Gisteren bij MyCom besteld. Daar stond 9 november levering en dat staat er vandaag nog steeds. Zou me niets verbazen als het toch volgende week wordt. Ik vind het een beetje jammer van de slechte beschikbaarheid, maar goed, we zullen zien.
Kan niet wachten tot ik maandag in de VS ben. Mijn Surface 2 ligt al een weekje op me te wachten
Hmm hier wil mijn Lumia 920 ook geen stabiele verbinding opbouwen met de Surface2. Hij verbindt even en daarna is ie weer disconnected.
Zal wel een euvel zijn met de Surface2 aangezien bijna iedereen dat hier heeft i.c.m. een Windows Phone?
Zal wel een euvel zijn met de Surface2 aangezien bijna iedereen dat hier heeft i.c.m. een Windows Phone?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Nounou,
Echt topservice van microsoft. Had gister even gebeld om te vragen of het normaal was dat de speakers een klein beetje vervormen en kraken op hoog volume en had gezegd dit uit te gaan testen. Eerst kwam er na het telefoontje een uitgebreide email met oplosmogelijkheden, en nu vandaag een telefoontje of het probleem was opgelost.
Ik ga binnenkort naar een winkel om te vergelijken.
Maar zeer tevreden tot nu toe!
Echt topservice van microsoft. Had gister even gebeld om te vragen of het normaal was dat de speakers een klein beetje vervormen en kraken op hoog volume en had gezegd dit uit te gaan testen. Eerst kwam er na het telefoontje een uitgebreide email met oplosmogelijkheden, en nu vandaag een telefoontje of het probleem was opgelost.
Ik ga binnenkort naar een winkel om te vergelijken.
Maar zeer tevreden tot nu toe!
@HeiligeKaas
Ik heb hetzelfde, bij hoog volume zit er een kraakje in de speakers. Viel mij gelijk op toen ik de tablet kreeg, ik weet alleen niet of dat "bij het model hoort".
Ik heb hetzelfde, bij hoog volume zit er een kraakje in de speakers. Viel mij gelijk op toen ik de tablet kreeg, ik weet alleen niet of dat "bij het model hoort".
Nu twee weken in bezit en super tevreden. Nu alleen VLC nog en ik ben helemaal gelukkig. .mkv gaat goed ondertussen, maar .vob is nog steeds een drama. Merk wel dat als ik mijn earphone in heb, dat bij het starten van nieuwe programma's de audio "aan gaat" Ook als deze programma's geen audio hebben zoals de mail cliënt. Je hoort dan voor ongeveer 5 sec een heel licht geruis. Hebben andere mensen. Dit ook?
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Zojuist de type cover 2 binnengekregen via paradigit (ipv de touch cover 2).
Toetsenbord is even wennen, omdat de toetsen wat dichter bij elkaar zitten, maar de aanslag is erg fijn en ook de achtergrondverlichting is prettig.
Verder ideaal dat je je geen zorgen hoeft te maken over of de batterij leeg is van het toetsenbord.
Het vastklikken aan de surface gaat erg mooi en dicht (dus dienst als hoes) ziet het pakketje er erg netjes en strak uit.
Ben aardig onder de indruk van het afwerkingsniveau van zowel de surface als type cover 2.
Voor € 439 ben ik zeer, zeer tevreden met mijn aanschaf en hulde aan paradigit voor de goede service.
Edit: ook gaaf is dat de toetsenbordverlichting al aangaat als je met je vingers in de buurt van de toetsen komt
Toetsenbord is even wennen, omdat de toetsen wat dichter bij elkaar zitten, maar de aanslag is erg fijn en ook de achtergrondverlichting is prettig.
Verder ideaal dat je je geen zorgen hoeft te maken over of de batterij leeg is van het toetsenbord.
Het vastklikken aan de surface gaat erg mooi en dicht (dus dienst als hoes) ziet het pakketje er erg netjes en strak uit.
Ben aardig onder de indruk van het afwerkingsniveau van zowel de surface als type cover 2.
Voor € 439 ben ik zeer, zeer tevreden met mijn aanschaf en hulde aan paradigit voor de goede service.
Edit: ook gaaf is dat de toetsenbordverlichting al aangaat als je met je vingers in de buurt van de toetsen komt
[ Voor 8% gewijzigd door geenstijl op 06-11-2013 15:33 ]
Verder zit er een motion sensor in de Type2. Wanneer je 'm beweegt gaat ook de verlichting aan.geenstijl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:28:
Heb alleen nog niet ontdekt of de tablet ook weer uit slaapstand gaat als je 'm openklapt.
Professioneel Heftruck Syndroom
Nu al binnen gekregen? Ik dacht dat ze de orders pas verwerkten na 9 nov (alle wijzigingen). Hoe heb je dat voor elkaar gekregengeenstijl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:28:
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Het mailtje bevestigen ipv wachten tot je automatisch de Type Cover krijgt?Xentor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:50:
[...]
Nu al binnen gekregen? Ik dacht dat ze de orders pas verwerkten na 9 nov (alle wijzigingen). Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
PreciesSwerfer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:56:
[...]
Het mailtje bevestigen ipv wachten tot je automatisch de Type Cover krijgt?
Ik zag net op mijn Surface bij de Wifi netwerken ook mijn Lumia staan. Volgens mij stond tethering niet aan, nu dus wel. Ik kon ook verbinding maken.
opgehaald bij winkel of opgestuurd gekregen?. Heb hier namelijk nog niks ontvangen.
Ja hier ook bevestigd, maar helaas nog niks opgestuurd gekregen, had je ook een mail van verzending? Zal wel weer even duren helaas.geenstijl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:06:
Opgestuurd gekregen, heb gisteren overigens direct bevestigd toen ik de e-mail van paradigit kreeg.
Edit//
Ze waren door de voorraad van de type cover 2 heen. Dus kan weer wachten op nieuwe voorraad (Zelfde probleem als met mijn retour van de surface 2 pro.)
[ Voor 19% gewijzigd door Xentor op 06-11-2013 18:48 ]
Type cover 2 vandaag binnen, gisteren heb ik ze gemaild. Dus gaat best rap. Moet overigens zeggen dat de type cover 2 stukken beter is als een touch cover.
De service van ms valt hartstikke tegen. Ik woon in België en ik probeer een azerty type cover 2 te kopen. Op de Belgische Nederlandse site verkoopt men enkel qwerty. Op de Belgische franse site verkoopt men azerty en wordt het aangegeven als beschikbaar. Maar ik krijg het niet besteld. De helpdesk kan me niet helpen. En om een klacht te laten loggen moet men naar een ander nummer bellen. Dit valt tegen van Microsoft.
vreemd, ben ook van België, bel anders eens naar de surface support (niet naar microsoft store support). Ik ben prachtig geholpen, had een surface 2 met light bleeding, even gebeld en ik mocht hem verzenden, maar ze wilden voor mij ook de winkel bellen zodat ik deze onmiddellijk kon gaan omruilen. Achteraf hebben ze nog gebeld om te vragen of het goed ging. Heb denk ik nooit een betere klanten service ervaring gehad.
Mijn nieuwe Surface 2 welke ik zonet gehaald heb is trouwens perfect, geen light bleeding meer
Mijn nieuwe Surface 2 welke ik zonet gehaald heb is trouwens perfect, geen light bleeding meer
Wat is normaal voor light bleeding? Want ben zelf eigenlijk alleen troep gewend qua beeld. Met de surface lijkt zwart niet echt zwart. En bijvoorbeeld bij films met hele donkere stukken lijk ik wat detail te verliezen.
Na 1,5 week nog steeds zeer enthousiast over mijn Surface 2.
Zelf ben ik redelijk blij dat er niet de volledige Windows op staat.
Nu hou ik de Surface nog een beetje schoon. Zonder dat ik alle programma's die ook op mijn laptop staan probeer te draaien en verwacht dat deze processor het allemaal aan kan.
Vooral de volledige Office en Skydrive is top!
Na het lezen van dit topic Mobile HD Player voor 2,99 gekocht.
Ik kan alleen geen .srt openen. Hoe doe ik dat?
Over het algemeen zitten de subs niet ingebakken bij mijn films (mkv en avi).
Groeten
Zelf ben ik redelijk blij dat er niet de volledige Windows op staat.
Nu hou ik de Surface nog een beetje schoon. Zonder dat ik alle programma's die ook op mijn laptop staan probeer te draaien en verwacht dat deze processor het allemaal aan kan.
Vooral de volledige Office en Skydrive is top!
Na het lezen van dit topic Mobile HD Player voor 2,99 gekocht.
Ik kan alleen geen .srt openen. Hoe doe ik dat?
Over het algemeen zitten de subs niet ingebakken bij mijn films (mkv en avi).
Groeten
Verwijderd
Gaat inderdaad rap. Was alleen niet thuis en heb mijn TypeCover2 dus morgen.Sovereign schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:26:
Type cover 2 vandaag binnen, gisteren heb ik ze gemaild. Dus gaat best rap. Moet overigens zeggen dat de type cover 2 stukken beter is als een touch cover.
Ben erg benieuwd. De TouchCover 2 schijnt ook een behoorlijke verbetering te zijn.
Afijn, als de type versie minder bevalt, wil vast iemand wel zijn touch voor een TypeCover willlen omruilen.
Nu heb ik in ieder geval morgen weer een cover (mijn Surface RT met TouchCover was al verkocht)
Ik baal dat ik een aanbetaling heb gedaan bij de media markt voor de type cover. Deze is nog steeds niet op voorraad en ze kunnen ook nog geen leverdatum noemen. Ben erg tevreden met de surface pro 2 maar wil hem nu ook fatsoenlijk als laptop kunnen gebruiken.
Sinds maandag ook trotse eigenaar van de surface 2 (64 gig)

Zwaar getwijfeld of ik de pro ging kopen maar dan toch voor de gewone rt gekozen. (Reden: budget en ik heb hier nog men gewone desktop PC)
Deftige player om mkv bestanden af te spelen vind je niet echt. De meeste zijn betalend.
Remote desktop werkt met splashtop maar vlot gaat het ook niet. Mkv bestanden ( min 4 gig) afspelen gaat niet, geluid nog minder.
Audio codecs installeren zal ook niet veel helpen zeker?
Ik moet zeker es tijd maken om de store grondig te bekijken en zien welke apps er goed zijn.
Ik heb gelezen dat de surface wel mp4 bestanden kan afspelen maar hoe zit het dan met de audio?
Mvg

Zwaar getwijfeld of ik de pro ging kopen maar dan toch voor de gewone rt gekozen. (Reden: budget en ik heb hier nog men gewone desktop PC)
Deftige player om mkv bestanden af te spelen vind je niet echt. De meeste zijn betalend.
Remote desktop werkt met splashtop maar vlot gaat het ook niet. Mkv bestanden ( min 4 gig) afspelen gaat niet, geluid nog minder.
Ik moet zeker es tijd maken om de store grondig te bekijken en zien welke apps er goed zijn.
Ik heb gelezen dat de surface wel mp4 bestanden kan afspelen maar hoe zit het dan met de audio?
Mvg
[ Voor 10% gewijzigd door Greg1983 op 06-11-2013 20:51 ]
Vond deze interessante post op reddit, misschien handig voor iemand.
http://www.reddit.com/r/c...f_a_surface_rt_as_a_htpc/
http://www.reddit.com/r/c...f_a_surface_rt_as_a_htpc/
Ik zal je tip morgen gebruiken, heb je zelf een type cover 2 azerty?timofp schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:47:
vreemd, ben ook van België, bel anders eens naar de surface support (niet naar microsoft store support). Ik ben prachtig geholpen, had een surface 2 met light bleeding, even gebeld en ik mocht hem verzenden, maar ze wilden voor mij ook de winkel bellen zodat ik deze onmiddellijk kon gaan omruilen. Achteraf hebben ze nog gebeld om te vragen of het goed ging. Heb denk ik nooit een betere klanten service ervaring gehad.
PowerDVD Mobile en Mobile.HD Player zijn allebei prima. Ze staan in volgorde van kwaliteit (en helaas prijs).Greg1983 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:38:
Sinds maandag ook trotse eigenaar van de surface 2 (64 gig)
[afbeelding]
Mvg
Eén tip: bestel zeker geen azerty vanuit Frankrijk. Die zijn namelijk anders dan de Belgische azerty toetsenborden. Je zou er spijt van hebben. Ikzelf heb een BE exemplaar, mijn vader een FR. Ik kan aan het zijne maar niet wennen.michelk31 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:40:
De service van ms valt hartstikke tegen. Ik woon in België en ik probeer een azerty type cover 2 te kopen. Op de Belgische Nederlandse site verkoopt men enkel qwerty. Op de Belgische franse site verkoopt men azerty en wordt het aangegeven als beschikbaar. Maar ik krijg het niet besteld. De helpdesk kan me niet helpen. En om een klacht te laten loggen moet men naar een ander nummer bellen. Dit valt tegen van Microsoft.
Btw, probeer eens in de webshops van één van de officiële resellers:
http://www.microsoft.com/surface/nl-be/buy
De meeste leveren ook gratis aan huis...
Bij vdb hebben ze momenteel de paarse in promotie:
http://www.vandenborre.be...-type-cover2-purple-surfa
[ Voor 15% gewijzigd door shizoframia op 06-11-2013 23:28 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Vraagje, hebben jullie ook last van backlight bleeding op de Surface 2? In de rechterbenedenhoek heb ik een aantal plekken die bij zwart beeld licht doorlaten. Erg frustrerend, vooral als je er op gaat letten. Het is enkel zichtbaar bij zwart beeld of apps met overheersende zwarte achtergrond. Ik weet uit ervaring dat de meeste lcd schermen last hebben van backlight bleeding tot op zekere hoogte, daarom ben ik benieuwd naar de hoeveelheid bij andere Surfaces.
Nergens last van.Binscow schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:46:
Vraagje, hebben jullie ook last van backlight bleeding op de Surface 2? In de rechterbenedenhoek heb ik een aantal plekken die bij zwart beeld licht doorlaten. Erg frustrerend, vooral als je er op gaat letten. Het is enkel zichtbaar bij zwart beeld of apps met overheersende zwarte achtergrond. Ik weet uit ervaring dat de meeste lcd schermen last hebben van backlight bleeding tot op zekere hoogte, daarom ben ik benieuwd naar de hoeveelheid bij andere Surfaces.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ok thx en ondersteunen die ook subs?Willaaam schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:19:
[...]
PowerDVD Mobile en Mobile.HD Player zijn allebei prima. Ze staan in volgorde van kwaliteit (en helaas prijs).
Verwijderd
Ik heb vanmorgen toch besloten om via microsoft my order te plaatsen ipv via dixons te reserveren.Frerk schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:44:
[...]
Weet het niet hoor.. Ik heb hem vorige week maar bij bol.com besteld aangezien de wachttijd tot december van de meeste sites mij iets te gek was. Loopt nou heel nederland met zo'n Surface 2 rond, of is de aandacht gewoon ontzettend onderschat, vraag ik mij af. Het zal wel beiden zijn
Hoop dat het sneller gaat ( en een voordeel via mijn MC te kunnen betalen, zodat de afschrijving pas aan het einde van de maand komt).
+upgrade deze keer naar surface 2 64 gig versie.
--
ik heb het antwoord op mijn vorige vraag:
surface ondersteunt tot max 64 gig type SDHC en microSDXC
had hier ook heel fel last van, mijn Surface 2 had her veeel feller dan mijn 1. Heb contact opgenomen met MS welke het heel netjes met de winkel geregeld hebben dat ik gewoon kon gaan omruilen, ze konden hem ook zelf komen ophalen en een nieuwe sturen, maar dan moest ik daar weer voor thuis zijn. De nieuwe heeft er amper tot niet last van (in ieder geval niet te zijn tijdens gebruik), ongeveer hetzelfde als de Surface 1. Het lijkt dus dat sommige exemplaren het prolbeem redelijk fel hebben, maar zeker niet allemaal, mijn tweede is in orde.Binscow schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:46:
Ik wacht nog steeds, hoop toch eigenlijk dat 'ie er begin volgende week is..Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:18:
[...]
Ik heb vanmorgen toch besloten om via microsoft my order te plaatsen ipv via dixons te reserveren.
Hoop dat het sneller gaat ( en een voordeel via mijn MC te kunnen betalen, zodat de afschrijving pas aan het einde van de maand komt).
+upgrade deze keer naar surface 2 64 gig versie.![]()
--
ik heb het antwoord op mijn vorige vraag:
surface ondersteunt tot max 64 gig type SDHC en microSDXC
Gebruik zelf nog de touch cover welke ik bij mijn eerste Surface had gekocht in september, volstaat voorlopig. Ik denk dat ik op termijn een type of de battery cover erbij koopmichelk31 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:51:
[...]
Ik zal je tip morgen gebruiken, heb je zelf een type cover 2 azerty?
Yes, de surface pro 2 256GB is eindelijk aangekomen! Had eerst mijn order via de microsoft store lopen maar daar was de bestelling in een backorder uitgemond (pas leverbaar op 15/12). Vervolgens overgeschakeld naar vandenborre.be waar ze blijkbaar op stock waren, dit bleek een batch surface (RT) 2's te zijn en vervolgens de bestelling gisteren opnieuw geplaatst bij excellent.be. Driemaal is scheepsrecht? Ik kijk er naar uit om dit nieuw stukje 'speelgoed' vanavond te gaan testen!
Leuk! Ik denk dat je een van de eerste zult zijn die effectief een 256 GB variant zult hebben want er zijn inderdaad niet veel winkels die ze aanbieden/op voorraad hebben.
Heeft iemand ervaring met het booten van USB met een Surface 2 Pro? Ik heb hier een WinPE 4.0 FAT32 usb stick die ik prima op andere uefi tablets kan booten, maar de Surface wil er niet van starten.
Ik heb het op de volgende manieren geprobeerd:
-Tijdens het aanzetten de volume down toets inhouden.
-Via de geavanceerde opstartopties.
Secure boot staat uit en hij wil b.v. ook geen Windows 8.1 installatie booten van USB stick.
Secure boot staat uit en hij wil b.v. ook geen Windows 8.1 installatie booten van USB stick.
De Surface heeft een ARM architectuur, geen x86 of x64!
Oftewel het lijkt me sterk dat een WinPE stick gaat werken.
uhm, het gaat om een Surface 2 Pro! Dat is geen ARM uiteraard...CAP-Team schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:35:
De Surface heeft een ARM architectuur, geen x86 of x64!
Vandaag me ipad air teruggezonden en een Surface 2 + typecover gehaald.
Wat een verademing hoe goed multitasking werkt, ik heb het systeem redelijk belast en geen probleem.
Bij mijn air had ik last van bijv tabs in safari die moesten reloaden ivm tekort geheugen, Surface 2 heeft ook fijner glas tov air.
Echt een aanrader.
Wat een verademing hoe goed multitasking werkt, ik heb het systeem redelijk belast en geen probleem.
Bij mijn air had ik last van bijv tabs in safari die moesten reloaden ivm tekort geheugen, Surface 2 heeft ook fijner glas tov air.
Echt een aanrader.
Bedankt voor je reactie. Heb je toevallig nog een foto van hoe erg de bleeding was?timofp schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:26:
[...]
had hier ook heel fel last van, mijn Surface 2 had her veeel feller dan mijn 1. Heb contact opgenomen met MS welke het heel netjes met de winkel geregeld hebben dat ik gewoon kon gaan omruilen, ze konden hem ook zelf komen ophalen en een nieuwe sturen, maar dan moest ik daar weer voor thuis zijn. De nieuwe heeft er amper tot niet last van (in ieder geval niet te zijn tijdens gebruik), ongeveer hetzelfde als de Surface 1. Het lijkt dus dat sommige exemplaren het prolbeem redelijk fel hebben, maar zeker niet allemaal, mijn tweede is in orde.
Ik gebruik ze eigenlijk nooit, maar PowerDVD vraagt iedere keer dat ik iets afspeel waar ik de SRT bestanden heb gelaten dus die zal het in ieder geval ondersteunen.
The_MAN schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:31:
[...]
uhm, het gaat om een Surface 2 Pro! Dat is geen ARM uiteraard...
shizoframia schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:21:
Yes, de surface pro 2 256GB is eindelijk aangekomen! Had eerst mijn order via de microsoft store lopen maar daar was de bestelling in een backorder uitgemond (pas leverbaar op 15/12). Vervolgens overgeschakeld naar vandenborre.be waar ze blijkbaar op stock waren, dit bleek een batch surface (RT) 2's te zijn en vervolgens de bestelling gisteren opnieuw geplaatst bij excellent.be. Driemaal is scheepsrecht? Ik kijk er naar uit om dit nieuw stukje 'speelgoed' vanavond te gaan testen!
Ik wil niet het betweterige modje uithangen, maar het lijkt me handig om zaken gerelateerd aan de Surface Pro (2) in het Surface Pro topic te bespreken en niet in het Surface 2 topic.Danielson schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:09:
Heeft iemand ervaring met het booten van USB met een Surface 2 Pro? Ik heb hier een WinPE 4.0 FAT32 usb stick die ik prima op andere uefi tablets kan booten, maar de Surface wil er niet van starten.
[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Man, is dit beestje lekker vlot! In vergelijking met de surface RT is ie wel wat zwaarder en dikker maar qua performantie gaat de 256GB variant alvast héél snel. En dan denken dat die hardware allemaal in dat kleine 'kastje' zit...misterdoom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:40:
Leuk! Ik denk dat je een van de eerste zult zijn die effectief een 256 GB variant zult hebben want er zijn inderdaad niet veel winkels die ze aanbieden/op voorraad hebben.
Ga er allessinds veel fun mee beleven! Ik denk dat de surface RT door mezelf waarschijnlijk niet veel meer gebruikt zal worden. Heb nu met bluestacks nl ook alle android apps ter beschikking. Wat mij betreft missie geslaagd!
Ik heb reeds een aantal weken geleden geopperd om het topic op te splitsen naar de surface 2 en de surface pro 2, maar er is toen geen gevolg aan gegeven. Misschien nu wel?Ramon schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:17:
[...]
[...]
[...]
Ik wil niet het betweterige modje uithangen, maar het lijkt me handig om zaken gerelateerd aan de Surface Pro (2) in het Surface Pro topic te bespreken en niet in het Surface 2 topic.
[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro
Het surface pro '1' topic is ook niet de goede plaats...
[ Voor 4% gewijzigd door shizoframia op 08-11-2013 00:07 ]
Waarom is dat niet de goede plaats? Het lijkt me een betere plaats dan dit topic. En het Surface Pro topic loopt toch niet zo hard dus daar kan prima discussie over de Surface Pro 2 bij.shizoframia schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:06:
[...]
Ik heb reeds een aantal weken geleden geopperd om het topic op te splitsen naar de surface 2 en de surface pro 2, maar er is toen geen gevolg aan gegeven. Misschien nu wel?
Het surface pro '1' topic is ook niet de goede plaats...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Jammer vanaf de 23 0kt in bezit.misterdoom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:40:
Mijn vrouw was de eerste besteller bij Microsoft site was nog in een andere taal.
Het is een top apparaat nog geen problemen gehad wel af en toe een melding van Photoshop over te weinig geheugen voor de video kaart maar daar nog geen aandacht aan besteed hij doet wat hij moet doen
Allen,
bij deze heb ik een nieuw topic aangemaakt voor de surface pro 2. Gelieve voortaan alle posts m.b.t. deze devices in het betreffende topic te posten en niet langer hier.
Onderstaand de link naar de betreffende pagina:
[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2
Grtngs
bij deze heb ik een nieuw topic aangemaakt voor de surface pro 2. Gelieve voortaan alle posts m.b.t. deze devices in het betreffende topic te posten en niet langer hier.
Grtngs
Binscow schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:58:
[...]
Bedankt voor je reactie. Heb je toevallig nog een foto van hoe erg de bleeding was?

Heb er een topic over gepost op een ander forum, hier de link
shizoframia schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:54:
Allen,
Grtngs
Mooi man.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wow, ik heb net de type cover 2 binnen gekregen en ben er super tevreden mee, vind hem alleen echt net een tikkeltje te "dik" maar mooie afweging voor "echte" toetsen! Moet ook zeggen dat ik super tevreden ben met de touchpad op de cover 2! Wat werkt deze fijn, vergelijkbaar met de macbook! Ben benieuwd of alle nieuwe laptop ook gebruik maken van deze drive/tech!
Mooi filmpje wat aantoont hoe krachtig/veelzijdig de Surface 2 is. Gaat op een paar punten iets te veel richting een promo praatje, maar z'n punt is gemaakt.
http://youtu.be/wG1b0yBJHLM
http://youtu.be/wG1b0yBJHLM
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Verwijderd
Ik heb mijn Surface 2 64gig binnen. Eergisteren via ms store besteld en vandaag binnen. Ups heeft bij de buur afgeleverd. Tevens is mijn extra sansdisk ultra class 64gig class 10 ook binnen. Ik ben zeer blij en bleeding valt het wel mee. Nu nog een type cover 2 nog bestellen, want on screen toetsen bord is een ramp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 20:23 ]
Zit nu lekker met m'n type cover en usb muis ingeplugd te internetten.
Net een laptop
Net een laptop
Ja, ik zat ook al te denken om het geheugen maximaal uit te breiden, maar waarom eigenlijk? Wel leuk natuurlijk maar nu geld uitgeven aan 64 GB die ik nog lang niet gebruik (nog 41 GB vrij) vind ik niet nodig. Dan is het echt omdat het kan.
Zo zat ik ook te denken over een muis, maar omdat het touchscreen is merk ik dat ik alleen de touchpad gebruik om de cursor ergens precies te kunnen plaatsen. Voor de rest eigenlijk niet.
Zo zat ik ook te denken over een muis, maar omdat het touchscreen is merk ik dat ik alleen de touchpad gebruik om de cursor ergens precies te kunnen plaatsen. Voor de rest eigenlijk niet.
Weten jullie waar de surface 2 te bezichtigen is ben benieuwd naar het scherm 😊
Mediamarkt, Paradigit en waarschijnlijk nog veel meer 'grote' computerwinkels...Joel22 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:14:
Weten jullie waar de surface 2 te bezichtigen is ben benieuwd naar het scherm 😊
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Iemand enig idee hoe ik examens vanaf examcollection op de RT kan oefenen????
Dat zou echt op dit moment de enige reden dat ik de PRO zou moeten nemen, om visual certexam te draaien.
Dat zou echt op dit moment de enige reden dat ik de PRO zou moeten nemen, om visual certexam te draaien.
Verwijderd
Sinds gisteren een surface 2 en vorige week een pro 2.
Wat me bij de surface 2 opvalt is dat de volumeknop 'los' zit. Hij rammelt en dat is bij de pro niet.
Meer mensen daar last van?
Wat me bij de surface 2 opvalt is dat de volumeknop 'los' zit. Hij rammelt en dat is bij de pro niet.
Nee, volumeknop rammelt niet. Snel weer terugbrengen lijkt me.
Bij mij is er geen beweging te krijgen in de volumeknop, behalve dan het indrukken natuurlijk. Ik denk dat je dus een defect hebt...Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:39:
Dat gaat denk ik alleen als je met de Surface RT naar een remote desktop gaat. Je kan geen desktop programma's installeren en ik denk dat er (nog) geen app voor is.MrDrako schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:45:
Iemand enig idee hoe ik examens vanaf examcollection op de RT kan oefenen????
Zit bij mij ook een beetje los, maar het ding valt er niet uit en werkt ook gewoon prima. Ga daar echt niet het ding voor terug sturen, als het nou iets was dat het werkzame deel van m'n Surface aantastte dan was het een ander verhaal natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:39:
Onze surface is in bitlocker recovery mode geboot.. dat wordt terugsturen?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Je zit in een loop ofzo?Murk schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:51:
Onze surface is in bitlocker recovery mode geboot.. dat wordt terugsturen?
Of je key kwijt? ga dan naar recoverykey
Nee, key ingevoerd en deed het weer. Maar 5 minuten daarvoor reageerde de surface een tijdje nergens op. Even later reageerde hij wel weer en werd toen afgesloten en opnieuw opgestart (niet door mij) waarop bitlocker verscheen. Eerder in dit topic was ook iemand die dit had en deze persoon gaf melding van verschillende 'disk' waarschuwingen in het systeemlogboek. Die meldingen heeft onze surface ook.dolby schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:18:
[...]
Je zit in een loop ofzo?
Of je key kwijt? ga dan naar recoverykey
"Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok vice\00000043 voor schijf (PDO-naam: )."
Als ik op 'disk' filter blijkt dat dit al sinds de eerste boot gebeurt

Als ik google krijg ik niet heel veel resultaten op dat 00000043 nummer.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ik zit nu al een paar dagen in Xbox Music maar ik kan gewoon luisteren naar de muziek die ik wil zonder een cent te betalen. Is dat een extraatje als je een Surface2 gekocht hebt? Ik dacht dat het 10 euro per maand was en een proefperiode heb ik al verbruikt destijds met mijn telefoon.
Toch mooi, zolang het duurt.
Toch mooi, zolang het duurt.

10 uur per maand gratis, zover ik weet...GerCor schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:20:
Ik zit nu al een paar dagen in Xbox Music maar ik kan gewoon luisteren naar de muziek die ik wil zonder een cent te betalen. Is dat een extraatje als je een Surface2 gekocht hebt? Ik dacht dat het 10 euro per maand was en een proefperiode heb ik al verbruikt destijds met mijn telefoon.
Toch mooi, zolang het duurt.![]()
Van het weekend een Surface 2 RT gehaald met typecover.
Ik zag dat je meerdere accounts kan koppelen aan de tablet. Werkt dat een beetje? En is het mogelijk om de Gmail kalender afspraken te tonen in de kalender app. In wp8 kan dat wel, maar in RT zie ik de optie niet.
Ik zag dat je meerdere accounts kan koppelen aan de tablet. Werkt dat een beetje? En is het mogelijk om de Gmail kalender afspraken te tonen in de kalender app. In wp8 kan dat wel, maar in RT zie ik de optie niet.
Als je gmail kan toevoegen aan de mail app (en daar alleen de calender syncen), dan moet het werken.Russel88 schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:36:
Van het weekend een Surface 2 RT gehaald met typecover.
Ik zie dat de Surface 2 (32GB) vrijwel overal uitverkocht is, weten jullie misschien nog winkels wij hij wel op voorraad is?
En zo niet, waar is hij het snelst leverbaar?
Ohhh. Vanavond even kijken. GMail is wel gekoppeld. Maar zag in de kalender app de Gmail account niet staan. Vanavond effe in de mail app kijken dan.Epiphany schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:50:
[...]
Als je gmail kan toevoegen aan de mail app (en daar alleen de calender syncen), dan moet het werken.
Zaterdag bij de mediamarkt in DenHaag eentje gehaald. Weet niet hoeveel ze er hadden. Sowieso stond alleen de Surface 1 als demo model in de showroom.Psycho_Mantis schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:00:
Ik zie dat de Surface 2 (32GB) vrijwel overal uitverkocht is, weten jullie misschien nog winkels wij hij wel op voorraad is?
Gewoon de MM en Saturns even bellen. Lijkt mij het handigst en snelst.
Ik weet niet waar jij woont, maar ik weet dat Dixons ergens in Noord-Limburg nog eentje heeft. En MyCom Deventer ook nog.Psycho_Mantis schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:00:
Voor mij beide net tever weg
Van de week even de MM's hier in de buurt langsbellen.
Wordt gek van mijn SurfaceRT1, heb nodig voor mijn werk (Win8 App Developer) dus zsm een nieuwe hoop ik echt op!
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 11-11-2013 11:14 ]
Misschien is je proefperiode op je gsm automatisch omgezet naar een abbo van 9,95 per maand.GerCor schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:20:
Toch mooi, zolang het duurt.![]()
Hier ben ik vorige week nl ook ineens achter gekomen; afboeking van Microsoft ad 9,95 op mijn creditcardafschrijving van de laatste 2 maanden.
Omdat ik verder weinig gebruik maak van Xbox Music heb ik het abbo meteen stopgezet, het loopt nu nog tot 30 november.
Ik had ook een proefperiode van 30 dagen op mijn Lumia 920 in laten gaan een tijdje terug..
Limburg is mij te ver weg, woon in regio Rotterdam.
Heb hem maar besteld bij bol.com. Achja het uitkijken ernaar is ook leuk toch?
Hij zou over 10 dagen geleverd moeten worden.
Ik heb geen creditacard en destijds opgezegd. Dat bevestigde MS mij ook in een mail. Maar ik zal PayPal in de gaten houden. Bedankt voor de tip.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 11-11-2013 11:30 ]
Ik zou hem best bij Bol.com willen bestellen, maar 10 WERKdagen vind ik erop wachten best wel lang. En daarnaast vind ik het jammer dat je vooruit moet betalen.Psycho_Mantis schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
Om een of andere reden schat ik de kans dat ik hem eerder kan ophalen bij een MM groot, en dan zou ik allemaal moeite moeten doen om bij Bol.com het geld terug te vragen. Ik weet ook niet hoe moeilijk dat is, betaal altijd achteraf bij Bol.com.
Je krijgt ook 10 gratis uren per maand he . 😉GerCor schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
Ik heb geen creditacard en destijds opgezegd. Dat bevestigde MS mij ook in een mail. Maar ik zal PayPal in de gaten houden. Bedankt voor de tip.
In het verleden werd het geld pas van me creditcard afgehaald bij de verzending.Ryur schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
[...]
Ik zou hem best bij Bol.com willen bestellen, maar 10 WERKdagen vind ik erop wachten best wel lang. En daarnaast vind ik het jammer dat je vooruit moet betalen.
Om een of andere reden schat ik de kans dat ik hem eerder kan ophalen bij een MM groot, en dan zou ik allemaal moeite moeten doen om bij Bol.com het geld terug te vragen. Ik weet ook niet hoe moeilijk dat is, betaal altijd achteraf bij Bol.com.
Dit kan natuurlijk bij iDeal niet.
De 200GB die je voor 2 jaar op Skydrive krijgt, loopt dat automatisch af? Of moet je dat ook op tijd zelf opzeggen?
Er staat overal weliswaar dat het 2 jaar gratis is maar het is me niet duidelijk hoe het daarna verder gaat.
Na wat google-werk wordt er toch vooral gesuggereerd dat het na 2 jaar gewoon stopt.
Maar uit dit bericht maak ik in ieder geval op dat het daarna $100 per jaar gaat kosten, zie update 2:
http://www.engadget.com/2...ce-2-free-skydrive-skype/
Wat dus zou betekenen dat je op tijd moet opzeggen als je die 200GB Skydrive-space niet wilt continueren. En dat dus niet moet vergeten
Er staat overal weliswaar dat het 2 jaar gratis is maar het is me niet duidelijk hoe het daarna verder gaat.
Na wat google-werk wordt er toch vooral gesuggereerd dat het na 2 jaar gewoon stopt.
Maar uit dit bericht maak ik in ieder geval op dat het daarna $100 per jaar gaat kosten, zie update 2:
Wat dus zou betekenen dat je op tijd moet opzeggen als je die 200GB Skydrive-space niet wilt continueren. En dat dus niet moet vergeten
Ga naar de Xbox music app => charm bar => settings => My Account en daar kan je zien of je al dan niet een abonnement hebt en indien niet, hoeveel van je 10 uur gratis muziek er nog overblijft.GerCor schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
Plus, wat gebeurd er met je data?penscup62 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
De 200GB die je voor 2 jaar op Skydrive krijgt, loopt dat automatisch af? Of moet je dat ook op tijd zelf opzeggen?
Ik zag dat de Surface 2 bij Misco wel op voorraad is. Gelijk gebelt of de status klopt en ze hadden er nog 2.
Order bij bol.com geannuleert en geplaatst bij Misco. Morgen word hij verzonden
[ Voor 10% gewijzigd door Psycho_Mantis op 11-11-2013 13:44 ]
Oké, helemaal super. Nooit geweten. Op het ogenblik lukt het niet om die gegevens op te vragen maar ik ga later zeker eens even kijken. Bedankt voor de info, weer een argument als ze vragen wat er zo leuk aan Microsoft is.misterdoom schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
[...]
Ga naar de Xbox music app => charm bar => settings => My Account en daar kan je zien of je al dan niet een abonnement hebt en indien niet, hoeveel van je 10 uur gratis muziek er nog overblijft.
Ik heb hem anderhalve week geleden besteld bij bol.com, maar ik wacht nog. Ik heb toch goede hoop dat hij ergens deze week geleverd wordt.Psycho_Mantis schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
Bij Staples had ik hem binnen twee werkdagen..
Zolang je geen betaalmogelijkheden hebt gekoppeld aan je Microsoft account zou ik me geen zorgen maken. Ook zal je data niet zomaar verwijderd worden, Microsoft is daar schappelijk in.penscup62 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Bij Staples in de winkel (Nuth) was die 2 weken terug op voorraad. Inclusief type cover. (Daar komt die van mij vandaan)
Jippeee! Eindelijk in de VS, hij lag hier netjes op mij te wachten en wat een heerlijke tablet! Hier in de VS krijg je er trouwens 12 maand Skype Unlimited World subscription and Wi-Fi bij 
De type cover 2 is erg lekker en ok, niet de dunste, maar dun genoeg.
Ben er erg tevreden mee tot nu toe!
De type cover 2 is erg lekker en ok, niet de dunste, maar dun genoeg.
Ben er erg tevreden mee tot nu toe!
[ Voor 6% gewijzigd door The_MAN op 12-11-2013 00:54 ]
Het stopt zo te zien ook gewoon. Ik heb hem na een paar dagen geactiveerd en je ziet een datum staan waarop het afloopt. Als je denk ik in de buurt bent van die datum zal je wel plat worden gespamd met de vraag of waarschuwingen. Bij mij staat er dus dit op SkyDrive bij Manage Storage (links onder).penscup62 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Surface bonus 200 GB Valid through: 10/27/2015
je krijgt 200 gb aan skydrive door een code te activeren op de skydrive website, dus het lijkt me logisch dat dit automatisch stopt.penscup62 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Ik zag een voorstel van een user waar andere mods het ook wel mee eens zijn, het opsplitsen van dit topic.
Dit topic is dus vanaf nu alleen nog maar voor de Microsoft Surface 2
Dus als iemand zich geroepen voelt, maak gerust een nieuw topic aan en eventueel kunnen we wat relevante posts verplaatsen naar het nieuwe topic.Er worden nu twee apparaten door elkaar besproken, de surface 2 en de surface pro 2: Ik stel de volgende verdeling voor
Surface RT -> eigen topic
Surface 2 -> eigen topic
Surface Pro 2 -> samen met Surface Pro (1) in een topic.
Surface Pro 1 en 2 kunnen samen omdat die topics gewoon minder hard lopen en de verschillen tussen de twee apparaten eigenlijk best klein zijn.
Dit topic is dus vanaf nu alleen nog maar voor de Microsoft Surface 2
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Voor de Surface 2 Pro bestaat het al hoor en er wordt ook al gepost: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2
Nog mooier!GerCor schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:03:
Voor de Surface 2 Pro bestaat het al hoor en er wordt ook al gepost: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ook hier rammelt hij niet.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:39:
Verwijderd
Thanks voor de info. Ik gebruik amper van mijn vorige 25 gig, en nu heb ik extra 200 gig erbij.penscup62 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Ik heb geen zin voor 100 $ elk jaar te betalen.
Heeft iemand de Microsoft wireless keyboard adapter in de praktijk geprobeerd?
Deze accessoire is best prijzig maar lijkt mij ook erg handig. Een andere optie is de aanschaf van een Logitech tablet toetsenbord voor nagenoeg dezelfde prijs welke wellicht ook beter typt?
*http://www.logitech.com/en-us/product/tablet-keyboard-android-win8-rt
Deze accessoire is best prijzig maar lijkt mij ook erg handig. Een andere optie is de aanschaf van een Logitech tablet toetsenbord voor nagenoeg dezelfde prijs welke wellicht ook beter typt?
Verwijderd
Niet van microsoft, maar wel muis en keyboard van Logitech via Unifying USB dongle. Logitech is voor mij een betere keuze, meerdere apparaten met een dongle.flipmans schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:35:
Heeft iemand de Microsoft wireless keyboard adapter in de praktijk geprobeerd?
Verwijderd
Weet iemand of je het activeren van je Skydrive en Skype codes ook uit kan stellen, of is het gekoppeld aan de aankoop datum?
Ik heb nu nog geen 200Gb nodig.
Als ik die Skydrive code pas over een half jaar activeer, is hij dan wel nog steeds 2 jaar geldig?
Ik heb nu nog geen 200Gb nodig.
Als ik die Skydrive code pas over een half jaar activeer, is hij dan wel nog steeds 2 jaar geldig?
Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]