mstreutker schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:10:
Gisteren heb ik even bij de Media Markt gespeeld met een Surface 2 (of Pro eigenlijk, maar daar gaat het nu even niet om) omdat ik met name benieuwd was naar de Touch Cover.
Vanuit de reviews had ik verwacht dat je hiermee redelijk goed kon typen, maar in de winkel vond ik het eigenlijk een waardeloze ervaring: ik moest echt stevig 'tikken' (dus niet een subtiele 'roffel' met je vingers, maar echt een harde tik) om een toetsaanslag te krijgen en na het tikken van een paar zinnen waren ongeveer 20% van mijn aanslagen niet geregistreerd.
Ik was daarom benieuwd of er hier mensen zijn die een Touch Cover 2 hebben en dit herkennen. Heb ik gewoon pech gehad en met een slechte cover gespeeld, of moet je hier heel erg aan wennen, of werkt het gewoon echt niet prettig? Ik ben namelijk erg gecharmeerd van de Touch Cover, maar het moet wel werken natuurlijk

Ik vond de touch cover ook niet lekker werken bij de Mediamarkt (Ede) Misschien was het pech. Maar ik had het idee dat ik er harder op moest aanslaan dan op een normaal toetsenbord.
Anyway:
Ik stond op een punt een android Nexus tablet te halen. Ik heb zeer goede ervaringen met android, en ben er echt gecharmeerd van. Met de goede apps kun je er behoorlijk mee uit de voeten. Maar het gevoel is nog steeds "net niet". Ja je kan er pdfjes mee uit lezen en browsen en gamen, maar een uitgebreide mail sturen of je webshop bewerken doe je niet.
Ik kwam deze Surface 2 tegen, en ik ben eigenlijk er al meteen weg van. Alles zit erop en aan, en het werkt net als je laptop en desktop. Super helder beeld, mogelijk tot een toetsenbord etc... Echter is en blijft het een tablet, dus kun je niet alle windows applicaties op draaien maar heb je gewoon "Apps". Wil je meer, dan moet je een Pro nemen.
Voordat ik definitief de knoop wil doorhakken (die ik eigenlijk al door is

), wil ik nog de ervaringen weten icm het gebruik van een Touch of type cover. Is de type cover ook meteen een bescherming cover net als de touch cover?
En kun je bijvoorbeeld je android telefoon op aansluiten en uitlezen en bestanden overzetten?