Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:30:
Mijn Skydrive app doet er ontiegelijk lang over om files te laten zien die vanaf een andere PC ge-upload zijn. (half uur, uur)
Als ik op mijn Surface 2, via internet explorer, naar de skydrive website kijk, dan staan de files er wel al lang.

Ik kan in de app of via de charmbar ook nergens refresh rate settings of een button vinden.

In de Surface2 explorer is de skydrive map net zo langzaam.
Daar kan ik wel op refresh drukken, maar dat heeft geen effect.
Er staat ook geen symbooltje dat ie nog aan het laden is ofzo.

Is dit een bekend probleem? Hebben jullie hetzelfde?
Ja toevallig vanavond zooi op laptop geupload.
Staat nog op de Surface 2.
Als je oplossing vindt aub delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al meer nieuws van Paradigit over de touch-cover?
Toen ik de actie zag had ik al een sterk vermoeden, dat dit zou gebeuren.

Ik hoopte, dat ze op 1 of andere manier, een maand geleden een hele lading gereserveerd hadden, voordat ze op de MS website uitverkocht raakte.
Ik hoopte, dat ze eventuele insider voorkennis hadden, dat er heel weinig voorraad was. (was ook zo met de touch-cover 1 bij de surface 1 launch)
Een stukje geniale marketing, om zo de enige winkel te zijn die hem op dag 1, met cover kon leveren en dan nog gratis ook.
Net na de officiële online presentatie, de dag voordat ik de S2 bij MS reserveerde, was de touch-cover op de MS website volgens mij namelijk nog te reserveren.
De berichten dat ze bijna helemaal uitverkocht waren kwamen diezelfde dag en toen waren ze alleen nog in de US te reserveren.
Ik hoopte, dat Paradigit het briljante idee hadden gehad, om dat via een omweg te doen.

Maar nee. Niks geen briljante marketingstrategie.
Op de Paradigit website stond die vrijdag toch echt, dat hun touchcover binnen 4 dagen leverbaar zou zijn.
Mijn vermoeden, dat ze toen zelf ook al wisten, dat ze dat helemaal niet waar konden maken, word nu wel steeds sterker.
Ik vind het nog steeds prettig dat hij gratis is, maar ik had liever gewoon het eerlijke verhaal gehoord, want vertrouwen doe ik ze de volgende keer dus niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth connectie met windows phone 8 werkt bij mij ook niet. Beetje jammer.

Voor de rest nog steeds super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
ramirazi schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:27:
het afspelen van .mkv bestanden gaat echt super met mobile hd player. gewoon series downloaden met subs en afspelen in 1080P. zelfs startrek (20 gb .mkv) speelt perfect af :).. nu nog een goede player voor .flv bestanden zoeken.

play.spotify.com werkt op zich prima alleen hoe zorg je ervoor dat als de surface in standby gaat spotify niet pauzeert ?
Spotify openen in de desktop versie van IE. Dan blijft hij wel spelen :) Xbox Music daarentegen is ook wel heel goed geworden, en heeft ook een web player voor als je op je desktop pc zit. Misschien moet je ook daar eens naar kijken. 10 uur gratis per maand ;)

[ Voor 34% gewijzigd door QErikNL op 30-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
Touch covers worden pas volgende week verwacht volgens paradigit.
Spotlite werkt niet echt lekker zodra de surface in standby gaat logt spotlite me automatisch uit.
Desktop versie van IE stopt ook in standby mode.. toch maar eens kijken naar Xbox Music inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Zonet mijn order bij de Microsoft Store geannuleerd en de Surface pro 2 256GB bij vandenborre.be besteld. Blijkbaar hebben ze er daar een aantal in het centraal magazijn liggen. ;-)

Maandag zou ik hem normaliter moeten hebben...

UPDATE: net bevestiging gekregen dat ie vanuit het centraal depot zal vertrekken richting afleverpunt...

[ Voor 32% gewijzigd door shizoframia op 31-10-2013 12:14 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36
Zijn er hier mensen die problemen hebben met de snelheid van de wifi? In eerste instantie behaal ik een fatsoenlijke snelheid, maar na een tijdje zakt deze naar 1 a 2 mbps (snelheid die Windows zelf aangeeft bij de connectie). Dit probleem heb ik niet bij andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Roodey schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:05:
[...]

Ja toevallig vanavond zooi op laptop geupload.
Staat nog op de Surface 2.
Als je oplossing vindt aub delen.
Had hier ook last van toen mijn surface RT1 terug kwam van Microsoft. Ik weet niet of jullie alles offline hebben laten syncen, zoja duurt het eventjes voordat de app doorheeft wat al lokaal staat en wat niet. Nadat hij eventjes aanstond (paar uur), was hij klaar met uploaden en downloaden en deed de offline opslag weer prima..

Heb zelf namelijk 2,5 gb op mijn skydrive staan en had de boel via een usb stick op mijn micro-sd kaart offline opgeslagen. Scheelt weer wat download werk :)

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 31-10-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Wow wat een cool ding! Net opgehaald! :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Me too, vanmiddag bij MM Zwolle de Surface 2 64gb met typecover. Woooooooooooooooow, wat mooi.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Korte vraagje voor de pro 2 houders

Na het uitvoeren van de firmware update werkt mijn pen input niet meer.
Heb van alles geprobeerd, instellingen wijzigen/ drivers opnieuw installeren/ Windows opnieuw installeren / maar niks heeft gewerkt.
Iemand met dezelfde klacht en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Mijn Surface 2 heeft in de eerste anderhalve week vier mega-vastlopers gehad. Alleen nog weer aan de gang te krijgen door de powerknop lang in te drukken. Verder blijft het scherm geregeld zwart als het apparaat uit de slaapstand komt. Het scherm gaat aan, je ziet de backlight oplichten, maar er komt gewoon niks in beeld. Een paar keer op de powerknop duwen en het werkt weer. Alle updates staan erop, en ook na twee factory resets gingen de problemen niet weg.

Zojuist op de Microsoft-site daarom maar een service-order aangevraagd, en da's veelbelovend. Zonder tussenkomst van een medewerker kon ik meteen voor een omruiling kiezen. Ze sturen nu een nieuwe Surface 2 op. Pas als die binnen is hoef ik mijn huidige apparaat terug te sturen. Ik zit dus geen moment zonder. Even afwachten hoe dat allemaal loopt. Maar zeker wel een topservice van Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Weet iemand als er in internet Explorer de mogelijkheid
bestaat om webpagina's te vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Weet iemand hoe je de toetenbord suggestie kunt selecteren bij het typen? Nu moet je hem met de vinger aanraken en dat is soms lastig als je met twee handen typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelk31 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:48:
Weet iemand als er in internet Explorer de mogelijkheid
bestaat om webpagina's te vertalen?
http://www.bing.com/translator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Paradigit even gebeld:
Ze verwachten de Touchcover2 de 11 november uit te leveren (maandag over een week)
Leuk een gratis Touchcover2 actie maar wel dan een maand later krijgen....
Gelukkig had Paradigit wel direct mijn Surface2 verstuurd en kan ik even verder met mijn oude Touchcover1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Laatst online: 15-03 10:16
Bing translator kan geen webpagina automatisch vertalen, is dit correct?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een app waar je zelf niks moet ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij kan Bing Translator dat wel, van de week nog gedaan.
En anders Google translate :)

Ik zit er sterk aan te denken om de Surface 2 64 GB te halen. Vanmiddag eens kijken bij de MM of ze hem daar hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door CAP-Team op 01-11-2013 11:19 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zie ik in een keer in een reclame folder staan dat de surface 2 ook een micro sd slot heeft. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mag ik vragen waarom jullie hoofdzakelijk gaan voor de Touchcover (2) ? Typecover is even duur, millimeter dikker, en typt een stúk fijner lijkt mij?!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:26:
Mag ik vragen waarom jullie hoofdzakelijk gaan voor de Touchcover (2) ? Typecover is even duur, millimeter dikker, en typt een stúk fijner lijkt mij?!
Bij mij was het simpel (gratis via paradigit), maar oorspronkelijk had ik zelf ook de TypeCover besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Umm, blijkbaar werkt het ontvangen van updates van apps wel even anders dan op mijn Windows Phone. Ik had toch een melding verwacht in de store file. Eh ... ik zit op mijn eigen Ziggo wifi en de Surface moet zoeken naar updates? Data limiet? Want?

En nog iets wat ik me afvraag: kan ik de Surface via bluetooth aansluiten op bijvoorbeeld een bluetooth soundbar? Ik vind het geluid van de Surface op zich oké maar als ik muziek wil luisteren is het natuurlijk pet.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 01-11-2013 13:32 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
NeFoRcE schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:26:
Wat al genoemd is, Touch Cover actie van ParaDigit. Was er een optie om een type cover te nemen had ik het misschien gedaan gezien ik al een Touch Cover heb bij m'n RT1.

Maar met de hoeveelheid typen die ik doe op de Surface is een Touch Cover mij ook prima. Daarbij is ie net wat dunner en handzamer als de Type Cover. En nu met de verbeterde touch sensors en backlight is de Touch een hele interessante optie IMHO.
GerCor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:24:
Umm, blijkbaar werkt het ontvangen van updates van apps wel even anders dan op mijn Windows Phone. Ik had toch een melding verwacht in de store file. Eh ... ik zit op mijn eigen Ziggo wifi en de Surface moet zoeken naar updates? Data limiet? Want?

En nog iets wat ik me afvraag: kan ik de Surface via bluetooth aansluiten op bijvoorbeeld een bluetooth soundbar? Ik vind het geluid van de Surface op zich oké maar als ik muziek wil luisteren is het natuurlijk pet.
Zou prima moeten kunnen, zie niet waarom niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Beanie op 01-11-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Beanie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:39:

Zou prima moeten kunnen, zie niet waarom niet.
Heb je het dan over de updates in de store file of over de bluetooth soundbar? Overigens zei de verkoper van MM Zwolle dat de touchcover een drama is om mee te typen. Maar die wilde ik in eerste instantie hebben omdat die moderner oogt. Lichtblauwe kleur vind ik ook erg mooi, maar hadden ze daar niet op voorraad. Dus, toch maar de zwarte typecover gekocht, keuze was paars of zwart, en die bevalt mij in ieder geval prima.

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 01-11-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zou toch echt zelf willen beslissen of ik een touch- dan wel typecover ging kopen door de toetsenborden zelf te proberen, en niet afgaan op een mening van een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik zou helemaal niet af gaan op een mening van een verkoper. Ik heb zelf de Touch Cover 1 gehad en die was al prima. Niet super, maar wel prima om even wat te typen. De tweede versie (die ik dus binnnenkort krijg via Paradigit) heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer sensoren (15x zoveel ongeveer) en moet dus veel beter typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
GerCor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:54:
[...]

Heb je het dan over de updates in de store file of over de bluetooth soundbar? Overigens zei de verkoper van MM Zwolle dat de touchcover een drama is om mee te typen. Maar die wilde ik in eerste instantie hebben omdat die moderner oogt. Lichtblauwe kleur vind ik ook erg mooi, maar hadden ze daar niet op voorraad. Dus, toch maar de zwarte typecover gekocht, keuze was paars of zwart, en die bevalt mij in ieder geval prima.
Altijd leuk om te lezen dat verkopers hun eigen ervaring of mening zo overdreven gebruiken bij een verkoop :) Erg jammer om te zien..

Zelf heb ik meerdere touchcovers verkocht aan mensen die de typcover minder vonden. Vooral de multitouch werking vonden ze een pluspunt.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 01-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
GerCor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:24:
Vanaf Windows 8.1 worden automatisch alle apps geupdate of je moet dat zelf uitschakelen. Je kan het updaten forceren door zelf de store te laten zoeken naar updates, want het automatisch updaten zal waarschijnlijk maar eens in de zoveel tijd zijn (dagelijks?).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:00:
[...]

Vanaf Windows 8.1 worden automatisch alle apps geupdate of je moet dat zelf uitschakelen. Je kan het updaten forceren door zelf de store te laten zoeken naar updates, want het automatisch updaten zal waarschijnlijk maar eens in de zoveel tijd zijn (dagelijks?).
Nou ja, ik heb gisteren de Surface 2 gekocht. Vanmorgen de store laten zoeken naar updates en vond er 24. Net nog 15 systeemupdates gedaan. Dus, moet nu helemaal actueel en up to date zijn. _/-\o_

O, en ik koop alleen wat ik wil, verkopers laat ik me nooit door leiden vooral niet in de MM, maar de blauwe touchcover was niet op voorraad en ik ben zeer tevreden met de typecover.

Ik heb de Surface 2 tablet nog geen minuut als tablet gebruikt. Staat hier op tafel met de typecover. Kinderen hebben het dan ook steeds over een laptop. Komt vanzelf goed met de kinderen :9

Het is nog wel even zoeken op de Surface 2. Zo klopt mijn locatie voor geen 18 kilometer. Hoe komt Surface 2 er nou bij dat ik daar ben/woon, of dat dat mijn locatie is? :?

De Twitterapp nog even leren begrijpen. Want hoe stuur ik nou een bericht naar een contact zonder handmatig het account in te moeten geven? |:(

En .... Surface 2 wordt wel herkent door mijn HTC 8X maar contact maken via bluetooth ... dat werkt ook niet. Ach, voorlopig toch geen behoefte aan. ;w

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 01-11-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Iemand toevallig enig idee of virtual certexam op de een of andere manier te gebruiken is op de surface 2? (niet de pro dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
GerCor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:54:
[...]

Het is al gemeld, maar store updates gaan automatisch tenzij anders ingesteld. Wel merkte ik vandaag dat je de store eerst moet openen en dan gaat het automatisch. Of in elk geval stonden er een paar updates klaar en die verdwenen uit zichzelf, geen melding op tile overigens.

Maar ik bedoelde dus dat een BT soundbar prima moet kunnen. Heb het niet geprobeerd, maar het lijkt me dat RT wel BT streaming vanuit de Surface ondersteunt. Er naartoe wil in elk geval niet.

Was toevallig eerder van de week ook even in MM Zwolle voor het een en ander. Meteen even gekeken hoe de Surface uitgestald was. In een rommelige display met de kickstand op standje 'oud'. Dus maar even wat veranderd, tiles op 4 rijen gezet, homscreen even wat anders ingedeeld. Stond meteen 2 man te kijken hoe mooi het eigenlijk kon werken. :)

Dat verhaal over de touchcover, tsja. Iedereen heeft andere wensen en de TC kan inderdaad af en toe wat vervelend typen of een aanslag missen, maar met de TC2 zou dat verleden tijd moeten zijn. Helaas nog geen TC2 binnen van de Paradigit.

Overigens dit hele bericht getypt op het onscreen toetsenbord van een Surface 2 en buiten ernaar kleine foutje toch een behoorlijke snelheid aan weten te houden en het gaat ook best natuurlijk. Vreemd genoeg bijna beter dan op de originele Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Netflix op je surface is echt cool. daarnaast multi-tab, webbrowsen op 1 scherm, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat is de kwaliteit van netflix? Full hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Heilige Kaas schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:01:
Wat is de kwaliteit van netflix? Full hd?
Nee, niet 1080p. Maar aardig voor klein bedrag p maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vanavond bij de MM ff de Surface 2 en Surface Pro 2 bewonderd.
Mooie apparaten, ik ga me een Surface 2 bestellen. Bij de MM hebben ze niet veel keus qua kleuren met de touch covers.

Stond zo'n verkoper met een paar mensen die wel belang hadden bij een Surface RT. Ging hij vragen wat voor mail adres ze hadden, want je had echt een Outlook.com of een Hotmail adres nodig voor de Windows store. Toen heb ik maar ff ingebroken en gezegd dat dat helemaal niet waar is. Je kunt immers ook prima een Microsoft ID aanmaken met een @home mailadres. Ik had echt ff zoiets van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Beanie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:54:
[...]

Was toevallig eerder van de week ook even in MM Zwolle voor het een en ander. Meteen even gekeken hoe de Surface uitgestald was. In een rommelige display met de kickstand op standje 'oud'. Dus maar even wat veranderd, tiles op 4 rijen gezet, homscreen even wat anders ingedeeld. Stond meteen 2 man te kijken hoe mooi het eigenlijk kon werken. :)
Inderdaad, alles lag rommelig in een mandje onder de computers zelf. Waardeloos, maar ik wist gelukkig al wat ik wilde hebben en was binnen 10 minuten ook weer weg. Twijfelde alleen tussen de 32 en 64 GB. Ik dacht: Fuck It, ik neem gewoon de 64. Tegen de tijd dat ik meer nodig heb dan 64 kost dat vast ook weer minder dan vandaag de dag. Ik koop tenslotte niet elk jaar iets nieuws op dat gebied. Ik ben wel blij dat ik mezelf heb weten te beheersen niet een RT te hebben gekocht en heb gewacht op de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Vandaag de Type Cover 2 binnen gekregen via MyCom online besteld.
Eerste keer toetsenbord met verlichting voor mij en dat tikt toch wel lekkerder.
Grappig is dat als je met de hand over het toetsenbord zweeft dat de verlichting dan al gaat branden.
Ook een klein lampje op de Capslock toets gaat branden als je die hebt ingedrukt.
Kwaliteit van de toetsen vind ik ook een stuk beter dan de vorige versie. Voelt steviger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

LockTar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:49:
Weet iemand hoe je de toetenbord suggestie kunt selecteren bij het typen? Nu moet je hem met de vinger aanraken en dat is soms lastig als je met twee handen typt.
Door op je spatiebalk naar rechts te swipen en daarna een keer drukken om in te voegen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
CAP-Team schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:16:

Stond zo'n verkoper met een paar mensen die wel belang hadden bij een Surface RT. Ging hij vragen wat voor mail adres ze hadden, want je had echt een Outlook.com of een Hotmail adres nodig voor de Windows store. Toen heb ik maar ff ingebroken en gezegd dat dat helemaal niet waar is. Je kunt immers ook prima een Microsoft ID aanmaken met een @home mailadres. Ik had echt ff zoiets van |:(
Held! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het onscreen Keyboard kun je met de spatiebalk een woord kiezen.
De versie voor je duimen heeft geen spatiebalk.
Is er ook een manier om daarbij met je duimen 1 van de woordsuggesties te kiezen?

Ik vind dat met je duimen best lekker werken en het went snel, maar als ik voor woordsuggesties elke keer met me duim naar de tekst in het midden van het scherm moet, dan is het sneller om het woord te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar, nogmaals. Weet iemand hoe de Surface mijn locatie bepaalt? Veel applicaties gebruiken locatiebepaling en daar heb ik dan niets aan als de Surface zegt dat ik ergens 18 km verderop zit. In sommige apps is dat handmatig in te stellen maar in een App als Thuisbezorgd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
GerCor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:11:
Maar, nogmaals. Weet iemand hoe de Surface mijn locatie bepaalt? Veel applicaties gebruiken locatiebepaling en daar heb ik dan niets aan als de Surface zegt dat ik ergens 18 km verderop zit. In sommige apps is dat handmatig in te stellen maar in een App als Thuisbezorgd niet.
Via het IP adres wordt vaak de locatie bepaald. Dit is vrij nauwkeurig tot op een paar honderd meter, maar soms kan het inderdaad zo 20 km afwijken... Het is net waar je 'lijntje' op een internet verdeelpunt aankomt en dan moet daarvan ook nog eens bekend zijn waar dat punt zich bevind.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zo. Surface 2 64 GB besteld met paarse type cover.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Swerfer schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:15:
[...]

Via het IP adres wordt vaak de locatie bepaald. Dit is vrij nauwkeurig tot op een paar honderd meter, maar soms kan het inderdaad zo 20 km afwijken... Het is net waar je 'lijntje' op een internet verdeelpunt aankomt en dan moet daarvan ook nog eens bekend zijn waar dat punt zich bevind.
Gaat dat niet gewoon via de WiFi access points in de buurt? Wikipedia: Wi-Fi positioning system

overigens vind ik de thuisbezorg-app maar waardeloos eigenlijk. Het is niet meer dan een dunne schil over de website en de helft van de teksten zijn in het engels. Zou ik liever de website gewoon gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 02-11-2013 13:47 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Moet toch wel opmerken dat hij best heet kan worden, had ik met mijn oude Transformer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 02-11-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32

DwarV

Rekent aan het leven

Ik heb nu een week kunnen omklooien met mijn Surface 2 en het is me intussen gelukt om het UNC pad naar de muziekshare van mijn Windows Server 2012 in de muziek library te krijgen (je moet de windows search role installeren en vervolgens het pad waar de muziek staat opgeslagen indexeren op de server).

Daarna gaat de muziek app vrolijk indexeren. Uiteindelijk zegt de app mijn collectie toegevoegd te hebben (paar duizend nummers, de meeste netjes getagged), maar in de muziek app verschijnt alleen een deel van mijn 'unknown artists' map. Een ander punt is: zodra je je tablet meeneemt naar een locatie waar de UNC niet bereikbaar is en je opent de music app, dan verdwijnen de files die al geindexeerd waren. Als de UNC weer beschikbaar moet je je muziek collectie opnieuw indexerenen dan nog blijft de lijst met artiesten leeg.

Onwerkbaar dus. Heeft iemand daarom een suggestie voor een goede muziek app en/of een goede MUI filebrowser? Ik mis een simpele app als Foobar, waar je gewoon een hele map kan afspelen, of een set mappen kan toevoegen aan een playlist. Het gedoe met die geindexeerde libraries en dat soort fratsen heb ik nooit helemaal begrepen, aangezien ik zelf wel in staat ben mijn muziekbibliotheek te onderhouden via een filebrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:41:
[...]

Gaat dat niet gewoon via de WiFi access points in de buurt? Wikipedia: Wi-Fi positioning system

overigens vind ik de thuisbezorg-app maar waardeloos eigenlijk. Het is niet meer dan een dunne schil over de website en de helft van de teksten zijn in het engels. Zou ik liever de website gewoon gebruiken.
Nog niet geprobeerd omdat ik bedrijven te zien krijg die 18 km verderop zitten en niet in het gat waar ik woon leveren. Maar op Windows Phone werkt het prima.

@Swerfer. Zou het? Ik zit met mijn Surface op hetzelfde Wifi netwerk als mijn WP8 telefoon en mijn telefoon weet op 1 huis na precies waar ik ben.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 02-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Je telefoon heeft een GPS chip, je Surface niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:41:
[...]

Nog niet geprobeerd omdat ik bedrijven te zien krijg die 18 km verderop zitten en niet in het gat waar ik woon leveren. Maar op Windows Phone werkt het prima.

@Swerfer. Zou het? Ik zit met mijn Surface op hetzelfde Wifi netwerk als mijn WP8 telefoon en mijn telefoon weet op 1 huis na precies waar ik ben.
je kan toch gewoon je postcode invullen, dat moest ik ook op mijn desktop met W8.1.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:01:
[...]

je kan toch gewoon je postcode invullen, dat moest ik ook op mijn desktop met W8.1.
Ik ervaar Win8 net voor de tweede dag. Waar kan ik dat invullen zodat het voor alle apps geldt? Ik bedoel, ergens ziet de Surface toch waar ik zit anders gaf de Surface toch geen locatie op?

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 02-11-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
GerCor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:39:
[...]

Ik ervaar Win8 net voor de tweede dag. Waar kan ik dat invullen zodat het voor alle apps geldt? Ik bedoel, ergens ziet de Surface toch waar ik zit anders ga de Surface toch geen locatie op?
Dat gaat niet, je zal het per app in moeten stellen. Bij thuisbezorgt kan je je postcode opgeven door rechtsboven op het 'richtmerk' te klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, dat is duidelijk. Blijft voor mij de vraag, in een app zoals Regenmeter, de app een plaatsnaam aangeeft die in de buurt ligt maar het is zeker geen Amsterdam of Breda. Hoe weet Surface dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

GerCor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:48:
Oké, dat is duidelijk. Blijft voor mij de vraag, in een app zoals Regenmeter, de app een plaatsnaam aangeeft die in de buurt ligt maar het is zeker geen Amsterdam of Breda. Hoe weet Surface dat?
Misschien gebruikt de Surface een belabberde geo-ip locatie bepaling als http://www.hostip.info/. Die zit er 110 kilometer naast. Maar de Surface heeft het wat ons IP betreft wel bij het rechte eind.

De garbage collection van de Internet Explorer app is trouwens beroerd. Gebruikte onlangs nog steeds 500MB na 25+ tabbladen te hebben gereduceerd tot een stuk of 6. Een aantal minuten gewacht en er veranderde niks. Moest de IE app in taakbeheer beëindigen om geheugen vrij te maken.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Murk schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:16:
[...]

Misschien gebruikt de Surface een belabberde geo-ip locatie bepaling als http://www.hostip.info/. Die zit er 110 kilometer naast. Maar de Surface heeft het wat ons IP betreft wel bij het rechte eind.
Haha, dat blijkt: location: actually, we haven't a clue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Offtopic:

Probeer deze eens: http://www.maxmind.com/en/geoip_demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook niet, maar dan maar niet. Trouwens, in de store: treinplanner. Wat een prachtige app zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kent iemand een wifi analyseer app? mijn wifi thuis werkt écht voor geen meter en de waardeloze service van UPC heb je ook echt niks aan. Wil dus graag zelf een oplossing proberen te vinden. Ik dacht ook dat hier een keer de naam van zo een dergelijke app voorbij kwam.

Kan ook voor gewoon windows als jullie die kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:55:
Kent iemand een wifi analyseer app?
Kan ook voor gewoon windows als jullie die kennen.
InSSider. Gebruik ik zakelijk op mijn bedrijfslaptop, maar is ook een freeware versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Hmm.. wilde ik vandaag de Surface 2 bestellen, is hij niet leverbaar bij Microsoft (de 32GB)
Nu maar eens rondkijken waar hij nog wel leverbaar is. Misschien straks even langs MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Kom net van Paradigit, daar hadden ze ook geen 32GB model meer helaas. Verkoper zei dat 'ie al twee weken geleden binnen had moeten zijn maar ze hadden nog steeds niets ontvangen. Over de nieuwe Type Covers kon hij helemaal niets zinnigs melden.
Kun je laten weten of ze bij de MM nog liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Bij MM Hengelo hadden ze die nog wel (type cover). Alleen in wit en zwart geloof ik. Ik wou een paarse dus maar Surface2 + type cover bij Staples besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
grapefruit schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:53:
Kom net van Paradigit, daar hadden ze ook geen 32GB model meer helaas. Verkoper zei dat 'ie al twee weken geleden binnen had moeten zijn maar ze hadden nog steeds niets ontvangen. Over de nieuwe Type Covers kon hij helemaal niets zinnigs melden.
Kun je laten weten of ze bij de MM nog liggen?
Vandaag per email contact gehad met Paradigit, de Type Cover 2 verwachten ze morgen of overmorgen te ontvangen. In ieder geval deze week. Maar eerst zien, dan geloven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Sorry na paar dagen in bezit te zijn viel de browser me erg tegen. Er is een whitelist van MS waarbij flash word toegelaten en verder wordt IE als mobile herkend. Geen flash app of iets dergelijks. Geen alternatieve browser. Verder wordt de surface om een of andere reden slomer na een paar updates en bugs in de browser waarbij sites "wit" blijven. Op gegeven moment knoop doorgehakt en terug gebracht. In vergelijking met Android moet er aan de software kant een hoop gebeuren. Verder is Desktop mode onpraktisch met de vinger, dus moet je een muis en keyboard hebben. Ik ben echt zeer positief over de hardware maar de software helaas breekt hem imho. Ik wil de Surface 2 eigenaars niet meteen afschrikken. Voor mijn "doen" wil ik toch iets meer mogelijkheid hebben. Wellicht in de toekomst de Surface 3 met een volledig windows of een RT met meer apps. Nu wordt het 'm even niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
CAP-Team schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:26:
Bij MM Hengelo hadden ze die nog wel (type cover). Alleen in wit en zwart geloof ik. Ik wou een paarse dus maar Surface2 + type cover bij Staples besteld.
Hmm.. ik wilde net naar MM Hengelo gaan, mja.
Dan ga ik nog maar even kijken waar te halen ;).

Misschien van de week met baas even langs Staples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CyberAmp schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:30:
Sorry na paar dagen in bezit te zijn viel de browser me erg tegen. Er is een whitelist van MS waarbij flash word toegelaten en verder wordt IE als mobile herkend. Geen flash app of iets dergelijks. Geen alternatieve browser. Verder wordt de surface om een of andere reden slomer na een paar updates en bugs in de browser waarbij sites "wit" blijven. Op gegeven moment knoop doorgehakt en terug gebracht. In vergelijking met Android moet er aan de software kant een hoop gebeuren. Verder is Desktop mode onpraktisch met de vinger, dus moet je een muis en keyboard hebben. Ik ben echt zeer positief over de hardware maar de software helaas breekt hem imho. Ik wil de Surface 2 eigenaars niet meteen afschrikken. Voor mijn "doen" wil ik toch iets meer mogelijkheid hebben. Wellicht in de toekomst de Surface 3 met een volledig windows of een RT met meer apps. Nu wordt het 'm even niet...
Geeft niks, ik ben al 3 dagen aan het 'surfen' en ben nog niks tegengekomen wat niet werkt. Ook al wat updates gedaan en de Surface 2 blijft razendsnel. Misschien is de Pro 2 wat voor jou en anders wachten op wat jij graag wilt.

Toen ik de 64 GB versie kocht - MM Zwolle - hadden ze daar in ieder geval nog de 32 GB versie en paarse type covers. Maar dat is 3 dagen geleden. In Enschede (MM) moet de Surface2 ook voorradig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 04-11-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is andersom, Microsoft houdt een black list bij en geen whitelist, waardoor de meeste sites het dus wel doen! Verder is het natuurlijk logisch dat een tablet als mobiel apparaat wordt gezien in mijn ogen. De andere problemen heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36
Een echt goede browser mis ik wel. Gebruik nu uhc, maar die loopt vaak vast.
IE en chromen missen grote touch screen knoppen en een fatsoenlijke zoom mogelijkheid.
Iemand nog alternatieven (pro 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...na paar dagen in bezit te zijn viel de browser me erg tegen...
Zo te horen bezoek je sites met een langlopend script o.i.d. Da's jammer dat je die ervaring hebt.

Heb zelf een Surface 2 64GB vanaf dag 1, de 22ste oktober, en alles loopt nog net zo vlotjes als dag 1.
Zeer vlotjes. Afijn, dat deed mijn Surface RT ook na zelfs een jaar nog.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Heb met IE tot nog toe alleen de bug gehad dat websites wit blijven en dan vooral bij meerdere tabs open. Open je vervolgens de tabs dan staat er wel doodleuk een thumbnail van de betreffende site. 8)7

IE wordt bij mij zeker niet als een mobile browser gezien. Krijg overal de full desktop versie te zien en maar goed ook, want die werken perfect in IE11. Had eerst nog wel eens wat problemen met drop down menu's, maar dat bleek simpeler dan gedacht. Even press-and-hold en de drop down blijft staan, perfect.

De software kant is inderdaad nog wat typisch, wat mij betreft hadden ze desktop er volledig uitgegooid en alleen bereikbaar gemaakt via een obscuur poweruser knopje. Zelf red ik mij er prima mee, maar m'n oude Surface is door gegaan naar m'n ouders en dan is het gewoon lastig als die voor bepaalde functies naar de desktop moeten. Zeker in combinatie met de wat moeilijker te bedienen UI in de desktop is dat geen mooie oplossing. Nee, laat MS die desktop maar mooi weg houden in RT voor de normale users. Snel, Office Touch maken, POP3 support in de standaard mail app (ja ja, ouderwets protocol, maar veel providers bieden geen IMAP :X ) en een robuuste Modern UI file browser en klaar is RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik vind dat sites met flash niet altijd lekker werken. Vooral controls om het beel op bijvoorbeeld beeldvullend te zetten of om de resolutie te wijzigen (Youtube!) doen het niet altijd geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Beanie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:07:
[...]

Heb met IE tot nog toe alleen de bug gehad dat websites wit blijven en dan vooral bij meerdere tabs open. Open je vervolgens de tabs dan staat er wel doodleuk een thumbnail van de betreffende site. 8)7

IE wordt bij mij zeker niet als een mobile browser gezien. Krijg overal de full desktop versie te zien en maar goed ook, want die werken perfect in IE11. Had eerst nog wel eens wat problemen met drop down menu's, maar dat bleek simpeler dan gedacht. Even press-and-hold en de drop down blijft staan, perfect.

De software kant is inderdaad nog wat typisch, wat mij betreft hadden ze desktop er volledig uitgegooid en alleen bereikbaar gemaakt via een obscuur poweruser knopje. Zelf red ik mij er prima mee, maar m'n oude Surface is door gegaan naar m'n ouders en dan is het gewoon lastig als die voor bepaalde functies naar de desktop moeten. Zeker in combinatie met de wat moeilijker te bedienen UI in de desktop is dat geen mooie oplossing. Nee, laat MS die desktop maar mooi weg houden in RT voor de normale users. Snel, Office Touch maken, POP3 support in de standaard mail app (ja ja, ouderwets protocol, maar veel providers bieden geen IMAP :X ) en een robuuste Modern UI file browser en klaar is RT.
Ik vind het toch wel fijn dat Office op de desktop is, is het toch een stuk prettiger te bedienen met muis en keyboard :)

Vwb Pop3 ondersteuning, ik zou er niet op rekenen. De iPad heeft het bv ook niet en volgens mij Android ook niet (?). Je kunt wel via deze workaround de mail alsnog op je tablet krijgen: Pop3 account toevoegen aan Windows 8. Al ben ik zelf van mening dat als je nog gebruik maakt van een provider die alleen POP3 ondersteunt het tijd wordt om over te stappen op een andere mailprovider :)

Als je trouwens 8.1 erop hebt staan heb je Outlook RT erbij gekregen, die ondersteunt AFAIK Pop3 out of the box !

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 05-11-2013 09:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:26:
Vooral controls om het beel op bijvoorbeeld beeldvullend te zetten of om de resolutie te wijzigen (Youtube!) doen het niet altijd geweldig.
Eens. En de stop/start knop mag ook wel wat groter. Alternatief is om een app te gebruiken al heeft die soms ook nog kleine knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Gisteren zwaar ontgoocheld geweest met een surface 2 in mijn handen. Niet dat ik de surface 2 niet goed genoeg is, wel omdat ik een surface pro 2 256Gb had besteld en dus niet gekregen had waar ik om gevraagd had. Daar ik reeds ongeveer jaar een surface RT (gen 1) heb heeft de surface 2 voor mezelf geen weerwaarde...

We zijn zéér tevreden van onze surface 1! We kopen de surface pro 2 als vervanger van onze huidige desktop en laptop. Voor casual surfen zullen we de surface 1 blijven gebruiken.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Tomba schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:32:
[...]

Ik vind het toch wel fijn dat Office op de desktop is, is het toch een stuk prettiger te bedienen met muis en keyboard :)

Vwb Pop3 ondersteuning, ik zou er niet op rekenen. De iPad heeft het bv ook niet en volgens mij Android ook niet (?). Je kunt wel via deze workaround de mail alsnog op je tablet krijgen: Pop3 account toevoegen aan Windows 8. Al ben ik zelf van mening dat als je nog gebruik maakt van een provider die alleen POP3 ondersteunt het tijd wordt om over te stappen op een andere mailprovider :)

Als je trouwens 8.1 erop hebt staan heb je Outlook RT erbij gekregen, die ondersteunt AFAIK Pop3 out of the box !
Enerzijds is het inderdaad wel fijn om Office in de desktop te hebben. Zo heb je gewoon full Office met alle controls die je gewend bent. Maar aan de andere kant begint de desktop kant me enorm tegen te staan, zeker nu de Metro Modern UI kant zoveel beter is geworden op de Surface. Uiteindelijk is het ook meer een gedachte om de mainstream adoptie te vergroten, normale consumenten raken toch even in verwarring als er ineens een desktop blijkt te zijn.

Die POP3 ondersteuning is ook niet voor mezelf, gebruik al jaren IMAP ondersteunde mail, maar veel van de mail die providers aanbieden (sowieso KPN) is gewoon nog steeds POP3 |:( Dan is het gewoon vervelend dat je daar Outlook RT voor moet pakken in plaats van de standaard mail app die ook notificaties laat zien. Die workaround is inderdaad een optie, maar nog niet naar gekeken. Het is uiteindelijk ook niet voor mezelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat wellicht bezitters van de Surface2 wel weten maar voor diegene die het niet weten: Heb je een Xbox 360, log daar dan even in. Ga op de Surface2 naar een app, zoals bijvoorbeeld XBOX Music, selecteer een liedje (film heb ik nog niet geprobeerd), swipe op je Surface2 scherm van rechts naar links, selecteer de Xbox360 om af te spelen.

Nice. Schijnt ook met Spotify te werken, YouTube. Zelf heb ik Metrotube.

Overigens heb ik net de app Media Smart gedownload maar die vindt geen avi. Bah.

Ik zag gisteren ook een filmpje met remote desktop. Kun je gewoon je 'echte' computer overnemen op je Surface2 en heb je totale PC beleving, om het zo maar even te noemen zonder merkbare 'lag'.

Ik word elke dag blijer met mijn Surface2. Wat een topapparaat zeg. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 05-11-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Had nou toch weer zoiets vreemds. Ik had allemaal vreemde tekens. Even een fototje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2NK0bilWcLjZVgtYERHU1prG/medium.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cFU5vDMTszRs3P8wn0rvNYsI/medium.jpg

Normaal staat er dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7qQtNVI59qU9Z8Oc5u5rMxCV/medium.jpg

Bij een gewone pc denk ik dan aan HDD corrupt etc. Het was na een herstart van de Surface opgelost. Maar even in de gaten houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Beanie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:11:
[...]

Enerzijds is het inderdaad wel fijn om Office in de desktop te hebben. Zo heb je gewoon full Office met alle controls die je gewend bent. Maar aan de andere kant begint de desktop kant me enorm tegen te staan, zeker nu de Metro Modern UI kant zoveel beter is geworden op de Surface. Uiteindelijk is het ook meer een gedachte om de mainstream adoptie te vergroten, normale consumenten raken toch even in verwarring als er ineens een desktop blijkt te zijn.

Die POP3 ondersteuning is ook niet voor mezelf, gebruik al jaren IMAP ondersteunde mail, maar veel van de mail die providers aanbieden (sowieso KPN) is gewoon nog steeds POP3 |:( Dan is het gewoon vervelend dat je daar Outlook RT voor moet pakken in plaats van de standaard mail app die ook notificaties laat zien. Die workaround is inderdaad een optie, maar nog niet naar gekeken. Het is uiteindelijk ook niet voor mezelf. :P
Uit ervaring (ouders die bij Onsbrabantnet zitten, een provider die POP3 zeer modern vindt :P) kan ik je zeggen dat die workaround uitstekend werkt :)

Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat bedrijven het nog vinden kunnen om zo'n oud onveilig protocol te gebruiken, de iPad ondersteunt bv ook geen Pop3...

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 05-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Gewoon je POP3 accounts koppelen aan je Microsoft ID (hoeft niet perse hotmail.com of outlook.com te zijn).
Heb je meteen al je mail in de cloud. En dat kan wel via de mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Leuk, Paradigit vervangt de niet leverbare touch cover 2 door een Type Cover 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Gister Type Cover 2 besteld bij Paradigit, vandaag ontvangen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CAP-Team schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:17:
Gewoon je POP3 accounts koppelen aan je Microsoft ID (hoeft niet perse hotmail.com of outlook.com te zijn).
Heb je meteen al je mail in de cloud. En dat kan wel via de mail app.
Spuitelf much? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik krijg helaas niet output op onze Samsung D8000 smart TV. Incompatible device ofzo geeft ie. Het gaat hier trouwens om een Surface Pro 2...

Zijn er hier mensen die het wel aan de praat hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet Windows gecertificeerd? Mijn Surface2 weet dat ik een Samsung UE46C8700 heb maar ook ik kan er verder niks mee. Moet toch via de XBox360. Ook prima.

Na 3 jaar Samsung TV's weet ik dat je een Samsung TV alleen koopt voor de beeldkwaliteit, voor de rest is het een drama. Hoewel mijn dochter met haar Galaxy Advance moeiteloos foto's projecteert op de TV. Met mijn HTC 8X kan ik TV alleen bereiken (AB functie) als ik handmatig het IP adres van de TV kan invoeren.

Ik neem aan dat je via DLNA bedoelt?

Zie mijn opmerkingen in volgende bijdrage ... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 05-11-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ook een mail gehad dat ik kon upgraden naar een TypeCover bij de paradigit. Super deal. Heb ik dus meteen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Sovereign schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:33:
Te mooi, vond de Touch Cover al een goede actie en wou die ook best hebben, maar gezien ik de eerste Touch Cover al had en ik best een Type Cover wou hebben is dit gewoon ideaal. Prima service van Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Beanie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:02:
[...]Te mooi, vond de Touch Cover al een goede actie en wou die ook best hebben, maar gezien ik de eerste Touch Cover al had en ik best een Type Cover wou hebben is dit gewoon ideaal. Prima service van Paradigit.
Eens, erg goede service van Paradigit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:54:
Niet Windows gecertificeerd? Mijn Surface2 weet dat ik een Samsung UE46C8700 heb
Ik heb een Samsung UE40C8700 en met mijn Lumia 820 met Play To gaat foto's versturen prima.
Al gaat het niet zo snel. Wellicht komt er met de Windows RT tablets van Nokia ook een Play To app van Nokia voor Windows RT/8.

Maarreh nog mooier: Surface2 + Netgear PTV3000 via miracast naar een Samsung UE40C8700.
En begin 2014 via een Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sovereign schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:33:
En dat ga je doen? Ik heb ook die email gehad. Twijfel zelf nog gezien ik toch niet zoveel type.
Denk dan als eerste aan touch vs type toetsen tegen het glas (type toetsen bekrassen het scherm niet?
Al hoewel ik daar ook weer geen negatieve verhalen over gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:36:
[...]

En dat ga je doen? Ik heb ook die email gehad. Twijfel zelf nog gezien ik toch niet zoveel type.
Denk dan als eerste aan touch vs type toetsen tegen het glas (type toetsen bekrassen het scherm niet?
Al hoewel ik daar ook weer geen negatieve verhalen over gehoord heb.
Plastic is zachter dan glas. 't zal je dus never nooit niet krassen.

Omtrent 't streamen; ja, via DLNA (oid). Ik wil gewoon in Windows Media Player of welke andere player dan ook: "Afspelen op D8000" ofzo... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:39:
Ik krijg helaas niet output op onze Samsung D8000 smart TV. Incompatible device ofzo geeft ie. Het gaat hier trouwens om een Surface Pro 2...

Zijn er hier mensen die het wel aan de praat hebben?!
Jawel: ook ik heb een zogenaamde niet Windows gecertificeerde Samsung Smart TV;

ga naar desktop mode, rechtsklik dan op af te spelen bestand, dan afspelen met ....
Bij 1e keer afspelen kreeg ik op TV een melding om dit toe te staan (met afstandsbediening van TV op OK klikken).

Afspelen via het 8.1 startscherm werkt om de een of andere reden niet, maar dus wel in desktop-mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Beanie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:02:
[...]

Te mooi, vond de Touch Cover al een goede actie en wou die ook best hebben, maar gezien ik de eerste Touch Cover al had en ik best een Type Cover wou hebben is dit gewoon ideaal. Prima service van Paradigit.
Het mooie was dat ik deze week al was gaan kijken voor de type cover 2, maar dus nergens op voorraad was. Dit komt dan ook zeer goed uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ben wel benieuwd wat te doen. Ik heb een tijd geleden de type en Touch vergeleken en toen vond ik de Touch wel fijner want de type was een erg fragiel toetsenbordje..
weet niet of dit verbeterd is en ik kan het helaas ook nergens testen want er is niets meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Jeuj, vanavond m'n Surface2 en paarse type cover binnengekregen (ik typ dit berichtje vanaf de Surface).
Mooi apparaatje. Nu bezig alles in te stellen.
Scheelt dat ik ook Windows 8.1 gebruik op de desktop dus heel veel settings stonden al goed dmv de Skydrive sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Heilige Kaas schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:27:
Ben wel benieuwd wat te doen. Ik heb een tijd geleden de type en Touch vergeleken en toen vond ik de Touch wel fijner want de type was een erg fragiel toetsenbordje..
weet niet of dit verbeterd is en ik kan het helaas ook nergens testen want er is niets meer op voorraad.
Type cover 1 voelt als een goedkoop notebook keyboard maar typt beter dan een touch cover (mijn persoonlijke mening natuurlijk).

Ik heb de Type cover 2 geprobeerd en moet zeggen dat de toetsen inderdaad iets stiller zijn maar had toch de indruk dat ik kon merken dat de travel een stuk kleiner is geworden. Maar het typt wel fijn.

Touch Cover 2 was ook nergens aanwezig in deze winkel (België) dus ik vermoed dat er inderdaad een leveringsprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Het touch cover typt wel erg fijn vind ik. ik heb blijkbaar alleen wat vette vingers en dat is goed te zien op de toetsen van het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

penscup62 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:59:
[...]

Jawel: ook ik heb een zogenaamde niet Windows gecertificeerde Samsung Smart TV;

ga naar desktop mode, rechtsklik dan op af te spelen bestand, dan afspelen met ....
Bij 1e keer afspelen kreeg ik op TV een melding om dit toe te staan (met afstandsbediening van TV op OK klikken).

Afspelen via het 8.1 startscherm werkt om de een of andere reden niet, maar dus wel in desktop-mode ;)
Dat klopt helemaal. _/-\o_ Ik was even bang omdat de Surface 2 geen Windows media player bevat - althans, nog niet kunnen vinden - en ik wist dat je in media player moest aangeven dat streaming is toegestaan, dat ik deze optie niet zou hebben. Maar, inderdaad: naar de film gaan, rechtermuisknop en afspelen op een niet Windows gecertificeerd apparaat. Toestemming verlenen op de Tv en de film speelt af op de TV.

Man man man, wat een opluchting. Dacht al alles via de Xbox te moeten doen.

Ik ga even wat streepjes zetten in mijn vorig bericht. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 05-11-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb zojuist een knop doorgehakt en Windows Surface 2 (32 gig) via Dixons besteld ( om mijn 20 Euro korting via gullegift in te innen bij het afhalen).

Wou wel 64 gig versie hebben, maar in combinatie met een type cover 2 wordt het een aardig bedrag.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het aanschaffen van een extra opslag. Is ie geschikt voor de surface?

http://www.dataio.nl/shop...pro-r70--w20-samsung.html

Thuis heb ik al een iPad 3 (32 gig), maar mijn vrouw heeft ie het meeste in gebruik. IPad air of een surface 2 is mijn keuze snel gemaakt.

Ik ben benieuwd hoelang Dixons het overdoet om mijn order af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gefeliciteerd hoor. Weer een collega Surface bezitter er bij. _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 06-11-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:05:
Ik ben benieuwd hoelang Dixons het overdoet om mijn order af te handelen.
Weet het niet hoor.. Ik heb hem vorige week maar bij bol.com besteld aangezien de wachttijd tot december van de meeste sites mij iets te gek was. Loopt nou heel nederland met zo'n Surface 2 rond, of is de aandacht gewoon ontzettend onderschat, vraag ik mij af. Het zal wel beiden zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Of men heeft minder ingekocht omdat de RT geen succes was.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]