Professioneel Heftruck Syndroom
http://www.ebay.com/itm/M...t%3D4%26sd%3D251886072330
Nog maar 70€ inc verzending en inklaringskosten. Wel tweedehands
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
thnx voor de tip. Wilde een 2e hands Type cover (die touch wordt ik stapelidioot van) maar een power cover is nog fijner. (via paypal wisselkoers kom je btw op 75 uitXanderDrake schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:42:
De Powercovers zijn ineens een stuk goedkoper geworden:
http://www.ebay.com/itm/M...t%3D4%26sd%3D251886072330
Nog maar 70€ inc verzending en inklaringskosten. Wel tweedehands
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 22-05-2015 08:38 ]
No problemo.Waah schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:38:
[...]
thnx voor de tip. Wilde een 2e hands Type cover (die touch wordt ik stapelidioot van) maar een power cover is nog fijner. (via paypal wisselkoers kom je btw op 75 uit)
Ik zit erg in dubio wat ik ermee wil gaan doen. Ik vind de powercover een erg mooi product, maar hij maakt het geheel een stuk zwaarder en dikker.
Verder ben ik nog steeds tevreden over de accuduur van de SP2. Gister en eergister nog had ik een congres, en ik gebruikte mijn SP2 als kladblok om aantekeningen en fotos van slides te maken in OneNote. Mijn handschrift is vreselijk en ik maak alleen maar fouten, de handschrifherkenning lost het allemaal zo op

Heerlijk! Hij was zelfs niet helemaal opgeladen toen ik daarheen ging. Dan heb je geen powercover nodig.
Verder gebruik ik de SP2 nog steeds voornamelijk als tablet.
Trouwens, als jij van je touchcover af wilt, hou ik mezelf aangeschreven
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
En dat extra gewicht... ding weegt toch al een ton (voor een tablet dan) en gewicht heb ik nog nooit problemen mee gehad. Voor simpel typen is een Touch Cover best leuk, maar voor daadwerkelijk stukken schrijven vergaat de lol me snel.
update: Power Cover is per ongeluk al verkocht in de winkel zonder overleg. kreeg een keurig excuusmailtje en geld is al terug, maar geen nieuwe type/powercover dus....
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 22-05-2015 21:47 ]
Iets over Power maar iets heel anders.
Al een tijdje vraag ik me af of dit werkt: een 5v naar 12v step-up converter om 12v based apparaten met accus op te laden via de alom aanwezige USB power overal. Ik heb ondertussen een redelijk set van 5v accu's, laders en zonnepaneel accu's, en ik vroeg me af of ik via het volgende apparaatje de 5v 1A stroom kan gebruiken om bijv. een Surface Pro 2 of mijn EEE PC kan opladen. Zon ding:
http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item4196bfa44b
Iets zegt me dat het kan, in het verleden heb ik ook een laptop gehad die ik kon opladen met de laden van een veel oudere laptop die wel dezelfde voltage had maar een veel lager amperage kon leveren dan de originele lader. Het laden duurde lang en functioneren op dat vermogen ging niet, maar in nood was het zeker een oplossing.
Is dit een risico en moet ik er vanaf zien? Of is het goed mogelijk dat het werkt?
[edit] Hmm wordt nog lastig. Op de Surface Pro aansluiting zit een connectie die een 'signaal' doorgeeft van de lader, waarschijnlijk voor de check dat het een originele MS lader is (DET op het plaatje onder):
Dat lukt natuurlijk niet met een zelf-geknutseld 12v convertertje...
[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 26-05-2015 09:09 ]
Maar nu heb ik dus een Azerty type cover 2 besteld
Hoezo niet helemaal wakker

Het grote voordeel wat me opviel was de voelbare klik in het touchpad. En gezien ik de Surface meestal op de bank gebruik is dat wel erg fijn. En de rode kleur vond ik toch ook wel een stuk mooier!
Maarja... De surface pro 3 is groter... dus dat staat ook niet echt... maarja vorm... ik heb liever functioneel.
En daar stond de Surface 3. Die was wel 10.8 inch! Vreemd genoeg is de typecover van de Surface Pro 3 130 euro, en van de Surface 3 150 euro...
Maar toch gehaald. Vooral om:
- De voelbare klik van het touchpad
- Typecover 2 is bijna nergens te krijgen, ook lastig met support.
- Typecover 3 kan iets omhoog geplaatst worden, de magneet die het vast houd mist uit de Surface pro 2 maar als je er iets onder legt....
Het typt echt zoveel fijner dan de Touch Cover die ik had... dus die gaat zsm de deur uit
De nadelen:
- Prijs is 20 euro duurder dan de type cover 2
- Hij past niet helemaal perfect dicht (steekt wat uit bovenin)
- De surface gaat niet automatisch uit bij dichtklappen volgens mij (al heb ik dat uit gezet...)
- Nieuw uit de doos stinkt die een uur in de wind... Je ruikt het materiaal.
Fotootjes!

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 29-05-2015 18:34 ]
Kon je gewoon over Win8.1 heen installeren? Werkte alle bestaande programmas gewoon?
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik graag een Surface wil gaan kopen.
Vandaag ben ik bij de Media Markt geweest. Hier stonden de Surface Pro 2 (i5, 4gb ram, 64 gb ssd) en de Surface 3 (atom, 4 gb ram, 128 gb ssd).
Beide apparaten zaten aan de zelfde prijs.
Welke kan ik in dit geval het beste kopen?
De surface 3 is dunner en lichter met een 3:2 screen ratio. Maar uiteindelijk is de pro 2 een stuk sneller. Standaard software draait op beide prima, games en zwaardere software draait beter op de pro 2, wat deze in mijn mening meer een desktop/laptop vervanger maakt.Jelmar1990 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:32:
Hallo,
Vandaag ben ik bij de Media Markt geweest. Hier stonden de Surface Pro 2 (i5, 4gb ram, 64 gb ssd) en de Surface 3 (atom, 4 gb ram, 128 gb ssd).
Waarom wilde je sowieso een surface?
De eerste vraag is: wat wil je er mee doen? Als je er wat mee wilt browsen, wat tekstverwerking, films kijken dan is die Atom niet zo'n probleem. Als je er echt video bewerking, zwaardere spelletjes of andere zwaardere applicaties mee wilt starten, zou ik echt voor de SP2 of SP3 gaan. Hoewel ik 64Gb wel erg weinig vind. Ik heb zelf de SP2 met 256Gb en die zit aardig vol... (nu werkt een virtuele machine van meer dan 50Gb natuurlijk niet erg mee...)Jelmar1990 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:32:
Hallo,
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Edit: Plus het feit dat de OneDrive syncmanier uit 8.1 niet meer bestaat zorgt ervoor dat ik nog wel even wacht.
[ Voor 25% gewijzigd door RayNbow op 30-07-2015 09:12 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat bevalt je op dit moment nog niet? Ik overweeg mijn SP2 namelijk te upgraden naar W10, maar als het echt niet fijn werken is, dan wacht ik er nog wel even mee...RayNbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:11:
Gezien ik nog niet geheel tevreden ben met de tablet mode in Windows 10 stel ik de upgrade uit op m'n SP2 en blijft het voorlopig bij een dual boot voor testdoeleinden.
Edit: Plus het feit dat de OneDrive syncmanier uit 8.1 niet meer bestaat zorgt ervoor dat ik nog wel even wacht.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
RayNbow in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" (Tablet mode)batumulia schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:23:
[...]
Wat bevalt je op dit moment nog niet? Ik overweeg mijn SP2 namelijk te upgraden naar W10, maar als het echt niet fijn werken is, dan wacht ik er nog wel even mee...
RayNbow in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" (OneDrive)
Verwijderd in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" (OneDrive)
RayNbow in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" (MS Edge swipe gestures)
Andere draaiende app snappen is omslachtiger in Win10
Ik heb de windows 10 preview al tijden draaien en zeker de laatste maand is die gewoon lekker stabiel. Gewoon erop zetten!Tomba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:56:
En zijn er al mensen die hun SP2 hebben geupdate naar Windows 10?
+1Terpstars schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:51:
[...]
Ik heb de windows 10 preview al tijden draaien en zeker de laatste maand is die gewoon lekker stabiel. Gewoon erop zetten!
Stabiliteit is niet de enige eis die ik aan een OS stel. Het moet ook bruikbaar zijn. En wat ik tot nu toe gezien heb, is 8.1 prettiger voor tablets dan 10. En dus blijft mijn SP2 voorlopig nog op 8.1.Terpstars schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:51:
[...]
Ik heb de windows 10 preview al tijden draaien en zeker de laatste maand is die gewoon lekker stabiel. Gewoon erop zetten!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat dus. Wat is MS toch een raar bedrijf. Eerst breng je (als er nog nauwelijkse tablets zijn) een op tablets gerichte Windows en bij de opvolger halen ze de dingen die het zo fijn maakten op tablets eruitWailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:46:
[...]
Stabiliteit is niet de enige eis die ik aan een OS stel. Het moet ook bruikbaar zijn. En wat ik tot nu toe gezien heb, is 8.1 prettiger voor tablets dan 10. En dus blijft mijn SP2 voorlopig nog op 8.1.

Bedoel dan specifiek het swipen in de browser, het nieuwe startmenu en bovenal de Charms Bar. (heb ook een Lenovo Yoga2 Windows versie en die heeft een irritant kleine Windows toets op de zijkant van het apparaat dus gebruik ik de startbutton in de charmsbar)
Heb ik ook gedaan, zonder problemen verlopen.NeFoRcE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:10:
Vannacht W10 op m'n SP2 gezet. Installatie verliep vlekkeloos en draait tot dusver als een zonnetje! Vanavond verder mee prutsen
Maar wat mis ik erg de oude onedrive.
Nu zit ik op de pro2 met 128gb met mappen die ik niet kan syncen.
Verwijderd
Dat dus.Tomba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:07:
[...]
Dat dus. Wat is MS toch een raar bedrijf. Eerst breng je (als er nog nauwelijkse tablets zijn) een op tablets gerichte Windows en bij de opvolger halen ze de dingen die het zo fijn maakten op tablets eruit![]()
Bedoel dan specifiek het swipen in de browser, het nieuwe startmenu en bovenal de Charms Bar. (heb ook een Lenovo Yoga2 Windows versie en die heeft een irritant kleine Windows toets op de zijkant van het apparaat dus gebruik ik de startbutton in de charmsbar)
Ik snap dat dus ook niet. Het werkte zo ontzettend fijn. Zit er hard aan te denken om weer terug te gaan naar 8.1 voor mijn tablet.
Mja, die tjak gebruik ik toch niet. Had bij aanschaf een kortingscode voor 200 GB skydrive gekregen. Wilde ik laatst eens activeren, kon 't niet meer omdat 't nu Onedrive is geworden. Bende ook. Ik ga er nog een x een 128GB of 64GB MicroSD kaart dedicated instoppen denk ikErwinJ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Heb ik ook gedaan, zonder problemen verlopen.
Maar wat mis ik erg de oude onedrive.
Nu zit ik op de pro2 met 128gb met mappen die ik niet kan syncen.
Die heb ik er al in zitten.NeFoRcE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:22:
[...]
Mja, die tjak gebruik ik toch niet. Had bij aanschaf een kortingscode voor 200 GB skydrive gekregen. Wilde ik laatst eens activeren, kon 't niet meer omdat 't nu Onedrive is geworden. Bende ook. Ik ga er nog een x een 128GB of 64GB MicroSD kaart dedicated instoppen denk ik
Maar ik werk veel met onedrive dus ik mis deze functie nu wel, maar ze zouden het nog wijzigen heb ik begrepen.
Je moet nu iets meer handelingen doen om je bestanden in de juiste mappen te krijgen als je via de verkenner werkt.
Het kan wel. Je moet dan je SD mounten op je C: schijf, je OneDrive unlinken en dan opnieuw linken. Dan zou je moeten kunnen kiezen voor de map waar je je SDkaart hebt gemount.NeFoRcE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:22:
[...]
Mja, die tjak gebruik ik toch niet. Had bij aanschaf een kortingscode voor 200 GB skydrive gekregen. Wilde ik laatst eens activeren, kon 't niet meer omdat 't nu Onedrive is geworden. Bende ook. Ik ga er nog een x een 128GB of 64GB MicroSD kaart dedicated instoppen denk ik
Ik heb die code ook gekregen (van Skydrive) en gewoon geactiveerd in OneDrive... (hmm, moet dat wel even in de gaten houden... dat hij niet verloopt en ik mijn data niet meer kwijt kan!)NeFoRcE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:22:
[...]
Tja, sinds ik mijn SP2 heb, zit ik ook te denken aan Office 365. Voor die tijd gebruikte ik OneDrive (of SkyDrive zoals dat toen nog heette) niet zo heel erg veel, en op mijn PC heb ik een Office installatie staan. Maar die is ondertussen ook erg outdated... (2010).RayNbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:19:
Die 200 GB code heb ik ooit wel gebruikt, maar die ruimte valt in 't niets vergeleken met de 1 TB die ik via Office 365 krijg.
Maar zo'n office 365 (voor 5 gebruikers) voor 99 euro per jaar is niet zo heel erg verkeerd (installatie op 2 pc's en 2 tablets, tenzij de Surface als PC wordt gezien
Je data raak je ook na verlopen niet kwijt. Je kunt alleen niets meer toevoegen als je geen 'vrije ruimte' meer overhoudt.Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Ik heb die code ook gekregen (van Skydrive) en gewoon geactiveerd in OneDrive... (hmm, moet dat wel even in de gaten houden... dat hij niet verloopt en ik mijn data niet meer kwijt kan!)
Dat weet ik, daarom zei ik ook dat ik mijn data niet meer kwijt konTomba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
[...]
Je data raak je ook na verlopen niet kwijt. Je kunt alleen niets meer toevoegen als je geen 'vrije ruimte' meer overhoudt.
Tegen die tijd een nieuwe Surface komen maar dan!
Hahah sorry, dan las ik t verkeerd /te snelWailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Dat weet ik, daarom zei ik ook dat ik mijn data niet meer kwijt konWil je net die foto uploaden, kan dat niet omdat je over je max heen zit! Maar ik heb het net gecontroleerd, ik heb nog tot 2016. Dan raak ik het gros van mijn "gratis" ruimte kwijt (de laatste 100Gb in februari 2017).
Tegen die tijd een nieuwe Surface komen maar dan!
Met dank aan Office 365 heb ik nog tot ergens in 2019 1TB dus ik kan vooruit
Die firmware updates verlopen blijkbaar ook anders dan vroeger. Toen ik net mijn pro 2 had gekocht werd er ook een firmware update aangeboden op windows 8.1. Je kon toen duidelijk zien tijdens het opstarten dat die geïnstalleerd werd, het boot scherm vermelde iets van firmware updating en hij herstartte enkele keren vooraleer Windows terug op te starten. Onder Windows 10 zijn er ook enkele geweest, maar ik zag toen niets gebeuren tijdens het booten. Na de 1ste herstart meldt Windows update zelfs dat de update mislukt was, en dat ik nogmaals moest herstarten. Na een tweede herstart kwam de melding geslaagd, maar ook weer niets te zien tijdens het booten. En ondertussen nog steeds sleep issues....nog mensen met dit probleem? Ondertussen los ik het op door direct in sluimerstand te gaan
Hier ook. Dat zijn code niet werkte komt eerder omdat hij 'm na de actieperiode heeft geactiveerd (de mijne was geldig tot eind 2014). De Skype actie die er ook bij zat heeft hetzelfde. Destijds een erg leuke verrassing maar ik moet zeggen dat ik er heel weinig gebruik van maak. OneDrive is nou niet bepaald snel.Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Ik heb die code ook gekregen (van Skydrive) en gewoon geactiveerd in OneDrive... (hmm, moet dat wel even in de gaten houden... dat hij niet verloopt en ik mijn data niet meer kwijt kan!)
Ik had dit probleem ook, maar heb jet als volgt opgelost: ga naar Device Manager en schakel bij de HID Keyboard Device en HID-compliant mouse de optie Allow this device to wake up the computer uit.glenner schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:37:
Ik heb op mijn pro 2 al window 10 draaien sinds preview build 162. Maar ik heb sindsdien nog steeds hetzelfde issue. De slaapstand werkt niet goed meer. Telkens ik hem uitzet of dichtdoe wordt ie na enkele seconden terug wakker. Blijkbaar een gekend probleem, er is zelfs al een update geweest om dit probleem te verhelpen maar bij mij helpt het niet.
Er is nu in ieder geval een nieuwe Intel driver uit, voor Haswell en hoger:
http://www.fudzilla.com/n...gp-drivers-for-windows-10
Ook met DX12. Nu nog de games die dat ondersteunen
Ik heb dit nog eens uitgeprobeerd en nu blijkt het inderdaad te werken! In eerder builds had ik dit echter al eens geprobeerd, maar toen bleek het niet te werken. Waarschijnlijk heeft die laatste firmware update toch iets uitgehaald. Nu blijft mijn surface in slaapstand zoals het hoort, alleen wordt hij niet meer wakker als je de type cover opent, zoals vroeger bij Windows 8.1Ashram schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:19:
[...]
Ik had dit probleem ook, maar heb jet als volgt opgelost: ga naar Device Manager en schakel bij de HID Keyboard Device en HID-compliant mouse de optie Allow this device to wake up the computer uit.
Zal nog een klein bugje zijn, maar daar kan ik mee leven. Bedankt voor de tip alvast
Vanmorgen van de lader gehaald 100% ff wat gedaan 30min. Surface dicht geklapt en nu is de batterij leeg. Dit is nooit het geval geweest bij win 8.1.
Lees nou eens 1 bericht boven dat van jou....ErwinJ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:48:
Ik kan het gemist hebben, maar hebben er meer mensen problemen dat de accu word leeggetrokken als je hem gewoon dichtklapt.
Vanmorgen van de lader gehaald 100% ff wat gedaan 30min. Surface dicht geklapt en nu is de batterij leeg. Dit is nooit het geval geweest bij win 8.1.
Dat werkt niet bij mij blijkbaar.pa2ra schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:29:
[...]
Lees nou eens 1 bericht boven dat van jou....
De Pro loopt nog altijd leeg als ik hem gewoon dicht doe. ( 25% na 2,5 uurtje )
Dit is nooit het geval geweest et win 8.1.
Swipen in Edge zullen ze nog wel weer terugbrengen verwacht ik. Maar de charms die blijven gelukkig weg. Onzichtbare UI elementen zijn nooit een goed idee. Je wil dat zelfs de allergrootste leek het kan gebruiken en dat werkt niet met Windows 8.1. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn moeder met haar Surface 2; als ze dan van programma wilt wisselen, dan doet ze dat altijd via de fysieke startknop. Heel soms weet ze nog dat ze kan swipen vanuit links om te wisselen, maar swipen vanuit rechts om de charms bar te voorschijn te halen is echt magie voor haar.Tomba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:07:
[...]
Dat dus. Wat is MS toch een raar bedrijf. Eerst breng je (als er nog nauwelijkse tablets zijn) een op tablets gerichte Windows en bij de opvolger halen ze de dingen die het zo fijn maakten op tablets eruit![]()
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Het gebrek aan charms bar is een van de redenen dat ik absoluut niet overga naar Windows 10. Geen makkelijke manier om je volume op mute te zetten, geen makkelijke manier om je scherm resolutie aan te passen (en ik weet niet zeker of het locken van rotatie er ook nog is of niet, ik heb nog geen VM van Windows 10 op mijn Surface staan).Ramon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:14:
[...]
Swipen in Edge zullen ze nog wel weer terugbrengen verwacht ik. Maar de charms die blijven gelukkig weg.
Hier ben ik het half mee eens, tablets staan er wel bekend om dat ze focussen op toegankelijkheid, gebruiksgemak. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat de Surface ineens moeilijk te besturen is.GerCor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:27:
Ja, en Wim Kok hield een muis tegen het beeldscherm. Jouw moeder, met alle respect, lijkt mij niet een ijkpunt voor MS om iets wel of niet toe te passen.
Klopt, net zoals de Tweakers hier geen ijkpunt zijnGerCor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:27:
Ja, en Wim Kok hield een muis tegen het beeldscherm. Jouw moeder, met alle respect, lijkt mij niet een ijkpunt voor MS om iets wel of niet toe te passen.
Als dat de enige reden is dan vraag ik me af wat voor taken je met je computer uitvoertWailing_Banshee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:39:
[...]
Het gebrek aan charms bar is een van de redenen dat ik absoluut niet overga naar Windows 10. Geen makkelijke manier om je volume op mute te zetten, geen makkelijke manier om je scherm resolutie aan te passen (en ik weet niet zeker of het locken van rotatie er ook nog is of niet, ik heb nog geen VM van Windows 10 op mijn Surface staan).
Muten kan op met de volume down knop (3 sec) meest logische plek lijkt me
Ik zeg ook niet dat de Surface moeilijk te besturen is, het werkt allemaal prima. Het zou me alleen niet verbazen als gebruik van de charms op tablets gewoon erg laag ligt plus dat het gebruik op desktops toch een stuk onhandiger is, en dat MS ze daarom heeft weggehaald.XanderDrake schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:14:
[...]
Hier ben ik het half mee eens, tablets staan er wel bekend om dat ze focussen op toegankelijkheid, gebruiksgemak. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat de Surface ineens moeilijk te besturen is.
En wat nu als je het volume terug wilt krijgen op het oude niveau voor het muten?Ramon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Muten kan op met de volume down knop (3 sec) meest logische plek lijkt meen rotation lock zit in het Actiescherm.
Ramon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Als dat de enige reden is dan vraag ik me af wat voor taken je met je computer uitvoert![]()
Muten kan op met de volume down knop (3 sec) meest logische plek lijkt meen rotation lock zit in het Actiescherm.
Dit. Ik heb standaard mijn tablets op muted. Maar als ik dan wel geluid wil moet ik niet eerst gaan zoeken waar dat kleine rot icoontje gebleven is in mijn system tray of waar die volume knoppen ook alweer zaten. Of als ik wel geluid heb, hoe krijg ik hem dan weer heel erg snel stil? Op mijn PC heb ik daar een knop voor op mijn toetsenbord...RayNbow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:57:
[...]
En wat nu als je het volume terug wilt krijgen op het oude niveau voor het muten?
En de brightness/lock gebruik ik zelfs zeer vaak...
En als je het over verborben UI elementen hebt, die zitten er in Windows 10 nog steeds in. Alleen is er nu een icoontje wat je op je taakbar kan zetten en dan krijg je die notification bar (wat daar het nut van is heb ik nog niet begrepen, dus ik heb dat icoontje verwijderd op mijn PC). En die notification bar is precies hetzelfde als wat die charms bar was, behalve dat hij in ieder geval 3 icoontjes mist die ik vaak gebruik (wifi, volume en scherm).
Mute en rotation lock zitten gewoon respectievelijk bij het volumeicoon rechtsonder en in de action centre. Allemaal dus één gesture verwijderd van welk scherm je ook bent. Ik zal de charms bar niet missen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:39:
[...]
Het gebrek aan charms bar is een van de redenen dat ik absoluut niet overga naar Windows 10. Geen makkelijke manier om je volume op mute te zetten, geen makkelijke manier om je scherm resolutie aan te passen (en ik weet niet zeker of het locken van rotatie er ook nog is of niet, ik heb nog geen VM van Windows 10 op mijn Surface staan).
wifi zit btw wel gewoon goed niks veranderd

Naar wat cast je het scherm op je TV?DeSeRT104 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:50:
hallo, heb ook windows 10 erop gezet. Iemand al projecteren gebruikt op de tv? krijg het opeens niet meer voor elkaar. wifi problemen.. beetje vaag want het gaat toch via widi..
wifi zit btw wel gewoon goed niks veranderd
Ik denk dat de SP2 nog wel even door kan hoor!
En de intelr update werkt ook niet omdat er al een custom opstaat..
via windows update zelf is deze geupdate.
das zuur. Hopelijk fixen ze het nog. Ik heb een keer es een miracast dongle uit china geprobeerd met de SP2, was geen succes dus ging ik verder met een Displayport->HDMI kabel en chromecast.DeSeRT104 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:47:
Via die intelr naar mijn lgtv maar lees overal al dat het meerdere niet lukken.
En de intelr update werkt ook niet omdat er al een custom opstaat..
via windows update zelf is deze geupdate.
Denk niet dat ze er nog wat aan gaan doen. Heb ook al een microsoft adapter voorbij zien komen om aan je tv te connecten.
Naast tweedehands of via officiële kanalen weet ik het ook niet. Misschien is een creditcard het overwegen waard.Flokman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:01:
Ik ben van plan via marktplaats een surface pro 2 te kopen maar nu heeft de verkoper de pen er niet meer bij. De pen lijkt me nou juist zo handig tijdens colleges en zo, maar ik kan nergens vinden waar deze nog verkocht wordt? Ik zie hem alleen bij amazon en de amerikaanse microsoft store, maar ik heb geen creditcard om hem daar te bestellen. Weet iemand van jullie hoe ik hier nog aan zou kunnen komen?
Ik vind een creditcard aanschaffen voor 1 aankoop toch wat prijzig en via Marktplaats en tweakers vind ik niks... Morgen maar eens contact opnemen met microsoft Nederland en kijken of zij er nog aan kunnen komen!XanderDrake schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:35:
[...]
Naast tweedehands of via officiële kanalen weet ik het ook niet. Misschien is een creditcard het overwegen waard.
Bij de Microsoft winkel kan je ook bestellen met PayPal. Daar heb je vanuit NL niet direct een creditkaart nodig.Flokman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:06:
[...]
Ik vind een creditcard aanschaffen voor 1 aankoop toch wat prijzig en via Marktplaats en tweakers vind ik niks... Morgen maar eens contact opnemen met microsoft Nederland en kijken of zij er nog aan kunnen komen!
Ik zit 1 meter naast mijn Asus n66 en haal maar 50Mbps als ik geluk heb en de snelheid gaat behoorlijk op en neer. Ik krijg met speedtest het Alpen gebied te zien
Voorheen makkelijk 150 en met de router is niks mis want met mijn Lumia haal ik gewoon die 150.
Mijn Ziggo abb is 200Mbps.
Je kunt ook eens kijken bij de Mediamarkt, bol.com, etc. en anders de Wacom Bamboo Feel pen kopen. Ik vind deze laatste persoonlijk wat fijner en nauwkeuriger dan de pen van Microsoft.Flokman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:06:
Ik vind een creditcard aanschaffen voor 1 aankoop toch wat prijzig en via Marktplaats en tweakers vind ik niks... Morgen maar eens contact opnemen met microsoft Nederland en kijken of zij er nog aan kunnen komen!
Die pen ziet er wel mooi uit! Het enigste nadeel dat ik kan verzinnen is dat hij geen 2 knoppen heeft en geen gum op de boven kant. Ik heb nog wat andere mensen die een surface met pen verkochten op de 2de hands kanalen berichten verstuurd omdat degene die hem zonder pen verkocht de surface pas donderdag kan verzenden. Als ik tot die tijd niks hoor ga ik denk ik voor de Wacom Bamboo Feel! Bedankt voor de tip!ppl schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Je kunt ook eens kijken bij de Mediamarkt, bol.com, etc. en anders de Wacom Bamboo Feel pen kopen. Ik vind deze laatste persoonlijk wat fijner en nauwkeuriger dan de pen van Microsoft.
Nog even een andere vraag, ik wil de surface gebruiken voor de studie Artificial Intelligence. Ik zal hem dan tijdens de colleges gebruiken als notieblok, er mijn boeken digitaal op lezen en er op programmeren in linux in een virtual box. Zou ik er dan goed aan doen om extra te investeren in de 8gb ram versie? 2de hands zit er toch nog wel zn 150 euro verschil tussen de 4gb met 128gb ssd versie en de 8gb met 256gb ssd versie. Ik kijk dan vooral naar het ram verschil, want voor de opslag heb ik wel mijn desktop of externe hdd.
Heeft hier er echt niemand anders last van ?
De eventuele oplossingen die er staan werken helaas niet.
https://www.reddit.com/r/..._upgrading_to_windows_10/
http://answers.microsoft....-9781-d81a6926662e?auth=1
Ik draai Windows 10 sinds die uitkwam op mijn SP2. Erg fijn en totaal geen problemen qua bugs en accuduur. Wel ff goed naar je instellingen lijken qua apps en wat er wel en niet in de achtergrond mag blijven draaien.Flokman schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:23:
Ik ben nu ook de troste bezitter van de SP2! Ik heb er de Bamboo Feel pen bij gekocht. Nu is de vraag alleen, upgraden naar windows 10 of niet? Mijn desktop draait windows 10 (windows 8 helemaal geskipt) en dit vind ik toch wel erg fijn werken. Ik lees veel over problemen met windows 10 op de SP2, zoals slechte accuduur en bugs. Zouden jullie upgraden aanraden?
Ik heb hier helaas ook last van. Merk het meteen als ik mijn Bluetooth aanzet; meteen last van een slecht wifi verbinding en Bluetooth doet vreemd (kan het soms geeneens uitzetten, moet dan eerst rebooten).ErwinJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:35:
Deze wifi problemen heb ik dus ook. ( zie links )
Heeft hier er echt niemand anders last van ?
De eventuele oplossingen die er staan werken helaas niet.
https://www.reddit.com/r/..._upgrading_to_windows_10/
http://answers.microsoft....-9781-d81a6926662e?auth=1
Helaas nog geen oplossing gevonden, dacht erover na om Windows 10 opnieuw te installeren, in de hoop dat het dan goed gaat...
Everything that has a beginning has a end
Bij mij helpt de Bluetooth oplossing helaas niet.Rommel schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:14:
[...]
Ik heb hier helaas ook last van. Merk het meteen als ik mijn Bluetooth aanzet; meteen last van een slecht wifi verbinding en Bluetooth doet vreemd (kan het soms geeneens uitzetten, moet dan eerst rebooten).
Helaas nog geen oplossing gevonden, dacht erover na om Windows 10 opnieuw te installeren, in de hoop dat het dan goed gaat...
Ik ben aan het denken voor een Win 10 opnieuw te instaleren maar ook dat is geen garantie.
Als het niet perse een originele pen hoeft te zijn, op de surface pro werken alle pennen voor samsung note's die ik tot nu toe heb geprobeerd. Zie ook een eerdere post van mij ergens,Flokman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:01:
Ik ben van plan via marktplaats een surface pro 2 te kopen maar nu heeft de verkoper de pen er niet meer bij. De pen lijkt me nou juist zo handig tijdens colleges en zo, maar ik kan nergens vinden waar deze nog verkocht wordt? Ik zie hem alleen bij amazon en de amerikaanse microsoft store, maar ik heb geen creditcard om hem daar te bestellen. Weet iemand van jullie hoe ik hier nog aan zou kunnen komen?
edit: ah dat had je al gevonden
Uhm ja.. alles werkt gewoon nog.XanderDrake schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:03:
Dus jullie installeren win 10 gewoon over win 8.1? Alle software die er al op stond werkt nog?
- Muis en Surface cover het uit slaapstand halen van de laptop uitgeschakeld
-Energy settings zo gezet dat die mag gaan slapen
als ik mijn surface zonder netstroom in sluimeren zet met de fysieke knop bovenop de surface dan zie ik soms het scherm oplichten waardoor deze uit slaapstand komt, met windows 8.1 dit probhleem niet gehad
*edit zojuist via apperaat beheer ontdekt dat er meerdere muizen en toetsenborden in de lijst staan? Deze allemaal ingesteld op niet uit slaap halen, lijkt te werken
[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 08-09-2015 23:29 ]
En verder; potver wat irritant dat je niet meer met 1 slide je brightness en volume omhoog/laag kan doen met die charmsbar. Nu 25/50/75/100%. Ik wil gewoon een slider. Hoe moeilijk kan het zijn?
Haha:
Ha, check deze dan:

[ Voor 11% gewijzigd door NeFoRcE op 11-09-2015 14:28 ]
Blijft ook hier een hardnekkig probleem. Merkte het gisteren tijdens mijn reis dat gewoon even een paar series kijken op batterij-sparende-modus al de accu sneller leeg trekt dan met Win8. Daar waar ik eerst 8-10 uur kon halen op een accuduur is nu max 3-4 uur mogelijk met alleen VLC lopende (en content vanaf de lokale schijf gelezen). Het lijkt wel alsof hij de CPU volle bak laat draaien. Moet er maar eens speedfan-test tegenaan gooien.NeFoRcE schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:53:
Ik heb daar ook last van. Snel leeglopende accu. Waar ik eerder wel 9 uur met 1 acculading deed, is dat nu hooguit 2. Snap het niet...
[afbeelding]
Microfoon op mute zetten heeft ook nog niks gebracht. Standaard zet ik de SP2 maar helemaal uit als ik klaar ben om niet een paar uur later tot de verrassing te komen dat de accu weer leeggetrokken is door een sluimerend proces.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Hm, gebrekkige accutijden
Mini-review van Power Cover: Accutijd is best goed! De cover zelf is van een soort viltige stof, vreemde sensatie omdat ik dacht dat het van soepele plastic materiaal zou zijn. Cover is tikkeltje zwaar maar in de rugzak merk je het niet. Typen is echt heerlijk, de accu geeft hem goede steun. Kliksysteem hecht heel soepel en zit vrij vast. Touchpad is meh, en de touchpad knoppen zijn schandalig slecht. Al met al een goede koop voor kleine 80€ incl verzendkosten én import kosten, maar ik zou er geen €150 voor over hebben gehad zoals ze vroeger hadden gekost.
Eerst de PowerCover, daarna main accu.NeFoRcE schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:03:
Jemig wat een accutijd haha! Ja ik zou ook wel zo'n powercover willen (heb nu de type cover 2), maar kan voor mij niet meer uit denk ik. Wil over een jaar of 2 een nieuwe surface denk ik, en tot die tijd doe ik 't er nog wel ff mee..Zuipt je surface trouwens eerst je toetsenbord leeg en dan de eigen accu? Of van beide wat?
In apparaatbeheer instellen dat toetsenbord- en muis-apparaten het toestel niet mogen ontwaken. Heeft geholpen op m'n Surface Pro maar werkt evengoed op de Surface Pro 2.Joarie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:46:
[...]
Blijft ook hier een hardnekkig probleem. Merkte het gisteren tijdens mijn reis dat gewoon even een paar series kijken op batterij-sparende-modus al de accu sneller leeg trekt dan met Win8. Daar waar ik eerst 8-10 uur kon halen op een accuduur is nu max 3-4 uur mogelijk met alleen VLC lopende (en content vanaf de lokale schijf gelezen). Het lijkt wel alsof hij de CPU volle bak laat draaien. Moet er maar eens speedfan-test tegenaan gooien.
Microfoon op mute zetten heeft ook nog niks gebracht. Standaard zet ik de SP2 maar helemaal uit als ik klaar ben om niet een paar uur later tot de verrassing te komen dat de accu weer leeggetrokken is door een sluimerend proces.
De batterijduur tijdens gebruik is inderdaad wel een stuk lager...
Officieel eerst de PowerCover tot 20% -> Surface tot 20% -> PowerCover tot 0 -> Surface tot 0XanderDrake schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:14:
[...]
Eerst de PowerCover, daarna main accu.
Moet zeggen dat ik mijn Surface Pro 2 met PowerCover nu een half jaartje heb, maar mijn lader ligt standaard op kantoor. Met een accuduur van 10 tot 15 uur kom ik het weekend wel door.
Uuuh huh? Mijn powercover is vaak gewoon leeg, omdat die als eerste leeg gaat. Hij stopt niet bij 20%.Deveon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:12:
[...]
Officieel eerst de PowerCover tot 20% -> Surface tot 20% -> PowerCover tot 0 -> Surface tot 0
Moet zeggen dat ik mijn Surface Pro 2 met PowerCover nu een half jaartje heb, maar mijn lader ligt standaard op kantoor. Met een accuduur van 10 tot 15 uur kom ik het weekend wel door.
Je hebt gelijk, ik haalde het door de war met opladen.XanderDrake schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:26:
[...]
Uuuh huh? Mijn powercover is vaak gewoon leeg, omdat die als eerste leeg gaat. Hij stopt niet bij 20%.
De powercover heb ik al een tijd maar ik gebruik hem zelden omdat hij best wel zwaar is en de Surface Pro 2 zonder cover ongeveer 5-6 uur mee gaat. De accu lader meenemen is eigenlijk efficiënter dan de power cover
[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2015 00:26 ]
Dat is als je stroom bij de hand hebt en niet hoeft/wilt typensdk1985 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:24:
. De accu lader meenemen is eigenlijk efficiënter dan de power cover.
Ik kom nooit in weilanden en reizen doe ik met de autoXanderDrake schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:14:
[...]
Dat is als je stroom bij de hand hebt en niet hoeft/wilt typen
Verder een heel leuk ding hoor die Power Cover, ik vindt hem ook iets lekkerder typen. Maar zijn nadelen zijn dat hij heel zwaar is (meer dan een kg als ik me niet vergis) en er geen toetsverlichting op zit (relevant in het weiland na 21:00
- Waar hebben jullie de power cover gekocht? Ergens waar die voor onder de 100 euro te krijgen is? Ebay ga ik hem denk ik bestellen.
- Zijn er nog andere must-have accessoires, apps of andere software die echt een toevoeging zijn? Ik heb nu handmatig gekalibreerd en Intel drivers geïnstalleerd.
Als dit apparaat al zo geweldig Is... Wat moet ik dan niet verwachten van de surface pro 3
Signature
Je hoeft niets extra te verwachten van de Pro3 behalve een iets groter scherm.mimang schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:26:
Sinds kort de eigenaar van de SP2 Pro! Geweldig apparaat!! Ik vind hem zo handig. Vooral omdat ik hem voor school gebruik, en dus al mijn aantekeningen erop maak. Ik heb dus wat vragen
- Waar hebben jullie de power cover gekocht? Ergens waar die voor onder de 100 euro te krijgen is? Ebay ga ik hem denk ik bestellen.
- Zijn er nog andere must-have accessoires, apps of andere software die echt een toevoeging zijn? Ik heb nu handmatig gekalibreerd en Intel drivers geïnstalleerd.
Als dit apparaat al zo geweldig Is... Wat moet ik dan niet verwachten van de surface pro 3
Je kan dan beter nu wachten op de 4 als je echt een verschil wilt gaan merken.
Een scharnier die in iedere gewenste stand gezet kan worden, dunnere body en een groter scherm.mimang schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:26:
Sinds kort de eigenaar van de SP2 Pro! Geweldig apparaat!! Ik vind hem zo handig. Vooral omdat ik hem voor school gebruik, en dus al mijn aantekeningen erop maak. Ik heb dus wat vragen
Ik heb zelf de SP1 en SP3. De SP3 vind ik echt een stuk beter bruikbaar door het grotere scherm en dunnere body.
Signature
Natuurlijk: Onbetaalbaar.
He-le-maal mee eens! En ook gewoon uit het niets! Geen enkele geruchten over gehoord. Wauw!XanderDrake schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:18:
Hebben jullie de Surface Book al gezien? Holy F*ck balls. Beste laptop. Ever. Kan alles. Heeft alles. Dun, compact, dunne bezels, vet scherm, nVidia GPU, Intel Skylake. Zelfs een full SD slot.
Mijn SP2 gaat de deur uit straks, dat weet ik wel.
De GPU zit er alleen niet standaard in. Daarnaast is de SB zwaarder dan de SP4, tenzij je alleen het schermgedeelte beschouwt.XanderDrake schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:18:
Hebben jullie de Surface Book al gezien? Holy F*ck balls. Beste laptop. Ever. Kan alles. Heeft alles. Dun, compact, dunne bezels, vet scherm, nVidia GPU, Intel Skylake. Zelfs een full SD slot.
Ik ben er zelf nog niet uit.
(momenteel in bezit van een SP2 256 GB)
Het scherm gedeelte heeft ook Skylake GPU (waarschijnlijk wel vergelijkbaar met SP4), de GPU is gewoon een extra optie die ik altijd wilde hebben maar nooit heb gekregen. Daarbij is het koeling systeem LOS van de CPU (wat veel beter is dan normaliter om throttling tegen te gaan). Het scherm, ondanks dat het een stuk groter is dan SP4, is maar 766 gram!RayNbow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:26:
[...]
De GPU zit er alleen niet standaard in. Daarnaast is de SB zwaarder dan de SP4, tenzij je alleen het schermgedeelte beschouwt.
Ik ben er zelf nog niet uit.
(momenteel in bezit van een SP2 256 GB)
Oh, uiteraard, maar dat is niet waar men 't over heeft wanneer ze GPU zeggen in de context van de Surface Book.XanderDrake schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:48:
[...]
Het scherm gedeelte heeft ook Skylake GPU
Dat viel me ook op, maar in mijn gebruik met de SP2 viel me op dat ik altijd de cover meenam. Als ik het loskoppelde was het tijdelijk. Het is voor mij dus interessanter om naar het gecombineerde gewicht te kijken van de Surface plus cover of base unit.Het scherm, ondanks dat het een stuk groter is dan SP4, is maar 766 gram!
Hmm, nu ik er over na denk, de SP2+cover is 915g+255g = 1.17kg.
Het scherm van de Surface Book weegt 0.73kg (niet 766g, dat is de SP4). Met base weegt het 1.515kg (zonder nVidia GPU), dus de base zelf weegt zo'n 785g. De SB weegt dus 345g zwaarder dan m'n huidige setup.
(Misschien moet ik gewoon wachten totdat de dingen in de winkel liggen zodat ik ze kan optillen en voelen hoe 't gewicht valt.
Edit:
De base van de SB moet je trouwens wel bij je hebben als je 'm lang wilt gebruiken. Het schermgedeelte op zich kan maar 3 uur met de accu doen.
[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 07-10-2015 09:03 ]
Mijn SP2 gaat de deur voorlopig nog niet uit. Die Surface Book is wel wat ik zoek, maar die prijs... Ik krijg het er thuis nooit doorheen dat ik een kleine 2000 euro ga betalen voor een laptop. Hoe mooi hij ook moge zijn (die $1499 optie is niet voldoende, ik wil dan natuurlijk wel minimaal de dGPU hebben...). Zeker omdat ik ook die Lumia 950XL wil...Terpstars schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:03:
[...]
He-le-maal mee eens! En ook gewoon uit het niets! Geen enkele geruchten over gehoord. Wauw!
Mijn SP2 gaat de deur uit straks, dat weet ik wel.
Mijn SP2 staat standaard op mijn bureau, met een bluetooth toetsenbord, los. Soms gebruik ik hem op de bank en dan gebruik ik gewoon het on-screen toetsenbord. Dus ik wil een laptop die je als tablet kunt gebruiken ipv een tablet die je als laptop kunt gebruiken.
Op een 13,5 inch scherm, krap groter dan huidige 12inch pro's, dat ding is duidelijk neergezet als een 'concurrent' van de pro book, maar snap niet hoe hij 'gaming' kan aanhalen bij zo'n klein ding en een giga overkill aan resolutie.XanderDrake schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:18:
Het principe dGPU is zeker leuk, CPU in het scherm, videokaart onder toetsenbord. Book is meer te laten zien wat mogelijk is, maar hoop dat andere merken hun eigen twist op dit systeem maken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2