Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Mede-auteur:
  • chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16

chengbondkwok

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fkbP14V.jpg

Het Microsoft Surface Pro 2 topic

Inhoudsopgave
  • Inleiding
  • Specificaties
  • Reviews
  • Foto's
  • Prijzen en beschikbaarheid
Inleiding
Op 23 september 2013 werden de Surface 2 en de Surface Pro 2 aangekondigd. Dit topic zal alleen over de Surface Pro 2 gaan, welke dit jaar mede dankzij Haswell een verbetering in de accuduur moet krijgen. Verder heeft de kickstand een standje bijgekregen en zijn er intern een paar kleine verbeteringen. Ook komt de Surface Pro 2 met Windows 8.1 Pro.

Het nieuwsbericht van Tweakers:
De Surface Pro 2, die op Windows 8.1 Pro zal draaien en voorzien is van een 10,6"-touchscreen, is uitgerust met een Intel Core i5-4200U Haswell-processor en naar keuze 4GB of 8GB werkgeheugen. De ssd kan geleverd worden met minimaal 64GB en maximaal 512GB. Door het toepassen van een Haswell-cpu zou de accu het tot 60 procent langer volhouden. Microsoft zegt ook de kickstand bij de Surface Pro 2 te hebben verbeterd, waardoor de tablet in een hoek van 22° of 55° kan worden geplaatst.

Ook is de accuduur toegenomen volgens Microsoft: een verbetering van 75 procent zou haalbaar zijn. Met een Surface Pro Cover, waarin een accu is opgenomen, kan de autonome werkduur nog verder vergroot worden. Ook komt Microsoft met een dockingstation. Deze biedt drie usb 2.0- en één usb 3.0-aansluiting, evenals ethernet, mini-displayport en audio in- en uitgangen. Verder zal er een nieuwe Type Cover 2 uitkomen. Deze biedt ook een ingebouwde accu en een backlit keyboard. De adviesprijs voor de Surface Pro 2 beginnen bij 889 euro voor een model met 4GB ram en 64GB opslag.
Specificaties
 Surface ProSurface Pro 2
CPUIntel Core i5-3317UIntel Core i5-4200U
GPUIntel HD 4000Intel HD 4400
Opslag64 of 128 GB64, 128, 256 of 512 GB
RAM4 GB41 of 82 GB
Scherm
10.6' 1920 x 1080
Afmetingen
H: 173mm x B: 274mm x D: 13.5mm
Poorten
  • USB 3.0
  • Mini-DisplayPort
  • Micro SDXC kaartlezer
  • Koptelefoon
  • Cover poort
Reviews
TheVerge
A PC maker needs to produce the answer in a package that doesn't compromise on battery life, weight, or lap use. That may be achievable, but it feels a long way off. Until then, the Surface Pro 2 is a great machine if you can deal with some of the compromises. If you can't, there are plenty of great tablets, and plenty of great laptops. Microsoft still needs to convince the world that we only need one device, and that it can make the only one we need.
Engadget
Even so, we hope that as Microsoft sits down to plan the Surface Pro 3, it focuses on building a better tablet, the same way it made the Surface Pro 2 a better laptop. In the meantime, the new Pro is much improved, but it's still at its best in notebook mode. Indeed, whoever buys this needs to want a tablet and laptop in more or less equal measure. Because if what you really want is a laptop you can occasionally use as a tablet, you're still better off with a convertible Ultrabook.
Anandtech
Microsoft appears to be on a slightly strange update cadence with its Surface lineup, and for the brand’s sake I hope we see that rectified next round. It’s not enough to just put out a good product, you have to take advantage of all technologies available, when they are available. Just like last year, my recommendation comes with a caution – Surface Pro 2 is good, I’m happier using it than I was with last year’s model, but the Broadwell version will be even better. What’s likely coming down the pipe are improvements in the chassis and in battery life. You’ll have to wait around a year for those things, if you can’t, then this year’s model is still pretty good.
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1383919771.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1384175289.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1384340295.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1384340296.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1384340299.jpeg
Prijzen en beschikbaarheid
De Surface Pro 2 is in verschillende / beperkte uitvoeringen beschikbaar.
Voor de variant met 64GB SSD en 4GB RAM betaal je €899.
Voor de variant met 128GB SSD en 4GB RAM betaal je €989.
Voor de variant met 256GB SSD en 8GB RAM betaal je €1289.
Voor de variant met 512GB SSD en 8GB RAM betaal je €1789.

De RAM grootte is afhankelijk van de SSD grootte (64, 128GB krijgen 4GB, 256 en 512 krijgen 8GB). De prijzen zijn gebaseerd op de prijzen in de Microsoft Store op 11-12-13.
*Topicstart onder constructie*

[ Voor 155% gewijzigd door chengbondkwok op 11-12-2013 16:58 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Ik ben sinds gisteren in het bezit van de pro 2 256GB. Deze bevalt me zéér goed. Ik had niet verwacht het device zo vlot zou werken. Zeker niet in combinatie met meerdere aangesloten displays en andere peripherals als vervanging van een desktop.

Ter info: ik had mijn toestel eerst via de microsoft store besteld echter daar hoef je tot 15/12 te wachten tot je een 256GB device zal ontvangen. Over een annulatie doen ze bij MS helemaal niet moeilijk. In België zijn er weinig locale resellers die die versie van het toestel nu op voorraad hebben. Ik heb vrij lang gezocht om er één te vinden en heb de mijne besteld via exellent.be. Dit betreft mijn eerste aankoop bij hen maar ben er zéér tevreden over. Btw, voor diegenen die morgen een 256GB versie in huis willen; ze hebben er momenteel nog 18 op stock in het centrale magazijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had de 256/8 bij Microsoft besteld en netjes direct uitgeleverd gekregen toen hij beschikbaar was. Ik vind het tot nog toe een leuk ding, heb nog niet het onderste uit de kan gehaald maar dat komt nog wel. Ik wil hem gebruiken om te tekenen/animeren en foto's en video mee te beheren (en editen) op locatie. Op termijn zal het ding mijn huidige tablet (Google/Asus Nexus 7 (2012)) en laptop (Asus UL30Jt) gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Is de Surface pro 2 ook via wifi te gebruiken.
Ik heb begrepen dat je de tablet op je telefoon kunt aansluiten via hotspot. en dat je zo met je pro2 op Internet kan. Kun je zo dan ook via de wifi van je telefoon op de wifi van Pro2. Of kun je alleen op 3G...dus betaald op Internet op Pro2.
Zijn daar ook nadelen aan verbonden?
En hoe snel is pro2. Zo snel als 3G of 4G? Waarmee te vergelijken.
Ik hoop dat iemand antwoord geef.
groet,
Ansepans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:58:
Hoi,

Is de Surface pro 2 ook via wifi te gebruiken.
Ik heb begrepen dat je de tablet op je telefoon kunt aansluiten via hotspot. en dat je zo met je pro2 op Internet kan. Kun je zo dan ook via de wifi van je telefoon op de wifi van Pro2. Of kun je alleen op 3G...dus betaald op Internet op Pro2.
Zijn daar ook nadelen aan verbonden?
En hoe snel is pro2. Zo snel als 3G of 4G? Waarmee te vergelijken.
Ik hoop dat iemand antwoord geef.
groet,
Ansepans
Ik kan niet zeggen dat ik begrijp wat je hier schrijft, eigenlijk.

1) De Surface Pro (2) heeft alleen een WiFi-netwerkkaart en geen LAN-poort, dus je zal hem sowieso via WiFi moeten gebruiken.
2) Wil je wel een LAN-poort, dan kan je de dock aanschaffen, deze heeft wel een LAN-poort.
3) Je kan de Surface Pro (2) op je telefoon aansluiten (dit heet tethering) mits je telefoon dit ondersteunt, dit is namelijk een feature van je telefoon en niet van de Surface Pro (2). Voor de Surface Pro is dit hetzelfde als internetten via een router.
4) De Surface Pro (2) heeft geen ingebouwde 3G/4G modem dus als je geen dock of WiFi in de buurt hebt of geen telefoon hebt om mee te tetheren kan je niet online. Er zal ws. begin volgend jaar een variant uitkomen die wel een ingebouwde 3G/4G heeft, waarmee dit wel kan.
4) De Surface Pro (2) heeft een 802.11a/b/g/n WiFi-netwerkkaart, wat volgens mij een maximumsnelheid van rond de 100Mbit/s zou moeten geven.

Ik hoop dat ik hiermee antwoord op je vragen heb gegeven, mocht het nog niet duidelijk zijn dan even duidelijk je vragen opschrijven....

Hier nog een mooie review over SP2: http://techgeek.com.au/20...w-productive-tablet-ever/

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 08-11-2013 18:08 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Ramon schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:46:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik begrijp wat je hier schrijft, eigenlijk.

1) De Surface Pro (2) heeft alleen een WiFi-netwerkkaart en geen LAN-poort, dus je zal hem sowieso via WiFi moeten gebruiken.
2) Wil je wel een LAN-poort, dan kan je de dock aanschaffen, deze heeft wel een LAN-poort.
3) Je kan de Surface Pro (2) op je telefoon aansluiten (dit heet tethering) mits je telefoon dit ondersteunt, dit is namelijk een feature van je telefoon en niet van de Surface Pro (2). Voor de Surface Pro is dit hetzelfde als internetten via een router.
4) De Surface Pro (2) heeft geen ingebouwde 3G/4G modem dus als je geen dock of WiFi in de buurt hebt of geen telefoon hebt om mee te tetheren kan je niet online. Er zal ws. begin volgend jaar een variant uitkomen die wel een ingebouwde 3G/4G heeft, waarmee dit wel kan.
4) De Surface Pro (2) heeft een 802.11a/b/g/n WiFi-netwerkkaart, wat volgens mij een maximumsnelheid van rond de 100Mbit/s zou moeten geven.

Ik hoop dat ik hiermee antwoord op je vragen heb gegeven, mocht het nog niet duidelijk zijn dan even duidelijk je vragen opschrijven....

Hier nog een mooie review over SP2: http://techgeek.com.au/20...w-productive-tablet-ever/
Ter aanvulling:
Je kan ook een usb-naar-ethernet adapter aanschaffen (ook via Microsoft zelf) zodat je behalve via wifi een 'rechtstreekse' aansluiting kunt gebruiken.
De geruchten gaan dat ergens volgend jaar (1e/2e kwartaal) een Surface uitvoering komt met ingebouwde 3G/4G mogelijkheid mocht je dat belangrijk vinden voor onderweg oid. Mocht je niet willen wachten dan kun je altijd een USB 3G/4G adapter kopen die drivers klaar heeft voor Windows 8 (8.1).

Qua wifi snelheid heb ik geen uitgebreide en langdurige test gedaan maar ik merkte dat de downloadsnelheid voor een update naar boven de 60Mbits/sec liep toen ik vrij dicht bij de wifi router stond, dus lekker internetten via wifi moet geen probleem zijn. Je haalt gewoon de snelheid die je met een willekeurige laptop of andere tablet gewend bent te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Puur uit nieuwsgierigheid:

Het is duidelijk dat de Surface Pro een desktop/laptop/tablet kan vervangen maar ik vraag me nu af of het scherm net-niet te klein is voor al deze dagelijkse zaken die je op een desktop/laptop zou doen?

of beter gezegd, hoeveel van jullie met een Pro gaan die af en toe aansluiten op een grotere monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver, m'n Surface Pro 2 gereset naar fab-settings, en weer Windows Updates gedaan, firmware update zat erbij, en poef; WiFi adapter weer naar z'n grootje, enige wat helpt is weer resetten (of miss restoren naar vorig punt?!).....

Meer mensen met dit probleem?

*edit:

Found this: http://www.surfaceforums....october-24th-problem.html

*edit 2

- Ik heb m'n Pro 2 hersteld, gelijk naar Windows Updates, alles uitgevinkt behalve de Firmware update van 24/10, geinstalleerd en herstart. En jep; Wireless is gone. Na 2x herstarten was ie er weer. Nu bezig met de andere updates installeren. Lijkt erop dat het nu weer werkt. :)

[ Voor 46% gewijzigd door NeFoRcE op 09-11-2013 12:21 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
  • Laatst online: 19-04-2021
misterdoom schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:49:

Het is duidelijk dat de Surface Pro een desktop/laptop/tablet kan vervangen maar ik vraag me nu af of het scherm net-niet te klein is voor al deze dagelijkse zaken die je op een desktop/laptop zou doen?

of beter gezegd, hoeveel van jullie met een Pro gaan die af en toe aansluiten op een grotere monitor?
Ik gebruik aan Wacom Cintiq 22HD Touch aan mijn Surface Pro(1)
Deze setup wordt gebruikt voor animatie en illustratie.

ik ben jaren op zoek geweest naar een oplossing als deze. Ben blij dat ik nu letterlijk overal kan werken zonder in te leveren in mogelijkheden. Het scherm formaat van de Surface daar wen je vanzelf aan. Als je kan tekeken op een postit of een half A4 dan kan je dat ook op een tablet van 10". Het voordeel van de Surface zit hem er bij mij in dat ik alle professionele software kan draaien. Ik ben door de bijgeleverde Wacom pen met palm onderdrukking en drukgevoeligheid geheel vrij om op het scherm te tekenen net als op een Wacom Cintiq teken scherm maar dan mobiel. Ik ben door de kleine formfactor vrij om overal te werken.

En als ik weer in de studio ben sluit ik mij toetsenboard en Wacom Cintiq 22HD Touch aan en werk ik daarop rustig verder. Dan fungeert de Surface Pro als desktop. Verder ben ik erg benieuwd naar de mogelijkheid om er Mac OSX op te draaien. Dat ga ik proberen zodra ik mijn Surface Pro 2 binnen heb. Dan is de 1 een mooi experimenteer apparaat voor dat soort ongein. Als het naar tevredenheid werkt is het een leuke bijkomstigheid. Zo heb je het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

kasuja schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:09:
[...]

Ik gebruik aan Wacom Cintiq 22HD Touch aan mijn Surface Pro(1)
Deze setup wordt gebruikt voor animatie en illustratie.

ik ben jaren op zoek geweest naar een oplossing als deze. Ben blij dat ik nu letterlijk overal kan werken zonder in te leveren in mogelijkheden. Het scherm formaat van de Surface daar wen je vanzelf aan. Als je kan tekeken op een postit of een half A4 dan kan je dat ook op een tablet van 10". Het voordeel van de Surface zit hem er bij mij in dat ik alle professionele software kan draaien. Ik ben door de bijgeleverde Wacom pen met palm onderdrukking en drukgevoeligheid geheel vrij om op het scherm te tekenen net als op een Wacom Cintiq teken scherm maar dan mobiel. Ik ben door de kleine formfactor vrij om overal te werken.

En als ik weer in de studio ben sluit ik mij toetsenboard en Wacom Cintiq 22HD Touch aan en werk ik daarop rustig verder. Dan fungeert de Surface Pro als desktop. Verder ben ik erg benieuwd naar de mogelijkheid om er Mac OSX op te draaien. Dat ga ik proberen zodra ik mijn Surface Pro 2 binnen heb. Dan is de 1 een mooi experimenteer apparaat voor dat soort ongein. Als het naar tevredenheid werkt is het een leuke bijkomstigheid. Zo heb je het beste van twee werelden.
Thanks, niet geweten dat als je de Wacom pen op het scherm richt, de rest van de touch wordt uitgeschakeld. Ideaal!

Nog een vraag, welke (teken) apps gebruiken de achter kant van de pen als gum? Gewoon paint herkent dat niet namelijk, photoshop maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij paradigit een SP2 128Gb besteld.
Bij de winkel aangekomen toch maar even gevraagd of ik mocht kijken of er een dode pixel aanwezig was.
Dit was geen probleem en ik kon geen dode pixel vinden helaas was er wel een flinke beschadiging aan de onderkant van het scherm dus we gaan maar geduldig wachten op de volgende SP2 batch.... :-(
Wel een super vette tablet en kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
Wordt vervolgd...............

Ps. Wordt de tablet erg warm bij zwaar gebruik of valt dit mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
NeFoRcE schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:46:
[...]
...Nog een vraag, welke (teken) apps gebruiken de achter kant van de pen als gum? Gewoon paint herkent dat niet namelijk, photoshop maybe?
Ik gebruik sketchbook pro voor mijn schetsen en illustraties. En steeds meer voor inkleuren en inkten. Photoshop was het pakket dat ik voorheen gebruikte maar ik vind sketchbook fijner werken.

Daarnaast draai ik Tvpaint en Toonboom Animate voor het maken van 2D hand getekende animatie.
Ook hier kan je weer perfect gebruik maken van het druk gevoelige pennetje. Voor nabewerking van de animaties is het voornamelijk een mix tussen Adobe after effect en première. Dat trekt de 1e gen Surface pro verbazing wekkend goed.

Als je benieuwd bent naar welke software wel en niet werkt op de Surface pro en als je ervaringen wilt wisselen met andere artiesten die de Surface pro gebruiken dan kan ik je deze website aan raden. http://surfaceproartist.c...what-runs-and-what-doesnt. (sowieso een handige site voor dit soort vragen.)

De Surface pen komt standaard met maar 1 knop aan de zijkant van de pen. Ik ben op zoek geweest naar een pen met Wacom technologie met twee knoppen van opzij die WEL werkt op de Surface PRO. Ik heb eindelijk een werkende pen gevonden in de Wacom UP-817E pen Deze werkt op de Surface po en in combinatie met de Wacom feel driver krijg je alle functies van de pen aan de praat. Deze pen heb ik bij http://www.tablets4u.nl weten te bemachtigen.

Ik heb nu dus de onderste knop ingesteld als indo en de middelste knop als rechtermuisknop. De bovenste knop op de top van de pen is een gum.

[ Voor 87% gewijzigd door kasuja op 09-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:09:

...Wordt de tablet erg warm bij zwaar gebruik of valt dit mee?
De Hitte productie valt reuze mee. Op dat vlak hebben ze wonders verricht.
Je kan hem bijvoorbeeld met tekenen in sketchbook pro gewoon op je schoot houden.
Na een paar minuten gekeken zal de ventilator aan slaan en de Surface zal je schoot lekker verwarmen maar niet meer dan een kat dat doet wanneer die op je schoot ligt te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@kasuja

Thanks! Zal me er op korte termijn even in verdiepen :) Wat betreft die knop op de wacom pen, inderdaad ik kwam er net achter, je kunt 't magnetische gedeelte inklikken. En dit kun je dan ergens aan een actie koppelen? Vet hor!

Wat betreft mijn SP2, ben helaas nog tegen weer een firmware bug opgelopen. Op één of andere manier was nu ook de driver van mijn Type Cover naar z'n grootje. Weer een factory reset gedaan. Heb nu die firmware update maar uitgevinkt. Ik wacht wel op de volgende ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Is er qua gebruik van de pro een wezenlijk verschil met de RT? Ok, de batterij is misschien sneller leeg, hij is wat warmer en zwaarder, maar daarvoor krijg je wel een compleet vrijgegeven desktop terug.
Maar verder? is er iets echt anders waardoor de RT de voorkeur zou hebben?

Ik heb een aantal programma's die nog niet, en mogelijk nooit voor de RT uit zullen komen. Dat hij iets zwaarder/sneller leeg is kan ik mee leven, maar ik ben bang dat de RT een simpel internet tabletje wordt omdat ik er niet mee kan wat ik zou willen, dan kan ik net zo goed een android tablet nemen voor de helft van de prijs.. Maar 1000 euro uitgeven aan een tablet/laptop hybride doe ik liever pas als ik het zeker weet.

Nog 1 andere vraag, zou je 300 euro extra uitgeven voor de 256gb opslag/8gb werkgeheugen? Of is het 4gb voldoende werkgeheugen en een externe 1tb schijf meenemen ook prima?

[ Voor 11% gewijzigd door MrDrako op 10-11-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Buiten dat de RT variant een betere batterijduur heeft, lichter is en goedkoper is, zijn er geen wezelijke verschillen (buiten de kleur dan).

De pro is in elk opzicht beter dan de RT als het gaat over performance en wat de tablet kan doen. De Pro is een Surface + laptop/computer en kan alles evengoed of beter dan de RT variant, behalve de opgenoemde punten die je zelf ook al aanhaalt.

En het hangt er vanaf welke programma's je wilt draaien op de pro. Als je in je dagelijkse computer voldoende hebt aan 4 GB is dat hetzelfde voor de pro. Het is een kwestie wat je nodig (denkt) te hebben.

Voor de extra opslag is het niet echt noodzakelijk omdat je inderdaad een externe HDD/USB stick kan meenemen of gewoon een 64 GB micro SD kaartje erin kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
NeFoRcE schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:50:

Wat betreft mijn SP2, ben helaas nog tegen weer een firmware bug opgelopen. Op één of andere manier was nu ook de driver van mijn Type Cover naar z'n grootje. Weer een factory reset gedaan. Heb nu die firmware update maar uitgevinkt. Ik wacht wel op de volgende ^^
Graag gedaan. Wat betreft de updates.... wellicht moet je ze doen zonder de typeof touch cover aangesloten. Daar schijnt een heel hoop van de issues vandaan te komen.

Zorg dat je bij het uitvoeren van een Firmware update je een USB keyboard gebruikt. Dat scheelt een hoop ellende. De update naar Windows 8.1 met typcover aangesloten zorgde er voor dat mijn type cover en pen niet meer reageerde.

Na een restore en update naar 8.1 zonder de the cover aan gesloten gin alles als een zonnetje en alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
MrDrako schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:47:
Is er qua gebruik van de pro een wezenlijk verschil met de RT? Ok, de batterij is misschien sneller leeg, hij is wat warmer en zwaarder, maar daarvoor krijg je wel een compleet vrijgegeven desktop terug.
Maar verder? is er iets echt anders waardoor de RT de voorkeur zou hebben?

Ik heb een aantal programma's die nog niet, en mogelijk nooit voor de RT uit zullen komen. Dat hij iets zwaarder/sneller leeg is kan ik mee leven, maar ik ben bang dat de RT een simpel internet tabletje wordt omdat ik er niet mee kan wat ik zou willen, dan kan ik net zo goed een android tablet nemen voor de helft van de prijs.. Maar 1000 euro uitgeven aan een tablet/laptop hybride doe ik liever pas als ik het zeker weet.

Nog 1 andere vraag, zou je 300 euro extra uitgeven voor de 256gb opslag/8gb werkgeheugen? Of is het 4gb voldoende werkgeheugen en een externe 1tb schijf meenemen ook prima?
De RT kan op zich al heel veel meer dan je van een iPad of Android tablet gewend kan zijn.
Dit filmpje laat al goed zien wat er mogelijk is met Windows RT. Trek zelf je conclusie ten opzichte van de competitie.

http://youtu.be/wG1b0yBJHLM

Het verschil met de Pro is dat je naast alles wat de RT kan ook de mogelijkheid hebt om al je software die je op je Windows desktop computer hebt te draaien op je surface apparaat. Werkelijk Alles wat je op een Windows 7 machine kan draaien draait de Surface PRO ook.

Dat is voor mij persoonlijk een belangrijk voordeel ten opzichte van de RT
Voor een heel hoop mensen bied de RT exact alles wat ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

kasuja schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:57:
[...]

Graag gedaan. Wat betreft de updates.... wellicht moet je ze doen zonder de typeof touch cover aangesloten. Daar schijnt een heel hoop van de issues vandaan te komen.

Zorg dat je bij het uitvoeren van een Firmware update je een USB keyboard gebruikt. Dat scheelt een hoop ellende. De update naar Windows 8.1 met typcover aangesloten zorgde er voor dat mijn type cover en pen niet meer reageerde.

Na een restore en update naar 8.1 zonder de the cover aan gesloten gin alles als een zonnetje en alles werkt zoals het hoort.
Bedankt!!! Ik vind dat dit wel even gemeld moet worden in de TS. Zijn meer met dit probleem namelijk. Ik heb de SP2 al vaak genoeg gefactory-reset. Keertje meer of minder maakt ook niet uit. Ik zal het vanavond eens proberen zonder de Type2 ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

kasuja schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:03:
[...]

[knip]

Het verschil met de Pro is dat je naast alles wat de RT kan ook de mogelijkheid hebt om al je software die je op je Windows desktop computer hebt te draaien op je surface apparaat. Werkelijk Alles wat je op een Windows 7 machine kan draaien draait de Surface PRO ook.

Dat is voor mij persoonlijk een belangrijk voordeel ten opzichte van de RT
Voor een heel hoop mensen bied de RT exact alles wat ze nodig hebben.
Dat is dus mijn probleem, ik zou oefenexamens willen doen via visual certexam, de maker heb ik gemailed maar er was nog geen zicht op de ontwikkeling van een versie voor de RT...
Als ik dus een tablet wil moet dat of een android/ipad zijn, of een w8 PRO, alleen heb ik niks meer met android(fabrikanten die apparaten maar kort supporten, vervelende bugs), en nooit wat gehad met apple, dus w8 pro it is. Ben alleen bang dat ie in de kast eindigt, en dan is een 1000 euro kostend apparaatje best prijzig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heeft dat programma echt W8 Pro nodig dan? Is W8 gewoon niet genoeg? Kan het me niet voorstellen eigenlijk.

Kijk dan eens hier: http://tweakers.net/categ...4-Qi6oXNNa3-GztCfzgPupZQv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi om te zien dat de Surface Pro 2 een eigen topic heeft gekregen, maar zou de topic start een beetje aangepast kunnen worden? Zo is het wel heel erg karig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Ramon schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:54:
Heeft dat programma echt W8 Pro nodig dan? Is W8 gewoon niet genoeg? Kan het me niet voorstellen eigenlijk.

Kijk dan eens hier: http://tweakers.net/categ...4-Qi6oXNNa3-GztCfzgPupZQv
Ik veronderstel dat dat programma ook onder windows 8(.1) draait. Qua classic apps maakt het geen verschil of het nu een pro versie van windows of niet is.

Je kan ook bluestacks installeren, zodoende heb je via een sort android emulator alle - momenteel nog - ontbrekende apps op je windows tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
PaT schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:20:
Mooi om te zien dat de Surface Pro 2 een eigen topic heeft gekregen, maar zou de topic start een beetje aangepast kunnen worden? Zo is het wel heel erg karig.
Voelt iemand zich geroepen om de topic start aan te passen? Zodoende geef ik de betreffende persoon de rechten om de start-post aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
Het antwoord is simpel.

Kijk bij de systeem vereisten. Alle Win 7 software doet het op de Surface PRO en Pro 2 via de classic interface.(oude vertrouwde desktop UI)

De Modern UI apps dat worden er meer en meer.
Helaas kan het nog niet tippen aan Android en iOS qua keuze. Maar ja voor Android was er eerst ook geen drol te krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraagje.

Ik heb een netgear ptv3000 aangeschaft om mijn tablet te projecteren op de tv. Nu heb ik op de ptv3000 een firmware uitgevoerd. De eerste keer connectie maken was geen probleem. Maar bij een volgende keer kan ik geen verbinding meer maken?

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:40:
Hallo even een vraagje.

Ik heb een netgear ptv3000 aangeschaft om mijn tablet te projecteren op de tv. Nu heb ik op de ptv3000 een firmware uitgevoerd. De eerste keer connectie maken was geen probleem. Maar bij een volgende keer kan ik geen verbinding meer maken?

Iemand bekend met dit probleem?
Gebruik hem met een Surface 2. De nieuwste PTV3000 firmwares zijn niet zo goed.
Ga 1 of 2 firmware versies terug en je verbinding, zeker geluid, zal beter zijn. Draai zelf die waar mijn PTV3000 standaard mee kwam ie firmware 2.2.16. Je kan zowel firmware up als downgraden. Mijn PTV3000 is hiermee 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
Mijn bestelling van de 250gb is net in de Microsoft store geannuleerd vanwege mislukte betaling. Toetsenbord in dezelfde bestelling is wel goed gegaan en mijn bank geeft aan geen aanvraag tot betaling te zien.
Volgens de email moet ik herbestellen, maar dat kan niet omdat de store aangeeft geen voorraad te hebben. Baal hier best heel erg van :(

Morgen Microsoft maar proberen te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
misterdoom schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:49:

Bij het zwaardere/serieuzere werk sluit ik de pro 2 nu aan op een 25.5" scherm. Ik gebruik deze dan als echte desktop vervanger, met apart klavier en muis. Mijn bedoeling is deze setup op korte termijn te vervangen door een docking station en twee nieuwe rechtstreeks aangesloten displays via dp display chaining (minimaal beide Full HD). De docking is uitsluitend als usb hub, audio in/out hub en ethernet aansluiting bedoeld. Het beeld zou ik rechstreeks aansluiten op de mini displayport om zo de cpu, gpu en usb bandbreedte niet extra te hoeven belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:16:
[...]

Ga 1 of 2 firmware versies terug en je verbinding, zeker geluid, zal beter zijn. Draai zelf die waar mijn PTV3000 standaard mee kwam ie firmware 2.2.16. Je kan zowel firmware up als downgraden. Mijn PTV3000 is hiermee 100% betrouwbaar.
Btw, kan je net zoals bij een beamer een apart beeld op je tablet en draadloos scherm zetten of is enkel een 'cloon' mogelijk?

EDIT: op winsupersite staat uitgelegd hoe dit werkt. Het is eigenlijk hetzelfde als een beeld aansluiten via een kabel maar dan draadloos. Je kan dus inderdaad je monitor uitbreiden met deze miracast adapters. Enige nadeel is een kleine zichtbare vertraging.

EDIT2: heb er ondertussen ééntje via amazon besteld (max 60euro). Zou eerst wachten op de IM10 van Sony maar die komt pas ergens in 2014 op de markt.

[ Voor 27% gewijzigd door shizoframia op 25-11-2013 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:16:
[...]

Heb wat getest, als ik de pro versie helemaal reset, kan ik verbinding maken. Ook met de nieuwe firmware van de ptv3000.

als ik de firmware op de surface zet, dan kan ik niet meer conecten

Iemand een idee?

• Death1ord
shizoframia schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:18:
[...]

Bij het zwaardere/serieuzere werk sluit ik de pro 2 nu aan op een 25.5" scherm. Ik gebruik deze dan als echte desktop vervanger, met apart klavier en muis. Mijn bedoeling is deze setup op korte termijn te vervangen door een docking station en twee nieuwe rechtstreeks aangesloten displays via dp display chaining (minimaal beide Full HD). De docking is uitsluitend als usb hub, audio in/out hub en ethernet aansluiting bedoeld. Het beeld zou ik rechstreeks aansluiten op de mini displayport om zo de cpu, gpu en usb bandbreedte niet extra te hoeven belasten.
Waarom niet gaan voor de Pro docking station? Is de kost te hoog ten opzichte van jouw oplossing?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gisteren wederom wat problemen met m'n Surface. Nadat ik 'm na een uur of 12 weer aan deed, (terwijl de Type2 was gekoppeld), werkte m'n toetsenbord niet. Paar keer losgekoppeld/aangekoppeld/reboot deed ie het weer.

Verder heb ik nog een vreemd onbekend apparaat in m'n device manager. Meer mensen dit?

Ik heb de 24/10 firmware update niet geïnstalleerd, zie m'n eerdere problemen.

• shizoframia
misterdoom schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:23:
[...]

Waarom niet gaan voor de Pro docking station? Is de kost te hoog ten opzichte van jouw oplossing?
Neen, price is not the issue. Het probleem met de officiële docking station is dat deze slechts een beperkt aantal usb poorten en - voor mij de afknapper - geen gigabit ethernet aansluiting heeft. Dan zou ik evengoed wireless kunnen werken...

De officiële docking heeft voor mij maar vier voordelen:
> de form factor,
> het gebruik van de mini-dp voor externe monitor(s),
> het gemak van aansluiten en
> deze laadt het device op terwijl je werkt.

De andere high end dockings hebben meer usb 2.0/3.0 aansluitingen en gigabit Ethernet. Ze zijn maximaal even duur maar hebben wel als nadeel dat externe schermen belastend zijn op je cpu/gpu (display link), tenzij je - zoals ik van plan ben - deze rechtstreeks op de mini-dp van de pro aansluit.

[ Voor 37% gewijzigd door shizoframia op 14-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de touchcover 2 dicht klap dan gaat de SP2 netjes in sleep mode en als ik hem na een korte tijd weer gebruik dan gaat hij zonder probleem aan.
Als ik hem langere tijd niet meer gebruik dan start de SP2 opnieuw op, herkenbaar?

kleine vergissing mijn kant, de sleep mode werkt perfect. 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik had er niet op gelet dat het maar een 100 Mbit poort is. Dat is inderdaad jammer.

Misschien dat versie 2 van het dockingstation beter zal zijn wanneer ze de kans zullen hebben gehad om opmerkingen te krijgen over versie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 00:23
kasuja schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:32:
[...]
... Ik ben op zoek geweest naar een pen met Wacom technologie met twee knoppen van opzij die WEL werkt op de Surface PRO. Ik heb eindelijk een werkende pen gevonden in de [b]Wacom UP-817E pen...
Dat is nog eens mooi nieuws, goed uitzoek werk :D
Mijn surface pro komt morgen als het mee zit, eerst mijn oude wacom pennen testen en anders ook maar snel een bestellen.

edit; surface is binnen, helaas werken mijn wacom pennen niet.
Dus meteen bovenstaande pen besteld (via ebay, scheelt de helft).
Overzicht van pennen die compatible zouden moeten zijn: http://www.wacom-asia.com/aptky/607/pen.htm

Was overigens nog even schrikken, surface bleef regelmatig even helemaal hangen tijdens het eerste gebruik, maar dat zal windows update oid geweest zijn :P

[ Voor 28% gewijzigd door fier0x op 17-11-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
even vanuit de Pro 1 thread gekopieerd:
frennek schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:21:
[...]

MicroSDXC kaartlezers zijn backwards compatible, dus MicroSDHC gaat ook prima. Ik had toevallig gister opgezocht wat de snelheid van deze kaartlezer en had ergens op een pagina gelezen dat iemand een benchmark had gedaan met een UHS-1 kaartje en kon de volledige snelheid van dit kaartje benutten (70MB read dacht ik).

Kortom, met de snelheid van die kaartlezer zit het volgens mij wel goed!
Ik heb met een Sandisk Extreme microsdxc kaartje via een StarTech usb3.0 <> ethernet kaart een bestand van een paar gig gekopieerd van andere computer rechtstreeks naar de microsd kaart van de Pro 2 via Total Commander en die gaf aan dat ik zo'n 55MB/sec haalde dus inderdaad is de speed zeer goed.
Heb het kaartje wel NTFS moeten formatteren anders kon ik er geen vhdx image op plaatsen.

Overigens haalt de USB3 <> ethernet een gemiddelde snelheid van 105MB/sec naar de ssd van de Pro 2 (ook getest via Total Commander) dus ook daar hoor je mij niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
NeFoRcE schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:54:
Gisteren wederom wat problemen met m'n Surface. Nadat ik 'm na een uur of 12 weer aan deed, (terwijl de Type2 was gekoppeld), werkte m'n toetsenbord niet. Paar keer losgekoppeld/aangekoppeld/reboot deed ie het weer.

Verder heb ik nog een vreemd onbekend apparaat in m'n device manager. Meer mensen dit?
Ik heb geen vreemde apparaten en 1 keer het probleem gehad dat het toetsenbord niet herkend werd maar ik was toen nogal veel aan het bungelen tussen cover normaal naar voren, cover weer achterop, dan halverwege omdat ik de surface ff omhoog hield etc omdat Chrome enorm verveld werkt via touch. Dus heb er verder geen aandacht aan besteed en vooralsnog werkt het ding 3 weken zonder (hardware) problemen.
Heb overigens alle beschikbare firmware/software updates geinstalleerd via MS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

headliner schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:23:
[...]

Ik heb geen vreemde apparaten en 1 keer het probleem gehad dat het toetsenbord niet herkend werd maar ik was toen nogal veel aan het bungelen tussen cover normaal naar voren, cover weer achterop, dan halverwege omdat ik de surface ff omhoog hield etc omdat Chrome enorm verveld werkt via touch. Dus heb er verder geen aandacht aan besteed en vooralsnog werkt het ding 3 weken zonder (hardware) problemen.
Heb overigens alle beschikbare firmware/software updates geinstalleerd via MS update.
Laatste tijd werkt ie hier ook weer naar behoren (vooralsnog zonder FW update 24/10).

Enne, de interne SSD is inderdaad lekker rap. Heb een HD film van mijn USB 3 stick gekopieerd, continu 150 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 07:25:
[...]

Heb wat getest, als ik de pro versie helemaal reset, kan ik verbinding maken. Ook met de nieuwe firmware van de ptv3000.

als ik de firmware op de surface zet, dan kan ik niet meer conecten

Iemand een idee?
Opgelost, update KB2883200 was de veroorzaker van het probleem :(

Update verwijderd en herstart en wallah het werkt weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
NeFoRcE schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:02:
[...]

Laatste tijd werkt ie hier ook weer naar behoren (vooralsnog zonder FW update 24/10).

Enne, de interne SSD is inderdaad lekker rap. Heb een HD film van mijn USB 3 stick gekopieerd, continu 150 MB/s.
Dan vind ik vooral de USB-stick rap! De SSD kan namelijk wel tot 500MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Ramon schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:24:
[...]
Dan vind ik vooral de USB-stick rap! De SSD kan namelijk wel tot 500MB/s :)
500MB/s heb ikzelf nog niet gehaald, wel al tot 380MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
Wat ik wel vervelend vind is dat in de IE11 app (metro omgeving, of hoe benoem je dit?) dat als je meerdere pagina's opent in een nieuw tabblad deze qua (sommige?) javascript niet wordt uitgevoerd, meer specifiek een js settimeout van top.location.href wordt niet uitgevoerd als deze in de achtergrond staat.
Op het moment dat het tabblad naar de voorgrond gehaald wordt wordt de timeout meteen uitgevoerd (mits deze is verstreken).

Is deze 'feature' uit te schakelen?
De desktop versie van IE11 heeft hier geen last van.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat ik een nog vervelender issue vind, Chrome werkt écht RUK op de Surface -_-'. Fatsoenlijk internetten zit er imo niet in.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
NeFoRcE schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:25:
Wat ik een nog vervelender issue vind, Chrome werkt écht RUK op de Surface -_-'. Fatsoenlijk internetten zit er imo niet in.
Wat is er zo vervelend aan? Het feit dat Chrome niet zo touchscreen vriendelijk is? Ik heb gelezen dat Google wel bezig is met een touchscreen geoptimaliseerde versie van Chrome.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Chrome werkt gewoon niet chill op de Surface. Een paar voorbeelden;

- Na resizen van de scherm-verdeler (als je 2 apps naast elkaar draait), wordt Chrome buggy qua formaat.
- Vaak chrashes, als je de App sluit door te vegen, denkt Chrome dat je 'm force-closed
- Af en toe als je ergens op klikt, maakt ie het vorige tabblad actief
- Zoomen
- Flash loopt vast (bijv RTLXL site (ja, er is een app), of Dumpert. Flash fullscreen -> pauzeren -> zwart beeld.
- Etc.

Zou fijn zijn als er een nieuwe versie kwam idd! :)

• headliner
frennek schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:37:
[...]

Wat is er zo vervelend aan? Het feit dat Chrome niet zo touchscreen vriendelijk is? Ik heb gelezen dat Google wel bezig is met een touchscreen geoptimaliseerde versie van Chrome.
Niet zo touchscreen vriendelijk?
Zeg maar gewoon onwerkbaar met touch, ik moet continue via het touchpadje iets kiezen.

Helaas ben ik genoodzaakt om toch Chrome te gebruiken bij het kijken van een specifieke videoservice aangezien IE daarbij met Flash in fullscreen geen beeld geeft:
http://www.ufc.tv/video/ufc-168-on-payperview-preview

Maar verder geen problemen met IE dus heb totaal geen problemen met het gebruik van IE. Deze vind ik zelfs lekkerder werken dan Chrome of Firefox.

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Via Touch screen is er gewoon nog geen goede browser.

Bij IE en Chromen heb ik een of meerdere van de volgende problemen:
- niet fatsoenlijk kunnen inzoomen mbv 2 vingers
- toetsenbord springt niet naar voren bij het selecteren van een testbeeld
- kleine knoppen
- gebrekkige manier van invullen dropdown knoppen of radio buttons

Ik gebruik nu voornamelijk uhc browser met de volgende problemen:
- traag
- crashed vaak
- ondersteund geen Java

Helaas nog geen alternatieven gevonden

Overigens vindt ik het dramatisch gesteld bij veel grote bekende websites.
Bol.com is bijvoorbeeld totaal niet Touch screen vriendelijk met al die drop down menu's

[ Voor 15% gewijzigd door Frankvbr op 21-11-2013 21:37 ]

• frennek
De ontwikkeling van Chrome zal wel doorgaan zodat het hopelijk wat touch vriendelijker wordt.

Ik heb zelf nog geen surface pro 2, maar zit er wel erg hard aan te denken om er één aan te schaffen. Niet dat zoiets als het niet perfect functioneren van Chrome mij daarin tegen zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
Frankvbr schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:35:
Bol.com is bijvoorbeeld totaal niet Touch screen vriendelijk met al die drop down menu's
Bij de metro IE hebben ze dat probleem opgelost door het menu eventjes vast te houden en dan werkt het als een mouseover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50

Cogency

Ginnunga

Ik heb niet veel toe te voegen aan het topic, behalve dat de Surface Pro 2 de beste gadget is die ik ooit heb gehad. Heb hem nu bijna een maand in gebruik.

Ik speel er de Lego games op via steam, op de TV of op de tablet zelf, TRINE, Eve Online. Ik klooi wat af met alle reguliere apps en natuurlijk als er iets is wat niet naar mijn zin werkt dan download ik gewoon het complete programma (zoals met Spotify bv), ik gebruik hem als Mediacenter en stream alles vanaf me andere PC of gebruik gewoon Netflix. Ik bewerk wat foto's erop als ik niet thuis ben en met de camera op pad, ik lees er zelfs in bed mee wat zeer goed te doen is als je hem gewoon laat rusten in portrait mode. En ik type er vrolijk op los met de Type Cover. En nog veel meer.

Hij is niet goedkoop, maar ongeloofelijk veelzijdig. Als je dat er allemaal uit kan halen is die z'n prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Frankvbr schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:35:
Via Touch screen is er gewoon nog geen goede browser.

Bij IE en Chromen heb ik een of meerdere van de volgende problemen:
- niet fatsoenlijk kunnen inzoomen mbv 2 vingers
- toetsenbord springt niet naar voren bij het selecteren van een testbeeld
- kleine knoppen
- gebrekkige manier van invullen dropdown knoppen of radio buttons

Ik gebruik nu voornamelijk uhc browser met de volgende problemen:
- traag
- crashed vaak
- ondersteund geen Java

Helaas nog geen alternatieven gevonden

Vast een stomme vraag, maar gebruik je wel de Modern UI IE11? Ik heb daar namelijk geen enkele last van alles wat jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Ramon schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:42:
[...]

Vast een stomme vraag, maar gebruik je wel de Modern UI IE11? Ik heb daar namelijk geen enkele last van alles wat jij noemt.
Schijnbaar stond IE op desktop modus. Wat overigens vreemd is, want ik heb het nu via internet opties moeten aanpassen, terwijl ik deze optie eerder op een andere locatie tegen kwam. Deze stond toen niet op desktop modus.
Dit is wel een verademing t.o.v. uhc browser. Kan ik deze ook direct verwijderen.
Hoe zit dat overigens met chromen? Doe ik daar ook iets fout, of heeft deze geen fatsoenlijk Touch screen versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Google heeft (nog?) niet de moeite genomen om een fatsoenlijke Modern UI port te maken van Chrome. Er is wel een prerelease versie volgens mij waarmee je Chrome in de MUI kan gebruiken, maar die werkt inderdaad nog niet helemaal lekker. En sterker nog ik heb een maand gelezen dat Chrome allerlei touch-events uit de desktop versie heeft gesloopt die er wel eerst inzaten, dus dat de Desktop-Chrome niet goed werkt met touch is dan te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hebben jullie met de Pro ook problemen met het volume van het geluid van de speakers? Speakers lijken weinig geluid te produceren na de update bij de Surface 2. Hoofdtelefoon is prima.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 25-11-2013 09:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Cogency schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:30:
...
Hij is niet goedkoop, maar ongeloofelijk veelzijdig. Als je dat er allemaal uit kan halen is die z'n prijs meer dan waard...
Volledig mee akkoord!

Ondanks zijn dikte en gewicht in vergelijking met de surface RT, wordt de surface pro 2 nu voor zo goed als alles gebruikt (icm type cover 2). De surface RT (icm touch cover 1) is nu dedicated voor mijn vrouw. Ik zie trouwens maar twee nadelen in gebruik en dat is enerzijds dat deze vrij snel zijn netwerkconnectie afbreekt als je bvb het scherm afzet en anderzijds dat na het locken van het scherm je 'altijd' een wachtwoord dient in te geven (is niet zo bij windows RT; daar kan je instellen om bvb pas na 15min opnieuw een wachtwoord te laten vragen). Het eerste kan via configuratie worden opgevangen, het tweede is standaard gedrag binnen windows (pro) 8.1.
GerCor schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:49:
Hebben jullie met de Pro ook problemen met het volume van het geluid van de speakers? Speakers lijken weinig geluid te produceren na de update bij de Surface 2. Hoofdtelefoon is prima.
Hier geen problemen, it still sounds pro-tastic! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik zie dat de Surface Pro 2 nu ook een studentenkorting krijgt als je de Surface direct bij microsoft besteld:
http://www.microsoftstore...Pro-2/productID.289843400

Prijzen zijn als volgt:
64GB: 800,-
128GB: 890,-
256GB: 1160,-
512GB: 1.610,-

[ Voor 20% gewijzigd door frennek op 25-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@Shizoframia. Dan zal het wel een Surface 2 probleem zijn, er zijn al meerdere meldingen. Maar nu even minder belangrijk want vanmiddag de Netgear PTV3000 (Push2TV) aangesloten en voorlopig weer helemaal blij.

@frennek. Ik las vanavond op WPCentral dat in Amerika de RT (32GB) bij een beperkt aantal winkels in record tempo werden verkocht voor 180 dollar, inclusief TouchPad.

Leek de verkoop wel van Monthy Python. Binnen 44 seconden uitverkocht.

Goed, dat waren de Surfaces 2 en RT. Ik hou het even in de gaten of het bij de Pro zich ook gaat voordoen.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 26-11-2013 01:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:24:
Ik zie dat de Surface Pro 2 nu ook een studentenkorting krijgt als je de Surface direct bij microsoft besteld:
http://www.microsoftstore...Pro-2/productID.289843400

Prijzen zijn als volgt:
64GB: 800,-
128GB: 890,-
256GB: 1160,-
512GB: 1.610,-
Ze zijn weer een maand te laat... Had ééntje op mijn vrouw haar naam kunnen bestellen, ze geeft namelijk les en kan ook van deze studenten-voordelen genieten. Ben toch blij dat ik de mijne al heb want de pro 2 256GB is blijkbaar nog altijd niet terug op stock. De vroegere beschikbaarheid is mij die 119euro wel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Vervelend dat je nog geen pre-order kan plaatsen in de Microsoft store, terwijl bij een aantal modellen staat aangegeven dat deze verzonden wordt op 15/12. Uiteraard staat bij het model wat ik wil hebben (128 GB) helemaal geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
frennek schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:15:
Vervelend dat je nog geen pre-order kan plaatsen in de Microsoft store, terwijl bij een aantal modellen staat aangegeven dat deze verzonden wordt op 15/12. Uiteraard staat bij het model wat ik wil hebben (128 GB) helemaal geen informatie.
Ik was ook op zoek naar het 128GB-model, en ben er achter gekomen dat je ze het beste kan bellen. Het is mij aan de telefoon verteld dat er dagelijks een aantal stuks vrijgegeven worden, en die gaan meestal meteen weg aan mensen die via het 0800-nummer hebben gereserveerd. Hij zei dat nu een bestelling plaatsen via de telefoon in praktijk neerkomt op een wachttijd van minder dan een week. Maar ja, het kan verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
radiofriendly schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:28:
[...]

Ik was ook op zoek naar het 128GB-model, en ben er achter gekomen dat je ze het beste kan bellen. Het is mij aan de telefoon verteld dat er dagelijks een aantal stuks vrijgegeven worden, en die gaan meestal meteen weg aan mensen die via het 0800-nummer hebben gereserveerd. Hij zei dat nu een bestelling plaatsen via de telefoon in praktijk neerkomt op een wachttijd van minder dan een week. Maar ja, het kan verschillen natuurlijk.
Goed om te weten, dan ga ik ze eens bellen.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 23:10

Paladin

Play Ball!

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Surface Pro 2, en ben over het algemeen zeer tevreden, ik heb echter alleen een vraag waar ik niet echt een oplossing voor kan vinden.

Ik heb de app "Podcasts" om naar podcasts the luisteren, het enige is zodra ik bv ga internetten en het scherm niet meer actief hebt stopt de muziek, zelfde gebeurd als het scherm op standby gaat.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit soort apps netjes in de achtergrond blijven werken en ook als het scherm gelocked wordt toch nog steeds doorspelen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Niet actief als in; de app van boven naar beneden geswiped? Als je van links naar rechts swiped, zou ie door moeten spelen...

• Ramon
De app moet zo ontwikkeld worden dat het aan het OS doorgeeft als er iets aan het spelen is, doet de app dat niet, dan zal het OS in standby gaat, doet de app dat wel, dan zal het OS net zolang wachten met in standby gaan totdat de app niet meer aangeeft dat er iets bezig is met afspelen. Met andere woorden, je kan de app-maker contacteren en vragen of hij z'n app verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:35
Weet iemand waarom er maar weinig winkels zijn die de surface 2 hebben. Zoals bijvoorbeeld 4launch ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Ik ben zeer geinteresseerd in de Surface Pro, ik weet echter niet hoeveel geheugen ik het beste kan nemen, ik zal hem voornamelijk gebruiken voor grafische programma's (Photoshop etc.) Dan is uiteraard meer geheugen "altijd" beter, helaas is bij de Surface het prijsverschil behoorlijk groot.

Dus, zijn er hier tweakers die de Surface gebruiken i.c.m. grafische toepassingen en wat zijn jullie ervaringen met 4 danwel 8GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Lastig te beantwoorden. Door de opmars van SSD's, wordt een tekort aan geheugen ook een stuk sneller opgevangen dan vroeger. Microsoft heeft ook niet stil gezeten en Windows 8.1 heeft dan ook een uitstekend geheugenbeheer.

Veel ultrabooks in het topsegment worden/werden ook nog steeds uitgerust met 4 GB geheugen, wat veel mensen verbaast. Wellicht is Windows en de diverse software wel minder geheugen hongerig geworden.

Of dat voor photoshop ook het geval is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
frennek schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:22:
Door de opmars van SSD's, wordt een tekort aan geheugen ook een stuk sneller opgevangen dan vroeger.
Dit is ook mijn vermoeden inderdaad, ik hoop een ervaringsdeskundige te vinden die dit kan bevestigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
FotW schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:02:
Ik ben zeer geinteresseerd in de Surface Pro, ik weet echter niet hoeveel geheugen ik het beste kan nemen, ik zal hem voornamelijk gebruiken voor grafische programma's (Photoshop etc.) Dan is uiteraard meer geheugen "altijd" beter, helaas is bij de Surface het prijsverschil behoorlijk groot.

Dus, zijn er hier tweakers die de Surface gebruiken i.c.m. grafische toepassingen en wat zijn jullie ervaringen met 4 danwel 8GB geheugen.
Ik was van plan de 256 versie te halen vanwege die 8 mb ram maar na een tijdje met een andere surface pro gespeeld te hebben heb ik besloten daar vanaf te zien.
Voor mij is het gewoon geen primair apparaat. Scherm is echt te klein en de afwijking van de pen op de hoeken en randen is ook nog eens behoorlijk aanwezig (toch wel een heel stuk meer dan op mijn cintiq).
Waardoor het effectief nog kleiner wordt. En voor niet primair gebruik is dan de prijs van de 256 voor mij te hoog.
Ook de typecover vind ik leuk maar toch nog wel te "flimsy" voor productief gebruik. Gebruik hem vaker als cover voor de onderkant (erg kras gevoellig! :( ) dan dat ik er mee type. Heb altijd een klein toetsenbord bij me, dit werkt ook beter als je met de pen werkt, kan je het toetsenbord er naast leggen.

Overigens is het formaat goed hoor, een inch groter zou nog wel fijn zijn maar anders laat je hem al gauw weer thuis liggen denk ik. Ik ben uiteindelijk vanwege bovenstaande gewoon voor de basis versie gegaan met 64 gb (ik had 32 gb vrij bij aanschaf). Nu met mijn software en wat projecten erop 20 gb vrij.

Ik heb 16gb ram in mijn andere pc's en moet zeggen dat de surface echt lekker loopt met 4gb. Anders dan mijn eerdere ervaringen met laptops met 4gb. Dit kan ook door de ssd of win8 zijn, had daar nog niet veel ervaring mee maar het valt absoluut niet tegen.

Ga je echt met behoorlijke bestanden werken dan zal mijn surface wel door de mand vallen, wil best iets voor je testen? Ik twijfel alleen ook wel of je dat echt op de surface moet willen, dan doorsparen voor de wacom companion?
Surface pen vond ik trouwens helemaal niks, een wacom UP-817E pen bestellen is echt een aanrader!

Puur mijn mening hoor, ben echt super blij met de surface pro, gadget van het jaar voor mij!
Lekker waar dan ook wat 2d/3d werk doen en op de pc maak ik het vervolgens wel af.
Heb overigens eerder een tablet pc gehad maar dat is voor mij nooit een succes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
fier0x schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:38:
Ga je echt met behoorlijke bestanden werken dan zal mijn surface wel door de mand vallen, wil best iets voor je testen? Ik twijfel alleen ook wel of je dat echt op de surface moet willen, dan doorsparen voor de wacom companion?

Lekker waar dan ook wat 2d/3d werk doen en op de pc maak ik het vervolgens wel af.
Heb overigens eerder een tablet pc gehad maar dat is voor mij nooit een succes geweest.
Het mooie van de Surface Pro 2 kan juist zijn dat als je er 8 gig in hebt zitten het in feite een volwaardige PC is, die je als tablet kan meenemen maar voor het 'zwaardere' werk in bijv een dockingstation kan gebruiken en dan met muis, groot formaat monitor en normaal keyboard op verder kunt werken.

Een extra PC zou dan niet nodig hoeven zijn en je hebt dan ook geen last meer van bestanden syncen tussen meerdere machines, dus een compacte maar zeer krachtige BYOD oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Wow, bedankt voor de zeer uitgebreide reactie! Hier heb ik wat aan.

Ik wil de surface voornamelijk gebruiken voor werk onderweg/op de bank/in bed, daar is de combinatie laptop/cintiq nu te immobiel voor. Echt zware bestanden zal ik voornamelijk op mijn pc/mac blijven doen.

Wat viel je tegen aan de meegeleverde pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
fier0x schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:38:
[...]

Ik was van plan de 256 versie te halen vanwege die 8 mb ram maar na een tijdje met een andere surface pro gespeeld te hebben heb ik besloten daar vanaf te zien.
Voor mij is het gewoon geen primair apparaat. Scherm is echt te klein en de afwijking van de pen op de hoeken en randen is ook nog eens behoorlijk aanwezig (toch wel een heel stuk meer dan op mijn cintiq).
Waardoor het effectief nog kleiner wordt. En voor niet primair gebruik is dan de prijs van de 256 voor mij te hoog.
Ook de typecover vind ik leuk maar toch nog wel te "flimsy" voor productief gebruik. Gebruik hem vaker als cover voor de onderkant (erg kras gevoellig! :( ) dan dat ik er mee type. Heb altijd een klein toetsenbord bij me, dit werkt ook beter als je met de pen werkt, kan je het toetsenbord er naast leggen.

Overigens is het formaat goed hoor, een inch groter zou nog wel fijn zijn maar anders laat je hem al gauw weer thuis liggen denk ik. Ik ben uiteindelijk vanwege bovenstaande gewoon voor de basis versie gegaan met 64 gb (ik had 32 gb vrij bij aanschaf). Nu met mijn software en wat projecten erop 20 gb vrij.

Ik heb 16gb ram in mijn andere pc's en moet zeggen dat de surface echt lekker loopt met 4gb. Anders dan mijn eerdere ervaringen met laptops met 4gb. Dit kan ook door de ssd of win8 zijn, had daar nog niet veel ervaring mee maar het valt absoluut niet tegen.

Surface pen vond ik trouwens helemaal niks, een wacom UP-817E pen bestellen is echt een aanrader!

Puur mijn mening hoor, ben echt super blij met de surface pro, gadget van het jaar voor mij!
Ik heb ergens gelezen dat je de standaard stylus kalibratie in Windows kan uitbreiden met meer punten op zelf gekozen plekken en daardoor je scherm perfect te kalibreren is. Ik weet niet meer waar ik het ben tegengevonden, het stond ergens in een review en daar werd doorverwezen naar een post op Reddit. Kan mogelijk interessant zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
@ headliner, klopt voor sommige zal dit inderdaad echt een uitkomst zijn, en ik vind het ook een super apparaat :)
Maar ik kan voor mijn werkplek toch niet zonder een echt "stevige" pc en dat krijg je nooit uit de surface met 4 of 8 gb ram.

Wat de pen betreft, ik wil sowieso 3 knoppen op mijn pen maar los daar van vind ik de standaard pen te dun en erg goedkoop plastic'ig aanvoelen (type plastic denk BIC pen). Daarnaast is de knop aan de zijkant echt een ramp. Veel te zware klik (je pen punt verschuift als je hem indrukt) en met meer geluid dan een muis klik.

Wat calibratie betreft heb ik ook gelezen over een 100punt calibratie etc. Ik heb dit nog niet geprobeerd, twijfel eigenlijk aan het nut hiervan. Volgens mij heeft het gewoon met de wacom techniek te maken (en de kwaliteit van de gebruikte afscherming en antenne's) en krijg je met die 100 punt calibratie weer andere problemen. Ik heb eigenlijk liever de afwijkingen aan de randen, als de rest maar goed is! Als ik er naast zit dan hoor ik het graag :P

edit: de 100 en 273! punt calibratie (zelf niet geprobeerd): http://www.penciljack.com...ace-100-point-calibration

[ Voor 6% gewijzigd door fier0x op 30-11-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
headliner schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 05:46:
[...]

Het mooie van de Surface Pro 2 kan juist zijn dat als je er 8 gig in hebt zitten het in feite een volwaardige PC is, die je als tablet kan meenemen maar voor het 'zwaardere' werk in bijv een dockingstation kan gebruiken en dan met muis, groot formaat monitor en normaal keyboard op verder kunt werken.

Een extra PC zou dan niet nodig hoeven zijn en je hebt dan ook geen last meer van bestanden syncen tussen meerdere machines, dus een compacte maar zeer krachtige BYOD oplossing.
Dat is precies waarom ik ook erg geïnteresseerd ben. Maar ik ben toch benieuwd of hij geschikt is voor een veeleisende gebruiker zoals ik. Ik werk toch regelmatig met posterformaat graphics (A2, A1). Een bakbeest is onmisbaar voor het echte werk natuurlijk, maar het lijkt me geweldig om ook mobiel te kunnen werken als inspiratie daar om vraagt. Heeft er iemand geprobeerd om dit soort grote bestanden aan te pakken met de 4GB Surface Pro 2? Het prijsverschil tussen de 4GB en 8GB versies is toch wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Laatst online: 29-08 16:35
Stomme vraag misschien, maar in de pricewatch staat de surface pro 2 consistent afgebeeld met een touch of type cover (kan het niet goed zien), wat de indruk wekt dat deze standaard meegeleverd wordt. Ik krijg echter het idee dat dit niet het geval is. Hoe zit dit precies?

Andere vraag: Wie heeft er ervaring met het aansluiten van meerdere externe monitoren op de surface pro 2? Wekrt dit een beetje? Welke methode kun je hiervoor gebruiken?

Alvast bedankt,

Jeroen

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
jeroen94704 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:19:
Stomme vraag misschien, maar in de pricewatch staat de surface pro 2 consistent afgebeeld met een touch of type cover (kan het niet goed zien), wat de indruk wekt dat deze standaard meegeleverd wordt. Ik krijg echter het idee dat dit niet het geval is. Hoe zit dit precies?
Er wordt geen toetsenbord meegeleverd, dat kost je nog eens €100. Overigens ben ik na de opmerking van fier0x wel aan het twijfelen gebracht of ik er een typecover bij ga bestellen, als ik voornamelijk de pen als input ga gebruiken is het natuurlijk niet handig i.c.m. keyboard shortcuts, dan is een los toetsenbordje handiger t.o.v een veredelde screenprotector van €100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@Hierboven,

Tja, ik deel een heel andere mening. De Pro2 is een zware bazentablet. Ben veel onderweg, en daar is ie dan ook zeker handig voor. Op je schoot, op 't tafeltje in de trein, overal kan je er mee werken. Tevens gaat de accu verdraaid lang mee. De Type2 typt zeker lekker, en voor 6-7 tientjes heb een een magnetische bar die je kunt klikken op't toetsenbord, et voilá, hij is draadloos.

Wat betreft de preciesie van de Wacom pen; tja, kwestie van wennen denk ik? Ik ondervind nog geen problemen in ieder geval.

Heb de Pro + Typ2 nu 1,5 maand in gebruik en ben er echt zwáár tevreden over. Wat een apparaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
NeFoRcE schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
@Hierboven,

Tja, ik deel een heel andere mening. De Pro2 is een zware bazentablet. Ben veel onderweg, en daar is ie dan ook zeker handig voor. Op je schoot, op 't tafeltje in de trein, overal kan je er mee werken. Tevens gaat de accu verdraaid lang mee. De Type2 typt zeker lekker, en voor 6-7 tientjes heb een een magnetische bar die je kunt klikken op't toetsenbord, et voilá, hij is draadloos.

Wat betreft de preciesie van de Wacom pen; tja, kwestie van wennen denk ik? Ik ondervind nog geen problemen in ieder geval.

Heb de Pro + Typ2 nu 1,5 maand in gebruik en ben er echt zwáár tevreden over. Wat een apparaat!!!
Ikzelf heb ook een 8GB model. Ik gebruik hem als vervanger van een i7 (3rd gen) pc met 8GB ram en SSD. Volgens mij hoeft dit toestel niet onder te doen aan voorgenoemde. De batterij gaat lekker lang mee en dit beestje kan gerust wat verdragen!!! Ikzelf werk veel met photoshop en indesign; beiden draaien lekker vlot. Ik raad iedereen wel aan om voor grafisch werk via de mini DP één of meerdere externe monitoren aan te sluiten. Het scherm van de tablet is meer dan genoeg voor op verplaatsing of in de zetel maar voor grafisch werk zit je toch best aan een desk met minstens één groter beeldscherm. Wat betreft de resolutie van het 10.6" scherm zit het dan wel weer helemaal goed.

Ikzelf vind de type cover 2 goed maar ik kan maar moeilijk wennen aan de touchpad (tov touch cover 1). Ik gebruik nu steeds een externe muis icm de type cover 2 en ben voor de rest zéér tevreden van de cover.

De surface pro2 kan dus zeker heavy duty aan! Hier ook een zéér tevreden gebruiker.

Btw, ik vind de SP2 256/8GB zijn geld waard. Uiteraard had ik liever dat ie wat minder kostte maar hou er rekening mee dat als je kwaliteit wil er ook wat voor over moet hebben. Bovendien, in vergelijking met de high end laptops die ik vroeger kocht is de aankoopprijs van deze minimaal 35% lager.

UPDATE 13/12: ondertussen heb ik al wat meer kunnen wennen aan de touch pad van de type cover 2 en ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Ik denk dat het onwennige vooral ontstaat wanneer je van een touch cover 1 naar dit type overstapt daar de twee knoppen zich niet langer volledig onderaan (op de rand) maar een beetje hoger bevinden.

[ Voor 15% gewijzigd door shizoframia op 13-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
[b]NeFoRcE schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
De Type2 typt zeker lekker, en voor 6-7 tientjes heb een een magnetische bar die je kunt klikken op't toetsenbord, et voilá, hij is draadloos.
€200 euro voor een "toetsenbordje" vind ik anders vrij prijzig :9 Ik ga waarschijnlijk voor de 4GB uitvoering, nu alleen nog een keuze maken over de schijfgrootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Hoe zit het met eventuele performance terugval naarmate de SSD voller komt bij de surface? Bij losse SSD schijven is er soms sprake van een behoorlijke terugval in snelheid en is het aan te raden om een minimale hoeveelheid ruimte over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Hoe bevalt de tekstinvoer dmv een stylus voor bijvoorbeeld notities eigenlijk? Werkt het praktisch, of zit het nog mijlenver van normaal pen en papier af? Dit is namelijk voor mij de rede waarom ik er één wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

frennek schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:16:
Hoe bevalt de tekstinvoer dmv een stylus voor bijvoorbeeld notities eigenlijk? Werkt het praktisch, of zit het nog mijlenver van normaal pen en papier af? Dit is namelijk voor mij de rede waarom ik er één wil hebben.
Dit werkt goed. Handschriftherkenning in zowel NL als EN werkt goed. Verder herkent ie dat je met je palm op 't scherm rust (dit doordat 't scherm de pen eerder ziet dan de palm, en daardoor touch uitschakeld). Dit alles werkt vlekkeloos bij mij.

Even oefenen, en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:35
Wat een top apparaat, na een hoop ellende met Dell Latitude 2. Rete snel :D

Krijg alleen de media center pack niet gekocht, hij blijft hangen op paypal

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb hem sinds vanmiddag ter vervanging van de Ipad 2. Boven verwachting moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
  • Laatst online: 09-03 11:17
Even een vraag, ik krijg de pro2 voor mijn studie van mijn ouders. Ik vroeg me alleen af of de tablet een beetje goed in één hand vast te houden is terwijl je bijvoorbeeld met de stylus dingen noteert of iets dergelijks? Dit aangezien de pro2 toch een beetje aan de zware kant is als je het als een tablet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Uh nogal een lastige vraag om te beantwoorden denk ik....

Wil je een uur lang achter een leraar aan sjokken en tegelijkertijd notities maken... dan nee.

Wil je 5~10 minuten aan het bed van een patient staan en aantekeningen maken... dan ja.

Kortom, wat is je use-case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
Bij bijvoorbeeld een presentatie van 10-20 minuten waarbij ik met powerpoint tijdens het presenteren dingen teken en opschrijf die de anderen kunnen zien op het smartboard. Dus dat moet denk ik nog te doen zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Fish_from_96 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:28:
Even een vraag, ik krijg de pro2 voor mijn studie van mijn ouders. Ik vroeg me alleen af of de tablet een beetje goed in één hand vast te houden is terwijl je bijvoorbeeld met de stylus dingen noteert of iets dergelijks? Dit aangezien de pro2 toch een beetje aan de zware kant is als je het als een tablet gebruikt.
Inderdaad een lastige vraag. Persoonlijk vind ik de sp2 niet prettig te gebruiken met een hand maar dat vind ik van vrijwel alle 10" of grotere tablet(pc's), denk ik dat een samsung note oid hier nog het meeste aan voldoet?
Aan de andere kant vergeleken met mijn ipad 2 vind ik het gewicht van de sp2 heel erg meevallen. Hij is zwaarder en dikker maar het maakt niet veel uit en de kickstand is echt super, wil geen tablet meer zonder! Punt is alleen dat ik de ipad ook eigenlijk nooit los in een hand vast hou :) En misschien is tijdens het presenteren de kickstand ook goed te gebruiken?
Met de juiste case wordt de bevel van de sp2 wat breder en gaat het denk ik wat beter in een hand. Daarnaast zijn er geloof ik ook cases speciaal voor 1 hand gebruik, je kan je hand er dan soort van onder schuiven. Had dit op mijn tablet pc en dat werkt stukken beter.
Oh en het is verder een super apparaat voor studie, thuis, onderweg, etc overal te gebruiken. Ontzettend mobiel. Als mijn ouders er een aanboden zou ik het wel weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
fier0x schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:44:
[...]

Inderdaad een lastige vraag. Persoonlijk vind ik de sp2 niet prettig te gebruiken met een hand maar dat vind ik van vrijwel alle 10" of grotere tablet(pc's), denk ik dat een samsung note oid hier nog het meeste aan voldoet?
Aan de andere kant vergeleken met mijn ipad 2 vind ik het gewicht van de sp2 heel erg meevallen. Hij is zwaarder en dikker maar het maakt niet veel uit en de kickstand is echt super, wil geen tablet meer zonder! Punt is alleen dat ik de ipad ook eigenlijk nooit los in een hand vast hou :) En misschien is tijdens het presenteren de kickstand ook goed te gebruiken?
Met de juiste case wordt de bevel van de sp2 wat breder en gaat het denk ik wat beter in een hand. Daarnaast zijn er geloof ik ook cases speciaal voor 1 hand gebruik, je kan je hand er dan soort van onder schuiven. Had dit op mijn tablet pc en dat werkt stukken beter.
Oh en het is verder een super apparaat voor studie, thuis, onderweg, etc overal te gebruiken. Ontzettend mobiel. Als mijn ouders er een aanboden zou ik het wel weten :D
Bedankt voor je feedback, ik mag inderdaad van geluk spreken dat ik hem van mijn ouders krijg. Verder denk ik inderdaad dat het van de situatie en persoon afhangt. Ik zie het vanzelf wel, over twee weekjes krijg ik hem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een inmiddels oude q6600 met 4gb ram ooit eens voor heel veel geld (€2400) gekocht in het jaar 2007
Mede doordat ik een dikke videokaart erin wilde hebben en mij bezig wilde houden met games overclocken en alles wat erbij komt kijken. Terugkijkend heb ik eigenlijk maar een 'paar' avonden gegamed en de videokaart wereld ging op dat moment zo hard dat in hetzelfde jaar van aanschaf een game zoals Crysis al niet eens meer met full settings goed draaide.

Nu ben ik opzoek naar een replacement. Ik wil eigenlijk ook een Windows tablet maar zit een beetje in dubio:
Een Surface 2 Pro met 8GB voor alles
Een losse desktop en een Asus Transformer voor op de bank enzo

Het werken op externe plekken zal ik niet veel doen denk ik.
Ik wil er 2 externe 1080p schermen aanhangen en draai veel Visual Studio (meestal wel 3 instanties naast elkaar)
De schermen zijn alltwee DVI. Zijn er mogelijkheden om die eraan te koppelen? Hoe zit dat met de performance?
Op mijn werk heb ik een dikke computer en die had een zwakke videokaart. Toen ik daar 2 Dell Ultrasharp 27" aankoppelde, werd het laggy. Heb ik dat probleem dan ook met de Surface2 waar je niet zomaar een videokaart upgrade kan doen.

Ook wil ik gigabit ethernet op de Surface2. Ik heb al wel gezien dat er zo'n USB3 hub-achtig ding is die dat belooft.

Voor het sporadisch gamen neem ik wel een Xbox ofzo.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Vraagje. Als mijn SP2 even een uurtje met de cover dicht ligt komt hij uit slaapstand als ik hem weer wil gebruiken. Ligt hij langer (nachtje) dan staat hij echt uit. Is dit normaal? Ik heb wel gekeken in "stroomverbruik en slaapstand" maar daar staat alles normaal ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ZaZ schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:46:
Ik heb een inmiddels oude q6600 met 4gb ram ooit eens voor heel veel geld (€2400) gekocht in het jaar 2007
Nu ben ik opzoek naar een replacement. Ik wil eigenlijk ook een Windows tablet maar zit een beetje in dubio:
Een Surface 2 Pro met 8GB voor alles
Een losse desktop en een Asus Transformer voor op de bank enzo
Dat is een afweging die alleen jij kan maken :) Ikzelf heb nog wel een desktop maar dat is alleen omdat ik af en toe nog aardig wat game. Als ik dat niet zou doen dan was die desktop denk ik niet meer nodig.
Het werken op externe plekken zal ik niet veel doen denk ik.
Ik wil er 2 externe 1080p schermen aanhangen en draai veel Visual Studio (meestal wel 3 instanties naast elkaar)
Denk dat dat geen problemen gaat opleveren. Ik werk dan niet met Visual Studio maar met een ubuntu-VM en SSH sessie, sublime text en 3 browsers met een hoop tabs open merk eigenlijk nooit vertragingen.
De schermen zijn alltwee DVI. Zijn er mogelijkheden om die eraan te koppelen? Hoe zit dat met de performance?
Op mijn werk heb ik een dikke computer en die had een zwakke videokaart. Toen ik daar 2 Dell Ultrasharp 27" aankoppelde, werd het laggy. Heb ik dat probleem dan ook met de Surface2 waar je niet zomaar een videokaart upgrade kan doen.
De Surface ondersteunt alleen mini displayport en heeft slechts één aansluiting. Om er meerdere schermen op aan te sluiten heb je of 2 schermen met displayport én daisy chaining support nodig of een displayport-hub (zo'n ding) met displayport schermen. Een andere optie is om de schermen via een USB-docking station (nog een filmpje) aan te sluiten, hier komt wel een kleine vertraging bij om de hoek kijken omdat het beeld dan op de CPU wordt opgebouwd, maar die lijkt minimaal te zijn.
Ook wil ik gigabit ethernet op de Surface2. Ik heb al wel gezien dat er zo'n USB3 hub-achtig ding is die dat belooft.
Voor Ethernet kan je ofwel de USB-naar-UTP-adapter kopen ofwel de Surface dock.
chowmonkey schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:04:
Vraagje. Als mijn SP2 even een uurtje met de cover dicht ligt komt hij uit slaapstand als ik hem weer wil gebruiken. Ligt hij langer (nachtje) dan staat hij echt uit. Is dit normaal? Ik heb wel gekeken in "stroomverbruik en slaapstand" maar daar staat alles normaal ingesteld.
De Surface Pro (net zoals iedere windows laptop) gaat na een bepaalde periode van standby naar hibernation, om energie te sparen en om te voorkomen dat je programma's die aanstonden afgesloten worden. Als je hem dan weer aanzet dan staan je programma's ook nog aan.

Als je programma's niet meer aanstaan dan is hij echt uit gegaan en was waarschijnlijk de batterij sneller op dan dat ie in hibernation kon gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Nee de accu is niet leeg. Ik moet echt de surface weer aanzetten met de powerbutton. Ik zie ook het surface bootscreen dan. Ik heb even gegoogled. Wellicht zet de wifi driver na een periode de surface uit. ik heb dat aangepast en kijk even wat er nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Er zijn grofweg 4 ( er zijn er meer maar voor deze uitleg) power-states:

1) Aan - spreekt voor zich
2) Standby - stroom op het geheugen, rest is powerdown
3) Hibernation - geheugen weggeschreven naar opslag, alles powerdown
4) Uit - geheugen niet weggeschreven - alles powerdown.

Wat er gebeurd is, als jij de cover dicht doet is dat de SP2 in standby gaat. Daarna, na een uur ofzo, gaat hij in hibernation. Doordat het geheugen wordt weggeschreven naar de SSD, kan je, als je hem weer aanzet gewoon weer verder waar je was. Hij is dus niet "uit", hij is gewoon energie aan het besparen voor als je hem weer wilt gebruiken.

Overigens kan je dit gewoon uitzetten door hibernation op "Never" te zetten in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PUEGxEM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ramon schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:16:
Er zijn grofweg 4 ( er zijn er meer maar voor deze uitleg) power-states:

1) Aan - spreekt voor zich
2) Standby - stroom op het geheugen, rest is powerdown
3) Hibernation - geheugen weggeschreven naar opslag, alles powerdown
4) Uit - geheugen niet weggeschreven - alles powerdown.

Wat er gebeurd is, als jij de cover dicht doet is dat de SP2 in standby gaat. Daarna, na een uur ofzo, gaat hij in hibernation. Doordat het geheugen wordt weggeschreven naar de SSD, kan je, als je hem weer aanzet gewoon weer verder waar je was. Hij is dus niet "uit", hij is gewoon energie aan het besparen voor als je hem weer wilt gebruiken.

Overigens kan je dit gewoon uitzetten door hibernation op "Never" te zetten in dit scherm:
[afbeelding]
Je kan dan beter hibernation 'echt' uitzetten, want volgens mij is hibernation nu nog wel mogelijk in andere 'power profiles'. Als je hibernation echt uitschakelt, komt de gereserveerde hardeschijfruimte (75% van je extern geheugen) hierdoor vrij! Zeker bij de 64GB gebruikers zullen deze 3 GB erg welkom zijn denk ik.

Hoe zet je hybernation uit?

Open CMD als administrator en voer het volgende commando uit om hibernation uit of aan te zetten:

powercfg /h off
powercfg /h on

Hybernation in Windows 8 is wel een stuk uitgebreider dan bij vorige windows versies. Zo gebruikt Windows 8 de hybernation file om het opstarten flink te versnellen, dus bij het uitzetten zal het opnieuw opstarten van Windows iets trager zijn. Echter is dit bij SSD's bijna te verwaarlozen en is dit vooral een interessante feature voor de conventionele hardeschijven.

[ Voor 11% gewijzigd door frennek op 08-12-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik moet het toch kwijt :
Op 30 mei heb ik de eerste Surface Pro gekocht en ik was er blij mee. Totdat de accu slecht werd. Heb de Surface 23 november naar Saturn gebracht om hem te laten maken. Nu doet Microsoft moeilijk en wil geen reparatienummer afgeven waardoor Saturn de tablet niet op kan sturen.

Een accu die nog geen 6 maanden oud is, en dan doet zo'n wereldbedrijf moeilijk. Ik ben toch wel een tikkie teleurgesteld (om het heel zacht uit te drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:37:
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik moet het toch kwijt :
Op 30 mei heb ik de eerste Surface Pro gekocht en ik was er blij mee. Totdat de accu slecht werd. Heb de Surface 23 november naar Saturn gebracht om hem te laten maken. Nu doet Microsoft moeilijk en wil geen reparatienummer afgeven waardoor Saturn de tablet niet op kan sturen.

Een accu die nog geen 6 maanden oud is, en dan doet zo'n wereldbedrijf moeilijk. Ik ben toch wel een tikkie teleurgesteld (om het heel zacht uit te drukken).
Maar hoe weet je of het niet aan Saturn ligt?
Van de garantie afhandeling van Microsoft hoor ik alleen maar lovende woorden.
Heb je al direct contact opgenomen met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is maar wat je moet geloven als je iemand aan de lijn krijgt. De Surface staat nu al meer dan 2 weken bij Saturn en zij zeggen dat ze wachten op een nummer van Microsoft. Dat ze anders het product niet kunnen versturen.

Die vestiging van Saturn heeft trouwens nooit moeilijk gedaan als het om retouren ging. Ik heb er nog geen slechte ervaringen gehad. Verder kan je op internet wel slechte ervaringen met Microsoft lezen, maar dat zijn natuurlijk de reacties die je op internet vind.

Afwachten maar.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2