Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Niemand een idee? Het is redelijk frustrerend en ik overweeg een restore point te herstellen.XanderDrake schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:23:
Verdulleme,
Ik zat te zoeken naar het resizen van verschillende dingen, maar ik heb daardoor mijn onscreen tobo laten krimpen..hij is nu sowieso minder breed. Wie Oh wie weet hoe je de toetsen weer groter moet maken??
Verder: Civilization: Beyond Earth werkt sinds een patch in december weer met Touch controllers. Gelukkig weer een spel dat gemaakt is voor de Surface Pro
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb pro3 overgeslagen en wil naar de 4....???Ramon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:46:
[...]
Denk dat er meer mensen zijn die graag een Pro 3 willenIk zelf de Pro 2 overgeslagen (had een Pro 1).
Of de 3 moet goed in prijs zakken als de 4 uitkomt
Goede tip, ik (en m'n ouders) hebben nu vaak de ervaring dat het lang duurt voordat er een wifi verbinding tot stand wordt gebracht. Ik ga dit zeker proberen, bedankt!Ronvgs schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:58:
Ik heb ipv6 uitgezet maakt nu vlotter verbinding met de wifi router.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Met de surface spotify streamen naar de bluetooth stereo werkt gewoon niet, hij blijft verbinding verliezen dan. Zelfde als ik een bluetooth muis gebruik etc.
[ Voor 96% gewijzigd door PatrickG op 08-01-2015 13:04 ]
Al eens geprobeerd om je wifi enkel op 5ghz te zetten?Cogency schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:46:
Ik loop nog steeds te kutten met wifi en bluetooth verbinding dat tegelijk gewoon niet werkt.
Met de surface spotify streamen naar de bluetooth stereo werkt gewoon niet, hij blijft verbinding verliezen dan. Zelfde als ik een bluetooth muis gebruik etc.
Thanks
Nu is de Kickstand verbogen (waar die vast zit is verbogen). Hij werkt nog... maar staat nu iets teveel naar achter....
Nu dacht ik: hij is los te maken met 2x T5, dus kosten zullen meevallen. Wat blijkt na kort google-werk: Microsoft levert ze niet los, en dus moet je een vervangend exemplaar van de Surface afnemen a $300-460. Dat was niet de planning...
Iemand toevallig ervaring met het bestellen van onderdelen of dit onderdeel? want ik kan het nergens vinden.... En vind het zonde om zoiets een spelbreker te laten zijn. Misschien kan ik het terugbuigen, maar helemaal strak wordt het dan denk ik ook niet (en geen idee hoe).
Je hebt ook een hoes via Kickstarter voor SP's waarbij je nog veel meer standen tot je beschikking hebt. Weet alleen niet meer hoe die heet.Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:18:
Gisteren per ongeluk gaan zitten op de Surface pro 2 in mijn enthousiasme.... het nadeel van een zware bank met een zwarte Surface zal ik maar zeggen...
Nu is de Kickstand verbogen (waar die vast zit is verbogen). Hij werkt nog... maar staat nu iets teveel naar achter....
Nu dacht ik: hij is los te maken met 2x T5, dus kosten zullen meevallen. Wat blijkt na kort google-werk: Microsoft levert ze niet los, en dus moet je een vervangend exemplaar van de Surface afnemen a $300-460. Dat was niet de planning...
Iemand toevallig ervaring met het bestellen van onderdelen of dit onderdeel? want ik kan het nergens vinden.... En vind het zonde om zoiets een spelbreker te laten zijn. Misschien kan ik het terugbuigen, maar helemaal strak wordt het dan denk ik ook niet (en geen idee hoe).
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
De Freedomcase idd. Maar wil eigenlijk geen losse hoes erom.... liefst heb ik weer de orginele kickstand. Ben allergisch voor hoesjes. Als het echt niet anders kan... dan is het niet anders. Maar voor iets fragiels als een kickstand, wat duidelijk simpel te vervangen is, snap ik echt niet dat ze die niet los kunnen leverenXanderDrake schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Je hebt ook een hoes via Kickstarter voor SP's waarbij je nog veel meer standen tot je beschikking hebt. Weet alleen niet meer hoe die heet.
90 euro voor de verkeerde kickstand (die van de 1 is volgens mij anders dan van de 2?) vind ik nog steeds best prijzig voor een stukje plastic. Maar zal ebay sowieso even afsneupen.XanderDrake schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:41:
Ik vind redelijk wat repair parts op ebay voor de SP. Allicht kan je voor $100 een gestripte kapotte SP1 ofzo overnemen?
+1 voor het idee!Wrd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:22:
Als je echt geen 90 euro voor over heb kan je het proberen te 3d printen https://www.3dhubs.com/
Goed punt. Zal even kijken of ik de stand nog "recht" kan buigen... al denk ik het niet. En kreeg van iemand behulpzaam de link naar ebay voor 2 "hinges", maar het gaat om het plastic plaatje. Niet de hinges.Wrd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:22:
Als je echt geen 90 euro voor over heb kan je het proberen te 3d printen https://www.3dhubs.com/
Misschien moet je met iets heets het plastic op de "vouw" wat soepeler maken en dan terug buigen.
Zal wel even een fotootje plaatsen vanavond. Dan wordt het duidelijkerXanderDrake schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:53:
Wat ik niet begrijp: de plaat is van plastic (geen VaporMG?), en hij boog ipv te breken of scheuren?
Misschien moet je met iets heets het plastic op de "vouw" wat soepeler maken en dan terug buigen.
3D printen is wel een optie inderdaad. Mooie oranje kickstand bijvoorbeeld
Maar een kickstand, minus de hinges, is natuurlijk vrij low-tech. Het moet slechts een tablet van een kleine kilo recht houden.
Met plastic hoorde ik dat het wat doorboog... Maar geen idee welk plastic ze daar gebruikten (pla of abs).XanderDrake schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:26:
Ja mij is het niet duidelijk van welk materiaal de kickstand is.
Maar een kickstand, minus de hinges, is natuurlijk vrij low-tech. Het moet slechts een tablet van een kleine kilo recht houden.
De officiele is van metaal volgens mij... plastic buigt niet om daarna te blijven staan en dit wel, en het voelt "koud" dus ik gok op metaal.
Zou hem op het werk loshalen... hebben genoeg gereedschap om de Gamma te vullen (maar dan met kwaliteitsspul) maar de torx-schroevendraaiers gaan maar tot T6.... en ik moet T5.

Dus terugbuigen lijkt een optie, al moet ik nog even bedenken hoe ik dat mooi kan doen....
De schade:

Amen to that. Blijft een rare actie dat het niet als spare besteld kan worden imho. Maar ga wel op jacht naar een T5 bitje/schroevendraaier.
Wie weet in de toekomst nog eens een 3D achterkant laten printen
+1Waah schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:13:
Vandaag een t5 bitje geleend (collega had die thuis... Zo klein dat het meer op een hex leek dan een torx...) en losgehaald. Daarna hier tussen de bankschroef (met vilt) gezet en recht gemaakt. Perfect is het niet, maar het is een goed genoeg zo. Werkt zoals vanouds.
Bizar overigens dat die scharnieren het gehouden hebben en dat de stand gebogen is. Bij mij hebben het scherm en de achterkant inmiddels redelijk wat krassen / krasjes. Maar dat kan niet anders, ik gebruik hem dagelijks zo'n 10 uur en vervoer hem in een open sleeve.
Verder is mijn pen (en die van een collega) inmiddels te barsten (alleen het dopje op de achterkant).
[ Voor 46% gewijzigd door Ward85 op 14-01-2015 10:41 ]
De mijne heeft nog helemaal niets, maar dat komt omdat ik het dopje alleen gebruik als ik in onenote notities aan het maken ben en dat doe ik niet vaak.
Ja ik moet bevestigingen dat de SP2 erg vatbaar voor krassen is. Jammer, maar ja, het is verder een solide gebruiksvoorwerp.Ward85 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:37:
Nog steeds erg tevreden over de Pro 2 al vond ik hem de laatste weken wat langzamer worden en leek de batterij sneller leeg te gaan. Ik was dan ook even vergeten dat ik een VM had aangemaakt met een W10 omgeving die automatisch gestart wordt.
Bizar overigens dat die scharnieren het gehouden hebben en dat de stand gebogen is. Bij mij hebben het scherm en de achterkant inmiddels redelijk wat krassen / krasjes. Maar dat kan niet anders, ik gebruik hem dagelijks zo'n 10 uur en vervoer hem in een open sleeve.
Verder is mijn pen (en die van een collega) inmiddels te barsten (alleen het dopje op de achterkant).
Tja, ik gebruik hem om m'n kat rustig te houden (hij staat standaard naast m'n toetsenbord) dus een screenprotector is mandatory! Hij is zeker solide!XanderDrake schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:56:
[...]
Ja ik moet bevestigingen dat de SP2 erg vatbaar voor krassen is. Jammer, maar ja, het is verder een solide gebruiksvoorwerp.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
dus als je de krassen lelijk vind.... stickertje erop lijkt absoluut niet raar (zie de foto's eerder in dit topic van de verbogen stand)
Stiekem ben ik nog aan het kijken voor een 3d geprintte stand... kosten zijn ~15 a 20 euro en kan in elke kleur
[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 14-01-2015 12:04 ]
Ik heb geen idee, ik heb zo af en toe wel zenuwachtige tikjes dus daar kan het mee te maken hebben. Ik weet nog dat ik zonder reden met me duim de 'gum' indrukte en het volgende moment vloog hij tegen het plafond (alleen dat 'gum' gedeelte zeg maar).Wrd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:38:
Hoe vaak gebruik je het dopje van de pen?
De mijne heeft nog helemaal niets, maar dat komt omdat ik het dopje alleen gebruik als ik in onenote notities aan het maken ben en dat doe ik niet vaak.
Ik denk toch dat ik die paar krassen boven een sticker verkieswaah schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:03:
Vanwege krassen heb ik dus een carbon-fibre-look sticker op de Surface zitten. Scherm met krassen heb ik ook niet vanwege de touchcover die standaard aangesloten is. Alleen zie je dus de toetsen zitten op het scherm kwa vettigheid/stof.
dus als je de krassen lelijk vind.... stickertje erop lijkt absoluut niet raar (zie de foto's eerder in dit topic van de verbogen stand)
Ik vind zo'n sticker wel mooi maar niet noodzakelijk. Maar ik ben allergisch voor krassen op m'n scherm. Ik heb geen touchcover (ook geen behoefte aan, ik heb liever een los toetsenbord) maar wel een mooie sleeve voor als hij ooit eens van m'n bureau af gaat. Ik zou wel graag een bumpercase willen hebben, maar ik denk dat dat lastig wordt met de kickstand (de bumpercase moet dan wel kattennageltjes-vast zijn...)Ward85 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:05:
[...]
Ik denk toch dat ik die paar krassen boven een sticker verkiesoverigens heb ik wel een touchcover en een Waterfield sleeve. Laten we het er maar op houden dat het een gebruiksvoorwerp is
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Geen update voor Bay Trail en ook niet ouder dan haswell. Zeus, wat bij ik blij dat ik een SP2 heb gekocht ipv SP1 of cheap-ass Intel Atom tablets

Edit: driver release notes
Man het gaat nog verder dan gedacht!! Bugfixes in Win7 en Win8.1, ook voor in games. Updates van DX11.1 naar 11.2. Indrukwekkend
[ Voor 29% gewijzigd door XanderDrake op 16-01-2015 11:31 ]
ik heb geen spijt van mijn Intel Atom tablet. Ook al krijgt hij deze update niet (mijn vaste PC ook niet). Een Intel Atom tablet heeft een hele andere doelgroep dan de SPro... (of dat nou 1, 2 of 3 is)XanderDrake schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:26:
Er komt een zeer dikke update voor Intel Graphics drivers, voor Haswell en Broadwell GPUs! Veel support voor nieuwe resoluties (4k) en codecs (h265), waarschijnlijk ook betere prestaties en betere efficientie.
Geen update voor Bay Trail en ook niet ouder dan haswell. Zeus, wat bij ik blij dat ik een SP2 heb gekocht ipv SP1 of cheap-ass Intel Atom tablets
De update die XanderDrake aangeeft word dus nog niet geïnstalleerd en als ik het zo snel zie is hij ook nog niet beschikbaar.Surface Pro UEFI update (v2.05.0150) improves the PXE boot experience with the 1 gigabit Surface Ethernet Adapter and further enhances the system security.
HD Graphics Family driver update (v10.18.14.4029) enhances display stability and performance, improves user experience when using Miracast adapters. Improves compatibility with DisplayPort monitors and daisy chaining.
Everything that has a beginning has a end
Das een mooie aanbieding, heb m zelf ook bij ibood (paar maanden terug), voor 650 het 256GB model. Niet dat ik nu de extra ruimte nodig heb, maar 512GB is toch wel fijndaboytim schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:33:
Vandaag ook een surface pro 2 besteld bij Ibood. 699 euro voor het 512gb model. Ben benieuwd, was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn huidige laptop.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Is wel een skandinavisch model.daboytim schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:33:
Vandaag ook een surface pro 2 besteld bij Ibood. 699 euro voor het 512gb model. Ben benieuwd, was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn huidige laptop.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Yep, heb ik ook gedaan met mijn Spaanse model... (maar dan een Engelse image...)Tomba schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:50:
[...]
Als je de NL image erop zet heb je daar geen enkele last van
[ Voor 4% gewijzigd door Wailing_Banshee op 21-01-2015 08:58 ]
NB in het Nederlandse image zit gewoon de Engelse taalWailing_Banshee schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:58:
[...]
Yep, heb ik ook gedaan met mijn Spaanse model... (maar dan een Engelse image...)
En toch heb ik liever een "native" Engelse image als ik de keuze heb...Tomba schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:37:
[...]
NB in het Nederlandse image zit gewoon de Engelse taal
Ach ja, iedereen heeft zijn afwijkingenWailing_Banshee schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:58:
[...]
En toch heb ik liever een "native" Engelse image als ik de keuze heb...
Voor de volledigheid; verschil tussen Engelse en Nederlandse image is alleen de toegevoegde Nederlandse taal. Bij opstarten kun je kiezen welke taal je wil. Kies je Engels is er geen spoortje Nederlands. (M.a.w. geen geklooi met Language packs, net zo native als wanneer je de Engelse Image zou gebruiken)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
sdk1985 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:10:
Kan iemand mij bevestigen dat de officiële surface pro (2) docking station een soort directe passthrough gebruikt voor het beeld en niet (zoals de meeste docking stations) via een alternatieve poort het gaat lopen omzetten ten kostte van cpu cycles?

If you're familiar with the Surface Pro Docking Station that Microsoft introduced with the Surface Pro 2, you know that this peculiar device is really just a port extender: Instead of using a dedicated dock port, it provides pass-through capabilities for the USB 3.0 and video-out ports, and thus must be aligned rather carefully with the Surface Pro/2.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb hem gister geinstalleerd en het loopt niet echt soepel, beetje sluggish voelt het aan. Andere dit ook?
Ja, dual boot (op een VHDX zodat ik niet hoeft te kloten met het herpartitioneren van de SSD).Cogency schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:22:
Iemand Win10 al geinstalleerd op de Pro2?
Het is zeker minder soepel dan W8.1, maar het is dan ook een preview. Genoeg dingen die totaal niet werken (brightness aanpassen bijv.).Ik heb hem gister geinstalleerd en het loopt niet echt soepel, beetje sluggish voelt het aan. Andere dit ook?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Thanks.
Ik heb dit dus ook een beetje, maar het negeren gaat uitstekend.marineII7 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:30:
Ik heb nu mijn SP 2 256gb net een week, maar toch begint de mijne al te kraken. Bovenin bij de camera kan ik het scherm (bezel) indrukken en hoor ik een krakerig geluidje ontstaan. Nu probeer ik mij te registeren bij Microsoft via de officiele site, maar iedere keer krijg ik weer een error en lukt het niet. Ik heb mijn SP bij Mycom via een veiling gekocht en ik ben bang dat ze daar zeggen dat ik alleen mijn geld terugkrijg. Wat ik erg zonde zou vinden want ik ben erg tevreden mee. Heeft iemand een tip of advies?
Wordt iig niet erger.
Nee, heb niet echt het idee dat het minder soepel loopt, wel wennen aan alle nieuwe opties tov Win 8.1.Cogency schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:22:
Iemand Win10 al geinstalleerd op de Pro2?
Ik heb hem gister geinstalleerd en het loopt niet echt soepel, beetje sluggish voelt het aan. Andere dit ook?
Ook gemerkt wat RayNBow meldt, dat helderheid van het scherm niet meer in te stellen in...

Gewoon een chat opstarten met een microsoft medewerker. Deze helpen je altijd uitstekend dus kun je je device wel registreren / aanmelden voor reperatie indien nodig.marineII7 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:30:
Ik heb nu mijn SP 2 256gb net een week, maar toch begint de mijne al te kraken. Bovenin bij de camera kan ik het scherm (bezel) indrukken en hoor ik een krakerig geluidje ontstaan. Nu probeer ik mij te registeren bij Microsoft via de officiele site, maar iedere keer krijg ik weer een error en lukt het niet. Ik heb mijn SP bij Mycom via een veiling gekocht en ik ben bang dat ze daar zeggen dat ik alleen mijn geld terugkrijg. Wat ik erg zonde zou vinden want ik ben erg tevreden mee. Heeft iemand een tip of advies?
Helaas zijn foutmeldingen/waarschuwingen en zaken zoals updates installeren nog steeds Deens.
Iemand een suggestie hoe ik alles echt op engels krijg?
Los hiervan ben ik momenteel Dropbox aan het syncen en merk ik dat de disk 100% is belast met circa 7 MB/s writespeed en een reponse tijd van 463ms. Zijn die speeds altijd zo bedroevend? Ik had eigenlijk meer iets in lijn met mijn desktop ssd verwacht (minimaal 180 MB/s writes, mijn 250 GB ssd doet 300+). Of begrijp ik die Windows 8 interface nog niet goed? Zal als het systeem in rust is wel even een crystaldisk benchmark draaien.
edit: Prima snelheden

Iets trager dan mijn Crucial MX100.
[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2015 21:40 ]
Door een volledig engelse image te gebruiken en eventueel de originele herstelschijf te backuppen en verwijderen van de Surface Pro 2.sdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:24:
Heb hier de taal omgezet van Deens naar Engels door in het configuratie scherm de engelse taal toe te voegen, het pakket te downloaden en vervolgens als primair in te stellen.
Helaas zijn foutmeldingen/waarschuwingen en zaken zoals updates installeren nog steeds Deens.
Iemand een suggestie hoe ik alles echt op engels krijg?
Je kunt dan gewoon de productkey gebruiken van de huidige "Deense" image. Product key inzien kan met deze tool
Voor meer info zie de posts in topic vanaf ongeveer hier: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2
Oké bedankt...Op basis van mijn ibood serial krijg ik niet automatisch weer een scandinavische image aangeboden (zag dat her en der in het topic worden gesuggereerd)?falcon123 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:55:
[...]
Door een volledig engelse image te gebruiken en eventueel de originele herstelschijf te backuppen en verwijderen van de Surface Pro 2.
Je kunt dan gewoon de productkey gebruiken van de huidige "Deense" image. Product key inzien kan met deze tool
Voor meer info zie de posts in topic vanaf ongeveer hier: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2
Nee, het image is gewoon gebaseerd op een bepaalde taal, het is alleen zo dat een productkey niet taal afhankelijk is. Je zou dus gewoon een NL/EN image kunnen gebruiken en een deense(de originele iBOOD geleverde) productkey voor activatie.sdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:31:
[...]
Oké bedankt...Op basis van mijn ibood serial krijg ik niet automatisch weer een scandinavische image aangeboden (zag dat her en der in het topic worden gesuggereerd)?
Als je via hier(Microsoft) een image probeert te downloaden en dan de geleverde iBood productkey invoert dan krijg je wel weer gewoon een Deense image.
Dus je moet ergens anders die image vandaan halen(Dreamspark of ergens anders op internet
Je kunt dus gewoon een algemene Windows 8.1 image gebruiken hiervoor.
[ Voor 28% gewijzigd door falcon123 op 11-02-2015 22:46 ]
Las van de week wel op tweakers dat Microsoft met algemene herstel images kwam ivm gebruikers die Windows 10 aan het testen waren..Dus als een algemene image werkt dan is dat misschien wel wat. Maar mis je dan niet allerlei drivers (zag o.a. wifi, Bluetooth, gigabit Ethernet, intel hd voorgeinstalleerd)?
Praktisch alles komt via Windows updates binnen zover ik weet.sdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:50:
Dreamspark, ben geen IT student.
Las van de week wel op tweakers dat Microsoft met algemene herstel images kwam ivm gebruikers die Windows 10 aan het testen waren..Dus als een algemene image werkt dan is dat misschien wel wat. Maar mis je dan niet allerlei drivers (zag o.a. wifi, Bluetooth, gigabit Ethernet, intel hd voorgeinstalleerd)?
Tevens waren er volgens mij ook nog wel een aantal in dit topic die zo vriendelijk waren om een image aan te bieden volgens mij en anders helpt dit misschien: https://iboodsurfacepro2.wordpress.com/clean-install/
Hoe werkt die resolutie? Probeerde de game Civilization V. Stond standaard op 1280x720 in een soort Windowed mode die het hele scherm vulde. Nu heb ik hem op fullscreen geprobeerd maar dan upscaled het scherm niet. Je hebt dan je vergroot glas nodig. Nu ik hem weer van fullscreen heb gehaald is nu ook het window kleiner
Hoe krijg ik Civilization V op fullscreen maar toch op een lagere resolutie dan 1920x1080 (dekstop resolutie naar 1366x768 zetten hielp helaas niet)?
Het Intel Graphics HD Control panel heb ik niet
[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2015 23:30 ]
Je zou je desktop/windows resolutie tijdelijk kunnen verlagen naar de gewenste resolutie dan zou het er gewoon normaal uit moeten zien. Las je bericht niet goed genoegsdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:27:
Even iets heel anders....
Hoe werkt die resolutie? Probeerde de game Civilization V. Stond standaard op 1280x720 in een soort Windowed mode die het hele scherm vulde. Nu heb ik hem op fullscreen geprobeerd maar dan upscaled het scherm niet. Je hebt dan je vergroot glas nodig. Nu ik hem weer van fullscreen heb gehaald is nu ook het window kleiner.
Hoe krijg ik Civilization V op fullscreen maar toch op een lagere resolutie dan 1920x1080 (dekstop resolutie naar 1366x768 zetten hielp helaas niet)?
[video]
Tevens kan je hier de Intel drivers downloaden: https://downloadcenter.in...aspx?lang=eng&ProdId=3719 of hier voor autodetect
Deze filmpjes helpen ook wel:
YouTube: How to Put Windows Update on Manual And Decide What Update you want Install
YouTube: Tutorial: Update Intel HD Graphics Drivers on Surface Pro Tablets (Without DriverSweeper)
[ Voor 29% gewijzigd door falcon123 op 11-02-2015 23:48 ]
ALT+Enter wil nog wel eens helpen bij zo'n beeldvullend fullscreen spel. Is volgens mij een vrij standaard commando voor de meeste DirectX spellen.sdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:27:
Hoe werkt die resolutie? Probeerde de game Civilization V. Stond standaard op 1280x720 in een soort Windowed mode die het hele scherm vulde.
Spel wil wel fullscreen alleen het gaat om de zwarte randen:citruspers schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:02:
[...]
ALT+Enter wil nog wel eens helpen bij zo'n beeldvullend fullscreen spel. Is volgens mij een vrij standaard commando voor de meeste DirectX spellen.
Bij een losse monitor kun je kiezen of je 1:1 wil weergeven of gaat upscalen. Heb inmiddels gemerkt dat op de zoekterm "black bars" het internet vol staat met klachten en dat inderdaad de "manual" Intel driver een vinkje zou hebben die dit probleem oplost.
Is echter nog niet duidelijk of er nog een nadeel zit aan het gebruik van de Intel driver in plaats van de Microsoft Update variant. Aangezien ik de surface pro 2 niet heb gekocht om te gamen kijk ik het nog even aan...
Zie deze website: http://lifeisabug.com/ins...-surface-pro-pro-2-pro-3/ hier wordt grotendeels het verschil tussen de Intel HD drivers en de Windows update drivers uitgelegd.sdk1985 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:09:
[...]
Bij een losse monitor kun je kiezen of je 1:1 wil weergeven of gaat upscalen. Heb inmiddels gemerkt dat op de zoekterm "black bars" het internet vol staat met klachten en dat inderdaad de "manual" Intel driver een vinkje zou hebben die dit probleem oplost.
Is echter nog niet duidelijk of er nog een nadeel zit aan het gebruik van de Intel driver in plaats van de Microsoft Update variant. Aangezien ik de surface pro 2 niet heb gekocht om te gamen kijk ik het nog even aan...
Je hebt helemaal geen Dreamspark nodig, je hoeft alleen even wat verder terug te gaan in dit topic (zeg rond de tijd dat ik de 128GB versie bij iBood heb opgepikt). Op tweakers verwachten we eigenlijk een klein beetje eigen moeitesdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:50:
Dreamspark, ben geen IT student.
Het enige spel dat ik op mijn Sp2 (128GB/4GB) speel is Diablo 3 en die speelt uitstekend Fullscreen 1280x720, heb verder gewoon alleen de MS drivers geinstalleerd die via Windows Update aangeboden worden.sdk1985 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:27:
Hoe werkt die resolutie? Probeerde de game Civilization V. Stond standaard op 1280x720 in een soort Windowed mode die het hele scherm vulde. Nu heb ik hem op fullscreen geprobeerd maar dan upscaled het scherm niet. Je hebt dan je vergroot glas nodig. Nu ik hem weer van fullscreen heb gehaald is nu ook het window kleiner.
[video]
[ Voor 42% gewijzigd door Tomba op 12-02-2015 07:30 ]
Had daar al gelezen toen Falco met de url kwam. Stond o.a. dat jij een nl recovery image had. Maar ik zoek een Engelse image. De NL taal op Windows vindt ik niet zo praktisch.Tomba schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:22:
[...]
Je hebt helemaal geen Dreamspark nodig, je hoeft alleen even wat verder terug te gaan in dit topic (zeg rond de tijd dat ik de 128GB versie bij iBood heb opgepikt). Op tweakers verwachten we eigenlijk een klein beetje eigen moeite
Probleem met dit soort antwoorden in de huidige tijd dat over x weken iemand met hetzelfde probleem op Google met dezelfde vraag dit bericht tegen komt. Vervolgens moet ook deze persoon op een speurtocht. De ergste gradatie is natuurlijk nr1 op google waarin iemand als eerst vraag of de TS wel heeft gegoogled.
Diablo is nu net één van de weinige spellen die ik niet speel dus helaas kan ik dat niet controleren.Het enige spel dat ik op mijn Sp2 (128GB/4GB) speel is Diablo 3 en die speelt uitstekend Fullscreen 1280x720, heb verder gewoon alleen de MS drivers geinstalleerd die via Windows Update aangeboden worden.
Het lijkt er overigens op dat ik het taalprobleem heb opgelost mbv een bericht op het ibood forum.
Via het configuratie scherm van de desktop modus (Windows 8 ftw?) zijn er extra Region opties. Hierbij stond nog een extra tabje met de systeem taal op deens. Dit veranderen loste de foutmeldingen in het Deens op. Vervolgens waren er daar ook vinkjes om de taalsettings te kopïeren naar het welkomst scherm en nieuwe accounts. Daarmee is al het deens (behalve de apparaatnaam van Bluetooth, wifi en de speakers) verdwenen.
Office 365 is nog wel Deens maar dat bleek überhaupt nep te zijn de 3 opties daar zijn kopen, serienummer invoeren en 30 dagen proberen. Dus als ik die verwijdert krijg dan komt het wel goed...
Lijkt er wel op dat ik toch voor de "handmatige" Intel drivers moet gaan. Op mijn LG 47LB580V valt er namelijk ongeveer 5% aan de onderkant en rechterkant weg (helft van de startbalk). In Windows kan ik nergens alignment opties oid vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 13-02-2015 15:36 ]
De NL recovery Image biedt je gewoon de optie om Engels te laden, zie Tomba in "[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"sdk1985 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:35:
[...]
Had daar al gelezen toen Falco met de url kwam. Stond o.a. dat jij een nl recovery image had. Maar ik zoek een Engelse image. De NL taal op Windows vindt ik niet zo praktisch.
[...]
Daarom moet je ook op Tweakers zelf zoekensdk1985 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:35:
[...]
Probleem met dit soort antwoorden in de huidige tijd dat over x weken iemand met hetzelfde probleem op Google met dezelfde vraag dit bericht tegen komt. Vervolgens moet ook deze persoon op een speurtocht. De ergste gradatie is natuurlijk nr1 op google waarin iemand als eerst vraag of de TS wel heeft gegoogled.
[...]
Das vervelend, is dat niet gewoon je TV zelf die die overscan regelt? Was op zowel mijn Samsung HDReady als mijn Toshiba FullHD zo. Bovendien kon ik op de Samsung alleen op HDMI1 volledig schalend beeld krijgen.sdk1985 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:35:
[...]
[...]
Diablo is nu net één van de weinige spellen die ik niet speel dus helaas kan ik dat niet controleren.
Het lijkt er overigens op dat ik het taalprobleem heb opgelost mbv een bericht op het ibood forum.
Via het configuratie scherm van de desktop modus (Windows 8 ftw?) zijn er extra Region opties. Hierbij stond nog een extra tabje met de systeem taal op deens. Dit veranderen loste de foutmeldingen in het Deens op. Vervolgens waren er daar ook vinkjes om de taalsettings te kopïeren naar het welkomst scherm en nieuwe accounts. Daarmee is al het deens (behalve de apparaatnaam van Bluetooth, wifi en de speakers) verdwenen.
Office 365 is nog wel Deens maar dat bleek überhaupt nep te zijn de 3 opties daar zijn kopen, serienummer invoeren en 30 dagen proberen. Dus als ik die verwijdert krijg dan komt het wel goed...
Lijkt er wel op dat ik toch voor de "handmatige" Intel drivers moet gaan. Op mijn LG 47LB580V valt er namelijk ongeveer 5% aan de onderkant en rechterkant weg (helft van de startbalk). In Windows kan ik nergens alignment opties oid vinden.
Dat zou best kunnen want op de oude 32 inch LG HD-ready, staat nu in de slaapkamer, werkt hij wel goed.Tomba schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:58:
Das vervelend, is dat niet gewoon je TV zelf die die overscan regelt? Was op zowel mijn Samsung HDReady als mijn Toshiba FullHD zo. Bovendien kon ik op de Samsung alleen op HDMI1 volledig schalend beeld krijgen.
Even aan de tv kant gegoogled
Ik ga dat eens proberen.The 50PY3D offers a native screen resolution of 1,920 by 1,080 pixels progressively scanned (1080p). Overscan is an issue, though; the set expands the picture and loses some of the viewable image along the edges. As with the LG 47LBX LCD, the 50PY3D unfortunately overscans all HD video sources connected via HDMI by 6.5 percent unless the input label is renamed to "PC" in the TV's option menu
Het verbinden gaat prima. Als ik in de browser kijk dan is mijn ip adres ook mijn "thuis" adres. Echter ik zie bij de netwerk shares niets van het verbonden netwerk. Het lijkt wel of de vpn verbinding alleen op browsers is toegepast.
Weet iemand hoe ik Windows 8.1 zelf de vpn verbinding laat gebruiken zodat ik gewoon bij mijn netwerk shares kan als ik verbonden ben via de vpn?
Gelukt.
Accu duur valt overigens wel beetje tegen. Na 2 uur Capitalism 2 te hebben gespeeld ben ik 81% power verloren. Video playback vanaf VLC (geen stream) kwam op een uur of 5 uit. Dit zijn toch niet helemaal de waardes die Intel voor ogen had

Powerdock in USA besteld, binnenkort testen
[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 04-03-2015 16:35 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Powercover bedoel je? Ik ben benieuwd naar je ervaringen
Ik heb sinds een paar weken een powercover uit de US via amazon.com.XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:57:
[...]
Door de minder gunstige wisselkoers en de invoer uiteindelijk een relatief dure accessoire (ongeveer 130 euro totaal). De vraag is dan ook of het deze prijs waard is.
Het grote nadeel van de powercover is het gewicht, iets meer dan 500 gr.. Bij het vaak rondsleuren van de surface pro 2 merk je dit zeker. Echter, bij het gebruik van de surface pro 2 is dit (contra)gewicht zeer handig. Vooral bij het gebruik om minder gladde oppervlakten (bijvoorbeeld op je schoot in de trein), zorgt het extra gewicht voor meer stabiliteit dan de normale typecover.
Over de extra gebruikstijd doe ik geen uitspraken, aangezien dit zeer afhankelijk van je gebruik is. In verschillende situaties (van standaard office tot films kijken en surfen) behaal ik minimaal 50-60% extra accutijd. Dus mocht je veel onderweg zijn, geen stopcontact in de buurt hebben en geen gigantische battery bank mee willen slepen waarin een aansluiting zit verwerkt die je ook in een stopcontact vindt, dan is de power cover zeker een aanrader!
In de USA zijn de typecovers sowieso goedkoper dan hier op amazon.de bijvoorbeeld.
De streepjes zitten inderdaad gewoon op de powercover.Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:20:
Ik heb zelf een touch-cover, wat niet echt lekker werkt... en die power cover klinkt best interessant! las alleen dat er geen backlight op zit? neem aan dat de "streepjes" op de F en J wel aanwezig zijn voor blind typen?
In de USA zijn de typecovers sowieso goedkoper dan hier op amazon.de bijvoorbeeld.
Ook klopt het dat de powercover geen backlight heeft. Hier is veel ophef over op diverse fora etc, maar ergens is dat wel begrijpelijk naar mijn mening. Men koopt een powercover voor de langere accuduur, dus waarom dan niet een stroomverbruikende optie eruit schrappen? Of dit een positief iets is ligt natuurlijk aan de eisen en het gebruik van een individu. Heb zelf nog geen moment gehad waarop ik dacht had de powercover nu maar backlight...
Super! toch maar eens serieus op zoek naar een (betaalbare) typecover of powercovergajus26 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:32:
[...]
De streepjes zitten inderdaad gewoon op de powercover.
Ook klopt het dat de powercover geen backlight heeft. Hier is veel ophef over op diverse fora etc, maar ergens is dat wel begrijpelijk naar mijn mening. Men koopt een powercover voor de langere accuduur, dus waarom dan niet een stroomverbruikende optie eruit schrappen? Of dit een positief iets is ligt natuurlijk aan de eisen en het gebruik van een individu. Heb zelf nog geen moment gehad waarop ik dacht had de powercover nu maar backlight...
Werkt prima. Komt gewoon een 2e accu bij. Hij is alleen niet individueel op te laden maar alleen via de Surface Pro 2 zelf. Die gaat eerst iets van ?80?% vol en daarna pas je power cover. Hij typt ook een stuk fijner maar is wel flink zwaarder. Overigens heb ik de verlichting 80% van de tijd uitstaan in de gewone Typcover (cyan) die ik ook heb.XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:57:
[...]
Ik heb op basis van deze test de Powercover besteld:

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 03-04-2015 15:18 ]
Powersaver
In de powersaver mode vond ik de surface pro 2 erg traag aanvoelen. Heb er even naar gekeken en het bleek dat hij dan vast stond op 0.75 GHz. Daar kreeg ik een beetje een "nexus 7" gevoel van (lees gebruiken als onderzetter).
Ik heb nu zelf een powerschema gemaakt op basis van "balanced" en dat volledig omgezet naar een combinatie van maximale prestatie tijdens "docked" en goede besparingen via de accu.
Het viel mij op dat in balanced mode de Surface Pro 2 vaak richting de 2.5 GHz turbo schoot. Met Prim95 en CPU-Z heb ik gekeken of ik dit effect weg kon krijgen. Uiteindelijk bleek dat bij circa 72% als "maximum processor state" de Surface netjes tussen de 0.75 en 1.9 GHz blijft en dus een laag voltage behoud maar niet traag is. Let op dat ik een i5 4300U heb die een maximale multiplier van 29 heeft (die nooit wordt gebruikt). Het model met de i5 4200U heeft vermoedelijk ander percentage nodig.
Dit kan ik iedereen aanraden
Dimstand
Verder bleek de dimstand van het scherm op 50% te staan, heb daar nu 15% van gemaakt.
Scherm uitschakelen
Tot slot heb ik een programma geinstalleerd dat mij in staat stelt het scherm uit te schakelen zonder de Surface Pro 2 in stanbdy te zetten. Handig bij het afspelen van muziek.
Intel driver
Heb handmatig de nieuwste driver van de Intel website geïnstalleerd zodat het fullscreen game "probleem" verleden tijd is. Performance zou ook wat beter zijn aldus youtube.
To do...
Heb al een tijdje een Windows Update staan met een driver package. Ik vermoed dat dit is ontstaan door de Intel driver installatie. Moet die eigenlijk eens een keer testen.
Tot slot vraag ik mij af of het mogelijk is het scherm van de surface pro 2 uit te zetten bij gebruik van een extern scherm. Die "clone" is nu een beetje onzinnig en XBMC wilde niet netjes op de televisie centreren via "scherm uitbreiden".
[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 10-04-2015 19:29 ]
Ik ben trouwens erg benieuwd of GTA V een beetje draait op de SP2
GPU is een ander probleem, Rockstar maakt geen vermelding over of Intel GPU's ondersteund zijn. Ik heb het vermoeden van wel, want Rockstar is echt al járen bezig met optimalisaties, en de meeste GPU chips komen gewoon van Intel.
Ja, ben ik opzich ook wel benieuwd naar. Deze dude op YouTube zal waarschijnlijk wel een video overmaken of GTA V op de Surface Pro (2) draait of niet.XanderDrake schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:25:
Ik gebruik low power setting wanneer ik beetje aan het Netflixen ben. Snel zat.
Ik ben trouwens erg benieuwd of GTA V een beetje draait op de SP2. Ik heb even gekeken: een minimale CPU eis, een Q6600 CPU, haalt ongeveer dezelfde rekenkracht als 'onze' i5-4300u als ik kijk naar verschillende benchmarks. Natuurlijk hebben wij last van meer throttling, maar het zou moeten lukken. Daarnaast het verschil natuurlijk dat wij 4 threads hebben via HT en de Q6600 heeft native vier threads. Dat levert problemen in het verleden met spellen zoals Assassins Creed 4(?) en Far Cry 4. Hopelijk valt het nu mee.
GPU is een ander probleem, Rockstar maakt geen vermelding over of Intel GPU's ondersteund zijn. Ik heb het vermoeden van wel, want Rockstar is echt al járen bezig met optimalisaties, en de meeste GPU chips komen gewoon van Intel.
Ik heb zelf dan wel de i5 4200u maar wel de 256GB en 8GB variant.
YouTube: Grand Theft Auto V Online - Intel HD 4400 - Surface Pro 2 - 4 GB RAM - Lowest Settings - GTA 5
Draait gewoon netjes, 25-40fps op de laagste settings. Onze 4300U kan waarschijnlijk nog nét een tandje sneller omdat die 10% hoger geclockd is (GPU zowel als CPU), dus ik zou zeggen dat 1024*600 zeker te doen moet zijn! Mooi
Bij mij is de mantel een beetje gescheurd aan de adapterkant, maar de individuele isolatie is nog in orde. Ik wacht dus nog even
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Het is inderdaad de kabel aan de 230v kant die brak is, wist niet dat dit een standaard is. Ga maar eens naar een andere kijken dan want dit is gewoon een ontwerp fout volgens mij.
De buitenmantel van de surface kabel is te soepel/dun denk ik.
IEC C7 kabel: http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60320#C7.2FC8_coupler
Kapotte lader lijkt me, want met een kapotte accu zou je tablet het prima moeten doen aan de lader. Wel kan je een hard reset forceren met een knoppencombinatie (moet je even opzoeken).Villean schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:50:
Even een vraag. Sinds vandaag werkt mijn surface 2 pro niet meer in van hij gaat niet aan. Als ik de oplaad kabel erin dan blijft deze een paar tellen branden en daarna valt het lampje uit. Dit laat mij denken dat de tablet gewoonweg leeg is. Met de accu lader gaat de tablet wel aan maar valt dan ook weer uit op het moment dat het lampje stopt met branden. Om een of andere rede laad de tablet dus niet op. Iemand enig idee of dit een probleem is van de accu of de tablet? Ik kan overgens wel gewoon een telefoon laden met het extra deel wat erbij zit.
Het USB laadgedeelte en surface laadgedeelte zijn losse circuits, trouwens, dus de werking van de een betekent niet dat er helemaal niks mis is.
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Het moeten wel aparte delen zijn in de lader zelf, want USB is 5 volt en de surface laad met meer dan dat
[ Voor 16% gewijzigd door citruspers op 28-04-2015 16:10 ]
Ja, waar woon je? Misschien kan iemand je een lader laten testen. De officiele laders zijn echt moeilijk duur.Villean schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:57:
Tnx voor de info ik ga kijken hoe ik aan een nieuwe lader kan komen. Goede info over dat het usb gedeelte en de surface lader aparte delen zijn!
Verwijderd
http://www.miniinthebox.c...pro-eu-plug_p1610835.html
http://nl.aliexpress.com/...-Windows/32218659877.html
D
Goede tip voor die nieuwe laders die zijn goed betaalbaar!
Ik heb iets teveel disassemble websites gezien waar ze chinese laders testen om ze nog te vertrouwen. Zo'n officiele lader is duur, maar sommige van die chinese laders zijn gewoon gevaarlijk...Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:49:
Wat goedkopere laders voor de Surface Pro 2 zijn o.a. hier te verkrijgen:
http://www.miniinthebox.c...pro-eu-plug_p1610835.html
http://nl.aliexpress.com/...-Windows/32218659877.html
Verwijderd
Soms moet je helaas wel, een tijd geleden was de officiele Surface Pro 2 voeding nergens te vinden en ook nu staat hij niet in de Microsoft Store (via de Tweakers Pricewatch zie ik geen andere leveranciers).citruspers schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:11:
[...]
Ik heb iets teveel disassemble websites gezien waar ze chinese laders testen om ze nog te vertrouwen. Zo'n officiele lader is duur, maar sommige van die chinese laders zijn gewoon gevaarlijk...
Maar als hij defect is binnen garantie stuurt Microsoft je wel snel gratis een nieuwe, ik hoefde de defecte ook niet op te sturen.
Die chinese zal zeker minder van kwaliteit zijn, maar van die van Microsoft zelf zijn er hier ook al 3 gesneuveld (1 deed niets meer en van 2 andere maakte de stekker geen goed contact meer).
Het CE keurmerk op het plaatje ziet er ook van op afstand niet echt uit en zal wel staan voor China Export ipv voor Conformité Européenne. Je loopt dus idd wel enig risico.
De 3 chinese voedingen die we hier nu hebben doen het echter vooralsnog goed.
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2