nubcaek schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:08:
Ben student en 'k overweeg een surface 2 te kopen. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, emails, films/series, dropbox & spotify. Voldoet windows RT hiervoor? Ik weet dat je geen dropbox en spotify app hebt, maar hoe bevalt het werken via de website? Zijn er studenten die de tablet hebben? Hoe bevalt de tablet?
Tekstverwerken en emails gaat prima, maar dan doe ik dat wel met een Typ Cover. Zonder kan ook, maar het laat wat te wensen over, zoals bij elke tablet. Zowel Spotify als Dropbox geen ervaring mee, weet echter wel dat de site van Spotify wat flakey schijnt te zijn doordat audio stopt als je niet in IE zit. Maar laat liever iemand anders dat bevestigen gezien ik het niet echt gebruik.
Voor Dropbox zou je ook prima SkyDrive als alternatief kunnen gebruiken toch? Zit mooi ingebakken in de Surface.
Verder is het een prima tablet zonder echte nadelen buiten apps om dan. De hardware is prima, mooi scherp scherm, een stevige bouwkwaliteit. De performance is goed, miste met de Surface RT 1 nog wel wat snelheid, maar de Surface 2 is gewoon snel genoeg en heeft nauwelijks irritaties. Browsen gaat snel, apps openen gaat snel genoeg en ben ook nog lang niet tegen RAM beperkingen aangelopen en verwacht ook niet dat dat gebeurt. Qua software is het met 8.1 enorm verbeterd, vooral de snapview werkt erg mooi met bepaalde apps.
EDIT: Kleine aanpassingen a.d.h.v. wat hieronder wordt gezegd over de Touch Cover. Heb ze allebei en wil je echt lange stukken tekst typen zoals verslagen dan zou ik persoonlijk gaan voor de Typ Cover met echte toetsen. Het voelt net wat ontspannender dan de Touch Cover waar je wat gespannen achter kan zitten. Maar zoals altijd, dat is een persoonlijke observatie en is voor iedereen anders.
[
Voor 11% gewijzigd door
Beanie op 22-11-2013 15:40
]