Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gewoon een adapter kopen (displayport -> HDMI). Zo clone ik ook mijn beeld naar een normale TV. Of denk ik dan te simpel?sdk1985 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:31:
Weet er iemand of de Surface Pro 2 een 4K tv kan aansturen via DisplayPort>HDMI? Op de TV die ik op het oog heb zit een HDMI 1.4 input en geen DisplayPort.
Ik zit er trouwens over na te denken om een downgrade te doen naar windows 8. Er zit teveel battery drain in windows 10 ondanks dat ik alle instellingen dubbel nagelopen heb.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik heb een DisplayPort >HDMI adapter... Maar of die HDMI 1.4 ondersteund is mij een raadsel.Joarie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:58:
[...]
Gewoon een adapter kopen (displayport -> HDMI). Zo clone ik ook mijn beeld naar een normale TV. Of denk ik dan te simpel?
Ik zit er trouwens over na te denken om een downgrade te doen naar windows 8. Er zit teveel battery drain in windows 10 ondanks dat ik alle instellingen dubbel nagelopen heb.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Vreemde is wel dat als ik m'n Type Cover aansluit, ik een muiscursor zie en kan bewegen. Maar voor de rest niks.
Weet iemand raad? Of ben ik veroordeeld tot een het maken van een recover USB?
Dat heb ik dus ook. Sinds W10 doe ik nog maar een uur of 2-3 met een accu. Echt bedroevend gewoon...Joarie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:58:
[...]
Gewoon een adapter kopen (displayport -> HDMI). Zo clone ik ook mijn beeld naar een normale TV. Of denk ik dan te simpel?
Professioneel Heftruck Syndroom
Wat bij mij de laatste weken heeft geholpen is de draconische maatregel om bij energiebeheer de CPU te limiteren naar 40-50% max. Ik merkte namelijk dat hij bij bijna alle handelingen full-pull ging en dat daardoor de accu enorm hard achteruit ging. Vooral met VLC ging hij constant op max.NeFoRcE schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:02:
[...]
Dat heb ik dus ook. Sinds W10 doe ik nog maar een uur of 2-3 met een accu. Echt bedroevend gewoon...
Sindsdien is de accuduur weer handzamer, maar echt wenselijk is deze maatregel natuurlijk niet
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Da's een goeie, ik zal dat ook eens proberen ja. Maar inderdaad heb je een dikke i5 erin. Draait ie op standje 80486 -_-'Joarie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:06:
[...]
Wat bij mij de laatste weken heeft geholpen is de draconische maatregel om bij energiebeheer de CPU te limiteren naar 40-50% max. Ik merkte namelijk dat hij bij bijna alle handelingen full-pull ging en dat daardoor de accu enorm hard achteruit ging. Vooral met VLC ging hij constant op max.
Sindsdien is de accuduur weer handzamer, maar echt wenselijk is deze maatregel natuurlijk niet
Wellicht een brakke BIOS die hier de oorzaak van is? Heb het eigenlijk nog niet bestudeerd maar is de BIOS van de SP2 te updaten?NeFoRcE schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:16:
[...]
Da's een goeie, ik zal dat ook eens proberen ja. Maar inderdaad heb je een dikke i5 erin. Draait ie op standje 80486 -_-'
Dat gebeurd geloof ik gelijk met de firmware updates.Joarie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:10:
[...]
Wellicht een brakke BIOS die hier de oorzaak van is? Heb het eigenlijk nog niet bestudeerd maar is de BIOS van de SP2 te updaten?
Zie bijv deze update:
"Update van januari 2014
Bijgewerkte UEFI-firmware, versie 2.04.0350, om ongewenst gedrag op te lossen waarbij de Surface niet in slaapstand gaat wanneer deze inactief, zodat de accuduur wordt verminderd."
https://nl.ifixit.com/Tea...face+Pro+2+Teardown/18604Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:57:
Heeft iemand hier ooit het glas vervangen (+touchscreen dus) van de Surface Pro (2)? Of een poging gedaan tot
good luck. Zit volledig verlijmd...
Zelf moest ik een nieuw kickstand-mechanisme (is een keer de verkeerde kant op gevouwen) maar een losse kickstand is niet leverbaar

Ik weet het haha, ik heb ook een SP3 welke nog moeilijker uit elkaar te halen is. En die moet ook uit elkaar omdat de SSD stuk is. En daarbij moet het scherm dus heel blijven..Waah schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:56:
[...]
https://nl.ifixit.com/Tea...face+Pro+2+Teardown/18604
good luck. Zit volledig verlijmd...![]()
Zelf moest ik een nieuw kickstand-mechanisme (is een keer de verkeerde kant op gevouwen) maar een losse kickstand is niet leverbaarwaarom kan die dan zo makkelijk los

Maar het "voordeel" van mijn SP1 is dat het glas al stuk is. Dus het eruit halen moet wel lukken lijkt mij. Alleen hetgene waar ik nog geen ervaring mee heb en wat ik opzich wel wil proberen is alleen het glas te vervangen. Ik heb alleen geen idee of het glas over het gehele oppervlak verlijmd zit aan het lcd met LOCA, of alleen de randen? En of ik dit relatief eenvoudig met een heatgun (verfbrander) en een cutter wire van elkaar los kan krijgen
Dus dit is de tweede surface pro die minder krachtig is dan de modellen die er voor kwamen: pro 3 was trager dan de nieuwe pro 2 dankzij throttling problemen, en de pro 4 is trager dan de pro 3 vanwege een veel lagere TDP.
Wat ben ik blij met mijn pro 2
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat gezegd hebbende wil ik toch wel even klagen:
Windows 10. Urgh. Kan Microsoft nou niks leren van Apple op dit gebied? Je breng een device uit met je eigen hardware en vervolgens release je een OS waardoor het al-niet-zo-briljante batterijleven in 1 klap wordt gehalveerd. WTF?
En laat me alsjeblieft kiezen dat ik gewoon met een toetsenbord wil typen op het scherm in plaats van de brakke handschriftherkenning. Ik kan mijn eigen handschrift al niet eens lezen en ben dan ook niet verbaasd dat Windows dat ook niet lukt. En nee, elke keer als ik iets wil typen het menu in duiken en daar het toetsenbord kiezen is niet acceptabel.
Ik ga weer terug naar 8.1, waar het enige echte probleem is dat de tablet af en toe wakker wordt door een heel licht openstaande typecover. En dat is zo opgelost dmv een tweakje in de device manager.
Ik heb het nog niet aangedurfd om mijn Pro2 te updaten naar Windows 10... En als ik dit zo lees, laat het dan ook maar hangencitruspers schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:01:
Ik ben ook erg tevreden met mijn Pro2 qua performance. Hij is relatief dik en lomp (voor een tablet), maar performt inderdaad als een gek.
Dat gezegd hebbende wil ik toch wel even klagen:
Windows 10. Urgh. Kan Microsoft nou niks leren van Apple op dit gebied? Je breng een device uit met je eigen hardware en vervolgens release je een OS waardoor het al-niet-zo-briljante batterijleven in 1 klap wordt gehalveerd. WTF?
En laat me alsjeblieft kiezen dat ik gewoon met een toetsenbord wil typen op het scherm in plaats van de brakke handschriftherkenning. Ik kan mijn eigen handschrift al niet eens lezen en ben dan ook niet verbaasd dat Windows dat ook niet lukt. En nee, elke keer als ik iets wil typen het menu in duiken en daar het toetsenbord kiezen is niet acceptabel.
Ik ga weer terug naar 8.1, waar het enige echte probleem is dat de tablet af en toe wakker wordt door een heel licht openstaande typecover. En dat is zo opgelost dmv een tweakje in de device manager.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Maar vooral dat touch keyboard waarvoor je dus, elke keer dat je een tekstveld wil invoeren, moet openen, opties, ander keyboard selecteren.
Het is een kleine handeling, maar echt strontirritant als je het elke 30 seconden moet doen. Dus ik ga weer even downgraden, kijken hoe dat bevalt.
Maar eens in verdiepen hoe dit het makkelijkst kan.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Er draait bij ons maar 1 PC op Windows 10.citruspers schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:15:
Erg spijtig, want de rest van m'n devices draait gewoon Windows 10. Mediacenter, gamePC, spare laptop, xbox one. Alleen de Surface Pro heeft een paar dealbreakers....
Geen Mediacenter, 8" tablet wordt niet ondersteund en teveel problemen met de SP2. En de tweede game pc: ik heb geen zin om mijn pc opnieuw te installeren als het niet hoeft.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:20:
Ik heb een probleem. Mijn SP1 viel net plotseling uit terwijl chrome aanstond om 538 radio te luisteren en opeens viel hij uit. En nu gaat hij niet meer aan. De batterij was volgens mij niet leeg want de oplader zit erin (stel dat de oplader stuk was, dan zou hij een melding moeten geven dat de batterij leeg was.. Toch..?) maakt het uit of hoe je de oplader erin doet? Naar boven of beneden (beide geprobeerd net maar ik merk geen verschil. Heb hem volgens mij bijna altijd met draad naar boven erin gehad)
Lang power knop indrukken doet ook niks (30+ seconden). Power plus +volume maakt ook niet uit, hetzelfde voor power plus -volume. Op de type cover reageert hij ook niet. Extern beeldscherm laat ook niets zien. De enige reactie die ik kan krijgen is wanneer ik power in druk en dan het Windows logo aanraak. Dan geeft hij een lichte tril
Het enige wat ik nog kan bedenken wat ik kan proberen is een andere oplader. Maar dan moet ik eerst iemand vinden met een Surface (Pro) (1/2) of bij de MediaMarkt kijken of ze er daar een bij de demo modellen hebben liggen.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:10:
Bijna een dag later werkt het nog steeds niet. Ik heb eerst enkele uren aan de oplader gelaten, maar dat maakte geen verschil. Heb hem nu de hele nacht zonder oplader gedaan, en met de pen gericht op het scherm (in de hoop dat hij hierdoor opeens wel activiteit zou waarnemen) maar ook nog steeds niets. Zojuist even een muis aangesloten. Als ik de power met + volume indrukt gaat de laser van de muis na ~13 sec één sec knipperen. En met power plus de -volume gaat de muis na ~7 sec knipperen.
Weten jullie nog andere dingen die ik kan proberen?
Zelf heb ik wel eens als de oplader erin hangt, dat de backlight fel wordt, zacht wordt, fel, etc etc. Ledje van de oplader knippert dan. Alsof ie steeds wel/niet contact maakt. Heel raar. Maar heb al eerder een extra oplader aangevraagd, heb twee thuisliggen.Misschien toevallig de verkeerde in gebruik.citruspers schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:28:
Ik heb het wel eens gehad dat de oplader alleen werkte toen ik hem er andersom indeed. Was misschien toeval, maar je kan het altijd proberen.
edit: sorry vergeten dat er een accessoires topic is
Edit 2: toevallig iemand in Eindhoven met een oplader waar ik 10 minuten op bezoek kan?

[ Voor 25% gewijzigd door Markos op 01-12-2015 18:59 ]
Op Ali expres staat er een lader voor €6.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:42:
Mediamarkt had geen lader voor een Surface (Pro) (1/2), en via pricewatch zie ik alleen staples die de originele lader heeft. Zelfs op de MS Store zie ik geen lader voor dit toestel. Welke winkels kan ik nog meer proberen?
edit: sorry vergeten dat er een accessoires topic is
Edit 2: toevallig iemand in Eindhoven met een oplader waar ik 10 minuten op bezoek kan?
Ja maar dat duurt weken voordat hij binnen is, en ik heb voor mijn SP3 ook een lader van AE maar die laadt een heel stuk langzamer op.XanderDrake schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:21:
[...]
Op Ali expres staat er een lader voor €6.
Ik wilde net even support voor de Surface benaderen. Maar de chat werkt niet
Ligt het nu aan mij of is het nu niet gewoon in die bedrijfsuren? Haha. Ik had al ruim een uur gewacht maar status blijft hetzelfde.Chat online
Onze ondersteuningsmedewerkers zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het opnieuw tijdens onze bedrijfsuren
Bedrijfsuren
Maandag t/m vrijdag
9 u - 18 u (UTC+1)
Dan maar mijn telefoonnummer invullen en hopen dat ze niet tijdens college bellen. Chat was zoveel makkelijker geweest..
Ik had al een vermoeden dat de adapters niet zo stevig waren, ondanks ze zo wel aanvoelen. De mijne bokt ook al een tijdje, zonder dat ik exact kan zeggen wat er mis is.
Ik hoop dat we snel nieuwe kunnen ontvangen!
Ik rol mijn kabels nooit strak op (enige uitzondering is mijn koptelefoon kabel). En het gaat niet zozeer om de adapter, maar meer de kabels, als ik het zo lees.XanderDrake schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:58:
Hey wat krijgen we nu: http://www.nu.nl/gadgets/...e-pro-modellen-terug.html
Ik had al een vermoeden dat de adapters niet zo stevig waren, ondanks ze zo wel aanvoelen. De mijne bokt ook al een tijdje, zonder dat ik exact kan zeggen wat er mis is.
Ik hoop dat we snel nieuwe kunnen ontvangen!
Inderdaad de kabels zijn de zwakke plek. Maar ik bedoel natuurlijk de adapter als geheel.Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:05:
[...]
Ik rol mijn kabels nooit strak op (enige uitzondering is mijn koptelefoon kabel). En het gaat niet zozeer om de adapter, maar meer de kabels, als ik het zo lees.
Ze bellen letterlijk binnen 1 minuut terug. Net gedaan en meer dan keurig geholpen voor een nieuwe adapter voor een SP3 (ander probleem dan uit het artikel).Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:20:
[...]
Ja maar dat duurt weken voordat hij binnen is, en ik heb voor mijn SP3 ook een lader van AE maar die laadt een heel stuk langzamer op.
Ik wilde net even support voor de Surface benaderen. Maar de chat werkt niet
[...]
Ligt het nu aan mij of is het nu niet gewoon in die bedrijfsuren? Haha. Ik had al ruim een uur gewacht maar status blijft hetzelfde.
Dan maar mijn telefoonnummer invullen en hopen dat ze niet tijdens college bellen. Chat was zoveel makkelijker geweest..
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
https://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support
Microsoft roept netsnoeren terug voor Surface Pro-, Surface Pro 2- en Surface Pro 3-apparaten die voor woensdag 15 juli 2015 zijn verkocht Klik hier voor meer details.
https://www.microsoft.com...ce-and-recovery/powercord
[ Voor 13% gewijzigd door mkrmr op 21-01-2016 18:01 ]
Oh, het is eigenlijk alleen de kabel, niet de hele adapter. Hmm. Ok, ik ga het eens regelen. Ik laat het wel weten.gauchov6 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:58:
De omruilactie voor de netsnoeren staat nu op de support site van Microsoft:
Microsoft roept netsnoeren terug voor Surface Pro-, Surface Pro 2- en Surface Pro 3-apparaten die voor woensdag 15 juli 2015 zijn verkocht Klik hier voor meer details.
Dafuq? Ik heb vorige week de kabel met mijn gegevens aangevraagd, krijg ik een kabel met Engelse stekker toegestuurd!gauchov6 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:58:
De omruilactie voor de netsnoeren staat nu op de support site van Microsoft:
Nou, dat is dus alleen handig op reis
Gewoon nette afhandeling van Microsoft.
[ Voor 17% gewijzigd door citruspers op 29-01-2016 21:58 ]
Inderdaad saai ding. Heb hem ook binnen, duurde een week.citruspers schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:56:
Ik heb vandaag mijn kabel ontvangen (met EU stekker). Weinig bijzonders, het is je standaard zwarte ongeaarde 8-vormige (IEC 60320 C7 om precies te zijn) kabel waarvan er al een hoop door het huis slingeren voor o.a. batterijladers. Wel wat stugger dan de kabel die oorspronkelijk bij de SP2 zat.
Gewoon nette afhandeling van Microsoft.
Vanuit het niets werkt mijn Bluetooth muis niet meer, als ik dan in de Device Manager kijk is er een error bij mijn Universal Serial Bus controllers, wifi werkt niet meer en tevens is Bluetooth uit de device manager verdwenen. Na het opnieuw opstarten (soms meerdere keren) van Windows 10 werkt alles weer.
Afgelopen week heb ik Windows 10 opnieuw geinstalleerd alleen blijft dit probleem regelmatig voorkomen
Iemand een idee?
Uiteindelijk was het een oude driver van een direct NAS die het probleem leverde. Na te verwijderen ging hij toch verder. Dus let op oude drivers of afwijkende geïnstalleerde hardware. Net op tijd!
Als ik bijv netflix full screen door, zie ik altijd de balk onderin. Vrij irritant want de video schaalt ook niet meer naar volledig dekkend maar met zij balken!
Daarnaast is navigeren minder evident geworden, krijg ik chrome met geen geweld meer in het tablet start menu en wordt ie volgens mij ook warmer. Gamen heb ik nog niet eens geprobeerd.
Ik denk dat ik terug naar W8.1 ga, als enig persoon op aarde
Eigenlijk het enige wat ik vreselijk vind in Windows 10 is die tablet mode. Windows 8.1 werkte perfect voor de tablet, maar in Windows 10 hebben ze dat juist weer de nek omgedraaid... Voor mijn SP2 vind ik het niet zo heel erg, voor mijn 8" Asus wel. Die blijft dus gewoon lekker op 8.1 draaien.XanderDrake schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:44:
Man man, ik kan maar niet wennen aan W10 op de Surface Pro 2. Naast de accu tijd die een stuk gekrompen is, vind ik het gewoon minder werken en dan vooral in tablet mode.
Als ik bijv netflix full screen door, zie ik altijd de balk onderin. Vrij irritant want de video schaalt ook niet meer naar volledig dekkend maar met zij balken!
Daarnaast is navigeren minder evident geworden, krijg ik chrome met geen geweld meer in het tablet start menu en wordt ie volgens mij ook warmer. Gamen heb ik nog niet eens geprobeerd.
Ik denk dat ik terug naar W8.1 ga, als enig persoon op aarde
En is er in de anniversary update niet iets geweest voor die taakbalk? Kan me zoiets herinneren gelezen te hebben...
Voor de rest, het is het enige apparaat wat ik nu heb wat Windows 10 draait, dus ik laat hem lekker zo. Ik moet alleen nog een verse installatie doen... (heb nu twee USB apparaten die niet meer herkend worden...)
Ik zit sinds net weer op Win 8.1PaT schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:33:
[mbr]titelfix vanwege het feit dat er nog maar weinig mensen W8 zullen draaien op de SP2[/MBR]
Goede aanpassing verder
Dat even ter verduidelijking. Nu weer verder over de SP2.
Ok, heb ik gelijk een vraag.PaT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:24:
Dat even ter verduidelijking. Nu weer verder over de SP2.
Ik heb dus Windows 10 nu draaien op mijn SPS2. Ik heb hem geupgrade, maar wil nu eigenlijk een schone installatie doen. Maar mijn recovery partitie heeft natuurlijk gewoon nog 8.1. Kan ik deze vervangen door een Windows 10 versie? Of kan ik hem net zo goed weggooien?
Je kan een herstel disk maken op een USB stick van Win 10 en booten vanuit USB. Kan je meteen de oude recovery partitie verwijderen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:35:
[...]
Ok, heb ik gelijk een vraag.
Ik heb dus Windows 10 nu draaien op mijn SPS2. Ik heb hem geupgrade, maar wil nu eigenlijk een schone installatie doen. Maar mijn recovery partitie heeft natuurlijk gewoon nog 8.1. Kan ik deze vervangen door een Windows 10 versie? Of kan ik hem net zo goed weggooien?
Niet tijdens de installatie in ieder geval. Ik controleerde of er een update was, die was er en hij begon gelijk met downloaden en installeren.PaT schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:11:
Had de anniversary update van Win 10 nou niet een 'clean install' optie?
Gewoon in Windows zelf:PaT schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:34:
Nee, niet tijdens de update, maar als het goed is wel daarna. Ik zal eens kijken of ik daar nog wat over kan vinden.
Instellingen --> bijwerken > systeemherstel --> "deze pc opnieuw instellen"
die van mij deed vanmorgen in windows helemaal niks meer, ik heb hem een reboot gegeven en op nieuw laten starten, sindsdien blijft hij in een bootloop zitten.
heb verschillende media geprobeert om hem weer op gang te helpen. maar de ssd lijkt wel verdwenen.
ik denk dat de ssd kapot is, is hier iets voor om makkelijk te herstellen?
Ik heb hetzelfde probleem. Heb naar Microsoft gebeld, maar het enige wat ze kunnen doen is hem omruilen voor een nieuwe voor 550 euro. Verzekering dekt dit niet.ruzzel schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:45:
iemand een idee om de pro 2 128gb te herstellen.
die van mij deed vanmorgen in windows helemaal niks meer, ik heb hem een reboot gegeven en op nieuw laten starten, sindsdien blijft hij in een bootloop zitten.
heb verschillende media geprobeert om hem weer op gang te helpen. maar de ssd lijkt wel verdwenen.
ik denk dat de ssd kapot is, is hier iets voor om makkelijk te herstellen?
Denk er aan om hem zelf open te draaien, maar is een hels karwei als ik op internet zoek naar disassembly guides 😥
Ik ga dit ook doen omdat mijn glas kapot is. Misschien dat ik dan ook maar meteen een grotere ssd in plaats, maar waarschijnlijk niet. 128GB is voldoende voor mij
Ik zie wel dat Microsoft voor nieuwere Surface Pro's met dit probleem worstelt en er een app voor heeft gelanceerd, voor kalibratie. Helaas is die niet beschikbaar voor de Surface Pro 2.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2