Ik zie op de store flink wat apps die CBR kunnen uitlezen. Zou zelf eens er tussen kijken of deze iets voor je zijnmichelk31 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:15:
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord.
Kan men CBR's op de MICRO SD zetten en van daar af in laden.
Of zal ik moeten gebruik maken van Skydrive of het intern Geheugen ?
Groeten
Michel
[...]
Je kan met je sd kaart eigenlijk alles wat je wilt naar je surface brengen. Zie het als een hot swappable hdd in een windows pc. Behalve dan dat die pc enkel store apps kan installeren. Als er maw apps zijn diende file extensie kunnen lezen dan kan je de cbr-files perfect via de sd kaart op je surface krijgen.michelk31 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:15:
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord.
Kan men CBR's op de MICRO SD zetten en van daar af in laden.
Of zal ik moeten gebruik maken van Skydrive of het intern Geheugen
[...]
Ik doe het met epubs en dit lukt perfect!
Btw, voor browsen en leesboer is een surface RT meer dan voldoende. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en ben er nog steeds zéér tevreden van. Btw, koop zeker geen 64GB editie. Het geheugen met een sd kaart uitbreiden is veel goedkoper en het werkt even performant.
Ikzelf ga in geen geval naar een surface 2 upgraden, voor wat ik ermee doe (vooral surfen, wat games en af en toe wat productiever werk) werkt deze meer dan goed genoeg. Ik ben wel van plan een surface pro 2 256 te kopen als vervanging van onze laptop/desktop. Het doel van het gebruik is wel volledig anders als de surface RT. In mijn opzicht zijn beide complementair.
[ Voor 32% gewijzigd door shizoframia op 21-10-2013 20:29 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Bedankt voor de info.
Ik ga zeker voor de 32gb versie.
Ik ga zeker voor de 32gb versie.
Zojuist een Surface 2 besteld, met een gratis cover bij Paradigit is dat toch een mooie aanbieding lijkt mij.
Weet iemand toevallig hoe lang die actie van de gratis touch cover geldt?
Vind het een groot probleem dat er nog geen ziggo app is. Kan dus geen tv kijken op de surface. Eigenlijk iOS dat hetgene dat mij tegen houdt. Vind windows 8 voor de rest geweldig. Alle andere apps zijn er wel die ik wil gebruiken. Maar ziggo.....
Zonde, te laat de Paradigit actie gezien en een Pro 128GB via de mediamarkt besteld. Inmiddels verzonden.
Nu een maand wachten todat ik weer in Nederland ben om hem op te halen
Nu een maand wachten todat ik weer in Nederland ben om hem op te halen
Verwijderd
Ben mede daarom overgestapt naar KPN Interactieve TV. Bevalt zeer goed.jaydenjarno schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:56:
Vind het een groot probleem dat er nog geen ziggo app is. Kan dus geen tv kijken op de surface. Eigenlijk iOS dat hetgene dat mij tegen houdt. Vind windows 8 voor de rest geweldig. Alle andere apps zijn er wel die ik wil gebruiken. Maar ziggo.....
Bestaat er iets voor upc? Ik hoor steeds meer dat het op de pc kan enzo.
Maar aangezien ik toch meer van het downloaden ben vroeg ik Me af of je ook kan torrenten op een of andere manier? Als het goed is krijg ik hem morgen binnen! Anders maar eens netflix uitproberen, kijk alleen wel regelmatig anime dus dat kan je dan weer niet kijken.
Maar aangezien ik toch meer van het downloaden ben vroeg ik Me af of je ook kan torrenten op een of andere manier? Als het goed is krijg ik hem morgen binnen! Anders maar eens netflix uitproberen, kijk alleen wel regelmatig anime dus dat kan je dan weer niet kijken.
[ Voor 65% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-10-2013 23:57 ]
Ik heb nu ook net de Surface 2 32GB + gratis touch cover 2 bij paradigit besteld. Ik zag dat er nog iets meer dan 5 op voorraad waren dus maar snel besloten. Ik heb mijn huidige Surface RT 64GB met touchcover verkocht aan mijn schoonouders (wilden graag een tablet met office... dus Windows) omdat ik graag deze wil hebben.
Hopelijk is snelheid een stuk beter dan de Surface RT want die vond ik best traag met applicaties starten. Ik hoorde ook dat de smartglass functionaliteit straks met de Surface 2 op de XBOX One een stuk beter is dan de Surface RT. Ook één van de belangrijk koop punten.
Het enige wat ik jammer vond is dat je de actie van de touch cover 2 niet met een beetje meer geld kon upgraden naar een typecover 2. Misschien er maar even achteraan mailen...
Hopelijk is snelheid een stuk beter dan de Surface RT want die vond ik best traag met applicaties starten. Ik hoorde ook dat de smartglass functionaliteit straks met de Surface 2 op de XBOX One een stuk beter is dan de Surface RT. Ook één van de belangrijk koop punten.
Het enige wat ik jammer vond is dat je de actie van de touch cover 2 niet met een beetje meer geld kon upgraden naar een typecover 2. Misschien er maar even achteraan mailen...
[ Voor 0% gewijzigd door LockTar op 22-10-2013 10:58 . Reden: het woordje niet vergeten ]
Is het mogelijk te upgraden naar de type cover 2? Ik zie deze mogelijkheid namelijk nergens bij paradigitHet enige wat ik jammer vond is dat je de actie van de touch cover 2 met een beetje meer geld kon upgraden naar een typecover 2. Misschien er maar even achteraan mailen...
Sorry ik was het woordje "niet" vergeten. Ik heb ze wel een mail gestuurd maar nog geen reactie gehad. Zodra er een reactie is zal ik deze laten weten.renevanes schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:23:
[...]
Is het mogelijk te upgraden naar de type cover 2? Ik zie deze mogelijkheid namelijk nergens bij paradigit
Surface 2 van paradigit is binnen. Helaas geen touchcover zoals beloofd!
Surface Pro 2 128GB + Type Cover 2 binnen!!!! *kwijlt*, wat een vet ding!!!!!
Professioneel Heftruck Syndroom
Nu de eerste eigenaren hun Surface 2 binnen hebben zal eindelijk eens duidelijk kunnen worden hoe veel sneller het ding is ten opzichte van de Tegra 3 apparaten met Windows RT. Hier is in alle hand-ons totaal over gezwegen, het is vrijwel zeker zo dat Microsoft reviewers verbood om te laten zien hoe snel een app opent. Nu ie daadwerkelijk in de winkels ligt ben ik daar héél benieuwd naar.
Op de Tegra 3 kon het héél lang duren voordat een app zich opende. Dan zat je seconden lang tegen een splash screen aan te kijken voordat de app daadwerkelijk geopend was. Hoe zit dat op de Surface 2?
Op de Tegra 3 kon het héél lang duren voordat een app zich opende. Dan zat je seconden lang tegen een splash screen aan te kijken voordat de app daadwerkelijk geopend was. Hoe zit dat op de Surface 2?
En stond wel op je orderbevestiging?? Mijn order blijft nu 'hangen' omdat de touchcover 2 niet op voorraad is, zou vandaag binnen komen en pas dan wordt mijn bestelling verzonden.Heilige Kaas schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:05:
Surface 2 van paradigit is binnen. Helaas geen touchcover zoals beloofd!
Bij mij geeft hij ook aan dat de touch cover niet op voorraad is maar wel vandaag binnenkomt. Helaas nog geen reactie gehad of ik de touchcover kan upgraden naar een typecover bij de Paradigit.
Heb de 64 GB versie bestelt. volgens de chat kan deze niet worden omgeruild voor een type cover. ook niet met bijbetaling
KPN heeft als het goed is een RT App (zit op glasvezel) ben benieuwd vanavond.
Ik wacht nu met smart op de eerste review van een Tweaker van de Surface 2
Ik had contact gehad met de helpdesk van Paradigit over de preorder actie met de touchcover maar ze gaven aan dat ze de touch cover 2 nog niet binnen hadden maar al wel de Surface zelf hadden verstuurd.
Vandaar dat ie dus nog niet erbij zat. Ik wilde er ook een bestellen maar die pre-order actie is helaas over en je krijgt nu dus geen gratis touch cover meer als je em nog niet hebt besteld.
Vandaar dat ie dus nog niet erbij zat. Ik wilde er ook een bestellen maar die pre-order actie is helaas over en je krijgt nu dus geen gratis touch cover meer als je em nog niet hebt besteld.
Surface 2 ook binnen, inderdaad zonder cover.
Zojuist wel een mail van paradigit binnen:
Geachte klant,
U heeft enige tijd geleden een Microsoft Surface 2 tablet besteld welke gisteren is verstuurd. Hierbij heeft u ook recht op een gratis Touch cover echter is dit product nog niet op voorraad. Omdat we u graag op de lanceerdatum al blij willen maken met de nieuwste Surface tablet hebben we besloten om alvast de tablet te versturen, ondanks dat de gratis Touch cover er nog niet bij zit. Deze gaan we natuurlijk naleveren!
Helaas kunnen we op dit moment nog geen verwachte leveringsdatum van de Touch cover geven, zodra deze binnen is wordt het direct naar u verstuurd. U ontvangt 2 facturen, een voor de Surface en een voor de Touch cover.
Dat staat er nu bij mij niet meer, slechts een rood kruisje.LockTar schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:40:
Bij mij geeft hij ook aan dat de touch cover niet op voorraad is maar wel vandaag binnenkomt.
Heb dezelfde melding. Netjes dat ze dit toch even aangeven.geenstijl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:56:
[...]
Getypt vanaf mijn surface 2.
hij bevalt zeker! Vooral One note is ideaal als student zijnde. 😊
Ik zie net dat de tablet van Nokia tot 600 nits helderheid heeft. De Surface 2 tot 400 nits. Is 400 nits genoeg om goed in zonlicht te werken? Heeft iemand met de Surface 2 dit toevallig geprobeerd? Anders is het wachten op de Nokia tablet misschien beter. De specs verschillen verder niet heel veel...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik denk dat dat bij geen een apparaat écht fijn werkt, of heb ik dat mis?Swerfer schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:51:
Ik zie net dat de tablet van Nokia tot 600 nits helderheid heeft. De Surface 2 tot 400 nits. Is 400 nits genoeg om goed in zonlicht te werken? Heeft iemand met de Surface 2 dit toevallig geprobeerd? Anders is het wachten op de Nokia tablet misschien beter. De specs verschillen verder niet heel veel...
Mijn Lumia 920 is prima leesbaar in vol zonlicht, dus dat verwacht ik ook van de Tablet van hun. Dat wordt ook door hun geopperd. Nou is mijn vraag dus of de 400 nits van de Surface 2 genoeg is...Richard89 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:52:
[...]
Ik denk dat dat bij geen een apparaat écht fijn werkt, of heb ik dat mis?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Eind oktober, en Swerfer vraagt of iemand de Surface 2 in zonlicht kan testen 
Just kiddin'
Ik denk dat 400 nits op zich wel genoeg is. Van wat ik in reviews heb gezien is het scherm opvallend helder vergeleken bij andere tablets.
Just kiddin'
Ik denk dat 400 nits op zich wel genoeg is. Van wat ik in reviews heb gezien is het scherm opvallend helder vergeleken bij andere tablets.
Die KPN app zuigt keihard als je het mij vraagt. Beeldkwaliteit valt vies tegen.ramirazi schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:07:
Heb de 64 GB versie bestelt. volgens de chat kan deze niet worden omgeruild voor een type cover. ook niet met bijbetaling
Verwijderd
Hmm, ik heb zo'n idee dat dit een hele lange adem gaat worden met betrekking tot de levering van de Surface 2 met gratis Touch Cover. Met zulk soort uitspraken in mails zou het mij niets verbazen als een hoop van ons volgende week nog niks hebben gehoord. Was ook een beetje te verwachten met een aanbieding die je gemiddeld ~100 euro "korting" oplevert.
Lijkt wel een Apple-achtige toestand.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 18:42 ]
Ik kreeg deze mail:Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:39:
Hmm, ik heb zo'n idee dat dit een hele lange adem gaat worden met betrekking tot de levering van de Surface 2 met gratis Touch Cover. Met zulk soort uitspraken in mails zou het mij niets verbazen als een hoop van ons volgende week nog niks hebben gehoord. Was ook een beetje te verwachten met een aanbieding die je gemiddeld ~100 euro "korting" oplevert.
Er wordt niets geroepen over de touchcover, dus ik hoop dat die erbij zit. Ik ga hem donderdag middag ophalen en dan laat ik het weten...Geachte heer, mevrouw,
Uw bestelling ligt bij ons klaar om afgehaald te worden.
Wij houden uw product(en) 7 dagen voor u vast. Als het niet lukt om het binnen de tijd af te halen of wilt u de bestelling alsnog annuleren, horen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
Paradigit Zaandam
Ik ga dus niet wachten op de Nokia tablet. Te veel onzekerheid wanneer die naar Nederland komt...
Verwijderd
Lucky you! Bij mij is het "Wacht op voorraad". Dat stemt mij niet echt hoopvol dat ik 'em deze week nog kan ophalen. =P
Ik had even gechat met Paradigit, omdat mijn Surface Pro 2 ook nog niet verstuurd was. Er was mij verteld dat deze vanavond of uiterlijk morgen overgedragen wordt aan PostNL. Nog even wachten voor mij dus. Ik had vrij laat nog besteld maandag, dus ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.
Ook meteen even gevraagd wanneer ze de Touch Covers verwachten, dit was eind deze week of begin volgende week.
Ook meteen even gevraagd wanneer ze de Touch Covers verwachten, dit was eind deze week of begin volgende week.
heb ook plannen voor een nieuwe tablet en weet dat de mensen hier natuurlijk behoorlijk gekleurd zijn:-)
Ik heb afgelopen zondag mijn 5 maanden oude Note 10.1 verkocht. Ik was niet happy met deze tablet, vond oa het scherm niet best en de snelheid viel mijn tegen. Ook de android apps zijn vaak niet zo mooi als die voor bijvoorbeeld een Ipad. Veel apps zijn nog niet geoptimaliseerd voor een tablet. Ik heb thuis de Ipad 3 die meestal door mijn vriendin gebruikt wordt. Ik vind de apps over het algemeen erg mooi en zeker het scherm is top. Waar ik minder blij mee ben is dat Itunes gebeuren zodat je niet even snel via USB wat kan kopieren. Ik wil dus eens gaan kijken naar een windows RT Tablet. Vind dit trouwens best lastig gezien windows niet echt lijkt aan te slaan op de tablet/phone markt.
Nu weet ik dat de windowsappstore behoorlijk beperkt is. Ik gebruik een tablet redelijk veel maar mijn doelen zijn echter beperkt: internetten,nieuws kijken (NU.nl),skypen, weersinfo, VI nieuws, af en toe een filmpje, bank zaken, mailen en dat was het wel. Zijn voor deze zaken apps voorhanden? Zou deze tablet voldoende zijn voor inzet?
Ik zit er ook aan te denken om een windowsphone te nemen, leek mij eventueel wel het mooiste met deze tablet. Klopt dit of levert het geen voordelen op tov een android phone? Ik ben momenteel in de gelegenheid om mijn abbo te verlengen.
Dank u voor de antwoorden,
H
Ik heb afgelopen zondag mijn 5 maanden oude Note 10.1 verkocht. Ik was niet happy met deze tablet, vond oa het scherm niet best en de snelheid viel mijn tegen. Ook de android apps zijn vaak niet zo mooi als die voor bijvoorbeeld een Ipad. Veel apps zijn nog niet geoptimaliseerd voor een tablet. Ik heb thuis de Ipad 3 die meestal door mijn vriendin gebruikt wordt. Ik vind de apps over het algemeen erg mooi en zeker het scherm is top. Waar ik minder blij mee ben is dat Itunes gebeuren zodat je niet even snel via USB wat kan kopieren. Ik wil dus eens gaan kijken naar een windows RT Tablet. Vind dit trouwens best lastig gezien windows niet echt lijkt aan te slaan op de tablet/phone markt.
Nu weet ik dat de windowsappstore behoorlijk beperkt is. Ik gebruik een tablet redelijk veel maar mijn doelen zijn echter beperkt: internetten,nieuws kijken (NU.nl),skypen, weersinfo, VI nieuws, af en toe een filmpje, bank zaken, mailen en dat was het wel. Zijn voor deze zaken apps voorhanden? Zou deze tablet voldoende zijn voor inzet?
Ik zit er ook aan te denken om een windowsphone te nemen, leek mij eventueel wel het mooiste met deze tablet. Klopt dit of levert het geen voordelen op tov een android phone? Ik ben momenteel in de gelegenheid om mijn abbo te verlengen.
H
Ook lekker, blijkbaar de bezorger van PostNL gemist vandaag. Nu dus nog even typen vanaf de RT1 
En niet te vergeten, een weerapp is er natuurlijk ook met Bing Weer, mooie en informatieve app!
Afgaande op je gebruik zou een RT tablet best geschikt kunnen zijn, maar het blijft altijd een persoonlijke keuze. Qua HW vind ik het wel een van de mooiste en meest rijkelijk uitgeruste tablet met de kickstand en de mogelijke covers.
Weet niet wat de Surface RT1 als maximale brightness heeft, maar heb die vaak in zonlicht gebruikt deze zomer. Moest de brightness well volledig omhoog gooien in echt fel licht, maar het was nog prima te lezen e.d.Swerfer schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:51:
Tsja, internetten gaat prima op een Surface al is het op de originele RT wel wat langzamer, maar dat zou op de 2 een stuk beter moeten zijn. Nu.nl app is aanwezig in de Store, Skype is voorgeinstallereerd (logisch), VI geen idee, maar zal prima te doen moeten zijn via de browser lijkt me? Filmpje is een no-brainer, 16:9 scherm is daar toch het meest geschikt voor naar mijn idee. Voor bankzaken is er sowieso een Rabo app, de andere weet ik zo niet uit het hoofd. Mail is met de vernieuwde app in 8.1 ook een stuk beter te gebruiken en je hebt ook nog eens Outlook RT op de desktop als je dat nodig hebt.cassiekai schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:59:
heb ook plannen voor een nieuwe tablet en weet dat de mensen hier natuurlijk behoorlijk gekleurd zijn:-)
H
En niet te vergeten, een weerapp is er natuurlijk ook met Bing Weer, mooie en informatieve app!
Afgaande op je gebruik zou een RT tablet best geschikt kunnen zijn, maar het blijft altijd een persoonlijke keuze. Qua HW vind ik het wel een van de mooiste en meest rijkelijk uitgeruste tablet met de kickstand en de mogelijke covers.
[ Voor 67% gewijzigd door Beanie op 22-10-2013 21:08 ]
Verwijderd
Inmiddels uitgebreid met mijn Surface2 kunnen spelen.
Wat - een - fijne - tablet !
Beste wat mij betreft van alle tablets die te koop zijn.
Meest opvallende buiten alles wat al bekend was, is de praktijkervaring met de nieuwe kickstand met extra stand. Alleen de upgrade al waard. Must have voor iedere tablet. Geniaal.
Wat - een - fijne - tablet !
Beste wat mij betreft van alle tablets die te koop zijn.
Meest opvallende buiten alles wat al bekend was, is de praktijkervaring met de nieuwe kickstand met extra stand. Alleen de upgrade al waard. Must have voor iedere tablet. Geniaal.
Ik ben vooral onder de indruk van het naast elkaar kunnen hebben van 'apps', dat werkt echt super mooi.
even naar benden vegen en gelijk naar rechts --> apps staat rechts.
vanuit mailbox op lintje klikken, IE opent ernaast.
Ook het toetsenbord bevalt erg goed. Vooral het omhoog 'vegen' bij de bovenste rij toetsen voor cijfers is ideaal. De snelheid van de officesuite verrast mij positief en de bouwkwaliteit is super.
Plus 200gb skydrive voor 2 jaar en 1 jaar Skype, icm gratis Touch cover 2, is dit voor 439 euro volgens mij 1 van de beste deals op tablet gebied.
even naar benden vegen en gelijk naar rechts --> apps staat rechts.
vanuit mailbox op lintje klikken, IE opent ernaast.
Ook het toetsenbord bevalt erg goed. Vooral het omhoog 'vegen' bij de bovenste rij toetsen voor cijfers is ideaal. De snelheid van de officesuite verrast mij positief en de bouwkwaliteit is super.
Plus 200gb skydrive voor 2 jaar en 1 jaar Skype, icm gratis Touch cover 2, is dit voor 439 euro volgens mij 1 van de beste deals op tablet gebied.
Nou mij willen ze kennelijk niet blij maken op de lanceerdatum. Wat een willekeur, de ene wel opsturen en een andere bestelling niet.geenstijl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

VI App is er (helaas) nog altijd niet. VI vindt het marktaandeel van Windows 8 te laag om er tijd en geld in te steken. Erg jammer, had de VI app op mijn iPad en die was echt supermooi, de website vind ik onoverzichtelijk en nodig totaal niet uit om te lezen (mijn mening he)Beanie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:00:
Ook lekker, blijkbaar de bezorger van PostNL gemist vandaag. Nu dus nog even typen vanaf de RT1![]()
[...]
Weet niet wat de Surface RT1 als maximale brightness heeft, maar heb die vaak in zonlicht gebruikt deze zomer. Moest de brightness well volledig omhoog gooien in echt fel licht, maar het was nog prima te lezen e.d.
[...]
Tsja, internetten gaat prima op een Surface al is het op de originele RT wel wat langzamer, maar dat zou op de 2 een stuk beter moeten zijn. Nu.nl app is aanwezig in de Store, Skype is voorgeinstallereerd (logisch), VI geen idee, maar zal prima te doen moeten zijn via de browser lijkt me? Filmpje is een no-brainer, 16:9 scherm is daar toch het meest geschikt voor naar mijn idee. Voor bankzaken is er sowieso een Rabo app, de andere weet ik zo niet uit het hoofd. Mail is met de vernieuwde app in 8.1 ook een stuk beter te gebruiken en je hebt ook nog eens Outlook RT op de desktop als je dat nodig hebt.
Je hebt de standaard nieuwsapp van Windows, daar kan je bronnen toevoegen zoals VI, Tweakers, Nu.nl, NRC, maar ook Guardian etc. Vind het wel overzichtelijk allemaal op een plek.
Een tip is wel, verander je instellingen als je in de app store bent, zodat hij niet alleen de Nederlandse apps weergeeft. De Nederlandse apps zijn geloof ik maar 5% van de totale apps.
Daarnaast zijn er apps voor de zaken die jij beschrijft en zal de tablet voldoende zijn voor alle zaken. Ik was ook verbaast hoe veel apps er eigenlijk zijn. Sommige zijn nog niet helemaal zoals bij de app store van Apple, maar ik heb gemerkt dat de belangrijkste apps (die ik gebruik) wel aanwezig zijn. Voor de rest kan ik de browser gebruiken die heel goed werkt. (ik heb overigens de pro, dus desktop kan ik ook gebruiken, maar dat laat ik even achterwege)cassiekai schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:59:
Een tip is wel, verander je instellingen als je in de app store bent, zodat hij niet alleen de Nederlandse apps weergeeft. De Nederlandse apps zijn geloof ik maar 5% van de totale apps.
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
De vraag is dan maar hoeveel reviewers die Windows 8 en 8.1 hebben gereviewd dit weten en daardoor misschien wel een laag cijfer hebben gegeven aan het besturingssysteem.Kartale schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:56:
Dat klinkt interessant, als een soort FlipBoard? Hoe doe ik dat precies?Kartale schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:56:
Je hebt de standaard nieuwsapp van Windows, daar kan je bronnen toevoegen zoals VI, Tweakers, Nu.nl, NRC, maar ook Guardian etc. Vind het wel overzichtelijk allemaal op een plek.
[...]
Heb gister de Surface 2 Pro ontvangen. Wat een mooi ding, lekker snel met opstarten en uit slaapmodus komen. Daarnaast is de nieuwe FB app ook echt handig. Verder is het snelle multitasken met het slepen ook ideaal!
Enigste nadeel was dat ik een beschadigde surface 2 geleverd heb gekregen. Zitten krassen op de achterkant, wel zonde. Besteld bij paradigit, 1tje is wel erg duidelijk omdat het stukje niet eens meer zwart is maar echt hier al doorheen.
Enigste nadeel was dat ik een beschadigde surface 2 geleverd heb gekregen. Zitten krassen op de achterkant, wel zonde. Besteld bij paradigit, 1tje is wel erg duidelijk omdat het stukje niet eens meer zwart is maar echt hier al doorheen.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ik heb ook de Surface Pro 2 tablet, maar euh... hoe de *piep* fix je die classic start-knop?!
Dank u voor alle antwoorden. Ik denk dat er voor mij voldoende apps aanwezig zijn en als ze ook nog eens mooi zijn uitgewerkt dan is het helemaal top. Dit was voor mij een grote tegevaller bij Android tov Ios. Ik volg trouwens de Ipad air ook, deze is een stuk lichter geworden. Het enige wat mij echt een beetje tegenstaat bij de Surface 2 is het gewicht. Ik gebruik de tablet vaak los in de hand en bij de Ipad 3 krijg ik al last van een lamme pols.
Verwijderd
Heb net even gebeld met Paradigit. Opmerkelijk dat sommige mensen die 'em op maandag hebben besteld nu al binnen krijgen terwijl ik 'em op zondag heb besteld...en de volgende voorraad pas volgende week weer binnenkomt. Lijkt erop dat hier nogal wat willekeur in het spel is. Toch wel weer jammer, maar ergens had ik het ook verwacht.Sovereign schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:38:
[...]
Nou mij willen ze kennelijk niet blij maken op de lanceerdatum. Wat een willekeur, de ene wel opsturen en een andere bestelling niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 13:36 ]
Mediamarkt Amsterdam heeft de 256 niet meer op voorraad en gaan 'm ook niet nabestellen
.
Ze wist ook niet waarom niet.
Weird.
Ze wist ook niet waarom niet.
Weird.
De classic knop is er wel in Windows 8.1 maar werkt zoals de nieuwe. Dus als je erop klikt krijg je weer de tiles. Dit kan je niet veranderen zodat hij hetzelfde werkt als Windows 7. Hiervoor heb je externe tooling nodig.NeFoRcE schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:53:
Ik heb ook de Surface Pro 2 tablet, maar euh... hoe de *piep* fix je die classic start-knop?!
Je kan wel extra instellingen instellen door op je bureaublad rechtermuis knop te doen en dan properties te selecteren. Vervolgens ga je naar tabblad Navigation en dan groep Start Screen.
Ligt er natuurlijk ook aan welke je hebt besteld, het ziet er namelijk na uit dat alleen de Pro 2 128 gb beschikbaar was bij de launch van de pro series.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
[...]
Heb net even gebeld met Paradigit. Opmerkelijk dat sommige mensen die 'em op maandag hebben besteld nu al binnen krijgen terwijl ik 'em op zondag heb besteld...en de volgende voorraad pas volgende week weer binnenkomt. Lijkt erop dat hier nogal wat willekeur in het spel is. Toch wel weer jammer, maar ergens had ik het ook verwacht.
Verder is de surface RT 2 wel gewoon op voorraad volgens hun site.
Nog opmerkelijker, eerst stond bij mijn bestelling bij de Surface 2 dat er 1 exemplaar was toegekend, nu is dat ook weg en staat er een rood kruis met niet beschikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
[...]
Heb net even gebeld met Paradigit. Opmerkelijk dat sommige mensen die 'em op maandag hebben besteld nu al binnen krijgen terwijl ik 'em op zondag heb besteld...en de volgende voorraad pas volgende week weer binnenkomt. Lijkt erop dat hier nogal wat willekeur in het spel is. Toch wel weer jammer, maar ergens had ik het ook verwacht.

Ah, dat verklaart de boel. Duidelijk! Kwestie van wennen dus.LockTar schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
De classic knop is er wel in Windows 8.1 maar werkt zoals de nieuwe. Dus als je erop klikt krijg je weer de tiles. Dit kan je niet veranderen zodat hij hetzelfde werkt als Windows 7. Hiervoor heb je externe tooling nodig.
Je kan wel extra instellingen instellen door op je bureaublad rechtermuis knop te doen en dan properties te selecteren. Vervolgens ga je naar tabblad Navigation en dan groep Start Screen.
Weet toevallig iemand waar ze in België momenteel de Surface Pro 2 256GB (8GB ram) in een winkel op voorraad hebben? De prijs is momenteel toch overal hetzelfde...
Verwijderd
Het gaat dus juist om de Surface 2 (RT), niet de Pro. En hij is dus juist niet op voorraad. Misschien zegt de shop dat wel, maar niet als je inlogd en naar je bestelling kijkt is het niet het geval. Het lijkt erop dat de gewone winkelverkoop voor de bestellingen gaat aangezien ik hier in de regio genoeg vestigingen zie die mijn bestelde model wel nog in voorraad hebben. Maar dan natuurlijk net weer niet die vestiging waar ik em heb besteld..*zucht*Xentor schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
Ligt er natuurlijk ook aan welke je hebt besteld, het ziet er namelijk na uit dat alleen de Pro 2 128 gb beschikbaar was bij de launch van de pro series.
Verder is de surface RT 2 wel gewoon op voorraad volgens hun site.
Op de winkelverkoop verdienen ze nu (zonder de gratis touch cover 2) per exemplaar 100 euro meer als iemand de touch cover koopt. Ik denk dus dat we als bestellers helemaal achterin de rij staan en nog een flinke tijd moeten wachten. Totdat de winkels weer genoeg voorraad hebben.
Lokkertje? Om je dan toch (in je ongeduldigheid) direct naar de winkel te laten gaan om dan toch de volle mep te betalen?
Allemaal assumptions, maar als er nog voorraad in sommige winkels zelf liggen vind ik dit wel heel opmerkelijk.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 16:00 ]
Verwijderd
http://www.engadget.com/2...crosoft-surface-2-review/
Meer dan 14 uur accuduur! Het langst van alle tablets!
Meer dan 14 uur accuduur! Het langst van alle tablets!
Ik heb zojuist de Surface 2 32GB gehaald (Fnac Leuven), kon het toch niet laten omdat ik zo tevreden ben van de surface RT (het concept) welke ik een maand geleden via de studenten actie gekocht heb.
Straks even uit testen en vergelijken, de Pro is voor mij geen meer waarde, als ik desktop applicaties wil gebruiken doe ik dit wel op mijn workstation met meerdere grote schermen. 10 inch, ongeacht de resolutie is mij te klein hiervoor. Ik vond de surface pro 2 trouwens echt een baksteen in de winkel.
Straks even uit testen en vergelijken, de Pro is voor mij geen meer waarde, als ik desktop applicaties wil gebruiken doe ik dit wel op mijn workstation met meerdere grote schermen. 10 inch, ongeacht de resolutie is mij te klein hiervoor. Ik vond de surface pro 2 trouwens echt een baksteen in de winkel.
die 270 gram extra maakte hem een baksteen?timofp schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:15:
Ik heb zojuist de Surface 2 32GB gehaald (Fnac Leuven), kon het toch niet laten omdat ik zo tevreden ben van de surface RT (het concept) welke ik een maand geleden via de studenten actie gekocht heb.
Ter geruststelling: mijn orderstatus bij Paradigit zag er vanmiddag hetzelfde uit, maar ik krijg net een mailtje dat 'ie is klaargemaakt voor verzending, met een trackingnummer erbij.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
Het gaat dus juist om de Surface 2 (RT), niet de Pro. En hij is dus juist niet op voorraad. Misschien zegt de shop dat wel, maar niet als je inlogd en naar je bestelling kijkt is het niet het geval. Het lijkt erop dat de gewone winkelverkoop voor de bestellingen gaat aangezien ik hier in de regio genoeg vestigingen zie die mijn bestelde model wel nog in voorraad hebben. Maar dan natuurlijk net weer niet die vestiging waar ik em heb besteld..*zucht*
Op de winkelverkoop verdienen ze nu (zonder de gratis touch cover 2) per exemplaar 100 euro meer als iemand de touch cover koopt. Ik denk dus dat we als bestellers helemaal achterin de rij staan en nog een flinke tijd moeten wachten. Totdat de winkels weer genoeg voorraad hebben.
Lokkertje? Om je dan toch (in je ongeduldigheid) direct naar de winkel te laten gaan om dan toch de volle mep te betalen?
Allemaal assumptions, maar als er nog voorraad in sommige winkels zelf liggen vind ik dit wel heel opmerkelijk.
Orderstatus ook online veranderd?Ru__ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:54:
[...]
Ter geruststelling: mijn orderstatus bij Paradigit zag er vanmiddag hetzelfde uit, maar ik krijg net een mailtje dat 'ie is klaargemaakt voor verzending, met een trackingnummer erbij.
Ik had het vooral op de dikteFrankvbr schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:44:
[...]
die 270 gram extra maakte hem een baksteen?
Ik ga de surface pro 2 256 kopen en o.a. opzetten in een desktopconfiguratie met twee externe monitors. De 8GB editie dient hier niet voor onder te doen. Files sla ik nu toch al op op servers.timofp schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:15:
Btw, wat mij vorig jaar tegenhield was het batterijleven en de grootte van het ram-geheugen.
Verwijderd
FWIW Heb nog gebeld over mijn in backorder staande Touchcover2.
Mij werd verteld dat die weer volgende week dinsdag verwacht worden.
Mij werd verteld dat die weer volgende week dinsdag verwacht worden.
Verwijderd
Waarschijnlijk ga ik ook de surface 2 kopen ter vervanging van mijn oude laptop.
Ik neem aan dat ik alles wat ik nu kan doen op een 4 jaar oude laptop ik minimaal ook kan doen op surface 2 of zijn er dingen waar ik nog speciaal op moet letten?
Voor extra opslag gebruik ik iig mijn externe harde schijf en evt. cloud.
Ik zie overigens wel dat mijn printer (canon IP4300) niet ondersteunt wordt, dat is wel een tegenvaller
Ik neem aan dat ik alles wat ik nu kan doen op een 4 jaar oude laptop ik minimaal ook kan doen op surface 2 of zijn er dingen waar ik nog speciaal op moet letten?
Voor extra opslag gebruik ik iig mijn externe harde schijf en evt. cloud.
Ik zie overigens wel dat mijn printer (canon IP4300) niet ondersteunt wordt, dat is wel een tegenvaller
Als je hem echt als vervanging ziet voor je laptop moet je wel de PRO versie nemen. Tenminste, als je gewone applicaties wilt kunnen installeren. Maar waarschijnlijk weet je dat al anders zou je hier niet kijkenVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 01:10:
Waarschijnlijk ga ik ook de surface 2 kopen ter vervanging van mijn oude laptop.
Mijn oude printer (toevalig vorige maand een nieuwe gekocht) zou het ook niet doen in Vista, Windows 7, 8 en 8.1 preview maar deed het ook gewoon. Ik zou het eerst proberen voor je een nieuwe koopt. Bij mij werkte niet alle software goed maar kon wel gewoon printen...Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 01:10:
Ik heb de tablet nog niet ontvangen maar ik heb een mail gehad dat ik hem vandaag krijg. Dit kan ik zien aan het post nl tracking number.
Daarnaast een mailtje gehad dat ik de touchcover (met bijbetaling) niet kan upgraden naar een typecover.... Ze willen blijkbaar geen geld verdienen meer tegenwoordig.
Daarnaast een mailtje gehad dat ik de touchcover (met bijbetaling) niet kan upgraden naar een typecover.... Ze willen blijkbaar geen geld verdienen meer tegenwoordig.
Zal het geheugen en de SSD makkelijk te vervangen zijn? Ik kan de Pro2 64GB voor 630 euro krijgen wat ik al prijzig vind voor een dure tablet
Ik denk niet dat het mogelijk is. Maar 630 euro is echt een koopje volgens mij....
Hier een teardown van de PRO 2, Kun je zien hoe hij in elkaar zit en wat je kunt vervangen.Megamind schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 07:42:
Zal het geheugen en de SSD makkelijk te vervangen zijn? Ik kan de Pro2 64GB voor 630 euro krijgen wat ik al prijzig vind voor een dure tablet
http://www.ifixit.com/Tea...ce+Pro+2+Teardown/18604/1
Geen aanrader om spullen te gaan vervangen.
Ik heb problemen met Bluetooth tussen de Surface Pro 2 en mijn Samsung Ativ S (WP8). Hij verbindt, maar enkele seconden later staat er weer; 'not connected'. Hij kan de verbinding niet stabiel / stand houden. Op de telefoon staat GDR2. Meer mensen met dit euvel?
Verwijderd
Nope, vanochtend nog niks binnen gehad, niet via de mail en ook niet via de website. Denk toch echt dat het volgende week gaat worden.Ru__ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:54:
[...]
Ter geruststelling: mijn orderstatus bij Paradigit zag er vanmiddag hetzelfde uit, maar ik krijg net een mailtje dat 'ie is klaargemaakt voor verzending, met een trackingnummer erbij.
Toch wel een beetje jammer dat er dan ook niet een mailtje uit gaat van: "Onze excuses voor het niet leveren van het product op de release datum, we gaan uw bestelling leveren rond etc etc. Nogmaals ons welgemeende excuses". Dat zou ik wel zo netjes vinden. Natuurlijk snap ik dat ze door de grote aanloop door de gratis Touch Cover actie het heel erg druk hebben en ik heb er ook geen moeite mee te wachten tot volgende week...maar laat je klanten weten wat er speelt, laat ze niet 'in the dark'.
Nu moest ik dus zelf gaan bellen/chatten/mailen om erachter te komen dat het volgende week gaat worden. Geeft niet echt een heel erg lekker gevoel om in de toekomst nog iets bij die tent te gaan bestellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 12:16 ]
Hier ben ik toevallig ook gisteren achter gekomen. Maar dan met mijn Surface 1 en mijn Lumia 720. Eerste keer dat ik bluetooth wilde gebruiken en precies hetzelfde als wat jij beschrijft.NeFoRcE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:22:
Ik heb problemen met Bluetooth tussen de Surface Pro 2 en mijn Samsung Ativ S (WP8). Hij verbindt, maar enkele seconden later staat er weer; 'not connected'. Hij kan de verbinding niet stabiel / stand houden. Op de telefoon staat GDR2. Meer mensen met dit euvel?
Ook met GDR2 dan? Las dat GDR3 dit euvel moet oplossen. Hopelijk komt de update snel dan, dat zal zorgen voor nog een berg functies meer op de Surface (pro)!
Heb momenteel GDR3 op een Lumia 925 maar ook die wil geen stabiele verbinding maken met zowel Surface 1 als 2.NeFoRcE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:55:
Ook met GDR2 dan? Las dat GDR3 dit euvel moet oplossen. Hopelijk komt de update snel dan, dat zal zorgen voor nog een berg functies meer op de Surface (pro)!
Sinds eergisteren de Surface RT 64 GB binnen.
even mee gespeeld. en ik moet zeggen dat ik het een erg prettige tablet vind
vergelijk het even met mijn ipad-3)
- Office 2013 suite in combinatie met Skydrive (ook leuk dat je 200 GB upgrade krijgt) werkt super, mijn volledige administratie (excel,word,pdf) is nu prima te managen vanaf de tablet
- ik vind zelf de outlook rt versie goed genoeg, meerdere accounts koppelen, kwa functionaliteit doet het niet veel onder voor de volledige outlook 2013
- kickstand in 2 standen voelt solide aan
Ik ben benieuwd of het aspelen van .mkv bestanden met subs lukt met mobile hd media player.. vanavond nog even proberen.. dat zou super zijn, streamen vanaf NAS of USB
wel vreemd dat ik mijn landinstellingen moest aanpassen naar Verenigde staten om Apps te kunnen downloaden zoals mobile hd media player of Wordfeud.
verder zou het leuk zijn als er een spotify app zou komen die mis ik nog wel, en jammer dat de ING app er welliswaar is maar je geen zakelijke rekening kan koppelen.
even mee gespeeld. en ik moet zeggen dat ik het een erg prettige tablet vind
vergelijk het even met mijn ipad-3)
- Office 2013 suite in combinatie met Skydrive (ook leuk dat je 200 GB upgrade krijgt) werkt super, mijn volledige administratie (excel,word,pdf) is nu prima te managen vanaf de tablet
- ik vind zelf de outlook rt versie goed genoeg, meerdere accounts koppelen, kwa functionaliteit doet het niet veel onder voor de volledige outlook 2013
- kickstand in 2 standen voelt solide aan
Ik ben benieuwd of het aspelen van .mkv bestanden met subs lukt met mobile hd media player.. vanavond nog even proberen.. dat zou super zijn, streamen vanaf NAS of USB
wel vreemd dat ik mijn landinstellingen moest aanpassen naar Verenigde staten om Apps te kunnen downloaden zoals mobile hd media player of Wordfeud.
verder zou het leuk zijn als er een spotify app zou komen die mis ik nog wel, en jammer dat de ING app er welliswaar is maar je geen zakelijke rekening kan koppelen.
Je kan bij spotify ook de website gebruiken. Werkt erg goed. play.spotify.nl.
Volgens mij hoef je de land instellingen niet te wijzigen. Je kan bij de store bij de opties ook aangeven dat je geen land specifieke applicaties wilt. Dan krijg je gewoon alle applicaties.
Volgens mij hoef je de land instellingen niet te wijzigen. Je kan bij de store bij de opties ook aangeven dat je geen land specifieke applicaties wilt. Dan krijg je gewoon alle applicaties.
Ik ben er aardig zeker van dat ik een Surface 2 uit de VS meeneem als ik over 2 weken ga, maar nu twijfel ik nog over de cover. Een typecover hoef ik niet, ga niet veel typen. Maar vraag me af of zelfs een touchcover wel nodig is.
Probleem is, als ik geen touchcover neem, heb ik helemaal geen cover... Heb de oude touchcover wel eens getest, maar wat mij betreft kan ik net zo goed op scherm typen.
Iemand een nuttige opmerking/tip hierover uit ervaring?
Probleem is, als ik geen touchcover neem, heb ik helemaal geen cover... Heb de oude touchcover wel eens getest, maar wat mij betreft kan ik net zo goed op scherm typen.
Ik gebruik de touch cover ook echt, is toch wel een meerwaarde, zowel het type, maar ook vooral de bescherming. Als hij dicht is bescherm hij het scherm en als je hem op tafel legt met de cover naar achter geplooid beschermt hij de achterzijde van de tablet en blijft deze ook veel beter liggen. Dus ik zou zeker wel een cover nemen.The_MAN schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:20:
Ik ben er aardig zeker van dat ik een Surface 2 uit de VS meeneem als ik over 2 weken ga, maar nu twijfel ik nog over de cover. Een typecover hoef ik niet, ga niet veel typen. Maar vraag me af of zelfs een touchcover wel nodig is.
Ik heb zelf de cover van mijn Surface 1 voorlopig gehouden omdat de nieuwe covers nog niet echt goed verkrijgbaar zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door timofp op 24-10-2013 14:29 ]
Ik heb de Surface Pro 2 i.c.m. Type Cover 2. Een heerlijke combinatie. Als je onderweg bent, of lekker op schoot zit, (waar de Surface 2 (pro) nu nog beter voor geschikt is, want; kickstand), is een type/touchcover echt een uitkomst. Je houdt zóveel meer scherm over!!!!!The_MAN schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:20:
Tsja, het is een persoonlijke kwestie uiteindelijk. Zelf vind ik het onscreen toetstenbord vaak teveel ruimte innemen als ik wat langere teksten type zoals een mailtje oid. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om een trackpad(je) te hebben op de touchcover voor de taken waar het soms lastig is om alles met je vinger te doen. Uiteindelijk is het een kwestie van geld vs. gebruik.The_MAN schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:20:
Heb destijds bij de Surface RT een Touch Cover gekocht en nu bij de S2 weer, maar alleen vanwege de Paradigit actie. Had ik weer de volle mep ervoor moeten betalen had ik het misschien ook niet gedaan.
Nou, dat is dus mijn probleem, ik wil wel een cover, maar dat typen hoeft niet van mij, een cover zonder typen is er niet, dus denk dat ik voor de originele touch cover ga (niet de touch cover 2). De 2 versies van zowel de touch en type zie ik trouwens bij de Microsoft Store zowel als in NL als in de VS op uitverkocht staan, dus wordt sowieso moeilijktimofp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Ik gebruik de touch cover ook echt, is toch wel een meerwaarde, zowel het type, maar ook vooral de bescherming. Als hij dicht is bescherm hij het scherm en als je hem op tafel legt met de cover naar achter geplooid beschermt hij de achterzijde van de tablet en blijft deze ook veel beter liggen. Dus ik zou zeker wel een cover nemen.
Ik heb zelf de cover van mijn Surface 1 voorlopig gehouden omdat de nieuwe covers nog niet echt goed verkrijgbaar zijn.
Bedankt, cover komt er zeker bij!
Bedankt, ik ga hem toch wel anders gebruiken, voornamelijk op de bank, beetje internetten. Verder filmpjes kijken in het vliegtuig, voor het echte werk heb ik een ASUS UX21A, die voldoet daar prima voorNeFoRcE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Ik heb de Surface Pro 2 i.c.m. Type Cover 2. Een heerlijke combinatie. Als je onderweg bent, of lekker op schoot zit, (waar de Surface 2 (pro) nu nog beter voor geschikt is, want; kickstand), is een type/touchcover echt een uitkomst. Je houdt zóveel meer scherm over!!!!!
Nou, ik vind het de prijs van de cover niet waard wat ik ermee zou doen. Denk dat ik wel duidelijk heb nu dat het de touch cover 1 gaat worden. Mocht die op den duur niet bevallen kan ik altijd nog overwegen naar een andere te switchen op een later tijdstip.Beanie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:33:
[...]
Tsja, het is een persoonlijke kwestie uiteindelijk. Zelf vind ik het onscreen toetstenbord vaak teveel ruimte innemen als ik wat langere teksten type zoals een mailtje oid. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om een trackpad(je) te hebben op de touchcover voor de taken waar het soms lastig is om alles met je vinger te doen. Uiteindelijk is het een kwestie van geld vs. gebruik.
Heb destijds bij de Surface RT een Touch Cover gekocht en nu bij de S2 weer, maar alleen vanwege de Paradigit actie. Had ik weer de volle mep ervoor moeten betalen had ik het misschien ook niet gedaan.
Verwijderd
De meerprijs van de touchcover 2 is toch slechts € 20? Als ik zo naar de verbeteringen kijk en de eerste reviews lijkt mij dat zeer de moeite waard.The_MAN schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:36:
Nou, ik vind het de prijs van de cover niet waard wat ik ermee zou doen. Denk dat ik wel duidelijk heb nu dat het de touch cover 1 gaat worden. Mocht die op den duur niet bevallen kan ik altijd nog overwegen naar een andere te switchen op een later tijdstip.
Maar het prijsverschil van de touch cover 1 met type cover 2 is wel wat groter.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
De meerprijs van de touchcover 2 is toch slechts € 20? Als ik zo naar de verbeteringen kijk en de eerste reviews lijkt mij dat zeer de moeite waard.
edit: ok, nu zie ik de type cover 2 voor $95 ex sales tax bij Walmart! mischien toch maar doen dan
[ Voor 12% gewijzigd door The_MAN op 24-10-2013 14:51 ]
Verwijderd
Same here. Zowel met een Surface2 als HP Elitebook met Windows 8.1.Beanie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:29:
[...]
Heb momenteel GDR3 op een Lumia 925 maar ook die wil geen stabiele verbinding maken met zowel Surface 1 als 2.
Wordt waarschijnlijk wachten tot GDR3/Black officieel uit is.
Ik zie, nadat ik een BT connectie opgezet heb, een 'ander apparaat' er bij komen in Apparaatbeheer/Device manager.
Genaamd 'BtSoftAp Service'. Zal er wel mee te maken hebben.
Ik heb mijn Surface 2 net opgehaald bij en daar vertelden ze me dat Microsoft nog geen touchcovers had uitgeleverd en ook niet wist wanneer die wel uitgeleverd gingen worden.
Verwijderd
Waar is 'daar'?Swerfer schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:12:
Ik heb mijn Surface 2 net opgehaald bij en daar vertelden ze me dat Microsoft nog geen touchcovers had uitgeleverd en ook niet wist wanneer die wel uitgeleverd gingen worden.
Bij Paradigit vertelden ze me volgende week dinsdag.
Ben ook wel benieuwd, want ik heb net mail gehad van Paradigit dat mijn reservering klaar ligt om opgehaald te worden (Surface 2 RT + gratis Touch Cover 2).
Ik rij zo wel even langs...to be continued.
Ik rij zo wel even langs...to be continued.
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Sorry, daar is Paradigit in Zaandam...Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:15:
[...]
Waar is 'daar'?
Bij Paradigit vertelden ze me volgende week dinsdag.
Ik heb jammer genoeg wel serieus wat backlight bleeding bij mijn nieuwe Surface 2, heb eens vergeleken met mijn Surface 1 en het is echt minstens zo fel (in de zin van sterkte van het licht wat doorschijnt, de hoeveelheid plaatsen en hoe diep in het scherm). Het ergste is het aan de aansluiting voor de lader rechts onder, maar eigenlijk zowat rond heel het scherm zijn plekken.
Nu weet ik niet of ik hiervoor contact zou opnemen met MS of niet, misschien was mijn eerste gewoon een heel goed exemplaar, en is dit gewoon, hoewel het toch wel fel is. Bij halve helderheid in een normaal verlichte kamer (daglicht) valt het op bij donkere scenes in een film.
Nu weet ik niet of ik hiervoor contact zou opnemen met MS of niet, misschien was mijn eerste gewoon een heel goed exemplaar, en is dit gewoon, hoewel het toch wel fel is. Bij halve helderheid in een normaal verlichte kamer (daglicht) valt het op bij donkere scenes in een film.
Zelf een surface1 twee keer omgeruild voor bleeding, vreselijk irritant op halve helderheid tijdens films zoals je zelf ook verteld, nu heb ik eentje waar je pas op 3/4 helderheid wat ziet (en uiteraard op 100% zie je het wel 'redelijk', sowieso minder dan de vorige modellen die ik had.timofp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:14:
Ik heb jammer genoeg wel serieus wat backlight bleeding bij mijn nieuwe Surface 2, heb eens vergeleken met mijn Surface 1 en het is echt minstens zo fel (in de zin van sterkte van het licht wat doorschijnt, de hoeveelheid plaatsen en hoe diep in het scherm). Het ergste is het aan de aansluiting voor de lader rechts onder, maar eigenlijk zowat rond heel het scherm zijn plekken.
Ervaring zelf is dat ze er niet al te moeilijk om doen, dat het aanwezig is is normaal, maar stoort het enorm, laat je hem omwisselen. Zo is dat mij ook verteld door de surface support.
Wel ben ik echt benieuwd naar de touchcover2, iemand al ervaringen mee (vooral bijvoorbeeld al heb je toevallig ook een oude surface+cover?) Lijkt me wel een leuke upgrade over een paar maandjes, vooral backlight light me handig naast de gevoeligere cover.
Ja, het is backwards compatible.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:11:
Een vraag tussendoor, past de oude type cover op de Surface 2?
En ook besteld! Volgende week wordt hij in de VS geleverd, ik moet nog tot 11 November wachten helaas
Ach ja, incl. type cover 2 voor €442,76, dat is een type cover 2 voor €3,76 vergeleken met de NL prijzen, dat vond ik de cover nog wel waard
Het is grotendeels een feestje die nieuwe Surface 2, maar toch wel wat kleine dingen meegemaakt in de afgelopen paar dagen. Vandaag een complete freeze gehad, Bluetooth paring werkt niet of heel 'flakey' en is er geen verbinding vast te houden. En dan een hele aparte, het tik geluid van het toetsenbord verdwijnt soms zomaar tijdens het typen zonder enige aanleiding. Ook terwijl ik dit aan het typen ben.
Maar goed, niks dat niet gefixt kan worden met een software update. De HW is tot nog toe vlekkeloos. Goede snelheid, goed scherm en voor zover het na een paar dagen in te schatten is, ook best goede accuduur.
Maar goed, niks dat niet gefixt kan worden met een software update. De HW is tot nog toe vlekkeloos. Goede snelheid, goed scherm en voor zover het na een paar dagen in te schatten is, ook best goede accuduur.
Krijg je nu met de webbrowser normale webpagina's voorgeschoteld of een mobile versie?
En hoe bevalt Reddit erop?
En hoe bevalt Reddit erop?
Op mijn werk zitten mensen te koekeloren naar mijn surface pro 2 en in ieder geval heeft één iemand al een surface 2 (niet pro) gehaald, omdat "ik wil ook even naast die iphone wat kunnen doen aan werk op vakantie".
Wel beetje jammer dat alle touch en type covers nog niet breed beschikbaar zijn
Wel beetje jammer dat alle touch en type covers nog niet breed beschikbaar zijn
Interessant deze Surface 2. Ik gebruik nu bijna een jaar naar volle tevredenheid de Surface RT alleen merk je wel dat de snelheid wat tegen kan vallen op sommige punten. De Surface 2 is duidelijk een verbetering t.o.v. de Surface RT. Toch is het weer een dure aanschaf en voor mijn huidige Surface RT 64GB verwacht ik niet veel voor te krijgen (als je hem uberhaupt al verkocht krijgt) aangezien de behuizing ook nog eens beschadigd is. En om nou elk jaar een nieuwe tablet te kopen
..
Ik ben overigens ook benieuwd wat het verschil in battery-life is tussen de Surface 2 en de Surface Pro 2.
Ik ben overigens ook benieuwd wat het verschil in battery-life is tussen de Surface 2 en de Surface Pro 2.
Surface Pro 2:ruudonline schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:22:
Interessant deze Surface 2. Ik gebruik nu bijna een jaar naar volle tevredenheid de Surface RT alleen merk je wel dat de snelheid wat tegen kan vallen op sommige punten. De Surface 2 is duidelijk een verbetering t.o.v. de Surface RT. Toch is het weer een dure aanschaf en voor mijn huidige Surface RT 64GB verwacht ik niet veel voor te krijgen (als je hem uberhaupt al verkocht krijgt) aangezien de behuizing ook nog eens beschadigd is. En om nou elk jaar een nieuwe tablet te kopen..
http://anandtech.com/show...ft-surface-pro-2-review/4
http://www.engadget.com/2...oft-surface-pro-2-review/
Surface 2:
http://anandtech.com/show/7439/microsoft-surface-2-review/5
http://www.engadget.com/2...crosoft-surface-2-review/ <-- aanzienelijk langer.
Bij engadget moet je wel een stukje scrollen.
Ik heb gisteren mijn Surface 2 32GB binnen gehad van de Paradigit. Helaas nog zonder Touchcover 2. Deze krijg ik later geleverd. Hierover had ik al netjes een mailtje van hun gehad.
Ik ben erg tevreden over de snelheid! Een stuk beter dan mijn Surface RT 64GB. Ook het scherm is een stuk scherper door de Full HD.
Ik heb alleen één onduidelijkheidje maar heb ik ook met mijn laptop en pc met windows 8.1. Toen ik mijn Surface instelde kreeg ik de vraag of je een backup wilde terug zetten of dat je hem wilde instellen als nieuwe. Dus ik heb nieuwe gedaan want is een nieuw apparaat. Nu verwacht ik dat hij mij Startscherm helemaal synchroniseert (vind ik juist handig) tussen mijn 3 Windows 8.1 apparaten. Dit doet hij alleen niet helemaal goed. De apps kloppen aardig maar zijn zeker niet allemaal juist.
Is er een manier om al je apparaten te zien en je oude (8.1 preview apparaten) te verwijderen en eventueel de sync te pushen ofzo? Alle schuifjes staan bij de instellingen op JA.
Ik ben erg tevreden over de snelheid! Een stuk beter dan mijn Surface RT 64GB. Ook het scherm is een stuk scherper door de Full HD.
Ik heb alleen één onduidelijkheidje maar heb ik ook met mijn laptop en pc met windows 8.1. Toen ik mijn Surface instelde kreeg ik de vraag of je een backup wilde terug zetten of dat je hem wilde instellen als nieuwe. Dus ik heb nieuwe gedaan want is een nieuw apparaat. Nu verwacht ik dat hij mij Startscherm helemaal synchroniseert (vind ik juist handig) tussen mijn 3 Windows 8.1 apparaten. Dit doet hij alleen niet helemaal goed. De apps kloppen aardig maar zijn zeker niet allemaal juist.
Is er een manier om al je apparaten te zien en je oude (8.1 preview apparaten) te verwijderen en eventueel de sync te pushen ofzo? Alle schuifjes staan bij de instellingen op JA.
Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]