Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21

Teclast X98 Air (II & 3G)

Afbeeldingslocatie: http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB1dvn7HFXXXXamaXXXq6xXFXXXR/Teclast-X98-Air-3G-64GB-Dual-Boot-Intel-Bay-Trail-T-Quad-Core-Tablet-PC-2GB.jpg

Introductie
De Teclast X98 Air is een Chinese 9.7 inch dual boot tablet. Qua uiterlijk betreft het een Ipad kloon. De X98 Air heeft een Ipad Air retina display met een resolutie van 2048 x 1536. De processor is een 64bit 2.16 GHz (turbo) quad core Atom Bay Trail CPU. De X98 Air kan zowel Windows als Android draaien in dual boot. Er zijn twee modellen beschikbaar, de Teclast X98 Air 3G en de Teclast X98 Air II. De 3G variant beschikt over 3G en GPS, de Air II variant mist deze.

De Teclast kwam met Windows 8.1 en Android 4.4 geleverd. Vanaf nu zouden de modellen echter met Windows 10 en Android 5.0 geleverd moeten worden. De oude modellen zijn gemakkelijk te updaten naar de nieuwste OS'en.

Specificaties
Teclast X98 Air 3GTeclast X98 Air II
OSWindows 8.1/10 & Android 4.4/5.0Windows 8.1/10 & Android 4.4/5.0
ProcessorIntel Bay Trail-T Z3736F 2.16 GHz Quad CoreIntel Bay Trail-T Z3736F 2.16 GHz Quad Core
GPUIntel HD Graphics GEN7Intel HD Graphics GEN7
RAM geheugen2GB DDR3L2GB DDR3L
Flash geheugen32GB / 64GB eMMc32GB / 64GB eMMc
SchermLG 9.7" IPS 2048X1536 retina (264 dpi)LG 9.7" IPS 2048X1536 retina (264 dpi)
Frontcamera2MP2MP
Backcamera5MP5MP
Afmetingen & gewicht240mmx169mmx7.4mm 498g240mmx169mmx7.4mm 498g
Accu8500mAh8500mAh
Connectiviteit3G, GPS, Bluetooth 4.0, WiDi, Wifi NBluetooth 4.0, WiDi, Wifi N
Aansluitingen3G simkaart slot, MicroSD slot, Koptelefoon Aansluiting, Micro USB 2.0 (OTG), Mini HDMIMicroSD slot, Koptelefoon Aansluiting, Micro USB 2.0 (OTG), Mini HDMI

Prijs & Aankoop
De prijs schommelt momenteel rond de $200. Betrouwbare shops zijn in ieder geval Banggood en Gearbest.

Handige Links

Roms & Images

Tutorials

Reviews

[ Voor 9% gewijzigd door jooncheez op 04-08-2015 23:57 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Dit is de eerste keer dat ik een dergelijk topic maak, dus tips zijn welkom. Het is een work in progress, dus ik zal gaandeweg meer informatie toevoegen.

Mocht iemand mij willen helpen als mede-auteur, hoor ik het graag in een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Indien je X98 Air II zonder Windows hebt besteld kun je er ook zelf Windows op zetten:

http://forum.xda-develope...p?p=56788730&postcount=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Ben ook heel benieuwd naar de x98 pro met 4gb ram en snellere processor....lijkt erg de moeite waard. Mis alleen de mooie combi met fysiek toetsenbord een beetje tov de Chuwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ja maar die is wel 277 dollar.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
nog wel...introductieprijs zakt echter meestal heel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 18:42
Leuk tablet, heb er inmiddels 2 in gebruik.
1 (c8j6) voor 90% in windows, voor mijn werk, be nservicemonteur en maak nota's en zoek schema's op van witgoedapparaten, zowel online als offline.
Erg handig in de windows omgeving, op dit moment wel 1 issue en ik hoop dat dit een driver probleem is: de 3g modem driver "verdwijnt" af en toe, in de device manager staat dan een unknown device waar geen driver voor gevonden wordt.
Snelste oplossing voor dit probleem: reboot naar android en opnieuw reboot naar windows 10.

de 2e teclast (c5j6) is voor thuisgebruik en draait 50/50 android/win10.

Goed om te zien dat ook hier een eigen topic is gekomen voor de teclast x98 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ik heb zelf een C5J6 model. Meteen bios 2.02 en Android 4.4 v4.2 van Mirek190 geflashed. Daarna geupgrade naar Windows 10 via de Microsoft tool. Ging allemaal heel soepel en snel. In het begin deed de screen rotation het niet in Win 10, maar dat was snel opgelost met de G-sensor driver uit de Win 10 driver pack.

Ik had ook het probleem dat in zowel Android als Windows de wifi verbinding bleef wegvallen. Dit was echter op te lossen door de wifi instellingen in mijn router aan te passen.

Al met al heel blij met deze tablet. Ik ben alleen nog op zoek naar een goed hoesje, waarmee ik de tablet ook rechtop kan zetten. Heeft iemand een tip?
okio schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:11:
Ben ook heel benieuwd naar de x98 pro met 4gb ram en snellere processor....lijkt erg de moeite waard. Mis alleen de mooie combi met fysiek toetsenbord een beetje tov de Chuwi
Ook even toegevoegd, bedankt :)

Btw, Mirek zegt dat zijn Android 5.0 V4 eind van de week af is. Deze rom is gebaseerd op de nieuwe stable Android 5.0 release van Teclast.

[ Voor 9% gewijzigd door jooncheez op 05-08-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Iemand enig idee hoe ik Android er compleet afgooi en alle ruimte overzet naar Windows.
Ik heb dus 2 efi partities....
Waarvan 1 tussen de system partie windows in zit.
Heb nu.
EFI - Lege ruimte - EFI - System - Windows - Recovery
Heel frustrerend, want kan nu alsnog niet de vrije ruimte aan de windows partitie koppelen.
Iemand enig idee hoe de recovery partitie verwijderd kan worden? heb horror verhalen over blue screens gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door Sinned123 op 06-08-2015 13:21 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDaddyL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 18:23
Hey goedenavond nu probeer ik via techtablets android 5.0 te installeren maar dit gaat niet echt lekker. tablet komt in dnx mode. maar MFT herkent hem niet. In apperaatbeheer staat keurig "intel android ad" ook de debugging staat aan. wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Sinned123 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:22:
Iemand enig idee hoe ik Android er compleet afgooi en alle ruimte overzet naar Windows.
Ik heb dus 2 efi partities....
Waarvan 1 tussen de system partie windows in zit.
Heb nu.
EFI - Lege ruimte - EFI - System - Windows - Recovery
Heel frustrerend, want kan nu alsnog niet de vrije ruimte aan de windows partitie koppelen.
Iemand enig idee hoe de recovery partitie verwijderd kan worden? heb horror verhalen over blue screens gezien.
Deze video al bekeken? Misschien als je Windows opnieuw installeert dat je al die andere partities kan verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door jooncheez op 07-08-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
BigDaddyL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:48:
Hey goedenavond nu probeer ik via techtablets android 5.0 te installeren maar dit gaat niet echt lekker. tablet komt in dnx mode. maar MFT herkent hem niet. In apperaatbeheer staat keurig "intel android ad" ook de debugging staat aan. wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven?
Volg je deze guide?

Je kan proberen de adb drivers en MFT opnieuw te installeren volgens Tecknight zijn handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449130

Ik heb nog een aantal problemen ondervonden met win10

- bluetooth verbinding die steeds stopt
- scherm helderheid lijkt soms te veranderen
- wanneer ik de volume omlaag knop indruk, gebeurt het vaak dat deze input blijft geven, waardoor het volume helemaal omlaag gaat en ik deze ook niet meer omhoog krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDaddyL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 18:23
Ik zal van het weekend de guide opnieuw volgen zal wel wat verkeerd hebben gedaan....wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343732

jooncheez schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Deze video al bekeken? Misschien als je Windows opnieuw installeert dat je al die andere partities kan verwijderen.
Wat mij Interesseert: Androide laten zoals het is , alleen een Europese Win 8.1 of Win 10 er op zetten met OOK restore/refresh hiervoor.

Colly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat extra gegevens en opmerkingen : over mijn X98 3 G 32 Gb

Niemand heeft het nog over Activeren van Win 10 gehad. Zou dus eerst over de bestaande Win 8.1 Bing moeten worden geinstaleerd worden voor Activatie. Als je nog maar 5 Gb vrij hebt ? Weliswaar nog een 20 Gb vrij op de SD. Maar werkt dat ook?
Ik heb al direct na aankoop in April de updates afgezet ; de C: disk was na een maand al wel aardig opgevuld met updates....Het was op een zeker moment minder dan 3 Gb, toen dus de updates afgezet.
Via een USB stick en gedownloade win 10 install zal het installeren wel gaan ,
maar dan dan 2 keer achter elkaar ? Met zo weinig space ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 343732 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 02:35:
Nog wat extra gegevens en opmerkingen : over mijn X98 3 G 32 Gb

Niemand heeft het nog over Activeren van Win 10 gehad. Zou dus eerst over de bestaande Win 8.1 Bing moeten worden geinstaleerd worden voor Activatie. Als je nog maar 5 Gb vrij hebt ? Weliswaar nog een 20 Gb vrij op de SD. Maar werkt dat ook?
Ik heb al direct na aankoop in April de updates afgezet ; de C: disk was na een maand al wel aardig opgevuld met updates....Het was op een zeker moment minder dan 3 Gb, toen dus de updates afgezet.
Via een USB stick en gedownloade win 10 install zal het installeren wel gaan ,
maar dan dan 2 keer achter elkaar ? Met zo weinig space ?
Disk cleanup en CCleaner draaien? Upgrade vanaf USB. Daarna kan je nog een clean install doen als je wilt, daar is helemaal geen vrije ruimte voor nodig, omdat je de schijf dan kan formateren.

Tevens zegt de Windows upgrade FAQ het volgende:
How do I upgrade on a low storage device?
Small storage devices, like devices with 32GB hard drives or older devices with full hard drives, may need additional storage to complete the upgrade. You'll see instructions during the upgrade telling you what to do. You may need to insert a USB flash drive to complete the upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 343732 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Wat mij Interesseert: Androide laten zoals het is , alleen een Europese Win 8.1 of Win 10 er op zetten met OOK restore/refresh hiervoor.

Colly
Als je een Windows upgrade uitvoert, blijft Android gewoon untouched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je !

Ik lees/las zoveel "Brick" meldingen dat ik eerst alle twijfels wil opruimen. Zo is de restore partitie; een totaal gescheiden partitie. Word dit dan toch "meegenomen bij een upgrade, resp. nieuw installatie?
En met de bestaande win8.1 "Bing drivers"; die moeten toch omgewisseld worden bij het wisselen naar 8.1 pro of win 10 pro? Of word dat door de nieuwe versie automatisch gedaan?
Door veel wegpoetsen met CCleaner, en meer, is inmiddels de C. drive op ruim 8 Gb gekomen..
De meeste programmas zitten op de 32 Gb D:SD als ook vele caches e.d.
Het is natturlijk ook de gein om met de weinige resourcen toch een goed werkend ding te houden.
Zover loopt alles lekker. De win 8.1 Bing versie is wel een gecastreerde versie...
Daarom het pogen naar een pro versie te gaan.
Wat ik begrepen heb is dat als je wil booten met USB stick je dit eerst via de bios Volume + en- tegelijk ingedrukt houden en on/off kort indrukken. dan de boot volgorde gaan kiezen. Dan ESC drukken om uit de bios te gaan en gelijk te gaan booten via USB stick. Klopt dit ?

(de laatste 8 regels zijn er wat later bij gezet)
-

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 343732 op 09-08-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 343732 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:53:
Dank je !

Ik lees/las zoveel "Brick" meldingen dat ik eerst alle twijfels wil opruimen. Zo is de restore partitie; een totaal gescheiden partitie. Word dit dan toch "meegenomen bij een upgrade, resp. nieuw installatie?
En met de bestaande win8.1 "Bing drivers"; die moeten toch omgewisseld worden bij het wisselen naar 8.1 pro of win 10 pro? Of word dat door de nieuwe versie automatisch gedaan?
Door veel wegpoetsen met CCleaner, en meer, is inmiddels de C. drive op ruim 8 Gb gekomen..
De meeste programmas zitten op de 32 Gb D:SD als ook vele caches e.d.
Het is natturlijk ook de gein om met de weinige resourcen toch een goed werkend ding te houden.
Zover loopt alles lekker. De win 8.1 Bing versie is wel een gecastreerde versie...
Daarom het pogen naar een pro versie te gaan.
Wat ik begrepen heb is dat als je wil booten met USB stick je dit eerst via de bios Volume + en- tegelijk ingedrukt houden en on/off kort indrukken. dan de boot volgorde gaan kiezen. Dan ESC drukken om uit de bios te gaan en gelijk te gaan booten via USB stick. Klopt dit ?

(de laatste 8 regels zijn er wat later bij gezet)
-
toon volledige bericht
Windows 8.1 Bing wordt Windows 10 Home. Daar is voor de rest niks mis mee.

Je kan de upgrade gewoon vanuit Windows uitvoeren, je hoeft niet te booten vanaf USB. Dat moet enkel voor een clean install.

Drivers worden automatisch geïnstalleerd. Je kan na afloop nog wat Drivers uit de Windows 10 driver pack instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
In mijn geval liep de upgrade naar Win10 op mijn Air II fout af. Tijdens de upgrade eenn blauw scherm met ACPI_BIOS_ERROR... Omdat er verder niets meer gebeurde heb ik 'm maar uitgezet met long-press op de powerbutton. Vervolgens was het ding niet meer aan te krijgen. Ook niet na meerdere dagen aan de oplader. Niet met de diverse knopcombi's, helemaal niets.

Omdat het laatste wat het ding had geroepen BIOS gerelateerd was besloot ik maar een gok te wagen en heb een c341a met testclip besteld. Op XDA gaat men nogal los op het feit dat de voltage levels van de chip en de flasher niet hetzelfde zijn met mogelijke schade tot gevolg, maar ja.. het ding deed het toch al niet. Na het flashen van de 2.02 BIOS ging de teclast weer opladen... en uiteindelijk ook weer aan :D Moest wel eerst win8.1 bing installeren (ik had de originele key nog beschikbaar) en vervolgens updaten naar 10.. maar nu is alles weer helemaal ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
rednax70 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:14:
In mijn geval liep de upgrade naar Win10 op mijn Air II fout af. Tijdens de upgrade eenn blauw scherm met ACPI_BIOS_ERROR... Omdat er verder niets meer gebeurde heb ik 'm maar uitgezet met long-press op de powerbutton. Vervolgens was het ding niet meer aan te krijgen. Ook niet na meerdere dagen aan de oplader. Niet met de diverse knopcombi's, helemaal niets.

Omdat het laatste wat het ding had geroepen BIOS gerelateerd was besloot ik maar een gok te wagen en heb een c341a met testclip besteld. Op XDA gaat men nogal los op het feit dat de voltage levels van de chip en de flasher niet hetzelfde zijn met mogelijke schade tot gevolg, maar ja.. het ding deed het toch al niet. Na het flashen van de 2.02 BIOS ging de teclast weer opladen... en uiteindelijk ook weer aan :D Moest wel eerst win8.1 bing installeren (ik had de originele key nog beschikbaar) en vervolgens updaten naar 10.. maar nu is alles weer helemaal ok!
Wat fijn dat je hem weer hebt kunnen debricken :)

Misschien dat bios 2.02 noodzakelijk is voor de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Misschien was dat het wel, maar ik heb het nog nergens als zodanig vermeld gezien.. Overigens heb ik nog geprobeerd om de originele flash inhoud weer terug te flashen (het eerste wat ik met de c341 heb gedaan is de bios backuppen), maar dan deed het ding wederom niets. Blijkbaar is de bios corrupt geraakt ergens gedurende de eerste upgrade poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dat allemaal lees wacht ik nog maar even met Win10 ! Wel intussen de 8.1 Bing naar 8.1 pro geupdate. (Ik had nog een licentie daarvoor). Op een andere Pc al eens win10 gehad. Na 2 dagen teruggegaan naar Win8.1. Of dus het tablet er veel mee opschiet om toch win 10 te installeren?
Kan nog bijna een jaar wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Wat is de gemiddelde accuduur onder Windows 10?
8 uur lees ik op Techtablets.com.

Ik gebruik zelf een iPad Air en de x98 Pro lijkt mij wel leuk voor erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door MelvinB op 10-08-2015 18:48 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een korte update: Al uitproberend via een niet goed lopende particion van de SD drive, het systeem buiten werking gekregen. Alleen nog maar een steeds maar blijvend windows cirkeltje. Een "zelf" reparende mode gevonden, met wel alles in het chinees. Met "blindemannetje" techniek door deze vele blinde keuzes gegaan
Uiteindelijk kennelijk de goede gevonden, bij verder gaan werd het enigste engelse woord "Reset" zichtbaar.
Deze procedure duurde ongeveer 20 minuten. Kennelijk nog wat meer goede keuzes gemaakt ,
want de X98 3G startte weer op. Nu wel alles in het Chinees. Enfin alles weer in orde.
En zelfs nu heb ik 11 GB over van de 14Gb.... Voordien was dat maar 5 Gb.

Na een paar dagen : Met de 8.1 pro install kan ik nu een "restore" USB stick maken, dat kon met de "BING" versie niet.Bij controle bleek dat naast het engels, (gewenst en met update naar pro aangegeven) ook de chinese versie nog meedoet. De pro-update heeft dat kennelijk niet veranderd. De restore partitie zit ook duidelijk gescheiden op de disk.

VRAAG aan iemand die al win10 heeft geinstalleerd van scratch : Hoe ziet de restore er dan uit, nog steeds Chinese gedeeltes of slecht de gewenste NL of ENG taal ?

Daarvoor moet je de stick wel even (al is het alleen maar de eerste medingen) vooraf de echte installatie te kijken , niet een echte totale herstel....

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 343732 op 14-08-2015 23:30 . Reden: vervolg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:08
Ik had na een mislukte update naar Windows 10 een volledig Chinese Windows 10 op mijn Teclast Air II staan. Via de Microsoft tool heb ik een USB stick gemaakt met de installatiebestanden van een Nederlandstalige Windows 10. De setup hiervan heb ik vanuit Windows opgestart en nu heb ik een volledig Nederlandstalige Windows 10 installatie. Alle hardware (ook touch tijdens installatie) werd herkend, ik heb alleen een registry patch uit moeten voeren voor het automatisch roteren van het scherm.

Heb nu even snel geavanceerd opstarten / restore getest en ook dat is gewoon in het Nederlands.

Alleen ik heb nu wel een onstabiele WiFi verbinding. Het bereik is al niet geweldig, maar ik heb ook vaak dat de verbinding eerst wel opgezet wordt maar dat daarna de communicatie wegvalt. IP en DNS staan gewoon goed. Pingen naar router of google gaat dan niet meer. Of dat ook al zo was in Windows 8.1 weet ik niet omdat ik de tablet na 2 dagen in bezit al ge-update heb naar Windows 10. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

lasharor

7 december 2004

Heb mijn Air 2 gesloopt :(,

Gisteren wat verschillende biossen geprobeerd. Volgens mij zorgt de 2.02 bios op mijn toestel ervoor dat de HDMI uitgang niet meer werkt, deze heb ik eigenlijk wel nodig (en daarom heb ik ook deze tablet genomen). Na verschilllende versies geprobeerd te hebben bleef mijn test clip niet meer op de chip hangen (waarschijnlijk te vaak erop en eraf gehaald.) toen maar de draadjes aan de chip vast gesoldeerd maar ook dit zorgt er niet voor dat mijn programmer de chip herkent.

Ga nog een poging wagen om de chip helemaal eraf te halen en te kijken of hij het dan doet. Anders eventueel kijken of ik ergens anders een nieuwe kan bestellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat stappen verder met mijn X98 3G :

De automatische Win 10 upgrade gedaan , 7uur om het te downloaden) , ongeveer 2 uur voor de echte installatie zelf. Gedurende de installatie werd gevraagd naar meer storage ruimte. Dat ging met een SD kaart. Verder geen enkele bijzonderheid. Wel eigenaardig dat de C: disk voordien 14 Gig had, nu 18 G !
Er is iets met de partities veranderd. Android doet het echter nog als voorheen.
Maar alles werkt ,tablet automatisch geregistreerd bij MS.
Wel zitten nu nog beide storage plaatsen vol met veel oude rommel. Dus een clean reinstall komt nog eens . Eerst nog maar de weg vinden in Win10. En ook wat meer weten over de Bios openen en het booten veranderen voor een USB stick. Was net gewend aan win8.1 en 10 is weer behoorlijk anders. Het is een prof versie, en kan daardoor het automatische update makkelijk onderdrukken.
Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rmenkveld schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:06:
Ik had na een mislukte update naar Windows 10 een volledig Chinese Windows 10 op mijn Teclast Air II staan. Via de Microsoft tool heb ik een USB stick gemaakt met de installatiebestanden van een Nederlandstalige Windows 10. De setup hiervan heb ik vanuit Windows opgestart en nu heb ik een volledig Nederlandstalige Windows 10 installatie. Alle hardware (ook touch tijdens installatie) werd herkend, ik heb alleen een registry patch uit moeten voeren voor het automatisch roteren van het scherm.

Heb nu even snel geavanceerd opstarten / restore getest en ook dat is gewoon in het Nederlands.

Alleen ik heb nu wel een onstabiele WiFi verbinding. Het bereik is al niet geweldig, maar ik heb ook vaak dat de verbinding eerst wel opgezet wordt maar dat daarna de communicatie wegvalt. IP en DNS staan gewoon goed. Pingen naar router of google gaat dan niet meer. Of dat ook al zo was in Windows 8.1 weet ik niet omdat ik de tablet na 2 dagen in bezit al ge-update heb naar Windows 10. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ik moest ook na upgrade de driver voor WIFI vervangen. Daarna alles goed.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
lasharor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:22:
Heb mijn Air 2 gesloopt :(,

...

Ga nog een poging wagen om de chip helemaal eraf te halen en te kijken of hij het dan doet. Anders eventueel kijken of ik ergens anders een nieuwe kan bestellen :/
Is het je alsnog gelukt? Ik hoop het voor je, zou anders echt balen zijn.

Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Teclast X98 Pro.
Nadeel is dan weer dat ik 23 september op vakantie ga. Hopelijk op tijd binnen en anders neem ik de huidige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
rmenkveld schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:06:

Ik had hier ook last van, bij mij hielp het de wifi instellingen in mijn router wat aan te passen, zoals hier staat.

Zoals gezegd zou ik eerst proberen die WiFi driver te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door jooncheez op 20-08-2015 11:22 . Reden: Link toegevoegd ]

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 17:21
De eerste unboxings van de Teclast X98 Pro zijn verschenen :P Deze draaien al vanuit de fabriek windows 10
http://techtablets.com/20...eo-and-first-impressions/

Wat is julie ervaring met de teclast x98? zit te denken de pro aan te schaffen die vorige week is aangekondigd en deze week in de webshops is verschenen.

[ Voor 29% gewijzigd door ReTechNL op 20-08-2015 11:21 ]

• mtr33
Ik denk niet dat de Pro meer toevoegt dan meer geheugen (altijd goed) en een iets snellere/warmere processor. De X98 bevalt mij voor het geld erg goed, ik heb nog een 1st gen. HG6N zonder android. Win10 ga ik er met de kerst wel opzetten; moet nog even uitzoeken welke BIOS het beste is daarvoor. Dual boot heb ik niet nodig, maar de 2.02 BIOS zou wel een fix bevatten voor het standby verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
jooncheez schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Ik had hier ook last van, bij mij hielp het de wifi instellingen in mijn router wat aan te passen, zoals hier staat.

Zoals gezegd zou ik eerst proberen die WiFi driver te installeren.
Bedankt voor de link! Ik heb eergisteren de settings in de WiFi driver aangepast, het bleek uiteindelijk dat ik alleen de wireless mode moest aanpassen van 802.11 b/g/n naar 802.11 b/g. De verbinding lijkt nu een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:28

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb de mijne vandaag ontvangen. Hij startte in windows. Na even rondgeklooid te hebben geswitched naar android. Nu lukt het me echter niet om terug te wisselen. Ik boot met de volume up erbij, maar hij blijft android laden zonder mij het keuzemenu te geven. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik eraan kan doen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
Je moet de tablet helemaal uitschakelen. In Android de knop ingedrukt houden tot je bij het menu kan kiezen voor uitschakelen. Als de tablet helemaal uit is houd je de volume up ingedrukt en tegelijk zet je de tablet aan met de aan/uit knop zoals je normaal gesproken ook doet om hem aan te zetten (dus niet extra lang ingedrukt houden). Intussen houd je de volume up ingedrukt tot je het keuzemenu ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Bedankt, heb er lang mee zitten klooien

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 10:58

J.apiooo

FWN

Ben erg blij met de Teclast X98 Air II. Uitstekend scherm, prima performance, prettig in gebruik.

Enig probleem is dat de vrije ruimte in de Windows partitie veel te snel volloopt. Ik heb de Android partitie al leeggemaakt, maar het lukt mij niet om die vrije ruimte toe te voegen aan de system partitie waar Windows op is geinstalleerd.

Iemand tips om dat te doen (liefst met freeware), zodat de Windows partitie weer wat ademruimte krijgt?

Toevoeging: ik vond net deze post met zeer zinvolle tips: http://www.howtogeek.com/...ts-limited-storage-space/

Ik ga eerst de recovery partitie maar eens naar een USB disk verhuizen & One Drive storage naar de micro-SD card.

[ Voor 23% gewijzigd door J.apiooo op 26-08-2015 16:10 ]

Jaap

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:59
Vandaag binnengekregen :9~
Er stond al windows 10 op, dus daar hoef ik me niet meer mee bezig houden. Ik ga misschien nog wel een propere versie van Android erop zetten maar tablet is net op tijd om mee te nemen morgen op reis!
Iemand tips wat ik zeker niet mag vergeten erop te zetten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X98 3G met 32 GB

Nu ongeveer een maand met Win 10. Eerst al de 8.1 Bing versie geupdate met 8.1 pro, daarna met de officiele MS 10 pro versie 2 x geinstalleerd, 1 keer voor de activation en 1 keer daarna voor een (bijna) clean install. Steeds zonder opnieuw te booten, gewoon install ingetikt. In deze tijd wel voor ca. 1 Gb aan updates overheen gegaan. Gaat dus dezelfde weg als met win 8, van de vrije paar GB is er al weer eentje weg...Met een 32 Gb versie, (echt maar 15 te gebruiken), kan je daar niet lang mee doorgaan.
Daarom de updates afgezet. (pro versie kan dat). Over een paar maanden maar eens helemaal opnieuw installeren.
Wie kan me precies inlichten hoe je nu in de Bios kunt komen om via een Rufus USB opnieuw te installeren ? Aanzetten met beide volume toetsen ingedrukt en dan ? Heb al gelezen dat je dan ESC moet indrukken, anderen zeggen F7, weer andere, delete.Dan zou je de geplaatste USB stick moeten kunnen kiezen in de Bios. USB stick met fat 32 en muis en keyboard , via OTG hub aangesloten.
Mij is het nog niet gelukt...
Op veel plaatsen is deze vraag al gesteld, een compleet echt ervarings antwoord heb ik nog niet gezien !

Wie weet hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Zo uit m'n hoofd is het Delete om in de BIOS te komen. Voor de rest niet anders dan elke andere PC.

EDIT: op Techtablets & XDA staat vrijwel alles (niet altijd even overzichtelijk). Zolang je niet de BIOS zelf gaat flashen of met de WIN/ANdroid partities gaat klooien zou het brick risico klein moeten zijn. In de BIOS zelf hoef je feitelijk niets anders te doen dan de boot setting aan te passen.

[ Voor 73% gewijzigd door mtr33 op 02-09-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT

Nogmal bedankt voor je moeite, mtr 33.

Al die vele Youtubes heb ik al vele malen bekeken. En heb een goed idee gekregen. Maar geen bespreekt precies mijn conditie (die zonder veel twijfel voor velen ook gelden...) waar je "clean" wilt zonder risico.
En dat nu ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb nog windows.old resten die met geen mogelijkheid weg te branden zijn, en aan de raw partities van Android wil ik niet komen. Wel is volgens mij de oude "recover" partitie al foetsie na win 10 installatie. Die 10 installatie wil ik nu defititief maken met een build van over ca 2 maanden. Goede info vooraf is wel nodig. Wat heb ik aan een instructie die zegt de unallocated space te gebruiken als er volgens mij nog niets unallocated is ?

Mijn achtergrond voor mijn vraag was/is dat zelfs met kleine foutjes een flink aantal mensen al een brik hebben veroorzaakt, vooral dan met iets in de bios fout te doen. En deze bios is dan kennelijk toch wel duidelijk anders dan wat ik in mijn lange herinnering aan oudere biossen gezien heb.
"Voor de rest niet anders dan elke andere PC", is mij te vaag en kan ik niets mee.
Graag een wat meer stap-voor-stap uitleg , eventueel met (het mooiste) schermbeeld afbeeldingen.---
Ik ben er bijna zeker van dat je dan niet alleen mij verder helpt , maar ook vele anderen...

Kost wel meer tijd , bedankt bij voorbaat....

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 343732 op 02-09-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

In android verliest de tablet in standbye een paar procent in een halve dag, in windows gaat het echter loeihard. Iemand een idee waarom en of ik daar iets aan kan doen?

edit: ik heb nog meer te melden :p

link

deze link geeft uitleg hoe je van een sd kaart een harde schijf kunt maken, het werkt bij mij nog niet omdat er een kopie op C komt waardoor C nog sneller volloopt, maar wellicht hebben mensen hier er wat aan.

Dan nog iets; in android gaat de tablet het scherm terugthrottelen als het te warm wordt. Dit doet hij echter al bij 46/48 graden celcius (accu en proc). Moet ik me hier zorgen om maken? Ik dacht dat de chip wel tot 70 graden moet kunnen voor hij moeilijk gaat doen.

[ Voor 65% gewijzigd door DirtyBird op 04-09-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
Volgens verschillende posts hier op tweakers en op het XDA forum schijnt dat het battery drain probleem (voor een groot deel) op te lossen is met bios versie 2.02. [Link]

Ik heb zelf een Air II (HG9M) en wil deze eerdaags ook updaten maar heb nog geen tijd gehad om de post goed door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na win 10, 2 weken gezien te hebben, had dat wel gezien- Terug naar win 8.1 pro dus.
De stick en verdere info had ik nog.
Maar ergens was er in de Win installatie een bug en uiteindelijk is dan win 8.1 wel gelukt maar bijna alle android partition foetsie. Mij het kiezen van of windows of Android komt alleen nog maar het windows icoontje... Dus zal het waarschijnlijk toch wel op bios veranderen/updaten uitdraaien.
Wat nog over is zijn: 100 MB EfI, 24 GB NTFS , drive C. met windows, en nog 4.68 GB Recovery.
Hoe het meest eenvoudige om te fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
rmenkveld schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:12:
Volgens verschillende posts hier op tweakers en op het XDA forum schijnt dat het battery drain probleem (voor een groot deel) op te lossen is met bios versie 2.02. [Link]

Ik heb zelf een Air II (HG9M) en wil deze eerdaags ook updaten maar heb nog geen tijd gehad om de post goed door te lezen.
Er is inmiddels een nieuwere BIOS (v2.05) die al zou moeten werken op de meeste modellen. Op dit moment wordt gewerkt om 'm ook geschikt te maken voor de oudere types (o.a. de HG6N en HG5N) waarbij in de 2.02 versie de camera nog reversed is.

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Heb de X98 Pro sinds vandaag in huis; omdat ik niet zo weg was van de bijbehorende keyboard case de tablet kaal besteld. Sjiek. Maaarrr... Op zoek naar een fatsoenlijke case en BT toetsenbordje loop ik vast.
Ik wil in elk geval een toetsenbord waar ik flink meters op kan maken, maar zeker ook niet de hoofdprijs betalen.

Wie van de X98 eigenaars hier hebben de ideale combinatie al ontdekt??? 10 kudopoints voor het goede antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 19:34
HoutjeT schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:14:
Heb de X98 Pro sinds vandaag in huis; omdat ik niet zo weg was van de bijbehorende keyboard case de tablet kaal besteld. Sjiek. Maaarrr... Op zoek naar een fatsoenlijke case en BT toetsenbordje loop ik vast.
Ik wil in elk geval een toetsenbord waar ik flink meters op kan maken, maar zeker ook niet de hoofdprijs betalen.

Wie van de X98 eigenaars hier hebben de ideale combinatie al ontdekt??? 10 kudopoints voor het goede antwoord.
Ik heb net een x98 64gb 3g binnen. Windows 10 stond er al op en heb zelf net android 5 op gezet. Viel mee hoe lasting dat was. Hen nog het meest geklooid om de taal op Engels te krijgen.

Heb deze case besteld:
http://www.aliexpress.com...otective/32254544526.html

Verder had ik nog een Bluetooth muis en dit toetsenbordje liggen:
http://www.rapoo.com/Prod...8D8%3d&PID=BKbsc4581xw%3d

Ben benieuwd hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:59
rmenkveld schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:12:

Thank you a lot! Update was succesvol uitgevoerd.

Nu eens testen of in windows 10 de battery drain inderdaad is opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien is mijn probleem iets te specifiek, maar mijn x98 air ii heeft met enige regelmaat vastlopers met name tijdens het spelen van hearthstone. Ik heb android 4.4 zoals geleverd bij aanschaf. De cpu wordt tijdens het spelen maximaal 43 graden C.

Ik heb ook het idee dat hij eerder vastloopt als ik hearthstone speel terwijl de tablet aan de lader ligt.

Is er iemand die dit ook ervaart of weet wat ik hier aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt

Edit: ik heb de mirek190 android 5.0 rom erop geflashed. De tablet is heerlijk clean en loopt als een zonnetje. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook heb ik het idee dat het geluid beter/harder is, maar dit is puur een idee, niet getest.

[ Voor 20% gewijzigd door DirtyBird op 29-10-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-04 08:59
Leuk dat er een Teclast Topic is aangemaakt!.

Ben sinds een week in het bezit van een Teclast X98 Air III 2GB / 32GB versie met alleen Android 5.0.
Het is schijnt mogelijk te zijn de windows/android dualboot van de Air II hier op te draaien , maar die behoefte heb ik niet , en tevens zit je dan zonder een gelicenseerde windows versie tenzij je een licentie koopt.
Android is voor mij voldoende , daarom kocht ik hem ook.

Wel heb ik de Teclast voorzien van root-acces middels een ''Temp Recovery Session'' omdat de rom voorzien is van Chinese MEUK die ik er niet op wil.Je kan apps uitschakelen maar dat is voor mij niet bevredigend genoeg.

Zo hebben ze bij Teclast bv de app '' CleanMaster'' als systemapp geïnstalleerd die niet uit te schakelen is , een Baidu zoek app als alternatief voor Google Search , een Gamecenter en nog een dingetje (..).

Dus alles , na het verkrijgen van root , verwijderd met SDMaid , Greenify geïnstalleerd om te Hibernaten.

Door het verwijderen van deze apps draait de tablet al ietsje vlotter. Nu nog op zoek naar een Launcher die beter en soepeler werkt dan de JuiLauncher die ze er als standaard op hebben gezet ( de standaard android Launcher hebben ze verwijderd!?#% ).

De Teclast X98 Air III bevalt goed , systeem is stabiel , het beeld is voortreffelijk ( Retina ) en het product overall voelt bijzonder degelijk en stevig aan. Handling is goed , gelukkig geen Home-Button die je per ongeluk indrukt als je een game speelt. De accu duur is geen zinnig woord over te zeggen , dat verschilt per gebruiker!.

Tot later >>.......

[ Voor 4% gewijzigd door prinsvlad op 02-12-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 23:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Michiel4life schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:19:
Misschien is mijn probleem iets te specifiek, maar mijn x98 air ii heeft met enige regelmaat vastlopers met name tijdens het spelen van hearthstone. Ik heb android 4.4 zoals geleverd bij aanschaf. De cpu wordt tijdens het spelen maximaal 43 graden C.

Ik heb ook het idee dat hij eerder vastloopt als ik hearthstone speel terwijl de tablet aan de lader ligt.

Alvast bedankt

Edit: ik heb de mirek190 android 5.0 rom erop geflashed. De tablet is heerlijk clean en loopt als een zonnetje. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook heb ik het idee dat het geluid beter/harder is, maar dit is puur een idee, niet getest.
Hola ,

Heb ook de mirek190 v6 rom geflashed , systeem draait super nu heb tevens de Apex launcher verwijderd en de Asus ZenUi als systeem geïstalleerd. Helemaal perfect. Helaas zat er in de TOSLauncher ( TeclastOS ) bloatware , want op zich een prachtig vormgegeven launcher!. Maar helaas.....

Tevreden..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Michiel4life schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:19:

Alvast bedankt

Iets vreemds dat ik opmerk is dat tijdens het opladen van mijn Air III het scherm regelmatig aan en uit gaat , dit is zowel als de tablet standby als uit staat.....
Dit is overigens met de standaard usb-lader ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Laatst online: 11:44
Waarom wordt een 128GB SD Card Sandisk Ultra wel onder Windows herkend en niet onder Android?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 15:29
prinsvlad schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:52:
Ben sinds een week in het bezit van een Teclast X98 Air III 2GB / 32GB versie met alleen Android 5.0.
Het is schijnt mogelijk te zijn de windows/android dualboot van de Air II hier op te draaien , maar die behoefte heb ik niet , en tevens zit je dan zonder een gelicenseerde windows versie tenzij je een licentie koopt.
Android is voor mij voldoende , daarom kocht ik hem ook.

Wel heb ik de Teclast voorzien van root-acces middels een ''Temp Recovery Session'' omdat de rom voorzien is van Chinese MEUK die ik er niet op wil.Je kan apps uitschakelen maar dat is voor mij niet bevredigend genoeg.

Zo hebben ze bij Teclast bv de app '' CleanMaster'' als systemapp geïnstalleerd die niet uit te schakelen is , een Baidu zoek app als alternatief voor Google Search , een Gamecenter en nog een dingetje (..).

Dus alles , na het verkrijgen van root , verwijderd met SDMaid , Greenify geïnstalleerd om te Hibernaten.

Door het verwijderen van deze apps draait de tablet al ietsje vlotter. Nu nog op zoek naar een Launcher die beter en soepeler werkt dan de JuiLauncher die ze er als standaard op hebben gezet ( de standaard android Launcher hebben ze verwijderd!?#% ).

De Teclast X98 Air III bevalt goed , systeem is stabiel , het beeld is voortreffelijk ( Retina ) en het product overall voelt bijzonder degelijk en stevig aan. Handling is goed , gelukkig geen Home-Button die je per ongeluk indrukt als je een game speelt. De accu duur is geen zinnig woord over te zeggen , dat verschilt per gebruiker!.

Tot later >>.......
toon volledige bericht
Super bedankt voor deze post. Ik heb nu ook de Teclast X98 Air III 2GB / 32GB versie met alleen Android 5.0 in gebruik.
Heb na bovenstaande acties nog Nova Launcher geinstalleerd, de stock TOS launcher wilde nog wel eens vastlopen.
Het scherm is echt geweldig gezien de prijs.
De enige bug die ik heb kunnen vaststellen is dat als ik het scherm aanzet hij eens in de zoveel keer niets doet, terwijl de backlight wel aangaat. Maar bij een 2e keer drukken doet hij het weer gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dekker op 27-01-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
_Dekker schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:54:
[...]

Super bedankt voor deze post. Ik heb nu ook de Teclast X98 Air III 2GB / 32GB versie met alleen Android 5.0 in gebruik.
Heb na bovenstaande acties nog Nova Launcher geinstalleerd, de stock TOS launcher wilde nog wel eens vastlopen.
Het scherm is echt geweldig gezien de prijs.
De enige bug die ik heb kunnen vaststellen is dat als ik het scherm aanzet hij eens in de zoveel keer niets doet, terwijl de backlight wel aangaat. Maar bij een 2e keer drukken doet hij het weer gewoon.
Heb inmiddels de stock-rom vervangen door Mirek's v6 rom voor de tablet.Deze draait nog soepeler en heeft een geoptimaliseerde GPU die draait op 540mhz , heb deze zelf op 640mhz ingesteld voor max prestaties.
Wel heb ik de Nova Launcher verwijderd en vervangen door de Asus ZenUI launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 15:29
prinsvlad schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:22:
[...]

Heb inmiddels de stock-rom vervangen door Mirek's v6 rom voor de tablet.Deze draait nog soepeler en heeft een geoptimaliseerde GPU die draait op 540mhz , heb deze zelf op 640mhz ingesteld voor max prestaties.
Wel heb ik de Nova Launcher verwijderd en vervangen door de Asus ZenUI launcher.
Ik heb straks een app in gebruik die Bluetooth 4LE support vereist, eerst maar eens kijken of dat uberhaupt werkt. Mirek zie ik voorlopig als een uitweg als dat spaak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:39
Ik ben nog redelijk nieuw met mijn teclast x98 air 3g. Maar heb nu toch even wat hulp nodig.

Begin van de dag kon ik nog prima in windows 10 komen. Omdat het leek alsof de tablet niet meer aan wilde gaan heb ik even de power + volume knop omhoog (omlaag) ingedrukt. Maar hij boot nu alleen nog maar naar android? Ik wil graag een keuzescherm zien om vervolgens weer naar Windows 10 te kunnen booten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Edit: Ik heb dit nu opgelost. Blijkbaar heb ik (per ongeluk) de android rom geforceerd om te booten. Beetje met de power +volume knop spelen heb ik het terug kunnen zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Imaroe1905 op 06-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
***Teclast X98 Air III AOSP Clean Rom BuildV1.00_ 20151204 kernel_3.10.2 20151207***

Dit is de ultieme rom voor de Teclast X98 Air III. Schoon , snel en 99.99% stock Android. Geen Chinese apps en voorzien van RootAcces ( SuperSU by Chainfire ).

Flashen door middel van de Manufacturing Flashtool in DNX mode ( vol + & - / power ).

Bron : http://forum.xda-develope...om-t3302218?goto=newpost/

***download :

https://mega.nz/#!1B4RVYo...ftL9SSBKZBf6GWoUg0reYzjVo

[ Voor 4% gewijzigd door prinsvlad op 12-02-2016 23:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hoi,
Net de teclast X98 plus dual boot van Banggood binnen en heb ff wat vraagjes.

Er is in Android een chinese user waar al die troep apps bij horen... Wat is de netste manier om die eraf te gooien, zowel de user als de apps. Hij schijnt eigenaar te zijn...???

Wat is de beste rom voor deze versie? Ook die van hierboven... gaat dat goed met het dual boot gebeuren?

Is er een app in de windows (10) om direct naar Android te booten?

Moet ook aan android 5.1 wennen...

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Kewl_one op 02-03-2016 13:50 . Reden: taalfout ]

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Kewl_one schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:48:
Hoi,
Net de teclast X98 plus dual boot van Banggood binnen en heb ff wat vraagjes.

Er is in Android een chinese user waar al die troep apps bij horen... Wat is de netste manier om die eraf te gooien, zowel de user als de apps. Hij schijnt eigenaar te zijn...???

Wat is de beste rom voor deze versie? Ook die van hierboven... gaat dat goed met het dual boot gebeuren?

Is er een app in de windows (10) om direct naar Android te booten?

Moet ook aan android 5.1 wennen...

Bij voorbaat dank!
Kijk hier eens , en voor dat je begint met flashen eerst goed inlezen en bestuderen.

http://techtablets.com/downloads-drivers-roms/

De rom hier boven is enkel voor de Air III , de Plus versie heeft een andere chipset dus flashen zal niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hoi,
Inmiddels deze

http://forum.xda-develope...p?p=65374116&postcount=14

rom geinstalleerd van Supercows en werkt redelijk goed... SU blijft proberen up te daten en gaat daarna over de binary klagen. maar verder werkt een en ander lekker soepel.. Windos bleef onaangetast voorzover ik nu weet nog niet veel gebruikt zal ditweekend eens met windhoos gaa spelen...

Er is ook nog een forum discussie op XDA:

http://forum.xda-develope...-x98-plus-t3313339/page14

Suc6

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Laatst online: 28-11-2024
prinsvlad schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:20:
***Teclast X98 Air III AOSP Clean Rom BuildV1.00_ 20151204 kernel_3.10.2 20151207***

Dit is de ultieme rom voor de Teclast X98 Air III. Schoon , snel en 99.99% stock Android. Geen Chinese apps en voorzien van RootAcces ( SuperSU by Chainfire ).

Flashen door middel van de Manufacturing Flashtool in DNX mode ( vol + & - / power ).

Bron : http://forum.xda-develope...om-t3302218?goto=newpost/

***download :

https://mega.nz/#!1B4RVYo...ftL9SSBKZBf6GWoUg0reYzjVo
Ik heb ook de Teclast X98 III M5C5 (android only). Ik zou de clean rom waar je naartoe linkt willen gebruiken (alleen android). Heb dat topic doorgelezen maar het is mij nog niet duidelijk hoe deze geinstalleerd te krijgen. De readme file was voor mij iets te bondig. Heb jij een stappenplan of heb je dat ergens gelezen? Op basis van zo'n stappenplan zou ik het wel aandurven. Weinig ervaring met rooten, alleen paar keer telefoon geroot met stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
ruurdkoetjeboe schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:21:
[...]

Ik heb ook de Teclast X98 III M5C5 (android only). Ik zou de clean rom waar je naartoe linkt willen gebruiken (alleen android). Heb dat topic doorgelezen maar het is mij nog niet duidelijk hoe deze geinstalleerd te krijgen. De readme file was voor mij iets te bondig. Heb jij een stappenplan of heb je dat ergens gelezen? Op basis van zo'n stappenplan zou ik het wel aandurven. Weinig ervaring met rooten, alleen paar keer telefoon geroot met stappenplan.
Download dit pakketje met uitleg en drivers :

https://mega.nz/#!AIgDRKa...jEIfDQvyHDTnF07_UaypA61kc

Goed de aanwijzingen volgen in de ''FlashGuide" pdf , en wees geduldig na het flashen van de tablet , het kan tot 20 minuten duren alvorens deze volledig is geïnstalleerd en opstart!!.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
Thanks. Ff goed gelezen, maar na het doorlopen van die flashguide is de rom nog niet geïnstalleerd volgens mij. Hoe installleer ik vervolgens die rom?

Ik lees op xda berichten over het flikkeren vd notificatie bar bij gebruik van deze rom en dat er batterij issues zijn ( http://forum.xda-develope...p?p=65762508&postcount=66)
In hoeverre ervaar jij die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
ruurdkoetjeboe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:20:
Thanks. Ff goed gelezen, maar na het doorlopen van die flashguide is de rom nog niet geïnstalleerd volgens mij. Hoe installleer ik vervolgens die rom?

Ik lees op xda berichten over het flikkeren vd notificatie bar bij gebruik van deze rom en dat er batterij issues zijn ( http://forum.xda-develope...p?p=65762508&postcount=66)
In hoeverre ervaar jij die?
euh...als je de flashguide volgt is de rom geïnstalleerd , daar is de flashguide voor. Gewoon goed lezen en aanwijzingen volgen dus. Je flashed de rom na installatie van de drivers en het flashprogramma , vervolgens tab in DNX mode opstarten en flash.xml selecteren in MFT en tab aansluiten , dan begint het flashproces.
Zoals eerder vermeld , het opstarten kan lang duren omdat het systeem het installatie proces dan voltooid.
Voor wat de accu issues betreft : ja die zijn aanwezig , echter heb je gewoon 5-7 uur screen on time en dat is aardig goed voor een tablet met dit scherm en formaat. Dat is een bekent issue icm Android en Intel SOC's , en is verder niet nadelig.

Om te flashen kan je ook het .bat bestand gebruiken , eveneens in DNX mode.

[ Voor 3% gewijzigd door prinsvlad op 24-03-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Mooi om te zien dat hier nog leven is.

Kan ik op bovenstaande tutorial ook volgen op een Teclast Air II modelnummer HG6M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
KaiseRRuby schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:41:
Mooi om te zien dat hier nog leven is.

Kan ik op bovenstaande tutorial ook volgen op een Teclast Air II modelnummer HG6M?
Ja , wel met de rom voor de Air II uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
prinsvlad schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:02:
[...]

euh...als je de flashguide volgt is de rom geïnstalleerd , daar is de flashguide voor. Gewoon goed lezen en aanwijzingen volgen dus. Je flashed de rom na installatie van de drivers en het flashprogramma , vervolgens tab in DNX mode opstarten en flash.xml selecteren in MFT en tab aansluiten , dan begint het flashproces.
Zoals eerder vermeld , het opstarten kan lang duren omdat het systeem het installatie proces dan voltooid.
Voor wat de accu issues betreft : ja die zijn aanwezig , echter heb je gewoon 5-7 uur screen on time en dat is aardig goed voor een tablet met dit scherm en formaat. Dat is een bekent issue icm Android en Intel SOC's , en is verder niet nadelig.

Om te flashen kan je ook het .bat bestand gebruiken , eveneens in DNX mode.
Het is geen dagelijks werk voor mij:) Ik was even verward omdat je alleen de link naar de drivers en tool gaf. De rom an sich zat hier niet bij maar had je in een andere post staan. Het bij deze rom horende flash. xml bestand gebruik ik dan. Bij stap 5 staat dat je na het selecteren en openen van het xml bestand de usb kabel lostrekt. Ik zie nergens dat je hem ook alaan moet sluiten maar zal ik dan doen vanaf het begin.

Batterij issue hoort dus niet specifiek bij de rom maar speelt dus generiek voor deze tablet? En jij merkt niks van het flikkeren van de notificatie balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
ruurdkoetjeboe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:12:
[...]

Het is geen dagelijks werk voor mij:) Ik was even verward omdat je alleen de link naar de drivers en tool gaf. De rom an sich zat hier niet bij maar had je in een andere post staan. Het bij deze rom horende flash. xml bestand gebruik ik dan. Bij stap 5 staat dat je na het selecteren en openen van het xml bestand de usb kabel lostrekt. Ik zie nergens dat je hem ook alaan moet sluiten maar zal ik dan doen vanaf het begin.

Batterij issue hoort dus niet specifiek bij de rom maar speelt dus generiek voor deze tablet? En jij merkt niks van het flikkeren van de notificatie balk?
Juist. Eerst Manufacturing FlashTool starten > xml selecteren > daarna de tablet aansluiten aan usb en niet meer aanraken tot flash klaar is.

En het flikkeren van de notificatie balk komt voor bij enkele apps idd maar is , vind ik , niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
prinsvlad schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Ja , wel met de rom voor de Air II uiteraard
Ga het proberen zodat ik ergens een Windows PC heb geregeld. Zie namelijk nergens een guide voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
prinsvlad schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Juist. Eerst Manufacturing FlashTool starten > xml selecteren > daarna de tablet aansluiten aan usb en niet meer aanraken tot flash klaar is.

En het flikkeren van de notificatie balk komt voor bij enkele apps idd maar is , vind ik , niet echt storend.
Instructie gevolgd, echter na het selecteren van het xml bestand en het aansluiten via usb in dnx mode krijg ik direct de melding dat de flashtool niet meer werkt

Zie de printscreen die ik gemaakt hebt. Ik draai windows 8.
Enig idee wat er mis kan zijn en hoe dit op te lossen?
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/C7DOFH2
http://imgur.com/C7DOFH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
ruurdkoetjeboe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:52:
[...]

Instructie gevolgd, echter na het selecteren van het xml bestand en het aansluiten via usb in dnx mode krijg ik direct de melding dat de flashtool niet meer werkt

Zie de printscreen die ik gemaakt hebt. Ik draai windows 8.
Enig idee wat er mis kan zijn en hoe dit op te lossen?
[afbeelding]
http://imgur.com/C7DOFH2
Ik heb niet alle tijd om alles haarfijn uit te leggen lees dus de volgende:

http://forum.xda-develope...p?p=62823535&postcount=55

http://forum.xda-develope...hp?p=62823546&postcount=6

Hier wordt alles haarfijn uitgelegd en zou het moeten werken. Overigens draai ik wel Windows 10 ...

heb je wel het custom .ini file gekopieërd naar "C:\Program Files (x86)\Intel\Manufacturing Flash Tool ?.

daarna pc rebooten en eerst tab aansluiten om te zien of ie herkend wordt door Windows.

Als het flashen niet start of niet lukt geen man overboord , tab behoud dan zijn originele rom versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
Dank nog voor de snelle reactie. Probleem was meerledig. Inderdaad de .ini file niet gekopieerd, stom. Dat lostte het probleem echter nog niet op. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de tablet niet goed door windows werd herkend. Ik kon echter via usb kabel wel in de windows verkenner de mappen/documenten van de tablet bekijken dus dacht in eerste instantie dat drivers goed waren. Via apparaatbeheer bleek dat toch niet zo te zijn. Uiteindelijk andere intel drivers gebruikt dan jouw link, een nieuwere versie. Dat bleek wel te werken. Daarna was het geen probleem meer en stond binnen 5 minuten de rom er op!

Even een avondje zoeken maar uiteindelijk toch gelukt. Nogmaals dank voor de attente hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
[..]

Mooi dat het gelukt is!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 16:03

HetGezegde

Yes, you can!

Ben ook bezitter van deze tablet (Air 3G) en m'n eerste ervaringen zijn zeer positief.
Goedkoop dingetje, maar voelt niet zo aan. Windows draait snel en 't scherm ziet er goed uit.

Alleen wel wat nadelen:
- Geen powerlampje tijdens opladen; kweet niet wanneer 'ie vol is;
- Accu is snel leeg (uurtje of 3 maximaal) - ondervinden jullie dat ook?

Verder heb ik alle partities van Android verwijderd, maar stuit nu op een klein probleem: de verkregen ruimte is niet toe te voegen bij mijn C partitie. Diverse partition managers geprobeerd. Herinstallatie zal dit wel mogelijk maken (booten via USB via OTG kabel) - moet dan wel een keyboard gekoppeld hebben. Wordt BT ondersteund bij boot?
- anders laat ik 't gewoon als een D partitie.

En hoe kan ik m'n BIOS updaten naar v2.02? Heb geen Android meer en zag wat mogelijkheden op XDA om dit via ADB te doen - gaat nu niet meer.
Kan ik BIOS ook updaten via een bootable USB of vanuit Windows?

Quote me ff, dan zie ik dat ik een melding heb (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
HetGezegde schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:40:
Ben ook bezitter van deze tablet (Air 3G) en m'n eerste ervaringen zijn zeer positief.
Goedkoop dingetje, maar voelt niet zo aan. Windows draait snel en 't scherm ziet er goed uit.

Alleen wel wat nadelen:
- Geen powerlampje tijdens opladen; kweet niet wanneer 'ie vol is;
- Accu is snel leeg (uurtje of 3 maximaal) - ondervinden jullie dat ook?

Verder heb ik alle partities van Android verwijderd, maar stuit nu op een klein probleem: de verkregen ruimte is niet toe te voegen bij mijn C partitie. Diverse partition managers geprobeerd. Herinstallatie zal dit wel mogelijk maken (booten via USB via OTG kabel) - moet dan wel een keyboard gekoppeld hebben. Wordt BT ondersteund bij boot?
- anders laat ik 't gewoon als een D partitie.

En hoe kan ik m'n BIOS updaten naar v2.02? Heb geen Android meer en zag wat mogelijkheden op XDA om dit via ADB te doen - gaat nu niet meer.
Kan ik BIOS ook updaten via een bootable USB of vanuit Windows?

Quote me ff, dan zie ik dat ik een melding heb (:
toon volledige bericht
Hier al gekeken? : http://techtablets.com/downloads-drivers-roms/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 16:03

HetGezegde

Yes, you can!

Yep, maar ik zoek geen ROM, maar een BIOS. En er staan BIOS updates tussen, maar geadviseerd wordt, vanuit XDA, dat je dit via Android en ADB doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Bios flash via UEFI (bron: Mikha777@XDA): http://justpaste.it/FlashBiosViaUEFI werkt voor 2.02 en 2.05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
http://forum.xda-develope...om-android-4-4-4-t3206770

Inclusief tool om allerlei zaken te flashen. Ik heb mijn dualboot er met een paar klikken Android only mee gemaakt. Android ROM is stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 03-06 19:43
BIOS Flash kan op zich via Windows. Maar je moet de tablet dan via de Power knop uit zetten. Blijkbaar doet Windows nog wat wegschrijven in het BIOS waardoor je de tablet brickt.

Ik heb die procedure 2x uitgevoerd via Windows, eerste keer wist ik bovenstaande nog niet.
Uiteindelijk met een BIOS flasher na openbreken de originele BIOS er weer op gekregen. 2e keer wel uitgezet via Power knop

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:48
Ik had een softbrick M5C5 Teclast X98 Air III overgenomen van een mede-tweaker. Na de nodige handleidingen gevonden te hebben over hoe de EEPROM te programmeren en dit niet tot een succes te hebben gebracht, uiteindelijk de juiste BIOS gevonden.

Deze wil ik jullie niet onthouden (Android only voor M5C5): http://forum.xda-develope...?p=64847156&postcount=603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Ik heb de Teclast X98 II, maar het wifisignaal is erg brak.
Versie: C2D6 (4GB)

Vlakbij de router (ubnt accesspoint) haal ik 15mbit, maar een paar meter verder maar 1mbit.

Is dit het bekende hardware probleem van deze tablet? (behuizing/shield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
Air II hier.

Sinds gisteren ineens een touchscreen dat niet meer werkt in Android. Geen hardware-probleem, want in het windows-android selectiemenu werkt het touchscreen nog wel. Windows zelf heb ik er niet meer opstaan dus kan ik niet testen.

Inmiddels Android 5 geflashed, maar geen oplossing voor het probleem. Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben met dit apparaat? Het schijnt een bijzonder vaak voorkomend probleem te zijn en voor de Android 4.4 versies is er een vervangende boot.img die het probleem op zou moeten lossen. Echter, voor Android 5 lijkt die er niet te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 08:18
Is het mogelijk om Android op de Air III (M5C5) te vervangen door PhoenixOS (en zo ja, hoe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallian
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heeft iemand misschien een Android 5.1 (of hoger) versie voor de Teclast X98 Air 3G? _/-\o_

Na wat rondneuzen op Internet kwam ik Remix OS 2.0 tegen maar helaas is deze nergens meer te downloaden. :'(
Pagina: 1