Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:58:
Weet iemand of je het activeren van je Skydrive en Skype codes ook uit kan stellen, of is het gekoppeld aan de aankoop datum?

Ik heb nu nog geen 200Gb nodig.
Als ik die Skydrive code pas over een half jaar activeer, is hij dan wel nog steeds 2 jaar geldig?
Volgens mij is de bon binnen een jaar nog geldig. Ik activeerde vorige week donderdag en zie staan 'geldig t.e.m.7/11/2015'. De looptijd van die 2 jaar wordt dus maar actief vanaf het moment van activeren. Als er al dan niet een vervaldag is kan ik niet bevestigen...

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik type cover 2 aanschaffen, maar zit met een vraagje. Ik twijfel tussen 2 kleuren, namelijk paars en blauw. Mijn voorkeur gaat naar de blauw, maar ik ben bang dat ie na een tijdje niet zo mooi uit gaat zien.
Hoe ziet de blauwe kleur eruit na een tijdje gebruikt ? Misschien kunnen de surface 1 gebruikers me helpen met het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de blauwe touch cover sinds de dag dat hij in Nederland beschikbaar in gebruik, en hij heeft nergens vlekken of iets dergelijks. Net zo gaaf als toen ik hem kocht, dan moet het bij de type cover al helemaal geen probleem zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://microsoft-news.com...ery-life-and-performance/
Net gekeken en inderdaad er staan updates klaar, waaronder een firmware update

Surface 2:
•Performance improvements for all Type Cover and Touch Cover versions.
•Wi-Fi and Bluetooth driver updates to improve wireless display performance.
•Camera improvements.
•Audio improvements including switching to speaker playback after disconnecting a headset.
•System performance and stability improvements.
•Battery life improvements.
.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:58:
Weet iemand of je het activeren van je Skydrive en Skype codes ook uit kan stellen, of is het gekoppeld aan de aankoop datum?

Ik heb nu nog geen 200Gb nodig.
Als ik die Skydrive code pas over een half jaar activeer, is hij dan wel nog steeds 2 jaar geldig?
Bij mij staat er het volgende: 200 GB gedurende 2 jaar. U moet binnen 90 dagen na de oorspronkelijke aankoop en niet later dan 31 december 2014 gebruikmaken van de aanbieding.

Hoe Microsoft dan weet wanneer je het apparaat hebt aangeschaft weet ik niet.

Ik heb een andere vraag: ik kan de desktop tile nergens vinden, hoewel ik wel op internet heb gevonden dat hij er gewoon zou moeten zijn. Het staat niet in het lijstje met Apps en ook als ik dekstop intyp dan krijg ik hem ook niet. Heeft MS dit helemaal weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grapefruit schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:10:
[...]
Ik heb een andere vraag: ik kan de desktop tile nergens vinden, hoewel ik wel op internet heb gevonden dat hij er gewoon zou moeten zijn. Het staat niet in het lijstje met Apps en ook als ik dekstop intyp dan krijg ik hem ook niet. Heeft MS dit helemaal weggehaald?
Staat er standaard niet meer inderdaad.
Maar ook zo weer terug te zetten.
Swipe naar onder naar alle apps en je zal "bureaublad" zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:01:
http://microsoft-news.com...ery-life-and-performance/
Net gekeken en inderdaad er staan updates klaar, waaronder een firmware update

Surface 2:
•Performance improvements for all Type Cover and Touch Cover versions.
•Wi-Fi and Bluetooth driver updates to improve wireless display performance.
•Camera improvements.
•Audio improvements including switching to speaker playback after disconnecting a headset.
•System performance and stability improvements.
•Battery life improvements.
.
Ik ben het aan het installeren. Gelijk een vraag over mijn prachtige Surface 2. De Surface 2 'mekkert' constant over dat ik een data limiet zou hebben en mogelijk, bij downloads zoals deze, moet bijbetalen. Is dat een instelling die ik uit kan zetten? Gisternacht hield de verbinding er gewoon mee op terwijl mijn HTC 8X en Tv gewoon internetverbinding hadden. 8)7 :?

Edit

Goed, download geïnstalleerd maar nog steeds geen Bluetooth verbinding met mijn HTC 8X.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 12-11-2013 19:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:20:
[...]
Ik ben het aan het installeren. Gelijk een vraag over mijn prachtige Surface 2. De Surface 2 'mekkert' constant over dat ik een data limiet zou hebben en mogelijk, bij downloads zoals deze, moet bijbetalen
Je bedoelt deze?
Afbeeldingslocatie: https://mzhcza.dm1.livefilestore.com/y2pW6siKxslBLnz9c5CVdgk6sDz8jYlRFpVZGR-JyKTsPYynk0na5y_xRhgbpB8mun-1DhoXRY8qt_94qx7Mq2WVHhX49_OMVz1RirelKQJ90Q/VerbindingGebruik.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
grapefruit schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:10:
[...]

Bij mij staat er het volgende: 200 GB gedurende 2 jaar. U moet binnen 90 dagen na de oorspronkelijke aankoop en niet later dan 31 december 2014 gebruikmaken van de aanbieding.

Hoe Microsoft dan weet wanneer je het apparaat hebt aangeschaft weet ik niet.

Misschien zien ze de datum als aankoop = datum registratie van de tablet. Dan zou het eenvoudig voor hun zijn om dat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij had ik die aan staan, maar ga het weer even proberen. :9

Zelfs als ik Outlook open krijg ik een mededeling dat ik een beperkte data limiet heb. :?

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 12-11-2013 20:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:14:
[...]

Staat er standaard niet meer inderdaad.
Maar ook zo weer terug te zetten.
Swipe naar onder naar alle apps en je zal "bureaublad" zien staan.
Dom, ik zat zo naar 'desktop' te zoeken dat ik vergat dat het gewoon 'bureaublad' heet 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:20:
[...]
Goed, download geïnstalleerd maar nog steeds geen Bluetooth verbinding met mijn HTC 8X.
Same here, althans de verbinding maken gaat goed, alleen wordt de verbinding verbroken.
Ik had de hoop dat deze update hier ook een fix voor brengt.

De 2de ie verbeterde WiDi/Miracast. Zal ik straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, net even de Surface 2 via de Xbox op de Tv aangesloten. Maar, in tegenstelling tot het eerder genoemde YouTube filmpje, gaat het bij mij in werkelijkheid op zijn houtje touwtje. Kan aan de wifi verbinding liggen of de waardeloze Cisco 3925, maar je moet het bijna door de Xbox 360 schoppen.

Xbox Music en een afspeellijst. 1ste liedje gaat nog wel maar als dan het 2e liedje gestart moet worden blijf ik maar een cirkeltje in beeld houden.

En nou ben ik toch ruim een uur bezig geweest om de Surface 2 te vertellen dat ik een Xbox 360 heb. Film opgestart, naar instellingen >> apparaten en nergens de Xbox 360.

Kijk ik bij apparaten zie ik een Epson printer staan? Waar komt dat ding vandaan? Ik heb helemaal geen Epson, Wel een Samsung Tv en een Xbox 360 dus.

Epson verwijderd, Surface 2 uit gezet, 10 minuten wachten en ja hoor ... bij apparaten staat nu wel de Samsung Tv en Xbox 360.

Wie het weet, zegt het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb zojuist me Surface 2 binnen gehad :D
Helaas zat er een zwarte "vlek" op de case, had hem bijna retour gestuurd. Toch nog even geprobeerd of het weg te poetsen was, en dat is gelukt.
Vermoedelijk lijm resten van het scherm?

Nu maar eens genieten ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Gisteren weer een hele rij updates binnengehaald via Windows Update, waaronder ook een nieuwe firmware. Bij het opnieuw opstarten vroeg de Surface 2 ineens om de BitLocker-recoverysleutel. Dat was wel even schrikken, want ik heb BitLocker nog nooit gebruikt en had dan ook geen idee waar die sleutel zou moeten staan (gelukkig gaf de Surface zelf aan dat de sleutel te vinden was op http://windows.microsoft.com/recoverykey). Probleem was dus van korte duur.

Wel vreemd dat 'ie erom vraagt, dat heeft mijn RT nooit gedaan, en op een Windows-pc ben ik het ook niet eerder tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
M'n surface ziet automatisch m'n wifi printer. Dat is mooi en aardig. Als ik wil printen zegt ie echter dat er een fout opgetreden is. Printer is busy...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:36:
Ik heb zojuist me Surface 2 binnen gehad :D
Helaas zat er een zwarte "vlek" op de case, had hem bijna retour gestuurd. Toch nog even geprobeerd of het weg te poetsen was, en dat is gelukt.
Vermoedelijk lijm resten van het scherm?

Nu maar eens genieten ervan :)
Ik heb (op jouw aanraden) bij dezelfde webshop besteld.
Zit nu te wachten totdat hij binnenkomt, via DHL.
Hier is die nu ook binnen!

Ben heel benieuwd hoe jij hem vind! Met of zonder cover?

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 13-11-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, kijk nou.
Ik krijg net een mail van Paradigit dat mijn touchcover binnen is.
Al met al toch netjes, want na het aanbod van vorige week (om er anders eventueel een typecover van te maken) begon ik me zorgen te maken dat het nog een maand zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ryur schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:42:
[...]

Ik heb (op jouw aanraden) bij dezelfde webshop besteld.
Zit nu te wachten totdat hij binnenkomt, via DHL.
Hier is die nu ook binnen!

Ben heel benieuwd hoe jij hem vind! Met of zonder cover?
Geweldig apparaat, heb ook een Touch Cover 2 erbij.
Eerste indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ook al ben ik er nu super blij mee, ik vind het wel jammer dat je bij de Surface2 niet kunt kiezen voor zwarte achterkant. Vind ik toch veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:34:
Ik heb de blauwe touch cover sinds de dag dat hij in Nederland beschikbaar in gebruik, en hij heeft nergens vlekken of iets dergelijks. Net zo gaaf als toen ik hem kocht, dan moet het bij de type cover al helemaal geen probleem zijn denk ik!
ok bedankt voor jouw info.
Het wordt dan de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Beanie schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:23:
[...]

Zit bij mij ook een beetje los, maar het ding valt er niet uit en werkt ook gewoon prima. Ga daar echt niet het ding voor terug sturen, als het nou iets was dat het werkzame deel van m'n Surface aantastte dan was het een ander verhaal natuurlijk.
Het viel me vanmorgen op dat mijn volumeknop ook wat rammelt. Op zich niet heel irritant aangezien je dat bij normaal gebruik nooit hoort.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

weet iemand hoe je dat "tik" geluid uit kan zetten van de touch cover?
vind het wel fijn voor het touchscreen, maar voor de touchcover hoeft niet iedereen te horen dat ik aan het typen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:30:
weet iemand hoe je dat "tik" geluid uit kan zetten van de touch cover?
vind het wel fijn voor het touchscreen, maar voor de touchcover hoeft niet iedereen te horen dat ik aan het typen ben...
Daar kom ik ook niet achter.
Voor het on-screen keyboard kun je het wel uitschakelen, maar als je de cover attached, gaat ie ineens weer herrie maken.

Ben er net achter gekomen dat het switchen tussen engels en NL taal-correctie snel via de charms-bar rechts-onderin kan.

De touchcover is verder wel erg gaaf.
Waneer je de Surface op je bureau als laptop gebruikt en je klapt dan de touchcover omhoog, terwijl hij nog op de kickstand staat, ziet dat er erg opgeruimd uit.
Als er dan iemand bij je komt staan met een vraag en je klapt de touchcover naar beneden en het scherm gaat automatisch aan ..... heel slick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien iemand anders die het wel weet?

Overigens, het multitouch scrollen scrolt voor mijn gevoel de verkeerde richting op. is dat ook aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:25:
Misschien iemand anders die het wel weet?

Overigens, het multitouch scrollen scrolt voor mijn gevoel de verkeerde richting op. is dat ook aan te passen?
Gewoon bij instellingen in de metro ui en dan bij toetsenbord en touchpad. Vond het ook een beetje tegennatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Op bol.com staat hij inmiddels op "voor 23.00 besteld, morgen in huis". Beetje jammer dat mijn bestelling op zaterdag verwacht wordt bij mijn bestelstatus, maar toch ga ik er van uit dat hij er morgen eindelijk is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Frerk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:35:
Op bol.com staat hij inmiddels op "voor 23.00 besteld, morgen in huis". Beetje jammer dat mijn bestelling op zaterdag verwacht wordt bij mijn bestelstatus, maar toch ga ik er van uit dat hij er morgen eindelijk is ^^
Hopelijk voor je dat je dan nog een verzend bevestiging krijg vanavond.

Wat een geweldig apparaat is het, ik heb nog nooit zo makkelijk een verbinding kunnen maken met mijn nas en dat de video's ook daadwerkelijk zonder ellende afgespeeld kunnen worden.
Op de iPad altijd ellende gehad, elke app had wel zo zijn problemen (haperingen, crashes). Nu gewoon een mapping aanmaken en kan alles met mobile.hd afspelen en lijkt soepel te werken. (kost wel 3,50 , maar dat maakt ook niet meer uit op een apparaat van 420 euro)

Ik kan ook niet wachten tot er een jailbreak is gevonden voor 8.1, dan kan je pas echt leuke dingen gaan doen. Transport Tycoon werkt volgens mij heerlijk erop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:07:
[...]

Daar kom ik ook niet achter.
Voor het on-screen keyboard kun je het wel uitschakelen, maar als je de cover attached, gaat ie ineens weer herrie maken.

Ben er net achter gekomen dat het switchen tussen engels en NL taal-correctie snel via de charms-bar rechts-onderin kan.

De touchcover is verder wel erg gaaf.
Ik heb zelf een type cover dus dat geluidje zegt mij even niks.
Maar ik zag net, ook geinig, dat je rotatielock aan en uit kunt zetten. Dat wil zeggen: dat lukt alleen als je het toetsenbord niet aan de Surface gekoppeld hebt. Heb je het wel gekoppeld dan is die optie grijs/niet selecteerbaar.

Dus, wellicht als je het geluid bij het op het scherm typen hebt uitgezet, je het ook nog een keer het geluid kunt uitzetten als je de touch cover aan je Surface hebt gekoppeld. Met de type cover heb ik in ieder geval geen geluid aan en uit kunnen vinden.

:? :?

Misschien iemand, om de Touch te promoten, even een review schrijven?

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 14-11-2013 01:59 ]

• Frerk

Frerk

*bliep*

Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:45:
[...]

Hopelijk voor je dat je dan nog een verzend bevestiging krijg vanavond.
Dat hoopte ik ook, maar ik heb nog niks gehoord. Beetje raar dat ik tot zaterdag zou moeten wachten als hij gewoon in het magazijn ligt. ;(

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Frerk schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:53:
[...]

Dat hoopte ik ook, maar ik heb nog niks gehoord. Beetje raar dat ik tot zaterdag zou moeten wachten als hij gewoon in het magazijn ligt. ;(
Misschien ben je niet de enige die op z'n tablet wacht, en gaan de mensen die eerder hebben besteld voor.

• Frerk

Frerk

*bliep*

Psycho_Mantis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:17:
[...]

Misschien ben je niet de enige die op z'n tablet wacht, en gaan de mensen die eerder hebben besteld voor.
Ja, dat denk ik, maar dan vind ik het een beetje dubieus dat ze adverteren met "vandaag besteld, morgen in huis" als ze het product niet op tijd kunnen leveren. Of misschien zit het hem daar juist in. Nou ja, ik had toch al op zaterdag gerekend, dus ik wacht wel. Maar raar is het wel :p

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Daar zit wat in.
Je kan ook altijd een belletje plegen, kan misschien nog een dag schelen?

• CAP-Team

CAP-Team

Heb ik weer.. Een manager ICT die anti-Microsoft is.

Had m'n Surface 2 meegenomen, en zonder dat ie het ding amper bekeken heeft al het oordeel klaar: lelijk, zwaar en je kunt er niks mee.
En vervolgens typt ie vrolijk verder op z'n iPad 2/3/4 (whatever)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
CAP-Team schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:54:

Had m'n Surface 2 meegenomen, en zonder dat ie het ding amper bekeken heeft al het oordeel klaar: lelijk, zwaar en je kunt er niks mee.
Bijzonder. Een beetje fatsoenlijk ICT-er geilt op het ding.

• Beanie
  • Laatst online: 16-05-2023

Logisch, het grijs van de Surface 2 is geen 'Spacegrey' en de voorkant is net van het verkeerde glas gemaakt. En wat te denken van al die rare poorten? Die heb je toch helemaal niet nodig? Alleen een dock conrector is genoeg toch? Toch?

/s

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013

Grappig dat hij m zwaar noemt, zijn ipad zal namelijk zwaarder zijn,
650 g (wifi), 660 g (wifi + cellular) (ipad 3+4).

Surface 2 weegt namelijk 630g ;-) dus ff bewijzen dat hij ongelijk heeft! :D

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:20:
Hey, kijk nou.
Ik krijg net een mail van Paradigit dat mijn touchcover binnen is.
Al met al toch netjes, want na het aanbod van vorige week (om er anders eventueel een typecover van te maken) begon ik me zorgen te maken dat het nog een maand zou duren.
Helaas de mail nog niet gehad. Ik had ook besloten om toch voor de touchcover te gaan...

Heb je hem al ontvangen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• GerCor

GerCor

Het blijft wel een ontdekkingstocht, de Surface 2. Er zit Outlook op? Waarom eigenlijk want ik vind Outlook.com een stuk overzichtelijker en er zit Mail op.

Nou was ik van de week bezig mijn Exchange mailbox van de zaak in te voeren maar kon dat eigenlijk alleen in de Agenda terugvinden. Maar ja hoor, in Mail staat het ook. En in Outlook nog nergens kunnen vinden, maar zoals geschreven, nogal onoverzichtelijk nog.

Verwijderd

Swerfer schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:16:
[...]

Helaas de mail nog niet gehad. Ik had ook besloten om toch voor de touchcover te gaan...

Heb je hem al ontvangen?
Ik had hem zo besteld dat ik hem in 1 van hun winkels op kon halen.
De bevestigings mail die ik kreeg, kwam dus ook van de jongen uit de winkel en een uur later stond ik bij ze aan de balie 😃

Ik ben niet de juiste persoon voor een review, want ik type met 2 vingers en heb hem pas een dag, maar ik ben erg tevreden.
In ieder geval nog niks gevonden dat me tegen staat.

Ik werk nauw samen met product designers van consumenten elektronica en ook zij zijn erg onder de indruk van mijn surface 2 en de touchcover en hoe ze samenwerken.
(geloof me, die gasten zijn kritisch)

• GerCor

GerCor

Ik heb stiekem de hoop maar ook een beetje de verwachting dat zowel de Surface 2 als ook de Pro versies deze keer wel zullen aanslaan bij het publiek. Surface 2 echt een speeltje en voldoende voor, denk ik, veel studenten. En de Pro meer voor de kritische professionals.

Ik ben zelf een vriendelijk gebruiker van PC producten en geniet elke dag volop van de Surface 2 en merk dat ik persoonlijk ook helemaal geen behoefte heb aan de, toch stukken duurdere, Pro.

• Beanie
Richard89 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:27:
[...]

Grappig dat hij m zwaar noemt, zijn ipad zal namelijk zwaarder zijn,
650 g (wifi), 660 g (wifi + cellular) (ipad 3+4).

Surface 2 weegt namelijk 630g ;-) dus ff bewijzen dat hij ongelijk heeft! :D
Nope, Surface weegt ongeveer hetzelfde, 650-660 gram. De mijne gewogen toen ik em net had en was dus gewoon 655 gram. Niet dat dat ook maar enigszins een probleem is trouwens.
GerCor schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:21:
Ik heb stiekem de hoop maar ook een beetje de verwachting dat zowel de Surface 2 als ook de Pro versies deze keer wel zullen aanslaan bij het publiek. Surface 2 echt een speeltje en voldoende voor, denk ik, veel studenten. En de Pro meer voor de kritische professionals.

Ik ben zelf een vriendelijk gebruiker van PC producten en geniet elke dag volop van de Surface 2 en merk dat ik persoonlijk ook helemaal geen behoefte heb aan de, toch stukken duurdere, Pro.
Met zowel Windows 8.1 als de Surface 2 heeft MS idd een hele stap gemaakt. De Surface RT was gewoon niet af en miste teveel, met name snelheid. S2 is een enorme stap vooruit en met nog wat tweaks aan Windows 8.1 is het een prima product voor normale consumenten.

Desondanks, vind het zo nu en dan nog wel jammer dat ik geen oude .exe's kan draaien. Heb nog wel wat oude games liggen die ik graag nog eens op de Surface zou spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Beanie op 14-11-2013 21:23 ]

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Beanie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:19:
[...]

Desondanks, vind het zo nu en dan nog wel jammer dat ik geen oude .exe's kan draaien. Heb nog wel wat oude games liggen die ik graag nog eens op de Surface zou spelen.
Kan je dat op bijvoorbeeld wel een iPad of android tablet? De exe's zijn ook niet gecompileerd voor dat platform, de exe's waar jij het overhebt zijn gecompileerd voor x86/x64 instructie sets, je hebt het bij de surface 2 over ARM. Dat weet je waarschijnlijk natuurlijk wel, maar ik word soms een beetje moe van dat soort opmerkingen (niet persee jou opmerking)

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dan had je de pro moeten kiezen denk ik zo...

Een jailbreak voor 8.1 is anders best welkom, er zijn een paar apps die ik wel graag wil hebben (keepass o.a.)
Ik kan zonder, maar het is handig. Ook valt er dan weer te hobbyen :)

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor Keypass kun je de app MetroPass gebruiken.

• grapefruit
GerCor schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:21:
Surface 2 echt een speeltje en voldoende voor, denk ik, veel studenten. En de Pro meer voor de kritische professionals.
Klopt! Ik zocht vervanging van mijn oude laptop met Windows XP die echt te traag werd en de Surface 2 is alles wat ik nodig heb: een degelijke browser (IE is best okee tegenwoordig) en een goed Office pakket. Het toetsenbordje is misschien net iets aan de kleine kant maar ik typ zo'n 5000-10.000 woorden per week en dat gaat best prima eigenlijk. Wat dan wel weer een voordeel is, ik kan veel makkelijker in- en uitzoomen in documenten of naar de juiste pagina scrollen met het touchscreen, dan ging met alleen een touchpad toch iets minder makkelijk. Ik zou het dan ook zeker geen speeltje noemen. Ik gebruik mijn Nexus 7 voor consumptie en de Surface 2 voor productie, erg blij mee.

• Beanie
Epiphany schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:45:
[...]

Kan je dat op bijvoorbeeld wel een iPad of android tablet? De exe's zijn ook niet gecompileerd voor dat platform, de exe's waar jij het overhebt zijn gecompileerd voor x86/x64 instructie sets, je hebt het bij de surface 2 over ARM. Dat weet je waarschijnlijk natuurlijk wel, maar ik word soms een beetje moe van dat soort opmerkingen (niet persee jou opmerking)
Tuurlijk, allemaal duidelijk wat zou ik hier anders doen zonder zulke basale kennis. Mis dan ook niks, maar soms heb je net zo'n kleine game die je nog wel eens wil afstoffen.

Buiten dat, de S2 als vervanger voor een laptop kan prima. Zeker als je geen specifieke SW gebruikt is het een perfect apparaat, vele stappen beter dan de originele Surface RT.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ben er ook achter gekomen dat de surface 2 ook torrents kan downloaden. Nu raak ik mijn laptop dus echt bijna nooit meer aan. De enige keren dat ik er afgelopen dagen op ben geweest is een half uurtje Battlefield en om Diablo II te spelen.

wat me nieuwsgierig maakt. Is er iemand die een beetje kan programmeren en diablo II kan porten naar ARM? :D

Maar serieus. Als ik een ipad had gehad dan zat ik er alleen soms mee filmpjes te kijken in de bus. Ik kan hier echt alles mee zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Beanie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:34:
[...]

Tuurlijk, allemaal duidelijk wat zou ik hier anders doen zonder zulke basale kennis. Mis dan ook niks, maar soms heb je net zo'n kleine game die je nog wel eens wil afstoffen.
Nogmaals was niet naar jou toe, maar ik vind de vergelijkingen hier op tweakers (mensen waarvan je verwacht dat ze weten wat een apparaat wel of niet kan) mbt RT devices zo ontzettend vermoeiend. Vaak zijn het mensen met een iPad of android tab.

Ik verwacht dat in de toekomst naarmate de ARM processoren krachtiger worden, er wellicht een door MS ontwikkelde x86 emulator komt waar je je legacy apps in kan draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik moet eerlijk toegeven dat ik bar weinig legacy apps draai. Buiten een paar converters of een spelletje is er geen enkel programma die ik mis.

Natuurlijk zijn we hier op tweakers maar voor de gewone gebruiker betwijfel ik of er zoveel legacy apps zijn die ze echt nodig hebben en die niet te verkrijgen zijn op Windows 8 RT.

Zie het gewoon als een tablet die je bij een eenvoudige desktop PC/laptop kan hebben en niet als een "alles-in-een" wat de Pro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zojuist de eerste bluescreen gehad op mijn Surface 2
Op de bluescreen zag ik iets met "SDBUS" staan, maar in de eventlog zie ik dit niet terug. Daar zie ik "De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole."

Vreemd?

EDIT: Duidelijk dus me sd kaart is kapot 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Psycho_Mantis op 15-11-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, even een correctie op mijn bericht dat alles maar traag gaat via de Xbox 360. Ik heb eindelijk dat vervelende data limiet uit kunnen schakelen, luister nu naar mijn Xbox Music en het gaat als een trein.

One happy Camper hiero.

Morgen in gevecht met mijn Ziggo router/modem, de cisco3925.

Het zijn tenslotte dooie dingen en die kunnen per saldo nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ben trouwens niet zo te spreken over de speakers van de Surface2. Als ik muziek afspeel op een beetje volume dan knettert het een beetje, vooral bij s-klanken. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat vind ik ook. Hangt er trouwens sterk van af welke muziek je afspeelt. Maar veel beter is natuurlijk een hoofdtelefoon of, wat ik ook doe, via de Xbox 360 streamen naar een soundbar.

Voor radiogesprekken - ik luister vaak naar BNR (prachtige app) - en daar is geen muziek, voldoet het verder prima.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 16-11-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
yep, same here. Had het vergeleken met een exemplar in de winkel en die heeft er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ook enkele dagen in het bezit van een Surface 2, kom alleen iets heel vervelends tegen. De Surface 2 loopt random vast, het scherm lijkt dat net versnipperd (alsof er hard mee geschud is en de pixels bleven hangen). Heb een beetje gegoogled, maar wordt er niet veel wijzer van. Hebben meerdere mensen hier last van en heeft iemand enige idee wat het is en hoe het verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Downloads schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:42:
Ook enkele dagen in het bezit van een Surface 2, kom alleen iets heel vervelends tegen. De Surface 2 loopt random vast, het scherm lijkt dat net versnipperd (alsof er hard mee geschud is en de pixels bleven hangen). Heb een beetje gegoogled, maar wordt er niet veel wijzer van. Hebben meerdere mensen hier last van en heeft iemand enige idee wat het is en hoe het verholpen kan worden.
Dit lijkt op een hardware probleem. Wat jij omschrijft zie je nog wel eens als je geheugen defect is.

Ruilen zou ik zeggen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Ik heb sinds gisteren de surface 2 en inmiddels 4 van deze vastlopers gehad. Ook met een 'versnipperd scherm'.

Staat ook beschreven op dit forum: http://answers.microsoft....63-4916-b8d0-f080f12be099

Ik heb net een service request ingedient. Ik krijg een nieuwe opgestuurd en kan de oude in die verpakking retourneren. Dat is dan wel weer netjes....

[ Voor 8% gewijzigd door RaymondD op 16-11-2013 14:53 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickw70
  • Laatst online: 11-09 13:17
Heb de surface 2 ook een dagje in huis. Tot nu toe zeer te spreken over de tablet!!!

Net ook de touch cover 2 binnen, maakt het geheel toch wel af. Trouwens besteld bij de saturn voor 83,99.
Hij staat er nog steeds op voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
patrickw70 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:56:
Heb de surface 2 ook een dagje in huis. Tot nu toe zeer te spreken over de tablet!!!

Net ook de touch cover 2 binnen, maakt het geheel toch wel af. Trouwens besteld bij de saturn voor 83,99.
Hij staat er nog steeds op voor die prijs.
Mooie deal! Voor die prijs heb ik hem gelijk ook maar besteld, dankje voor het delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, mijn zwager is even langs geweest en ik had nog in de kast een modem/router van XS4ALL liggen. De Fritzbox o.i.d. Was even een zoeken maar ik kan nu de Surface 2 op zolder gebruiken.

Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Swerfer schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:45:
[...]

Dit lijkt op een hardware probleem. Wat jij omschrijft zie je nog wel eens als je geheugen defect is.

Ruilen zou ik zeggen...
Helaas, ben verder ontzettend enthousiast over het tablet =). Ik heb hem afgelopen week bij de Paradigit in Arnhem gehaald, ik zal maandag even met doos en al terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17
Mensen,

Hebben jullie toevallig ook al lichte slijtage plekken op de sleuf waar het toetsenbord in klikt?

Ze zijn klein, vielen me net pas op. Ik haal het toetsenbord er namelijk regelmatig af als ik op de bank ga hangen :)

Ik ga morgen even de helpdesk raadplegen over dit, voor de rest een super tablet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tom90 schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:21:
Mensen,

Hebben jullie toevallig ook al lichte slijtage plekken op de sleuf waar het toetsenbord in klikt?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Van het weekend de Surface 2 geupdate. Tablet deed niks meer. 10 sec. de power button ingehouden en daarna nog een enkele keer de power indrukken.
Machine startte weer op. Alles deed het weer.
Totdat we de mail app ingingen. App crashte na enkele seconden. app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat. App crashte wederom. App opnieuw eraf gegooid. Geinstalleerd, alleen de hotmail account gekoppeld. Een 2e app geinstalleerd voor de GMail account. App crashte niet meer.
De volgende dag GMail account weer aan de mail app gehangen, nu deed alles het weer.

Paar keer gehad dat je geen ww in kan typen bij het inloggen. Met of zonder toetsenbord zag ie de ingetypte ww niet. Tablet herstarten en hij deed het weer.

In 1 week toch al wat problemen gehad. Ben ik een uitzondering? Mensen vragen me naar mijn ervaring met de Surface, want zij willen 'm ook halen.
Ik vind het een pracht apparaat, door office en de toetsenbord kun je er veel meer mee dan een iPad, maar de stabiliteit baart me zorgen.
Ik voel er weinig voor om constant gebeld te worden, omdat hun tablet vastgelopen is.

Ook maak ik me zorgen over virussen en trojans. Hoe dichtgetimmerd is de RT? Voor mij lijkt het op Windows 8, maar dan gecompileerd voor de ARM structuur.
Kan ik in de toekomst trojans en virussen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Russel88 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:36:
Van het weekend de Surface 2 geupdate. Tablet deed niks meer. 10 sec. de power button ingehouden en daarna nog een enkele keer de power indrukken.
Totdat we de mail app ingingen. App crashte na enkele seconden. app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat. App crashte wederom. App opnieuw eraf gegooid. Geinstalleerd, alleen de hotmail account gekoppeld. Een 2e app geinstalleerd voor de GMail account. App crashte niet meer.
De volgende dag GMail account weer aan de mail app gehangen, nu deed alles het weer.

Paar keer gehad dat je geen ww in kan typen bij het inloggen. Met of zonder toetsenbord zag ie de ingetypte ww niet. Tablet herstarten en hij deed het weer.

In 1 week toch al wat problemen gehad. Ben ik een uitzondering? Mensen vragen me naar mijn ervaring met de Surface, want zij willen 'm ook halen.
Ik vind het een pracht apparaat, door office en de toetsenbord kun je er veel meer mee dan een iPad, maar de stabiliteit baart me zorgen.
Ik voel er weinig voor om constant gebeld te worden, omdat hun tablet vastgelopen is.

Ook maak ik me zorgen over virussen en trojans. Hoe dichtgetimmerd is de RT? Voor mij lijkt het op Windows 8, maar dan gecompileerd voor de ARM structuur.
Zo lezende ben je een uitzondering.

RT is zo dichtgetimmerd dat je er niets zonder de store op kan installeren, vooralsnog. Je kan als het platform groter wordt wel trojans en virussen op verwachten, hoe populairder een platform hoe meer er tegen aangeschopt wordt door hackers, developers van virussen etc.

De kogel is bij mij door de kerk, zojuist de surface 2 besteld met type cover 2 cyaan en incipio sleeve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Dat met virussen e.d. zal ook nog wel meevallen. Het is geen x86/x64 platform. En je kunt geen unsigned code uitvoeren. Vooralsnog lijkt me dat een iPad dan interessanter is voor hackers.

Komt trouwens nog bij dat Windows Defender ook op Windows RT draait.

[ Voor 16% gewijzigd door CAP-Team op 18-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vreemd, ik heb zelf totaal geen problemen met de stabiliteit. Misschien moet je gewoon Windows een fabrieksreset geven?
Klinkt alsof er wat fout is gegaan tijdens het updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Net mijn gratis Typecover_2 binnengekregen die hoorde bij de pre-order deal van paradigit. valt me 100% mee hoe snel je er mee kan typen. Type bijna net zo snel als met een gewoon keyboard. Nu moet ik wel toegeven dat ik met ongeveer 5 vingers type. Het voordeel is dat het keyboard wel touch is, maar niet helemaal. Je moet de toetsen wel echt goed raken. Als je perongeluk heel zacht een toets raakt registreerd hij dit niet als input. (zoals de windows button op je surface2 zelf. Had van mij een fysieke button mogen zijn).
Enige nadeel vindt ik dat de touchcover net iets te groot is. Hij steekt aan alle kanten een paar mm uit t.o.v. je surface en dat vindt ik niet mooi en merk je ook als je hem in de sleeve stopt.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jobvr, je bent aardig onduidelijk. Je hebt een gratis Typecover_2 binnen maar het hele verhaal daarna lijkt over een Touch Cover te gaan. Dus, wat heb je nou eigenlijk? (ik weet het, maandagmorgen, altijd lastig). ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Volgens mij de touch, aangezien die geen fysieke toetsen heeft.

Maar inderdaad dat hij net een paar mm uitsteekt is hinderlijk, volgens mij beschadigd dat op ten duur.
Aan de andere kant word zo de surface beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Psycho_Mantis schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:08:
[...]

Vreemd, ik heb zelf totaal geen problemen met de stabiliteit. Misschien moet je gewoon Windows een fabrieksreset geven?
Klinkt alsof er wat fout is gegaan tijdens het updaten
Is deze issue dan verholpen met de patch van vorige week?
http://www.reddit.com/r/S...cover_2_not_working_when/

Hier lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben.
Ik ga ervan uit dat de mailprobleem eenmalig was, zag op Google voornamelijk oude meldingen hierover.
Dat login probleem had ik voor de patch al.

M'n zuster gaat er misschien ook voor de Surface, aangezien ze geen WP8 telefoon heeft, heeft ze niet zoveel ruimte nodig op haar SkyDrive. Lief aangekeken en ik mag haar code hebben, als ze de Surface haalt (Onze code hebben we gekoppeld aan account van vrouwlief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hij heeft het overduidelijk over de Touch Cover, want die registreert idd geen aanraking als je niet hard genoeg drukt. Juist vanwege dat harde drukken is de Touch Cover nooit een optie voor mij geweest. Ik heb nu de Type Cover 2 en ben daar ook niet helemaal tevreden mee. De touchpad/mousepad is van 'touchcover-materiaal' en dat irriteert mij mateloos. Dat had natuurlijk zo glad mogelijk materiaal moeten zijn, net zoals bij de Type Cover 2. Daarnaast zijn de muisknoppen niet indrukbaar.

Echt heel erg jammer, het belemmert het werken met de Type Cover enorm in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik gebruik de touchpad nauwelijks. Ik heb immers een touchscreen. Alleen als ik de muis ergens precies moet positioneren gebruik ik het, anders niet. Kwestie van wennen misschien? En als je er niet aan kunt wennen, gebruik dan een muis.

Edit: Ik heb trouwens vorige week al een aanpassing van de Type Cover 2 doorgestuurd naar Tweakers.net. Het feit dat het een bewegingsensor heeft en verlichting wordt nog steeds niet verwerkt. :?

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 18-11-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
GerCor schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:27:
jobvr, je bent aardig onduidelijk. Je hebt een gratis Typecover_2 binnen maar het hele verhaal daarna lijkt over een Touch Cover te gaan. Dus, wat heb je nou eigenlijk? (ik weet het, maandagmorgen, altijd lastig). ;) ;)
@GerCor HAHA ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb idd de touchcover, geen idee hoe daar typecover is gekomen, zal wel combi, maandag morgen, brak typen en autocorrectie zijn :+

Vindt het persoonlijk erg fijn, dat je de toetsen bewust moet indrukken.
Andere pluspunten van de surface vindt ik de mail app, die als je een link opent of een attachment open maakt, automatisch de app opstart en die in split screen weergeeft.

Enige wat ik nog echt mis is VLC, een degelijke metro file explorer en waarom draaid office niet native, maar in de desktop omgeving..... Voor de rest erg tevreden...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens een goede sleeve of beschermhoes voor de Surface 2 met aangesloten Type cover? Net even een bij een aantal winkels geweest, maar het zijn allemaal beschermingsproducten van 10.1 inch. Óp internet staan er gelukkig genoeg, maar welke te nemen?

Enfin, sinds vorige week donderdag mijn Surface 2 plus Type Cover in bezit en tot nog toe totaal geen problemen gehad. Het product bevalt mij dan ook uitstekend! Als student zijnde moet ik een lange reis afleggen om op school te komen, dit gebeurt met een lange fietstocht en een treinrit. Anders sleepte ik vaak mijn zware laptop mee, maar dit is echt een perfecte oplossing. Op school type ik zelden toch hele pagina's vol (ondanks dat de type cover mij niet tegenvalt, een echte vervanger is het nog niet), maar voor het zoeken van informatie, aantekeningen maken en kleine opdrachten uitvoeren werkt het perfect. Vooral het office pakket (wat voor mij ook de reden was om voor een Windows te gaan) is ideaal. Het kleinere aanbod van apps neem ik dan ook graag voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vreemd bij mij gaat sinds vandaag de desktop iedere keer weer naar de native resolutie toe.
nu is de taakbalk bijvoorbeeld 2 keer zo groot, maar soms springt hij ineens terug.

heeft iemand dit ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Is het de resolutie of is het de elementen die groter worden gemaakt? Switch je soms van scherm oid?

Wat ik voorstel is om naar de desktop te gaan => rechter muisknop => schermresolutie => tekst groter of kleiner

En daar dan kiezen voor dezelfde waarde op ieder scherm en dan zal vermoedelijk 125% of 150% een goede keuze zijn. 100% of het full HD scherm is jammer genoeg net wat te klein om nog werkbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Heilige Kaas schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:47:
Ben er ook achter gekomen dat de surface 2 ook torrents kan downloaden. Nu raak ik mijn laptop dus echt bijna nooit meer aan. De enige keren dat ik er afgelopen dagen op ben geweest is een half uurtje Battlefield en om Diablo II te spelen.

wat me nieuwsgierig maakt. Is er iemand die een beetje kan programmeren en diablo II kan porten naar ARM? :D
Betwijfel of porten ooit op gang gaat komen aangezien MSVS 2013 vereist dat je in Windows 8 werkt. Zelfs al wil je iets voor Windows Phone maken heb je W8 nodig. Zo komt een platform natuurlijk nooit op gang..

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:18:
Weet iemand trouwens een goede sleeve of beschermhoes voor de Surface 2 met aangesloten Type cover? Net even een bij een aantal winkels geweest, maar het zijn allemaal beschermingsproducten van 10.1 inch. Óp internet staan er gelukkig genoeg, maar welke te nemen?
Ik heb zelf deze:
http://www.paradigit.nl/p...shmsgt002009/default.aspx

Is er ook in donkerder bruin. Hier past de surface met touch of type cover in.

( http://www.paradigit.nl/p...shmsgt002010/default.aspx)

Mooie luxe case van echt leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Cinemaskoop schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:36:
[...]

Ik heb zelf deze:
http://www.paradigit.nl/p...shmsgt002009/default.aspx

Is er ook in donkerder bruin. Hier past de surface met touch of type cover in.

( http://www.paradigit.nl/p...shmsgt002010/default.aspx)

Mooie luxe case van echt leer.
Van de Surface 1 heb ik de incipio sleeve nog over, daar moet een Surface 2 + typecover toch wel inpassen, aangezien het formaat niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56

Ik heb in de 1e 3 dagen 2 maal een vastloper gehad, deed niets meer, inderdaad power knop lang indrukken en hij restarte dan wel weer. Volgens mij had het met updates te maken, na/tijdens het installeren/downloaden (niet helemaal duidelijk) leek hij vast te lopen. Maar na 2 resets is hij niet meer vastgelopen. Heb nog wel 2x gehad dat ik de typecover in standby verwijdert had en hij niet wou unlocken, na het vastklikken deed hij het wel weer. Maar na de laatste FW update is dat probleem volgens mij verholpen.

Mailapp gebruik ik verder niet, kan ik dus niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Heeft iemand ervaring met het tonen van foto's op je televisie? Als ik bij apparaten kijk zie ik mijn tv er tussen staan. Echter, als ik de foto applicatie open en een foto wil sturen naar een apparaat dan staat de televisie er niet bij. Ik heb de 46ES7000 uit 2012 van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Cinemaskoop en Epiphany voor de aanbevelingen. Ik ben voor de leren Bramante sleeve gegeaan van Cinemaskoop... maar niet bij Paradigit. Vanaf €50,- gratis verzendkosten en dit product product hebben ze natuurlijk net op €49,99 gezet. Om die ene cent moet ik dan vijf euro extra betalen. Oftewel mooi bij een concurrent besteld die voor hetzelfde bedrag wel gratis verzendkosten levert ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
LockTar schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:46:
Heeft iemand ervaring met het tonen van foto's op je televisie? Als ik bij apparaten kijk zie ik mijn tv er tussen staan. Echter, als ik de foto applicatie open en een foto wil sturen naar een apparaat dan staat de televisie er niet bij. Ik heb de 46ES7000 uit 2012 van Samsung.
Dat kan alleen maar via de verkenner. Je tv moet schijnbaar "certified" zijn ofzo, dus alleen de Xbox One en 360 werken op dit moment ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
[...]

Dat kan alleen maar via de verkenner. Je tv moet schijnbaar "certified" zijn ofzo, dus alleen de Xbox One en 360 werken op dit moment ermee.
Of kijk eens naar netgear ptv 3000. kan je tablet streamen naar tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

D-TECH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
[...]

Nee hoor, klik op de foto in Windows Verkenner, play to en dan je TV kiezen. Wel je 'onbekend apparaat' accepteren op je TV als je dit voor de eerste keer doet. _/-\o_

Moet je voor de Netgear geen software installeren? Want dat wordt het dan niet voor een Surface 2.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 19-11-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FWIW
Vandaag bericht gekregen van Paradigit dat de TouchCover2 's weer binnen gekomen zijn en verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:22:
[...]

Ik heb in de 1e 3 dagen 2 maal een vastloper gehad, deed niets meer, inderdaad power knop lang indrukken en hij restarte dan wel weer. Volgens mij had het met updates te maken, na/tijdens het installeren/downloaden (niet helemaal duidelijk) leek hij vast te lopen. Maar na 2 resets is hij niet meer vastgelopen. Heb nog wel 2x gehad dat ik de typecover in standby verwijdert had en hij niet wou unlocken, na het vastklikken deed hij het wel weer. Maar na de laatste FW update is dat probleem volgens mij verholpen.

Mailapp gebruik ik verder niet, kan ik dus niets over zeggen.
heb net vanmorgen ook meegemaakt met my surface 2 64 g. Incombinatie met type cover..eraf halen, geen beeld maar de Home button trilde als je erop drukte.
Power knop lang inhouden kreeg ik ie weer aan de gang..(restarten dan). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Bedankt voor de informatie. Ik ga eens kijken of het via Windows verkenner kan. Enig idee waar je kan vinden of Microsoft of Samsung de support voor de tv of voor Windows 8 gaat toevoegen?

Ik heb inderdaad gekeken naar de Netgear maar aangezien ik misschien een XBox One ga kopen volgend jaar vind ik het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:15:
[...]

heb net vanmorgen ook meegemaakt met my surface 2 64 g. Incombinatie met type cover..eraf halen, geen beeld maar de Home button trilde als je erop drukte.
Power knop lang inhouden kreeg ik ie weer aan de gang..(restarten dan). 8)7
Nou, ik kom hier nu net weer terug in dit topic, voor precies hetzelfde. Net gebeurd, home button trilt, geen beeld, restarten werkt wel. Lijkt op een probleem wat dus niet specifiek die van mij heeft...

Enige verschil is dat ik type cover er op had gelaten deze keer, lijkt wel alsof hij niet uit de slaapstand komt wanneer je het typecover opent. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik had van de week trouwens iets raars. Ik ging een artikel plaatsen op markplaats in de modern UI IE versie. Toen ik bij afbeelding toevoegen kwam ging ik browsen naar mijn foto's op SkyDrive die daarvoor automatisch waren geupload door mijn HTC Windows Phone 8X telefoon. Als ik deze wilde toevoegen aan de advertentie ging dat niet. Ik heb toen de advertentie zonder foto maar opgeslagen. Toen ik vervolgens de advertentie opende in de Desktop IE kon ik wel dezelfde foto toevoegen vanuit SkyDrive. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
The_MAN schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:48:
Enige verschil is dat ik type cover er op had gelaten deze keer, lijkt wel alsof hij niet uit de slaapstand komt wanneer je het typecover opent. Beetje jammer dit.
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met mijn eerste Surface. Ik had het ook even met mijn Surface 2 maar als je dan een paar seconden wacht startte (werd wakker) hij toch op. Soms duurt het denk ik wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
LockTar schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:49:
Ik had van de week trouwens iets raars. Ik ging een artikel plaatsen op markplaats in de modern UI IE versie. Toen ik bij afbeelding toevoegen kwam ging ik browsen naar mijn foto's op SkyDrive die daarvoor automatisch waren geupload door mijn HTC Windows Phone 8X telefoon. Als ik deze wilde toevoegen aan de advertentie ging dat niet. Ik heb toen de advertentie zonder foto maar opgeslagen. Toen ik vervolgens de advertentie opende in de Desktop IE kon ik wel dezelfde foto toevoegen vanuit SkyDrive. Enig idee?
Ik kon gister een bestand vanuit de Skydrive niet toevoegen aan een email, het bleek dat de skydrive nog niet helemaal gesynched was en ook niet verder ging met synchen omdat er minder dan 3GB ruimte beschikbaar was. Het bestand openen ging wel (online waarschijnlijk), maar lokaal kopietje niet. Melding zag ik in de modern UI Skydrive app. Misschien iets soortgelijks?
LockTar schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met mijn eerste Surface. Ik had het ook even met mijn Surface 2 maar als je dan een paar seconden wacht startte (werd wakker) hij toch op. Soms duurt het denk ik wat langer.
Zal de volgende keer nog even wachten, maar net was er na zo'n 20-30 seconden nog steeds geen beeld...

[ Voor 18% gewijzigd door The_MAN op 20-11-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Misschien was het syncen inderdaad nog niet helemaal klaar en zat ik "online" te browsen naar de file. De foto's waren immers net er voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49
Ben student en 'k overweeg een surface 2 te kopen. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, emails, films/series, dropbox & spotify. Voldoet windows RT hiervoor? Ik weet dat je geen dropbox en spotify app hebt, maar hoe bevalt het werken via de website? Zijn er studenten die de tablet hebben? Hoe bevalt de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
nubcaek schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:08:
Ben student en 'k overweeg een surface 2 te kopen. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, emails, films/series, dropbox & spotify. Voldoet windows RT hiervoor? Ik weet dat je geen dropbox en spotify app hebt, maar hoe bevalt het werken via de website? Zijn er studenten die de tablet hebben? Hoe bevalt de tablet?
Tekstverwerken en emails gaat prima, maar dan doe ik dat wel met een Typ Cover. Zonder kan ook, maar het laat wat te wensen over, zoals bij elke tablet. Zowel Spotify als Dropbox geen ervaring mee, weet echter wel dat de site van Spotify wat flakey schijnt te zijn doordat audio stopt als je niet in IE zit. Maar laat liever iemand anders dat bevestigen gezien ik het niet echt gebruik.

Voor Dropbox zou je ook prima SkyDrive als alternatief kunnen gebruiken toch? Zit mooi ingebakken in de Surface.

Verder is het een prima tablet zonder echte nadelen buiten apps om dan. De hardware is prima, mooi scherp scherm, een stevige bouwkwaliteit. De performance is goed, miste met de Surface RT 1 nog wel wat snelheid, maar de Surface 2 is gewoon snel genoeg en heeft nauwelijks irritaties. Browsen gaat snel, apps openen gaat snel genoeg en ben ook nog lang niet tegen RAM beperkingen aangelopen en verwacht ook niet dat dat gebeurt. Qua software is het met 8.1 enorm verbeterd, vooral de snapview werkt erg mooi met bepaalde apps.

EDIT: Kleine aanpassingen a.d.h.v. wat hieronder wordt gezegd over de Touch Cover. Heb ze allebei en wil je echt lange stukken tekst typen zoals verslagen dan zou ik persoonlijk gaan voor de Typ Cover met echte toetsen. Het voelt net wat ontspannender dan de Touch Cover waar je wat gespannen achter kan zitten. Maar zoals altijd, dat is een persoonlijke observatie en is voor iedereen anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Beanie op 22-11-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Gaat Prima.
Zelf gebruik ik de touchcover omdat deze het geheel iets compacter houdt dan de type cover en iets mooier aansluit. Maar als je een van deze twee hebt, kan je hem icm de kickcstand als een ultrabook gebruiken. De Films/series, gaat aardig, maar het echte wachten is tot VLC uitkomt. Zijn ze hard mee bezig, en hoor goede berichten (dat ze nu ook de audio werkend hebben) dus die verwacht ik wel als kerst cadeau. Spotify geen ervaring en dropbox krijgt 3 van de 5 sterren in de store omdat hij geen sync functie heeft, maar meer een bestand viewer is. Kan zeker skydrive aanbevelen, want dat werkt perfect ( en je krijgt 200GB opslag ruimte bij je surface. Snap dat het lastig is als je je dropbox al overal in hebt geintegreerd. Als je IE gebruikt worden ook als je faforieten gesynced net als je overige instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Voor Spotify kan je ook overwegen over te stappen naar XBox music. Vergelijkbare dienst en prijs. Die kan je eerst uitproberen omdat je 10 uur per maand gratis kan luisteren of 30 dagen gratis proberen, echter als je besluit niet voor XBox music te gaan moet je wel tijdig opzeggen, anders gaat automatisch het abonnement in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben student en heb juist om Office het besluit gemaakt om voor een Surface 2 te gaan. Je moet niet gaan verwachten dat je op de Surface 2 met toetsenbord hele verslagen gaat maken. In principe zou het kunnen, maar het toetsenbord (ik heb een type cover 2) werkt daar niet lekker genoeg voor. Desalniettemin werkt de tablet ideaal voor kleine opdrachten, aantekeningen maken in colleges, boekhouden (wel met muis) enzovoorts.

Dropbox is te downloaden. Ik heb het nog niet echt gebruikt, dus ik kan de sync-verhalen op het moment niet bevestigen. Echter lijkt het mij sterk. Ik las ook van oude recensies dat je geen bestanden via de app kunt uploaden en huidige bestanden kunt verwijderen. Dit zijn gedateerde recensies, omdat dit inmiddels wel kan. Mocht het sync-verhaal wel waar zijn, dan verwacht ik binnenkort daar ook wel een update voor.

Video-bestanden in het goede formaat (welken dat zijn moet je mij niet gaan vragen, ik gebruik altijd .avi en die werkt) spelen zonder problemen af. De boxen zijn redelijk, maar niet fantastisch. Een koptelefoon is dan ook aan te raden.

Concluderend wil ik zeggen dat hij voor studenten over het algemeen aan te raden is. Voor mijn opleiding moet ik veel met Excel werken en dit is goed te doen met een muis. Het is ook ideaal dat Word en PowerPoint erop staan. Dit zeggend, besef ik mij plotseling dat ik steeds sneller en beter begin te typen op de Type Cover (ik type dit dus op de Surface), dus oefening baart kunst.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]