NeeSlashdotter schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:56:
Geldt de touchcover actie van Paradigit nog?
Voor mensen die nog wachten op hun surface bij paradigit:
Ik heb bij paradigit.nl een surface pro 2 128 GB besteld. Ik heb gechat met een medewerker om te vragen wanneer ze weer nieuwe binnenkregen. Hij zei dat 29-10 weer een grote lading binnenkomt. Ik weet alleen niet of dit ook geld voor andere modellen.
Ik heb bij paradigit.nl een surface pro 2 128 GB besteld. Ik heb gechat met een medewerker om te vragen wanneer ze weer nieuwe binnenkregen. Hij zei dat 29-10 weer een grote lading binnenkomt. Ik weet alleen niet of dit ook geld voor andere modellen.
Hebben jullie ook last van dat hij niet schakelt tussen wifi? Als ik van school naar huis ga dan pakt hij nog steeds de wifi van school.
Dat is toch super? Surfen op je school wifi op hoeveel km afstand?Markie577 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:57:
Hebben jullie ook last van dat hij niet schakelt tussen wifi? Als ik van school naar huis ga dan pakt hij nog steeds de wifi van school.
Keuzestress. De Surface 2 is best wel aantrekkelijk maar er komen nog een hele berg betaalbare laptops met touch aan en 8 inch tablets met Bay Trail. En de Nexus 10 2 wordt ook over een week aangekondigd.
Dan maar een maandje afwachten...
Dan maar een maandje afwachten...
Ik ben sinds gisteren overgestapt van een Asus TF700t (android) naar Surface 2 (niet-pro).
moet zeggen: het bevalt me best!
Met de "host-file-hack" bijna geen last van de advertenties e.d.
Het enige jammere vind ik wel dat je op RT niet makkelijk MKV films kan kijken.
Heeft iemand hier tips over? (dit is m'n eerste RT tablet)
M'n bevinding tot nu toe is in iedergeval dat de tablet veel sneller aan voelt dan de Asus TF700
M'n bevinding tot nu toe is in iedergeval dat de tablet veel sneller aan voelt dan de Asus TF700
Installeer mobile HD player, speelt mkv files lokaal en extern (micro-sd en usb stick) prima af. Hij kost misschien een klein bedrag, totdat VLC in de store komt is er nog niet iets anders.tmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:39:
Ik ben sinds gisteren overgestapt van een Asus TF700t (android) naar Surface 2 (niet-pro).
Zijn nog paar andere apps in de store te vinden, maar die waren of te overdreven duur of erg slecht.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 25-10-2013 15:46 ]
Verwijderd
Eindelijk heb ik 'em dan ook. Wel in een andere vestiging gehaald dan de bedoeling was via wat bellen. Nu maar ook de TypeCover 2 gaan bestellen aangezien ik toch niet echt gecharmeerd zou worden van de Touchcover. Jammer dat Microsoft de levering van een (essentieel) accesoire niet echt lekker heeft georganiseerd.
Eerste indruk: Wow, wat is dit een fijne tablet. Vooral de mogelijkheden die je hebt zijn zo veel groter dan met een 'dumb' iPad. Een volledige versie van Word is echt een aanwist. Dit is by-far de beste tablet die ik in mijn handen heb gehad.
Wel een negatief puntje: Vergeleken met Android en iOS is het wel een behoorlijke leercurve. Eigenlijk zou dat niet moeten. Ik was vooral even op zoek hoe ik nu charms aan Start kon toevoegen en het uitvogelen van de gestures is een beetje trial-and-error en Microsoft had hier wel wat meer aandacht aan kunnen besteden in de vorm van een tutorial. Maar nu ik er ongeveer drie uur mee heb gewerkt moet ik zeggen dat het wel aardig went. Ik kon ook de meeste apps die ik op Android en iOS heb gemakkelijk vinden. Wel jammer dat er geen Ziggo TV app bij zit, hopelijk gaat dat nog komen. Begin nu langzaam ook het gevoel te krijgen dat de Surface ook echt goed begint te verkopen. De medewerker waar ik het apparaat kwam afhalen bevestigde dat: Ze gaan als warme broodjes over de toonbank.
Eerste indruk: Wow, wat is dit een fijne tablet. Vooral de mogelijkheden die je hebt zijn zo veel groter dan met een 'dumb' iPad. Een volledige versie van Word is echt een aanwist. Dit is by-far de beste tablet die ik in mijn handen heb gehad.
Wel een negatief puntje: Vergeleken met Android en iOS is het wel een behoorlijke leercurve. Eigenlijk zou dat niet moeten. Ik was vooral even op zoek hoe ik nu charms aan Start kon toevoegen en het uitvogelen van de gestures is een beetje trial-and-error en Microsoft had hier wel wat meer aandacht aan kunnen besteden in de vorm van een tutorial. Maar nu ik er ongeveer drie uur mee heb gewerkt moet ik zeggen dat het wel aardig went. Ik kon ook de meeste apps die ik op Android en iOS heb gemakkelijk vinden. Wel jammer dat er geen Ziggo TV app bij zit, hopelijk gaat dat nog komen. Begin nu langzaam ook het gevoel te krijgen dat de Surface ook echt goed begint te verkopen. De medewerker waar ik het apparaat kwam afhalen bevestigde dat: Ze gaan als warme broodjes over de toonbank.
Heb je de app Help en Tips bekeken?Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:32:Wel een negatief puntje: Vergeleken met Android en iOS is het wel een behoorlijke leercurve. Eigenlijk zou dat niet moeten. Ik was vooral even op zoek hoe ik nu charms aan Start kon toevoegen en het uitvogelen van de gestures is een beetje trial-and-error en Microsoft had hier wel wat meer aandacht aan kunnen besteden in de vorm van een tutorial.
Die is nieuw vanaf Windows 8.1
Apart, met installeren van 8.1 op een oude RT kreeg ik allerlei 'handige' meldingen en met de setup van mijn nieuwe Surface 2 weer. Met name de gestures worden toch best aardig duidelijk gemaakt, in elk geval niet te missen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:32:
Wel een negatief puntje: Vergeleken met Android en iOS is het wel een behoorlijke leercurve. Eigenlijk zou dat niet moeten.
Even iets anders, zijn er meer mensen die issues hebben met Bluetooth? Die van mij wil geen verbinding vast houden met m'n telefoon. Niks mis met de telefoon, werkt gewoon op Win7 en BT van de auto.
Verwijderd
Nee. En ik hop soms wel 4keer per dag van wifi verbinding.Markie577 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:57:
(en zo mooi dat wachtwoorden van wifi verbindingen gesynced worden met je account)
.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 00:07 ]
het afspelen van .mkv bestanden gaat echt super met mobile hd player. gewoon series downloaden met subs en afspelen in 1080P. zelfs startrek (20 gb .mkv) speelt perfect af
.. nu nog een goede player voor .flv bestanden zoeken.
play.spotify.com werkt op zich prima alleen hoe zorg je ervoor dat als de surface in standby gaat spotify niet pauzeert ?
play.spotify.com werkt op zich prima alleen hoe zorg je ervoor dat als de surface in standby gaat spotify niet pauzeert ?
Ik heb zelf geen Surface, maar ik hoorde als je Spotify in de desktop versie opent (dit kan ook op rt), dat Spotify wel door blijft spelen.
Verwijderd
Ja, dat klopt. Zelfs al schakel je later weer terug naar de Modern UI, je muziek blijft gewoon doorspelen.Downloads schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:43:
Ik heb zelf geen Surface, maar ik hoorde als je Spotify in de desktop versie opent (dit kan ook op rt), dat Spotify wel door blijft spelen.
Op mijn surface rt heb ik spotlite geïnstalleerd, een modern UI versie van play.spotify.com, blijft spelen onder lockscreen. Niet de mooiste app, maar werkt wel
Verwijderd
Gezien onder andere een Xbox One Miracast support heeft, is dit vet 
http://forums.wpcentral.c...-awesome-surface-2-a.html
http://forums.wpcentral.c...-awesome-surface-2-a.html
Even een vraag voor de bezitters: wat voor een standaard is de HD video out poort?
Ik kan het nergens vinden!?
Kijk ik ergens overheen?
Ik kan het nergens vinden!?
Kijk ik ergens overheen?
Bedankt, had op Surface 2 + HDMI moeten zoeken. Ik maar zoeken op Surface 2 video output / port.SChief schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:48:
Micro HDMI voor zover ik weet.
Is er ook een levertijden/prijzen topic. Ben benieuwd of hij nog wordt verkocht met gratis touchcover
[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 26-10-2013 16:05 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
uhm, kickstand zit ingebouwd? Die is standaard, dus gratis!MaDLiVe schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:32:
Is er ook een levertijden/prijzen topic. Ben benieuwd of hij nog wordt verkocht met gratis kickstand.
Ik zag net dat er ook een Music cover voor de Surface 2 ontwikkeld is door Microsoft: http://surfaceremixproject.com/
Lijkt me wel mooi om mee te spelen! Nu nog uitzoeken waar hij besteld kan worden want winnen kan niet in Europa.
Lijkt me wel mooi om mee te spelen! Nu nog uitzoeken waar hij besteld kan worden want winnen kan niet in Europa.
Ik kan niet wachten om een Surface 2 aan te schaffen... Moet iemand wel even mijn Macbook overkopen.
Hij doelt waarschijnlijk op de gratis touch cover 2 die tijdelijk bij Paradigit erbij zat!The_MAN schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:36:
[...]
uhm, kickstand zit ingebouwd? Die is standaard, dus gratis!
Vandaag hebben m'n ouders een Surface 2 gekocht. Ze wilden eigenlijk een laptopje van ongeveer 400 euro, maar qua wat ze ermee wilden doen leek deze tablet eigenlijk net zo goed. Maar tegelijkertijd was het juist een veel betere keuze omdat het 'tablet' aspect voor hun nog helemaal nieuw is, en dus leuk (smartphones gebruiken ze ook nog niet, vandaar).Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:32:
Eindelijk heb ik 'em dan ook. Wel in een andere vestiging gehaald dan de bedoeling was via wat bellen. Nu maar ook de TypeCover 2 gaan bestellen aangezien ik toch niet echt gecharmeerd zou worden van de Touchcover. Jammer dat Microsoft de levering van een (essentieel) accesoire niet echt lekker heeft georganiseerd.
Super impulsieve aankoop dus omdat ikzelf ook vrijwel niks van tablets afweet, voelde me er als semi-tweaker maar ongemakkelijk bij
Toetsenbord is alleen nog wel even een punt zoals jij ook al aanstipt. Die Touchcover is matig (moet je van houden), en de Typecover is wat aan de dure kant. Ik zit nog te dubben of ik een Bluetooth muis/toetsenbord setje voor ze zal aanschaffen of toch maar zo'n Typecover...
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Blijkbaar kan er met de surface 2 nu ook miracast gebruikt worden. Mijn surface RT1 ondersteund het technisch wel, maar Microsoft wilt blijkbaar niet een update hiervoor uitbrengen...
Ziet er erg mooi uit moet ik eerlijk zijn, iemand hier ervaring mee ?
Ziet er erg mooi uit moet ik eerlijk zijn, iemand hier ervaring mee ?
Ben ik echt de enige die de touch cover fijner vindt dan de type cover? Heb beide met elkaar vergeleken in de winkel, was wel nog de eerste generatie. Die type had maar dunne zwakke knopjes. Beetje mwah als je het mij vraagt.
Net geprobeerd om de Surface 2 met mijn HTC telefoon te pairen maar de bluetoothverbinding viel ook hier na een seconde weg oid.Beanie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:39:
Het is grotendeels een feestje die nieuwe Surface 2, maar toch wel wat kleine dingen meegemaakt in de afgelopen paar dagen. Vandaag een complete freeze gehad, Bluetooth paring werkt niet of heel 'flakey' en is er geen verbinding vast te houden. En dan een hele aparte, het tik geluid van het toetsenbord verdwijnt soms zomaar tijdens het typen zonder enige aanleiding. Ook terwijl ik dit aan het typen ben.
Maar goed, niks dat niet gefixt kan worden met een software update. De HW is tot nog toe vlekkeloos. Goede snelheid, goed scherm en voor zover het na een paar dagen in te schatten is, ook best goede accuduur.
Het toetsenbord op de tablet zelf doet ook raar. Hij komt niet bij alle invoervelden vanzelf tevoorschijn wanneer je erop klikt. Volgens mij vooral in de browser niet, daar moet je hem overal zelf openen/sluiten.
Dit is de browser via Bureaublad, dat is geen omgeving waar je constant het schermtoetsenbord wil zien. My bad
Net deed de camera aan de achterkant het niet meer, kon wel zien wat de camera zag maar maakte geen foto's (wel filmpjes). Reboot verhelpt dit.
Dat zijn de dingetjes die ik opgemerkt heb. Komt dit de Surface 1 gebruikers bekend voor?
[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 27-10-2013 11:22 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Op de surface 1 geen problemen met bluetooth (8.1RT). I vind de surface een uitermate fijn apparaat en ben aan het overwegen om van de surface naar de 3 over te stappen. De eerste RT is niet echt traag maar het kan allemaal wel vlotter.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ben even aan het testen geweest en voor zover ik nu heb kunnen vinden werkt BT wel alleen zeer beperkt. Zo kan ik op Win7 wel mijn Lumia pairen zodat deze muziek afspeelt op m'n laptop, dat aspect wordt dus blijkbaar niet ondersteund op de Surface 2.geenstijl schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:42:
@Murk
ook hier zelfde probleem met bluetooth, verbind paar sec, daarna weer "niet verbonden"
Een afbeelding van Lumia naar Surface is wel te doen alleen belachelijk omslachtig. Eerst dus pairen, dan naar desktop, op het BT icoontje klikken en dan 'bestand ontvangen' aantikken. Pas dan kun je een bestand naar je Surface sturen. Andere BT functionaliteit lijkt ie niet te ondersteunen.
M.a.w. zeer matige tot gewoon slechte implementatie van Bluetooth. Neem aan dat BT muizen gewoon normaal werken, maar niet kunnen testen wegens gebrek aan een dergelijke muis.
Heb vandaag ook de Surface 2 gehaald. Hij is nog slicker dan ik dacht. 😊
Waar hebben jullie em gehaald dan?
Nvm; ik dacht dat het om de pro versie ging, die lijkt nergens op voorraad helaas
Nvm; ik dacht dat het om de pro versie ging, die lijkt nergens op voorraad helaas
[ Voor 59% gewijzigd door Grvy op 27-10-2013 16:55 ]
Dit is een account.
Hmm. Hij is 2 keer vastgelopen vandaag
Eerste keer tijdens filmpje kijken op youtube via de 'Hyper for Youtube' app en paar uur later toen iemand in de browser zat te facebooken/googlen/whatnot. En 'vastgelopen' wil zeggen: na een paar minuten wachten reageerde hij nog steeds nergens op, alleen de powerknop 5 seconden ingedrukt houden bood soelaas. Ouders zijn er niet blij mee, als hij nog een keer vastloopt gaat ie terug. Zo zonde, verder een prachtding..

Verwijderd
Hmm, zou een hardware matig probleem kunnen zijn. Zelf heb ik het apparaat al intensief gebruikt en nergens last van gehad. Ik gebruik eerlijk gezegd een andere You Tube app dus ik kan niet over Hyper praten, volgens mij heb ik 'ModernTube'. (Of iets in die geest, moet ik even checken.)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij veel van de vastlopers (bij mensen die normaal nooit computers gebruiken) ligt het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf. Misschien zelf een tijdje testen? ^^
EDIT: Was inderdaad Metro Tube, zie hieronder.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij veel van de vastlopers (bij mensen die normaal nooit computers gebruiken) ligt het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf. Misschien zelf een tijdje testen? ^^
EDIT: Was inderdaad Metro Tube, zie hieronder.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 23:53 ]
Ik raad voor youtube toch echt metrotube aan. Geweldige app!

Schermopname%20(3) by Holy_Cheese, on Flickr

Wie van jullie vindt de layout van het gesplitste toetsenbord ook zo raar. Kan er maar niet aan wennen en het lijkt me nog wel zo'n fijne oplossing.
hier eem voorneeld van een xum die uk op gevoel tup.
Eigenlijk moet de onderste rij een naar rechts geschoven worden. Met de vraagteken gewoon ergens anders. Overeen komend met windows phone.

Aah je kan bij flickr geen afmeting selecteren via delen BB code. Ook op desktop ie11.

Schermopname%20(3) by Holy_Cheese, on Flickr

Wie van jullie vindt de layout van het gesplitste toetsenbord ook zo raar. Kan er maar niet aan wennen en het lijkt me nog wel zo'n fijne oplossing.
Eigenlijk moet de onderste rij een naar rechts geschoven worden. Met de vraagteken gewoon ergens anders. Overeen komend met windows phone.

Aah je kan bij flickr geen afmeting selecteren via delen BB code. Ook op desktop ie11.
Misschien werd de crash wel door Flash player veroorzaakt. Ik heb nu een stuk of 12 belangrijke windows updates geïnstalleerd waaronder 4/5 voor RT en 1 voor Flash (de rest is Office).Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:59:
Hmm, zou een hardware matig probleem kunnen zijn. Zelf heb ik het apparaat al intensief gebruikt en nergens last van gehad. Ik gebruik eerlijk gezegd een andere You Tube app dus ik kan niet over Hyper praten, volgens mij heb ik 'ModernTube'. (Of iets in die geest, moet ik even checken.)
@Kaas: MetroTube lijkt een heleboel op Hyper qua layout/kleur. En volgens mij is er niks mis met die App zelf, hooguit dus met de Flash player
Ik vind Hyper toch wel de betere app na beide geprobeerd te hebben.
Hmm, heb hem maar eens getest en hij lijkt wel beter. Wat sneller met meer opties. Metro tube is wel wat mooier en beter ingedeeld maar die speelt op een of andere manier geen VEVO af. Niet dat ik die bagger vaak wil horen of überhaupt vevo wil steunen, maar toch. 😁
Mee eens, ik vind de plaatsing van de numpad ook raar. als je met je duimen typt dan moet je acrobaat zijn om bij het midden van het scherm te komen. Ik doe dan ook meestal links onder op `123` drukken en dan krijg je de numpad bij je rechterduim..Heilige Kaas schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:39:
...
[afbeelding]
Ook is het jammer dat de grote van het gesplitste toetsenbord niet de hoogte bepaald, je zou verwachten dat er dan wat meer ruimte krijgt, maar het zwarte vlak blijft even groot.
Vrijdag de Surface 2 in de handen gehad. Na lang twijfelen toch niet meegenomen ivm de prijs icm cover a 560-570. Voor dat geldt heb je een meer dan instap laptop.
Echter neem je die niet zo makkelijk mee naar bed, etc. als de Surface 2.
Vandaag nog eens flink nagedacht te hebben eens nagedacht wat ik voorheen allemaal met m'n iPad deed.
Browsen, social media en mailen. That's it.
Dat kan uiteraard ook allemaal met de Surface 2. Echter de Surface 2 kan meer.
Multitasken zoals het bedoelt is op een tablet. Ik kan een pdf bestand openen en daarnaast OneNote openen. Volledige Office pakket er gratis bij. De 200GB Skydrive is natuurlijk ook niet slecht.
Wat me nu nog tegen staat is de aankomende tablets met Windows 8.1 (non RT).
De Asus T100 komt volgens mij op de markt voor €350. Dat is niet slecht tov de Surface 2.
Echter heeft de Surface 2 weer een fijne kickstand die me ideaal lijkt voor video's kijken.
Hoeveel procent van de Surface 2 kopers heeft ook een cover gekocht? Of sluiten jullie externe toetsenborden/muizen aan?
Hoe bevalt de kickstand bij het lezen/browsen in bed?
Echter neem je die niet zo makkelijk mee naar bed, etc. als de Surface 2.
Vandaag nog eens flink nagedacht te hebben eens nagedacht wat ik voorheen allemaal met m'n iPad deed.
Browsen, social media en mailen. That's it.
Dat kan uiteraard ook allemaal met de Surface 2. Echter de Surface 2 kan meer.
Multitasken zoals het bedoelt is op een tablet. Ik kan een pdf bestand openen en daarnaast OneNote openen. Volledige Office pakket er gratis bij. De 200GB Skydrive is natuurlijk ook niet slecht.
Wat me nu nog tegen staat is de aankomende tablets met Windows 8.1 (non RT).
De Asus T100 komt volgens mij op de markt voor €350. Dat is niet slecht tov de Surface 2.
Echter heeft de Surface 2 weer een fijne kickstand die me ideaal lijkt voor video's kijken.
Hoeveel procent van de Surface 2 kopers heeft ook een cover gekocht? Of sluiten jullie externe toetsenborden/muizen aan?
Ik gebruik de kickstand 90 procent van de tijd. Echt dat is zo enorm handig. Moet er niet aan denken om 2 uur mijn tablet vast te houden in bed ofzo. Maarja je kan wel wat verzinnen met je dekens ofzo.
En @Ruud, je kan ook de letters omhoog swipen voor de nummers.
En @Ruud, je kan ook de letters omhoog swipen voor de nummers.
Ook ik gebruik 80-90% van de tijd de kickstand. Tevens heb ik een touchcover. De touchcover is niet alleen handig om te typen, maar is ook gelijk een stabilisatie voor als je de kickstand gebruikt en je ligt bijvoorbeeld in bed met de Surface op je buik. Veel stabieler met de touchcover geplaatst.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nog 2 vraagjes:
- Werkt in de RT Excel ook gewoon de sneltoets "Ctrl" & "+" om een nieuwe regel in te voegen?
- Kun je vanuit de Skydrive app de Excel bestanden openen in Excel of opent dan de Office Web App via IE?
Als ze in Excel geopend worden en je bewerkt bepaalde dingen en wilt het bestand opslaan. Gaat dit dan automatisch weer naar je Skydrive (niet handmatig uploaden naar Skydrive)? (uiteraard allemaal indien internetverbinding voorhanden is)
- Werkt in de RT Excel ook gewoon de sneltoets "Ctrl" & "+" om een nieuwe regel in te voegen?
- Kun je vanuit de Skydrive app de Excel bestanden openen in Excel of opent dan de Office Web App via IE?
Als ze in Excel geopend worden en je bewerkt bepaalde dingen en wilt het bestand opslaan. Gaat dit dan automatisch weer naar je Skydrive (niet handmatig uploaden naar Skydrive)? (uiteraard allemaal indien internetverbinding voorhanden is)
Die eerste weet ik niet zeker, maar lijkt me wel. Openen vanaf SkyDrive gaat gewoon in Excel in ieder geval.Roodey schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:07:
Nog 2 vraagjes:
Oke, bedankt voor je snelle antwoord. Wegschrijven gaat ook automatisch? Dus als ik vervolgens via mijn laptop hetzelfde bestand open is het bijgewerkt?Tomba schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:08:
[...]
Die eerste weet ik niet zeker, maar lijkt me wel. Openen vanaf SkyDrive gaat gewoon in Excel in ieder geval.
Ik ga waarschijnlijk ook een tablet aanschaffen. In eerste instantie dacht ik aan de Pro versie, maar die is bijna 2 keer zo duur...
Misschien toch maar voor de RT versie gaan, maar de beperking dat je afhankelijk bent van de store is nog een struikelblok. Is er ergens ook al een vergelijking tussen de Surface en de Nokia tabler bekend? We hebben nu een Nokia telefoon en de Nokia apps zijn toch wel een pluspunt en het is leuker om alles van 1 merk te hebben.
Misschien toch maar voor de RT versie gaan, maar de beperking dat je afhankelijk bent van de store is nog een struikelblok. Is er ergens ook al een vergelijking tussen de Surface en de Nokia tabler bekend? We hebben nu een Nokia telefoon en de Nokia apps zijn toch wel een pluspunt en het is leuker om alles van 1 merk te hebben.
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Ultrabook met Windows 8.1, er wordt niet zo veel ondersteund vanuit Windows heb ik het idee. De BT muziek streaming naar Ultrabook heb ik in Windows 7 wel eens gedaan, maar meer om te proberen, voegde wat mij betreft erg weinig toe, dus als ze dat eruit hebben gesloopt dan vind ik dat persoonlijk zeker geen ramp.Beanie schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:27:
[...]
Ben even aan het testen geweest en voor zover ik nu heb kunnen vinden werkt BT wel alleen zeer beperkt. Zo kan ik op Win7 wel mijn Lumia pairen zodat deze muziek afspeelt op m'n laptop, dat aspect wordt dus blijkbaar niet ondersteund op de Surface 2.
Een afbeelding van Lumia naar Surface is wel te doen alleen belachelijk omslachtig. Eerst dus pairen, dan naar desktop, op het BT icoontje klikken en dan 'bestand ontvangen' aantikken. Pas dan kun je een bestand naar je Surface sturen. Andere BT functionaliteit lijkt ie niet te ondersteunen.
M.a.w. zeer matige tot gewoon slechte implementatie van Bluetooth. Neem aan dat BT muizen gewoon normaal werken, maar niet kunnen testen wegens gebrek aan een dergelijke muis.
Wat ik net wel vond en erg interessant vind is dat mijn Lumia 620 die gepaired is en Internet Sharing ondersteunt, ineens in mijn lijst van WiFi netwerken op mijn Ultrabook kwam, zonder dat WiFi aanstond. Ik maar eens geprobeerd te connecten en via BT zet hij WiFi sharing op de telefoon aan en verbind hij automatisch. Geen security key nodig, want dat gaat via BT, op het moment dat ik de WiFi uitzet, gaat de Internet Sharing vanzelf weer uit. Dat is erg praktisch, hoop dat de Surface 2 dat straks ook doet
Verwijderd
Geniaal. Uberhaupt nu met de 2de stand. Staat zeer stabiel op schoot. Ook zonder Touchcover.Roodey schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:15:
Vrijdag de Surface 2 in de handen gehad...
ook leuk. bij instellingen / tegels kan je een extra rij tegels aanzetten 
nog geen abn app trouwens.. zou mooi zijn als er versnelling komt in goede RT apps.
voor de rest super tevreden..
nog geen abn app trouwens.. zou mooi zijn als er versnelling komt in goede RT apps.
Wouw! Eindelijk, dat is een 8.1 feature, op mijn ultrabook eindelijk een extra rij...ramirazi schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:40:
ook leuk. bij instellingen / tegels kan je een extra rij tegels aanzetten
Nou ja, als je een goede bank had was er wel een app geweestnog geen abn app trouwens.. zou mooi zijn als er versnelling komt in goede RT apps.
[ Voor 12% gewijzigd door The_MAN op 28-10-2013 10:48 ]
Je hebt dus ook dat je niet automatisch een afbeelding kan sturen van telefoon naar laptop dus zonder dat eerst in desktop aan te geven? Vind dat echt een tekortkoming namelijk voor een ultramobiel apparaat als de Surface.The_MAN schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:24:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Ultrabook met Windows 8.1, er wordt niet zo veel ondersteund vanuit Windows heb ik het idee. De BT muziek streaming naar Ultrabook heb ik in Windows 7 wel eens gedaan, maar meer om te proberen, voegde wat mij betreft erg weinig toe, dus als ze dat eruit hebben gesloopt dan vind ik dat persoonlijk zeker geen ramp.
Wat ik net wel vond en erg interessant vind is dat mijn Lumia 620 die gepaired is en Internet Sharing ondersteunt, ineens in mijn lijst van WiFi netwerken op mijn Ultrabook kwam, zonder dat WiFi aanstond. Ik maar eens geprobeerd te connecten en via BT zet hij WiFi sharing op de telefoon aan en verbind hij automatisch. Geen security key nodig, want dat gaat via BT, op het moment dat ik de WiFi uitzet, gaat de Internet Sharing vanzelf weer uit. Dat is erg praktisch, hoop dat de Surface 2 dat straks ook doet
WiFi sharing werkt precies hetzelfde op de Surface 2. Had m'n 925 gepaired via BT en toen stond die ook ineens in de WiFi netwerken zonder dat ik Gedeeld Internet aan had staan op de Lumia. Connecten ging niet helemaal vlekkeloos.
Nope, gaat niet automatisch. Vind dat persoonlijk niet zo'n issue, gebruik de Skydrive voor de foto's, heb ik ze op mijn telefoon, Ultrabook, vrouw haar iPad en straks mijn Surface 2. Veel makkelijker.Beanie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Je hebt dus ook dat je niet automatisch een afbeelding kan sturen van telefoon naar laptop dus zonder dat eerst in desktop aan te geven? Vind dat echt een tekortkoming namelijk voor een ultramobiel apparaat als de Surface.
Yupz, zo gebruik ik m ook in ieder gevalRoodey schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:09:
[...]
Oke, bedankt voor je snelle antwoord. Wegschrijven gaat ook automatisch? Dus als ik vervolgens via mijn laptop hetzelfde bestand open is het bijgewerkt?
Ik gebruik de Surface vooralsnog zonder touch cover omdat ik die gewoonweg te duur vind. De kickstand is zo'n beetje de prettigste functie die ik recentelijk in een tablet heb gezien en typen vanaf het scherm gaat zo ook vrij vlot.
Ik heb onlangs de surface 2 gekocht.
Er is echter iets nog niet duidelijk voor mij.
Ik ben op het internet op zoek gegaan naar apps die handig zijn voor windows CT.
Vaak kom ik dan tegen dat je de app via de Store niet vindt ?
Als dan op zoek gaat via webpages, enz.... dan vind ik uiteindelijk wel de app en kan ik hem installeren.
Heeft iemand hiervoor een verklaring ?
Ik ben op het internet op zoek gegaan naar apps die handig zijn voor windows CT.
Als dan op zoek gaat via webpages, enz.... dan vind ik uiteindelijk wel de app en kan ik hem installeren.
Wellicht andere regio op je surface ingesteld? Zet je regio eens op UK/US?michelk31 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:21:
Ik heb onlangs de surface 2 gekocht.
Ok thanks zal het deze avond proberen.
Ik hoop dat dit geen invloed heeft op de keyboard setting (ik woon in België -> AZERTY)
Ik hoop dat dit geen invloed heeft op de keyboard setting (ik woon in België -> AZERTY)
Daar ben ik nog even. Het is mij duidelijk dat er in de windows appstore de progs zijn te vinden die ik gebruik. Waar ik eigenlijk nog nieuwsgierig naar ben is de kwaliteit van de apps? Dit was bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik mijn 5 maanden SAmsung galaxy Note 10.1 heb weg gedaan. Ik vond de apps voor een android tablet behoorlijk tegenvallen in vergelijking met Ios. Bij Ios zien de apps er gewoon gelikter uit en werken ook net wat mooier.
Nu ben ik er over uit om voor de Surface te kiezen.
Natuurlijk mis ik enkele leuke apps (Ziggo TV), maar het multitasken en Office is zo top dat ik er wel voor ga kiezen! In mijn achterhoofd houd ik dan de er steeds meer apps bij komen
Nu laatste vraagstuk:
Met cover of zonder cover.....
Tablet is bij mij vooral op de bank, in de auto en in bed.
Zal ik dan veel de cover gebruiken? Op werk en thuis liggen wel toetsenborden die ik in kan pluggen.
Natuurlijk mis ik enkele leuke apps (Ziggo TV), maar het multitasken en Office is zo top dat ik er wel voor ga kiezen! In mijn achterhoofd houd ik dan de er steeds meer apps bij komen
Nu laatste vraagstuk:
Zal ik dan veel de cover gebruiken? Op werk en thuis liggen wel toetsenborden die ik in kan pluggen.
[ Voor 21% gewijzigd door Roodey op 28-10-2013 13:25 ]
De cover kun je altijd nog kopen. Probeer het eerst zonder. Wat betreft apps: de store groeit heel snel, dus het is enkel een kwestie van tijd tot de apps verschijnen die je zoekt.
Verwijderd
Jammer van Ziggo TV, maar dat komt er wel in de loop van de tijd.Roodey schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:17:
Nu ben ik er over uit om voor de Surface te kiezen.
Natuurlijk mis ik enkele leuke apps (Ziggo TV), maar het multitasken en Office is zo top dat ik er wel voor ga kiezen! In mijn achterhoofd houd ik dan de er steeds meer apps bij komen![]()
Nu laatste vraagstuk:
Je kunt uiteraard ook in plaats van Apps te gebruiken, van veel 'Apps' ook gewoon de website versie opzoeken. Natuurlijk hou je dan Apps over die er alleen in App vorm zijn op iOS of Android, maar over het algemeen kan ik vrijwel alle functionaliteit die ik op mijn Android had terug vinden op de Surface. En vaak nog beter ook. Vooral de browser is zoooo veel beter dan Safari op iOS of the Android browser. Daar had ik aan de lopende band problemen met bepaalde webmail omgevingen, totaal geen problemen op de Surface.
Weet iemand of en hoe je het icoon van een gepinnde website kan aanpassen?
Van sommige sites pakt de tablet het favicon niet op en nu wil ik daar gewoon een kleine tile van maken (zonder text) maar kan geen icon-file kiezen.
Opzich best frustrerend!
Van sommige sites pakt de tablet het favicon niet op en nu wil ik daar gewoon een kleine tile van maken (zonder text) maar kan geen icon-file kiezen.
Opzich best frustrerend!
Heb ook even contact gehad met Paradigit mbt de levering van de Gratis Microsoft Touch Cover 2 actie het is nog steeds niet bekend wanneer deze geleverd gaat worden.
Net bij Staples geweest en een Surface 2 (incl. TypeCover 2) gekocht.
Vanavond even kijken of de TypeCover goed bevalt.
Is er geen hoes te verkrijgen voor de Surface 2?
Vanavond even kijken of de TypeCover goed bevalt.
Is er geen hoes te verkrijgen voor de Surface 2?
Hier een 7GB 1080P filmpje afgespeeld met de try-out versie van Mobile HD Player en het haperde om de 20 seconden. Ik deed dat echter wel vanaf een netwerkschijf (Synology Diskstation) via WiFi. Op een PC dit bestand afspelen via LAN gaat prima, het zal wel aan WiFi liggen.ramirazi schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:27:
het afspelen van .mkv bestanden gaat echt super met mobile hd player. gewoon series downloaden met subs en afspelen in 1080P. zelfs startrek (20 gb .mkv) speelt perfect af.. nu nog een goede player voor .flv bestanden zoeken.
Misschien dat je het kunt forceren in de energie-settings in configuratiescherm.play.spotify.com werkt op zich prima alleen hoe zorg je ervoor dat als de surface in standby gaat spotify niet pauzeert ?
Ik heb in de States een Surface 2 op de kop getikt in een Microsoft store. Toen ik het apparaat de eerste keer aan zette kreeg hing het device direct en vervolgens kreeg ik allemaal rare kleuren en knipperende vakjes in beeld. Ik denk dat het GPU gedeelte van de SOC niet goed werkte (ik heb zulke artefacten ook al eens op de PC gehad met een doorgebrande video kaart), en de behuizing werd ook erg heet. Het scherm had ook erg veel backlight bleeding. Voor mensen met dezelfde problemen: dit is dus niet normaal en duidt op een DOA.
Direct terug gegaan naar de winkel en een nieuw model gekregen. De representative in de store had nog nooit zoiets gezien (niet zo vreemd aangezien de Surface 2 nog maar net uit is) en liet het trots aan al zijn collega's zien. Helaas kon ik er geen gratis touch cover bij bedingen (Amerikanen zijn gevoelig voor klantenleed), maar uiteindelijk toch heel tevreden met de Surface 2:
Gedurende mijn vlucht en treinreis terug de hele tijd video kunnen kijken (ongeveer 8 uren) en de batterij zit nog half vol! Het systeem werkt erg vlot (op de Facebook app na) en het scherm is superhelder en responsief. Ook de behuizing voelt erg degelijk en de twee kickstand standen zijn super voor in het vliegtuig.
Let er trouwens wel op dat er inmiddels al een firmware update voor deze Surface 2 is, en het één en ander aan updates (ook voor Office). Voor mensen met problemen kan het de moeite lonen om te updaten.
Direct terug gegaan naar de winkel en een nieuw model gekregen. De representative in de store had nog nooit zoiets gezien (niet zo vreemd aangezien de Surface 2 nog maar net uit is) en liet het trots aan al zijn collega's zien. Helaas kon ik er geen gratis touch cover bij bedingen (Amerikanen zijn gevoelig voor klantenleed), maar uiteindelijk toch heel tevreden met de Surface 2:
Gedurende mijn vlucht en treinreis terug de hele tijd video kunnen kijken (ongeveer 8 uren) en de batterij zit nog half vol! Het systeem werkt erg vlot (op de Facebook app na) en het scherm is superhelder en responsief. Ook de behuizing voelt erg degelijk en de twee kickstand standen zijn super voor in het vliegtuig.
Let er trouwens wel op dat er inmiddels al een firmware update voor deze Surface 2 is, en het één en ander aan updates (ook voor Office). Voor mensen met problemen kan het de moeite lonen om te updaten.
Geweldig apparaat. Dit type ik vanaf mijn Surface 2 met Type Cover 2.
Skydrive integratie is ongeëvenaard. Ook type ik vrij snel op de typecover.
Eerste indruk is dat dit bijna gelijk is aan een laptop. Ik denk dat de geweldige browser hier zeker aan bijdraagt. Ik vond Safari op mijn iPad 3 al geweldig, maar dit is de overtreffende trap.
Ook de sync van favorieten in IE11 via mijn Outlook account gaat mooi.
Had verwacht dat het gemis van Chrome groter zou zijn. Even inrichten van m'n favorieten en ready to go.
Ook mijn bestanden vanuit Google Drive overzetten naar Skydrive.
Skydrive integratie is ongeëvenaard. Ook type ik vrij snel op de typecover.
Eerste indruk is dat dit bijna gelijk is aan een laptop. Ik denk dat de geweldige browser hier zeker aan bijdraagt. Ik vond Safari op mijn iPad 3 al geweldig, maar dit is de overtreffende trap.
Ook de sync van favorieten in IE11 via mijn Outlook account gaat mooi.
Had verwacht dat het gemis van Chrome groter zou zijn. Even inrichten van m'n favorieten en ready to go.
Ook mijn bestanden vanuit Google Drive overzetten naar Skydrive.
Dit probleem ervaar ik ook op mijn surface RT1. Weet niet precies of het aan de app ligt, kunnen we pas achter komen als vlc in de store komt. Als ik films rechtstreeks vanaf een externe harddisk of sd kaart afspeel is er geen lag gelukkigMurk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
Hier een 7GB 1080P filmpje afgespeeld met de try-out versie van Mobile HD Player en het haperde om de 20 seconden. Ik deed dat echter wel vanaf een netwerkschijf (Synology Diskstation) via WiFi. Op een PC dit bestand afspelen via LAN gaat prima, het zal wel aan WiFi liggen.
[...]
Misschien dat je het kunt forceren in de energie-settings in configuratiescherm.
Full hd film streamen van rond de 4 a 5 GB kan weer wel
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 28-10-2013 21:24 ]
Had ik ook. Met PowerDVD Mobile werkt het allemaal prima.vali schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Dit probleem ervaar ik ook op mijn surface RT1. Weet niet precies of het aan de app ligt, kunnen we pas achter komen als vlc in de store komt. Als ik films rechtstreeks vanaf een externe harddisk of sd kaart afspeel is er geen lag gelukkig
De wifi is gewoon de beperkende factor voor veel full-hd films. Is niet alleen een probleem op de Surface 2, probeer maar eens op een snelle pc een full-hd film te streamen via wifi. Gaat ook vaak mis. Puur afhankelijk van de bitrate van de films...vali schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Dit probleem ervaar ik ook op mijn surface RT1. Weet niet precies of het aan de app ligt, kunnen we pas achter komen als vlc in de store komt. Als ik films rechtstreeks vanaf een externe harddisk of sd kaart afspeel is er geen lag gelukkig
Full hd film streamen van rond de 4 a 5 GB kan weer wel
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Even de overall bitrate van de betreffende film bekeken met MediaInfo: 9.3 Mbps. En dat over een 802.11n netwerk.. moet toch te doen zijn. Vreemd, misschien komt die hapering om de 20 seconden alsnog door de app.Swerfer schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:47:
[...]
De wifi is gewoon de beperkende factor voor veel full-hd films. Is niet alleen een probleem op de Surface 2, probeer maar eens op een snelle pc een full-hd film te streamen via wifi. Gaat ook vaak mis. Puur afhankelijk van de bitrate van de films...
Twee kickstand standen? Uitgeklapt en ingeklapt?DwarV schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:20:
edit: volgens mij mis ik iets, in TS staat ook 2 standen vermeld..
Windows Update bedoel je toch? Op zo'n nieuw platform als dit valt het zeker aan te raden continu te updaten.Let er trouwens wel op dat er inmiddels al een firmware update voor deze Surface 2 is, en het één en ander aan updates (ook voor Office). Voor mensen met problemen kan het de moeite lonen om te updaten.
Overigens, ik had onlangs dat het installeren van nieuwe apps/updates in de Windows Store allemaal op 'In behandeling' bleven staan. Na wat googlen bleek dat Windows Update de boel waarschijnlijk in de war had geschopt. Om dit op te lossen moet je eerst in services.msc (via Taakbeheer) ervoor zorgen dat Windows Update uitgeschakeld is ("Opstarttype": Uitgeschakeld). Daarna in Configuratiescherm het scherm Probleemoplossen zoeken (iets in die trant) en daar op Windows Update klikken. Als er problemen gevonden worden zou alles na een reboot weer in orde moeten zijn.
Dat heeft de Surface 2 toch idd?Murk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:08:
[...]
...
Twee kickstand standen? Uitgeklapt en ingeklapt?![]()
...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
2 standen. Met 2 hoekstanden. Met de ingeklapte stand er bij zou dat 3 standen zijnMurk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:08:
[...]
Twee kickstand standen? Uitgeklapt en ingeklapt?
Ik heb nog een vraag:
Gisteren heb ik ondekt dat ik via windows verkenner sommige bestanden naar mij smart tv kan sturen. (Wireless) Deze optie is er echter niet voor alle bestanden.
Kan iemand me uitleggen welke bestanden men wel en niet kan projecteren ?
Waarom kan men bv.als men foto's bekijkt via de standaard app deze niet projecteren naar het beeldscherm via -> Apparaten / projectie ?
Gisteren heb ik ondekt dat ik via windows verkenner sommige bestanden naar mij smart tv kan sturen. (Wireless) Deze optie is er echter niet voor alle bestanden.
Waarom kan men bv.als men foto's bekijkt via de standaard app deze niet projecteren naar het beeldscherm via -> Apparaten / projectie ?
Verwijderd
http://microsoft-news.com...-windows-rt-8-1-installed
Bekabeld netwerk nu ook voor de Surface RT en Surface 2.
Bekabeld netwerk nu ook voor de Surface RT en Surface 2.
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de limitaties van jouw smart tv. Enkel de bestandsformaten die jouw tv aankan zullen kunnen worden doorgestuurd.michelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:32:
Ik heb nog een vraag:
Ik vermoed eerder dat de beperkende factor de tablet is.
Het rare is dat men enkel via windows verkenner een bestand naar de tv kan sturen.
Heeft iemand al succes gehad met de optie apparaten / projectie in windows CT ?
Het rare is dat men enkel via windows verkenner een bestand naar de tv kan sturen.
misterdoom schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de limitaties van jouw smart tv. Enkel de bestandsformaten die jouw tv aankan zullen kunnen worden doorgestuurd.
Verwijderd
Staat je TV als 'Windows Certified'?michelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:48:
Ik vermoed eerder dat de beperkende factor de tablet is.
[...]
Zo niet, dan is je TV de beperkende factor.
Waar kan je controleren of je tv "Windows Certified" is?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:53:
[...]
Staat je TV als 'Windows Certified'?
Zo niet, dan is je TV de beperkende factor.
Ik heb een Samsung Smart TV van vorig jaar. Volgens mij is het de 46UE7000. Is dat dan deze:
https://sysdev.microsoft....=81262&OrganizationID=216
[ Voor 27% gewijzigd door LockTar op 29-10-2013 11:24 ]
Blijkbaar bestaan er adapters zodat je met de surface 2 direct je scherm kunt doorsturen naar een TV.
Een voorbeeld is : Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter (als je dit ingeeft in youtube in combinatie met surface 2 vind je een paar filmpjes).
Ik vroeg me af als er andere adapters zijn waarmee dit werkt ?
Men vind meer info over dit onderwerp als men zoekt op Surface 2 Miracast support.
Een voorbeeld is : Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter (als je dit ingeeft in youtube in combinatie met surface 2 vind je een paar filmpjes).
Men vind meer info over dit onderwerp als men zoekt op Surface 2 Miracast support.
Dit kastje werkt inderdaad via Miracast. Ik had gehoord dat de XBox One ook Miracast ondersteund. Dus als je die gaat aanschaffen zou ik deze niet aanschaffen ;-)michelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:38:
Blijkbaar bestaan er adapters zodat je met de surface 2 direct je scherm kunt doorsturen naar een TV.
Ik vind dit ook interessant en ging eens bij DealeXtreme kijken. Wat blijkt: http://dx.com/s/miracastmichelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:38:
Best veel opties! Ga er maar eens een bestellen denk ik, de vraag is: Welke?!?!?
Geen reviews nog helaas...
Wel interessant om te weten dat de nieuwe xbox dit ook ondersteunt.
Op moment heb ik geen interesse in een spel console maar je weet maar nooit.
Op moment heb ik geen interesse in een spel console maar je weet maar nooit.
Op het web zijn er een paar reviews van de netgear vergeleken tov. andere concurrent.
Er stond in ieder geval bij dat het moeilijk is om ze te configureren.
Als je het aan het werk krijgt via 1 van die omvormers op DX dan mag je me dit altijd laten weten, dan koop ik ze ook
.
Als je het aan het werk krijgt via 1 van die omvormers op DX dan mag je me dit altijd laten weten, dan koop ik ze ook
The_MAN schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:04:
[...]
Ik vind dit ook interessant en ging eens bij DealeXtreme kijken. Wat blijkt: http://dx.com/s/miracast
Best veel opties! Ga er maar eens een bestellen denk ik, de vraag is: Welke?!?!?
Geen reviews nog helaas...
Heb de volgende besteld:michelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:26:
Op het web zijn er een paar reviews van de netgear vergeleken tov. andere concurrent.
Als je het aan het werk krijgt via 1 van die omvormers op DX dan mag je me dit altijd laten weten, dan koop ik ze ook.
[...]
http://dx.com/p/mocreo-m1...hone-android-phone-240545
Als hij binnen is zal ik mijn ervaringen wel even posten, kan wel maandje of 2 duren met DX uiteraard
Heb vandaag de Surface 2 besteld, alleen de Touch Cover 2 was nergens op voorraad. Nu lees ik hier een actie voor gratis cover?? Waar??
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dat was de pre order actie bij Paradigit. Deze is afgelopen aangezien de Surface 2 geen pre order meer is, maar gewoon in de winkel ligt.CyberAmp schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:41:
Heb vandaag de Surface 2 besteld, alleen de Touch Cover 2 was nergens op voorraad. Nu lees ik hier een actie voor gratis cover?? Waar??
Verwijderd
Heb vandaag de Push2TV-PTV3000 gehaald. Werkt perfect, alleen de laatste firmware heeft een bug met geluid=geen geluidmichelk31 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:38:
Gelukkig kon ik downgraden en werkt geluid ook. Stereo en Surround.
1080p video direct van een Surface 2 naar een Samsung 8000 serie TV = mooi
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 22:28 ]
Moet je geen software installeren? op je client dat is.. met die netgear push2tvVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:24:
[...]
Heb vandaag de Push2TV-PTV3000 gehaald. Werkt perfect, alleen de laatste firmware heeft een bug met geluid=geen geluid. Niet alleen met een Surface 2.
Gelukkig kon ik downgraden en werkt geluid ook. Stereo en Surround.
1080p video direct van een Surface 2 naar een Samsung 8000 serie TV = mooi
Dit is een account.
Verwijderd
Is ingebouwd. Dat maakt het helemaal mooi.Grvy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:50:
[...]
Moet je geen software installeren? op je client dat is.. met die netgear push2tv
((De eerste keer: >Apparaat toevoegen >Code ingeven en klaar.
Om te connecten om bijvoorbeeld je scherm te mirroren:
>Veeg van rechts (charm bar)
>Apparaten
>projecteren
>Kies Push2TV
Om te disconnecten:
>Apparaten
>projecteren
>Verbreek verbinding))
Is dat disconnecten echt zoveel stappen? Kan je niet in de charmsbar meteen bij apparaten kijken? Lijkt me dat je nu het hele wifi profiel verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:03:
Om te disconnecten:
>Apparaten
>projecteren
>Verbreek verbinding))
Als je even vergelijkt met gewone wifi kan je ook een verbinding uitzetten maar blijft je instellingen bewaard. Kan dat niet met dit? Moet je elke keer pairen???
Ik kan het via google niet vinden maar hoe kan ik mijn Type Cover aanmelden voor garantie? Het stof e.d. laat los; kan wel de surface RT pagina vinden.. maar dat is voor de tablet zelf.
Dit is een account.
https://myservice.surface.com/nl-NL/Pages/Welcome.aspxGrvy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:01:
Ik kan het via google niet vinden maar hoe kan ik mijn Type Cover aanmelden voor garantie? Het stof e.d. laat los; kan wel de surface RT pagina vinden.. maar dat is voor de tablet zelf.
Apparaat registeren -> serienummer van de cover invullen en voilá, kan je hem vervolgens ook selecteren om een chat te starten.
Serienummer staat op het plastic randje waar de magneet in zit, rechts in de hoek.
Moet je een apparaat registreren voor garantie? Ik doe dat eigenlijk zelden.
Ja dat is wel noodzakelijk. Is een heel simpel proces hoor, even je serienummertje invoeren en het is al klaar.LockTar schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:12:
Moet je een apparaat registreren voor garantie? Ik doe dat eigenlijk zelden.
Heb zelf overigens me Surface 2 weer teruggestuurd. Hij bootte eergister ineens in BitLocker Recovery Mode, na een succesvolle recovery viel me tablet een paar uur later weer uit. Ook de eventviewer staat vol met meldingen over de disk, lijkt me niet normaal
Verwijderd
Pairen (connecten met code) is eenmalig. De volgende keren hoef je geen code meer in te geven.LockTar schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:48:
[...]Is dat disconnecten echt zoveel stappen? Kan je niet in de charmsbar meteen bij apparaten kijken? Lijkt me dat je nu het hele wifi profiel verwijderd.
Als je even vergelijkt met gewone wifi kan je ook een verbinding uitzetten maar blijft je instellingen bewaard. Kan dat niet met dit? Moet je elke keer pairen???
Ik heb het Netgear Miracast kastje pas gisteren eind van de middag gehaald.
Zal vanavond eens kijken wat de verschillende maar wel nette manieren zijn om de miracast verbinding te verbreken.
Aan de andere kant; de disconnect actie is met touch zo uitgevoerd en lijkt dan helemaal niet zo lang. Veeg, tik, tik, tik. Maar korter is altijd fijner natuurlijk. Zal vanavond eens kijken.
Wat ook kan:
Bij film kijken
- in standby zetten = uit.
- Uit standby halen = film gaat automatisch verder.
.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 13:08 ]
Verwijderd
Mijn Skydrive app doet er ontiegelijk lang over om files te laten zien die vanaf een andere PC ge-upload zijn. (half uur, uur)
Als ik op mijn Surface 2, via internet explorer, naar de skydrive website kijk, dan staan de files er wel al lang.
Ik kan in de app of via de charmbar ook nergens refresh rate settings of een button vinden.
In de Surface2 explorer is de skydrive map net zo langzaam.
Daar kan ik wel op refresh drukken, maar dat heeft geen effect.
Er staat ook geen symbooltje dat ie nog aan het laden is ofzo.
Is dit een bekend probleem? Hebben jullie hetzelfde?
Als ik op mijn Surface 2, via internet explorer, naar de skydrive website kijk, dan staan de files er wel al lang.
Ik kan in de app of via de charmbar ook nergens refresh rate settings of een button vinden.
In de Surface2 explorer is de skydrive map net zo langzaam.
Daar kan ik wel op refresh drukken, maar dat heeft geen effect.
Er staat ook geen symbooltje dat ie nog aan het laden is ofzo.
Is dit een bekend probleem? Hebben jullie hetzelfde?
Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]