Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:21:
Ja, het is maar wat je moet geloven als je iemand aan de lijn krijgt. De Surface staat nu al meer dan 2 weken bij Saturn en zij zeggen dat ze wachten op een nummer van Microsoft. Dat ze anders het product niet kunnen versturen.

Die vestiging van Saturn heeft trouwens nooit moeilijk gedaan als het om retouren ging. Ik heb er nog geen slechte ervaringen gehad. Verder kan je op internet wel slechte ervaringen met Microsoft lezen, maar dat zijn natuurlijk de reacties die je op internet vind.

Afwachten maar.
Ik moest maandag naar Microsoft bellen omdat ik nooit een bevestigingsemail had ontvangen op mijn schoolmail (voor studentenkorting). Ik dus gebeld, 15 minuten in de wacht gestaan en krijg ik een vrouw die slecht Nederlands spreekt (beetje hindisch accent en praatte met Engels gecombineerd), het enige wat ze mij kon vertellen waren de functies van Windows 8 8)7 Ik denk dat je bij Microsoft maar net de juiste persoon aan de telefoon moet krijgen. Dat is trouwens vaak zou bij dat soort helpdesks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nieuwe Firmware update is uit sinds gisteren! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:37:
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik moet het toch kwijt :
Op 30 mei heb ik de eerste Surface Pro gekocht en ik was er blij mee. Totdat de accu slecht werd. Heb de Surface 23 november naar Saturn gebracht om hem te laten maken. Nu doet Microsoft moeilijk en wil geen reparatienummer afgeven waardoor Saturn de tablet niet op kan sturen.

Een accu die nog geen 6 maanden oud is, en dan doet zo'n wereldbedrijf moeilijk. Ik ben toch wel een tikkie teleurgesteld (om het heel zacht uit te drukken).
Ik heb met mijn surface RT begin dit jaar wat problemen gehad. Ik heb via de service site van Microsoft https://myservice.surface.com het probleem gerapporteerd en heb geen week erna een nieuwe surface RT thuis Mogen ontvangen. Ik had de tablet via de microsoftstore aangekocht. Ik veronderstel dat jij jou tablet via deze site kan laten 'opnemen'. Lees meer op http://www.microsoft.com/...i-get-my-surface-serviced

Btw, met mijn surface pro 2 nog geen enkel probleem gehad, integendeel... ;-)

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik ga volgende week naar Amerika en wil daar graag een surface pro 2 kopen. Weet iemand hoe het dan zit met garantie ?
Zijn er andere dingen waar je rekening mee moet houden als ik in de Microsoft store zon ding haal?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik heb mijn Surface Pro 1 van eBay gehaald bij een Amerikaanse reseller. Gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van garantie, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Je krijgt wel een andere stekker aan de adapter, maar die kan je gewoon losmaken en vervangen voor een Europese stekker. Vergeet niet om als je weer terug naar NL vliegt geen doos mee te nemen en het bonnetje heel goed te verstoppen, anders moet je nog douanekosten betalen en komt er zo 100 euro bij ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 10:31
Wat vraagje's aan de experts hier, ik wil na de feestdagen een Surface Pro 2 halen.

1. Nu zit ik te twijfelen tussen de 128GB of de 256GB, dit niet zozeer qua opslag, maar qua werkgeheugen. Mijn vraag is of dit echt daadwerkelijk meerwaarde heeft? Veel zware programma's (zoals video-editing, of grote fotobestanden) doe ik op mijn Imac. Maar gezien je gedeelde geheugen hebt met je grafische kaart vroeg ik mij af of het meerwaarde heeft voor gamen (doe niet aan BF4 ofzo)? Ook voor mijn tekenwerk vroeg ik mij dit af.

2. Ik zit te twijfelen of ik er een typecover erbij wil nemen, ik vindt ze prijzig ( :+ ) en eerlijk gezegd niet echt lekker typen, dus zit te denken en een Logitech K810 toetsenbord, ik las eerder dat er veel problemen waren met bluetooth, is dit nog steeds zo? En hebben jullie misschien advies voor iets anders? Zat eerst ook te kijken naar de typecover met accu, maar alsnog zit ik dan met het typen...

3. Gezien ik veel tekenwerk doe (wat een rede is dat ik voor de Surface ga) vroeg ik me af of het compatible is met andere pennen. ik heb bijvoorbeeld een Intuos4, en misschien is het mogelijk om met die drivers deze pen werkzaam te krijgen op de Surface (ipv een nieuwe Wacom UP-817E te kopen). Iemand ervaring mee?

In ieder geval bedankt voor de input/antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
Ramon schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:54:
Ik heb mijn Surface Pro 1 van eBay gehaald bij een Amerikaanse reseller. Gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van garantie, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Je krijgt wel een andere stekker aan de adapter, maar die kan je gewoon losmaken en vervangen voor een Europese stekker. Vergeet niet om als je weer terug naar NL vliegt geen doos mee te nemen en het bonnetje heel goed te verstoppen, anders moet je nog douanekosten betalen en komt er zo 100 euro bij ofzo.
Dank voor je input. Ik krijg net te horen dat er ook nog salestax van 8. % bij komt. Wordt steeds minder interessant, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Miel71 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:18:
Wat vraagje's aan de experts hier, ik wil na de feestdagen een Surface Pro 2 halen.

1. Nu zit ik te twijfelen tussen de 128GB of de 256GB, dit niet zozeer qua opslag, maar qua werkgeheugen. Mijn vraag is of dit echt daadwerkelijk meerwaarde heeft? Veel zware programma's (zoals video-editing, of grote fotobestanden) doe ik op mijn Imac. Maar gezien je gedeelde geheugen hebt met je grafische kaart vroeg ik mij af of het meerwaarde heeft voor gamen (doe niet aan BF4 ofzo)? Ook voor mijn tekenwerk vroeg ik mij dit af.

2. Ik zit te twijfelen of ik er een typecover erbij wil nemen, ik vindt ze prijzig ( :+ ) en eerlijk gezegd niet echt lekker typen, dus zit te denken en een Logitech K810 toetsenbord, ik las eerder dat er veel problemen waren met bluetooth, is dit nog steeds zo? En hebben jullie misschien advies voor iets anders? Zat eerst ook te kijken naar de typecover met accu, maar alsnog zit ik dan met het typen...

3. Gezien ik veel tekenwerk doe (wat een rede is dat ik voor de Surface ga) vroeg ik me af of het compatible is met andere pennen. ik heb bijvoorbeeld een Intuos4, en misschien is het mogelijk om met die drivers deze pen werkzaam te krijgen op de Surface (ipv een nieuwe Wacom UP-817E te kopen). Iemand ervaring mee?

1. Ik heb een pro2 met 256GB en zou in geen geval een SSD met 128GB aanschaffen; zeker niet in een device dat geen tweede HDD kan bevatten. Mijn desktop van 3 jaar oud heeft onlangs een update gehad van HDD naar SSD (128gb) waarbij de ssd enkel gebruikt wordt voor windows, andere applicaties en bijhorende configuratie bestanden (appdata kan per gebruiker oplopen tot +15GB). Alle user folders (c:\users[i]user[/i]) staan remapped op de oude geformatteerde HDD die nu als tweede schijf werd opgezet. Werk je namelijk met meerdere gebruikers dan zal die 128gb zelfs met alleen het OS, de apps en config settings na enige tijd te klein worden (rekening houdend met voldoende ruimte voor een vlotte werking). Koop je een device als de surface pro 2 dan kan je wel een SD kaart aankopen echter het schrijven naar deze kaarten werkt te traag en volgens mij kan je je user folders niet hermappen naar een externe flash drive. Met 256GB kan je wel al je gegevens kwijt op de HDD zonder dat je gegevens extern dient te bewaren. Ik zou bovendien 8GB ram aanraden ingeval je veel grafisch werk wil doen en je surface pro als desktopvervanger wil gebruiken aangesloten op externe monitoren. Wat betreft gaming kan ik geen oordeel vellen.

2. Ik heb een type cover 2 en ben er zéér tevreden over. Hij typt lekker snel. De touch pad had ik even aan moeten wennen (overschakeling van touch cover 1) maar ondertussen ben ik deze ook gewoon. De achtergrondverlichting oogt mooi maar is tevens heel functioneel in gebruik. Voor het harde werk gebruik ik wel altijd een externe draadloze muis. Met bluetooth heb ik nog geen enkel probleem ervaren.

3. Ik heb geen ervaring met andere pennen dan de meegeleverde. Ik veronderstel dat dit geen problem zou mogen vormen als de juiste drivers bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
NeFoRcE schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:13:
Nieuwe Firmware update is uit sinds gisteren! :)
Ik heb de nieuwe firmware ook geinstalleerd, op de site van Microsoft staat overigens nog geen changelog (link).

Het enige wat ik merk na de update is dat mijn rij F-toetsen (type cover 2) weer fungeert als F toetsen en niet als de shortcuts voor windows 8. Hiermee is F1 weer 'help' oproepen waar het voorheen de brightness van de typecover verlaagde.

Heeft iemand enig idee hoe ik de shortcuts van de typecover weer activeer?

---- [edit] ----
Update gegevens gevonden:
Surface Pro 2:
•Intel HD Graphics (v10.18.10.3345)
•Improved system stability, including minimizing full screen games.
•Color fidelity improvements for all applications. Enhanced audio experience when connected to a Display Port 1.2 device.
•Marvell AVASTAR WiFi and Bluetooth Driver (v14.69.24049.160)
•Wi-Fi driver update for an improved Wireless Display experience and connectivity with Wireless Access Points.
•Surface Type Cover 2 Firmware Update Device (v2.0.266.0)
•Surface Touch Cover 2 Firmware Update Device (v1.0.280.0)
•Optimized two finger track pad use.
•Surface Pro UEFI (v 2.04.0250)
•Surface Pro System Aggregator Firmware (2.03.0650)
•Surface Pro Embedded Controller Firmware (23.07.50)
•Improved Surface Cover Interaction including power-saving sleep functionality.

[ Voor 39% gewijzigd door Kam3 op 14-12-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 50% batterij drain na 15 uur in sleep mode.
Gaat lekker, er staan nauwelijks programma's op.
Weer windows schoon installeren en dan maar kijken welk programma de culprit is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
A-Vu schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:57:
[...]

Ik heb de nieuwe firmware ook geinstalleerd, op de site van Microsoft staat overigens nog geen changelog (link).

Het enige wat ik merk na de update is dat mijn rij F-toetsen (type cover 2) weer fungeert als F toetsen en niet als de shortcuts voor windows 8. Hiermee is F1 weer 'help' oproepen waar het voorheen de brightness van de typecover verlaagde.

Heeft iemand enig idee hoe ik de shortcuts van de typecover weer activeer?

---- [edit] ----
Update gegevens gevonden:
Surface Pro 2:
•Intel HD Graphics (v10.18.10.3345)
•Improved system stability, including minimizing full screen games.
•Color fidelity improvements for all applications. Enhanced audio experience when connected to a Display Port 1.2 device.
•Marvell AVASTAR WiFi and Bluetooth Driver (v14.69.24049.160)
•Wi-Fi driver update for an improved Wireless Display experience and connectivity with Wireless Access Points.
•Surface Type Cover 2 Firmware Update Device (v2.0.266.0)
•Surface Touch Cover 2 Firmware Update Device (v1.0.280.0)
•Optimized two finger track pad use.
•Surface Pro UEFI (v 2.04.0250)
•Surface Pro System Aggregator Firmware (2.03.0650)
•Surface Pro Embedded Controller Firmware (23.07.50)
•Improved Surface Cover Interaction including power-saving sleep functionality.
Bij mij geeft die aan dat de systeem firmware mislukt is.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:07:
Meer dan 50% batterij drain na 15 uur in sleep mode.
Gaat lekker, er staan nauwelijks programma's op.
Weer windows schoon installeren en dan maar kijken welk programma de culprit is. :-(
Of je zet hibernation aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows er opnieuw opgezet met alleen office geïnstalleerd en alle windows updates.
na een paar uur in sleep mode voelt de SP2 warm aan en weer 43% drain. #&^&%$#%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
Cyrus The Virus schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:09:
[...]

Bij mij geeft die aan dat de systeem firmware mislukt is.
Op dit moment doet de nieuwe update meer kwaad dan goed, dus ik zou nog even wachten me updaten.

Merk nu ook dat ik na de update het probleem heb dat mijn accu zich reset tot 100% als die op stand-by wordt gezet. Vooral vervelend omdat je nu geen idee hebt hoeveel procent je nog over hebt. Helaas is er nog geen definitieve oplossing hiervoor (zie ook: link).

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

MS geeft nu ook toe dat de update niet helemaal goed is, en heeft deze teruggetrokken:

“To ensure the best experience for our customers during the holiday season, we have taken steps to remove the update for Surface Pro 2 that was previously published through Windows Update on December 10th, 2013. We are working to release an alternative update package after the holidays,”

http://microsoft-news.com...-fix-will-come-next-year/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:28
Miel71 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:18:

...

Helaas, voor zover ik heb kunnen achterhalen werken Intuos 4 pennen niet.
Mijn Cintiq pen ook getest, deze werkt niet.
Meer info hierover: http://forum.tabletpcrevi...ens-work-surface-pro.html
Heb zelf die Wacom UP-817E pen, als je tekenwerk wil gaan doen naar mijn idee de beste upgrade voor de SP2! Naast wat surfen, mailen en presenteren gebruik ik mijn SP2 ook vooral voor 2D/3D tekenwerk.
Ik heb de 64 GB 4 MB versie en dat apparaatje kan nog best wat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb naast mijn surface pro 64GB nog een surface pro 2 128 GB gekocht als test voor mijn bedrijf. Wanneer ik deze op 2 schermen kan aansluiten wordt dit de nieuwe workstations bij ons op het bedrijf. Echter, ook al lees ik veel dat dit kan dankzij daisychaining, zie ik nergens welke onderdelen ik daarvoor nodig heb. Heeft iemand hier daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Teknix1982 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:01:
Ik heb naast mijn surface pro 64GB nog een surface pro 2 128 GB gekocht als test voor mijn bedrijf. Wanneer ik deze op 2 schermen kan aansluiten wordt dit de nieuwe workstations bij ons op het bedrijf. Echter, ook al lees ik veel dat dit kan dankzij daisychaining, zie ik nergens welke onderdelen ik daarvoor nodig heb. Heeft iemand hier daar al ervaringen mee?
Daisy chaining met mini DP is het in serie aansluiten van jouw displays. Er gaat dan 1 kabel naar een IN poort van uw display en van die eerste display (OUT) vertrekt een nieuwe kabel naar een tweede display, enz...

Uw SP2 ondersteunt dit de facto met DP1.2, je moet er dus enkel nog vr zorgen dat de displays het ook ondersteunen. Bij de laatste display in de rij hoeft dit niet.

Zoek eens display chaining in bij Google afbeeldingen en dan wordt het snel duidelijk wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Lees mijn post van 8 december maar:
Ramon schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:36:

[...]
De Surface ondersteunt alleen mini displayport en heeft slechts één aansluiting. Om er meerdere schermen op aan te sluiten heb je of 2 schermen met displayport én daisy chaining support nodig of een displayport-hub (zo'n ding) met displayport schermen. Een andere optie is om de schermen via een USB-docking station (nog een filmpje) aan te sluiten, hier komt wel een kleine vertraging bij om de hoek kijken omdat het beeld dan op de CPU wordt opgebouwd, maar die lijkt minimaal te zijn.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weet iemand hoe ik mij aan kan melden voor 200GB skydrive ? of geld dat alleen als je hem bij MS zelf koopt ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Ik heb die van mij bij Dixons gekocht en het kaartje met de gegevens voor de skydrive (& skype) zaten in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ah ja stom van mij, niet gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
ter info: op groupon (belgische variant) wordt momenteel een 'goedkope' Miracast/Airplay adapter (hdmi wifi-stick iPush) aangeboden. Ikzelf heb even op ebay gekeken en daar kan je dezelfde dongle voor omgerekend 17,70euro kopen (met gratis internationale levering). Heb me net eentje besteld. Let wel, de stick heeft enkele beperkingen, bvb. een max resolutie van 720p.

Ik heb reeds een ptv3000 adapter maar deze werkt niet (altijd) vlot in combinatie met de surface pro 2. Ik moet bijna altijd herstarten vooraleer hij connectie maakt. Er is geen consistentie... Zodra de connectie er is heb ik wel geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hmm, ik had net de tablet uitgezet (geen slaapstand) op mijn bureau, en nu springt hij in eens aan zonder dat ik hem aan raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Heb ik ook, volgensmij sinds die laatste batterij vretende update. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excedo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik krijg vrijdag mijn surface pro 2 binnen als het goed gaat. Ik zou graag een screen protector willen kopen met een snelle levering. Echter kom ik vaak de RT en pro 1 protector tegen waarbij de RT relatief goedkoop is. Mijn vraag is dus maakt het uit welke protector ik neem?

• Cyrus The Virus
Is er een manier om te checken of de laatste update geinstalleerd is ? bij mij stond er toen mislukt maar weet niet of het daarna nog wel gedaan is.

Nu net weer start hij ineens op terwijl hij uitstond, en slaapstand gaat vaak ook niet goed. 9 van de 10x moet ik hem resetten door de knop ingedrukt te houden. Hopelijk fixen ze dit, want handig is het niet. En meestal gaat het fout als ik hem met trots wil showen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Naaste de battery drain heb ik ook wat andere rare issues sinds die laatste update. Die was in mijn ogen echt een epic fail. -,-
Ik heb ook nog steeds dat ik af en toe netwerk verbinding verlies. Erg irritant als je een film streamed van een ander device of netflix zit te kijken. Hopelijk na O&N wat tijd om me daarin te verdiepen en op te lossen, nu heb ik daar de tijd en absoluut de zin niet in. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cogency op 29-12-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

shizoframia schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:09:
Ik heb reeds een ptv3000 adapter maar deze werkt niet (altijd) vlot in combinatie met de surface pro 2. Ik moet bijna altijd herstarten vooraleer hij connectie maakt. Er is geen consistentie... Zodra de connectie er is heb ik wel geen problemen meer.
De PTV3000 gaat na een half uur in Standby wanneer deze niet gebruikt wordt.(naar ik dacht gelezen te hebben een Europees voorschrift). Weet je zeker dat het met de PRO te maken heeft?

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 29-12-2013 21:00 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Hier iemand toevallig ook problemen met de driver van de type cover (surface cover telematry)?
Type cover werkt maar gedeeltelijk: kan Touch pad gebruiken en lichtinstelling aanpassen. de toetsen werken niet.
Dit allemaal nadat ik Windows heb 'hersteld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Kan iemand hier trouwens bevestigen dat de PS4 controller "plug n play" is? (De PS3 controller namelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Frankvbr schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:54:
Hier iemand toevallig ook problemen met de driver van de type cover (surface cover telematry)?
Type cover werkt maar gedeeltelijk: kan Touch pad gebruiken en lichtinstelling aanpassen. de toetsen werken niet.
Dit allemaal nadat ik Windows heb 'hersteld'.
Na een hele dag rotzooien heb ik het voor elkaar gekregen. Ik zal morgen op mijn Pro2 kijken voor drivers en hoe ik het heb gedaan.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nou het begon als een mooie tablet, maar nu toch wel een hoop problemen. Nu doet het scherm niks meer. Als ik ik op windows logo click voel ik wel de tril motor, knop ingedrukt houden heeft geen nut. Ledjes van type cover gaan even aan. Dit moeten ze echt fixen, wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shizoframia schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:09:
ter info: op groupon (belgische variant) wordt momenteel een 'goedkope' Miracast/Airplay adapter (hdmi wifi-stick iPush) aangeboden. Ikzelf heb even op ebay gekeken en daar kan je dezelfde dongle voor omgerekend 17,70euro kopen (met gratis internationale levering). Heb me net eentje besteld. Let wel, de stick heeft enkele beperkingen, bvb. een max resolutie van 720p.

Heb je de laatste firmware? PTV3000 Firmware Versie 2.4.26 is uit en die lost bij mij alle issues op met een Surface 2. Weliswaar niet de Pro versie, maar ik zie in de log dat er ook zaken icm met een Pro opgelost zijn.
Ook HD films via Netflix gaat nu super (lip sync) via miracast. Exact hetzelfde als met een kabel, alleen dan uiteraard fijner draadloos. Helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Elke keer als ik nu de tablet uitzet en dan weer aan wil zetten doet hij niks meer, dan moet ik volume knop drukken en power knop.

Tevens viel het mij nu net op dat de klok op 20:30 stond 31 december 2013 :?

[ Voor 23% gewijzigd door Cyrus The Virus op 01-01-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:56:
[...]

Heb je de laatste firmware? PTV3000 Firmware Versie 2.4.26 is uit en die lost bij mij alle issues op met een Surface 2. Weliswaar niet de Pro versie, maar ik zie in de log dat er ook zaken icm met een Pro opgelost zijn.
Ook HD films via Netflix gaat nu super (lip sync) via miracast. Exact hetzelfde als met een kabel, alleen dan uiteraard fijner draadloos. Helemaal happy :)
Ik heb de nieuwste firmware (PTV) er ook op staan. Kan er nog niet vrolijk van worden, eerlijk gezegd. Als ik naar Xbox Music luister en vervolgens tweakers.net bekijk en daarin scroll, hapert de muziek af en toe. Ook kreeg ik even geblokt beeld. 8)7

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb de nieuwste firmware (PTV) er ook op staan. Kan er nog niet vrolijk van worden, eerlijk gezegd. Als ik naar Xbox Music luister en vervolgens tweakers.net bekijk en daarin scroll, hapert de muziek af en toe. Ook kreeg ik even geblokt beeld. 8)7
Volgens GerCor in "[WRT] Microsoft Surface 2" had je nog niet de laatste firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Al bekend bij de PRO kopers?

Did you buy a Surface Pro 2 or plan to buy one? If you’re planning on buying one you might want to wait a bit until current retail stock is replenished with the Surface Pro 2.5.

http://www.wpcentral.com/...o-2-slightly-improved-cpu

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 02-01-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een bezitter van de SP2 128Gb, behoorlijk content van. Ik wou eens rond horen of iemand al wat ervaring heeft met het spelen van games. Ik heb Age Empires Online zitten spelen. Als ik dan terug naar mijn desktop ga geeft hij een melding van onvoldoende geheugen ?

Ook heb ik al eens een probleem gehad met het niet meer opgestart krijgen van de surface, na verschillende keren de knop 10sec. Ingedrukt te houden doet ie het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 21:11
Beste Lezers,

Waar hebben jullie jouw SP2 besteld? Ik ben enorm geintereseerd in de 8gb/256gb versie maar kan deze nergens meer vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op site van Microsoft, Op het moment zijn ze niet meer op voorraad. Maar ik geloof dat ze een X-aantal stuks per dag verkopen via de telefoon. Heb ik gelezen in deze topic ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Op de site van Microsoft is geen enkele variant van de Surface 2 en Surface Pro 2 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarvoor toevallig in de aanbieding is of met korting te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
Bij MS store zelf, alleen moet je wel student zijn om in aanmerking te komen voor deze korting. Daarnaast zijn de overal dezelfde prijsklasse. Je zou het op tweedehands websites kunnen proberen. Maar in nieuwstaat zal je toch aan dezelfde prijsklasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben helaas geen student.maar bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik nu de surface pro 1 128 gb kopen of moet ik nog ff door sparen?vind de pro 1 nu redelijk te betalen en de pro 2 is ongeveer 350 euro duurder.ik lees ook dat de verschillen tussen de 2 niet zo groot zijn.wat zijn jullie bevindingen over de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik ben benieuwd of de Surface Pro 2 met de processor upgrade nu ook al te verkrijgen zal zijn in de Microsoft store van Nederland. Ik vermoed van wel, omdat er op dit moment geen voorraad is en nieuwe voorraden aangevuld zullen worden met de nieuwe modellen.

Sta op het punt om er één te bestellen, maar zou zonde zijn om nu een 'ouder' model te ontvangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 07:08:
Zal ik nu de surface pro 1 128 gb kopen of moet ik nog ff door sparen?vind de pro 1 nu redelijk te betalen en de pro 2 is ongeveer 350 euro duurder.ik lees ook dat de verschillen tussen de 2 niet zo groot zijn.wat zijn jullie bevindingen over de verschillen?
Ik zou doorsparen. De surface pro 2 heeft een aantal zeer praktische voordelen, voornamelijk de accuduur die in de praktijk bijna 2x zo lang is. Daarnaast is hij zuiniger, koeler en beter gereed voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
jamesbond007uk schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:53:
[...]

Na een hele dag rotzooien heb ik het voor elkaar gekregen. Ik zal morgen op mijn Pro2 kijken voor drivers en hoe ik het heb gedaan.
Heb je nog kunnen achterhalen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Mijn pro doet nog steeds erg vreemd. Plotseling herstarten, type toetsenbord werkt niet.
Als dit zo blijft, gaat ie mooi met garantie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Amped schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:32:
[...]

Ik zou doorsparen. De surface pro 2 heeft een aantal zeer praktische voordelen, voornamelijk de accuduur die in de praktijk bijna 2x zo lang is. Daarnaast is hij zuiniger, koeler en beter gereed voor de toekomst.
Idd, gewoon al het verschil in accu is de meerprijs meer dan waard. Zeker als je hem als tablet wil gebruiken. Mocht de pro 1 een accuduur gehad hebben als de pro 2 dan had ik nooit de surface RT gekocht (weliswaar wel tevreden van de RT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shizoframia schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:27:
[...]

Idd, gewoon al het verschil in accu is de meerprijs meer dan waard. Zeker als je hem als tablet wil gebruiken. Mocht de pro 1 een accuduur gehad hebben als de pro 2 dan had ik nooit de surface RT gekocht (weliswaar wel tevreden van de RT).
Ik ga de surface voornamelijk thuis gebruiken als tablet en laptop en daar zijn genoeg stroomvoorzieningen dus de accu is voor mij niet zo n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Ik ga de surface voornamelijk thuis gebruiken als tablet en laptop en daar zijn genoeg stroomvoorzieningen dus de accu is voor mij niet zo n groot probleem.
In dat geval zal de surface 1 prima voldoen aan je eisen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb een zwaar irritant probleem. Waarschijnlijk heeft het te maken met de laatste firmware update. Als de Surface op bijvoorbeeld 8% batterij staat en ik hang hem aan de lader dan zegt hij te laden maar het percentage blijft dan op 8% staan.
Enige wat tot nu toe werkt is om de Surface een kwartier uit te zetten zonder lader eraan. Dan een kwartier de lader eraan en dan weer booten. Dat is niet handig want ik gebruik de Surface voor werk.. Zijn er wellicht andere snellere workarounds?

Tevens heb ik dat sinds dezelfde update s'nachts de accu bijna volledig leegloopt. Ik heb recentelijk geen nieuwe apps geinstalleerd.

Ik ben dus aan de ene kant heel tevreden met de Surface maar hoop wel dat Microsoft vlot met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
chowmonkey schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:58:
Ik heb een zwaar irritant probleem. Waarschijnlijk heeft het te maken met de laatste firmware update. Als de Surface op bijvoorbeeld 8% batterij staat en ik hang hem aan de lader dan zegt hij te laden maar het percentage blijft dan op 8% staan.
Enige wat tot nu toe werkt is om de Surface een kwartier uit te zetten zonder lader eraan. Dan een kwartier de lader eraan en dan weer booten. Dat is niet handig want ik gebruik de Surface voor werk.. Zijn er wellicht andere snellere workarounds?

Tevens heb ik dat sinds dezelfde update s'nachts de accu bijna volledig leegloopt. Ik heb recentelijk geen nieuwe apps geinstalleerd.

Ik ben dus aan de ene kant heel tevreden met de Surface maar hoop wel dat Microsoft vlot met een oplossing komt.
Hier percies het zelfde, en vooral als type cover 2 er aan hangt is het een drama :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Als geïnteresseerde houd ik het topic in de gaten. Wil graag binnenkort overstappen naar een 256GB Surface Pro 2, wanneer ze een beetje leverbaar worden. Heb een weekje met de Pro 1 gespeeld en dat beviel boven verwachting goed voor vnl. werk.

Verder kwam ik vandaag tegen dat MS de firmware fix heeft aangekondigd voor 14 januari: http://www.computerworld....are_fix_will_ship_Jan._14 Dus nog even afwachten wat de prestaties en overgebleven problemen daarna zijn.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Duimen dat de 14e deze problemen dan verholpen zijn. Ik ben in korte tijd namelijk nogal afhankelijk geworden van de Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als ik de tekst zo lees heeft Microsoft niet bevestigd dat 14 januari een firmware update beschikbaar komt. Microsoft heeft aangekondigd dat het 'zo snel mogelijk' komt en er zijn mensen die met medewerkers van Microsoft hebben gesproken die 14 januari noemen als release datum. Nogmaals, Microsoft zelf zegt niks over 14 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik heb net gebeld met Microsoft. Er komt 14 januari een patch die de accu problemen moet oplossen. Voor de incorrecte weergave van het accu percentage is een tijdelijke workaround. Ik heb het net geprobeerd en het werkt. Ik weet niet of het een permanente workaround is of dat je dit steeds opnieuw moet herhalen..

Got this fix from our colleagues in Asia and checked a few chats and it definitely works. I rang a customer back to do it and now their battery % is changing.

So if a customer has a Surface in which the battery monitor doesn't change percentage, get them to perform a UEFI boot.

Fully power off Surface by holding power button down or select "shutdown"

Once shut down press and hold the volume button up, and the power button for 15 seconds. Without letting go of the volume up button press the power button again for 5 seconds.
Once a different screen appears select to Install Secure Boot
Select to Exit then Save Configuration and Reset

The Surface should now restart with an accurate battery meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
chowmonkey schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:55:
Ik heb net gebeld met Microsoft. Er komt 14 januari een patch die de accu problemen moet oplossen. Voor de incorrecte weergave van het accu percentage is een tijdelijke workaround. Ik heb het net geprobeerd en het werkt. Ik weet niet of het een permanente workaround is of dat je dit steeds opnieuw moet herhalen..

Got this fix from our colleagues in Asia and checked a few chats and it definitely works. I rang a customer back to do it and now their battery % is changing.

So if a customer has a Surface in which the battery monitor doesn't change percentage, get them to perform a UEFI boot.

Fully power off Surface by holding power button down or select "shutdown"

Once shut down press and hold the volume button up, and the power button for 15 seconds. Without letting go of the volume up button press the power button again for 5 seconds.
Once a different screen appears select to Install Secure Boot
Select to Exit then Save Configuration and Reset

The Surface should now restart with an accurate battery meter.
Dit hielp bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Kwam je wel in dat aparte bootscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ja volumeup inhouden en dan de tablet aanzetten is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Direkt na die actie zag ik weer het juiste percentage. Of dat blijvend is zie ik morgen wel. Probleem heb ik namelijk na elke nacht.

Werkt bij jouw wel kwartier uitzetten van de lader. Dan uit laten staan en kwartier de lader eraan en dan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:44:
ja volumeup inhouden en dan de tablet aanzetten is voldoende.
P.S. Het schijnt wel belangrijk te zijn je aan die 15 seconden te houden.. Geen idee waarom maar dat is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Weer een bug tegen gekomen in de SP2.

Soms heb ik, als de Type2 op tafel ligt, en ik hang m'n tablet erboven zodat ie zich vastmagnetiseerd (defuq is dat voor woord?) dat m'n SP2 een hardreset doet. Erg vervelend.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dat had ik van de week ook, ik hoop dat de fix van volgende week al die problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Bij mij heeft die boot in UEFI vooralsnog geholpen lijkt het. Vannacht is de Surface niet leeggelopen en mijn accu % loopt nog steeds goed. Desalniettemin is een echte fix van Microsoft wel welkom. Dat spontaan rebooten lees ik ook elders. Gelukkig heb ik dat zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excedo
Hebben jullie ook problemen met het opstarten/laten ontwaken van sleep/ontwaken van hibernate? Als ik de aan/uit knop druk gaat de surface pro 2 wel aan (want het windows knop vibreert wel gewoon) maar het scherm blijf op zwart. Dit duurt dan 5 minuten totdat het scherm aan is. Ik gebruik vooral sleep en 1 van de 3 keer krijg ik dat probleem. Gemiddeld zo een 3 keer per dag... Krijg hem alleen uit met de power button en de powerknop waarna ik hem dan weer normaal aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Sinds wanneer heb je dat? Want als dat sinds een week of 2 is dan zal dat ook wel met die laatste firmware upgrade te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
excedo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:43:
Hebben jullie ook problemen met het opstarten/laten ontwaken van sleep/ontwaken van hibernate? Als ik de aan/uit knop druk gaat de surface pro 2 wel aan (want het windows knop vibreert wel gewoon) maar het scherm blijf op zwart. Dit duurt dan 5 minuten totdat het scherm aan is. Ik gebruik vooral sleep en 1 van de 3 keer krijg ik dat probleem. Gemiddeld zo een 3 keer per dag... Krijg hem alleen uit met de power button en de powerknop waarna ik hem dan weer normaal aan doe.
Heb ik ook, percies het zelfde ligt vermoedelijk ook aan de foute firmware :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ik ben nu bezig met de herstelpartitie te kopieren naar een USB stick zodat ik die ruimte kan gebruiken, nu had ik een vraag stel dat ik de USB stick verlies of stuk gaat oid, is het dan mogelijk om alsnog Windows te herinstalleren? Met een ISO oid?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ja kan denk ik wel, je moet dan wel zelf de drivers installeren die MS in een driverpackage aanbiedt.

Je kan natuurlijk ook een image maken van die USB stick en ergens op een NAS of backup schijf neerzetten. Zou moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 08-01-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Oke dan weet ik dat, drivers is natuurlijk geen probleem via package of via windows updates.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excedo
chowmonkey schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:01:
Sinds wanneer heb je dat? Want als dat sinds een week of 2 is dan zal dat ook wel met die laatste firmware upgrade te maken hebben..
Ik heb mijn surface pro pas anderhalve week en heb volgens mij de updates toen op automatisch gezet. Heb wel gehoord van die laatste brakke update maar die was volgens mij al teruggetrokken voordat ik de surface installeerde. Die problemen kwamen toch door een het falen van het updaten van die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
zojuist heeft mijn tablet systeemfirmware van 24-10-2013 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ja die heb ik er sinds de 6e op. Geen idee wat ie doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Vannacht is de tablet niet aan gegaan bij mij type cover was ook verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik had vanmorgen wederom dat het accu % niet correct was. Maar weer die UEFI boot gedaan en nu werkt het weer voorlopig. Ben wel blij als de 14e de patch komt en dit oplost. Snap niet helemaal waarom Microsoft wacht tot de patch dag. Dit is een redelijk vervelend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ZIt met een probleem, maar kan de oplossing niet vinden.
Heb een LG 42LM671S TV die Miracast/Smart Share ondersteunt, maar volgens de Surface Pro 2 wordt deze LG TV niet als 'Certified Device gezien'. Hebben meer mensen een dergelijk probleem? Is dit een firmware issue van Windows 8.1 of de Intel driver?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Misschien is de driver niet gesigned? Dan laat Windows hem niet installeren. Die controle kun je even uitzetten. Moet je op Google even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Ter Info Voor diegene die dit interressant vinden :P

Ik draai Xbmc op mijn Surface pro 2 tablet en stream van mijn Htpc dit loopt perfect.
De htpc staat in de wookamer en t/m de de 2de verdieping kan ik perfect streamen ( 1080P ).
Uiteraard ook met een gedeelde library ;)

De Surface pro 2 is voor mij nu ook een volwaardige mediaspeler op deze manier omdat deze ook aangesloten kan worden via hdmi op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ErwinJ schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:43:
Ter Info Voor diegene die dit interressant vinden :P

Ik draai Xbmc op mijn Surface pro 2 tablet en stream van mijn Htpc dit loopt perfect.
De htpc staat in de wookamer en t/m de de 2de verdieping kan ik perfect streamen ( 1080P ).
Uiteraard ook met een gedeelde library ;)

De Surface pro 2 is voor mij nu ook een volwaardige mediaspeler op deze manier omdat deze ook aangesloten kan worden via hdmi op de tv.
Idem hier ;) Net ook nog zo geregeld dat de XBMC Library geshared is tussen meerdere apparaten: de SP2 en een Apple TV met XBMC. Werkt geweldig!!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ben verliefd op deze tablet!
eind van de maand koop ik de pro 2. Ik vind het heerlijk dat er een wacom screen inzit en ik er fatsoenlijk op kan tekenen als ik onderweg ben.
dat ie een lagere resolutie heeft als de ipad maakt niet uit. want die koop ik er ook nog bij.

wat me wel wat tegenviel was de kwaliteit van de pen, maar deze kan vervangen worden voor een andere Wacom UP-817E pen had ik al ergens anders in het topic gelezen.

Hoe gaat het installeren van programma's buiten de marktplaats om eigenlijk? En is de connectiviteit met een iMac goed te doen?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dutchzilla schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:50:
Ben verliefd op deze tablet!
eind van de maand koop ik de pro 2. Ik vind het heerlijk dat er een wacom screen inzit en ik er fatsoenlijk op kan tekenen als ik onderweg ben.
dat ie een lagere resolutie heeft als de ipad maakt niet uit. want die koop ik er ook nog bij.

wat me wel wat tegenviel was de kwaliteit van de pen, maar deze kan vervangen worden voor een andere Wacom UP-817E pen had ik al ergens anders in het topic gelezen.

Hoe gaat het installeren van programma's buiten de marktplaats om eigenlijk? En is de connectiviteit met een iMac goed te doen?
Installeren van apps buiten de marktplaats om is juist het geweldige: het is eigenlijk een pc/ultrabook (x86), elke standaard Windows applicatie werkt, zolang de hardware het aan kan qua specs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Thrace Grumble schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:28:
[...]

Installeren van apps buiten de marktplaats om is juist het geweldige: het is eigenlijk een pc/ultrabook (x86), elke standaard Windows applicatie werkt, zolang de hardware het aan kan qua specs! :)
zover was ik, maar Ik ben een iMac gebruiker, kan ik dan alsnog makkelijk apps daarop zetten als ik de surface pro aansluit op de imac? wordt het gezien als eterne drive?

of moet ik gewoon even een externe harddrive aansluiten, of externe dvd drive?
heb namelijk geen idee wat voor connectiviteit software erbij zit, en in de winkels werd het mij niet duidelijker.
Merkte vooral veel onduidelijkheid onder de verkopers gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dutchzilla schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:34:
[...]

zover was ik, maar Ik ben een iMac gebruiker, kan ik dan alsnog makkelijk apps daarop zetten als ik de surface pro aansluit op de imac? wordt het gezien als eterne drive?

of moet ik gewoon even een externe harddrive aansluiten, of externe dvd drive?
heb namelijk geen idee wat voor connectiviteit software erbij zit, en in de winkels werd het mij niet duidelijker.
Merkte vooral veel onduidelijkheid onder de verkopers gister.
Het is gewoon een pc, een windows desktop sluit je ook niet aan op een IMac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
kan ik dan alsnog makkelijk apps daarop zetten als ik de surface pro aansluit op de imac? wordt het gezien als eterne drive?
Ik snap niet helemaal wat je wilt doen tussen deze twee computers, over wat voor apps heb je het dan? of bedoel je software overplaatsen naar de Surface pro? Dan zou ik een externe HD of een micro SD gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Miel71 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:45:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je wilt doen tussen deze twee computers, over wat voor apps heb je het dan? of bedoel je software overplaatsen naar de Surface pro? Dan zou ik een externe HD of een micro SD gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.
Duidelijk!

Wat ik bedoelde, was dat als ik de surface pro aansluit op mijn imac middels een usb kabel.
Hoe deze dan weer gegeven zou worden. Bv die android tablets worden als externe media weergegeven.
Bv als ik er muziek etc op zou zetten, of het dan drag drop was?
overigens kan ik natuurlijk gewoon even een externe drive aansluiten omdat het eigenlijk gewoon een volwaardig computer is.

Komt wel goed, eind van de maand koop ik er 1. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Kan dat wel dan? Als massa opslag aansluiten denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dutchzilla schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:52:
[...]

Duidelijk!

Wat ik bedoelde, was dat als ik de surface pro aansluit op mijn imac middels een usb kabel.
Hoe deze dan weer gegeven zou worden. Bv die android tablets worden als externe media weergegeven.
Bv als ik er muziek etc op zou zetten, of het dan drag drop was?
overigens kan ik natuurlijk gewoon even een externe drive aansluiten omdat het eigenlijk gewoon een volwaardig computer is.

Komt wel goed, eind van de maand koop ik er 1. _/-\o_
Je kan ook via het netwerk muziek erop zetten of met de tablet connecten met je NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
Ik wil d'r eentje :( .. ik wacht totdat de 8gb/256gb versie weer beschikbaar wordt.

en met jou velen, maar op dit soort reacties zitten we niet te wachten op GoT

[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 12-01-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
rikadoo schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:22:
Kan dat wel dan? Als massa opslag aansluiten denk het niet...
Nee dat kan dus niet. Ondanks dat het eruit ziet als een tablet is het gewoon een Windows PC. Als je dingen erop wil zetten kan dat via filesharing, usb-stick, skydrive, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Er is vast niet iemand hier die het al gelukt is om media vanaf z'n Surface Pro 2 naar een Vu+ Solo 2 te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Al wat bekend over de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:19
Heb zojuist zakelijk het volgende besteld:)

Microsoft 10.6" Surface Pro 2 Windows 256GB/8GB
Microsoft Surface Docking Pro/Pro2
Microsoft Surface Type Cover 2
USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter

Lang gezocht naar alternatief voor mobiel werken maar dit vond ik toch een elegante oplossing die ook cpu power heeft. Zeker omdat ik er ook wat mee wil spelen met vMware Workstation of HyperV.
Ben benieuwd of ik de versie krijg met de updated CPU, als goed is wel.
Heb een USB 3 gigabit adapter erbij gedaan omdat ik overal lees dat de microsoft adapter maar 100mbit is.
Kan alleen niet vinden of de ethernet aansluiting van het dock zelf 1gbit is of 100 mbit.

Voor onderweg tether ik met op 4G via ipad, 7GB bundel meer dan genoeg:)

[ Voor 7% gewijzigd door Qualixo op 14-01-2014 16:49 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
chowmonkey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:35:
Er is vast niet iemand hier die het al gelukt is om media vanaf z'n Surface Pro 2 naar een Vu+ Solo 2 te streamen?
De Surface Pro 2 is gewoon een Windows PC dus als het vanaf Windows PC's kan, dan kan het ook vanaf de Surface Pro. Ik zie in de handleiding niets over streamen dus kan die uberhaupt wel streams ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Qualixo schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:15:
Heb zojuist zakelijk het volgende besteld:)

Microsoft 10.6" Surface Pro 2 Windows 256GB/8GB
Microsoft Surface Docking Pro/Pro2
Microsoft Surface Type Cover 2
USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter

Lang gezocht naar alternatief voor mobiel werken maar dit vond ik toch een elegante oplossing die ook cpu power heeft. Zeker omdat ik er ook wat mee wil spelen met vMware Workstation of HyperV.
Ben benieuwd of ik de versie krijg met de updated CPU, als goed is wel.
Heb een USB 3 gigabit adapter erbij gedaan omdat ik overal lees dat de microsoft adapter maar 100mbit is.
Kan alleen niet vinden of de ethernet aansluiting van het dock zelf 1gbit is of 100 mbit.

Voor onderweg tether ik met op 4G via ipad, 7GB bundel meer dan genoeg:)
Je mist nog een mooie Lumia met 4G :9 Windows Phone werkt zo lekker samen met Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:19
brilsmurfffje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:47:
[...]

Je mist nog een mooie Lumia met 4G :9 Windows Phone werkt zo lekker samen met Windows 8
Genoeg lumia 820 liggen maar ja :) heb alleen 4g op data niet op gsm..
Ipad is gewoon nu een 10 uur wifi hotspot met display :P

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Hey all,

ik heb al op diverse plekken gezocht, maar kan eigenlijk nog nergens een bevredigend antwoord vinden. Ondersteunt de Surface Pro 2 APT-X bluetooth? Iemand daar ervaringen mee? Reden dat ik het vraag is dat ik aan het kijken ben naar een APT-X adapter voor een Geneva Sound System, maar dan is het wel relaxt als de andere apparaten dat ook ondersteunen.

Thanks alvast!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Volgensmij niet; The Surface and Surface Pro series does not support AptX from my understanding, as its CSR, and you have licensing fees to it. So few devices support it.

Hier komt die ook niet voor; http://www.aptx.com/category/tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GerCor in "[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"

--------

Misschien al beschikbaar? http://www.wpcentral.com/...ix-touch-type-cover-issue

Ik weet niet of dit ook geldt voor de PRO2 maar voor de RT 2 heb ik zojuist een 3 tal RT 8.1 updates geïnstalleerd. Ook Office 2013 trouwens en de dagelijkse security updates. Dus, gewoon even kijken lijkt mij bij updates?

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 15-01-2014 01:14 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2