Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LockTar schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:18:
Heeft iemand hier ook wel eens last dat de achterkant (linker of rechter) bovenhoek warm/heet is terwijl de tablet gewoon helemaal uit staat???
Ik heb zelfs sinds een paar dagen geleden dat er een klein (te grote van halve centimeter) blaasje aan de achterkant kwam in de coating. Nu is de coating gesprongen en zit er gewoon helemaal niets meer... Je zit direct naar het alminium te kijken...
Klinkt bijna als kortsluiting. Ik zou sowieso eens contact opnemen met de verkoper. Heb je foto's gemaakt van het blaasje? Als de coating eraf is kan dat snel onder user abuse worden geschaard, is een beetje bewijsmateriaal wel fijn.

Wat betreft SD kaartjes: sneller en groter is beter, maar ook duurder. Sandisk, Kingston, Lexar zijn altijd over het algemeen goede merken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
noes schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Klinkt bijna als kortsluiting. Ik zou sowieso eens contact opnemen met de verkoper. Heb je foto's gemaakt van het blaasje? Als de coating eraf is kan dat snel onder user abuse worden geschaard, is een beetje bewijsmateriaal wel fijn.

Wat betreft SD kaartjes: sneller en groter is beter, maar ook duurder. Sandisk, Kingston, Lexar zijn altijd over het algemeen goede merken.
Het blaasje ging al heel snel stuk. Wist niet wat het was dus brak meteen. Nu al twee weken even niet meer gehad dat die warm wordt maar ik gebruik hem ook niet super vaak. Wat ik wel erg vervelend begin te worden is dat hij super traag is in vergelijking met toen hij net uit kwam. Ik heb hem al een paar keer gereset in de hoop dat dat helpt maar dat mag niet baten. Er staan totaal geen bestanden op. Hoogstens een paar apps.
Ik heb de Surface 1 ook gehad maar die vond ik ook erg snel traag maar deze ondertussen ook. Als je dan een Pro 2 ofzo ziet is dat veeeeeeel fijner om mee te werken. Natuurlijk is een Surface Pro 3 helemaal ideaal om mee te werken maar daarvoor liggen de prijzen ook weer wat hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LockTar schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Het blaasje ging al heel snel stuk. Wist niet wat het was dus brak meteen. Nu al twee weken even niet meer gehad dat die warm wordt maar ik gebruik hem ook niet super vaak. Wat ik wel erg vervelend begin te worden is dat hij super traag is in vergelijking met toen hij net uit kwam. Ik heb hem al een paar keer gereset in de hoop dat dat helpt maar dat mag niet baten. Er staan totaal geen bestanden op. Hoogstens een paar apps.
Ik heb de Surface 1 ook gehad maar die vond ik ook erg snel traag maar deze ondertussen ook. Als je dan een Pro 2 ofzo ziet is dat veeeeeeel fijner om mee te werken. Natuurlijk is een Surface Pro 3 helemaal ideaal om mee te werken maar daarvoor liggen de prijzen ook weer wat hoger...
Draai eens wat benchmarks op je tablet na factory-reset, en vergelijk dat met wat je online vinden kan (of misschien dat iemand hier wel eenzelfde heeft als jij, en ook die benchmark draaien wil). Het kan zijn dat je chipsetje toch op zn donder heeft gehad door de oververhitting.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
noes schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:17:
Draai eens wat benchmarks op je tablet na factory-reset, en vergelijk dat met wat je online vinden kan (of misschien dat iemand hier wel eenzelfde heeft als jij, en ook die benchmark draaien wil). Het kan zijn dat je chipsetje toch op zn donder heeft gehad door de oververhitting.
Ik heb ondertussen wat benchmarks gedraaid. Het duurde even voordat ik referentie materiaal op het internet vond maar gelukkig wel gevonden. Ik heb 2 benchmark apps gedownload (ben even de namen kwijt maar kan ik opzoeken als iemand dat wilt) en gedraaid. Ik krijg heel erg gemengde gevoelens bij het draaien.

De eerste app was 3D mark RT (die weet ik nog wel).Deze heeft meerdere tests die je kan draaien. De simpelste test zei de app dat die niet geschikt was omdat het apparaat te sterk was. Bij de middelste test was mijn apparaat 1 van de snelste die ze ooit hadden gehad (referentie zit in de app). Bij de zwaarste test deed mijn apparaat het erg slecht. Na meerdere keren draaien kwam hij telkens op 50% van de score in vergelijk met de andere Surface 2s.

De andere benchmark app zat met zijn resultaten dicht in de buurt van degene die ik vond op het internet.

Wat zouden jullie doen? Ik heb de tablet bij paradigit gehaald toen hij uit kwam. Contact opnemen met hun of meteen naar Microsoft sturen of eerst contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-08 12:25
@t locktar

Ik zal je aanraden even te bellen met de klantenservice van windows. Mijn vader had laatst problemen met zijn surface. Gebeld naar de klantenservice en de service was super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ok bedankt. Ga ik dat even doen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld muziek downloaden?
Je kan natuurlijk voor de rt niet zomaar een programma downloaden.

Dat kan je zeker ook niet omzeilen door het programma te installeren op een externe hardeschijf en dan af te spelen?

Verwijderd

bennieeee schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:52:

Dat kan je zeker ook niet omzeilen door het programma te installeren op een externe hardeschijf en dan af te spelen?
Waar wil je de muziek vandaan downloaden?

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
bennieeee schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:52:

Ik gebruik Torrex voor torrents. Stuk beter dan TorrentRT, is gratis met irritante reclame en meldingen. Achtergrond downloaden is mogelijk na betaling. Zelf niet gekocht, vrij prijzig (en je hebt splitscreen)
Het is een goede app.

Maar werkt uiteraard alleen voor torrents. ;)

En een .exe openen (programma's) werkt niet, ongeacht de locatie waar deze staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-11-2014 23:17 ]

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Ik heb mijn Surface 2 omgeruild via Microsoft vanwege een defect touchscreen. Mijn vervanger is helemaal perfect maar heeft 1 eigenaardigheid. Als ik er een tijdje niet op gewerkt heb (bijv. na een nachtje opladen of een paar uur in de tas) heeft die zichzelf uitgeschakeld. De accu is dan niet leeg oid, hij gaat gewoon vanzelf uit dit terwijl ik uit ga van connected stand-by. Als ik dan bij instellingen zoek, weet ik niet hoe ik dit moet aanpassen. Wat kan ik hier aan doen?

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Worsteneter schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:20:
Ik heb mijn Surface 2 omgeruild via Microsoft vanwege een defect touchscreen. Mijn vervanger is helemaal perfect maar heeft 1 eigenaardigheid. Als ik er een tijdje niet op gewerkt heb (bijv. na een nachtje opladen of een paar uur in de tas) heeft die zichzelf uitgeschakeld. De accu is dan niet leeg oid, hij gaat gewoon vanzelf uit dit terwijl ik uit ga van connected stand-by. Als ik dan bij instellingen zoek, weet ik niet hoe ik dit moet aanpassen. Wat kan ik hier aan doen?
Misschien staat er iets in het eventlog over het waarom van de shutdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
mcetweaker schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:03:
[...]

Misschien staat er iets in het eventlog over het waarom van de shutdown?
eventlog? Sorry, ik heb de nodige basiskennis maar ik weet niet alles! ;) Hoe kom ik daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waar ik huidige prijzen vind m.b.t. Surface 2 64Gb?
Ik probeer er namelijk eentje (gloednieuw in verpakking) van de hand te doen maar heb niet echt een richtprijs.. Op tweakers staat hij voor €399 maar zelfs aan €299 krijg ik er niet echt reacties op..

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Is ook moeilijk. Een opvolger komt er niet en een toetsenbord is bijna de helft van de prijs van jouw Surface 2. En zonder toetsenbord is het - wat mij betreft - niks. Dus, tel je bij die €299 nog een €130 op zit je alweer op €430.

Hmmm. Staat trouwens ook niet meer in de MS store. Uitverkocht.

Overigens, mooiste en beste hardware die ik ooit gehad heb. Dus, jouw prijs is wel uiterst verleidelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 23-12-2014 01:02 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Surface 2 is prachtig stukje hardware. Laptop ondertussen al een jaar niet meer aangeraakt. Kan niet meer zonder, heb hem de hele dag bij me en is mijn daily driver voor zowel werk als studie.

Toch loop ik nog tegen paar kleine probleempjes aan na de omruiling een tijdje terug toen ik een dood touchscreen kreeg uit het niets.
De vervanger herstart elke keer als ik hem aan wil doen na een tijdje gebruiken. Hij geeft een vibratie en start dan opnieuw op en begint met een splashscreen 'Surface'. Dit is wel vervelend want elke keer als ik hem een tijdje wegstop in mijn tas en weer pak start hij dus opnieuw op. Hele connected standby werkt dus niet!
Sinds vandaag doet het geluid het ook niet meer uit de speakers evenals geluid met verschrikkelijke ruis uit de headphone jack. Ik kan zo snel niet vinden waar je de stuurprogramma's handmatig kan updaten.. ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen. Weer terugsturen? Ik zit midden in een tentamenperiode dus dat vind ik niet zo chill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:11
Worsteneter schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:19:
Surface 2 is prachtig stukje hardware. Laptop ondertussen al een jaar niet meer aangeraakt. Kan niet meer zonder, heb hem de hele dag bij me en is mijn daily driver voor zowel werk als studie.

Toch loop ik nog tegen paar kleine probleempjes aan na de omruiling een tijdje terug toen ik een dood touchscreen kreeg uit het niets.
De vervanger herstart elke keer als ik hem aan wil doen na een tijdje gebruiken. Hij geeft een vibratie en start dan opnieuw op en begint met een splashscreen 'Surface'. Dit is wel vervelend want elke keer als ik hem een tijdje wegstop in mijn tas en weer pak start hij dus opnieuw op. Hele connected standby werkt dus niet!
Sinds vandaag doet het geluid het ook niet meer uit de speakers evenals geluid met verschrikkelijke ruis uit de headphone jack. Ik kan zo snel niet vinden waar je de stuurprogramma's handmatig kan updaten.. ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen. Weer terugsturen? Ik zit midden in een tentamenperiode dus dat vind ik niet zo chill!
Misschien even resetten/refreshen en als dat geen oplossing biedt idd terugsturen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• vlaanv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
hmm, er was laatst een topic over Nokia 2520, weten julie waar die gebleven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan voor mij aangeven of volgende filmpjes in windows RT IE worden afgespeeld?
http://www.telegraaf.nl/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:25:
Wie kan voor mij aangeven of volgende filmpjes in windows RT IE worden afgespeeld?
Werkt voor mij in de modern UI; desktop app heeft moeite met verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:25:
Als ik op de link klik, gaat alles prima hoor. Ook die andere filmpjes onder de 'hoofdfilm'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Mijn rt met 32 GB zit momenteel zo goed als vol. Nu heb ik een extra sdkaartje aangebracht, maar hoe krijg ik apps daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:11
Voor zover ik hier lees kan dat niet meer in Windows 8.1 http://www.howtogeek.com/...ts-limited-storage-space/

er staan nog wel andere tips op die je wellicht kan doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt beter je data op het sd kaartje zetten.
Eventueel kun je dat sd kaartje ook via een gewone pc versleutelen met bitlocker.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Balen!
Waarschijnlijk geen échte update naar Windows 10 :X ;(

De tablet bevalt nog steeds erg goed maar had stiekem wel gehoopt langer support vanuit Microsoft..

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Nou de prijzen zullen wel dalen nu.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

PSspike schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:44:
Balen!
Waarschijnlijk geen échte update naar Windows 10 :X ;(

De tablet bevalt nog steeds erg goed maar had stiekem wel gehoopt langer support vanuit Microsoft..
Lees de reacties even, is nog helemaal niets besloten.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:52:
[...]
Lees de reacties even, is nog helemaal niets besloten.
Lijkt mij duidelijk.
Geen update maar de surface krijgt wat extra. Wat dat is weten ze zelf ook niet.
Ik verwacht iig niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik verwacht een nieuwe versie van office en de spartan browser (inclusief eventuele updates voor IE).

Optioneel denk ik:
Ook het weergeven van de windows zoals instellingen scherm kan wel over komen. Of de hamburger icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel om de surface te kopen. Voor media consumptie lijkt het mij ideaal.
Kan je ook html5 videos mee afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:45:
Ik twijfel om de surface te kopen. Voor media consumptie lijkt het mij ideaal.
Kan je ook html5 videos mee afspelen?
Aangezien er geen Win10 komt naar de Surface 2 zou ik nog even wachten tot de prijzen dalen. En je kan er prima html5 videos mee afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53
Omdat de Surface 2 niet meer geproduceerd wordt, wordt het een schaars product en kan dan juist duurder worden. Kijk naar 'oudere' Lumia's, die zijn nu ook weer in prijs gestegen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lenovo yoga 2 windows versie gekocht.
Voor die prijs kan ik veel meer dan de RT versie. En krijg eind 2015 nog een update naar windows 10.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net de Wireless Displayadapter besteld. Kijken of die het beter doet dan de PTV3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Ben benieuwd hoe deze bevalt icm de Surface 2! Lijkt mij wel interessante optie voor gebruik op de TV in de slaapkamer.

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Oh cool! Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb zelf ook een PTV3000. Gebruik het niet super vaak maar af en toe wel handig. Bij de Windows 10 aankondiging kon mijn XBOX One niet de videostream aan (volgens mij was het flash) dus heb ik de PTV3000 weer gebruikt met mijn Surface 2 om het als nog op de tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben eigenlijk niet zo extreem enthousiast in combinatie met een Surface Pro en Surface Pro 3...

productreview: Microsoft Wireless Display Adapter review door PaT

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PaT schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:59:
Ik ben eigenlijk niet zo extreem enthousiast in combinatie met een Surface Pro en Surface Pro 3...

productreview: Microsoft Wireless Display Adapter review door PaT
Oké, gelezen. Maar ik zal de adapter eigenlijk alleen maar gebruiken om mijn scherm van de Surface 2 te projecteren op mijn Tv om films te kijken. Dus, USB met film in de Surface 2. Mijn TV hangt namelijk aan de muur. Dan is het handig om je scherm te kunnen projecteren.

De PTV3000 houdt er na een tijdje kijken mee op. Loopt alles vast. De PTV3000 gaat na 15 minuten niet gebruiken uit, en dat is ook erg onhandig. Ik hoop dat de MS adapter daar geen last van heeft en altijd beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GerCor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 08:48:
[...]

Oké, gelezen. Maar ik zal de adapter eigenlijk alleen maar gebruiken om mijn scherm van de Surface 2 te projecteren op mijn Tv om films te kijken. Dus, USB met film in de Surface 2. Mijn TV hangt namelijk aan de muur. Dan is het handig om je scherm te kunnen projecteren.

De PTV3000 houdt er na een tijdje kijken mee op. Loopt alles vast. De PTV3000 gaat na 15 minuten niet gebruiken uit, en dat is ook erg onhandig. Ik hoop dat de MS adapter daar geen last van heeft en altijd beschikbaar is.
Die blijft doorgaan zolang in jouw geval je Surface 2 actief blijft. Ik heb er al complete zeilwedstrijden op zitten kijken (als de verbinding eindelijk stabiel was).

Dus wat dat betreft is het wel een vooruitgang voor jou.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vandaag de Wireless Display Adapter ontvangen. Kwestie van aansluiten (HDMI en USB) en het werkt direct met zowel de Surface 2 als ook mijn Lumia 930. En, de WDA gaat in slaap/- standbystand en niet uit zoals de PTV3000. Scheelt een keer de Tv opnieuw opstarten. Mooie aankoop.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 11-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

GerCor schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:26:
Vandaag de Wireless Display Adapter ontvangen. Kwestie van aansluiten (HDMI en USB) en het werkt direct met zowel de Surface 2 als ook mijn Lumia 930. En, de WDA gaat in slaap/- standbystand en niet uit zoals de PTV3000. Scheelt een keer de Tv opnieuw opstarten. Mooie aankoop.
Ben benieuwd of je out of sync gaat lopen met het geluid.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik had nog steeds last van spontane reboots in connected standby. Na contact met Microsoft gekozen voor een omruiling. Open ik het pakketje vandaag, vervangende tablet zit COMPLEET onder beschadigingen. Meerdere krassen op achterzijde, stuk afgebladerde lak op achterzijde en kale hoekjes. Ik weet dat ze refurbs sturen, maar dit is toch onacceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Vriendin had géén apps meer op haar Surface 2 RT staan, volgens haar na een windows update. Alleen de default apps zoals camera, onedrive stonden er nog op.

Na de frustratie heeft ze weer de apps gedownload die de Windows store klaar had staan. Het probleem is dat nu een paar apps niet willen installeren zoals Skype, de PDF reader. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

kevinl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:43:
[...]

Ben benieuwd of je out of sync gaat lopen met het geluid.
YouTube op de Surface 2 en Uitzending Gemist op de Lumia 930 gaat prima. Nog geen films geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53
Tomino schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:38:
Vriendin had géén apps meer op haar Surface 2 RT staan, volgens haar na een windows update. Alleen de default apps zoals camera, onedrive stonden er nog op.

Na de frustratie heeft ze weer de apps gedownload die de Windows store klaar had staan. Het probleem is dat nu een paar apps niet willen installeren zoals Skype, de PDF reader. Heeft iemand dit ook?
Wat voor foutmelding krijg je?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mijn schijf zit vol maar ik kan niet ontdekken waarom?

Bij `ruimte vrijmaken` staat het volgende (ik kan geen screenshot maken waarschijnlijk omdat ie vol zit :()

181MB van 28.4GB beschikbaar

Apps: 5.03GB
Afbeeldingen: 18.6MB
Videos: 0
Muziek: 0
Documenten: 2.2MB
Downloads: 83,7MB

Ik kom dus rond de 5.1GB uit. Waar is de rest en hoe kan ik meer ruimte vrij maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Doe eens bij C: Een schijfopruiming.

Overigens heb ik een keer gehad dat in de map met apps ergens op C deze helemaal volstond. Als ik het me goed herinner was dit de schuld van een torrent app die niet alle data goed verwijderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Die heb ik al 6 keer gedaan maar hij werkt niet. De eerste keer kan hij 3MB vrijmaken, daarna 1.6GB maar er veranderd niets. Na 2 keer begint hij weer met 3MB=>1.6GB, etc.

Ik heb nu de map windows.old maar handmatig verwijderd en dat scheelt in elk geval al 1.6GB maar zelfs dan is er nog wel erg weinig ruimte terwijl ik dacht dat de 32GB versie iets van 15GB vrij zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Swerfer schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:36:
[...]

Wat voor foutmelding krijg je?
Géén. De app installeert simpelweg direct, maar er is niks terug te vinden.
Alles lijkt dus zoals het hoort te zijn, echter verschijnt de app niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Tomino schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Géén. De app installeert simpelweg direct, maar er is niks terug te vinden.
Alles lijkt dus zoals het hoort te zijn, echter verschijnt de app niet in de lijst.
Dit heb ik dus constant met de Skype app..

PSN: iManchuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zag ik de Juni 2015 update. Met daarin:
General improvements are made to support upgrades to a later version of Windows.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3050267

Volgens mij het eerste echte teken voor de upgrade die een Surface 2 krijgt :)
.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 15:27
Zou mooi zijn als we een upgrade krijgen naar een Windows 10 variant. Misschien Windows 10 Mobile? Ik gebruik de desktop modus op mijn Surface 2 nu bijna nooit en zou er wel zonder kunnen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:11:
Vandaag zag ik de Juni 2015 update. Met daarin:
General improvements are made to support upgrades to a later version of Windows.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3050267

Volgens mij het eerste echte teken voor de upgrade die een Surface 2 krijgt :)
.
Update ook aanwezig op mijn Surface RT 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Mijn kicker aan de achterkant wil niet meer goed open en dicht want er is een deel verbogen. Zou je zo'n achtergrond ergens los kunnen kopen?

Heb al een beetje gezocht maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik denk opsturen naar Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
bennieeee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:40:
Mijn kicker aan de achterkant wil niet meer goed open en dicht want er is een deel verbogen. Zou je zo'n achtergrond ergens los kunnen kopen?

Heb al een beetje gezocht maar kan niks vinden.
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat je die niet los kan krijgen en laten vervangen door Microsoft behoorlijk duur is. Zal even zoeken of ik dat nog kan vinden.

Hier bijvoorbeeld zeggen ze dat vervanging van de kickstand 300 dollar kost 8)7 |:(

iFixit verkoopt een replacement voor 40 dollar.

[ Voor 28% gewijzigd door urk_forever op 18-06-2015 16:58 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
urk_forever schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat je die niet los kan krijgen en laten vervangen door Microsoft behoorlijk duur is. Zal even zoeken of ik dat nog kan vinden.

Hier bijvoorbeeld zeggen ze dat vervanging van de kickstand 300 dollar kost 8)7 |:(

iFixit verkoopt een replacement voor 40 dollar.
Dat laten we zeker niet doen dan door Microsoft. Wat een absurde prijs!!.

Zal wel voor een replacement gaan dan, dank je voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet dat ik het gebruik maar als ik de app 'Personen' aanklik dan start het op maar knalt er ook gelijk weer uit. Iemand anders dat ook?

Edit: na een update van Outlook, Agenda e.d. werkt het weer prima. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 03-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand een idee hoe je een contact uit personen verwijdert? Ik heb op mijn telefoon een aantal personen uit Twitter gehaald maar op mijn S2 blijven ze er gewoon in staan en nergens een knop: verwijderen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
GerCor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:43:
Iemand een idee hoe je een contact uit personen verwijdert? Ik heb op mijn telefoon een aantal personen uit Twitter gehaald maar op mijn S2 blijven ze er gewoon in staan en nergens een knop: verwijderen. :?
Misschien even proberen met de website outlook.com en dan personen. Als je hem daar verwijderd moet die worden gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

LockTar schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:21:
[...]

Misschien even proberen met de website outlook.com en dan personen. Als je hem daar verwijderd moet die worden gesynchroniseerd.
Daar staan ze niet meer, dus dat werkt (synchronisatie) wel redelijk met mijn telefoon. Ach ja .... ik gebruik het eigenlijk nooit (maar het moet wel werken)

Maar blijft vreemd dat je in de app geen personen kunt verwijderen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 23-07-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Het is volgens mij het type contact. Je zei toch dat het een Twitter contact was? De app Twitter synchroniseert de contacten dus niet goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

LockTar schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:04:
Het is volgens mij het type contact. Je zei toch dat het een Twitter contact was? De app Twitter synchroniseert de contacten dus niet goed lijkt mij.
Je hebt gelijk, andere contacten, anders dan Twitter, kan ik wel verwijderen. Was me niets eens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Dan heeft het dus te maken met synchroniseren. Je zal in die hoek moeten zoeken. Bij de app van twitter misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, of misschien wel. Hoe dan ook, de app mail, agenda en personen verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en ja hoor, alles staat weer zoals in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als je vanuit 'Foto's' naar delen gaat en dan Twitter kiest krijg je een foutmelding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-08 09:58
Zijn er meer mensen die, na updates van afgelopen weken, geen werkend touch screen meer hebben?
Ik heb alle reset stappen ondernomen, maar niks hielp. Via google toch wel gezien dat er meer mensen zijn die na een update dit probleem hebben gekregen.

Contact met microsoft gehad, en mij werd direct verteld dat dit klopt, en dat het na updates bij bepaalde series voor kan komen. Prima, alleen wanneer de nieuwe update komt, geen antwoord, waarom het niet op de site vermeld is, geen antwoord.
Blij dat ik het weet, belachelijk dat een medewerker je snapt, maar nergens antwoord op kan/mag geven. :(

Maar goed voor de mensen met dit probleem, er komt een oplossing gelukkig, nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Thelnsider. Als ik dit zo lees van jou dan lees ik eigenlijk alleen maar: Ben het met je klant eens, geef als bedrijf je fout toe en stuur de klant tevreden het bos in.

Overigens, geen probleem met touchscreen.

EDIT: is er weer een flink aantal updates beschikbaar, wie weet zit de oplossing voor jou daar nu bij.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 19-08-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-07 19:52

Tammesp

Next is now

Gebruiks sinds kort de Surface 2 kon het voor een goedkoop prijsje hier op V&A krijgen. Maar het is een geweldig ding. Mooi beeld en vooral het toetsenbordje is o zo ideaal ;)

Rust mij nog 1 vraagje: welke Windows 10 features komen over op de Surface 2?

PS:Oh nog een klein vraagje; welke sleeve raden jullie aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Tammesp op 19-08-2015 12:00 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
Bij de nieuwe updates niet degene die het probleem oplost, helaas.
@GerCor : Als medewerkers al praten op die manier, dat ze het snappen, maar niks mogen zeggen, zorg je alleen maar voor meer frustratie. Duidelijk en eerlijke communicatie werkt eens stuk prettiger.

We wachten nog maar even af, en anders bel ik deze week nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Tammesp schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:54:
G

PS:Oh nog een klein vraagje; welke sleeve raden jullie aan?
Dit.

En waar een goedkope touch cover vandaan te halen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-07 19:52

Tammesp

Next is now

CeesKees schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Dit.

En waar een goedkope touch cover vandaan te halen.
Wat bedoel je hiermee?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• LockTar
Ik heb een Surface 2 met 32 GB geheugen. Dat is erg weinig en dat merk ik al vanaf het begin. Het is erg vervelend en ik had eigenlijk de 64GB versie moeten nemen.
Maar nu kon ik geen updates meer installeren omdat ik te veel op OneDrive heb staan. Deze heeft hij gesynct met mijn apparaat maar daardoor is mijn schijf vol. Ik heb geprobeerd de optie "alleen online" voor OneDrive in te stellen maar hij maakt geen geheugen vrij. Iemand een idee??

Ik heb nog geen SD kaartje maar als ik er 1 had kon ik anders de OneDrive bestanden laten syncen met dat kaartje?

[ Voor 11% gewijzigd door LockTar op 20-08-2015 07:44 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Nou... Waar is een goede sleeve te vinden, en waar kan ik een goedkope touch cover kopen?

Dat bedoel ik daarmee.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• GerCor

GerCor

Eeeeeehh. Autoweek kwam met een update van hun app. Video's deden het toch al nooit maar nou doet de hele app niks meer. Ik heb de app al een keer verwijderd maar noppe. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
LockTar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:41:
Ik heb een Surface 2 met 32 GB geheugen. Dat is erg weinig en dat merk ik al vanaf het begin. Het is erg vervelend en ik had eigenlijk de 64GB versie moeten nemen.
Maar nu kon ik geen updates meer installeren omdat ik te veel op OneDrive heb staan. Deze heeft hij gesynct met mijn apparaat maar daardoor is mijn schijf vol. Ik heb geprobeerd de optie "alleen online" voor OneDrive in te stellen maar hij maakt geen geheugen vrij. Iemand een idee??

Ik heb nog geen SD kaartje maar als ik er 1 had kon ik anders de OneDrive bestanden laten syncen met dat kaartje?
Ik heb ook een Surface 2 met 32GB en vooral na een tijdje updates installeren is dat wel wat weinig. Ik heb op dit moment ongeveer 3GB vrij, door niet de complete OneDrive te syncen en schijfopruiming te draaien. Ik wil nog een keer kijken of de updates te slipstreamen zijn en dan te restoren. Als je een SD kaartje hebt kan je daar je OneDrive volgens mij wel op laten syncen, kan je in de eigenschappen van die map instellen dacht ik.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Het rare is dat ik dus helemaal niets meer op de Surface2 heb staan. OneDrive staat allemaal op "alleen online" en nog maar paar honderd mb vrij. Snap er niets van. Hij houdt toch nog een cache vast van OneDrive vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09-2023
Daarnet ook het probleem vastgesteld waarbij touchscreen niet meer werkt.Gebeld naar Microsoft. Is een gekend probleem sinds de updates van vorige week.Binnen dit en 2 a 3 weken komt Microsoft met een mogelijke fix voor dit probleem.

• GerCor

GerCor

Ik heb problemen met de Dropbox app. Kan geen PDF bestanden meer openen. Iemand hetzelfde probleem?

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Meer gebruikers er last van dat sinds een van de laatste updates de auto schermhelderheid een soort aan/uit schakelaar is geworden? Het was al nooit echt geweldig maar nu is het zwaar irritant, als ik maar iets anders zit met een hand of zo dan flipt ie al weer aan of uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:48

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allemaal :)

Ik heb een vraagje, weet iemand hier hoe ik TUDelft VPN aan de praat krijg op de Surface 2 (WinRT). Normaliter wordt de Cisco VPN Client gebruikt, maar die gaat denk ik nooit het daglicht zien op WinRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
Vandaag nog eens gebeld met microsoft, we zijn intussen al bijna anderhalve maand verder, sinds mijn touchscreen het niet meer doet door een update.
Ze kunnen nog steeds niks vertellen, je kunt wel een klacht indienen via mail, die dan "hogerop" gepspeeld gaat worden.
Het is wel een wereldwijd probleem, waardoor er toch best veel surface 2 eigenaren getroffen zouden zijn.

Maar nog steeds geen communicatie via de support site oid, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Wow hij doet nog steeds helemaal niets? Hard reset alles al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
Ja, alles al geprobeerd. Ze zijn nog druk met een patch, die alles weer op moet lossen, als dat al lukt.
Hopen dat er morgen wat bij zit in deze patch ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Of mijn vriendin heeft weer ergens aangezeten of een update wellicht?

Op mijn TypeCover krijg ik de functietoetsen niet meer werkzaam. Ik maak veel gebruik van Home en End, maar dat werkt niet meer.

Er staat me vaag iets van bij dat je een toetsencombinatie moet gebruiken om het te activeren, aan de andere kant lijkt me dat vrij onlogisch. Waarom zou je een toetsencombinatie nodig hebben als de symbolen op de toetsen staan.

Iemand een idee waarom de functietoetsen het niet meer doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:21:
..dat je een toetsencombinatie moet gebruiken om het te activeren..
De functietoetsen werken in combinatie met de Fn toets. Rechtsonder op het toetsenbord.
Of net andersom als de F1-12 functietoetsen als default staan en bijvoorbeeld de helderheid instellen als secundair staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

_/-\o_ @Sake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Een paar weken geleden ook een niet reagerend touchscreen, na een weekje of zo deed ie het ineens weer.
Gister en vandaag weer een vrachtje updates en wat denk je?
Gloeiende gloeiende weer het touchscreen dat het niet doet, in de lijst van updates staat een mislukte firmware update met een foutcode waar weer maar alleen algemene prietpraat op de MS sites te vinden is (van die bullshit oplossingen als opnieuw opstarten enz. alsof ik dat al niet geprobeerd heb).
Wanneer gaat MS es geteste updates uitgeven of fatsoenlijke ondersteuning bieden ipv.m'n apparaat te verknallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
oetgrunn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:18:
Een paar weken geleden ook een niet reagerend touchscreen, na een weekje of zo deed ie het ineens weer.
Gister en vandaag weer een vrachtje updates en wat denk je?
Gloeiende gloeiende weer het touchscreen dat het niet doet, in de lijst van updates staat een mislukte firmware update met een foutcode waar weer maar alleen algemene prietpraat op de MS sites te vinden is (van die bullshit oplossingen als opnieuw opstarten enz. alsof ik dat al niet geprobeerd heb).
Wanneer gaat MS es geteste updates uitgeven of fatsoenlijke ondersteuning bieden ipv.m'n apparaat te verknallen?
Dinsdag avond, dacht ik, kom laat ik eens kijken of er nog updates zijn, per ongeluk raak ik het scherm aan, en hij doet het! Gekeken wanneer de laatste updates waren geinstalleerd, dat was 11-11. Maar toen heb ik gecontroleerd of hij het deed, en toen werkt het touchscreen nog niet, heel vreemd.

Woensdag doe ik de tablet weer aan, en...........werkt het touchscreen weer niet :(
Wel waren er weer acht updates, en waarempel, ze hebben het voor elkaar, het touchscreen werkt tot
nu toch nog steeds.
Meer dan 2 maand van beloftes breken, niet reageren op mail, het is voor dit type tablet echt een
waardeloze ondersteuning van microsoft, mbt een probleem wat ze zelf veroorzaakt hebben.

Maar goed, als hij het doet blijft het een prima tablet voor algemeen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Dat. Maar het feit dat ze eerst wel support hadden voor shareportal en het recentelijk eruitgehaald hebben is veel irritanter... grr

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 22-11-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik dacht: even de app 'Nieuws' van MS verwijderen en opnieuw installeren. Maar de app is verdwenen uit de store. Geldzaken en Weer zijn ook niet meer te vinden.

Hmm..... echt een aflopende zaak, de store van Surface 2. :? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 03-06-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Om eerlijk te zijn gebruik ik mijn tablet bijna niet meer :(.
Ik vind hem langzaam, hangt vaak en zwaar.
Ik heb de Surface 1 gehad en de Surface 2 maar ik heb de hoop opgegeven.
Als ik een nieuwe tablet zou kopen wordt het denk ik toch een ipad of android tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
LockTar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:16:
Als ik een nieuwe tablet zou kopen wordt het denk ik toch een ipad of android tablet...
Jammer hoor. Windows RT is een aflopende zaak, dat is eerder de aanleiding dan de devices. Daarnaast betreft het wel een ARM processor en al wat oudere devices.

Ik heb zelf ook de Surface 1 en 2 gehad. Deze hebben hun herbestemming gevonden bij m'n familie en zelf gebruik ik nou al geruim een jaar de Surface pro 3. Heerlijk apparaat en echt een verademing t.o.v. de ARM processor. Ik heb dan wel de i5 versie. Ook het scherm en de kickstand zijn 100% fijner. Draait nu lekker Windows 10, als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

LockTar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:16:
O, oké. Nou al kreeg ik een iPad of Android tablet gratis ......echt niet....

Nee, ten eerste is mijn S2 nog steeds razendsnel maar de S3 lonkt nog steeds naar mij. Ik twijfel alleen of er ooit een S4 komt. De pro's ook leuk maar omdat de S2 verder prima functioneert toch nog te duur. Mocht mijn S2 het begeven en er komt geen S4 dan overweeg ik serieus een S4Pro.

Tablet is gewoon te handig in gebruik. Zou ook nooit meer een desktop of laptop kopen. Maar goed, dat is natuurlijk afhankelijk waar je de 'computer' voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
GerCor schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Nee, ten eerste is mijn S2 nog steeds razendsnel maar de S3 lonkt nog steeds naar mij. Ik twijfel alleen of er ooit een S4 komt. De pro's ook leuk maar omdat de S2 verder prima functioneert toch nog te duur. Mocht mijn S2 het begeven en er komt geen S4 dan overweeg ik serieus een S4Pro.

Tablet is gewoon te handig in gebruik. Zou ook nooit meer een desktop of laptop kopen. Maar goed, dat is natuurlijk afhankelijk waar je de 'computer' voor gebruikt.
Ik ben dolblij met mijn SP3, maar toch is een ultrabook qua vormfactor vrij vergelijkbaar. Ikzelf zou geen genoegen nemen met een S3 of S4 omdat die ultra-low energy processoren net niet genoeg 'zip' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
GerCor schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:42:

Kijk ik vergelijk de S2 een beetje met een IPad en Android tablet omdat de mogelijkheden ongeveer even groot zijn. Office was eerst echt een plus punt maar dat is ook wel voorbij. De mogelijkheden die ik gebruik in Office op een tablet zijn goed genoeg. Als ik echt moet werken met office pak ik liever een laptop of een computer. Ook omdat het scherm dan groter is. Het gehele Windows is wel handig maar of ik het nu echt gebruikte op een laptop.... Nee niet zoals ik een desktop/laptop gebruik.

Als je de pro familie erbij gaat halen is het al een heel ander verhaal al is de prijsklasse ook wel wat hoger. Maar dan moet ik mijzelf toch afvragen: Heb ik dat nodig voor een tablet? Wanneer gebruik ik een tablet... als ik op een stoel zit of lekker op de bank en even iets wil opzoeken. Voor echt goed dingen vergelijken en snel handelen gebruik ik toch echt de laptop met losse muis.

Ik moet na de vakantie gaan kiezen want ik moet mijn laptop binnenkort inleveren en dan heb ik eigenlijk niets meer. Heb nog een hele oude pc (Intel E6600) staan (die ik nog moet upgraden naar Windows 10) maar daar doe ik niets meer mee. Ik ben een .NET programmeur dus een beetje power en overzicht (lees extra scherm) is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@LockTar. Ja, dat begrijp ik. Mijn broer is ook .NET programmeur en heeft ook een aantal desktops. Kijk ik naar mijn eigen situatie, ik zit niet in de IT, en dan volstaat de S2. Ook de reden waarom ik nog steeds geen andere computer heb gekocht. Gelukkig is er voor elke smaak een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik mijn Surface 2 nog regelmatig voor notuleren bij de Ouderraad van school en om een beetje te surfen. Zo heel af en toe krijg je nog een app update..

Het lijkt er inderdaad wel op dat de Windows 8(.1) store vrij dood is. Windows 10 is de norm.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:37:
Ik gebruik mijn Surface 2 nog regelmatig voor notuleren bij de Ouderraad van school en om een beetje te surfen. Zo heel af en toe krijg je nog een app update..

Het lijkt er inderdaad wel op dat de Windows 8(.1) store vrij dood is. Windows 10 is de norm.
En ik kan mij, daarnaast, de tijd nog herinneren dat relatief veel Nederlandse 'developers' hier op Tweakers aanwezig zeer enthousiast een WP8(1) app gingen maken. Niels9001 is wel de meest bekende. Nu zie je niemand meer, en Niels beperkt zich tot Huetro for Hue (W10M inclusief Cortana) en laat zijn andere apps ook voor wat het is.

Ja, Windows 10 is de nu norm maar Nederlandse devs zijn nagenoeg uitgestorven.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]