Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 08:55
Ik typ blind met 10 vingers en het typen op mijn type cover 2 gaat net zo gemakkelijk als op een gewoon toetsenbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 23-11-2013 11:05 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
Dan zijn kleine handen toch goed voor iets (ik heb geen enkel probleem om te tikken op de type cover, noch zit ik op de verkeerde toesten omdat m'n handen gewoon weg te klein zijn om zeer verkeerd te zitten :p ).

Hoewel ik een Surface RT heb kan ik beamen wat Folgert zegt. Het scherm is net wat te klein om comfortabel al je verslagen en opdrachten op af te werken. Dit gezegd zijnde is het wél het ideale toestel om altijd mee te hebben in je rugzak. Je kan er gerust een klein verslag op maken, een ander verslag afwerken/bijwerken en later thuis op je gewone laptop/desktop er verder op te werken.

Excel is ideaal om mee te werken. Meer dan voldoende voor wat je op school nodig hebt normaal gezien.

En dropbox => ik zou toch voor skydrive kiezen. Je hebt 7 GB gratis opslag (of 25 GB als je op een linkje had geklikt een tijdje geleden), je kan kiezen wat offline, wat online beschikbaar moet zijn, etc.

En de standaard speler slikt .avi en .mp4 zonder probleem, .mkv is niet afspeelbaar maar als je je .mkv met Handbrake omzet naar .mp4 is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
misterdoom schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:06:
Dan zijn kleine handen toch goed voor iets (ik heb geen enkel probleem om te tikken op de type cover, noch zit ik op de verkeerde toesten omdat m'n handen gewoon weg te klein zijn om zeer verkeerd te zitten :p ).

Hoewel ik een Surface RT heb kan ik beamen wat Folgert zegt. Het scherm is net wat te klein om comfortabel al je verslagen en opdrachten op af te werken. Dit gezegd zijnde is het wél het ideale toestel om altijd mee te hebben in je rugzak. Je kan er gerust een klein verslag op maken, een ander verslag afwerken/bijwerken en later thuis op je gewone laptop/desktop er verder op te werken.

Excel is ideaal om mee te werken. Meer dan voldoende voor wat je op school nodig hebt normaal gezien.

En dropbox => ik zou toch voor skydrive kiezen. Je hebt 7 GB gratis opslag (of 25 GB als je op een linkje had geklikt een tijdje geleden), je kan kiezen wat offline, wat online beschikbaar moet zijn, etc.

En de standaard speler slikt .avi en .mp4 zonder probleem, .mkv is niet afspeelbaar maar als je je .mkv met Handbrake omzet naar .mp4 is dat ook geen probleem.
Niet te vergeten de gratis 200gb die je krijgt bij aanschaf van een Surface 2. Verder zijn er spelers zoals PressPlay en Mobile HD die zonder problemen MKV en .srt bestanden kan verwerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Binscow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:03:
[...]

Niet te vergeten de gratis 200gb die je krijgt bij aanschaf van een Surface 2.
Hou er dan wel rekening mee dat het 'maar' twee jaar gratis is; daarna kost het $100,- per jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ru__ schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:34:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat het 'maar' twee jaar gratis is; daarna kost het $100,- per jaar. ;)
Na 2 jaar koop je gewoon de Surface 3 of 4 en krijg je waarschijnlijk weer 200 Gbyte ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:08:
..Ik weet dat je geen dropbox en spotify app hebt, maar hoe bevalt het werken via de website? Zijn er studenten die de tablet hebben? Hoe bevalt de tablet?
Spotlite - Listen to Spotify
http://apps.microsoft.com...65-453b-b556-de3e7b3afa15

Dropbox
http://apps.microsoft.com...8e-496e-a8f5-9601892da4fa
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Hoe kan ik bing in mijn ie11 op mijn tablet (dus de metro versie) veranderen naar google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
deBennie schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:
Hoe kan ik bing in mijn ie11 op mijn tablet (dus de metro versie) veranderen naar google?
Via opties in de charmsbar...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:
Dit is het Surface 2 topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hebben jullie er ook wel eens last van dat de touch cover ineens niet meer werkt?
Verlichting en touchpad blijft overigens wel werken.
even loskoppelen en weer vast maken lost het wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Iemand enig idee hoe ik de tablet vanaf mijn telefoon kan besturen? Dingen als volume aanpassen en volgende/vorige zijn wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Heilige Kaas schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:02:
Iemand enig idee hoe ik de tablet vanaf mijn telefoon kan besturen? Dingen als volume aanpassen en volgende/vorige zijn wel handig.
Ik gebruik Unified Remote voor mijn Win7 desktop. ARM support is er echter nog niet. Weet ook niet of je dat dan zomaar op de Surface zou kunnen installeren.

Zit erover na te denken om de pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard aan te schaffen voor gebruik met de Surface. Past er qua uiterlijk misschien niet echt mooi bij, maar het is dan ook om langere documenten te kunnen typen aan tafel oid. Of om de tablet van afstand te kunnen besturen tijdens het kijken van foto's/films. Schijnt een prima apparaat te zijn met een meegeleverde kleine USB ontvanger, dus geen gezeur met Bluetooth pairing.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Murk schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:30:
[...]

Ik gebruik Unified Remote voor mijn Win7 desktop. ARM support is er echter nog niet. Weet ook niet of je dat dan zomaar op de Surface zou kunnen installeren.

Zit erover na te denken om de pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard aan te schaffen voor gebruik met de Surface. Past er qua uiterlijk misschien niet echt mooi bij, maar het is dan ook om langere documenten te kunnen typen aan tafel oid. Of om de tablet van afstand te kunnen besturen tijdens het kijken van foto's/films. Schijnt een prima apparaat te zijn met een meegeleverde kleine USB ontvanger, dus geen gezeur met Bluetooth pairing.
Dat toetsenbord heb ik hier ook liggen. Laatst heb ik die aangesloten op de Surface 2 en hij werd meteen herkend via de usb receiver. Het touchpad werkt in mijn ogen vrij waardeloos en de toetsaanslagen werden niet snel genoeg geregistreerd door de Surface 2, waardoor letters wegvielen in een woord. Batterijen waren volledig opgeladen, dus daar ligt het niet aan. Buiten dat was de bouwkwaliteit ook erg mediocre.

Heb nu een Touch Cover 2, maar daarover ben ik ook niet zo te spreken. Waarschijnlijk omdat ik persoonlijk niet genoeg geoefend heb met het typen erop, maar een frustrerend groot deel van de woorden kwam incorrect op het scherm terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de Surface 2 aan de stroom zet om hem op te laden, dan begint er een lampje te branden. Hoort dit lampje niet uit te gaan als hij volledig is opgeladen? Dit gebeurt bij mij dus niet en ik weet dan ook nooit wanneer hij volledig is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij blijft het lampje ook branden dus dat zal wel zo horen ten teke dat er verbinding is.

Ik was verder al niet heel erg te spreken over de geluidskwaliteit van de Surface2, maar het viel me vandaag op dat ondanks dat het volume op 100% staat dat het geluid vrij zacht is, en nauwelijks te verstaan met wat ander spul op de achtergrond. Kan dat door de laatste firmware update gekomen zijn? Toen ik de Surface net had was 50% eigenlijk hard zat.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
CAP-Team schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:56:
Bij mij blijft het lampje ook branden dus dat zal wel zo horen ten teke dat er verbinding is.

Ik was verder al niet heel erg te spreken over de geluidskwaliteit van de Surface2, maar het viel me vandaag op dat ondanks dat het volume op 100% staat dat het geluid vrij zacht is, en nauwelijks te verstaan met wat ander spul op de achtergrond. Kan dat door de laatste firmware update gekomen zijn? Toen ik de Surface net had was 50% eigenlijk hard zat.
Deze tweak werkt erg goed op mijn surface RT, misschien ook op de surface 2
14. Boost Speaker Volume
Surface's volume is quite low. Go to Control Panel, then Sound, then click on Speakers, then Properties, then Enhancements and check Loudness Equalisation and Virtual Surround too if you wish. Apply changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

CAP-Team schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:56:

Mee eens. Ik heb vanavond ook al zitten zoeken. Vooral NPO (Uitzending gemist) is een ramp. Xbox Music en BNR al stukken beter. Maar inderdaad, bij 100% is het nog niet echt je van het. Ik merkte ook op dat het geluid echt slecht is als je de hoofdtelefoon in de Surface hebt gebruikt en je die er weer uit hebt gehaald. Die hoofdtelefoon kan trouwens wel erg luid worden gezet, maar de speakers zijn de laatste tijd slecht. 8)7 :?

Nou was dat volgens mij juist het probleem voor de update. Na het verwijderen van de hoofdtelefoon, slecht geluid van de Surface 2.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 25-11-2013 00:25 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
hmm, ik heb het topic al doorgenomen, maar krijg er niks over gevonden. ik heb enorme problemen met mijn surface 2 op mijn wireless netwerk..
ik draai een gedeeld 2,4\5 ghz netwerk, meerdere ap's, enterprise grade, en heb nooit problemen met welk device dan ook.. maar op mijn surface 2 gebeurd het volgende:

ik heb verbinding, internet alles goed. zogauw ik hem dan echt ga gebruiken, bijvoorbeeld file kopieeren, dan blij ik een IP houden, verbinding houden, maar geeft mijn surface aan dat er geen verbinding meer is met het internet. wanneer ik dan de verbinding verbreek en weer maak is alles weer goed..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Met de personen hub gaat bij mij ook alles niet goed. Heb uit Twitter enkel contacten verwijderd, dat zijn alleen Twitter contacten, maar in contacten op mijn telefoon blijven ze gewoon er in staan, en ook op de Surface 2. Kan ze niet uit contacten verwijderen omdat ze gekoppeld zouden zijn. Maar met wat?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

GerCor schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:02:
Met de personen hub gaat bij mij ook alles niet goed. Heb uit Twitter enkel contacten verwijderd, dat zijn alleen Twitter contacten, maar in contacten op mijn telefoon blijven ze gewoon er in staan, en ook op de Surface 2. Kan ze niet uit contacten verwijderen omdat ze gekoppeld zouden zijn. Maar met wat?
Dit zit toch gewoon gekoppeld aan je microsoft account?
Volgens mij kan je dat wijzigen op outlook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, ik denk dat ik het al weet. Het gaat fout in Twitter. Ik heb ze uit Twitter gegooid, net zoals enkele berichten. Personen zijn uit Twitter maar dit berichten die verwijderd had, staan er gewoon nog. Klik ik er op, zegt Twitter dat er een fout is opgetreden.

Komt vast vanzelf goed.

Outlook zegt namelijk dat ze gekoppeld staan met Twitter. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 25-11-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Dat volume probleem was mij ook al opgevallen. Eerder had ik mijn volume op zo'n 40% staan, echter nu op 100% en dan valt het nog tegen.

Hopen Microsoft er snel wat aan doet, want het lijkt er inderdaad op dat het na de laatste updates deze week is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

GerCor schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:22:
[...]
Ik merkte ook op dat het geluid echt slecht is als je de hoofdtelefoon in de Surface hebt gebruikt en je die er weer uit hebt gehaald. Die hoofdtelefoon kan trouwens wel erg luid worden gezet, maar de speakers zijn de laatste tijd slecht. 8)7 :?

Nou was dat volgens mij juist het probleem voor de update. Na het verwijderen van de hoofdtelefoon, slecht geluid van de Surface 2.
Ik heb inderdaad wel een koptelefoon gebruikt..
Nou ja aangezien er meer mensen last van hebben hopelijk wordt het gauw weer gefixt.. Zal er straks eens een tweetje aan wagen richting Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Nog nooit een koptelefoon gebruikt, dus daar ligt het niet aan. Althans niet bij mij...

Edit:

Tweet met klacht eruit gegooid op @surface

[ Voor 24% gewijzigd door Swerfer op 25-11-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:19:
Nog nooit een koptelefoon gebruikt, dus daar ligt het niet aan. Althans niet bij mij...

Edit:

Tweet met klacht eruit gegooid op @surface
Ik ook :9 en naar @microsoftnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
(jarig!)
Murk schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:30:
Zit erover na te denken om de pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard aan te schaffen voor gebruik met de Surface.
Ik heb zelf de K400 en is een prima toetsenbord. Ik wilde hem gebruiken voor mijn smart tv maar werkt helaas niet. Ik gebruik hem nu niet en wil hem best verkopen aan je als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Ik bezit sinds een paar dagen ook de surface 2, mooi apparaat. Zoals iedereen weet zijn (nog) niet alle apps beschikbaar, zo ook spotify.

De spotlite app meldt dat je een premium account dient te hebben, en die heb ik niet.

een ander alternatief is om via de desktop omgeving de browser te starten en daar spotify web te draaien (ook niet ideaal)

iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Deo_Volente schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:35:
[...]
iemand nog een andere oplossing?
Wachten op de officiële app of Xbox-music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Inmiddels reactie teruggehad van @Surface via Twitter met de vraag of het alleen via een bepaalde app of altijd is. Aangegeven dat het altijd is en dat er meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké dan, vanmiddag bij de MM in Enschede, Zwolle en Hengelo hadden het niet, ook de Netgear PTV3000 gehaald voor 67 euro. Even wat aansluitproblemen omdat een update (de KB2883200) die ik al eerder had geïnstalleerd een juiste werking onmogelijk maakte maar Tweakers.net bracht gelukkig uitkomst. Blijft toch een bron van informatie zeg, Tweakers.net.

Ik wil/kan het iedereen aanbevelen. Wireless je Surface 2 op je TV. Eindelijk verlost van de krakkemikkige Smart Hub, zoals Samsung het noemt. Beeld prima, geluid helemaal goed. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 26-11-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
CAP-Team schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:25:
Inmiddels reactie teruggehad van @Surface via Twitter met de vraag of het alleen via een bepaalde app of altijd is. Aangegeven dat het altijd is en dat er meer mensen last van hebben.
Wat ik had geposted helpt toevallig niet bij de surface 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Probleem met contactpersonen is ook weer voorbij. Duurde even een hele tijd, maar uiteindelijk toch verdwenen.

Hou ik alleen het probleem met de speakers nog over. Nou, mooi begin van de week. 8) Voor mij dus niet Vali. Kon het ook niet vinden in de settings.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 26-11-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik kreeg nog de tip om een rollback van de audiodriver te doen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest, maar je kan het proberen. Ik neem dan aan dat een van de laatste updates dan een audiodriver betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik kreeg vannacht nog via @surface de vraag of ik audio enhancements aan of uit heb staan.Vanavond even naar kijken.

@vali dankzij jouw post weet ik waar ik die setting kan vinden :7

[ Voor 32% gewijzigd door CAP-Team op 26-11-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Swerfer schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:02:
[...]

Wachten op de officiële app of Xbox-music
Dank. Ik heb daarop volgend nog verder gegoogled en vat het hieronder even samen;
- Xbox-music app, hiermee kun je lokale mp3's afspelen (echter staat mijn collectie op mijn NAS en zit je met het windows indexprobleem). De radio feature werkt wel.
- GoogleMusic (gMusicW), het programma is gratis maar moet je je liedjes bij google kopen.
- Spotlite, moet je een premium spotify user voor zijn.
- Deezer, er is een trial versie maar daar kun je alleen 'x' seconden luisteren, bij het inloggen op een gratis account kun je het eerste jaar onbeperkt (>1 jaar max 2 uur per dag) gratis luisteren aldus de website, maar wel met reclame.

Om af en toe een liedje aan te zetten is voor mij op dit moment deezer dus de enige oplossing (met een gratis account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik kon anders op mijn Surface2 prima mijn muziek van de server aan de muziek bibliotheek toevoegen. Daarna werd de muziek ook netjes in xbox music geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
CAP-Team schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:59:
Ik kon anders op mijn Surface2 prima mijn muziek van de server aan de muziek bibliotheek toevoegen. Daarna werd de muziek ook netjes in xbox music geïmporteerd.
Ik krijg de melding; kan niet geindexeerd worden. Op inet vind je meer van dit soort verhalen waarbij men het toewijst aan een gebrek van de index methode met "niet windowsmachines" (mijn synology nas bijvoorbeeld) (willekeurige link). Vandaar mijn stelling.

Zou je je 'server' specifieker kunnen omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Hmm, naar. Heb hier 3 surface 2 pro's met 128gb. Helaas is er eentje defect. Gaat niet meer aan. Stappen van MS helpen helaas niet. Vreemd, apparaat is 2 dagen in productie geweest. Iemand een idee?

/ow, zie dat er twee topics zijn. Onhandig.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-11-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Deo_Volente schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:48:
[...]
Zou je je 'server' specifieker kunnen omschrijven?
Mijn server draait op Small Business Server 2011. Uiteraard is de Surface niet in het domein gejoined, maar ik heb wel mijn vaste shares als schijfletter gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Swerfer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:36:
Ik kreeg nog de tip om een rollback van de audiodriver te doen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest, maar je kan het proberen. Ik neem dan aan dat een van de laatste updates dan een audiodriver betreft...
Er is geen rollback mogelijk omdat er geen 'oude' driver aanwezig is (en nooit geweest?). De knop vorig stuursysteem was niet actief, maar met stuurprogramma bijwerken en dan de oude driver terughalen kan wel. Alle updates na 31 oktober deinstalleren hielp ook niet. Een systeem herstel punt kiezen gaat niet met Windows 8.1 RT, dus voorlopig heb ik de bal weer teruggekaatst naar Microsoft via twitter...

Edit:

Kan iedereen die last heeft van een veel lager volume dan een week of 2 geleden dat hier in dit forum posten en wat je zelf al hebt geprobeerd? Het heen en weer twitteren met Microsoft schiet niet echt op, en als GerCor en ik de enige zijn, dan kan het wel eens aan de hardware liggen en niet de software...

Wat ik verder nog geprobeerd heb is de Volume Enhancements aanzetten, maar dat resulteerde in een error. Ik kon geen audio meer afspelen en in Xbox music kreeg ik ook een uitgebreide foutmelding te zien met een hardware probleem met de geluidskaart en een error code: 0xc00d36fa ook na een restart. Uitschakelen van de Volume Enhancement en de fout was weer weg, maar nog steeds laag volume.

Ik heb deze foutmelding ook naar @surface getwitterd. Verder twitter ik nog met @microsoftnl over het probleem. Standaard instellingen terugzetten zet de Volume enhancement weer aan en daarmee ook het probleem van geen geluid. Dus ik denk dat ik daar verder moet zoeken. Staat bij mensen die geen probleem met hun volume hebben volume enhancement standaard aan?

Opgelost!

NVIDEA Tegra Audio Versie: 9.17.13.2757 (23-10-2013) zorgt dat volume enhancement niet kan worden ingeschakeld.
NVIDEA Tegra Audio Versie: 9.17.13.2752 (13-10-2013) bied de oplossing. Gemeld bij Microsoft...

[ Voor 56% gewijzigd door Swerfer op 26-11-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Dat werkte _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er schijnt een update aan te komen voor de Surface2. Bij gamen kan de de Surface2 erg warm worden en dat zie je duidelijk - was mij ook al opgevallen - doordat het scherm dimt. En dan game ik eigenlijk nooit.

Al met al kleine aanloopproblemen met de Surface2, maar dat kan de pret verder niet drukken.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 26-11-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Swerfer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:20:
[...]

Er is geen rollback mogelijk omdat er geen 'oude' driver aanwezig is (en nooit geweest?). De knop vorig stuursysteem was niet actief, maar met stuurprogramma bijwerken en dan de oude driver terughalen kan wel. Alle updates na 31 oktober deinstalleren hielp ook niet. Een systeem herstel punt kiezen gaat niet met Windows 8.1 RT, dus voorlopig heb ik de bal weer teruggekaatst naar Microsoft via twitter...
...

[/s]
Opgelost!

NVIDEA Tegra Audio Versie: 9.17.13.2757 (23-10-2013) zorgt dat volume enhancement niet kan worden ingeschakeld.
NVIDEA Tegra Audio Versie: 9.17.13.2752 (13-10-2013) bied de oplossing. Gemeld bij Microsoft...
goede tip, echter kan ik hem alleen terugzetten naar 9.17.13.2674 (14-8-2013) en die biedt geen soelaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
CAP-Team schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:50:
[...]

Mijn server draait op Small Business Server 2011. Uiteraard is de Surface niet in het domein gejoined, maar ik heb wel mijn vaste shares als schijfletter gekoppeld.
Mja, WRT <-> windows server werkt dus wel maar WRT <-> Niet windows is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Deo_Volente schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:53:
[...]
goede tip, echter kan ik hem alleen terugzetten naar 9.17.13.2674 (14-8-2013) en die biedt geen soelaas. :'(
Daarna ook Volume enhancement aangezet? Stond die bij jou uit voordat je de oude versie terugzette? Is je volume recentelijk lager geworden of was hij altijd al laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand die mij kan vertellen hoe je de 'handsfree mode' in Surface 2 aanzet? Dus, zoals bij de Kinect van Xbox.

http://youtu.be/XsknmA96Jv0

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 27-11-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:57:
Iemand die mij kan vertellen hoe je de 'handsfree mode' in Surface 2 aanzet? Dus, zoals bij de Kinect van Xbox.

http://youtu.be/XsknmA96Jv0
Open een recept en je kan het aanzetten via een van de knoppen linksonder op je scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:36:
[...]

Open een recept en je kan het aanzetten via een van de knoppen linksonder op je scherm..
Tsjeees, inderdaad. Krijg het alleen niet aan de praat maar nu weet ik waar ik zoeken moet. Handig hoor.

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
mijn surface 2 is ondertussen terug naar Microsoft, teveel wireless problemen..

maar nu een nieuwe vraag, ik wil de xbox one smartglass installeren, maar is niet te vinden in de windows store.. iemand daar een oplossing voor?

60 TB can not be enough

• GerCor

GerCor

Ik denk die pas beschikbaar komt als de Xbox One in Nederland uitkomt, en dan ook gelijk de Nederlandstalige versie. Ik had ook al gezocht.

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
freak1 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:23:
maar nu een nieuwe vraag, ik wil de xbox one smartglass installeren, maar is niet te vinden in de windows store.. iemand daar een oplossing voor?
Even je locatie wijzigen naar een land waar de Xbox One al uit is gebracht, dus Verenigde Staten of UK en dan de Store opnieuw opstarten. Als je Smartglass hebt gedownload kun je de locatie gewoon weer terugzetten op Nederland...

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32

DwarV

Rekent aan het leven

CAP-Team schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:50:
[...]

Even de Windows Indexing service als role/feature toevoegen, en vervolgens de harde schijf waar de shares op staan toevoegen aan de index via Indexing options (zou ergens in het controlpanel moeten staan).

Dat loste voor mij de indexing foutmelding op, maar mijn muziek staat echter nogsteeds niet goed in de XBOX Music App library. Ik gebruik daar nu FileBrick voor (da's een app).

[ Voor 3% gewijzigd door DwarV op 28-11-2013 12:13 ]

• GerCor

GerCor

Oké dan, gisteravond geprobeerd de app 'Eten en Drinken' te besturen met handbewegingen. Dat lukte niet, waarschijnlijk omdat het te donker was in mijn kamer. Zojuist opnieuw een poging gedaan en het werkt perfect. Leuke toepassing voor app makers.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 28-11-2013 12:51 ]

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:16
Zojuist mijn Surface 2 binnen gekregen. Vanavond eens goed bekijken.

Vooral hiervoor gekozen vanwege USB-aansluiting (sticks, toetsenbord, printer) en microhdmi (kan ik mooi RTL XL op tv kijken). Ook vanwege het 16:9 formaat. Heb ook een nexus7, maar vindt Android toch nog steeds meer een telefoon UI dan een tablet.

Geloof trouwens wel in de toekomst van Windows RT. Vooral vanwege de veiligheid (geen trojans, virussen, toolbars, etc).

Zijn er nog belangrijke dingen om te weten bij installatie?

• Swerfer
Bard1982 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:19:
Zijn er nog belangrijke dingen om te weten bij installatie?
Gewoon aanzetten, de vragen keurig beantwoorden en gaan met die banaan. Ik raad je wel aan om van tevoren even een Microsoft account aan te maken als je die nog niet hebt. Dat geeft een hoop voordelen tov een lokaal account...

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
[...]

Edit:

Kan iedereen die last heeft van een veel lager volume dan een week of 2 geleden dat hier in dit forum posten en wat je zelf al hebt geprobeerd? Het heen en weer twitteren met Microsoft schiet niet echt op, en als GerCor en ik de enige zijn, dan kan het wel eens aan de hardware liggen en niet de software...

Wat ik verder nog geprobeerd heb is de Volume Enhancements aanzetten, maar dat resulteerde in een error. Ik kon geen audio meer afspelen en in Xbox music kreeg ik ook een uitgebreide foutmelding te zien met een hardware probleem met de geluidskaart en een error code: 0xc00d36fa ook na een restart. Uitschakelen van de Volume Enhancement en de fout was weer weg, maar nog steeds laag volume.

Ik heb deze foutmelding ook naar @surface getwitterd. Verder twitter ik nog met @microsoftnl over het probleem. Standaard instellingen terugzetten zet de Volume enhancement weer aan en daarmee ook het probleem van geen geluid. Dus ik denk dat ik daar verder moet zoeken. Staat bij mensen die geen probleem met hun volume hebben volume enhancement standaard aan?

Opgelost!

Opgelost voor jou, ik kan geen rollback doen :( Waardeloos dit, kan nauwelijks wat horen uit de speakers met wat achtergrondgeluid...

• Swerfer
The_MAN schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:22:
[...]

Opgelost voor jou, ik kan geen rollback doen :( Waardeloos dit, kan nauwelijks wat horen uit de speakers met wat achtergrondgeluid...
Er zitten wat addertjes onder het gras:
  1. Niet via 'configuratiescherm' -> geluid' naar het stuurprogramma
  2. Via 'configuratiescherm' -> 'apparaatbeheer' -> 'besturing voor geluid' naar het stuurprogramma maar dan is de knop 'vorig stuurprogramma' niet actief.
Tap bij stap 2 op 'stuurprogramma bijwerken' -> 'op mijn computer naar...' -> 'ik wil kiezen uit...' -> 'oude' stuurprogramma aantappen en installeren.

Dat was bij mij de truuk...

• patrickw70
  • Laatst online: 11-09 13:17
Bovenstaande werkte bij mij ook. Ik had het echter zelf al uitgevonden en dacht meld het hier even. Maar was dus al gebeurd.
Geluid is dus opgelost.
Nu WIFI nog. Heb namelijk het probleem dat als de surface in slaapstand is geweest de snelheid van mijn wifi op 25Mbps download en 8Mbps upload blijft steken. Door de surface even in vliegtuigstand te zetten en daarna weer aan, doet hij het weer. Dan heb ik ongeveer 90Mbps down en 30Mpbs upload.
Nog meer mensen met dit probleem?

• Bard1982
Iemand al ervaring met het aansluiten van een micro hdmi stekker? Was zojuist bij de V&D, de verkoper beweerde dat ik een tussenstukje van 40euro nodig had omdat het om een 'schuine zijkant' zou gaan.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bard1982 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:49:
Iemand al ervaring met het aansluiten van een micro hdmi stekker? Was zojuist bij de V&D, de verkoper beweerde dat ik een tussenstukje van 40euro nodig had omdat het om een 'schuine zijkant' zou gaan.
Haha, wat een grapjas. Gebruik zelf een kabeltje van zo'n 5 euro (gekocht bij de lokale kabelboer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kreeg ook het advies van Microsoft (Twitter) om een rolback te doen, maar ach. Los het als Microsoft gewoon zelf even op. En zowaar vandaag een systeem update. Prima geluidje weer hoor. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Gisteren heb ik even bij de Media Markt gespeeld met een Surface 2 (of Pro eigenlijk, maar daar gaat het nu even niet om) omdat ik met name benieuwd was naar de Touch Cover.
Vanuit de reviews had ik verwacht dat je hiermee redelijk goed kon typen, maar in de winkel vond ik het eigenlijk een waardeloze ervaring: ik moest echt stevig 'tikken' (dus niet een subtiele 'roffel' met je vingers, maar echt een harde tik) om een toetsaanslag te krijgen en na het tikken van een paar zinnen waren ongeveer 20% van mijn aanslagen niet geregistreerd.

Ik was daarom benieuwd of er hier mensen zijn die een Touch Cover 2 hebben en dit herkennen. Heb ik gewoon pech gehad en met een slechte cover gespeeld, of moet je hier heel erg aan wennen, of werkt het gewoon echt niet prettig? Ik ben namelijk erg gecharmeerd van de Touch Cover, maar het moet wel werken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een TouchCover2 hoef je minder hard te drukken. Het gaat meer 'vanzelf'.
Maar of dat voor je afdoende is, weet ik natuurlijk niet.
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ben sinds deze week ook in het bezit van een Surface 2. Mooi apparaat! Tot nu toe erg tevreden.
Ik heb hem via mijn werk, prive ben ik in het bezit van een iPad 4, dus daar vergelijk ik hem automatisch natuurlijk mee. En moet zeggen dat de surface me behoorlijk meevalt. Tot nu toe positief verrast dus :)

Echter, ik heb er een vaag probleempje mee. Thuis op de WiFi haal ik echt belachelijk lage snelheden. Dit terwijl de iPad's in huis geen enkel probleem hebben op dezelfde WiFi (Linksys WRT320N met DD-WRT). De surface 2 haalt maar iets van 3Mbit, terwijl de iPad ruim de 30 Mbit voorbij gaat (speedtest.net).

Wat het echter nog vreemder maakt is dat ik de surface 2 ook hier op het werk net heb getest via speedtest.net en hier haal ik gewoon bijna 70 Mbit over de WiFi... Dat is toch vreemd? Kan er maar niet achterkomen waar dat aan ligt.
Iemand hier misschien vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
RFdeGroot schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:37:
Ben sinds deze week ook in het bezit van een Surface 2. Mooi apparaat! Tot nu toe erg tevreden.
Ik heb hem via mijn werk, prive ben ik in het bezit van een iPad 4, dus daar vergelijk ik hem automatisch natuurlijk mee. En moet zeggen dat de surface me behoorlijk meevalt. Tot nu toe positief verrast dus :)

Echter, ik heb er een vaag probleempje mee. Thuis op de WiFi haal ik echt belachelijk lage snelheden. Dit terwijl de iPad's in huis geen enkel probleem hebben op dezelfde WiFi (Linksys WRT320N met DD-WRT). De surface 2 haalt maar iets van 3Mbit, terwijl de iPad ruim de 30 Mbit voorbij gaat (speedtest.net).

Wat het echter nog vreemder maakt is dat ik de surface 2 ook hier op het werk net heb getest via speedtest.net en hier haal ik gewoon bijna 70 Mbit over de WiFi... Dat is toch vreemd? Kan er maar niet achterkomen waar dat aan ligt.
Iemand hier misschien vergelijkbare ervaringen?
Je zou eens kunnen kijken of je je router op een ander kanaal kan zetten. Misschien is het erg druk op het kanaal waar je nu op zit.

Download eens inSSIDer en kijk eens hoe de netwerken verdeeld zijn in jouw omgeving. Deze kan je natuurlijk niet op je Surface 2 installeren, maar dat maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Zal daar inderdaad eens naar kijken. Thanks!
Blijf het overigens wel vreemd vinden dat andere apparaten bij mij thuis daar geen last van lijken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
D-TECH schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:39:
[...]

Haha, wat een grapjas. Gebruik zelf een kabeltje van zo'n 5 euro (gekocht bij de lokale kabelboer).
Heb ook maar gewoon een standaardkabeltje micro hdmi - hdmi bij een webshop besteld. Vond het al vreemd.

Verder bevalt het apparaat me erg goed moet ik zeggen. Ben toch verrast dat vrijwel alle apps die ik daadwerkelijk gebruik op mijn nexus7 beschikbaar zijn. En vind de apps veel mooier qua layout dan de opgeschaalde telefoonapps die android gebruikt.

Verder is het ook fijn om gewoon mijn oude pc-toetsenbord erop aan te kunnen sluiten. Heb geen toetsenbord van 120 euro nodig voor de paar keer dat ik Word gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:13:
Zal daar inderdaad eens naar kijken. Thanks!
Blijf het overigens wel vreemd vinden dat andere apparaten bij mij thuis daar geen last van lijken te hebben...
En wat doen die 'andere apparaten thuis' op je werk ;)

Maarreh, kijk inderdaad eens met inssider. Dat levert al snel veel info.
Op kanaal, signaal sterkte, 2.4 vs 5Hz en dichterbij en ook eens wat verder van een AP verwijderd.
Persoonlijk boeit mij topsnelheid niet, als ik maar altijd 'een minimaal signaal' van mijn maximale internet verbinding heb.
Thuis is mijn Surface 2 bij voorbaat sneller als op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Surface 2 met Netgear PTV3000 Miracast draaien. Erg fijn, alleen moet ik nu wel HDMI switchen op de TV. Niet erg, maar niet-HDMI switchen is nog fijner ;)

Wellicht wat te vroeg voor de vraag, maar ik ben erg benieuwd of er al ervaringen met een Surface 2 + XBox One + Miracast zijn. Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
mstreutker schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:10:
Gisteren heb ik even bij de Media Markt gespeeld met een Surface 2 (of Pro eigenlijk, maar daar gaat het nu even niet om) omdat ik met name benieuwd was naar de Touch Cover.
Vanuit de reviews had ik verwacht dat je hiermee redelijk goed kon typen, maar in de winkel vond ik het eigenlijk een waardeloze ervaring: ik moest echt stevig 'tikken' (dus niet een subtiele 'roffel' met je vingers, maar echt een harde tik) om een toetsaanslag te krijgen en na het tikken van een paar zinnen waren ongeveer 20% van mijn aanslagen niet geregistreerd.

Ik was daarom benieuwd of er hier mensen zijn die een Touch Cover 2 hebben en dit herkennen. Heb ik gewoon pech gehad en met een slechte cover gespeeld, of moet je hier heel erg aan wennen, of werkt het gewoon echt niet prettig? Ik ben namelijk erg gecharmeerd van de Touch Cover, maar het moet wel werken natuurlijk ;)
Ik vond de touch cover ook niet lekker werken bij de Mediamarkt (Ede) Misschien was het pech. Maar ik had het idee dat ik er harder op moest aanslaan dan op een normaal toetsenbord.

Anyway:
Ik stond op een punt een android Nexus tablet te halen. Ik heb zeer goede ervaringen met android, en ben er echt gecharmeerd van. Met de goede apps kun je er behoorlijk mee uit de voeten. Maar het gevoel is nog steeds "net niet". Ja je kan er pdfjes mee uit lezen en browsen en gamen, maar een uitgebreide mail sturen of je webshop bewerken doe je niet.

Ik kwam deze Surface 2 tegen, en ik ben eigenlijk er al meteen weg van. Alles zit erop en aan, en het werkt net als je laptop en desktop. Super helder beeld, mogelijk tot een toetsenbord etc... Echter is en blijft het een tablet, dus kun je niet alle windows applicaties op draaien maar heb je gewoon "Apps". Wil je meer, dan moet je een Pro nemen.

Voordat ik definitief de knoop wil doorhakken (die ik eigenlijk al door is :) ), wil ik nog de ervaringen weten icm het gebruik van een Touch of type cover. Is de type cover ook meteen een bescherming cover net als de touch cover?

En kun je bijvoorbeeld je android telefoon op aansluiten en uitlezen en bestanden overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Thaam schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:59:
[...]

Ik vond de touch cover ook niet lekker werken bij de Mediamarkt (Ede) Misschien was het pech. Maar ik had het idee dat ik er harder op moest aanslaan dan op een normaal toetsenbord.

Anyway:
Ik stond op een punt een android Nexus tablet te halen. Ik heb zeer goede ervaringen met android, en ben er echt gecharmeerd van. Met de goede apps kun je er behoorlijk mee uit de voeten. Maar het gevoel is nog steeds "net niet". Ja je kan er pdfjes mee uit lezen en browsen en gamen, maar een uitgebreide mail sturen of je webshop bewerken doe je niet.

Ik kwam deze Surface 2 tegen, en ik ben eigenlijk er al meteen weg van. Alles zit erop en aan, en het werkt net als je laptop en desktop. Super helder beeld, mogelijk tot een toetsenbord etc... Echter is en blijft het een tablet, dus kun je niet alle windows applicaties op draaien maar heb je gewoon "Apps". Wil je meer, dan moet je een Pro nemen.

Voordat ik definitief de knoop wil doorhakken (die ik eigenlijk al door is :) ), wil ik nog de ervaringen weten icm het gebruik van een Touch of type cover. Is de type cover ook meteen een bescherming cover net als de touch cover?

En kun je bijvoorbeeld je android telefoon op aansluiten en uitlezen en bestanden overzetten?
De typcover beschermt inderdaad net als de touchcover het scherm. Het is misschien ietsjes dikke, maar het scheelt niet heel veel.

Uitlezen van je telefoon gaat gewoon zonder problemen. Sluit vaak ook mijn l920 om wat bestanden via de explorer op telefoon te zetten, lijkt mij dat het met android niet veel anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Thaam schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:59:
[...]

.....

Inzake mijn ervaring van de typecover: het typt wel iets 'fragieler' dan een laptoptoetsenbord maar hij bevalt wel goed. Het zit een beetje tussen de touch cover en een echt toetsenbord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik had de eerste type met touch vergeleken en daar beviel de touch me beter.
nu heb ik de type 2 en die bevalt me ook Super. Heb de touch 2 nog niet geprobeerd maar dat lijkt me een prima ding. Misschien dat het met grote handen minder fijn werkt. Maarja dat zal bij een bluetooth toetsenbordje niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:10:
[...]

En wat doen die 'andere apparaten thuis' op je werk ;)

Maarreh, kijk inderdaad eens met inssider. Dat levert al snel veel info.
Op kanaal, signaal sterkte, 2.4 vs 5Hz en dichterbij en ook eens wat verder van een AP verwijderd.
Persoonlijk boeit mij topsnelheid niet, als ik maar altijd 'een minimaal signaal' van mijn maximale internet verbinding heb.
Thuis is mijn Surface 2 bij voorbaat sneller als op mijn werk.
Ik bedoel uiteraard de andere apparaten die ik prive gebruik, dwz bijv mijn iPad en mijn Laptop. Die hebben thuis wel een snelle wireless verbinding.

Het gaat me ook niet zozeer om topsnelheid, maar 3 Mbit is wel erg triest. Mijn internetverbinding is 60Mbit nl.... En dan daarbij een filmpje streamen met bijvoorbeeld plex (wat dus gewoon over LAN gaat) gaat al niet goed op 720p, terwijl dit met mijn iPad geen enkel probleem is.

Heb de tool in elk geval gebruikt en ondanks dat die niet echt overbevolking op het gebruikte kanaal gaf, toch wat andere kanalen geprobeerd en dit lijkt allemaal niet echt te helpen.
Gekke is dat de upload snelheid op de surface wel tegen het maximum van mijn internet verbinding aantikt (6Mbit) op de surface is de upload dus hoger als de download... 8)7

Kan nog es proberen de orginele firmware terug te zetten in mijn router, maar toch blijft het errug vreemd dat de surface 2 het enige apparaat in mijn netwerk is die dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:44:
[...]
Ik bedoel uiteraard de andere apparaten die ik prive gebruik,
Ik bedoelde een thuis apparaat op je werk gebruiken (of ergens anders). Dan kan je vergelijken op 2 of meer plaatsen.
Het gaat me ook niet zozeer om topsnelheid,
Dat is toch hetzelfde als wat ik zei. Minimaal de snelheid van de maxmale internet snelheid ;)

Het feit dat ik en anderen er geen last van hebben, zegt je dat het aan je draadloos netwerk thuis ligt. Of aan een combinatie van. Dat het op je werk wel snel is, bevestigd dat.

Waar we mee kunnen helpen, is het vergelijken met die van jou met onze Surface 2
Dus netwerktype, kanaal en beveiliging.
Is het een combinatie, dan wordt het lastiger want dan moet een ander net toevallig dezelfde draadloos AP/Router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

ik haal op m'n Surface nagenoeg netjes 60 mbit down en 6 mbit up via speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zit op 59.90 en 5.68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Zojuist overgestapt op Deezer. Vond de app Spotlite toch niet lekker werken. Jammer Spotify, goodbye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het kan even tijdelijk zijn maar als ik mijn telefoon aansluit (USB) op de Surface2, dan kreeg ik altijd direct de inhoud te zien van de telefoon. Nu is mijn telefoon wel zichtbaar op windowsphone.com, maar niet op de Surface2. Als je elke dag updates krijgt .....

Vreemd. :?

Pfff, telefoon even opnieuw opstarten. 8)7 _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 30-11-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

[...]

Edit:

Opgelost!

Hopelijk helpt deze oude driver ook bij het spontaan crashen van de audio controller. Bij ons was de audio alweer een dag of 2 weg. Frappant is dat er onlangs een nieuwe versie van de driver uitgebracht is, te weten: 9.17.13.2774 26-11-2013. Maar deze doet het dus niet veel beter dan de 2757.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Murk schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:01:
[...]

Hopelijk helpt deze oude driver ook bij het spontaan crashen van de audio controller. Bij ons was de audio alweer een dag of 2 weg. Frappant is dat er onlangs een nieuwe versie van de driver uitgebracht is, te weten: 9.17.13.2774 26-11-2013. Maar deze doet het dus niet veel beter dan de 2757.
Er is inderdaad een nieuwe driver met het build nummer wat jij opgeeft. Met die driver heb ik geen problemen. Ik denk dat Microsoft de 'bug' heeft opgelost. Als jij wel problemen hebt, dan heb je waarschijnlijk een ander probleem als dat ik had (en meer in dit forum). Ik had alleen last van lage volumes omdat de 'volume enhancement' niet kon worden ingeschakeld met de buggy driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:12:
Ik heb een Surface 2 met Netgear PTV3000 Miracast draaien. Erg fijn, alleen moet ik nu wel HDMI switchen op de TV. Niet erg, maar niet-HDMI switchen is nog fijner ;)

Wellicht wat te vroeg voor de vraag, maar ik ben erg benieuwd of er al ervaringen met een Surface 2 + XBox One + Miracast zijn. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Nu nog op de Windows Phone 8 a.u.b. 8)

@bard1982. Wat is de meerwaarde van Deezer t.o.v. Xbox Music? Ken dat Deezer verder niet maar app ziet er wel mooi uit. (meer een onderwerp voor de Windows 8.1 store, maar ach)

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 01-12-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
GerCor schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:24:
[...]

@bard1982. Wat is de meerwaarde van Deezer t.o.v. Xbox Music? Ken dat Deezer verder niet maar app ziet er wel mooi uit. (meer een onderwerp voor de Windows 8.1 store, maar ach)
Deezer werkt ook op mijn iphone5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ligt het nou aan mij of is de tablet in een keer 10x zo snel geworden? Is er een update geweest ofzo?

Edit: vooral vorige in de metro omgeving van IE.

[ Voor 20% gewijzigd door Heilige Kaas op 01-12-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Heilige Kaas schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:49:
Ligt het nou aan mij of is de tablet in een keer 10x zo snel geworden? Is er een update geweest ofzo?

Edit: vooral vorige in de metro omgeving van IE.
Kijk je even bij Windows Update. Lijkt mij de snelste manier. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
CAP-Team schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:11:
ik haal op m'n Surface nagenoeg netjes 60 mbit down en 6 mbit up via speedtest.net.
En wat voor router gebruiken jullie? Het zal ongetwijfeld door de combinatie van surface 2 en mijn linksys WRT320N komen, aangezien ik op mijn werk ook gewoon netjes 60 a 70 mbit haal met dezelfde surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds de laatste windows update scrollt me touchpad op de touch cover de verkeerde kant op...
Instellingen worden helemaal niet veranderd als ik deze wijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

RFdeGroot schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:12:
En wat voor router gebruiken jullie? Het zal ongetwijfeld door de combinatie van surface 2 en mijn linksys WRT320N komen, aangezien ik op mijn werk ook gewoon netjes 60 a 70 mbit haal met dezelfde surface.
Ik heb een Linksys E4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RFdeGroot schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:12:
[...]

[...]

Dat gare ding van Ziggo, de Cisco3925. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Bard1982 schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:47:
[...]

Deezer werkt ook op mijn iphone5.
Xbox Music tegenwoordig ook is nu ook een app van beschibaar voor iPhone/Android. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ah Thanks. Omdat CAP-Team ook een linksys gebruikt toch maar ff de orginele linksys firmware terug gezet en wat denk je? Gewoon in 1 keer hoppa 58Mbit... Snap je toch niets van? Nou ja... het is opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Kan ik eindelijk beetje genieten van de surface 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi man. En ... ik ben in afwachting van start verkoop van de Microsoft Arc Touch Mouse Surface Edition. Nog niet verkrijgbaar in Nederland. Kan natuurlijk zelf wel een muis aansluiten maar deze past toch mooi, ook qua design, bij mijn Surface 2.

http://www.microsoft.com/surface/nl-nl/accessories/

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 03-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
Een aantal pagina's terug is over Dropbox gesproken. Hoe goed is de intergratie nu voor voor RT? Ik wil deze tablet aanraden voor iemand met een eigen zaak, en daar wordt een betaald dropbox account gebruikt, die gedeeld is met anderen. Zomaar even omschakelen naar Skydrive is dus niet de uitkomst.

Is alle dropbox functionaliteit er?

edit: En zijn er eventueel nog goed acties? Ik heb rondgezocht maar er is geen bundel of korting te vinden op dit moment (Surface 2 + Touch cover 2) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tomino op 05-12-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kan toch gewoon via de browser? Dat dropbox. Er is wel een app maar niks is verplicht. Zelf vind ik Skydrive ideaal en Tsja, kan niet over naar Skydrive zegt mij persoonlijk niet zoveel. Meer een kwestie van niet willen om welke reden dan ook.

Maar goed, zoals gezegd ... via de browser dan maar?

En acties, was het maar waar. Het enige waar ze mee stunten is de 'oude' RT.

[ Voor 99% gewijzigd door GerCor op 05-12-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tomino schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:56:
Een aantal pagina's terug is over Dropbox gesproken. Hoe goed is de intergratie nu voor voor RT? Ik wil deze tablet aanraden voor iemand met een eigen zaak, en daar wordt een betaald dropbox account gebruikt, die gedeeld is met anderen. Zomaar even omschakelen naar Skydrive is dus niet de uitkomst.

edit: En zijn er eventueel nog goed acties? Ik heb rondgezocht maar er is geen bundel of korting te vinden op dit moment (Surface 2 + Touch cover 2) :)
Nouja, je krijgt er een 200 GB account bij voor skydrive. Dus overstappen mag geen groot probleem zijn denk ik :)
En office in de cloud is alleen nog maar een groter pluspunt tegenover dropbox.

Helaas is de dropbox intergratie niet zo goed als skydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Tomino schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:56:

Op bol.com krijg je 5 EURO korting als je hem als bundel koopt.
Is de 32gig versie trouwens een aanrader? of is dat veels te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat lijkt mij niet een aanbieding. Als je in Pricewatch kijkt zie je al 3 bedrijven die de Surface 2 voor 5 euro minder aanbieden.

En ja, is 32 genoeg? Hangt er van af natuurlijk wat je er allemaal op wilt zetten aan data. Voor het OS is het zat.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 06-12-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
32 is zat. Je kan er gewoon een sd kaartje in doen voor extra geheugen mits het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Heilige Kaas schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:53:
32 is zat. Je kan er gewoon een sd kaartje in doen voor extra geheugen mits het nodig is.
Dat is niet helemaal waar. Ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen. Ik heb zelf ook de 32GB versie en 64GB SD. Al. Mijn muziek en zo staat op de SD kaart. Maar als je feel offline werkt en daarom een groot deel van je file op je skydrive offline beschikbaar maakt kan het best snel terug lopen. Ook moet ik regelmatig een diskcleanup doen. Dit levert dan 3GB aan ruimte op (resteren points verwijderen enzo) Ook word je SSD langzamer. Als die bijna vol is. Dus 32 GB kan prima, maar heb je geen zin regelmatig naar je beschikbare ruimte te kijken, dan zal je de 64GB versie moeten nemen.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
jobvr schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:15:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen. Ik heb zelf ook de 32GB versie en 64GB SD. Al. Mijn muziek en zo staat op de SD kaart. Maar als je feel offline werkt en daarom een groot deel van je file op je skydrive offline beschikbaar maakt kan het best snel terug lopen. Ook moet ik regelmatig een diskcleanup doen. Dit levert dan 3GB aan ruimte op (resteren points verwijderen enzo) Ook word je SSD langzamer. Als die bijna vol is. Dus 32 GB kan prima, maar heb je geen zin regelmatig naar je beschikbare ruimte te kijken, dan zal je de 64GB versie moeten nemen.
Je kan je skydrive offline op je sd kaart opslaan, werkt bij mij sinds dag 1 prima op mijn surface RT. Op dit moment is er zo'n 4 GB aan skydrive documenten offline opgeslagen.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 06-12-2013 15:24 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]