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:12
Ik ben nu mijn surface rt aan het updaten en heb nu al 2 keer gehad dat de firmware update van 13 augustus is mislukt volgens de update log. Echter verschijnt de update niet meer als ik naar updates zoek. Is deze dan alsnog goed geinstalleerd?

En bij partitiebeheer heb ik 4 partities:

- Systeem
- EFI
- Recovery (350mb)
- Recovery (3.5gb)

Als ik een recovery stick maak, kan ik dan beide recovery's weggooien?

[ Voor 26% gewijzigd door tobitronics op 05-10-2013 12:31 ]

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
tobitronics schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:16:
Ik ben nu mijn surface rt aan het updaten en heb nu al 2 keer gehad dat de firmware update van 13 augustus is mislukt volgens de update log. Echter verschijnt de update niet meer als ik naar updates zoek. Is deze dan alsnog goed geinstalleerd?

En bij partitiebeheer heb ik 4 partities:

- Systeem
- EFI
- Recovery (350mb)
- Recovery (3.5gb)

Als ik een recovery stick maak, kan ik dan beide recovery's weggooien?
Als je een stick maakt vraagt ie of je ook je partitie wilt verwijderen, hoef je dus zelf niet te doen :)
(snap niet waar die 350mb partitie van komt eigenlijk, maar die 3,5gb zal wel weggaan dan)

• RJ-NL
D-TECH schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Bij mij staat alles in het Engels, maar je moet het even overschrijven met Nederlands.

[afbeelding]
Heb je advies gevolgd met je foto's en het is gelukt! Het Complete systeem is nu Nederlands. Ook het login, Welkome en opnieuw opstarten, restarting. Heel erg bedankt! ;)

Verwijderd

Heb mijn Surface ontvangen. Helaas een paar dode pixels... Voor de rest een heel mooi apparaat. Heb ik zo lang gewacht, ben ik hem van de week weer kwijt. Wie heeft er goede ervaringen met retourneren naar Microsoft?

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 18:06
D-TECH schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:30:
Je hebt ergens in het uitgebreide configuratiescherm die instellingen. Gewoon goed zoeken, dan kom je er vanzelf ;)

[afbeelding]
Het is gelukt, lukte eerst maar niet. Moest eerst engelse taalpakket verwijderen voordat nl kon worden gedownlaod. Verder bevalt t prima!

NS FC: SW 2742 0448 8213

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik wil de surface rt gebruiken voor studieboeken, maar ik heb tot nu toe nog geen app gevonden waarbij je de inhoudsopgave kunt opvragen. Als ik bij bladzijde 350 moet zijn dan begrijp je wel dat niemand zin heeft om 5min ff te bladeren.

Ik heb tot nu toe de standaard app gebruikt (reader), foxit, pdf reader 2.0 en nog 2 anderen...

Weet iemand hoe ik verder moet?... :|

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 19:55
MusicAddict schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

Als je een stick maakt vraagt ie of je ook je partitie wilt verwijderen, hoef je dus zelf niet te doen :)
(snap niet waar die 350mb partitie van komt eigenlijk, maar die 3,5gb zal wel weggaan dan)
Die 350MB daar staan jou computer gegevens op. dus welke OS je hebt draaien etc. als je deze verwijderd dan is de kans aanwezig dat je tablet niet meer opstart.

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:43
Bestaat er ook zoiets als een taskmanager om apps af te sluiten. Nu draait alles op de achtergrond en ik heb geen idee hoe ik die apps af kan sluiten.

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Is er ook programmatje waarbij ik PDF bestanden kan open en die ik naast mijn Word document kan zetten, in bureaublad mode? Ik kan nu bijvoorbeeld, links word en rechts internet zetten. Ik zou dan internet willen vervangen voor PDF programma. Net zoals het werkt op Windows 7 en nu als ik een PDF wil lezen start hij een app op en gebruikt het hele scherm..
FunFair schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Geen idee wat dat kan zijn. Ik heb een kabel via dx.com gekocht en die werkt perfect op elke televisie. Is die hdmi kabel geen speciaal type voor samsung tablets ofzo?
Asus btw. maar ik gewoon een simpel HDMI kabeltje..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
TiesD schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:20:
Bestaat er ook zoiets als een taskmanager om apps af te sluiten. Nu draait alles op de achtergrond en ik heb geen idee hoe ik die apps af kan sluiten.
Ja, uh... Task manager :?

Het is alleen veel makkelijker om gewoon de apps te openen (swipen vanaf linkerkant) en dan te sluiten (swipen van boven naar beneden). Voor de task manager moet je naar de desktop.

Ik ben alleen wel benieuwd waarom je denkt dat het een probleem is als er dingen op de achtergrond draaien. Dat hoort zo, en daar is het OS (en de apps) voor gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 05-10-2013 20:32 ]

• Snippo
  • Laatst online: 12-11 15:40
Ook ik heb mijn Surface RT binnen :). Mooi apparaat, enige minpuntjes voor mij zijn dat je vast zit aan IE en dat "Office" alleen blijkt te bestaan uit Word, Excel, OneNote en Powerpoint (en binnenkort Outlook dan). Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik mijn Access bestanden zou kunnen openen.

Nog wel een vraagje waar Google geen antwoord op had:
In Metro IE krijg ik het niet voor elkaar om de streams van mijn IP cams zichtbaar te krijgen (MJPEG). In desktop mode werkt het wel prima. Ik zag hierboven iets voorbij komen over compatibility mode maar ook dat helpt niet. Iemand een idee?

• TiesD
  • Laatst online: 10-11 21:43
Avalaxy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:31:
[...]

Ja, uh... Task manager :?

Het is alleen veel makkelijker om gewoon de apps te openen (swipen vanaf linkerkant) en dan te sluiten (swipen van boven naar beneden). Voor de task manager moet je naar de desktop.

Ik ben alleen wel benieuwd waarom je denkt dat het een probleem is als er dingen op de achtergrond draaien. Dat hoort zo, en daar is het OS (en de apps) voor gemaakt.
Ah, handig. Bedankt!

Verwijderd

Hoe switch je naar usa store? Ik las in dit topic dat in de usa store meer apps te vinden is, maar ik kan nergens de instellingen vinden om van store te wisselen.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:09:
Hoe switch je naar usa store? Ik las in dit topic dat in de usa store meer apps te vinden is, maar ik kan nergens de instellingen vinden om van store te wisselen.
je regio naar VS zetten.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:12:
Heb mijn Surface ontvangen. Helaas een paar dode pixels... Voor de rest een heel mooi apparaat. Heb ik zo lang gewacht, ben ik hem van de week weer kwijt. Wie heeft er goede ervaringen met retourneren naar Microsoft?
Heb hier wel goede ervaringen met de service, had hem net een dag toen hij niet meer wilde opstarten. Na +- een week had ik een nieuwe. Het wachten duurt altijd lang maar ze houden je goed op de hoogte en bellen/mailen na afloop om te zien of alles goed is gegaan

verder erg prettig ding die RT, heb er 1 met typer cover, vind het echt ideaal..

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• MusicAddict
Idem, service is prima. Twee keer omgeruild, de ene keer binnen 3 dagen een nieuwe, de andere keer zelfs binnen 2 :) (normale datum is pakweg een week dacht ik, dus kan altijd iets langer duren)

De status loopt soms wat achter, de tweede keer kreeg ik tegen etenstijd pas de mail dat ie verzonden was, terwijl ik hem smorgens al had mogen ontvangen :P Stond dus wel versteld hoe snel die keer ging.

Neemt niet weg dat ze daar tenminste prima met de klant omgaan, heb wel eens anders gehad.

Verwijderd

Jammer dat ze voor accessoires afschuwelijke bedragen in rekening brengen en zelfs geen goede lijm bieden.

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 18:53 ]

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 14:44
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik ben opzoek naar een app om media maar m'n raspberry pi te streamen (xbmc) bijvoorbeeld via dlna. Ik heb al even gekeken maar ik heb niks kunnen vinden :(

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
yesjohn schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:39:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik ben opzoek naar een app om media maar m'n raspberry pi te streamen (xbmc) bijvoorbeeld via dlna. Ik heb al even gekeken maar ik heb niks kunnen vinden :(
Je zou een gedeelde map kunnen maken op je RT en die bezoeken dmv samba in XBMC.

• yesjohn
Dat is een fantastische oplossing voor pc's maar voor m'n Surface zoek ik toch meer iets wat je op telefoons hebt. Gewoon een filmpje of een liedje op je Surface en die dan met een klik kunnen delen met je mediacenter.

Daarnaast draai ik openelec en volgens mij is het daarmee niet mogelijk om samba te installeren.

Is dus wel mogelijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door yesjohn op 06-10-2013 16:32 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:48
OK heerlijk :) Je kunt dus kennelijk de USB XBOX360 controller aansluiten op de RT om er oa racespelletjes mee te spelen. Hoeft dus de X360 of Nintendo DS niet meer mee op vakantie :p

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Ik heb xmbc op een windows pc draaien en ik kan op de surface bij een media bestand rechts klikken -> play to -> xbmc

probleem is dat de surface dan ondertussen niet op standby mag gaan :)

Speedydown.nl !!!

• Killerman1991
  • Laatst online: 11-11 10:06
Dit doen we niet in een topic

[ Voor 98% gewijzigd door Bullet NL op 06-10-2013 18:19 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat heeft dit in godsnaam te maken met de Surface RT? :+

[ Voor 87% gewijzigd door S_Chief op 06-10-2013 17:27 ]

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 16:39
surface ook ontvangen via surfspot, werkt allemaal erg mooi, beetje wennen aan het toetsenbord, maar dat komt vanzelf wel..

heb nu met HDMI mijn Surface aangesloten op de tv. Superstrak, full hd etc.
Nu wil ik mijn telefoon (met windows phone 8 ) gebruiken als afstandsbediening, maar ik kan geen apps hiervoor vinden. Iemand hier meer ervaring mee?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Wel gezocht maar nog niet gevonden.. is er al een FIFA voetbal spel voor de surface?

wil namelijk wel eens proberen om binnenkort via ebay een MS xbox controller usb adapter te kopen en dan een spelletje te spelen op de tablet

Verwijderd

ikmattie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:57:
surface ook ontvangen via surfspot, werkt allemaal erg mooi, beetje wennen aan het toetsenbord, maar dat komt vanzelf wel..

Nu wil ik mijn telefoon (met windows phone 8 ) gebruiken als afstandsbediening, maar ik kan geen apps hiervoor vinden. Iemand hier meer ervaring mee?
Welke TV heb je? Ik weet dat er voor de Sony Bravia tv's wel apps zijn voor de bediening

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 16:39
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Welke TV heb je? Ik weet dat er voor de Sony Bravia tv's wel apps zijn voor de bediening
ik bedoel meer als afstandsbediening voor mijn surface.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Is er niet en gaat er niet komen ook. Apps draaien allemaal in hun eigen sandbox en kunnen niks daar buiten doen (interactie met het OS). Een app kan dus niet ineens de muis bedienen, door het homescreen gaan en andere apps op starten. Maar goed ook, maakt alles een stuk veiliger. Om dezelfde reden kun je bijvoorbeeld ook niet het beeld van je tablet delen met teamviewer of skype. Die apps kunnen alleen binnen de app wat doen, maar zodra je uit de app gaat kan de app niks meer.

Als je een surface pro hebt daarentegen zijn er wel een hoop mogelijkheden.

Ik vind de beperkingen soms ook wel jammer hoor, maar als je een tweakers-OS wilt moet je bij Android of Windows x86/x64 zijn, niet bij Windows RT (en volgens mij ook niet bij iOS, maar daar heb ik geen ervaring mee).

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 06-10-2013 23:57 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 20:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb zojuist mijn Surface RT de deur gewezen.

Ik was onder de indruk van het ontwerp en de bouwkwaliteit. Zelfs Windows RT vond ik prima werken. Waar ik echter niet mee kan werken zijn kleine vertragingen de hele tijd door. Een simpel mail typen via de browser (Gmail) gaat al moeilijk; er zit constant een vertraging in het typen. Het switchen tussen applicaties ging voor mij ook niet snel genoeg en ik maakte nog te veel typefouten met de touch cover. Echt productief kon ik dus niet zijn met de tablet. IE werkt goed, maar ik ben meer fan van Chrome door de synchronisatiemogelijkheden. Dat mistte ik. Herkent iemand zich hier in?

Echter zijn dit allemaal problemen die opgelost kunnen met een nieuwe versie. Tot die tijd wacht ik dus nog even af. In de tussentijd ga ik een Nexus 7 2013 halen :)

• yesjohn
speedydown schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:04:
Ik heb xmbc op een windows pc draaien en ik kan op de surface bij een media bestand rechts klikken -> play to -> xbmc

probleem is dat de surface dan ondertussen niet op standby mag gaan :)
Ik heb het gevonden jammer dat hier geen metro versie voor is
Bolletje schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 00:42:

. IE werkt goed, maar ik ben meer fan van Chrome door de synchronisatiemogelijkheden. Dat mistte ik. Herkent iemand zich hier in?
Welke synchronisatiemogelijkheden mis je eigenlijk dan in ie10/ie11 ? Bedoel al mijn instellingen (browser geschiedenis, favo, ect. ) van mijn desktop/laptop worden netjes doorgestuurd naar mijn surface RT en kan bv. bij het afmelden van mijn tablet verder gaan bij het aanzetten van mijn desktop.

Enige wat ik mis is ABP zoals ik op mijn desktop heb. CSS scripjes, host file blocks en met traceerbeveiligingen kan je een hoop, maar komt niet in de buurt van abp.

Zelf ben ik ook benieuwd hoe de nieuwe Surface 2 RT prestreerd. Windows 8.1 presteerd aanziendelijk sneller op de tablet, alleen merk ik nog wel dat de terga 3 het moeilijk mee heeft als je echt veel dingen tegelijk wilt doen. Misschien ben ik ook iets te verwent met mijn desktop en laptop, want deze lag zie ik nog veel erger terug komen op de gemiddelde android tablet die ik in mijn handen heb.

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 07-10-2013 11:33 ]

• Martao
  • Laatst online: 10:30
vali schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Welke synchronisatiemogelijkheden mis je eigenlijk dan in ie10/ie11 ? Bedoel al mijn instellingen (browser geschiedenis, favo, ect. ) van mijn desktop/laptop worden netjes doorgestuurd naar mijn surface RT en kan bv. bij het afmelden van mijn tablet verder gaan bij het aanzetten van mijn desktop.

Enige wat ik mis is ABP zoals ik op mijn desktop heb. CSS scripjes, host file blocks en met traceerbeveiligingen kan je een hoop, maar komt niet in de buurt van abp.
Tja, als je op je laptop altijd Chrome gebruikt, dan synct dat niet met je IE, neem ik aan.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
@bolletje, vertraging in het typen??? Dat is wel iets heel raars waar ik totaal geen last van heb. Heb je er wel eens aan gedacht dat dit een foutje in het exemplaar van jou zou kunnen zijn? Switchen tussen apps gaat toch ook snel door van de linkerkant van het scherm te swypen. Ik herken me dus niet in de punten die je noemt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Martao
Goed, ik heb sinds dit weekend ook de Surface RT.
Eerste bevindingen zijn zeer positief eigenlijk. Wel een paar vraagjes.

Garantie:
De garantie van de Surface was netjes tot december 2015, alleen de Type cover niet. Die staat tot 19 september 2015. En daarnaast, het gekke is dat toen ik mijn Surface RT registreerde er automatisch al een (Touch?) cover bij stond. Die ik dus niet heb. Hebben meer mensen deze ervaringen? Denk niet dat het zinvol is om over die maand garantie (officieel 2 jaar toch?) vragen te gaan stellen?

Spotify:
Helaas is er geen officiele Spotify app, maar ik vond wel SpotLite in de marketplace. Geen perfecte vervanger, maar degelijk genoeg dacht ik. Alleen wat er nu gebeurt is dat de Surface na X tijd automatisch stand-by gaat en dan gaat het geluid ook weg. Is hier iets aan te doen? Ik zag helaas geen instelling bij de app om stand-by te blokkeren... Heeft er iemand tips?

• RJ-NL
Martao schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:32:

Garantie:
De garantie van de Surface was netjes tot december 2015, alleen de Type cover niet. Die staat tot 19 september 2015. En daarnaast, het gekke is dat toen ik mijn Surface RT registreerde er automatisch al een (Touch?) cover bij stond. Die ik dus niet heb. Hebben meer mensen deze ervaringen? Denk niet dat het zinvol is om over die maand garantie (officieel 2 jaar toch?) vragen te gaan stellen?

Spotify:
Helaas is er geen officiele Spotify app, maar ik vond wel SpotLite in de marketplace. Geen perfecte vervanger, maar degelijk genoeg dacht ik. Alleen wat er nu gebeurt is dat de Surface na X tijd automatisch stand-by gaat en dan gaat het geluid ook weg. Is hier iets aan te doen? Ik zag helaas geen instelling bij de app om stand-by te blokkeren... Heeft er iemand tips?
Toen ik mijn Surface RT registreerde stond er ook een blauwe Touch Cover bij terwijl ik deze ook niet heb of heb besteld. Garantie is van beiden tot 25-12-2015

• Martao
RJ-NL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Toen ik mijn Surface RT registreerde stond er ook een blauwe Touch Cover bij terwijl ik deze ook niet heb of heb besteld. Garantie is van beiden tot 25-12-2015
En van de cover die je wel hebt? Of heb je er geen? Dan ben ik dus vooral geinteresseerd in mensen die er wel een hebben, natuurlijk.

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 21:58
Misschien is dit niet de juiste thread om dit te vragen maar aan de mensen die de surface rt via surfspot hebben besteld. Hoe lang heb je er ongeveer op moeten wachten. Kloppen die 3 weken? Wil graag weten wanneer ik hem kan verwachten ;)

• tobitronics
  • Laatst online: 10:12
Captain Obvious schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:58:
Misschien is dit niet de juiste thread om dit te vragen maar aan de mensen die de surface rt via surfspot hebben besteld. Hoe lang heb je er ongeveer op moeten wachten. Kloppen die 3 weken? Wil graag weten wanneer ik hem kan verwachten ;)
Ten eerste, kijk eens hier

Ten tweede: Ik heb er 2 maanden en 4 dagen op moeten wachten :F

• RJ-NL
Martao schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:34:
[...]

En van de cover die je wel hebt? Of heb je er geen? Dan ben ik dus vooral geinteresseerd in mensen die er wel een hebben, natuurlijk.
Ik heb geen Cover. Enkel de losse Surface RT. Rare is dus dat er wel één is gelinkt aan het serialnummer van de Surface. :o

• MusicAddict

Garantie:
Zou er niet te veel werk van maken, kan voor dat kleine maandje garantie averrechts werken.

De garantie gaat eigenlijk in op de datum van aankoop, dus ook al heb je een paar maanden zitten wachten op levering, garantie begint op de aanschafdatum. (complete onzin, maar dat terzijde, dus als je zo lang hebt moeten wachten, ben blij als er initieel een latere datum staat :P)

Als je de garantie van je cover wilt laten aanpassen moet je het aankoopbewijs meesturen, vervolgens passen ze ook je surface zelf aan naar die datum. En om het dan 'zomaar' weer terug te laten zetten naar de eerdere datum doen ze niet aan, want die hoort er technisch niet eens te staan. Kan je dus een paar maanden kosten.

Oftewel ben blij dat die datum van december er staat bij je RT, volgens de support moet zoiets 'eigenlijk' niet kunnen en kunnen ze er normaal gesproken helemaal geen andere datum dan de aanschafdatum hanteren als garantiedatum. (vertelde onze goede vrind Freek van de helpdesk)

Onder normale omstandigheden zou ik het wel gedaan hebben, maar gezien je nu de kans loopt de garantie van je RT te verklooien zou ik het zo laten. :)

Bij mij zijn wel beide op december 2015 gesteld, maar dat was uit extreme coulance voor alle moeite met niet kloppende garantietermijnen (net 1 jaar garantie anyone :'(, tot drie keer verkeerd toe! ) en RMA's die ik heb gehad in de eerste maand. Dus zomaar doen ze dat echt niet. En dat doen ze zelf bij de helpdesk niet, dat doet het externe escalatie team die de aanvraag beoordeeld binnen een aantal weken.

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 07-10-2013 13:29 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Garantie:

Spotify:
Eigenlijk klopt die datum van je typecover netjes, (die grapjassen tellen vanaf aankoop, niet vanaf levering) en je hebt dus geluk met je tablet. Ik zou me d'r niet druk om maken.. :)

Spotify was me ook al opgevallen. Misschien is Deezer een optie; vergelijkbare dienst maar wel een Windows 8 app.
Ow, als je een betaald Spotify account hebt, is er wel een app.

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 07-10-2013 13:50 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Martao
Ja, oke, die redenenatie omtrent garantie had ik ook al zo bedacht. Bedankt voor de bevestiging Musicaddict en Rowdy.nl.

Ik heb inderdaad al een Spotify Premium account, gebruik het ook op mijn Lumia en laptop. Ik had die app (SpotLite) dus ook gevonden, alleen had er wat onhandigheden mee. Uitvallen bij stand-by: soms moest ik zelfs opnieuw op Spotify inloggen. Ik hoopte dat iemand hier al een work-around voor gevonden had, of zo. Misschien moet ik inderdaad naar een vergelijkbare dienst gaan kijken, maar liever zou ik dat niet doen...

• X700XL
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb al een tijdje een vaste (stuck) pixel, dus dat die steeds als enige pixel een andere kleur heeft , valt dit ook onder de garantie? heb al een keer die pixel fixer app geprobeert en voor 20 min laten werken op die ene pixel maar hij is niet weggegaan.

Waar kun je trouwens precies vinden wat onder de garantie valt, kan het steeds niet vinden.
Alvast bedankt!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 20:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
vali schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

O.a. favorieten etc, maar ik heb nog een paar extensies in de browser zitten die voor mij redelijk belangrijk zijn om goed te kunnen werken. Die werken enkel met Chrome en niet met IE. Ik heb daarnaast een Nexus 4 als toestel en daar is Chrome ook de standaard browser.
Telfordia schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:24:
@bolletje, vertraging in het typen??? Dat is wel iets heel raars waar ik totaal geen last van heb. Heb je er wel eens aan gedacht dat dit een foutje in het exemplaar van jou zou kunnen zijn? Switchen tussen apps gaat toch ook snel door van de linkerkant van het scherm te swypen. Ik herken me dus niet in de punten die je noemt.
Ja, duidelijke lag. Soms deed die het prima, maar ik had te vaak dat er een lag was in gewoon Word, maar ook als ik via IE Google Mail opende. Vertraging bij het wisselen kan ik begrijpen, vertraging als je veel applicaties open hebt staan ook, maar dit was gewoon minimale belasting. Daar ging dus iets anders mis.

Mijn exemplaar was al een keer omgeruild en ik had geen zin in nog een keer.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik begin me steeds meer te ergeren aan Internet Explorer. Het is traag en loops regelmatig vast, Ugh.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

MaDLiVe

.-Observer-.

HollovVpo1nt schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:27:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan Internet Explorer. Het is traag en loops regelmatig vast, Ugh.
Vreemd, werkt hier prima. IE is niet echt traag. Kijk vaak zelfs video terwijl ik browse of in word iets typ. Enige waar ik me echt aan irriteer is de slechte media ondersteuning. mobile.HD is aardig maar speelt lang niet alles af.

[ Voor 15% gewijzigd door MaDLiVe op 07-10-2013 17:32 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat mijn het meeste irriteert is hoe langzaam IE een page laadt. En als een pagina volledig geladen lijkt te zijn, moet je nog even wachten voordat je een link kunt drukken. Een pagina terug gaan duurt ook lang vind ik.

• Krasloos
ikmattie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:57:
Nice, welke HDMI heb je gekocht? Ik heb er eentje liggen hier, maar de TV pakt de Surface niet, of de Surface geeft het beeld niet door..
HollovVpo1nt schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:27:
Klopt, Internet Explorer is inderdaad traag in het laden en dat is zeker vervelend.. maar vast lopen niet echt. Bij websites laden duurt het net een seconde of 2 langer dan op mijn laptop..
Bolletje schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

O.a. favorieten etc, maar ik heb nog een paar extensies in de browser zitten die voor mij redelijk belangrijk zijn om goed te kunnen werken. Die werken enkel met Chrome en niet met IE. Ik heb daarnaast een Nexus 4 als toestel en daar is Chrome ook de standaard browser.

[...]

Ja, duidelijke lag. Soms deed die het prima, maar ik had te vaak dat er een lag was in gewoon Word, maar ook als ik via IE Google Mail opende. Vertraging bij het wisselen kan ik begrijpen, vertraging als je veel applicaties open hebt staan ook, maar dit was gewoon minimale belasting. Daar ging dus iets anders mis.

Mijn exemplaar was al een keer omgeruild en ik had geen zin in nog een keer.
Dat kan ik idd begrijpen, zelf gebruik ik geen Chrome dus mis eigenlijk dat eigenlijk niet. Persoonlijk ben ik zelf Windows 8.1 gewent met ie11 op de surface RT (draaide de beta sinds dag 1) en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. De tablet voelt stuk beter aan en de ingebouwde mail client start stukken sneller op.
Ik heb al een tijdje een vaste (stuck) pixel, dus dat die steeds als enige pixel een andere kleur heeft , valt dit ook onder de garantie? heb al een keer die pixel fixer app geprobeert en voor 20 min laten werken op die ene pixel maar hij is niet weggegaan.

Waar kun je trouwens precies vinden wat onder de garantie valt, kan het steeds niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik heb de mijne opgestuurd toen ik zag dat hij bij de aankoop een dode pixel had, kreeg gewoon een nieuwe van Microsoft :) Kreeg het idee dat ze er niet al te moeilijk over deden.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 07-10-2013 20:04 ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mooi, VLC is aardig op weg...
Dear backers,

We've been quite busy lately (VLC 2.1.0 release), but we have quite good news: we've finally been able to pass the validation for the Application, as you can see here:

Afbeeldingslocatie: http://people.videolan.org/~funman/win/wack.png
As you might see, we did that a couple of weeks ago, but we wanted to fix an important issue before sharing it with you. We were not able to do as fast as we wanted, so we do the update anyway :)

We were able to integrate a new networking layer, without violating the Store guidelines, work-around the threading limitations (with a hack, though) and rewrite some more code.

So far, the main issue is that to pass the validation, we had to cut the audio completely.
Who needs audio to play a movie anyway? :D
We have a theoretical solution, but it still fails for unknown reasons.

We are working on fixing this audio issue and we will share a build to you backers, as soon as it is done.

Thanks for the support.

VLC team

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Rowdy.nl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:39:

[...]
nice!!! Kan niet wachten tot de vlc app er is. Misschien hebben ze toch een manier gevonden om video_ts bestanden af te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 07-10-2013 21:13 ]

Verwijderd

Ik heb de mijne opgestuurd toen ik zag dat hij bij de aankoop een dode pixel had, kreeg gewoon een nieuwe van Microsoft :) Kreeg het idee dat ze er niet al te moeilijk over deden.
Fijn om te horen. Heb vandaag hierover een service aanvraag ingediend. Schrok eventjes nadat ik dit had gedaan of dit wel binnen de garantie viel..

• Krasloos
Zo, heel goed nieuws over de VLC app, hoop dat ie snel wordt gelanceerd binnen de Store.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
Zou zeker leuk zijn :) vooral om met subs naar mn xbox te kunnen streamen via play to. mobile hd kan niet streamen met subs, of doe ik iets fout?

• Avalaxy
Rowdy.nl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:39:

[...]
Nu nog door de echte certificatie zien te komen :P Die WACK tool zegt echt helemaal niks (ik snap niet dat het überhaupt mogelijk is daarop te falen).

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 21:35
yesjohn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Ik heb het gevonden jammer dat hier geen metro versie voor is
Kan gewoon vanuit meerdere Modern UI Apps direct filmpjes van youtube (hyper for youtube app) of soundclouds (sounddriven app) naar mijn XBMC (Openelec) sturen, net als airplay. Via de charms bar rechts naar Devices, danPlay, en daar XBMC (Openelec) kiezen.

Om om het probleem dat XBMC als uncertified wordt gezien heen te komen, even de volgende registry KEY aanmaken:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\PlayTo

Binnen deze KEY de DWORD: ShowNonCertifiedDevices=0x0000001

• yesjohn
itsRay schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:02:
[...]

Kan gewoon vanuit meerdere Modern UI Apps direct filmpjes van youtube (hyper for youtube app) of soundclouds (sounddriven app) naar mijn XBMC (Openelec) sturen, net als airplay. Via de charms bar rechts naar Devices, danPlay, en daar XBMC (Openelec) kiezen.

Om om het probleem dat XBMC als uncertified wordt gezien heen te komen, even de volgende registry KEY aanmaken:

Bedankt voor de tip, ik heb ff snel gekeken maar ik heb het zo snel nog niet voor elkaar gekregen.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 15:36

Garantie:

Spotify:
Ik heb nog geen Surface, maar ik heb een keer in een youtube video gezien dat iemand Spotify deed via de Spotify web applicatie, en dat zag er goed uit. Dit werkt ook met onbetaalde accounts. Hetenige probleem waar hij tegenaan liep was dat wanneer je IE in de modern UI uitgaat, de muziek ook stopt. Dit had hij opgelost door in de desktop mode in IE Spotify aan te zetten, en dat werkte gewoon zonder complicaties!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:51

Woembah

YNWA

QErikNL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Ik heb nog geen Surface, maar ik heb een keer in een youtube video gezien dat iemand Spotify deed via de Spotify web applicatie, en dat zag er goed uit. Dit werkt ook met onbetaalde accounts. Het enige probleem waar hij tegenaan liep was dat wanneer je IE in de modern UI uitgaat, de muziek ook stopt. Dit had hij opgelost door in de desktop mode in IE Spotify aan te zetten, en dat werkte gewoon zonder complicaties!
Dat heb ik uitgetest en het werkt verrassend goed. In desktop IE kan je http://play.spotify.com pinnen op je startscherm waardoor je praktisch een echte Spotify-app hebt. Het enige irritante is dat je in Desktop mode wat meer geklungel hebt met je on-screen keyboard. Voor de rest reageert de website heel goed op touch input, al is het soms wat langzaam. Geluid werkt echter prima en blijft gewoon doorspelen, wat je ook verder doet.

Check out my photography on Instagram

• Retep2124
  • Laatst online: 27-09 16:01
Beste Tweakers,

Na een poosje gebruik te maken van mn surface moet ik oprecht zeggen dat dit
een bruikbaarder apparaat is dan welke andere tablet (iOS/Android) dan ook!

To the point.
Ik zit met een probleem. Ik krijg flash maar niet werkend op mn surface. Ik lees
dat dit komt omdat microsoft alleen bepaalde websites maar toelaat flash te gebruiken..
Ik probeer namelijk zelf bijvoorbeeld twitch.tv of speedtest.net maar beiden kan ik niet gebruiken, zowel
op de desktop als op de W8 App.
Nu is er wel een work-around;
http://theunlockr.com/201...-microsoft-surface-ie-10/
, waarbij je een bepaald bestand moet aanpassen. Ik kan alleen dat bestand niet vinden..

En word dit probleem nog opgelost? Bijvoorbeeld in W8.1?

• MusicAddict
PeterHid schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:46:
Beste Tweakers,

Na een poosje gebruik te maken van mn surface moet ik oprecht zeggen dat dit
een bruikbaarder apparaat is dan welke andere tablet (iOS/Android) dan ook!

To the point.
Ik zit met een probleem. Ik krijg flash maar niet werkend op mn surface. Ik lees
dat dit komt omdat microsoft alleen bepaalde websites maar toelaat flash te gebruiken..
Ik probeer namelijk zelf bijvoorbeeld twitch.tv of speedtest.net maar beiden kan ik niet gebruiken, zowel
op de desktop als op de W8 App.
Nu is er wel een work-around;
http://theunlockr.com/201...-microsoft-surface-ie-10/
, waarbij je een bepaald bestand moet aanpassen. Ik kan alleen dat bestand niet vinden..

En word dit probleem nog opgelost? Bijvoorbeeld in W8.1?
Sinds een update is dat al lang een blacklist geworden volgens mij, die whitelist kregen ze aan het begin al genoeg klachten over. Dus alle flash sites werken behalve een lijstje met (gevaarlijke?) sites. Zou dus gewoon moeten werken, tenzij je je surface niet hebt laten updaten ofzo?

Heb er zelf in ieder geval nooit last van gehad met een geupdate surface, elke site werkt gewoon met flash.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 08-10-2013 13:49 ]

• Retep2124
  • Laatst online: 27-09 16:01
Zou u voor mij de website twitch.tv willen proberen? Hij geeft bij mij aan dat
ik adobe flash player hiervoor moet installeren.

''You need adobe flash player to watch this video.
Download it from adobe.''

Er staan geen updates voor me klaar, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Retep2124 op 08-10-2013 13:55 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:35

RobertowNL

For your gear!

PeterHid schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:50:
Zou u voor mij de website twitch.tv willen proberen? Hij geeft bij mij aan dat
ik adobe flash player hiervoor moet installeren.

Er staan geen updates voor me klaar, dus daar kan het niet aan liggen.
Stream op de homepage doet het hier prima (win 8.1)

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Woembah schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Dat heb ik uitgetest en het werkt verrassend goed. In desktop IE kan je http://play.spotify.com pinnen op je startscherm waardoor je praktisch een echte Spotify-app hebt. Het enige irritante is dat je in Desktop mode wat meer geklungel hebt met je on-screen keyboard. Voor de rest reageert de website heel goed op touch input, al is het soms wat langzaam. Geluid werkt echter prima en blijft gewoon doorspelen, wat je ook verder doet.
Bij mij werkte dit ook erg goed, zelfs via getetterd internet vanaf mijn telefoon. Wel vreemd: Ik stopte het afspelen door de 'persoonlijke hotspot' op de telefoon uit te zetten. Toen ik thuiskwam en de Surface contact maakte met wifi begon hij automatisch met afspelen waar hij gebleven was (terwijl hij nog afgesloten in mijn tas zat) :/

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Heb via het scholenproject zo'n RT gekregen.
Hieronder mijn bevindingen

Verwijderd

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. De diversiteit aan aansluitingen zijn super. Het formaat van het scherm vind ik in de staande positie wat te hoog vergeleken met de Ipad. Daarom gebruik ik hem alleen liggend. Verder zit er bijna altijd de typecover aan, waardoor het meer een minilaptop lijkt.
Ook jammer dat er nog weinig apps zijn. Verder kon ik ook silverlight niet installeren, dat ik wel nodig heb om andere applicaties te draaien. Ook merkte ik dat ik mijn emailaccount van kpn niet kon toevoegen omdat de RT geen pop3 ondersteuning accepteert.
Verder lukt het me ook niet om via mijn externe HD films van het type iso af te spelen.

Wellicht lost windows 8.1 alles op, maar ik weet niet hoe ik dat er nu al op kan zetten en of dat dan een soort jailbreak is en dat wel mag.

1 week in bezit.

• Avalaxy
nu wel

[ Voor 77% gewijzigd door Avalaxy op 08-10-2013 14:58 ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:58:
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. De diversiteit aan aansluitingen zijn super. Het formaat van het scherm vind ik in de staande positie wat te hoog vergeleken met de Ipad. Daarom gebruik ik hem alleen liggend. Verder zit er bijna altijd de typecover aan, waardoor het meer een minilaptop lijkt.
Ook jammer dat er nog weinig apps zijn. Verder kon ik ook silverlight niet installeren, dat ik wel nodig heb om andere applicaties te draaien. Ook merkte ik dat ik mijn emailaccount van kpn niet kon toevoegen omdat de RT geen pop3 ondersteuning accepteert.
Verder lukt het me ook niet om via mijn externe HD films van het type iso af te spelen.

Wellicht lost windows 8.1 alles op, maar ik weet niet hoe ik dat er nu al op kan zetten en of dat dan een soort jailbreak is en dat wel mag.

1 week in bezit.
Je typecover hoef je d'r niet aan te doen hè? Dan is het meer een tablet... :+

Voor apps, zoek gewoon even in dit topic hoe je je regio om kunt zetten naar de VS, dan heb je opeens heel veel meer apps.

Ik snap niet dat KPN nog steeds slechts pop3 gebruikt.. Is een tikkie ouderwets, onveilig, onhandig en wordt inderdaad niet meer ondersteund door Microsoft. Ik heb nog niet gekeken of ik in de Windows 8.1 mail pop3 accounts kan toevoegen, maar Outlook 2013 RT ondersteund het wel. En anders gewoon even de Store induiken en een alternatief emailprogramma installeren.

En sja, ISO's met films, ondersteudn een willekeurige andere tablet dat wel dan? Gewoon even converteren dus..

offtopic:
Het word hier overigens gewaardeerd om alles in een bericht te tikken.. :+

• yesjohn
itsRay schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:02:
[...]

Draai je 8 of 8.1 preview?? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om het onder 8 te doen

Verwijderd

Dank voor alle antwoorden. Hier heb ik wel wat aan.
Ik ga dat ding vast steeds fijner vinden als 8.1 uit is.

Verwijderd

Ik draai windows 8.0 rt waarmee de tablet is geleverd. Is het aan te raden 8.1 previeuw erop te zetten of kan ik beter wachten tot 8.1 uit is?

• MusicAddict
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:23:
Ik draai windows 8.0 rt waarmee de tablet is geleverd. Is het aan te raden 8.1 previeuw erop te zetten of kan ik beter wachten tot 8.1 uit is?
Preview hoor je eigenlijk niet meer te kunnen installeren als het aan microsoft ligt, waarom zou je ook, volgende week komt 8.1 uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 08-10-2013 17:24 ]

Verwijderd

Dan nog maar een weekje wachten. Hopen dat er dan wel silverlight op kan. De andere problemen lijken me wel oplosbaar.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:30:
Dan nog maar een weekje wachten. Hopen dat er dan wel silverlight op kan. De andere problemen lijken me wel oplosbaar.
Ik zou niet rekenen op Silverlight.
SL is door Microsoft zelf ook weggedaan, HTML5 heeft 'gewonnen' van SL.

Wel jammer, vond SL wel heel prettig werken (ook als programmeur!)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:30:
Hopen dat er dan wel silverlight op kan
Nee.

Het is hopen dat de toepassingen die je gebruikt overstappen naar moderne open standaarden zoals HTML5.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Avalaxy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

Nee.

Het is hopen dat de toepassingen die je gebruikt overstappen naar moderne open standaarden zoals HTML5.
Hij zal het waarschijnlijk voor Magister nodig hebben, één van de meest waardeloze dingen op deze aarde wat mij betreft... :o
Blijft natuurlijk frappant dat MS haar eigen service niet ondersteunt...

[ Voor 9% gewijzigd door michaelscott op 08-10-2013 18:41 ]

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 20:21
Aargh... M'n surface is net een paar dagen binnen, en kan m al gaan omruilen. De glasplaat Is namelijk niet vlak. In het midden van de onderkant en de hoeken ligt die lager in de behuizing dan de stukken daartussen. Ook heb ik een pixel die geen donkere kleuren kan weergeven, en last van backlight bleeding.

Hebben meer mensen het probleem dat de glasplaat er niet goed inzit? Of heb ik weer eens een maandagochtendexemplaar?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wel dat er (of het lijkt zo) bollingen en deuken in het glas zitten. Maar helemaal niet storend. Backlight bleeding is niet of amper te voorkomen, bijna elke lcd heeft er last van. Voor de andere problemen zou het me niet verbazen dat je het gaat omruilen.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
lausemaus schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:00:
Aargh... M'n surface is net een paar dagen binnen, en kan m al gaan omruilen. De glasplaat Is namelijk niet vlak. In het midden van de onderkant en de hoeken ligt die lager in de behuizing dan de stukken daartussen. Ook heb ik een pixel die geen donkere kleuren kan weergeven, en last van backlight bleeding.

Hebben meer mensen het probleem dat de glasplaat er niet goed inzit? Of heb ik weer eens een maandagochtendexemplaar?
Die glooiing in het scherm he, hoe kun je je daar druk om maken? Waarom zou een rand die om het eigenlijke scherm heen zit en waar een knop in verwerkt zit helemaal vlak moeten zijn? Waar staat dat beschreven? Zo is de Surface gemaakt dus zo is het goed. Dit is hetzelfde als terugsturen omdat je het zwart een paar tinten te zwart vind.

Een dooie pixel is natuurlijk wel reden om terug te sturen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:58:

1 week in bezit.
Je pop3 account kan je koppelen aan je outlook account. Daar zijn genoeg handleidingen voor te vinden op internet. Je kan dan gewoon mail versturen en ontvangen op je KPN email adres op je Windows 8/RT machine.

http://www.seniorweb-leek...ersteuning-in-w8-mail-app

http://windows.microsoft....look/other-email-accounts

http://blogs.microsoft.nl...n-windows-8-mail-app.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 08-10-2013 19:58 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20
warhamstr schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Die glooiing in het scherm he, hoe kun je je daar druk om maken? Waarom zou een rand die om het eigenlijke scherm heen zit en waar een knop in verwerkt zit helemaal vlak moeten zijn? Waar staat dat beschreven? Zo is de Surface gemaakt dus zo is het goed. Dit is hetzelfde als terugsturen omdat je het zwart een paar tinten te zwart vind.

Hm? Het scherm op mijn mijn Surface Pro is perfect glad, voor zover ik kan zien/voelen dan. Als je scherm niet recht is zou ik hem zeker terugsturen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RJ-NL
Zojuist 29 updates aan het installeren. Waaronder Office en firmware.

Daarna nog 9 updates... :)

[ Voor 17% gewijzigd door RJ-NL op 08-10-2013 23:36 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Iemand met ervaring met een USB DAC op de surface? Ik zit te denken, aangezien dit ding geen bewegende onderdelen heeft zoals fans enzo is hij wel geschikt als headphone rig.
Ik heb een FiiO e10 met een coax uit, mocht dat werken. En zullen er anders andere usb sp/dif uit zijn?

Hoe is de FLAC support verder?

Verwijderd

Hetzelfde als in alle andere windows versies? :?

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 14:04
Het zit nog niet helemaal mee met mijn Surface. Vorige week (super service) een vervangend exemplaar mogen ontvangen. Die werkt volledig naar behoren. Nu is echter mijn oplader kapot... Het witte indicatielampje gaat niet aan. Hij laad steeds 3 seconden op, en dan weer 3 seconden uit. Hier iemand met hetzelfde probleem; http://www.winrtsource.co...y-surface-rt-wont-charge/
Hoewel de relatie met mijn tablet nog niet zo goed is, wordt mijn relatie met microsoft alleen maar beter. Net gebeld met de servicedesk, ze sturen zo snel mogelijk een nieuwe adapter op :) Top, top top! Dat maakt alles direct weer goed..

Dus heb je een probleem met je surface, schroom niet om de servicedesk te bellen. Ze kunnen - en willen - heel veel!

Verwijderd

T-!-M schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:17:
Het zit nog niet helemaal mee met mijn Surface. Vorige week (super service) een vervangend exemplaar mogen ontvangen. Die werkt volledig naar behoren. Nu is echter mijn oplader kapot... Het witte indicatielampje gaat niet aan. Hij laad steeds 3 seconden op, en dan weer 3 seconden uit. Hier iemand met hetzelfde probleem; http://www.winrtsource.co...y-surface-rt-wont-charge/
Hoewel de relatie met mijn tablet nog niet zo goed is, wordt mijn relatie met microsoft alleen maar beter. Net gebeld met de servicedesk, ze sturen zo snel mogelijk een nieuwe adapter op :) Top, top top! Dat maakt alles direct weer goed..

Dus heb je een probleem met je surface, schroom niet om de servicedesk te bellen. Ze kunnen - en willen - heel veel!
Ik heb dat probleem ook gehad, maar helaas was het bij mij niet verholpen door een nieuwe adapter.. Ik hoop dat het voor jou wel zal gelden!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
warhamstr schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Zo is zijn exemplaar wel gemaakt ja, maar dat houdt niet in dat het goed is. De rand om het scherm hoort vlak te zijn, het scherm hoort vrijwel geen backlight bleeding te hebben (een beetje zal je helaas altijd houden, maar er zijn extreme gevallen).

Ook hier veel updates ja, waaronder een firmware update.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2013 21:44 ]

• MusicAddict
SChief schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Zo is zijn exemplaar wel gemaakt ja, maar dat houdt niet in dat het goed is. De rand om het scherm hoort vlak te zijn, het scherm hoort vrijwel geen backlight bleeding te hebben (een beetje zal je helaas altijd houden, maar er zijn extreme gevallen).

Ook hier veel updates ja, waaronder een firmware update.
Dit dus, backlight bleed is altijd wel aanwezig, maar hoort gewoon niet storend te zijn. Zo is mij dit ook verteld bij de support, en na 2 nieuwe surfaces toch gewoon een (beoordeeld!) model gekregen wat het toch wel wat heeft, maar gewoon niet opvalt onder normaal gebruik. Normaal gebruik is waarschijnlijk films enzo, iets met een zwarte rand in het scherm lijkt me een goede maatstaf. En ook ik had de eerste twee keer extreme gevallen waar je U tegen zegt, dat zou gewoon niet door de QC moeten komen.

Dus daarvoor mag je ze best terugsturen, dat sommige fabrikanten daarentegen er niks mee doen kan ik niks aan doen, maar gelukkig is microsoft daar niet een van en helpen ze inderdaad prima :)

• Ayazis
  • Laatst online: 12-11 16:57
Ik heb net twee dagen een RT tablet in huis. Had hem vanavond vast, deed touch ineens heel raar. Zie ik dus een heel dun krasje van boven naar beneden lopen. Links van die barst doet touch het niet meer..

En een barst in het scherm lijkt niet onder de garantie te vallen.. :s
Er is niets mee gebeurd, niet laten vallen, nergens tegenaan gestoten.. Snap er werkelijk niets van...

[ Voor 14% gewijzigd door Ayazis op 10-10-2013 02:01 ]

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ayazis schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:00:
Ik heb net twee dagen een RT tablet in huis. Had hem vanavond vast, deed touch ineens heel raar. Zie ik dus een heel dun krasje van boven naar beneden lopen. Links van die barst doet touch het niet meer..

En een barst in het scherm lijkt niet onder de garantie te vallen.. :s
Er is niets mee gebeurd, niet laten vallen, nergens tegenaan gestoten.. Snap er werkelijk niets van...
:( :'( |:( :O :( :'(

... Dat is echt balen. Zou wel contact opnemen met MS, kijken wat zij er van zeggen... weet je zeker dat hij niet zo uit de verpakking kwam? :9

Succes!

Verwijderd

Ayazis schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:00:
Ik heb net twee dagen een RT tablet in huis.
Als je 'm via een Microsoft Store gekocht hebt, is het omruilen/terugsturen 'no question asked'.

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:47:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad, maar helaas was het bij mij niet verholpen door een nieuwe adapter.. Ik hoop dat het voor jou wel zal gelden!
Wat is bij jou de oplossing geweest? Nieuwe RT? Dit is al mijn tweede, ik hoop het niet. De service is super, maar het is wel heel schraal als ik 'm weer moet opsturen.

Update: Ik heb binnen een dag een nieuwe oplader gekregen, en dat is voor mij de oplossing.
Microsoft: _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door T-!-M op 10-10-2013 16:29 ]

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Hoewel ik grosso modo best heel tevreden ben over mijn Surface RT zie ik nog wel ruimte voor enkele verbeteringen:

1) Als je bij de NS reisplanner het station invult verschijnt er daaronder altijd een lijstje met suggesties. Wanneer je op zo'n suggestie duwt/klikt op je RT dan verschijnt hij echter niet in het invulveld. Behoorlijk irritant.

2) Wannneer je in de Metro interface IE open hebt staan met 10 tabbladen en je opent nog een extra tabblad, dan sluit IE ongemerkt één van je tien openstaande tabbladen die je daarna dus kwijt bent. Kennelijk zit er een maximum aan het aantal openstaande tabbladen dat de RT aankan. (Op mijn laptop uit 2005 kan ik in Firefox wel 150 tabbladen open hebben staan.)

3) Volgens mij al eerder hier aangehaald: wanneer je na een Google search vanuit een aangeklikte link terug wil naar je lijst met Google zoekresultaten moet je vaak wel 3 tot 4 keer swipen om terug te komen. Soms kom je zelfs uit op een witte, lege pagina die helemaal niets meer doet en die je dan alleen nog maar kunt afsluiten door het tabblad te sluiten...

• MusicAddict
Bij IE 11 in windows 8.1 mag je weer onbeperkt tabs openen, dus nog een weekje wachten :P

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09

GerkeP

Vragen mag altijd........

Die NS resiplanner is nu niet het meest gebruikersvriendelijke product, zelfs op mijn desktop vind ik dat een gedrocht.

Je kunt kijken naar een alternatief zoals 9292 bijvoorbeeld

GerkeP

Pagina: 1 ... 52 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.