Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:20:
[...]

Ja viel mij ook al op, zal wel hetzelfde artikel zijn alleen als je andere besteld heb je geen korting.
Keuzes keuzes ;)
Alleen jammer dat je alleen maar voor een zwarte type cover kan kiezen terwijl ik liever een cyaan/blauwe wou. Maarja dat zijn typische first world problems ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
falcon123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:23:
[...]

Alleen jammer dat je alleen maar voor een zwarte type cover kan kiezen terwijl ik liever een cyaan/blauwe wou. Maarja dat zijn typische first world problems ;) :P
Wellicht heb je een winkel in de buurt zitten waarbij je een verkoper kan aankijken voor een andere kleur.
Ik wilde juist de zwarte...

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:25:
[...]

Wellicht heb je een winkel in de buurt zitten waarbij je een verkoper kan aankijken voor een andere kleur.
Ik wilde juist de zwarte...
Tijdje geleden bij Bol.com en Mycom kreeg je er toen ook een gratis typecover bij en dat was dan ook een zwarte, maar proberen kan altijd inderaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik ga heb de 128gb versie geannuleerd en de 256gb gekocht. Een sd kaartje van 128GB kost ook al 94 euro. Dan nog de extra RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:08:
Ik ga heb de 128gb versie geannuleerd en de 256gb gekocht. Een sd kaartje van 128GB kost ook al 94 euro. Dan nog de extra RAM.
Ik heb er ook voor gekozen om de 128GB versie te annuleren en ook de 256GB gekocht. :P Nu moeten we alleen nog langer wachten :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha, ja. Maar het is slechts een weekje ;)
Hebben we ook meer tijd voor iemand met een image komt!

[ Voor 39% gewijzigd door PatrickG op 15-10-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Waah schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Ligt aan je eisen. Ga je de 5cm extra scherm missen?
voor die 200 euro minder krijg je wel:
4x zoveel opslag
2x zoveel geheugen
Volgens mij (correct me if i'm wrong) een superieure pen ivm pressure sensitivity etc.
rappere processor

Ligt dus aan je eisen denk ik.
Ben wel altijd een 15,6 inch laptop gewend geweest. Maar het gaat mij vooral om het gewicht.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:33:
Haha, ja. Maar het is slechts een weekje ;)
Hebben we ook meer tijd voor iemand met een image komt!
Ja true :P Snap sowieso niet echt, waarom het pas zo laat verstuurd gaat worden. Wss een ibood dingetje, maar niet echt in verdiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Ben wel altijd een 15,6 inch laptop gewend geweest. Maar het gaat mij vooral om het gewicht.
Wat is belangrijker? Gewicht of opslag/geheugen/betere performance? :P

Daarnaast heeft de SP3 ook genoeg voordelen, maar op performance gebied is de SP2 wel beter en de SP2 is ong. 100 gram zwaarder dan een SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 10:48
PatrickG schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:08:
Ook besteld :D . Hopelijk is het de versie met de i5-4300 of het moet een hele oude batch zijn met de i5-4200. Nog 2 weekjes wachten dan zullen we het zien. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
IM4N schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Ook besteld :D . Hopelijk is het de versie met de i5-4300 of het moet een hele oude batch zijn met de i5-4200. Nog 2 weekjes wachten dan zullen we het zien. :9
Ik hoop inderdaad ook dat die mensen van ibood te lui zijn om het fysiek echt te controleren ipv lui info kopieren en er van uit gaan dat het de 4200U is. Als het de 4200U is dan zijn het wel oude modellen van voor december 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
falcon123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ik hoop inderdaad ook dat die mensen van ibood te lui zijn om het fysiek echt te controleren ipv lui info kopieren en er van uit gaan dat de 4200U is. Als het de 4200U is dan zijn het wel oude modellen van voor december 2013.
Ja dat copy pasten doen ze wel vaker. Vannacht ook al als je in de comments kijkt bij de iBood aanbieding van vandaag. Op de doos staat nergens welke versie erin zit. Behalve het lotnr. is het nergens aan te zien. Dus hopen dat ze echt zo lui zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
IM4N schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:59:
[...]

Ja dat copy pasten doen ze wel vaker. Vannacht ook al als je in de comments kijkt bij de iBood aanbieding van vandaag. Op de doos staat nergens welke versie erin zit. Behalve het lotnr. is het nergens aan te zien. Dus hopen dat ze echt zo lui zijn. :)
Ja idd en dat lotnr. zegt hun natuurlijks niets dus daar letten ze niet op.

Ik had laatst ook een mail gestuurd naar Mycom om te vragen of de versies die zij hadden de 4200U of 4300U was. Ik kreeg toen als antwoord dat het de 4200U was, maar iemand van tweakers had toen een paar dagen daar voor een SP2 daar besteld en hij zei dat hij gewoon de 4300U had gekregen dus ja :P

[ Voor 25% gewijzigd door falcon123 op 15-10-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

TSS_Droopy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:03:
Ik heb mijn ibood gisteren gecancelled en hem bij paradigit besteld.
Hij staat nu al voor me.
Redenen om hem bij Paradigit te nemen:
1. Goedkoper icm type cover (€ 535,90+ € 129 = € 664,90 bij ibood en € 599 + € 50 (type cover actie) = € 649 bij Paradigit;
2. Snellere levering;
3. Snellere CPU (i5-4300U ipv i5-4200U);
4. Normale NL/EN versie en dus geen gedoe met de images;
5. Hoop op snellere garantie-afhandeling indien nodig doordat dit gewoon een lokale versie is;
Die van paradigit is de 128GB versie. Niet te vergelijken.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Die van paradigit is de 128GB versie. Niet te vergelijken.
Hij bedoelde en vergeleek hem ook gewoon met de vorige iBOOD aanbieding, wat dus een 128GB variant was en daarom een prima vergelijking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
@falcon123 ons kans wordt steeds groter dat we de i5-4300 krijgen. Iemand op iBood heeft zijn SP2 128GB binnen en het is een i5-4300. Maarja had al een vermoeden dat de info gewoon gekopieerd was door iBood.
Nu nog wachten op de 256GB versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
IM4N schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:38:
@falcon123 ons kans wordt steeds groter dat we de i5-4300 krijgen. Iemand op iBood heeft zijn SP2 128GB binnen en het is een i5-4300. Maarja had al een vermoeden dat de info gewoon gekopieerd was door iBood.
Nu nog wachten op de 256GB versie. :)
Haha echt! Nice! Nu inderdaad nog even wachten op de 256GB versie en hopelijk, maar waarschijnlijk wel zal die dan ook de 4300U bevatten.

Ook als je het specifiek vraagt aan de mensen van iBOOD op forum dan zeggen ze inderdaad ook nog steeds 4200U :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

XanderDrake

Build the future!

Oude stock zal waarschijnlijk goedkoop te regelen zijn door iBood, dus het zou zomaar de 4200U kunnen zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:19:
Oude stock zal waarschijnlijk goedkoop te regelen zijn door iBood, dus het zou zomaar de 4200U kunnen zijn.
Iemand van iBOOD had dus een SP2 ontvangen met een 4300U, aangezien iemand dat gepost had op productforum. Worstcase scenario is dat de voorraad een variatie is van oude en nieuwe processors, waarbij ik dan hopelijk een nieuwe variant krijg >:) :P

Het kan ook zo zijn, dat sommige SP2's misschien zijn vervangen door microsoft ergens gedurende dit jaar en dat die modellen dan toevallig een 4300U processor hebben(just a random mogelijkheid/idee :P)

Blijkbaar is de SP2 released in oktober 2013 en ergens in december 2013 kreeg de SP2 een 4300U update volgens mij. Redelijk kleine kans dat het dan nog steeds een 4200U is, maarja we zullen het zien :)

[ Voor 30% gewijzigd door falcon123 op 17-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:34
Ik heb mijn SP2 128 GB ook vandaag via iBood binnen gekregen. Lotnr 1352, dat zou ook een 4300U moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
Terpstars schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:04:
Ik heb mijn SP2 128 GB ook vandaag via iBood binnen gekregen. Lotnr 1352, dat zou ook een 4300U moeten zijn.
Als het goed is zou je de 4300U moeten hebben, maar er bestaat ook een kleine kans dat het de 4200U is.
Enige manier om het zeker te weten is om het aan te zetten. Maar dan zou je het moeten openen.

Bij deze de handleiding van iBood:
Beste iBOOD’er,

Op 4 oktober heeft u een Microsoft Surface Pro 2 gekocht, waarvoor onze dank.

Zoals aangegeven tijdens de aanbieding start uw Surface Pro 2 op in een andere taal dan het Nederlands of Engels, er volgt een keuze de set-up te doorlopen in het Spaans, Italiaans of Portugees.

Windows 8 is om te zetten in elke gewenste taal, daarom hebben wij voor u een uitgebreide handleiding geschreven. Deze is verduidelijkt met foto’s waarmee u stapsgewijs uw tablet om kan zetten naar de Nederlandse taal. Voor deze handeling (inclusief de normale installatie van Windows) bent u niet meer dan 20 minuten kwijt. Volgt u onderstaande link naar de handleiding voor het omzetten naar het Nederlands:
www.ibood.com/assets/docs...ge_v1_base_nederlands.pdf

De Microsoft Surface Pro 2 is via iBOOD verkocht met besturingssysteem Windows 8.1 Pro. Voor de volledigheid voegen wij ook een handleiding toe voor het eventueel updaten en omzetten vanaf 8.0.
Deze vindt u terug onder de volgende link.
www.ibood.com/assets/docs...8.0_to_8.1_nederlands.pdf

Mocht u vragen hebben over uw product, dan heeft u de mogelijkheid om een vraag te stellen in uw ‘Mijn iBOOD’ op de website.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Namens het hele team van iBOOD.com wensen wij u een mooi weekend toe!

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service

[ Voor 64% gewijzigd door IM4N op 17-10-2014 16:21 . Reden: mail en handleiding van iBood toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
IM4N schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:11:
[...]

Als het goed is zou je de 4300U moeten hebben, maar er bestaat ook een kleine kans dat het de 4200U is.
Enige manier om het zeker te weten is om het aan te zetten. Maar dan zou je het moeten openen.
Als ik beetje snel op internet kijk dan zie ik dat 1350 eventueel een twijfelgeval kan zijn of je een 4200U of 4300U krijgt. Maar alles wat 1351 of hoger is volgens mij gewoon de 4300U maar heb niet alles gelezen ervan.

Check dit topic dat over die lotnummers gaat: http://www.surfaceforums....1-9-cpu-lot-numbers.7559/
IM4N schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:11:
[...]
Bij deze de handleiding van iBood:
Die handleiding hebben ze volgens mij gewoon letterlijk gekopieerd van de SP1... dat verhaal van Windows 8.0 naar 8.1 is niet echt relevant.

Die handleiding zelf vind ik opzich wel handig om door het spaanse gebeuren heen te komen, maar het is niet echt een totale oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door falcon123 op 17-10-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Laatst online: 31-08 17:12
Ik zou toch wel een NL image (of engelstalig image) voor de Surface Pro 2 op prijs stellen, dus als iemand er een heeft en mij een DM wil sturen zou ik dat zeer waarderen :)

Edit:

Overigens heb ik ook bericht gekregen van iBood dat mijn Surface Pro 2 128 GB vertraagd was tot 21 oktober, maar toch is hij vandaag al bezorgd.
Lot number is 1347, dus ik heb helaas de I5-4200U te pakken.

[ Voor 38% gewijzigd door freakinlaser op 17-10-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
De voorraad is dus mixed met nieuwe en oude processors. Ik ben benieuwd welke lotnummers de 256gb voornamelijk zullen hebben. Ik had wel gelezen dat 512GB bij lotnummer 1352 zelfs nog een 4200U hadden, maar dat is volgens voornamelijk bij de 512GB aangezien die niet zo populair zijn als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

freakinlaser schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:18:
Ge,

Dit is inderdaad mijn domme fout. Ik heb wel degelijk het Surface Pro image op m'n Surface Pro 2 geinstalleerd. Ik zit te slapen.

"D'oh."

Edit: Dit is overigens niet aan te raden. Ik krijg met geen mogelijkheid meer de originele recovery image teruggezet.
Dat lijkt me stug. Via USB stick niet? En anders dm me even.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Laatst online: 31-08 17:12
(Copy-paste van m'n DM aan Ge Brander zodat anderen mijn ervaringen ook zien)

Ge,

Ik had mijn Surface Pro 2 dus met de Pro 1 euro image opnieuw geinstalleerd.
Hierbij heb ik OOK laten herpartitioneren.

Overigens werkt dit nu prima! Na alle updates en update naar Windows 8.1 Pro activeerde hij ook gewoon.

Ik had daarvoor GEEN usb backup gemaakt van oude bestaande image, deze heb ik gedownload van Microsoft (serienummer van mijn SP2 ingevoerd).

Echter, de originele Spaanse wil hij niet meer installeren. Als ik boot van deze USB en probeer (in het spaans) herstel te doen, komt weer de Euro image erop (Win 8.0 Pro), zelfs al is de interface voor het installeren in het Spaans...

Ik dacht slim te zijn en de USB installer te dwingen zijn eigen files te gebruiken door de recovery partitie leeg te maken, maar dat heeft er alleen maar in geresulteerd dat ik nu de Spaanse USB recovery helemaal niet meer kan gebruiken.

(Edit: "helemaal niet meer kan gebruiken" betekent in deze: ik kan er wel van booten, maar als ik probeer systeemherstel te starten, krijg ik een foutmelding.)

Volgens mij is er dus een probleem met de Spaanse USB recovery image gedownload van Microsoft ( SurfacePro2_BMR_50.2.8.0.zip is ook "maar" 6.487.794.972 bytes groot). Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar om met deze image terug naar originele configuratie te gaan.
Niet dat ik dat wil, maar ik heb de recovery dus vooralsnog vakkundig om zeep geholpen.

EDIT2:
Ik heb van een gebruiker van XDA-Developers een Surface Pro 2 8.1 Euro image kunnen downloaden.
Mijn SP2 wordt op dit moment weer gereset, dit lijkt allemaal goed te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door freakinlaser op 18-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 16:44
De taalinstellingen kunnen probleemloos worden aangepast naar volledig Nederlands. Hiervoor hoef je geen nieuw image te plaatsen. Je blijft gewoon in de actieve windows-omgeving. Ik heb een uitgebreide beschrijving gepost:

koln_nl in "Problemen aanpassen Primaire taal Surface pro Win 8.1"

veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
koln_nl schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:58:
De taalinstellingen kunnen probleemloos worden aangepast naar volledig Nederlands. Hiervoor hoef je geen nieuw image te plaatsen. Je blijft gewoon in de actieve windows-omgeving. Ik heb een uitgebreide beschrijving gepost:

koln_nl in "Problemen aanpassen Primaire taal Surface pro Win 8.1"

veel plezier!
Dit is al reeds bekend, maar zie mijn post in topic van falcon123 in "Problemen aanpassen Primaire taal Surface pro Win 8.1"
Uit eindelijk is een nieuwe image toepassen beter dan het installeren van een language pack.

Als je namelijk dit topic had door gelezen, had je kunnen lezen dat dit dus al reeds besproken is :)
Maar kan wel begrijpen als je geen zin om dit topic geheel door te nemen ;) Laatste aantal pagina's is voldoende

[ Voor 13% gewijzigd door falcon123 op 19-10-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Ik ben erg geïnteresseerd in de Miracast technologie om vanaf mijn SP2 video's en games draadloos naar mijn tv te streamen, echter lees ik tegenstrijdige verhalen over de kwaliteit hiervan.

Met dit apparaatje bijvoorbeeld:
pricewatch: Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter

Iemand die hier positieve of negatieve ervaringen over heeft. Dan ben ik vooral benieuwd naar de stabiliteit; haperingen, wegvallen signaal? en hoe het zit met lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Terpstars schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:12:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Miracast technologie om vanaf mijn SP2 video's en games draadloos naar mijn tv te streamen, echter lees ik tegenstrijdige verhalen over de kwaliteit hiervan.

Met dit apparaatje bijvoorbeeld:
pricewatch: Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter

Iemand die hier positieve of negatieve ervaringen over heeft. Dan ben ik vooral benieuwd naar de stabiliteit; haperingen, wegvallen signaal? en hoe het zit met lag.
Over dat apparaat zijn mensen over het algemeen tevreden. Stabiliteit zou goed moeten zijn, maar beetje lag is inherent vrees ik. Video zal zeker lukken, over gamen heb ik een beetje twijfels, maar is allicht het proberen waard.

Ikzelf heb een Miracast dongle uit China gehaald voor 20€ en dat was geen feest. Schokkerig en erg laggy, ook via mijn SP2.
Voor gaming heb ik nu ook een DisplayPort -> HDMI + VGA plug en een HDMI kabel. Hij werkt maar is niet ideaal: de SP2 is schuin-hoekig om de randen. Mooi en redelijk comfortabel maar voor een plug is het nogal onhandig, hij past niet volledig in de inkeping en dus trekt de hdmi kabel eraan waardoor ie soms los komt en er sowieso extra gewichtsdruk-stress op staat.

Uiteindelijk wil ik toch een draadloos systeem denk ik... Dit ding is een optie of misschien de Microsoft Surface Dongle?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Precies, ik ben heel benieuwd naar de Microsoft Wireless Display Adapter (Surface dongel). Dat ding komt eind van de maand uit in de VS en met een beetje mazzel neemt een kennis er 1 mee. Gaat 60 dollar kosten en zou e.e.a. perfect moeten kunnen streamen vanaf je Surface of Phone.

Maar goed, dat is eigenlijk meer iets voor [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 20-10-2014 13:30 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Bedankt voor jullie reacties. Ik antwoord nog even in dit topic voor de volledigheid :)

Ik twijfel nu dus ook erg tussen een mini DP naar HDMI kabeltje of een Wireless Adapter. Ik denk dat ik mijn geduld nog even op de proef ga stellen, want ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van Microsofts eigen dongel. Sowieso vind ik hun idee ook net weer even wat mooier dan bovengenoemde Netgear, omdat je 'm direct in je tv plugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb zelf een random chinese Miracast dongle en het werkt an zich wel maar er zit wel een vertraging tussen wat je doet op de surface en wat je ziet op TV. Maakt voor films kijken natuurlijk niet uit, voor presenteren is het niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Heeft iemand al de Surface 2 Pro bij ParaDigit gehaald? Zo ja welke processor zit er nu in?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
jamesbond007uk schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:35:
Heeft iemand al de Surface 2 Pro bij ParaDigit gehaald? Zo ja welke processor zit er nu in?
Mijn zwager heeft de Surface Pro 2 bij Paradigit gekocht en er zit een i5 4300 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
jamesbond007uk schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:35:
Ik heb hem ook van paradigit (vorige week) ook een i5-4300U

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Inmiddels de Surface Pro 2 van iBood binnen (lag bij mijn ouders) en mbv SurfacePro2_BMR_20.2.8.0.zip succesvol geflasht naar Nederlands :)
Voor de liefhebber, ik heb een link gevonden waarvan de MD5 overeen komt met de versie die ik van een behulpzame Tweaker kreeg

Ik had er 1 uit lot 1402 dus met de i5-4300U :) Nu wachten op het installeren van de Windows Updates!

[ Voor 50% gewijzigd door Tomba op 23-10-2014 12:54 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik zie dat hij in de aanbieding is voor 599. Mooie deal of niet?

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Inmiddels een tweetal dagen met de Surface mogen werken. Hiervoor had ik een HP 8440p (Core i5-460M met 4GB RAM en een SSD) en een Surface RT. Ten opzichte van beiden vliegt de Surface Pro 2 echt. Opstarten is binnen 10 seconden helemaal klaar en ook het starten van de verschillende programma's gaat als een dolle. Opvallend genoeg heb ik nog wel een oude oplader (dus met dat kleine puntje bovenop). Bij Winsupersite las ik dat er wel Pro 2's uitgeleverd zijn met de nieuwe:
Power connector. As I noted in my Surface 2 First Impressions and Photos, that device ships with a new version of the power connector in which the "connected" light is no longer a pin-prick at the tip of the connector but is rather a ring of light that is much easier to see. My Surface Pro 2 review unit did not include this new connector, but instead used the old version. But some tell me that their own Surface Pro 2 devices do include the new connector.
Gelukkig werkt de Surface 2 24W oplader die ik ook heb ook gewoon :)

Pro's
- Snelheid (zowel tov laptop maar vooral tov Surface RT)
- Scherm is enorm scherp, de FullHD film (Lord of the Rings) die ik erop keek gisteren spatte echt van het scherm)
- Geluid verbazingwekkend goed voor zo'n klein ding, stuk beter dan mijn oude laptop en Surface RT
- De WiFi snelheid (via 5G) is super. Via speedtest.net 1ms/96Mbps/69Mbps. Beste score van alle apparatuur in huis
- Tweede schermstand is ideaal voor werken op een tabel/buro. Veel minder verkrampt dan de stand die mijn Surface RT ook al kent
- Typecover 2 is mooier (ik heb de paarse) en de achtergrondverlichting is erg prettig in het donker
- Apparaat is nu bruikbaar op schoot (a la laptop) itt mijn Surface RT (maar houdt nog altijd niet over tov een echte laptop)
- Pen is echt fun, met name OneNote is ineens nuttig :) Ook FreshPaint is erg leuk, al verwacht ik die met mijn (gebrek aan) tekenskills weinig te gaan gebruiken.
- Powerconnector maakt veel makkelijker verbinding dan op mijn Surface RT

Cons
- Ik moet echt wennen aan de 150% schaling
- In tegenstelling tot mijn Surface RT sluit ie zichzelf af in een soort hibernate. Mijn RT was cover open en gaan. Bij de Pro2 krijg ik eerst een 'Surface bootscherm'. Dit gaat zeer snel maar toch opvallend
- Pen is aan de randen (ook na recalibratie met Surface Tweak Tool) niet echt exact
- Type Cover 2 Mouseknoppen en trackpad. Mijn vriendin heeft een Type Cover 1 bij haar Surface RT en die 'muist' toch een stuk sneller. De muisknoppen zijn nu geen echte knoppen meer en met name de rechtermuisknop is lastig te bedienen
- 900 gram is toch wel zwaar als je de Surface RT gewend bent
- Hij is niet dik maar ziet er wel echt chubby uit (zeker tov de Surface RT)
- Geen plek voor de pen, dus die ga ik waarschijnlijk weinig gebruiken
- De fans zijn niet echt luidruchtig maar je hoort ze 's nachts wel goed. De Surface RT word hier in huis vooral gebruikt als mediaplayer in bed, ik weet niet of de Surface Pro 2 daar een goede vervanger voor zal zijn gezien de 'geluidsoverlast' (de RT heeft helemaal geen fans!) Hij is wel stiller dan mijn oude HP laptop
- De SP2 wordt ook (veel) warmer dan de Surface RT. Niet te warm maar je voelt het wel goed!

Ben nog aan het twijfelen of ik een MiniDP-HDMI kabel aanschaf of toch de dockingstation uit de VS importeer. Iemand hier ervaringen met kabel en/of dockingstation?

Daarnaast; ik heb een i5-4300U, maar ik zie hem niet hoger gaan dan 2,6GHz. Dat zou toch 2,9GHz moeten zijn? Iemand hier andere ervaringen mee?

Tenslotte; gebruiken jullie een antivirus? Het is fullblown Windows dus ik vrees dat ik er toch aan zal moeten geloven maar hij is nu nog zo heerlijk snel!

Al met al toch zeer tevreden. Voor een prijs die (met dank aan iBood) substantieel lager lag dan die van mijn Surface RT (en al helemaal mijn HP 8440p ;) ) heb ik nu een apparaat dat op het eerste gezicht beiden kan vervangen :D

Aanvulling; Na installatie van ASV (ESET Smart Security), Malwarebytes, Office 2013, Adobe Reader 11 en 7zip heb ik nog 83,3GB over van de 119GB (Recovery Partitie heb ik verwijderd)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 24-10-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
[b][message=43114715,noline]
Mooi, uitvoerig beschreven. Ook ik heb de SP2 nu via iBood, een week om precies te zijn. Heerlijk apparaat en ik had niet verwacht dat het scherm zoveel mooier/beter zou zijn dan de Surface RT, welke ik ook had. Ik ben het eigenlijk wel eens met al je bevindingen.

Waar kan je die recovery partitie verwijderen? Het pennetje kan je trouwens in de connector voor je voeding klikken!

Tevens moet ik ook wel een beetje wennen aan die Hibernate stand als je je SP2 opent. Ik vaag me af of dat echt van toegevoegde waarde is m.b.t. de accuduur en of het uit te zetten, zodat het net als met de Surface RT werkt.

Nog een vraagje: je schrijft dat de Type Cover 2 een stuk mooier is en de schermverlichting van toegevoegde waarde is. Ik heb nu nog de Type Cover 1. Raad je het aan om voor een Type Cover 2 te gaan, mits ik deze tweedehands voor een leuke prijs kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Terpstars schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:01:
[...]

Mooi, uitvoerig beschreven. Ook ik heb de SP2 nu via iBood, een week om precies te zijn. Heerlijk apparaat en ik had niet verwacht dat het scherm zoveel mooier/beter zou zijn dan de Surface RT, welke ik ook had. Ik ben het eigenlijk wel eens met al je bevindingen.

Waar kan je die recovery partitie verwijderen? Het pennetje kan je trouwens in de connector voor je voeding klikken!

Tevens moet ik ook wel een beetje wennen aan die Hibernate stand als je je SP2 opent. Ik vaag me af of dat echt van toegevoegde waarde is m.b.t. de accuduur en of het uit te zetten, zodat het net als met de Surface RT werkt.

Nog een vraagje: je schrijft dat de Type Cover 2 een stuk mooier is en de schermverlichting van toegevoegde waarde is. Ik heb nu nog de Type Cover 1. Raad je het aan om voor een Type Cover 2 te gaan, mits ik deze tweedehands voor een leuke prijs kan krijgen?
Om de recovery partitie te verwijderen moet je de wizard doorlopen om een herstelschijf te maken. Aan het einde van die wizard kun je 'De herstelpartitie verwijderen' waarmee je zo'n 8GB storage wint.

Ik weet dat je het pennetje in de poweraansluiting kunt duwen maar ja daarmee blokkeer je de poweraansluiting dus :) Zodra je gaat opladen moet de pen er dus sowieso van af en ik weet nu al dat ik hem dan ergens neerleg waar ik hem niet terug kan vinden ;)

Als je esthetiek belangrijker vindt dan een fatsoenlijke touchpad en bijbehorende muisknoppen dan zeg ik doen. Ook de armrest voelt een stuk fijner aan dan de 1. Als je echter geen externe muis mee wilt sjouwen zou ik persoonlijk de Type Cover 1 houden, zo bagger vind ik de touchpad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixhog
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06 17:25
Beste tweakers,
Ook ik heb de Surface Pro 2 binnen van iBood. Ik heb hem nu 2 dagen gebruikt. Nu ik hem vanmiddag opstarte en wat dingen erop had gedaan, werkt hij opeens gruwelijk sloom. Hij gaf uiteindelijk een foutmelding (met de boodfschap: kernel data inpage), en starte opnieuw op. Daarna bleef hij gruwelijk sloom. Het unlocken ging zelfs niet vloeiend. Ik heb uiteindelijk taakbeheer kunnen opstarten. Ik heb hem nu kunnen resetten en ik ga hem zo weer opnieuw instellen (in het Spaans). Ik heb overigens geen image gebruikt om hem volledig in het Nederlands te zetten. Heeft iemand anders ook zo'n probleem? Zou het aan de hardware kunnen liggen? Dat er iets is met de opslag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tomba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:23:

Tenslotte; gebruiken jullie een antivirus? Het is fullblown Windows dus ik vrees dat ik er toch aan zal moeten geloven maar hij is nu nog zo heerlijk snel!
Yes, net als jij ;) in Windows 8/8.1 zit standaard Windows Defender, combinatie van de oude Windows Defender (antispyware) en MS Security Essentials (antivirus). Dus, je zit al goed.

Ik heb ook de SP2 via iBood besteld, maar de mijne wordt pas dinsdag verzonden :( Maar... ik heb wel de 256GB/8GB versie :) Hoop er ook een 4300U in aan te treffen, maar het verschil tussen de 4200 en de 4300 is maar marginaal.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

noes schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:55:
[...]

Yes, net als jij ;) in Windows 8/8.1 zit standaard Windows Defender, combinatie van de oude Windows Defender (antispyware) en MS Security Essentials (antivirus). Dus, je zit al goed.

Ik heb ook de SP2 via iBood besteld, maar de mijne wordt pas dinsdag verzonden :( Maar... ik heb wel de 256GB/8GB versie :) Hoop er ook een 4300U in aan te treffen, maar het verschil tussen de 4200 en de 4300 is maar marginaal.
Windows Defender zou ik geen AV meer durven noemen ;) Heb inmiddels ESET Smart Security draaien en hij is nog altijd absurd snel. Ben zeer tevreden, al loopt mijn 128GB na de installatie van Office, Visio en Diablo 3 toch wel hard vol ;)

Overigens vind ik aantekeningen maken met de pen op een Surface Pro 3 toch een stuk relaxter dan op een SP2; door de breedbeeldverhouding en het gewicht is ie niet lekker vast te houden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Heeft iemand al een e-mail gekregen van iBOOD dat zijn Surface Pro 2 256GB versie verstuurd is? Zou als goed is de bedoeling moeten zijn dat die vandaag verstuurd zou moeten worden. Kan zijn dat ik straks nog een mailtje ontvang, alleen op basis van vorige ervaringen kreeg ik het mailtje altijd in de ochtend of ergens in de middag.

We shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nope... Helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
falcon123 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:44:
Heeft iemand al een e-mail gekregen van iBOOD dat zijn Surface Pro 2 256GB versie verstuurd is? ....

We shall see :)
Ik ook niet. Hoop nog wel dat het vanavond wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gisteren een keer flink gegamed (Diablo 3) Op 1280x720 draait de SP2 supervloeiend op high :) Heb wel op netvoeding gewerkt en daarvoor Grafische performance op max en koeling op actief ingesteld. Herrie van ventilatoren was prima, werd overstemd door de Studio 15 van het maatje waarmee ik speelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik ook nog niet! :( Ik hoopte er al vanavond mee te kunnen gaan spelen, rest van de week is al zo vol gepland.. Nouja, nog even geduld, heel lang zal het vast niet meer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik heb echt een idee dat die vertraging te maken heeft met de nieuwe website van iBOOD, ook al zou je denken dat dat niet uit zou moeten maken, aangezien er denk ik verschillende teams zijn voor distributie en onderhoud voor website... Just a random thought..

Ik zie namelijk nog steeds 28 oktober staan als verwachte verzenddatum. Hoop toch echt dat die vandaag of in ieder geval ergens deze week wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

falcon123 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:36:
Ik heb echt een idee dat die vertraging te maken heeft met de nieuwe website van iBOOD, ook al zou je denken dat dat niet uit zou moeten maken, aangezien er denk ik verschillende teams zijn voor distributie en onderhoud voor website... Just a random thought..

Ik zie namelijk nog steeds 28 oktober staan als verwachte verzenddatum. Hoop toch echt dat die vandaag of in ieder geval ergens deze week wordt bezorgd.
De 128GB variant kwam ook 3 dagen later dan vooraf aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

De 128GB variant kwam ook 3 dagen later dan vooraf aangekondigd.
Ja, maar toen werd je netjes geïnformeerd via een e-mailtje. Alleen nu hebben we totaal niets gehoord en ging ik er dus van uit dat die gewoon op de aangegeven datum verstuurd zou worden. Beetje jammer... :-( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Een moderator van iBOOD heeft het volgende bericht geplaatst:
Beste iBOODers,

op dit moment werkt de koppeling naar docdata in ons systeem nog niet volledig. Hierdoor worden er geen statussen in het systeem van iBOOD verwerkt.
Concreet betekend dit voor jullie als klant: er worden wel pakketten verstuurd, maar de klanten krijgen hiervan geen bericht.
Helaas is er dus momenteel geen mogelijkheid om het pakket te traceren.
Onze excusses voor het ongemak, er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bedankt voor de info falcon123. Laten we verder alle discussie over ibood levertijden hier houden:ibood forum

Zo vervuilen we deze thread niet verder. Kan niet wachten! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik weet dat het hier niet thuishoort, maar wou er toch even awareness voor opwekken:

Ik heb een "Type cover 2" met AZERTY (zwart, nieuw in verpakking) maar had graag een QWERTY (zwart, nieuw in verpakking) .
Als iemand wil ruilen, geef me een seintje!

Verder hoop ik wat constructievere posts te geven zodra mijn Surface pro 2 (ja ibood) arriveert!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:48:
Hoi ik weet dat het hier niet thuishoort, maar wou er toch even awareness voor opwekken:

Ik heb een "Type cover 2" met AZERTY (zwart, nieuw in verpakking) maar had graag een QWERTY (zwart, nieuw in verpakking) .
Als iemand wil ruilen, geef me een seintje!

Verder hoop ik wat constructievere posts te geven zodra mijn Surface pro 2 (ja ibood) arriveert!
Kan je de knoppen niet losmaken en zelf omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Kan je de knoppen niet losmaken en zelf omwisselen?
Neen. Ik wil QWERTY omdat de cijfers en symbolen anders staan..
Die 4 letters verschil zijn in mijn ogen geen ramp.. maar bij azerty moet je shift indrukken vooraleer je een cijfer kan selecteren (en zo nog wel tal van kleine zaken die vervelend zijn in mijn ogen).
Daarom zoek ik dus iemand om te wisselen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Heb ongeveer 1 maand geleden mijn surface pro 2 256 omgeruild bij ms voor een nieuwe omdat het scherm 'los' zat in de linker bovenhoek, waar het scherm overloopt in de behuizing.

Als ik er met zijn vinger zachtjes op drukte dan voelde ik het scherm inveren waarbij plop geluidjes hoorbaar waren.

Meteen toen ik een nieuwe heb ontvangen heb ik gekeken of dat exemplaar daar ook last van had, dat was toen niet het geval. Nu 1 maand later heb ik exact hetzelfde probleem als met de vorige surface :(

Hebben hier meer eigenaren last van? Heb dik 1000 euro voor se surface betaald en dit is best slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Mijn SP2 256//8GB van iBOOD is nu net aangekomen en heeft lotnummer 1345 :'( Behoorlijk oud model dus.. helaas... Maar wel had hem vandaag eigenlijk niet verwacht :P werd opeens aangebeld :P

[ Voor 25% gewijzigd door falcon123 op 01-11-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
falcon123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:58:
Mijn SP2 256//8GB van iBOOD is nu net aangekomen en heeft lotnummer 1345 :'( Behoorlijk oud model dus.. helaas...
Dat is balen. Ter info, de mijne van IBOOD is ook binnengekomen van en heeft lot number 1408. Er zit een 4300U in. Hij heeft wat minieme krasjes op de achterkant, maar is wel fabrieksnieuw zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Almerian schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:31:
[...]

Dat is balen. Ter info, de mijne van IBOOD is ook binnengekomen van en heeft lot number 1408. Er zit een 4300U in. Hij heeft wat minieme krasjes op de achterkant, maar is wel fabrieksnieuw zo te zien.
Ja vind het eigenlijk wel jammer, maar mooi dat jij wel de nieuwe variant hebt. De voorraad is dus blijkbaar toch echt mixed met oud en nieuw.

Hoppa gelijk even een nederlandse image op de Surface Pro 2 gezet zodat alles 100% nederlands is.

[ Voor 16% gewijzigd door falcon123 op 01-11-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

falcon123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:59:
[...]

Ja vind het eigenlijk wel jammer, maar mooi dat jij wel de nieuwe variant hebt. De voorraad is dus blijkbaar toch echt mixed met oud en nieuw.

Hoppa gelijk even een nederlandse image op de Surface Pro 2 gezet zodat alles 100% nederlands is.
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen (ook de 4200). Maar waar heb je die Image vandaan? Ik heb het liefst en-US, maar nl-NL is beter dan dat Spaans/Italiaan/Portugees!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:19:
[...]

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen (ook de 4200). Maar waar heb je die Image vandaan? Ik heb het liefst en-US, maar nl-NL is beter dan dat Spaans/Italiaan/Portugees!
Ik heb die image van m'n Microsoft Dreamspark account vandaan. Gewoon een normale Windows 8.1 Pro image.

Het is trouwens nog wel even oefenen voordat je al die standen die je met de freedomcase kan uitvoeren weet. Toch iets lastiger dan ik dacht :P Gewoon even wennen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

falcon123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:43:
[...]

Ik heb die image van m'n Microsoft Dreamspark account vandaan. Gewoon een normale Windows 8.1 Pro image.
Hmm, dus niet zo'n restore image... Dan laat ik het nog maar even zo en zie ik later wel of ik een her-installatie ga uitvoeren.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:46:
[...]

Hmm, dus niet zo'n restore image... Dan laat ik het nog maar even zo en zie ik later wel of ik een her-installatie ga uitvoeren.
Ik heb eerst van die spaanse image een recovery image van gemaakt en op m'n usb geplaatst en daarna gewoon de image geinstalleerd en via windows update download die volgens mij alle drivers/firmware/updates. Heb wel nog even die Wacom drivers apart gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

falcon123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:49:
[...]

Ik heb eerst die spaanse image een recovery image van gemaakt en op m'n usb geplaatst en daarna gewoon de image geinstalleerd en via windows update download die volgens mij alle drivers/firmware/updates. Heb wel nog even die Wacom drivers apart gedownload.
Ik heb geen image voor Win8.1Pro liggen, alleen Home. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 10-09 10:08
Ik zou graag de print screens maken voor een gedeelte van het scherm, met behulp van de pen.
Zo kan ik bijvoorbeeld mijn scherm in 2 delen splitsen. Links het werkscherm en rechts OneNote. Zo kan ik de print screen dan in OneNote plakken en hier eventueel tekst bij schrijven.

Heeft iemand enig idee of hier mogelijkheden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Probeer de Snipping tool eens? Je kan ook proberen met alt+printscreen, dan neem je een screenshot van het actieve venster (natuurlijk alleen als je keyboard hebt aangesloten ;))

Mijne is er helaas nog niet, postbode probeert het maandag nog eens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wailing_Banshee schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:19:
[...]

Wellicht het topic eens goed doorlezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Heb ik gedaan, hoe denk je anders dat ik weet van het bestaan van zo'n image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Hier nog een mooie guide over hoe de taalinstellingen te wijzigen en clean install te doen:
https://iboodsurfacepro2.wordpress.com/taalinstellingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik had die site zaterdag moeten hebben! Ik kon Nederland niet terug vinden, nooit gedacht om bij de P te kijken :P (uiteindelijk eerst België gepakt...)

En nog een opmerking: de tijd van mijn Surface stond zo verkeerd, dat hij geen connectie wilde maken met wat dan ook. Mijn Wifi werkte, maar de tijd werd niet gecorrigeerd. Daardoor kun je geen language pack downloaden en ook niet activeren. Misschien even vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Dat weinig werkt als je tijd niet klopt is niet surface specifiek.
Voor encryptie is een geldige tijd essentieel. Zo zijn er meer diensten waarbij een geldige tijd essentieel is.
Dus lijk het me niet nodig om dat hier te vermelden.

Mocht je een nl image willen kan je het via pm bij Tomba aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wrd schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:30:
Dat weinig werkt als je tijd niet klopt is niet surface specifiek.
Voor encryptie is een geldige tijd essentieel. Zo zijn er meer diensten waarbij een geldige tijd essentieel is.
Dus lijk het me niet nodig om dat hier te vermelden.

Mocht je een nl image willen kan je het via pm bij Tomba aanvragen.
Het probleem was dat ik geen idee had wat mijn tablet mij vertelde (keek totaal niet naar de tijd...) omdat dat ook in het Spaans was... Toen ik mijn Asus in Februari kocht (ook een Windows 8.1 tablet) stond de tijd namelijk wel goed, en als je een nieuwe installatie doet van een PC, moet je de tijd zetten. Dus ik had er totaal niet aan gedacht dat die tijd een probleem was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wailing_Banshee schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:28:
[...]

Heb ik gedaan, hoe denk je anders dat ik weet van het bestaan van zo'n image?
Heb je de image dan inmiddels? (Zo nee heb je denk ik niet goed gelezen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nog niet, die ga ik vanavond downloaden... (en ik had wel gelezen dat jij hem had, maar daar heb ik niets aan...) Ik heb via xda een link gekregen (zal wel groot zijn en mijn snelheid niet, dus het zal wel even duren, ben ik bang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pienne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 18:51
citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:34:
Ik heb een Pro 2 van de Paradigit, hebben jullie nog steeds die recovery image nodig?
Ik heb hem in elk geval nog nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pienne schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:22:
[...]

Ik heb hem in elk geval nog nodig
Ok, de aller-allerlaatste keer dan :) Lees deze post eens goed door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zo, hier is ook een Surface Pro 2 256gb met U4300 cpu de image aan het installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pienne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 18:51
Tomba schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:10:
[...]

Ok, de aller-allerlaatste keer dan :) Lees deze post eens goed door :)
Ben inderdaad wat blind, maar heb ondertussen een image gekregen. Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren de image maar 2 keer geinstalleerd, 1 keer in het Nederlands, maar ik kan daar gewoon niet aan wennen, dus daarna nog maar eens gedaan en nu in het Engels... En nu nog bedenken wat ik er allemaal op ga zetten (256Gb lijkt veel, maar is natuurlijk ook snel vol!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gisteren en eergisteren eerste ervaringen van gebruik van de SP2 in een cursusomgeving. De eerste dag was ik na 4,5 uur klaar met de accu (Gebalanceerde profiel op 30% helderheid)
Na maximaal tweaken (Search indexing uit op accu, max processors snelheid op 30%, 20% helderheid, alle batterijbesparende zaken aan en mbv XTU een undervolt van -60mV, Bluetooth uit) bleef ik nét onder de 6 uur gebruik. (10% accu resterend)

Applicaties die ik gebruikte:
- IE 11 desktop
- Citrix Receiver
- OneNote 2013

Op de achtergrond de standaard Windows zaken, OneDrive en Eset Smart Security, continu verbonden met het (unencrypted) WLAN guest network en een Logitech optische muis aangesloten op de USB poort.
Al met al toch een kleine tegenvaller dus... Mijn Surface RT was erg traag maar haalde probleemloos 10 uur in dezelfde setting. Ben bang dat ik toch de Powercover zal moeten gaan ritselen :-/

T wordt tijd voor een Battery Sense op Windows 8.1, ben toch wel benieuwd waar de accu aan op ging.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 06-11-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tomba schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:29:
T wordt tijd voor een Battery Sense op Windows 8.1, ben toch wel benieuwd waar de accu aan op ging.
Die data kun je zelf ook eruit halen mbv powercfg.

Ik heb een batch bestand gemaakt met deze drie commando's (draaien onder extended privileges)

powercfg /batteryreport /output %USERPROFILE%\Desktop\battery_report.html
powercfg /energy /output %USERPROFILE%\Desktop\energy.html
powercfg /sleepstudy /output %USERPROFILE%\Desktop\sleep_study.html

En dan krijg je netjes een setje html bestanden met daarin precies beschreven wat wanneer hoeveel stroom gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle vraagjes:

1.Mijn bluetooth muis verliest zn verbinding als ik hem een tijd niet gebruik (met mijn vorige laptop moest ik hem even aan en uit zetten en werkte ie weer) nu moet ik hem continu opnieuw pairen via het bluetooth-scherm.

2. Is er een mogelijkheid dat de achtergrondverlichting van de typecover 2 permanent aan blijft?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Iemand die toevallig een goede aanbieding heeft gezien met TypeCover? Ik had verwacht dat er nog wel betere aanbiedingen dan de iBOOD voorbij zouden komen met TypeCover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk nog nooit een ongebundelde aanbieding gezien, maar ik heb ook wel interesse..
Heb momenteel een azerty maar zou liever een qwerty hebben (iemand vinden om te ruilen lijkt me helaas onmogelijk)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:57:
Eigenlijk nog nooit een ongebundelde aanbieding gezien, maar ik heb ook wel interesse..
Heb momenteel een azerty maar zou liever een qwerty hebben (iemand vinden om te ruilen lijkt me helaas onmogelijk)..
Volgens mij bedoelt ie ook een bundle. iBood had een SP2 met een Typecover1 in de aanbieding enige tijd terug (maar die was voor 3:00u s ochtends al uitverkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tomba schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:35:
[...]

Volgens mij bedoelt ie ook een bundle. iBood had een SP2 met een Typecover1 in de aanbieding enige tijd terug (maar die was voor 3:00u s ochtends al uitverkocht)
En dat was de 128GB/4GB versie. Ben blij dat ik die niet heb besteld, maar de 256GB/8GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ondanks de Nederlandse image krijg ik zo nu en dan nog wel Spaanse suggesties in beeld. In de Microsoft store ook, de eBay app is in het Spaans en krijg je niet in het Engels ondanks dat ik hem in de opties van de app zelf op Engels heb gezet :(

Zit dat dan toch ergens in de indentificatie code van de surface waar een regiocode aan gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PatrickG schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:02:
Ondanks de Nederlandse image krijg ik zo nu en dan nog wel Spaanse suggesties in beeld. In de Microsoft store ook, de eBay app is in het Spaans en krijg je niet in het Engels ondanks dat ik hem in de opties van de app zelf op Engels heb gezet :(

Zit dat dan toch ergens in de indentificatie code van de surface waar een regiocode aan gekoppeld is?
Heb je wel je land ingesteld als NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online

Dan heb je volgens mij geen nederlandse image gebruikt, maar gewoon een language pack en wat dingen betreft taal ingesteld. Ik heb namelijk een (aparte/eigen) W8.1 image gebruikt die volledig nederlands is. Ik heb van de originele iBOOD spaanse image nog wel een recovery image gemaakt en daarna mijn eigen NL image erop gezet.

Misschien heb je hier wat aan: https://iboodsurfacepro2.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
falcon123 schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:45:
[...]
Dan heb je volgens mij geen nederlandse image gebruikt, maar gewoon een language pack en wat dingen betreft taal ingesteld. Ik heb namelijk een (aparte/eigen) W8.1 image gebruikt die volledig nederlands is. Ik heb van de originele iBOOD spaanse image nog wel een recovery image gemaakt en daarna mijn eigen NL image erop gezet.

Misschien heb je hier wat aan: https://iboodsurfacepro2.wordpress.com/
Ik heb de image van Tomba gebruikt. Alles is ook Nederlands. Maar ik opende bijvoorbeeld de site van dlcompare.com via een link en kreeg een spaanse versie van de site. Ook de windows store is gewoon Nederlands, met uitzondering van wat ik tegenkwam met de eBay app. Zie foto's:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/ebay%20app.png
https://dl.dropboxusercon...4/dl%20compare%20site.png
https://dl.dropboxusercon...35354/windows%20store.png

Dus ik weet niet waar ik het fout zou kunnen hebben gedaan, maar ik heb Tomba zijn stappen gevolgd...

Ook merkte ik laatst dat de wifi erg traag was, maar dat schijnen wel fixes voor te zijn. Ik moet daar nog even induiken.
noes schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:23:
[...]
Heb je wel je land ingesteld als NL?
Ja. :)

EDIT:

O wacht... Land en regio staan allemaal goed, maar dit is wel vaag:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/taalinstellingen.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/taalinstellingen2.png

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickG op 16-11-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Spaans verwijderen, overal nalopen of NL default is, zou voldoende moeten zijn :)

Check ool de overrides, of stel die opnieuw in op NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wellicht heb je hier wat aan; voordat ik de NL image vanaf USB geladen heb, heb ik eerst de oorspronkelijke Recovery partitie gebackupt naar USB en verwijdeerd. Had nl gelezen dat hij anders nog wel eens de bestaande recovery partitie gebruikt ipv de inhoud van de USB stick. Kreeg je bij configuratie wel de optie voor Nederlands?

(Voor de volledigheid, ik heb 0,0 Spaans op mijn SP2 staan sinds ik recovery heb gedaan)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 17-11-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denekamp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:51
Ik heb gewoon Windows 8.1 pro geïnstalleerd en alles was oke. Drivers inclusief windows licentie.
misschien is dat een optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik ga hem gewoon nog een keertje opnieuw installeren van de week en ga dan extra letten op het verwijderen van de originele partitie, al lijkt het me sterk dat ik die keuze niet gemaakt heb.

Jullie hebben dus ook geen Spaanse eBay app?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienixs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 18:04
Je zou nog kunnen kijken welke huidige locatie is ingesteld bij Land/Regio. Bij mij stond de locatie nog op Spanje waardoor ik ook een Spaanse store kreeg en sommige sites naar de Spaanse versie ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb de optie om een Spaans taalpakket te downloaden verwijderd en daarna kreeg ik een Engelse versie van de eBay app om te downloaden. Maar ik blijf het vaag vinden en ik pak van de week nog wel een moment om de Nederlandse image er opnieuw op te zetten. Bedankt voor de snelle reacties trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verdulleme,

Ik zat te zoeken naar het resizen van verschillende dingen, maar ik heb daardoor mijn onscreen tobo laten krimpen..hij is nu sowieso minder breed. Wie Oh wie weet hoe je de toetsen weer groter moet maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik verbaas me over de matige 2ehands markt voor de Surface. Ik heb mijn exemplaar nu al een aardige tijd te koop staan (wil naar de 3 overstappen) en ik heb enkel een onzinbod gehad...
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2