Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 22:14
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CZEKB4b.jpg

Het Microsoft Surface 2 topic

Welkom in het Microsoft Surface 2 topic!
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Nieuwsbericht Tweakers
3. Specificaties
4. Windows RT, wat is dat nou?
5. Reviews
6. Foto's
7. Prijzen en beschikbaarheid
Inleiding
Microsoft heeft op 23-09-2013 de opvolger van de Microsoft Surface RT aangekondigd: de Surface 2. Dit lijkt nu echt de generatie te zijn die Windows RT moet redden van een snelle dood en Microsoft is met een goede update gekomen. Zo is de tegra 3, die in de surface RT haar uiterste best moest doen om alles vloeiend te houden, vervangen door de tegra 4, welke tot 6 keer sneller zou zijn volgens Nvidia. Ook is de geadverteerde accu-werktijd verlengd en is het 1366*768 pixels tellende scherm vervangen voor een waar Full-HD scherm. Verder kan de Surface 2 nu ook worden aangeschaft in combinatie met de Tocu Cover 2, de opvolger van de Touch cover 1. De Touch cover 2 maakt gebruik van 1100 contactpunten, waar de Touch cover 1 nog 86 contactpunten bezat.Ten slotte heeft Microsoft een kickstand toegevoegd, die in 2 standen kan staan. Microsoft zet veel gewicht in de strijd deze generatie, maar gelukkig is de tablet zelf iets lichter en slanker geworden!
Nieuwsbericht Tweakers
De Surface 2 wordt de opvolger van de Surface RT en is voorzien van een Nvidia Tegra 4-processor. Verder is 2GB werkgeheugen aanwezig, Het scherm biedt voortaan een full hd-resolutie, terwijl de voorganger nog 720p-resoluties in de aanbieding had. De Surface 2 bevat verder twee camera's: een 5-megapixel aan de achterzijde en een 3,5-megapixel aan de voorzijde.

Microsoft claimt dat de Surface 2, die op Windows 8.1 RT draait, het maximaal tien uur op een accu kan volhouden. Verder is de tablet met een gewicht van 630 gram iets lichter dan de vorige Surface RT en er is een usb 3.0-aansluiting aanwezig. Verder belooft Microsoft een betere audioweergave. De Surface 2 heeft adviesprijzen die beginnen bij 439 euro voor een variant met 32GB flashopslag. Verder blijft het oude Surface RT-model op de markt voor 336 euro, al is de aanduiding 'RT' in de typeaanduiding geschrapt.
Specificaties
Vergelijking Surface 2 en Surface RT
ApparaatSurface 2Surface RT
ProcessorNvidia Tegra 4Nvidia Tegra 3
Werkgeheugen 2 Gigabyte 2 Gigabyte
Scherm1920*1080 IPS 1366*768 IPS
Gewicht 630 gram676 gram
Accu10 uur gebruik31 Wh (8 uur gebruik)
Opslaggeheugen32 GB of 64 GB 32 GB
Camera achter/voor5.0MP / 3.5MP1.2MP / 1.2MP
Usb-aansluitingUsb 3.0
Afmetingen274*173*9.3mm175*172*9mm
Schermgrootte10.6 Inch 10.6 Inch

Windows RT, wat is dat nou?
Windows RT is een besturingssysteem dat in ieder geval uiterlijk heel erg lijkt op Windows 8. Het voornaamste verschil zit erin dat Windows RT alleen draait op ARM-processoren, terwijl Windows 8 draait op x86 processoren. Dit is ook de reden dat Windows RT geen 'normale' windows programma's kan draaien, maar alleen ARM-gecompileerde apps uit de Windows Store. Alleen een speciale versie van Office 2013 en Internet explorer 10 zijn desktopprogramma's die op Windows RT werken, Office 2013 wordt zelfs standaard meegeleverd. (Normale Windows 8 tablets kleiner dan 10.8 inch krijgen trouwens nu ook standaard Office 2013 meegeleverd!) Verder zijn Windows programma's als Windows Media Center en Windows Media Player niet aanwezig, evenals de mogelijkheid om een thuisgroep aan te maken. Deelnemen aan een thuisgroep is overigens wel mogelijk! Als de genoemde punten voor jou niet belangrijk zijn, zal Windows RT waarschijnlijk prima voldoen!
Reviews en Hands-on
Hands-on filmpje

Geschreven Hands-on
http://www.slashgear.com/surface-2-hands-on-23298800/
....
Under the hood, meanwhile, the faster processor will need to be lived with for the full benefits of Tegra 4 over Tegra 3 to be observed. Still, up to eight hours of battery life is not to be sniffed at, though it still falls short of Apple’s roughly ten hour estimate for the iPad 4, and the Surface 2 doesn’t have the full Windows 8 app compatibility of the Surface Pro 2 to help explain away the compromise.

The new two-position kickstand is a neat improvement to a feature we loved the first time around, and the casing is as sturdy as ever, even as the slate becomes thinner and lighter than before.
.....
http://www.engadget.com/2...osoft-surface-2-hands-on/
....
Still, you might want to do a side-by-side comparison to appreciate the jump in resolution. While the original shipped with a 1,366 x 768 panel, this one moves up to a 1080p screen -- the same one used on the new Surface Pro 2, as a matter of fact. Truthfully, it's tough to appreciate the difference in sharpness without the side-by-side, but even so, the screen here is still more than sharp enough for a 10.6-inch display. As ever, too, the ClearType technology Microsoft uses makes for some great viewing angles, even under the harsh lighting at this event venue. Also, particularly with the brightness pumped all the way up, you should be able to guarantee easy readability, even under very bright lighting.
....
Reviews
http://www.theverge.com/2...icrosoft-surface-2-review
http://www.engadget.com/2...crosoft-surface-2-review/
http://www.anandtech.com/...icrosoft-surface-2-review
http://gizmodo.com/surfac...o-steps-behind-1448865506
http://mashable.com/2013/10/21/microsoft-surface-2-review/
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k2bCMSys.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e6eSIUCs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1hMHtPls.jpg

Prijzen en beschikbaarheid
De Surface 2 zal geleverd worden vanaf 21 oktober en kan vooraf besteld worden op: http://www.microsoft.com/surface/nl-nl/pre-order
De Surface 2 wordt geleverd in een 32 GB versie, die 439 euro kost, en een 64 GB versie, die 539 euro kost. De optionele Touch cover 2 kost 119,99 euro. terwijl de Type cover 2 129,99 kost.
Een overzicht
Apparaat/Accessoire Prijs
Surface 2 32 GB439,00
Surface 2 64 GB539,00
Touch cover 179,00
Touch cover 2119,99
Type cover 2129,99

Hopelijk is er in topic ruimte voor een leuke en interessante discussie over de Surface 2!

[ Voor 15% gewijzigd door michaelscott op 23-10-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 11:15
Het is echt een leuke update van de Surface RT. Ik vind de silver look echt geslaagd. Ik denk wel dat Microsoft een echte "killer tablet" heeft met deze Surface 2.

Full HD, Kickstand met 2 standen, Backlit Touch/Type covers, Tegra 4, 25% meer batterijduur, ... Ik zie niet direct negatieve dingen of zaken die beter hadden gemoeten op het eerste zicht.

Het zal nog een week of 2 (zoals gezegd in de keynote) wachten zijn op de eerste echte reviews en de enige vraag die telt is: Gaat men opnieuw struikelen over Windows 8 RT of zijn er nu genoeg apps én werkt W 8.1 net dat tikeltje beter zodat het geen struikelblok meer is? Het zal afwachten zijn maar ik ben er in ieder geval enthousiast over (hoewel ik nog steeds m'n Surface RT niet heb ontvangen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Ik ga deze waarschijnlijk pre-orderen! Erg enthousiast over een tablet waar je zowel op kan consumeren als produceren. Deze tweede generatie heeft net weer die snelheidswinst die Windows RT nodig had. Enkel jammer dat ze gebleven zijn bij 2gb werkgeheugen i.p.v. 3 of 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Hebben andere er ook last van dat delen van de Microsoft store in het Spaans zijn? Ook is de touch cover 2 nog niet in pre-order en ik vroeg me af of jullie weten of de touch cover 2 in het zwart ook een vilten achterkant heeft.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:37

TheVMaster

Moderator WOS
Even voor de volledigheid er is ook gewoon een Surface RT 64GB :) overigens...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

misterdoom schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:48:
Ik vind de silver look echt geslaagd.
Ik niet, het ziet er goedkoop uit. Tevens lijkt het teveel op de kleur van een Ipad (weet niet of ipads nog steeds zilver zijn). Dan krijg je van die opmerkingen van: Oh de Surface 2, dat is toch die ipad van Microsoft ?

Rare keuze vind ik het. Tevens staan de Touch covers ook beter bij een donkere tablet dan bij zo'n lichten. Maar das puur mijn eigen smaak. Verder vind ik de prijs voor een 32GB versie nog steeds aan de hoge kant als je weet dat na het installeren van WinRT er nog maar iets van 22GB overblijft. Dan nog eens wat apps erop en je zit zo aan de 10GB. Ik merk bij mijn huidige Surface dat er van de 32GB vrij weinig over blijft.

XBL: MRE Inc

• Death1ord
TheVMaster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:11:
Even voor de volledigheid er is ook gewoon een Surface RT 64GB :) overigens...
In de presentatie heeft men alleen de 32GB variant getoond die nog zal verkocht worden doordat de 64GB variant evenveel kost als de Surface 2 en er dus geen reden is waarom je voor 64GB Surface RT zou gaan dan als je voor enkele euro's een 32GB micro SDkaart kan kopen.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16

CBA

een vat, een vat, een vat !

Zie ik het goed en is er op de Surface Pro 2 geen mogelijkheid standaard voor 3G ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:29:
[...]

Ik niet, het ziet er goedkoop uit. Tevens lijkt het teveel op de kleur van een Ipad (weet niet of ipads nog steeds zilver zijn). Dan krijg je van die opmerkingen van: Oh de Surface 2, dat is toch die ipad van Microsoft ?

Rare keuze vind ik het. Tevens staan de Touch covers ook beter bij een donkere tablet dan bij zo'n lichten. Maar das puur mijn eigen smaak. Verder vind ik de prijs voor een 32GB versie nog steeds aan de hoge kant als je weet dat na het installeren van WinRT er nog maar iets van 22GB overblijft. Dan nog eens wat apps erop en je zit zo aan de 10GB. Ik merk bij mijn huidige Surface dat er van de 32GB vrij weinig over blijft.
Gelukkig zijn ze uitbreidbaar met geheugenkaartjes ;)

• michaelscott
misterdoom schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:59:
[...]

In de presentatie heeft men alleen de 32GB variant getoond die nog zal verkocht worden doordat de 64GB variant evenveel kost als de Surface 2 en er dus geen reden is waarom je voor 64GB Surface RT zou gaan dan als je voor enkele euro's een 32GB micro SDkaart kan kopen.
Dit was inderdaad de reden dat ik de 64 GB versie er niet bij heb gezet!
CBA schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:17:
Zie ik het goed en is er op de Surface Pro 2 geen mogelijkheid standaard voor 3G ?
Nee geen 3g, dit was ook het geval met de Surface Pro...

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:04
Maar er schijnt wel een LTE versie aan te komen (las ik uit het andere topic)

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd hoe de Surface 2 zal presteren in verhouding tot de Baytrail Atoms. Ik zal mijn keuze in ieder geval pas eind oktober maken als meerdere Windows 8.1 (al dan niet RT) tablets op de markt zijn en gereviewed zijn.

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Nou van sites als theverge en engadget hoef je het niet te hebben. Engadget bijvoorbeeld heeft een dag na de aankondiging al een opinie artikel geschreven dat de Surface 2 ten dode is opgeschreven(oh die haat comments richting Engadget zijn wel leuk om te lezen).

Ik ga eerst van mijn RT genieten als ik hem krijg :). Misschien volgend jaar de nieuwe aanschaffen :+

Verwijderd

Ik vond deze comment wel grappig :)

"So if I bought a copy of x86 Photoshop, it wont run on Surface RT. Therefore I should buy an iPad.... where my copy of Photoshop still wont work?"

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe MS de surface aan de man zal proberen te brengen.. Als artikelen op internet vaak uitmonden in de tekorten van Windows RT ten opzichte van de X86 versie en wat het allemaal niet kan/heeft.. ipv wat het allemaal wel heeft. Al dan niet in de comments.
Dat lijkt me een behoorlijk lastige klus.

• Death1ord
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:11:
Ik vond deze comment wel grappig :)

"So if I bought a copy of x86 Photoshop, it wont run on Surface RT. Therefore I should buy an iPad.... where my copy of Photoshop still wont work?"

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe MS de surface aan de man zal proberen te brengen.. Als artikelen op internet vaak uitmonden in de tekorten van Windows RT ten opzichte van de X86 versie en wat het allemaal niet kan/heeft.. ipv wat het allemaal wel heeft. Al dan niet in de comments.
Het is gewoon een raar fenomeen dat men perfect geluk is met een iPad als tablet en er ook gebruik van maken als een tablet maar als je voor dezelfde prijs een Surface RT (en/of 2) kan kopen iedereen plots verwacht dat het werkt zoals iedere andere PC.

Veel reviewers willen gewoon niet snappen dat je Surface 2 als een tablet moet bekijken die office heeft en een desktop voor wat managing en niet als full-blown PC wat ze wel doen.

Die comment duid mooi aan dat het een microsoft bashing is omdat het microsoft is en voor geen enkele andere reden.

Het klopt dat het Google apps aanbod slecht is, wat heeft dat te maken met Windows 8 RT? Juist, niets. Het is Google zelf die het niet wilt (en tbh, als je een W8 RT tablet koopt gebruik je toch gewoon skydrive, outlook.com, ...). Ik ga ook niet iemand aanraden als deze alles van Google gebruikt omdat ze het goed vinden om een WIndows 8 RT tablet te kopen, laat die maar lekker een Android kopen. Enkel wanneer ze GMail hebben maar anders niet geïntereseerd zijn in google, dan is het een ander verhaal.

De vraag is hoeveel mensen door al de apple/android fanboy bashing heen kunnen kijken om zo toch de tablet te kopen. De 'modale consument' gaat daar echt niet van wakker liggen. Die koopt wat een verkoper aanbeveelt in de winkel of wat hun buurjongen/meisje, neef/nicht, ... zegt wat te doen.

Een voordeel heeft Microsoft wel: Windows 8(.1) is toch al een jaar uit, mensen gebruiken het al een jaar en dan zal de stap naar een tablet wel iets eenvoudiger zijn onder het motto 'dat startscherm ken ik!'.

• Temo44
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:11:
...

Klopt helemaal. Als je terug kijkt naar de aankondiging lijkt het wel alsof Microsoft het helemaal niet doorheeft wat er gaande is.

Ik vraag me af hoeveel extra tevreden Surface RT gebruikers er bij zijn gekomen door die studenten stunt. En hoeveel zou Microsoft nu terug verdienen aan die 900 miljoen afschrijving?

Verwijderd

wat dat betreft is het idee van een tablet voor MS sinds windows xp tablet pc edition niet radicaal veranderd.. helemaal sinds het origami project en de UMPC devices (waar ik zelf ook ingetuind ben.. heb destijds een Asus R2H gekocht voor een hoop geld)

Ik ben het zelf nog steeds met dit idee eens.. een volwaardig systeem in handzaam formaat. Niet zoals bij de ipad/android tablet een uitvergrote telefoon..

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22
Ik begrijp niet waarom de use case voor een surface pro niet helder zou zijn. Op mijn werk ben ik constant bezig met (grote / hoge resolutie pdf) documenten reviewen na het schrijven/inscannen daarvan, waar ik dan in wil krassen (scheelt printen, krassen en weer inscannen) en tijdens cliëntgesprekken wil ik ofwel aantekeningen typen of iets noteren met de pen; door het kleine formaat staat het ook minder in de weg van het gesprek. Verder kan ik het gebruiken als makkelijk in de tas te smijten mobiel werkstation. Met de dock zou ik het eventueel ook nog kunnen aansluiten op twee schermen. Ik heb niet meer dan dit ding nodig op kantoor straks...

En stiekem Civ 5 spelen. :)

• michaelscott
Bilderbeek schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:01:
Ik begrijp niet waarom de use case voor een surface pro niet helder zou zijn. Op mijn werk ben ik constant bezig met (grote / hoge resolutie pdf) documenten reviewen na het schrijven/inscannen daarvan, waar ik dan in wil krassen (scheelt printen, krassen en weer inscannen) en tijdens cliëntgesprekken wil ik ofwel aantekeningen typen of iets noteren met de pen; door het kleine formaat staat het ook minder in de weg van het gesprek. Verder kan ik het gebruiken als makkelijk in de tas te smijten mobiel werkstation. Met de dock zou ik het eventueel ook nog kunnen aansluiten op twee schermen. Ik heb niet meer dan dit ding nodig op kantoor straks...

En stiekem Civ 5 spelen. :)
Mij lijkt een Surface Pro ook een geweldig apparaat, maar in vergelijking met de Surface 2 vind ik de Pro niet enorm veel meerwaarde bieden: Zelfde resolutie, terwijl de Tegra 4 ook een leuke processor is, die het waarschijnlijk makkelijk aankan. Deze generatie zijn beide apparaten wat mij betreft een stuk meer aan elkaar gewaagd qua specs! :)
Dit is trouwens wel het Surface 2 topic, het Surface Pro topic moet nog gemaakt worden...

• Death1ord
michaelscott schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:05:
[...]

Mij lijkt een Surface Pro ook een geweldig apparaat, maar in vergelijking met de Surface 2 vind ik de Pro niet enorm veel meerwaarde bieden: Zelfde resolutie, terwijl de Tegra 4 ook een leuke processor is, die het waarschijnlijk makkelijk aankan. Deze generatie zijn beide apparaten wat mij betreft een stuk meer aan elkaar gewaagd qua specs! :)
Dit is trouwens wel het Surface 2 topic, het Surface Pro topic moet nog gemaakt worden...
Tja, het enorm grote voordeel van de Surface Pro 2 t.o.v. de Surface 2 is dat de Pro Windows 8 Pro draait terwijl de andere WIndows 8 RT draait. Ik kan me heel goed voorstellen dat in een zakelijke omgeving er enkele legacy applicaties zijn die noodzakelijk zijn om de tablet professioneel te gebruiken, zeker als je de tablet gebruikt als een notebook/ultrabook vervanger op zakenreizen of gewoon op het kantoor/thuis.

Het andere grote voordeel van de Pro 2 is dat deze een dockingstation heeft waardoor je dus overal waar je ook naar toe gaat al je files bij je hebt en je jouw "persoonlijk" PC/Tablet altijd bij hebt. Op het werk steek je het in zijn dock om te werken op een groot scherm, je neemt de tablet 's avonds mee naar huis en op reis heb je deze ook bij.

Het is een feit dat de Surface 2 nu ook capabel is om veel meer te doen met de Tegra 4 maar zakelijk is de Pro 2 nog steeds een stuk beter.

• Temo44
misterdoom schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:42:
[...]

Tja, het enorm grote voordeel van de Surface Pro 2 t.o.v. de Surface 2 is dat de Pro Windows 8 Pro draait terwijl de andere WIndows 8 RT draait. Ik kan me heel goed voorstellen dat in een zakelijke omgeving er enkele legacy applicaties zijn die noodzakelijk zijn om de tablet professioneel te gebruiken, zeker als je de tablet gebruikt als een notebook/ultrabook vervanger op zakenreizen of gewoon op het kantoor/thuis.

[...]
Dat niet alleen, je mag office RT ook niet zomaar gebruiken voor commercieel gebruik..

http://office.microsoft.c...-rt-faqs-FX103210361.aspx
Can I use Office 2013 RT for work or business?
As sold, Office 2013 RT is not designed for commercial, nonprofit, or revenue-generating activities. However, organizations who purchase commercial use rights or have a commercial license to Office 2013 suites that include Outlook can use Office 2013 RT for commercial, nonprofit, or revenue-generating activities.

• Markie577
Ik heb de Surface 2 gepre-ordered. Helaas nog steeds zonder touch cover 2. Ik vond de performance update en andere updates samen fijn genoeg om toch de stap te nemen en mijn huidige Surface te vervangen. Vooral met games zoals Temple Run Oz en apps zoals Vyclone waar ik de response toch net iets te langzaam vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit, alleen de prijs is wat mij betreft wat hoog. Ik zag op een site staan dat je via hdmi kan streamen op je tv (Met surface RT). Zou het met de Surface 2 mogelijk zijn om full HD (3D) te streamen op mijn 3DTV? Dat zou echt een uitkomst zijn, dan zou hij in plaats van een mediaspeler gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:11:
Ziet er tof uit, alleen de prijs is wat mij betreft wat hoog. Ik zag op een site staan dat je via hdmi kan streamen op je tv (Met surface RT). Zou het met de Surface 2 mogelijk zijn om full HD (3D) te streamen op mijn 3DTV? Dat zou echt een uitkomst zijn, dan zou hij in plaats van een mediaspeler gebruikt kunnen worden.
Full HD streamen zal niet het probleem zijn, enkel 3D content zal het probleem zijn. Vermoedelijk kan de Tegra 4 chip misschien wel 3D aan maar de software van de Surface 2 moet het ook ondersteunen zoals de media player.

Maar ik denk niet dat 3D content te bekijken is via de Surface 2 tenzij iemand van meer weet?

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Zijn er ook al ergens recensies over de touch 2 en type 2 covers? Aangezien ze allebei backward compatible zijn zit ik er aan te denken om een RT1 te bestellen met studentenkorting, en vervolgens er eventueel een touch2 bij te gebruiken. Wat is jullie mening hierover?

TMAXTINT

Verwijderd

Marruk schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:08:
Zijn er ook al ergens recensies over de touch 2 en type 2 covers? Aangezien ze allebei backward compatible zijn zit ik er aan te denken om een RT1 te bestellen met studentenkorting, en vervolgens er eventueel een touch2 bij te gebruiken. Wat is jullie mening hierover?
Lijkt me dat de covers nog niet uitgedeeld zijn ter review. Alleen handsons op de Surface 2 presentatie.

• Death1ord
Op de keynote van Microsoft maandag heeft Panos gezegd dat de reviewers na ongeveer 14 dagen een Surface 2 zouden moeten opgestuurd krijgen om te reviewen.

Ik vermoed dat de eerste review van de Surface 2 inclusief de Touch 2 cover (vermoedelijk) ergens rond midden oktober zal zijn, iets vroeger dan de official release.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Iemand enig idee wanneer Surface Pro 2 in Nederland beschikbaar is en wat de prijs is?

Laat maar, al gevonden:
Microsoft Corp. on Monday announced that the Microsoft Surface family of tablets is growing. Two new Surface models — Surface 2 and Surface Pro 2 — along with an expanded portfolio of new Surface accessories, will be available at Microsoft retail stores, http://www.MicrosoftStore.com and select third-party retailers and commercial resellers in 22 initial markets, including Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom and the United States on Oct. 22 and China in early November
Microsoft unveils Surface 2, Surface Pro 2 and new accessories

[ Voor 89% gewijzigd door Turdie op 28-09-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Delta to equip 11,000 pilots with Microsoft Surface 2 devices for their electronic flight bags
De eerste opmerking (=quote uit de video) is leuk.
"We come to the realization that we really needed an enterprise solution. Not just a document reader."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 13:14
En dan durven er hier nog van die "nep" tweakers op de FP nog te beweren dat het RT platform dood is, wij weten wel beter.
The London School of Business & Finance purchased almost 10,000 Surface RT devices for their 2ndyear students working on business productivity software, replacing an existing tablet program with Surface because they wanted to ensure their students were getting prepared for the work force using the same tools they’d use on the job after graduation. Vicente Fraser, Chief Information Officer at LSBF, commented, “We’ve used other tablets in the past, but the feedback from many of our students doing internships at businesses has been that they need a mobile device which will be versatile enough to use both in the classroom and at work. Surface RT comes pre-installed with Office 2013 which was a big benefit for many of our students who are working with Excel spreadsheets for financial models, presenting business plans with PowerPoint, and using OneNote to record class lectures and meeting notes.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022

Ik heb zelf een 64 GB RT en toen ik die gepre-ordered heb, kon dat alleen met de touch cover. Toch zou ik eigenlijk wel een type cover willen. Ik heb er een geprobeerd bij Dixons en ik vond het erg fijn. Nu hebben ze naar aanloop van de Surface 2 wel de touch cover prijs verlaagd, maar niet die van de type cover. Het ziet er naar uit dat de prijzen voor de vernieuwde touch en type covers niet verschillen van de oude prijzen, dus dan zou ik zelf ook liever voor een type cover 2 gaan.
Persoonlijk vind ik de Surface 1 nog prima voldoen qua snelheid en resolutie. Verder verbaas ik me er altijd over hoe onhandig ik de iPad vind als ik er 1 in handen heb, omdat ik op de Surface met een tablet heb 'leren' werken.

[ Voor 21% gewijzigd door AnjavH op 02-10-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum van WPCentral stond een vergelijking tussen de performance van Surface RT en Surface 2.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/KBSNwEh.png

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/eIlKGK6.png

bron (hier staan ook betere afbeeldingen)

Op sommige vlakken is de Surface toch wel echt veel sneller, vooral de RAM test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:02:
Op het forum van WPCentral stond een vergelijking tussen de performance van Surface RT en Surface 2.

[afbeelding]

[afbeelding]

bron (hier staan ook betere afbeeldingen)

Op sommige vlakken is de Surface toch wel echt veel sneller, vooral de RAM test.
Ik hoop dat Microsoft dan nog behoorlijk wat gaat knutselen aan de Surface 1. Gezien de chip het grootste verschil is tussen die 2.
Microsoft moet zeker wel meer kunnen halen uit de Surface 1 met de Tegra 3 die erin zit.
De verschillen die hier staan zijn zo groot dat dat bijna niet te geloven valt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zojuist gebeld met Microsoft met de vraag of de Surface 2 ook met studentenkorting beschikbaar wordt. Helaas kunnen ze dat nog niet zeggen. Wel zeggen ze dat ik de microsoft store in de gaten kan houden voor meer informatie over de tablet.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/nl_NL/home

Ik heb zo het gevoel dat hij dus wel beschikbaar wordt voor de studentenkorting. Dat hoop ik eigenlijk ook, maar ik weet niet of ik zo lang kan wachten. Ik wil deze tablet erg graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 09:08
Ik had de stoute schoenen aangetrokken en SurfSpot maar eens gemaild, dit was hun antwoord:

Beste Ferry,

De Surface 2 zal niet aangeboden worden via SURFspot.nl.

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben hiermee.

Met vriendelijke groet,

Jules

SURFspot.nl – Klantenservice

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring met SURFspot.nl, zou je daarom zo vriendelijk willen zijn een korte enquête in te vullen?
Alvast dank voor je medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Epiphany schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:25:
Ik had de stoute schoenen aangetrokken en SurfSpot maar eens gemaild, dit was hun antwoord:

Beste Ferry,

De Surface 2 zal niet aangeboden worden via SURFspot.nl.
Dat is dan wel jammer. Ach die surface RT is wel nog gewoon beschikbaar via de microsoft store voor studentenprijs dus misschien de 2 ook in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik heb de Surface Pro 2 (256gb) ge-preordered via de Microsoft Store op de 25e van vorige maand, alleen als ik daar nu kijk staat er op de publieke pagina:
"Beschikbaar voor verzending op 15/12/2013"

In mijn orderoverzicht staat er:
Vooraf bestellen Wordt verzonden op 21 oktober
maar: Status: BackOrdered

terwijl in dezelfde order voor de type cover 2 staat:
Status: Wordt verwerkt

Heeft iemand ervaring hoe dit rechtstreeks via de Microsoft Store gaat? Worden daar levertijden correct bijgehouden of kan ik het door de backorder status pas in December verwachten? (Godskolere!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:10

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

headliner schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 01:13:
Ik heb de Surface Pro 2 (256gb) ge-preordered via de Microsoft Store op de 25e van vorige maand, alleen als ik daar nu kijk staat er op de publieke pagina:
"Beschikbaar voor verzending op 15/12/2013"

In mijn orderoverzicht staat er:
Vooraf bestellen Wordt verzonden op 21 oktober
maar: Status: BackOrdered

terwijl in dezelfde order voor de type cover 2 staat:
Status: Wordt verwerkt

Heeft iemand ervaring hoe dit rechtstreeks via de Microsoft Store gaat? Worden daar levertijden correct bijgehouden of kan ik het door de backorder status pas in December verwachten? (Godskolere!!)
Die status "Backordered" heeft mijn 128 GB Surface Pro 2 ook, maar de verzenddatum staat op 21 oktober. Ik vermoed dat de eerste batch 256 GB uitverkocht is en dat mensen die nu bestellen deze inderdaad pas in december krijgen...

(Maar wellicht kunnen we dit beter hier bespreken: [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een handige vergelijkingssite met de Surface RT - 2

http://forums.wpcentral.com/microsoft-surface-2/243436-3.htm

Heeft iemand trouwens nog nieuws over het feit dat Surface 2's besteld via Microsoft
'Backordered' zijn en wat dit dan inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 16:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zit eraan te denken om ook een Pro 2 te nemen. Als vervanger van m'n bijna 5 jaar oude laptop. Ik ga denk ik voor de 64 of 128 GB versie. Dit is te vergroten met een SD kaart. Is dat in verhouding niet veel goedkoper?

*edit*

En er staat een volwaardig OS op, houd dit in dat het ook mogelijk is om wat simpele games als Quake etc hierop te spelen incl muis e.d.? Dat zou een leuke toevoeging zijn, maar niet noodzakelijk

[ Voor 32% gewijzigd door NeFoRcE op 07-10-2013 09:36 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02
vali schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:27:
En dan durven er hier nog van die "nep" tweakers op de FP nog te beweren dat het RT platform dood is, wij weten wel beter.

[...]
Dat de Pro loopt, dat verbaast mij niet zo. Alle bedrijfssoftware kan er prima op draaien dankzij de x86 ondersteuning. Maar dat er van de RT nog vervolgtablets kwamen, was toch wel een verrassing voor mij. Grootste struikelpunt is toch dat je er geen x86 software op kan draaien. Daarnaast, het introduceren van een nieuwe marketplace speciaal voor Windows RT is ook niet handig. Voeg daarbij de relatief hoge prijs (500 euro voor een instap tablet voor studenten en huishoudens[) en het is een complete flop.

Ik heb zelf een Surface RT, heb er ruim 480 euro voor betaald maar ik vind het zijn geld niet waard. Nu hebben ze met de Surface 2 wel iets betere hardware en is de prijs iets gedaald. Maar dat zijn kleine verlichtingen, ik gok niet dat het nu opeens wel een doorslaand succes gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Robkazoe schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:00:
[...]Maar dat er van de RT nog vervolgtablets kwamen, was toch wel een verrassing voor mij. Grootste struikelpunt is toch dat je er geen x86 software op kan draaien. Daarnaast, het introduceren van een nieuwe marketplace speciaal voor Windows RT is ook niet handig. Voeg daarbij de relatief hoge prijs (500 euro voor een instap tablet voor studenten en huishoudens[) en het is een complete flop.

Ik heb zelf een Surface RT, heb er ruim 480 euro voor betaald maar ik vind het zijn geld niet waard. Nu hebben ze met de Surface 2 wel iets betere hardware en is de prijs iets gedaald. Maar dat zijn kleine verlichtingen, ik gok niet dat het nu opeens wel een doorslaand succes gaat worden.
Ik ben het niet helemaal met je eens, als ik kijk waar ik mijn RT voornamelijk voor gebruik (OneNote, IE, mailen, heb m'n scriptie er op bewerkt en nog wel meer dingen) en dat tegenover een iPad zet, vind ik de RT veel meer waard voor m'n geld dan een iPad. Ik heb voor mijn RT rond de 800 euro betaald (import vanuit de States bij release) en ben nog altijd een tevreden gebruiker.

Je gaat net als menig "reviewer" de mist in met de x86 software, die draait op een iPad ook niet, of een android tab.

De verbetering in de hardware, voornamelijk het scherm doet mij zometeen overstappen naar de Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Ik heb een jaar lang met plezier de RT gebruikt, maar de vraag is voor mij, en ik zou een insiders opinie willen hebben: waarom doorgaan met ARM? Er is al 900 miljoen weggeboekt voor de surface, boek ook gelijk de kosten van ARM Windows lekker weg.

Er is geen enkele reden waarom in de surface2 geen goedkope Intel chip zou kunnen zitten.
Dat is marketingtechnisch ook duidelijk te verkopen.
1 product, 2 modellen. Normale model (surface 2), en de pro 2 model.
Beide kunnen hetzelfde, de een is alleen veel sneller. Super duidelijk voor de consument.
De ondersteuning word eenvoudiger, het verkopen word eenvoudiger, zelfs het beleid van het bedrijf word daardoor eenvoudiger.

Ik zal je jullie vertellen waarom de iPad meer succesvol is en zal blijven.
iPad is simpelweg eenvoudiger te begrijpen. Dus ik heb het niet over in gebruik van de OS, maar voordat de gebruiker überhaupt met de machine omgaat, weet iedereen wat een iPad is en kan. Van surface is niet bekend wat het wel en niet kan (het is niet duidelijk van uit het apparaat zelf). En dit merk ook vanuit Microsoft zelf, dat ze niet weten wat ze met RT aanmoeten. En zolang dat blijft, overtuig je geen enkele klant.
Meeste mensen die blij zijn met de RT, hebben namelijk voor de prijs van een tablet, een (veredelde) laptop gekocht, waarvan de hardware (behuizing, accu) zo goed is, dat je het voor lief neemt dat er geen x86 apps op kunnen draaien.
Dus surface 2 is enkel voor diezelfde mensen, en zal dus niet groeien in marketshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Ook hier een jaar lang tevreden de RT gebruikt en vraag het mij ook wel eens af waarom ze door zouden gaan met ARM wanneer er ook een zeer capabel alternatief is met Bay Trail. Nu vermoed ik dat MS juist niet met Bay Trail aan de gang wil om OEMs niet voor de kop te stoten. De HW van de Surface is gewoon goed, een solide bouw en dat voor een niet al te belachelijke prijs.

Zou MS dus voor Bay Trail gaan met eenzelfde prijspunt als de ARM Surface dan zou dat nog wel eens heibel op kunnen leveren bij de OEMs. Deze zullen dan sneller geneigd zijn voor Android te kiezen denk ik.

Daarnaast is Windows on ARM (WoA) voor MS een middel geweest om zowel Intel aan te sporen maar belangrijker is het ook een toekomstig product voor ze waar ze nu al mee bezig wilden. Zo wijzen de meest recente geruchten naar een samenvoeging van Windows Phone en WoA om zo een categorie producten neer te zetten in de 4 tot 10 inch range. Neemt echter niet weg dat WoA nog altijd een maf idee is waar inderdaad MS zelf ook blijkbaar niet helemaal goed weet hoe ze het moeten communiceren naar de buitenwereld.

Aangaande de iPad. Logisch dat dat een goed verkopend product is en blijft, de prijs is goed en bovendien de iPad kwam uit met een al reeds gevulde app catalogus en een mindshare dat Apple alle apps had. En ook nog eens uiterst simpel te bedienen.

Nu heb ik nog geen ervaring met RT8.1, maar denk dat de juiste verbeteringen daarin wel hulp kunnen bieden aan de verkoop van de Surface 2. Hoe vaak ik niet vanuit de Modern UI naar de desktop moest om settings aan te passen, dat is gewoon niet wat je verwacht. Dat er geen X86 spul op draait neem ik voor lief en de meesten die een tablet kopen ook wel. Maar dat je voor sommige simpele taken terug moet naar de desktop is gewoon stupide. Als er in 8.1 meer settings vanuit de Modern UI zijn te bedienen en er Modern versies van Office zijn dan schiet het al een heel stuk op om de desktop 'te verwijderen' van de Surface 2. Iets wat absoluut moet om het een succes(je) te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
iPad is simpelweg eenvoudiger te begrijpen. Dus ik heb het niet over in gebruik van de OS, maar voordat de gebruiker überhaupt met de machine omgaat, weet iedereen wat een iPad is en kan. Van surface is niet bekend wat het wel en niet kan (het is niet duidelijk van uit het apparaat zelf). En dit merk ook vanuit Microsoft zelf, dat ze niet weten wat ze met RT aanmoeten. En zolang dat blijft, overtuig je geen enkele klant.
Meeste mensen die blij zijn met de RT, hebben namelijk voor de prijs van een tablet, een (veredelde) laptop gekocht, waarvan de hardware (behuizing, accu) zo goed is, dat je het voor lief neemt dat er geen x86 apps op kunnen draaien.
Dus surface 2 is enkel voor diezelfde mensen, en zal dus niet groeien in marketshare.
De grootste reden dat de Surface RT in het begin niet aansloeg was de prijs en de niet wetende verkoper in een elektronica winkel. Zelf merk ik ook dat vele collega's niet altijd op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen in de IT wereld en daardoor pas later met een training op de hoogte zijn van een product.

Zelf vind ik Windows 8 stukken gebruiksvriendelijker dan Windows ooit in de vorige versies is geweest en dit merk ik ook terug bij vele klanten. Die vinden de nieuwe Start menu gemakkelijker in gebruik en zijn minder lang aan het zoeken naar een geïnstalleerde app. Nu Microsoft eindelijk doorheeft dat de prijzen niet zo achterlijk hoog moeten maken en de huidige surface RT 1 heeft behouden zal je vanzelf zien dat het beter gaat verkopen.

Tegenwoordig verkoop ik flink wat Surface RT tablets voor klanten die een kleine mini laptop zoeken voor verslagen te maken of films mee te kijken. Ze weten allemaal de nadelen van het RT concept, maar vinden dit helemaal niet erg. Op de store konden ze genoeg apps vinden en vinden dit naast Office meer dan voldoende. Dat je een gelange support krijgt op de laatste OS en Office speelt natuurlijk ook een rol.

De verkoop van de Ipads zie ik zelf ook erg afnemen. Klanten zijn toe aan iets nieuws en vinden het geweldig dat de apps van hun smartphone op een tablet kunnen draaien (android) en apps van hun desktop op hun tablet (windows 8 ). Niet iedereen heeft meer een iphone, dus dit voordeel heb je ook niet meer van onderling apps uitwisselen.

Persoonlijk denk ik pas dat het Windows RT en wp8 systeem pas echt doorbreekt als ze het samenvoegen. Dan zullen we pas zien dat developers volledige intresse hierin hebben. Nu zie je dat ze voor wp8 wel een app bouwen maar voor Windows 8 niet (visa versa ook natuurlijk).

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 07-10-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
Je bevestigt alles wat ik zeg, dus dat is wel cool.
Maar mijn blijft onbeantwoord: waarom niet een Intel chip kiezen voor de surface2?

De surface pro concurreert ook met de OEMs. De surface RT concurreert ook met de OEMs. Een Intel chip niet gebruiken vanwege de OEMs is hypocriet.

Ik vind overigens dat de desktop mode er niet uit hoeft. Ik vind het heerlijk werken. Leer het als een voordeel te zien ipv nadeel. Ik word soms gek van de structuur van een iPad en dat ik zo weinig zelf kan instellen.

ik denk Microsoft alles op alles zet om dat voor elkaar te krijgen. Alle apps op alle platformen.

[ Voor 41% gewijzigd door naturalcool op 07-10-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
naturalcool schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:18:
Je bevestigt alles wat ik zeg, dus dat is wel cool.
Maar mijn blijft onbeantwoord: waarom niet een Intel chip kiezen voor de surface2?

De surface pro concurreert ook met de OEMs. De surface RT concurreert ook met de OEMs. Een Intel chip niet gebruiken vanwege de OEMs is hypocriet.

Ik vind overigens dat de desktop mode er niet uit hoeft. Ik vind het heerlijk werken. Leer het als een voordeel te zien ipv nadeel. Ik word soms gek van de structuur van een iPad en dat ik zo weinig zelf kan instellen.

ik denk Microsoft alles op alles zet om dat voor elkaar te krijgen. Alle apps op alle platformen.
Blijft een gok, maar heeft denk ik te maken met dat men een contract heeft met nvidia. Zodat de tegras goedkoop geleverd kunnen worden voor de surfaces.
WinRT zoals het product nu is gaat ook geheel verdwijnen, WinPhone en WinRT zullen in de toekomst één product worden en dan snap ik de stap (ARM) nog wel, ik zie niet zo gauw mobieltjes met een intel chip uitkomen en massaal geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mij lijkt dat x86 of x64 chips veel moeilijker zijn om te implementeren. Volgens mij verbruiken die ook meer energie dan de ARM chips die ontwikkeld zijn voor apparaten die met een beperkte accu moeten werken.
Extra koeling, een grotere batterij en een (misschien) ingewikkeldere moederbord levert uiteindelijk een duurdere, zwaardere en dikkere tablet op. Dat is nu net juist wat je niet wilt.

nu heeft Microsoft een tablet ontwikkeld die alles heeft wat de concurrentie ook heeft plus een stuk meer mogelijkheden voor een zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik heb de stap genomen; ik heb de 256gb pro versie besteld (met type cover 2)
Ik ben een beruchte eeuwige twijfelaar maar voor mij is dit de ideale vervanging voor mijn 2.8kg zware laptop van 5 jaar oud(dell xps m1530) en een wacom intuos4m van =- 600/700 gram.
Ik ga de surface voornamelijk gebruiken voor foto editing en tekenen in "echte" programma's manga studio/ sai/ (misschien photoshop cc). Daarnaast zou ik er graag ableton live op gaan draaien en af en toe een spelletje (ik ben geen extreme gamer dus x-com op medium is allang best)

De voor en tegens van de surface pro 2 zijn voor mij:
Voor:
-Accu is fatsoenlijk nu, ik hoop dat ik hem een dag mee naar de werkplaats kan nemen zonder de lader mee te nemen.
-Wacom pen (met de nadruk op wacom) hierdoor werkt de drukgevoeligheid in heel veel meer programma's dan bijvoorbeeld een n-trig pen doet. Al die sony's en aanverwanten willen niet aan de wacom blijkbaar.
-displaypoort voor hoge resolutie monitor (zodra mijn portemonnee van de schok bekomen is)
- audio touch cover (ben heel benieuwd of deze ook met ableton live gaat werken)

tegen:
-geen normale sd cardreader voor mijn camera geheugenkaartjes.
-1 usb poort (beetje karig)
-auw mijn banksaldo
- 10" had wel iets meer mogen wezen (maar de 13" wacom companion is +- 2000€ met een ivybridge processor dus die accuduur is waarschijnlijk erbarmelijk)

Ik wacht met smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Da's zeker een rib uit je lijf geweest. Ik zit er over te denken om de 128 GB versie te nemen. Wordt er standaard überhaupt wel een cover bij geleverd waar je mee kunt typen? Als ik een toetsenbord wil is het toch echt wel die typecover. Kan 't goedkoper krijgen, dus al met al samen +- 900 euro i hope. Een hoop geld, voor dat geld heb je ook een beste notebook/ultrabook.

Echter, deze is lekker handzaam, neem je lekker op de bank, onderweg, auto (bijrijder ofc.), whatever.

Laat je weten wat je er van vindt als ie binnen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Laatst online: 29-11-2023
NeFoRcE schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:52:Ik zit er over te denken om de 128 GB versie te nemen.
Niets mis mee, alleen vond ik die 8gb ram in plaats van 4gb wel heel aanlokkelijk naast de 256gb ssd.
Dat kan ik wel gebruiken voor grafische applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mee eens. Maar zou dit toestel (doordat win8 hierop draait) niet óók de mogelijkheid hebben om een USB stick te gebruiken als extra mem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
NeFoRcE schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:00:
Mee eens. Maar zou dit toestel (doordat win8 hierop draait) niet óók de mogelijkheid hebben om een USB stick te gebruiken als extra mem? :)
Tja, misschien wel maar ik denk dat 8GB dedicated RAM een stuk vlotter zal draaien dan dat je je USB poort continue bezet met een USB stick.

De 256 GB variant is idd enorm duur (waarbij de 512 GB variant nog eens €500 erbij is) maar je hebt dan ook wel een high-end ultrabook/tablet all-in-one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Surface 2 is vanaf 23 oktober ook in Nederland beschikbaar, zag ik gisteren iemand van Microsoft over tweeten (Julie de Widt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik vroeg me af hoe lang het afsluiten/booten van Win8 op de Pro 2 duurt, maar als ik dit filmpje zie; YouTube: Surface Pro Shutdown and Startup Time valt me dat enorm mee? Ik dacht dat het vergelijkbaar zou zijn met een desktop pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
NeFoRcE schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:10:
Ik vroeg me af hoe lang het afsluiten/booten van Win8 op de Pro 2 duurt, maar als ik dit filmpje zie; YouTube: Surface Pro Shutdown and Startup Time valt me dat enorm mee? Ik dacht dat het vergelijkbaar zou zijn met een desktop pc...
Het aflsuiten is iets sneller dan mijn laptop maar de opstart tijd is vergelijkbaar. Vergeet niet dat de Pro een zeer krachtige notebook/tablet is met een degelijke processor.

Laptop is hier overigens i7-2670QM met Crucial M4 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
shadowman12 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:45:
Surface 2 is vanaf 23 oktober ook in Nederland beschikbaar, zag ik gisteren iemand van Microsoft over tweeten (Julie de Widt).
Dat is ook wat ik hoorde. Mycom geeft echter aan dat ie pas in november geleverd wordt... Dan bestel ik hem liever ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 17:16
sjofels schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Niets mis mee, alleen vond ik die 8gb ram in plaats van 4gb wel heel aanlokkelijk naast de 256gb ssd.
Dat kan ik wel gebruiken voor grafische applicaties.
Naast de 75% extra batcap is voor mij is die 8GB cruciaal. Mijn ideale combi zou 128GB - 8GB zijn; via micro sdxc kan je op termijn toch uitbreiden tot 2TB (nu maximaal tot 128GB...)

In een ideale wereld had MS ook nog een combi aanbieding mogen maken met docking, wireless adapter en type cover 2...

Btw, ik heb nog niet besteld... maar ben het wel van plan.

[ Voor 20% gewijzigd door shizoframia op 11-10-2013 14:35 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik ben erg benieuwt naar hoe de Surface 2 het gaan doen tenopzichte van de Surface rt. Ik heb al veel kritiek gehoort op Window 8 en Windows RT maar al met al vind ik het een zeer goed uitgedacht besturings systeem. Het werkt voor mij echt prima. Ik hoop alleen dat de surface 2 echt heel veel sneller gaat zijn dan mijn huidige RT. Die vind ik af en toe echt traag. Met name als ik terug wil in webpagina's dan mag hij best wat sneller zijn.

Daarnaast ben ik wel benieuwt naar de nieuwe covers ik vind het type op mijn toughcover wel handig maar toch denk ik dat er ook een type cover komt vooral omdat hij nu lichter en dunnen zou zijn.

Ik hoop dat jullie je ervaringen snel op het forum want ik kan hem hier in China voorlopig niet krijgen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Zou er niet beter een apart topic worden opgezet voor de 'surface pro 2'? Nu staat hier zowat alles kriskras dooreen (surface 2 vs surface pro 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
Kan iemand mij hierbij helpen?

De Surface Pro 2 kan ik (eventueel) uit Amerika over laten overkomen, en samen met de Type Cover 2 gaat mij dat (zonder invoerbelasting) gaat mij dat 920 euro kosten.

Aan de andere kant is het mogelijk om de Vaio Tap 11 te kopen, met een i5 Core processor, voor 875 euro.

Het mooie aan de VAIO is, dat deze 3mm dunner is en de Surface Pro 2 is 2 pounds, en de Tap 11 is 1.7 pounds.

Hier heb ik een mooie review gevonden, met wat duidelijke grafieken.
http://www.laptopmag.com/tablets/sony-vaio-tap-11.aspx

In mijn ogen belangrijkste minpunten t.o.v Surface Pro 2:

- the Tap 11 doesn't have a sleep button, so you'll need to make sure the power button is set to hibernate when pressed (in the control panel).

- After streaming a Hulu at full screen for 15 minutes, the Sony VAIO Tap 11 registered a somewhat troubling 99 degrees Fahrenheit on its underside. This is 6 degrees warmer than the Samsung ATIV Smart PC Pro 700T's hottest spot (93 degrees). We generally consider anything above 95 degrees to be uncomfortable.

-(Vanwege de draadloze toetsenbord) However, you won't be able to balance the keyboard and tablet together as one device on your lap.

Voor de prijs verschil van rond de 50 euro (920 t.o.v. 875), ga ik voor de Surface Pro 2, maar als ik de Nederlandse prijs moet betalen van 1130 euro, dan word mijn keuze toch de VAIO Tap 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou voor de Surface Pro 2 gaan, deze heeft ook een i5 cpu. Verder veel aansluitingen, en vooral die Type Cover 2 is chill. Dichtklappen, en 't scherm gaat uit. Verder veel accessoires voor de Pro 2.

Ik zie eigenlijk geen reden om voor de Vaio te gaan. De pro 2 heeft alles aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg vandaag een mail van paradigit, daar kan je de surface 2 nu pre-ordenen en de eerste 50 orders krijgen een gratis touch cover 2 erbij!
lijkt mij geen verkeerde actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:32:
kreeg vandaag een mail van paradigit, daar kan je de surface 2 nu pre-ordenen en de eerste 50 orders krijgen een gratis touch cover 2 erbij!
blijkbaar niet enkel bij de surface 2 maar ook bij de surface pro 2

UPDATE: damn, blijkbaar beperkt tot levering in NL...

UPDATE 2: zijn er nog webshops met dergelijke acties (gratis accessoire of combinatieaanbieding)?

[ Voor 17% gewijzigd door shizoframia op 16-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bedankt voor de tip _/-\o_
Heb 24-09 pre-ordered bij Microsoft en gekozen voor Type Cover 2 (gezien maar € 10 meerprijs tov touch), maar een gratis touch cover is natuurlijk stukken aantrekkelijker.
Order by Microsoft geannuleerd en bij paradigit besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
jammer dat het niet de type cover 2 is, anders had ik het ook gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
geenstijl schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:08:
[...]
Bedankt voor de tip _/-\o_
Heb 24-09 pre-ordered bij Microsoft en gekozen voor Type Cover 2 (gezien maar € 10 meerprijs tov touch), maar een gratis touch cover is natuurlijk stukken aantrekkelijker.
Order by Microsoft geannuleerd en bij paradigit besteld :)
Mag ik vragen hoe jij hem gecancelled? zie geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Markie577 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:49:Mag ik vragen hoe jij hem gecancelled? zie geen optie?
Kan door te bellen naar 0800-020 5934, optie 1.
Ze zijn erg vriendelijk aan de telefoon en cancellen was geen probleem.
Hou er rekening mee dat je het ordernummer en de laatste 4 cijfers van je creditcard bij de hand moet houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook een Surface 2 halen, maar wil eigenlijk eerst de bevestiging dat de Surface 2 een stuk sneller is.
Zijn er al reviews van de Surface 2 te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:27:
Wil ook een Surface 2 halen, maar wil eigenlijk eerst de bevestiging dat de Surface 2 een stuk sneller is.
Zijn er al reviews van de Surface 2 te vinden?
Als we puur kijken naar hardware verbeteringen zou de prestatiewinst zo'n 6x zijn tegenover de RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:08
Geen verkeerde actie inderdaad. Zojuist mijn iPad 64GB verkocht en voor paar tientjes erbij heb ik een gloednieuwe Surface 2.
Ik kan alleen nergens op de website vinden dat het alleen voor de eerste 50 pre orders geldt.
Kan iemand dit bevestigen? En moet je speciaal vandaag pre orderen?
Ik ben nog niet zeker van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het geld voor de eerste 50 pre-orders stond in de e-mail die gestuurd hadden, op de site staat het inderdaad niet vermeld
misschien een lokkertje om de klanten snel te laten beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt door de gratis Touchcover2 actie van Paradigit.
Wat me deed overtuigen: http://nl.hardware.info/r...-systeembenchmarks-antutu
De Tegra 4 is duidelijk een zeer potente SoC. Hij laat weinig heel van de chips in de andere tablets.
Ook bij Geekbench maakt de Tegra 4 gehakt van de chips in de andere tablets

.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:16:
dat het geld voor de eerste 50 pre-orders stond in de e-mail die gestuurd hadden, op de site staat het inderdaad niet vermeld
misschien een lokkertje om de klanten snel te laten beslissen
Toch maar even een mail verzonden naar Paradigit.
Reactie van servicedesk (ps binnen 10 minuten reactie).
Type cover zal een typefout zijn.
Dit weekend maar eens goed nadenken wat ik wil.
Voor ebooks lezen lijkt de Surface mij toch net te groot.
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mail.

Leuk om te horen dat u interesse heeft in de surface 2 tablet.
Momenteel krijgt iedereen (dus niet alleen de eerste 50) de gratis type cover.
Dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat u hier niets over vindt.

U kunt de tablets het beste bestellen middels onderstaande pagina:
http://www.paradigit.nl/P...ingpages/Surface/cms.aspx

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXXXX
Medewerker Servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:42:
Knoop doorgehakt door de gratis Touchcover2 actie van Paradigit.
Wat me deed overtuigen: http://nl.hardware.info/r...-systeembenchmarks-antutu
De Tegra 4 is duidelijk een zeer potente SoC. Hij laat weinig heel van de chips in de andere tablets.
Ook bij Geekbench maakt de Tegra 4 gehakt van de chips in de andere tablets

.
Volgens mij is de snapdragon 800 toch een stuk sneller als ik het zo bekijk.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
laten we nou niet iedere keer naar de "benchmarks" kijken, maar naar de user experience die je hebt. Het kan best zijn dat de mindere SOC met betere optimalisatie, beter presteert dan de "snellere" SOC met mindere optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij meer om de grove vergelijking Tegra3 vs Tegra4 ie Surface RT vs Surface 2.
De Snapdragon 800 en Tegra 4 zullen in vergelijking niet zoveel van elkaar verschillen. En dus ook niet in user experience.

De review van de Tegra4 geeft aan dat deze meer dan 2x en meer keer zo snel is als een Tegra3.
En dus de upgrade van een Surface RT naar een Surface2 voor mij rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:32:
Het gaat mij meer om de grove vergelijking Tegra3 vs Tegra4 ie Surface RT vs Surface 2.
De Snapdragon 800 en Tegra 4 zullen in vergelijking niet zoveel van elkaar verschillen. En dus ook niet in user experience.

De review van de Tegra4 geeft aan dat deze meer dan 2x en meer keer zo snel is als een Tegra3.
En dus de upgrade van een Surface RT naar een Surface2 voor mij rechtvaardigt.
Die vergelijking vind ik persoonlijk ook interessanter. Wat voor mij de surface 2 ook rechtvaardigd is het full HD scherm, toch net wat meer informatie op m'n scherm vind ik wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Het is dat ik bijna ga samenwonen, anders had ik dat ding allang besteld.... Het is maar goed dat hij nog niet op mijn werk is binnen gekomen, maakt het wat makkelijker. Zeker na het zien van die YouTube filmpjes :)

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 19-10-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik heb de knoop doorgehakt; het wordt een surface pro 2. Bedankt voor de tip om bij paradigit te bestellen, inclusief touch cover 2. Ben super benieuwd!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Aan het einde van het jaar ga ik mijn Surface 2 kopen :) mijzelf trakteren op een kerstkadotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik (54 jaartjes) heb gister de Surface2 RT gekocht. Doet het prima. Vorige RT had ik teruggebracht omdat bepaalde websites (i.v.m. add-on's) niet opkwamen. Ik heb de indruk dat dat dit keer niet gaat gebeuren.
Gister op het ding Twente-Ajax gekeken. Kwam dus direct van pas (met dank aan fox).

Het lijkt er dus op dat IE versie 11 meer kan dan de IE op de vorige RT (dat was dacht ik versie 9).

Ik heb er een bluetooth muis en een los toetstenbordje, bijgekocht (beide toevallig ook van MS). Want de covers zitten mij te dicht op het scherm en een trackpad vind ik helemaal niets. Ik moet een muis in de hand hebben. Da's prima geregeld.

Wat ben ik blij dat ik de vorige heb durven terugbrengen! Schouderklopje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:54
Heb je hem al dan? Zit toch een embargo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo? Ik kreeg hem bij Staples zo mee.

Misschien omdat ik Stapelmans ben.. ;)

Hij moest uit het magazijn komen (stond nog niet in de winkel). Vanaf waneer is ie officieel te leveren dan (zie nu 23 oktober)? Heb ik de eerste in Nederland?

HaHa, een collectorsitem? Wie biedt?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Pics or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
In de UK hebben ook al diverse mensen de Surface 2 meegekregen.
Zie de post van Sake met link naar div. YouTube filmpjes met de nieuwe Surface 2.

[ Voor 39% gewijzigd door Roodey op 20-10-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hier geen pics plaatsen HK. En een url voor een DM heb ik niet. Je moet het maar geloven. Wat maakt het uit.

Ik snap alleen nog niet; op de RT (8.1) heb ik een cloud en op de smartphone (windows phone 7.8) en mijn PC (vista). Smartphone en PC zijn hetzelfde, RT is een andere. Allen op mijn account. Zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Was ook maar een geintje, geloof je wel hoor. Had er eigenlijk een ;) bij moeten zetten.

Wel vreemd dat die cloud apart is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53
Ik heb een pre order bij Paradigit geplaatst voor de Surface RT 2.

Nou schoot mij te binnen dat 22 oktober Nokia misschien hun 10" tablet aankondigd of lanceert. Ik ga dat zeker afwachten en misschien die van Paradigit afzeggen...

Is iemand al meer informatie over Nokia's tablet tegen gekomen? Vooral of er ook een touch-/typecover bij zit?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Wat er bekend is over de Nokia tablet is dat er waarschijnlijk een Snapdragon 800 in zit en een 10,1 inch Full HD scherm. Touchcovers is wat onbekend, behalve dat er wel een cover met typfunctionaliteit bij zou komen maar niet met de mooie click mogelijkheid. Meer een losse cover.

Zo ziet ie eruit: https://twitter.com/evleaks/status/388730968623681536

Prijs zou op 499 zitten voor een 32GB versie zonder cover, maar met een SIM slot. Verder zou het gaan om een polycarbonaat shell zoals de Lumias ook hebben en waarschijnlijk ook voorzien van de CBD schermtechnologie van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:20:
Ik heb een pre order bij Paradigit geplaatst voor de Surface RT 2.

Nou schoot mij te binnen dat 22 oktober Nokia misschien hun 10" tablet aankondigd of lanceert. Ik ga dat zeker afwachten en misschien die van Paradigit afzeggen...

Is iemand al meer informatie over Nokia's tablet tegen gekomen? Vooral of er ook een touch-/typecover bij zit?
Lijkt me niet een vraag voor in dit topic. Bing eens op Lumia 2520 en je zal al veel info kunnen vinden.
http://www.bing.com/searc...RM=IE11TR&conversationid=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Laatst online: 15-03 10:16
Geachte,

Ik heb een vraag.
Ik ben aan het overwegen om de surface 2 te kopen.
Ik zal deze tablet voornamelijk gebruiken voor:
* Browsing

Daarnaast was ik aan het denken om Comic books (CBR) te gaan lezen op de tablet.

Ik vroeg me af als het mogelijk is om de CBR bestanden te laden op een MicroSD kaart en zo in te laden op het toestel.
De reden waarom ik vraag is omdat ik eigenlijk enkel maar de 32gb versie wil aankopen.

De 64GB inc. toetsenbord is wat te duur.

Alvast bedankt voorde feedback.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 10:54
Kopen!

CBR readers zijn volop beschikbaar. Full HD scherm, dus alles ziet er super scherp uit tijdens het browsen, lezen etc. Daarnaast is Tegra 4 erg snel.

Edit:

Eerste reviews zijn binnen. Erg positief over het scherm, hardware, snelheid etc.

Maar uiteindelijk krijgt ie een 7.1 bij the Verge vanwege de hoeveelheid "apps".

[ Voor 36% gewijzigd door D-TECH op 21-10-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Aldus Microsoft Order Overview wordt vandaag mijn Surface Pro 2 verzonden. Ik heb alleen nog nooit een email gekregen met bevestiging van de order, maar hij staat wel in 't order overzicht met alles juiste gegevens (had eerst de Pro 2 + Type 1 besteld, verkeerde dus, gelijk gechat, en omgezet naar type 2 (order cancelled en hebben ze nieuwe aangemaakt) misschien dat daardoor iets fout is gegaan met de email.

Anyway, het zal mij benieuwen of ie verzonden wordt! Zijn er meer mensen hier waarbij de verzenddatum op vandaag staat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-08 10:38
Voor de mensen die m vandaag al willen hebben. De surface wordt door de staples al verkocht. Vandaag de 256 GB pro versie opgehaald. Laat maar weten of foto's nodig zijn. Heb er een paar gemaakt tijdens unboxing :).

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
D-TECH schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:40:
Maar uiteindelijk krijgt ie een 7.1 bij the Verge vanwege de hoeveelheid "apps".
The Verge lekker negeren. Leuke website, leuke foto's, maar ze zijn echt Apple biased en elk MS product met W8/RT wordt afgestraft op de door jou genoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

809 euro voor de 128GB Pro 2 versie?! Da's ja onmogelijk! Incl de Type2 (+109 euro) wordt dat 918 euro. Min BTW, zou dat 758 euro zijn. Da's bijna 200 euro goedkoper als waar ik 'm voor heb gekocht -_-' deneuq?

Nevermind, prijzen worden weergegeven ex BTW |:(

[ Voor 12% gewijzigd door NeFoRcE op 21-10-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Laatst online: 15-03 10:16
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord :) .
Kan men CBR's op de MICRO SD zetten en van daar af in laden.
Of zal ik moeten gebruik maken van Skydrive of het intern Geheugen ?

Groeten

Michel
michelk31 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:16:
Geachte,

Ik heb een vraag.
Ik ben aan het overwegen om de surface 2 te kopen.
Ik zal deze tablet voornamelijk gebruiken voor:
* Browsing

Daarnaast was ik aan het denken om Comic books (CBR) te gaan lezen op de tablet.

Ik vroeg me af als het mogelijk is om de CBR bestanden te laden op een MicroSD kaart en zo in te laden op het toestel.
De reden waarom ik vraag is omdat ik eigenlijk enkel maar de 32gb versie wil aankopen.

De 64GB inc. toetsenbord is wat te duur.

Alvast bedankt voorde feedback.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Zojuist ook een Surface 2 besteld/pre-ordered, doorslag was de Touch Cover actie van Paradigit. Hopelijk morgen binnen.
SChief schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

The Verge lekker negeren. Leuke website, leuke foto's, maar ze zijn echt Apple biased en elk MS product met W8/RT wordt afgestraft op de door jou genoemde reden.
Al met al is de review van The Verge zo slecht nog niet. De video die er bij zit en het eindoordeel kloppen alleen niet echt met wat er in de review staat. De HW is nu gewoon goed waar de RT1 toch wel met wat verouderde HW op de markt kwam. Schem is beter, kickstand is nu echt functioneel en de SoC is gewoon potent genoeg voor een ultramobile apparaat.

Hoewel ik er zelf absoluut geen probleem mee heb is het gebrek aan apps gewoonweg niet te ontkennen. Er zijn inmiddels wel wat meer grote namen bij gekomen en ook mooie 3rd party alternatieven maar het is nog niet op het niveau wat de gemiddelde consument verwacht. Dus daar kan ik de Verge geen ongelijk in geven. Dat de HW cijfermatig zo'n matige score krijgt snap ik alleen niet, zeker gezien er in de tekst behoorlijk positief over geschreven wordt.
michelk31 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:15:
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord :) .
Kan men CBR's op de MICRO SD zetten en van daar af in laden.
Of zal ik moeten gebruik maken van Skydrive of het intern Geheugen ?

Groeten

Michel

[...]
Heb geen verstand van CBR bestanden of readers, maar vermoed wel dat het kan. Op Windows Phone lijkt het namelijk mogelijk te zijn vanaf SD te lezen.

http://forums.wpcentral.c...260-comic-reader-app.html

Gezien Windows Phone een veel gelimiteerde file browser heeft lijkt het mij wel te werken op een Surface die wel een normaal file system heeft.

EDIT: Er is ook een optie om een SD card als virtuele HD te mounten zodat het OS het als een interne schijf ziet. Hoe dat precies werkt en of dat ook werkt voor CBR bestanden zou ik niet durven zeggen, maar er zijn vast mensen die wel weten hoe het werkt of zelfs zouden kunnen testen.

[ Voor 28% gewijzigd door Beanie op 21-10-2013 12:48 ]

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]