Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb ook de Surface Pro 2 via iBOOD gekocht, maar ik las dat die met een andere taal dan engels of nederlands waarschijnlijk wordt aangeleverd. Gezien het vorige topic bij iBOOD over de Pro 1 krijg je dan waarschijnlijk een italiaanse of spaanse variant. iBOOD bied als oplossing dan om een language pack te installeren alleen die dekken volgens Microsoft maar 60-80% in totaal.

Ik wil dus als ik mijn Surface Pro 2 heb, gelijk een nederlands of engelse image(via m'n Dreamspark
account) erop installeren zonder ook maar de spaanse/italiaanse variant te installeren die waarschijnlijk standaard wordt aangeleverd via iBOOD. Ik heb namelijk eigenlijk geen zin om eerst de iBOOD image te installeren en alle updates te doen en dan pas m'n eigen nieuwe image erop toe te passen.

Is dit handig zonder eerst een recovery image te maken van het origineel van iBOOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Kun je dus niet even makkelijk een Nederlandse OEM windows 8 downloaden, erop installeren via usb en de productcode activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 10:48
Volgens mij kan je het beste je Surface Pro 'opnieuw instellen'. link
Oplossing 3: Je Surface Pro opnieuw instellen
Waarschuwing
Na het opnieuw instellen wordt de Surface teruggezet naar de fabrieksinstellingen:
  • Bij het opnieuw instellen worden Windows en de apps die op je Surface geïnstalleerd waren bij aankoop, opnieuw geïnstalleerd.
  • Na het opnieuw instellen kun je de Surface instellen alsof deze gloednieuw is.
En een recovery image kan je ook op de microsoft site downloaden. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Volgens iemand op iBOOD is dat wanneer je je product key/serienummer van je Surface apparaat invoert dan krijg je dus gewoon een spaanse/italiaanse image.
Werkt helaas ook niet; serienummer moet ingegeven worden waardoor je een Spaans/Italiaanse image krijgt…
http://nl-nl.forum.ibood....5_dual_core_en_128gb_ssd/

Ik dacht namelijk ook dat dat de oplossing in eerste instantie was, maar blijkbaar kan je dus niet elke taal kiezen bij die mogelijkheid. Je serienummer is dus waarschijnlijk gekoppeld aan de taal van de image, terwijl een product key niet taalafhankelijk is en je zou dus gewoon een engelse of NL image kunnen gebruiken en dan als nog de bijgeleverde key gebruiken voor activatie.

Als goed is, zou je volgens mij een gewone windows 8(.1) image kunnen gebruiken en gebruikt de Surface Pro 2 niet een speciaal image hiervoor ofzo? Het is toch gewoon normale W8(.1) image + Surface pro 2 drivers?

[ Voor 45% gewijzigd door falcon123 op 08-10-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

XanderDrake

Build the future!

Oh lekker. Ik vond de prijs al zo laag, dit verklaart het een beetje.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik hoop niet dat de Surface Pro 2 dezelfde gedoe gaat krijgen zoals het met de Pro 1 blijkbaar was:

http://nl-nl.forum.ibood..../comment-page-6/#comments

Het is gewoon kwestie van nieuwe image verkrijgen & installeren, maar oke :P voor sommige mensen is dat al lastig zat....

[ Voor 4% gewijzigd door falcon123 op 08-10-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je kunt wel ergens een Windows setup vandaan halen (NL of EN, wat maar je voorkeur is). Installeren, key invoeren van de originele installatie en dan zou je gewoon een NL of Engelstalige Windows moeten hebben. Er zijn tooltjes om de originele product key uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:02:
Je kunt wel ergens een Windows setup vandaan halen (NL of EN, wat maar je voorkeur is). Installeren, key invoeren van de originele installatie en dan zou je gewoon een NL of Engelstalige Windows moeten hebben. Er zijn tooltjes om de originele product key uit te lezen.
I know, Ik hoop ook gewoon dat ergens in de doos of op het apparaat de product key staat, zo dat ik niet eerst die spaanse/italiaanse variant hoef te installeren om die product key te kunnen uit lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

I know, Ik hoop ook gewoon dat ergens in de doos of op het apparaat de product key staat, zo dat ik niet eerst die spaanse/italiaanse variant hoef te installeren om die product key te kunnen uit lezen.
Hier ervaring met de iBood aanbieding van de Surface Pro 1 enkele maanden geleden. Ik heb vier verschillende Pro systemen opnieuw geinstalleerd via WDS. Vooraf eerst de spaanse versie gestart om met een tool de key uit te lezen. Na herinstallatie van de Windows 8.1 Update 1 EN versie is het me twee keer wel gelukt om de uitgelezen key te gebruiken en twee keer niet... Heel vaag. Er is dus geen garantie dat het lukt. Misschien zijn er andere ervaringen met de Surface Pro 2 maar de apparaten zijn toch wel enigzins vergelijkbaar.

Link met uitleg als je ook via WDS wilt installeren.

Oh, en er staat geen product key op de doos of op de SP zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 08-10-2014 14:39 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Toch debiel dat het zo moet. De meeste doorsnee consumenten zullen dit niet kunnen.
Maar goed, daarom zijn er tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Gé Brander schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:29:
[...]

Hier ervaring met de iBood aanbieding van de Surface Pro 1 enkele maanden geleden. Ik heb vier verschillende Pro systemen opnieuw geinstalleerd via WDS. Vooraf eerst de spaanse versie gestart om met een tool de key uit te lezen. Na herinstallatie van de Windows 8.1 Update 1 EN versie is het me twee keer wel gelukt om de uitgelezen key te gebruiken en twee keer niet... Heel vaag. Er is dus geen garantie dat het lukt. Misschien zijn er andere ervaringen met de Surface Pro 2 maar de apparaten zijn toch wel enigzins vergelijkbaar.

Link met uitleg als je ook via WDS wilt installeren.

Oh, en er staat geen product key op de doos of op de SP zelf.
Bij het bedrijf waar ik werk, gebruiken we dit wel, maar voor thuis gebruik is dit dan niet een beetje overdreven en is het toch ook gewoon mogelijk om een installatie te doen met gewoon een USB stick ofzo...?

Maar als ik het goed begrijp, moest ik dus eerst inderdaad die iBOOD image installeren voor het uitlezen van de key wat dan hopelijk werkt :P Daarna mag ik dan weer m'n eigen image erop knallen en hopen dat die product key het erop doet dan(volgens jouw verhaal) :P

Toen je de uitgelezen key niet kon gebruiken, lag dit dan niet aan de tool ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:49:
[...]

Bij het bedrijf waar ik werk, gebruiken we dit wel, maar voor thuis gebruik is dit dan niet een beetje overdreven en is het toch ook gewoon mogelijk om een installatie te doen met gewoon een USB stick ofzo...?
1) Omdat ik er vier moest doen
2) Omdat het kan ;)
3) Een beetje uitdaging in het leven :)
Maar als ik het goed begrijp, moest ik dus eerst inderdaad die iBOOD image installeren voor het uitlezen van de key wat dan hopelijk werkt :P Daarna mag ik dan weer m'n eigen image erop knallen en hopen dat die product key het erop doet dan(volgens jouw verhaal) :P

Toen je de uitgelezen key niet kon gebruiken, lag dit dan niet aan de tool ofzo?
Dat is nu juist een beetje lastig na te gaan. Als ik terug zou kunnen naar de beginsituatie dan had ik het kunnen controleren maar dat kon dus niet.

Oh, en als je de recovery image zoekt:
https://www.microsoft.com...downloadablerecoveryimage
Wel eerst je device registreren natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 08-10-2014 15:03 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Gé Brander schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:54:

Dat is nu juist een beetje lasting na te gaan. Als ik terug zou kunnen naar de beginsituatie dan had ik het kunnen controleren maar dat kon dus niet.
Ja ok, alright in ieder geval bedankt voor de info, ik zal het wel zien :)

Trouwens btw nog dit hoesje(Freedom case) besteld voor de Surface pro 2, ziet er goed uit, maar bijzonder snel afgeleverd.

Zaterdagavond besteld en het is maandag verstuurd van uit USA en blijkbaar volgens de Fedex tracking website is het nu al bij mij thuis afgeleverd. Ik heb nog geen eens de duurste bezorg methode gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

Ja ok, alright in ieder geval bedankt voor de info, ik zal het wel zien :)

Trouwens btw nog dit hoesje(Freedom case) besteld voor de Surface pro 2, ziet er goed uit, maar bijzonder snel afgeleverd.

Zaterdagavond besteld en het is maandag verstuurd van uit USA en blijkbaar volgens de Fedex tracking website is het nu al bij mij thuis afgeleverd. Ik heb nog geen eens de duurste bezorg methode gekozen.
Ziet er goed uit dat hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:02:
[...]
Geen customs hoeven te betalen?

Ik vind deze heel mooi, zeker omdat ik van echt leder houd: http://www.dbramante1928....ce-rt-pro-golden-tan.html

Maar die freedom case geeft wel een relaxte extra platte positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Geen customs hoeven te betalen?

Ik vind deze heel mooi, zeker omdat ik van echt leder houd: http://www.dbramante1928....ce-rt-pro-golden-tan.html

Maar die freedom case geeft wel een relaxte extra platte positie.
Niet dat ik weet, ben op het moment niet thuis, zal dat anders eventueel nog wel ff laten weten.
Daarnaast is die case van jou ook wel mooi, maar ik vind die freedom case wel wat praktischer en bied wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zo'n freedomcase wil ik al een hele tijd bestellen.. was lange tijd niet op voorraad. En nu is ineens de site plat? :?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
dreameater schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:22:
Zo'n freedomcase wil ik al een hele tijd bestellen.. was lange tijd niet op voorraad. En nu is ineens de site plat? :?
Ik zag wel op de website dat ze sinds 5 september weer voorraad hebben
FreedomCases Back in Stock!
September 05 2014
We're happy to announce that our new batch of FreedomCases has arrived! We have already begun shipping orders out for those models that were backordered.

All models are back in stock and ship by the next business day.

Please note that due to the high demand of the FreedomCase, we only have limited quantities available of each model. If you'd like to purchase a FreedomCase, we'd recommend placing your order as early as possible.
http://www.freedomcase.com/blogs/news

Maar de website is op dit moment bij jou plat? Bij mij doet de website het prima....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hier doet de site het ook gewoon... Ben benieuwd naar de invoerrechten :)
Hij heeft wel heel wat meerwaarde dan een gewone sleeve...

Ben er ook nog niet over uit wat ik ga kopen als toetsenbord. Zo'n type cover is wel serieus geld...
Misschien een klein los toetsenbord en een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

PatrickG schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:03:
[..]
Ben er ook nog niet over uit wat ik ga kopen als toetsenbord. Zo'n type cover is wel serieus geld...
Mijn advies is om de type cover niet te halen om mee te typen.
Ik gebruik het voornamelijk als cover. Elke keer als ik toch gebruik maak van de type mogelijkheden erger ik me eraan.
  • De toetsen hebben weinig travel.
  • Touchpad is vreselijk.
  • Muisknoppen op de touchpad werken niet prettig.
Op een bureau is de type cover nog redelijk functioneel, maar dan kan je net zo goed een losse toetsenbord erbij pakken. Onderweg in een trein of bus typ ik liever met de on screen keyboard.
Zelfs op de bank gebruik ik liever de on screen keyboard dan de typecover.

Naar mijn gevoel typ ik sneller met de on screen keyboard dan met de cover vanwege de vele typfouten die ik maak en backspace vaak mis waardoor het nog langer duurt.

Bovenstaande is puur mijn eigen ervaring. Het kan natuurlijk zijn dat anderen er goed mee kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de type cover 2 en type cover 3? Kan nergens echt een daadwerkelijke type cover 2 vs 3 vergelijking vinden.

Ik heb in de winkel alleen de type cover 3 kunnen proberen. Plat en de manier dat die wat hoger staat. Beide vond ik opzich wel ok typen, maar als die iets hoger staat zoals bij de SP3 dat is wel een behoorlijk groot verschil en typt duidelijk wel een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik denk niet dat de Surface Pro 2 een magnetisch beeldscherm heeft zoals de Pro 3. Als dat niet zo is, kan het toetsenbord ook niet dubbel geklapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:33:
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de type cover 2 en type cover 3? Kan nergens echt een daadwerkelijke type cover 2 vs 3 vergelijking vinden.

Ik heb in de winkel alleen de type cover 3 kunnen proberen. Plat en de manier dat die wat hoger staat. Beide vond ik opzich wel ok typen, maar als die iets hoger staat zoals bij de SP3 dat is wel een behoorlijk groot verschil en typt duidelijk wel een stuk fijner.
Het grootste verschil is natuurlijk het formaat.......... aangezien de SP3 12" is, is de type cover 3 ook een stuk groter, zodat het scherm volledig bedekt wordt. Overigens werkt de type cover 3 wel op de SP1 en 2 dus het kan wel, het ziet er alleen niet uit :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:03:
Hier doet de site het ook gewoon... Ben benieuwd naar de invoerrechten :)
Hij heeft wel heel wat meerwaarde dan een gewone sleeve...

M'n freedom case pakketje lag gewoon in de brievenbus, Ik zag niets van extra kosten of iets dergelijks, dus geen invoerrechten en dergelijke blijkbaar :) Hij ziet er goed uit! Nu de Surface Pro 2 zelf nog :P
PatrickG schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:02:
Ik denk niet dat de Surface Pro 2 een magnetisch beeldscherm heeft zoals de Pro 3. Als dat niet zo is, kan het toetsenbord ook niet dubbel geklapt worden.
De surface pro 2 heeft inderdaad helaas geen magnetisch gedeelte bij het beeldscherm zoals de Pro 3.
Ramon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:30:
[...]

Het grootste verschil is natuurlijk het formaat.......... aangezien de SP3 12" is, is de type cover 3 ook een stuk groter, zodat het scherm volledig bedekt wordt. Overigens werkt de type cover 3 wel op de SP1 en 2 dus het kan wel, het ziet er alleen niet uit :p
Haha ja uiteraard dat wist ik al, bedoelde eigenlijk meer het verschil in typen oftewel komt de Type cover 2 enigzins in de buurt van de type cover 3 qua typen, aangezien ik alleen die heb kunnen proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door falcon123 op 08-10-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Ik heb een type cover 2 gehad en nu een type cover 3. Het typen voelt voor mij nagenoeg exact hetzelfde tussen de twee. De toetsen zijn even groot, je hebt alleen iets meer ruimte aan de zijkanten. De trackpad is echter een wereld van verschil. Echt veel beter. Klikken en slepen (Sowieso alles met de muisknoppen) was een ramp met de sponzige muistoetsen van de type cover 2, en dat gaat gewoon goed met de in het trackpad ingebouwde muisknoppen van de type cover 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
evdakker schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:30:
Ik heb een type cover 2 gehad en nu een type cover 3. Het typen voelt voor mij nagenoeg exact hetzelfde tussen de twee. De toetsen zijn even groot, je hebt alleen iets meer ruimte aan de zijkanten. De trackpad is echter een wereld van verschil. Echt veel beter. Klikken en slepen (Sowieso alles met de muisknoppen) was een ramp met de sponzige muistoetsen van de type cover 2, en dat gaat gewoon goed met de in het trackpad ingebouwde muisknoppen van de type cover 3..
Thanks voor de info, dat is wel mooi dan dat de type cover 2 vergelijkbaar is met de type cover 3 qua typen. Die trackpad maakt niet zo veel uit, veel kan je toch via touch doen en anders gebruik ik wel een externe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:48:
Ik heb ook de Surface Pro 2 via iBOOD gekocht, maar ik las dat die met een andere taal dan engels of nederlands waarschijnlijk wordt aangeleverd. Gezien het vorige topic bij iBOOD over de Pro 1 krijg je dan waarschijnlijk een italiaanse of spaanse variant. iBOOD bied als oplossing dan om een language pack te installeren alleen die dekken volgens Microsoft maar 60-80% in totaal.

Ik wil dus als ik mijn Surface Pro 2 heb, gelijk een nederlands of engelse image(via m'n Dreamspark
account) erop installeren zonder ook maar de spaanse/italiaanse variant te installeren die waarschijnlijk standaard wordt aangeleverd via iBOOD. Ik heb namelijk eigenlijk geen zin om eerst de iBOOD image te installeren en alle updates te doen en dan pas m'n eigen nieuwe image erop toe te passen.

Is dit handig zonder eerst een recovery image te maken van het origineel van iBOOD?
Ik zou sowieso een recoverydisk maken als ik jou was, kun je m tenminste echt factory default maken mocht dat nodig zijn.

Ook ik heb overigens via iBood de Surface 2 Pro besteld, zijn er wellicht mensen die mij (ons ;) )de Nederlandse recovery disk ter beschikking zouden willen stellen? toch een stukkie praktischer dan met tooltjes keys uit te lezen etc.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
IM4N schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:00:
Volgens mij kan je het beste je Surface Pro 'opnieuw instellen'. link

[...]

En een recovery image kan je ook op de microsoft site downloaden. link
falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:34:
Volgens iemand op iBOOD is dat wanneer je je product key/serienummer van je Surface apparaat invoert dan krijg je dus gewoon een spaanse/italiaanse image.

[...]

http://nl-nl.forum.ibood....5_dual_core_en_128gb_ssd/

Ik dacht namelijk ook dat dat de oplossing in eerste instantie was, maar blijkbaar kan je dus niet elke taal kiezen bij die mogelijkheid. Je serienummer is dus waarschijnlijk gekoppeld aan de taal van de image, terwijl een product key niet taalafhankelijk is en je zou dus gewoon een engelse of NL image kunnen gebruiken en dan als nog de bijgeleverde key gebruiken voor activatie.
Dus als iemand met een Nederlandse Surface Pro 2 zijn serienummer hier invoert krijgt diegene dus een NL recovery image die wij dan ook kunnen gebruiken? (correct me if I'm wrong)
Nu nog iemand vinden die dat doet en die de recovery image ter beschikking stelt aan ons.

Wat Tomba hierboven dus ook zegt in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ja, maar omdat de SP2 van de iBOOD dus geen nederlandse modellen zijn, krijg je dus wss een spaanse/italiaanse image. Ik heb alvast een W8.1 NL image gedownload via m'n Microsoft Dreamspark account.

Daarnaast moet je naast de image nog steeds de tool gebruiken om de productkey te achterhalen van je SP2 iBOOD model.

[ Voor 33% gewijzigd door falcon123 op 09-10-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
Kunnen we de image van de SP1 niet gebruiken? Staat hier:
http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-7/#comment-625490

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik ga het risico in ieder geval niet nemen ;)
Ik hoop dus dat 1 van mijn medetweakers zo lief is de SP2 recovery disk Nederlands (anoniem) op internet te plaatsen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 09-10-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik weet niet of dat een image is die bedoeld is voor de surface pro 1 dus inclusief SP1 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hoe zit het dan met de activatie? Zo'n reservekopie is dus niet gekoppeld aan een productcode, maar de Windows versie wordt geactiveerd doordat het systeem uit de hardware een ID haalt?

Anders activeert iedereen z'n Surface straks met de productcode van diegene die de reservekopie beschikbaar stelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Volgens mij werkt de activatiecode inderdaad via de hardware, dus een recoveryimage zou eenduidig moeten zijn (zonder key van de gebruiker), hier staat ook nog een aardig stukje wat zou kunnen werken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2711610
In mijn geval beschik ik wel over een windows 8.1 x64 iso (Dat is dan weer niet legaal om die ter beschikking te stellen natuurlijk).

[ Voor 45% gewijzigd door TSS_Droopy op 09-10-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Het image is gewoon gebaseerd op een bepaalde taal en vaak bij OEM modellen, wordt de activatie automatisch uitgevoerd wanneer het apparaat voor de eerste keer wordt ingesteld. Het is alleen zo dat een productkey niet taal afhankelijk is. Je zou dus gewoon een NL/EN image kunnen gebruiken en een spaanse(de originele iBOOD geleverde) productkey voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Maar een OEM kopie van de set-up disks voor Windows 8 (of Windows 8.1) werkt dus weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
falcon123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:54:
[...]

M'n freedom case pakketje lag gewoon in de brievenbus, Ik zag niets van extra kosten of iets dergelijks, dus geen invoerrechten en dergelijke blijkbaar :) Hij ziet er goed uit! Nu de Surface Pro 2 zelf nog :P

[...]

De surface pro 2 heeft inderdaad helaas geen magnetisch gedeelte bij het beeldscherm zoals de Pro 3.

[...]

Haha ja uiteraard dat wist ik al, bedoelde eigenlijk meer het verschil in typen oftewel komt de Type cover 2 enigzins in de buurt van de type cover 3 qua typen, aangezien ik alleen die heb kunnen proberen.
Past de Pro 3 cover eigenlijk op de Pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Terpstars schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Feli met je aankoop, ik zat ook te wachten op het juiste moment om een pro 2 te kopen en dat heb ik dan ook gedaan met de iBood aanbieding.
Wat ik van plan ben ermee te doen. Ik vervang er mijn Surface rt tablet en mijn pc mee, die gaan de deur uit. Ik gebruik 'm op m'n bureau voor de studie en eventueel een game waar ik een tobo en muis bij nodig heb. Op de bank en in bed als tablet om te surfen, Netflix te kijken of Hearthstone te spelen en ik neem 'm mee naar school als mini laptop. Tevens kan ik 'm ook nog als steam gamingmachine of als mediaplayer aansluiten op m'n pc. Zoveel mogelijkheden, heerlijk! Iemand nog aanvullen?
Thanks voor je bericht! Jij ook! Ben benieuwd!

Hebben jullie die Freedomcase in de leather uitvoering besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-10-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Thanks voor je bericht! Jij ook! Ben benieuwd!

Hebben jullie die Freedomcase in de leather uitvoering besteld?

Past de Pro 3 cover eigenlijk op de Pro 2?
Ik heb de freedom case gister ontvangen en ik heb de PU leather variant gekozen.

Maar ik weet niet helemaal zeker of de Type cover 3 werkt op de Pro 2, maar volgens mij wel.
Alleen het zal er waarschijnlijk een beetje raar uit zien, aangezien de Type cover 3 breder is dan de Pro 2.

[ Voor 10% gewijzigd door falcon123 op 09-10-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
falcon123 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:13:
[...]

Ik heb de freedom case gister ontvangen en ik heb de PU leather variant gekozen.

Maar ik weet niet helemaal zeker of de Type cover 3 werkt op de Pro 2, maar volgens mij wel.
Alleen het zal er waarschijnlijk een beetje raar uit zien, aangezien de Type cover 3 breder is dan de Pro 2.
Voelt die Freedom case een beetje degelijk aan? Ben benieuwd of die 'kickstand' ook goed werkt. Dat is regelmatig gammel. :-)

Kon online niks over de compatibility vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-10-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
In mijn ervaring met de Surface Pro 1 sinds release, kun je niet zomaar een image erop knallen en hopen dat hij op een of ander manier de product key uit de hardware haalt. Het zal vast wel technisch mogelijk zijn, maar zo werkt het op Surface tablet bij mijn weten nog niet.

De tablet komt met een recovery partitie. Deze zal dezelfde taal weer installeren en is wél automatisch geactiveerd. Wil je een andere taal erop dan is het het makkelijkste om een Windows (8 of 8.1) setup in de taal die je wilt hebben te bemachtigen. Dit kan op een aantal legale en mogelijk minder legale manieren :P.

Pluk eerst de product key uit de huidige installatie met een tool als Belarc Advisor. Kost je misschien 5 minuten. Installeer daarna vrolijk Windows zoals je op elke PC zou doen, maar gebruik de Windows 8 of 8.1 Professional key van deze pagina (met je originele key is het mogelijk dat hij niet wil installeren). Na installatie activeer je met de originele key en je bent klaar.

Heb je gelijk geen recovery partitie meer nodig, want nu weet je hoe je een clean install kunt doen ;). En je hoeft niet te hopen dat iemand een NL image ergens online zet. Als je nog een Windows 8 key hebt kun je zelf bijv. een 8.1 installatie USB stick maken, zie hier onder het kopje "Download Windows 8.1 With a Windows 8 product key" (maar negeer de rest :P). Deze methode pakt voor zover ik weet de taal van het host systeem waarop de setup wordt gedownload als taal voor de image zelf. Dus download je het op een NL Windows krijg je een NL setup.

Over de Freedomcase, die heb ik ook om mijn SP1. Top case! Als je eenmaal doorhebt hoe alle standen in elkaar zitten werkt het feilloos. En de kickstand is gewoon de kickstand van de Surface zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

IM4N schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:36:
[...]
Dus als iemand met een Nederlandse Surface Pro 2 zijn serienummer hier invoert krijgt diegene dus een NL recovery image die wij dan ook kunnen gebruiken? (correct me if I'm wrong)
Nu nog iemand vinden die dat doet en die de recovery image ter beschikking stelt aan ons.
Twee ervaringen:
Surface RT uit de Franse Microsoft Store met een frans image er op geleverd gekregen. Via de eerder genoemde, volledig legale en legitieme Microsoft Surface RT image gedownload van de Microsoft website en de NL versie geïnstalleerd. Volledig de Franse versie vervangen dus. Geen language pack maar gewoon de NL versie volledig opnieuw geïnstalleerd.

Surface Pro (IT/ES/P versie):
Nieuwe image zelf gemaakt en twee keer gelukt met uitlezen van de key vooraf en twee keer niet gelukt na uitlezen van de key vooraf.
De image die gedownload kan worden van de Microsoft website voor nieuwe installatie heb ik niet gebruikt maar ik ga er van uit dat die ook NL is in plaats van IT/ES/P of hooguit US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:47:
[...]

Voelt die Freedom case een beetje degelijk aan? Ben benieuwd of die 'kickstand' ook goed werkt. Dat is regelmatig gammel. :-)

Kon online niks over de compatibility vinden.
Ik zie dat ik off-topic ben geweest, sorry!

Al met al: veel zin om de Surface te ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Propane schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:54:
In mijn ervaring met de Surface Pro 1 sinds release, kun je niet zomaar een image erop knallen en hopen dat hij op een of ander manier de product key uit de hardware haalt. Het zal vast wel technisch mogelijk zijn, maar zo werkt het op Surface tablet bij mijn weten nog niet.

De tablet komt met een recovery partitie. Deze zal dezelfde taal weer installeren en is wél automatisch geactiveerd. Wil je een andere taal erop dan is het het makkelijkste om een Windows (8 of 8.1) setup in de taal die je wilt hebben te bemachtigen. Dit kan op een aantal legale en mogelijk minder legale manieren :P.

Pluk eerst de product key uit de huidige installatie met een tool als Belarc Advisor. Kost je misschien 5 minuten. Installeer daarna vrolijk Windows zoals je op elke PC zou doen, maar gebruik de Windows 8 of 8.1 Professional key van deze pagina (met je originele key is het mogelijk dat hij niet wil installeren). Na installatie activeer je met de originele key en je bent klaar.

Heb je gelijk geen recovery partitie meer nodig, want nu weet je hoe je een clean install kunt doen ;). En je hoeft niet te hopen dat iemand een NL image ergens online zet. Als je nog een Windows 8 key hebt kun je zelf bijv. een 8.1 installatie USB stick maken, zie hier onder het kopje "Download Windows 8.1 With a Windows 8 product key" (maar negeer de rest :P). Deze methode pakt voor zover ik weet de taal van het host systeem waarop de setup wordt gedownload als taal voor de image zelf. Dus download je het op een NL Windows krijg je een NL setup.

Over de Freedomcase, die heb ik ook om mijn SP1. Top case! Als je eenmaal doorhebt hoe alle standen in elkaar zitten werkt het feilloos. En de kickstand is gewoon de kickstand van de Surface zelf.
Nadeel van deze optie is natuurlijk wel missende drivers/customization door MS. Ik hoop dus maar dat ik gewoon de NL recovery kan downoaden cq dat een vriendelijke Tweaker me eraan helpt ;)
Ik hou me aanbevolen dus :)
Anyway, moet toch nog wachten voor ik er mee kan spelen want wordt pas volgende week verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tomba schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:59:
[...]

Nadeel van deze optie is natuurlijk wel missende drivers/customization door MS. Ik hoop dus maar dat ik gewoon de NL recovery kan downoaden cq dat een vriendelijke Tweaker me eraan helpt ;)
Anyway, moet toch nog wachten voor ik er mee kan spelen want wordt pas volgende week verzonden.
Hier haal je de officiële recovery image vandaan na registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Gé Brander schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Hier haal je de officiële recovery image vandaan na registratie.
Die zit op slot achter je serienummer, en als je zoals de ibooders hier een spaanse versie hebt, krijg je na intikken van je serienummer ook een spaanse download. We zoeken dus iemand met een NL code die daarna de generieke NL of UK image beschikbaar stelt ter download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TSS_Droopy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Die zit op slot achter je serienummer, en als je zoals de ibooders hier een spaanse versie hebt, krijg je na intikken van je serienummer ook een spaanse download. We zoeken dus iemand met een NL code die daarna de generieke NL of UK image beschikbaar stelt ter download.
Lees mijn andere posts ook eens voordat je dit meldt als waarheid.
Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen ga ik het gewoon proberen op mijn SP1. Je hoort van mij. Dat geeft geen garanties voor de SP2 natuurlijk maar aangezien ik al een goede ervaring heb met de SRT (zie hierboven) denk ik dat het gaat werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Gé Brander op 10-10-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
We zullen het volgende week merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Gé Brander schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen ga ik het gewoon proberen op mijn SP1. Je hoort van mij. Dat geeft geen garanties voor de SP2 natuurlijk maar aangezien ik al een goede ervaring heb met de SRT (zie hierboven) denk ik dat het gaat werken.
Ik had je posts gelezen hoor. De andere posts echter ook (ook op de ibood site) en die melden weer dat je alleen de spaanse image aangeboden krijgt op de microsoft site. Dat zijn conflicterende berichten.
Wellicht is het beleid voor franse/spaanse images dus verschillend, of klopt de informatie van de andere posters niet. Ik trek niemand zijn verhaal in twijfel maar de onduidelijkheid blijft nog wel een beetje bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hebben jullie al bepaalde Micro SD kaarten op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:59:
[...]

Drivers pakt hij automatisch wel, en anders download je de Surface Pro Driver Pack vantevoren. En het mooie van de Surface tablets is dat er geen speciale customization aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PatrickG schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:46:
Hebben jullie al bepaalde Micro SD kaarten op het oog?
Ik ben van plan mijn 64GB Class10 van Sandisk die nu nog in mijn Surface RT zit te recyclen :)
Propane schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:50:
[...]
Drivers pakt hij automatisch wel, en anders download je de Surface Pro Driver Pack vantevoren. En het mooie van de Surface tablets is dat er geen speciale customization aanwezig is...
OK, dat wist ik niet. Ging er vanuit dat dat niet zo was omdat ik op internet veel verhalen las over unknown devices (met name op surfaceforums.net)
Neemt niet weg dat ik niet zit te wachten op 'gekloot' qua activatie, dan blijf ik nog liever op Spaans ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Tomba op 10-10-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Gé Brander schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

@Ge Brander, ik ben heel erg benieuwd. Ook ik heb de SP2 besteld via Ibood en volg dit forum op de voet. Echter, ik heb nog steeds niet een heel goed beeld wat nu 'de' oplossing is. Ik wil heel graag een echte NL image gebruiken. Zou top zijn als we deze gewoon via de MS site kunnen downloaden in de gewenste taal. Ik hoor heel graag je bevinding.
Overigens, wat zou MS zelf aandragen voor mogelijk oplossing (gewoon de taal veranderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

the-hunter schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:02:
[...]

@Ge Brander, ik ben heel erg benieuwd. Ook ik heb de SP2 besteld via Ibood en volg dit forum op de voet. Echter, ik heb nog steeds niet een heel goed beeld wat nu 'de' oplossing is. Ik wil heel graag een echte NL image gebruiken. Zou top zijn als we deze gewoon via de MS site kunnen downloaden in de gewenste taal. Ik hoor heel graag je bevinding.
Overigens, wat zou MS zelf aandragen voor mogelijk oplossing (gewoon de taal veranderen)?
Nogmaals, ik heb een SP1 en een SRT waar ik ervaring mee heb. Niet een SP2. Het zou mooi zijn als ik een SP2 image zou hebben maar aangezien ik geen registratie kan doen van een SP2 omdat ik die niet heb kan ik ook niet bepalen wat de SP2 image is. Wat ik je wel kan vertellen is dat de image voor de SRT die ik gedownload hebt voor mijn Franse SRT wel in het NL is terwijl de originele image geen NL taal had.
Voor de SP1 heb ik nog geen image kunnen maken omdat de download bestaat uit SWM files en niet WIM files. Die kan ik niet zomaar naar USB of WDS kopiëren. Dat moet ik eerst oplossen.

In mijn werkwijze ga ik uit van een image met SWM files. Ik weet niet of je middels SWM files of de WIM file die je daarvan maakt ook een opstartbare USB stick kan maken. Daarom ga ik hieronder uit van WDS en PXE boot om de Surface met behulp van een Microsoft Ethernet adapter (ander merk werkt niet) te installeren. Als de SP2 download wel gewoon een WIM file bevat kan je een normale USB boot stick maken. De SRT download was gewoon een WIM file en die heb ik via een USB stick moeten installeren omdat de SRT geen ethernet PXE boot ondersteund... Lastig allemaal :)

Dus:
  1. Hier haal je de officiële recovery image vandaan na registratie.
  2. Vervolgens een WIM file maken van de SWM files (is nodig voor de SP1, misschien kan deze stap overgeslagen worden voor de SP2). Opdracht vanuit de directory waar de SWM files staan.
    code:
    1

"C:\Program Files\Windows AIK\Tools\x86\imagex.exe" /ref install*.swm /check /export install.swm * target.wim "UniqueName"
  3. Vervolgens kan ik de WIM file gebruiken om WDS mee te vullen.
  4. Zojuist tijdens de installatie van de SP1 via WDS es-ES zien staan bij de taalopties. Ik ga nog even wat andere opties proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 45% gewijzigd door Gé Brander op 12-10-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hunter
Gé Brander schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:22:
[...]

Nogmaals, ik heb een SP1 en een SRT waar ik ervaring mee heb. Niet een SP2. Het zou mooi zijn als ik een SP2 image zou hebben maar aangezien ik geen registratie kan doen van een SP2 omdat ik die niet heb kan ik ook niet bepalen wat de SP2 image is. Wat ik je wel kan vertellen is dat de image voor de SRT die ik gedownload hebt voor mijn Franse SRT wel in het NL is terwijl de originele image geen NL taal had.
Voor de SP1 heb ik nog geen image kunnen maken omdat de download bestaat uit SWM files en niet WIM files. Die kan ik niet zomaar naar USB of WDS kopiëren. Dat moet ik eerst oplossen.

Dus:
  1. Hier haal je de officiële recovery image vandaan na registratie.
  2. Vervolgens een WIM file maken van de SWM files (is nodig voor de SP1, misschien kan deze stap overgeslagen worden voor de SP2). Opdracht vanuit de directory waar de SWM files staan.
    code:
    1

"C:\Program Files\Windows AIK\Tools\x86\imagex.exe" /ref install*.swm /check /export install.swm * target.wim "UniqueName"
  3. Vervolgens kan ik de WIM file gebruiken om WDS mee te vullen.
Helder verhaal. Ik begrijp dat je geen uitspraak kan doen over de SP2. Ik ben overigens wel benieuwd of het werk voor de SP1. Wellicht is het voor de SP2 hetzelfde. Ik ga het zien als de SP2 binnen is.
Dank in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
In mijn zoektocht stuitte ik nog op deze link :
http://thingsthatmightint...facepro_dumpfactoryimage/
Gaat over zelf een image maken voor de surface pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ligt het aan mij of gaat de Surface Pro 2 er in Nederland gewoon uit?
In de Microsoft Store zijn alleen de Surface Pro 3 en de Surface 2 te koop en bijvoorbeeld de paarse Typecover kun je alleen nog bij bol.com bestellen! (zelf dus maar snel gedaan) (Microsoft zelf heeft alleen nog de zwarte en de roze!)

Vind het toch wel opvallend eerlijk gezegd. Wellicht toch maar nog gauw een docking station importeren uit de VS. Zijn er hier mensen die een docking station en/of Power Cover hebben btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:08:
Ligt het aan mij of gaat de Surface Pro 2 er in Nederland gewoon uit?
In de Microsoft Store zijn alleen de Surface Pro 3 en de Surface 2 te koop en bijvoorbeeld de paarse Typecover kun je alleen nog bij bol.com bestellen! (zelf dus maar snel gedaan) (Microsoft zelf heeft alllen nog de zwarte en de roze!)

Vind het toch wel opvallend eerlijk gezegd. Wellicht toch maar nog gauw een docking station importeren uit de VS. Zijn er hier mensen die een docking station en/of Power Cover hebben btw?
Ik zie hier nog gewoon vier verschillende kleuren op bol.com voor de Type Cover 2. nvm :P Ik zie al wat je bedoeld :9

Maar je hebt wel gelijk, had laatst een chat gesprek met iemand van die Microsoft store en ze zeiden dat ze nu eigenlijk alleen op de SP3 aan het focussen waren en dergelijke(wat wel logisch is, maar jammer dat ze dan meteen de SP2 praktisch volledig laten droppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Tomba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:08:

Ik heb er geen, maar ben ook al een beetje aan het kijken hoe ik er het beste een kan laten overkomen vanuit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

falcon123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:36:
[...]

Ik zie hier nog gewoon vier verschillende kleuren op bol.com voor de Type Cover 2. nvm :P Ik zie al wat je bedoeld :9

Maar je hebt wel gelijk, had laatst een chat gesprek met iemand van die Microsoft store en ze zeiden dat ze nu eigenlijk alleen op de SP3 aan het focussen waren en dergelijke(wat wel logisch is, maar jammer dat ze dan meteen de SP2 praktisch volledig laten droppen).
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Lijkt me toch een goed idee om ze beiden te voeren (a la MBA 11" en 13")
Ben allicht blij dat het me nu opviel, anders had ik nog moeilijk moeten doen om een paarse TypeCover 2 te scoren ;)
TSS_Droopy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Ik heb er geen, maar ben ook al een beetje aan het kijken hoe ik er het beste een kan laten overkomen vanuit de VS.
Via ebay zijn zowel de power Cover als dhet docking station wel te scoren. Vraag me alleen wel af wat voor invoer- en belasting er nog overheen komt. De Powercover is eigenlijk afgevallen voor me; daarmee plak je een Surface RT op je toch al niet dunne SP2 ;)
Het dockingstation daarentegen lijkt me toch wel erg makkelijk voor thuis, zo zonde dat die niet gewoon in NL te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:15:

Via ebay zijn zowel de power Cover als dhet docking station wel te scoren. Vraag me alleen wel af wat voor invoer- en belasting er nog overheen komt. De Powercover is eigenlijk afgevallen voor me; daarmee plak je een Surface RT op je toch al niet dunne SP2 ;)
Het dockingstation daarentegen lijkt me toch wel erg makkelijk voor thuis, zo zonde dat die niet gewoon in NL te bestellen is.
Via ebay, kan je vaak bij diverse aanbieders zelf zien wat de invoerkosten en dergelijke zijn, die doen namelijk mee aan een programma voor wereldwijde verzending.
Geen extra invoerkosten bij levering.
Dit object wordt via het programma voor Wereldwijde verzending verzonden en omvat internationaal traceren. Meer weten
Bij deze zijn de invoerkosten:
US $34,29 (bedrag wordt bevestigd bij afhandeling)
Ik heb opzich nog wel interesse in een power cover, maar eigenlijk alleen vanwege de extra batterij... Vroeg mij trouwens af of er nog andere opties zijn die als extra batterij/accu kunnen dienen. Kan namelijk niet echt iets duidelijk daar over vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door falcon123 op 13-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn test voor de SP1 heeft uitgewezen dat het image wat gedownload wordt inderdaad alleen de taal heeft van de originele staat van de SP1 helaas. Vreemd dat het voor de RT wel een NL versie is geweest. In ieder geval kan je een eigen image maken, heb ik gedaan, en in sommige gevallen werkt de originele key wel en in sommige gevallen niet. Dat is nog wat vreemd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gé Brander schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:34:
Mijn test voor de SP1 heeft uitgewezen dat het image wat gedownload wordt inderdaad alleen de taal heeft van de originele staat van de SP1 helaas. Vreemd dat het voor de RT wel een NL versie is geweest. In ieder geval kan je een eigen image maken, heb ik gedaan, en in sommige gevallen werkt de originele key wel en in sommige gevallen niet. Dat is nog wat vreemd in ieder geval.
Ik was er al bang voor :|
Bij deze dus (nogmaals :) ) de oproep aan NL SP2 eigenaars om een keer de Recovery te downloaden voor Nederlandse SP2's :) (via DM lijkt me t handigst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Gé Brander schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:34:
Bedankt voor de terugkoppeling. had jij de procedure gebruikt die ik hierboven ook al melde (klik), of heb jij het anders gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door TSS_Droopy op 13-10-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TSS_Droopy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor de terugkoppeling. had jij de procedure gebruikt die ik hierboven ook al melde (klik), of heb jij het anders gedaan?
Nee. Ik heb de WDS optie gebruikt om een Surface Pro image te maken van een Windows 8.1 installatie inclusief drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik heb hier een site gevonden die wat algemene tips & tricks geeft over de Surface Pro...

http://www.howtogeek.com/...ps-for-surface-pro-users/

Ik vind zelf die keyboard shortcut wel handig, die wist ik nog niet. Misschien helpt dit wat voor de mensen die dit nog niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08
Ik heb een Pro 2 van de Paradigit, hebben jullie nog steeds die recovery image nodig?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:34:
Ik heb een Pro 2 van de Paradigit, hebben jullie nog steeds die recovery image nodig?
ja, heel graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hij is aan het downloaden. Surface Pro 2 BMR 20.2.8.zip
Ziet ernaar uit dat het een generieke image is, 6GB groot en download met 2 MB per seconden.

De serial werkte een beetje als service tag van Dell, ik kon meteen mijn garantie zien. Keerzijde is dat deze versie misschien niet wil installeren op de ibood surfaces.

Sowieso ga ik eerst controleren of er geen data van mij in staat ;)

[ Voor 45% gewijzigd door citruspers op 14-10-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:53:
Hij is aan het downloaden. Surface Pro 2 BMR 20.2.8.zip
Ziet ernaar uit dat het een generieke image is, 6GB groot en download met 2 MB per seconden.

De serial werkte een beetje als service tag van Dell, ik kon meteen mijn garantie zien. Keerzijde is dat deze versie misschien niet wil installeren op de ibood surfaces.

Sowieso ga ik eerst controleren of er geen data van mij in staat ;)
Verstandig. Maar de Surface RT image heb ik op meerdere RT's kunnen installeren. Geen specifieke data. Ook de Surface Pro image is generiek op de taal na dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Trust, but verify.
Maar dank je voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Yes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:33:
Trust, but verify.
Maar dank je voor je input :)
Zou ik ook doen. Bedankt in ieder geval voor de moeite die je er toch insteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hij is nu aan het uploaden om te testen

[ Voor 58% gewijzigd door citruspers op 14-10-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:53:
Hij is nu aan het uploaden naar onedrive zodat Ge Brander hem kan testen. Als het werkt zal het met de distributie wel goedkomen verwacht ik
Is de MD5 hash gelijk aan:
473c82a38cbf59e0263843e4f516986c *SurfacePro2_BMR_20.2.8.0.zip (6.954.199.797 bytes) ? Dan weet ik
a. dat ik de goede heb
b. dat het een universele restore is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De MD5 is inderdaad gelijk.
Begrijp ik het goed dat mijn image jullie probleem dus niet gaat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:38:
Laten we het gewoon even proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Nja als de MD5 hetzelfde is gaat het geen verschil maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:44:
Nja als de MD5 hetzelfde is gaat het geen verschil maken :+
Stond er een NL of EN image op je SP2 toen je hem kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:38:
Ik had van een behulpzame tweaker bovenstaande zipfile gekregen met het NL-NL image. Op zijn verzoek heb ik deze niet verder aangeboden, vandaar dat ik wel de MD5 weet maar hem niet geopenbaard had.
Het feit dat de size en MD5 hash overeenkomen garanderen wel dat deze recovery-disk niet tot je serienummer te herleiden is. Ik denk dat mijn mede-iboodkopers het aanbieden van deze zipfile zeker op prijs zullen stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tomba schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Ik had van een behulpzame tweaker bovenstaande zipfile gekregen met het NL-NL image. Op zijn verzoek heb ik deze niet verder aangeboden, vandaar dat ik wel de MD5 weet maar hem niet geopenbaard had.
Het feit dat de size en MD5 hash overeenkomen garanderen wel dat deze recovery-disk niet tot je serienummer te herleiden is. Ik denk dat mijn mede-iboodkopers het aanbieden van deze zipfile zeker op prijs zullen stellen :)
Spraakverwarring dus... :)

De image van citruspers gaat dus hoogstwaarschijnlijk wel helpen voor degenen die een ES/IT/P image hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Right, dankjewel Tomba. Ik hoopte inderdaad al dat zoiets mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gé Brander schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Spraakverwarring dus... :)

De image van citruspers gaat dus hoogstwaarschijnlijk wel helpen voor degenen die een ES/IT/P image hebben...
Dat hoop ik in ieder geval wel :)
Krijg trouwens zojuist een mail dat de levering door iBood is uitgesteld tot de 21e :'(
Op 04-10-2014 heb je de Microsoft Surface Pro 2, Intel i5 Dual Core en 128GB SSD bij iBOOD besteld.
Helaas moeten wij je tot onze spijt melden dat je bestelling vertraging heeft opgelopen. De nieuwe verwachte verzenddatum is 21-10-2014.

[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 14-10-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

Dat hoop ik in ieder geval wel :)
Krijg trouwens zojuist een mail dat de levering door iBood is uitgesteld tot de 21e :'(
Ja ik ook..... Argghh...! :( :'( Zat er erg naar uit te kijken om er donderdag mee aan de slag te kunnen :P

[ Voor 11% gewijzigd door falcon123 op 14-10-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Als de md5 hetzelfde is als bij anderen zie ik geen reden waarom Tomba de image die ik gedownload heb niet verder mag verspreiden :)

Vooralsnog is het handig om het eerst te testen op een surface pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wFdKYxMNljOkCDlqbREbZmO7/full.png
Gebaseerd op de volgende images:
SurfacePro2_BMR_20.x.x.x = en-GB
SurfacePro3_BMR_10.x.x.x = en-US
SurfacePro_BMR_50.x.x.x = es-ES

Het getal 20/10/50 geeft dus de taal aan.

Mijn Surface RT Frans heb ik kunnen installeren met een image met als naam: SurfaceRT_BMR_20.8.17.0. Vanaf dat moment was mijn Franse Surface RT een NL Surface RT geworden.

Op dit moment ben ik een Surface ES aan het installeren met een GB image. Resultaat volgt zo.
Resultaat is dus een image met Deutsch, English, français en Nederlands op een Surface Pro die initieel alleen Italiaans, Spaans en Portugees ondersteunde.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7CzriHR8VwiMWvZPiASSVook/full.png

Wat me ook opvalt is dat mijn Default Surface image die ik gemaakt heb met behulp van Windows 8.1 Pro installatie media er wel gevraagd wordt om een key in te voeren tijdens de setup en dat het niet gevraagd wordt tijdens de setup van een origineel image.

Om begrijpelijke redenen ga ik geen images verspreiden en ga ook niet mensen aanmoedigen dat te doen. Ik heb hier alleen aangetoond en aangegeven dat je met een ander image een andere taal kan installeren en je dus niet vast zit aan je Surface Pro (2/3) taal die er initieel op staat.

[ Voor 78% gewijzigd door Gé Brander op 14-10-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
In principe zou je toch ook gewoon een windoes 8.1 image vanaf Dreamspark kunnen downloaden en die kunnen toepassen op een SP2 met eventueel bijbehorende drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

falcon123 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:13:
In principe zou je toch ook gewoon een windoes 8.1 image vanaf Dreamspark kunnen downloaden en die kunnen toepassen op een SP2 met eventueel bijbehorende drivers?
Inderdaad. Mijn Surface Default Windows Image heb ik op die manier gemaakt. Via WDS kan ik die uitrollen naar mijn Surface Pro 1 inclusief de drivers, updates, Office, Adobe en diverse andere software die ik standaard installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Via WDS is wel erg cool, ik neem aan dat je dit met WDS EN MDT doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:22:
Via WDS is wel erg cool, ik neem aan dat je dit met WDS EN MDT doet?
WDS yep, MDT, nee. Via een capture heb ik deze gemaakt. Eerst image op een SP geinstalleerd, software en drivers toegevoegd, sysprep en vervolgens een via Create Capture Image in WDS een bootimage aangepast en vervolgens via die bootimage de image gecaptured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Capturen kan ook met MDT, zo heb ik het hier op kantoor ingericht :)
Heb je het gewoon voor de lol via PXE gedaan of heb je meerdere surfaces? Anders is een USB stick nml veel makkelijker lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:31:
Capturen kan ook met MDT, zo heb ik het hier op kantoor ingericht :)
Heb je het gewoon voor de lol via PXE gedaan of heb je meerdere surfaces? Anders is een USB stick nml veel makkelijker lijkt me.
Voor zakelijk gebruik is het inderdaad beter. Maar voor thuisgebruik... ;)
Drie dochters met een Surface Pro 1 en ikzelf de Surface Pro 3...

By the way...
Het Surface Pro 2 image kan je zonder problemen op een Surface Pro 1 installeren. Alles werkt naar behoren. Of het andersom ook kan weet ik weer niet. Geen Surface Pro 2 in tha house!

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 14-10-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hunter
citruspers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:34:
Heel graag. Ik hou mij ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Lastige keuze, op ibood nu de dure versie van de surface 2 voor maar €650. Zou ik daar voor gaan of voor de i3 surface pro 3?

De 3 lijtk mij in principe handiger.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:23
icecreamfarmer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:12:
Lastige keuze, op ibood nu de dure versie van de surface 2 voor maar €650. Zou ik daar voor gaan of voor de i3 surface pro 3?

De 3 lijtk mij in principe handiger.
Ligt aan je eisen. Ga je de 5cm extra scherm missen?
voor die 200 euro minder krijg je wel:
4x zoveel opslag
2x zoveel geheugen
Volgens mij (correct me if i'm wrong) een superieure pen ivm pressure sensitivity etc.
rappere processor

Ligt dus aan je eisen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Ik heb mijn ibood gisteren gecancelled en hem bij paradigit besteld.
Hij staat nu al voor me.
Redenen om hem bij Paradigit te nemen:
1. Goedkoper icm type cover (€ 535,90+ € 129 = € 664,90 bij ibood en € 599 + € 50 (type cover actie) = € 649 bij Paradigit;
2. Snellere levering;
3. Snellere CPU (i5-4300U ipv i5-4200U);
4. Normale NL/EN versie en dus geen gedoe met de images;
5. Hoop op snellere garantie-afhandeling indien nodig doordat dit gewoon een lokale versie is;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik zit er nu over na te denken om mijn SP I5 128GB te annuleren en dan de 256GB met 8GB RAM te nemen voor 649,95 @ iBOOD. Ik wou in eerste ook liever de variant met 8GB RAM(ivm de mogelijkheid om VM's erop te draaien voor studie)

Hmm die actie bij Paradigit is nu ook wel interessant :P Aparte is dat ze twee varianten van 128GB aanbieden waarbij de ene 599 is en de ander 798 :S

[ Voor 25% gewijzigd door falcon123 op 15-10-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
falcon123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:03:
Hmm die actie bij Paradigit is nu ook wel interessant :P Aparte is dat ze twee varianten van 128GB aanbieden waarbij de ene 599 is en de ander 798 :S
Ja viel mij ook al op, zal wel hetzelfde artikel zijn alleen als je andere besteld heb je geen korting.
Keuzes keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
TSS_Droopy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:03:
Ik heb mijn ibood gisteren gecancelled en hem bij paradigit besteld.
Hij staat nu al voor me.
Redenen om hem bij Paradigit te nemen:
1. Goedkoper icm type cover (€ 535,90+ € 129 = € 664,90 bij ibood en € 599 + € 50 (type cover actie) = € 649 bij Paradigit;
2. Snellere levering;
3. Snellere CPU (i5-4300U ipv i5-4200U);
4. Normale NL/EN versie en dus geen gedoe met de images;
5. Hoop op snellere garantie-afhandeling indien nodig doordat dit gewoon een lokale versie is;
Volgens mij wordt de i5-4200 niet meer geleverd. Op MyCom.nl wordt ook met de i5-4200 geadverteerd, maar bij levering blijkt het gewoon de i5-4300 te zijn. Ze zijn ergens eind december 2013 omgeschakeld naar de i5-4300. Om dit checken moet je kijken naar het lotnr. Bijna alles boven lotnr.1351 is de i5-4300. De pricewatch laat de Pro 2 ook nog met de i5-4200 zien. Blijkbaar nemen veel webwinkels dat standaard over. Dus waarschijnlijk ook iBood. Maar het kan ook nog hele oude voorraad zijn met de i5-4200. Het is niet met zekerheid te zeggen. Check het lotnr. op de doos als je 'm thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
IM4N schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:21:
[...]

Volgens mij wordt de i5-4200 niet meer geleverd. Op MyCom.nl wordt ook met de i5-4200 geadverteerd, maar bij levering blijkt het gewoon de i5-4300 te zijn. Ze zijn ergens eind december 2013 omgeschakeld naar de i5-4300. Om dit checken moet je kijken naar het lotnr. Bijna alles boven lotnr.1351 is de i5-4300. De pricewatch laat de Pro 2 ook nog met de i5-4200 zien. Blijkbaar nemen veel webwinkels dat standaard over. Dus waarschijnlijk ook iBood. Maar het kan ook nog hele oude voorraad zijn met de i5-4200. Het is niet met zekerheid te zeggen. Check het lotnr. op de doos als je 'm thuis hebt.
Bij ibood artikelen komt de goedkope prijs natuurlijk ook ergens vandaan. Er was op het forum daar ook een discussie over de snellere processor, maar ibood geeft niet aan dat dit een foute specificatie is. Hoe dan ook voor mij niet meer relevant.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2